Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:59

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Het gewoon treurig dat als ik netjes de tijd neem te Googlen (schijnbaar ben ik daar minder behendig in dat jullie). Dat ik gelijk wordt afgebrand van alle kanten, terwijl ik mij netjes aan de regels houd - voordat ik besluit een post op Tweakers te plaatsen. Dat deze vraag hier vaker langs komt is niet mijn schuld, en is het dus ook niet netjes om die frustratie dan op mij af te reageren.

Ik vind het gewoon niet onredelijk om een simpele vraag in dit topic te plaatsen over een eventuele komst van een RMAH voor hardcore spelers als ik netjes daarvoor de tijd heb genomen om het even te Googlen. Er komen hier tevens wel meer vragen langs (ook in mijn vakgebied - het 3D graphics topic) die makkelijk (nog veel makkelijker dan deze vraag) te Googlen zijn. Alleen omdat de vraag niet eerder langs kwam wordt er gewoon antwoord gegeven...

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384131

SeamusXanthus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:18:
Als Blizzard ballen heeft maken ze gewoon een NO-AH mode (zoals ze nu een Hardcore mode hebben. Dit is precies hetzelfde maar dan met de volgende aangepaste regels:
- geen AH
- item stats gemiddeld iets beter om te compenseren (+meer kans op set/legendary) en end-game toch toegankelijk te maken
- items mogen alleen geruild worden met mensen die in de game aanwezig waren toen het item dropte

Hierdoor is het weer leuk voor de spelers die willen focussen op de game zelf, en niet willen 'cheaten' op de AH.
Dit is een beetje een loos verhaal. Je kan hier gewoon zelf voor kiezen. En dat van die items is reeds gedaan, en het is nu eenmaal geen touwtje trekken met 'altijd prijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:18:
Als Blizzard ballen heeft maken ze gewoon een NO-AH mode (zoals ze nu een Hardcore mode hebben. Dit is precies hetzelfde maar dan met de volgende aangepaste regels:
- geen AH
- item stats gemiddeld iets beter om te compenseren (+meer kans op set/legendary) en end-game toch toegankelijk te maken
- items mogen alleen geruild worden met mensen die in de game aanwezig waren toen het item dropte

Hierdoor is het weer leuk voor de spelers die willen focussen op de game zelf, en niet willen 'cheaten' op de AH.
Als in good old single-player mode? Dit bepaal je zelf dus, jij kiest of je wel of niet wilt handelen, dus is niet strikt noodzakelijk.

Wil je wel met vrienden kunnen spelen, kun je weer items droppen/traden in games->,dan krijg je de oude trade channels weer terug van D2, en verander je feitelijk niets. Of je moet alle vormen van itemuitwisseling uit kunnen gaan zetten(dus ook items op de grond droppen).

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 11:44
Ach wat hardcore AH betreft, there are other ways! (bijvoorbeeld ebay).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

ElmarNieser schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:21:
Het gewoon treurig dat als ik netjes de tijd neem te Googlen (schijnbaar ben ik daar minder behendig in dat jullie). Dat ik gelijk wordt afgebrand van alle kanten, terwijl ik mij netjes aan de regels houd - voordat ik besluit een post op Tweakers te plaatsen. Dat deze vraag hier vaker langs komt is niet mijn schuld, en is het dus ook niet netjes om die frustratie dan op mij af te reageren.

Ik vind het gewoon niet onredelijk om een simpele vraag in dit topic te plaatsen over een eventuele komst van een RMAH voor hardcore spelers als ik netjes daarvoor de tijd heb genomen om het even te Googlen. Er komen hier tevens wel meer vragen langs (ook in mijn vakgebied - het 3D graphics topic) die makkelijk (nog veel makkelijker dan deze vraag) te Googlen zijn. Alleen omdat de vraag niet eerder langs kwam wordt er gewoon antwoord gegeven...
Dat is niet helemaal het geval. Mensen geven aan dat het niet waarschijnlijk is dat die komt (echt zeker weten doe je het nooit). Ze geven er zelfs nog linkjes bij maar dat is blijkbaar ook niet afdoende en dan komt er irritatie omdat het een vraag is die erg vaak langs komt. Maar ik kan me voorstellen dat het overkomt alsof we heel licht ontvlambaar zijn, excuus. We zijn wel lief hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Daar kies je toch zelf voor....?
De AH is nu natuurlijk wel een calculated game mechanic. De kans op sets/mythics is extreem laag, maar icm het spelersaantal zijn er altijd wel mensen die iets vinden, zodat je ze via de AH alsnog kan bemachtigen; als je dus zonder AH speelt ontneem je jezelf een berg items. In dat licht zie ik een non-AH ladder (ala D2) met betere droprates wel zitten, maar nog liever zie ik dat die krengen ueberhuapt vaker droppen. Dingen vinden is namelijk gewoon leuk, dingen kopen niet.

Gister na zo'n 150 uur (oid) mn eerste mythic gevonden -O-

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 14:23
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:13:
[...]

Vraag me af waarom jullie dit zo'n hot issue vinden en schijnbaar in zwart-wit in drievoud een officiele verklaring willen zien dat het niet nooit en nimmer een RMAH voor HC players komt.
Het maakt mij helemaal niets uit, maar de tekst waar het over ging was op meerdere manieren te lezen.
De link van orgamon lijkt me daarintegen 100% duidelijk..
Als je echt zo'n last hebt van dit soort post zou ik ze gewoon negeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:58
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:55:
[...]

Ingaan op een rant doe ik niet vaak, maar bij deze dan toch:

Hoe makkelijk is het om zelf een setje bij elkaar te farmen waarmee je Act 1 Inferno kunt farmen en zelf progressen door de game. Of desnoods een startsetje op AH te kopen waarmee je hetzelfde kunt doen. (vergelijk AH in WoW om instances te kunnen farmen).
Dat jij het AH gebruikt om je eigen spel mee te verpesten, tjsa...
Het is door de randomization in items vrijwel niet mogelijk om verder te komen dan act 4hell / act1 inferno zonder de AH. Tenzij je echt jaren wil farmen...Oh vet een dikke barbarian belt lvl 63, ah nice... 150 vit/dex/int...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 08:36

Ryan1981

Je ne sais pas

"All of a Hardcore character’s items are forever lost upon that character’s death, so to avoid the risk of a player spending real money on items that could then be permanently lost when the character dies, we decided to restrict the use of the realm-money auction house in Hardcore mode."

Dit gaat over het realm-money auction house :Y) Bedoelen ze daar het ingame gold auction house? Erg verwarrende beschrijving als je het mij vraagt O-)

En op een paar posts terug, ik gebruik het AH alleen om items te verkopen en te speculeren om meer gold te maken. Ik gebruik geen items van het AH.

Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik het kopen van een super goed wapen een beetje aan vind voelen als cheaten en tot nog toe gaat het nog steeds vooruit dus heb ik nog geen AH nodig gehad. Het verdienen van gold via AH kan natuurlijk ook een beetje als cheaten gezien worden maar die afweging voor mij was dat met gold verzamelen er geen kans element is en je met gold alleen toch niets kan zonder de juiste comodities/plans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 16:57
EDIT : <verhaal zonder AH mode>

Dat gaan ze nooit integreren want dan maken ze geen winst meer ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sfinx- op 11-07-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

sbmuc schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Het is door de randomization in items vrijwel niet mogelijk om verder te komen dan act 4hell / act1 inferno zonder de AH. Tenzij je echt jaren wil farmen...Oh vet een dikke barbarian belt lvl 63, ah nice... 150 vit/dex/int...
Dat is mijn ervaring ook. Tig keer met 5NV van Siegebreaker naar Azmodan gelopen en ik kom vrijwel niets bruikbaars tegen. Bogen die leuke damage leveren maar verder stats als strength en int hebben. En enkele items waar mijn lvl 54 WD blij mee is. Maar fatsoenlijk spul om Act 1 Inferno in te gaan heb ik niet gezien.
Daarnaast heeft Blizzard gezegd dat het AH onderdeel is van de game, je gear voor Inferno zou uit spullen moeten bestaan die je zelf hebt gevonden, gemaakt én gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

"All of a Hardcore character’s items are forever lost upon that character’s death, so to avoid the risk of a player spending real money on items that could then be permanently lost when the character dies, we decided to restrict the use of the realm-money auction house in Hardcore mode."

Ben ik de enige die dit een beetje een non-argument vindt? Het is toch gewoon een simpel feit waar je rekening mee kan houden. Ik denk dus dat ze deze statement maar als dekmantel gebruiken om de echte reden "Gezeur voorkomen van items die door lag/disconnects verloren gaan" te verdoezelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

sbmuc schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Ik ben een wizard in inferno act 2 en elk item dat ik draag heb ik zelf gevonden ik heb niets van het AH gebruikt, act 2 heb ik voor mijn gevoel nog iets te veel moeite mee en ben daarom nog even aan het farmen in act 1 maar ik denk dat als ik hier een daar een elite oversla ik wel tot aan belial kan komen. Hoe belial me afgaat durf ik niet te zeggen, ik heb dat altijd al de lastigste baas van het hele spel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 21:44

skoozie

SCSI

ElmarNieser schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:34:

Ben ik de enige die dit een beetje een non-argument vindt? Het is toch gewoon een simpel feit waar je rekening mee kan houden. Ik denk dus dat ze deze statement maar als dekmantel gebruiken om de echte reden "Gezeur voorkomen van items die door lag/disconnects verloren gaan" te verdoezelen :P
Leg je er alsjeblieft gewoon bij neer. accepteer je het niet leg dan aan ticket in bij Blizzard. Ja wij zouden ook willen dat de mogenlijkheid er is mara zien ook de gevaren als het er is. maar om nu 2 pagina's te lezen dat jij het er niet mee eens bent begint behoorlijk irritant te worden....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

Ja, het is een non-argument. Plus het is niet eens waar, ze zijn "permanently lost". In je Fallen Heroes als je een beetje heen en weer klikt tussen de tabs, kun je nog steeds "Inspect" doen. Dat toont vervolgens al je gear van je Fallen Heroes.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zeggen ze toch ook? Ze willen het risico voorkomen dat mensen dus echt geld verliezen door de dood van een character. En of dat dan door lags/disconnects komt, dat valt daar gewoon onder. Ze nemen hier de spelers tegen zichzelf in bescherming, alsmede dat ze zichzelf indekken zoals jij het wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28

Waarschijnlijk zal in veel landen dit gezien worden als gokken en dan wordt Diablo 3 ineens een gok spelletje, en zal het in veel landen verboden zijn en of gebonden aan erg strenge regels/wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:29:

Dit gaat over het realm-money auction house :Y) Bedoelen ze daar het ingame gold auction house? Erg verwarrende beschrijving als je het mij vraagt O-)

En op een paar posts terug, ik gebruik het AH alleen om items te verkopen en te speculeren om meer gold te maken. Ik gebruik geen items van het AH.

Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik het kopen van een super goed wapen een beetje aan vind voelen als cheaten en tot nog toe gaat het nog steeds vooruit dus heb ik nog geen AH nodig gehad. Het verdienen van gold via AH kan natuurlijk ook een beetje als cheaten gezien worden maar die afweging voor mij was dat met gold verzamelen er geen kans element is en je met gold alleen toch niets kan zonder de juiste comodities/plans.
Realm is: US / EU/ Asia

En verder, hoeveel uur heb je al in je wizard zitten..... props dat je het zonder AH doet, maar je bent wat dat betreft wel een doorzetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Barthak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Ja, het is een non-argument. Plus het is niet eens waar, ze zijn "permanently lost". In je Fallen Heroes als je een beetje heen en weer klikt tussen de tabs, kun je nog steeds "Inspect" doen. Dat toont vervolgens al je gear van je Fallen Heroes.
Nee inderdaad, ik denk echt dat er een hoop mensen best bereid zijn om een paar euro's te betalen voor items die 'waarschijnlijk' verloren gaan :)

P.S. @skoozie - Het is niet dat ik me er niet bij neer kan leggen, ik daht dat dit de plek was om over dit soort zaken te 'discuseren'? Maargoed, ik denk dat dit gewoon niet echt een het topic voor mij is :( jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Vandread schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Realm is: US / EU/ Asia

En verder, hoeveel uur heb je al in je wizard zitten..... props dat je het zonder AH doet, maar je bent wat dat betreft wel een doorzetter.
Goeie vraag ik durf het eigenlijk niet precies te zeggen, zal het vanavond eens opzoeken. In ieder geval schat ik rond de 200 ofzo misschien zelfs 300. Ik kan alleen in de avonden en weekenden spelen. En ja ik geef je wel gelijk dat ik soms erg geduldig kan zijn. Je kan nog wel gelijk krijgen, dat ik op een gegeven moment besluit wat items uit het AH te kopen & te gebruiken maar voorlopig ben ik nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 01:55

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Barthak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Zou graag de totale stats willen zien, zodat ik weet wat verbeterd moet worden bij de volgende hero. ;)

Misschien moet ik harder kijken maar de inspect knop zie ik niet... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:45:
[...]
Goeie vraag ik durf het eigenlijk niet precies te zeggen, zal het vanavond eens opzoeken. In ieder geval schat ik rond de 200 ofzo misschien zelfs 300. Ik kan alleen in de avonden en weekenden spelen. En ja ik geef je wel gelijk dat ik soms erg geduldig kan zijn. Je kan nog wel gelijk krijgen, dat ik op een gegeven moment besluit wat items uit het AH te kopen & te gebruiken maar voorlopig ben ik nog niet zo ver.
Als je nog goed barb spullen hebt wil ik wel een keertje traden, is wellicht een minder grote bottleneck voor je dan direct naar de AH gaan ;) Heb nog wel wizard meuk en ben net met een barb begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Vandread schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Als je nog goed barb spullen hebt wil ik wel een keertje traden, is wellicht een minder grote bottleneck voor je dan direct naar de AH gaan ;) Heb nog wel wizard meuk en ben net met een barb begonnen.
Haha, Ik heb idd regelmatig een stash vol met items. Zit nu ook te wachten tot ik weer plekjes vrij hebt in mijn AH.

Helaas doe ik ook niet aan ruilen behalve voor gold :P (aangezien ik het item zelf toch niet mag gebruiken van mezelf) Ik post zo af en toe mijn stash op het trading forum wanneer ik het niet verkocht gekregen heb in het AH misschien zit er wat bruikbaars tussen. Ga denk ik vandaag of morgen weer een lijstje posten al moet ik zeggen dat de vendor steeds betere items van mijn krijgt omdat ik het vaak de moeite niet waard vind lol :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 11-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Ik dump alles wat ik niet kan en ga gebruiken op AH tegen bodem prijzen.
Zijn vaak in 5 Min verkocht
Max buy out tussen 2 a 5 k.
Tja geen zin om 2 dagen te wachten om iets te verkopen.

Denk maar zo als ik iemand anders er blij mee kan maken waarom niet :)

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Raoul.TLS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:14:
Ik dump alles wat ik niet kan en ga gebruiken op AH tegen bodem prijzen.
Zijn vaak in 5 Min verkocht
Max buy out tussen 2 a 5 k.
Tja geen zin om 2 dagen te wachten om iets te verkopen.

Denk maar zo als ik iemand anders er blij mee kan maken waarom niet :)
Hmm dat is misschien nog wel het overwegen waard. Ik zou willen dat mensen in je stash konden kijken via je profiel. Dat zou pas tijd schelen. Dan hoef je iemand alleen maar je battletag te geven en dan weten ze wat je te bieden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Echt verkoop vast ook wel dingen die misschien 1 M waard zijn voor 5K maar boeie.
You win some You lose some.
Als het me allemaal te veel wordt en ruimte nodig heb vooral.
Gewoon alles wat L60 61 en 62 is gewoon voor het bedrag wat ze waard zijn. Hoop dat iemand er nog wat ana heeft ipv dat ik ze salvage. Soms zet ik er 100 goud of 2 erbij. Maar tja heb liever iets in 10min verkocht
Dan 2 dagen wachten tot het slot weer vrij is en dat die terug komt omdat die te duur was.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Raoul.TLS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:25:
Echt verkoop vast ook wel dingen die misschien 1 M waard zijn voor 5K maar boeie.
You win some You lose some.
Als het me allemaal te veel wordt en ruimte nodig heb vooral.
Gewoon alles wat L60 61 en 62 is gewoon voor het bedrag wat ze waard zijn. Hoop dat iemand er nog wat ana heeft ipv dat ik ze salvage. Soms zet ik er 100 goud of 2 erbij. Maar tja heb liever iets in 10min verkocht
Dan 2 dagen wachten tot het slot weer vrij is en dat die terug komt omdat die te duur was.
Ja daar zat ik ook aan te denken. Ik zet mijn items meestal met 3141 startbod en dan absurd hoge buyout omdat ik te lui ben uit te zoeken wat het waard is (ik kan het natuurlijk een klein beetje inschatten maar soms snap ik er echt niets van)

Bij items waarvan ik denk dat ze echt veel waard zijn begin ik bij het RMAH, ander items gaan direct op het AH en als ze na 1 keer niet verkocht zijn is het vendor :P Overigens nu ik mijn eerste plan heb ga ik waarschijnlijk alles dat 60+ is salvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Kijk Level 63 Items met heel veel DEX Vita en goede stats zoek ik uit.
maar een Boog met 200 intel pff
Of een zwaard met intel pff wegdoen.
gewoon dumpen die handel max buy out 3 of 4 k en is zeker in 10 min weg

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Ik zet mijn items meestal met 3141 startbod
Afrond-foutje, startbod zou 3142 moeten zijn. B)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Rannasha schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Afrond-foutje, startbod zou 3142 moeten zijn. B)
Heel scherp, ga ik vanaf nu doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 08:09
ElmarNieser schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:21:

Ok je hebt gelijk dat je toch wel op zen minst een vraag moet kunnen stellen, vooral omdat je eerst al zelf dingen opgezocht had. Ik denk dat het nu gewoon voor veel mensen irritant werd omdat er in die link van ormagon letterlijk staat dat er geen RMAH zal komen en je dat toch bleef vragen :P (Zie mijn vorige post)

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Raoul.TLS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:32:
Haha, een keer raden waar ik nu mee rondloop: Een blauw zwaard met intel :D (beste wapen wat ik tot nog toe gevonden heb voor een wizard in act 1 inferno, 760 DPS AS 1.4 ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 20:51
Geen idee hoe het me de vorige keer is gelukt alleen 55-60 loop ik totaal op vast dit keer. Glass Canon geprobeerd, hydra kiting geprobeerd maar ik ga gewoon te veel dood =/
Iemand zin om me een paar keer door Arreat Crater 1, 2 en Core te boosten op Hell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Raoul.TLS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:32:
een 2hand met intel moet je bewaren he, vooral 900+ dps voor de barbs/monks met een enchantress
Levert altijd wel minimaal 100k op

En voor de 1hands:
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
[...]

Haha, een keer raden waar ik nu mee rondloop: Een blauw zwaard met intel :D (beste wapen wat ik tot nog toe gevonden heb voor een wizard in act 1 inferno, 760 DPS AS 1.4 ofzo.)

[ Voor 26% gewijzigd door pstalman op 11-07-2012 12:40 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 08:09
Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
Geen idee hoe het me de vorige keer is gelukt alleen 55-60 loop ik totaal op vast dit keer. Glass Canon geprobeerd, hydra kiting geprobeerd maar ik ga gewoon te veel dood =/
Iemand zin om me een paar keer door Arreat Crater 1, 2 en Core te boosten op Hell?
Ik ben momenteel nog op het werk maar wil je vanavond wel ff boosten hoor. Coby#1348
Ik ben rond 7 uur online

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
CobyBE schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Ik ben momenteel nog op het werk maar wil je vanavond wel ff boosten hoor. Coby#1348
Ik ben rond 7 uur online
Ik voeg je wel alvast toe maar als er in de tussen tijd iemand anders komt zal ik het je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
Ik kan me vergissen maar er staat mij bij dat ik in Hell regelmatig de terminus gefarmed heb voordat ik daarna in een keer doorgestoten ben naar inferno. Als ik het goed heb kun je direct de quest starten waarbij je zolten kulle kunt afmaken. Weet niet of hij nu moeilijker is in Hell, heb sinds de patch niet geprobeerd maar als ik me niet vergis krijg je daar wel een hoop experience voor. Zou dus zo moeten gaan:

Quest laden
Kill Kule
Leave game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pstalman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:39:
[...]

een 2hand met intel moet je bewaren he, vooral 900+ dps voor de barbs/monks met een enchantress
Levert altijd wel minimaal 100k op

En voor de 1hands:

[...]
Bow met 900 DPS en Int kan voor een WD ook best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Wow, ik wist niet dat een DH zo makkelijk aan gear komt dat genoeg is voor Act 2. Ik ben nu net 2 dagen lvl 60 en ik kan Act 2 makkelijk aan. Ik heb denk ik 400k aan gear gekocht op de AH en daarmee loop ik er al zo doorheen :X. Als ik dit eerder had geweten...
Meeste is all ress + dex + vit wat ik nu draag. Ik moet alleen wat meer CHD verkrijgen, maar dat komt wel.
Toch wel lekker om flink dps te kunnen doen terwijl je aan het kiten bent ipv als barbarian geen dps te kunnen doen, want je moet overal voor wegrennen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:45:
[...]

Ik kan me vergissen maar er staat mij bij dat ik in Hell regelmatig de terminus gefarmed heb voordat ik daarna in een keer doorgestoten ben naar inferno. Als ik het goed heb kun je direct de quest starten waarbij je zolten kulle kunt afmaken. Weet niet of hij nu moeilijker is in Hell, heb sinds de patch niet geprobeerd maar als ik me niet vergis krijg je daar wel een hoop experience voor. Zou dus zo moeten gaan:

Quest laden
Kill Kule
Leave game
Ze hebben volgensmij Kulle nu al 2x generfd omdat hij te veel exp gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:46:
[...]

Ze hebben volgensmij Kulle nu al 2x generfd omdat hij te veel exp gaf.
Oh das minder.

Misschien het volgende dan, in de cemetary of the forsaken heb je een defiled crypt die een special event heeft dat the jar of souls heet.

Niet alleen krijg je hier experience voor (niet veel maar toch) maar je kan dus een monster kill maken van een heleboel (50+?) skeletons + met genoeg MF zit er altijd wel 1 rare in die jar. Ik zou daar dan even op farmen, crypt in, snel kijken of er een pad naar het midden van de crypt is, zo ja = jar of souls, zo nee exit, 3 crypts niet? leave game etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerry schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:46:
Wow, ik wist niet dat een DH zo makkelijk aan gear komt dat genoeg is voor Act 2. Ik ben nu net 2 dagen lvl 60 en ik kan Act 2 makkelijk aan. Ik heb denk ik 400k aan gear gekocht op de AH en daarmee loop ik er al zo doorheen :X. Als ik dit eerder had geweten...
Meeste is all ress + dex + vit wat ik nu draag. Ik moet alleen wat meer CHD verkrijgen, maar dat komt wel.
Toch wel lekker om flink dps te kunnen doen terwijl je aan het kiten bent ipv als barbarian geen dps te kunnen doen, want je moet overal voor wegrennen.
Ik merk dat er bij mij veel dex spul dropped en ik verzuip ook in de (kruis)bogen na een farmrun en daar zitten ook altijd wel goeden tussen naast alle int.strength bogen. Ik zou willen dat er voor mijn barb zoveel spul te looten viel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Oh das minder.

Misschien het volgende dan, in de cemetary of the forsaken heb je een defiled crypt die een special event heeft dat the jar of souls heet.

Niet alleen krijg je hier experience voor (niet veel maar toch) maar je kan dus een monster kill maken van een heleboel (50+?) skeletons + met genoeg MF zit er altijd wel 1 rare in die jar. Ik zou daar dan even op farmen, crypt in, snel kijken of er een pad naar het midden van de crypt is, zo ja = jar of souls, zo nee exit, 3 crypts niet? leave game etc :P
Act 1 geeft echt weinig exp, ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd daar. Ik ben nu gewoon aan het grave zergen want dat is ironisch genoeg goedkoper dan kiten en redelijk effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 18:19
Jerry schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:46:
Misschien eens proberen te blijven staan als barb? :)
Ik ken niet alle classes even goed maar denk dat barb misschien wel de hoogste burst damage kan doen met de juiste combinatie aan skills en dit heb je alleen nodig bij champ packs / bosses.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:54:
[...]

Act 1 geeft echt weinig exp, ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd daar. Ik ben nu gewoon aan het grave zergen want dat is ironisch genoeg goedkoper dan kiten en redelijk effectief.
Je kan best gelijk hebben hoor maar weet je zeker dat die monster kill die ik beschreef weinig experience geeft, lijkt me dat het in combinatie met de juiste gear echt heel snel moet gaan? Er is nog zo'n punt tussen northern higlands en leorics hunting grounds waar je een kleine trap hebt en daar komen dan ineens een heuleboel geiten naar beneden rennen, en ook ergens een trap heb ik hier gelezen een beetje later in leorics manner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

JohnnyV76 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:56:
[...]

Misschien eens proberen te blijven staan als barb? :)
Ik kan niet alle classes even goed maar denk dat barb misschien wel de hoogste burst damage kan doen met de juiste combinatie en dit heb je alleen nodig bij champ packs / bosses.
Probleem is dat je evenveel defense als dps moet hebben om lekker erdoorheen te gaan als barbarian. En dat is echt schofterig duur op het moment.
Ik zit trouwens in Act 3 op mijn barb, maar alle upgrades zijn nu zo duur dat ik maar mijn DH ben gaan spelen. En dat ik daarmee nu al aan het einde van Act 2 zit is gewoon 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 11-07-2012 13:01 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:57:
[...]

Je kan best gelijk hebben hoor maar weet je zeker dat die monster kill die ik beschreef weinig experience geeft, lijkt me dat het in combinatie met de juiste gear echt heel snel moet gaan? Er is nog zo'n punt tussen northern higlands en leorics hunting grounds waar je een kleine trap hebt en daar komen dan ineens een heuleboel geiten naar beneden rennen, en ook ergens een trap heb ik hier gelezen een beetje later in leorics manner.
Nouja, het geeft weining omdat je eerst ook die jar moet zoeken dus de exp voor de tijd je er aan besteed is laag. Leoric's Manor gaf ook weinig, heb ik geprobeerd. Tot nu toe is act 3 beacons en catapults grave zergen het snelst aangezien er echt bakken met monsters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Nouja, het geeft weining omdat je eerst ook die jar moet zoeken dus de exp voor de tijd je er aan besteed is laag. Leoric's Manor gaf ook weinig, heb ik geprobeerd. Tot nu toe is act 3 beacons en catapults grave zergen het snelst aangezien er echt bakken met monsters zijn.
Ok, tja dan is het lastig. Er is gear die extra experience voor (monster) kills geeft dacht ik maar das misschien ook weer zonde van je gold om daar te veel aan uit te geven. Daarnaast ga ik er vanuit da je een rood juweel in je helm hebt enzo. Ben overigens wel nieuwsgierig nu hoeveel exp die jar of souls geeft (kan ik niet meer zien want ben level 60) want volgens mij behoord die toch wel tot een van de hoogste monster kills (in ieder geval als ik die doe als wizard in archon mode staat me bij dat hij 50+ kills geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ach, als Blizzard zou stoppen met alle damnt exp plekken te nerfen was er geen probleem. Ik zie echt niet waarom ze het erg vinden. Levelen was leuk de eerste keer, volgende paar keren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
In de patch notes die ik vanochtend las stond dat de kosten van 'normale' wear en tear van je items gehalveerd waren. Na wat testrondes lijkt het er eerder op dat ze verdubbeld zijn en weer terug op het absurde niveau van eerst.

Screw up van Blizzard of zie ik spoken? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naluh! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:13:
In de patch notes die ik vanochtend las stond dat de kosten van 'normale' wear en tear van je items gehalveerd waren. Na wat testrondes lijkt het er eerder op dat ze verdubbeld zijn en weer terug op het absurde niveau van eerst.

Screw up van Blizzard of zie ik spoken? :?
Spoken.

Waarschijnlijk heb je in de tussentijd gewoon betere gear gevonden/gekocht, waardoor het automatisch ook duurder wordt (lvl 63 items zijn veel duurder qua repairs dan lvl 59 items)

Ik heb zelf amper repairs met normale wear & tear. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Als in good old single-player mode? Dit bepaal je zelf dus, jij kiest of je wel of niet wilt handelen, dus is niet strikt noodzakelijk.

Wil je wel met vrienden kunnen spelen, kun je weer items droppen/traden in games->,dan krijg je de oude trade channels weer terug van D2, en verander je feitelijk niets. Of je moet alle vormen van itemuitwisseling uit kunnen gaan zetten(dus ook items op de grond droppen).
Ik heb inderdaad voor mezelf bepaald in elk geval t/m hell geen AH te gebruiken. Wat mensen niet realiseren is dat, ook al gebruik je de AH zelf niet, je er wel nadelig effecten van hebt: Zo vind je om die reden nooit een Legendary item. En je speelt soms ook met vrienden die wel alles op de AH halen, en dan is de game eigenlijk niet leuk meer (want ze hebben dan bijv 2x zo veel dps als een normale char op dat level waardoor de game veel te makkelijk wordt). En ik vind het dan onbeleefd om ze geen toegang te geven tot mijn game.

Je krijgt de oude manier van traden niet terug in mijn voorgestelde non-AH mode. In mijn voorstel kan een item worden getrade met mensen in de group toen het item dropte. Je kan een item dan wel droppen, maar dan wordt dit inderdaad niet gezien door mensen buiten de originele group.

Wat je dan krijgt is een mode waar het weer spannend wordt om items te vinden, en waar de mensen waarmee je speelt met dezelfde voorwaarden speelt. Zo slecht is dit idee toch niet?
Ik vind het een leuk spel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet aan ALLES dat deze game gemaakt rondom het gebruik van de AH. De balans is hierdoor compleet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Spoken.

Waarschijnlijk heb je in de tussentijd gewoon betere gear gevonden/gekocht, waardoor het automatisch ook duurder wordt (lvl 63 items zijn veel duurder qua repairs dan lvl 59 items)

Ik heb zelf amper repairs met normale wear & tear. :)
Nog eens wat testen dan :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:11:
Ach, als Blizzard zou stoppen met alle damnt exp plekken te nerfen was er geen probleem. Ik zie echt niet waarom ze het erg vinden. Levelen was leuk de eerste keer, volgende paar keren niet.
Ach, zolang je over SC praat is zou je voldoende hebben aan 5x totaal. Als ik dit vergelijk met het aantal diablo2 chars dat ik heb gehad boven level 75(stuk of 50?). Daar kwam dat doordat je geen statpunt/skillpunt fouten kon corrigeren, maar kon dat met een aantal vrienden in een paar uur(zeg 5uur).

Nu is het max 1x per class, daar kan ik nog wel mee leven, bovendien kost het je na de nerf nog steeds minder dan 20 uur om level 60 te worden als je gewoon met +exp items/helm met +exp socket speelt. (daarbij dus geen reruns van quests enzo, gewoon het spel volgen.

Op HC moet je het veel vaker doen, dan wordt het wel vrij storend op een bepaald moment denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:11:
Had je ook al geinvesteerd in een experience gear of denk je dat daar nog wat ruimte over is? Dat is het enige wat ik nog zou weten dat kan helpen.

Ik last trouwens ook in de patch notes dat je nu comodities in het RMAH kunt verkopen. Iemand die dit al gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:19:
[...]
Zo slecht is dit idee toch niet?
Wilde ik ook helemaal niet zeggen, probeerde alleen te checken wat exact je voorstel was. Aangezien ik het idee had, dat je niet zonder multiplayer wilde spelen. En als je dan een gamemode voorstelt zonder AH, moet je volgens mij nog een aantal dingen doen om te bereiken wat jij volgens mij wilde.

De check die jij voorstel dat items alleen gezien kunnen worden door de groep die bij de drop was, is wel een erg ingewikkelde om te implementeren denk ik. Ook voor jezelf op een bepaald moment lastig bijhouden met wie je iets hebt gevonden(aannemende dat er veel wisselende groepsamenstellingen kunnen zijn).

Om in jouw lijn mee te denken, in plaats van iets met de drops te doen die je vindt in een context, is het wellicht leuk om de game in bepaalde context te spelen. Dus in plaats van een public region(EU) dat je een closed region zou kunnen aanmaken. Waar jij met een vaste groep vrienden in speelt(vergelijk een soort online-LAN versie), of met een guild of met alle tweakers. Iets in die geest.
Dan bestaan de items die je vindt alleen in die region. Met twee sub-opties, huge shared stash(guild bank) of een mini gold-only auctionhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ryan1981 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:33:
[...]

Had je ook al geinvesteerd in een experience gear of denk je dat daar nog wat ruimte over is? Dat is het enige wat ik nog zou weten dat kan helpen.

Ik last trouwens ook in de patch notes dat je nu comodities in het RMAH kunt verkopen. Iemand die dit al gedaan heeft?
Uhm, dat word wel erg duur. Ik heb nu gewoon int gemaxed voor zoveel mogelijk DPS, ik heb sowieso al weinig vit dus als ik +exp gear ga kopen blijft er helemaal niks meer over. Int inleveren gaat ook niet want dat heb ik nodig om op 19k DPS te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Uhm, dat word wel erg duur. Ik heb nu gewoon int gemaxed voor zoveel mogelijk DPS, ik heb sowieso al weinig vit dus als ik +exp gear ga kopen blijft er helemaal niks meer over. Int inleveren gaat ook niet want dat heb ik nodig om op 19k DPS te zitten.
Enige wat je echt nodig hebt is een helm met een +%exp gem. Zorg dat die helm ook al +xx exp/kill heeft als stat en dat scheelt een boel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Ach, zolang je over SC praat is zou je voldoende hebben aan 5x totaal. Als ik dit vergelijk met het aantal diablo2 chars dat ik heb gehad boven level 75(stuk of 50?). Daar kwam dat doordat je geen statpunt/skillpunt fouten kon corrigeren, maar kon dat met een aantal vrienden in een paar uur(zeg 5uur).

Nu is het max 1x per class, daar kan ik nog wel mee leven, bovendien kost het je na de nerf nog steeds minder dan 20 uur om level 60 te worden als je gewoon met +exp items/helm met +exp socket speelt. (daarbij dus geen reruns van quests enzo, gewoon het spel volgen.

Op HC moet je het veel vaker doen, dan wordt het wel vrij storend op een bepaald moment denk ik.
Op HC valt dat ook wel mee... Pas als je eind hell begint te komen is het misschien verstandig om ergens wat te gaan grinden om lvl 60 te zijn alvorens je aan act 3 en 4 begint maar zelfs dat is niet eens persee nodig als je zorgt dat je de goede gear hebt. Lees: ziek overpowered zijn door te werken met lvl 60+ gear met -level req. d:)b

edit: Nog mooier... -level requirement kan tot 18... ofwel op level 42 rondlopen met level 60 items })

[ Voor 4% gewijzigd door PizZa_CalZone op 11-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:37:
[...]

Enige wat je echt nodig hebt is een helm met een +%exp gem. Zorg dat die helm ook al +xx exp/kill heeft als stat en dat scheelt een boel tijd.
Wat ik nooit gesnapt heb is waarom +exp handig is. Max per item is 24 dacht ik en op level 57 bijvoorbeeld heb je 1,960,000 exp nodig. Zelfs als je op alle 13 items max +exp hebt, dat maakt toch niet eens een deukje in die exp requirement? Helm heb ik al, +12% exp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeamusXanthus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Ik heb inderdaad voor mezelf bepaald in elk geval t/m hell geen AH te gebruiken. Wat mensen niet realiseren is dat, ook al gebruik je de AH zelf niet, je er wel nadelig effecten van hebt: Zo vind je om die reden nooit een Legendary item. En je speelt soms ook met vrienden die wel alles op de AH halen, en dan is de game eigenlijk niet leuk meer (want ze hebben dan bijv 2x zo veel dps als een normale char op dat level waardoor de game veel te makkelijk wordt). En ik vind het dan onbeleefd om ze geen toegang te geven tot mijn game.

Je krijgt de oude manier van traden niet terug in mijn voorgestelde non-AH mode. In mijn voorstel kan een item worden getrade met mensen in de group toen het item dropte. Je kan een item dan wel droppen, maar dan wordt dit inderdaad niet gezien door mensen buiten de originele group.

Wat je dan krijgt is een mode waar het weer spannend wordt om items te vinden, en waar de mensen waarmee je speelt met dezelfde voorwaarden speelt. Zo slecht is dit idee toch niet?
Ik vind het een leuk spel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet aan ALLES dat deze game gemaakt rondom het gebruik van de AH. De balans is hierdoor compleet verdwenen.
Je verhaal klopt van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:34:
[...]

Om in jouw lijn mee te denken, in plaats van iets met de drops te doen die je vindt in een context, is het wellicht leuk om de game in bepaalde context te spelen. Dus in plaats van een public region(EU) dat je een closed region zou kunnen aanmaken. Waar jij met een vaste groep vrienden in speelt(vergelijk een soort online-LAN versie), of met een guild of met alle tweakers. Iets in die geest.
Dan bestaan de items die je vindt alleen in die region. Met twee sub-opties, huge shared stash(guild bank) of een mini gold-only auctionhouse.
Dank voor de constructieve post. Het lijkt me niet lastig te implementeren om bij te houden wie 'recht' heeft op een item, alleen denk ik inderdaad dat het lastig te managen wordt voor de player. Hoewel verreweg de meeste items waarschijnlijk op het moment zelf worden geruild.
Ik vind jouw idee wel leuk maar lijkt me ook weer snel gaten op te leveren voor misbruik. Want hoe ga je tegen dat mensen snel even van group wisselen om een item te traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:47:
[...]
Ik vind jouw idee wel leuk maar lijkt me ook weer snel gaten op te leveren voor misbruik. Want hoe ga je tegen dat mensen snel even van group wisselen om een item te traden?
Simpel, chars mogen helemaal niet van 'group/realm' wisselen. Heel je char en al die items bestaan alleen binnnen die groep. In mijn voorstel maak je een poultje aan van mensen die samen met elkaar willen spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheInsomniac op 11-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 16:57
Met een Barb is Inferno goed te doen.

Ik heb alleen aardig wat geld uitgegeven aan mijn wapen (2m). De rest van mijn gear is onder de 2m bij elkaar.

Daarmee kan ik act 1 en 2 goed farmen zonder dood te gaan. Butcher kan ik gewoon tanken, ook in het vuur.

1391 LOH, en rond de 900 all resist. Ongeveer 18k DPS.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 18:19
Jerry schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]
Probleem is dat je evenveel defense als dps moet hebben om lekker erdoorheen te gaan als barbarian. En dat is echt schofterig duur op het moment.
Ik zit trouwens in Act 3 op mijn barb, maar alle upgrades zijn nu zo duur dat ik maar mijn DH ben gaan spelen. En dat ik daarmee nu al aan het einde van Act 2 zit is gewoon 8)7.
Mwja als je met warcry je resist all op een goed niveau houdt (700/800) dan heb je verder voldoende aan een schild en een beetje 1hander. Heb nu 22k DPS als ik in een groepje sta te hakken en bij champ packs pop ik mijn skills en schiet het naar 67k DPS (toevallig gister eens gekeken) wat bijna bij alle champ packs voldoende is om ze neer te krijgen. Verder is het een beetje aanvoelen wanneer je Ignore Pain moet poppen. Met een cooldown van 30sec en duration van 7sec is dat icm je resist all genoeg defense. Bij grote aantallen trash mobs pop ik hem en altijd bij champ packs. Moet nog zien of het in Act 3 nog werkt maar Act 2 ben ik zo prima doorgekomen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Vandread schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:46:
[...]

Danku voor deze epische mededeling.

Ryan: Nieuwe patch is online in de US:
http://us.battle.net/d3/en/blog/6648349/
Ik wilde vanochtend even op het AH kijken of ik nog iets verkocht heb en zag dat hij aan het updaten was en ging er vanuit dat dit dus die patch was maar het is dus alleen voor US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geuze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
In Europa is de patch ook live.
Meestal worden de patches in de us op dinsdag geinstaleerd en in europa op woensdag

bron

It is Good to be Bad || Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Die patch hoeven ze voor mij niet echt uit te rollen gezien de release notes (die paar bugs)....heb het idee dat ze zo snel nieuwe patches uitrollen om ons te laten denken dat ze hard aan werk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

2 uur geleden is hij ook op de eu servers gezet.

http://www.diablofans.com...15-patch-103b-now-live/#1

edit: wow dat ging snel... spuit elf ftw :X

[ Voor 15% gewijzigd door PizZa_CalZone op 11-07-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerry schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Oh? Ik zit met 25k hp, 300 allres 6k armor :X in act 2 met m'n barb en ben ervan overtuigd dat het te halen moet zijn! Maar we gaan het binnenkort zien! 17.6k dps maar dat is effectief echt veel meer gezien ik mobs maar een fractie korter neerleg dan met m'n DH.

Skills:
LMB Ferious charge (cd reduce rune)
RMB Sprint (tornados rune - veel dmg en LoH en kun je lekker de ranged kiter uithangen!!! )
1 Warcry (resist rune)
2 Battle Rage (fury on crits - NODIG om te kunnen blijven sprinten!)
3 Overpower (reflect dmg rune - Ignore pain en extra dmg in een)
4 Wrath (100% extra dmg rune)

Tactiek: pull liefst heel veel mobs, zoveel als je comfortabel vindt, Warcry+Battle Rage, Charge (liefst er doorheen, dus achter mobs klikken met shift evt), Sprint aan, als je met Charge genoeg mobs blijft raken lekker door blijven chargen en anders rondjes om de mobs heen rennen. Door je tornados krijgen ze erg veel dmg + crits geven je fury zodat je niet hoeft stil te staan om te hitten. Verder Overpower blijven spammen - da's je dmg reduction + leech + extra dmg :)

Qua gear denk ik dat ik met m'n fresh 60 set (21k hp/160 allres/15k dmg) wel een heel eind had kunnen komen, maar kon cheap voor zo'n 10-40k per item leuke upgrades krijgen dus heb nu iets meer. Enige dat belangrijk is: zorg dat je 40%+ crit hebt, anders kun je soms rage problemen krijgen en kun je niet door blijven sprinten.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Grave zergen is echt saai, anderhalf uur later en wel van 55-58 gegaan maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

porn* schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Oh? Ik zit met 25k hp, 300 allres 6k armor :X in act 2 met m'n barb en ben ervan overtuigd dat het te halen moet zijn! Maar we gaan het binnenkort zien! 17.6k dps maar dat is effectief echt veel meer gezien ik mobs maar een fractie korter neerleg dan met m'n DH.

Skills:
LMB Ferious charge (cd reduce rune)
RMB Sprint (tornados rune - veel dmg en LoH en kun je lekker de ranged kiter uithangen!!! )
1 Warcry (resist rune)
2 Battle Rage (fury on crits - NODIG om te kunnen blijven sprinten!)
3 Overpower (reflect dmg rune - Ignore pain en extra dmg in een)
4 Wrath (100% extra dmg rune)

Tactiek: pull liefst heel veel mobs, zoveel als je comfortabel vindt, Warcry+Battle Rage, Charge (liefst er doorheen, dus achter mobs klikken met shift evt), Sprint aan, als je met Charge genoeg mobs blijft raken lekker door blijven chargen en anders rondjes om de mobs heen rennen. Door je tornados krijgen ze erg veel dmg + crits geven je fury zodat je niet hoeft stil te staan om te hitten. Verder Overpower blijven spammen - da's je dmg reduction + leech + extra dmg :)

Qua gear denk ik dat ik met m'n fresh 60 set (21k hp/160 allres/15k dmg) wel een heel eind had kunnen komen, maar kon cheap voor zo'n 10-40k per item leuke upgrades krijgen dus heb nu iets meer. Enige dat belangrijk is: zorg dat je 40%+ crit hebt, anders kun je soms rage problemen krijgen en kun je niet door blijven sprinten.
Dus geen "normale" melee ability? Geen cleave/bash/frenzy oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Creqaw schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Wat ik nooit gesnapt heb is waarom +exp handig is. Max per item is 24 dacht ik en op level 57 bijvoorbeeld heb je 1,960,000 exp nodig. Zelfs als je op alle 13 items max +exp hebt, dat maakt toch niet eens een deukje in die exp requirement? Helm heb ik al, +12% exp.
Op lvl 45+(arbitrair) is +xx exp normaal gesproken niet bijzonder relevant meer. Tenzij je specifiek arreat crater lvl 1(grote groepen schorpioenen) farmed, kan het uiteindelijk best nog wel behoorlijk helpen. Wanneer je gewoon door het spel heenspeelt, is zeker na lvl 45 je helm, je grote vriend.

Tot lvl 30 tikt +xx exp juist heel veel aan, +xx exp schaalt lineair en exp requirement schaalt min of meer exponentieel/logaritmisch. In het begin heb je maar een paar 100 exp/level nodig. Dan is een fixed 10*+8 exp mob heel veel. Tussen level 30 en 45 verliest het wel ernstig z'n relevantie, en is de %exp gem weer belangrijk. Je kunt zelfs overwegen die te socketen met een star ruby of nog hoger, dit scheelt namelijk gewoon echt tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Op lvl 45+(arbitrair) is +xx exp normaal gesproken niet bijzonder relevant meer. Tenzij je specifiek arreat crater lvl 1(grote groepen schorpioenen) farmed, kan het uiteindelijk best nog wel behoorlijk helpen. Wanneer je gewoon door het spel heenspeelt, is zeker na lvl 45 je helm, je grote vriend.

Tot lvl 30 tikt +xx exp juist heel veel aan, +xx exp schaalt lineair en exp requirement schaalt min of meer exponentieel/logaritmisch. In het begin heb je maar een paar 100 exp/level nodig. Dan is een fixed 10*+8 exp mob heel veel. Tussen level 30 en 45 verliest het wel ernstig z'n relevantie, en is de %exp gem weer belangrijk. Je kunt zelfs overwegen die te socketen met een star ruby of nog hoger, dit scheelt namelijk gewoon echt tijd.
Ah, dat is eigenlijk wel logisch. Star Rubies zijn gewoon iets té duur voor een level gem. Ik vind m'n 21% goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

JohnnyV76 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Mwja als je met warcry je resist all op een goed niveau houdt (700/800) dan heb je verder voldoende aan een schild en een beetje 1hander. Heb nu 22k DPS als ik in een groepje sta te hakken en bij champ packs pop ik mijn skills en schiet het naar 67k DPS (toevallig gister eens gekeken) wat bijna bij alle champ packs voldoende is om ze neer te krijgen. Verder is het een beetje aanvoelen wanneer je Ignore Pain moet poppen. Met een cooldown van 30sec en duration van 7sec is dat icm je resist all genoeg defense. Bij grote aantallen trash mobs pop ik hem en altijd bij champ packs. Moet nog zien of het in Act 3 nog werkt maar Act 2 ben ik zo prima doorgekomen.
Act 3 is op het moment mijn probleem. Of ik heb niet genoeg dps of ik heb niet genoeg defense. Allerlei gear al geprobeerd. Het enige wat nog zou kunnen werken is meer LoH te gebruiken, maar dat is op het moment zo duur dat ik eerst 20 miljoen gold moet hebben om een wapen met LoH te kunnen kopen. Ik heb een amulet met 400 LoH en wat ringen, maar dan kom je op 800 LoH max en dat is nog niet genoeg.

DPS gear + build: http://i.imgur.com/YNfc8.png
Tank gear + build: http://i.imgur.com/Ut3aa.png
porn* schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:00:
[...]

*snip*
Act 2 is geen probleem meer. Act 3 is het probleem nu.
Laat me weten hoe het gaat in Act 3 met die stats :).
Hoeveel LoH heb jij trouwens?

[ Voor 17% gewijzigd door Jerry op 11-07-2012 14:19 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 22:19

DefLite

Why so serious?

Nu in Act 2 op nightmare mode maar zit me al gewoon te vervelen... Weer dat verhaal doorlopen en alles opnieuw mollen terwijl het nauwelijks moeilijker is.
Ook public games geprobeerd maar niemand zegt ooit een woord in de chat o.o? Saaie bende zo...

Zijn er naast PvP nog andere gamemodes aangekondigd? Iets als een soort survival mode met allemaal waves van mobs lijkt me bijv wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LoH wapens zijn wel goedkoop te scoren als je een uurtje gaat refreshen in de AH. Alhoewel het nu wel een cap heeft gekregen waarbij je uitgelogd wordt als je te snel/vaak zoekt. Zo heb ik mijn 949 LoH 820dps wapen met +150str en ook nog +60 crit.dmg gevonden voor een paar 100k. Daarmee mept het wel aardig in act3 met battle rage en die 100% fury = 30% dmg passive skill (naam even ontglipt). Nou was dat wel een supervondst, maar voor nog minder had ik ook nog een 874 dps 900 LoH wapen gevonden zonder verdere stats. Dual wielden daarmee was echter niet zo best voor de defense..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr. 9
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Jerry schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Act 3 is op het moment mijn probleem. Of ik heb niet genoeg dps of ik heb niet genoeg defense. Allerlei gear al geprobeerd. Het enige wat nog zou kunnen werken is meer LoH te gebruiken, maar dat is op het moment zo duur dat ik eerst 20 miljoen gold moet hebben om een wapen met LoH te kunnen kopen. Ik heb een amulet met 400 LoH en wat ringen, maar dan kom je op 800 LoH max en dat is nog niet genoeg.

Wat voor wapen gebruik je? 22k dps lijkt me aan de lage kant gezien je crit en strength stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PizZa_CalZone schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Dus geen "normale" melee ability? Geen cleave/bash/frenzy oid?
Nope! So far kan ik nog alles dualwielden maar mocht het nodig zijn dan kan ik nog terugvallen op een shield :D

Attack prio: Overpower > Charge > Sprint en that's it :)

Btw: heb een 570 dps wapen met 150 str en 490 LoH :X

[ Voor 7% gewijzigd door porn* op 11-07-2012 14:20 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Nr. 9 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:19:
[...]

Wat voor wapen gebruik je? 22k dps lijkt me aan de lage kant gezien je crit en strength stats.
Weapon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cpWbd.png

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Ook maar over gegaan op movement speed. Dit zijn mijn nieuwe sneakers 8)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zf6ah5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:
Nu in Act 2 op nightmare mode maar zit me al gewoon te vervelen... Weer dat verhaal doorlopen en alles opnieuw mollen terwijl het nauwelijks moeilijker is.
Ook public games geprobeerd maar niemand zegt ooit een woord in de chat o.o? Saaie bende zo...

Zijn er naast PvP nog andere gamemodes aangekondigd? Iets als een soort survival mode met allemaal waves van mobs lijkt me bijv wel vet.
Ze schijnen met het een en ander bezig te zijn maar Blizzard doet daar geen aankondigingen over. Op het moment dat je in Inferno zit heb je nog steeds hetzelfde verhaal maar wel een doel, de laatste keer Diablo verslaan en daar kun je naartoe werken. Dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topskilled schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:23:
Ook maar over gegaan op movement speed. Dit zijn mijn nieuwe sneakers 8)

[afbeelding]
Doe mij die maar aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06
[...]

[...]

Ook ik zit als Barb goed vast in Act3 hoor.
Act1 en 2 doe ik nu zelfs met MF gear aan en geen problemen, maar zodra ik de eerste championpack bij de Beacons tegenkom ga ik geheid plat.

Ik heb geen LoH gear helaas komt vooral door de prijzen.
Ik heb:
unbuffed|buffed de volgende stats:

17k \ 49k DPS
43k \ 43k HP
550 \ 785 All Res
9.5k \ 11k Armor

Heb Frenzy en warcry met resist op de muisknoppen.
1 = Ignore Pain
2 = die burst om me heen met dmg even naam kwijt
3 = Wrath of the Beserker
4 = Ancients

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 11-07-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
[...]
Act 3 is op het moment mijn probleem. Of ik heb niet genoeg dps of ik heb niet genoeg defense. Allerlei gear al geprobeerd. Het enige wat nog zou kunnen werken is meer LoH te gebruiken, maar dat is op het moment zo duur dat ik
Om eerlijk te zijn denk ik dat je 2 items verschil hebt tussen je dps en tankgear, dat kan ik niet helemaal plaatsen. Je resists zijn prima, je armor is met die passive ook zeker prima te noemen. Hp lijkt me ook voldoende. Voor life on-hit als life regen methode is 400 verre van voldoende, zeker met 1,33 attacks per seconde. Dan moet je ongeveer 100x slaan om je HP-pool te vullen, dan klinkt al fout. Dus dit is zeker wel een aandachtspunt, maar daar zit niet het grootste probleem.
Qua items zou je ook eens kunnen proberen om wat meer specifieke resist te stacken(je lijkt nu vrijwel alleen res all te hebben). Arcane/physical/fire zijn je grootste vijanden.

Ik denk dat het probleem waarschijnlijk zit in de skills die je hebt gekozen. Nu adviseer ik niet de cheesebuild van p0rn, is wel een keer grappig, maar of het wordt generfed(is vrij lam als ik eerlijk ben, hoewel het wel grappig speelt). Beste vorm van tanken is damage voorkomen, en healen kun je als barb ook voor een groot deel met skills ipv LoH.
Probeer eens te spelen met Leap(+stun, deafening blow rune??), ground stomp(aoe stun rune met vergrote radius.) En omdat revenge dan slecht procced omdat je veel stunned, kun je wellicht beter furious charge met 8% life rune nemen, daarnaast ignore the pain(extra duratie), wrath of the berserker en warcry. Neem daarnaast een sorc follower voor de extra armor en damage.

Laat maar horen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:33:
[...]

Heb Frenzy en warcry met resist op de muisknoppen.
1 = Ignore Pain
2 = die burst om me heen met dmg even naam kwijt
3 = Wrath of the Beserker
4 = Ancients
Jij hebt hetzelfde probleem als Jerry, alle mobs mogen jou gewoon slaan. Probeer wat meer interrupts/stuns ipv damage en mitigation skills. Frenzy kun je ook nog smite op nemen als rune, wat zeker tegen champ packs behoorlijk scheelt qua aantal keer dat je geslagen wordt, als je een beetje attackspeed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 19:32

spaceboy

Op grote hoogte

Simpele vraag: werkt magic find gear voor een treasure goblin?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

spaceboy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:03:
Simpele vraag: werkt magic find gear voor een treasure goblin?
Ja.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2013
[...]

[...]

Ik heb met gelijkaardige stats act 3 en 4 gecleared. Mijn stats buffed waren:
* 50k HP
* 950 - 1000 resistance voor alles
* 23%% block
* 10k armor
* 950 LoH
* 14k DPS

Ik had soms wel wat moeite met sommige trash packs in a3 en sommige elite packs. De LoH maakt een verschil op lange fights zoals Diablo, maar voor het trash maakt dat echt niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheInsomniac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Om eerlijk te zijn denk ik dat je 2 items verschil hebt tussen je dps en tankgear, dat kan ik niet helemaal plaatsen. Je resists zijn prima, je armor is met die passive ook zeker prima te noemen. Hp lijkt me ook voldoende. Voor life on-hit als life regen methode is 400 verre van voldoende, zeker met 1,33 attacks per seconde. Dan moet je ongeveer 100x slaan om je HP-pool te vullen, dan klinkt al fout. Dus dit is zeker wel een aandachtspunt, maar daar zit niet het grootste probleem.
Qua items zou je ook eens kunnen proberen om wat meer specifieke resist te stacken(je lijkt nu vrijwel alleen res all te hebben). Arcane/physical/fire zijn je grootste vijanden.

Ik denk dat het probleem waarschijnlijk zit in de skills die je hebt gekozen. Nu adviseer ik niet de cheesebuild van p0rn, is wel een keer grappig, maar of het wordt generfed(is vrij lam als ik eerlijk ben, hoewel het wel grappig speelt). Beste vorm van tanken is damage voorkomen, en healen kun je als barb ook voor een groot deel met skills ipv LoH.
Probeer eens te spelen met Leap(+stun, deafening blow rune??), ground stomp(aoe stun rune met vergrote radius.) En omdat revenge dan slecht procced omdat je veel stunned, kun je wellicht beter furious charge met 8% life rune nemen, daarnaast ignore the pain(extra duratie), wrath of the berserker en warcry. Neem daarnaast een sorc follower voor de extra armor en damage.

Laat maar horen of het werkt.
Wrom adviseer je die niet? Het is inderdaad een echte cheesebuild in die zin, dat het vrijwel zeker generfed wordt :P Overpower met die reflect is nu gewoon een soort shieldwall, dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Maargoed nerf wil zeggen minder dmg en weer terug naar Ignore Pain dus ik zie het nog steeds als nuttig build... tenzij die tornado proc generfed wordt maar ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Het kost ff wat oefenen om een klein groepje mobs compleet te flooden met tornado's en als je niet goed rent/rage op raakt door je eigen fouten heb je een klein probleem en moet je ff wegrennen om te wachten op warcry/charge voor de rage ;)

Maar juist daarom is het nu erg fijn voor de compleet undergearde barbs zoals de mijne :) En een ding is zeker: rondrennen met Sprint geeft echt een kick! En zorgt ervoor dat je dus niet zoveel gehit wordt. Ben heel Act1 inferno ondanks m'n max 350 BUFFED resist nog niet doodgegaan :D

[ Voor 12% gewijzigd door porn* op 11-07-2012 15:14 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
porn* schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:10:
[...]

Wrom adviseer je die niet? Het is inderdaad een echte cheesebuild in die zin, dat het vrijwel zeker generfed wordt :P Overpower met die reflect is nu gewoon een soort shieldwall, dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Maargoed nerf wil zeggen minder dmg en weer terug naar Ignore Pain dus ik zie het nog steeds als nuttig build... tenzij die tornado proc generfed wordt maar ik verwacht eerlijk gezegd van niet.

Maar juist daarom is het nu erg fijn voor de compleet undergearde barbs zoals de mijne :) En een ding is zeker: rondrennen met Sprint geeft echt een kick! En zorgt ervoor dat je dus niet zoveel gehit wordt. Ben heel Act1 inferno ondanks m'n max 350 BUFFED resist nog niet doodgegaan :D
Dat laat ik aan jou over:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodyHammeR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 08:59
even vraagje voor mijn monk (lvl60) over Damage reduction, Res all en Life
ik zit wat met gear te puzzelen ( belt en shield in dit geval waarvan ik elk twee stuks heb)

1e combinatie geeft mij
dam reduc. = 65.94%
res all = 650
DPS = 15,901
Life = 32,887
block chance = 26%

2e, alternatieve, combinatie
dam reduc. = 67.00%
res all = 588
DPS = 15,617
Life = 36,994
block chance = 13%

Wat is nu optimaal, meer dam. red en Life, maar minder res all, block chance en wat DPS
of mijn 1e combinatie, waarbij ik minder dam. red en Life heb, maar meer res all, block chance en wat DPS.

Moet je voor ontvangen damage puur en alleen naar je damage reduct % kijken, ongeacht je resistances?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Damage reduction (van armor) en resistances doen precies hetzelfde. Als je 60% damage reduction van armor hebt en 60% van resistances (mouseover de resist-stat om te zien welk percentage je hebt) dan blijft er van een klap van 1000 damage nog maar 160 over (0.4 * 0.4 * 1000). Daar gaat dan nog 30% vanaf omdat je monk bent.

Met een EHP-calculator, zoals hierboven gepost, kun je makkelijk uitrekenen hoeveel effectieve health je hebt, waarin resists en armor worden meegerekend. Over het algemeen geldt, hoe hoger hoe beter.

Maar dit is niet het hele verhaal. Als je veel Life-on-Hit hebt, dan wil je vooral investeren in armor en resistances, zelfs als dat een iets lagere EHP oplevert. De armor en resists maken de Life-on-Hit namelijk een stuk meer waard.

Een zelfde verhaal geldt voor block. Block heeft een kans (je block-chance) om de damage die je krijgt te verlagen met je block-amount. Als je veel health en weinig resists/armor hebt, dan zul je grote klappen vangen waar block relatief gezien niet veel aan doet. Heb je daarentegen veel resists en armor (en minder health), dan zijn de klappen die je krijg een stuk kleiner, dus als daarna ook nog eens blocked (block wordt na resists/armor berekend), dan gaat er meteen een groot deel van de damage vanaf.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

[...]

Wrom adviseer je die niet? Het is inderdaad een echte cheesebuild in die zin, dat het vrijwel zeker generfed wordt :P Overpower met die reflect is nu gewoon een soort shieldwall, dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Maargoed nerf wil zeggen minder dmg en weer terug naar Ignore Pain dus ik zie het nog steeds als nuttig build... tenzij die tornado proc generfed wordt maar ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Het kost ff wat oefenen om een klein groepje mobs compleet te flooden met tornado's en als je niet goed rent/rage op raakt door je eigen fouten heb je een klein probleem en moet je ff wegrennen om te wachten op warcry/charge voor de rage ;)

Je hebt meer dmg/crit en LoH nodig voor die build in act 3 ieder geval.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb net zitten spelen met zo'n soort build, maar dan met bash en whirlwind (move at runspeed)
Op zich wel leuk omdat je dan sprint aan kan zetten en dan met whirlwind dwars door mobs kan draaien. Had wat el cheapo Crit Chance gear gescoord (t is goedkoper dan ik dacht), samen met wat weapon master met een 2handed mace en die ander zit je snel en cheap aan 30+ crit.

Maar ik zat nog wel af en toe zonder fury en dan was het einde oefening hehe. En ik merkte in act 2 dat tegen alleen 3 elite wespjes het echt RUK is :)

Maar wat jij doet is wel slimmer, gewoon op andere manier fury generaten en gewoon geen primary attack. Plus alles inc. elites op een hoop gooien zodat je meer hits zijn en je dus blijft healen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
Ik loop als monk tegen het volgende aan,

Op dit moment werk ik met de volgende skills:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#aQYXgi!ZYU!accZYZ

26k HP
16k damage
820 resist all
3900 armor + 1300 voor seize the initiative en dan 3 sec 50% armor increase. totaal komt op 7500 ongeveer
geen LoH
op dit moment een EHP van 1009833.94 EHP BASE

Ik heb er verder geen baat bij om maximale DPS output uit te pompen. Bedoeling is dat ik een tank monk zal worden met ondersteuning van een wizard en een barb.
Daarbij zoek ik dus naar de beste skills alvorens ik me equipement moet updaten.
Daarbij kan ik dus nog wisselen tussen skills.
Ik zou transendence kunnen droppen voor seize the initiative, zodat ik 1500 armor erbij krijg. Volgens de EHP calculator zou me dat 107k EHP opleveren. Is dat de skill wisseling waard?
Waar kan ik het beste voor kiezen? moet ik de mantra of healing ruilen naar evasion, wat me dus 15% dodge op zal leveren? Ik kan ook kiezen voor een andere main skill, zodat ik een armor buff krijg van 50%, maar daarmee verlies ik de knockback op mijn huidige skill.

Nogmaals, DPS is dus niet mijn main issue, maar eerder Damage reduction, resist en dodge.

Dus armor increase naar 120%? dodge of 20% meer resist?

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodyHammeR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 08:59
Rannasha schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:41:
Damage reduction (van armor) en resistances doen precies hetzelfde. Als je 60% damage reduction van armor hebt en 60% van resistances (mouseover de resist-stat om te zien welk percentage je hebt) dan blijft er van een klap van 1000 damage nog maar 160 over (0.4 * 0.4 * 1000). Daar gaat dan nog 30% vanaf omdat je monk bent.

Met een EHP-calculator, zoals hierboven gepost, kun je makkelijk uitrekenen hoeveel effectieve health je hebt, waarin resists en armor worden meegerekend. Over het algemeen geldt, hoe hoger hoe beter.

Maar dit is niet het hele verhaal. Als je veel Life-on-Hit hebt, dan wil je vooral investeren in armor en resistances, zelfs als dat een iets lagere EHP oplevert. De armor en resists maken de Life-on-Hit namelijk een stuk meer waard.

Een zelfde verhaal geldt voor block. Block heeft een kans (je block-chance) om de damage die je krijgt te verlagen met je block-amount. Als je veel health en weinig resists/armor hebt, dan zul je grote klappen vangen waar block relatief gezien niet veel aan doet. Heb je daarentegen veel resists en armor (en minder health), dan zijn de klappen die je krijg een stuk kleiner, dus als daarna ook nog eens blocked (block wordt na resists/armor berekend), dan gaat er meteen een groot deel van de damage vanaf.
aah tnx, dit heeft geholpen, uiteindelijk deed die shield optie met 26% block het hem... uiteindelijk voor een 3e alternatief gegaan (belt genomen van de andere combo :9 omdat ie klein beetje in EHP betaalt maar veel meer DPS geeft. )
zo zie je maar dat de char-details in het scherm die je ziet niet altijd helpen. Kan Blizzard geen EHP regeltje toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

YaaD schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:08:
Ik loop als monk tegen het volgende aan,

Op dit moment werk ik met de volgende skills:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#aQYXgi!ZYU!accZYZ

26k HP
16k damage
820 resist all
3900 armor + 1300 voor seize the initiative en dan 3 sec 50% armor increase. totaal komt op 7500 ongeveer
geen LoH
op dit moment een EHP van 1009833.94 EHP BASE

Ik heb er verder geen baat bij om maximale DPS output uit te pompen. Bedoeling is dat ik een tank monk zal worden met ondersteuning van een wizard en een barb.
Daarbij zoek ik dus naar de beste skills alvorens ik me equipement moet updaten.
Daarbij kan ik dus nog wisselen tussen skills.
Ik zou transendence kunnen droppen voor seize the initiative, zodat ik 1500 armor erbij krijg. Volgens de EHP calculator zou me dat 107k EHP opleveren. Is dat de skill wisseling waard?
Waar kan ik het beste voor kiezen? moet ik de mantra of healing ruilen naar evasion, wat me dus 15% dodge op zal leveren? Ik kan ook kiezen voor een andere main skill, zodat ik een armor buff krijg van 50%, maar daarmee verlies ik de knockback op mijn huidige skill.

Nogmaals, DPS is dus niet mijn main issue, maar eerder Damage reduction, resist en dodge.

Dus armor increase naar 120%? dodge of 20% meer resist?
Een tank monk is er eentje met lage HP, hoge armor en resistance rating (waarbij de verhouding ideaal gezien zo dicht mogelijk tegen de 10:1 staat) en een fikse dosis life on hit.

Iemand ergens hulp nodig bij een willekeurige baas? Add Ormagon#2941
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging