That's up to you.
Persoonlijk zou ik de ZF9 via Amazon bestellen, hou er rekening mee dat deze soundbar EOL is, wat het eventueel kan bemoeilijken met de verkoop van de rear speakers (tegen een mooie prijs).
That's up to you.
Serious? Die variant kende ik nog niet. Waarom zou je de rear speakers naast de TV willen zetten??Aggressor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:59:
@Freshouttheoven bedankt. En zou ik de rear speakers ook naast de tv kunnen zetten of klinkt dat niet?
PSN: TDBtje
Geen idee.. Voor het extra geluid.TDB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:40:
[...]
Serious? Die variant kende ik nog niet. Waarom zou je de rear speakers naast de TV willen zetten??
ik heb ze uiteindelijk voor 539 kunnen kopen via een NL winkel ..dealer van sony.Freshouttheoven schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:42:
[...]
That's up to you.
Persoonlijk zou ik de ZF9 via Amazon bestellen, hou er rekening mee dat deze soundbar EOL is, wat het eventueel kan bemoeilijken met de verkoop van de rear speakers (tegen een mooie prijs).
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 25-07-2020 15:13 ]
[ Voor 33% gewijzigd door xSmooth- op 26-07-2020 12:11 ]
Ik hoor graag hoe je ervaringen met deze setup isxSmooth- schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:58:
Na aanschaf van een Q85R tv ben ik op zoek gegaan naar een vervanging van mijn HW-335 soundbar.
De keuze is gevallen op een Q80R/Q90R.
Wat is in het geval van de Q90R de ideale plaatsing van de rear speakers?
Mijn bank staat namelijk midden in de kamer en de afstand vanaf de bank tot aan de achtermuur is 2.5 meter.
is dat niet te ver?
Snelle paint foto ter illustratie. Waar de rode cirkels staan zouden de rears moeten komen.
[Afbeelding]
Ik heb hem op dit moment nog niet. Zit nog te twijfelen tussen de 80/90.Klevertje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Ik hoor graag hoe je ervaringen met deze setup is
Ben namelijk van plan ook deze aan te schaffen, maar begin augustus zouden de Q900T en Q950T op de markt moeten komen.
Het kan zijn dat de Q90R dan flink dropt in prijs.
(e)Arc wordt alleen gebruikt als de bron direct aan de TV aangesloten zit. Dmv Arc wordt dan enkel het geluid doorgestuurd naar de soundbar via de TV.Aggressor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:28:
Weet iemand het volgende van de soundbar?
Mijn soundbar eArc en mijn tv volgensmij ook... Hier sluit ik soundbar dus op aan.
Kan ik mijn ps4 dan in de tv doen? Of is het beter hem in de hdmi van de soundbar te doen?
Of kom dat op hetzelfde neer?
Ja, maar zover ik het kan zien is het netjes up to date. Alleen maakt dat voor nu even niks meer uit. Want ik heb nu problemen met connectie tussen zowel de subwoofer als de rear speakers. Heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd maar niks lijkt te helpen.Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:59:
[...]
Ik heb ook de SPK8(S) en heb er geen klachten over, maar dat is met een oudere model soundbar (SK9Y) en volgens mij werkte het eerst daar ook niet zo lekker mee tot er een software update kwam. Heb je gekeken of er een update beschikbaar is voor je soundbar?
[ Voor 3% gewijzigd door Metian op 27-07-2020 21:52 ]
Rupsen, Rapsen.
bijna perfecte positie,ik heb ze van lg,op bijna dezelfde afstandxSmooth- schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:58:
Na aanschaf van een Q85R tv ben ik op zoek gegaan naar een vervanging van mijn HW-335 soundbar.
De keuze is gevallen op een Q80R/Q90R.
Wat is in het geval van de Q90R de ideale plaatsing van de rear speakers?
Mijn bank staat namelijk midden in de kamer en de afstand vanaf de bank tot aan de achtermuur is 2.5 meter.
is dat niet te ver?
Snelle paint foto ter illustratie. Waar de rode cirkels staan zouden de rears moeten komen.
[Afbeelding]
nee,natuurlijk klinkt dat niet,de achterspeakers geven juist een surround-effect.Aggressor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:59:
@Freshouttheoven bedankt. En zou ik de rear speakers ook naast de tv kunnen zetten of klinkt dat niet?
Dank!pwh53 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:52:
[...]
bijna perfecte positie,ik heb ze van lg,op bijna dezelfde afstand
als je nog een mooie standaard zoekt https://vebos.nl/vebos-st...ng-hw-q90r-zwart-set.html
Deze heb ik ook zijn mooie standaards, alleen die langere voedingskabel die ik bij Allekabels gekocht had zijn retour gegaan, omdat het toch net niet goed paste.pwh53 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:13:
[...]
als je nog een mooie standaard zoekt https://vebos.nl/vebos-st...ng-hw-q90r-zwart-set.html
ps.die voedingkabels voor de achterspeakers zijn ook in verschillende lengtes te koop
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je hebt wat betreft troubleshooting zo een beetje alles geprobeerd en de handleiding van LG is ook niet bepaald behulpzaam. Het enige wat nog heel misschien zou kunnen helpen is het rood omcirkelde deel, maar als dat signaal bij jou thuis zo makkelijk verstoord wordt moet je je sowieso afvragen of deze soundbar de juiste is voor jouw situatie.Metian schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:26:
[...]
Ja, maar zover ik het kan zien is het netjes up to date. Alleen maakt dat voor nu even niks meer uit. Want ik heb nu problemen met connectie tussen zowel de subwoofer als de rear speakers. Heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd maar niks lijkt te helpen.
1. Geluid naar min. Mute indrukken en wachten op W-remate text. Alles van stroom afhalen, wachten en weer inschakelen.
2. Resetten van soundbar heeft ook niks uitgehaald.
3. Soundbar uit, subwoofer uit en los van elkaar aanzetten.
4. Zelfs met uit zetten van internet modem om geen WiFi te hebben werkt niet
Verder kan ik niks meer verzinnen wat zou kunnen helpen. Denk toch maar kijken of ik het onder garantie kan terugsturen... 🙄😫
Ik heb om dit ook maar even uit te sluiten de soundbar / subwoofer in een andere ruimte gezet waar sowieso minder 'storing' zou moeten zijn (geen router/modem in de buurt) en ook hier komen ze niet tot verbinden met elkaar.Dalim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:40:
[...]
Je hebt wat betreft troubleshooting zo een beetje alles geprobeerd en de handleiding van LG is ook niet bepaald behulpzaam. Het enige wat nog heel misschien zou kunnen helpen is het rood omcirkelde deel, maar als dat signaal bij jou thuis zo makkelijk verstoord wordt moet je je sowieso afvragen of deze soundbar de juiste is voor jouw situatie.
[Afbeelding]
Ik denk dat het een garantie gevalletje is, kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een andere storende factor speelt (modem had je al uitgezet).
Rupsen, Rapsen.
passen deze ook niet ?Pierre schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Deze heb ik ook zijn mooie standaards, alleen die langere voedingskabel die ik bij Allekabels gekocht had zijn retour gegaan, omdat het toch net niet goed paste.
Hey kijk dat had ik niet gezien, misschien had ik beter moeten zoeken, toevallig gaan we hier binnenkort een kleine verbouwing hebben (alles wordt geschilderd) en dit is dan misschien wel een goed idee om ze daar te kopen.pwh53 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:01:
[...]
passen deze ook niet ?
https://vebos.nl/stroomkabel-samsung/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
zijn in verhouding wel wat duurder,maar ga er van uit dat die wel passenPierre schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:04:
[...]
Hey kijk dat had ik niet gezien, misschien had ik beter moeten zoeken, toevallig gaan we hier binnenkort een kleine verbouwing hebben (alles wordt geschilderd) en dit is dan misschien wel een goed idee om ze daar te kopen.
Ik weet niet of je het al had gezien, maar de review is er inmiddels op RTINGSmarcovandam schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:46:
[...]Ik wacht de RTINGS review nog even af, die meten wat betrouwbaarder de prestaties.
[ Voor 66% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2020 21:40 ]
Ja ik heb hem gezien. Zoals ik al een beetje verwacht had wint de Q90R het van de LG. Wat ik op Reddit en AV forum lees roemen de kopers van de LG wel de atmos bubble maar is toch weer het LG probleem met de centre channel die minder goed stemmen e.d. weergeeft aanwezig. En sommige melden dat juist bij veel actie de LG wat in de war raakt en wat gemoffeld gaat klinken. Kortom, ik ben blij dat ik voor de Q90R gekozen heb en ga hem niet vervangen voor de LG.DON PAPA schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:51:
[...]
Ik weet niet of je het al had gezien, maar de review is er inmiddels op RTINGS
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/lg/sn11rg
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
ja,waarom niet,gaat erom of jij het mooi vind.Sallyriana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:31:
Excuses voor de domme vraag, maar zou een soundbar ook geschikt zijn voor aan een pc te hangen of kiezen we hier best voor een simpel boxsetje?
Toch vraag ik mij wel af hoe ze deze test gedaan hebben, het viel mij vorige week namelijk op toen ik de soundbar een totale reset had gegeven (omdat ik iets wou uitsluiten waar ik problemen mee had, bleek later niet aan de soundbar te liggen) dat de soundbar opeens een minder goed geluid gaf (vooral bij praat programma's). Ik had expres niks tegen mijn vrouw gezegd, maar die zij het s'avonds ook meteen toen ze TV ging kijken. Maar na twee/drie avonden TV kijken was het weer als van ouds viel ons op (zonder dat ik iets had veranderd). Ik heb toen navraag gedaan bij LG en die gaven aan dat het met de AI Sound Pro stand te maken had, deze AI Sound pro stand analyseert automatisch de beelden om de audio-instellingen te optimaliseren voor wat er wordt afgespeeld, en dat dit even de tijd moet krijgen om zich weer goed in te stellen na een totale reset. Ik dacht eigenlijk dat dit altijd mooie verkoop praatjes waren, maar blijkbaar doet zo'n stand dus toch wel iets positiefs (zo ervaarde wij dat) met het geluid. Dus nu vraag ik mij af op welke standen zullen zij de soundbar hebben getest en zullen ze hem ook eerst een aantal uur hebben laten draaien met verschillende soorten content voor ze beginnen met testen.marcovandam schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:23:
[...]Ja ik heb hem gezien. Zoals ik al een beetje verwacht had wint de Q90R het van de LG. Wat ik op Reddit en AV forum lees roemen de kopers van de LG wel de atmos bubble maar is toch weer het LG probleem met de centre channel die minder goed stemmen e.d. weergeeft aanwezig.
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 01-08-2020 08:22 ]
Geeft dit over het algemeen beter geluid dan een simpel 2.1 boxsetje of hoe moet ik het juist zien?
Een simpel 2.1 box set van een vergelijkbare prijs als de soundbar zal over het algemeen beter geluid bieden.Sallyriana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:23:
[...]
Geeft dit over het algemeen beter geluid dan een simpel 2.1 boxsetje of hoe moet ik het juist zien?
Ik ben aan het denken om een nieuw systeempje te hangen aan mijn Pc waar ik op game en ook series/films op kijk.Dalim schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:33:
[...]
Een simpel 2.1 box set van een vergelijkbare prijs als de soundbar zal over het algemeen beter geluid bieden.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik je usecase nog niet helemaal snap. Is het een pc waar je achter kruipt met toetsenbord en muis om bijvoorbeeld games op te spelen?
Is het een htpc in je entertainment setup waar je film/series e.d. op afspeelt? Of wellicht een andere usecase?
Soundbars zijn niet gemaakt om als het ware bovenop te zitten. Mocht je dus situatie 1 hebben dan zijn goede pc speakers (of nog beter zelfs: een goede headset) beter.
Bij soundbars betaal je ook voor het gemak en de vormfactor, dus over het algemeen zal je altijd beter geluid krijgen uit een boxset met een vergelijkbare prijs.
Een headset is met games, zoals jij ook al gemerkt hebt, veel meer 'immersive'. Zeker als je een goede gaming headset hebt. Er zijn genoeg mensen die met games hun 200 euro headset verkiezen boven hun 2000 euro geluidssysteem.Sallyriana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Ik ben aan het denken om een nieuw systeempje te hangen aan mijn Pc waar ik op game en ook series/films op kijk.
Maar ik ken bijna niets van geluid dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik heb momenteel een simpel 2.0 logitech systeem eraan hangen sinds jaar en dag en daar heb ik echt niet over te klagen. Ik merk alleen als ik game via mijn headset dat ik meer detail hoor en daar wil ik eigenlijk naartoe zonder 400 euro uit te moeten geven of het moet al echt een top ding zijn dat 20 jaar meegaat
Ik heb een zeer goede headset, maar die kan ik niet ophouden want dat begint te irriteren.Dalim schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:20:
[...]
Een headset is met games, zoals jij ook al gemerkt hebt, veel meer 'immersive'. Zeker als je een goede gaming headset hebt. Er zijn genoeg mensen die met games hun 200 euro headset verkiezen boven hun 2000 euro geluidssysteem.
Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing voor jouw situatie. En hoef je echt geen 400 euro uit te geven. Maar je moet dan wel even in een ander topic om advies vragen voor een headset die past bij jouw wensen.
Die had ik idd al op het lijstje staan! Prijzig maar kwalitatief van een hoog niveau.pwh53 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:13:
[...]
ps.die voedingkabels voor de achterspeakers zijn ook in verschillende lengtes te koop
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Hier ook sinds een week de Stage in het bezit (komende van een 3.1 set) en mijn vrouw en ik zijn er over verbaasd hoe een goed en diep geluid er uit 1 enkele soundbar komt.Shocked schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:09:
B&O beosound stage soundbar
Voor de geïnteresseerden met vragen over deze soundbar.
Na veel wikken en wegen en vooral luisteren, heb ik spulletjes verkocht en deze Beosound Stage aangeschaft. Dat kwam mede doordat ik de tv op een houtblok met wielen heb geplaatst omdat ik de woonkamer verder aan het renoveren was en de tv makkelijk wilde kunnen verplaatsen als ik ergens bezig was. Dat zelf renoveren in de weekendjes duurde langer als ik dacht... Dat houtblok is zo goed bevallen, dat het een blijvertje werd. De tv kan eenvoudig even verplaats worden. Ook speelt dan de kijkafstand geen rol meer, je trekt de tv eenvoudig wat dichterbij als je meer in de film wil zitten. Om de clean look te behouden wilde ik geen speakers meer, maar een soundbar.
Ik heb een afgelopen maanden opties vergeleken en gehoord zoals Sonos Arc, Samsung Q90R, Beosound Stage, Dali Kubik erc.
Overgebleven waren de Sonos Arc en Beosound Stage vanwege de looks en eenvoud. Een volledig 5.1 of 7.1 systeem hoefde niet, wel 3.0 en muzikaal.
De Sonos stond hoog op de verlanglijst en de prijs was aantrekkelijk (899,-). Maar ik vond wel dat de Arc te weinig bas gaf en zou daar een subwoofer bij moeten rekenen van 699,- , totaal kwam dat op een whopping 1599,- euro’s. Dan kom in de regio van de B&O Beosound Stage soundbar van 1500,-. Allebei prijzige opties. Het voordeel van de B&O zou zijn dat er geen aparte subwoofer nodig zou zijn. In de winkel vond ik dat er voldoende bas in zat en de reviews gaven dat ook aan.
Dus na wikken en wegen 1500 neergeploinked en de bronze versie van de Beosound Stage meegenomen en op het houtblok geschroefd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een paar dagen spelen hier mijn bevindingen.
Pluspunten
- prachtig afgewerkt
- geluid is zeer helder
- stemmen zeer helder, mooie warmte
- tot mijn opluchting, genoeg bas ook zonder extra subwoofer
- reageert goed op de arc van mijn Sony 55AF9. Gaat netjes als slaaf aan/uit en geluid is te bedienen via de Sony afstandsbediening.
- muziek streaming eenvoudig, mooi geluid, helder, ruimtelijk en vol.
- ik mis de Dynaudio niet, de geluidskwaliteit is goed genoeg
- het geluid wordt mooi hoog in de ruimte geplaatst door upfiring speakers links/rechts. Daar was ik wel wat bang voor, dat het geluid van “onderen” zou klinken doordat het houtblok erg laag is. Maar die vrees bestaat niet, stemmen komen netjes (virtueel) uit de tv.
- in de B&O app staan voldoende geluidsmodi en ook nog een geavanceerde klankequalizer.
- ook beschikt de app over lipsynchronisatie (bij bronnen, schuifsysteem) wat prettig is om te weten. Overigens bij de youtube test was alles perfect synhroon.
- nog maar 1 afstandsbediening nu over. Eerst Ziggo, Marantz 1601, Sony. Nu met een Ziggo-kaart in de Sony en soundbar als slave, is alles teruggebracht tot eenvoud.
En dan de nadelen:
- opzet was wat problematisch. Je moet eerst Google Home installeren om contact te maken met de de Beosound voor updates en instellingen. Daarna kan je pas de B&O app koppelen om soundmodi in te stellen, wat onverwachts na een poging of wat lukte. Nu het eenmaal werkt, is de irritatie ook wat gezakt.
- gebruiksaanwijzing erg summier.
- geen uitbreiding mogelijk in de vorm van rear-speakers of extra subwoofer
- weinig extra aansluitingen, mocht je die willen/nodig hebben.
- aparte boxen zoals Dynaudio klinken beter, maar daar ging het eigenlijk hier niet om
Al met al ben ik verrast dat de reviews aardig kloppen. Thuis is het altijd anders en kan je pas goed een oordeel vormen. Een soundbar is geen 5.1 systeem maar de voor mij grote minpunten (boxed-in stemmen, vlak geluid bij muziek) van soundbars in het algemeen, zijn afwezig.
De eenvoud is een verademing, tv aan, Netflixje opzetten en klaar.
Ik heb hem gekocht in de B&O winkel in Arnhem. Ook daar waren ze heel vriendelijk en ben daar een aantal keer wezen luisteren om zeker van mijn aankoop te zijn. Een soundbar zonder subwoofer of zonder een optie daartoe is toch een gokje. Ik heb de adviesprijs betaald en vanwege de echt goede service en omdat ik mocht "aanrommelen' heb ik ook niet gepingeld. Bij problemen kan ik hem zo langsbrengen.ralphkeb schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:29:
[...]
Zoals je zegt; geluid is mooi helder en gaat erg laag, een subwoofer missen wij dan ook echt niet.
Muziek is een verademing ten opzichte van andere bars en bij film/Netflix is het geluid erg breed en hoog. Het is leuk dat hij Atmos ondersteund, maar verwacht geen geluid boven en achter je.
Hier ligt hij dus op het tv meubel.
Waar heb je hem aangeschaft, wij bij ter Horst in Utrecht (super aardige eigenaar en na wat heen en weer gemail 10% korting gehad, scheelt toch best op 1500 euro).
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ik heb hem niet tegen de muur aan gehad, alleen op de table stand en mss dat het hoog iets meer in your face is, liggend vinden wij hem net wat rustiger klinken, maar dat is natuurlijk smaak.Shocked schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Ik heb hem gekocht in de B&O winkel in Arnhem. Ook daar waren ze heel vriendelijk en ben daar een aantal keer wezen luisteren om zeker van mijn aankoop te zijn. Een soundbar zonder subwoofer of zonder een optie daartoe is toch een gokje. Ik heb de adviesprijs betaald en vanwege de echt goede service en omdat ik mocht "aanrommelen' heb ik ook niet gepingeld. Bij problemen kan ik hem zo langsbrengen.
Dat de basrespons beter is met een muur erachter (dat zeggen ze ook in de reviews) kan ik wel beamen. Dat was in de winkel ook zo, daar hadden ze vrijstaand onder een tv en hangend aan de muur. Aangezien mijn plan was om hem tegen het hout te schroeven, zou dat de basrespons ten goede moeten komen.
Thuis klopt dat ook: het houtblok (circa 130 x 30 x 30 cm) weegt circa 70 kg (met tv erop 100 kg) en dat is voldoende massa om een uitstekende basrespons te hebben. Verder hangt de bar vrij in de ruimte en kan dus goed afstralen.
Liggend heb ik de bar niet geprobeerd. Ik heb hem direct na aankoop erop geschroefd.
Ze zeggen gemonteerd tegen de muur wat beter klinkt dan liggend. Of vind je dat niets uitmaken?
[ Voor 9% gewijzigd door marcovandam op 09-08-2020 10:16 ]
De HW-N950 was op iBood voor 600 euro voorbij gekomen. Ik zeg niet dat dat met de Q90R ook gaat gebeuren, maar het kan zeker wel.marcovandam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:13:
Ik denk niet dat hij veel lager zal worden. De nieuwe generatie soundbars zijn niet echt veel beter en de voorraad zal wel op raken. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar ik gok dat de 849 euro die je heel af en toe ziet de laagste prijs zal blijven. Misschien rond black friday 800 euro als er dan nog voorraad is. De HW-N950 van het jaar ervoor is ook nooit lager dan dat gekomen.
Je zou nog een 2e kans kunnen scoren, ik heb zelf voor 690 euro een prima exemplaar op de kop getikt waarvan alleen de verpakking beschadigd was.
Kwestie van wachten denk ik. Tijdje geleden gekocht voor € 809 (na cashback).vanputten80 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:57:
Ik volg de prijs van Samsung Q90R een paar weken maar echt dalen doet ie niet. Op momenten even naar de 899,-.
Deze maand verschijnen nieuwe modellen, zou dit kunnen zorgen voor een daling? Ik zou dit model graag willen voor zon 800.
Ik monitor deze ook al een tijdje.vanputten80 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:57:
Ik volg de prijs van Samsung Q90R een paar weken maar echt dalen doet ie niet. Op momenten even naar de 899,-.
Deze maand verschijnen nieuwe modellen, zou dit kunnen zorgen voor een daling? Ik zou dit model graag willen voor zon 800.
[ Voor 8% gewijzigd door xSmooth- op 09-08-2020 20:20 ]
De summerdeal van plattetv is 875. Nog even blijven checkenxSmooth- schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Ik monitor deze ook al een tijdje.
In het weekend gaat die meestal naar €849 bij Art en Craft. (Of via hen en Bol.com)
Nice.vanputten80 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:06:
[...]
De summerdeal van plattetv is 875. Nog even blijven checken
XBL: MRE Inc
Hoe beviel hij nou uiteindelijk?Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:40:
Vanavond een tweedehands Naim Mu-so (voorbeeld: https://www.wilbert.nl/st.../naim-muso-muzieksysteem-) gekocht. Vooral voor de muziek, maar ben ook benieuwd hoe hij bevalt icm de tv. Morgen maar eens rustig aansluiten. Iemand al ervaring met dit apparaat?
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
+ Prachtig geluid, niet alleen als hij hard staat, maar ook op lager volume
No matter the age, never lose the Kramer inside
[ Voor 38% gewijzigd door cornelisprul op 15-08-2020 11:04 ]
Daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Getest met Three Wishes van Roger Waters. Laat de bas horen in al zijn glorie, wat lang niet elke speaker aankan. Maar ook mid en high wordt erg mooi weergegeven. Geluid is erg goed, maar dat mag je bij Naim ook wel verwachten.cornelisprul schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:43:
Dank. Duidelijk verhaal. Ga eens kijken of ik hem ergens kan beluisteren. Ben vooral we benieuwd in hoeverre zo'n relatief klein apparaat nog enige bas kan leveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 15-08-2020 11:40 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Mag ik vragen hoe de JBL 9.1 bevalt?Benny schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:08:
Misschien al bekend hier maar met 8.000 ING rentepunten kan je de JBL 9.1 bestellen voor €539.-
Beetje jammer dat ik hem 2 maanden terug voor €750 heb gekocht. 539 is echt een bizar goede prijs
Scrooge NL
Ben geen expert ofzo maar voor mijn gebruik bevalt ie uitstekend. Hard en zuiver geluid, meer dan genoeg bass en Atmos films en games klinken super. De hoogte ervaring is beetje afhankelijk van je opstelling/woonkamer . Is niet meteen super indrukwekkend maar later gaat het je meer en meer opvallen en zal je het zeker gaan waarderen. Met call of duty bijv. hoor je de heli’s en fighter jets letterlijk boven je hangen en overvliegen. In 2 maanden nog geen problemen gehad met disconnects van de achterspeakers, connectie lijkt stabiel en geen ruis o.i.d.. Is mijn eerste Soundbar en Atmos ervaring. Adviesprijs van €999 is wat te veel, €750 wat ik betaald heb is ie wel waard en 540 bij ING is echt een super prijs..Theo27 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:19:
[...]
Mag ik vragen hoe de JBL 9.1 bevalt?
Is het Atmos geluid een beetje aanwezig en hoe is de connectie als de speakers draadloos worden gebruikt?
Nice om te horen dat de set zo goed is.Benny schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:25:
[...]
Ben geen expert ofzo maar voor mijn gebruik bevalt ie uitstekend. Hard en zuiver geluid, meer dan genoeg bass en Atmos films en games klinken super. De hoogte ervaring is beetje afhankelijk van je opstelling/woonkamer . Is niet meteen super indrukwekkend maar later gaat het je meer en meer opvallen en zal je het zeker gaan waarderen. Met call of duty bijv. hoor je de heli’s en fighter jets letterlijk boven je hangen en overvliegen. In 2 maanden nog geen problemen gehad met disconnects van de achterspeakers, connectie lijkt stabiel en geen ruis o.i.d.. Is mijn eerste Soundbar en Atmos ervaring. Adviesprijs van €999 is wat te veel, €750 wat ik betaald heb is ie wel waard en 540 bij ING is echt een super prijs..
Scrooge NL
Yes, 4K met HDR10 en Dolby Vision. Als ik trouwens een minpunt moet noemen is dat ie maar 1 HDMI input heeft waardoor ik een HDMI switch moet gebruiken. Het werkt opzich goed maar handig is het niet.Theo27 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Nice om te horen dat de set zo goed is.
Helaas is ie uitverkocht bij de ING zag ik.
Heeft deze soundbar ook 4K HDR passthrough via HDMI of je weet?
Nu voor 799,-xSmooth- schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:07:
[...]
Nice.
Ik ben alleen afhankelijk van Bol omdat ik nog heel wat bonnen heb liggen die ik via mijn werk heb gekregen.
[ Voor 22% gewijzigd door vanputten80 op 25-08-2020 18:31 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zijn de boxen achter ook goed aangesloten?mphilipp schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:53:
Ik heb ineens een vreemd probleem. Ik zet een Netflix film op die Dolby Atmos geluid heeft en selecteer ook die audio-track. Geen geluid. En zowel de TV als de Samsung Q90R soundbar zijn geschikt voor Atmos. Ik heb dat ook wel eens gebruikt en dan zie je de indicatie voorbij scrollen op het schermpje.
Op de TV (Philips OLED) heb ik in het settings menu de audio instellingen geraadpleegd om te kijken of daar iets veranderd is. Maar de enige setting die hier iets mee te maken heeft is of ie meerkanaals of meerkanaals bypass met doen. Volgens mij moet ie op bypass staan, zodat ie de bitstream naar het audioapparaat (de soundbar) stuurt. Aangezien het gewerkt heeft, denk ik niet dat ik een verkeerde kabel heb, want dan zou het nooit gewerkt hebben. Maar zowel de TV als de soundbar hebben recentelijk (nou ja...een maand of 2 terug) een firmware update gehad.
Iemand een vergelijkbare ervaring met de Q90R?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Heb jij inmiddels al wat gevonden?MRE-Inc schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:06:
Iemand een tip voor speaker stands voor de SPK8 rear speakers? Heb namelijk een LG SL10YG gekocht en een SPK8 rear speaker set, maar zie alleen een set speaker stands van Vebos die een prijskaartje hebben van 135 euro.
In hoogte verstelbaar mag, maar is geen must.
Ja ik heb afgelopen vrijdag deze besteld. Vogels muurbeugel1ntroduc3 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Ik ben hier ook benieuwd naar. Heb jij inmiddels al wat gevonden?
Goede suggestie. Lampje achterop gaat van rood naar blauw als ik de boel aan zet en er komt ook echt geluid uit. Ook uit de naar boven stralende speakers.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 26-08-2020 10:41 ]
Ik heb dit ook sinds de laatste firmware update met mijn Philips 50pus7304 en Samsung Q80R.mphilipp schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:53:
Ik heb ineens een vreemd probleem. Ik zet een Netflix film op die Dolby Atmos geluid heeft en selecteer ook die audio-track. Geen geluid. En zowel de TV als de Samsung Q90R soundbar zijn geschikt voor Atmos. Ik heb dat ook wel eens gebruikt en dan zie je de indicatie voorbij scrollen op het schermpje.
Op de TV (Philips OLED) heb ik in het settings menu de audio instellingen geraadpleegd om te kijken of daar iets veranderd is. Maar de enige setting die hier iets mee te maken heeft is of ie meerkanaals of meerkanaals bypass met doen. Volgens mij moet ie op bypass staan, zodat ie de bitstream naar het audioapparaat (de soundbar) stuurt. Aangezien het gewerkt heeft, denk ik niet dat ik een verkeerde kabel heb, want dan zou het nooit gewerkt hebben. Maar zowel de TV als de soundbar hebben recentelijk (nou ja...een maand of 2 terug) een firmware update gehad.
Iemand een vergelijkbare ervaring met de Q90R?
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Thanks voor je reactie!MRE-Inc schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:30:
@relst89 Ik heb 3 weken geleden het 2019 model van de 10 gekocht, dus de SL10YG. Puur ook vanwege de prijs in vergelijking tot de 2020 modellen scheelt dat namelijk erg veel.
Op de 2019 modellen zit ook Meridian technologie maar wat ik gelezen heb, werkt dat alleen als je geluidsprofiel op Standaard hebt ingesteld. Je hebt dus ook nog Movie, Music, ASC en Bass Boost. Ik heb hem voornamelijk op Standaard staan en dat vind ik eigenlijk wel prima klinken. Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het is het uitzoeken even waard voor als je je blind gaat staren op Meridian technologie maar achteraf bv het Movie geluidsprofiel beter vindt klinken dan Standaard.
Kijk ook goed naar de afmetingen. Ik heb namelijk een OLED55C9 en de SL10YG steekt dus 10cm uit aan elke kant als je deze onder de tv hebt staan. Achteraf gezien had ik dus beter de SL9YG kunnen nemen aangezien die qua breedte gelijk is aan de breedte van de 55inch tv. Mij stoort het verder niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Als jij de DSN9YG neemt bij een 65 inch tv, dan kan het dus zijn dat de soundbar korter is dan de tv.
Ik denk dat je bypass bedoelt. Ik ga dat eens proberen.mortael schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:39:
[...]
Ik heb dit ook sinds de laatste firmware update met mijn Philips 50pus7304 en Samsung Q80R.
Workaround dat voor mij werkt is tijdens het afspelen de audio output switchen naar TV Speakers en weer terug (naar middelste in de lijst, weet zo ff uit mijn hoofd niet wat daar staat)
Net even kunnen kijken, het is:mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ik denk dat je bypass bedoelt. Ik ga dat eens proberen.
[edit] werkt!![]()
Ik heb overigens wel eens dat bij Netflix geen geluid komt, en als je dan even terugspoelt komt het weer terug. Maar dat is denk ik een Netflix geintje (hoop ik).
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Klopt inderdaad. Ik dacht dat ik 'm ooit op bypass had staan, maar ik denk dat ik mij vergist heb.mortael schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Net even kunnen kijken, het is:
Veelgebruikte instellingen - Audio Out - HDMI-geluidsysteem (en dan daar switchen tussen tv speakers en HDMI).
Bij de audio instellingen zelf heb ik hem op meerkanaals staan (niet de bypass)
Ja, alles wat Atmos uitpoept gaat fout. Dat was eerst niet zo. Eens kijken hoe we dat duidelijk kunnen maken aan Philips. Ik heb overigens de Philips 55OLED804 (ik moet dat altijd opzoeken; zodra ik iets heb, vergeet ik al die typenummers)Het is trouwens niet alleen via Netflix, als ik met Kodi een Atmos test video afspeel (DD+), moet ik hetzelfde doen. Dus het lijkt wel alsof Philips een bug heeft zitten met Atmos via Android apps.
[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 26-08-2020 12:58 ]
Klinkt goed, dat is inderdaad waar ik naar op zoek ben! Ikzelf heb een Android inderdaad. Ik had wel al gelezen dat de LG soundbars die eindigen op een "G" Google Assistant + Chromecast erin hebben, en heb de SL8YG op het oog.MRE-Inc schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:54:EDIT: net getest. Google Assistant staat op mn iPhone. Assistant starten en zeggen: Speel muziek af op de Soundbar resulteert in dat Youtube Music wordt gestart er een van mijn playlists wordt afgespeeld. Op de soundbar geeft het display WiFi aan (dus geen bluetooth).
[ Voor 25% gewijzigd door khendrix op 26-08-2020 14:31 . Reden: quote ingekort ]
Ik heb net even snel een call ingeschoten bij Philips support, en warempel, binnen een uur een antwoord. Niet helemaal wat ik wilde horen, maar goed...het is een antwoord:mortael schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Het is trouwens niet alleen via Netflix, als ik met Kodi een Atmos test video afspeel (DD+), moet ik hetzelfde doen. Dus het lijkt wel alsof Philips een bug heeft zitten met Atmos via Android apps.
Zou zomaar kunnen werken. Ik had ook (voor de update) dat ie ineens op het Android TV scherm de shortcuts naar de zenders niet meer liet zien. Na de update was het ineens terug (maar ten koste van AtmosWat vervelend dat u sinds de update klachten ervaart met de Atmos weergave.
Regelmatig verschijnen er updates voor recente modellen.
Wanneer de volgende update uitkomt, kan ik zo niet aangeven.
Ik raad aan het volgende uit te voeren;
TV herinstallatie
Instellingen > Algemene instellingen > TV opnieuw installeren.
Mocht bovenstaande niet helpen, kan u ook een geforceerde update (eigenlijk een downgrade) uitvoeren om de Atmos functie te herstellen.
Ik zou de Mi Box in de soundbar doen. Alleen dan kun je Atmos en DTS:X beluisteren. ARC ondersteund de nieuwe formaten niet, dan moet je eARC hebben. En dat zit alleen nog maar in sommige nieuwste TV's. Voor beeldkwaliteit hoef je niet bang te zijn. Dat zal geen verlies hebben.vanputten80 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:01:
Ik heb de Q90R in combinatie met een LG TV {denk uit 2013} https://www.lg.com/nl/televisies/lg-55LA7408-smart-tv.
Verder heb ik TV van KPN en heb ik een MI Box S (voor oa films en ChromeCast).
Nu vraag ik me af wat nu de beste manier van aansluiten is. Alles aan de TV en dan met behulp van HDMI ARC naar de soundbar, of alles op de soundbar en dan naar de tv.
Stel, de MI Box ondersteunt Dolby Atmos en mijn tv niet maar de soundbar weer wel. Gaat Atmos Dan verloren door hem via de tv aan te sluiten, heeft een bepaalde manier van aansluiten invloed op beeld/geluid kwaliteit?
Hoe bevalt die?vanputten80 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
Misschien kun je de bonnen gebruiken voor de luidspreker standaarden
EDIT
Net terug uit Rotterdam, heb de Q90R gehaald bij vonburgtv. Flinke zware doos. In de winkel de tijd genomen om hem te testen. Met de verkoper naar auto gelopen. Vanavond aansluiten, ben benieuwd.
Dat komt omdat de Q900T nog maar net uit is.Draicon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:38:
Echter kan ik nauwelijks reviews vinden van dit model. Is er iemand die 'm heeft? Wil 'm sowieso ergens gaan luisteren. Alternatief is de Samsung HW-Q90r die voor 850 euro bij Art & Craft te koop is. 815 euro via externe partij (tv-online) bij bol.com of Amazon.nl.
Ik zie het inderdaad. Heel vreemd dat ie daar voor 817 euro te koop is. Had ze ook vanmiddag al gemaild of er nog iets van de prijs af kon, maar dat was niet mogelijk.xSmooth- schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Hoe bevalt die?
Heb een kleine €500 aan bonnen staan dus doe zowel de Q90 als de Vebos standaarden via bol.
Nog even geduld, zit een of andere bug in de website waardoor mijn tegoed niet in te wisselen is.![]()
[...]
Dat komt omdat de Q900T nog maar net uit is.
De Q90R is verder ook voor €817 te krijgen via Art & Craft bij Bol. (ja raar dat die daar goedkoper is dan bij Art & Craft zelf)
Bedankt voor uw mail.
Deze Soundbar staat bij ons aan een einde reeks actie met steun van Samsung.
Bij ons zijn dit voor nieuwe ongeopende dozen en een Benelux model en geen import.
Een betere prijs kunnen we niet echt meer voorzien en is reeds inclusief de levering naar NL.
Toch hopend u van dienst te zijn?
Je moet geen 360 graden geluid verwachten, meer een muur van geluid.Ben er schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:44:
Hoe klinkt de dolby atmos op eeën beosound stage
Ik heb nu sinds kort de lg sl10y maar ik neig toch naar de beosound.
Van een LG sl10y naar een Beosound Stage is nogal een grote stap.Ben er schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:44:
Hoe klinkt de dolby atmos op eeën beosound stage
Ik heb nu sinds kort de lg sl10y maar ik neig toch naar de beosound.
[ Voor 106% gewijzigd door cornelisprul op 30-08-2020 15:43 ]
Helemaal met je eens, wat je beschrijft is precies wat je krijgt met de B&O Soundstage en natuurlijk het strakke design!Shocked schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:13:
[...]
Van een LG sl10y naar een Beosound Stage is nogal een grote stap.
Zoals @ralphkeb al zegt, creëert de Beosound een dynamische muur van geluid. In de reviews (https://www.avforums.com/...age-soundbar-review.17442) hebben ze het over “exceptional clarity” en dat omschrijft wel het geluid het beste. Zeer muzikaal, heldere en open dialogen, effecten duidelijk gescheiden, mooi geheel en zeer dynamisch.
Er zit geen subwoofer bij, maar dat is ook niet nodig. De Beosound haalt 31,5 Hz diep, wat heel behoorlijk is.
Maar, voor echte dolby atmos effecten ben je wellicht beter af met hetgeen je hebt of wellicht de Samsung Q90R soundbar met achterspeakers.
De Beosound Stage is volgens mij een soundbar voor mensen die een zeer goede geluidskwaliteit prefereren boven een geluidseffect(je) zo nu en dan.
Ik zou gewoon eens gaan luisteren bij een B&O winkel, dan krijg je een goed idee hoe hij klinkt.
Precies dezelfde vraag maar dan voor regio Leeuwarden/Friesland (wil er best een stukje voor rijden)Buzzie schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:22:
weet iemand wellicht een winkel, Regio Den Haag, waar je zonder problemen de verschillende soundbars kan beluisteren??
Als je de sonos arc tegen vindt vallen, dan zegt dat wel wat. De Sonos arc zit vrij ver in het hoog en heeft absoluut een subwoofer nodig. De Denon is warmer en ronder.Ben er schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:21:
De stap maak ik graag
Ik heb verschillende soundbar gehad,en ik heb ervoor alleen maar receivers van marantz en denon gehad.
Alleen vind ik dat het lastig is met met vergelijk in de winkel of thuis,in de winkel luister je maar even.
Zelfs de sonos arc viel me tegen,dus dan hoop ik dat de beosound stage mijn keuze gaat worden.
En wil graag een soundbar omdat ik in een appartement woon en geen draden meer wil hebben.
Anders had mijn keuze zeker een receiver geweest.
En het moet gewoon ruimte vullend zijn,dolby atmos via een soundbar word lastig.
Erg tevreden over het geluid. Flinke verbetering tov wat ik had.xSmooth- schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Hoe bevalt die?
Heb een kleine €500 aan bonnen staan dus doe zowel de Q90 als de Vebos standaarden via bol.
Nog even geduld, zit een of andere bug in de website waardoor mijn tegoed niet in te wisselen is.![]()
[...]
Ik heb sinds gisteren een Samsung HW-Q70R aangesloten via HDMI-ARC op mijn 65OLED804, zelfde probleem... echt waardeloosmphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
Ik heb net even snel een call ingeschoten bij Philips support, en warempel, binnen een uur een antwoord. Niet helemaal wat ik wilde horen, maar goed...het is een antwoord:
[...]
Zou zomaar kunnen werken. Ik had ook (voor de update) dat ie ineens op het Android TV scherm de shortcuts naar de zenders niet meer liet zien. Na de update was het ineens terug (maar ten koste van Atmos). Ik ga die herinstallatie maar eens proberen. Kijken of het werkt.
[edit]
Geen effect
Ik vraag mij overigens af of het ook niet een Samsung issue kan zijn. Ook die heeft een firmware update gehad recentelijk. Maar wel opvallend dat het icm een Philips TV is. Dat wijst dan eerder naar de Philips.TVG88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:
[...]
Heb ook een ticket ingeschoten bij Philips, hopelijk gaan ze dit zsm fixen met een firmware update!
Ook ik snelle reactie van Philips, vanavond ff checken of alles goed staat ingesteld:mphilipp schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:31:
[...]
Ik vraag mij overigens af of het ook niet een Samsung issue kan zijn. Ook die heeft een firmware update gehad recentelijk. Maar wel opvallend dat het icm een Philips TV is. Dat wijst dan eerder naar de Philips.
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Dat lijkt me inderdaad vervelend en telkens handmatig wisselen naar TV luidsprekers en terug zou niet moeten. Voor de zekerheid, wat betreft Netflix heeft u wel een ultraHD abonnement nodig en uw data streaming zou op automatisch of hoog moeten staan (https://help.netflix.com/nl/node/64066).
Zou u eens de onderstaande stappen kunnen uitvoeren om te kijken of het verholpen is? De fabrieksreset heb ik weggelaten.
Controleer als eerste of uw TV de laatste software heeft:
1 - Ga naar uw TV menu en selecteer Instellingen (tandwieltje) > Software bijwerken > Updates zoeken en druk op OK.
2 - Selecteer Internet (aanbevolen) en druk op OK.
3 - De TV zoekt naar een update op internet.
4 - Als er een update beschikbaar is, kunt u de software direct bijwerken.
5 - Een software-update kan een paar minuten duren. Druk niet op de uit-knop op de TV of afstandsbediening.
6 - Als de update is voltooid, schakelt de TV terug naar de zender die u aan het kijken was.
Digitale uitvoer
Ga naar uw TV menu en selecteer Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer. Selecteer Multichannel (bypass) of Multichannel en test of het nu goed werkt.
HDMI-poort
Ga naar uw TV menu en selecteer Instellingen > Algemene instellingen > HDMI Ultra HD > HDMI (poort) > Optimaal. Als het al op optimaal stond, test dan voor de zekerheid op Standaard verbering biedt.
Controleer of EasyLink aanstaat
Instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > EasyLink > Aan.
Digital handshakeMocht het bovenstaande niet hebben geholpen, dan wil ik u vragen de gehele TV eens op te schonen middels een herinstallatie.
- Schakel de televisie UIT
- Ontkoppel alle kabels, accessoires en apparaten van de tv. Dit omvat een CAM-module, indien van toepassing
- Wacht minstens een minuut (nadat het LED-lampje is uitgeschakeld) voordat u de voedingskabel opnieuw aansluit
- Schakel de tv weer in zonder de losgekoppelde kabels, accessoires of apparaten opnieuw aan te sluiten
- Ontkoppel de voedingskabel van het externe apparaat. Sluit het netsnoer opnieuw aan na een minuut en start het apparaat op.
- Wacht 3-5 minuten zodat ze hun opstartproces kunnen voltooien.
- Sluit de HDMI-kabel eerst aan op de tv en vervolgens op het apparaat.
TV herinstallatie
1 - Ga naar uw TV menu en selecteer Instellingen (tandwieltje), selecteer Alle instellingen en druk op OK.
2 - Selecteer Algemene instellingen en selecteer TV opnieuw instellen.
3 - Volg de instructies op het scherm. De installatie kan enkele minuten duren.
Ik hoor graag van u of het nu weer werkt zoals het hoort.
Beetje jammer dat ie bij mij alleen maar zei dat ik de TV helemaal opnieuw moest installeren en niet die handshake procedure meegaf. Dan had ik dat ook geprobeerd.TVG88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:36:
[...]
Ook ik snelle reactie van Philips, vanavond ff checken of alles goed staat ingesteld:
Alles stond goed ingesteld en de digital handshake deed niets. Ik had weinig zin om de herinstallatie te doen aangezien al eerder werd gemeld dat dit geen effect had...mphilipp schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:31:
[...]
Beetje jammer dat ie bij mij alleen maar zei dat ik de TV helemaal opnieuw moest installeren en niet die handshake procedure meegaf. Dan had ik dat ook geprobeerd.
Herinstallatie werkte niet. Ik ben benieuwd of zo'n handshake procedure (of herinitialisatie) werkt. Ik zou het raar vinden, want het werkte eerst wel. Misschien is die Philips software lekker buggy. Ik was eerst ook die regel met de TV zenders kwijt in het hoofdscherm van Android TV. Met geen mogelijkheid terug te krijgen (herinstallatie zou wel geholpen kunnen hebben denk ik). Na de firmware update was ie er weer.
Zo'n herinstallatie is zo'n werk. Alle apps weer opnieuw instellen, favorieten enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door TVG88 op 01-09-2020 19:58 ]
Pas je op dat je niet teveel inlevert qua performance omdat het er mooi uit moet zien? Doen architecten ook vaak, bij de buren hadden ze een uitbouw laten plaatsen van 2,5m diep. De architect vond het er mooier uit zien als er in de uitbouw spotjes zaten. Daardoor loopt de uitbouw voor zeker 40cm terug naar binnen. Effectief dus net een 2 meter uitbouw, maar het oog wil ook wat.Draicon schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:47:
Maandag de Q90r besteld en gisteren binnen gehad. In de avond wilde ik 'm lekker installeren. Soundbar uitgepakt incl sub en een speaker. Komt vrouwlief naar beneden en zegt dat ze de bar toch te groot vindt. Ook vindt ze 'm niet passen qua design in de woning. Zij gaat over de styling en dat doet ze erg goed. Na 't een halfuur aangekeken te hebben, gaf ze toch echt aan dat ze er niet aan kon wennen. Ik weer netjes alles ingepakt, maar ik moet dus op zoek naar een nieuwe soundbar. Het liefst wit of zwart, maar dan niet zo industrieel en niet zo hoog.
Sonos Arc zal in beide kleuren bevallen. Denk ook wel de Harman Kardon Citation Bar. Echter wil ik 't liefst wel Dolby Atmos hebben en een sub. Bij beide merken moet ik 'm apart aanschaffen. Waar ik nu klaar was voor 800 euro moet ik nu veel meer investeren. LG en JBL gaan er niet binnenkomen, want die lijken toch redelijk op Samsung soundbars. Minder mooi (smaak). Moet dus iets hebben wat leuk is om naar te kijken. Mis ik nog wat soundbars naast de Arc en Citation?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq