Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Allemaal -1 waard idd. De eerste heeft nog wel wat zetjes nodig, met name door die 10x (!) +3, terwijl het een simpele fipo is....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Daisai in 'nieuws: Razer geeft dunne Blade-gamelaptop met touchscreen een update'

Is als ongewents gemod terwijl het een duidelijk ontopic reactie is.
Blijkbaar iemand bezig geweest die nogal een fan is van Razer producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een laptop zonder enige nuance ongeschikt verklaren voor gaming is nogal kort door de bocht, maar inderdaad niet ongewenst. Met jouw commentaar op de moderatie is het geheel wel ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ontopic. De dunne rage is ingezet door Apple en heeft totaal geen functie voor high-end gaming. Zoals poster inderdaad schrijft is meer dikte en betere koeling belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Offtopic: waar kan ik mijn goed idee voor het moderatiesysteem zeggen? Anyway, ik zal het hier maar doen.

In plaats van het gmiddelde te nemen, waarom niet gewoon de score geven op basis van de score die de meeste punten heeft. Bv dit systeem zou het probleem oplossen dat een reactie -1 is en de meeste mods -1 hebben gestemd maar mensen meningsmodden ofzo met +3 of +2 zodat het maar op 0 of +1 staat.

Of alleen voor reacties die al veel zijn gemod, bv al meer als 30 punten hebben in totaal.

Deze manier om de score te bepalen zou dit bv op -1 zetten omdat de meeste mensen voor -1 hebben gevote. jappiejaap in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Ik bedoel: als 2 totaal verschillende politieke partijen veel stemmen halen gaan ze toch ook niet een andere partij die hun standpunten combineert (in het midden ervan zit) laten winnen :X.

Er zijn nog veel dingen te bedenken: -1 een -2 weging geven, +3 mods afschaffen als er meer als bv 10 -1 mods zijn geweest, enz.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post wordt weer naar -1 gemod, willen jullie er naar kijken? Bij vootbaat dank.

Verwijderd in 'nieuws: Net Applications: marktaandeel Windows 7 passeert XP in augustus'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

witeken schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:19:
Offtopic: waar kan ik mijn goed idee voor het moderatiesysteem zeggen? Anyway, ik zal het hier maar doen.

In plaats van het gmiddelde te nemen, waarom niet gewoon de score geven op basis van de score die de meeste punten heeft. Bv dit systeem zou het probleem oplossen dat een reactie -1 is en de meeste mods -1 hebben gestemd maar mensen meningsmodden ofzo met +3 of +2 zodat het maar op 0 of +1 staat.

Of alleen voor reacties die al veel zijn gemod, bv al meer als 30 punten hebben in totaal.

Deze manier om de score te bepalen zou dit bv op -1 zetten omdat de meeste mensen voor -1 hebben gevote. jappiejaap in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Ik bedoel: als 2 totaal verschillende politieke partijen veel stemmen halen gaan ze toch ook niet een andere partij die hun standpunten combineert (in het midden ervan zit) laten winnen :X.

Er zijn nog veel dingen te bedenken: -1 een -2 weging geven, +3 mods afschaffen als er meer als bv 10 -1 mods zijn geweest, enz.
Dit soort reacties horen thuis in het Evaluatie topic, goede input van tweakers die ook betrokken zijn tot het mod systeem zijn altijd welkom.
De discussie zal in dat topic dan moeten worden door gezet. :)
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 02-09-2012 18:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je begint met een onjuiste opmerking en bent nogal offtopic, zo gek vind ik die -1 (hoewel onterecht) niet. Overigens was je reactie ook nog maar een kwartier oud toen je hem hier meldde, geef het eens wat meer tijd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De -1 is idd onjuist maar de nul is wat mij betreft de juiste score voor deze post, staat hij nu ook stevig op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Dirk schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:06:
Een laptop zonder enige nuance ongeschikt verklaren voor gaming is nogal kort door de bocht, maar inderdaad niet ongewenst. Met jouw commentaar op de moderatie is het geheel wel ongewenst.
Die edit is nadat het als ongewenst is gemod, ik dacht dat dat wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Klopt, maar daarmee is de reactie zoals hij er nu staat wel ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 21:46
Ondertussen staat de fipo van 'Video toont werkende nieuwe iPhone' op 0 dankzij maar liefst 58 65 79(!) spotlights.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door ViperNL op 03-09-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ViperNL schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:30:
Ondertussen staat de fipo van 'Video toont werkende nieuwe iPhone' op 0 dankzij maar liefst 58 65(!) spotlights.. :P
Ja idd, daar veranderen die 230 x -1 helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realistische prijs voor een verloopje bij Apple. Blijkbaar mag dat niet gezegd worden van de Apple fanboys.
Verwijderd in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, want dat is een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is jouw mening, dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 01:37:
[...]
Nee, dat is een feit. Ik geef ook -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:53:
Realistische prijs voor een verloopje bij Apple. Blijkbaar mag dat niet gezegd worden van de Apple fanboys.
Dit is onzin natuurlijk. Jij weet niet of er een verloopje komt en je weet al helemaal de prijs niet. Je bericht is dus sowieso al inhoudsloos en niet hoger dan een 0. Dat sommigen er dan een troll in zien, kan ik me voorstellen. Ik vind een 0 gepaster, maar een -1 geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

johnbetonschaar in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Laatste alinea maakt het imho tot een op de man spelende troll, en dus -1. Krijgt wel +1's, +2's en zelfs +3's bij het leven....

Mag ook naar -1, krijgt ook +1 en zelfs +3.

Hadespuiter in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Ook naar -1, krijgt ook +1 en +2.

Ook naar -1, maar krijgt +1 en +3's bij het leven.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2012 09:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 01:37:
[...]

Dit is absoluut geen mening, maar feit is dat dit soort posts sowieso een 0 zijn en je kan er een troll in zien dus dan word het een -1.
wildhagen schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:11:
johnbetonschaar in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Laatste alinea maakt het imho tot een op de man spelende troll, en dus -1. Krijgt wel +1's, +2's en zelfs +3's bij het leven....

Mag ook naar -1, krijgt ook +1 en zelfs +3.

Hadespuiter in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Ook naar -1, krijgt ook +1 en +2.

Ook naar -1, maar krijgt +1 en +3's bij het leven.
Heb alle posts ook een -1 gegeven, 1 heb ik naar de -1 gekregen de rest dat is nog niet gelukt.

[ Voor 75% gewijzigd door pino85 op 03-09-2012 10:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

+3 lijkt me eentje teveel, zeker omdat Nederland wel een procedure vergelijkbaar met een class action lawsuit heeft, wat in de reactie juist tegengesproken wordt:
Sebedees in 'nieuws: Microsoft geeft zichzelf recht gebruikersdata breder toe te passen'

Ook lijkt me +3 of +2 voor deze reactie aan de hoge kant:
Nactive in 'nieuws: 'Windows Phone 8 vereist vaste plek micro-usb voor accessoires''

[ Voor 32% gewijzigd door Ghost Dog op 03-09-2012 10:59 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op
ik heb em in de UK gekocht en het is een top apparaat. Ik heb ook een tab 10.1 maar vind het formaat van de nexus veel lekkerder werken.
-1's die dat niet zijn:
Verwijderd in 'nieuws: Google Nexus 7 vanaf dinsdag in Nederland te koop'

Verwijderd in 'nieuws: Google Nexus 7 vanaf dinsdag in Nederland te koop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:36:
[...]

Waarom geen 0 dan eigenlijk? Hij is zwaar off-topic maar plaatst op zich wel een nette reactie.
Hij staat inmiddels inderdaad op 0. Zwaar off-topic, maar ik vind mijn reactie erop eigenlijk niet minder net en ze zijn precies even off-topic of ongewenst (alleen de insteek verschilt iets, maar dat mag geen verschil maken lijkt me). Ik dacht ook aan allebei een 0 om taalgebruik onder de aandacht te houden (en omdat in mijn bericht nog een regeltje inhoudelijk voorkomt dat ik niet de moeite waard vond om in een los bericht te plaatsen), maar gezien de regels is er inderdaad ook genoeg voor -1 te zeggen (taaldiscussie ongewenst). Dan wel voor allebei, lijkt me.

[ Voor 23% gewijzigd door mae-t.net op 03-09-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

0 voor mij. Sorry hoor, maar grappen maken over doping in een fiets sim = een 0 (of misschien +1) Zie enkele pagina's terug waarin de mods dit zelf aangeven! Dus ga niet beginnen met "dat hoort ook op -1.

Dan zie ik hier echt het -1 niet in. Maar goed, humor op een apple bericht is blijkbaar niet toegestaan. Erg raar.

En trolling = een mening, GEEN feit! Dus ga nou niet zo hooghartig zitten doen dat iets als een troll zien een feit is. Ik verwacht van Promods toch wel wat meer dan zulk laag niveau.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
lanerios schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:34:

0 voor mij.
[...]
Dan zie ik hier echt het -1 niet in. Maar goed, humor op een apple bericht is blijkbaar niet toegestaan. Erg raar.
Een 0 is niet echt fout, maar een -1 ook niet. Je hebt op zich een punt met humor bij Apple gerelateerde berichten ja. Dat is overigens niet raar, maar eigenlijk erg logisch. Want een bericht als dit met een zelf-verzonnen prijs voor een item dat nog niet eens bestaat, schopt nodeloos Apple-fans tegen de schenen. Je kunt stellen dat die fans niet overgevoelig moeten zijn, maar daar is weinig aan te veranderen. Apple is hate it or love it. Er lijken geen tussenwegen te zijn, althans niet bij het gros van de gebruikers.

Dus reacties die als troll opgevat kunnen worden, en ja dit is er zéker eentje, kunnen prima met een -1 beoordeeld worden. Op zich is dit nog een redelijk nette reactie en gelukkig is reactie van fans uitgebleven, maar toch zien we dit soort reacties niet meer graag. Simpelweg omdat het negen van de tien keer een shitstorm aan Apple-liefde en haat uitlokt. En die hebben we nu wel eens gezien.

Zo voldoende uitleg? :)
En trolling = een mening, GEEN feit! Dus ga nou niet zo hooghartig zitten doen dat iets als een troll zien een feit is. Ik verwacht van Promods toch wel wat meer dan zulk laag niveau.
Dat laatste mag je in het vervolg weglaten, even naschoppen hebben we op de Frontpage ook al genoeg van. Ik wil dat hier evenmin zien.

Voor wat betreft het kunnen beoordelen of een reactie een troll is of niet, of dat zuivere wetenschap is? Nee ik denk het niet, het ligt wel wat lastiger dan dat. Maar daarom is er het moderatiesysteem. Geen een -1 als je het wel té trollend vind, geef een 0 als je dat niet vindt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mag dan ook het gezever van "Dat dit een troll is, is een feit" besproken worden? Of wordt dat goed gekeurd? Sorry hoor. Maar goed, blijkbaar is het meten met 2 maten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Blijkbaar

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
lanerios schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:04:
Mag dan ook het gezever van "Dat dit een troll is, is een feit" besproken worden? Of wordt dat goed gekeurd? Sorry hoor. Maar goed, blijkbaar is het meten met 2 maten.
Je zegt toch zelf dat het vaststellen van óf iets een troll is of niet, een mening is? :) Ik ga hier inderdaad geen meningen onderdrukken; als iemand iets een troll vindt dan mag hij dat zeggen. Zolang dat maar netjes gebracht wordt, zelfs al staat er 'dat is een feit' bij. Iemand mag ook zeggen dat het een feit is dat de lucht paars is; mij geen probleem. Het is aan anderen om hem het ongelijk te bewijzen.

Maar wat ik niet wil zien zijn gebruikers die elkaar van laag niveau of andere zaken gaan betichten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Laatst online: 07-10-2024
Verwijderd in 'nieuws: Pirate Bay-oprichter gearresteerd op verzoek van Zweden'

En weer eentje die blijkbaar liever op de man speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Niet netjes van hem :N.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk dat het vooral veel "mee eens" moderaties zijn. Die +3's zijn idd teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat het vooral veel "mee eens" moderaties zijn. Die +3's zijn idd teveel van het goede.
Heb jij nou net -1 gestemd om te proberen de reactie op 1 te krijgen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het is fijn om zulke stomme reacties met een -1 boost te compenseren. Er wordt gewoon niks aan gedaan dus dan wil ik ook wel eens buiten de lijntjes modden.

-Geen leuke features bij het reageren op de FP zoals die er wel zijn op het forum. Bv bericht previewen.
-Geen fijne modbreak boven reacties, zoals je die bij topics zoals zin en onzin religie wel hebt
-Powermods / Promods gebruiken hun superkrachten niet / of krijgen niet de superkrachten die ze moeten hebben
-Je hebt maar 100 modjes nodig om een full mod te worden
-Mensen die al duizenden reacties hebben beoordeeld krijgen 0,0 extra features erbij
-Geen filter om alleen ongemodde reacties te tonen

Het gemiddelde nemen werkt gewoon niet...

Of gewoon nullen of enen in 1 categorie neutraal ofzo steken. Want zoveel boeien die ook weer niet (mensen filteren toch gwn op +2 of +3). Lost direct het probleem op van ongemodde reacties.
Twylight schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:58:
Heb jij nou net -1 gestemd om te proberen de reactie op 1 te krijgen? :|
Aan die smiley te zien wordt het niet blij ontvangen. Wij mods mogen blijkbaar niet een reactie naar beneden duwen op een iets snelleren manier, terwijl hun er vrolijk op los +3'en. Iemand die hier compenseert wordt als een crimineel beschouwt, maar offtopic reacties omhoog duwen mag blijkbaar gewoon.

Ik zal mijn mod maar naar +1 veranderen...

[ Voor 22% gewijzigd door witeken op 03-09-2012 22:16 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
witeken schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:10:
Het is fijn om zulke stomme reacties met een -1 boost te compenseren. Er wordt gewoon niks aan gedaan dus dan wil ik ook wel eens buiten de lijntjes modden.
Daar zou ik mee ophouden, anders ben je binnen de kortste keren je modrechten kwijt ;)

Verder hier aub geen discussie over de werking van het moderatiesysteem. Daar zijn andere topics voor en daarnaast zijn daarin al veel onderwerpen naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:40:
[...]

Precies, en ook +2 vind ik teveel van het goede voor die post. Het blijkt echter erg moeilijk om hem op +1 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RoD schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:17:
Daar zou ik mee ophouden, anders ben je binnen de kortste keren je modrechten kwijt ;)
Verwijder die +3's modders hun rechten maar. Ik heb al heel veel reacties netjes gemodereerd maar 1 keer compenseren om een reactie op z'n juiste plek te krijgen en m'n modrechten worden bijna afgepakt :N :N.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
witeken schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:36:
[...]

Verwijder die +3's modders hun rechten maar. Ik heb al heel veel reacties netjes gemodereerd maar 1 keer compenseren om een reactie op z'n juiste plek te krijgen en m'n modrechten worden bijna afgepakt :N :N.
Ik zeg alleen dat je er mee op moet houden ;) Verder is dat net zo goed mismodden als degenen die foute +3's geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik heb 'm al lang terug op 1 gezet. Maar hoe wil je nu die reactie op 1 krijgen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Geduld. En anders is het ook niet zo boeiend dat de reactie op +2 staat, het is nou niet bepaald een slechte reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: 'Oude iPhone audio-accessoires zullen niet werken op nieuwe iPhones''

/headdesk. -1? Serieus? Sorry hoor, maar ik ben echt nieuwsgierig hoe mensen hier een 0/-1 in zien.

"YAY! Nog meer rumours. Geweldig weer zeg. Kunnen ze dat ding niet gewoon aankondigen? Dan zijn we daar vanaf." als dat al een 0 of -1 waard is nu.. dan vraag ik me echt af waar we mee bezig zijn.

Ja hij staat netjes, maar alles boven +1 is ook gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SniperEye in 'nieuws: Vroeg verkochte exemplaren Resident Evil 6 blijken gestolen'
Leuke grap, maar geen +3 waard. Ik heb hem +1 gegeven.

Edit: Verwijderd in 'nieuws: Onderzoek: leesbaarheid Wikipedia-artikelen laat te wensen over' is dit geen 0?

[ Voor 30% gewijzigd door tweaker2010 op 04-09-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat anti-VS modereren ook eens aangepakt worden.

Als je maar iets negatiefs zet over de VS krijg je hogere scores. Triest
Zet je een onzin claim over de patriot act krijg je hoge waardering +2 en als ik dat relativeer krijg ik een 0

De +2
Yzord in 'nieuws: 'Antisec haalt privégegevens 12 miljoen iOS-gebruikers van FBI-laptop''
Met onzin claim
Staat deze op amerikaans grondgebied dan zijn al je bedrijfsgegevens/geheimen vrij in te lezen voor de amerikaanse overheid
de 0
Verwijderd in 'nieuws: 'Antisec haalt privégegevens 12 miljoen iOS-gebruikers van FBI-laptop''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Laatst online: 27-07 10:54
Een grap is sowieso natuurlijk niet meer dan +1 waard, maar zelfs dat lijkt me niet erg toepasselijk op deze post aangezien er hier een grote groep mensen als criminelen wordt weggezet. Ik snap de humor er echter wel van, een 0 lijkt me gepaster, alhoewel een -1 ook te rechtvaardigen zou zijn.
Nee, gewoon een +1 van mij. Dat vind ik nou een geslaagde grap, iemand die zit te zeuren over lange zinnen en dan vervolgens dat zelf ook doet. De reactie van GuidoH is luchtig en laat mooi de ironie zien.

edit:
Waar zijn mijn manieren toch: Gefeliciteerd tweaker2010

[ Voor 3% gewijzigd door Zartok op 04-09-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Neus in 'nieuws: Microsoft geeft Windows Server 2012 vrij'

36x -1 lijkt me overdreven voor deze reactie. Ik vind hem toch wel minimaal een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Q in 'nieuws: Wetenschappers bouwen zonnecel met spinazie'
Kunnen jullie helpen deze op een -1 zetten, die +2 geeft mag ff aan een onderzoekje worden onderworpen

Het grote adblocking topic

Verwijderd

6x ongewenst :') zap8 in 'nieuws: Nokia presenteert Lumia 920 met Windows Phone 8' Ik vond het juist een scoop en heb daarom +3 gegeven.

Verwijderd in 'nieuws: Nokia presenteert Lumia 920 met Windows Phone 8' volgens mij +1
biglia in 'nieuws: Nokia presenteert Lumia 920 met Windows Phone 8' volgens mij +1

Zal vast door dezelfde allemaal op -1 gezet zijn.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:26

Cyphax

Moderator LNX
Deze staat momenteel op 0 en gezien je woordkeuze ("pure rotzooi") lijkt me dat zo gek nog niet. Als je wat genuanceerder zou posten ga je iig niet zo snel mensen tegen je in 't harnas jagen.
Staat nu ook op 0 en ergens vind ik dat ook prima: het is onderhand een beetje off-topic aan het worden. Het artikel gaat niet over een advertentie van Nokia: die dingen zijn zo goed als altijd misleidend, daar is het reclame voor. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Deze snap ik nu totaal niet. Wat mij betreft is het gewoon een mening die On topic is en als +1 gemod zou moeten zijn. 35 mensen geven een +2 en maar liefst 11 een +3. Wat mis ik hier?

MAX3400 in 'plan: Tweakers.net breidt Pricewatch uit met witgoed'

• Bundin
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Bitcoin-exchange BitFloor gaat dicht na Bitcoin-diefstal'
Deze heeft imo ten onrechte -1 gehad en ik kan 'm zelf niet modden. Beetje vreemd, aangezien het halve topic (incl mijn post er net boven) verder niet gemod is. Waarom deze er dan uitgepikt is... :?

p.s.: zou mijn reacties er net boven/onder ook graag gemod zien :P Scheelt me over een paar uur een tripje naar het "niet gemod, wat nu"-topic.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bundin schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:35:
Verwijderd in 'nieuws: Bitcoin-exchange BitFloor gaat dicht na Bitcoin-diefstal'
Deze heeft imo ten onrechte -1 gehad en ik kan 'm zelf niet modden. Beetje vreemd, aangezien het halve topic (incl mijn post er net boven) verder niet gemod is. Waarom deze er dan uitgepikt is... :?
Geen idee, misschien vond iemand je reactie te lang? Ik heb je iig +1 gegeven en daar staat ie nu ook op ;)

• corset
xburchartz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:23:
Deze snap ik nu totaal niet. Wat mij betreft is het gewoon een mening die On topic is en als +1 gemod zou moeten zijn. 35 mensen geven een +2 en maar liefst 11 een +3. Wat mis ik hier?

MAX3400 in 'plan: Tweakers.net breidt Pricewatch uit met witgoed'
Een 0 voor mij, beledigen van andere members: "Met de aanverwante instroom van nieuwe leden en (generaliserend) korte comments of minder-optimale topicstarts?" Meer kan ik er echt niet uit halen..

"Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar sommige reviews worden; bij een terugroep-aktie heb je natuurlijk kans dat een tiental Tweakers allemaal maar 1 ster gaan geven omdat de kwaliteit van het produkt slecht was." Nutteloos, die kans heb je nu ook.

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:24:
[...]

Een 0 voor mij, beledigen van andere members: "Met de aanverwante instroom van nieuwe leden en (generaliserend) korte comments of minder-optimale topicstarts?" Meer kan ik er echt niet uit halen..

"Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar sommige reviews worden; bij een terugroep-aktie heb je natuurlijk kans dat een tiental Tweakers allemaal maar 1 ster gaan geven omdat de kwaliteit van het produkt slecht was." Nutteloos, die kans heb je nu ook.
Comment snijdt dubbel en dwars hout. Hij zegt het trouwens nog heel netjes. En als je niet snapt wat hij bedoelt ga eens wat vaker kijken in de advies fora.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 13:38 ]

• corset
Dus dat hebben we nu niet? Kijk hier ook even rond. Maar blijkbaar wordt kritiek met een +1 of +2 beloond als het op niet tweakers is.

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:43:
Dus dat hebben we nu niet? Kijk hier ook even rond. Maar blijkbaar wordt kritiek met een +1 of +2 beloond als het op niet tweakers is.
9 van de 10 keer zijn het nu ook nieuwe gebruikers. Dus wat is je punt?

• corset
ik ga er gewoon niet meer op in. Jij vind blijkbaar dat die mensen niet op tweakers kunnen/mogen omdat ze op een of andere manier minder zijn (dat haal ik gewoon uit die reactie). Dat vind jij, ik ben opgevoed met respect voor anderen, dus ik denk er anders over.

Verwijderd

Mensen bewust linken naar malware vind ik een vervelende 'grap': dotternetta in 'nieuws: Telegraaf.nl serveert bezoekers malware' -2?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YopY in 'nieuws: Telegraaf.nl serveert bezoekers malware'

-1 lijkt me beter wegens trollen dan de +2 die het nu krijgt...

Virussen? Scan ze hier!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
Deze krijgt upvotes, alles boven de 0 zijn pure mismods imo.
musje83 in 'nieuws: Foto's tonen mogelijke behuizing iPad mini'

• SidewalkSuper

• SRich
Het is zwaar offtopic wat een -1 rechtvaardig maar omdat de site gehacked is niet linken naar malware daarom is een -2 niet juist

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19
En deze ook al.
SeenD in 'nieuws: Foto's tonen mogelijke behuizing iPad mini'

Als dit zo doorgaat, vergaat toch de lust om normaal en eerlijk te modereren? Zo hoeft het van mij niet meer.

• SRich
xburchartz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:38:
En deze ook al.
SeenD in 'nieuws: Foto's tonen mogelijke behuizing iPad mini'

Als dit zo doorgaat, vergaat toch de lust om normaal en eerlijk te modereren? Zo hoeft het van mij niet meer.
Allebei een -1
Alles wat op die reacties boven -1 uit komt is een mismod, de eerste reactie daar dienen zeker wat mensen tegen het licht gehouden worden...

[ Voor 8% gewijzigd door SRich op 06-09-2012 17:41 ]

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware

Begint ook aardig te ontsporen in een Fanboy vs Fanboy modderatie probleem. Berichten waar meningen over één vanbeide in worden gegeven die volledig ontopic zijn worden structureel naar beneden gemod.

Das niet de bedoeling lijkt me, vooral omdat in sommige berichten echt wel zinnige dingen staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

• SRich
Bullet NL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:42:

Begint ook aardig te ontsporen in een Fanboy vs Fanboy modderatie probleem. Berichten waar meningen over één vanbeide in worden gegeven die volledig ontopic zijn worden structureel naar beneden gemod.

Das niet de bedoeling lijkt me, vooral omdat in sommige berichten echt wel zinnige dingen staan.
Dat komt omdat wij als "normale mods" met x2 wegen en tegenwoordig mag iedereen modereren die hebben zeer snel ook al een x2 te pakken waardoor het zelfs voor promods niet meer te doen is om reacties naar een juiste score te helpen. We zijn in fanboy draadjes volledig afhankelijk van powermods(waarvan we er te weinig hebben), we hebben er gewoon "de kracht" er niet voor.

Verwijderd

SRich schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:49:
[...]

Dat komt omdat wij als "normale mods" met x2 wegen en tegenwoordig mag iedereen modereren die hebben zeer snel ook al een x2 te pakken waardoor het zelfs voor promods niet meer te doen is om reacties naar een juiste score te helpen. We zijn in fanboy draadjes volledig afhankelijk van powermods(waarvan we er te weinig hebben), we hebben er gewoon "de kracht" er niet voor.
Maar ja who cares? T.net zelf is drukker bezig met de Witgoed Pricewatch dan dit probleempje waar ik nu al tijden wat over lees in dit topic. Ik heb overigens niks tegen op de Witgoed Pricewatch maar dit moderatie probleem heeft blijkbaar geen prioriteit. Ik vind de patentzaken topics ook steeds irritanter om te lezen en zeker bij Apple en Samsung. Zoals je zelf al zegt veel fanboys modereren vrolijk mee in dergelijke topics en daar is niet tegen op te boksen zonder unlimited x6 :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 18:14 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:42:

Als ik vanavond even tijd heb, dan loop ik dit topic door. Deze reactie is sowieso overrated:

Omni in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Dergelijke feedback is totaal irrelevant t.o.v. het nieuwsitem. Meer iets voor GR.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Troll voor de -1, maar krijgt wel +1 en zelfs +3...

Verwijderd in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

+1 lijkt me de absolute max, maar krijgt wel 5x +3...

Vinand in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Beetje op de man? Eerder -1 dan +1 en zelfs +3 die hij nu krijgt...

brugj03 in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Troll, maar krijgt wel volop +1 en zelfs +3...

Omni in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

-1 lijkt me voldoende? Waarom krijgt dat 39x (!!!!) +3???

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2012 18:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Kan iemand deze user even nakijken is een -1 verzamelaar: gallery: Smithers.83

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

40 van de tot nu toe 212 reacties staan nu op -1, en nog een stuk of 10 horen daar te staan. Dat gaat weer lekker.

Misschien moet t.net dit soort berichten maar écht niet meer plaatsen, het publiek is blijkbaar te kinderlijk om er volwassen mee om te kunnen gaan.

Virussen? Scan ze hier!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Omdat mijn mening door velen wordt gedeeld en men +3's uitdelen als een manier ziet om de redactie iets duidelijk te maken.

/edit

En natuurlijk tweakers die de -1 uitdelende Apple-fanboys zat zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Omni op 06-09-2012 20:25 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omni schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:21:
[...]
Omdat mijn mening door velen wordt gedeeld en men +3's uitdelen als een manier ziet om de redactie iets duidelijk te maken.
Dat is en blijft puur misbruik, niet meer, niet minder.

Jouw reactie heeft maar één correcte score, en dat is de -1. Dat geklaag hoort namelijk niet op de FP thuis, maar in GR. Open daar een topic, daar is het forum voor.

Virussen? Scan ze hier!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:24:
[...]

Dat is en blijft puur misbruik, niet meer, niet minder.

Jouw reactie heeft maar één correcte score, en dat is de -1. Dat geklaag hoort namelijk niet op de FP thuis, maar in GR. Open daar een topic, daar is het forum voor.
Begrijp mij niet verkeerd, ik kom hier niet om te klagen. :)

Ik vond - en vind - mijn reactie een terechte, want het staat buiten kijf dat we de laatste tijd overspoeld worden door dergelijke nieuwsberichten. Daar maakte ik een veel begrip oogstende (zo blijkt uit de enorme hoeveelheid +3 mods) opmerking over. Hoe mijn score uiteindelijk gemod wordt vind ik overigens niet belangrijk. Ik post een bericht om op een normale wijze met normaal taalgebruik mijn mening te delen en een punt duidelijk te maken, niet om kudo's te vangen. Een vriend wees mij erop dat ik enorm veel +3's maar ook -1's had gekregen, vandaar dat ik hier ging kijken omdat dit ongetwijfeld niet aan jullie voorbij was gegaan.

Meer nieuwsgierigheid dan wat anders.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Normaal taalgebruik? Lol, je gebruikt wel trollende termen als "onzin", "scheet" etc. Dat alleen al is ongewenst, laat staan de rest.

Het gaat er niet om dat je iets wil posten, het gaat erom dat je dat faliekant op de verkeerde plek doet. Dit soort dingen horen thuis in GR (maar dan wel in nettere bewoordingen), niet op de FP. Daar is dat toch echt ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij wat Omni zegt en gelet op alle +3's die zijn post kreeg zijn velen het met hem eens. Ik vind zijn reactie gepast, on-topic en dus +1. Tweakers.net moet maar eens bij zichzelf te rade gaan of dit soort berichten wel moeten worden geplaatst, zoals je zelf al aangeeft. Het 'kinderlijk' noemen getuigt van erg weinig respect tegenover jullie sitebezoekers. Don't bite the hand that feeds you. Zijn post als -1 bestempelen geeft voor mij alleen maar aan dat Tweakers schijnbaar niet zo goed tegen kritiek kan. De oproep om diens kritiek ergens anders te spuien snijdt geen hout. Als ik op straat of in de trein mij aan iemand irriteer, dan spreek ik degene daar ter plekke op aan en niet tegen anderen drie straten verder of ergens op Internet, zoals "GR", wat dat ook moge zijn.

Inhoudelijk boeien patent topics erg weinig (mening) en het leidt steevast to flamewars (feit). Maar schijnbaar zijn de hogere pageviews en daarmee gepaard gaande advertentie inkomsten belangrijker dan meningen van de (reguliere) sitebezoekers? Hiermee verlaagt Tweakers zich tot het bedenkelijke niveau van trollsites als nujij.nl. Laat het plaatsen van dit soort berichten aan hen over en concentreer je op goede technische onderwerpen, zoals we zijn gewend, i.p.v. juridisch geneuzel van merk x of y. Schoenmaker blijf bij je leest.

-edit: lol, het woord ''scheet'' is ongewenst...? En ''onzin'' is voor mij gewoon het tegenovergestelde van "zinvol". OMG is dan zeker blasfemie en dus ook -1?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 21:16 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:33:
Normaal taalgebruik? Lol, je gebruikt wel trollende termen als "onzin", "scheet" etc. Dat alleen al is ongewenst, laat staan de rest.

Het gaat er niet om dat je iets wil posten, het gaat erom dat je dat faliekant op de verkeerde plek doet. Dit soort dingen horen thuis in GR (maar dan wel in nettere bewoordingen), niet op de FP. Daar is dat toch echt ongewenst.
Een beetje humor mag best, zo serieus is het leven niet. Dat ik dit volgens jou op de verkeerde plek doe is de gemiddelde tweaker niet met je eens gezien mijn nog steeds ruim +1 reactiescore.

Nogmaals, ik denk dat ik de hoeveelheid +3's mag interpreteren als zijnde een groot deel van community dat een gezamenlijk punt wil maken. Alsmede dat hiermee zeer duidelijk is gemaakt dat als deze posts écht ongewenst zijn door de redactie van tweakers.net, er een systeem moet komen dat deze zogenaamde enorm ongewenste berichten omhoogmodden onmogelijk moet maken. Maar waarom, als de reactiescore ruim boven de +1 is? Dan vindt de community over het algemeen het toch prima? Bedenk ook heel goed: zonder tweakers geen tweakers.net, zij maken de community, zij genereren de pageviews, zij generen de advertentie-inkomsten en dus de boterham van de redactie.

Zoals de poster hierboven ook mooi heeft verwoord: don't bite the hand that feeds you.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 06-09-2012 20:47 ]

Verwijderd

Met al die politiek heb ik geen tijd voor nóg een discussie, maar ik sluit me aan bij bovenstaande posters. Ook ik zie met lede ogen aan hoe T.net de laatste jaren een steeds hoger Telegraaf-gehalte krijgt. Echt 'ouderwets' Tweaker nieuws slaat niet aan bij het grote 'mainstream' publiek wat tegenwoordig bediend moet worden. Ieder artikel wat fanboy-gevoelig ligt wél, want dat levert gegarandeerd pageviews op. Vandaar dat dit soort berichten maar volop geplaatst blijven worden, wát er ook van gezegd wordt.

Dit probleem is niet nieuw, het speelt al jaren. En naar opbouwende op- en aanmerkingen die de laatste jaren in de fora geplaatst zijn, en zelfs teleurgesteld weggelopen moderatoren lijkt niet geluisterd te worden. Net als vele andere trouwe lezers erger ik mij ook al jaren aan de vele berichten die telekens weer uitmonden in flamewars tussen fanboys, dat ik me uiteindelijk niet altijd meer kan inhouden, want er blijkt gewoon niets aan gedaan te worden. In tegendeel, het wordt elk jaar erger en erger. Iedereen ziet het, iedereen klaagt erover, maar er gebeurt niets. Sterker nog: Serieuze moderators wordt het werk zowat onmogelijk gemaakt, doordat Jan en Alleman nu mag modereren. Daarmee wordt, zoals velen al voorspelden, het probleem alleen maar erger. Het lijkt wel alsof ze het erom doen.

// edit:

Oh en Omni, ik heb nog nooit iemand gemod, ik heb geen behoefte daartoe, maar jij krijgt van mij een +3. Soms gaan jarenlang opgekropte gevoelens boven regels. Ik ben nl. géén robot.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 21:55 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dezelfde reden waarom MacWolf hierzo vooral vanwege zijn nickname en zijn Apple minded maar gemotiveerde mening geheel onterecht IMHO minstens 12x een -1 krijgt: fanboyism.

* mindcrash verlangt terug naar het tweakers.net van rond de milleniumwisseling, toen er nog enigzins zinvol en op vrij hoog niveau werd gediscussieerd op de frontpage en door de community nog redelijk fatsoenlijk werd gemod

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 06-09-2012 22:06 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Omni, als jij patentmoe bent moet je maar gewoon die nieuwsberichten negeren. Ik lees ook niet alle nieuwsberichten die er op T.net gepost worden omdat ze me weinig boeien, net zoals mensen ook niet heel hun krant lezen.

Ten tweede, als jij klachten hebt op de redactie heb je het forum. Dan heb je veel meer kans dat ze het lezen. Maar dit is en blijft (hopelijk :+) een nieuwssite, dus dan is het normaal dat er nieuws gepost wordt over 1 van de meest populaire (kijk bv naar aantal reacties, al is het wel spijtig dat er niet op normale manier gereageert én gemod kan geworden daar...) topics op T.net. En het nieuws in kwestie ging over Nederland, dus dan is het nog normaler dat er nieuws over gepost wordt.

Tweakblog van de maand

Verwijderd

mindcrash schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:05:
Dezelfde reden waarom MacWolf hierzo vooral vanwege zijn nickname en zijn Apple minded maar gemotiveerde mening geheel onterecht IMHO minstens 12x een -1 krijgt: fanboyism.
Nee, de +3 moderaties op Omni's reactie zijn gegeven, omdat de meeste FP bezoekers de patentroll topics van welk merk dan ook gewoonweg zat zijn. Dat heeft niets met fanboy modden te maken, zoals dat in jouw voorbeeld duidelijk wel het geval is.

Witeken heeft dan wel weer een punt dat je dit soort berichten dan gewoon niet moet lezen, en inderdaad speelt dit onderwerp in Nederland, maar ageren mag altijd vind ik en op de FP heeft dat nu eenmaal meer effect, al is het ongewenst, dan ergens op een verdwaalde plek in een forum wat minder 'voldoening' geeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:58:
Misschien moet t.net dit soort berichten maar écht niet meer plaatsen, het publiek is blijkbaar te kinderlijk om er volwassen mee om te kunnen gaan.
Misschien niet eens zo'n slecht idee. Ware het niet dat het nieuws opzich wel welkom is. Maar laten we voor controversieele onderwerpen zoals deze dan de reacties uit zetten oid. Het is niet zo dat de ene partij meer of minder gelijk heeft dan de andere in beide kampen, maar je gaat de discussie gewoon niet winnen, het blijft een mening en meningen verschillen. (gelukkig). Niet iedereen lijkt de mening van een ander te kunnen waarderen echter. Let's just agree to disagree, en gooi de comments maar op slot als het om patent-rechtzaken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het enige nadeel daarvan vind ik dat het publiek slecht geïnformeerd blijft, omdat die nieuwsberichten nogal eens een steekje laten vallen door enkele dingen te simpel weergeven of gewoon foutjes erin te hebben.
Dat kan normaal gesproken in een reactie mooi een beetje recht getrokken worden.

Misschien is een heel groot featurestuk over patentzaken icm advocaten een keer een idee. Hits gegarandeerd haha ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-09-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, met de huidige flamewar wordt je goed geïnformeerd wou je zeggen?

Opteronx4 in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Mag wel naar -2 lijkt me

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wildhagen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:04:

Opteronx4 in 'nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware'

Mag wel naar -2 lijkt me
Die heeft een negatief karma, negatieve reactiescore, enorm negatieve score op het forum en ga maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Heb die reactie weggemikt; gelukkig was er nog niet op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

+1 lijkt me een "mee eens" moderatie. Het is gewoon een flame en voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd -1, maar het is eerder een troll dan een flame denk ik.\

Een +1 is sowieso veel te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En leg me graag uit waarom dan. Omdat dit in andere nieuwsberichten wel als +1 wordt gezien? Sorry hoor, maar ik snap dit soort reacties compleet, ze hebben het er zelf naar gemaakt.

Meningmod = GEEN reden! Alles, letterlijke alle mods zijn mening mods. Niemand kan objectief zijn. Dus dat is echt een non reden.

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 07-09-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:56:
Meningmod = GEEN reden! Alles, letterlijke alle mods zijn mening mods. Niemand kan objectief zijn. Dus dat is echt een non reden.
Lees de Modfaq maar eens. Daarin staat letterlijk:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening.
De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wie helpt dit even naar de -1 te zetten?
CyBeR in 'nieuws: Spotify schrapt Facebook-verplichting in Nederland'

Die post staat stevig boven de 0 vanwege de +3 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:18:
Wie helpt dit even naar de -1 te zetten?
CyBeR in 'nieuws: Spotify schrapt Facebook-verplichting in Nederland'

Die post staat stevig boven de 0 vanwege de +3 moderaties.
Ik heb hem ook -1 gegeven, maar hij heeft nog wel een paar zetjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lijkt me eerder een nul dan een -1, maar iig geen +3. Misschien zelfs een +1 imo. Oké het is niet heel subtiel gebracht, maar hij heeft uiteraard wel een punt dat het nogal hypocriet is dat ze bij spotify het een introductie noemen terwijl het eerst al gewoon mogelijk was.

En die van prorail mag mooi naar -1, zinloze flame die bijzonder weinig met het artikel te maken heeft. (Dat daar mensen +3 op modden :X )

[ Voor 103% gewijzigd door Sissors op 07-09-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sergelwd in 'nieuws: ProRail: veiligheid spoor in geding door verstoring datanetwerk'

Vind ik ook wat trollerig, -1 ? Iig zeker geen +1 waard, en over die +3 gevers zal ik maar niet beginnen....

CyBeR in 'nieuws: ProRail: veiligheid spoor in geding door verstoring datanetwerk'

Beetje teveel op de man, dus -1.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2012 14:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
wildhagen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:04:
Touché :)
Pagina: 1 ... 10 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht