Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
DM89 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:44:
Ik heb inmiddels dempers onder mijn q90r subwoofer zitten wat toch een behoorlijk verschil maakt 🙂

Ik heb de Oehlbach schock absorb plus er nu onder zitten.

https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Als je nog oude squashballen hebt liggen, dan zijn deze even effectief voor het absorberen van schokken. Snijd twee squashballen doormidden en je heb 4 schokdempers. Mijn dvd en daarvoor cd speler staat hier al jaren schokvrij op. Het verlengt de levensduur van deze apparaten.

Speakers kun je of op spikes zetten (vloerbedekking op beton) of op dempers (op hout/laminaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Voor alle HW-Q950T bezitters die graag Multichannel LPCM willen op hun soundbar:

Ik zag via AVforums een link naar de UK's Presidential Escalations Team van Samsung. Daar zou je aan kunnen geven dat je graag LPCM support zou willen zien op je soundbar. Hoe meer het doen, hoe beter.

https://contactus.samsung...iteId=594&PROD_ID=G303850

[ Voor 34% gewijzigd door Giovanni76 op 09-11-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 22:13
Ik zit op de noemer om een Denon dht-s716h te kopen met eventueel later twee maal de Denon Home 150 als achter speaker. Sub hoeven wij niet omdat we niet van zware bas houden. Ik heb best wat gelezen en de reviews zijn over het algemeen erg goed over deze Soundbar qua geluid. Hij zou ook aardig wat laag bieden voor een Soundbar. Wat mij opvalt is dat deze Soundbar in dit topic niet zoveel aanbod komt en vraag mij af waarom. Voor mij is het belangrijk dat hij gewoon lekker klinkt met muziek en een filmpje. Samsung heb ik gehad met alle toeters en bellen, maar deze klinkt met muziek nergens naar en zonder sub al helemaal niet. Ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen met de Denon. Hij moet trouwens aan een muurbeugel van Vogel’s onder de tv komen te hangen. Ik had anders wel andere opties in overweging genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 08:38
Vraag voor de bezitters van een Q90R of andere Samsung soundbar.

Ik heb van het weekend dit model ook gekocht en geïnstalleerd. Nu valt het me op dat bij Spotify het volume nogal moeilijk besturen is. Via de mobiele telefoon (Android) zijn de stappen in volume veel te groot. Het gekke is dat de afstandsbediening niet werkt wanneer ik muziek speel.

Gebruik ik de Spotify app op mijn macbook moet ik het volume bijna op 0 zetten om er voor te zorgen dat het acceptabel is.

Klinkt dit bekend en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo cassiekal

De denon is een hele goede soundbar zelfs zonder subwoofer.
Ik heb hem gehad alleen miste ik dolby atmos bij films,anders had ik hem waarschijnlijk nog gehad.

Ik heb nu de beosound stage die hoeft helemaal geen subwoofer,alleen is het een ander prijskaartje.
Maar muziek en film laat deze denon goed van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ben er schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:37:
Hallo cassiekal

De denon is een hele goede soundbar zelfs zonder subwoofer.
Ik heb hem gehad alleen miste ik dolby atmos bij films,anders had ik hem waarschijnlijk nog gehad.

Ik heb nu de beosound stage die hoeft helemaal geen subwoofer,alleen is het een ander prijskaartje.
Maar muziek en film laat deze denon goed van zich horen.
Dolby Atmos en dergelijke vind ik niet interesant. Wil gewoon een lekker geluid bij muziek en TV met wat bas.

De beosound stage kun je volgens mij niet aan een beugel hangen onder de TV. Heb er idd goede dingen over gelezen. Voor echt goed geluid bij muziek is de Nubert XS7500 een topper. Denk dat er op dit gebied geen betere is, zelfs de Sennheiser Ambeo niet, maar hij is enorm lomp.

Ga denk ik voor de Denon dan met later twee maal Home 150 erbij. Die moeten beter kleinen dan de vergelijkbare Sonos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Je kan de beosound stage zeker wel onder je tv hangen,even verder googlen dus.
En als je dan toch echt voor muziek en tv geluid wil gaan dan is de beosound beter als de denon.
En ik heb het mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
klmtrf schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:33:

Ik heb van het weekend dit model ook gekocht en geïnstalleerd. Nu valt het me op dat bij Spotify het volume nogal moeilijk besturen is. Via de mobiele telefoon (Android) zijn de stappen in volume veel te groot. Het gekke is dat de afstandsbediening niet werkt wanneer ik muziek speel.

Gebruik ik de Spotify app op mijn macbook moet ik het volume bijna op 0 zetten om er voor te zorgen dat het acceptabel is.

Via de telefoon werkt inderdaad slecht maar bij mij werkt de afstandbediening wel gewoon, verbonden via WiFi Spotify connect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
cassiekai schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:47:
[...]

De beosound stage kun je volgens mij niet aan een beugel hangen onder de TV. Heb er idd goede dingen over gelezen.
Ja, dat kan wel hoor. Er zitten 2 ophangpunten aan de achterkant van de Beosound Stage, die kun je aan een bijvoorbeeld Vogels 3550 beugel maken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 08:38
DM89 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
[...]

Via de telefoon werkt inderdaad slecht maar bij mij werkt de afstandbediening wel gewoon, verbonden via WiFi Spotify connect..
Hmm, vreemd. De play/pause knop e.d. werken wel gewoon maar volume bij mij dus niet. Ik ga de winkel eens bellen. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
klmtrf schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:33:

Wat ik hierbij heb gemerkt is dat als ik mijn telefoon (iPhone) vanuit Spotify direct verbind met de Q90R het volume een nogal suicide dingetje is.

https://eu.community.sams...ar-50/td-p/2032737/page/2

Heb het daarna nooit meer op die manier gedaan dus zal het morgen samen met de remote eens testen.
Momenteel doe ik het eigenlijk via BT of vanuit telefoon naar de tv.

Edit: via Bluetooth gaat het volume bij mij steeds per 4 stappen. Mijn afstandsbediening werkt verder wel gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door xSmooth- op 10-11-2020 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:20
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een soundbar en heb interesse in de B&O beosound stage of de harman kardon citation, doel is films en muziek. Ik heb geen interesse in surround dus rears zijn niet nodig. Nu lees ik erg positieve verhalen over de beosound en ik vind deze er gelikt uitzien. Wel zie ik dat je geen externe subwoofer kan koppelen maar als ik het goed begrijp is dit niet noodzakelijk.. verder wil ik later nog een losse speaker (of 2) bijkopen voor muziek in de keuken.

Nu begrijp ik dat je bij de citation extra speakers zoals de citation 500 bijvoorbeeld niet kan koppelen aan de soundbar van HK, dit vind ik wel jammer. Is het wel mogelijk om bijvoorbeeld een Beoplay M5 te koppelen aan de stage? Omdat ik veel verhalen lees over connection issues bij de HK neig ik meer naar de stage, als je een extra speaker kunt koppelen aan de stage en een subwoofer is niet noodzakelijk dan wordt het vrijwel zeker de stage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
De subwoofer is zeker niet nodig mijn bas staat zelfs op -1.
En je kan op de beosound meer aansluiten als alleen de beoplay 5
Alleen ben ik benieuwd hoe dat klinkt,want ik bezit sinds kort de beosound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefananas86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-05 00:37
Ik heb gisteren de Beosound stage geluisterd in de B&O in winkel in Utrecht en moet zeggen dat ik onder de indruk was. Van wat ik heb gehoord is een subwoofer overbodig. Ik twijfel tussen de Beosound en de Denon DHT S716, maar de Denon moet ik nog in het echt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik ben van de denon DHT-S716H naar de beosound stage gegaan
Maar denk dat je voor jezelf moet kijken en luisteren wat je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefananas86
Ben er schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:40:
Ik ben van de denon DHT-S716H naar de beosound stage gegaan
Maar denk dat je voor jezelf moet kijken en luisteren wat je mooi vind.
Ik ben ook bang dat de Denon tegen gaat vallen. Alleen het prijskaartje van de Beosound valt tegen, en dat er geen afstandbediening bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik gebruik de afstandbediening van mijn OLED lg65cx dat werkt prima

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:38
cassiekai schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:20:
Ik zit op de noemer om een Denon dht-s716h te kopen met eventueel later twee maal de Denon Home 150 als achter speaker. Sub hoeven wij niet omdat we niet van zware bas houden. Ik heb best wat gelezen en de reviews zijn over het algemeen erg goed over deze Soundbar qua geluid. Hij zou ook aardig wat laag bieden voor een Soundbar. Wat mij opvalt is dat deze Soundbar in dit topic niet zoveel aanbod komt en vraag mij af waarom. Voor mij is het belangrijk dat hij gewoon lekker klinkt met muziek en een filmpje. Samsung heb ik gehad met alle toeters en bellen, maar deze klinkt met muziek nergens naar en zonder sub al helemaal niet. Ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen met de Denon. Hij moet trouwens aan een muurbeugel van Vogel’s onder de tv komen te hangen. Ik had anders wel andere opties in overweging genomen.
Hi cassiekai, ik heb de Denon dht-s716h twee dagen in huis gehad en vervolgens direct weer teruggestuurd. Had deze in combinatie met de subwoofer (DSW-1H) en twee Home 150's. Was echt op zoek naar een premium product. Gekocht vanwege de lovende kritieken en het mooie uiterlijk. Eerste indruk was prima (alleen de lelijke afstandsbediening voldeed niet aan 'premium' plaatje, verder alles wel). Maar eenmaal in gebruik viel het tegen. Geluidskwaliteit was perfect, maar ik had wel een paar irritatiepunten:
  • Volume van Spotify wisselde per nummer, geen normalisatie. Dus steeds weer klooien met het volume;
  • Als je op Spotify een nummer skipt, stopt het nummer meteen met spelen, maar hoor je daarna ineens nog iets van een halve seconde uit het nummer, heel storend;
  • Als er niks werd afgespeeld hoorde je een lichte ruis uit de achterspeakers;
  • Af en toe onder het afspelen hoorde je één van de achterspeakers kraken, heel subtiel maar net genoeg om het op te merken;
  • Zeer weinig instelmogelijkheden hoe het geluid wordt uitgestuurd. Van m'n vorige set was ik gewend dat je Stereo, All Channel Stereo, Dolby etc. kan kiezen, maar hier was het alles of niets.
Kortom, na mijn hoge verwachtingen bleek het toch niet zo perfect te zijn. Na hier ruim € 1.600 aan te hebben uitgegeven had ik het gevoel dat ik slechter af was dan met mijn 5.1 Onkyo uit 2014 van 'slechts' € 450. Ik was blij toen die er weer stond en voorlopig hoef ik geen nieuw audiosysteem. Wellicht heb ik met de ruis en kraakgeluiden uit de Home 150 gewoon pech gehad met een productiefout, maar Spotify integratie is in ieder geval niet optimaal. Ook qua instelmogelijkheden hoef je niet veel te verwachten.

Ik plaats niet zo gauw een opmerking of review online, maar vond het toch even nodig in dit topic wat tegengeluid te laten horen over de dht-s716h, zodat het beeld niet te rooskleurig wordt uit de reviews. Ik zie een soundbar nu toch vooral als iets voor het grote publiek, die een beter geluid wil bij de tv zonder veel gedoe. Als Tweaker werd ik er niet gelukkig van.

[ Voor 3% gewijzigd door Rabbithole op 12-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cassiekai
Rabbithole schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:15:
[...]

Hi cassiekai, ik heb de Denon dht-s716h twee dagen in huis gehad en vervolgens direct weer teruggestuurd. Had deze in combinatie met de subwoofer (DSW-1H) en twee Home 150's. Was echt op zoek naar een premium product. Gekocht vanwege de lovende kritieken en het mooie uiterlijk. Eerste indruk was prima (alleen de lelijke afstandsbediening voldeed niet aan 'premium' plaatje, verder alles wel). Maar eenmaal in gebruik viel het tegen. Geluidskwaliteit was perfect, maar ik had wel een paar irritatiepunten:
  • Volume van Spotify wisselde per nummer, geen normalisatie. Dus steeds weer klooien met het volume;
  • Als je op Spotify een nummer skipt, stopt het nummer meteen met spelen, maar hoor je daarna ineens nog iets van een halve seconde uit het nummer, heel storend;
  • Af en toe onder het afspelen hoorde je één van de achterspeakers kraken, heel subtiel maar net genoeg om het op te merken;
  • Zeer weinig instelmogelijkheden hoe het geluid wordt uitgestuurd. Van m'n vorige set was ik gewend dat je Stereo, All Channel Stereo, Dolby etc. kan kiezen, maar hier was het alles of niets.
Kortom, na mijn hoge verwachtingen bleek het toch niet zo perfect te zijn. Na hier ruim € 1.600 aan te hebben uitgegeven had ik het gevoel dat ik slechter af was dan met mijn 5.1 Onkyo uit 2014 van 'slechts' € 450. Ik was blij toen die er weer stond en voorlopig hoef ik geen nieuw audiosysteem. Wellicht heb ik met de ruis en kraakgeluiden uit de Home 150 gewoon pech gehad met een productiefout, maar Spotify integratie is in ieder geval niet optimaal. Ook qua instelmogelijkheden hoef je niet veel te verwachten.

Ik plaats niet zo gauw een opmerking of review online, maar vond het toch even nodig in dit topic wat tegengeluid te laten horen over de dht-s716h, zodat het beeld niet te rooskleurig wordt uit de reviews. Ik zie een soundbar nu toch vooral als iets voor het grote publiek, die een beter geluid wil bij de tv zonder veel gedoe. Als Tweaker werd ik er niet gelukkig van.
Goed om te lezen en in de gaten te houden. Wel jammer voor jou dat het zo tegen viel. Ik had de problemen die jij aangeeft nog niet gehoord. Ook niet gelezen bij de reviews hier op tweakers. Ik zal dit zeker meenemen. Nu maak ik geen gebruik van Spotify en co dus dat zou niet zo een probleem zijn voor mij. Het gaat me vooral over de kwaliteit van het geluid.

• MindCtrller
Thanks voor de reacties, ik ga voor de stage! Iemand enig idee of B&O producten ook wel eens afgeprijsd zijn tijdens black friday?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefananas86
MindCtrller schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:45:
Thanks voor de reacties, ik ga voor de stage! Iemand enig idee of B&O producten ook wel eens afgeprijsd zijn tijdens black friday?
Bij Hifi Klubben krijg je het prijsverschil terug als het artikel goedkoper is tijdens black friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Laatst online: 21:45
MindCtrller schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:45:
Gewoon mail sturen naar de B&O winkel in Utrecht, ik kreeg een code voor 10% korting.
Erg aardige eigenaar btw!

Ik had zelf nooit gedacht voor een soundbar te gaan na al mijn HT geweld, maar ben helemaal verkocht aan de Stage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cassiekai
Shocked schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ja, dat kan wel hoor. Er zitten 2 ophangpunten aan de achterkant van de Beosound Stage, die kun je aan een bijvoorbeeld Vogels 3550 beugel maken.
Ik heb dat eigenlijk nog nergens gezien. Ik heb heel wat plaatjes bekeken, maar overal hangen ze aan de wand of hij ligt op een tv meubel. De Vogels 3550 gaat tot 6.5kg maar de Beosound Stage is volgens mij goed 8kg. Nu zal er wel wat speling zitten in die 6.5kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Laatst online: 01:03
cassiekai schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb dat eigenlijk nog nergens gezien. Ik heb heel wat plaatjes bekeken, maar overal hangen ze aan de wand of hij ligt op een tv meubel. De Vogels 3550 gaat tot 6.5kg maar de Beosound Stage is volgens mij goed 8kg. Nu zal er wel wat speling zitten in die 6.5kg.
Je kan hem op 2 manieren ophangen:
1) via een plaat in het midden zoals bijvoorbeeld deze oplossing - hierzo link - er zitten schroefgaten voor de bevestigingsplaat in het middenvak (daar waar de aansluitingen ook zitten

2) links en rechts achterop zitten 2 'kruisen' waarin een rond ophangoogje kan vallen.Dat rondje schroef je normaal vast in de muur door er een schroef doorheen te steken. Je kan er ook een boutje doorheen steken en deze met een moertje aan een universele beugel maken voor soundbars De afstand is ongeveer 70 cm (van oog naar oog), dat zou zelfs met Vogels ophangbeugel dan kunnen. Bij mij 'hangt' de soundbar dus aan die twee palletjes die op het houtblok geschroefd zijn..

De Vogels 3350 heeft weliswaar een limiet van 6,5 kg, maar dat geldt voornamelijk voor dat extra beugeltje waarop je een soundbar kan leggen, dat zal wel kunnen doorbuigen. De Beousound Stage zal je direct aan de beugel zelf kunnen vastmaken en 'hangt' dan aan de beugel.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefananas86
ralphkeb schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:15:
[...]

Gewoon mail sturen naar de B&O winkel in Utrecht, ik kreeg een code voor 10% korting.
Erg aardige eigenaar btw!

Ik had zelf nooit gedacht voor een soundbar te gaan na al mijn HT geweld, maar ben helemaal verkocht aan de Stage.
Ik krijg geen korting hoor! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 17:44
Rabbithole schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf ook de dht-s716h en wou ook wel wat toevoegen.

De problemen met Spotify heb ik totaal niet. Misschien een update die doorgevoerd is nadat jij hem getest hebt?
Over de problemen met de Home 150s kan ik niet spreken, die heb ik niet.
De instelmogelijkheden qua geluid zijn inderdaad beperkt tot Music of movie, maar eigenlijk heb je er daardoor ook geen omkijken naar.

De Heos app is wel een draak, maar zelf heb ik deze praktisch nooit nodig. Ik gebruik hem enkel voor het inschakelen van de Night mode als ik niemand wil wakker maken.
Verder heb ik de afstandsbediening nooit nodig. Alles via HDMI CEC en volume regel ik via de afstandsbediening van de TV (tv, films, gaming), de telefoon of Alexa (Spotify, radio).

Het gebrek aan Dolby Atmos is voor mij ook geen gemis. De betere weergave van muziek maakt dit goed. Ik vind vele soundbars wat 'schel' klinken bij muziek, waarbij de Denon een mooi vol, warm geluid geeft.
Zelfs de bastonen vind ik verrassend voldoende voor muziek en film. Maar een sub zal er wel komen om de explosies in films toch nog die extra dreun mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

M-ThijZ

Riding on Rails

Mijn vader wil graag een soundbar aanschaffen en hij heeft er een op het oog die naast HDMI ook een optische ingang heeft.

Op dit moment heeft hij een oude Sony homecinema-set, waarmee hij ook CD's kan afspelen en FM-radio kan luisteren. Wat zou daarvoor nu een alternatief i.c.m. een soundbar zijn?

Ik heb al even gezocht naar CD spelers met DAB+ of iets vergelijkbaars met optische output, maar ik kan eigenlijk niet een losstaande unit vinden die je zo op een soundbar kan aansluiten.

Naar mijn mening is het beste alternatief om zijn schotelontvanger rechtstreeks op de soundbar aan te sluiten, zodat hij radio kan luisteren, zonder dat de TV aan hoeft te staan. En daarnaast een losse DVD of Blu-ray speler aan te schaffen voor zijn CD's (niet dat hij ook maar één enkele DVD in huis heeft, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Haha, je zou het bijna wel zeggen😉😁.

Ik ben doordeweeks in Utrecht, maar kan alleen de avonden eventueel kijken. Zal ff kijken naar een koopavond. De Denon dht-s716h ga ik ondanks de kritiek hierboven ook nog even beluisteren. Ik ben wel benieuwd of het grote prijsverschil ook echt goed hoorbaar is. Het hoeft niet dubbel zo goed te klinken, maar er mag natuurlijk wel een significant verschil hoorbaar zijn. Baal trouwens wel dat er geen afstandsbediening wordt meegeleverd met de Beosound, deze is erg duur om separaat aan te schaffen. Ik weet niet of mijn vriendin er op zit te wachten om elke keer haar smartphone te moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerfkikr
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:50
Gisteren een LG DSN11RG gekocht.
Momenteel zwaar teleurgesteld.

Xbox en Apple TV op televisie aangesloten en dan via arc naar soundbar was geen goed idee want geluid kwam te laat.

Dan maar beide toestellen rechtstreeks op soundbar, werkte eerst niet, lukte dan weer wel met een andere HDMI kabel.
Ok dan waren we al zo ver, dan alles correct ingesteld om dolby atmos correct te kunnen horen. Lukte met wat test video’s op xbox. Was leuk, maar veel minder spectaculair dan verwacht.
Dan op YouTube paar video’s geprobeerd, bleek er serieus iets niet te kloppen. Enkel de soundbar wordt aangesproken en geen sub of rear. Bv in zo’n test video zeggen ze dit is lfe kanaal en hoor je niks :(
Zelfde probleem, bij games. Atmos wordt goed weergegeven (Horizon 4), surround totaal niet correct (Battlefield V), er is wel wat upmixing, maar is duidelijk dat hij speakers op de soundbar als rear gebruikt ipv de echte rear.

Al bij al heb ik dus het gevoel dat ik beter een goede surround set gekocht had aangezien atmos uiteindelijk maar beperkt in aanbod is. Ik denk dat ik nog een paar dagen pruts om dan daarna de set terug te brengen. Heel spijtig, voor 1000€ verwacht je wel wat.

Bijkomende stoornissen:
-Schermpje dimt, maar gaat niet uit.
-Speaker volumes zijn alleen in paren in te stellen. In mijn geval staat rechtsachter iets verder van me omwille van layout kamer, dus had ik die graag apart wat harder gezet.
-Er zijn geen updates voor de firmware zover ik zie, dus waarschijnlijk zal er niets veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door kerfkikr op 13-11-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Laatst online: 19-09-2023
kerfkikr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:55:

Xbox en Apple TV op televisie aangesloten en dan via arc naar soundbar was geen goed idee want geluid kwam te laat.

Dan maar beide toestellen rechtstreeks op soundbar, werkte eerst niet, lukte dan weer wel met een andere HDMI kabel.
Ok dan waren we al zo ver, dan alles correct ingesteld om dolby atmos correct te kunnen horen. Lukte met wat test video’s op xbox. Was leuk, maar veel minder spectaculair dan verwacht.
Dan op YouTube paar video’s geprobeerd, bleek er serieus iets niet te kloppen. Enkel de soundbar wordt aangesproken en geen sub of rear. Bv in zo’n test video zeggen ze dit is lfe kanaal en hoor je niks :(
Zelfde probleem, bij games. Atmos wordt goed weergegeven (Horizon 4), surround totaal niet correct (Battlefield V), er is wel wat upmixing, maar is duidelijk dat hij speakers op de soundbar als rear gebruikt ipv de echte rear.

Al bij al heb ik dus het gevoel dat ik beter een goede surround set gekocht had aangezien atmos uiteindelijk maar beperkt in aanbod is. Ik denk dat ik nog een paar dagen pruts om dan daarna de set terug te brengen. Heel spijtig, voor 1000€ verwacht je wel wat.

Bijkomende stoornissen:
-Speaker volumes zijn alleen in paren in te stellen. In mijn geval staat rechtsachter iets verder van me omwille van layout kamer, dus had ik die graag apart wat harder gezet.
-Er zijn geen updates voor de firmware zover ik zie, dus waarschijnlijk zal er niets veranderen.
Zou er geen defect kunnen zijn?
Want ik lees meestal goede beoordelingen over deze soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Vandaag een mirage t1s passieve soundbar op de kop getikt. Kan nu eindelijk op zoek naar een receiver :D

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 15:33
Ik ben aan het twijfelen. Welke zou beter zijn? Ik heb zelf een Samsung 65Q85R tv en zoek een soundbar.

Ik kan de JBL 5.1 surround kopen voor 330 euro of kan ik beter gaan voor een q800t 3.1.2 met dolby atmos en dts:x gaan voor 380?

Ook twijfel ik aan de q80r

[ Voor 6% gewijzigd door piqueno11 op 13-11-2020 15:30 ]

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Zo dat is zuur, ik kreeg eind juli na 1 mailtje voor de beste offerte binnen een paar uur een kortingscode van 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Had ik de beosound stage dan maar ook in utrecht gekocht,ik heb hem daar werkend gezien,maar heb hem in houten gekocht zonder 10%.
Dan koop ik maar de beoplay m5 in utrecht misschien krijg ik dan die 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar de beste tip voor een soundbar die vooral voor ondersteuning/verbetering van TV geluid en vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Ben geen film/serieliefhebber dus niet op zoek naar sets met een aparte subwoofer of rear speakers. Gewoon een mooi balkje onder de tv, maar dan wel een met goed geluid, vooral voor muziek dus.
Dankzij een gulle gift van schoonpap en schoonmam is budget niet direct het probleem, maar ik wil het wel beperken tot max 600 à 700 euro.

Ik heb zelf al zitten kijken naar:
Harman Kardon Citation Multibeam 700 of Enchant 1300
Bose soundbar 700
Sonos Beam (Arc wordt me te duur)

Ik ben van plan om deze te gaan beluisteren, maar als iemand anders nog alternatieven weet, hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
Nog even een vraagje over de beosound stage, ik ga een cinewall maken en wil een nisje maken waar de stage net in past. Nu zag ik dat om hem op te hangen je de stage van bovenaf over de 2 wallmount pinnetjes heen moet schuiven. Dit is dus niet mogelijk als ik het nisje net op maat maak. Zou de stage ook op de zijkant kunnen staan of is dit niet stabiel? Anders ga ik iets anders verzinnen of maak desnoods geen nis, het is immers geen lelijk apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
MindCtrller schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:05:
Nog even een vraagje over de beosound stage, ik ga een cinewall maken en wil een nisje maken waar de stage net in past. Nu zag ik dat om hem op te hangen je de stage van bovenaf over de 2 wallmount pinnetjes heen moet schuiven. Dit is dus niet mogelijk als ik het nisje net op maat maak. Zou de stage ook op de zijkant kunnen staan of is dit niet stabiel? Anders ga ik iets anders verzinnen of maak desnoods geen nis, het is immers geen lelijk apparaat :)
Kan wel, maar heel zou het risico met de dure Stage niet nemen, maar er is ook een beugel om hem mee rechtop te zetten, dan staat hij echt heel stevig. (Wel prijzig helaas: 125 euro)

Maar misschien zelf iets soortgelijks bouwen?

Ik heb de stand teruggestuurd, wij vonden hem liggend toch stuk strakker staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat verschil word toch automatisch ingesteld/opgeslagen tijdens de "AI Room-calibration"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
ralphkeb schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:16:
[...]

Kan wel, maar heel zou het risico met de dure Stage niet nemen, maar er is ook een beugel om hem mee rechtop te zetten, dan staat hij echt heel stevig. (Wel prijzig helaas: 125 euro)

Maar misschien zelf iets soortgelijks bouwen?

Ik heb de stand teruggestuurd, wij vonden hem liggend toch stuk strakker staan.
Ik moet nog naar de Stage gaan luisteren, maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen. Reviews zijn natuurlijk lang niet altijd objectief.

Klinkt hij liggend ook anders dan staand? Ik wil hem graag onder de TV hangen dus dan hangt hij vrij. Ik ben benieuwd of dit iets doet met het geluid. Voor mij is muziek belangrijker dan het film/serie gebeuren, maar ben toch nieuwsgierig hoe mensen films/series ervaren met de Stage. Kan iemand hierover wat zeggen?

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24

Bijkomende stoornissen:
Ik herken me niet in deze problemen. Heb hem sinds 2 weken en niks dan positief.

Op AVSforum word gemeld dat een aantal issues (die ik niet heb) begin december dmv update opgelost worden.

Knippert het lampje op je rears? Mss even opnieuw pairen.

De ai calibration tool even draaien daarna.

Heb wel een goede HDMI 2.1 kabel ingebruik genomen anders had ik gekke hdmi cec issues. Maar sinds ik die heb geen enkel probleem.

Hoor graag of het geholpen heeft. Want het is een top soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Omg tweakers... ik zit even met een serieus probleem dat ik geen knoop kan doorhakken. Na een lange zoektocht blijven de Harman Kardon Multibeam 700 en de Bose soundbar 500 over, in combinatie net hun bijbehorende sub. Ik bergon bij Samsung en heb ook een yamaha YPS kunnen horen bij Ingen in Heemskerk.

Desondanks, het word of de harman of de bose.
Ik dacht dat ik Harman zou kiezen, ik vind Harman loepzuiver klinken en daarnaast heeft het een mooi design.
Maar qua power merkte ik dat de Multibeam vrij snel op standje 100 staat.

De Bose 500 staat voor mijn gevoel datn op ongeveer 2/3 output te blazen voor hetzelfde aantal decibels.
Daarnaast vind ik dat de Bose erg veel kracht en power heeft in zijn geluid, op alle range (laag / mid / hoog) doet de Bose het goed.

Momenteel neig ik toch voor de Bose te gaan terwijl ik in eerste instantie constant naar de Harman neigde te gaan. Daarnaast moet ik wel toegeven dat ik de eerste versie soundlink portable speakers van Bose heb (2 maal, een kleine en grote). Dat geluid blijft fantastich wat er uit zo een klein torentje kan komen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze systemen?
Komt het probleem van een 100% uitgestuurde HArman jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:37
nickname89 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:36:
Omg tweakers... ik zit even met een serieus probleem dat ik geen knoop kan doorhakken. Na een lange zoektocht blijven de Harman Kardon Multibeam 700 en de Bose soundbar 500 over, in combinatie net hun bijbehorende sub. Ik bergon bij Samsung en heb ook een yamaha YPS kunnen horen bij Ingen in Heemskerk.

Ik dacht dat ik Harman zou kiezen, ik vind Harman loepzuiver klinken en daarnaast heeft het een mooi design.

De Bose 500 staat voor mijn gevoel datn op ongeveer 2/3 output te blazen voor hetzelfde aantal decibels.
Daarnaast vind ik dat de Bose erg veel kracht en power heeft in zijn geluid, op alle range (laag / mid / hoog) doet de Bose het goed.

Momenteel neig ik toch voor de Bose te gaan terwijl ik in eerste instantie constant naar de Harman neigde te gaan. Daarnaast moet ik wel toegeven dat ik de eerste versie soundlink portable speakers van Bose heb (2 maal, een kleine en grote). Dat geluid blijft fantastich wat er uit zo een klein torentje kan komen.

Heb je al in dit topic gekeken: Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Daar worden ook eventuele problemen met de HK lijn besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:33

Ik heb beide modellen ook vergeleken maar voor mij sprong de Bose er echt uit. Qua geluid (veel voller), maar ook qua design. De HK is een giga stofvanger met dat stofje, de Bose vond ik een stuk stijlvoller. Dus voor mij won de Bose het met afstand van de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ik heb weinig ervaring mbt soundbars. Nu wil ik binnenkort een nieuwe tv aanschaffen. Dit word een Samsung Q80T of Q90T. Moet mezelf daar nog beter in verdiepen.

Ik wil eigenlijk ook een soundbar, zodat ik iets beter geluid heb. Ik wil af en toe wat muziek af spelen. Surround geluid is niet mijn grootste eis, maar wel fijn. Ik wil geen rear speakers, dus dan is het surround sowieso al een stuk minder. Een aparte bass vind ik nog kunnen,daar heb ik nog wel een plekje voor.

Ik twijfel op dit moment tussen de Samsung Q800T en Q900T. Ik denk dat de meerprijs van de 900T het niet waard is, maar misschien mis ik iets? Hij is een stuk groter, heeft 2 extra (drivers?) kanalen wat in theorie voor meer surround ervaring moet zorgen? Verder zie ik weinig verschil.

https://www.rtings.com/so...sung-hw-q900t/13375/15422

Kan iemand mij een advies geven? Normaal ga ik het liefst luisteren in een winkel, maar ik ga nu niet graag naar winkels...

[ Voor 8% gewijzigd door evuijtert op 16-11-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 19-09 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Laatste kwam hier voorbij dat de q90 voor 600 verkocht werd volgens persoonlijke deal.

Ik heb net gevraagd voor de BF deal en hij kost dan 719. Hoe dan? Ik als het echt zover is dat de prijs dan wel lager is dan 719

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41
Nickrsd schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:17:
Laatste kwam hier voorbij dat de q90 voor 600 verkocht werd volgens persoonlijke deal.

Ik heb net gevraagd voor de BF deal en hij kost dan 719. Hoe dan? Ik als het echt zover is dat de prijs dan wel lager is dan 719
Hij wordt iig steeds goedkoper dan :) .Toen ik een aantal dagen geleden de laagste prijs vroeg was het 739.
600 leek mij ook al idioot laag. 8)7

Afwachten tot BF dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Laatst online: 01-07 13:33
Het lijkt of de prijzen eerst een tijdje weer wat om hoog gaan. Ik zie op PlatteTV nu een buitenkansje van € 691, waar die vorige week nog iets boven de € 600 was, ik dacht € 609 omdat ik wist dat die net iets duurder was dan de hier genoemde deal van € 600. Zoals de meesten hier wacht ik BF wel af, grote kans dat de BF prijs die ze nu afgeven niet per sé die de werkelijke BF prijs wordt..

[ Voor 12% gewijzigd door coazter op 17-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dit is mijn woonkamer, natuurlijk nu met tv, ga met Black friday de Frame 75 inch halen. Hier hoort natuurlijk een soundbar bij. Wil gaan voor de Sennheiser Ambeo echter is hier de grote twijfel. De woonkamer is 7x6 met aan de linkerkant een grote opening naar de keuken. Hoordoor kan je moeilijk(er) Dolby Atmos geluid produceren.

Wat zeggen jullie @gcroos @Dark Master@DJT als kenner van de Ambeo.

Als Atmos erg wordt afgeraden, komen er twee actieve boekenplank speakers. Vind de Xeo 20 erg mooi van Dynaudio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnDKhXMBF55XbhkQZAgLXFxbVLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cSJietijZUZiNL7FW4mZfCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 17-09 17:43
Wackmack schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:38:
Dit is mijn woonkamer, natuurlijk nu met tv, ga met Black friday de Frame 75 inch halen. Hier hoort natuurlijk een soundbar bij. Wil gaan voor de Sennheiser Ambeo echter is hier de grote twijfel. De woonkamer is 7x6 met aan de linkerkant een grote opening naar de keuken. Hoordoor kan je moeilijk(er) Dolby Atmos geluid produceren.

Als Atmos erg wordt afgeraden, komen er twee actieve boekenplank speakers. Vind de Xeo 20 erg mooi van Dynaudio.

[Afbeelding]
Supermooie ruimte! Als je echt een open gedeelte hebt aan 1 kant zal het atmos effect zeker minder zijn met de Ambeo.

Geen webshop waar je de Ambeo even kan proberen?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Dit is mijn woonkamer, natuurlijk nu met tv, ga met Black friday de Frame 75 inch halen.
Overweeg de Q95T versie, zit net zo strak tegen de muur, maar heeft veel betere zwartwaarden. Je mist de opklikbare lijsten en de automatische schilderij-modus, maar met Ambient kom je in de buurt.
Hier hoort natuurlijk een soundbar bij. Wil gaan voor de Sennheiser Ambeo echter is hier de grote twijfel. De woonkamer is 7x6 met aan de linkerkant een grote opening naar de keuken. Hoordoor kan je moeilijk(er) Dolby Atmos geluid produceren.
Het idee van Atmos is dat je een zo goed mogelijk ruimtelijk geluidsbeeld krijgt, aangepast aan je speaker setup en de akoestiek van de kamer. Speakers goed plaatsen (hoogte, richting) en het systeem goed inregelen.
Atmos lijkt me geen probleem, maar mogelijk hebben deze speakers geluid met meer "body". Ga vooral zelf luisteren!

• oosterhofjf
  • Laatst online: 21:47

Harman kardon stond ook op mijn lijstje. Echter kon ik de soundbar in geen enkele winkel fatsoenlijk testen. Kon alleen maar de voorgeprogrammeerde demo's luisteren. Dan is het lastig vergelijken. Ik heb wel twee collega's die er erg tevreden over zijn. Beide hadden eerst een sonos systeem en vinden harman bij films een stuk beter. ik heb ze niet gehoord over problemen.

• nickname89
  • Laatst online: 30-07 08:44
oosterhofjf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:22:
[...]

Harman kardon stond ook op mijn lijstje. Echter kon ik de soundbar in geen enkele winkel fatsoenlijk testen. Kon alleen maar de voorgeprogrammeerde demo's luisteren. Dan is het lastig vergelijken. Ik heb wel twee collega's die er erg tevreden over zijn. Beide hadden eerst een sonos systeem en vinden harman bij films een stuk beter. ik heb ze niet gehoord over problemen.
Bij de BCC in Beverwijk kon ik de HK set testen door een bleutooth aan te leggen met mijn telefoon.
Daar was juist de BOSE set vergrendeld tot enkel de voorgeprogrammeerde demo's

Ik heb het niet zo op demo's naar mijn idee zijn die altijd perfect getweaked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Zijn er hier mensen bekend met de LG DSN7CY? Wegens redelijk gehorig appartement geen behoefte aan een enorme bass, dus vandaar juist op zoek naar eentje zonder aparte subwoofer. Ik hoor graag ervaringen van anderen!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022

[Afbeelding]
Ik ben nog steeds heel erg blij met de Ambeo, als ik mensen over de vloer heb dan zijn ze allemaal onder de indruk. Toen ik hem kocht had Hifi Overgauw in Leiden hem in de showroom staan zodat je hem kon luisteren. Ze hadden ook een 5.1 staan zodat je het verschil kon horen. Ook kwamen zij hem bij mij thuis installeren en ophangen aan de wand aangezien het een loeizwaar bakbeest is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Vanmorgen een Sonos Arc gekocht om eens te testen. Valt me tot zover niet tegen eerlijk gezegd..

Klinkt heel ruimtelijk, wel wat dik aangezet laag maar is met de EQ op te lossen. Ik denk ook met een sub, die hoeft niet zo hard te werken om lage tonen voort te brengen. Het is geen losse 5.1 set maar ik zou hier prima mee kunnen leven. eARC werkt ook out of the box en met m'n LG GX TV geeft hij ook Atmos, al is het effect erg subtiel. Verder werkt het Sonos ecosysteem ook prettig.

Het ziet er ook heel netjes uit, de WAF wil hem in ieder geval houden.

[ Voor 23% gewijzigd door DJT op 20-11-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
gcroos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:01:
[...]

Ik ben nog steeds heel erg blij met de Ambeo, als ik mensen over de vloer heb dan zijn ze allemaal onder de indruk. Toen ik hem kocht had Hifi Overgauw in Leiden hem in de showroom staan zodat je hem kon luisteren. Ze hadden ook een 5.1 staan zodat je het verschil kon horen. Ook kwamen zij hem bij mij thuis installeren en ophangen aan de wand aangezien het een loeizwaar bakbeest is
Klinkt super! Wil volgende week een luister sessie inplannen. Laat het zeker weten.

Enige minpunt, is de grote maar misschien valt het mee, onder een 75 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Coolblue is al van start gegaan met Black Friday deals. 799,- bijvoorbeeld is een zeer nette prijs voor de LG DSN11RG... link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
TranceDJ schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:20:
Coolblue is al van start gegaan met Black Friday deals. 799,- bijvoorbeeld is een zeer nette prijs voor de LG DSN11RG... link
Inderdaad een zeer nette prijs. Ik twijfel dan ook enorm tussen de DSN11RG en de HW-Q950T.

De LG heeft een beter ontwerp (geen stof zoals de Samsung), Google assistent, auto room calibration, AirPlay en chromecast en het display is vooraan ipv bovenaan bij de Samsung. Wel geen HDR10, ik heb dat op mijn tv, maar geen idee of ik dit mis als ik voor de LG kies die dat dus niet heeft in tegenstelling tot de Samsung.

De Samsung is een 9.1.4 systeem, krijgt overal (ook rtings.com) een iets betere beoordeling en kost amper iets meer. Maar heeft dus een display bovenaan en minder streamingopties.

De pro’s en contra’s zijn bij mij ongeveer gelijk aan elkaar.

Tv is van Philips dus dat maakt geen verschil.

Iemand een belangrijke reden waarom ik toch voor de ene of de andere moet gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door stevenleemans op 21-11-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:52
stevenleemans schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:39:
[...]

Inderdaad een zeer nette prijs. Ik twijfel dan ook enorm tussen de DSN11RG en de HW-Q950T.

De LG heeft een beter ontwerp (geen stof zoals de Samsung), Google assistent, auto room calibration, AirPlay en chromecast en het display is vooraan ipv bovenaan bij de Samsung. Wel geen HDR10, ik heb dat op mijn tv, maar geen idee of ik dit mis als ik voor de LG kies die dat dus niet heeft in tegenstelling tot de Samsung.

De Samsung is een 9.1.4 systeem, krijgt overal (ook rtings.com) een iets betere beoordeling en kost amper iets meer. Maar heeft dus een display bovenaan en minder streamingopties.

De pro’s en contra’s zijn bij mij ongeveer gelijk aan elkaar.

Tv is van Philips dus dat maakt geen verschil.

Iemand een belangrijke reden waarom ik toch voor de ene of de andere moet gaan?
Hopelijk heb je hier iets aan inzake dat display.

Hier staat/hangt sinds kort de q950t. Mij redenatie was om voor dat bedrag ook te letten op toekomstvastheid. Atmos 9.1.4 was voor mij dus een feature met waarde. Geluidskwaliteit is bij vele vergelijkbaar dus daar maak je geen onderscheid mee.
Dat display is wel een dingetje in veel reviews. Maar ligt er ook aan welke rol de soundbar speelt in je setup. Bij mij is het het eindstation voor geluid. Tv staat centraal en zal dus ook in de toekomst als “HDMI hub” dienen. Dan is het display al minder van belang aangezien je maar 1 bron op de soundbar gebruikt. Bij aan/uit/volume zie je aan de voorkant led signalen. Dus ook geen issues. Het volume zelf staat natuurlijk wel in het display. Net als de instellingen. Als je daar mee aan de slag gaat, zul je idd even moeten opstaan.
Soundbar laat zich hier prima bedienen door de tv. Gaat altijd goed aan/uit. Ook het volume gaat via de tv. Maar ook hier zegt de tv geen volume waarde.
Wil je spotify connect, dan is connected genoeg om de soundbar uit stand-by te halen. Tv over-ruled wel Spotify als deze aangaat.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
DomiGijzen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:41:
[...]

Hopelijk heb je hier iets aan inzake dat display.

Hier staat/hangt sinds kort de q950t. Mij redenatie was om voor dat bedrag ook te letten op toekomstvastheid. Atmos 9.1.4 was voor mij dus een feature met waarde. Geluidskwaliteit is bij vele vergelijkbaar dus daar maak je geen onderscheid mee.
Dat display is wel een dingetje in veel reviews. Maar ligt er ook aan welke rol de soundbar speelt in je setup. Bij mij is het het eindstation voor geluid. Tv staat centraal en zal dus ook in de toekomst als “HDMI hub” dienen. Dan is het display al minder van belang aangezien je maar 1 bron op de soundbar gebruikt. Bij aan/uit/volume zie je aan de voorkant led signalen. Dus ook geen issues. Het volume zelf staat natuurlijk wel in het display. Net als de instellingen. Als je daar mee aan de slag gaat, zul je idd even moeten opstaan.
Soundbar laat zich hier prima bedienen door de tv. Gaat altijd goed aan/uit. Ook het volume gaat via de tv. Maar ook hier zegt de tv geen volume waarde.
Wil je spotify connect, dan is connected genoeg om de soundbar uit stand-by te halen. Tv over-ruled wel Spotify als deze aangaat.
Bedankt voor je reactie. Ik zou de bronnen op de soundbar aansluiten en niet via de tv vermits geen e-arc op de tv. Weet niet of het dan via de tv kan.
Jij hebt niet het gevoel dat er een kalibratiesysteem ontbreekt voor de soundbar klaar te maken voor je leefruimte of bv auto volume/night mode?

Weet je of je Apple Music kan streamen of enkel spotify connect zonder de tv te moeten aan zetten?

Tevreden van het geluid??

🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:52
stevenleemans schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zou de bronnen op de soundbar aansluiten en niet via de tv vermits geen e-arc op de tv. Weet niet of het dan via de tv kan.
Jij hebt niet het gevoel dat er een kalibratiesysteem ontbreekt voor de soundbar klaar te maken voor je leefruimte of bv auto volume/night mode?

Weet je of je Apple Music kan streamen of enkel spotify connect zonder de tv te moeten aan zetten?

Tevreden van het geluid??

🙏
Nee inderdaad. Als je TV geen e-arc heeft ben je daar wat beperkt. Ligt natuurlijk ook aan de content. Heb je wel gewone arc? Of kun je gebruik maken van de optical link? Dat is namelijk ook allemaal bron-selectie. (Ik heb zelf het tijdperk van gewone arc over geslagen maar lees soms ook dat de link, los van de bandbreedte, in de praktijk ook iets minder goed werkt.)
Anders moet je via de soundbar bronnen schakelen wat opzich vlot gaat. Maar de samsung kan alleen het rijtje door. Niet direct naar bijvoorbeeld hdmi2. Bedenk ook dat het lijstje langer is dan twee bronnen te weten: e-arc/d-in, hdmi1, hdmi2, wifi, bluetooth. Een harmony afstandbediening kan hiermee overweg omdat ie onthoudt waar je was. Maar als spotify vervolgens zelfstandig de wifi bron selecteert, is ook de harmony de weg kwijt... Ook als je tv de soundbar aanzet schakelt deze naar d-in/e-arc. Maar deze functie kun je in de meeste tv's uitzetten.

Er is geen chromecast en/of Apple connect beschikbaar. Ik had gelezen dat tune-in wel zou werken. Eventueel via Alexa. Maar dat is me nog niet gelukt. Mede omdat alexa me alleen skills uit het co.uk domein laat installeren :S Wat dat betreft had de Heos het veel beter voor elkaar. En is eigenlijk is dat ook wel echt een minpunt want muziek klinkt best lekker uit dit systeem.
Spotify kan zeker streamen zonder tv. Deze connect via wifi naar de soundbar en doet dan zijn trucje. Geen tv bij nodig.

Het kalibratie systeem is niet echt een gemis naar mijn idee. Heb hier zelf niet zo een goede ervaringen mee. Ligt ook aan je leefruimte. Je kunt wel een aantal zaken handmatig instellen qua levels. Handmatig instellen is wel lastig aangezien ik tot nu toe nog geen atmos 9.1.4 test tones heb kunnen vinden. Maar eigenlijk werkt het standaard ook al vrij netjes nu.

Het geluid is goed. Ik had hiervoor een heos systeem. Met name voor muziek. Dat was opzich al niet slecht. Maar nu hoor ik wel echt meer detail. De bass moet je goed neerzetten. Hier stond deze eerst traditioneel in een hoek maar was een en al gebonk. Nu ergens anders in de kamer langs een lange muur en is perfect. Omdat het draadloos is, kan dat perfect. Wat me opvalt is dat de bass heel subtiel en natuurlijk is. Maar dat je niet kunt pinpointen waar deze staat. Bij sommige systemen komen er toch wat lokaaliseerbare frequenties en dan ben je beperkt in de locatie.

Qua nichtmode. Die is er niet. De afstandbediening heeft wel een knop om de woofer in te stellen zonder door de settings te moeten.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
DomiGijzen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:22:
[...]

Nee inderdaad. Als je TV geen e-arc heeft ben je daar wat beperkt. Ligt natuurlijk ook aan de content. Heb je wel gewone arc? Of kun je gebruik maken van de optical link? Dat is namelijk ook allemaal bron-selectie. (Ik heb zelf het tijdperk van gewone arc over geslagen maar lees soms ook dat de link, los van de bandbreedte, in de praktijk ook iets minder goed werkt.)
Anders moet je via de soundbar bronnen schakelen wat opzich vlot gaat. Maar de samsung kan alleen het rijtje door. Niet direct naar bijvoorbeeld hdmi2. Bedenk ook dat het lijstje langer is dan twee bronnen te weten: e-arc/d-in, hdmi1, hdmi2, wifi, bluetooth. Een harmony afstandbediening kan hiermee overweg omdat ie onthoudt waar je was. Maar als spotify vervolgens zelfstandig de wifi bron selecteert, is ook de harmony de weg kwijt... Ook als je tv de soundbar aanzet schakelt deze naar d-in/e-arc. Maar deze functie kun je in de meeste tv's uitzetten.

Er is geen chromecast en/of Apple connect beschikbaar. Ik had gelezen dat tune-in wel zou werken. Eventueel via Alexa. Maar dat is me nog niet gelukt. Mede omdat alexa me alleen skills uit het co.uk domein laat installeren :S Wat dat betreft had de Heos het veel beter voor elkaar. En is eigenlijk is dat ook wel echt een minpunt want muziek klinkt best lekker uit dit systeem.
Spotify kan zeker streamen zonder tv. Deze connect via wifi naar de soundbar en doet dan zijn trucje. Geen tv bij nodig.

Het kalibratie systeem is niet echt een gemis naar mijn idee. Heb hier zelf niet zo een goede ervaringen mee. Ligt ook aan je leefruimte. Je kunt wel een aantal zaken handmatig instellen qua levels. Handmatig instellen is wel lastig aangezien ik tot nu toe nog geen atmos 9.1.4 test tones heb kunnen vinden. Maar eigenlijk werkt het standaard ook al vrij netjes nu.

Het geluid is goed. Ik had hiervoor een heos systeem. Met name voor muziek. Dat was opzich al niet slecht. Maar nu hoor ik wel echt meer detail. De bass moet je goed neerzetten. Hier stond deze eerst traditioneel in een hoek maar was een en al gebonk. Nu ergens anders in de kamer langs een lange muur en is perfect. Omdat het draadloos is, kan dat perfect. Wat me opvalt is dat de bass heel subtiel en natuurlijk is. Maar dat je niet kunt pinpointen waar deze staat. Bij sommige systemen komen er toch wat lokaaliseerbare frequenties en dan ben je beperkt in de locatie.

Qua nichtmode. Die is er niet. De afstandbediening heeft wel een knop om de woofer in te stellen zonder door de settings te moeten.
Ik heb gewone arc, het is een Philips Oled854. Enkel geen e-arc. Maar volgens wat ik heb gelezen moet ik er dan een Apple TV of shield tussen zetten om rechtstreeks naar de soundbar te gaan. Anders is het geluid dat uit de tv apps komt teveel gecompresseerd, of Atmos wordt niet weergegeven.

Heel goede opmerking van jou dat je het rijtje van ingangen dan steeds moet overlopen. Want met een display dat bovenaan staat is dat telkens rechtstaan om te zien wat je doet. Ben benieuwd hoe dat is bij de DSN11RG.

Het kalibratiesysteem is inderdaad geen must. Het was handig geweest😁.

Verder lijkt de Samsung me zeker een goede keuze, goed dat je bevestigd dat het geluid dik voor elkaar is.

Maar toch blijf ik twijfelen over de LG.

Ik weet het, puur luxeprobleem. Maar het is ook een probleem 😂.

Als er dus nog iemand is die bv de DSN11RG heeft en er iets over kwijt wil, of over de Samsung HW-Q950T.

Ik hoor het graag om met deze inzichten misschien toch te kunnen kiezen welke ik ga kopen☺️.

Merci al Domi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:58
Ik weet niet wat hardwarematig het verschil is tussen de DSN11RG en de DSN10YG mét de SKP8 speakers, maar volgens mij zijn die verschillen zo goed als 0. Je zou dan ook kunnen kijken naar https://www.artencraft.nl...lg-spk8-surround-kit.html deze set, dan ben je weer een paar 10tjes goedkoper uit.

Zelf heb ik vorige week deze set aangeschaft en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Bij de 11RG zitten volgens mij achterluidsprekers mét Atmos, de SKP8 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Inderdaad, volgens mij ook de upfiring speakers.

Ik moet me sowieso baseren op wat ik lees in (heel veel) reviews, want ik kan nergens gaan luisteren😔.

Maar de DSN11RG wordt genoemd als de eerste echte atmos soundbar van LG dus de voorloper moet toch nog iets minder goede cijfers hebben...

De HW-Q950T heeft volgens de reviews weinig verschil met de Q90R, maar het prijsverschil is ook niet groot natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:58
Voor zover ik kan zien is de soundbar identiek aan de DSN10YG, met als enige verschil de achter speakers.

Alle andere modellen hebben in ieder geval andere afmetingen, los van eventuele andere verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:14

DON PAPA

Tweaker-fan

DJT schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:19:
Bij de 11RG zitten volgens mij achterluidsprekers mét Atmos, de SKP8 heeft dat niet.
Klopt de achterspeakers bij de SN11RG hebben net als de soundbar ook Atmos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 14:52

Licko

ZVDK

Iemand hier die de DSN9YG en DSN10YG heeft vergeleken? Zit het verschil enkel in de extra HDMI poort? Via de site van LG zie ik niet meer verschillen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Erikp77 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:45:
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar de beste tip voor een soundbar die vooral voor ondersteuning/verbetering van TV geluid en vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Ben geen film/serieliefhebber dus niet op zoek naar sets met een aparte subwoofer of rear speakers. Gewoon een mooi balkje onder de tv, maar dan wel een met goed geluid, vooral voor muziek dus.
Dankzij een gulle gift van schoonpap en schoonmam is budget niet direct het probleem, maar ik wil het wel beperken tot max 600 à 700 euro.

Ik heb zelf al zitten kijken naar:
Harman Kardon Citation Multibeam 700 of Enchant 1300
Bose soundbar 700
Sonos Beam (Arc wordt me te duur)

Ik ben van plan om deze te gaan beluisteren, maar als iemand anders nog alternatieven weet, hoor ik ze graag!
Hier dezelfde vraag! Benieuwd of iemand hierover advies heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
JBL Bar 9.1 momenteel voor 729,- bij MM (hier een tevreden eigenaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Zojuist contact gezocht met PlatteTV. Zij geven aan dat de prijs van de Samsung HW-Q90R niet gaat zakken met Black Friday omdat het nieuwe model mee doet met de actie. Ze bieden hem aan voor €749,-. Daarnaast gaf hij aan dat de voorraad bijna op is en ze geen nieuwe meer krijgen. Denken jullie dat deze informatie klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
timsurname schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:22:
Zojuist contact gezocht met PlatteTV. Zij geven aan dat de prijs van de Samsung HW-Q90R niet gaat zakken met Black Friday omdat het nieuwe model mee doet met de actie. Ze bieden hem aan voor €749,-. Daarnaast gaf hij aan dat de voorraad bijna op is en ze geen nieuwe meer krijgen. Denken jullie dat deze informatie klopt?
Zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb een aanbod gehad voor de Q950T voor €875, amper nog duurder dan de Q90R, want daar kunnen (of willen) ze niet lager dan €745.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Ik ben mezelf momenteel aan het oriënteren op een soundbar een beetje in de midrange-prijsklasse (+/- 500 euro). Wil graag een lekker systeem hebben waarmee ik zowel muziek als films/games mee kan afspelen, maar het hoeft ook weer geen bioscoopervaring te worden, daarvoor heb ik nu gewoonweg niet genoeg ruimte in de huiskamer. Mijn oog is nu gevallen op ofwel de Samsung HW-Q800T of de Samsung HW-Q80R. De Q800T is iets compacter en moderner (2020-model), de Q80R is iets groter, 2019-model, maar heeft wel 5.1.2 ondersteuning. Ook is hij op dit moment iets duurder (479 vs. 519).

Mocht er iemand ervaring hebben met een van beide sets dan hoor ik het graag, of andere ideeën zijn ook welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Giel1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:
Ik ben mezelf momenteel aan het oriënteren op een soundbar een beetje in de midrange-prijsklasse (+/- 500 euro). Wil graag een lekker systeem hebben waarmee ik zowel muziek als films/games mee kan afspelen, maar het hoeft ook weer geen bioscoopervaring te worden, daarvoor heb ik nu gewoonweg niet genoeg ruimte in de huiskamer. Mijn oog is nu gevallen op ofwel de Samsung HW-Q800T of de Samsung HW-Q80R. De Q800T is iets compacter en moderner (2020-model), de Q80R is iets groter, 2019-model, maar heeft wel 5.1.2 ondersteuning. Ook is hij op dit moment iets duurder (479 vs. 519).

Mocht er iemand ervaring hebben met een van beide sets dan hoor ik het graag, of andere ideeën zijn ook welkom :).
HW-Q80R moet je met de HW-Q900T vergelijken. En aangezien die mee doet met Black Friday kan je het nieuwe type voor een goede prijs krijgen. HW-Q900T is dacht ik rond 650€ te vinden nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
timsurname schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:22:
Dit vertelde ze mij ook inderdaad. Zowel Q80R als ook de Q90R doen niet mee in de actie, dus ik denk dat die informatie klopt.
stevenleemans schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:14:
[...]

HW-Q80R moet je met de HW-Q900T vergelijken. En aangezien die mee doet met Black Friday kan je het nieuwe type voor een goede prijs krijgen. HW-Q900T is dacht ik rond 650€ te vinden nu?
Via platte tv heb ik hem inderdaad voor €649 kunnen krijgen. Had gisteren 649 als prijs gekregen en vandaag 679. Zeiden toen dat het niet lager kon. Toen ik zei dat ik had gehoord dat ie voor 649 te krijgen was, was het uiteindelijk toch mogelijk

[ Voor 36% gewijzigd door svanlamoen op 24-11-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 15:46
Vraagje ik heb in de woonkamer een pricewatch: LG OLED65B6V Zwart staan, past de HW-Q900T daar wel goed bij?

Ga vd week eens luisteren en kijken veel tv en films. Aangezien BF aan komt wil ik toch graag een mooi systeem hebben.

Iemand ervaring ermee?

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Headblast schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:32:
Vraagje ik heb in de woonkamer een pricewatch: LG OLED65B6V Zwart staan, past de HW-Q900T daar wel goed bij?

Ga vd week eens luisteren en kijken veel tv en films. Aangezien BF aan komt wil ik toch graag een mooi systeem hebben.

Iemand ervaring ermee?
Erbij passen op welk vlak?
Samenwerking met je tv, lengte van de soundbar, kleur,...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headblast
Sorry moet daar iets duidelijker inderdaad zijn, qua specificatie bv en aansluiting gaat dat allemaal werken en zo ja is het zwaar overkill of past het bij mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Laatst online: 08-08 14:04
Headblast schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:43:
Sorry moet daar iets duidelijker inderdaad zijn, qua specificatie bv en aansluiting gaat dat allemaal werken en zo ja is het zwaar overkill of past het bij mijn wensen?
Aansluiten ja... maar waarom niet de optie van LG (SN11RG)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
nickyhaan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:51:
[...]

Aansluiten ja... maar waarom niet de optie van LG (SN11RG)?
Ik ben een leek hierin, mijn ouders hebben een sonos setup met subwoofer, schoonouders denon heos met van die 2 kleine speakertjes achter.

Ga morgen naar Hifi Klubben in Amsterdam om eens wat geluid te horen maar zie hw q900T in dit fora voorbij komen.

Wat ik wel prettig vind is dat je vanaf je ipad/iphone spotify kan afspelen.

Allermooiste zou zijn als het geluid via de tv afstandsbediening bestuurd kan worden ipv weer een losse, begreep dat dit potentieel kan via ARC hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
Headblast schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:09:
[...]

Wat ik wel prettig vind is dat je vanaf je ipad/iphone spotify kan afspelen.

Allermooiste zou zijn als het geluid via de tv afstandsbediening bestuurd kan worden ipv weer een losse, begreep dat dit potentieel kan via ARC hdmi?
Gebruik van de tv afstandsbediening het cec ..arc is voor het audio kanaal zelf, je tv doet eARC wat de nieuwste standaard is..

Zit zelf al een tijdje de dubben en lezen heb dezelfde LG tv maar vandaag toch gekozen voor de LG soundbar (mediamarkt 799e) en niet voor de Samsung q950 of jbl 9.1 .. maar als het geluid me niet bevalt gaat hij terug en ga ik voor teufel (waar ik nu mijn “oude/normale” 5.1 set met reciever van heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
nickyhaan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:15:
[...]

Gebruik van de tv afstandsbediening het cec ..arc is voor het audio kanaal zelf, je tv doet eARC wat de nieuwste standaard is..

Zit zelf al een tijdje de dubben en lezen heb dezelfde LG tv maar vandaag toch gekozen voor de LG soundbar (mediamarkt 799e) en niet voor de Samsung q950 of jbl 9.1 .. maar als het geluid me niet bevalt gaat hij terug en ga ik voor teufel (waar ik nu mijn “oude/normale” 5.1 set met reciever van heb)
Zag hem destijds ook bij de MM maar vond toen de denon heos beter klinken. Morgen ook langs platteTV om daar te luisteren. Even aankijken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
nickyhaan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:15:
[...]

Spannend:-). Wanneer heb je hem binnen? Omdat je twijfelde tussen dezelfde toestellen als ik (JBL afgevallen wegens geen upfiring speakers): laat je eens weten wat je van de LG vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik heb ook de LG (SN11RG) bij de Mediamarkt besteld. Ze raken nu ineens heel snel uitverkocht overal. Ik twijfelde ook al heel lang over welke soundbar ik zou gaan nemen. Maar alle gebruikers ervaringen van avforums hebben mij toch doen overtuigen van de LG. Ik vind hem ook het mooist onder mijn LG OLED.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
zwembroek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:35:
Ik heb ook de LG (SN11RG) bij de Mediamarkt besteld. Ze raken nu ineens heel snel uitverkocht overal. Ik twijfelde ook al heel lang over welke soundbar ik zou gaan nemen. Maar alle gebruikers ervaringen van avforums hebben mij toch doen overtuigen van de LG. Ik vind hem ook het mooist onder mijn LG OLED.
Tussen wat getwijfeld?

Laat eens weten hoe hij bevalt😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maze1975
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
Vorige week de LG SN11Rg besteld bij Coolblue voor 799 euro !
Ik ben er echt heel erg blij mee en na maandenlang onderzoek gedaan te hebben en alle reviews van andere merken vergeleken te hebben is dit voor mij persoonlijk de beste keuze.
Ook de youtube van HDTVtest was erg positief en gaf de soundbar zelfs een award !
Ook omdat we nog de LG 65GX OLED tv erbij gaan aanschaffen is dit straks een perfecte combinatie.
Deze heeft E-ARC wat we nu helaas niet hebben. We maken nu nog gebruik van een oude OLED van LG de 55EC930V (geen 4k). We hebben het duurste abbonement bij Netflix maar Dolby Atmos is niet te selecteren. Zou wel te maken hebben met de wat oudere tv.

Qua instellingen vind ik persoonlijk de "movie" setting de beste.
Het geeft de beste surround ervaring, ook bij reguliere tv uitzendingen.
De "rear"speakers zijn alleen niet zo duidelijk aanwezig maar wel (zacht) hoorbaar.
Bij streamen van spotify naar de soundbar is dit wel perfect !
De AI sound pro vind ik persoonlijk wat "hol" klinken.
Ik heb gelezen dat alleen bij de "standaard" setting de Meridian tuning aanwezig is wat ik niet helemaal begrijp. Verder een super soundbar die er ook nog heel mooi uit ziet ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
stevenleemans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
[...]

Tussen wat getwijfeld?

Laat eens weten hoe hij bevalt😁
Wachten op de Klipsch 1200, De samsung Q90 of de LG.

Ik laat hem nog minimaal 14 dagen in de doos. Moeten eerst opzoek naar een nieuw TV meubel. Hij kan altijd binnen 100 dagen terug naar de Mediamarkt! Maar ik wilde niet deze prijs laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
maze1975 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:39:
Vorige week de LG SN11Rg besteld bij Coolblue voor 799 euro !
Ik ben er echt heel erg blij mee en na maandenlang onderzoek gedaan te hebben en alle reviews van andere merken vergeleken te hebben is dit voor mij persoonlijk de beste keuze.
Ook de youtube van HDTVtest was erg positief en gaf de soundbar zelfs een award !
Ook omdat we nog de LG 65GX OLED tv erbij gaan aanschaffen is dit straks een perfecte combinatie.
Deze heeft E-ARC wat we nu helaas niet hebben. We maken nu nog gebruik van een oude OLED van LG de 55EC930V (geen 4k). We hebben het duurste abbonement bij Netflix maar Dolby Atmos is niet te selecteren. Zou wel te maken hebben met de wat oudere tv.

Qua instellingen vind ik persoonlijk de "movie" setting de beste.
Het geeft de beste surround ervaring, ook bij reguliere tv uitzendingen.
De "rear"speakers zijn alleen niet zo duidelijk aanwezig maar wel (zacht) hoorbaar.
Bij streamen van spotify naar de soundbar is dit wel perfect !
De AI sound pro vind ik persoonlijk wat "hol" klinken.
Ik heb gelezen dat alleen bij de "standaard" setting de Meridian tuning aanwezig is wat ik niet helemaal begrijp. Verder een super soundbar die er ook nog heel mooi uit ziet ! :)
De Rear speakers komen vooral te leven met een Dolby Atmos track.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyhaan
stevenleemans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:34:
[...]

Spannend:-). Wanneer heb je hem binnen? Omdat je twijfelde tussen dezelfde toestellen als ik (JBL afgevallen wegens geen upfiring speakers): laat je eens weten wat je van de LG vind?
hij zou eigenlijk vandaag komen maar lijkt nu morgen te komen .. keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-08 08:47
Beste leden, ik ben aan het uitkijken naar een bar. Wou hem nu met black friday bestellen.

Momenteel een aantal Citation speakers in huis dus vanzelfsprekend ben ik gaan kijken naar de Citation Bar met Sub. Waarschijnlijk de SubS, de gewone sub vind ik veel te groot.

Daarnaast zie ik van LG ook goede dingen voorbij komen zoals de LG SN11Rg.

Ik heb een LG GX. Heeft het voordelen om een LG bar te nemen ipv de Citation?

Belangrijk voor mij is dat ze allemaal in 1 groep via de Google app geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
svanlamoen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:50:
[...]

Dit vertelde ze mij ook inderdaad. Zowel Q80R als ook de Q90R doen niet mee in de actie, dus ik denk dat die informatie klopt.

[...]

Via platte tv heb ik hem inderdaad voor €649 kunnen krijgen. Had gisteren 649 als prijs gekregen en vandaag 679. Zeiden toen dat het niet lager kon. Toen ik zei dat ik had gehoord dat ie voor 649 te krijgen was, was het uiteindelijk toch mogelijk
Platte TV wilde bij mij ook niet verder gaan dan 679. Maar volgens Rtings.com is de Q80R helemaal niet veel minder dan de Q900T en in sommige opzichten zelf nog wat beter. Dus denk dat ik dan toch voor de Q80R ga, steek ik dat prijsverschil in mijn zak en kijk ik wel of ik op termijn nog de rear-speakers erbij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
Ik ben er alleen nog niet helemaal achter hoe ik bij de LG DSN11RG kan zien welke firmware erop staat en hoe ik deze kan updaten. Iemand een idee ? Gaat dit via de LG speaker app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
De lg- speaker app geeft aan (Main 2007130 / Micom 2007131)
Is dit de firmware versie van de soundbar ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9y9jPrd8p0lh-NzPs1RVIegHWO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UVVrr0JuKt3wgAOtv0eLpmo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een apparaat! Morgen eerste de nieuwe Frame aansluiten en dan de soundbar. Heel benieuwd hoe die bij mij klinkt. Demo gehad bij WiFimedia, prima maar ze hebben een systeemplafond dus weinig weerkaatsing.

Morgen hopelijk stuk beter hier thuis.

Ben lid van Netflix, Disney en Videoland. Nog aanrader??

• Korstend
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-07 13:40
Wackmack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:47:
[Afbeelding]

Wat een apparaat! Morgen eerste de nieuwe Frame aansluiten en dan de soundbar. Heel benieuwd hoe die bij mij klinkt. Demo gehad bij WiFimedia, prima maar ze hebben een systeemplafond dus weinig weerkaatsing.

Mooie keuze soundbar. We hebben thuis Amazone Prime. Daar staan een aantal mooie series op en voor 3 euro pm nog te overzien.

• cassiekai
[Afbeelding]

Mooi, hoop dat je woonruimte er een beetje voor geschikt is. Ik heb gelezen dat dit toch wel een dingetje kan zijn om er het gewenste effect te krijgen. Er stond van de week ook 1 te koop op MP. Het geluid zal in ieder geval groots zijn.

Ik ga zelf vanmiddag luisteren naar de Beosound Stage. Deze moet ook wel aardig klinken en ziet er top uit met mooie materialen. De ambeo is mij wat te lomp en je kunt hem niet aan een beugel onder de TV hangen.

Veel plezier ermee en ben benieuwd naar de ervaringen.

• Wackmack
cassiekai schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:12:
[...]

Mooi, hoop dat je woonruimte er een beetje voor geschikt is. Ik heb gelezen dat dit toch wel een dingetje kan zijn om er het gewenste effect te krijgen. Er stond van de week ook 1 te koop op MP. Het geluid zal in ieder geval groots zijn.

Ik ga zelf vanmiddag luisteren naar de Beosound Stage. Deze moet ook wel aardig klinken en ziet er top uit met mooie materialen. De ambeo is mij wat te lomp en je kunt hem niet aan een beugel onder de TV hangen.

Veel plezier ermee en ben benieuwd naar de ervaringen.
Ben heel benieuwd ja, kan altijd nog worden geruild maar dat is natuurlijk niet de intentie. De meeste negatieve verhalen zijn omtrent de grote. Qua woning heb ik wel een L-kamer dus ben erg benieuwd hoe die klinkt. Hij kan trouwens prima aan de muur hangen echter dan zou die te hoog worden bij mij.

Vanavond testen ! :9~

• cassiekai
Wackmack schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:19:
[...]

Ben heel benieuwd ja, kan altijd nog worden geruild maar dat is natuurlijk niet de intentie. De meeste negatieve verhalen zijn omtrent de grote. Qua woning heb ik wel een L-kamer dus ben erg benieuwd hoe die klinkt. Hij kan trouwens prima aan de muur hangen echter dan zou die te hoog worden bij mij.

Vanavond testen ! :9~
Aan de muur kun je hem idd wel hangen, maar niet aan een beugel onder een draaibare Vogel’s TV wandbeugel.

• Dark Master
  • Laatst online: 17-09 17:43
[Afbeelding]

Enjoy! Hier nu 1 jaar in bezit en zeer content mee! Mocht je een Apple tv hebben. Atmos content op de itunes store is echt heel wat beter dan op elke andere streaming dienst die je hier boven noemt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• zwembroek
Mooie prijs voor de lg-dsn11rg. (850 afhaal, 870 bezorging.)

https://vonburgtv.nl/afha...sn11rg-8806098739332.html

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste