Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Aardige prijs maar volgens mij is die nu op een plaatsen €799,- (inclusief bezorgen)
Bijvoorbeeld bij Coolblue en MediaMarkt

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 14:52

Licko

ZVDK

Ik zit ook te kijken naar die dsn11 of de dsn10. Gaan die rear speakers ook iets toevoegen buiten atmos of doen ze dan maar weinig?
Scheelt 200 euro momenteel met de dsn10 die volgens mij identiek is.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 02:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

maze1975 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:32:
De lg- speaker app geeft aan (Main 2007130 / Micom 2007131)
Is dit de firmware versie van de soundbar ?
Ja, dat is de firmware. Je kunt een update helaas niet afdwingen. Je bent afhankelijk van LG. Er zou in december een nieuwe update komen die ook wat meer bas aan de rears zou moeten toevoegen.

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 17:14
Hallo medetweakers,

ik heb vandaag bij Harman Kardon de enchant 1300 soundbar + enchant subwoofer gekocht.
pricewatch: Harman Kardon Enchant 1300
pricewatch: Harman Kardon Enchant Subwoofer (Zwart)

was al een tijdje op zoek naar een goede deal voor een set van +- 600 euro. Vandaag zag ik toevallig dat de korting uit de ING winkel (20% voor 1000 rentepunten) stapelbaar was op aanbiedingsprijzen. hierdoor de bar + sub voor 670,- aangeschaft. Vond de HK sets eerst te duur maar door deze korting toch binnen bereik gekomen.
morgen komt hij als het goed is binnen, dus dan voor het eerst echt te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik merk dat er een hele lichte sync probleem zit qua geluid wat ik niet goed krijg.
Via de app kun je dit wel aanpassen maar je kunt alleen de balk naar rechts schuiven maar niet naar links en ik heb het idee dat ik hem op -10 moet zetten.Ik maak gebruik van de next van Ziggo en deze is via hdmi verbonden aan mijn LG tv die vervolgens via een Arc weer verbonden is met de soundbar. Als ik hem optisch aansluit rechtstreeks via de next heb ik dit probleem niet. Hebben jullie dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Licko schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:09:
Ik zit ook te kijken naar die dsn11 of de dsn10. Gaan die rear speakers ook iets toevoegen buiten atmos of doen ze dan maar weinig?
Scheelt 200 euro momenteel met de dsn10 die volgens mij identiek is.
Het is niet alleen bij Atmos, ze doen het ook bij bijvoorbeeld het streamen van youtube, spotify of de tune-in radio app vanaf je mobiel. Dan werken de rear speakers ook super ! Bij reguliere tv uitzendingen inderdaad wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
  • Laatst online: 13-02-2021
Goedemorgen tweakers!

Al enige tijd volg ik dit forum met veel interesse. Ik sta op het punt mijn huidige surroundset eruit te doen (harman kardon, grote zuilen, goed geluid maar verouderd en te groot in het interieur....).

Ik heb nu een aantal opties op het oog. Ik kijk graag films/series, soms gamen op de playstation en ik luister graag naar muziek. Ik heb een LG Oled 55 inch tv. Ik wil graag een soundbar die mooi kwa formaat past bij de tv; dus maximaal 123 cm.

Ik zoek een soundbar met losse subwoofer, ik twijfel over de achterspeakers aangezien mijn bank tegen de muur staat. Wel vind ik het surround geluid erg prettig bij films.

Ik kom zelf op de volgende opties:
Samsung HW-Q90R
JBL. 9.1 (helaas weinig aanbiedingen op dit vlak); voordeel van los te verplaatsen achterspeakers.
Sony HT-ZF 9

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt!!!

[ Voor 5% gewijzigd door BerryJuju op 27-11-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

maze1975 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:11:
[...]

Het is niet alleen bij Atmos, ze doen het ook bij bijvoorbeeld het streamen van youtube, spotify of de tune-in radio app vanaf je mobiel. Dan werken de rear speakers ook super ! Bij reguliere tv uitzendingen inderdaad wat minder.
Ik twijfel of ze zin hebben aangezien mijn bank tegen de muur staat. Hoe is jouw opstelling?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:49
Bram.K schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:01:
Hallo medetweakers,

ik heb vandaag bij Harman Kardon de enchant 1300 soundbar + enchant subwoofer gekocht.
pricewatch: Harman Kardon Enchant 1300
pricewatch: Harman Kardon Enchant Subwoofer (Zwart)

was al een tijdje op zoek naar een goede deal voor een set van +- 600 euro. Vandaag zag ik toevallig dat de korting uit de ING winkel (20% voor 1000 rentepunten) stapelbaar was op aanbiedingsprijzen. hierdoor de bar + sub voor 670,- aangeschaft. Vond de HK sets eerst te duur maar door deze korting toch binnen bereik gekomen.
morgen komt hij als het goed is binnen, dus dan voor het eerst echt te testen!
Bedankt voor het aangeven! Ik zat er al naar te kijken, maar met de 20% korting van ING kon ik m'n vrouw overhalen. Mag de komende 10 jaar niet meer zeuren over een nieuwe soundbar...

Op de website stond dat de soundbar een tijdje niet leverbaar was, de mail die ik net kreeg was de levertijd 1-2 werkdagen. Hoor graag wat je er van vind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maze1975
Licko schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:47:
[...]

Ik twijfel of ze zin hebben aangezien mijn bank tegen de muur staat. Hoe is jouw opstelling?
De bank staat bij ons niet tegen de muur aan maar midden in de kamer. Dar maakt het makkelijker. Moest trouwens wel mijn vrouw overhalen om voor deze versie te kiezen met de extra rear speakers. Die vond het maar niks in de huiskamer. Waar je wel rekening mee moet houden is als je die rear speakers ooit los wilt kopen dat je dan niet dezelfde krijgt als die standaard bij de dsn11rg zitten. Dit zijn speciale "fire up" speakers. Voor de prijs van 799 bij coolblue zou ik voor de dsn11rg gaan. Dan heb je in ieder geval deze speakers en je hoeft ze natuurlijk niet te gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Na dit topic doorgelezen te hebben en wat onderzoek ben ik uitgekomen op de LG SL8YG of de Samsung Q70T voor een soundbar tussen de 300 en 400 euro. Mis ik dan nog iets? Heeft iemand een duidelijke voorkeur voor 1 van de 2? Ga 'm gebruiken voor muziek via m'n telefoon en TV (hdmi) :)

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
In navolging op mijn vorige vraag neig ik zelf naar de Samsung HW-q90R. Via recensies lijkt mij dit de beste keus, nu te koop voor 700 euro.

Heeft iemand deze set in samenwerking met een LG OLED tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dagje de Sennheiser Ambeo in huis. Was het meest bang dat de soundbar echt te groot zou zijn echter valt het door de grote tv reuze mee.

Nog geen tijd gehad voor een mooie Dolby Atmos serie of film. Geluid is nu mooi vol maar nog niks boven mij gehoord. Blijft indrukwekkend dat uit een soundbar, zo'n breed geluid kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jCBCEa9slJuoB4DMs4LkwE5Hqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5lLyMZDrfmVNlRNrISLmkLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8drnu-gpImcSoIrmAzBRwkEi_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZ30U0aDYhG8k1RXW4lAVOpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 08:38
BerryJuju schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:33:
In navolging op mijn vorige vraag neig ik zelf naar de Samsung HW-q90R. Via recensies lijkt mij dit de beste keus, nu te koop voor 700 euro.

Yes, heb hem icm de C9. Ik kom van een goede 5.1 set af en vind het geluid van de Q90R met films en series alsnog imposant. Heb echt het idee dat je in die bubbel zit waar ze het altijd over hebben. Verder komen de surrounds pas echt tot leven bij de juiste content.

De prestaties met muziek vind ik matig maar daar gebruik ik hem niet voor.

Ik had een demo model voor 600 euro. 700 nieuw lijkt me een mooie prijs

[ Voor 4% gewijzigd door klmtrf op 27-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 15:46
Vandaag bij PlatteTV de Samsung Q950T voor 999 euro gehaald.. Man man man wat een geluid zeg.

Komende 2 weken even goed uittesten dus mochten mensen nog advies hebben hoor ik het ;)

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Headblast schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:20:
Vandaag bij PlatteTV de Samsung Q950T voor 999 euro gehaald.. Man man man wat een geluid zeg.

Komende 2 weken even goed uittesten dus mochten mensen nog advies hebben hoor ik het ;)
125€ teveel betaald 😱.

Beter dan verwacht? Heb je met een andere soundbar vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
MrMistral schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:37:
Na dit topic doorgelezen te hebben en wat onderzoek ben ik uitgekomen op de LG SL8YG of de Samsung Q70T voor een soundbar tussen de 300 en 400 euro. Mis ik dan nog iets? Heeft iemand een duidelijke voorkeur voor 1 van de 2? Ga 'm gebruiken voor muziek via m'n telefoon en TV (hdmi) :)
Ik ben nieuw in dit topic en qua soundbars. Waarom deze twee en niet een Sonos ?

Moet me er zelf verder nog in verdiepen maar dacht dat Sonos ook wel een fatsoenlijk ding is voor dat bedrag?

Ben zelf ook soort van opzoek nadat ik gisteren een Sony tv heb gekocht waarvan het geluid wat tegenvalt :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:32
BerryJuju schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:33:

Hier heb ik de Q90R icm LG C9 en Xbox Series X, werkt perfect samen. Ik laat het geluid lopen via eARC en werkt perfect en geen lipsync issue.

Wat mij betreft de beste soundbar in deze prijs category, Q950T is ook leuk maar te duur t.o.v de Q90R.

De LG SN11RG is ook goed alleen is de center speaker (stemmen) een stuk minder.

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 27-11-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Waar is de Samsung q950 goedkoper dan en is deze echt zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:32
Ben er schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:19:
Waar is de Samsung q950 goedkoper dan en is deze echt zo goed.
Volgens mij overal 999,- zover ik kan zien.

Q90R en Q950T verschillen zijn klein. Deze 2 zijn de beste all in 1 soundbars die je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik vroeg het omdat iemand zegt dat er 125 euro teveel voor is betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
klmtrf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:18:
[...]

Yes, heb hem icm de C9. Ik kom van een goede 5.1 set af en vind het geluid van de Q90R met films en series alsnog imposant. Heb echt het idee dat je in die bubbel zit waar ze het altijd over hebben. Verder komen de surrounds pas echt tot leven bij de juiste content.

De prestaties met muziek vind ik matig maar daar gebruik ik hem niet voor.

Ik had een demo model voor 600 euro. 700 nieuw lijkt me een mooie prijs
Nice!
Ik heb en C7, dat zal het probleem niet zijn. Geen problemen met verbinding via wifi? Ik heb de mogelijkheid om bekabeld speakers neer te zetten, maar het hoeft niet als het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik ben in de markt voor mij eerste soundbar en er is iets wat ik niet snap. Audio spullen koop ik graag voor de eeuwigheid en heb daarom ook nog niks op mijn tv aangesloten. Bij diverse modellen staat HDMI passthrough is niet 4k noch HDR, geen probleem toch voor de toekomst als de soundbar digitaal optisch wordt aangesloten? Mocht ik over tien jaar een 26k tv gebruiken met een optische uitgang om Netflix te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 08:38
BerryJuju schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]

Nice!
Ik heb en C7, dat zal het probleem niet zijn. Geen problemen met verbinding via wifi? Ik heb de mogelijkheid om bekabeld speakers neer te zetten, maar het hoeft niet als het goed werkt.
Nee geen wifi of andere connectieproblemen. Enige irritante is met je telefoon het volume van Spotify aanpassen maar dat went wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerryJuju
klmtrf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:50:
[...]

Nee geen wifi of andere connectieproblemen. Enige irritante is met je telefoon het volume van Spotify aanpassen maar dat went wel.
Ok, ik ga hem kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
stevenleemans schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:39:
[...]

125€ teveel betaald 😱.

Beter dan verwacht? Heb je met een andere soundbar vergeleken?
Heb alle toko's afgebeld en 2 daarvan zeiden letterlijk meneer ik heb hier 10 man in de rij, wij gaan echt niet nu lager aanbieden. Ben naar 1 van de desbetreffende winkels gegaan en inderdaad echt giga rijen, sonos was al uitverkocht en ik had de laatste playbar van Samsung.

Meerdere mensen die toen na die oproep afhaakte 8)7 .. Corona laten we maar zeggen.

Heb Sonos Arc, Denon Heos, LG en beide Samsungs ervaren en moet zeggen.. wat een geluid!

Kon ook de Samsung nemen met alleen de soundbar maar aangezien ik volgend jaar ga verhuizen heb ik nu ook de 2 kleine speakertjes erbij genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
De Hw-q950T kan je tot maandag voor ongeveer 875€ bestellen bij fransdesmet.be . Doe maar mijn groeten😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Headblast schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:19:
[...]

Heb alle toko's afgebeld en 2 daarvan zeiden letterlijk meneer ik heb hier 10 man in de rij, wij gaan echt niet nu lager aanbieden. Ben naar 1 van de desbetreffende winkels gegaan en inderdaad echt giga rijen, sonos was al uitverkocht en ik had de laatste playbar van Samsung.

Meerdere mensen die toen na die oproep afhaakte 8)7 .. Corona laten we maar zeggen.

Heb Sonos Arc, Denon Heos, LG en beide Samsungs ervaren en moet zeggen.. wat een geluid!

Kon ook de Samsung nemen met alleen de soundbar maar aangezien ik volgend jaar ga verhuizen heb ik nu ook de 2 kleine speakertjes erbij genomen.
Ja die 2 achterste is zeker een must. Ik zou hem ook graag kopen omdat ik er zoveel goed over lees, maar ik vind het zo heel bijzonder jammer dat het display bovenaan zit en niet vooraan. Wie vind dat toch uit🤦🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
stevenleemans schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:
De Hw-q950T kan je tot maandag voor ongeveer 875€ bestellen bij fransdesmet.be . Doe maar mijn groeten😁.
Hmm.. zal PlatteTV eens een berichtje sturen mss dat ze wel iets willen doen. Thanks voor de tip :)

Ja dat display is wel een dingetje maar aan de andere kant ga ik mij daar waarschijnlijk ontzettend aan irriteren als die savonds aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Headblast schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:28:
[...]

Hmm.. zal PlatteTV eens een berichtje sturen mss dat ze wel iets willen doen. Thanks voor de tip :)

Ja dat display is wel een dingetje maar aan de andere kant ga ik mij daar waarschijnlijk ontzettend aan irriteren als die savonds aanstaat.
Daar heb je gelijk mee. Maar ik moet werken met bronnen -> soundbar -> tv. Dus om te schakelen tussen 2 bronnen moet ik het display kunnen zien. Ik lig meestal op de sofa😊, dus dan moet ik me telkens weer recht stellen 🤦🏻‍♂️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Goedenavond, na een aantal dagen de lg dsn11rg getest te hebben valt mij 1 ding op wat behoorlijk irritant is. Er zitten vaak "hicks" in het geluid. Het geluid valt dan heel even weg. Vooral bij de standaard stand. Zijn er meer die dit ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy.
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb ook een Samsung Q950T set maar het gaat terug.
Het geluid van de Xbox en Netflix zijn geweldig, maar spotify connect en Bluetooth muziek zijn bijna niet te horen via de achter speakers. Het klinkt alsof ze onder water zijn. Je moet je oor naast de speaker hebben om iets te horen.

Ik had gehoopt dat ik een van de achter speakers mee konden nemen naar de keuken maar mijn iPhone speaker klinkt nog beter.

Echte jammer en ik vraag mij af of deze set een probleem heeft of andere mensen hetzelfde ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Andy. schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:16:
Het geluid van de Xbox en Netflix zijn geweldig, maar spotify connect en Bluetooth muziek zijn bijna niet te horen via de achter speakers. Het klinkt alsof ze onder water zijn. Je moet je oor naast de speaker hebben om iets te horen.

Ik had gehoopt dat ik een van de achter speakers mee konden nemen naar de keuken maar mijn iPhone speaker klinkt nog beter.

Echte jammer en ik vraag mij af of deze set een probleem heeft of andere mensen hetzelfde ervaring hebben.
Dat zijn toch de rear speakers?
Die geven dacht ik enkel surround geluid? Staat je instelling van het geluid goed? Ik had ergens gelezen dat je 4 mogelijkheden hebt, maar met slechts 1 mogelijkheid lukt het om de achterspeakers gewoon geluid te geven.

Anders tevreden?

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy.
  • Laatst online: 08-10-2024
stevenleemans schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:29:
[...]

Dat zijn toch de rear speakers?
Die geven dacht ik enkel surround geluid? Staat je instelling van het geluid goed? Ik had ergens gelezen dat je 4 mogelijkheden hebt, maar met slechts 1 mogelijkheid lukt het om de achterspeakers gewoon geluid te geven.

Anders tevreden?

Succes
Met mijn oudere systeem kon ik stereo kiezen en de muziek was gedeeld door alle 5 speakers. Voor mij is de ervaring met muziek meer belangrijk dan TV/ Gaming dus zeker niet tevreden. Ik had alle vier verschillende surround modus geprobeerd maar geen een leverde het gewenste resultaat.

Met een film of Forza op de Xbox was het geluid geweldig. Het hele kamer vol en en echte beleving.

Ik denk dat een Sonos set voor mij het beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 22:13
Heb gisteren een Beosound Stage gehaald, natuurlijk niet met een Black Friday deal want daar doen ze bij B&O niet aan. Dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb de dure types van Samsung en LG gehad, voor films leuk als je van veel geweld houdt, maar voor muziek vond ik het helemaal niks. Ik had ook best vaak problemen en je leest nog steeds dat velen regelmatig problemen hebben. Daarnaast elk jaar weer een nieuw type. Optisch gezien vond ik het ook niet mooi, zwarte balk, zwarte bak en zwarte blokjes. Heb je hem gekocht voor 999 euro, twee weken later alweer 200 euro goedkoper te vinden. Ik was er dus wel klaar mee.

Ik was nu wel veel meer euro’s kwijt, maar dan heb je optisch gezien iets moois. Het oog wil natuurlijk ook wat. De kwaliteit straalt er vanaf qua materiaalverbruik. De geluidskwaliteit is top, zowel met film als muziek. Het geweld overal vandaan van eerder genoemde merken heb je niet, maar wat er geboden wordt met een enkele soundbar klinkt gewoon erg goed qua, bas, mid en hoog. Het geluid met films is veel groter dan je scherm, zowel in de breedte als hoogte. Dit wordt een blijvertje voor vele jaren.

[ Voor 5% gewijzigd door cassiekai op 27-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
stevenleemans schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:37:
[...]

Daar heb je gelijk mee. Maar ik moet werken met bronnen -> soundbar -> tv. Dus om te schakelen tussen 2 bronnen moet ik het display kunnen zien. Ik lig meestal op de sofa😊, dus dan moet ik me telkens weer recht stellen 🤦🏻‍♂️.
Aii.. ja kan me voorstellen dan telkens erheen lopen irritant is. Heb trouwens vanuit PlatteTV netjes compensatie gekregen en prijs voor 875 meegepakt. Vind erg netjes van ze en vond de verkoper sowieso al een fijne vent.
Andy. schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:16:

Het is inderdaad dat de achter speakers zacht zijn maar dit is ook een set die zo bedoeld zijn voor in de woonkamer.

Ik ga het de komende 2 weken testen met verschillende content etc. wellicht dat ik dan minder enthousiast bent of juist wel maar voor nu ben ik een blij ei ;)

Heb bij mijn ouders bv. Sonos 5 in keuken, Sonos 1tjes als back speakers dan de sub en de playbar bij de TV.

Werkt ook goed alleen ik vond eerlijk gezegd de Samsung beter klinken dan de Arc en de Denon Heos.

[ Voor 5% gewijzigd door Headblast op 27-11-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Laatst online: 11:12
cassiekai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:57:
Heb gisteren een Beosound Stage gehaald, natuurlijk niet met een Black Friday deal want daar doen ze bij B&O niet aan. Dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb de dure types van Samsung en LG gehad, voor films leuk als je van veel geweld houdt, maar voor muziek vond ik het helemaal niks. Ik had ook best vaak problemen en je leest nog steeds dat velen regelmatig problemen hebben. Daarnaast elk jaar weer een nieuw type. Optisch gezien vond ik het ook niet mooi, zwarte balk, zwarte bak en zwarte blokjes. Heb je hem gekocht voor 999 euro, twee weken later alweer 200 euro goedkoper te vinden. Ik was er dus wel klaar mee.

Ik was nu wel veel meer euro’s kwijt, maar dan heb je optisch gezien iets moois. Het oog wil natuurlijk ook wat. De kwaliteit straalt er vanaf qua materiaalverbruik. De geluidskwaliteit is top, zowel met film als muziek. Het geweld overal vandaan van eerder genoemde merken heb je niet, maar wat er geboden wordt met een enkele soundbar klinkt gewoon erg goed qua, bas, mid en hoog. Het geluid met films is veel groter dan je scherm, zowel in de breedte als hoogte. Dit wordt een blijvertje voor vele jaren.
Ik wil hem ook gaan halen en had vandaag B&O ter Horst utrecht gevraagd of ze ook acties hadden maar dat hadden ze niet. Heb je de "gewone" zilver/zwart gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 22:13
MindCtrller schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:08:
[...]

Ik wil hem ook gaan halen en had vandaag B&O ter Horst utrecht gevraagd of ze ook acties hadden maar dat hadden ze niet. Heb je de "gewone" zilver/zwart gehaald?
Ja, heb de zilver/zwarte. Deze pas het beste bij de zilveren omlijsting van de TV. Mijn TV hangt aan een Vogel’s Thin550 en daar moet hij onder gaan komen. Hiervoor is geen standaard oplossing, maar de B&O winkel gaat me helpen hiermee. De universele soundbarbeugels van Vogel’s wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Ik blijf het jammer vinden dat je bij de reguliere uitzendingen via de Ziggo next geen geluid via de achterste boxen hebt bij de sn11rg. Alleen als ik bij mijn oude lg (55ec930v) de geluidsoutput op PCM zet dan wel. Alleen klinkt het geluid dan hol en zonder bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
maze1975 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:24:
Ik blijf het jammer vinden dat je bij de reguliere uitzendingen via de Ziggo next geen geluid via de achterste boxen hebt bij de sn11rg. Alleen als ik bij mijn oude lg (55ec930v) de geluidsoutput op PCM zet dan wel. Alleen klinkt het geluid dan hol en zonder bas.
Dat is bij alle soundbars gelijkaardig vrees ik.
Dat van die hicks daarentegen lijkt me toch niet normaal te zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door stevenleemans op 28-11-2020 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
MindCtrller schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:08:
[...]

Vorige week prijs gevraagd voor de Beosound stage, ze deden zeer geheimzinnig erover, maar in de Belgische winkel waar ik het vroeg gewoon 10% korting, dus 1350€. Heb ik trouwens ook enkele weken terug gezien hier op tweakers door iemand die hem 1350€ betaalde bij B&O Den Bosch of Den Haag dacht ik. Maar de volgende die het daar vroeg kreeg niks. Beetje aandringen of dealer / B&O tegen elkaar uitspelen😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

maze1975 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:24:
Ik blijf het jammer vinden dat je bij de reguliere uitzendingen via de Ziggo next geen geluid via de achterste boxen hebt bij de sn11rg.
Je kan ook in de LG WiFi speaker app de "rear speaker output" op surround zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:17
stevenleemans schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:03:
[...]

Vorige week prijs gevraagd voor de Beosound stage, ze deden zeer geheimzinnig erover, maar in de Belgische winkel waar ik het vroeg gewoon 10% korting, dus 1350€. Heb ik trouwens ook enkele weken terug gezien hier op tweakers door iemand die hem 1350€ betaalde bij B&O Den Bosch of Den Haag dacht ik. Maar de volgende die het daar vroeg kreeg niks. Beetje aandringen of dealer / B&O tegen elkaar uitspelen😁.
Klopt, ik heb in augustus na 1 mailtje gewoon 10% korting gekregen bij B&O ter Horst in Utrecht.
Nog steeds erg blij met de soundbar en het geweldige geluid 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
DON PAPA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:27:
[...]

Je kan ook in de LG WiFi speaker app de "rear speaker output" op surround zetten.
Had ik geprobeerd maar helpt niet helaas.
Alleen als ik de digitale output vd tv aanpas naar pcm dan lukt wel. Heeft blijbaar wel te maken met mijn oude LG. Binnenkort koop ik de LG65GX (met earc) en dan hoop ik dat het
beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Mijn soundbar heeft het plots opgegeven. En vanavond heb ik 'm eigenlijk wel nodig. Dus met spoed nu een nieuwe nodig...
Mijn nieuwe Samsung Q80T TV staat in bestelling, verwacht ik komende week. Het mooiste zou dus zijn om een Q-symphony soundbar aan te schaffen. Voor de Q-symphony uiteraard, maar ook omdat het met 1 afstandsbediening allemaal te bedienen is.

De Q70t heeft de mooiste prijs. Nu zie ik ook voor minder geld de Q60t en voor iets meer geld de Q800t.

Waar doe ik het beste aan? Als ik zo de reviews lees her en der (vluchtig, want ik heb me er nog niet uitgebreid in verdiept) lijken ze allemaal best op elkaar?
Iemand ervaring met een van de QxxT soundbars?

De Q950T wordt 'm sowieso niet, vrouwlief wil geen extra speakers in de woonkamer. Dus enkel een soundbar + woofer heb ik toestemming voor. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Aomi op 28-11-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Aomi schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:42:
Mijn soundbar heeft het plots opgegeven. En vanavond heb ik 'm eigenlijk wel nodig. Dus met spoed nu een nieuwe nodig...
Mijn nieuwe Samsung Q80T TV staat in bestelling, verwacht ik komende week. Het mooiste zou dus zijn om een Q-symphony soundbar aan te schaffen. Voor de Q-symphony uiteraard, maar ook omdat het met 1 afstandsbediening allemaal te bedienen is.

De Q70t heeft de mooiste prijs. Nu zie ik ook voor minder geld de Q60t en voor iets meer geld de Q800t.

Waar doe ik het beste aan? Als ik zo de reviews lees her en der (vluchtig, want ik heb me er nog niet uitgebreid in verdiept) lijken ze allemaal best op elkaar?
Iemand ervaring met een van de QxxT soundbars?

De Q950T wordt 'm sowieso niet, vrouwlief wil geen extra speakers in de woonkamer. Dus enkel een soundbar + woofer heb ik toestemming voor. :+
Q900T is dan het beste toestel voor jou.

Wat wil je uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
stevenleemans schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:27:
[...]

Q900T is dan het beste toestel voor jou.

Wat wil je uitgeven?
Rond de 400 á 500 euro. De Q900T is meteen 700. Dat vind ik toch wel veel.
Is het verschil tussen de Q800T en Q900T zo groot?

edit:
Als ik dit zo lees, zijn de verschillen minimaal toch?
https://www.rtings.com/so...sung-hw-q900t/13375/15422

Ik heb verder overigens de ballen verstand van audio. Ik heb graag heldere/verstaanbare stemmen bij TV programma's en verder wil ik goed geluid om muziek te luisteren (met genoeg bass). Voor films zal ie niet veel gebruikt worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Aomi op 28-11-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Waarom niet de q80r dan? ISS 500

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Die ondersteunt geen Q-symphony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Laatst online: 08-08 14:04
maze1975 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:06:
Ik merk dat er een hele lichte sync probleem zit qua geluid wat ik niet goed krijg.
Via de app kun je dit wel aanpassen maar je kunt alleen de balk naar rechts schuiven maar niet naar links en ik heb het idee dat ik hem op -10 moet zetten.Ik maak gebruik van de next van Ziggo en deze is via hdmi verbonden aan mijn LG tv die vervolgens via een Arc weer verbonden is met de soundbar. Als ik hem optisch aansluit rechtstreeks via de next heb ik dit probleem niet. Hebben jullie dit probleem ook ?
Ik heb hetzelfde probleem en dacht hetzelfde..heb op de tv, de ziggo box en de soundbar proberen de delay te regelen maar no luck..als ik de ziggo box in de direct soundbar aansluit heb ik dit probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
nickyhaan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en dacht hetzelfde..heb op de tv, de ziggo box en de soundbar proberen de delay te regelen maar no luck..als ik de ziggo box in de direct soundbar aansluit heb ik dit probleem niet
Dat is toch een prima oplossing? Zo wil ik het ook gaan doen met mijn nieuwe soundbar; ziggo next box rechtstreeks in de soundbar. Playstation kan rechtstreeks naar de tv.
Of is dit toch onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Voor de eigenaars of kenners van de Samsung HW-Q950T:

Kan iemand me zeggen of je de bron (vb HDMI 1, HDMI 2,...) kan selecteren met je smartphone door middel van de smart things app?
Of kan dit enkel met de gewone afstandsbediening?

Bedankt om dit eens na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
BerryJuju schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:58:
[...]

Dat is toch een prima oplossing? Zo wil ik het ook gaan doen met mijn nieuwe soundbar; ziggo next box rechtstreeks in de soundbar. Playstation kan rechtstreeks naar de tv.
Of is dit toch onhandig?
Nee, helaas is dit geen oplossing aangezien een optische verbinding kwalitatief minder is dan hdmi. Het laat bijvoorbeeld geen dolby atmos door wat hdmi earc wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
maze1975 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:56:
[...]

Nee, helaas is dit geen oplossing aangezien een optische verbinding kwalitatief minder is dan hdmi. Het laat bijvoorbeeld geen dolby atmos door wat hdmi earc wel doet.
Ik sluit mijn TV wel via HDMI Arc aan op de soundbar, maar de ziggo Box (en misschien ook playstation) gaat rechtstreeks op de soundbar. Dan heb je direct geluid en de soundbar geeft toch 4k/hdr beeld door naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
BerryJuju schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ik sluit mijn TV wel via HDMI Arc aan op de soundbar, maar de ziggo Box (en misschien ook playstation) gaat rechtstreeks op de soundbar. Dan heb je direct geluid en de soundbar geeft toch 4k/hdr beeld door naar de tv?
Hoe krijgt de tv dan een tv signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryJuju
maze1975 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:15:
[...]

Hoe krijgt de tv dan een tv signaal ?
Via de HDMI-out van de soundbar (arc naar arc)
Op de soundbar zit dan de ziggo-box (hdmi in)

[ Voor 9% gewijzigd door BerryJuju op 28-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Ik heb een Sony KD-55XH9299 gekocht en ben op zoek naar een soundbar met ingebouwde subwoofer van max. €250-€300. Ik kijk vooral Netflix en iptv en ik denk dat Dolby Digital dus een meerwaarde kan zijn voor mij met Netflix.

Ik heb op dit moment 3 soundbars op mijn shortlist:
  • Sony Ht-x8500: voordeel is hdmi earc en dolby atmos en redelijk goedkoop met cashback (€200).
  • Sony HT-G700: staat het laagst op mijn shortlist door die extra subwoofer. Maar reviews zijn wel redelijk positief + hdmi in en earc.
  • Samsung HW-S60T: 4.0 kanaal met Dolby Digital. Geen Dolby atmos of DTS:X. Ook is er geen hdmi in. Maar die 4.0 + positieve reviews neigen mij meer naar deze soundbar.
Ik weet eigenlijk niet of Dolby Atmos voor mij een echte meerwaarde zal zijn. Toch niet als ik enkel maar een soundbar wil zonder extra rear speakers of subwoofers. Kan iemand mij hier in de juiste richting duwen of zelfs andere soundbars aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
BerryJuju schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:58:
[...]

Of is dit toch onhandig?
De lg heeft 2 HDMI ingangen dus je kan ook daar aansluiten...doe je het op de tv moet je wel 2x je ingang wisselen (op tv voor beeld en soundbar voor geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
BerryJuju schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:30:
[...]

Via de HDMI-out van de soundbar (arc naar arc)
Op de soundbar zit dan de ziggo-box (hdmi in)
Dat werkt inderdaad, had ik niet verwacht dat de soundbar ook video kon doorgeven. Maar de output staat nu op de soundbar wel op hdmi 1 en niet meer op arc. Geluid wordt dan wel via arc doorgegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Over 4 weken krijg ik de 65gx serie oled tv. Dan zal ik hem weer anders gaan aansluiten. Anders heb je niks aan die e-arc verbinding. Maar voor nu is dit voor mij de gouden tip ! Bedankt, het probleem met de audio sync is nu ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Erikp77 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:45:
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar de beste tip voor een soundbar die vooral voor ondersteuning/verbetering van TV geluid en vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Ben geen film/serieliefhebber dus niet op zoek naar sets met een aparte subwoofer of rear speakers. Gewoon een mooi balkje onder de tv, maar dan wel een met goed geluid, vooral voor muziek dus.
Dankzij een gulle gift van schoonpap en schoonmam is budget niet direct het probleem, maar ik wil het wel beperken tot max 600 à 700 euro.

Ik heb zelf al zitten kijken naar:
Harman Kardon Citation Multibeam 700 of Enchant 1300
Bose soundbar 700
Sonos Beam (Arc wordt me te duur)

Ik ben van plan om deze te gaan beluisteren, maar als iemand anders nog alternatieven weet, hoor ik ze graag!
Ik heb heel lang de Bose 700 willen kopen. In de BCC hier in de buurt omgepraat door een verkoper en de KH Citation 700 meegenomen. Wat een ramp was dat. Ik ben 2 dagen bezig geweest om dat ding te koppelen en heb hem daarna maar heel snel teruggebracht. Daarna heel snel de Bose 700 meegenomen, binnen 3 minuten alles gekoppeld en werkte als een speer. Ik heb hem wel met sub, maar die gaat regelmatig uit (in de avond) om de buren niet te veel te storen. Die sub dreunt echt ontiegelijk.

Bij Bose moet je je echt afvragen of je de 'Bose sound' mooi vind. De Bose 700 produceert een heel zwaar geluid en ik vind dat persoonlijk geweldig klinken. Zelfs zonder sub kan ik helemaal in een film gezogen worden. Audiofielen zullen vast iets te klagen hebben over de Bose, maar Bose produceert echt iets unieks wat je nergens anders hoort. De vraag is, vind je dat mooi?

Ik zou je, als je van wat zwaarder/brutaler geluid houdt, echt willen adviseren om de Bose 30 dagen uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
stevenleemans schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:53:

Kan iemand me zeggen of je de bron (vb HDMI 1, HDMI 2,...) kan selecteren met je smartphone door middel van de smart things app?

Ik heb intussen wat zitten zoeken waarbij ik gevonden heb dat je via die app de bron kan selecteren, maar men spreekt hier steeds van een tv, en niet van een soundbar. Ik vraag me dus na veel zoeken nog steeds af of je de bron van een toestel dat op de soundbar is aangesloten ook kan selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Als je de bose echt goed vind prima,maar de bose 700 bestaat al 2 jaar.
Ik zou het nooit in huis willen hebben.
Zeker nu in die 2 jaar veel betere soundbars zelfs zonder die bonkende subwoofers.

Dan zou ik toch maar is luisteren naar de beosound stage of zelfs denon dht716 is nog beter als bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 22:45
stevenleemans schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:53:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29ZIQfTQkL0QsyUo0SKKLTQ1_-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWaRL0pvi0d0xs28GtJvR9RX.jpg?f=fotoalbum_large

bedoel je dit? Hier kun je schakelen tussen de verschillende hdmi ingangen en ook bluetooth. Gewoon in de app op de gewenste ingang klikken en deze wordt dan geselecteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Keukenboer op 29-11-2020 08:54 . Reden: toevoeging aan tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Keukenboer schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:50:
[...]

[Afbeelding]

bedoel je dit? Hier kun je schakelen tussen de verschillende hdmi ingangen en ook bluetooth. Gewoon in de app op de gewenste ingang klikken en deze wordt dan geselecteerd.
Als dit een beeld is van de hw-q950t (of andere soundbar) is dat top inderdaad😁! En geraak je daar vlot, of moet je eerst een aantal keer klikken?

Ik overweeg sterk de hw-q950t te kopen, maar het display bovenaan zit me dwars. Ik ga mijn belangrijkste inputs via de soundbar doen en dan naar de tv, maar ik zie het echt niet zitten om me telkens weer te moeten recht stellen. Dit zou dus de oplossing bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25
Ik heb de LG SN 11 juist gekozen omdat de rears veel meer meedoen en hoorbaar zijn bij verschillende content dan de Q90 en Q950. LG komt in december nog met een grote firmware update die de rears nog beter maken in samenwerking met de sub. Je moet de center iets luider zetten.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje over de Ambeo. Gisteren de film T-34 gekeken via Netflix. Super vet! Was echt zwaar onder de indruk. Het input signaal bleef staan op HDMI TV.

Vervolgens nog X-men 1 gekeken via Disney. Toen stond er Dolby True HD ipv HDMI TV. Hebben jullie dat ook? Zie je ook Dolby Atmos staan als je een film kijkt met Atmos?

Nu wel helaas gedoe met Google Home. Google ziet wel de Ambeo maar later geen WiFi netwerk. Heel bijzonder....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DblX7Lwys8Cq95_B9YNBnGpfUdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dl3OYXj40C7XQLzlt2YV7IA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier blijft het op hangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L18-KBG2_3HaC4JIfq0_iy2rno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXyLyHBlFC27pJq1RwE3Iwmy.jpg?f=fotoalbum_large

Zie nu dit bij X-men maar hoor je hier ook Dolby Atmos zo te zien?

[ Voor 53% gewijzigd door Wackmack op 29-11-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
zwembroek schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:33:
Ik heb de LG SN 11 juist gekozen omdat de rears veel meer meedoen en hoorbaar zijn bij verschillende content dan de Q90 en Q950. LG komt in december nog met een grote firmware update die de rears nog beter maken in samenwerking met de sub. Je moet de center iets luider zetten.
Heb heel lang getwijfeld hierover. Veel reviews die spreken over een iets te holle klank bij stemmen en de sub iets te gecompresseerd.

Wou dit toch zelf even horen want voor de rest top specs en nu een top prijs van 790€.

Maar gisteren zelf kunnen luisteren, helaas waar. Ik heb mogen spelen met het geluid, er stond ook een Q90R. Helaas geen Q950T kunnen testen. Maar het geluid bij stemmen bij de lg is echt minder goed. Afgevallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:24:
[...]

Heb heel lang getwijfeld hierover. Veel reviews die spreken over een iets te holle klank bij stemmen en de sub iets te gecompresseerd.

Wou dit toch zelf even horen want voor de rest top specs en nu een top prijs van 790€.

Maar gisteren zelf kunnen luisteren, helaas waar. Ik heb mogen spelen met het geluid, er stond ook een Q90R. Helaas geen Q950T kunnen testen. Maar het geluid bij stemmen bij de lg is echt minder goed. Afgevallen dus.
En wat vond je van de Q90? Ik doe twee , max 3 jaar met een soundbar. Dan vind ik 800 niet echt een investering. Ik ben tevreden over de LG totdat de techniek weer verbeterd is . Daarom koop ik van black friday tot black friday. Wissel je makkelijker dan 1500 per leer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Ik zag op het avforum dat in sommige landen deze update al is vrijgegeven. Ik zit zelf nog een beetje te worstelen met de juiste instellingen voor de dsn11rg. Welke sound settings gebruiken jullie voor dagelijks gebruik ? Ik heb nu alles op +6 staan met de standaard profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:17:
[...]

Als dit een beeld is van de hw-q950t (of andere soundbar) is dat top inderdaad😁! En geraak je daar vlot, of moet je eerst een aantal keer klikken?

Ik overweeg sterk de hw-q950t te kopen, maar het display bovenaan zit me dwars. Ik ga mijn belangrijkste inputs via de soundbar doen en dan naar de tv, maar ik zie het echt niet zitten om me telkens weer te moeten recht stellen. Dit zou dus de oplossing bieden.
1. Klik op de Smart Things app om deze te openen. Je ziet dan het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lhprDD6CTs2xP8u7coUvS5sH2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxyBcuTVywX3a3CoDS9Yyz37.jpg?f=fotoalbum_large

2. Dan klik je op Samsung Soundbar. Dan zie je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNAlPUuGq3VpC6MBPkoeaqrHx8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFcqiK7Nbkk8X2nm6dNvekjH.jpg?f=fotoalbum_large

Klik op "geluid van" (dat is de bron die op dat moment actief is). Dan kom je gelijk in het menu om de juiste ingang te selecteren (zie foto uit mijn eerdere post).

Conclusie: max 3x klikken op je telefoon en tablet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
Keukenboer schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:58:
[...]

1. Klik op de Smart Things app om deze te openen. Je ziet dan het volgende:

[Afbeelding]

2. Dan klik je op Samsung Soundbar. Dan zie je:

[Afbeelding]

Klik op "geluid van" (dat is de bron die op dat moment actief is. Dan kom je gelijk in het menu om de juiste ingang te selecteren (zie foto uit mijn eerdere post.
Dat lijkt me toch nog altijd veel handiger dan te moeten recht gaan staan😁. Zeker als je op de bank hangt😂. Erg bedankt! Ben heel wat wijzer nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
zwembroek schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:50:
[...]

En wat vond je van de Q90? Ik doe twee , max 3 jaar met een soundbar. Dan vind ik 800 niet echt een investering. Ik ben tevreden over de LG totdat de techniek weer verbeterd is . Daarom koop ik van black friday tot black friday. Wissel je makkelijker dan 1500 per leer betalen.
De Q90 klonk een stuk meer helder bij gewone tv programma’s vanuit een decoder. Daar was de lg gewoon slecht, en ik heb zelf met de instellingen kunnen spelen. Gewone tv kijken we thuis toch nog 50% van de tijd, dus de lg is zeker niks voor ons. Voor een Atmos track vond ik de lg wel heel mooi klinken. Maar de Q90 ook, net als bij andere bronnen. Zeer aangenaam die Q90, dus de Q950 zal ook wel goed zijn als ik de reviews mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:04:
[...]

De Q90 klonk een stuk meer helder bij gewone tv programma’s vanuit een decoder. Daar was de lg gewoon slecht, en ik heb zelf met de instellingen kunnen spelen. Gewone tv kijken we thuis toch nog 50% van de tijd, dus de lg is zeker niks voor ons. Voor een Atmos track vond ik de lg wel heel mooi klinken. Maar de Q90 ook, net als bij andere bronnen. Zeer aangenaam die Q90, dus de Q950 zal ook wel goed zijn als ik de reviews mag geloven.
En daar benoem je ook mijn beslissing voor de LG. Ik wilde puur de beste Atmos ervaring uit een soundbar. De LG is daar het beste in. De rears zijn te stil bij de Samsung bars. Het design is voor mij ondergeschikt aan geluidskwaliteit maar de LG vind ik ook nog eens een lust voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
zwembroek schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:22:
[...]

En daar benoem je ook mijn beslissing voor de LG. Ik wilde puur de beste Atmos ervaring uit een soundbar. De LG is daar het beste in. De rears zijn te stil bij de Samsung bars. Het design is voor mij ondergeschikt aan geluidskwaliteit maar de LG vind ik ook nog eens een lust voor het oog.
De lg was heel mooi met Atmos content. Niet beter dan de Q90R, maar zeker ook niet slechter. Een van de betere soundbars die ik daarmee gehoord heb. Maar de gewone tv was echt niet goed. Het design van de DSN11RG is ook mooier en onderhoudsvriendelijker dan de HW-q950t. Dat van de achterste speakers ben ik niet mee akkoord. De Samsung was gelijk of mss iets luider zelfs. De winkelier zei me wel dat dit vroeger minder was, maar nu goed is na een firmware update.

Ze zijn in dit segment dus allemaal gewaagd aan elkaar. Voor films allemaal top, maar voor gewone tv, wat wij thuis geregeld kijken is Samsung (zoals ook uit reviews blijkt) toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
Waar heb je gelezen over die firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verder blijft het een kwestie van smaak natuurlijk. Sommige mensen op het Av forum hebben ze beide in huis en die zeggen weer dat de LG stuk beter is in Atmos. Maar het zal misschien niet veel uitmaken. Ik heb de LG gekocht voor Ultra HD schijfjes die worden afgespeeld op de panasonic uhd 824 op 77 inch oled. Ik geef alleen om de atmos kwaliteit. Maar Spotify is ook prima. Als ik van hoge kwaliteit muziek wil genieten heb ik daar wel wat anders voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
nickyhaan schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:50:
[...]

Waar heb je gelezen over die firmware upgrade?
https://www.avforums.com/...rg-owners-thread.2293389/

Update is nog niet uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysonny112
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 22:27
Ik heb sinds gisteren ook de Samsung HW-Q950T. Qua geluid is het top. Maar ben ook maar een leek hierin hoor... Van mij hadden de achterspeakers nog een tikkeltje harder gemogen (weet niet of ik dit ergens kan aanpassen).

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende: In het begin had ik alles (tv & ps5) aangesloten op soundbar. Echter kreeg ik dat niet lekker op elkaar afgestemd.
(als ik bijvoorbeeld tv wilde kijken ging 5 seconden later de playstation plots aan waarna die vervolgens van input switchte).

Dit heeft mij doen besluiten om de decoder en ps5 toch weer op tv aan te sluiten. Dat werkt wel goed.

Het display aan de voorkant is wel een gemiste punt in mijn ogen. Maar het zou voor mij al een hele oplossing zijn als dat je van input switcht de inputnaam benoemt (dat de soundbar opnoemt 'hdmi1', 'hdmi2' etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:04:
[...]

Waar heb je die q90 en dsn11 aan een decoder kunnen vergelijken? Meeste zaken waar ik ben geweest hebben de apparaten in demo opstelling staan en een reguliere tv uitzending bekijken is geen optie. Daarnaast kun je ze pas echt goed vegelijken als je de bar in je eigen woning hebt hangen denk ik. Het liefst tegelijk aangesloten in identieke opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
Samsung Q950T

Ik ben op zoek naar speakerstandaards voor de rear-speakers van de Samsung Q950T.

Heb deze bij Vebos gevonden (erg mooi en ook erg prijzig).
https://vebos.nl/vebos-st...g-hw-q950t-zwart-set.html

Zijn er goede alternatieven?

Kom zelf niet verder als iets universeels met de vraag of dit dan wel gaat passen, zoals:
https://www.expert.nl/ham...ndaard-slim-2-stuks-zwart

Dank voor jullie ervaringen, tips and tricks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
Licko schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:21:
[...]

Waar heb je die q90 en dsn11 aan een decoder kunnen vergelijken? Meeste zaken waar ik ben geweest hebben de apparaten in demo opstelling staan en een reguliere tv uitzending bekijken is geen optie. Daarnaast kun je ze pas echt goed vegelijken als je de bar in je eigen woning hebt hangen denk ik. Het liefst tegelijk aangesloten in identieke opstelling.
Ik heb de LG DSN11RG, Samsung Q90R en Sony HTST5000 kunnen testen, in BE. Allemaal op decoder, blue ray 4K en Netflix. Sony heb ik niet getest wegens geen interesse.

Uiteraard is de eigen woonkamer het beste, maar in België is gekocht ook gekocht en kan je niet iets eens even proberen en dan terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Laatst online: 10:25
roysonny112 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:56:
Ik heb sinds gisteren ook de Samsung HW-Q950T. Qua geluid is het top. Maar ben ook maar een leek hierin hoor... Van mij hadden de achterspeakers nog een tikkeltje harder gemogen (weet niet of ik dit ergens kan aanpassen).

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende: In het begin had ik alles (tv & ps5) aangesloten op soundbar. Echter kreeg ik dat niet lekker op elkaar afgestemd.
(als ik bijvoorbeeld tv wilde kijken ging 5 seconden later de playstation plots aan waarna die vervolgens van input switchte).

Dit heeft mij doen besluiten om de decoder en ps5 toch weer op tv aan te sluiten. Dat werkt wel goed.

Het display aan de voorkant is wel een gemiste punt in mijn ogen. Maar het zou voor mij al een hele oplossing zijn als dat je van input switcht de inputnaam benoemt (dat de soundbar opnoemt 'hdmi1', 'hdmi2' etc).
Ja dat kan. Kijk even in het boekje hoe je bij de instellingen komt. Het zijn er niet veel. Weet het niet uit mijn hoofd.

Overigens dacht ik hetzelfde. Maar als je een film kijkt waarbij rear goed gebruikt wordt, zijn ze goed aanwezig met de standaard settings. Ligt natuurlijk ook aan de onderlinge afstanden van speakers en luisterpositie.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 18-09 15:10
Ik ben ook aan het rondkijken voor een soundbar icl LG SJ850V, Oppo 203 4k, Next, Apple TV (abo op Prime, Netflix en Disney). Zodoende graag met Atmos (als je investeert dan graag up to date). Het handigste is een soundbar icm rears. Subwoofer kan maar wel graag af te stellen. Ik woon in een flat dus wil wel genieten van geluid maar wel graag minimaal doorlekken. Ik zit zelf op 3 meter afstand van de tv.

Via vergelijkingen en recensies komen de volgende bovendrijven:

LG DSN11RG
Yamaha YSP-5600
LG SL9YG
Sony HT-ZF9
LG DSN8YG
Samsung HW-Q950T

Ik wil zelf voor maximaal rond de € 1.000 gaan. Yamaha zit er net boven en zou met alleen soundbar al goed surround hebben wat ik lees. Sennheiser ook gelezen maar prijs he. Ik zie wel dat de laatste 2 erg lomp zijn dus twijfel of ze niet voor de TV komen (die staat via voet op de meubel). Inzake Samsung lees ik hier en daar over bugs (deconnecten rears en soundbar) maar weet niet of de Q950 dat heeft of niet heeft. Gaat momenteel tussen LG en Sony (met Yamaha als outsider). Komende zaterdag wil ik weer verder kijken via MM Rotterdam en Correct. Hier in de buurt (net onder Utrecht) zitten niet echt veel zaken waar je wat kan zien en eventueel luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
martwoutnl schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:40:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een soundbar icl LG SJ850V, Oppo 203 4k, Next, Apple TV (abo op Prime, Netflix en Disney). Zodoende graag met Atmos (als je investeert dan graag up to date). Het handigste is een soundbar icm rears. Subwoofer kan maar wel graag af te stellen. Ik woon in een flat dus wil wel genieten van geluid maar wel graag minimaal doorlekken. Ik zit zelf op 3 meter afstand van de tv.

Via vergelijkingen en recensies komen de volgende bovendrijven:

LG DSN11RG
Yamaha YSP-5600
LG SL9YG
Sony HT-ZF9
LG DSN8YG
Samsung HW-Q950T

Ik wil zelf voor maximaal rond de € 1.000 gaan. Yamaha zit er net boven en zou met alleen soundbar al goed surround hebben wat ik lees. Sennheiser ook gelezen maar prijs he. Ik zie wel dat de laatste 2 erg lomp zijn dus twijfel of ze niet voor de TV komen (die staat via voet op de meubel). Inzake Samsung lees ik hier en daar over bugs (deconnecten rears en soundbar) maar weet niet of de Q950 dat heeft of niet heeft. Gaat momenteel tussen LG en Sony (met Yamaha als outsider). Komende zaterdag wil ik weer verder kijken via MM Rotterdam en Correct. Hier in de buurt (net onder Utrecht) zitten niet echt veel zaken waar je wat kan zien en eventueel luisteren.
Opgelet: bij bv de LG DSN11RG en de Samsung HW-Q950T is de Black Friday prijs vanuit de fabrikant (en dus ook in de winkel) geldig tot en met morgen.

In beide gevallen (bevestigd door de winkel, waar ik al meer dan 10j klant ben en ze voor 100% vertrouw) zal de prijs vanaf dinsdag respectievelijk ongeveer €150 stijgen. Iets om zeker rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
DomiGijzen schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:39:
[...]

Ja dat kan. Kijk even in het boekje hoe je bij de instellingen komt. Het zijn er niet veel. Weet het niet uit mijn hoofd.

Overigens dacht ik hetzelfde. Maar als je een film kijkt waarbij rear goed gebruikt wordt, zijn ze goed aanwezig met de standaard settings. Ligt natuurlijk ook aan de onderlinge afstanden van speakers en luisterpositie.
Ook ik heb nog niet ontdekt hoe je volume van de rear-speakers kunt aanpassen. Maar...tot op heden ook zeker niet nodig gehad omdat ze flink meedoen!

Mocht iemand weten hoe dit kan, dan verneem ik dit graag. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:48:
[...]

Opgelet: bij bv de LG DSN11RG en de Samsung HW-Q950T is de Black Friday prijs vanuit de fabrikant (en dus ook in de winkel) geldig tot en met morgen.

In beide gevallen (bevestigd door de winkel, waar ik al meer dan 10j klant ben en ze voor 100% vertrouw) zal de prijs vanaf dinsdag respectievelijk ongeveer €150 stijgen. Iets om zeker rekening mee te houden.
Ik ga me niet laten opjagen door Black Friday. Het is geen broodje kaas qua prijs dus wil liever goed overwegen. Dan betaal ik liever € 150 meer dan dat ik een miskoop heb. En gezien dat kerst komt, zal er nog wel aanbiedingen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
martwoutnl schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ik ga me niet laten opjagen door Black Friday. Het is geen broodje kaas qua prijs dus wil liever goed overwegen. Dan betaal ik liever € 150 meer dan dat ik een miskoop heb. En gezien dat kerst komt, zal er nog wel aanbiedingen gaan komen.
Ik zeg niet dat je je moet opjagen. Ik geef het maar mee. 150€ op een bedrag van 1000€ vind ik veel geld. Ik ben al 5 maanden op zoek naar een soundbar, en geloof me, nu zijn de prijzen op zijn laagste. Maar als jij gelooft dan je met kerst dezelfde prijs kan krijgen, doe dan vooral rustig. Het is mijn geld niet😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
stevenleemans schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:19:
[...]

Ik zeg niet dat je je moet opjagen. Ik geef het maar mee. 150€ op een bedrag van 1000€ vind ik veel geld. Ik ben al 5 maanden op zoek naar een soundbar, en geloof me, nu zijn de prijzen op zijn laagste. Maar als jij gelooft dan je met kerst dezelfde prijs kan krijgen, doe dan vooral rustig. Het is mijn geld niet😁.
Is meer dat ik net een paar weken aan het zoeken ben. En dan moet je niet te snel beslissen alleen omdat je dan korting kan krijgen. Als ik nu snel op een aanbieding zou ingaan en het is een miskoop dan ben ik meer geld kwijt dan dat ik € 150 meer betaal. Zo bedoelde ik het meer. Excuus als de posting negatief overkwam. IK hadf het beter moeten formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
martwoutnl schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:55:
[...]

Is meer dat ik net een paar weken aan het zoeken ben. En dan moet je niet te snel beslissen alleen omdat je dan korting kan krijgen. Als ik nu snel op een aanbieding zou ingaan en het is een miskoop dan ben ik meer geld kwijt dan dat ik € 150 meer betaal. Zo bedoelde ik het meer. Excuus als de posting negatief overkwam. IK hadf het beter moeten formuleren.
Ik begrijp je wel hoor. Als je in nl woont en online besteld kan je dacht ik gedurende 14 dagen kosteloos terugsturen. Dat is misschien nog een goed compromis?

Succes in elk geval met de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
De Q90R ontvangen, de woofer maakte eerst een krakelend geluid maar kwam doordat deze te dicht bij de modem en router stond. Enkele cm verschoven en was geruisloos.

De (telenet) digicorder in combinatie met de soundbar en lg cx gaf steeds geen geluid ook niet met optische kabel. Mijn digicorder werkt wel niet naar behoren 'valt soms uit.... Met behulp van een hdmi splitter en uitschakeling edid voor de digicorder kan ik ook de arc gebruiken via soundbar en behoud deep hd color optie.

Achterste luidsprekers moet ik nog testen (eerst ophangen of plaatsen ben er nog niet uit). Tot dusver echt tevreden van de klank en de woofer gaat hard, dus opgelet voor de bure :p Had hiervoor een 2005 soundbar van philips dus zowizo al een goede upgrade :)

Aangesloten toestellen: 2 Nint.switches, XboxSX, ps5, nvidia shield, lg cx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wackmack schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:05:
Vraagje over de Ambeo. Gisteren de film T-34 gekeken via Netflix. Super vet! Was echt zwaar onder de indruk. Het input signaal bleef staan op HDMI TV.

Vervolgens nog X-men 1 gekeken via Disney. Toen stond er Dolby True HD ipv HDMI TV. Hebben jullie dat ook? Zie je ook Dolby Atmos staan als je een film kijkt met Atmos?

Nu wel helaas gedoe met Google Home. Google ziet wel de Ambeo maar later geen WiFi netwerk. Heel bijzonder....

[Afbeelding]

Hier blijft het op hangen

[Afbeelding]

Zie nu dit bij X-men maar hoor je hier ook Dolby Atmos zo te zien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LID5BDVmz3Jookw1leMNaXNOjDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKmI2k3HVzCYaLrTblMrfxkR.jpg?f=fotoalbum_large

Deze melding krijg ik sinds vandaag, heel irritant. Kan gelukkig nog wel films kijken maar Spotify niet meer. Vanavond moet ik nog de Cloud key van Unifi configureren. Misschien werkt het daarna weer stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Even een vraag voor de mensen met de verschillende soundbars
Hoe ervaren jullie het tv kijken met een tv decoder.
Ik vind het jammer als ik mijn tv decoďer op dolby digital zet het geluid veel zachter als ik hem op een PCM zender bv RTL lounge en fox sport
PCM zenders knallen eruit dan.
Hoe word dit bij jullie ervaren.
Ik heb een beosound stage,Ziggo next,en lg oled65cx.

Hoor graag of er soundbars zijn die dit compenseren .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Laatst online: 10:25
roysonny112 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:56:

Keukenboer schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:57:
[...]

Ook ik heb nog niet ontdekt hoe je volume van de rear-speakers kunt aanpassen. Maar...tot op heden ook zeker niet nodig gehad omdat ze flink meedoen!

Mocht iemand weten hoe dit kan, dan verneem ik dit graag. Thanks!
Zie de manual, ongeveer pagina 13. Instellingen/Tandwiel knopje en dan door de settings heen: https://www.manualslib.co...Q950t.html?page=13#manual

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41
Ben er schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:45:
Even een vraag voor de mensen met de verschillende soundbars
Hoe ervaren jullie het tv kijken met een tv decoder.
Ik vind het jammer als ik mijn tv decoďer op dolby digital zet het geluid veel zachter als ik hem op een PCM zender bv RTL lounge en fox sport
PCM zenders knallen eruit dan.
Hoe word dit bij jullie ervaren.
Ik heb een beosound stage,Ziggo next,en lg oled65cx.

Hoor graag of er soundbars zijn die dit compenseren .
Doby op altijd aan zetten in de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dat staat hij altijd maar sommige zenders zenden geen dolby uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Dan krijg je nooit geen LCPM als hij altijd aan staat en ook geen volume verschil.
Hij moet dan wel op volg aanbod staan i.p.v. altijd aan.
Als je bij de Beosound bij productinstellingen->geluidsinfo kijkt zul je dit ook zien, heb je hem op volg aanbod staan op die zenders geeft hij daar LCPM aan en als je Dolby op altijd aan hebt staan staat er Dolby surround.

[ Voor 46% gewijzigd door OkeOkeOke op 29-11-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dat klopt wat je zegt maar als ik van bv rtl4 dolby digital gaat naar fox sport lpcm dan is het geluid van lpcm veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Dat klopt. Maar waarom wil je LCPM? Je wil van het volumeverschil van zenders af toch? Als dolby altijd aan staat is er geen volumeverschil.

[ Voor 24% gewijzigd door OkeOkeOke op 29-11-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik wil juist geen lpcm maar fox sports geeft geen dolby digital door ,dus dan heb je weinig keus.
En RTL lounge hetzelfde,vandaar dat je geluids verschil krijg.
Lpcm geeft een luider geluid als dolby digital.
Pagina: 1 ... 45 ... 58 Laatste