Er wordt hier nogal wat stellende wijs opgeschreven. Dus ik ga daarin even mee. Goedkope gear is goedkoop. Dit is in bizarre hoeveelheden beschikbaar op het auctionhouse voor iedere class.
Voor 1 mil kun je ieder char voldoende gearen om act 1-2 Inferno aan te kunnen.
Het schort veel spelers aan een gebalanceerde itembuild, en die inefficienty kost waanzinnig veel geld. Je kunt wel 100+ vit op je boots willen, maar dit houdt al in dat je 2 properties dedicated aan VIT moet rollen op je boots om daar aan te komen. Dit is 'relatief duur', het is veel goedkoper om bijvoorbeeld je vit op chest en pants te scoren. 150+ vit met 3 sockets en nog wat resistance kost vrij weinig en je hebt dan zonder moeite 300+ vit met resistance voor vrij weinig.
Als je het hebt over farmruns is het tempo van items vinden belangrijk:
- Wat kun je snel clearen (damage)
- Waar ga je vrijwel nooit dood(geen corpseruns)
- Stel je gear zo samen dat je geen itemswitches nodig hebt(switchen kost tijd en ruimte in je inventory)
- Reduceer je aantal item sell visits naar town(pak alleen goede blues (lvl 60 voor salvage waarde) en yellows op, en geen switch gear)
- Hoeveel base MF kun je hierbij aan?
Bepaal dit(op gevoel of nog liever meetbaar). Packs/uur, hoeveel MF en vermenigvuldig dit met de droprates voor ilvl 63 items. Hieruit volgt waar je de meeste lvl 63/uur je kunt vinden. Ik geef je op een briefje dat 98% van de mensen hier moeten concluderen dat act1 farmen veruit het meest efficient is.
Bijvoorbeeld 23 packs/uur in act 1, 180% base mf, 5 stacks NV levert mij ongeveer 55 rares/uur. In act 1 is dit dus 4,8%*55=2,64 ilvl 63 rare/uur.
Bijvoorbeeld 15 packs/uur in act 2, 70% base mf, 5 stacks NV levert mij ongeveer 27 rares/uur. In act 2 is dit dus 9,2%*27= 2.48 ilvl 63 rare/uur.
In dit getallenvoorbeeld maakt het dus niet echt uit waar ik farm, maar gewoon lekker doen wat ik het leukst vind. Dropt mijn tempo in act 2 naar 10 packs/uur of helemaal geen mf meer, dan is het effectiever dat ik act 2 farm.
Ikzelf bijvoorbeeld kan act1 doen in full dps/mf gear zonder dood te gaan. Act 2, moet ik een aantal items switchen red ik het meestal net met pure dps skills, maar ga ik soms toch wel dood, en ben ik de meeste base mf wel kwijt. Drop van 180 naar 70-80 base mf oid. Bovendien zijn er minder area's in act 2 die prettig farmen vind ik. Vind vooral het stuk voor zultan kuule wel prettig, de rest niet echt(veel zoeken, weinig packs of weinig kite ruimte).
Ik kies vaak om af te wisselen tussen de acts, gewoon voor de lol en afwisseling, hoewel act 1 voor mij nog steeds het meest effectief is.
Make it fool proof and someone will make a better fool.