"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf.nl serveert bezoekers malware - update'
theduke1989 in 'nieuws: Telegraaf.nl serveert bezoekers malware - update'
arnoid in 'nieuws: Telegraaf.nl serveert bezoekers malware - update'
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb ze ook zo gemod en ze staan met jullie hulp op de goede moderatiewildhagen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:10:
De 1e en de 3e vind ik +1 (staan ze nu ook op), maar bij de 2e kom ik ook niet verder dan een 0 eigenlijk.
Mijn bericht zal wel als een soort flamebait zijn gelezen, maar ik vind het nogal jammer dat je op tweakers niet negatief op een product mag reageren, omdat je daarmee allerlei fanboys op zijn/haar teentjes kunt trappen.
Ik wilde met mijn post aangeven dat ik de felle kleurtjes helemaal niets vond en dat ik het toestel ook te dik vind (koelkast is daarvoor een term die door iedereen op tweakers begrepen wordt, het is duidelijk dat je daar een te dik/fors toestel mee bedoeld). Ik wilde kijken wat mensen er nu mooi aan vinden. Gewoon als interesse.
Het tweede deel is natuurlijk volledig ontopic. Twee maanden moeten wachten op een toestel is niet leuk, als je het toestel echt wilt hebben.
Het gaat mij niet om op nul of +1 gemod te worden, ik heb vaker aangegeven dat het me weinig boeit, maar wat ik wil aangeven dat kitische berichten niet meteen gezien zouden moeten worden als flamebait/troll.
Ik vind dat dit zwart-wit denken een beetje moet stoppen.
Ik ben zelf in mijn jeugd zelfs geen fan geweest van sporters, muzikanten, of dergelijke mensen geweest en ik kan maar niet begrijpen dat er nu mensen zijn, die hetzelfde gedrag wat Justin Bieber-fans vertonen, nu zelfs gaan uiten op producten van bedrijven. Ik kan dat als kritische burger echt niet begrijpen. Dat is naar mijn mening de reden dat een nieuwbericht over Apple, Samsung, Google, Microsoft, Nokia meteen leidt tot felle discussies waarin mensen snel op hun teentjes zijn getrapt als iemand een kritisch bericht plaatst. Dat fanboy gedrag zorgt ervoor dat mensen negatieve berichten naar beneden gaan modden en positieve naar boven. Ik zeg eerlijk dat ik ook geen oplossing heb. Misschien is een oplossing dat Tweakers nog kritischer haar berichten gaat schrijven. Zeker als het om telefoons gaat.
Niet teveel marketingtermen van bedrijven overnemen, maar veel meer neutrale teksten en ook meer kritiek erin plaatsen.
Gevolg zal in eerste instantie nog meer gezeik in de reacties zijn, maar uiteindelijk zal het fanboys misschien een beetje wegjagen. Die houden niet van websites die kritisch zijn over hun producten. Ik denk dat niemand ze echt zal missen.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Niet echt een +3 waard, wel? Ik vind het eerder een zwaar generaliserende troll. Max een 0.
Verwijderd in 'reviews: Verkiezingsanalyse: de rol van technologie'
8x +3 lijkt me ook nogal over de top, gewoon een nette +1.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2012 09:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mee eens, een +3 is dat op geen enkele wijze.wildhagen schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:51:
Snuffel in 'reviews: Verkiezingsanalyse: de rol van technologie'
Niet echt een +3 waard, wel? Ik vind het eerder een zwaar generaliserende troll. Max een 0.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Sorry hoor, maar de eerste regels is gewoon niet de manier waarop je een discussie begint. Het is simpelweg (imo ongegrond) afkraken van een mobiel en dat is dus -1. De 2 regels daarop bevestigen dat je eigenlijk weet dat je hem behoorlijk heb geschoffeerd en dat mensen dat maar moeten accepteren want het is jouw mening, weinig interessant goedpraat gedrag en max een 0. Vervolgens eindig je nog even met een inkoppertje om te hopen dat je post niet een -1 wordt, das ook niet meer dan een 0 imo. Als ik dan naar je post in zijn geheel kijk lijkt -1 mij de juiste score, het begint ongewenst en krijgt eigenlijk nergens een niveau waar ik blij van wordt.Quacka schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:00:
Quacka in 'nieuws: Nokia Lumia 920 komt vermoedelijk in november in Europa uit'
Mijn bericht zal wel als een soort flamebait zijn gelezen, maar ik vind het nogal jammer dat je op tweakers niet negatief op een product mag reageren, omdat je daarmee allerlei fanboys op zijn/haar teentjes kunt trappen.
Ik wilde met mijn post aangeven dat ik de felle kleurtjes helemaal niets vond en dat ik het toestel ook te dik vind (koelkast is daarvoor een term die door iedereen op tweakers begrepen wordt, het is duidelijk dat je daar een te dik/fors toestel mee bedoeld). Ik wilde kijken wat mensen er nu mooi aan vinden. Gewoon als interesse.
Het tweede deel is natuurlijk volledig ontopic. Twee maanden moeten wachten op een toestel is niet leuk, als je het toestel echt wilt hebben.
...
Je mag trouwens best kritisch zijn op producten, maar dan wordt er wel een redelijke onderbouwing bij verwacht en dien je het ook op een nette manier te verwoorden.
Als je wat je hier zegt in je post had willen zetten en een 0/+1 zou willen krijgen had je iets moeten schrijven als:
Twee maanden moeten wachten op een toestel is niet leuk als je het toestel echt wilt hebben. Ik snap echter niet waarom mensen hem willen hebben, ik vind de felle kleurtjes helemaal niets en het toestel vind ik te dik (iphone/galaxy zijn maar bla dik). Het toestel lijkt me nou niet echt hip anno 2012 of is mijn smaak nou zo afwijkend?
Deze meneer geeft aan een modmisbruiker te zijn. Onderzoekje op zijn plaats?
Virussen? Scan ze hier!
SeelenSchmerz in 'reviews: Verkiezingsanalyse: de rol van technologie'
Lange post over 1 van de niet genoemde partijen, met link van het partijprogramma erbij. Hij krijgt nu een -1, maar dat lijkt mij volledig onterecht, omdat de informatie die wordt gegeven goed aansluit op het artikel en een mooie aanvulling geeft. De post is misschien wat lang en daardoor minder interessant om te lezen maar het lijkt mij toch zeker een +2. De kritiek aan het begin is imo netjes gedaan en lijkt me geen reden tot aftrek.
Bovendien krijg ik een beetje een raar gevoel bij sommige van hun verkiezingsstandpunten...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
-1 is wat straf, maar de reactie is wmb niet meer dan het op een zeepkist klimmen en luidkeels een partijprogramma staan toeteren.Zartok schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:44:
Ook in dat topic, een zeer onterechte -1 imo:
SeelenSchmerz in 'reviews: Verkiezingsanalyse: de rol van technologie'
Het nieuws gaat over de technologie niet over de politieke inhoud van de partijen en een copy/paste van een partijprogramma is domweg overbodig en zelfs ongewenst is wmb verdedigbaar.
* botoo doet 0
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dit is gewoon spam.botoo schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:36:
[...]
-1 is wat straf, maar de reactie is wmb niet meer dan het op een zeepkist klimmen en luidkeels een partijprogramma staan toeteren.
Het nieuws gaat over de technologie niet over de politieke inhoud van de partijen en een copy/paste van een partijprogramma is domweg overbodig en zelfs ongewenst is wmb verdedigbaar.
* botoo doet 0
De punten die ik heb opgesomd zijn de directe antwoorden op de JA/NEE stellingen uit het verkiezingsanalyse artikel van Tweakers, welke ik uit het partijprogramma heb gefiltert. Deze antwoorden gaan wel degelijk over technologie want het zijn directe toelichtingen op de stellingen uit het Tweakers artikel.Het nieuws gaat over de technologie niet over de politieke inhoud van de partijen en een copy/paste van een partijprogramma is domweg overbodig en zelfs ongewenst is wmb verdedigbaar.
Als je in het tweakers artikel met je muis boven de JA en NEE antworden hovert, dan krijg je notabene ook een popup met een toelichting uit het verkiezingsprogramma van de betreffende partij. Ik doe niets anders in mijn reactie, alleen kan ik het in mijn reactie niet doen met een mooi popupje zoals dat ik het Tweakers artikel wordt gedaan.
Mijn reactie is eigenlijk gewoon een weerspiegeling van wat er in het artikel wordt getoont alleen dan voor een partij die daar niet in voor komt.
Ik heb voor elke stelling het hele programma doorgeploeterd om een specifiek antwoord te vinden daarop en deze gemeld als toelichting bij het Ja/NEE antwoord, net als Tweakers dat ook heeft gedaan in het artikel zelf met popups bij de Ja/Nee mouse-overs.Dit is gewoon spam.
Dan zouden dus alle verkiezingsprogramma popups in het Tweakers artikel zelf ook spam zijn bij die redenatie.
Verwijderd
Je hebt een beetje gelijk. Je hebt het netjes uitgezocht, dus ik maak er een 0 van.SeelenSchmerz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:36:
[...]
Ik heb voor elke stelling het hele programma doorgeploeterd om een specifiek antwoord te vinden daarop en deze gemeld als toelichting bij het Ja/NEE antwoord, net als Tweakers dat ook heeft gedaan in het artikel zelf met popups bij de Ja/Nee mouse-overs.
Dan zouden dus alle verkiezingsprogramma popups in het Tweakers artikel zelf ook spam zijn bij die redenatie.
Die mogelijkheid heb jij ookSeelenSchmerz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:19:
(...)
Als je in het tweakers artikel met je muis boven de JA en NEE antworden hovert, dan krijg je notabene ook een popup met een toelichting uit het verkiezingsprogramma van de betreffende partij. Ik doe niets anders in mijn reactie, alleen kan ik het in mijn reactie niet doen met een mooi popupje zoals dat ik het Tweakers artikel wordt gedaan.
1
| [abbr="Een text met spaties"] bla [/abbr] |
Deze code geeft: bla. Dit werkt ook op de FrontPage
Op het forum is ruimte voor verkiezingsprogramma's en discussies daarover: Themaforum: Verkiezingen
Jouw reactie vind ik daar ook veel beter passen dan op de FrontPage waar reacties wat meer behapbaar moeten zijn.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Komop, botoo dit is niet eens een nieuwsartikel. Dit is een achtergrondartikel over de diverse partijprogramma's, waarbij de redactie van elke partij steeds twaalf dezelfde standpunten belicht. Dat Seelenschmerz de selectie van de redactie aanvult met dezelfde twaalf standpunten van een nog niet behandelde partij, kan ik niet anders zien dan als een nuttige bijdrage.Het nieuws gaat over de technologie niet over de politieke inhoud van de partijen en een copy/paste van een partijprogramma is domweg overbodig en zelfs ongewenst is wmb verdedigbaar.
Ik sta volledig achter de keuze van Joost om zich tot de genoemde partijen te beperken, maar dat wil niet zeggen dat onze keuze niet arbitrair is en we zouden het moeten toejuichen dat iemand de reactiemogelijkheid aangrijpt om ons blikveld te verbreden. Of willen we dat niet, omdat ze te anders zijn? Omdat wij op voorhand al kunnen zien dat die denkbeelden geen bestaansrecht hebben? Deze partij is groot genoeg om deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen te organiseren, en een beetje respect voor hun draagvlak en achterban is dan ook op zijn plaats - of je ze nou snapt of niet. Ik snap ze ook niet, hoor, maar daar gaat het dus niet om.
En Herman: roepen dat hij z'n betoog dan maar achter technische maatregelen moet verstoppen, is natuurlijk weinig anders dan hem een vriendelijke variant van zelfcensuur in de maag splitsen, en bovendien zijn die tags daar helemaal niet voor bedoeld.
Herman schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:07:
offtopic:
Bovendien krijg ik een beetje een raar gevoel bij sommige van hun verkiezingsstandpunten...
Wist je dat grofweg anderhalf miljard mensen dit verbod al respecteren? Binnen de Islam is rente berekenen namelijk ook zo'n beetje verboden. Is in de westerse wereld niet zo geaccepteerd omdat je dan minder mogelijkheden hebt om je medemens een hak te zetten. Got mag weten waarom de katholieken dit verbod ooit hebben afgeschaft, trouwens, want in Europa was het tot en met de middeleeuwen ook zo ongeveer verboden. Alleen Joden mochten het van hun geloof wel, en dat was dan ook meteen de motor achter de pogroms waar die mensen het honderden jaren mee te stellen hebben gehad: Joden vermoorden was namelijk een goeie manier om van je schulden af te komen. Maar ik dwaal af.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Gaaf bedankt voor de tip, weer wat geleerd
Het is altijd jammer als tekst moet verdwijnen, ik heb het voor de overzichtelijkheid en de aanwijzingen van enkele mods respecterende toch maar aangepast.
@Herman en algemeen ter informatie
Betreffende het rentestandpunt snap ik wel dat Herman daar misschien een raar gevoel bij krijgt. Dat hoor ik vaker. Maar dat komt omdat veel mensen niet op de hoogte zijn van de filosofie daarachter en hetgeen er werkelijk speelt in het financiële system. Dit heeft te maken met de werkelijke manier waarop geld wordt uitgegeven. Het fractioneel bankieren en de geldcreatie uit niets.
Centrale banken creëren geld uit niets, met een druk op de knop toveren zij het tevoorschijn en er staat geen intrensieke waarde (bezit/goud) tegenover. Zij lenen dit geld uit en krijgen hier rente over (jouw arbeid). Dit geld creëren uit niets is de oorzaak van inflatie (het minder waard worden van jouw spaargeld). Via dit systeem stelen centrale banken dus van zowel mensen die sparen en mensen die lenen met geld dat ze zelf nooit bezit hebben. Zij lenen de inflatie (de waardevermindering) van jouw spaargeld uit en krijgen daar via rente jouw arbeid voor terug. Tesamen met fractioneel bankieren en het gebruik van financiële constructies met derivaten zorgt dit onvermijdelijk tot de enorme problemen, die we nu ondervinden. Dit verhaal gaat nog veel verder, maar dat gaat te ver om hier neer te zetten. Wil je echt weten hoe het er aan toe gaat, google maar op centrale banken, fractioneel bankieren, geldcreatie uit niets en kijk de documentaire "Inside Job" en "Money as Debt". Misschien zal je dan de standpunten van de Partij voor Mens en Spirit en de andere nieuwe partijen wat beter begrijpen.
Sterke move, van alle bovenstaande respondenten pik je precies mij eruit om me te vertellen dat ik de standpunten van M&S wel onvoldoende zal begrijpen. Laat ik het zo zeggen: ik vind tekstbegrip in de politiek een zwaar ondergewaardeerde eigenschap en dit gaat daar geen verandering in brengen

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
@Rataplan Alleen de bovenste regel was aan jou gericht. Het offtopic gedeelte was niet aan jou gericht maar aan Herman (want hij kreeg een raar gevoel bij bepaalde verkiezingsstandpunten) en in zijn algemeenheid ter informatie.
Verder nog bedankt voor je eerdere mening hier betreffende mijn reactie bij het verkiezingsanalyse artikel
[ Voor 11% gewijzigd door SeelenSchmerz op 08-09-2012 19:51 ]
Dat ik op inhoud mod, is volstrekt onjuistRataplan schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:07:
Ik kwam hier om te melden dat, hoewel ik die Mens en Spirit-flauwekul volstrekt niet zie zitten, ik het erg raar vind dat een uitgebreide, inhoudelijk relevante post als die van Seelenschmerz omlaag wordt gemod. Lange posts krijgen traditioneel een hoge waardering, maar hier geldt ineens dat lang 'onbehapbaar en dus weinig relevant' betekent? Ineens is lengte een criterium? Wat een flauwekulIk ben benieuwd of iemand hier een geldig argument kan geven om deze post onder de 1 te laten zakken, maar ik heb eerlijk gezegd het idee dat hier op mening wordt gemod - omdat M&S als een stelletje zweverige idioten wordt gezien, hoeven we niet meer naar de inhoud te kijken. Spam? Het is volledig ontopic.
Agree(...)
Ik sta volledig achter de keuze van Joost om zich tot de genoemde partijen te beperken, maar dat wil niet zeggen dat onze keuze niet arbitrair is en we zouden het moeten toejuichen dat iemand de reactiemogelijkheid aangrijpt om ons blikveld te verbreden. Of willen we dat niet, omdat ze te anders zijn? Omdat wij op voorhand al kunnen zien dat die denkbeelden geen bestaansrecht hebben? Deze partij is groot genoeg om deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen te organiseren, en een beetje respect voor hun draagvlak en achterban is dan ook op zijn plaats - of je ze nou snapt of niet. Ik snap ze ook niet, hoor, maar daar gaat het dus niet om.
Pardon? Een user geeft aan niet de abbreviation-tag te kunnen gebruiken, en ik wijs heel simpel op het feit dat dit wel kan. Ik zeg niet dat hij dat moet gebruiken, enkel dat die mogelijkheid er wel is evenals de redactie heeft gedaan.En Herman: roepen dat hij z'n betoog dan maar achter technische maatregelen moet verstoppen, is natuurlijk weinig anders dan hem een vriendelijke variant van zelfcensuur in de maag splitsen, en bovendien zijn die tags daar helemaal niet voor bedoeld.
Deze engelstalige reactie krijgt +2 en zelfs +3. Ik dacht zelf meer aan een 0.
[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 09-09-2012 00:59 ]
Verwijderd
Done.
Staat op 0 ik vind het een +1 Verwijderd in 'nieuws: Google koopt beveiligingsbedrijf VirusTotal'
Dat hij ook niet engels is en dat hij al zijn reacties na een tijdje vervangt met een "-"tweaker2010 schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:58:
judgewooden in 'reviews: Verkiezingsanalyse: de rol van technologie'
Deze engelstalige reactie krijgt +2 en zelfs +3. Ik dacht zelf meer aan een 0.
judgewooden in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen wegwerp-touchpads'
judgewooden in 'nieuws: Google claimt pue-waarde van 1,14 voor zijn datacenters'
Lijkt niet alsof hij er veel moeite mee heeft, maar alles wat buitenlands is, moet wel kloppen, dus +2 he...

Het is al 10 jaar mijn manier van discussieren. Niet politiek-correct en als je het niet met mij oneens bent, dan ben je het ook echt met mij oneens. Ik heb met mijn nuancering proberen aan te geven dat het mijn mening is en ik hoopte dus uitleg te krijgen van mensen wat zij er zo mooi aan vinden. (en die heb ik deels gekregen)Zartok schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:52:
[...]
Sorry hoor, maar de eerste regels is gewoon niet de manier waarop je een discussie begint. Het is simpelweg (imo ongegrond) afkraken van een mobiel en dat is dus -1. De 2 regels daarop bevestigen dat je eigenlijk weet dat je hem behoorlijk heb geschoffeerd en dat mensen dat maar moeten accepteren want het is jouw mening, weinig interessant goedpraat gedrag en max een 0. Vervolgens eindig je nog even met een inkoppertje om te hopen dat je post niet een -1 wordt, das ook niet meer dan een 0 imo. Als ik dan naar je post in zijn geheel kijk lijkt -1 mij de juiste score, het begint ongewenst en krijgt eigenlijk nergens een niveau waar ik blij van wordt.
[/i][/small]
Als mensen zeggen "wat een mooi degelijk toestel. Die ga ik kopen"dan krijgen ze op tweakers al snel een 0 of +1, alleen maar omdat het bericht positief is. Op die manier is reageren gewoon niet zo leuk meer. Ik mis gewoon de mogelijkheid om op tweakers kritisch te mogen zijn. Juist omdat ik dat van nature heel erg ben. Wat dat betreft voel ik me hier steeds minder thuis, maar misschien is dat wel de bedoeling.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
En veel mensen vinden jouw manier van discussiëren gelijkwaardig aan bashen. Het gaat er niet om of je positief of negatief bent over een product, het gaat erom hoe je dat brengt. En ik zie er voornamelijk een flame in.Quacka schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:36:
[...]
Het is al 10 jaar mijn manier van discussieren. Niet politiek-correct en als je het niet met mij oneens bent, dan ben je het ook echt met mij oneens. Ik heb met mijn nuancering proberen aan te geven dat het mijn mening is en ik hoopte dus uitleg te krijgen van mensen wat zij er zo mooi aan vinden. (en die heb ik deels gekregen)
Als mensen zeggen "wat een mooi degelijk toestel. Die ga ik kopen"dan krijgen ze op tweakers al snel een 0 of +1, alleen maar omdat het bericht positief is. Op die manier is reageren gewoon niet zo leuk meer. Ik mis gewoon de mogelijkheid om op tweakers kritisch te mogen zijn. Juist omdat ik dat van nature heel erg ben. Wat dat betreft voel ik me hier steeds minder thuis, maar misschien is dat wel de bedoeling.
Laat gaan. Echt, als je dat hier begint, dan krijg je de volgende situaties:Quacka schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:36:
[...]
Het is al 10 jaar mijn manier van discussieren. Niet politiek-correct en als je het niet met mij oneens bent, dan ben je het ook echt met mij oneens. Ik heb met mijn nuancering proberen aan te geven dat het mijn mening is en ik hoopte dus uitleg te krijgen van mensen wat zij er zo mooi aan vinden. (en die heb ik deels gekregen)
Promods mogen mensen een troll/bash/flame noemen, omdat blijkbaar een feit (terwijl het onmogelijk is om zulke dingen objectief te bekijken, dat is wel een feit) is. Jij hebt er kritiek op, en krijgt gelijk een waarschuwing.
Ik vind jou post gewoon een +1. Het is een eerlijk on topic mening. Dat het ongegrond is, is de mening van andere mensen. Maar het klopt wel!
Als ik kijk naar wat er bij ons verkocht wordt, is 99% zwarte toestellen. Niemand wil meer wit, blauw, paars of whatever. Die tijd zijn we allang voorbij.
Over het thuisvoelen dat snap ik ook wel, eenegzins kritische posts worden gelijk -1 of 0, behalve als een mod het er mee eens is. Dan is het +1.
Als de mods dit persoonlijk opvatten: NIET DOEN! Dit is mijn visie op het systeem zoals het nu is, en samen met mij enkele anderen. En ga aub niet linken naar "De mod review topic" want jullie geven zelf al aan dat dit de komende jaren niet gaat veranderen (want een van de hoofdelen van de site updaten is natuurlijk niet belangrijk)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Lijkt me duidelijk (is nu 0)apple is de grootste oplichter en rotzooi die er bestaat
Deze mag wel op -1
correct, en daar zijn een aantal van ons wel aan gewend, maar de grote groep heeft daar moeite mee.Quacka schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:36:
[...]
Het is al 10 jaar mijn manier van discussieren
...
Ik mis gewoon de mogelijkheid om op tweakers kritisch te mogen zijn
...
Kritisch kan nog steeds, maar een 'politiek correcte' insteek daarvoor is wel steeds meer noodzakelijk met deze fanboy/bash/troll internet cultuur die we steeds meer zien, ook op tweakers.

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 116% gewijzigd door mistervis007 op 10-09-2012 01:29 ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Leuke uitspraak, maar toch echt een 0.
Simpelweg om het woord Apple krijg ik meteen minmods. Ik vind het echt triest aan het worden hier op tweakers de laatste tijd. Het erge is nog dat ik dit van te voren wist, maar omwille van vrijheid van meningsuiting toch neergezet. Uiteraard omdat het ook weer de eerste post is (terwijl ik nog een minuut wachte om op de zendkniop te drukken)
Best triest.
Precies eender kamerplant in 'nieuws: HP kondigt nieuwe all-in-ones aan'
[ Voor 25% gewijzigd door Yzord op 10-09-2012 12:11 ]
Ligt het nu aan mij of is Apple (ow jee, daar gaat mijn bericht)
Liefhebber van Tweakers
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik kan hier hoogstens +1 in zien.
Verwijderd
Dit is minimaal een 0 maar zeker geen -1: Verwijderd in 'nieuws: Apache blokkeert do not track-functie Internet Explorer'
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 17:57 ]
Kan dit soort tuig aub een forum vakantie krijgen? Zie het teveel nog.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar voegt 720p-opname toe aan Nexus 7-tablet'
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar voegt 720p-opname toe aan Nexus 7-tablet'
watercoolertje in 'nieuws: Ontwikkelaar voegt 720p-opname toe aan Nexus 7-tablet'
bl0m5t3r in 'nieuws: Ontwikkelaar voegt 720p-opname toe aan Nexus 7-tablet'
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Wat is precies 0 hier aan? Het is on topic, en een normale vraag. Net zoals de reactie op dit bericht.
Waarom is dit -1? Inhoudelijk goed bericht, je hoeft het niet met hem eens te zijn maar het bericht is gewoon prima.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Is idd een valide vraag, heb je +1 gegeven.lanerios schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:31:
corset in 'nieuws: HP gaat 2000 banen extra schrappen'
Wat is precies 0 hier aan? Het is on topic, en een normale vraag. Net zoals de reactie op dit bericht.
Ook deze staat inmiddels stevig op +1.xzaz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:01:
DJ TerraByte in 'poll: Verkiezingen'
Waarom is dit -1? Inhoudelijk goed bericht, je hoeft het niet met hem eens te zijn maar het bericht is gewoon prima.
Deze hoort op -1, maar staat dankzij die 10x +2 nu nog op 0. Hopelijk kan dat draadje snel verborgen worden.
jopie in 'nieuws: Codemasters haalt Grand Prix-modus uit F1 2012'
Liefhebber van Tweakers
sdk1985 in 'nieuws: Codemasters haalt Grand Prix-modus uit F1 2012'
Originele poster heeft bevestigd (voordat de -1 uitdelers een -1 gaven!) dat het inderdaad een grapje was.
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 11-09-2012 18:01 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Deze grap krijgt -1 maar dat lijkt me niet terecht. Een 0 of +1 lijkt me prima.
Liefhebber van Tweakers
Rechtstreekse aanval op een poster. Mag van mij een -2 krijgen...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Virussen? Scan ze hier!
Post 1: Kevinp in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
Post 2: Kevinp in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
Nu is het natuurlijk een mooie (en toepasselijke) quote, maar +2 of +3 is het zeker niet. Overigens niet de enige buitensporige mening-mod in de thread.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Een +1 lijkt me idd ruim voldoende.Stoney3K schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:07:
Stoney3K in 'nieuws: Piratenpartij haalt opnieuw geen zetel'
Nu is het natuurlijk een mooie (en toepasselijke) quote, maar +2 of +3 is het zeker niet. Overigens niet de enige buitensporige mening-mod in de thread.
Deze reactie mag trouwens wel op -1: Verwijderd in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
Deze krijgt 11x +3, dat is ook teveel van het goede: Verwijderd in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 13-09-2012 09:14 ]
Ik krijg voor deze on-topic reactie een -1 terwijl de reactie onder mij +3 krijgt. Dat lijkt op meningmodden.
Hadespuiter in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
"Bakellende" -> -1
@wildhagen hieronder: Ik stopte met lezen na de eerste regel.
[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 13-09-2012 11:55 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap de hoge moderaties op deze post niet en staat m.i met +1 nog veel te hoog.
een 0 kan ik nog enigzins begrijpen, maar het gebrek aan respect in de post vind ik niet iets dat hier thuis hoort.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Heb daar wat mensen een mail gestuurd (ook naar aanleiding van jouw voorgaande post). Sommigen moeten nog leren modden!tweaker2010 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:06:
tweaker2010 in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
Ik krijg voor deze on-topic reactie een -1 terwijl de reactie onder mij +3 krijgt. Dat lijkt op meningmodden.
Hadespuiter in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 5'
Verwijderd
Dt lijkt me een foutief meningmodje:
Verwijderd in 'poll: iPhone 5'
Welke bedoel je? Die +1 of -1?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:30:
Jullie zullen het wel druk gaan krijgen met al de komende Apple iPhone 5 topics.
Dt lijkt me een foutief meningmodje:
Verwijderd
Geen idee (ik heb geen modrechten dus kan geen individuele mods zien, als dat is wat je bedoelt), er is maar 1 post van mij die nu op 0 staat terwijl deze gewoon ontopic is.
"Daarbij draait er nog steeds het verouderde IOS op" Apple heeft juist iOS 6 ontwikkeld, dus dat klopt niet.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:30:
mijn goed onderbouwde mening krijgt hier een -1?
"de dikke lelijke glazen blok" lijkt me niet zo'n handige opmerking, Maar goed het is voor mij meer een 0 dan -1
Klopt, maar je mag het vinden. Verder is het opzich een prima posts dus ik ga er geen punten voor aftrekken. +1 van mijn kant.tweaker2010 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:37:
[...]
"Daarbij draait er nog steeds het verouderde IOS op" Apple heeft juist iOS 6 ontwikkeld, dus dat klopt niet.
"de dikke lelijke glazen blok" lijkt me niet zo'n handige opmerking,
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 13-09-2012 16:40 ]
Verwijderd
IOS6 is even verouderd als ios 5 vind ik, de meeste functies ontbreken of xitten vreemd geplaatst.tweaker2010 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:37:
[...]
"Daarbij draait er nog steeds het verouderde IOS op" Apple heeft juist iOS 6 ontwikkeld, dus dat klopt niet.
"de dikke lelijke glazen blok" lijkt me niet zo'n handige opmerking, Maar goed het is voor mij meer een 0 dan -1
Maar het is al gecorrigeerd.
hoe kan dit een spotlicht zijn? Lijkt me max een 0
Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen
Is er een reden waarom dit op -1 gemod wordt?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
SeelenSchmerz in 'nieuws: Piratenpartij haalt opnieuw geen zetel'
Dat ie naar beneden gemod wordt, dat kan altijd. Maar vervolgens wordt een reactie op mijn reactie gemod als informatief: Noeandee in 'nieuws: Zuid-Korea legt 'obscene' websites verder aan banden'
Leek mij nogal vreemd...
Viel mij ook net op, er staan een heleboel reacties op -1 bij dit artikel waar mij dat niet terecht lijkt. Voor de duidelijkheid, het artikel is aangepast, er stond eerst standby en dat is later in idle veranderd:RayNbow schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:27:
computerjunky in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Is er een reden waarom dit op -1 gemod wordt?
Roland684 in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Techno Overlord in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
ormagon in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
redfoxert in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
highflyer in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Finraziel in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Verwijderd in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
MenN in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Deem in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Meekoh in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Breadbeard in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
DutchKel in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
MenN in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
Rinzwind in 'nieuws: Wii U op 30 november in Nederland en België te koop'
en dan heb ik nog alleen naar de -1 gemodde posts gekeken, staan er volgens mij ook genoeg op off topic gemod die gewoon een +1 zouden verdienen.
Gamertag: FinrazielNL
No offence, maar die laatste alinea is één grote, rantende troll en complottheorie... "kaaskoppen", "premier Pinokkio". Daar geef ik toch een serieus punt aftrek voor, kom dan op een 0 uit.SeelenSchmerz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:37:
Is er een valide reden dat dit weer gelijk wordt gedownmod of mag ik weer van iemand mijn mening niet uiten?
SeelenSchmerz in 'nieuws: Piratenpartij haalt opnieuw geen zetel'
Virussen? Scan ze hier!
Onzinnige WO-2 vergelijking maakt het imho wel een modbreak waard?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Daejji in 'reviews: Preview: Apple iPhone 5'
Grim in 'nieuws: Wetsvoorstel: consument krijgt twee weken bedenktijd bij online aankoop'
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ze hebben allebei een nogal giftige ondertoon, de -1 is wat mij betreft terecht.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:55:
Hier 2 reacties die -1 krijgen maar zie niet echt in waarom dit ongewenst zou zijn eerder een 0?
Dan blijft er niets van over, die had ik dus al weggegooid.wildhagen schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:13:
eL_Jay in 'nieuws: Hostingbranche: inbeslagname servers kan te makkelijk'
Onzinnige WO-2 vergelijking maakt het imho wel een modbreak waard?
[ Voor 80% gewijzigd door Dirk op 14-09-2012 21:03 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Apple kan in Duitsland opnieuw verkoopverbod Motorola claimen'
[edit]
Overigens is je post niet meer modbaar, maar staat toch op 0
[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 16-09-2012 18:06 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Hij staat nu weer op -1botoo schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:05:
wmb is die -1 prima verdedigbaar ChicaneBT, ik zie er weinig anders dan offtopic gerant zonder onderbouwing in. Maar ik vermoed dat jij dat als apple basher in een ander daglicht ziet.
[edit]
Overigens is je post niet meer modbaar, maar staat toch op 0

Weer een onzinnige -1: Verwijderd in 'nieuws: Opensource-video-editor Lightworks in oktober beschikbaar op Linux'
Deze is gewoon +1 want je moet inderdaad verplicht jezelf registreren. Ik heb het programma nu geïnstalleerd maar je hebt een serial nodig om het te kunnen activeren die je alleen krijgt als je jezelf registreert.
Mbt tot Verwijderd in 'nieuws: Opensource-video-editor Lightworks in oktober beschikbaar op Linux' : waardeloos is een persoonlijke mening en dat ze gegevens van klanten verzamelen zie ik niet als een automatisch iets.
Inhoudelijk heb je best wel een punt maar door de ranterige toon waarop je het stelt komt dat best flamerig over.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 140% gewijzigd door pino85 op 16-09-2012 23:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Erg leuk die extra informatie maar 41x +3? Maar ja, dat gebeurt wel vaker als hij/zij in een topic post, waarvan deze zelf het onderwerp is.
Valt wel mee toch? Dit soort topics worden meestal wat soepeler gemod, een +2 of +3 vind ik prima.Creative S schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:00:
Frenkie123 in 'Gathering of the Tweakers - Casemodder Frenkie123'
Erg leuk die extra informatie maar 41x +3? Maar ja, dat gebeurt wel vaker als hij/zij in een topic post, waarvan deze zelf het onderwerp is.
Waarom op +3?
+1 ok, maar +2/+3 is gewoon kansloos
Waarschijnlijk meningmodders die het met je eens zijn en je daarom +3 geven. Deze hetzelfde verhaal:lanerios schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:33:
corset in 'plan: Tweakers.net genomineerd voor Website van het Jaar'
Waarom op +3?
+1 ok, maar +2/+3 is gewoon kansloos
Verwijderd in 'plan: Tweakers.net genomineerd voor Website van het Jaar'
Wat vinden jullie van deze reactie? Moet hij vanwege de toon niet op 0?
Het is weer zo ver! Ik ben eenegzins sceptisch over de nieuwe Iphone, en de 0 en -1 beginnen al

Staat voorlopig nog wel op +1 gelukkig.
Bovenstaand: +1 tot de Isheep opmerking, gelijk een 0 voor me.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuw lek in oude Internet Explorer-versies wordt actief misbruikt''
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht