Deze reactie vind ik niet meer dan een +1 waard, maar zeker geen +2.
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Rigs in 'nieuws: Hands-on: HTC presenteert Android-smartphone One X+'
Xmoo in 'nieuws: Hands-on: HTC presenteert Android-smartphone One X+'
Lijken me beiden hoogstens +1 waard, en hebben allebei 2x +3 gekregen.
De moderaties staan in ieder geval weer goed
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

en
Verwijderd in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'

Zo, volgens mij solliciteren hier een paar figuren naar het intrekken van hun modrechten? Beiden lijkt me overduidelijke -1's...
Moet haast wel een record zijn waar men bij t.net trots op kan zijn, als demonstratie van het functioneren van het modsysteem
simplicidad in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'
Mag ook naar -1?
Verwijderd in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'
idem.
ikweethetbeter in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'
Onsmakelijke WO2-vergelijking, -2?
[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2012 15:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Wat mij betreft alle vijf -1. Die laatste met Gestapo slaat echt de plank mis, walgelijk gewoonwildhagen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:56:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Zo, volgens mij solliciteren hier een paar figuren naar het intrekken van hun modrechten? Beiden lijkt me overduidelijke -1's...
Moet haast wel een record zijn waar men bij t.net trots op kan zijn, als demonstratie van het functioneren van het modsysteem
simplicidad in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'
Mag ook naar -1?
idem.
ikweethetbeter in 'nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal'
Onsmakelijke WO2-vergelijking, -2?
Kleine voetnoot:
Wat mij tegenvalt is dat er bij voorbaat uitgegaan wordt van meningmodden of een subjectieve redactie/crew van t-net, terwijl ik als techneut, nerd /whatever (en velen met mij, hoop ik althans) simpel kijk naar de kwaliteit van een post, de argumentatie, de goed onderbouwde mening...
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Ik heb hier een reactie gegeven op het scheuren van het glas in Asus tablets:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5832465
Nu wordt er 21 keer gemoddereerd, waarvan er twee off-topic/irrelevant.
Ik vind deze niet op zijn plaats, omdat mijn bericht inclusief bron wel degelijk met het onderwerp te maken hebben en dus minimaal On-Topic zou moeten krijgen.
Deze post is toch off-topic of mis ik iets?
Ach, de spotlight klopt ook niet.Melcindomien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:44:
Beste,
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5832465
Ik vind deze niet op zijn plaats, omdat mijn bericht inclusief bron wel degelijk met het onderwerp te maken hebben en dus minimaal On-Topic zou moeten krijgen.
Dus dan ga je er 1 puntje op vooruit, dat is niet de moeite waard.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
een 0 imo.. als we humor toestaan in andere nieuws berichten, dan moet het hier ook kunnen. De -1, +1 en +2 mods zijn gewoon gestoord
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tja, ik vind dit een typische first post reactie. Inmiddels zijn we zo'n 430 posts verder in dit topic. Dan is 0 de max, maar een punt aftrek ook te rechtvaardigen.lanerios schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:17:
een 0 imo.. als we humor toestaan in andere nieuws berichten, dan moet het hier ook kunnen. De -1, +1 en +2 mods zijn gewoon gestoord
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Een 0 is imho veel te hoog, dit is gewoon een fipo met nog eens een trollerige ondertoon (woordkeuzes als "applelovers") ook en geen enkele compensatie met normale inhoud. Verder dan een -1 kom ik dan toch echt niet.lanerios schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:17:
Virussen? Scan ze hier!
Voor mij niet, nee. De post is compleet afwijkend van het onderwerp (nl. foto's die gemaakt worden met de iPhone 5) en voegt helemaal niets toe, niet op het moment van schrijven (08.54u) laat staan voor een latere discussie. Ik ben mss kort door de bocht, maar dingen genoemd als in deze post kun je voor iedere mobiele telefoon aandragen, waarmee je meer kunt dan alleen bellen, los van het merk.lanerios schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:31:
dus als het geen fipo was, was het wel een 0 geweest?
In nieuwsbericht 1 wordt dit een 0 gemaakt. Puur omdat het "grappig" is.
Maar omdat het anti apple in bericht 2, wordt het een -1.
Trek dan 1 lijn, en niet gaan meningmodden.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
en daar gaat het fout "andere merken"Dirk schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:36:
Hier is het provocerend, zoals zoveel grappen over Apple, en daarmee is het ongewenst. Soortgelijke grappen over andere merken zijn veel minder provocerend en daardoor veel sneller te accepteren.
Bij apple wordt er dus harder gemod, in jou geval dan.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ach, ik heb je ook maar geboost op +2, omdat ik aardig moet zijn.Beste,
Daugobelion in 'nieuws: Transformer-tablets Asus kampen met gebarsten schermen'
[ Voor 69% gewijzigd door Soldaatje op 02-10-2012 19:42 ]
Ik zie het hier niet als grap, maar als een pure sneer. Het is om te beginnen al over een ander onderwerp, als het nou nog een opmerking over de camera was, maar nee het moet zo doorgetrokken worden dat apple alles vanuit de hoogte doet en daarmee wordt het puur gezeur over apple. Met zijn smilie probeert ie het nog minder erg te doen overkomen, om vervolgens te eindigen met het beledigen van apple gebruikers. Lijkt me daarom gewoon een -1, zeker als je daar het FiPo argument nog eens bij neemt.lanerios schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:19:
ik snap dat dan echt niet.
In nieuwsbericht 1 wordt dit een 0 gemaakt. Puur omdat het "grappig" is.
Maar omdat het anti apple in bericht 2, wordt het een -1.
Trek dan 1 lijn, en niet gaan meningmodden.
Om dan even door te gaan op wat voor "humor" wel kan en wat niet. Een grap die ik wel gewoon als +1 had wil modden was er een die iemand vandaag maakte (hij is een apple fan, wat het voor mij des te leuker maakte), nadat ik hem het bericht had laten zien en vroeg of hij zijn preorder van de 5 niet moest annuleren:
Daarin neemt hij nog steeds het arrogante imago van Apple op de hak, maar geeft er wel een positieve draai aan. Daar zit imo dan ook het verschil in, als een grap nogal afkrakend is bij een ander onderwerp dan kan dat soms nog wel door de beugel, maar helaas is het niet mogelijk met alle fanboys een dusdanige opmerking te maken in Apple/Samsung/Android/etc artikelen, omdat dat een hele flame war kan ontketenen.Dat is geen bug, dat is de nieuwe realiteit gedefinieerd door Apple
Heb je de link in de post bekeken?Ach, ik heb je ook maar geboost op +2, omdat ik aardig moet zijn.
1. Als ik erop klik krijg ik een "pagina niet gevonden" en
2. De bewijslast ligt niet per definitie bij de fabrikant zoals de poster stelt, maar in eerste instantie bij de verkoper; (omdat je in veel gevallen niet direct een koopovereenkomst hebt met de fabrikant)
Voor mij dus een +1
Je hebt gelijk, +1 dan maar.drq1 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:19:
[...]
Heb je de link in de post bekeken?
2. De bewijslast ligt niet per definitie bij de fabrikant zoals de poster stelt, maar in eerste instantie bij de verkoper; (omdat je in veel gevallen niet direct een koopovereenkomst hebt met de fabrikant)
Voor mij dus een +1
Verwijderd in 'nieuws: TU/e gaat gezinsauto op zonne-energie bouwen'
Dat bericht is van gisteren.
Ik vraag me af hoeveel van dergelijke mismoderaties aan de aandacht ontsnappen zodat trollachtige types mod/boost punten kunnen opbouwen en zo de mogelijkheid krijgen om bijdragen die wel nuttig zijn weg te modden (die dan niet meer direct zichtbaar zijn in dus minder kans hebben op correctie).
Link is aangepast. De pagina was in de tussen tijd verplaatst naar een ander hoekje van de site.drq1 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:19:
[...]
Heb je de link in de post bekeken?
Voor mij dus een +1
Om nog even terug te komen op mijn stukje, je hebt gelijk dat het niet per definitie bij de fabrikant ligt, maar in dit nieuwsbericht wordt er direct gecommuniceerd met de fabrikant, en niet de verkoper. Daar doelde ik eigenlijk op
Thnx!
Boostpunten krijgen ze alleen maar als de reactie ook op die score eindigt. Als ze boostpunten misbruiken voor andere reacties dan komen dat soort figuren altijd wel weer naar boven en kunnen wij ze alsnog aanspreken op hun modgedrag en eventueel hun modrechten de-activeren.BadRespawn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:30:
Deze ietwat cryptische, vermoedelijk bijdehand bedoelde two-liner heeft oa 2 spotlight en 1 informatief gekregen:
Verwijderd in 'nieuws: TU/e gaat gezinsauto op zonne-energie bouwen'
Dat bericht is van gisteren.
Ik vraag me af hoeveel van dergelijke mismoderaties aan de aandacht ontsnappen zodat trollachtige types mod/boost punten kunnen opbouwen en zo de mogelijkheid krijgen om bijdragen die wel nuttig zijn weg te modden (die dan niet meer direct zichtbaar zijn in dus minder kans hebben op correctie).
Iets anders: deze reactieeen +2 en +3 geven is zwaar overdreven. 0 is voldoende.
Deze reactie verdient ook niet meer dan +1 daar zijn ook wat meningmodders actief.
En waarom dit commentaarnou een +1 of hoger op moet leveren?

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 03-10-2012 13:42 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
ik vind dat je met de 3e een 0 nog veel te goed is. Kritiek oke maar niet hier, -1 derhalvek1n8fisher schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Boostpunten krijgen ze alleen maar als de reactie ook op die score eindigt. Als ze boostpunten misbruiken voor andere reacties dan komen dat soort figuren altijd wel weer naar boven en kunnen wij ze alsnog aanspreken op hun modgedrag en eventueel hun modrechten de-activeren.
Iets anders: deze reactieeen +2 en +3 geven is zwaar overdreven. 0 is voldoende.
Deze reactie verdient ook niet meer dan +1 daar zijn ook wat meningmodders actief.
En waarom dit commentaarnou een +1 of hoger op moet leveren?daar kan ik maximaal een 0 van maken.
De reactie zou toch op die score zij geeïndigd als de mismoderatie aan de aandacht zou zijn ontsnapt? Deze keer zag iemand (ik) het, maar niemand weet hoeveel er niet worden gezien en gecorrigeerd?k1n8fisher schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Boostpunten krijgen ze alleen maar als de reactie ook op die score eindigt.
Daar heb jezeker een punt. Dat is het nadeel als je met mensen werkt: er kan best wel eens wat tussendoor schieten. Nou is het wel zo dat laat gepostte reacties eerder niet dan wel worden gemod waardoor dit soort mismods die ook nog eens boostpunten opleveren niet vaak zullen voorkomen en zoals ik al eerder zei: mismodders worden er toch wel uit gefilterd. De notoire mismodders sneller dan de meer incidentele mismodders maar ook deze laatste categorie laten we zeker niet ongemoeid!BadRespawn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:01:
[...]
De reactie zou toch op die score zij geeïndigd als de mismoderatie aan de aandacht zou zijn ontsnapt? Deze keer zag iemand (ik) het, maar niemand weet hoeveel er niet worden gezien en gecorrigeerd?
@Srich: omdat hij er nog een verduidelijking aan toe voegt waarom het niet echt nieuwswaardig is vind ik een 0 nog geen mismod.
[ Voor 7% gewijzigd door TheCapK op 03-10-2012 14:20 ]
Is gewoon een simpele ik vind deze game beter dan reactie, een +1 lijkt me dan meer dan voldoende.
Verwijderd in 'reviews: Torchlight II: nieuwe ronde, nieuwe kansen'
[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 03-10-2012 15:03 ]
Liefhebber van Tweakers
mag dit een -1? Compleet foute informatie
strompf in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan eigen WP8-smartphone in Surface-lijn''
eerste regel. of een 0, of een -1
Het windows bashen is weer volop bezig daar. Yay!
Ik heb hem het laatste zetje naar +1 gegeven.pino85 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:52:
Deze post is absoluut geen +3 waardig.(10x +3 nu)
Is gewoon een simpele ik vind deze game beter dan reactie, een +1 lijkt me dan meer dan voldoende.
Verwijderd in 'reviews: Torchlight II: nieuwe ronde, nieuwe kansen'
Compleet foute informatie kan je weerleggen in een reactie daarop. Daar gaan we geen -1 aan geven. Wmb kunnen beide posts op 0 staan.lanerios schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:23:
Gaming247 in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan eigen WP8-smartphone in Surface-lijn''
mag dit een -1? Compleet foute informatie
strompf in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan eigen WP8-smartphone in Surface-lijn''
eerste regel. of een 0, of een -1
Het windows bashen is weer volop bezig daar. Yay!
Is dat echt 17x +1 waard? Zelf kom ik niet verder dan een -1?
Virussen? Scan ze hier!
Dank utweaker2010 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:24:
[...]
Ik heb hem het laatste zetje naar +1 gegeven.
Deze mogen wmb ook gewoon op de nul lijn.k1n8fisher schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:33:
[...]
Compleet foute informatie kan je weerleggen in een reactie daarop. Daar gaan we geen -1 aan geven. Wmb kunnen beide posts op 0 staan.
@ Wildhagen
Ik kwam ook niet verder dan de -1
[ Voor 114% gewijzigd door pino85 op 03-10-2012 16:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik vind een -1 hier toch echt te streng, om te beginnen gaat het over het onderwerp: Het mag bekend zijn dat de jury gigantisch snel klaar was voor zo'n complexe zaak en het artikel heeft het over partijdigheid van het jurylid. De 2 worden hier samengevoegd in een theoretisch email bericht met de juryuitspraak, niet meer en niet minder en ik kan dan ook niet inzien hoe dat ongewenst is.wildhagen schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:16:
Flappiewappie in 'nieuws: Samsung noemt juryvoorzitter in Apple-zaak partijdig'
Is dat echt 17x +1 waard? Zelf kom ik niet verder dan een -1?
Ik vind het dan ook knap om in zo weinig tekst de essentie van het probleem vast te leggen (misschien niet helemaal accuraat, maar I get the point) en het mag daarbij ook onder het kopje humor worden geschaard. Voor mij maakt dat het een +1.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ro8in in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
masterpoi in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
Flowmo in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
Allemaal zinvolle posts in de verschillende draadjes, maar voor mij niet de +2 waard, hooguit een dikke +1.
En hier nog een waar ik niet verder kom dan een +1: w3news in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
[ Voor 10% gewijzigd door drq1 op 03-10-2012 20:16 ]
Spotlight? Gewoon een prima +1 post.
en: MPC60 in 'nieuws: Fujitsu experimenteert met eye tracking op tablets'
ook: MPC60 in 'nieuws: Fujitsu experimenteert met eye tracking op tablets'
Niet heel bijzondere posts, laatste regel uit het artikel zegt
Overigens wordt eye-trackingtechnologie al langer gebruikt, vooral door gehandicapten, maar daarbij gaat het veelal om losse randapparatuur.
Staan nu allemaal op +1drq1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:57:
Beretta1979 in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
ro8in in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
Flowmo in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
Allemaal zinvolle posts in de verschillende draadjes, maar voor mij niet de +2 waard, hooguit een dikke +1.
En hier nog een waar ik niet verder kom dan een +1: w3news in 'nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript'
De laatste post kan ik nog niet naar +1 krijgen,daarvoor zijn meer zetjes nodig, de rest staat gewoon op +1drq1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:06:
Gregyor in 'nieuws: Fujitsu experimenteert met eye tracking op tablets'
Spotlight? Gewoon een prima +1 post.
en: MPC60 in 'nieuws: Fujitsu experimenteert met eye tracking op tablets'
ook: MPC60 in 'nieuws: Fujitsu experimenteert met eye tracking op tablets'
Niet heel bijzondere posts, laatste regel uit het artikel zegt
[...]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'Nvidia dwingt EVGA te stoppen met EVBot-spanningsregeling''
Verwijderd
Komt goed, ik zal er op letten dat ik er niet oftopic in het zelfde berricht over zal klagen.k1n8fisher schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:19:
Die hoort idd geen -1 te krijgen. Wil je wel in de gaten houden dat je dan niet nog een aparte post wegzet waarin je klaagt over de moderatie? Die wordt dan gewoon afgeserveerd. Is ver hetzelfde als modklagen in je originele post.
Dit was eerst.
(letterlijk)fipo
En is daarom flink gedown-vote door mij en anderen. Zou ik het modden hierop eigelijk nog moeten veranderen? Veelal lees ik een reactie later niet nog een keer.. En dit zal vast vaker voorkomen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gewoon hier aangeven dan komt het vanzelf wel goed of je hoort waarom het terecht zou zijn (eventueel).Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:31:
[...]
Komt goed, ik zal er op letten dat ik er niet oftopic in het zelfde berricht over zal klagen.
Er zijn twee benaderingen.D4NG3R schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:03:
...
En is daarom flink gedown-vote door mij en anderen. Zou ik het modden hierop eigelijk nog moeten veranderen? Veelal lees ik een reactie later niet nog een keer.. En dit zal vast vaker voorkomen.
De eerste is dat je na verloop van tijd (binnen de 48 uur dat er gereageerd kan worden) de topics opnieuw doorloopt en voor een tweede keer de posts nagaat om te kijken of je je moderaties aanpast. Of aan wil passen, allicht op basis van nieuwe inzichten. Het moderatiesysteem laat dat gewoon toe, je kunt je moderatie aanpassen.
De tweede benadering is meer in de trant van eens gegeven blijft gegeven. Als je een -1 uitdeeld op basis van zo'n nutteloze, inhoudsloze fipo, dan is die zonder meer terecht! Waarom zou je dan je moderatie aanpassen als de betreffende tweaker er achter komt dat we op de frontpage toch iets meer inhoud willen voor een reactie en zijn post alsnog aanpast? Het moderatie"kwaad" is dan al geschied.
Naar mijn mening valt voor beide benaderingen iets te zeggen en maakt jouw moderatie dus niet meer of minder. Je hebt zelf de keuze uit twee. Het devies zou moeten zijn voor reacties: denk voor je iets schrijft, wat is de toegevoegde waarde van je post, en voor wie?
Er is trouwens nog een kleine toevoeging: die betreft het wijzigen van je moderatie op basis van wat op het mismoderatietopic geschreven en gewogen wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door drq1 op 04-10-2012 12:24 ]
Vind ik niet eigenlijk. Een fipo blijft een fipo, daar doet zijn edit niets aan af, het blijft ongewenst.D4NG3R schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:03:
Ik had even een kort vraagje tussendoor. Deze reactie: JustMitchie in 'nieuws: Bethesda opent nieuwe studio met oud-producer SW-TOR'
Dit was eerst.
[...]
(letterlijk)
Is het echter zo dat iemand eerst fipo of een andere korte kreet wegzet om als eerste te regaeren dan zou ik niet te veel moeite doen om mijn moderatie naderhand aan te passen. dat soort gedrag (proberen bovenaan te komen zodat je naderhand een betere reactie weg kan zetten die dan niet ondergesneeuwd raakt) is wat mij betreft ongewenst en unfair tegenover iemand die wel de moeite neemt om meteen een goede reactie wegzet en daardoor niet bovenaan staat.
Edit: Wat ik trouwens wel apart vind is dat er in de tussentijd bijna 10 -1's bij zijn gekomen. Terwijl zijn huidige reactie minimaal 0 waard is.. Mensen hier die mijn post lazen en daar nu op af gaan modden? Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling
[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2012 12:30 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Jep. Dat klopt, k1n8fisher heeft het goed uitgelegd.drq1 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:56:
De intentie die k1n8fisher noemt om bovenaan te komen is een belangrijk punt. Postinggedrag (waaronder het geval wat je noemt) rechtvaardigt de -1. In zo'n geval wijzig ik mijn moderatie niet, en ik denk dat tweaker2010 daar ook op doelt.
Zelf ben ik het wellicht ook eens dat iemand als Jurian niet de beste persoon is als pro fifa aanhangerwat ook niet onder banken of stoelen word geschoven om deze game te testen en kan ik me dus ook wel vinden in de kritiek ansich maar om het nu zo op deze manier te brengen is onnodig dat kan ook anders en daarom vind ik dit ongewenst gedrag.Maar goed je moet een leuke one liner uit de kast halen. Maar probeer het dan nog ergens op te laten slaan i.p.v. random blij uit je nek zwetsen. Vooral bij je stand uppers heb je er erg veel last van Jurian. Dat populaire gedoe en die zogenaamde logische aannnames. Hou er is mee op en ga is goeie reviews maken.
Postius in 'reviews: PES 2013'
[ Voor 141% gewijzigd door pino85 op 04-10-2012 15:09 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat een reviewer niet de meest geschikte persoon is vanwege een voorkeur kan ook in een enkele opmerking kenbaar gemaakt worden, zonder nodeloos op de man te spelen of kwetsend te zijn in de woordkeuze. Als iemand het oneens is met een review kan dat toch ook met goede argumenten in meer neutrale bewoording gedaan worden?pino85 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:58:
Dit ljkt me alles behalve een +3 waard, ik geef hem een -1 vanwege zaken als:
[...]
Zelf ben ik het wellicht ook eens dat iemand als Jurian niet de beste persoon is als pro fifa aanhangerwat ook niet onder banken of stoelen word geschoven om deze game te testen en kan ik me dus ook wel vinden in de kritiek ansich maar om het nu zo op deze manier te brengen is onnodig dat kan ook anders en daarom vind ik dit ongewenst gedrag.
Postius in 'reviews: PES 2013'
Wat mij betreft een -1.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Yep dat kan ook op een meer neutrale manier en gelukkig zijn er genoeg mensen(het gros) die dit wel doen zoals het hoort.drq1 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:17:
[...]
Dat een reviewer niet de meest geschikte persoon is vanwege een voorkeur kan ook in een enkele opmerking kenbaar gemaakt worden, zonder nodeloos op de man te spelen of kwetsend te zijn in de woordkeuze. Als iemand het oneens is met een review kan dat toch ook met goede argumenten in meer neutrale bewoording gedaan worden?
Wat mij betreft een -1.
Liefhebber van Tweakers
Klopt. Ik vond zijn reactie ook te ver gaan en heb daarom -1 gegeven. De rest van die reacties kan wel op +1.botoo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:53:
Postius wil graag de bijdehand spelen met z'n populaire geblèr.
Virussen? Scan ze hier!
Mr. Thompson in 'nieuws: HP: ommekeer gaat nog tot 2016 duren'
Deze horen in [FP] en niet op de F: -1.
alex4allofyou in 'reviews: PES 2013'
Idem dito hier.
henkyyyyyyy in 'reviews: PES 2013'
[ Voor 39% gewijzigd door pino85 op 04-10-2012 19:10 ]
Liefhebber van Tweakers
Al iets beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Pascal op 05-10-2012 15:50 ]
Waarom is die gefixeerd? Gezien het beperkte aantal mods lijkt me dat wat overdreven? Die is makkelijk op een normale manier op het juiste niveau te krijgen...
Dit terwijl échte gevallen die een fix verdienen die vaak niet krijgen, dit is wel erg krom beleid imho. Jullie claimen immers alleen voor zware gevallen te fixen, maar dan mag je me uitleggen waarom dit zo'n 'zwaar geval' is dan? Nu lijkt het iig meer op willekeur.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 05-10-2012 17:23 ]
Virussen? Scan ze hier!
Weet je zeker dat je de juiste post daar neer hebt gezet, of je niet verkeken hebt? Die post is in ieder geval nu niet (meer) gefixeerd, dat zou inderdaad ook nogal raar zijn.wildhagen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:21:
Soldaatje in 'nieuws: Microsoft presenteert Windows Phone 8 op 29 oktober - update'
Waarom is die gefixeerd? Gezien het beperkte aantal mods lijkt me dat wat overdreven? Die is makkelijk op een normale manier op het juiste niveau te krijgen...
Dit terwijl échte gevallen die een fix verdienen die vaak niet krijgen, dit is wel erg krom beleid imho. Jullie claimen immers alleen voor zware gevallen te fixen, maar dan mag je me uitleggen waarom dit zo'n 'zwaar geval' is dan? Nu lijkt het iig meer op willekeur.
Virussen? Scan ze hier!
Deze stond inderdaad gefixeerd.wildhagen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:04:
Hij was wel degelijk gelocked, kennelijk heeft men de willekeur van het beleid ook ingezien, want inmiddels is die lock idd weer opgeheven. En staat de reactie keurig op het juiste niveau (een 0 dus).
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Liefhebber van Tweakers
Seriously... informatief?
MMaster23 in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over'
Deze komt voor mij niet verder dan een +1. Strooien met afkortingen van MS producten maakt het niet leesbaar en begrijpelijk, laat staan een +2.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over'
Een schijnbaar anti-MS poster die wat moeite met woordgebruik, voor mij -1
En in de herhaling: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over'
Wat mij betreft flamebait, -1 dus.
En het werkt blijkbaar
batjes in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over'
Kan iemand ook kijken naar de +2's die hiervoor gegeven worden?Jou ervaring met alles slaat echt als een lul op een drumstel, je lult uit je nek gozer! En niet een klein beetje ook. Jezus wat een bevooroordeeld persoon ben je, en nog van het ergste soort ook, degene met een dikke loden plaat voor zijn hoofd!
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over' en vervolg: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt Phonefactor over' zijn naar mijn mening terecht ongewenst.
[ Voor 79% gewijzigd door drq1 op 06-10-2012 12:44 ]
Staan bijzonder veel +3 tussen die nergens op slaan. Zelfde punt als mij. Zet ze dan ook op min 1. (ohnee ik heb het natuurlijk weer verkeerd gedaan), dus zet hun maar op +1 maar +2 of +3 voor een simpele reactie die al 10x ervoor is gegeven lijkt me nogal vreemd.
(die -1 van mij is prima, maar er staan nu dezelfde reacties in het topic waarvan sommige met een +1 en anderen een +2 beoordeeld worden, zelfde reacties zelfde beoordeling?)
[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 06-10-2012 13:26 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
met de -1 eens. Maar kwetsend is het niet. Het is een mening, groot verschil.drq1 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:17:
[...]
Dat een reviewer niet de meest geschikte persoon is vanwege een voorkeur kan ook in een enkele opmerking kenbaar gemaakt worden, zonder nodeloos op de man te spelen of kwetsend te zijn in de woordkeuze. Als iemand het oneens is met een review kan dat toch ook met goede argumenten in meer neutrale bewoording gedaan worden?
Wat mij betreft een -1.
al die reacties van de review mag naar gekeken worden, beetje onzin reacties zoals altijd.
Is wat mij betreft altijd een aandachtspunt. Ik schreeft dat niet specifiek voor de post van Postius. Mijn punt is dat je prima je ongenoegen kenbaar kunt maken zonder weggemod te worden.zonder nodeloos op de man te spelen of kwetsend te zijn in de woordkeuze.
In aanvulling op de opmerkingen van Postius en lanerios:
Ero-Sensei in 'reviews: PES 2013'
Mathijs14 in 'reviews: PES 2013'
jpaarhuis in 'reviews: PES 2013'
Serman in 'reviews: PES 2013'
Nando_ in 'reviews: PES 2013'
Dr. Strangelove in 'reviews: PES 2013'
HwKok in 'reviews: PES 2013'
Dhrax in 'reviews: PES 2013'
Beandeh in 'reviews: PES 2013'
Zijn wat mij betreft allemaal goede en zinvolle reacties, maar voor mij niet de +2 waard. Hooguit een dikke +1.
nog net geen nerdrage, maar scheelt niet veel. 0 max voor mij
iemand aanvallen op spelfouten, 0
[ Voor 53% gewijzigd door corset op 06-10-2012 14:22 ]
Even buiten de vraag om wat de juiste scores moeten zijn, je hebt daar op 2 na alle 10 de +2 reacties staan (zo staat het nu iig). Als er gemod wordt om de interessante reacties uit te lichten (wat het idee is), is het dan reeel om alle +2 reacties ook maar bij de +1 meute te scharen, omdat ze op zichzelf misschien niet helemaal +2 materiaal zijn? Je geeft al aan dat het goede en degelijk reacties zijn, dan is het toch niet zo'n probleem als ze op +2 komen? Een +3 vind ik een ander verhaal, dat zou een soort universele waarde moeten hebben, maar als dit de 10 interessantste reacties zijn, zie ik het probleem van een +2 niet.drq1 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:36:
[...]
Is wat mij betreft altijd een aandachtspunt. Ik schreeft dat niet specifiek voor de post van Postius. Mijn punt is dat je prima je ongenoegen kenbaar kunt maken zonder weggemod te worden.
In aanvulling op de opmerkingen van Postius en lanerios:
Ero-Sensei in 'reviews: PES 2013'
Mathijs14 in 'reviews: PES 2013'
Nando_ in 'reviews: PES 2013'
Dr. Strangelove in 'reviews: PES 2013'
HwKok in 'reviews: PES 2013'
Dhrax in 'reviews: PES 2013'
Beandeh in 'reviews: PES 2013'
Zijn wat mij betreft allemaal goede en zinvolle reacties, maar voor mij niet de +2 waard. Hooguit een dikke +1.
Edit:
Even voor de duidelijkheid, ik heb ze dus NIET gelezen, maar ga even op je woorden af dat het allemaal goede en zinvolle reacties zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Zartok op 06-10-2012 14:45 ]
Het is geen fanboys modden, de review is gewoon vrij zwak in de ogen van erg veel tweakers. Ook redelijk objectief. De meerderheid van de reacties haalt dit ook aan met enkele voorbeelden. Zwaktebod om dat dan als fanboys af te schilderen. Maar goed andere discussie. Als het een goede review was geweest waren er niet zoveel problemen geweest. Maar een review van een site die zichzelf vrij serieus neemt die de belangrijkste opties etc niet bespreekt, dan kunnen mensen zich ook gewoon irriteren aan het zwakke niveau van de review(er). Maar dat is iets voor anders maar je kan niet zomaar een hele groep mensen die een goed punt hebben wegzetten als fanboys, dat is gewoon zwak.lanerios schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:20:
@Drq, die review is toch lastig goed te krijgen. Dit is hetzelfde als CoD vs BF, teveel fanboys die moddenMar ben het wel met je posts eens.
nog net geen nerdrage, maar scheelt niet veel. 0 max voor mij
iemand aanvallen op spelfouten, 0
Edit
@hieronder: Ik doelde op de reacties met inhoudelijke kritiek t.o.v. ondersteund door enkele argumenten. Wilde enkel zeggen dat ik het flauw vind om dan meteen alle reacties op 1 hoop te gooien. En mijn idee was ook dat veel reacties niet heel constructief waren (al zitten er best wat goede tussen).
En even theoretisch maar het is dan toch wel de reviewer die in de ogen van de reacties het (in hun ogen) broddelwerk heeft afgeleverd, dus komt van het 1 niet automatisch het ander?
[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 06-10-2012 15:52 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Als je dan +2 of +3 geeft dan modt je naar inhoud i.p.v. argumentatie. Veel reacties missen een constructieve insteek.Is het een vriendendienst geweest ofzo om deze jongen "reviews" te laten schrijven?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Baggeraar in 'nieuws: XBMC viert tiende verjaardag'
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2012 18:34 ]
Het staat in de topicwaarschuwing: ''Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.'' dus ik denk dat goed tezen al een hoop 'gezeik' kan voorkomen.lanerios schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:27:
ben het met je eens sdk, maar pas op. Zulk soort opmerkingen hebben mij al eerder gezeik opgeleverd. Iets over "blablabla je moet dat aan de powermods overlaten"
Die reactie van Bareraar heeft inderdaad nog wel een paar zetjes nodig voor -1.
Virussen? Scan ze hier!
alle herpderp "Bic maakt ook iets anders" geneuzel mag na de eerste echt wel op -1. Ja het is on topic, maar jezus mensen, moeten we hetzelfde bericht 100x zien?
Wellicht een onderzoekje op zijn plek?
Virussen? Scan ze hier!
De onderliggende gedachte dat interessante reacties er uit gelicht worden ben ik zonder meer met je eens. Echter, een tweetal reacties vind ik sowieso niet informatief en de andere zeven niet om het volgende:Zartok schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:42:
Even buiten de vraag om wat de juiste scores moeten zijn, je hebt daar op 2 na alle 10 de +2 reacties staan (zo staat het nu iig). Als er gemod wordt om de interessante reacties uit te lichten (wat het idee is), is het dan reeel om alle +2 reacties ook maar bij de +1 meute te scharen, omdat ze op zichzelf misschien niet helemaal +2 materiaal zijn? Je geeft al aan dat het goede en degelijk reacties zijn, dan is het toch niet zo'n probleem als ze op +2 komen? Een +3 vind ik een ander verhaal, dat zou een soort universele waarde moeten hebben, maar als dit de 10 interessantste reacties zijn, zie ik het probleem van een +2 niet.
Edit:
Even voor de duidelijkheid, ik heb ze dus NIET gelezen, maar ga even op je woorden af dat het allemaal goede en zinvolle reacties zijn.
DeLyon in 'reviews: PES 2013' is de eerste post waarbij het "trucjes versus tactisch" aan de orde komt. Daarna zijn er zeven reacties die een +2 ontvangen waarbij dit onderwerp uit en te na belicht wordt.
De eerste die hier niet alleen wat zinnigs over schrijft, maar dit ook goed beargumenteerd vind ik informatief. Voor alle volgende posts die over hetzelfde onderwerp dezelfde mening delen ligt voor mij de lat hoger om een +2 te geven. Herhaling van zetten met kleine nuances en minimale of zelfs mindere onderbouwing is voor mij onvoldoende. Vandaar dat ik het wel goede en zinvolle reacties vind, maar dan hooguit een +1 geef.
Inderdaad. Deze krijgt +3 maar mag ook wel op 0 ipv +1:lanerios schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:01:
nieuws: Pennenmaker Bic brengt tablet voor educatie uit
alle herpderp "Bic maakt ook iets anders" geneuzel mag na de eerste echt wel op -1. Ja het is on topic, maar jezus mensen, moeten we hetzelfde bericht 100x zien?
Sjah in 'nieuws: Pennenmaker Bic brengt tablet voor educatie uit'
Schoolmeester, hoort op -1, maar krijgt +1 en zelfs +3....
Virussen? Scan ze hier!
Staat stevig op -1 nu.wildhagen schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:28:
nexhil in 'nieuws: VS beschuldigt ZTE en Huawei van spionage'
Schoolmeester, hoort op -1, maar krijgt +1 en zelfs +3....
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
BLACKfm in 'nieuws: Exploit in World of Warcraft doodt duizenden spelers'
En dat gaat over 2 posts waar onjuiste +3's te vinden zijn.Dit vind ik wel een beetje treurig om te zien. De originele post krijgt een +1 en dan de 'open deur' reactie een -1.
Ik kon er wel om lachen. +3 van mij .
Freakster86 in 'nieuws: Exploit in World of Warcraft doodt duizenden spelers'
arjankoole in 'nieuws: Exploit in World of Warcraft doodt duizenden spelers'
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hoe is mijn reactie minder relevant dan de parent of de andere reactie op de parent?
Staat nu ook netjes op +1, al kan ik de 0 snappen omdat het draadje enigzins off-topic geneuzel is.-Stijn- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:12:
StijnH in 'nieuws: Exploit in World of Warcraft doodt duizenden spelers'
Hoe is mijn reactie minder relevant dan de parent of de andere reactie op de parent?
Daarnaast wilde ik mijn reactie even aankaarten die imo onterecht op 0 komt. Persoonlijk komt het denk ik omdat het als onwaar gemod is (ik heb zelf echter code voor een kleuren camera moeten schrijven, dus het lijkt me dat ik weet waar ik het over heb). Ik heb daarom ook een edit geschreven met daarin wat meer toelichting:
Zartok in 'nieuws: Adobe voegt lossy compressie toe aan dng-specificatie'
Ach, die staat nu op +2Zartok schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:07:
[...]
Daarnaast wilde ik mijn reactie even aankaarten die imo onterecht op 0 komt. Persoonlijk komt het denk ik omdat het als onwaar gemod is (ik heb zelf echter code voor een kleuren camera moeten schrijven, dus het lijkt me dat ik weet waar ik het over heb). Ik heb daarom ook een edit geschreven met daarin wat meer toelichting:
Zartok in 'nieuws: Adobe voegt lossy compressie toe aan dng-specificatie'
Ik heb er altijd iets tegen om mijn eigen bericht hier te gooien (vind ik zelf namelijk een beetje arrogant overkomen
Ik vind het wel jammer wanneer ik veel tijd stop in een bericht dat je dit weer krijgt...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
compleet ongewenst.. als we dat bij elke review/preview gaan toestaan, wordt het hopeloosJanW schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:34:
Herko_ter_Horst in 'reviews: Review: Dishonored'
Lijkt me niet ongewenst, enkel licht offtopic.
Mee eens, hier kan ik ook niet echt een -1 in zien. Heb hem een 0 gegeven.JanW schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:34:
Herko_ter_Horst in 'reviews: Review: Dishonored'
Lijkt me niet ongewenst, enkel licht offtopic.
Virussen? Scan ze hier!
Is een lange lap tekst over hoe het verdienmodel van F2P MMO's volgens de poster zouden werken.
Dit is imho gewoon offtopic (zelfs als reply op de offtopic post van Vinand), maar heeft een hele lading +3 (56x +3) waardoor deze bijna niet meer op offtopic te krijgen is.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Het is idd geen +3, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen het wel een interessant stukje vinden._Peter2_ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:27:
Verwijderd in 'nieuws: Exploit in World of Warcraft doodt duizenden spelers'
Is een lange lap tekst over hoe het verdienmodel van F2P MMO's volgens de poster zouden werken.
Dit is imho gewoon offtopic (zelfs als reply op de offtopic post van Vinand), maar heeft een hele lading +3 (56x +3) waardoor deze bijna niet meer op offtopic te krijgen is.
Een 0 lijkt me de juiste score maar dat gaat niet meer lukken...
Lijkt me geen +2.
Ik heb hem op +1 gezet.
Het taalgebruik in onderstaande reacties lijkt mij ongewenst:
eL_Jay in 'nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen'
batjes in 'nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen'
sdk1985 in 'reviews: Review: Dishonored'
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht