In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Netjes, maar klinkt het geluid niet anders door de box erover?G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:11:
@Pierre
Ik kom thuis, is me vriendin samen met haar vriendin aan knutselen geweest.
[Afbeelding]
Nee tot mijn grote verbazing klinkt het nog hetzelfde, gisteren F1 2020 nog gespeeld en expres meer over de curbs gegaan en we hebben nog serie gekeken. Er is ook genoeg ruimte tussen de sub en de kubusWoohooo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:03:
[...]
Netjes, maar klinkt het geluid niet anders door de box erover?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier net zo, electronica is geen onderzetter voor gefreumel. Samenwonen is compromissen sluiten, dus dat werkt 2 kanten opPierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Zit je Bass Module verstopt onder die plant, lekker straks giet je vriendin er water naast. Dat gaat bij ons niet gebeuren kan ik je zeggen. Geen planten of waxinelichtjes op electronica, een keer een gesmolten kaars op een speaker gehad dat was echt 1 keer maar nooit meer.
Omdat de apparaatsnoeren (C7 met haakse acht) maar max 1.5 meter zijn, heb ik op aanraden van Samsung zelf langere apparaatsnoeren besteld bij allekabels.nl. Het "achtje" wat onderin de rear speakers geplugd wordt, is echter te groot / lang. Hierdoor steekt het 'achtje' onder de speaker uit en kan deze dus niet meer normaal en recht staan.
Wil de rear-speakers op de Vebos standaard plaatsen. Heeft iemand deze al staan? Ben op zoek naar een foto van het gedeelte waar de rear-speakers op bevestigd worden. Is dit een platte en dichte plaat of is er ruimte in het midden? Bij dat laatste hoef ik de apparaatsnoeren niet terug te sturen...
Dank voor jullie expertise, advies en de foto van de Vebos standaard.
[ Voor 7% gewijzigd door Keukenboer op 17-10-2020 22:17 . Reden: toevoeging aan tekst ]

Dit is wat je denk ik wil weten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jammer genoeg heb ik de soundbar na een week helaas weer terug moeten sturen omdat ik in de HDMI-CEC hel terecht was gekomen
Alsof dat allemaal niet erg genoeg was, waren er ook allerlei problemen met de sync van het geluid. Overigens heb ik geen idee of dat specifiek aan deze soundbar lag, de 8K televisie moet nogal wat processing doen, dus dat kan het natuurlijk ook zijn geweest. Alle kabels waren Belkin HDMI 2.1 en de televisie en de soundbar zijn eARC, maar toch die effing problemen allemaal

De soundbar klonk overigens prima in onze ruime woonkamer met open keuken en als het allemaal werkte was het zeer acceptabel, zeker voor die prijs. Maar ik heb lichamelijke beperkingen en het is helemaal niet fijn om je vrouw drie keer per dag te moeten vragen of ze even de stroomstekkers er uit trekt, de HDMI even opnieuw losgekoppeld, 5 minuten wacht, en weer aansluit.
Het is heel jammer, want met de ING rente punten was het echt een heel goed apparaat voor weinig geld. Ik was blij verrast met de geluidskwaliteit, ook in onze ruime woonkamer. Daarnaast, wanneer het allemaal werkte was het super makkelijk om met AirPlay 2 een muziekje af te spelen.
Al met al heb ik dus helemaal geen slecht oordeel over deze soundbar, alle HDMI verbindingsproblemen kunnen net zo goed aan andere dingen hebben gelegen en ik vind het jammer dat ik hem nu weer kwijt moet zijn.
Iedereen veel succes gewenst bij het vinden van een juiste soundbar!
Dus het zal een Samsung soundbar worden. Mijn vrouw vind de Q80R/Q90R te hoog en lomp dus het word een Q900T/Q950T.
Mjin vraag is, als je een Q900T koopt en dan de rear speaker set is het dan een Q950T? Of heeft die echt speciale speakers die niet los verkocht worden?
De q950t heeft echt achterspeakers met hoogtekanalen. De q900t met uitbreidingsset heeft dat niet zover ik weet.Jimiw schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:19:
Na veel reviews lezen denk ik toch dat een LG soundbar niet de juiste keuze is. Mijn voornaamste klacht over de LG speakers in de tv zijn de slecht verstaanbare stemmen. Dat lijkt ook met de soundbar een issue te zijn.
Dus het zal een Samsung soundbar worden. Mijn vrouw vind de Q80R/Q90R te hoog en lomp dus het word een Q900T/Q950T.
Mjin vraag is, als je een Q900T koopt en dan de rear speaker set is het dan een Q950T? Of heeft die echt speciale speakers die niet los verkocht worden?
@Pierre Ontzettend bedankt man! Is idd wat ik bedoelde...Pierre schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:41:
@Keukenboer Ik heb de HW Q90R en daar heb ik bij Vebos deze standaards gekocht.
[Afbeelding]
Dit is wat je denk ik wil weten.
Bij de door mij aangeschafte langere kabels steekt de C7 connector iets aan de onderzijde van de rear-speaker uit. Zie dat dit ook bij de Vebos standaard een probleem gaat geven daar deze alleen aan de achterzijde open zijn voor om het netsnoer naar beneden te laten lopen.
Kabels gaan dus retour en ga op zoek naar alternatief!
Nogmaals: top van je en bedankt voor de moeite!
Hebben ze bij Vebos niet de juiste kabels?Keukenboer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
@Pierre Ontzettend bedankt man! Is idd wat ik bedoelde...
Bij de door mij aangeschafte langere kabels steekt de C7 connector iets aan de onderzijde van de rear-speaker uit. Zie dat dit ook bij de Vebos standaard een probleem gaat geven daar deze alleen aan de achterzijde open zijn voor om het netsnoer naar beneden te laten lopen.
Kabels gaan dus retour en ga op zoek naar alternatief!
Nogmaals: top van je en bedankt voor de moeite!
Ik heb ze gister gemaild met deze vraag... maar heb ze inmiddels ook gevonden op kabelshop.nl
Dan hoop ik voor je dat de C7 kabels van Kabelshop er in passen, ik had ze bij Allekabels gekocht en die pasten er niet in.Keukenboer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Ik heb ze gister gemaild met deze vraag... maar heb ze inmiddels ook gevonden op kabelshop.nl
Maar ik vind deze soundbar verrassend goed klinken met films en live muziek. Via spotify en tune-in radio heb je een prima sound maar dan mis je toch een beetje de klankkast. Maar misschien is dit met een beetje fine tunen ook nog wel beter te krijgen.
Icm met de aanbieding van de ING is dit iigv een goede aankoop geweest. (539 euro)
ik probeer al een tijd de jbl 9.1 te bemachtigen via de ing/rentepunten..lonehitman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:49:
Heb zelf nu de JBL 9.1 ruim een week in gebruik. Kom van een Q ACOUSTICS 5.1 set waarvan ik helaas afscheid van heb genomen.
Maar ik vind deze soundbar verrassend goed klinken met films en live muziek. Via spotify en tune-in radio heb je een prima sound maar dan mis je toch een beetje de klankkast. Maar misschien is dit met een beetje fine tunen ook nog wel beter te krijgen.
Icm met de aanbieding van de ING is dit iigv een goede aankoop geweest. (539 euro)
maar helaas, elke keer is het tijdelijk uitverkocht. Heb ze nog niet op voorraad gezien
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik had de ING eind september gemaild en zij wisten niet precies wanneer er weer voorraad zou komen.Nickrsd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:35:
[...]
ik probeer al een tijd de jbl 9.1 te bemachtigen via de ing/rentepunten..
maar helaas, elke keer is het tijdelijk uitverkocht. Heb ze nog niet op voorraad gezien
Begin oktober zag ik in dit topic volgens mij dat ze weer op voorraad waren en meteen besteld.
Heb er nog geen mee gekeken maar mijn vrouw was blij met het geluid van radio en de kinderen waren zeer onder de indruk van de Atmos met een trailer van Dolby Atmos.
Ik zou zeggen kijk dagelijks even.
Wilde eerst voor de Samsung Q90 gaan. Maar deze is wat leuker geprijst( via ing) dan neem ik deze wel.
Ga er van uit dat beide soundbars lekker klinken voor een filmpje en wat achtergrond muziek
Ik weet niet of iemand hier al op gereageerd heeft maar ik kan je het volgende vertellen:stevenleemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:45:
Ik ga hier eens een domme vraag stellen☺️:
Ik heb een Philips Oled854 TV. Deze heeft geen e-arc HDMI. Mijn vrouw kijkt vooral Netflix en Disney+ is voor de kinderen. We hebben ook nog een decoder voor de tv en een blue ray speler.
Ik wil me een soundbar aanschaffen in plaats van onze 8j oude home cinema. Ik denk aan de Samsung hw-q950, JBL Bar 9.1 of Philips Fidelio B97.
Maar als ik het goed begrepen heb kan ik dan geen Dolby Atmos van de tv naar de home cinema krijgen als ik via Netflix kijk? Want de tv heeft geen e-arc. Gaat dat wel met een optische kabel of ook niet?
En welke oplossing bestaat er dan buiten een nieuwe tv aanschaffen😁?
Bedankt voor de tips en/of uitleg. Ik ken er niet zoveel van☺️.
Ik heb een Philips OLED754. Ondanks dat deze ook geen eARC heeft, staat er op de productpagina van de tv wel dat hij Atmos ondersteund. Bij het aansluiten op de JBL 9.1 op de eARC ingang en de ARC HDMI van de TV krijg ik via Netflix wel Atmos. Tenminste, dat geeft het display aan op de soundbar. De soundbar kan ook het verschil zien tussen DD+ Atmos en Atmos als het goed is, en toch geeft hij alleen Atmos weer, al snap ik ook niet helemaal hoe het kan
Dat komt omdat Netflix geen TrueHD Atmos heeft maar DD+ Atmos, TrueHD heeft een te hoge bitrate voor streaming diensten (en normale ARC). Netflix heeft dus geen ''echte'' Atmos en daarom is normale ARC voldoende.kipsofthemud schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Ik weet niet of iemand hier al op gereageerd heeft maar ik kan je het volgende vertellen:
Ik heb een Philips OLED754. Ondanks dat deze ook geen eARC heeft, staat er op de productpagina van de tv wel dat hij Atmos ondersteund. Bij het aansluiten op de JBL 9.1 op de eARC ingang en de ARC HDMI van de TV krijg ik via Netflix wel Atmos. Tenminste, dat geeft het display aan op de soundbar. De soundbar kan ook het verschil zien tussen DD+ Atmos en Atmos als het goed is, en toch geeft hij alleen Atmos weer, al snap ik ook niet helemaal hoe het kanMaar als ik vanaf mn media speler een DD+ titel afspeel geeft de soundbar wel DD+ weer dus...het lijkt me te kloppen!
Ik weet niet hoe groot het verschil in de praktijk is tussen DD+ en TrueHD Atmos, aangezien mijn enige Atmos content ook op Netflix is. Misschien kan iemand anders daar een uitspraak over doen?
Ik zit in hetzelfde bootje, heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg als antwoord dat het maximaal aantal aanmeldingen van de 9.1 soundbar was bereikt en dat hij in januari weer wordt verwacht.Nickrsd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:35:
[...]
ik probeer al een tijd de jbl 9.1 te bemachtigen via de ing/rentepunten..
Dus dat wordt wel eventjes wachten
Hoi,Jimiw schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:19:
Na veel reviews lezen denk ik toch dat een LG soundbar niet de juiste keuze is. Mijn voornaamste klacht over de LG speakers in de tv zijn de slecht verstaanbare stemmen. Dat lijkt ook met de soundbar een issue te zijn.
ik heb nu een maand de LG DSN9YG en de losse draadloze LG SPK8, en het geluid is goed, ook spraak is goed hoorbaar, uiteraard met de app goed afstellen. Zelfs de draadloze connectie van de subwoofer en rearspeakers geeft geen problemen.
Persoonlijk ben ik blij met de koop. Lekker films kijken, dan blaast die lekker de woonkamer in.
Groet,
Klaasjan
Bedankt voor je advie. Na het zien van deze comparison: https://www.youtube.com/watch?v=KZLrbiwg_LE was ik al meer aan kijken naar een LG ipv Samsung.KlaasjanM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Hoi,
ik heb nu een maand de LG DSN9YG en de losse draadloze LG SPK8, en het geluid is goed, ook spraak is goed hoorbaar, uiteraard met de app goed afstellen. Zelfs de draadloze connectie van de subwoofer en rearspeakers geeft geen problemen.
Persoonlijk ben ik blij met de koop. Lekker films kijken, dan blaast die lekker de woonkamer in.
Groet,
Klaasjan
Geluid is zeker belangrijk maar alles eromheen is ook erg belangrijk en dat is (voor mij) bij de LG net wat beter op orde.
Twijfel alleen of ik nu moet kopen of wachten tot black friday. Ik zit nu nog een paar weken thuis en kan ervan genieten maar 200-300 besparen door een maand te wachten is ook wel de moeite.
https://vebos.nl/stroomkabel-samsung/Keukenboer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
@pwh53 Daar heb ik ze ook gekocht.Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:59:
[...]
Die had ik ook gekocht, echter die paste net niet, dus weer retour en bij Vebos kabels gekocht.
Wat ik heb begrepen is dat Netflix een 'Atmos' bitrate heeft van 320kbps tot 768 kbps. Het is dan Dolby Digital Plus with Dolby Atmos, AC3 of EAC3. Philips TV's hebben geen eARC (hoewel de hardware dat soms wel aankan en het een kwestie is van een software update. TP Vision heeft liever dat je een nieuwe TV koopt), maar wel ARC. ARC kan 1 mbps aan audio aan. Voldoende voor streaming diensten zoals Netflix die bitrates halen tot 768 kbps.kipsofthemud schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Ik weet niet of iemand hier al op gereageerd heeft maar ik kan je het volgende vertellen:
Ik heb een Philips OLED754. Ondanks dat deze ook geen eARC heeft, staat er op de productpagina van de tv wel dat hij Atmos ondersteund. Bij het aansluiten op de JBL 9.1 op de eARC ingang en de ARC HDMI van de TV krijg ik via Netflix wel Atmos. Tenminste, dat geeft het display aan op de soundbar. De soundbar kan ook het verschil zien tussen DD+ Atmos en Atmos als het goed is, en toch geeft hij alleen Atmos weer, al snap ik ook niet helemaal hoe het kanMaar als ik vanaf mn media speler een DD+ titel afspeel geeft de soundbar wel DD+ weer dus...het lijkt me te kloppen!
Atmos is vele beter hoorbaar met Dolby TrueHD Atmos dat bitrates heeft tot 17 mbps en daarvoor heb je een bron nodig dit dat heeft en een speler die dat aankan. Een Blu-Ray speler of een Shield TV Pro kan dat aan.
GoT, You have to love it!
De kabels die ik hier gekocht heb passen perfect in de rears van de HW-90QR, maar dat is volgens mij al meerdere keren hier voorbij gekomen, gekocht bij Vebos dus.
Dan hoef ik niet meer dagelijks te kijken.. wel jammer. Dan miss maar iets met black friday scoren danSokkeh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
Ik zit in hetzelfde bootje, heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg als antwoord dat het maximaal aantal aanmeldingen van de 9.1 soundbar was bereikt en dat hij in januari weer wordt verwacht.
Dus dat wordt wel eventjes wachten
[ Voor 98% gewijzigd door Buzzie op 22-10-2020 11:54 . Reden: al tips gehad om te testen ]
regelmatig hoor ik een korte- en luide knal / kraak uit mijn soundbar wanneer ik van TV-kanaal wissel of stop met het afspelen van een video. Voor de duidelijkheid: ik krijg dit geluid niet tijdens het bekijken van inhoud maar enkel tijdens het wisselen- of stoppen van inhoud. Niet altijd, maar willekeurig.
Het issue lijkt te zijn opgelost nadat ik eARC deactiveer in de geluidsinstellingen van mijn TV (LG GX). Maar dat is niet de gewenste oplossing.
De soundbar is middels een HDMI kabel aangesloten op de eARC aansluiting van mijn TV. Wellicht overbodige info maar dit is de enige HDMI aansluiting (van 4 in totaal) van mijn TV welke momenteel in gebruik is.
Hierbij een zelfgemaakte video met een aantal fragmenten van het issue (geluid aanzetten).
https://vimeo.com/468202314
Reeds geprobeerd:
- Factory reset Bar,
- Firmware updates soundbar en TV,
- Drie verschillende HDMI kabels (waaronder Belkin HDMI 2.1 kabel),
- Verschillende geluidinstellingen in TV, zoals: disable/enable “AV sync aanpassing” en automatisch/passeren bij “digitaal geluid uit”.
N.B. hier wordt gesproken over hetzelfde probleem, weliswaar bij een soundbar van Samsung:
https://us.community.sams...-eARC-1010-5/td-p/1247159
Hebben andere gebruikers dit issue ook? Weet iemand een oplossing? Het lijkt wel een surround sound codec error ofzo dat zich voordoet wanneer door zappen het geluid stopt.
[ Voor 3% gewijzigd door TranceDJ op 24-10-2020 20:33 ]
Hier geen enkel probleem met de jbl 9.1.TranceDJ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
Vraagje aan de JBL Bar 9.1 gebruikers:
regelmatig hoor ik een korte- en luide knal / kraak uit mijn soundbar wanneer ik van TV-kanaal wissel of stop met het afspelen van een video. Voor de duidelijkheid: ik krijg dit geluid niet tijdens het bekijken van inhoud maar enkel tijdens het wisselen- of stoppen van inhoud. Niet altijd, maar willekeurig.
Het issue lijkt te zijn opgelost nadat ik eARC deactiveer in de geluidsinstellingen van mijn TV (LG GX). Maar dat is niet de gewenste oplossing.
De soundbar is middels een HDMI kabel aangesloten op de eARC aansluiting van mijn TV. Wellicht overbodige info maar dit is de enige HDMI aansluiting (van 4 in totaal) van mijn TV welke momenteel in gebruik is.
Hierbij een zelfgemaakte video met een aantal fragmenten van het issue (geluid aanzetten).
Reeds geprobeerd:Zoals gezegd lost enkel het deactiveren van eARC dit probleem op.
- Factory reset Bar,
- Verschillende geluidinstellingen in TV, zoals: disable/enable “AV sync aanpassing” en automatisch/passeren bij “digitaal geluid uit”.
N.B. hier wordt gesproken over hetzelfde probleem, weliswaar bij een soundbar van Samsung:
Hebben andere gebruikers dit issue ook? Weet iemand een oplossing? Het lijkt wel een surround sound codec error ofzo dat zich voordoet wanneer door zappen het geluid stopt.
Nee ik moet zeggen dat ik het probleem niet ondervind.TranceDJ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
Reeds geprobeerd:Zoals gezegd lost enkel het deactiveren van eARC dit probleem op.
- Factory reset Bar,
Wanneer ik Dolby Atmos films bekijk, merk ik dat het juiste volume voor gesprekken weer veel te luid is voor effecten. Hierdoor ben ik tijdens een film continu volume omhoog en omlaag aan het zetten. Instelligen kan ik ook niet wijzigen omdat Dolby Atmos. Het enige wat ik kon wijzigen is de subwoofer sterkte, die heb ik inmiddels op -12 gezet (de laagste stand) en alsnog zijn effecten veel te luid en de daarbij geproduceerde bas veel te hard/luid.
heeft iemand dit ook of weet iemand hier een oplossing op?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Als ik kijk naar hoe snel de ysp-2200 en 2500 werden opgevolgd zou de opvolger van de 2700 al lang moeten staan te trappelen maar kom hier nog geen informatie over tegen.
Hier op het forum misschien iemand al wat gehoord/gelezen?
Ik herken dit ook wel. Ik merk dat inderdaad bij de Atmos en dts:x films.Autopilot schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:39:
Vraagje aan de HQ-Q90R gebruikers.
Wanneer ik Dolby Atmos films bekijk, merk ik dat het juiste volume voor gesprekken weer veel te luid is voor effecten. Hierdoor ben ik tijdens een film continu volume omhoog en omlaag aan het zetten. Instelligen kan ik ook niet wijzigen omdat Dolby Atmos. Het enige wat ik kon wijzigen is de subwoofer sterkte, die heb ik inmiddels op -12 gezet (de laagste stand) en alsnog zijn effecten veel te luid en de daarbij geproduceerde bas veel te hard/luid.
heeft iemand dit ook of weet iemand hier een oplossing op?
Mijn sub staat op -6 en de rest standaard op 0.
Ik dacht eerst dat aan de adaptieve mode lag, maar het komt ook voor bij de andere varianten.
LG site zegt in het nederlands 1140 maar de Amerikaanse variant is omgerekend uit inches 1440?
Kan iemand hem opmeten? >_<
Ik had precies het zelfde en het stoorde mij niet erg, dit wordt ook wel gemeld bij sommige dure versterkers. Ik ben geen audio expert en misschien is het wel heel slecht voor je speakers, maar zolang je niet bang hoeft te zijn dat je de boxen beschadigd, zou ik mij er niet te druk om maken.TranceDJ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
Ik heb de soundbar om allerlei redenen weer teruggestuurd, maar het klonk over het algemeen als alles goed werkt uitstekend, inderdaad zeker voor die prijs.
Nog even voor de volledigheid, ik had de volgende opstelling: Samsung Q800T > Belkin HDMI 2.1 kabel > JBL 9.1.
De SN11RG is 1440mm x 145mm x 65mmel_loco_avs schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:33:
Gekke vraag misschien. Maar ik zie overal verschillende formaten voor de LG SN11RG. Is hij nu 1140mm of 1440mm?
LG site zegt in het nederlands 1140 maar de Amerikaanse variant is omgerekend uit inches 1440?
Kan iemand hem opmeten? >_<
Zelfs als kritische luisteraar (ik heb een vrij goede 5.1 set met losse processor en amp) vond ik het echt goed klinken. Uitstekende soundstage en een goede tonale balans, en ook het formaat viel mij mee. Ik zou hier prima mee kunnen leven en ga er nu ook voor sparen, helaas is mijn 5.1 set niet meer welkom in onze woonkamer en dit is een prima alternatief.
hoi ik heb zelf ook de JLB 9.1 gekocht via de ING winkel en idd het kan best lang gaan duren voordat een in voorraad is, na ruim drie weken dagelijks de site in de gaten houden heb ik een kunnen bemachtigenBuzzie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Ik had de ING eind september gemaild en zij wisten niet precies wanneer er weer voorraad zou komen.
Begin oktober zag ik in dit topic volgens mij dat ze weer op voorraad waren en meteen besteld.
Heb er nog geen mee gekeken maar mijn vrouw was blij met het geluid van radio en de kinderen waren zeer onder de indruk van de Atmos met een trailer van Dolby Atmos.
Ik zou zeggen kijk dagelijks even.
Geluid is hartstikke goed, maar het geluid komt wel heel erg uit het midden. Alsof het rechtstreeks uit de TV komt. Logisch ook natuurlijk, de soundbar staat ook in het midden.
Nu weet ik dat deze soundbar uit te breiden is met de Home 150 speakers van Denon, maar in die opstelling wordt er alleen maar over surround speakers gesproken. Wat ik eigenlijk wil is de soundbar in het midden te zetten en de 2 nieuwe speakers ook als fronts gebruiken echter op de uiteinden van ons tv kastje. Dit om het geluid "breeder" te krijgen.
Heeft dit uberhaupt zin? Of zal deze combinatie alleen maar gekoppeld kunnen worden als surrounds (achter speakers) ipv een uitgebreide stereo opstelling.
Nee, dit heeft geen zin. In principe zijn de achterspeakers bedoeld voor 5.1 geluid. Je zou ze wel in surroundmodus kunnen laten “meelopen” maar het geheel wordt er niet beter op en dit is ook niet de bedoeling van de achterspeakers bij normaal stereo geluid of 5.1.DirectZ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:08:
Ik heb een paar weken geleden een Denon S716 Soundbar gekocht. In de oude situatie had ik grote staanders aan de zijkant van ons tv kastje (3 meter breed). Vantevoren wist ik natuurlijk wel dat ik op kwaliteit ging inleveren, maar ik woon hier niet alleen ;-)
. Dit om het geluid "breeder" te krijgen.
Heeft dit uberhaupt zin? Of zal deze combinatie alleen maar gekoppeld kunnen worden als surrounds (achter speakers) ipv een uitgebreide stereo opstelling.
Ik snap je probleem wel. Vloerstaanders vermoorden elke soundbar als het gaat om breedte en stereo effect. Een soundbar neem je in mijn optiek dan - meer voor het gemak met goed geluid voor wat muziek of film. Heb je audiofiele neigingen en wil je breed hifi geluid, dan ontkom je niet een goede aparte set boxen, zoals je die eerst had.
Ikzelf heb de B&O beousound stage die een muzikaal geluid geeft maar eerlijk is eerlijk, helemaal weggespeeld wordt door mijn andere speakers als ik die er langs zet (Dali vloerstaanders).
Wellicht is het een optie om een goede set monitor speakers op je meubel te zetten ipv vloerstaanders.
Ik denk dat je een keuze moet maken tussen gemak en ok geluid van een soundbar of hifi geluid wat alleen te bereiken is door aparte luidsprekers
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Top!diebote schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
hoi ik heb zelf ook de JLB 9.1 gekocht via de ING winkel en idd het kan best lang gaan duren voordat een in voorraad is, na ruim drie weken dagelijks de site in de gaten houden heb ik een kunnen bemachtigen![]()
Geniet ervan zou ik zeggen
Welke sub was er aangesloten? Ga volgende maand op pad voor een soundbar. Heel benieuwd hoe ze allemaal klinken.DJT schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:16:
Afgelopen weekend heb ik bij HiFi Klubben in Breda de Sennheiser Ambeo + sub gehoord.
Zelfs als kritische luisteraar (ik heb een vrij goede 5.1 set met losse processor en amp) vond ik het echt goed klinken. Uitstekende soundstage en een goede tonale balans, en ook het formaat viel mij mee. Ik zou hier prima mee kunnen leven en ga er nu ook voor sparen, helaas is mijn 5.1 set niet meer welkom in onze woonkamer en dit is een prima alternatief.
Het was een witte..Wackmack schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Welke sub was er aangesloten? Ga volgende maand op pad voor een soundbar. Heel benieuwd hoe ze allemaal klinken.
Nee, ik heb er verder niet naar gekeken. Een witte front firing met volgens mij een 10" driver. Was met de Ambeo mee gecalibreerd.
iemand enig idee of de JBL website/shop (waar de jbl 9.1 ook uitverkocht is en hij 13/11 weer voorradig moet zijn) dezelfde stock is als waar ING mee werkt (en je dus rond 13/11 nieuwe voorraad kan verwachten?diebote schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
hoi ik heb zelf ook de JLB 9.1 gekocht via de ING winkel en idd het kan best lang gaan duren voordat een in voorraad is, na ruim drie weken dagelijks de site in de gaten houden heb ik een kunnen bemachtigen![]()
lonehitman schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:20:
[...]
Hier geen enkel probleem met de jbl 9.1.
Wat voor merk/type TV gebruiken jullie? Staat bij de geluidsinstellingen van jullie TV de optie 'eARC' aan of uit? (zie foto) @ptrv heeft hetzelfde issue ook ervaren zo lees ik hierboven.Buzzie schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:30:
[...]
Nee ik moet zeggen dat ik het probleem niet ondervind.
:strip_exif()/f/image/Z8LUxOImYrPNDjDUaj8loGem.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij staat hij aanTranceDJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
[...]
Wat voor merk/type TV gebruiken jullie? Staat bij de geluidsinstellingen van jullie TV de optie 'eARC' aan of uit? (zie foto) @ptrv heeft hetzelfde issue ook ervaren zo lees ik hierboven.
[Afbeelding]
Heb een 2tal op WiFi werkende systemen verplaatst, weg van de subwoofer en tot nu toe geen verstoring meer.brtkpr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Had gelezen dat wanneer je een mesh wifi systeem hebt er mogelijk een issue kan zijn met de backhaul wat op dezelfde channel (frequentie) zit waardoor soms de achterspeakers/sub even een seconde verbinding verliezen
Ik had deze gezien maar weet niet of deze passen?
https://www.allekabels.nl...1o2q-DtHZRfhoC8UgQAvD_BwE
[ Voor 55% gewijzigd door DM89 op 29-10-2020 19:43 ]
Oke duidelijk, dus niet echt een aanrader dan?Mereco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:50:
@DM89 toevallig heb ik deze muurbeugels ook in gebruik. Er zitten meerdere onderdelen bij om de speakers te monteren. Ik heb zelf de draadeinden afgekort omdat ze ver van de muur afkwamen. Nadeel is dan dat je ze minder schuin kunt draaien indien nodig.
Ik zag deze ook nog maar zijn misschien wat groot/lomp voor de rears..
https://www.amazon.nl/myW...id=pla-684063541080&psc=1
Ik wil ze ook niet ver van de muur af hangen maar volgens mij maakt het een behoorlijk verschil of je ze goed kan indraaien of niet.
Ik zat vandaag met wat geluidsinstellingen te spelen en het viel mij op als je treble op -6 of +6 zet het bijna geen verschil maakt 🤔
Daarnaast heb ik de rears op +6 gezet aangezien ze anders bijna niet hoorbaar zijn.
Nu nog kijken of ik de sub beter krijg, deze staan tot nu toe op -6 want vind de bass vaak te veel aanwezig/dreunt. Twijfel of het verschil maakt om de sub op spikes of een matje te zetten.
Ziet er goed uit, ik ga deze bestellen 👍Mereco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:36:
@DM89 Nee hoor. Ze bevallen goed. Ik wil alleen aangeven dat je veel kanten ermee uit kunt bv dichter tegen de muur of eventueel schuin richten.
[Afbeelding]
Mereco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:36:
@DM89 Nee hoor. Ze bevallen goed. Ik wil alleen aangeven dat je veel kanten ermee uit kunt bv dichter tegen de muur of eventueel schuin richten.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/IcDnNbyjx8An84kQLuhp8eQ2.jpg?f=fotoalbum_large)
De speakers hangen 👍 fijne beugels.
Er benieuwd naar de bevinding. Tot nu toe veel positieve reacties gelezenen gezien.
Ook de prijs is niet verkeerd en er komt nog een 1200W dolby atmos versie aan.
https://www.bol.com/nl/p/...wufn8BRCwARIsAKzP695-uFWX
:strip_exif()/f/image/g6u6IlZmhg7hn0KIFCCrYNeO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat je de rears niet hoort betekent waarschijnlijk dat je niet met de juiste content checkt of verouderde firmware hebt. Want ze zouden prima hoorbaar moeten zijn, zeker zo dicht op de bank zoals in jouw laatste foto te zien is.DM89 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
...[knip]...
Ik zat vandaag met wat geluidsinstellingen te spelen en het viel mij op als je treble op -6 of +6 zet het bijna geen verschil maakt 🤔
Daarnaast heb ik de rears op +6 gezet aangezien ze anders bijna niet hoorbaar zijn.
Nu nog kijken of ik de sub beter krijg, deze staan tot nu toe op -6 want vind de bass vaak te veel aanwezig/dreunt. Twijfel of het verschil maakt om de sub op spikes of een matje te zetten.
De subwoofer ervaar ik inderdaad als zeer lelijk aanwezig. Subwoofer volume staat bij mij op -12. Ik heb wat geprobeerd met plaatsing en oriëntatie van de woofer een dat heeft wel wat geholpen. Een aanvullende stap zou kunnen zijn om de port echt te vullen met een doek o.i.d Las ik als tip ergens in dit topic maar heb ikzelf nog niet geprobeerd.
(En ik heb ook dezelfde beugels voor de rears. Op zich meer dan prima inderdaad, maar naar aanleiding van de posts van @Mereco ga ik misschien ook de schroefdraad inkorten.
Het ligt inderdaad aan de content.Ray-zor schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:33:
[...]
Dat je de rears niet hoort betekent waarschijnlijk dat je niet met de juiste content checkt of verouderde firmware hebt. Want ze zouden prima hoorbaar moeten zijn, zeker zo dicht op de bank zoals in jouw laatste foto te zien is.
De subwoofer ervaar ik inderdaad als zeer lelijk aanwezig. Subwoofer volume staat bij mij op -12. Ik heb wat geprobeerd met plaatsing en oriëntatie van de woofer een dat heeft wel wat geholpen. Een aanvullende stap zou kunnen zijn om de port echt te vullen met een doek o.i.d Las ik als tip ergens in dit topic maar heb ikzelf nog niet geprobeerd.
(En ik heb ook dezelfde beugels voor de rears. Op zich meer dan prima inderdaad, maar naar aanleiding van de posts van @Mereco ga ik misschien ook de schroefdraad inkorten.)
Ik heb firmware versie: 1010.5
Ik heb het gat van de subwoofer gevuld met een theedoek, dit maakt inderdaad een verschil 👍 nu misschien nog een foam matje eronder 🤔
Verder best tevreden met deze soundbar al had ik graag meer geluidsinstellingen gezien.
Speaker beugel op de foto heb ik ook ingekort, komt inderdaad best ver van de muur af.
[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 01-11-2020 15:38 ]
:strip_exif()/f/image/dQ7x1F786eDlYjnEgTprCoFN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind subwoofer vaak ook storend aanwezig, ook al heb ik alles minimaal. Ik moet wel zeggen dat het nog steeds regelmatig genieten is van de Q90r.
[ Voor 11% gewijzigd door Mereco op 01-11-2020 15:44 ]
Speakers ophangen was inderdaad een makkie, ik heb zelf geen extra hulpstukken gebruikt want ik krijg geen beweging in de speakers als ik de kogel goed vastdraai.Mereco schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:40:
@DM89 Dat ziet er netjes uit. Ophangen was een makkie denk ik, maar beide recht hangen koste bij mij een paar aanpassingen. Als steun tegen doorhangen/draaien zitten er nog hulpstukken bij om de speaker te fixeren. [Afbeelding]
Ik vind subwoofer vaak ook storend aanwezig, ook al heb ik alles minimaal. Ik moet wel zeggen dat het nog steeds regelmatig genieten is van de Q90r.
Wat betreft de subwoofer had ik het wel verwacht, overdreven en weinig instellingenen maar goed die prop achterin doet al wat...
Ik wou in eerste instantie een receiver met boekenplank speakers etc en had dit ook besteld maar het was gewoon teveel/te vol en mijn vrouw vond dit ook niks 🤣 dus uiteindelijk maar een soundbar gekocht.
Gebruiken jullie surround mode of adaptive?
[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 01-11-2020 15:58 ]
Goed idee, dan ga ik ook maar eens kijken of ik een prop kan toepassen.Ray-zor schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:54:
Hmmm, toch maar eens zoeken hoe zo’n prop te doen is. Ik heb de Q90R meestal op Standard. De bron bepaalt dan wat er uit komt en wordt er niks gekunsteld. Maar voor programma’s waar alleen stemmen belangrijk zijn (journaal, quizzen, etc) wil ik de mode nog wel eens op Adaptive zetten. Werkt erg goed om de verstaanbaarheid te verbeteren terwijl het volume beperkt gehouden kan worden.
Weet niet of die "volledig" afgesloten moet worden?
Ik gebruik de IsoAcoustics onder mijn subwoofer, en dat werkt zeer goed tegen trillen/dreunen van de subwooferDM89 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2020 08:08 ]
En met een aparte sub-out! Er zijn zoveel mensen met problemen in het frequentiegebied tussen 20 en 100 Hz (zie dus ook hierboven) en dat is op te lossen door de sub de eq'en, met een losse sub out is dat mogelijk door middel van een MiniDSP bijvoorbeeld. De sub bij deze Klipsch set heeft ook een analoge ingang dus je kunt 'm dan ook gewoon blijven gebruiken met een EQ ertussen.Dimi1974 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:16:
Iemand de nieuwe soundbar van Klipsch in bestelling staan?
Er benieuwd naar de bevinding. Tot nu toe veel positieve reacties gelezenen gezien.
Ook de prijs is niet verkeerd en er komt nog een 1200W dolby atmos versie aan.
https://www.bol.com/nl/p/...wufn8BRCwARIsAKzP695-uFWX[Afbeelding]tGMjUUPCHAAu3bcX7YILx9l4arDbcNrMOu-mnulZa8FI52MaAnq-EALw_wcB
Door de sub goed af te stellen met een EQ wordt de basis van je frequentiecurve beter en dat heeft ook een positief effect op de waargenomen klank van de bijhorende soundbar.
[ Voor 21% gewijzigd door DJT op 02-11-2020 08:31 ]
Ziet er mooi uit!! Ik heb ook interesse voor de achterspeakers van de HW-Q950T, maar zit nog heel erg te twijfelen om de soundbar te kopen ivm geen multi channel LPCM erop. Volgens mij is dat wel nodig voor dat nieuwe Tempest 3D audio waar Ps5 mee gaat komen.DM89 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:45:
[...]
[Afbeelding]
De speakers hangen 👍 fijne beugels.
[ Voor 27% gewijzigd door Giovanni76 op 02-11-2020 10:22 ]
Heer eerlijk weet ik niet precies wat Multi Channel LPCM is. Ik krijg 10 november de Xbox series X is dat voor deze console ook nodig?Giovanni76 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:13:
[...]
Ziet er mooi uit!! Ik heb ook interesse voor de achterspeakers van de HW-Q950T, maar zit nog heel erg te twijfelen om de soundbar te kopen ivm geen multi channel LPCM erop. Volgens mij is dat wel nodig voor dat nieuwe Tempest 3D audio waar Ps5 mee gaat komen.
Ik wil de Xbox aansluiten op de TV (LG C9) en geluid doorsturen via eARC naar soundbar.
Mijn ervaring met de Q90R is tot nu toe goed maar ik kan niet zeggen dat ik echt een wow gevoel bij krijg, dus ben niet echt onder de indruk 😅
Ik denk dat het juist goed is dat je niet onder de indruk bent, vaak als je dat wel zo hebt omdat het geluid zo enorm de huiskamer in wordt gegooid wordt het later vermoeiend.DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:36:
[...]
Heer eerlijk weet ik niet precies wat Multi Channel LPCM is. Ik krijg 10 november de Xbox series X is dat voor deze console ook nodig?
Ik wil de Xbox aansluiten op de TV (LG C9) en geluid doorsturen via eARC naar soundbar.
Mijn ervaring met de Q90R is tot nu toe goed maar ik kan niet zeggen dat ik echt een wow gevoel bij krijg, dus ben niet echt onder de indruk 😅
Ik twijfel nu achteraf of ik de soundbar wel wil houden, ik heb een dochter van bijna 3 waardoor ik de soundbar eigenlijk maar weinig kan gebruiken met hoger volume.. 😅 wellicht is een goede (gaming) headset icm Xbox series X een betere keuze voor mij 🤣brtkpr schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat het juist goed is dat je niet onder de indruk bent, vaak als je dat wel zo hebt omdat het geluid zo enorm de huiskamer in wordt gegooid wordt het later vermoeiend.
Q90R heeft LPCM support en Xbox gaat ook later Dolby Atmos voor gamen gebruiken, dus met Xbox zit je goed. Sony is nog redelijk stil over hun Tempest 3D audio, want het komt voor nu alleen beschikbaar via een gaming headset en later (zeggen ze) ook voor Tv/Hifi setDM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:36:
[...]
Heer eerlijk weet ik niet precies wat Multi Channel LPCM is. Ik krijg 10 november de Xbox series X is dat voor deze console ook nodig?
Dit is het LPCM verhaal bij de HW-Q950T :
https://us.community.sams...-on-HW-Q950T/td-p/1380875
Oke, dat is mooi. LPCM is uncompressed audio toch?Giovanni76 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:10:
[...]
Q90R heeft LPCM support en Xbox gaat ook later Dolby Atmos voor gamen gebruiken, dus met Xbox zit je goed. Sony is nog redelijk stil over hun Tempest 3D audio, want het komt voor nu alleen beschikbaar via een gaming headset en later (zeggen ze) ook voor Tv/Hifi set
Dit is het LPCM verhaal bij de HW-Q950T :
https://us.community.sams...-on-HW-Q950T/td-p/1380875
Ik laat het geluid via mijn LG C9 lopen maar de C9 heeft ook LPCM support geloof ik.
Misschien hou ik de Q90R wel, ik twijfel enorm maak mezelf gek 🤣
Uncompressed audio inderdaad. Wat leesvoer daarover en verschillen met LPCM, Dolby, DTS etc:DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:49:
[...]
Oke, dat is mooi. LPCM is uncompressed audio toch?
Ik laat het geluid via mijn LG C9 lopen maar de C9 heeft ook LPCM support geloof ik.
Misschien hou ik de Q90R wel, ik twijfel enorm maak mezelf gek 🤣
https://www.the-home-cine...dio-codecs-explained.html
Was het trouwens goed te doen om je schroefdraad in te korten van je speaker beugels? Hoe heb je dat gedaan?
Ja hoor, gewoon met een kleine ijzerzaag een stukje eraf gezaagd en een beetje vijlen.Giovanni76 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:48:
[...]
Uncompressed audio inderdaad. Wat leesvoer daarover en verschillen met LPCM, Dolby, DTS etc:
https://www.the-home-cine...dio-codecs-explained.html
Was het trouwens goed te doen om je schroefdraad in te korten van je speaker beugels? Hoe heb je dat gedaan?
Goed om te weten dat het makkelijk kan.DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:58:
[...]
Ja hoor, gewoon met een kleine ijzerzaag een stukje eraf gezaagd en een beetje vijlen.
Nu hoop ik da Samsung met een fix komt voor de HW-Q950T Lpcm issue. Dan kan ik besluiten of ik voor de Samsung ga of toch voor de JBL 9.1.
Ik wil tussen die 2 gaan kiezen. Gaat bij mij puur voor gamen op de Playstation en Netflix.
Waarom de Q950T en niet de Q90R?Giovanni76 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:09:
[...]
Goed om te weten dat het makkelijk kan.
Nu hoop ik da Samsung met een fix komt voor de HW-Q950T Lpcm issue. Dan kan ik besluiten of ik voor de Samsung ga of toch voor de JBL 9.1.
Ik wil tussen die 2 gaan kiezen. Gaat bij mij puur voor gamen op de Playstation en Netflix.
JBL 9.1 heb ik eigenlijk niet naar gekeken, vind het werken met accu's niet zo fijn idee en heeft volgens mij net als de Q90R ook geen HDMI 2.1. En het is 5.1.4?
De Q90R komt als beste eruit en heeft ook de beste prijs op dit moment 🤔
[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 02-11-2020 15:51 ]
Ik heb de LG CX en had die al beetje verhoogd, maar die Q90R soundbar is hoger dan die Q950T, waardoor die voor mijn beeld komt...en..prijs verschil is maar 100 euro momenteel voor mij ivm korting en cashback actie.DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:41:
[...]
Waarom de Q950T en niet de Q90R?
JBL 9.1 heb ik eigenlijk niet naar gekeken, vind het werken met accu's niet zo fijn idee.
Maar ik ga verder reviews lezen en kijken of het geluid verschil echt moeite waard is
[ Voor 7% gewijzigd door Giovanni76 op 02-11-2020 15:52 ]
Oke duidelijk, Q950T heeft wel HDMI 2.1 dus dat is wel mooi meegenomen.Giovanni76 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:51:
[...]
Ik heb de LG CX en had die al beetje verhoogd, maar die Q90R soundbar is hoger dan die Q950T, waardoor die voor mijn beeld komt...en..prijs verschil is maar 100 euro momenteel voor mij ivm korting en cashback actie.
Maar ik ga verder reviews lezen en kijken of het geluid verschil echt moeite waard is
Ik heb besloten dat ik bij de Q90R blijf en het geluid laat lopen via eARC.. hoop dat dit goed werkt met de nieuwe Xbox.
Oke duidelijk, Q950T heeft wel HDMI 2.1 dus dat is wel mooi meegenomen.DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:13:
[...]
Oke duidelijk, Q950T heeft wel HDMI 2.1 dus dat is wel mooi meegenomen.
Ik heb besloten dat ik bij de Q90R blijf en het geluid laat lopen via eARC.. hoop dat dit goed werkt met de nieuwe Xbox.
Ik hoor graag wat jouw keuze wordt 👍
[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 02-11-2020 16:15 ]
Mijn kinderen van 1 & 3 slapen gewoon door mijn film geweld heenDM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:01:
[...]
Ik twijfel nu achteraf of ik de soundbar wel wil houden, ik heb een dochter van bijna 3 waardoor ik de soundbar eigenlijk maar weinig kan gebruiken met hoger volume.. 😅 wellicht is een goede (gaming) headset icm Xbox series X een betere keuze voor mij 🤣
Ik ga waarschijnlijk voor een denon dht-s716h met sub en twee home 150 speakers. Bij twee winkels geluisterd en toevallig bij alle twee waren ze defect... Weet iemand hoe betrouwbaar de hardware is op lange termijn?
De JBL heeft gewoon HDMI 2.1DM89 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:41:
[...]
Waarom de Q950T en niet de Q90R?
JBL 9.1 heb ik eigenlijk niet naar gekeken, vind het werken met accu's niet zo fijn idee en heeft volgens mij net als de Q90R ook geen HDMI 2.1. En het is 5.1.4?
Ook kan je de achter speakers voeden met dmv micro usb aansluiting.....dus eventueel 2 powerbanks.
Voor als je ze wilt ophangen bijv.
En hoe zijn de ervaringen hiervan.
Staat nergens duidelijk bij de specs
Dit heeft betrekking op de tv's toch? Ik doel op de q90r soundbar
Volgens mij staat de Q90R er toch tussen of kijk ik verkeerd.klmtrf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:04:
[...]
Dit heeft betrekking op de tv's toch? Ik doel op de q90r soundbar
Heel verwarrend maar dat is ook een tvPierre schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:05:
[...]
Volgens mij staat de Q90R er toch tussen of kijk ik verkeerd.
Aha my bad, wist ik niet.
Mooie prijzen! Waar?klmtrf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
Ik krijg de Samsung Q90R voor 600 euro aangeboden en de Q950t voor 1000 euro na cashback. Wat zouden jullie doen?
Waar precies? 😋klmtrf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
Ik krijg de Samsung Q90R voor 600 euro aangeboden en de Q950t voor 1000 euro na cashback. Wat zouden jullie doen?
Ik zou voor de Q90R kiezen, de Q950T is de 400 euro meer niet waard.
De Q90R heeft geen HDMI 2.1 maar 2.0 + eARC. De Q950T heeft HDMI 2.1.
Ik vind persoonlijk de Q90R stuk mooier dan de Q950T die afgewerkt is met stof. Daarnaast bied de Q950T 9.1 maar content voor 9.1 is er vrijwel niet.
Dolby Vision heeft niets met DTS te maken.Grobbelboy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:31:
Heeft iemand praktijkervaring met Dolby Vision passthrough via de Samsung Q90R vanaf een UHD-speler? Ik moet mijn Sony UBP-X700 namelijk via de soundbar naar mijn LG CX laten lopen omdat de CX niks doet met DTS, zelfs geen passthrough daarvan. Volgens topics op onder meer Reddit en AVForums geeft de Q90R gewoon DV door, alleen krijg ik tot zover niet meer dan HDR voor elkaar. Ik heb inmiddels nieuwe HDMI-kabels met 48 gbps besteld omdat dat werd aangedragen als mogelijke oplossing, maar die komen ergens volgende week binnen. Ik kom ook nergens echt iets tegen over ongecomprimeerd verkeer vanaf een UHD-speler maar het gaat vooral over bijvoorbeeld Apple TV of Nvidia Shield. Iemand die dezelfde of een vergelijkbare setup heeft en kan bevestigen dat DV vanaf een 4K-schijfje inderdaad gewoon via de soundbar kan lopen?
Als je de UHD speler op de Soundbar aansluit en de Soundbar via eARC op de TV dan zou je alle formaten moeten kunnen zien en horen. Let op dat je wel de nieuwste firmware hebt op de Soundbar.
Je gebruikt eARC trouwens verkeerd in je bericht, je sluit een soundbar gewoon met HDMI aan op de TV. eARC is er dus juist om audio van de TV vandaan te sturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Grobbelboy op 06-11-2020 16:54 ]
Ik heb de Oehlbach schock absorb plus er nu onder zitten.
https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
:strip_exif()/f/image/72OAHg855qvq6nfqGPo0Azba.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga de boel straks eerst eens resetten.
Heb verder wel de Vebos standaarden gekocht.
De rears staan nu achter de bank op een dressoir maar na de verhuizing komen ze achter de bank te staan.