Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

botoo

💀 too old to die young

Te laat om nog te modden Darkreal, en je score zeer waarschijnlijk een gevolg van de like/dislike modders.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
botoo schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:12:
Te laat om nog te modden Darkreal, en je score zeer waarschijnlijk een gevolg van de like/dislike modders.
Ging me ook niet zo zeer om de score, vroeg me gewoon af of ik mijn posting gedrag moet aanpassen ;-)

@ Tweaker2010, dat is wat je uit de post haalt?
dacht dat een post op zijn totaliteit bekeken werd, alsnog is dat geen reden tot -1 volgens de postregels. daarom gaf ik ook aan dat deze op 0 zou horen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dakreal op 24-09-2012 13:22 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dakreal schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:23:
[...]
Ging me ook niet zo zeer om de score, vroeg me gewoon af of ik mijn posting gedrag moet aanpassen ;-)
Mwah, woordgebruik als "bullshit" en "Be-la-che-lijk!" vind ik niet zoveel toevoegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dakreal schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:23:
[...]
@ Tweaker2010, dat is wat je uit de post haalt?
dacht dat een post op zijn totaliteit bekeken werd, alsnog is dat geen reden tot -1 volgens de postregels. daarom gaf ik ook aan dat deze op 0 zou horen.
Je vraagt jezelf af hoe je je score omhoog kan krijgen? Nou begin dan eens met die woorden weg te halen...

Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt 5 miljoen stuks iPhone 5 in eerste weekend'
Deze mag ook wel op -1.

Edit: sfc1971 in 'nieuws: Kim Dotcom: nieuwe MegaUpload is bijna klaar' wat is hier informatief aan?
Ik kan hem zelf niet modden omdat het een reactie op mijn eigen reactie is.

[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 24-09-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Maartenre in 'nieuws: Mobistar start iPhone 5-verkoop in België later'
hoe is dat een +3 spotlight?

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 24-09-2012 19:22 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
Deze reactie van mij ontvangt een +1 terwijl een ongefundeerde reactie op die van mij een +2 ontvangt?
Nu mag iemand zeker een andere mening toegedaan zijn, zeker met zoiets wat een nieuw fenomeen is maar dit vind ik vreemd.
walletje-w in 'nieuws: EU dreigt Microsoft opnieuw te beboeten'

Verder is het misschien een beetje off topic maar het gaat wel degelijk over hoe het marktaandeel van Windows vergeleken moet worden met Apple/Android zodat deze straf logisch kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door walletje-w op 25-09-2012 08:45 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
tweaker2010 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:34:
[...]

Je vraagt jezelf af hoe je je score omhoog kan krijgen? Nou begin dan eens met die woorden weg te halen...

Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt 5 miljoen stuks iPhone 5 in eerste weekend'
Deze mag ook wel op -1.

Edit: sfc1971 in 'nieuws: Kim Dotcom: nieuwe MegaUpload is bijna klaar' wat is hier informatief aan?
Ik kan hem zelf niet modden omdat het een reactie op mijn eigen reactie is.
1e, compleet mee eens. Ik ben het eens met zijn strekking, maar beetje kort door de bocht.
Ik geef die 2e een +1, niet meer

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 17:58
Verwijderd in 'nieuws: Deel iPhone 5-gebruikers klaagt over wifi-problemen'

Is dit niet gewoon een spotlight. Hij ontkracht ieg een deel van het bericht. en komt met een link naar de oplossing/update

nvm.... staat ie al op. Ik zag alleen maar informatief staan

*ontkent te ongeduldig*

[ Voor 14% gewijzigd door Iftert op 25-09-2012 12:26 ]

Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee, ik vind het in principe een +2, maar die laatste opmerking zorgt voor punt aftrek.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Iftert schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:25:
Verwijderd in 'nieuws: Deel iPhone 5-gebruikers klaagt over wifi-problemen'

Is dit niet gewoon een spotlight. Hij ontkracht ieg een deel van het bericht. en komt met een link naar de oplossing/update

nvm.... staat ie al op. Ik zag alleen maar informatief staan

*ontkent te ongeduldig*
Wat hij meldt staat al precies zo in het nieuwsartikel, alleen zijn linkje is anders. Dat is geen +3 waard. Die bagatellisatie op het eind maakt dat ik er een +1 van maak.
lanerios schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
1e, compleet mee eens. Ik ben het eens met zijn strekking, maar beetje kort door de bocht.
Dan meld je dat in Geachte Redactie. Zulke reacties blijven ongewenst, of je het nu mee eens bent of niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dirk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:31:
[...]

Wat hij meldt staat al precies zo in het nieuwsartikel, alleen zijn linkje is anders. Dat is geen +3 waard. Die bagatellisatie op het eind maakt dat ik er een +1 van maak.

[...]

Dan meld je dat in Geachte Redactie. Zulke reacties blijven ongewenst, of je het nu mee eens bent of niet.
of je leest wat beter.

Ik ben het eens met de mening van de -1. Gigantisch verschil :p Dus dat hij -1 moet krijgen, dus dat het een ongewenste reactie is. (even duidelijker gemaakt)

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 25-09-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Ongewenst begint nieuwe vormen aan te nemen?

psychodude in 'nieuws: Hitachi ontwikkelt permanente opslagmethode'

Off-topic vind ik al ver gezocht voor een reply welk reageert in het kader van het topic en mogelijke toepassingen benoemt, maar ongewenst?

Moet zeggen dat met name gedurende het afgelopen jaar het actief deelnemen aan discussies op tweakers door dat soort praktijken steeds minder interessant wordt, replies worden te willekeur geupvote richting spotlight status of weggemoffeld. De logica erachter is vaak ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Kandidaat voor een -2? Ninaomi in 'nieuws: Deel iPhone 5-gebruikers klaagt over wifi-problemen'

Edit: is net bewerkt zie ik, flames enzo zijn er uit gehaald... Ineens heel erg lovend naar iedereen toe... niet normaal wat een flame er eerst stond...

[ Voor 32% gewijzigd door MineTurtle op 25-09-2012 13:58 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Psycho, die reactie is gewoon een +1 waard voor mij.

@Savage, Die nieuwe post van hem vind ik een 0, of een -1, die laatste 2 regels klinkt gewoon als fanboy gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
rb338 in 'nieuws: Hitachi ontwikkelt permanente opslagmethode'

Ik zie dat mijn reactie ongewenst is gemod en vraag me af waarom. Ok, ik sluit af met een flauwe opmerking, maar ongewenst? Ik ben serieus benieuwd of ze dat spul ook op "full impact" en lage temperaturen hebben getest en dat lijkt me een legitieme vraag aangezien het artikel er niet over rept. Sterker nog: het artikel sluit af met "Alleen als de plaatjes breken, zou de data verloren kunnen gaan." waardoor ik me júíst afvraag of (en hoe) ze het materiaal hebben getest en wat voor krachten het aan kan.

[ Voor 19% gewijzigd door rb338 op 25-09-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
vind het wel een +1, de opmerking zelf is wel grappig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:45
Inderdaad een -1 waard. Volgens mij wilden er weer een paar mensen boostpunten verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door svenvv2 op 25-09-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit lijkt me geen +2 waard, zal wel een beginnende modder zijn geweest :)
mystic101 in 'nieuws: Nieuwe voorzitter wil meer moderne technologie in parlement'

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 25-09-2012 21:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ook geen -1, dit is geen typische fipo, gewoon iemand die niet weet waar hij het over heeft.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad. Heb hem -1 gegeven. Die 20x +3 gaat helemaal nergens over.

Verwijderd

mijn mod rechten zijn afgenomen!!, waarom?

• pino85

pino85

Voor vragen van die aard dien je in dit onderstaande topic te reageren, succes
Modstatus klachtenloket

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 26-09-2012 16:10 ]

Liefhebber van Tweakers

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Origin64 in 'nieuws: 'Elektrische auto heeft lage energiekosten maar beperkte actieradius''

Dat is wat we nu een FiPo noemen, en dus -1. Waarom dat dan +1 en zelfs +3 krijgt is mij een volkomen raadsel.

Verwijderd in 'nieuws: 'Elektrische auto heeft lage energiekosten maar beperkte actieradius''

en dat is ook geen +1 of zelfs +2 waard, maar gewoon -1.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 26-09-2012 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:
Origin64 in 'nieuws: 'Elektrische auto heeft lage energiekosten maar beperkte actieradius''

Dat is wat we nu een FiPo noemen, en dus -1. Waarom dat dan +1 en zelfs +3 krijgt is mij een volkomen raadsel.
48 +3's (op dit moment), kan het nog duidelijker dat het modsysteem tot een eens/oneens like/dislike is verworden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• corset
knakworst in 'nieuws: Tesla start netwerk van snellaadpunten op zonne-energie'

+1? Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon kansloos, die 1e opmerking dan >_>

• Zartok
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:

Ik weet niet of je het als een FiPo moet zien. Ik las het artikel ook en er kwam een heel hoog stichting open deur onderzoek op me af. De nadelen zouden bekend moeten zijn bij de gemiddelde tweaker en ook de voordelen kunnen moeilijk onverwacht worden genoemd. De post is dan ook meer gericht als commentaar op het (flut-)onderzoek en ik zie het dan ook niet echt als een FiPo, want dit had hij ook prima een uur later kunnen posten. Voor de post zelf lijkt me een 0 echter het hoogst haalbare, ongeacht het artikel kan er toch meer constructief gereageerd worden.
De hoofdmoot is moderatiegezeur, nee, dat moet echt hoger dan -1 8)7 .
Ik vind het zeer terecht dat hij die opmerking maakt en vind dan ook niet dat het daarom aftrek verdient. Amerikanen zijn te dik en een half uur wachten is lang. Ik vind het jammer dat de opmerking meer als grap is bedoelt, want het zou potentieel een ander probleem erger kunnen maken, met wat meer verhaal erbij had ik er dan misschien wel een +2 voor gegeven. Van mij krijgt hij een +1, zijn vervolg is on-topic en zijn 1e opmerking schaar ik onder:"It's funny, cause it's true".

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Helemaal eens met Zartok.
Ik vind het ook absoluut geen fipo, en de admin breaks vind ik zeer ongepast.

Blijkbaar heeft de crew ontzettend lange tenen!

Het is gewoon een feit dat er niets in dat onderzoek staat wat al niet bij iedereen bekend was. En niet op basis van onderbuik gevoelens maar op basis van de vele tests die er al met elektische autos geweest zijn.

Als dat dan niet gezegd mag worden, schakel dan gewoon de reactie mogelijkheden bij het artikel volledig uit.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Imho geen fipo, slechts een nutteloze opmerking die goed is voor een 0. Feit blijft dat de vele +3's volstrekt onjuist zijn.

AGroenewolds opmerking is wmb wel terecht op een admin-edit getrakteerd, dat is niet meer dan herhalen wat Origin64 zegt aangevuld met tweevoudig moderatiegezeur en daar is een -1 volledig terecht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• corset
Zartok schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet of je het als een FiPo moet zien. Ik las het artikel ook en er kwam een heel hoog stichting open deur onderzoek op me af. De nadelen zouden bekend moeten zijn bij de gemiddelde tweaker en ook de voordelen kunnen moeilijk onverwacht worden genoemd. De post is dan ook meer gericht als commentaar op het (flut-)onderzoek en ik zie het dan ook niet echt als een FiPo, want dit had hij ook prima een uur later kunnen posten. Voor de post zelf lijkt me een 0 echter het hoogst haalbare, ongeacht het artikel kan er toch meer constructief gereageerd worden.

[...]

De hoofdmoot is moderatiegezeur, nee, dat moet echt hoger dan -1 8)7 .

[...]

Ik vind het zeer terecht dat hij die opmerking maakt en vind dan ook niet dat het daarom aftrek verdient. Amerikanen zijn te dik en een half uur wachten is lang. Ik vind het jammer dat de opmerking meer als grap is bedoelt, want het zou potentieel een ander probleem erger kunnen maken, met wat meer verhaal erbij had ik er dan misschien wel een +2 voor gegeven. Van mij krijgt hij een +1, zijn vervolg is on-topic en zijn 1e opmerking schaar ik onder:"It's funny, cause it's true".
1.) de opmerking is compleet off topic
2.) "ik ben het er mee eens, dus het blijft een +1" is mening modden
3.) Off topic

Maar blijkbaar mag mening modden tegenwoordig?

En die Fipo is gewoon kansloos, -1 maken en het er niet meer over hebben. Als je dat een 0 gaat maken, dan ben je dus weer aan het mening modden "hij heeft gelijk, hoewel het tegen de regels is, maar ik geef hem een 0" (Het is off topic, totaal ongewenste reactie e.d.), en dat is nog steeds niet de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 27-09-2012 08:25 ]

• mjtdevries
Blijkbaar weten mensen niet meer wat een Fipo is.

Als iemand toevallig de eerste is die een reactie schrijft, dan is dat geen Fipo!!

• Zartok
@Lanerios:
Ik neem aan dat je opmerkingen voornamelijk betrekking hebben op de laatste post, maar ik snap niet precies wat je nou probeert duidelijk te maken. Voor de duidelijkheid; het enige wat ik wil zeggen is dat de 1e niet als FiPo is bedoelt, dat de 2e overduidelijk -1 is en dat de laatste met zijn 1e opmerking een mogelijk probleem aankaart en dat voor de post een +1 prima kan.

De moderaties -1/0, -1 en +1 voor de door mij aangehaalde posts lijken mij conform de modfaq, zie ook mijn onderbouwing. Ik zie dan ook niet in wat het met meningmodden te maken zou hebben.

• corset
Laat ik het anders zeggen:

Het artikel gaat over laad stations van Tesla auto's. Volgens jou! is het dus doodnormaal om gelijk meer te beginnen over het overgewicht van amerikanen. Iets wat compleet off topic is. En dus een 0 waard is. Dat de rest van de post eenegzins on topic is, veranderd daar in mijn ogen niets aan. Als je off topic begint, ben je als poster gewoon niet meer serieus te nemen in dat ene bericht.

• Zartok
Zijn parent geeft aan wat iemand gedurende het half uur wachten kan doen, eten komt daar het meest in voor: "So pull in, plug in, and grab a bite to eat.". Zijn opmerking slaat dan ook op zijn parent, wat ook als on-topic wordt gerekend en dus helemaal niet off-topic. Was het een reactie puur op het artikel geweest, dan was het op deze manier off-topic geweest.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Brazilië arresteert plaatselijke Google-directeur om video

Kan die reactie, en daarmee alles eronder, niet gewoon verwijderd worden? Ik moest even kijken of ik op www.tweakers.net of op www.schoolmeesterswetenhetbeter.nl zat. Nu gaat één-derde van de reacties onder die newpost over types die in het onderwijs thuishoren....

Virussen? Scan ze hier!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo met wildhagen.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• corset
Eigenlijk mee eens, maar ook weer niet. Maar is niet een discussie die ik nog een keer wil aangaan. Dus ik hou het gewoon op -1

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:02:
nieuws: Brazilië arresteert plaatselijke Google-directeur om video

Kan die reactie, en daarmee alles eronder, niet gewoon verwijderd worden? Ik moest even kijken of ik op www.tweakers.net of op www.schoolmeesterswetenhetbeter.nl zat. Nu gaat één-derde van de reacties onder die newpost over types die in het onderwijs thuishoren....
Inderdaad, als iemand onderstaande reacties op -1 kan zetten dan is dat draadje met onzin gelijk verborgen.
Lucien Shepherd in 'nieuws: Brazilië arresteert plaatselijke Google-directeur om video'
Verwijderd in 'nieuws: Brazilië arresteert plaatselijke Google-directeur om video'
Verwijderd in 'nieuws: Brazilië arresteert plaatselijke Google-directeur om video'

• corset
eerste post gewoon op 0 gezet, rest op -1

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:11:
eerste post gewoon op 0 gezet, rest op -1
Handig, als die eerste post op 0 blijft staan ga je de rest van dat draadje nooit verborgen krijgen.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Maar de eerste post is nog redelijk normaal bedoeld. Er staan daar ook verder naar onderen serieuze comments onder die niet getrashed hoeven te worden. De parent trashen is dus helaas niet aan de orde, zou ik zeggen.
DE reacties die weg kunnen (moeten) zijn verwijderd. Kudo's to Herman!

[ Voor 14% gewijzigd door TheCapK op 27-09-2012 16:46 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Maar die reactie eronder wel ;) Het draadje is dus in de geneste weergave weg :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• corset
tweaker2010 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:15:
[...]

Handig, als die eerste post op 0 blijft staan ga je de rest van dat draadje nooit verborgen krijgen.
Dus omdat het draadje eronder weg moet, moet de parent post ook maar weg, maakt niet uit hoe on topic? Mag ik even de mod regels lezen waarin dat zo hoort? Want dat slaat echt nergens op

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pim in 'poll: Technologie in de Tweede Kamer'
Verwijderd in 'poll: Technologie in de Tweede Kamer'

Mogen beiden naar -1 denk ik? Die 6x +3 op de 2e mag imho ook wel ff gechecked worden...

Virussen? Scan ze hier!

• corset
allebei mee eens

en:

corset in 'nieuws: Minecraft-ontwikkelaar weigert Windows 8-certificering'

+2 en +3? >_> beetje jammer weer

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:51:
[...]
Dus omdat het draadje eronder weg moet, moet de parent post ook maar weg, maakt niet uit hoe on topic? Mag ik even de mod regels lezen waarin dat zo hoort? Want dat slaat echt nergens op
Nou ja, die eerste poster heeft nadien snel zijn post geedit, maar op dat moment had ik al -1 gegeven dus dat ga ik niet meer veranderen. In dit geval was dit de beste oplossing om dat draadje zo snel mogelijk te verbergen.

• pino85

pino85

Er zijn weer veel mismodders die het bijna vragen om hun rechten kwijt te raken, ongelofelijk dat mensen deze scores geven, opmerking die je grappig of juist niet grappig kan vinden maar +2 en +3 materiaal? dacht het niet.
madmaxnl in 'nieuws: Consumentenbond dient klacht in tegen 'onbeperkt'-reclame T-Mobile'

+3 gever voor deze post:
fl1p in 'nieuws: Consumentenbond dient klacht in tegen 'onbeperkt'-reclame T-Mobile'

[ Voor 101% gewijzigd door pino85 op 27-09-2012 23:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jentlt1 in 'nieuws: EA annuleert NBA Live 13'
Wat is hier +3 aan? Ik dacht meer aan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:15:
[...]

Nou ja, die eerste poster heeft nadien snel zijn post geedit, maar op dat moment had ik al -1 gegeven dus dat ga ik niet meer veranderen. In dit geval was dit de beste oplossing om dat draadje zo snel mogelijk te verbergen.
Dus je mod niet op de post, maar op de reacties erop? Sorry hoor, maar dat is dus echt tegen de regels. Of mag ik de regels lezen waar dat wel zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:01:
[...]
Dus je mod niet op de post, maar op de reacties erop? Sorry hoor, maar dat is dus echt tegen de regels. Of mag ik de regels lezen waar dat wel zo is?
Je wil het niet snappen. Ik leg net uit dat ik hem al -1 gegeven had voordat hij zijn post geedit had.

Edit: eL_Jay in 'nieuws: EA annuleert NBA Live 13' dit is ook geen +3.

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker2010 op 28-09-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dat is gewoon een troll al heeft hij die laatste regel doorgestreept. Als ie had weg had gehaald had ie van mij een 0 kunnen krijgen. Nu vind ik -1 al hoog genoeg!
Heb ook diverse +3 gevers van de afgelopen mismoderaties even gemaild!

[ Voor 8% gewijzigd door TheCapK op 28-09-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tours in 'nieuws: Verkoop iPhone 5 gaat van start in Nederland'

Volgens mij is dat een -1 wegens trollen, en niet de +2 of zelfs +3 die hij krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

-1 inderdaad!
Staat na mijn zetje ook effectief hier op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

-1 beide, 2e had wat extra nodig.

De +2 en +3's in de diverse mods op posts snap ik echt niet :(

Maar dit soort topics (Apple, Android, Samsung) blijft IMO problematisch helaas.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Inderdaad problematisch zijn die topics, maar we doen ons best ze hier te behandelen en recht te trekken waar mogelijk :)

[ Voor 86% gewijzigd door pino85 op 28-09-2012 16:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarvoor dank weer, alles lijkt nu redelijk goed te staan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

@pino85 16.49u

Done. Niet te filmen trouwens... dat een T-net redacteur zo'n traktatie krijgt.

@Wildhagen 16.42u

Ik ben graag van dienst.

[ Voor 48% gewijzigd door drq1 op 28-09-2012 17:01 . Reden: reden opmerking ]

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
LoL, zo fijn dat ik omlaag gemod word door fandroids omdat ik feiten benoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hardwarejunk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:04:
LoL, zo fijn dat ik omlaag gemod word door fandroids omdat ik feiten benoem.
Misschien wat minder kinderachtig trollen en iets meer volwassenere bewoordingen gebruiken? "Fandroid" is namelijk een troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:06:
[...]

Misschien wat minder kinderachtig trollen en iets meer volwassenere bewoordingen gebruiken? "Fandroid" is namelijk een troll.
en iSheep dan?
of fanboy, ik word zovaak als zoiets dergelijks bestempeld, terwijl ik in die zin de meest tegenstrijdige fapcave van alle tweakers heb(schat ik ;) )

Maar waarom word daar niks van gezegd dan?

[ Voor 5% gewijzigd door w4v3g0d op 28-09-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is al evengoed een troll, en die krijgt dus een -1. Maar dat een ander trolled wil nog niet zeggen dat jij dat ook meteen moet gaan doen. Iets met 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:12:
Dat is al evengoed een troll, en die krijgt dus een -1. Maar dat een ander trolled wil nog niet zeggen dat jij dat ook meteen moet gaan doen. Iets met 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'...
Ik heb mij net zo goed misdragen, dat weet ik, ik heb dat ook niet eens ontkend ofzoiets.
Maar gewoon het feit dat het altijd gejank is bij een nieuw Apple product, en zodra er een nieuwe Samsung telefoon uit is dan is het OOOOH, AAAAAAH, en dan moet iedereen z'n mond houden wanneer je een mening hebt.

Geen enkele iPhone gebruiker gaat naar een nieuwe Samsung Galaxy pagina hier op t.net maar dat is andersom wel het geval, dan komen ze iPhone/Apple gebruikers/fans gewoon opzoeken om op los te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar wederom: dat doe je zélf ook, je geeft het nota bene toe.

Dan kan je toch moeilijk anderen datgene gaan verwijten wat je zelf ook doet? Dat is nogal hypocriet zeg maar ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+3 zelfs? :9 Terecht weg gemod hoor, maar mijn edit was meer een constatering dan "Moderatiegezeik".

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:27:
[...]

+3 zelfs? :9 Terecht weg gemod hoor, maar mijn edit was meer een constatering dan "Moderatiegezeik".
iSpuit 11?

-edit: Hehehe, fanboymodbait worked. Mijn reactie wordt eerder weggemod dan bovenstaande caps lock reactie.
Dit is een 100 % terechte -1

Het grote adblocking topic

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
hardwarejunk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:18:
[...]

Ik heb mij net zo goed misdragen, dat weet ik, ik heb dat ook niet eens ontkend ofzoiets.
Maar gewoon het feit dat het altijd gejank is bij een nieuw Apple product, en zodra er een nieuwe Samsung telefoon uit is dan is het OOOOH, AAAAAAH, en dan moet iedereen z'n mond houden wanneer je een mening hebt.

Geen enkele iPhone gebruiker gaat naar een nieuwe Samsung Galaxy pagina hier op t.net maar dat is andersom wel het geval, dan komen ze iPhone/Apple gebruikers/fans gewoon opzoeken om op los te janken.
Dit topic is niet om uit te komen huilen over een flamewar waar je zelf deel van hebt uitgemaakt op de FP. In dit topic behandelen we mismoderaties. Wil je het gedrag van anderen aankaarten, dan moet je elders zijn.

• pino85

pino85

8x+3 en 2x +2 lijkt me ook niet nodig:
Bert in 'reviews: World of Warcraft: Mists of Pandaria'

Liefhebber van Tweakers

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mee eens. Hij staat nu stevig op +1. ;)

• drq1

drq1

Thinkcraft

Wat is er informatief aan deze post? Voor mij max een +1

Pep7777 in 'nieuws: MIT-spinoff ontwikkelt highres-3d-printer'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, beide genoemde reacties komen echt niet verder dan een +1. De 2e heeft nog wel een zetje nodig.

Virussen? Scan ze hier!

• SRich
Verwijderd in 'nieuws: Google schrapt Adsense for feeds en andere diensten'

Deze user geeft aan dat ie een reactie van hem daarboven op +2 heb gezet terwijl het een offtopic is
mischien een onderzoekje waard ?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SRich schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:05:
Verwijderd in 'nieuws: Google schrapt Adsense for feeds en andere diensten'

Deze user geeft aan dat ie een reactie van hem daarboven op +2 heb gezet terwijl het een offtopic is
mischien een onderzoekje waard ?
Die user komt hier wel vaker voorbij. Hij heeft een negatief karma (-1780) dus dat zegt genoeg.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik snap dan ook niet dat KaptKoek nog kan modereren, of kan 'ie dat al niet meer en kraamt 'ie alleen opruiende taal uit?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nog mooier: hij kan het wel, maar hij doet het niet. Ik zal er eens verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Hij heeft die reactie niet eens gemod. Is meer zijn taal. Daar gaat vast binnenkort wel wat aan gebeuren gezien zijn post geschiedenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Volgens mij is deze post (en parent) flamebait, iig off-topic want geen onderbouwing:

jochem4207 in 'nieuws: 'Bug in Deep Blue hielp bij verslaan schaakgrootmeester Kasparov''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Dit staat inmiddels keihard op -1 :)

NicoJuicy in 'nieuws: Motorola mag Duits verkoopverbod Xbox en Windows niet afdwingen'
complottheorieen -1

[ Voor 18% gewijzigd door SRich op 30-09-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Op zich aardige opmerking, maar is dit echt een +2 waard?

AmbroosV in 'nieuws: Sony geeft goedkope Xperia's update naar Android 4.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Complottheorieën hoeven volgens mij helemaal niet op -1 hoor en in dit geval lijkt een -1 me ook een mismod. Hij geeft duidelijk aan dat het zijn theorie is en - net als een mening - mag hij imo gewoon zijn theorie geven over het onderwerp. Omdat er enkele dingen niet helemaal in kloppen lijkt een 0 mij de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Zartok schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:48:
[...]

Complottheorieën hoeven volgens mij helemaal niet op -1 hoor en in dit geval lijkt een -1 me ook een mismod. Hij geeft duidelijk aan dat het zijn theorie is en - net als een mening - mag hij imo gewoon zijn theorie geven over het onderwerp. Omdat er enkele dingen niet helemaal in kloppen lijkt een 0 mij de juiste score.
Hij gaat wel ver met zijn theorie en zwaar offtopic wat zeker een -1 rechtvaardigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
0 is daar gewoon een goede score voor! -1 is te streng. Het is zeker niet zwaar off-topic (het gaat immers over de rechtszaken en het verkoopverbod) en dat er wat aannames inzitten is geen probleem: hij geeft immers zelf aan dat het zijn mening/ideeën is/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden
Het lijkt erop dat de copyright lobby hier aan het modereren is geslagen, of er in ieder geval aardig wordt gemeningmod ;)

Ik zie dat op best wat posts die gewoon on-topic zijn een niet gering aantal 0 en zelfs -1 moderaties worden uitgedeeld.
Voorbeeldjes:
kozue in 'nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden'
Cheetah in 'nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden'
Zoijar in 'nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden'
EnigmaNL in 'nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden'

Terwijl posts die het gelobby en/of de strafmaat verdedigen opvallend hoog krijgen (+2en en +3en).
Interessant om eens naar te kijken lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheetah op 01-10-2012 11:34 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dat lijken mij zeer terechte -1's voor trolls

Legale praktijken van een industrie gelijk stellen met de illegale praktijken van de maffia slaat gewoon nergens op.
De mening mods komen juist van de downloaders die dit soort uitspraken erg leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Vind zo'n reactie zonder bron eigenlijk geen +2 waard:
Yeroen76 in 'nieuws: Microsoft voert beveiliging rond Xbox-afdeling op'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

mjtdevries schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:23:
Dat lijken mij zeer terechte -1's voor trolls

Legale praktijken van een industrie gelijk stellen met de illegale praktijken van de maffia slaat gewoon nergens op.
De mening mods komen juist van de downloaders die dit soort uitspraken erg leuk vinden.
Er wordt in dat topic ter discussie gesteld of dat soort lobby-praktijken uberhaupt wel legaal zouden moeten zijn... en of ze niet heel vaak gewoon de grens tussen legaal en illegaal overgaan. Dat is een valide discussie, prima on-topic, en heeft dus niks met trollen te maken.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, +1 lijkt me een prima score en daar staat ie nu ook stevig op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Cheetah schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:42:
[...]
Er wordt in dat topic ter discussie gesteld of dat soort lobby-praktijken uberhaupt wel legaal zouden moeten zijn... en of ze niet heel vaak gewoon de grens tussen legaal en illegaal overgaan. Dat is een valide discussie, prima on-topic, en heeft dus niks met trollen te maken.
De maffia-vergelijkingen zijn wel ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Denni in 'nieuws: Japan introduceert celstraf voor illegaal downloaden'
Deze reactie lijkt me ook geen +1 of hoger waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Dirk schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:09:
De maffia-vergelijkingen zijn wel ongewenst.
De manier waarop invloedrijke politici/rechters/wetten via gelobby gekocht worden heeft anders akelig veel weg van exact hoe ook de maffia zich op vergelijkbare manier inkoopt bij mensen in vooraanstaande posities om hun belangen behartigd te krijgen. De vergelijking is bepaald niet vergezocht.
Ironie en humor wordt tegenwoordig vaak gedownmod op de fp. Ik mis de "+1 grappig" van vroeger. Maargoed...
Het cynische is dat met de genoemde wetgeving zo'n gesprek probleemloos zou kunnen plaatsvinden tussen 2 gevangenen.

[ Voor 38% gewijzigd door Cheetah op 01-10-2012 13:40 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
M@cer in 'nieuws: Nederlanders kiezen minder vaak abonnement met smartphone'
Deze is op +2 gezet, lijkt mij gewoon een +1 heb hem geboost.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

In hetzelfde nieuwsbericht: mwa in 'nieuws: Nederlanders kiezen minder vaak abonnement met smartphone'
Lijkt me een +1 waard, niet meer.

Alles wat erachteraan komt is ook wel een 0 waard zo ongeveer denk ik. Al worden daar blijkbaar af en toe ook nog wat +3 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Cheetah schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:42:
[...]
Nee, er worden compleet gestoorde vergelijkingen gemaakt. Die verdienen een -1. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

lanerios schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:41:
Nee, er worden compleet gestoorde vergelijkingen gemaakt. Die verdienen een -1. Zo simpel is het.
Fantastisch beargumenteerd.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Gezien het feit dat er onderbouwing is voor die beschuldigingen van die Maffia praktijken vindt ik de -1 overdreven. Dat je er een punt voor af wil trekken kan ik inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Die +3's hier slaan natuurlijk helemaal nergens op:
fmhc in 'nieuws: Oracle neemt kaartdata af van Nokia'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Beuzelarij in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk overweegt introductie kortere domeinnamen'
En daarmee weer een van de hoogtepunten (2x +3, 2x +2 ...) van de dag, staat op -0.1 nu. Ben bang dat een powermod nog even langs mag voor wat eventuele extra "negatieve" druk ...
Toch maar -1 gegeven, leek me passender voor dit *.uk domein. :) Zie de lol van een 3-letter woord niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door Xubby op 01-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Heb die op 0 staan, maar -1 kan ook ja. Hij is inderdaad niet grappig.
Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht