Gisteren een LG DSN11RG gekocht.
Momenteel zwaar teleurgesteld.
Xbox en Apple TV op televisie aangesloten en dan via arc naar soundbar was geen goed idee want geluid kwam te laat.
Dan maar beide toestellen rechtstreeks op soundbar, werkte eerst niet, lukte dan weer wel met een andere HDMI kabel.
Ok dan waren we al zo ver, dan alles correct ingesteld om dolby atmos correct te kunnen horen. Lukte met wat test video’s op xbox. Was leuk, maar veel minder spectaculair dan verwacht.
Dan op YouTube paar video’s geprobeerd, bleek er serieus iets niet te kloppen. Enkel de soundbar wordt aangesproken en geen sub of rear. Bv in zo’n test video zeggen ze dit is lfe kanaal en hoor je niks

Zelfde probleem, bij games. Atmos wordt goed weergegeven (Horizon 4), surround totaal niet correct (Battlefield V), er is wel wat upmixing, maar is duidelijk dat hij speakers op de soundbar als rear gebruikt ipv de echte rear.
Al bij al heb ik dus het gevoel dat ik beter een goede surround set gekocht had aangezien atmos uiteindelijk maar beperkt in aanbod is. Ik denk dat ik nog een paar dagen pruts om dan daarna de set terug te brengen. Heel spijtig, voor 1000€ verwacht je wel wat.
Bijkomende stoornissen:
-Schermpje dimt, maar gaat niet uit.
-Speaker volumes zijn alleen in paren in te stellen. In mijn geval staat rechtsachter iets verder van me omwille van layout kamer, dus had ik die graag apart wat harder gezet.
-Er zijn geen updates voor de firmware zover ik zie, dus waarschijnlijk zal er niets veranderen.
[
Voor 12% gewijzigd door
kerfkikr op 13-11-2020 13:02
]