Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-06 19:41
@stevenleemans, voor Atmos bij Netflix heb je geen eARC nodig, dat gaat gewoon over ARC op DD+.

In combinatie met bv. de Q950T heb je dan echt wel een goede surround ervaring, inclusief het bij Atmos horende hoogtebeeld door de upfiring speakers voor en achter. Wel geven ze in deze review aan dat hij het beste tot zijn recht komt in een grotere kamer: https://www.homecinemamag...50t-een-nieuwe-standaard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 19:38
Vraagje: Ik zie nu dat bij plattetv.nl de Q800T fiks goedkoper is dan de Q70T, terwijl de Q70T een klasse lager zou zijn, ofniet?

Verschillen die ik kan vinden zijn ingebouwde Alexa en grotere subwoofer bij de Q800T, maar wat rechtvaardigd dat prijsverschil? Qua performance zal de 800T niet onderdoen tov de 70T lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Theo27 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:29:
Zojuist de HW-Q950T gekocht i.p.v de Q90R

Voor € 1000 - € 200 cashback = € 800
kon ik m niet laten staan. Nu ff een avondje gaan pielen :)

[Afbeelding]
Hoe bevalt de soundbar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 10:05
Bij de ING is met punten de JBL Bar 9.1 weer te verkrijgen nu! (539 euro)

[ Voor 8% gewijzigd door atomix9 op 01-10-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Vanmorgen besteld bij de ING. Kon het niet laten voor die prijs, mocht ie niet bevallen kan ie altijd nog verkocht worden.

Heb wel ff een vraag voor degene die deze soundbar hebben/gebruiken. Heeft hij ook passtrough op het moment dat ie uit staat.Het is niet altijd nodig om de soundbar aan te hebben aangezien de LG C8 opzich prima geluid geeft.

Hoe hebben jullie alles aangesloten? Ik wil namelijk niet alles via de tv aansluiten omdat de tv aan de muur hangt. En omdat de LG C8 geen Earc heeft wil ik namelijk een Hdmi switch gaan gebruiken. heeft er iemand op deze manier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Gadget Freak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:30:
@stevenleemans
Ik weet niet hoe goed je 8 jaar oude home cinemaset is, als dat een receiver met goede speakers is, dan ga je er met een soundbar niet op vooruit, ook al ondersteunt deze Dolby Atmos. Dus bedenk dat nieuwer niet altijd beter is!

De Samsung HW-Q950 heeft 2 HDMI inputs, als ik me niet vergis. Daar kun je je tv decoder en je blu ray speler op aansluiten.

Sommige tv kastjes, waaronder de Ziggo Next, en sommige blu ray spelers hebben apps voor Netflix. Als je niet via je tv maar via een ander op je soundbar aangesloten apparaat naar Netflix kijkt, dan heb je Dolby Atmos geluid (als dat door dat apparaat ondersteund wordt). Of Atmos via een soundbar toegevoegde waarde heeft, moet je zelf beoordelen.
Merci voor je reactie!

Het is nu een HTB3520G, een Philips home cinema. Geen idee of dat een super apparaat is, maar zo goed is die niet echt wat geluid betreft bij tv kijken. Vooral het opstarten is super traag en sync van het geluid met de tv lukt niet optisch of via HDMI of via instellingen van vertraging. Mogelijks omdat het al een oud system is denk ik?

Ik dacht dat een moderne soundbar uit het hogere segment toch beter zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@stevenleemans
Een complete surround set inclusief bluray speler voor €270, ik heb 'm niet gehoord, maar ik weet vrijwel zeker dat je er met een soundbar in het hogere segment erop vooruit gaat.

Koop er ook een UHD BD speler bij (bv deze), die heeft bv ook Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 14:08
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ben ook benieuwd welke speaker levels je aan hebt gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 31-05 22:29
brtkpr schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ben ook benieuwd welke speaker levels je aan hebt gehouden
Soundbar beviel in het weekend prima maar daarna werd het een drama.

Linker achter speaker had ineens ruis.
Bij het televisie kijken viel af en toe het geluid weg
Bij een atmos film deden de rears het af en toe wel en af en toe niet. Ik was er op dinsdag helemaal klaar mee en heb de hele boel teruggebracht :( :( :(

Ik heb de HDMI kabels vervangen, complete factory reset gedaan en eventuele stoorzenders verplaatst of verwijderd maar het bleef knudde.

Samsung support wist het ook niet meer en wilde een reparatie aanvragen...nou mooi niet dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Theo27 op 02-10-2020 15:16 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Wie heeft hier de JBL 9.1?
Dat ziet er uit als een prima alternatief.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Theo27 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Bij een atmos film deden de rears het af en toe wel en af en toe niet. Ik was er op dinsdag helemaal klaar mee en heb de hele boel teruggebracht :( :( :(

Ik heb de HDMI kabels vervangen, complete factory reset gedaan en eventuele stoorzenders verplaatst of verwijderd maar het bleef knudde.

Samsung support wist het ook niet meer en wilde een reparatie aanvragen...nou mooi niet dus.
Pff, dat is een flinke tegenvaller :(

Zelf maar besloten even te wachten tot blackfriday hopende op een mooie deal.

Gaat een LG dsn11rg of Samsung q90 worden, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
Theo27 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik had de samsung Q90. , na een paar dagen testen en allemaal net niet zaken ding..teruggestuurd. Voor bijna 900 euro moet gewoon top zijn, dat was het niet.

Heb nu de jbl 9.1. Die ga ik van het weekend eens doortesten. Dus ik kan er nog niet veel over zeggen. ;)

dingen die tegenvielen op de q90:
-crackling sound af en toe
-waardeloze app om zaken in te stellen (kan eigenljik dus niet)
-geen mogelijkheid tot auto calibratie. Je moet alles zelf instellen.
-stofmagneet aan de bovenkant.
-stupide korte stroomsnoeren voor de achterboxen

[ Voor 15% gewijzigd door atomix9 op 02-10-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
atomix9 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik had de samsung Q90. , na een paar dagen testen en allemaal net niet zaken ding..teruggestuurd. Voor bijna 900 euro moet gewoon top zijn, dat was het niet.

Heb nu de jbl 9.1. Die ga ik van het weekend eens doortesten. Dus ik kan er nog niet veel over zeggen. ;)

Bijzonder, ik heb dat allemaal niet en geniet al weer paar dagen naar volle tevredenheid. Geluid is echt subliem.

Wel ben ik met je eens dat er calibratie op had moeten zitten, zeker gezien dit prijspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
atomix9 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ik hoor graag van je wat je van de JBL 9.1 vind in vergelijking met de Q90.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 11:00
Voor degene die genoeg spaarcentjes hebben, is de Sennheiser Ambeo echt een aanrader. Ik heb deze mogen luisteren bij HiFi-klubben en dat is echt een genot! De Dolby Atmos komt echt goed tot zijn recht bij deze soundbar.
Daarna zowel de Bluesound Pulse Soundbar en Sonos Arc geluisterd, maar die vallen dan in het niet. Ook niet vergelijkbaar qua prijs, maar goed dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 19:00
Is er ergens een lijst met compacte soundbars (die ook op een pc moeten kunnen dmv spdif overigens). Ik wil er eentje onder mijn monitor zetten, maar heb maar 50-70 cm. Daarnaast is zo een bakbeest ook veel te sterk. Ik zit er nl niet zover vanaf als bij een tv. Verder dan een sonos beam of een razer leviathan kom ik echter niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:52
founz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:10:
Voor degene die genoeg spaarcentjes hebben, is de Sennheiser Ambeo echt een aanrader. Ik heb deze mogen luisteren bij HiFi-klubben en dat is echt een genot! De Dolby Atmos komt echt goed tot zijn recht bij deze soundbar.
Daarna zowel de Bluesound Pulse Soundbar en Sonos Arc geluisterd, maar die vallen dan in het niet. Ook niet vergelijkbaar qua prijs, maar goed dat terzijde.
Dat is toevallig. Afgelopen donderdag top geholpen bij hifi Klubben in Tilburg. Ben tot dezelfde conclusie gekomen. Alleen mis ik surrounds bij dat indrukwekkende geluid van de ambeo. Bluesound en sonos soundbar vielen echt tegen bij het luisteren van muziek. Optie van soundbar valt af voor mij.

Kreeg de tip mee om te kijken naar een sonos of bluesound amp in combinatie met een paar wall mounted speakers. Samen met sub en draadloze surrounds kom je uit op een 4.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Voor degene die een beosound stage hebben even een vraag.
Als ik Netflix kijk naar een 4k film en dolby atmos krijg te zien bij de geluids codec dat het dolby digital plus is en geen dolby atmos.
Hoe is dat bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:00
Ben er schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:59:
Voor degene die een beosound stage hebben even een vraag.
Als ik Netflix kijk naar een 4k film en dolby atmos krijg te zien bij de geluids codec dat het dolby digital plus is en geen dolby atmos.
Hoe is dat bij jullie.
Via wat gebruik je Netflix? Tv, mediaspeler zoals Shield of?
Bij mij via de Shield Atmos, via mijn Apple TV idd DD+ maar daar zit de Atmos codec in dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb net al gevonden moest dolby atmos op mijn lg cd uitzetten nu heb ik dolby atmos via de codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
dm_unseen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:12:
Is er ergens een lijst met compacte soundbars (die ook op een pc moeten kunnen dmv spdif overigens). Ik wil er eentje onder mijn monitor zetten, maar heb maar 50-70 cm. Daarnaast is zo een bakbeest ook veel te sterk. Ik zit er nl niet zover vanaf als bij een tv. Verder dan een sonos beam of een razer leviathan kom ik echter niet
Is dit misschien wat?
Hij heeft 5 reviews
pricewatch: JBL Bar Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Mnup_1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:04:
Vraagje: Ik zie nu dat bij plattetv.nl de Q800T fiks goedkoper is dan de Q70T, terwijl de Q70T een klasse lager zou zijn, ofniet?

Verschillen die ik kan vinden zijn ingebouwde Alexa en grotere subwoofer bij de Q800T, maar wat rechtvaardigd dat prijsverschil? Qua performance zal de 800T niet onderdoen tov de 70T lijkt me?
Ik ken de verschillen niet maar plattetv is niet heel erg scherp met z'n prijs voor de Q70T.

pricewatch: Samsung HW-Q70T 455
pricewatch: Samsung HW-Q800T 539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb nu een aantal maanden de Samsung q90r in gebruik. En ik moet zeggen dat ik er wel erg blij mee ben. Heb een paar van m’n vrienden ook overgehaald om deze te kopen en ook zij zijn erg tevreden.

Het enige grote nadeel is de Samsung app. Je kan amper iets instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomix9
Theo27 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Ik hoor graag van je wat je van de JBL 9.1 vind in vergelijking met de Q90.
Nu een paar dagen kunnen testen. Zover ik het verschil nog kan duiden na die wat langere tussentijd.
(Q90 was 2 maanden geleden ongeveer in mijn bezit. )

- Geluid van de Q90 en de JBL9.1 komt redelijk overeen. De bass van de JBL vind ik fijner om te horen, hij is wat gedoseerder, daarom op lage volume levels komt hij in mijn kamer beter uit. Toch Bass en niet zo dat de buren meteen op de stoep staan. Wellicht komt dit door de kalibratie?
- Dolby Atmos effect, ook wel de bubble genoemd. Bij beide systemen even sterk, wellicht bij de Q90 nog wel iets beter, maar ik heb hem op de JBL op 'medium' staan. Dus hij kan nog harder.
-Met de JBL kan ik de "rears" heel makkelijk harder of uit zetten. Dat is een fijne functie op de remote.
-De JBL is veel kleiner en pas beter voor de 50" tv. De q90 kwam net te ver boven het scherm uit.
-De JBL heeft een google home app connectie. Niet dat dat heel bijzonder is, maar connecten met de "chromecast button" gaat heel makkeljk voor muziek/streaming apps. Dit kon ik met de samsung maar lastig voor elkaar krijgen. Kon ik alleen maar via "bluetooth" voor elkaar krijgen.
-Geen kraakjes, storing, bij skippen van filmstukken/youtube films. Hij "pakt"het geluid beter op, na verlies van geluid (door het skippen dus). Geen gekraak.

Heb op AVforums 47 pages doorgeakkerd, dus weet nu wel zo'n beetje de positieve en negatieve punten van de JBL. :D

voor € 539, tov € 880 heb ik voor mijn gevoel nu een betere deal. Dus ik houd de JBL. ;)
De Samsung was niet slecht, helemaal niet, maar net teveel zaken "net niet perfect", zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
atomix9 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Nu een paar dagen kunnen testen. Zover ik het verschil nog kan duiden na die wat langere tussentijd.

- Geluid van de Q90 en de JBL9.1 komt redelijk overeen. De bass van de JBL vind ik fijner om te horen, hij is wat gedoseerder, daarom op lage volume levels komt hij in mijn kamer beter uit. Toch Bass en niet zo dat de buren meteen op de stoep staan. Wellicht komt dit door de kalibratie?
- Dolby Atmos effect, ook wel de bubble genoemd. Bij beide systemen even sterk, wellicht bij de Q90 nog wel iets beter, maar ik heb hem op de JBL op 'medium' staan. Dus hij kan nog harder.
-Met de JBL kan ik de "rears" heel makkelijk harder of uit zetten. Dat is een fijne functie op de remote.
-De JBL is veel kleiner en pas beter voor de 50" tv. De q90 kwam net te ver boven het scherm uit.
-De JBL heeft een google home app connectie. Niet dat dat heel bijzonder is, maar connecten met de "chromecast button" gaat heel makkeljk voor muziek/streaming apps. Dit kon ik met de samsung maar lastig voor elkaar krijgen. Kon ik alleen maar via "bluetooth" voor elkaar krijgen.
-Geen kraakjes, storing, bij skippen van filmstukken/youtube films. Hij "pakt"het geluid beter op, na verlies van geluid (door het skippen dus). Geen gekraak.

Heb op AVforums 47 pages doorgeakkerd, dus weet nu wel zo'n beetje de positieve en negatieve punten van de JBL. :D

voor € 539, tov € 880 heb ik voor mijn gevoel nu een betere deal. Dus ik houd de JBL. ;)
De Samsung was niet slecht, helemaal niet, maar net teveel zaken "net niet perfect", zeg maar.
Das mooi om te lezen.
Diezelfde 47 pages heb ik ook doorgespit _O-

Heb jij trouwens wel of niet de update gedaan? Lees dat na de update het volume minder is geworden :|

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceM53
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-10-2020
Goedemorgen allemaal,

Voordat ik de hele boel weer terug stuur..... Ik heb zaterdag de Citation Bar van HK in gebruik genomen. Nou heb ik het probleem dat het geluid willekeurig wegvalt. Soms om de 5 minuten, soms ( dan hoop je dat het goed gaat ) om de 20 minuten. Heel erg vervelend. En dat is bij TV kijken en bij bv Netflix. Ik heb beide op de HDMI Arc aangesloten, de TV speakers uitgeschakeld en eigenlijk alles wel gedaan wat zou moeten om er goed van te kunnen genieten. Maar dit is niet echt geweldig zeg maar..... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met eventuele andere instellingen of andere adviezen. Bij voorbaat dank voor jullie hulp !!

Groetjes

Maurice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diebote
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06-2024
atomix9 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

de JBL 9.1 al ruim een maand in gebruikt, en tot heden ben ik erg tevreden, voor maar € 539,- (via de ING winkel) heb je een uitstekende Soundbar die in mijn ogen en oren :) voldoet prima aan een goed (Atmos) en ruimtelijk geluid
niet voor niets staat ie hoog aangeschreven bij RTINGS.com als een van de beste geteste 5.1 soundbars op dit moment...zeker een aanrader voor iedereen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 09:03
Ik ben het voor wat betreft de JBL 9.1 geloof ik wel eens met de heren hierboven. Ik heb dezelfde ING-deal gemaakt en hij is vanmiddag gekomen, aansluiten was een breeze. Ik heb een 2020 Samsung televisie met eARC, en ik krijg ook gewoon meteen Dolby Atmos op de verwachte bronnen via Blu-ray en Apple TV. DTS-X nog niet geprobeerd, hopelijk vanavond.

Wat voor mij ook fijn is, ik heb Apple Music, de soundbar werd meteen gezien als AirPlay Output Device, dus ik kon ook meteen een muziekje uitproberen en ik moet zeggen, ik had het allemaal wat dunner en zwakker verwacht, dus dat is positief. Ik geloof wel dat ik er dan voor muziek een gewoonte van ga maken om de subwoofer wat zachter te zetten, anders wordt het wel heel erg boomy.

Ik heb wat verschillende muziekjes gedraaid, klassiek, jazz, pop en het klinkt eigenlijk allemaal best wel goed voor wat betreft de prijs-kwaliteitverhouding. Ik had ook niet de indruk dat het allemaal zielloze brei werd, zoals sommigen op Britstalige fora menen. Waar ik ook blij mee was, onze woonkamer is 5 × 8 en dan ook nog een ruime doorgang naar een open keuken van 5 × 4 en ik had door de ruimte heen wandelend niet het idee dat het geluid ergens op een bepaalde plek toch wel erg zwak en ver weg klonk. Ik had namelijk ook regelmatig gelezen dat de soundbar alleen maar geschikt zou zijn voor kleine kamers, maar naar mijn idee valt dat dus wel mee.

Dit is dus allemaal voor kalibratie, ik heb hier en daar gelezen dat het raadzaam is - ook in de gebruiksaanwijzing staat het - om de losse satellietboxen eerst drie uur te laden voordat je ze voor de eerste keer aanzet, dus dat ga ik dan ook maar doen. Waarom het risico nemen, meerdere mensen op verschillende fora hebben gemeld - al dan niet terecht - dat wanneer je die satellietboxen in gebruik neemt voordat ze de eerste keer helemaal zijn geladen, ze verbindings probleempjes blijven houden. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is, voor wat het waard is vermeld ik het hier maar even.

Er is voor mij nog één zorgwekkend dingetje, maar ik kan nog niet echt goed zeggen of dat inderdaad een minpunt is, dus ik ga het hier ook niet precies vermelden. Ik kijk eerst wel of het na kalibratie ook nog een probleempje is. In ieder geval is mijn eerste indruk positief en lijkt het qua prijs-kwaliteit verhouding en qua bedieningsgemak een soundbar om voor te settelen, zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
ptrv schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:08:
Ik ben het voor wat betreft de JBL 9.1 geloof ik wel eens met de heren hierboven. Ik heb dezelfde ING-deal gemaakt en hij is vanmiddag gekomen, aansluiten was een breeze. Ik heb een 2020 Samsung televisie met eARC, en ik krijg ook gewoon meteen Dolby Atmos op de verwachte bronnen via Blu-ray en Apple TV. DTS-X nog niet geprobeerd, hopelijk vanavond.
Wat ik zo vreemd vind is dat achter op de soundbar het ARC logo staat maar niet het EARC. Deze JBL 9.1 is toch gewoon EARC compatible?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 09:03
Ja, volgens de specificaties wel:

https://support.jbl.com/o...round_SpecSheet_Dutch.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ten010
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb een LG GX televisie met 4 hdmi 2.1 poorten. De tv ondersteund EARC.
Nu ben ik van plan om een Q90r soundbar te kopen. De Q90r soundbar heeft helaas geen 2.1 poorten maar ondersteund wel EARC.

Nu is mijn vraag:

Kan ik de PS5 direct op mijn televisie aansluiten via de HDMI 2.1 ingang en het geluid d.m.v. passthrough (EARC) doorzetten naar de soundbar.
Ik zit te twijfelen of er een HDMI 2.1. aansluiting vereist is op de soundbar.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
ten010 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:40:
Ik heb een LG GX televisie met 4 hdmi 2.1 poorten. De tv ondersteund EARC.
Nu ben ik van plan om een Q90r soundbar te kopen. De Q90r soundbar heeft helaas geen 2.1 poorten maar ondersteund wel EARC.

Nu is mijn vraag:

Kan ik de PS5 direct op mijn televisie aansluiten via de HDMI 2.1 ingang en het geluid d.m.v. passthrough (EARC) doorzetten naar de soundbar.
Ik zit te twijfelen of er een HDMI 2.1. aansluiting vereist is op de soundbar.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ja dit kan.

Q90R aansluiten op de eARC HDMI en je apparaten op de overige HDMI.

Ik ben het zelfde van plan, de Q90R is nu wel het beste qua prijs/kwaliteit denk ik. Maar ik wacht nog even tot Blackfriday want verwacht eigenlijk wel een pricedrop :)

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 05-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ten010
DM89 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Ja dit kan.

Q90R aansluiten op de eARC HDMI en je apparaten op de overige HDMI.

Ik ben het zelfde van plan, de Q90R is nu wel het beste qua prijs/kwaliteit denk ik. Maar ik wacht nog even tot Blackfriday want verwacht eigenlijk wel een pricedrop :)
Bedankt voor je reactie.

Ik zat te twijfelen tussen de Q950 en de Q90, maar na wat research lees ik toch dat de Q90 beter scoort.
Misschien inderdaad goed om te wachten tot BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
ten010 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik zat te twijfelen tussen de Q950 en de Q90, maar na wat research lees ik toch dat de Q90 beter scoort.
Misschien inderdaad goed om te wachten tot BF.
Ja klopt inderdaad, is ook te lezen op rtings, vind de q90r ook mooier..

Zelf twijfel ik tussen de Q90R Q950T en de LG SN11RG maar ik heb nog even de tijd 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Iemand al iets te weten gekomen (reviews, release datum,...) over de Philips Fidelio B97. Wat specs betreft interessant voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordivanE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
Goedenavond,

Dit is de eerste keer dat ik dit forum tegenkom, dus excuses als deze vraag al eerder gesteld is!

Ik heb samen met mijn vriendin een nieuwe woning gekocht, waar wat minder ruimte is om te werken met staande speakers. Daarom wil ik overgaan op een soundbar. Aangezien de tv scheef zal staan ten opzichte van de muur, wil ik hem graag ophangen met de soundbar eronder. Nu ben ik op zoek naar speciale soundbar mounts die met de plaatsing rekening houden met de bovenste speakers voor Dolby Atmos, alleen kom ik niets tegen. Alle mounts die ik tegenkom hangen de bar recht onder de tv. Zijn er dergelijke mounts om aan de tv/muur te bevestigen, die wat voor de tv uitkomen, zodat de top speakers de ruimte hebben om het geluid te weerkaatsen op het plafond?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
DM89 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Ja klopt inderdaad, is ook te lezen op rtings, vind de q90r ook mooier..

Zelf twijfel ik tussen de Q90R Q950T en de LG SN11RG maar ik heb nog even de tijd 🙂
Twijfel ook tussen de Q90R en Q950T. Qua reviews scoren ze redelijk gelijk en qua prijs ook dankzij de cashback actie. Er is veel meer 7.1 content dan 9.1 content. Wat mij erg tegenvalt bij de Q950T is het ontwerp waarbij gekozen is voor stof dat veel gevoeliger is en veel minder lang meegaat dan metaal en plastic.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Nu lees ik hier veel mensen die voor de samsung Q90r gaan. Is de Q80r eigenlijk dezelfde soundbar maar dan alleen zonder de rears??

ik zit met mijn bank direct tegen de muur, dus weinig ruimte voor mooi opstellen van rears, daarom zijn ze niet noodzakelijk.

Of zijn er meer verschillen tussen de Q80 en Q90?
Misschien is de JBL 9.1 wel een optie? als je de rears gewoon voor laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Nickrsd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 06:03:
Nu lees ik hier veel mensen die voor de samsung Q90r gaan. Is de Q80r eigenlijk dezelfde soundbar maar dan alleen zonder de rears??

ik zit met mijn bank direct tegen de muur, dus weinig ruimte voor mooi opstellen van rears, daarom zijn ze niet noodzakelijk.

De Q80R is inderdaad dezelfde soundbar zonder rears.

Rears maken toch een behoorlijk verschil zoals ik heb begrepen.

Mijn bank staat ook tegen de muur maar hang ze toch gewoon aan de muur en dan en beetje naar de bank toe gedraaid.

Je moet het overwegen of de Rears voor jou het geld waart zijn want er is toch een behoorlijk verschil in prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 06-10-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
Theo27 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Das mooi om te lezen.
Diezelfde 47 pages heb ik ook doorgespit _O-

Heb jij trouwens wel of niet de update gedaan? Lees dat na de update het volume minder is geworden :|
Wel update gedaan, NA kalibratie. Ja ik denk dat er wel iets "is" met het volume, maar niet storend. Hij kan nog hard genoeg. Waarschijnlijk zal met de volgende update wel weer iets gefixed zijn ;)
Even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 12:47

Ik heb ook de bank tegen de muur, ik heb de rears op een standaard een stukje van de bank af en richting bank gedraaid, dat werkt prima. Een beetje zoeken naar juiste volume. Ik zou echt adviseren voor de Q90 te gaan, ik heb ook een Q80 gehad en het is wel veel mooier met 5.1 en atmos tracks.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:02
ik heb ook de Q90R en ben zeer tevreden.
Volgende maand ga ik verhuizen en heb een andere opstelling van de bank tov de muur.
Hoeveel meter achter de bank functioneren de rears nog goed/optimaal? Het liefst monteer ik ze aan de muur, maar afstand is best groot.
Anders moet ik met een standaard gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 02-06 22:06

Nickrsd

Ok goed om te horen. Haha alleen had m’n vrouw enigszins beloofd geen rears meer te nemen:p

Heb nu een cubycon 5.1 met receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57

Q80R = Q90R zonder rears, maar als je losse rears koopt bij de Q80R zoals een 9000S dan zijn deze lang niet zo goed als de rears van de Q90R en moeten bedaard worden aangesloten aan een draadloze receiver.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52

De rears van de jbl 9.1 kan je tijdens een filmpje gewoon achter je neerzetten op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLice88
  • Laatst online: 04-06 19:16
Even een tip voor wie er over nadenkt om een 2020 model Samsung soundbar te kopen/ heeft gekocht: Er loopt volgens mij een actie via de Samsung website. Als je het product koopt bij ‘deelnemende winkels’ en je registreert het product dan kun je tot 200 euro retour krijgen.
Het onderzoeken waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
SLice88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:
Even een tip voor wie er over nadenkt om een 2020 model Samsung soundbar te kopen/ heeft gekocht: Er loopt volgens mij een actie via de Samsung website. Als je het product koopt bij ‘deelnemende winkels’ en je registreert het product dan kun je tot 200 euro retour krijgen.
De lopende cash-back actie is bij de meeste mensen hier bekend denk ik, maar toch bedankt voor de tip😁.

Gezien we al in week 2 van oktober zijn is het intussen slechts een 6-tal weken meer vooraleer de Black Friday acties rond de oren zullen vliegen. Dat zal waarschijnlijk het beste moment worden om toe te happen op een nieuwe soundbar👍🏻.

Iemand al meer info gezien over de Philips Fidelio b97? Launch September/oktober las ik bij de bekendmaking 5 weken terug, maar het is er heel stil rond momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Voor diegene die de Q90R hebben..

Ik lees dus vrij vaak dat de rears erg stil zijn, nu had ik hier begrepen dat je de rears op +6 kan zetten maar hoe klinken deze dan?

Zoals ik het heb gelezen zijn de rears actief bij atmos content maar bij muziek en 5.1 dus bijna niet?

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 07-10-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DM89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:45:

Ik lees dus vrij vaak dat de rears erg stil zijn, nu had ik hier begrepen dat je de rears op +6 kan zetten maar hoe klinken deze dan?

Zoals ik het heb gelezen zijn de rears actief bij atmos content maar bij muziek en 5.1 dus bijna niet?
Ik heb gemerkt dat afhankelijk is van de bron. Zo is DD 5.1 meestal wat zachter dan bijvoorbeeld DTS-HD of Atmos. Dan doen ze volop mee.

Voor muziek gebruik ik de standaard mode, wil dat juist niet in 5.1 dus dat durf ik niet te zeggen.

Ik heb ze zelf hier bij mij op +3 staan en dan hoor ik ze toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
brtkpr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Ik heb gemerkt dat afhankelijk is van de bron. Zo is DD 5.1 meestal wat zachter dan bijvoorbeeld DTS-HD of Atmos. Dan doen ze volop mee.

Voor muziek gebruik ik de standaard mode, wil dat juist niet in 5.1 dus dat durf ik niet te zeggen.

Ik heb ze zelf hier bij mij op +3 staan en dan hoor ik ze toch echt.
Oke duidelijk, de rears worden dus hoofdzakelijk alleen gebruikt bij Atmos.

Dus als je een film kijkt zonder atmos doen de rears niet echt mee.. 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-06 16:07
DM89 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Nee hoor. Hier doen ze bij non Atmos materiaal ook vrolijk mee met meer dan voldoende volume.
Ik heb ze zelfs op -1 staan omdat ik ze in de standaardsetting iets te luid vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DM89 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Ja het ligt niet zo zwart / wit heb ik gemerkt >:) Voorbeeld: Gisteren keken we de serie Gotham (goede serie trouwens) en dat wordt in 5.1 uitgezonden. Af en toe hoorde ik echt geluid van achteren en dacht ik wauw … dat klinkt goed.
Een film op Netflix, 6 Underground bijvoorbeeld geeft zoveel geluid uit de achter speakers (en dat op +3!) dat ik bijna terug moest naar 0.
Maar bij sommige andere series is het (of lijkt het) dat er geen geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
brtkpr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Ja het ligt niet zo zwart / wit heb ik gemerkt >:) Voorbeeld: Gisteren keken we de serie Gotham (goede serie trouwens) en dat wordt in 5.1 uitgezonden. Af en toe hoorde ik echt geluid van achteren en dacht ik wauw … dat klinkt goed.
Een film op Netflix, 6 Underground bijvoorbeeld geeft zoveel geluid uit de achter speakers (en dat op +3!) dat ik bijna terug moest naar 0.
Oke oke duidelijk 😁

Ook ervaring met gamen icm q90r toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DM89 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Oke oke duidelijk 😁

Ja, met gaming doen ze hier continu mee en wordt je echt in de bubbel getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
brtkpr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ja, met gaming doen ze hier continu mee en wordt je echt in de bubbel getrokken.
Nice 😁 ik moet nog even geluld hebben maar ben benieuwd 👍
brtkpr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Zeker goede serie, jammer dat gotham gecanceld is 😤

[ Voor 54% gewijzigd door DM89 op 08-10-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mensen ervaringen met de LG SL9YG en de draadloze speakers set?

Mijn ouders hebben deze soundbar met speakers enige tijd geleden gekocht, en heb het daar aangesloten. Maar ik vind die bass wel zo waardeloos van zo'n set. Ben geen soundbar gewend, dus vandaar hier even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:00
Ik heb een LG C9 ophangen in een valse wand met de mount 'Vogels Thin 546'.
Heeft er hier iemand ervaring om aan deze TV-mount een soundbarbeugel te hangen?
Het maximale gewicht van mijn TV mount is 30KG en de C9 zelf is al 23KG, dus zou er maar een soundbar mogen aanhangen van 6KG. Ik dacht aan de SL8YG, die zou 4.4kg wegen.

Ben benieuwd als er nog mensen het op deze manier hebben gedaan, ik vind er online weinig over terug (Soundbarbeugel bevestigen aan tv beugel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

Nibbz

Postmaster General

Hier een groot scepticus van Soundbars :p. Elke soundbar die ik bij familie of vrienden hoorde, klonk, klein, plat, totaal niet zoals ik graag naar muziek / films zou willen luisteren.

maar een reciever, met ouderwetse speakers, geeft echt een enorme kabelbende, waar ik nooit van af ben gekomen. Dus toch, vorige maand, meer in soundbars verdiept.

Uiteindelijk op de Q70R uitgekomen van Samsung (ook naar de Q90R, maar die was toch wel een heel stukje duurde. En aangezien in de woonkamer, er beperkt tv gekeken word, voor de Q70R gekozen).

Maar, wat een geluid! De subwoofer klinkt echt erg goed, maar ik was verbaast over hoe goed de positioneren van het geluid is. Ook nog de draadloze achterspeakers erbij besteld, en was uiteindelijk 550 euro kwijt voor een nieuwe 5.1 7.1 set.

Enige wat ik mis, is dat ik niet makkelijk kan zien, wat hij nou voor input source heeft (DD of DTS). de Smartthings app bied hier ook geen uitkomst (die uberhaubt niet werkt op Android 11 :(.... wtf samsung)

Owh ander minpuntje, je kunt niet de ARC en Optisch tegelijk gebruiken. Plug je beide in, werkt alleen de ARC. Mijn tv ondersteund geen Atmos, dus wou eigenlijk via optisch het via de HTPC laten lopen. Maar dat is dus geen optie.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

SLice88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:
Thanks, dan heb je inderdaad wel een leuke prijs voor Q800T https://www.bol.com/nl/p/...eMhGEA.1_4.6.ProductTitle van 399€ :) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 19:14
DM89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:45:

Nee hoor bij 5.1 doen de rears prima mee. (Staan bij mij +-1.5 meter achter de bank.)

Bij muziek doen ze niks als je de soundbar op "standard" hebt staan.
Zet je hem echter op "surround" of "adaptive" dan mixed die het met de rears.
DM89 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Oke oke duidelijk 😁

Fantastisch. Speel zelf veel CoD en het is wel tof als je mensen achter je hoort lopen etc.

Afgelopen 2 weken wel wat rare dingen met de Q90R gehad.
Tot 3 keer toe had ik geen geluid met de ps4.
Kreeg dan de melding: "het audioapparaat is aangesloten op een poort die geen ondersteuning biedt voor ARC. Sluit het apparaat aan op de HDMI 3-poort (ARC)"

Verder maakte die eergisteren een constant "high pitch" geluid. De huisdieren en ik vlogen alle kanten op en heb alles direct uitgezet.
Na het weer aanzetten hoorde ik het geluid "soms" als ik door het menu van de tv heen ging.

*zet je geluid wat harder aangezien ik de soundbar op een laag volume had gezet

edit; let niet op de kabels van de soundbar, tv moet nog aan de muur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
xSmooth- schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

Nee hoor bij 5.1 doen de rears prima mee. (Staan bij mij +-1.5 meter achter de bank.)

Bij muziek doen ze niks als je de soundbar op "standard" hebt staan.
Zet je hem echter op "surround" of "adaptive" dan mixed die het met de rears.
[...]

Fantastisch. Speel zelf veel CoD en het is wel tof als je mensen achter je hoort lopen etc.

Afgelopen 2 weken wel wat rare dingen met de Q90R gehad.
Tot 3 keer toe had ik geen geluid met de ps4.
Kreeg dan de melding: "het audioapparaat is aangesloten op een poort die geen ondersteuning biedt voor ARC. Sluit het apparaat aan op de HDMI 3-poort (ARC)"

Verder maakte die eergisteren een constant "high pitch" geluid. De huisdieren en ik vlogen alle kanten op en heb alles direct uitgezet.
Na het weer aanzetten hoorde ik het geluid "soms" als ik door het menu van de tv heen ging.

*zet je geluid wat harder aangezien ik de soundbar op een laag volume had gezet

[YouTube: Q90R]

edit; let niet op de kabels van de soundbar, tv moet nog aan de muur. :+
Het eerste deel klinkt goed 😁 toch lees je regelmatig problemen met deze soundbar ook wat betreft de connectie met de rears😤 ik neig nu heel erg naar de Q90R dus hoop dat het uiteindelijk meevalt.

Ik zie trouwens allemaal kabels achter de soundbar? 😋😂

Q950T kan ik op het lijstje doorstrepen. de prijs en mindere looks(persoonlijk) laten mij dan toch voor de Q90R kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 19:14
DM89 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Het eerste deel klinkt goed 😁 toch lees je regelmatig problemen met deze soundbar ook wat betreft de connectie met de rears😤 ik neig nu heel erg naar de Q90R dus hoop dat het uiteindelijk meevalt.

Ik zie trouwens allemaal kabels achter de soundbar? 😋😂

Q950T kan ik op het lijstje doorstrepen. de prijs en mindere looks(persoonlijk) laten mij dan toch voor de Q90R kiezen
Moet er wel bij zeggen dat dit de enige 2 issues zijn die ik heb gemerkt.
De verbinding met de rears is gelukkig nog nooit weggevallen.

En ja, de tv heeft een achterlijk grote voet waardoor de soundbar echt nét op het tv meubel past.
Zodra de tv aan de muur hangt verdwijnen de kabels van de soundbar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
xSmooth- schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Moet er wel bij zeggen dat dit de enige 2 issues zijn die ik heb gemerkt.
De verbinding met de rears is gelukkig nog nooit weggevallen.

En ja, de tv heeft een achterlijk grote voet waardoor de soundbar echt nét op het tv meubel past.
Zodra de tv aan de muur hangt verdwijnen de kabels van de soundbar. ;)
Oke, werken de rears via WiFi?

Wat het geluid betreft lijkt het wel alsof de soundbar vastloopt, ik moet echt denken aan vroeger als een game vast liep op de PC dan kreeg je ook wel eens zo'n geluid. Of dat het geluid niet verwerkt kan worden ofzo.. misschien een andere HDMI kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:52
Heeft toevallig iemand ervaring met de teufel cinebar ultima? Van alle soundbars lijkt redelijk in de buurt te komen van een klassieke 2.0 opstelling voor muziek.

Voor films kan een draadloze sub en rears gekoppeld worden.

Wil binnenkort een keertje naar Duitsland rijden voor een luistersessie. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Heb geprobeerd wat zoektermen te gebruiken maar krijg niet echt gevonden wat ik zoek.
Dus hoop dat ik niet iets vraag wat al 20x beantwoord is.

Ik kom van een LG 65E6V tv af met ingebouwde soundbar. Dit was niet fantastisch maar gewoon prima voor normaal tv kijken en netflix.

Deze is kapot gegaan en heb nu een LG 77CX staan, deze speakers zijn zo blikkerig dat het niet te doen is.
Dus ik ben "genoodzaakt" een soundbar te kopen Maar nu komt het:

- Is er een "goede" soundbar die zo plat is dat hij netjes voor de CX kan staan? CX heeft maar 4-5 cm tot onderkant scherm
- Werkt een LG soundbar beter samen met een LG tv of maakt dat niet uit?

Als er geen platte soundbars zijn dan zal ik de tv moeten gaan ophangen. Ik heb snel gekeken en vind van LG de DSN9Y en DSN10YG (11 niet nodig, ga rear speakers niet gebruiken) erg mooi matchen met de tv, maar kloppen de afmetingen wel op internet? De 10/11 zou smaller zijn dan 9 serie wat ik raar vind.

Anders overweeg ik een Samsung Q80R of een Samsung Q900T. De 900T is net wat platter wat mooier staat denk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimiw op 10-10-2020 18:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
Ondertussen bijna een jaar in het bezit van de Ambeo en nog steeds uitermate tevreden!
Maar natuurlijk zijn er wel altijd dingen die je anders wilt zien.

Misschien leuk voor mensen die nog on the fence zijn voor de Ambeo.

Pro’s

- Super Atmos virtualisatie, sta nog steeds te kijken dat het uit 1 grote bar komt zo nu en dan.
- genoeg HDMI inputs + sub out. (Snelle schakeling en geen sync issues.)
- Veel instel mogelijkheden om alles naar jouw smaak af te stellen, voor gezette eq’s in de app en zelf naar smaak af te stellen. (Eq’s switchen ook automatisch bij film of muziek.)
- Ambeo mode met verschillende presets!
- Gaat echt heel hard, maar dan ook echt met nog voldoende headroom!

Cons:

- Geen backsurrounds, dit zou de soundbar compleet maken. Ook al was het een optionele kit, gemiste kans wat mij betreft. Geluid achter je is moeilijk te virtualiseren.
- Instellen van WiFi. Recentelijk achtergekomen dat het d.m.v. de Google home app moet. Wat een gedrocht zeg, alternatief is via WPS wat tevens ook direct werkt. Eenmaal werkend werkt het goed, maar wie dit verzonnen heeft...
- App mag nog wel iets volwassener worden, veel kleine kinderziektes. Word wel elke keer beter dus work in progress.
- Soms bij het switchen van signaal naar Atmos, 7.1 of dtsx geen centerkanaal. Oplossing film opnieuw starten. Komt tevens alleen via Apple TV voor dus ergens gaat iets mis. Kleine onvolkomenheid, hebben meer mensen last van als je het internet erbij pakt. Misschien word het met toekomstige firmware nog opgelost.

Wel echt super tevreden! Clean en echt een geluid waar je een volwaardige HT set naast kan plaatsen.
Laats een cadeautje voor de Ambeo (en mezelf) gekocht om het geheel af te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOnZD6lfbXJPyotfveYh3sr7RWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alwQMsml8x3EHf2Z5tgZTxmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ten010
Als ik op rtings de Samsung Q90 vergelijk met de Ambeo, scoort de Samsung op bijna alle vlakken beter.
Waar zit dat grote prijsverschil in?

https://www.rtings.com/so...20listening%20experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:35
Waarschijnlijk bouw kwaliteit? Bij de MediaMarkt naar een Q90 set geluisterd... Subwoofer klonk alsof hij vol zat met grind, en de rears kraakten ook behoorlijk.

Tuurlijk zal zo'n set mishandeld worden bij de MediaMarkt maar dat ze dat zo laten staan in de demo ruimte.... :x

Was voor mij in ieder geval zo'n afknapper dat ik verder ga kijken voor wat anders.

H&K citation lijn klonk erg overtuigend qua geluid maar als ik zo in het citation topic kijk zie ik daar erg veel meldingen van software gerelateerde bugs... Nog maar ff rustig verder kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
ten010 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:17:
Als ik op rtings de Samsung Q90 vergelijk met de Ambeo, scoort de Samsung op bijna alle vlakken beter.

Geen idee, ik luister ook liever naar de verschillen inplaats van erover te lezen.

Ik heb de q90 wel eens beluisterd bij de Mediamarkt. Zeker ook indrukwekkend, maar wat mij betreft heeft de Ambeo een veel indrukwekkender soundbubble afgezien van de rears die de q90 mee heeft.

Ik vind dat ze persoonlijk niet met elkaar te vergelijken zijn. Compleet ander level en prijscategorie.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:45

DON PAPA

Tweaker-fan

Jimiw schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:07:
maar kloppen de afmetingen wel op internet? De 10/11 zou smaller zijn dan 9 serie wat ik raar vind.
De DSN11RG is 1440mm x 145mm x 65mm
Geen idee wat de maat van de 9 serie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
DON PAPA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

De 10/11 zijn 1440mm x 145mm x 65mm
Geen idee wat de maat van de 9 serie is
Bedankt, dat dacht ik al. Gek genoeg op LG NL en Coolblue etc etc staat 1140mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:45

DON PAPA

Tweaker-fan

Jimiw schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
Bedankt, dat dacht ik al. Gek genoeg op LG NL en Coolblue etc etc staat 1140mm.
Ja ik heb die fouten informatie op hun website al eens gemeld bij LG, maar tot nu toe hebben ze daar niks mee gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:33
jackzonztyl schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:23:
Ik ben van plan om de HW-Q90R te kopen icm mijn Samsung KS8000 alleen kan ik nergens terug vinden of ik dan ATMOS kan afspelen via Netflix of lokaal via HDD. heeft iemand KS8000 icm met HW-Q90R en werkt Atmos? ik heb begrepen dat deze tv zelf geen ATMOS ondersteund alleen weet ik dus niet of deze wel geluid kan doorsturen.

En bij heel wat reviews lees ik wel dat de rear speakers en of sub vaak verbinding verliest, het is toch een hoop geld als je voor ATMOS gaat en het blijkt niet te werken met je tv.
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Q90R. In het begin last van verbreken verbinding rear en sub. Alle updates uitgevoerd. Nu een maand goed gegaan. Tot vandaag. Wat mij opvalt is als ik de set de hele dag gebruik dat hij na verloop van tijd.

Sub heeft een blauw knipperend led en staat op ongeveer 5 meter afstand van de bar. Ik krijg hem niet meer verbonden anders dan alles opnieuw pairen.

Iemand nog een suggestie?

EDIT
Door de soundbar uit te schakelen voor 5 min, opnieuw aan en de verbindingen zijn hersteld.

[ Voor 4% gewijzigd door vanputten80 op 11-10-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
vanputten80 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Q90R. In het begin last van verbreken verbinding rear en sub. Alle updates uitgevoerd. Nu een maand goed gegaan. Tot vandaag. Wat mij opvalt is als ik de set de hele dag gebruik dat hij na verloop van tijd.

Sub heeft een blauw knipperend led en staat op ongeveer 5 meter afstand van de bar. Ik krijg hem niet meer verbonden anders dan alles opnieuw pairen.

Iemand nog een suggestie?

EDIT
Door de soundbar uit te schakelen voor 5 min, opnieuw aan en de verbindingen zijn hersteld.
Had gelezen dat wanneer je een mesh wifi systeem hebt er mogelijk een issue kan zijn met de backhaul wat op dezelfde channel (frequentie) zit waardoor soms de achterspeakers/sub even een seconde verbinding verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:33
Ik zal het is in de gaten houden. Ik heb een Unifi netwerk zonder mesh. Misschien de buurman. Dank voor je reactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:55

DJT

ten010 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:17:

Ik zou me niet blind staren op de reviews van soundbars op RTings..

Voorbeeldje: In de review van de Ambeo krijgt hij een 5.5 op Stereo Frequency Response. Er staat de volgende onderbouwing:
The Sennheiser AMBEO soundbar has a sub-par frequency response with stereo content and with the AMBEO mode disabled. The Low-Frequency Extension does not extend as low as some soundbars with dedicated subs, like the Sony HT-ST5000, which indicates that it has trouble accurately reproducing deep thump and rumble. However, this soundbar still has a good bass performance, but it's audibly lower than the other frequencies at the same volume. The overall sound profile is still fairly neutral but is on the brighter side due to the slightly disappointing bass performance.
Dit wordt beoordeeld met de Ambeo mode (DSP) uit in vergelijk met een Sony bar + sub combinatie waarvan je de DSP niet uit kunt zetten. Nogal wiedes dat de Sony wint op laagweergave! Koppel de sub eens los van de Sony en vergelijk 'm dan eens met de Ambeo zou ik zeggen. Of hang ook een sub aan de Ambeo en zet de DSP aan en zet ze dan eens naast elkaar.

De Ambeo is gewoon een duur apparaat vanwege de hoge kwaliteit van drivers, versterking en DSP. Een 2" driver in de Samsung kost misschien €4~€6, een 5" Peerless driver zoals in de Ambeo kost al snel >€45 per stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 19:05
Lengte stroomkabel Samsung HW Q950T

Ik heb de soundbar Samsung HW Q950T gekocht. Deze komt onder de TV te hangen aan de muur. In de muur zijn kabelgoten aanwezig zodat de kabels onzichtbaar (in de muur) richting het stopcontact lopen. Dit is echter wel een afstand van grofweg 2.5 a 3 meter.

Weet iemand hoe lang de stroomkabel van de HW Q950T is? En als deze korter is als 2.5 a 3 meter, wat is dan het alternatief?

Trouwens scherpe prijs bij Apollo, €1050 exclusief €200 cashback dus feitelijk 'maar' €850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18
@Keukenboer alternatief is dan langere stroomkabel kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Misschien hier https://vebos.nl/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 19:05
Ari Gold schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:04:
@Keukenboer alternatief is dan langere stroomkabel kopen?
Wist niet dat deze overal los verkrijgbaar zijn. Maar wellicht niet nodig, ligt eraan hoe lang de bijgeleverde kabels zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 11:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

G.Scholtens schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:00:
Mensen ervaringen met de LG SL9YG en de draadloze speakers set?

Mijn ouders hebben deze soundbar met speakers enige tijd geleden gekocht, en heb het daar aangesloten. Maar ik vind die bass wel zo waardeloos van zo'n set. Ben geen soundbar gewend, dus vandaar hier even navragen.
SL10YG met rears hier. Heb je de LG WiFi speaker app geïnstalleerd ? Kun je de instellingen en oa de bass mee aanpassen. Werkt prima voor mij.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Keukenboer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:
Lengte stroomkabel Samsung HW Q950T
Je kunt gewoon bij allekabels ofzo langere kabels kopen. Bijvoorbeeld deze, apparaatsnoer C7, zo heet dat deel dat in het aparaat moet. Ik gebruik ze ook voor de tv en voor de satellietspeakers. Als je het helemaal netjes wilt maken, pak je ook nog met haakse stekker, dan steekt het allemaal minder ver uit voordat het de holle plint in gaat.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

mphilipp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Je kunt gewoon bij allekabels ofzo langere kabels kopen. Bijvoorbeeld deze, apparaatsnoer C7, zo heet dat deel dat in het aparaat moet. Ik gebruik ze ook voor de tv en voor de satellietspeakers. Als je het helemaal netjes wilt maken, pak je ook nog met haakse stekker, dan steekt het allemaal minder ver uit voordat het de holle plint in gaat.
Die had ik ook gekocht, echter die paste net niet, dus weer retour en bij Vebos kabels gekocht.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:59:
[...]
Die had ik ook gekocht, echter die paste net niet, dus weer retour en bij Vebos kabels gekocht.
Vreemd, bij mij zit ie er gewoon in :? Ik heb die met een haakse stekkerd.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcbaa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-04-2021
In mijn aankoop van een soundbar met boxjes twijfel ik tussen de JBL 9.1 en de Samsung Q90R (mede door alles wat ik in dit topic gelezen heb, dank daarvoor!!).

Weet iemand wat de ideale afstanden zijn voor boxen als de JBL 9.1 en Q90R? Ik heb zelf een vrij brede en open woonkamer waarbij de boxjes rond de 3.5 meter van de soundbar zullen staan en vraag me of het Atmos effect dan wel goed tot zijn recht komt. Bovendien vraag ik me voor beide producten af of deze afstand geen problemen op zal leveren wat betreft de connectiviteit tussen de soundbar en boxjes.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Laatst online: 03-06 18:52
Mcbaa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:55:
In mijn aankoop van een soundbar met boxjes twijfel ik tussen de JBL 9.1 en de Samsung Q90R (mede door alles wat ik in dit topic gelezen heb, dank daarvoor!!).

Weet iemand wat de ideale afstanden zijn voor boxen als de JBL 9.1 en Q90R? Ik heb zelf een vrij brede en open woonkamer waarbij de boxjes rond de 3.5 meter van de soundbar zullen staan en vraag me of het Atmos effect dan wel goed tot zijn recht komt. Bovendien vraag ik me voor beide producten af of deze afstand geen problemen op zal leveren wat betreft de connectiviteit tussen de soundbar en boxjes.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me hier mee helpen?
Mijn rearspeakers (JBL 9.1) staan op ongeveer 5 meter van de soundbar en werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Na lang twijfelen zie ik toch af van de Samsung HW-Q90R.
Mijn neef heeft deze namelijk aangeschaft en heb zowel films als muziek afgespeeld en ook met de equalizer settings gespeeld. Het geluid viel me heel erg tegen. Ik vond het niet helder klinken.

Ik wil alsnog van me huidige zuilen af, maar wel goed geluid behouden (voornamelijk films en series wat we kijken).

Nu ben ik eigenlijk overstag om gewoon een nieuwe versterker te halen met 5.1 speakerset. Want de rear speakers dienen alsnog met een stroomkabel verbonden te worden bij de HW-Q90R, dus geheel draadloos is het niet... de kabel zou bij ons sowieso niet zichtbaar zijn vanaf de TV/versterker.
- Denon AVR-X2700H DAB
- Focal: Sib Evo 5.1 set of KEF E305?

Iemand bekend met een goede 5.1 speakerset met dolby atmos?
De KEF speakers hebben dit niet... echter het design van de Focal: Sib Evo bevalt me niet helemaal.

Iemand nog een alternatief? Budget voor alleen de speakers is €1000,- max.

[ Voor 12% gewijzigd door Klevertje op 14-10-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 13:10
ik zou voorzichtig zijn met de Samsung HW-Q9x soundbars. ik heb beide voorgangers gehad (hw-k950 en HW-n950) en continue problemen gehad met de rear speakers. continue weg vallen en na verloop van tijd niet meer willen connecten. omdat de problemen steedssneller optreden na elkaar denk ik dat de condensatoren of de electronica er gewoon niet langdurig tegen kunnen en achteruit gaan.

na vele reparaties en vervangingen (overigens prima service) ga ik nu weer mijn geld terug krijgen , en hoewel ik het geluid prima vond stop ik toch met samsung soundbars. blijkbaar is de draadloze techniek nog erg probleem gevoelig.

persoonlijk heb ik besloten om weer terug naar speaker draad en luidsprekers te gaan. dan maar draadjes in mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Klevertje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:41:
Na lang twijfelen zie ik toch af van de Samsung HW-Q90R.
Mijn neef heeft deze namelijk aangeschaft en heb zowel films als muziek afgespeeld en ook met de equalizer settings gespeeld. Het geluid viel me heel erg tegen. Ik vond het niet helder klinken.

Ik wil alsnog van me huidige zuilen af, maar wel goed geluid behouden (voornamelijk films en series wat we kijken).

Nu ben ik eigenlijk overstag om gewoon een nieuwe versterker te halen met 5.1 speakerset. Want de rear speakers dienen alsnog met een stroomkabel verbonden te worden bij de HW-Q90R, dus geheel draadloos is het niet... de kabel zou bij ons sowieso niet zichtbaar zijn vanaf de TV/versterker.
- Denon AVR-X2700H DAB
- Focal: Sib Evo 5.1 set of KEF E305?

Iemand bekend met een goede 5.1 speakerset met dolby atmos?
De KEF speakers hebben dit niet... echter het design van de Focal: Sib Evo bevalt me niet helemaal.

Iemand nog een alternatief? Budget voor alleen de speakers is €1000,- max.
Ik zit in het zelfde schuitje, wou eerst een Q90R en twijfelde toch enorm voor losse componenten zie ook mijn topic Soundbar of receiver + 5.1

Houd er wel rekening mee dat de X2700H maar 1 HDMI 2.1 ingang heeft, mocht dat belangrijk zijn.

Heb besloten om toch voor losse componenten te gaan, dan kan je veel meer en heb je veel meer.. maar is maar net wat je doel/budget is natuurlijk.

😋

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 15-10-2020 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik had een Onkyo TX-NR686 mijn vriendin vond die kabels een verschrikking, en weg gedaan en voor de Q90R gegaan (op aanraden van @mphilipp ), tot op heden geen moment spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
Ik had een Onkyo TX-NR686 mijn vriendin vond die kabels een verschrikking, en weg gedaan en voor de Q90R gegaan (op aanraden van @mphilipp ), tot op heden geen moment spijt.
Haha hier precies hetzelfde. Met alle kabelspaghetti, alle nieuwe features werkte vaak iets net niet goed, of geluid was maar mwah ... nu met de q90r wordt ik omver geblazen als ik een goede atmos film kijk

Echt genieten dit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ten010
Hier ook super tevreden met mijn Q90r!
Vorige week een goede koop kunnen scoren op marktplaats.
Gloednieuw voor EUR 575,-. Helaas wel zonder bon, maar goed.
Denk dat Black Friday hier niet onder gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik bezit de Bose 500 en de bass module, zit al een lange tijd te denken wat kan ik voor creatiefs doen met de module. Ik kwam dit tegen via Google toen ik op ideetjes zocht, en dit lijkt me wel een super tof idee om te maken voor om de subwoofer heen. We hebben veel massieven houten meubels hebben en 1 kast ook gemaakt van pallethout, de kubus voor om de subwoofer word 30x30x30 en je kan hem zelf een kleurtje geven.

De afmetingen van de Bass Module zijn 25,7 x 25,7 x 23,8 cm (h x b x d), mijn kubus gaat 30x30x30 worden.
Hopelijk is dat voldoende ruimte om de module heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAkd4sYXGyIF8ZtPt3XDvl2drC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R4JdpeBo1M17HQt9A6fqMaij.jpg?f=user_large

Daarna wil ik misschien nog een maken die de soort gelijke afmetingen heeft als de huidige poef :).
Denk zelf dat het ontzettend mooi zal staan!

( Sorry dit is momenteel de beste foto die ik op me werk heb, de sub staat waar de plant in de hoek staat )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_uw_w0qG0fO8JEOI9JEnrvMmB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZ8S6L4Qb20GfYKMzByA2wNi.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe hebben jullie dit gedaan of weggewerkt in de woonkamer? :)

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 15-10-2020 11:51 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
Dat is inderdaad het grote voordeel van een soundbar 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:49:
Ik bezit de Bose 500 en de bass module, zit al een lange tijd te denken wat kan ik voor creatiefs doen met de module. Ik kwam dit tegen via Google toen ik op ideetjes zocht, en dit lijkt me wel een super tof idee om te maken voor om de subwoofer heen. We hebben veel massieven houten meubels hebben en 1 kast ook gemaakt van pallethout, de kubus voor om de subwoofer word 30x30x30 en je kan hem zelf een kleurtje geven.

De afmetingen van de Bass Module zijn 25,7 x 25,7 x 23,8 cm (h x b x d), mijn kubus gaat 30x30x30 worden.
Hopelijk is dat voldoende ruimte om de module heen.

[Afbeelding]

Daarna wil ik misschien nog een maken die de soort gelijke afmetingen heeft als de huidige poef :).
Denk zelf dat het ontzettend mooi zal staan!

( Sorry dit is momenteel de beste foto die ik op me werk heb, de sub staat waar de plant in de hoek staat )
[Afbeelding]

Hoe hebben jullie dit gedaan of weggewerkt in de woonkamer? :)
Is het niet zonde om je bass module met dat "ding" te overkappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Is het niet zonde om je bass module met dat "ding" te overkappen
Het is op zich een mooie module inderdaad, maar in de toekomst als de Series X niet fijn in de tv meubel staat. Wil ik hem misschien daar neerzetten ( zonder dat de console last van trilling heeft) en het staat mooier naast onze tv meubel om aan beide kanten zoiets van pallethout te maken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
All,

Als niet audiofiel is het uberhaupt de investering waard om een eARC vs ARC soundbar te halen.
Ik zou denken dat met een soundbar de kwaliteit sowieso wat minder is dan highend speakers en je het verschil met losless misschien niet eens hoort?

De reden dat ik er over nadenk is omdat ik voor een scherpe prijs een LG SL10YG kan kopen en in essentie is de DSN10YG eigenlijk nagenoeg dezelfde sounbar maar dan met earc en dus wat meer bandbreedte.

Of vergeet ik toch iets cruciaals waarom earc toch echt een must have is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@Pierre

Ik kom thuis, is me vriendin samen met haar vriendin aan knutselen geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eCrRGJktiXrLyQkudEBUCiPMnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t038xB6WqqMWRXVNjlDiFNH4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:11:
@Pierre

Ik kom thuis, is me vriendin samen met haar vriendin aan knutselen geweest.

[Afbeelding]
Zit je Bass Module verstopt onder die plant, lekker straks giet je vriendin er water naast :?. Dat gaat bij ons niet gebeuren kan ik je zeggen. Geen planten of waxinelichtjes op electronica, een keer een gesmolten kaars op een speaker gehad dat was echt 1 keer maar nooit meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Pierre schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Zit je Bass Module verstopt onder die plant, lekker straks giet je vriendin er water naast :?. Dat gaat bij ons niet gebeuren kan ik je zeggen. Geen planten of waxinelichtjes op electronica, een keer een gesmolten kaars op een speaker gehad dat was echt 1 keer maar nooit meer.
Hiervoor stond die plant rechtstreeks op de Subwoofer, al jaren geen problemen gehad met water geven. Je moet gewoon even opletten, maar ik snap uw reactie volkomen!
De afmetingen van de Bass Module zijn 25,7 x 25,7 x 23,8 cm (h x b x d), en de kubus is 30x30x30.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 16-10-2020 10:12 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste