Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Te absurd voor woorden weer ja. Verder dan een 0 kom ik echt niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap gezien de inhoud en de waardering van zowel parent als siblings op +1 toch niet waarom mijn reactie mae-t.net in 'nieuws: ING gaat klanten gratis antimalwarepakket leveren' een -1 heeft gekregen. Lijkt mij toch ook een +1?

[ Voor 4% gewijzigd door mae-t.net op 10-10-2012 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Ik heb hem op +1 gezet.

Het taalgebruik in onderstaande reacties lijkt mij ongewenst:
eL_Jay in 'nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen'
*knip*
Mweh, bullcrap kan ik echt niet over vallen. Ik zie het als een stukje (al zelf-gecensureerde) spreektaal dat in een informele setting als t.net moet kunnen. Dan blijft het een niet onderbouwde mening en 0, maar -1 vind ik wat ver gaan. Of is de 'netjes gedragen' policy zo vergaand dat de faq hier -1 "voorschrijft" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: Authenticatiechip lightning-connector gekraakt'

Ik begin Tweakers echt flauw te vinden. 10 jaar terug vond ik het echt een technische site. Tegenwoordig wordt het modereersysteem gewoonweg misbruikt. Het is niks offtopic, het is zelfs informatief (info over de chip die erop zit en hoe de bestelprocedure wordt tegengehouden door Apple/Paypal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Inhoeverre is het ontopic om van jou te horen dat je je geld kwijt bent of dat je op vakantie gaat of wat het kost?
Ik zie de link namelijk niet 1 2 3 echt en dus ook niet waarom de 0 een verkeerde score zou zijn, sterker nog het is gewoon offtopic imo.

Buiten deze vraag zie ik dat je je reactie hebt ge-edit met modderatie geklaag er in, dit zou ik sowieso verwijderen of je word hoe dan ook omlaag gemod, je kan hier komen wat je ook hebt gedaan als je het niet eens bent omtrent een modderatie en dan mits terecht word er alles aan gedaan om je post op de juiste score te krijgen echter die edit in je post verwerken is ongewenst gedrag en word dan ook doorgaans met een -1 beoordeeld.

[ Voor 66% gewijzigd door pino85 op 10-10-2012 16:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Yzord schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:37:
Yzord in 'nieuws: Authenticatiechip lightning-connector gekraakt'

Ik begin Tweakers echt flauw te vinden. 10 jaar terug vond ik het echt een technische site. Tegenwoordig wordt het modereersysteem gewoonweg misbruikt. Het is niks offtopic, het is zelfs informatief (info over de chip die erop zit en hoe de bestelprocedure wordt tegengehouden door Apple/Paypal)
Sorry, maar je post is absoluut niet informatief. Ik lees een post die voornamelijk gaat over paypal die een dockconnecter niet levert, de bijbehorende betalingen en de suggestie dat Apple het tegen zou houden. Alles over de order is off-topic, dat heeft niks met het onderwerp te maken en kan eigenlijk gewoon op -1 (compleet off-topic). Voor de beschuldiging dat Apple je product tegen zou houden is totaal geen onderbouwing, behalve een soort onderbuikgevoel en bij beschuldiging wordt toch echt wat meer verwacht, dus dat kan ook hoogstens op een 0 komen.

Ook wordt er zijdelings iets over NXP chips vermeld, maar ik snap niet wat dat er nu precies mee te maken heeft en is op deze manier ook niet interresant voor de lezer. In die zin geeft dat de post dus ook geen waarde. Als ik dat alles bij elkaar neem, kan ik er (ondanks dat je volgens mee goede bedoeling hebt) echt niet meer dan een 0 van maken en met een punt aftrek voor het commentaar op de moderatie kom ik op een -1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Het ziet er naar uit dat iemand deze post:
FaceDown in 'nieuws: Wetenschappers bouwen prototype maanlander'
6x +3 gegeven heeft. Dat lijkt me het dus totaal niet waard en mag van mij wel een tempban krijgen van zijn moderatierechten, maar daar ga ik niet over :p

Edit: Het gemiddelde is al terug gedrukt naar +1 in plaats van +2, maar toch hoort dit niet! :>

[ Voor 14% gewijzigd door Zerfox op 10-10-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zartok schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Sorry, maar je post is absoluut niet informatief. Ik lees een post die voornamelijk gaat over paypal die een dockconnecter niet levert, de bijbehorende betalingen en de suggestie dat Apple het tegen zou houden. Alles over de order is off-topic, dat heeft niks met het onderwerp te maken en kan eigenlijk gewoon op -1 (compleet off-topic). Voor de beschuldiging dat Apple je product tegen zou houden is totaal geen onderbouwing, behalve een soort onderbuikgevoel en bij beschuldiging wordt toch echt wat meer verwacht, dus dat kan ook hoogstens op een 0 komen.

Ook wordt er zijdelings iets over NXP chips vermeld, maar ik snap niet wat dat er nu precies mee te maken heeft en is op deze manier ook niet interresant voor de lezer. In die zin geeft dat de post dus ook geen waarde. Als ik dat alles bij elkaar neem, kan ik er (ondanks dat je volgens mee goede bedoeling hebt) echt niet meer dan een 0 van maken en met een punt aftrek voor het commentaar op de moderatie kom ik op een -1 uit.
Ik vind het gewoon een +1.. sorry hoor, maar als we de volgende op +1 modden

"LOL Ik heb het spel al geinstalleerd!" (zie paar pagina's eerder)

en bij downtime van X

"LOL ik heb er ook last van"

JA! dat is meerdere malen door jullie hier zelf! aangegeven dat dat allemaal op +1 hoort, dan zie ik dus echt niet in wat hier -1 aan is.

Maar goed, 1 duidelijke regel is er kennelijk niet, aangezien er zeer liberaal wordt gelezen in de regels.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
lanerios schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:28:
[...]
k vind het gewoon een +1.. sorry hoor, maar als we de volgende op +1 modden

"LOL Ik heb het spel al geinstalleerd!" (zie paar pagina's eerder)

en bij downtime van X

"LOL ik heb er ook last van"

JA! dat is meerdere malen door jullie hier zelf! aangegeven dat dat allemaal op +1 hoort, dan zie ik dus echt niet in wat hier -1 aan is.

Maar goed, 1 duidelijke regel is er kennelijk niet, aangezien er zeer liberaal wordt gelezen in de regels.
Bedoel je soms deze reactie:
Herko_ter_Horst in 'reviews: Review: Dishonored'
Die staat dus krap op een 0, of misschien deze:
ymmv in 'reviews: Review: Dishonored'
Die staat wel op een +1, maar met een hoop mismods erbij.

Daarnaast is het appels met peren vergelijken: Die reacties zijn bij een review geplaatst (daar mag sowieso wat soepeler gemod worden, idem voor bijv een poll) en het zijn een positieve/beamende/bevestigende reacties dan kunnen zulke reacties inderdaad op +1 komen. Deze reacties gaan dan ook puur over het onderwerp (spel of bij je andere voorbeeld een storing).

De reactie van Yzord lijkt daar totaal niet op, zoals ik al aangaf gaat het niet over het onderwerp van het artikel en is het voornamlijk geklaag over paypal/Apple, zonder enige onderbouwing. Misschien zou je wat onderbouwing kunnen geven waarom het volgens jou een +1 zou zijn, want reacties uit andere topics zijn nou niet echt een onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Volstrekt idioten reacties in
nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje

Neem deze
madmaxnl in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje' 73% stemt voor -1, maar toch komt er een 0 uit. Duidelijk een bug in het moderatie systeem.
Idem voor deze
haarbal in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje' 67% stemt voor -1, ook hier weer 0 als eindresultaat.
Lijkt mij dat de +3 reacties het gemiddelde van streek maakt. Eigenlijk moeten -1 en +3 reacties gewoon eerst tegen elkaar weg gestreept worden voordat het gemiddelde getrokken wordt. Maar die discussie terzijde lijken mij dit overduidelijk -1 reacties.

Overigens zou van mij de hele Hollanders/Limburgers/Wilders discussie verwijdert mogen worden, of in ieder geval het geheel op -1, dus de 2 volgende ook:
terracide in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje'
bbob in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dorus806 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:52:
Overigens zou van mij de hele Hollanders/Limburgers/Wilders discussie verwijdert mogen worden, of in ieder geval het geheel op -1, dus de 2 volgende ook:
terracide in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje'
bbob in 'nieuws: Duits bedrijf ontwikkelt e-reader van een tientje'
Helemaal mee eens, die hele thread zou gewoon getrashed moeten worden. Er zijn trouwens mensen die voor de reacties in die thread +3'en hebben uitgedeeld, duidelijke mismods...

[ Voor 7% gewijzigd door DarkFly op 11-10-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik stem ook voor een algehele trash van die onzin.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

gallery: Kipma

Dit aluhoedje mag ook wel even nagekeken worden.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
DarkFly schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Helemaal mee eens, die hele thread zou gewoon getrashed moeten worden. Er zijn trouwens mensen die voor de reacties in die thread +3'en hebben uitgedeeld, duidelijke mismods...
Erzijn te veel reacties, waarbij ook een aantal on-topic, waardoor de hele draad trashen geen optie is. Gewoon -1's uitdelen is voldoende.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Kapiteiniglo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:30:

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former" aldus Einstein. Die reacties zijn haast zo stompzinnig en consistent dat ik haast het idee krijg dat hij het zelf gelooft, zulk soort spul bedenk je toch ook haast niet meer. Zijn reacties staan netjes op -1 dus volgens mij hoeft er niks nagekeken te worden, tenzij je ze onder humor wilt scharen, maar daar is imo de stijl verkeerd voor. Hij mag misschien wel nagekeken worden door een psychiater, maar ik denk dat je daarvoor hier verkeerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De -1 gever voor deze reactie mag ook wel even worden nagekeken: .oisyn in 'nieuws: Mozilla haalt Firefox 16 offline vanwege beveiligingsprobleem'

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ach, de reactie staat verder toch goed?

edit:
Komt wel goed. Kan het nu niet doen maar dat gebeurt nog wel. Het eigenlijk de bedoeling dat reacties die op de verkeerde score staan hier gemeld moeten worden. Reacties die goed staan maar een verdwaalde mismod hebben hoeven niet per se gemeld te worden.

[ Voor 94% gewijzigd door TheCapK op 11-10-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zeg toch niet dat ie verder niet goed staat? :) Ik vraag of de -1 gever nagekeken kan worden. Of is dat hier niet de goede plek ervoor?

@edit: ok prima, ik dacht eigenlijk dat het wel gebruikelijk was om dergelijke grove mismods te melden.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2012 11:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze kan nog wel een zetje gebruiken dankzij de +2.
Fangta555 in 'nieuws: Samsung kondigt Galaxy S III Mini officieel aan'

En hier komt de +2 modmisbruiker op bovenstaande post vandaan, heb hem ook een -1 gegeven.
Gerardus in 'nieuws: Samsung kondigt Galaxy S III Mini officieel aan'

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 11-10-2012 22:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

Geniaal dat mensen gewoon stom genoeg zijn om er ook nog op in te gaan (zat reacties te lezen op zijn reacties). Haha tweakers kan je ook echt alles wijs maken en zullen ook tegen alles in gaan. Geniaal ook hoe er op die reacties wordt gereageerd. Het ligt er zo dik boven op en het dan nog niet door hebben lol. Maar ook dat is tweakers! Alles bloedserieus dus sarcasme ter grootte van het victoria-meer wordt niet herkend. Dat of de geringe sociale interactie met andere mensen :+

Maar omdat sommige het punt nogal missen, nee dat is niet serieus. Ik snap ook niet dat er mensen op zijn reacties wel op ingaan. Ik vind ze wel hilarisch om te lezen, teminste iemand met nog iets van humor af en toe. En zijn -karma is wel brilliant. Maar wat nog lolliger is, is het duidelijk onvermogen van erg veel tweakers (als je de reacties op zijn reacties leest) om humor en/of sarcasme als het er meters dik bovenop ligt nog niet te kunnen zien. Want de meerderheid gaat er gewoon serieus op in :/ :? en heeft het echt niet door. Das toch ook wel.....apart. En zijn reacties hebben meer mensen aan het lachen gemaakt dan veel anderen, dus wel een nuttige gebruiker ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 12-10-2012 13:44 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''
Dit is geen +2 of +3 waard.

simplicidad in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''
Leuk verhaaltje, maar +3? Dacht het niet...

[ Voor 36% gewijzigd door tweaker2010 op 12-10-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Waarom krijg ik hier 3x -1 voor? Iemand mod het expres omlaag, terwijl ik gewoon een normale reply geef.
SidewalkSuper in 'nieuws: Samsung mag Galaxy Nexus definitief blijven verkopen in VS'

Ah ik zie dat het in dat nieuwsbericht veel vaker is gebeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
SidewalkSuper schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:36:
Waarom krijg ik hier 3x -1 voor? Iemand mod het expres omlaag, terwijl ik gewoon een normale reply geef.
SidewalkSuper in 'nieuws: Samsung mag Galaxy Nexus definitief blijven verkopen in VS'

Ah ik zie dat het in dat nieuwsbericht veel vaker is gebeurd.
Die persoon is gewoon 3x dezelfde. Die zijn we aan het verwerken! Heeft vandaag 2 clone accounts aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Gwyllion in 'nieuws: World of Warcraft krijgt eigen Fight Club'
Dit lijkt me toch een +1, maar hij heeft al 26x een +3 ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Die kan nog wel wat hulp gebruiken. Spotlight voor zo'n opmerking?!... |:(

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat nu effectief op de +1 score, dat is al een stuk beter dan de +3 :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Flamebaits die nog een paar zetjes kunnen gebruiken:
RMX in 'poll: iPad Mini'
Ashilh in 'poll: iPad Mini'

Dat je geen Apple producten koopt is tot daaraan toe (en staan zat mensen die het ook zo zeggen in), maar dit wil duidelijk reacties uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

pino85 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:33:
Staat nu effectief op de +1 score, dat is al een stuk beter dan de +3 :)
Ik prefereer zelf een 0.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pareltjes _/-\o_

Tnx, zonder jou had ik ze gemist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daejji in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''

Waarom krijgt dat zo massaal +1, +2 en zelfs +3? Ik vind het een op de man spelende reactie, dus -1...

SqueakyClean in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''

Dat is ook een troll en dus -1, maar krijgt wel +3...

Freakster86 in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''

Die laatste woorden maken het imho een troll en dus -1, maar krijgt wel massaal +1, +2 en zelfs +3...

YopY in 'nieuws: 'Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan''

Beetje teveel op de man. Imho een -1, maar krijgt wel 10x +3....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Allemaal -1 inderdaad, 1 heb ik er na mijn zetje op -1 kunnen krijgen.. de rest nog niet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die eerste is inmiddels gefixeerd door een powermod en de laatste staat na mijn zetje op -1.

De reactie van Freakster86 heeft nog een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De laatste krijgt er net een +3 bij, en heeft dus weer een zetje richting -1 nodig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follow the leader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

CH4OS in 'nieuws: Gemeenten gaan beveiligingsproblemen gezamenlijk te lijf - update'
+2 Gegeven, staat op +2,6. +3 Lijkt toch echt wat aan de ruime kant, voor deze, (waarschijnlijk) wel treffende, maar wat korte reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathieu_Hinder in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Weer het UI bashen van windows 8 is informatief? Sinds wanneer.

@Xubby, een +1 vind ik het op zn meest. Het is een eigen ervaring, veel meer is het eigenlijk niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:21:
Mathieu_Hinder in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Weer het UI bashen van windows 8 is informatief? Sinds wanneer.

@Xubby, een +1 vind ik het op zn meest. Het is een eigen ervaring, veel meer is het eigenlijk niet.
Waar lees je dat dan, hij geeft zijn mening niet eens?
Ik vond het wel informatief, wel moeilijk te volgen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Crahsystor in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8' geeft aan een mod-misbruiker te zijn door vermelding +2.

De parent zelf vind ik in de huidige vorm niet meer dan een 0 waard:
Windows8 + Start8 van Stardock=De oplossing!

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Elkaar voor fanboy uitmaken en dan nog +2 scoren?

Katsunami in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat er in de laatste edit wel of niet gebeurd is, maar ik vind die post momenteel gewoon een +1 waard. Los van het woordje 'fanboys', vind ik de post constructief en legt het voor de verandering eens uit waarom iemand het niet kan vinden met de Metro-interface. Ik vind dat inderdaad meer waard dan de opmerking van veel mensen die alleen maar roepen 'metro is kut', en aan de andere kans ook VELEN die gewoon alleen maar roepen dat het een kwestie van wennen is en dat je altijd nog alles kunt doen wat je eerder ook kon.

Het woordje fanboy maakt voor mij dat het een +1 is en geen +2.

[ Voor 13% gewijzigd door Jochem_ op 15-10-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Allebei vind ik erg krom. +2 is te hoog, 0 is te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Ik snap niet echt wat hier nieuwswaardig aan is" dat soort opmerkingen voegen niets toe, ik begrijp wel dat iemand hier een 0 voor geeft. Die +2 is inderdaad te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom? Het is toch ook niet nieuwswaardig, als ik naar de betere PC zaak ga, kan ik nog steeds Vista kopen. Dus zeggen dat het verkocht blijft worden is een beetje nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat zegt hij toch ook Sevothtarte ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Die reactie zou zelf op -1 mogen. Uiteindelijk is dat iets wat op het forum moet bij geachte redactie en niet bij de reacties op het artikel. Meer dan een 0 mag er allezins niet aan gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een -1 of een nul kan beiden wel idd.

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 15-10-2012 12:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

YellowOnline in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'
Gatygun in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Elk een -1 door iemand die niet van Windows 8 houdt. Beiden zouden m.i. toch minstens op +1 moeten staan.

Ja, ik weet dat ééntje van mezelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

YellowOnline schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:54:
YellowOnline in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'
Gatygun in 'nieuws: Dell blijft ook Windows 7 aanbieden na launch Windows 8'

Elk een -1 door iemand die niet van Windows 8 houdt. Beiden zouden m.i. toch minstens op +1 moeten staan.

Ja, ik weet dat ééntje van mezelf is.
Beide reacties staan inmiddels stevig op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:23

watercoolertje

Untertitel

Ik snap dit niet helemaal bij de poll wordt om je mening gevraagd, vervolgens geven een paar 100 mensen die maar de mensen die negatief zijn over het merk 'Apple' worden allemaal weggemod...

Waarom om een mening vragen als je die niet mag geven? Dan moet je er gewoon niet om vragen!

poll: iPad Mini

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vaan Banaan in 'nieuws: 'Scholen en universiteiten leiden it'ers verkeerd op''
Leuk plaatje, maar volgens mij geen +3 waard. Ik heb hem +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kan iemand Patriot in 'nieuws: Smartphonecamera overtreft compactcamera van vijf jaar geleden' even omlaagmodden, ik waardeer de spotlight-vote wel, maar het klopt niet en gaat een beetje in tegen het punt dat ik wil maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, aangezien die reactie (veel) meer dan 48 uur oud is, is hij door normale mensen niet meer te modereren.

Voortaan iets eerder melden dus ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ah, ik dacht dat ProMods nog wel konden modereren na 48 uur, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nope, alleen PowerMods kunnen dat nog, maar volgens mij gebeurt dat zeer zelden tot nooit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Als een post hier gemeld wordt, kijk ik niet eens naar de datum waarop hij gepost is, die mod ik gewoon. En ook tijdens het nakijken van moderaties corrigeer ik nog wel eens een score. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
is Zer0 in 'nieuws: Overheid wil verdachten cybercrime kunnen hacken' geen schoolmeestergedrag?
Ik zag het wel zo in elk geval.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, maar die reactie erboven is ook niet meer dan -1 waard.

Edit: Cheetah in 'nieuws: Overheid wil verdachten cybercrime kunnen hacken' deze reactie krijgt ten onrechte
68x(!) +3 terwijl hij incorrect is. Zie ninjazx9r98 in 'nieuws: Overheid wil verdachten cybercrime kunnen hacken'

[ Voor 35% gewijzigd door tweaker2010 op 16-10-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: 'Google moet wijzigingen privacybeleid terugdraaien''
Wat vinden jullie van deze reactie? En zo heeft hij er nog meer in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zeer vermoeiend om die lap tekst door te lezen.. ik ben geen voorstander van dit soort betogen en ik beoordeel ze dan ook wellicht wat minder hoog, ben benieuwd naar andere reacties.
En de post van cheetah waar je naar linkte staat idd te hoog als je het mij vraagt, 72x+3 nu, terwijl het feitelijk onjuist is.

[ Voor 42% gewijzigd door pino85 op 16-10-2012 13:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

en ook @pino85 ;-)

Hoewel Vendar regelmatig in zijn posts zinvolle zaken naar voren brengt, zou hij naar mijn mening wat meer aandacht moeten besteden aan de "inkleding". Ik heb er een stuk of wat gelezen, maar als ik bij wijze van spreken voor één zinvol iets 8 paragrafen door moet lezen... ben ik meer in de mood om een cursus "schrijven voor het internet" aan te bevelen. En dat weegt zeer zeker mee in mijn beoordeling; zoals pino85 schrijft doe ik ook, minder hoog dus.

Een post waarin twee of drie zaken helder, duidelijk en leesbaar uiteengezet worden met goede argumentatie of onderbouwing scoren bij mij hoger dan dit soort wollige betogen.

-edit-
@tweaker2010 maar als antwoord op je vraag:

Persoonlijk vind ik zo'n post ongewenst.
Als wij ons in de openbare ruimte begeven is dat omdat wij wezens zijn die lichamen hebben. Wij zijn geen spoken of geesten. Het feit is en blijft dat wij lichamelijke entiteiten zijn. Voor ons, om ons van punt A naar B te begeven kunnen, gebruiken wij onze lichamen.
Hierbij haak ik af. Met zo'n intro moet ik mezelf ertoe zetten om überhaupt verder te lezen. Betogen met een filosofische inslag zijn meer iets voor het forum Wetenschap en Levensbeschouwing, en dan nog in gedoseerde hoeveelheden. Niet voor de FP.

[ Voor 23% gewijzigd door drq1 op 16-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Voledig eens met drq1 en pino. Er is inhoudelijk niets dat mij er toe brengt om hem meer dan een 0 te geven en de lap tekst is gewoon te groot en mag dus imo een -1 krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik vind het aardig dat men het met mij eens is in: _Peter2_ in 'nieuws: Kroes zet vraagtekens bij Nederlandse implementatie cookiewet'

Maar +2 of +3 vind ik wel wat over de top voor mijn reactie. Zelf zou ik het een +1 vinden.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Goede +1 reactie idd :)!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind de parent van die reactie ook "gewoon" +1 eigenlijk? Die heeft door mijn moderatie nu +1 als score staan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Rigs in 'nieuws: HTC introduceert 5"-smartphone met resolutie van 1920x1080 pixels' mag imo ook wel wat hoger dan 0. Ik zie niet wat er ongewenst is aan die reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: 'Opta moet pas op de plaats maken met handhaven cookiewet' - update'
een -1 voor een volledig ontopic reactie en ook nog is 1 die goed aangeeft waar de wet nou precies bedoeld voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
mee eens. heeft nog een klein tikje nodig om op +1 te staan. De enige reden die ik kan zien waarom er een -1 aan gegeven zou worden is het gebruik van de "koekjeswet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat nu wat steviger op +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad. Ik had hem al +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
lijkt mij een duidelijke troll.
Nog afgezien daarvan dat het totaal niet waar is. Teeven heeft niet aangegeven dat iemand eigen rechter mag spelen, maar heeft gewoon verteld wat de wet daar over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Jeroenneman in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?' is zeker geen +3 waard een +1 is imo de enige gepaste score

edit: zelfde situatie Neverwinterx in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

[ Voor 29% gewijzigd door PietrKempy op 18-10-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Mee eens, al zou een 0 imo ook niet misstaan, er wordt eigenlijk niks gezegd wat niet al eerder vermeld is.

Even offtopic:
Ik zie trouwens niet wat voor moderatie ik geeft op het moment dat ik op een van die 2 links druk en modereer. Nu moest ik ook een aantal keer refreshen voordat ik de reacties zag, dus misschien komt door een laadissue oid, maar wilde even weten of er meer dit probleem hebben, dan kaart ik het namelijk even aan bij lieve devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, beiden zijn zeer duidelijke +1's, staan ze nu ook vrij stevig op (zover dat op de momenteel zeer brakke site te zien is met alle time-outs, error 503's enzo).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Alle klaagreacties op reviews: Tweakers 7: wat is nieuw? worden bizar hoog gemeningmod, terwijl positieve reacties, felicitaties en complimenten allemaal op 0 uitkomen.
Onderbouwde kritiek voegt op zich wel iets toe, maar dit lijkt me een scheve verhouding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
De meeste positieve reacties zijn oneliners die totaal geen toegevoegde waarde hebben.

De meeste kritische reacties die ik op de eerste pagina heb zijn langs komen zijn mensen die goed beargumenteren waarom ze het een verslechtering vinden. Terecht dus dat die hogere scores krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben ik het wel mee eens. Op een enkele incidentele mismod na lijkt het qua moderatie vrij goed te gaan daar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jeroenneman in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
Deze reactie staat onterecht op +2.

tweaker2010 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
En wat is hier ongewenst aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Eerst genoemde staat net als de 2e inmiddels op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ScoeS in 'video: Welkom op het nieuwe Tweakers'

Is een +3 niet een beetje véél te hoog?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, veel mensen denken helaas dat het nu een like systeem is geworden. Ik vind deze reactie +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, dat is niet nieuw? Volgens mij gebruikt 95 procent van de moderators het als like/dislike systeem, ook in de vorige versie, voor deze "upgrade" werd doorgevoerd? :)

w1t in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

5x +3? :X Ik kom niet verder dan een krappe +1...

Cheetah in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Die 0 en -1 gevers mogen imho wel nagekeken worden, want dat lijkt me op geen enkele manier te rechtvaardigen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r9pAwGze1bWDFS275TjwzR9C/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

+3 en +2 lijkt me wat te veel van het goede: ;)
tnleeuw in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Imho een normale +1 ipv de +3 en +2's die er nu aan gegeven worden;

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: Office RT is niet zomaar zakelijk te gebruiken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

+1 gegeven maar heeft nog wat zetjes nodig, evenals de reactie waar ik naar linkte. :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
die van n_n had ik op +2 staan -.- ik ben precies nog niet gewoon aan die grote knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Fawn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:26:
Alle klaagreacties op reviews: Tweakers 7: wat is nieuw? worden bizar hoog gemeningmod, terwijl positieve reacties, felicitaties en complimenten allemaal op 0 uitkomen.
Onderbouwde kritiek voegt op zich wel iets toe, maar dit lijkt me een scheve verhouding geven.
Om dan wat specifieke voorbeelden te geven:
mae-t.net in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
dvl-2 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
Verwijderd in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
Pasc66 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
iamzero456 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
Alle vijf +2, maar ik mis onderbouwing. Ik zie alleen dreigementen: 'pas op hoor, we verlaten Tweakers', of insinuaties: 'we moeten gaan betalen voor een bruikbaar Tweakers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
adje123 in 'nieuws: Apple verliest Britse zaak tegen Samsung om tabletontwerp'
Vind deze reactie een beetje te mager om een +2 te geven. Sterker nog, volgens mij zijn dit gewoon first posts van iemand die het artikel al op een andere site open heeft staan en snel even de link copy/pasten naar Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat je beter op kunt houden met trollen want hier zit niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ikweetniks in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Dat is geen 6x +3 waard, maar maximaal een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:14
Op deze meuktracker post wordt alleen maar over de layout van Tweakers gesproken en ze krijgen daar ook nog +1 en +2 voor, terwijl het eigenlijk volledig off-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Gewoon heel die boel op -1 gezet. Ze weten goed genoeg dat het daar niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is dit een serieuze vraag? je toon en inhoud is zodanig dat hier maar 1 cijfer aan gegeven kan worden en dat is een -1.
Kritiek hebben is oke dat mag maar houd het wel netjes en discussier op een normale manier.
PietrKempy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:13:
Agree, op -1 met die hap.( uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 12:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PietrKempy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:13:
Mwah, ik vind al die -1's wel heel streng. Het is gewoon off-topic.

Mijn reactie krijgt -1, terwijl een reactie als "Ja, dat dacht ik ook! Jammer." op 0 staat... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wellicht streng maar het is niet de plaats om daar een complete offtopic discussie te gaan voeren toch? die op tal van andere plekken al word gevoerd.
Dat is gewoon niet de bedoeling en dan vind ik dat een -1 wel gerechtvaardigd is ondanks dat het bij meuk is.
Maar een 0 kan eventueel ook daar ben ik het wel mee eens maar ik heb toch een -1 gegeven aan verschillende van die posts.

Deze mag nog wel wat zetjes omlaag krijgen:
R1 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 12:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht