• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 110% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:40 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
Vettigedennis schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:36:
Waarom pak je geen actieve vloerstaanders. De Argon Audio Forte A55 bijvoorbeeld. Daar kan een soundbar niet tegenop. Je hebt dan ook een strakke setup zonder reciever en kabelzooi.

Of actieve bookshelfs , De Forte A5 bijv.
Dat is toch geen gelijkwaardig alternatief voor een 7.1.4 soundbar? Hangt natuurlijk ook van de usecase af, je hebt gelijk wat betreft muziek. Daar zal vast vrijwel geen één soundbar tegenop kunnen. Maar voor films, games etc. zal het toch echt tekort komen vergeleken met de Q90R. Geen surround, HD Audio, latency ivm Bluetooth, noem maar op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 113% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:40 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tuurlijk is het geen 'echte' Atmos maar mijn SK10Y setje heb ik al zon 2 jaar (incl. rears) en het werkt echt goed.

Kan me voorstellen dat het in die 2 jaar nog wel wat beter is geworden.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 07:19
Twijfel twijfel twijfel tussen:

Samsung HW Q90R
Samsung HW Q950T
LG DSN 11 RG

Komt onder Philips 65OLED855

De Q90R is nu uiteraard het goedkoopste van de drie maar wel een 2019 model en Samsung blinkt niet per definitie uit in support voor 'verouderde' modellen.

Andere modellen zijn nog niet erg lang op de markt dus vind weinig bruikbare reviews. Jullie tips en/of ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLice88
  • Laatst online: 15:35
Keukenboer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:00:
Twijfel twijfel twijfel tussen:

Samsung HW Q90R
Samsung HW Q950T
LG DSN 11 RG

Komt onder Philips 65OLED855

De Q90R is nu uiteraard het goedkoopste van de drie maar wel een 2019 model en Samsung blinkt niet per definitie uit in support voor 'verouderde' modellen.

Andere modellen zijn nog niet erg lang op de markt dus vind weinig bruikbare reviews. Jullie tips en/of ervaringen?
Hier 2 linkjes van die laatste 2 soundbars.

YouTube: LG SN11RG Unboxed w/Hardware Overview
YouTube: Samsung HW-Q950T Soundbar Comprehensive Review

Misschien heb je er iets aan.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 11:02
RTINGS heeft de JBL Bar 9.1 en Samsung HW-Q90R langs elkaar gezet:

https://www.rtings.com/so...W-Q90R/12631/866#page-top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 09:00
Niet echt grote verschillen tussen deze twee. Toch ligt mijn voorkeur bij de samsung mede omdat de tv van hetzelfde merk is.
Hoe doen jullie het met media afspelen van een NAS. Is dit aan te raden via apps op de TV (plex) of heeft de voorkeur een externe mediaspeler (Shield). Daar komt de extra HDMI ingang op de Samsung wel van pas.

Verder staat de hw q90r nu op mediamarkt voor 799 ipv 999. Aangezien ik waarschijnlijk in november ga verhuizen en dit wil gebruiken, is het verstandig om een verdere daling af te wachten. Of is dit meer de nu of nooit deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi1974
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Iemand hier bekend met de soundbars van Klipsch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjanM
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-06 13:43
Ik ben ook zoekende en ga kiezen tussen de Samsung Q90R of de LG DSN10YG (+rear speakers) maar hoe is de ervaring LG v.w.b. updates en suport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 13:29

Metian

Snert is vies

Nou.. heb eindelijk te horen gekregen dat de soundbar niet meer terugkomt nadat ik hem naar Coolblue gestuurd heb. Ze kunnen het probleem niet achterhalen en/of repareren. Dus krijg ik het aankoopbedrag in tegoedbonnen terug.

Nou maar is even kijken welke nieuwe soundbar ik nu op de kop ga tikken voor mijn LG65CX. Nog adviezen hierin? Zat al te kijken naar de nieuwe modellen van LG. Maar ben beetje huiverig geworden nadat het model van vorig jaar binnen 2 maanden het niet meer goed deed 🤔

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 11-07-2024
KlaasjanM schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook zoekende en ga kiezen tussen de Samsung Q90R of de LG DSN10YG (+rear speakers) maar hoe is de ervaring LG v.w.b. updates en suport?
Ik weet niet wat je precies aan support verwacht van de techreuzen, maar stel je verwachtingen toch maar bij. Zeker ivm updates.
LG en Samsung (en co.) brengen jaarlijks ontelbare producten uit in tig sectoren en het spreekt dan ook voor zich dat ze al die producten met geen mogelijkheid lang kunnen blijven ondersteunen.

De bedrijven die bekend staan om de lange support en vele updates zijn dan ook de bedrijven die weinig producten uitbrengen (Bijv. Sonos).

Om er toch wat concreter op in te gaan: Van de LG kan je langer ondersteuning verwachten omdat het dit jaar is uitgekomen, van de Q90R is al een opvolger uit dus verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjanM
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-06 13:43
Dalim schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet wat je precies aan support verwacht van de techreuzen, maar stel je verwachtingen toch maar bij. Zeker ivm updates.
LG en Samsung (en co.) brengen jaarlijks ontelbare producten uit in tig sectoren en het spreekt dan ook voor zich dat ze al die producten met geen mogelijkheid lang kunnen blijven ondersteunen.

De bedrijven die bekend staan om de lange support en vele updates zijn dan ook de bedrijven die weinig producten uitbrengen (Bijv. Sonos).

Om er toch wat concreter op in te gaan: Van de LG kan je langer ondersteuning verwachten omdat het dit jaar is uitgekomen, van de Q90R is al een opvolger uit dus verwacht er niet teveel van.
Dat vermoeden had ik al. ik ga uiteindelijk voor de LG DSN9YG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb vandaag de beosound stage mogen bewonderen en beluisteren.
Hier kreeg ik wel even kippenvel van wat een mooi geluid zowel muziek als voor film

Ik heb toch wel wat soundbar gehad en behoord maar dit zie ik geen enkele soundbar overtreffen.
En een mooie winkel in utrecht met ook iemand die de tijd voor je neemt een goede service dus.

Dus mijn paar weken of soundbar in de verkoop,en dan gaat ik voor de beosound stage.
En voor mensen die graag een soundbar willen gaat hier is naar luisteren en daarna naar een mediamarkt om wat merken te beluisteren.
Dan merk je het verschil,kost wel wat meer maar je koopt wel kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
De winkel in utrecht is bang&olofsen ter Horst op de parijsbouulevaard

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:43
Ben er schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:37:
De winkel in utrecht is bang&olofsen ter Horst op de parijsbouulevaard
Hier ook naar alle tevredenheid een B&O BeoSound Stage, klinkt werkelijk fantastisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burpee2020
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb na 5 dagen, echt alles geprobeerd te hebben, de DSN11RG soundbar maar weer teruggebracht.

Ik baalde flink want dit was eigenlijk precies wat ik wilde hebben, grote soundbar+achterspeakers, eARC, Atmos, HDMI 2.1, chromecast etc. en hij zag er ook nog eens mooi uit.

Als eerste de pluspunten:
Soundbar & achterspeakers zien er super uit en zijn erg mooi afgewerkt.
Installeren gaat mega snel & makkelijk.
Google assistant werkt echt top.
Atmos klinkt indrukwekkend (bass is too much).

Nu dan de nadelen...:
De geluidskwaliteit van muziek was gewoon dramatisch slecht! Het klonk heel hol en blikkerig.
Ik heb me oude set (Yamaha RX-V740RDS met KEF 3005 5.1 speakers) afwisselend getest met de soundbar en daarbij gewoon echt alle mogelijke geluidsinstellingen geprobeerd. Standard & Ai pro waren nog redelijk maar Music, Movie & Bass waren gewoon rondom slecht en heb je dus niks aan.
Daarnaast heb je nog een mogelijkheid om de achterspeakers aan/uit te zetten (surround = altijd aan) maar de "Original" optie was velen malen beter dan met de "surround" optie aan.
Alleen zonder "Surround" aan heb je met muziek geen achterspeaker geluid.
Na wat wisselen merkten me kinderen zelfs op dat het geluid wel heel veel beter was dan dat van de "oude set" (.... ze dachten dat dit de nieuwe was 😳)
Kort samengevat, je mist gewoon de midden tonen..

De (LG WiFi speaker) app werkte de eerste dag niet. Ook de dagen erna ziet hij soms de speakers niet na 1ste keer open van de app.

Verder is de bas bij Dolby Atmos weer veel te extreem. Alles in de buurt rammelt op z'n plek 🤯. En dan hoor je eigenlijk pas waar de sub toe in staat is.
Maar na 1 Atmos film schroef je hem gelijk automatisch helemaal terug (-16 tot +6 is het bereik en had hem op -6 gezet). Wat dan weer gevolgen heeft als je muziek of non Atmos wilt gaan luisteren want dan moet hij op +6 😔

Ik moet dus nu opzoek naar iets nieuws.
En zit te denken om geen soundbar meer te kopen en voor een versterker met losse speakers te gaan.

Ik zit nu te denk aan de Denon AVR-X2700H of de 3700 met de focal sib evo dolby atmos 5.1.2 speaker set.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ik weet niet wat je nieuwe set gekost heeft, maar heb je de Bluesound soundbar al eens beluisterd?
De muziek komt daar voortreffelijk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Ik heb net even snel een call ingeschoten bij Philips support, en warempel, binnen een uur een antwoord. Niet helemaal wat ik wilde horen, maar goed...het is een antwoord:

[...]

Zou zomaar kunnen werken. Ik had ook (voor de update) dat ie ineens op het Android TV scherm de shortcuts naar de zenders niet meer liet zien. Na de update was het ineens terug (maar ten koste van Atmos :+ ). Ik ga die herinstallatie maar eens proberen. Kijken of het werkt.

[edit]
Geen effect
Er is een firmware update voor onze reeks tv's, vanavond even kijken of het probleem hiermee opgelost is

[edit] het lijkt hiermee opgelost te zijn :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Kan iemand hier misschien helpen?

Mijn neef heeft een Samsung HW-Q90R aangeschaft en wil de rear speakers graag ophangen.

Een steun om op te hangen bestaat niet?
Standaard M6 bout past niet in de achterzijde. (Zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTVTuJGG8kiAOqiUWkvc-ll-yBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dsaJb6jRKTubrY1TeXSEFG3K.jpg?f=user_large

Heeft iemand deze rear speakers opgehangen, en zo ja hoe?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Heb op "verhogen" en "verhoging" gezocht in dit topic, maar vond niets.

Ik vraag me af hoe mensen die hun TV op een TV meubel hebben staan, met een soundbar eronder, hun TV esthetisch/wife-friendly hebben verhoogd zodat de soundbar het beeld niet deels overlapt?

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 15:50

TDB

Klevertje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:56:

Mijn neef heeft een Samsung HW-Q90R aangeschaft en wil de rear speakers graag ophangen.

Standaard M6 bout past niet in de achterzijde. (Zie foto)
[Afbeelding]

Heeft iemand deze rear speakers opgehangen, en zo ja hoe?
Via Google:
https://www.allekabels.nl...z4bO-lRJPUKhoCxycQAvD_BwE

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:31
catchingfire schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:48:

Ik vraag me af hoe mensen die hun TV op een TV meubel hebben staan, met een soundbar eronder, hun TV esthetisch/wife-friendly hebben verhoogd zodat de soundbar het beeld niet deels overlapt?
Kwestie van (toevallig) de goeie combinatie zoeken :P Hier een LG 65C8 en een Sonos Beam, welke exact even hoog is als de voet van de TV ;D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eYo8hugxqeB95Q0OTrouyqq-cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsAh7RLpUknqYwAKKERgC1om.jpg?f=fotoalbum_large

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 16:43
mortael schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:38:
[...]

Er is een firmware update voor onze reeks tv's, vanavond even kijken of het probleem hiermee opgelost is

Ja hier ook! Hebben ze snel gefixt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heb nu een maand of 9 de LG SK6F soundbar (aan mijn LG 634V tv gekoppeld) en daarbij heb ik een aantal issues. Misschien dat mensen het bekend voorkomt of er een oplossing voor hebben. Ik heb al heel wat gegoogled, zonder resultaat.

1. Ik gebruik de FM radio op de soundbar nog wel eens. Soms als ik hem dan uitdoe, springt ie vanzelf weer aan. Oplossing is OF even de stroom eraf OF op een andere input zetten en dan uitzetten.

2. Vanaf het begin gebeurt het af en toe dat bij het zappen op de tv ineens het geluid 'out of sync' raakt. Dat komt dan ook niet meer goed, behalve de tv en soundbar even uit en alles weer aan. Vooral dit issue is erg vervelend.

3. Sinds een maand ofzo valt zo 1x per 20 minuten ofzo het geluid even een seconde weg. Dit gebeurt alleen bij geluid via de HDMI in, dus de FM radio heeft het probleem niet. Heb nog geen andere HDMI kabel geprobeerd, maar die kabel zit er al heel wat maanden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28

mphilipp

Romanes eunt domus

mortael schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:38:
[...]

Oh echt? Gaat ik meteen proberen.
Wel leuk, ik had 2 problemen: 1 met de TV en een ander met mijn nieuwe foon (Samsung Note 20U5G) en beiden zijn tijdens mijn vakantie opgelost. Ik moet vaker op vakantie... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:59
Ik twijfel enorm tussen de Q90R of de Q950T.

En eventueel de LG DSN11RG omdat ik een LG C9 heb en deze heeft zoals ik kan zien weer stuk meer te bieden qua opties dan de Q90R.

De Q90R bied volgens mij wel het beste voor de prijs op dit moment.. de andere 2 zijn toch een stuk duurder, vind het erg lastig kiezen.

Gaat gebruikt worden voor TV, PS5 XSX en Film..

[ Voor 92% gewijzigd door DM89 op 20-09-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
@DM89 check het avforums eens. Daar zijn 2 topics waar de nodig ervaringen, reviews en vergelijking in staan. Ik zit momenteel met het zelfde. Heb ook nog de Jbl bar 9.1 als optie, alleen heb ik een LG C8 dus helaas geen earc dat is wel jammer. Maar neig op dit moment het meeste naar de Q950T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Epice schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:38:
@DM89 check het avforums eens. Daar zijn 2 topics waar de nodig ervaringen, reviews en vergelijking in staan. Ik zit momenteel met het zelfde. Heb ook nog de Jbl bar 9.1 als optie, alleen heb ik een LG C8 dus helaas geen earc dat is wel jammer. Maar neig op dit moment het meeste naar de Q950T.
Thanks, ga ik eens opzoeken. De q950t is op dit moment hard in prijs gedaald zie ik in de pricewatch.

De JBL heb ik ook gezien maar ik vind het idee van de achterspeakers persoonlijk niks..

Voorkeur gaat uit naar de Q90R (prijs/kwaliteit) of de Q950T, als laatste de LG.

Helaas niet veel ruimte hier thuis anders werd het sowieso geen soundbar maar goed 😝

[ Voor 22% gewijzigd door DM89 op 20-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Dat zonder discussie ja, had liever ook geen soundbar gekocht. Heb na een verbouwing thuis alles verkocht, versterker was te zwaar voor in het meubel dat aan de muur hangt. En daar is ze weer “ De vrouw “ wilde geen speakers meer in de woonkamer zien... 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28

mphilipp

Romanes eunt domus

Klevertje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:56:

Ik heb na een post hier eerder van @MRE-Inc de beugels van Vogel besteld:
deze

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Epice schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:00:
Dat zonder discussie ja, had liever ook geen soundbar gekocht. Heb na een verbouwing thuis alles verkocht, versterker was te zwaar voor in het meubel dat aan de muur hangt. En daar is ze weer “ De vrouw “ wilde geen speakers meer in de woonkamer zien... 😊
Dat laatste probleem heb ik ook 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebote
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06-2024
sinds een week de JBL 9.1 in bezit, wat een fantastisch apparaat is dit, het geluid dat er vanuit komt is uitmuntend (de ATMOS geluid dat in onze woonkamer is te horen is simpelweg voortreffelijk) , de keuze kwam door de goede review van RTING.com
hier staat de JBL 9.1 als een van de beste 5.1. soundbars dat getest zijn tot heden
en ik kan dit met ZEKERHEID bevestigen
ik heb zeker geen spijt van deze aankoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

catchingfire schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:48:

Mooi stukje hout bij de bouwmarkt/houthandel op maat laten zagen waarop je dan de tv-voet zet. Of tv toch gewoon aan de muur hangen omdat dat nog strakker oogt.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-09-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Burpee2020 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:22:Verder is de bas bij Dolby Atmos weer veel te extreem. Alles in de buurt rammelt op z'n plek 🤯.
Ik heb zelf ook de DSN11RG set en heb dit probleem opgelost door een IsoAcoustics ISO-200Sub onder de sub te zetten, en dat werkt echt zeer goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik heb de jbl 9.1 een ook gehoord maar is meer de subwoofer die het afmaakt ,je
moet hem maar is luisteren zonder subwoofer,dan vald het echt tegen.
Is hetzelfde als de rest van de soundbar zoals bose,lg,Sony,Samsung.

Gaat dan is luisteren naar de beosound stage of zelfs denon dht716 die is zonder subwoofer nog goed alleen jammer geen dolby atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 07:44
Potverdikke, zie ik dat de q90r soundbar vandaag als dagdeal bij de MM voor 777 te zijn. Gelijk besteld met achteraf betalen in de winkel blijkt dat de soundbar begin september 709,20 was via plattetv... Twijfel wat ik moet doen of toch wachten tot black friday?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burpee2020
  • Laatst online: 25-01-2023
Nou ik ben soundbar genezen. Na tig soundbars geluisterd te hebben en de LG DSN11RG retour gestuurd te hebben, nu toch weer uitgekomen op een versterker + speaker opstelling.
Een soundbar is een hele fraaie oplossing, makkelijk te installeren en ziet er mooi uit.
Maar als je iets meer eisen stelt aan de geluidskwaliteit dan is het gewoon geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 11:02
Ik ben voor de JBL bar 9.1 gegaan i.c.m. een mooie korting via de ING rentewinkel. Heb de Samsung HW-Q90R ook overwogen. Maar uiteindelijk gekozen voor JBL o.a. vanwege het prijsverschil en de Airplay/Chromecast functionaliteit (Samsung heeft dit niet). De flexibiliteit wat betreft de afneembare achterspeakers vind ik juist top! Want ik heb daar niet echt een permanente plek voor. Je kunt ze overigens wel een permanente plek geven; want middels micro usb aansluitingen kun je de achterspeakers alsnog voorzien van stroom. In de doos zitten vier kapjes bijgeleverd om de connectoren van de achterspeakers- en soundbar af te schermen. Het geluid klinkt zeer goed (luid!), maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:37
Zo.
Een kleine 3 weken geleden is mijn HW-Q90R binnengekomen.
Ik had me over de grootte natuurlijk ingelezen en had tegen mijn partner gezegd: "Hij is wel wat groter O-) "
Die kreeg dus een hartverzakking toen ik het 10kg wegende ding uitpakte.
De TV (Q85r) staat nu nog op het tv meubel maar gaat binnenkort alsnog aan de muur zodat de soundbar alle ruimte krijgt aangezien het nu echt geen gezicht is. Ook bij mij doet de vrouw de inrichting maar toen ze eenmaal het geluid hoorde was ze gelukkig al minder gepikeerd :P

De installatie verliep soepel en ook de draadloze sets had ik met enkele minuten werkend.
Omdat het al vrij laat was en ik geen zin had om alles af te stellen heb ik de film "Midway" opgezet met de gedachte; we horen het wel.
Daar was niks minder van waar! Alsof we er midden in zaten en dit was niet eens een "Atmos" film.

De volgende dag ben ik gaan spelen met de instellingen en dit heeft nog wel een paar dagen geduurd voordat het naar wens was.
Er zitten verschillende "modes" op en ik gebruik het eigenlijk als volgt:

Standard: Films (Atmos pakt die automatisch)
Game Pro: Ps4
Surround/Adaptive: YouTube & muziek

Surround zorgt er eigenlijk voor dat stereo geluid rondom gemixt wordt.
Heb je hem echter tijdens het afspelen van muziek/YouTube op "standard" staan dan klinkt het in mijn oren een stuk minder vol + de rears maken dan 0 geluid.

Afgelopen weekend had ik wat vrienden over de vloer en heb ik 6 Underground (Atmos) op gezet onder het mom van "een mannenavond".
Bizar hoeveel geluid er uit dat ding kwam. _/-\o_

Al met al ben ik dus erg content met het apparaat.
Daar moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat ik van een soundbar kom uit de prijsklasse van €150,- ;)

Er zit wel een "kleine" bug in met betrekking tot muziek afspelen via Wi-Fi.
Op het moment dat je het volume op je telefoon iets harder zet springt de soundbar naar maximaal en heb je de schrik van je leven. (en nieuwe oren nodig :X )

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hier ook sinds gisteren een HW-Q90r.

Wat een apparaat zeg! Van DTS:X tot Dolby Atmos, het wordt allemaal even zuiver weergegeven. Toegeven, de losse set klonk voor muziek beter.
Maar nu hebben we geen kabel spaghetti meer, en kan toch alle formaten afspelen.

Kan alleen nog niet vinden in de handleiding hoe ik tussentijds op het display kan zien welk formaat er afgespeeld wordt.

Dit is een toppertje van een soundbar (voor mij dan)

• DM89
Daantje92 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:29:
Potverdikke, zie ik dat de q90r soundbar vandaag als dagdeal bij de MM voor 777 te zijn. Gelijk besteld met achteraf betalen in de winkel blijkt dat de soundbar begin september 709,20 was via plattetv... Twijfel wat ik moet doen of toch wachten tot black friday?
Ik denk dat deze soundbar met blackfriday wel een goede aanbieding gaat krijgen aangezien het een uitlopend model is.

• DM89
Burpee2020 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:09:
Nou ik ben soundbar genezen. Na tig soundbars geluisterd te hebben en de LG DSN11RG retour gestuurd te hebben, nu toch weer uitgekomen op een versterker + speaker opstelling.
Een soundbar is een hele fraaie oplossing, makkelijk te installeren en ziet er mooi uit.
Maar als je iets meer eisen stelt aan de geluidskwaliteit dan is het gewoon geen optie.
Valt de LG zo tegen? Ik wil ook een soundbar kopen maar voor niet enkel voor muziek. Twijfel enorm tussen de LG en de Samsung Q90r of Q950t

• brtkpr
  • Nu online
DM89 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:44:
[...]

Valt de LG zo tegen? Ik wil ook een soundbar kopen maar voor niet enkel voor muziek. Twijfel enorm tussen de LG en de Samsung Q90r of Q950t
Als ik rtings mag geloven is de Q90R net iets beter dan de q950t, op afwerking en geluid

• DM89
brtkpr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:48:
[...]

Als ik rtings mag geloven is de Q90R net iets beter dan de q950t, op afwerking en geluid
Ohja deze vergelijking had ik nog niet gezien, vorige week waren ze er nog mee bezig.

Als ik het zo lees is de Q90R duidelijk de betere keus wat betreft prijs/kwaliteit t.o.v de Q950T.

De Q90R scoort ook wat beter t.o.v de LG DSN11RG op rtings.. 👍 Al vind ik de LG ook mooi en heb ik zelf ook een LG C9 denk ik toch dat het de Q90R gaat worden.

Iemand nog ervaring met de Q80R en Q90R? Maken de achterspeakers een groot verschil?

[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 23-09-2020 19:06 ]

• xSmooth-
DM89 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:05:
[...]
Iemand nog ervaring met de Q80R en Q90R? Maken de achterspeakers een groot verschil?
Ik twijfelde zelf hier ook tussen. Ben achteraf blij dat ik voor de Q90R ben gegaan. Zoals ik een paar posts hierboven aangaf zit je er midden in.
Je hoort bijvoorbeeld regen achter je of als er messen van links naar rechts vliegen hoor je ze achter je tegen een muur aan gaan (John wick :P)

Ik moet wel zeggen dat ik de rears op maximaal heb staan omdat ze anders aan de zachte kant zijn. Verder is de beleving met muziek en youtube etc (stereo) wel merkbaar anders, wat logisch is natuurlijk.

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 17:26
[...]

Ohja deze vergelijking had ik nog niet gezien, vorige week waren ze er nog mee bezig.

Als ik het zo lees is de Q90R duidelijk de betere keus wat betreft prijs/kwaliteit t.o.v de Q950T.

De Q90R scoort ook wat beter t.o.v de LG DSN11RG op rtings.. 👍 Al vind ik de LG ook mooi en heb ik zelf ook een LG C9 denk ik toch dat het de Q90R gaat worden.

Ik heb een Q80R gehad, daarna nog de rear speakers erbij gekocht. Toen was het nog niet helemaal zoals ik me had voorgesteld, dus overgestapt naar de Q90R. Dat is echt een wereld van verschil. Uiteraard vooral met atmos films maar ook 5.1 en 7.1 soundtracks worden echt heel veel beter. Ik heb zelfs het idee dat 2.1 beter klink hoewel de main bar en sub hetzelfde zouden moeten zijn.

Als ik met de huidige kennis en markt en soundbar zou moeten kopen is het 200% de Q90R. De Q950T is een smak duurder en ik vind hem persoonlijk erg lelijk met die stof. En de LG is als ik de reviews en ervaringen lees toch een stukje minder.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• DM89
Bedankt voor jullie reacties :)

Enigste nadeel is dan dat de Q90R geen HDMI 2.1 heeft.

Ik wil deze soundbar kopen voor bij mijn LG OLED C9 en later dit jaar de Xbox Series X / PS5.

Ben me nu alleen aan het afvragen hoe ik dit dan het beste kan aansluiten. Want ik kan de spelcomputer dan niet aansluiten op de soundbar omdat die HDMI 2.1 mist.

HDMI 2 is eARC dus daarop de Q90R
HDMI 1 Xbox

Dan zou ik dus het beeld kunnen doen via HDMI 1 en het geluid naar de soundbar via HDMI 2 klopt dit?

[ Voor 18% gewijzigd door DM89 op 24-09-2020 09:44 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
De Q90R scoort ook wat beter t.o.v de LG DSN11RG op rtings.. 👍
Dat is maar hoe je de score bekijkt, want bekijk je het per onderdeel dan scoort de DSN11RG bijvoorbeeld weer beter qua Atmos. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je de keus af laat hangen van review cijfers. Het gaat er toch om wat je persoonlijk het mooiste vind klinken. En tegenwoordig met internet aankopen word dat heel makkelijk gemaakt, je besteld gewoon een soundbar die je aanspreekt, en gaat hem gewoon goed testen. Is het niet wat je er van verwacht, dan stuur je hem gewoon terug binnen 14 dagen, en bevalt hij wel dan hou je hem.

Zo heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop van de SND11RG en lees ik weer dat een andere forum gebruiker hem heeft terug gestuurd.

• DM89
DON PAPA schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
[...]

Dat is maar hoe je de score bekijkt, want bekijk je het per onderdeel dan scoort de DSN11RG bijvoorbeeld weer beter qua Atmos. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je de keus aflaten hangen van review cijfers. Het gaat er toch om wat je persoonlijk het mooiste vind klinken. En tegenwoordig met internet aankopen word dat heel makkelijk gemaakt, je besteld gewoon een soundbar die je aanspreekt, en gaat hem gewoon uitgebreid testen. Is het niks dan stuur je hem terug binnen 14 dagen, en bevalt hij wel dan hou je hem.

Zo heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop van de SND11RG en lees ik weer dat een andere forum gebruiker hem heeft terug gestuurd.
Ik heb ook nog zo mijn twijfels tussen deze 2 maar er is op dit moment een prijsverschil van 400 euro dus dat is ook wel iets wat meespeelt.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DM89 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:14:
[...]
maar er is op dit moment een prijsverschil van 400 euro dus dat is ook wel iets wat meespeelt.
Dat snap ik helemaal en is zeker iets om rekening mee te houden, dat vind ik ook een veel beter argument om je keus op te bepalen dan een iets betere review score ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
[...]

Dat is maar hoe je de score bekijkt, want bekijk je het per onderdeel dan scoort de DSN11RG bijvoorbeeld weer beter qua Atmos. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je de keus aflaten hangen van review cijfers. Het gaat er toch om wat je persoonlijk het mooiste vind klinken. En tegenwoordig met internet aankopen word dat heel makkelijk gemaakt, je besteld gewoon een soundbar die je aanspreekt, en gaat hem gewoon goed testen. Is het niks dan stuur je hem terug binnen 14 dagen, en bevalt hij wel dan hou je hem.

Dat is denk ik het beste: Wat klinkt voor jou het fijnst, welke mogelijkheden heb je echt nodig, en mogelijk nog de prijs. Je wil er toch een tijdje mee doen denk ik zo

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18

Pierre

Van nature lui!

xSmooth- schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:19:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik de rears op maximaal heb staan omdat ze anders aan de zachte kant zijn. Verder is de beleving met muziek en youtube etc (stereo) wel merkbaar anders, wat logisch is natuurlijk.
Heb ook de Q90R maar hoe zet je de rears harder?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• brtkpr
  • Nu online
Pierre schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:06:
[...]

Dat staat toch duidelijk beschreven in de handleiding?

• xSmooth-
Pierre schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:06:
[...]

Op de remote op het tandwiel drukken. Je gaat dan treble, bass, front, front top etc af. Als een van de laatste heb je "rears & rears top"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
xSmooth- schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:19:
[...]

Ik twijfelde zelf hier ook tussen. Ben achteraf blij dat ik voor de Q90R ben gegaan. Zoals ik een paar posts hierboven aangaf zit je er midden in.
Je hoort bijvoorbeeld regen achter je of als er messen van links naar rechts vliegen hoor je ze achter je tegen een muur aan gaan (John wick :P)

Hier ook de speakers achter (top rear) en voor (Atmos) op +6.
Voor de rest een perfecte beleving zo met film en serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaigo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Beste mensen.

Ik lees hier veel over soundbars
En verschillende meningen.

Nu ben ik zelf geen audiofiel
Maar ik wil toch graag mijn ervaring uitbreiden.

Ik heb net de ps5 preorder gedaan
En een nieuwe tv gekocht met hdmi 2.1
De samsung q70

Dus eigenlijk wil ik ook naar beter geluid.
En een soundbar is voor mij al een grote stap.
Budget is nu wat beperkt en een 300
Wat in mijn beleving al veel is voor geluid!

Dus atmos lijkt mij wel een must
Maar mogelijk niet door ps5 ondersteund

Met een samsung tv is een samsung soundbar makkelijk kwa besturen of zal ik daar wat minder rekening mee houden.

Mij lijkt bijvoorbeeld Sony HT-X8500 erg sterk.
Iemand hier ervaring mee?

Een andere optie welke ik vergelijk
Samsung HW-MS550

Wat kan men aanraden in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb nu nog een standaard 5.1 set met 2 losse boxen voor en achter. Ik vroeg me af wat de ervaringen betreft surround sound zijn, van mensen met een soundbar in vergelijking met losse boxen? Wordt het surround geluid nu werkelijk zo goed nagebootst dat voor mijn gevoel het geluid ook echt van links/rechts komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Daantje92 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:29:
Nu 719 bij Expert.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 13:15
Vraagje:

Ik heb een Samsung tv 65Q90T met EARC.
Er hangt een Shield pro en een PS4 pro aan ( binnenkort 5 )

Als ik nu de HW Q90R koop kan ik dan gewoon mijn ps5 in de HDMI 2.1 van de tv laten zitten en de Shield op de soundbar aansluiten voor de DTS x en Atmos films? Ik sluit dan de EARC natuurlijk ook aan via de soundbar naar de tv.

De ps5 krijgt toch geen Atmos dus die hoeft niet in de soundbar dan lijkt me. De HW Q90R ondersteund ook geen 4K op 120 HZ las ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Theo27 op 26-09-2020 14:28 ]

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Theo27 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:26:
Vraagje:

Ik heb een Samsung tv 65Q90T met EARC.
Er hangt een Shield pro en een PS4 pro aan ( binnenkort 5 )

Als ik nu de HW Q90R koop kan ik dan gewoon mijn ps5 in de HDMI 2.1 van de tv laten zitten en de Shield op de soundbar aansluiten voor de DTS x en Atmos films? Ik sluit dan de EARC natuurlijk ook aan via de soundbar naar de tv.

De ps5 krijgt toch geen Atmos dus die hoeft niet in de soundbar dan lijkt me. De HW Q90R ondersteund ook geen 4K op 120 HZ las ik.
Ja dat kan. Maar volgens mij werkt het ook als je de shield in je TV laat zitten omdat je earc terug zet naar je soundbar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo27
Zojuist de HW-Q950T gekocht i.p.v de Q90R

Voor € 1000 - € 200 cashback = € 800
kon ik m niet laten staan. Nu ff een avondje gaan pielen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMYI2Xgnfp4acLRwz81wEF-C-uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tiCIFsThbJACj4OwDNHqbtt.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 16-06 22:26

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Is dit eigenlijk de q90 van 2020?? Dan heb je een perfecte deal. Waar heb je deze voor 1000??

[ Voor 19% gewijzigd door Nickrsd op 26-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Theo27 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:29:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie soundbar! Je zal er ongetwijfeld veel plezier van hebben. Hoor graag je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89

[Afbeelding]
Lekker hoor, veel plezier ermee!

Ben benieuwd naar je ervaring 😁

• Daantje92
[quote]Theo27 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:29:

[Afbeelding]

Waar heb je de q950t gehaald voor 1000? In de pricewatch is die het goedkoopst voor 1073

• Theo27
DM89 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:34:
[...]

Lekker hoor, veel plezier ermee!

Ben benieuwd naar je ervaring 😁
Thx allemaal.

Weet iemand of ik de Shield en ps4 pro gewoon in de tv kan laten zitten of dat ik ze rechtstreek op de soundbar aan moet sluiten om Atmos en DTX te krijgen? Ik kan nergens ff snel vinden of de Samsung Q90T tv atmos passthrough ondersteund

Scrooge NL

• Daantje92
Theo27 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:01:
[...]

Thx allemaal.

Weet iemand of ik de Shield en ps4 pro gewoon in de tv kan laten zitten of dat ik ze rechtstreek op de soundbar aan moet sluiten om Atmos en DTX te krijgen? Ik kan nergens ff snel vinden of de Samsung Q90T tv atmos passthrough ondersteund
Instellingen > geluid > expertinstellingen > hdmi-earc modus op aan en je hebt Dolby atmos. Wel HDMI poort 3 (eARC) gebruiken natuurlijk. Maar vertel, waar heb je de q950t voor 1000 gescoord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Daantje92 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:22:
[...]

Instellingen > geluid > expertinstellingen > hdmi-earc modus op aan en je hebt Dolby atmos. Wel HDMI poort 3 (eARC) gebruiken natuurlijk. Maar vertel, waar heb je de q950t voor 1000 gescoord dan?
Thx.

Oh een vriend van me werkt in een audiozaak en daar kon ik m voor deze prijs meenemen. Ik zie dat ie nu ook snel in prijs aan het dalen is op de pricewatch.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 07:19

[Afbeelding]
Jaloers ;) ;) ;) ! Hele mooie deal.

Kijk zelf al maanden op t forum en twijfel tussen de Q90R en de Q950T. Prijsverschil is nu echt nog wel groot maar wellicht richting Black Friday wel acceptabel. Ben één van de weinige mensen die de Q950T mooier en subtieler vinden dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.... alleen niet voor 400 euro meer :-(

Laat je je bevindingen even weten? Erg benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 16-06 22:26

Nickrsd

Als hij nou is laat weten waar hij doe q950 vandaan heeft voor 1000,- maakt hij nog eens andere tweakers blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 16-06 08:30
Weet iemand of de Q950T wel hdmi 2.1 heeft? (tbv xbox series x :)) ik kan het niet terugvinden in de specificaties

- Edit 12:21 -
Heb het aan de klantenservice gevraagd en hij heeft HDMI 2.1 :)

[ Voor 26% gewijzigd door Hedgy op 27-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Hedgy schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:19:
Weet iemand of de Q950T wel hdmi 2.1 heeft? (tbv xbox series x :)) ik kan het niet terugvinden in de specificaties

- Edit 12:21 -
Heb het aan de klantenservice gevraagd en hij heeft HDMI 2.1 :)
De soundbar heeft één output en twee inputs. Zijn alle 3 de poorten HDMI 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Daantje92 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:00:
[...]

De soundbar heeft één output en twee inputs. Zijn alle 3 de poorten HDMI 2.1?
Daar ga ik wel vanuit maar is niet specifiek gezegd, ik heb aangegeven dat ik een xbox series x wilde aansluiten aan de soundbar. Ik zou het gek vinden als de output naar de tv dan niet 2.1 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Hedgy schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:12:
[...]

Daar ga ik wel vanuit maar is niet specifiek gezegd, ik heb aangegeven dat ik een xbox series x wilde aansluiten aan de soundbar. Ik zou het gek vinden als de output naar de tv dan niet 2.1 is
Hmm, 2.1 heeft zorgt namelijk ook voor eARC die dus Dolby atmos weergeeft. Beetje onduidelijk of alle poorten of enkel input 2.1 heeft. Voor atmos is 2.1 of terwijl eARC een vereiste. Ik heb de q90t met één 2.1 en één eARC poort. Als de q950t alle poorten zijn voorzien van 2.1 zou dat mooi uitkomen voor de toekomstige PS5 want ik ga ook eerst voor de series x ( staat in preorder :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Daantje92 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:09:
[...]

Hmm, 2.1 heeft zorgt namelijk ook voor eARC die dus Dolby atmos weergeeft. Beetje onduidelijk of alle poorten of enkel input 2.1 heeft. Voor atmos is 2.1 of terwijl eARC een vereiste. Ik heb de q90t met één 2.1 en één eARC poort. Als de q950t alle poorten zijn voorzien van 2.1 zou dat mooi uitkomen voor de toekomstige PS5 want ik ga ook eerst voor de series x ( staat in preorder :*) )
Waar kan je zien dat de Q90R / Q90T HDMI 2.1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Mag ik vragen hoe jullie de volumes per speaker hebben staan op de Q90R? Met name de rear, heigth en side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
brtkpr schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:43:
[...]

Waar kan je zien dat de Q90R / Q90T HDMI 2.1 heeft?
Ik heb het over de tv q90t haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Q950T staat nu perfect ingesteld hier. Heb de rears op +3 gezet en de front hights op +2. bij de film Ford vs Ferrari met Atmos is het geluid bizar goed. Het opschakelen van de wagens klinkt schitterend door de kamer heen. De helicopter scene in San Andreas is zo goed gedaan met de surrounds dat je echt denk dat er een helicopter in je woonkamer vliegt.

Ik heb de Nvidia Shield pro via de soundbar laten lopen en gewoon via de EARC poort van de tv en ik merkte geen verschil in ( atmos ) audio kwaliteit. Ook de PS4 pro met DTS bitstream klinkt fantastisch.

In combinatie met de 65Q90T is het een verademing. De Q symphonie optie voegt zeker wat toe aan het hoogte geluid in de kamer. Het instellen gaat ook super simpel.Tv stuurt zelfs het WIFI signaal door naar de soundbar. En via de Smarthings app gelijk de laatste firmware er op gezet.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Daantje92 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:09:
[...]

Het eerdere antwoord wat ik ontvangen had was van de amerikaanse klantenservice (zat op de verkeerde website en dacht dat het niet zo veel uitmaakt) :9
ivm de poorten toch maar weer een berichtje gestuurd met de vraag welke poorten HDMI 2.1 wel/niet hebben, ditmaal aan de Nederlandse klantenservice. Krijg ik vrij simpel antwoord dat het niet op de specificaties pagina's staat dus ik er dan beter niet van uit kan gaan dat het uberhaubt 2.1 heeft -O- Toen ik vertelde dat ik bij amerika een ander antwoord kreeg werd verteld dat het nog wel kan verschillen per land. Met het advies bij hun whatsapp of facebook klantenservice het nog eens te vragen.
Ik heb nu een vraag op whatsapp uitstaan maar nog geen antwoord :O

Ik wacht nog even af en eventueel stuur ik de vraag nog wel naar de US klantenservice. Maar als het zo onduidelijk blijft als nu dan wacht ik denk ik nog wel even met het kopen van een soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Ik ben vanaf zaterdag in het bezit van de beosound stage en wat een geluid komt daar uit en zo helder
Zijn er mede tweakers die wat tips voor geluids instellingen voor mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Ben er schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:16:
Ik ben vanaf zaterdag in het bezit van de beosound stage en wat een geluid komt daar uit en zo helder
Geluidje he 😉
Ik heb luistermodi op None, virtualize, etc uit en bij equalizer treble op +2 en bas op -1

Hij ligt bij mij op tv meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Zeker een geluidje
Ik heb heb de bassen ook al terug moeten draaien,zal jou modus is instellen
Dankje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Alleen voorheen kon ik op mijn tv zien hoe hard de volume stond nu kan ik hem harder en zachter zetten maar zie niet welke stand hij dan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Of misschien en topic aanmaken voor de beosound stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Zojuist begrepen van de (andere?) samsung klantenservice dat alleen de eARC HDMI ingang (die naar de TV gaat) 2.1 is.
Dus ik wacht nog wel even af tot volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Laatst online: 08:20
Ben er schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:16:
Ik sluit me ongeveer aan bij @ralphkeb met de volgende instellingen:
O ja: de Stage hangt bij mij tegen een massief houtblok, vergelijkbaar met een muur.

None
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XQaNEmh0UfKjLKyMYa_NQqDnsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/no4jteBGMQwGY3Tzt4PPNWae.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat trebble +2 aardig in de buurt komt van mijn regelrondje met iets naar hoge tonen. Dat mistte ik soms bij de test met muziek en stemmen.

Alle andere opties zoals virtualize of upmix zijn digitale ingrepen en kleuren het geluid kunstmatig naar mijn mening.

Link naar uitleg functies soundmodi:https://support.bang-oluf...des-of-my-Beosound-Stage-

[ Voor 3% gewijzigd door Shocked op 28-09-2020 21:00 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
Ben er schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Alleen voorheen kon ik op mijn tv zien hoe hard de volume stond nu kan ik hem harder en zachter zetten maar zie niet welke stand hij dan staat.
Hmm, dat zie ik bij mij gewoon, maakt niet uit apparaten aangesloten via de tv of aan de Stage zelf

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Is er nou een soundbar die met kop en schouders boven de rest uitsteekt?

Ik heb momenteel een KEF Q500 2.1 setup, maar ik kan deze installatie in mijn nieuwe huis niet meer kwijt. Hierdoor ben ik aan het kijken naar een soundbar oplossing.
Recent wezen luisteren naar de Sonos Arc, maar alhoewel het surround stuk uiteraard een verbetering is ten opzichte van huidige 2.1 setup, is de overal geluidskwaliteit vele male minder. Met name met stereo muziek is het echt zeer ielig ten opzichte van wat ik nu heb.
Is er iets wat de huidige kwaliteit wel kan benaderen? Ik ben niet echt aan een budget gebonden als ik zo de gemiddelde prijzen bekijk van de soundbars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
Vincent17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:00:
Is er nou een soundbar die met kop en schouders boven de rest uitsteekt?

Ik heb momenteel een KEF Q500 2.1 setup, maar ik kan deze installatie in mijn nieuwe huis niet meer kwijt. Hierdoor ben ik aan het kijken naar een soundbar oplossing.
Recent wezen luisteren naar de Sonos Arc, maar alhoewel het surround stuk uiteraard een verbetering is ten opzichte van huidige 2.1 setup, is de overal geluidskwaliteit vele male minder. Met name met stereo muziek is het echt zeer ielig ten opzichte van wat ik nu heb.
Is er iets wat de huidige kwaliteit wel kan benaderen? Ik ben niet echt aan een budget gebonden als ik zo de gemiddelde prijzen bekijk van de soundbars.
Bang & Olufsen BeoSound Stage 😉

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
ralphkeb schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:06:
[...]

Bang & Olufsen BeoSound Stage 😉
Volgens mij ontkom ik er niet aan om iets in te leveren qua geluidskwaliteit, dus dan zoek ik wel een systeem met rears erbij om in ieder geval zo optimaal mogelijk van surround gebruik te maken. En eigenlijk ook een aparte subwoofer. Ik heb nu een KEF Q400b als subwoofer die mn bank heerlijk laat trillen. Kan mij niet voorstellen dat alleen een soundbar dat voor elkaar gaat krijgen.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Een soundbar heeft een hogere WAF dan een echte 5.1 set. Een goede soundbar kan in de buurt komen van linksvoor-center-rechtsvoor, maar zonder sub mis je het echt indrukwekkende geluid, en zonder achterspeakers mis je echt surround.

Met andere woorden: een goede soundbar kan een 3.0 setup vervangen, maar komt niet verder dan dat. Je levert dan altijd in op kwaliteit en beleving.

• ralphkeb
Vincent17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:35:
[...]

Volgens mij ontkom ik er niet aan om iets in te leveren qua geluidskwaliteit, dus dan zoek ik wel een systeem met rears erbij om in ieder geval zo optimaal mogelijk van surround gebruik te maken. En eigenlijk ook een aparte subwoofer. Ik heb nu een KEF Q400b als subwoofer die mn bank heerlijk laat trillen. Kan mij niet voorstellen dat alleen een soundbar dat voor elkaar gaat krijgen.
Ik zou zeggen ga eens luisteren, je KEF sub gaat niet veel lager als de Stage hoor, 28 Hz tegenover 31 Hz ;)
Eens je krijgt geen geluid achter je, maar kan je 100% verzekeren dat het een 3.1 setje zo weg speelt.

Het is niet zomaar een (no-offense) Samsung, LG of JBL soundbar, dit gaat wel een paar klassen hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

OMD

ralphkeb schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:57:
[...]

Ik zou zeggen ga eens luisteren, je KEF sub gaat niet veel lager als de Stage hoor, 28 Hz tegenover 31 Hz ;)
Eens je krijgt geen geluid achter je, maar kan je 100% verzekeren dat het een 3.1 setje zo weg speelt.

Het is niet zomaar een (no-offense) Samsung, LG of JBL soundbar, dit gaat wel een paar klassen hoger.
Dat is leuk enzo. Maar 28Hz bij een sub is wat anders dan 31hz bij een soundbar... Misschien haalt ie wel 31hz... bij -12db.

Frequentie bereik alleen zegt niet zoveel. Je hebt meer data nodig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Ben er
Ik kan het zeker beamen gaat is luisteren naar de beosound stage
Ik heb hem sinds zaterdag maar daar kan de lg Samsung en Sony of bose niet tegenop
En dat ook nog zonder subwoofer
Deze soundbar is een blijvertje.

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:36 ]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
Ik ga dit topic in de gaten houden. Kan mijn set 5.1.2 q acoustics niet meenemen naar het nieuwe huis en eindig waarschijnlijk ook met een soundbar.
Ben benieuwd naar die nieuwe dali speakers. Ik ben alleen bang dat mijn kinderen van 1 & 3 iets kapot maken... Zo had ik ook al gekeken naar klipsch the fives. Mja, dat is wachten op problemen als ik die op stands neerzet :P

Neig nu vooral naar sonos ivm het gemak en multi room. Stiekem hoop ik dat Denon een nieuwe soundbar op de markt brengt met dolby atmos en dts x support.

Binnenkort komt klipsch met een nieuwe soundbar uit. Daar zou ook alles op en aan moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik ga hier eens een domme vraag stellen☺️:

Ik heb een Philips Oled854 TV. Deze heeft geen e-arc HDMI. Mijn vrouw kijkt vooral Netflix en Disney+ is voor de kinderen. We hebben ook nog een decoder voor de tv en een blue ray speler.

Ik wil me een soundbar aanschaffen in plaats van onze 8j oude home cinema. Ik denk aan de Samsung hw-q950, JBL Bar 9.1 of Philips Fidelio B97.

Maar als ik het goed begrepen heb kan ik dan geen Dolby Atmos van de tv naar de home cinema krijgen als ik via Netflix kijk? Want de tv heeft geen e-arc. Gaat dat wel met een optische kabel of ook niet?

En welke oplossing bestaat er dan buiten een nieuwe tv aanschaffen😁?

Bedankt voor de tips en/of uitleg. Ik ken er niet zoveel van☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@stevenleemans
Ik weet niet hoe goed je 8 jaar oude home cinemaset is, als dat een receiver met goede speakers is, dan ga je er met een soundbar niet op vooruit, ook al ondersteunt deze Dolby Atmos. Dus bedenk dat nieuwer niet altijd beter is!

De Samsung HW-Q950 heeft 2 HDMI inputs, als ik me niet vergis. Daar kun je je tv decoder en je blu ray speler op aansluiten.

Sommige tv kastjes, waaronder de Ziggo Next, en sommige blu ray spelers hebben apps voor Netflix. Als je niet via je tv maar via een ander op je soundbar aangesloten apparaat naar Netflix kijkt, dan heb je Dolby Atmos geluid (als dat door dat apparaat ondersteund wordt). Of Atmos via een soundbar toegevoegde waarde heeft, moet je zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Vettigedennis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:32:
Mooi ding die B&O soundbar.

Knap dat die 31 hz haalt , maar niet met een output die een huiskamer onder druk zet en de kopjes in de keukenkastjes laat rammelen. Dat doen vloerstaanders met een leuk subwoofertje wel. Ook zonder sub trouwens. Hier rammelen de verwarmingsbuizen door het hele huis als ik de versterker 30% opendraai.

@ Vincent17
De soundbar van Sennheiser schijnt de top te zijn.
Maar nog beter zou zijn een paar actieve bookshelf speakers eventueel met een subwoofer. Dali heeft pas een nieuwe lijn actieve speakers uitgebracht. (De Dali Oberon C). Dan behoud je stereo weergave.
De Beosound stage heeft een maximale SPLvan 100dB, echter het laag komt niet verder dan 86dB. Dat is geen enkel punt bij normale luisterniveau's (85dB is het referentieniveau) maar als het wat harder mag bij een film blijft het laag dus wel achter op de rest.

Nogmaals; geen punt bij normale luisterniveau's maar als het de volumeknop écht open gaat dan stopt het laag bij 86dB.
Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste