Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.936 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hoewel ik het er mee eens ben dat het een +1 moet zijn, zal je wel weer het standaard "ja maar dat moet daar en daar gepost worden" :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hele existentiële discussie daar is offtopic en hoort op 0 thuis. Afgezien van YopY in 'nieuws: Microscoop kan atoomverbindingen in moleculen tonen' en Marcelloz in 'nieuws: Microscoop kan atoomverbindingen in moleculen tonen', die moeten naar -1. Er staan overigens nog een paar reacties onterecht op +1 in plaats van 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
InflatableMouse in 'reviews: Guild Wars 2'

Wordt door velen als spotlight gezien, maar het grootste deel gaat over zijn issues met loot progressie in WoW.
Is dit wekrelijk zo'n goede post?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Die mag wmb op een nulletje.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Het is een goede post, die eigenlijk onderuit wordt gehaald door zijn laatste alinea, dat maakt het totaal een 0 voor mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Wolfos in 'reviews: Guild Wars 2'
Zou niet snel mijn eigen post reporten, maar +2 vind ik wel iets teveel van het goede.
Zit imo meer tussen de 0 en de +1 in.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolfos op 17-09-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Wolfos schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:13:
Wolfos in 'reviews: Guild Wars 2'
Zou niet snel mijn eigen post reporten, maar +2 vind ik wel iets teveel van het goede.
Zit imo meer tussen de 0 en de +1 in.
Binnen de reactie vind ik hem ontopic en hem hem daar nu op gekregen.

[ Voor 0% gewijzigd door _Peter2_ op 17-09-2012 14:49 . Reden: "tekst" vervangen door "reactie", geeft een betere context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
0 vind ik, compleet off topic tav het artikel. En daar moet naar gekeken worden, niet naar on/off tav de reacties.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dirk schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:50:
[...]

Die hele existentiële discussie daar is offtopic en hoort op 0 thuis. Afgezien van YopY in 'nieuws: Microscoop kan atoomverbindingen in moleculen tonen' en Marcelloz in 'nieuws: Microscoop kan atoomverbindingen in moleculen tonen', die moeten naar -1. Er staan overigens nog een paar reacties onterecht op +1 in plaats van 0.
Afgezien daarvan, er zit ook wat getroll tussen. Om maar meteen het christendom/kerken te vergelijken met sektes zonder onderbouwing en de belerende toon maakt eigenlijk dat ik 't een -1 waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
lanerios schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:43:
0 vind ik, compleet off topic tav het artikel. En daar moet naar gekeken worden, niet naar on/off tav de reacties.
Zie: TMF miniFAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus als ik een reactie heb wat ergens in de verte over schapen en Apple gaat, en daaronder beginnen ze een discussie over het beste soort schaap is het on topic? (behalve die van mij dan)

Dan had ik het verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Goed, misschien niet mijn meest briljante reactie, maar is dit echt ongewenst? :/
Sando in 'nieuws: Ballmer: grens tussen tablet en pc wordt vager'

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sando schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:27:
Goed, misschien niet mijn meest briljante reactie, maar is dit echt ongewenst? :/
LMFTFY:

Waar Microsoft eens in de 10 jaar met een noemenswaardige update komt, zie je dat Apple elk jaar een update met veranderingen heeft.

Alles behalve McFanboy hier, ik gebruik Linux, waar alles elk kwartaal weer vernieuwd is
Wat is hier precies de toegevoegde waarde van dan? Een 0 of -1 lijkt me toch wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Met zo'n toon vind ik een -1 gewoon terecht hoor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als tegenreactie op iemand die Windows-updates met Apple-updates vergelijkt zeg ik: Waar bij Windows een goede distro 10 jaar meegaat, heeft OSX haast stelselmatig elke anderhalf jaar een nieuwe release. (AKA appels met peren)

Dan vertel ik er netjes bij dat ik geen Mac fanboy ben en dat dit dus meer als een constatering gezien moet worden dan een flame.

Ik heb het gevoel dat men toon met mening verwart, en meningen horen niet met -1 gemod te worden.

Maar goed zo'n ramp is het niet, ik verbaas me alleen over de omvang het verkeerde keelgat. 8)7

-edit-

Aangezien op GoT toch nooit iemand van mening verandert zal ik dit er gewoon even bij-editten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 18-09-2012 00:25 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:19:
Als tegenreactie op iemand die Windows-updates met Apple-updates vergelijkt zeg ik: Waar bij Windows een goede distro 10 jaar meegaat, heeft OSX haast stelselmatig elke anderhalf jaar een nieuwe release. (AKA appels met peren)
Niet echt nuttig, maar op zich heb ik daar geen probleem mee.
Dan vertel ik er netjes bij dat ik geen Mac fanboy ben en dat dit dus meer als een constatering gezien moet worden dan een flame.
En juist die disclaimer heb ik een probleem mee. Claimen dat linux elk kwartaal vernieuwd is, is een troll op zich.
Ik heb het gevoel dat men toon met mening verwart, en meningen horen niet met -1 gemod te worden.

Maar goed zo'n ramp is het niet, ik verbaas me alleen over de omvang het verkeerde keelgat. 8)7

-edit-

Aangezien op GoT toch nooit iemand van mening verandert zal ik dit er gewoon even bij-editten. :)
En met die edit verkloot jij je reactie alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verder dan een -1 kom ik echt niet hoor, door de reeds door anderen genoemde punten, en het moderatiegezeur helpt dan ook niet echt mee.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 18-09-2012 06:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Martinspire in 'nieuws: HTC WP8-smartphone Elation zou quadcore-cpu hebben - update'
Vind dit nogal een aanvallende reactie die mi geen +2 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd in 'nieuws: Samsung produceert lpddr3-chips voor tablets'

Deze krijgt allemaal +2, volgens mij horen zulke dingen niet op Tweakers thuis en vooral geen +2 te krijgen. Want ook bewijs ontbreekt aan zijn verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door V-rg op 18-09-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

linkkrw schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:14:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung produceert lpddr3-chips voor tablets'

Deze krijgt allemaal +2, volgens mij horen zulke dingen niet op Tweakers thuis en vooral geen +2 te krijgen. Want ook bewijs ontbreekt aan zijn verhaal.
Ik heb dit aluhoedje op -1 gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Laatst online: 27-07 10:54
Hoe moet je reacties beoordelen die betrekking hebben op SF werk, zoals:
Auredium in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'
PhilipsFan in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'
mphilipp in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'

Ze passen wel leuk bij het artikel, maar dan meer als grap. Als het als waarheid wordt aangedragen op een vraag lijkt het me meer een 0 vanwege "onware" informatie. De bovenstaande reacties lijken mij iig niet meer waard dan een +1 (+3/+2 mods lijken mij dan dus ook mismods).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het past wel een beetje inderdaad. Wat dat betreft vind ik een +1 niet gek. +2 is overkill en +3 is natuurlijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zartok schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:20:
Hoe moet je reacties beoordelen die betrekking hebben op SF werk, zoals:
Auredium in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'
PhilipsFan in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'
mphilipp in 'nieuws: Onderzoekers denken dat warp drive mogelijk is'

Ze passen wel leuk bij het artikel, maar dan meer als grap. Als het als waarheid wordt aangedragen op een vraag lijkt het me meer een 0 vanwege "onware" informatie. De bovenstaande reacties lijken mij iig niet meer waard dan een +1 (+3/+2 mods lijken mij dan dus ook mismods).
Ik vind +1 wel een goede score, daar staan ze (op de eerste na) inmiddels ook op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Om het on-topic te houden: deze mag wel naar +1
johnbetonschaar in 'nieuws: Gigabyte introduceert mini-itx-bord voor home theater-pc's'

Maar het gaat me er meer om dat er een vervelend persoon -1's loopt uit te delen op prima posts, bijv deze:
johnbetonschaar in 'nieuws: Gigabyte introduceert mini-itx-bord voor home theater-pc's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

julby schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:49:
Maar het gaat me er meer om dat er een vervelend persoon -1's loopt uit te delen op prima posts, bijv deze:
Dat viel me ook al op, dat heel veel moderaties die ik tegenkwam stond op -1, terwijl die minimaal op 0 of zelfs 1 horen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Yahoo verkoopt deel Alibaba-aandelen voor 7,6 miljard dollar'
Wat is hier ongewenst aan? Lijkt me gewoon een on-topic vraag toch?

• Wolfos

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom? Vind het weinig toevoegen eerlijk gezegd en bovendien heeft hij het over 570 miljoen megapixels.

Edit: joeriz9 in 'nieuws: Oprichters verlaten BioWare' deze mag ook wel op -1.

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 19-09-2012 10:16 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

jochem4207 in 'nieuws: Smiley viert dertigste verjaardag'

Een reactie op de moderatie die +3 krijgt?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij was de eerste dus dan is de grap nog leuk, vind hem wel +1 waard. Maar al die kansloze reacties die exact dezelfde reactie (alleen een smiley) posten kunnen wmb wel op 0. Die +3's en -1's zijn mismods.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een -1 voor de zoveelste reactie die alleen uit een smiley bestaat vind ik geen mismod hoor. Een keer is leuk maar naar -tig reacties is de lol er echt wel af. Wat ik knapper vind is dat er ook mensen zijn die wel gewoon ontopic kunnen reageren tussen het overschot slechte reacties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SidewalkSuper
6x +3 :S inmiddels 10x +3 lol :)
Martinspire in 'nieuws: Amerikaanse media: iPhone 5 is goed maar niet revolutionair'

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2012 12:12 ]

• Zartok
tweaker2010 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:47:
[...]

Hij was de eerste dus dan is de grap nog leuk, vind hem wel +1 waard. Maar al die kansloze reacties die exact dezelfde reactie (alleen een smiley) posten kunnen wmb wel op 0. Die +3's en -1's zijn mismods.
Hoezo is een -1 een mismod? Bij dubbelposts is er toch ook gewoon eentje -1, elke post die enkel een smiley bevat en duidelijk al eerder was gepost mag wat mij betreft op -1. Toch niet iedere tweaker hoeft een smiley te posten?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat viel te verwachten, valt weinig aan te doen.

Laten we met zijn allen niet elkaar gek maken met dit artikel. Dit is een erg 'los' nieuwsartikel, misschien wel een van de meest jolige (qua onderwerp dan), dus hecht ook niet al te veel waarde aan eventuele mismods op de reacties :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zartok schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:53:
[...]
Hoezo is een -1 een mismod? Bij dubbelposts is er toch ook gewoon eentje -1, elke post die enkel een smiley bevat en duidelijk al eerder was gepost mag wat mij betreft op -1. Toch niet iedere tweaker hoeft een smiley te posten?
Ik had het over de allereerste reactie die alleen een smiley postte. De volgende posts kunnen op 0 of -1. ;)

• SidewalkSuper
Hoezo krijg ik hier 4x -1 voor
SidewalkSuper in 'nieuws: Amerikaanse media: iPhone 5 is goed maar niet revolutionair'
Lijkt me toch een normale opmerking. Ik vind het zelf een 0 op zijn laagst, zeker geen -1. Vind het eigenlijk zelfs geen 0 trouwens, maar misschien dat iemand anders me kan uitleggen waarom wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2012 12:21 ]

• corset
terecht -1, sorry hoor..

WP8 en BB10 zijn nog niet te krijgen, Iphone 5 en Ios 6 ook nog niet overal, dus die vergelijking gaat niet op.

Het voelt gewoon teveel als andere OS bashen.

• SidewalkSuper
Bashen? Op welke planeet is dit bashen dan?
Zeggen dat ze niet te krijgen zijn nog is toch precies de kern van het verhaal waarom ze geen marktaandeel gaan snoepen in de nabije toekomst. BB10 is nog niks van bekend. WP8 heeft minstens een maand achterstand en dan moet het zich nog bewijzen.

[ Voor 74% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2012 12:27 ]

• corset
laten we beginnen:

Blackberry 10, omdat dat gewoon gedoemd is te mislukken. Het komt veel te laat. <-- Zonder feiten, een mening geven, 1x is ok

Al het marktaandeel wat die snoepen zal van systemen als Symbian, Bada en dus Blackberry (omdat de nieuwe versie gedoemd is te mislukken <-- Nummer 2, dus een bash

Ik geef het weinig kans. <-- gaan we weer

Beetje nutteloze opmerking vind je ook niet <-- Persoonlijk aanvallen

Mijn opmerking gaat over marktaandeel afsnoepen van iOS, dat zie ik niet gebeuren. <-- Mening, Alleen gecombineerd met de rest van de post.. tsja..

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Cloud schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:55:
[...]
. . . dus hecht ook niet al te veel waarde aan eventuele mismods op de reacties :)
Dat het een jolig artikel is bestrijd ik niet, dat de repeterende :) op een +1 kan rekenen is ook niet al te ernstig te noemen, maar wat mij wel stoort is dat er wederom een kudde mismodders met +3 strooit.

Nu kan je wel de schouders ophalen en het z'n beloop laten, maar waarom zou je mismoderaties hier wel accepteren en elders niet? Op die manier snappen de onschuldige mismodders (like/dislike) het nooit en de notoire mismodders zien bewijs dat ze kunnen doen wat ze zelf willen zonder dat het consequenties heeft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SidewalkSuper
Lanerios, ik onderbouw toch mijn mening over BB10 met dat het veel te laat komt.
Nummer 2 zeg je, dat is gewoon mijn eerder opmerking herhalen, niet een 2e "bash".

Conclusie: "Ik geef het weinig kans"

En dan die vraag aan iemand of het een nuttige opmerking is noem je persoonlijk aanvallen. Moeten dan niet 85% van alle reacties in dat bericht gewoon direct de prullenbak in. Als dit al persoonlijk aanvallen is.

[ Voor 44% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2012 12:31 ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik wou even aangeven dat ik vind dat deze gebruiker reacties heeft die wel erg op de man gespeelt zijn. Ik ben hier iig niet zo van gediend:

Anoniem: 458955 in 'nieuws: Amerikaanse media: iPhone 5 is goed maar niet revolutionair'

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• corset
Jep, maar constant herhalen (zonder feiten/onderbouwing!) dat het gedoemd is te falen = bashing. Te laat = geen reden!

Ik ben het met je eens, maar het lijkt teveel op bashen, en te weinig onderbouwing

• SidewalkSuper
Die staat op -1 Dakreal :)

• SidewalkSuper
Lanerios prima. Ik vind het overdreven, maar bashen om het bashen heb ik nog nooit gedaan, dat zal ik nu ook niet doen. Ik heb hem iets aangepast icm jouw opmerkingen. :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'reviews: F1 2012' Waarom krijg ik hier -1 voor?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:09:
Volgens mij is er iemand met +3's aan het strooien...
Volgens mij meer dan slechts 'iemand' deze smiley heeft inmiddels al 26 +3's mogen ontvangen.

Cloud, als je stelt dat je daar niets aan doet omdat je er de tijd niet voor hebt dan kan ik daar begrip voor opbrengen, maar als je het ok vind omdat het niet belangrijk is omdat het een jolige nieuwspost betreft dan maak ik daaruit op dat jij je oren ook laat hangen en de strijd tegen de mismodders opgeeft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
yannickie111 in 'nieuws: HTC presenteert 8X en 8S met Windows Phone 8'

Staat nu op -0.4??
Lijkt me een goede (+1) reactie?

• StrongArmLance
  • Laatst online: 17:29

StrongArmLance

Endless flow

De rant onderin lijkt mij een rede voor de 0.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
kristan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:45:
[...]

De rant onderin lijkt mij een rede voor de 0.
Je kunt het zien als een rant, je kunt het zien als de waarheid.
Die patentzaken van Apple lopen toch ook de spuigaten uit?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Dan nog is het geen +1 waard.
Ik zie toch meer in Android als OS voor smartphones.
Offtopic
Windows (Phone) 8 daarentegen lijkt me weer uitstekend geschikt voor op tablets. Het liefst dan tablets met een mogelijkheid voor een doc. Dan heb je in feite een laptop met windows 8, en een tablet met dezelfde mogelijkheden als je laptop, maar zonder toetsenbord.
Ook offtopic.
Ik had verwacht dat HTC op dit event (ook) de HTC One X 5 aan zou kondigen. De HTC one X, maar dan verbetert en met een 5" scherm.

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=8595
Ook, wat lichtelijk, maar nog steeds, offtopic.

Al met al is deze reactie gewoon correct beoordeeld lijkt me :)

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:01:
[...]

Volgens mij meer dan slechts 'iemand' deze smiley heeft inmiddels al 26 +3's mogen ontvangen.

Cloud, als je stelt dat je daar niets aan doet omdat je er de tijd niet voor hebt dan kan ik daar begrip voor opbrengen, maar als je het ok vind omdat het niet belangrijk is omdat het een jolige nieuwspost betreft dan maak ik daaruit op dat jij je oren ook laat hangen en de strijd tegen de mismodders opgeeft.
Als we in dit soort nieuwsposts alle mismods moeten gaan rechttrekken/ aanschrijven hebben we daar een dagtaak aan. Die eerste reactie (hoe voorspelbaar ook) heeft ettelijke +3 mods gekregen maar ook veel compensatie door een berglading -1's.
Dat we bij dit soort jolige nieuwsposts dan soepeler zijn is dus niet dat we onze oren laten hangen maar meer een time-efficiency/ ergernis voorkomen strategie.
Er zijn nog genoeg mensen die wel worden aangesproken. Ook vandaag nog!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SidewalkSuper
6x -1 gegeven, haalt echter niks uit :)

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

LCP in 'nieuws: HTC presenteert 8X en 8S met Windows Phone 8'
Ik vind dit copy-pasten gewoon vervuiling en maximaal een 0 waard.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben toch heel erg benieuwd wat ik hier dusdanig fout gedaan heb dat ik een -1 moderatie krijg. Last van een paar anti-MS boys op de FP?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

6x -1 helpt nog niet :(
EensL link met stukje quote zou van mij een +2 krijgen. Wabt die staat niet in het artikel.
TimMer schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:13:
Ik ben toch heel erg benieuwd wat ik hier dusdanig fout gedaan heb dat ik een -1 moderatie krijg. Last van een paar anti-MS boys op de FP?
Jouw laatste zin hier is overbodig. Paar 0-en gegeven. Voegt weinig toe en wat ongefundeerde aannames,

[ Voor 46% gewijzigd door PcDealer op 20-09-2012 02:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijzingen naar Hitler is not done en daarom staan ze inmiddels stevig op -1.

Zo zo, zowat alle reacties zijn slecht. Ik zie alleen maar rood...

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 20-09-2012 08:07 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Da's standaard. In Apple-newsposts kan minimaal 50+ procent van de reactie straight naar -1. Maar het trekt natuurlijk forse aantallen hits, daardoor wordt het nieuws geplaatst (meer hits -> meer inkomsten) :)

Virussen? Scan ze hier!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mag ik een +1 van iemand? :)
Of komt het door de (positieve) vergelijking met de iPad?

Soldaatje in 'nieuws: Dell brengt zakelijke ultrabook en Latitude 10-tablet uit'

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ja hoor dat mag. Je reactie staat inmiddels op +1. :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Thanks!

• SRich
Cheetah in 'nieuws: Apple zou 3 miljard dollar schadevergoeding willen van Samsung'

Dit is een zeer goede +3 reactie en toch zijn er mensen die hem ongewenst of offtopic modden
14x -1 6x 0
Mischien dat die personen aan een onderzoekje kunnen worden onderworpen...

jellever in 'nieuws: Antivirussoftware Sophos deactiveert updateprogramma's'
Dit is geen 12x +1 maar gewoon een ongefundeerde reactie dus een 0

[ Voor 24% gewijzigd door SRich op 20-09-2012 12:33 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SRich schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:27:
Cheetah in 'nieuws: Apple zou 3 miljard dollar schadevergoeding willen van Samsung'

Dit is een zeer goede +3 reactie en toch zijn er mensen die hem ongewenst of offtopic modden
14x -1 6x 0
Mischien dat die personen aan een onderzoekje kunnen worden onderworpen...
Een goede reactie inderdaad, maar met 201x +3 staat hij stevig genoeg op +3. Een onderzoekje is aan de powermods.
jellever in 'nieuws: Antivirussoftware Sophos deactiveert updateprogramma's'
Dit is geen 12x +1 maar gewoon een ongefundeerde reactie dus een 0
Heeft idd nog wel wat zetjes nodig naar 0.

• SRich
tweaker2010 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:48:
[...]

Een goede reactie inderdaad, maar met 201x +3 staat hij stevig genoeg op +3. Een onderzoekje is aan de powermods.

[...]

ik heb mijn +3 moeten boosten anders had ie op +2 gestaan, heb ik nou net gedaan

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

tweaker2010 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:48:

[...]

Ik dacht eerst aan een sarcastische reactie, maar Petervanakelyen in 'nieuws: Antivirussoftware Sophos deactiveert updateprogramma's' ondersteunt de reactie. +1 van mij op beide.
Niets, kijk nog eens goed.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 20-09-2012 15:30 ]

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29
Is "ongewenst" niet een beetje overdreven voor deze:

BadRespawn in 'nieuws: Een op de twintig Nederlandse IBM-medewerkers raakt baan kwijt'

Offtopic omdat het wat minimaal is zou ik me nog wat bij voor kunnen stellen.

Trump II - Project 2025 tracker

• Bor

Bor

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Effectief op nul lig ik niet wakker van,al zie ik hem zelf liever op -1. Nog een paar schoppen en hij gaat koppie onder :)

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 20-09-2012 22:12 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pcgek schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:11:
Effectief op nul lig ik niet wakker van,al zie ik hem zelf liever op -1. Nog een paar schoppen en hij gaat koppie onder :)
tweaker2010 geeft het laatste schopje... hij staat nu op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

De -1 gever in deze post heeft dringend een lesje wetenschap nodig.

Stoney3K in 'nieuws: 'Duitse onderzoekers claimen supergeleiding bij kamertemperatuur''

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Rob Coops in 'nieuws: Apple belooft verbeteringen Maps-applicatie iOS 6'
Die eerste paar zinnen maken het wel een duidelijke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die kwam ik net melden :) Heeft verder niets ontopics te melden dus hoger dan een 0 vind ik het niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ik vind het gewoon een 0. De eerste regels zijn slecht ja, maar de rest kan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaDolce in 'nieuws: Google gaat muziekdienst in China sluiten'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ndRUskqOEke3w9XLFm0453qg/full.jpg

Dat is écht geen 21x +3 waard. Het is gewoon offtopic, dus een 0.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 21-09-2012 15:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd in 'nieuws: KPN, Hi en T-Mobile maken prijzen iPhone 5 bekend'
[Verwijderde gebruiker]
Haha zijn die iphones dan zooo slecht dat jullie elk jaar een nieuw toestel willen???o nee wacht jullie Isheep zijn niet meer hip zonder de 5....snel kopen dan!!!Voor de helft heb je een gelijkaardig of beter alternatief maarja daar staat geen gebeten Apple op hé
En nu allemaal op dat rode knopje van ongewenst drukken want niemand wordt graag een spiegel voorgehouden...
+90% van de reacties van deze Fok/Gs figuur is Apple bashen en anderen voor schapen uitmaken.

Tweakers.net anno 2012?
:/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die types zijn er meer. Twee die heel erg opvallen: [Verwijderde gebruiker] en [Verwijderde gebruiker]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Op deze (eL_Jay in 'nieuws: Omstreden plan voor bestrijding cybercrime lekt uit - update') zijn er ook weer heel wat mismods. Nu is hij in ieder geval een -1 waard (moderatiegezeur) anders misschien een 0/+1 maar die +2/+3's zijn er toch wat te veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PietrKempy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:34:
Op deze (eL_Jay in 'nieuws: Omstreden plan voor bestrijding cybercrime lekt uit - update') zijn er ook weer heel wat mismods. Nu is hij in ieder geval een -1 waard (moderatiegezeur) anders misschien een 0/+1 maar die +2/+3's zijn er toch wat te veel aan
Inderdaad, heb hem ook -1 gegeven al zou een 0 misschien ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tweaker2010 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:45:
[...]

Inderdaad, heb hem ook -1 gegeven al zou een 0 misschien ook kunnen.
In de huidige vorm is een 0 te hoog. Het moderatie geklaag is langer dan de normale post en die bevat ook niet veel inzichtvols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Floor in 'nieuws: Omstreden plan voor bestrijding cybercrime lekt uit - update'
Waarom worden de Nazi's er weer bij gesleept? Dat heeft die post toch helemaal niet nodig? Ik vind het geen +2

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

player-x

Disruptive by design

player-x in 'nieuws: T-Mobile: voorverkoop iPhone 5 gaat dubbel zo hard als bij iPhone 4S'
Damn wat een zooitje mis moderaties.

Ik denk dat de mogelijkheid van reageren uitgeschakeld moet worden Als er weer over Apple of WP gesproken word, want de gepolariseerde reacties en mis moderaties vieren absolute hoogtij. ;w

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het moderatiegezeur en het toontje van dat gezeur, plus de toon van de rest van de reactie ("reptielegedeelte" etc) levert 1 punt aftrek op, waardoor ik op een 0 uit kom, en dan ben ik nog vrij mild denk ik :)

Hoger dan +1 is absoluut fout, dat ben ik wel met je eens. Een +1 is nog krap aan te verdedigen.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 22-09-2012 16:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

player-x

Disruptive by design

wildhagen schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:55:
Het moderatiegezeur en het toontje van dat gezeur
Het ging mij niet geen eens om mijn eigen reactie, was op de pagina gekomen via, Profiel > Activiteit en gewoon de url gelinkt en niet gezien dat er naar mijn eigen post werd gelinkt.

En "ik" word moe van het gezeur van mods, die als er ook maar een reactie edit staat over foute moderaties dat dat maar meteen gezeur is.
plus de toon van de rest van de reactie ("reptielegedeelte" etc) levert 1 punt aftrek op, waardoor ik op een 0 uit kom, en dan ben ik nog vrij mild denk ik :)

Hoger dan +1 is absoluut fout, dat ben ik wel met je eens. Een +1 is nog krap aan te verdedigen.
Naast een +1 is ook een +2 nog steeds wel goed te verdedigen imho, daar ik imho redelijk goed uitleg waarom mensen vaak emotionele beslissingen nemen ipv goede rationele.

Maak daarnaast ook nog eens duidelijk dat het kopen van iPhone niet direct een foute keuze is als het doet wat je er van verwacht, maar als je bij deze groep hoort je het dan wel duidelijk wel om de verkeerde reden doet.

En het gedeelte over "reptielengedeelte van de hersens" is niet een link naar dat die mensen reptielen zijn, maar de correlatie tussen Apple en fan zijn, dat dat met het primitieve gedeelte van hun hersenen word gedaan, in plaats dat ze overwogen besluiten en reacties vormen met het frontale gedeelte van de hersenen.

Of had ik moeten zeggen: "het primitieve gedeelte van de herenen"?
Ik noem het persoonlijk altijd het reptielengedeelte, maar primitieve, klinkt dat niet net zo degenererend ?

Trouwens de link had deze moeten zijn:
nieuws: T-Mobile: voorverkoop iPhone 5 gaat dubbel zo hard als bij iPhone 4S
En nog steeds vind ik de moderaties een een zooitje, met veel onterechte nullen en plus tweeën, maar het zal misschien wel aan mij liggen, ben zeker geen fan van Apple. ;)

En was zeker niet om over mijn post te zeuren, daar ik van te voren al wist dat ik blij moest zijn met een 0, met alle Apple fans moderaties.

[ Voor 21% gewijzigd door player-x op 22-09-2012 18:43 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Wolfos
Kunnen we niet gewoon een filter plaatsen dat iedere reactie die zowel Apple als Samsung noemt automatisch op -1 komt?
nieuws: Blootgelegde iPhone 5-processor toont drie gpu-kernen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
tweaker2010 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:37:
Floor in 'nieuws: Omstreden plan voor bestrijding cybercrime lekt uit - update'
Waarom worden de Nazi's er weer bij gesleept? Dat heeft die post toch helemaal niet nodig? Ik vind het geen +2
OP zich is het een goede vergelijking zonder meteen een Godwin te worden. +2 is echter zeker overdreven!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
HugoBoss1985 in 'nieuws: Politievakbond: tweets van relschoppers verwijderen'

Oproep tot knieschot.
Hoort m.i. niet op Tweakers thuis, misschien leuk voor GeenStijl.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Kalief schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:53:

Oproep tot knieschot.
Van mij een -1. Niet zo zeer vanwege het knie-schot (ipv knieschot?), de hele post is off-topic: er is geen link met het artikel behalve dat het over hetzelfde 'feest' ging. Hoger dan een 0 is dan imo al een mismod. De enters na iedere regel zijn irritant en de stijl is ook niet echt om over naar huis te schrijven, daarom krijgt hij van mij een punt aftrek en dus -1. De enige reden die ik voor een 0 kon bedenken, was om een heel draadje moderatiegezeur te voorkomen, maar dat moet imo geen reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kalief schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:53:

Oproep tot knieschot.
Dat knieschot valt nog wel mee, hier roept iemand om een nekschot :o
The Reeferman in 'nieuws: Politievakbond: tweets van relschoppers verwijderen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Peenutzz in 'nieuws: Apple wil verkoopverbod Samsung-producten uitbreiden'
Dit is geen +2 of +3 waard. Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik zat mijn reacties door te nemen en zie dat 1 van mijn reacties bijna verwijderd is.

Dakreal in 'nieuws: Europese Hof gaat zich buigen over Nederlandse downloadwetgeving'

Mag ik vragen wat hier de reden van is? tis Off-topic, 16x ongewenst lijkt mij wat overdreven. Tenzij pvv stemmers minnetjes krijgen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht