Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.266 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:58

Freakie1NL

Grote Baas

Dus dan moet ik mijn ervaringen maar voor mij houden? Het DSL topic is op sterven na dood, hier lezen mensen tenminste. Overigens geen vergissing hoor in het DSl topic vroeg ik nog een config bestand aan, hier ontbreekt dat verzoek.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vanuit almere parkwijk gisteren geen dia shows waargenomen. (hele avond snowwhite and the huntsman gekeken)

Ik heb de zyxel geen update gegeven, aannemende dat de Sparql box automatisch de updates doet zal die waarschijnlijk de laatste versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik kreeg gisteren om 18:30 even een hanger.
Ik dacht alweer van daar gaan we weer.
Maar gelukkig bleef het daarbij.
De hele avond verder strak beeld gehad.
Die hik zal dan wel aan het programma gelegen hebben.
Ik hoop dat deze kwaliteit nu zo blijft en niet dat problemen op korte termijn weer terug keren zoals dat momenteel gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Bij mij is de kogel door de kerk en heb ik zojuist een KPN Alles-in-1 Premium afgesloten.
Dat werkt technisch op dezelfde manier als mijn oude vertrouwde TWEAK Groen.
Het 1e jaar aantrekkelijk geprijsd en over een jaar zie ik wel of TWEAK al volwassen is geworden.
Ben benieuwd hoe soepel de overstap gaat. Ik heb geen langlopend contract meer. Als ik het goed heb begrepen moet ik pas opzeggen als mijn migratiedatum door KPN bevestigd is.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21
Gisteravond in Almere Buiten heb ik nog wel haperingen en korte beeld-bevriezingen gehad bij de TV-zenders. Toen we vervolgens maar een serie op HBO OD gingen kijken hadden we daar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Freakie1NL schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:03:
|:( |:( "#4 Een eigen technische dienst"

Eigen faal dienst zullen ze bedoelen. Nu inmiddels 3 weken verder en op het nieuwe modem ontvang ik geen DSL signaal. Zit nu nog steeds achter de oude Zyxel wachtende op het einde van het redelijk termijn tot herstel die ik ze heb gegeven.

Zojuist bij mijn ouders geprobeerd, daar deze ook zijn ingegaan op het nieuwe Sparql. Van te voren nieuwste firmware van Tweak gedownload met bijbehorend config bestand. Dus upgraden die hap, he wat grappig het zelfde probleem de Zyxel wil zich niet als modem instellen en ontvangt dus geen internet. Ik denk ach laat ik toch maar even bellen. In het kort kwam ik de volgende stomiteiten tegen:

-Schijnbaar zijn de bestanden die op Tweak te vinden zijn config bestanden voor glasvezel klanten. Dit staat nergens vermeld bij de download.
-Ik zou ook het oude router kunnen blijven gebruiken als ik dat niet erg vond. Op mijn vraag hoe ik daarop dan Sparql moest instellen kwamen ze er achter dat dit dus niet kon op de oude Zyxel 8)7

En ach na hulp en wederom een config bestand daar ook nog steeds geen werkend internet.

_/-\o_
Herkenbaar. Hier ook DSL (1115 BB) en nog steeds geen Sparql TV, want oude Zyxel in gebruik.
Per 23 augustus opgezegd en gepland voor overstap naar KPN per 23 september.
Nog geen bevestiging van Tweak ontvangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Net een reactie van Tweak gehad op een aantal vragen over opzegging abonnement. Je stuurt een e-mail met daarin drie vragen, waarvan er geeneen beantwoord wordt. Er staat alleen in dat ik een brief moet sturen met een handtekening.

Dit is nou precies wat me zo irriteert aan Tweak de laatste tijd. Geef gewoon antwoord op mijn vragen. Al zouden ze je het gevoel geven moeite te doen een zo goed mogelijk antwoord te geven, of het gevoel geven je e-mail te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:16:
Net een reactie van Tweak gehad op een aantal vragen over opzegging abonnement. Je stuurt een e-mail met daarin drie vragen, waarvan er geeneen beantwoord wordt. Er staat alleen in dat ik een brief moet sturen met een handtekening.

Dit is nou precies wat me zo irriteert aan Tweak de laatste tijd. Geef gewoon antwoord op mijn vragen. Al zouden ze je het gevoel geven moeite te doen een zo goed mogelijk antwoord te geven, of het gevoel geven je e-mail te hebben gelezen.
ik ben het helemaal met je eens ,ik word het ook goed zat ,ben nu ook bezig met mailen en antwoord op je vraag ho maar ,wij zitten er hard over na te denken om ook over te stappen ik ben de problemen met de boxen en ab's goed zat en de service van tweak al helemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:33:
[...]

ik ben het helemaal met je eens ,ik word het ook goed zat ,ben nu ook bezig met mailen en antwoord op je vraag ho maar ,wij zitten er hard over na te denken om ook over te stappen ik ben de problemen met de boxen en ab's goed zat en de service van tweak al helemaal !
Mijn opzegbrief is er net uit via email (PDF met handtekening).
Ik ben benieuwd hoe dat verwerkt wordt.
In ieder geval het feit dat hij automatisch beantwoord wordt door hun ticketingsysteem bevestigd al hun ontvangst van de opzegging. Hiermee loopt mijn abonnement dus nog tot 8-oktober-2014.

[ Voor 16% gewijzigd door TSS_Droopy op 08-09-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:33:
[...]

Idem.... Heb nu al 3 keer een mail gestuurd dat snelheid en ping heel slecht is en dat fox sports op de PC hapert en krijg iedere keer als antwoord dat ik de firmware op de Sparql box en ZyXEL moet upgraden (al lang gedaan met alle nieuwe problemen gratis erbij :) ) en de STB direct op de router moet aansluiten. Al een paar keer aangegeven dat dit PC gerelateerd is en niets met die STB te maken heeft, maar blijf het standaard antwoord terug krijgen........
Het enige dat me nog tegenhoud om over te stappen is het gedoe van het omzetten van mijn domein

[ Voor 0% gewijzigd door vincitori op 08-09-2014 13:49 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSS_Droopy schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:46:
[...]

Mijn opzegbrief is er net uit via email (PDF met handtekening).
Ik ben benieuwd hoe dat verwerkt wordt.
In ieder geval het feit dat hij automatisch beantwoord wordt door hun ticketingsysteem bevestigd al hun ontvangst van de opzegging. Hiermee loopt mijn abonnement dus nog tot 8-oktober-2014.
waar ga je dan heen als ik vragen mag? want wat pakket betreft ,prijs en wat erbij zit WAS tweak goedkoop en goed...zo jammer dat het was is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:31:
[...]

waar ga je dan heen als ik vragen mag? want wat pakket betreft ,prijs en wat erbij zit WAS tweak goedkoop en goed...zo jammer dat het was is :X
Als ik ff binnen mag vallen, ik ben uitgekomen bij Telfort qua prijs en kwaliteit maar heb nog niet definitief besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielAlm schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:55:
[...]

Als ik ff binnen mag vallen, ik ben uitgekomen bij Telfort qua prijs en kwaliteit maar heb nog niet definitief besloten.
die hebben alleen lage upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:58:
[...]

die hebben alleen lage upload
50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil minimaal 100/100 vandaar

Maar heb net maar weer gebeld met tweak ,laatste kans voor ze ,was iets met me lijn vandaar dat ik me down/up lang niet haal wat ik hoor te hebben,is ticket aangemaakt en ze gaan er mee aan de slag...heb dat vaker gehoord...heb gezegt dat ze het snel moeten doen want anders stappen we over en de problemen met de ab ...moeten we geduld mee hebben ....alweer...nog steeds :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Het wordt een beetje een gebed zonder eind.
Van het weekend klapte bij mij de TV er gewoon 's avonds uit voor de rest van de avond, inclusief de HBO OD (Die ik gratis kreeg als compensatie voor de problemen)

De volgende dag werkt het wel gewoon weer. Lijkt mij capaciteitsproblemen.

Nou ben ik niet zo'n TV kijker, dus heb ik de betreffende serie (die ik op OD wilde kijken) maar op een andere manier bekeken..... maar ik vind het wel bijzonder dat ze op de site menen dat de structurele problemen zijn opgelost...? (ik zie niet in regio Almere/Enschede)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er was een Spoedonderhoud Almere+Enschede ,heel fijn maar ik zit in nijkerk

kreeg net bevestiging:

Geachte heer/mevrouw,

Zoals telefonisch besproken wordt er voor dit probleem een ticket aangemeld bij onze netwerk leverancier. Zodra er meer informatie bekend is zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk Tweak
Leandro

we wachtte maar weer af....we doen niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:03:
[...]

wil minimaal 100/100 vandaar

Maar heb net maar weer gebeld met tweak ,laatste kans voor ze ,was iets met me lijn vandaar dat ik me down/up lang niet haal wat ik hoor te hebben,is ticket aangemaakt en ze gaan er mee aan de slag...heb dat vaker gehoord...heb gezegt dat ze het snel moeten doen want anders stappen we over en de problemen met de ab ...moeten we geduld mee hebben ....alweer...nog steeds :O
Telfort heeft ook 100/100 hoor. Maar niet meer nee.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Vraagje: Al die blokkerigheid/freeze issues - zit iedereen hier die dat rapporteert op Tweak's eigen netwerk (Almere/Enschede e.o.)?

Ik zit in Zeewolde en heb nergens last van, TV stream doet het altijd (even los van het standby-geneuzel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25
Bij mij in Glanerbrug (Enschede) werkt het inderdaad nu (voor zover ik 's avonds voor de TV zit) goed. Zit alleen te wachten op opnemen/pauzeren, fix voor BBC reset en betere standby.

[ Voor 3% gewijzigd door LosserNL op 08-09-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:31:
[...]

Ik had in de "goede" tijd. Tweak Groen. Dit werkte prima voor mij.
Ik ben nu naar KPN Alles in Een Glasvezel Premium gegaan. Dit werkt technisch hetzelfde als Tweak Groen was.
KPN is wat duurder als Telfort, maar heeft wel 2 decoders, Spotify en opnemen standaard in het pakket.
De Premium optie heeft ook nog onbeperkt bellen en HBO.
Daarbij komt dat het nu 6 maanden voor € 35 per maand is, daarna dus voor mij € 90.
Als je dat over 12 maanden verdeeld, kom je op € 62,50 per maand.
Een news abonnementje los à € 7,50 en dan kijk ik over 12 maanden wel wat ik dan ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Rude-Dog schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:11:
Vraagje: Al die blokkerigheid/freeze issues - zit iedereen hier die dat rapporteert op Tweak's eigen netwerk (Almere/Enschede e.o.)?

Ik zit in Zeewolde en heb nergens last van, TV stream doet het altijd (even los van het standby-geneuzel).
Ja idd. Eigen netwerk :)

Melding
Spoedonderhoud staat er nog steeds maar geen update. Dat wordt niet eens geüpdatet met info. Daar valt nog veel winst te boeken. INFORMEREN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rude-Dog schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:11:

Ik zit niet in dat netwerk(zit in Raalte), maar heb wel vrijwel dezelfde problemen, behalve het DHCP verhaal.
En ik ervaar het ook niet met elke zender, zelfde geldt met HBO OD.

Maar misschien komt het ook wel door de powerline adapters deze geven mij geen 50mbit maar nog steeds 30mbit, maar met Tweak Groen had ik sowieso nergens last van.
50mbit krijg ik wel als ik rechtstreeks verbinding maak met de Zyxel, maar dan heb ik weer een oude vieze cat 5 netwerkkabel door mijn woonkamer liggen.

Voorbeeld hoe het afgelopen zaterdag was met SBS6, HBO OD is erger. Later kwam ook even blokvorming, maar daar heb ik niet op gewacht.
waarschuwing, harde knal bijna op het einde van het filmpje vanwege leunen op houten salontafel. :P
http://1drv.ms/1lNy8Ns

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Larrs schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:37:
[...]

Ik zit niet in dat netwerk(zit in Raalte), maar heb wel vrijwel dezelfde problemen, behalve het DHCP verhaal.
En ik ervaar het ook niet met elke zender, zelfde geldt met HBO OD.

Maar misschien komt het ook wel door de powerline adapters deze geven mij geen 50mbit maar nog steeds 30mbit, maar met Tweak Groen had ik sowieso nergens last van.
50mbit krijg ik wel als ik rechtstreeks verbinding maak met de Zyxel, maar dan heb ik weer een oude vieze cat 5 netwerkkabel door mijn woonkamer liggen.

Voorbeeld hoe het afgelopen zaterdag was met SBS6, HBO OD is erger. Later kwam ook even blokvorming, maar daar heb ik niet op gewacht.
Ben benieuwd of het met voornoemde oude vieze cat5 kabel door de woonkamer wel goed werkt, TV wise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larrs schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:37:
[...]

waarschuwing, harde knal bijna op het einde van het filmpje vanwege leunen op houten salontafel. :P
http://1drv.ms/1lNy8Ns
daar hebben wij in nijkerk dus ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spontaan een update op de sparql box, lekker die communicatie toch!
En heel Internet even weg... keep your fingers crossed. En niks op de site te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rude-Dog schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:06:
[...]

Ben benieuwd of het met voornoemde oude vieze cat5 kabel door de woonkamer wel goed werkt, TV wise :)
:P

Ik heb dat eerder uitgetest zonder succes, maar toen was het niet zo erg met een tv zender, HBO OD is niet anders geweest. Zal het wel eens opnieuw proberen zodra ik het weer tegenkom.

[update]
Net even een willekeurige zender gepakt welke veel problemen gaf en toen die cat 5 kabel aangesloten.
En het werkt nu wel goed. 8)7

HBO OD blijft een drama, maar dat is dus wel een probleem wat bij Tweak ligt. :)

Ik heb een huurwoning(nieuwbouw), maar ik ga toch eens kijken of ik voor mijn tv en pc een netwerkkabel mag en kan aanleggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mystic_Jack op 08-09-2014 21:01 . Reden: update toegevoegd ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik spontaan de laatse update weer gekregen heb, had de vorige geladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik zag net via stipte.nl ook wel een goed pakket. Met opname ect. Ziet er wel goed uit, maar zie nog geen ervaringen.

Is het overigens ook mogelijk om zelf een iptv recorder te kopen. Zie wel veel oplossingen maar of dit via sparql gaat werken. Er zijn nl meer providers die gewoon een hdd recorder leveren voor opnamen. En alibaba staat er ook vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Net belde Tweak mij op met de vraag of ik nog last gehad hebt van vastlopende beelden.
Gisteravond 1twee keer en vandaag tot nu toe twee keer vertelde ik hem.
Wordt weer melding van gemaakt en ik wordt over een paar dagen weer terug gebeld.
Dit vind ik dan wel weer netjes van Tweak dat ze mij even belden.

Dus als jullie nog last hebben weer bellen of mailen.
Dan wordt er tenminste weer sneller na gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
rob2011 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:55:
...

Is het overigens ook mogelijk om zelf een iptv recorder te kopen. Zie wel veel oplossingen maar of dit via sparql gaat werken. Er zijn nl meer providers die gewoon een hdd recorder leveren voor opnamen. En alibaba staat er ook vol mee.
Dit zal niet gaan, aangezien je niet weet hoe de encryptie e.d. geregeld is bij sparql. En volgens de AV van sparql is dit ook niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
maar als je de encryptie zou weten dan zou dit kunnen toch. AV of niet als het werkt. met een beetje googlen kom ik veel iptv recorder projectjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Lukt het iemand om bijvoorbeeld het journaal op NPO1 met ondertiteling te bekijken?
Tweak zegt na een paar weken: "U kunt met de blauwe knop rechts onder op de afstandsbediening per zender de ondertiteling aan en uit zetten."
Die ongedocumenteerde knop staat me alleen toe om de instelling voor ondertiteling op 'default' te laten staan, taal kan ik wel tussen 'default' en 'Nederlands' wisselen. Maar ondertiteling verschijnt nooit.

In het DVB-C-tijdperk kon ik dat gewoon op m'n tv aan/uit zetten, maar op een HDMI-ingang is die functie niet beschikbaar, dus het moet echt door die Sparqlbox gerenderd worden zou je zeggen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, hier in bouwmeesterbuurt is het weer feest....

Weer proberen te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas voor tweak maar ook jaren lang klant van tweak groen ga ik ook overstappen naar kpn.
ben het spuugzat van die sparql box,om de haverklap vastlopen (nijkerk)
ik zit nu de laatste dagen voor de overstap met een grote ventilator op dat kastje gericht om maar niet te laten vastlopen. :?
volgens mij een warmte probleem!

nog ff balen tot eind spetember en dan haleluja weg !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Vorkie schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:40:
Nou, hier in bouwmeesterbuurt is het weer feest....

Weer proberen te bellen...
Hier ook (danswijk Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob2011 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:55:
Ik zag net via stipte.nl ook wel een goed pakket. Met opname ect. Ziet er wel goed uit, maar zie nog geen ervaringen.

Stipte (scarlet) bied volgens mij TV aan van KPN ITNS via glas hetzelfde product als Telfort glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:50:
helaas voor tweak maar ook jaren lang klant van tweak groen ga ik ook overstappen naar kpn.
ben het spuugzat van die sparql box,om de haverklap vastlopen (nijkerk)
ik zit nu de laatste dagen voor de overstap met een grote ventilator op dat kastje gericht om maar niet te laten vastlopen. :?
volgens mij een warmte probleem!

nog ff balen tot eind spetember en dan haleluja weg !!
zit lekker csi te kijken maar slaat hier steeds vast ook(nijkerk) ik heb ze nog een week gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Er worden hier om de haverklap posts gezet van mensen die opzeggen/gaan opzeggen/in gebreke hebben gesteld, en er wordt NIETS globaal vanuit Tweak gecommuniceerd. Da's toch wel vragen om meer ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Had ze gisteren een mail gestuurd met daarin de workaround voor de reset problemen bij de BBC. Daarin ook gelijk gezegd dat het verstandig was als ze wat vaker hier op het forum kijken, daarbij kreeg ik dus het volgende terug.
Bedankt voor uw bericht. Goed dat het probleem is opgelost. Wij zullen het beter in de gaten houden. Helaas doen wij dit zelf niet, maar onze marketingafdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Rude-Dog schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:26:
Er worden hier om de haverklap posts gezet van mensen die opzeggen/gaan opzeggen/in gebreke hebben gesteld, en er wordt NIETS globaal vanuit Tweak gecommuniceerd. Da's toch wel vragen om meer ellende...
Wellicht hopen ze erop dat alle kritische klanten weggaan en dat er nog genoeg slachtoffers overblijven die niet merken dat ze een paar daagjes per week wat mindere diensten hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hovemt schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:37:
Had ze gisteren een mail gestuurd met daarin de workaround voor de reset problemen bij de BBC. Daarin ook gelijk gezegd dat het verstandig was als ze wat vaker hier op het forum kijken, daarbij kreeg ik dus het volgende terug.

[...]
Wat is de workaround en staat deze ook op de github wiki?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-08 21:46
hovemt schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:37:

[...]
Blijkbaar kunnen ze helemaal niets daar op de servicedesk, ze konden ineens ook al geen youtube filmpjes meer kijken, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
niet op de site wel naar mij per mail ivm klachten.

Enige tijd geleden heeft u bij ons een probleem gemeld met betrekking tot het geluidssignaal van Cartoon Network.
Enkele dagen geleden is hiervoor een oplossing geïmplementeerd, zodra u bij Cartoon Network op de blauwe knop rechtsonder op de afstandsbediening drukt, kunt u het audiokanaal uitkiezen.

Je hoeft het niet eens telkens opnieuw te doen. Na wisselen van kanaal en terugschakelen blijft het werken. (uitzetten/rebooten/slaapstand nog niet geprobeerd). Blauwe knop werd hierboven ook al beschreven door Mappy voor ondertitels. Dat werkt kennelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Maar dat soort dingen - als ze gewoon even op de website zetten wat ze individueel richting klanten communiceren aan oplossingen, daar wordt het zo enorm veel beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Firesphere schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:40:
[...]

Wat is de workaround en staat deze ook op de github wiki?
De workaround is de box een reset geven en de vorige firmware (2500.6451.14749.1) erop zetten. Ik heb hem nog niet op github gezet.
Ik heb hem net toegevoegd bij de 'bekende' problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door hovemt op 08-09-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Ik heb het idee dat deze work arround maar tijdelijk zal werken omdat volgens mij automatisch de nieuwste firmware geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb maar weer even een mailtje gestuurd :

goede avond tweak

momenteel is b.v rtl 4 niet te kijken hier ,slaat vast en dan krijg je blokjes
en als ik op het forum van tweakers lees ben ik niet de enige in nijkerk en andere plaatsen ,word echt tijd dat jullie met een oplossing komen anders raken jullie een hoop klanten kwijt
reageer b.v eens in dat topic "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
en update jullie site eens wat meer ,en zet daar dan ook eens de oplossingen neer voor de problemen die er zijn ,dat noemt men service !

vriendelijke groet hettie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
kemley schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:58:
Ik heb het idee dat deze work arround maar tijdelijk zal werken omdat volgens mij automatisch de nieuwste firmware geladen wordt.
Hier laadt hij niet automatisch de nieuwe firmware. Ik had van het weekend dat hij vroeg of ik de nieuwe wilde installeren, maar nu vraagt hij er al helemaal niet meer om. Het gekke is dat als ik nu probeer de controleren op nieuwe firmware hij een fout geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Ze zijn goed bezig daar bij Tweak. Volgens mij is het daar echt een zooitje als ik alle verhalen hier lees.
Naar aanleiding van een mailtje van mij kreeg ik vandaag, een paar dagen later opeens deze reactie:
Helaas moet ik u vermelden dat wij het DVB-C signaal niet meer kunnen leveren en
aldus als u ervoor kiest om uw verbinding niet over laten zetten zijn wij bang
dat de verbinding komt te vervallen.
Ondertussen werkt DVB-C nog gewoon en heb ik officieel nog niks van Tweak gehoord over een migratie naar Sparql. Ik heb teruggemaild dat zolang ik schriftelijk niet van een migratie op de hoogte wordt gebracht ik dus van niks weet. Ik verwacht dus gewoon de diensten die ik afgesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
hovemt schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:03:
[...]

Hier laadt hij niet automatisch de nieuwe firmware. Ik had van het weekend dat hij vroeg of ik de nieuwe wilde installeren, maar nu vraagt hij er al helemaal niet meer om. Het gekke is dat als ik nu probeer de controleren op nieuwe firmware hij een fout geeft.
Welke firmware hebben jullie het over de zyxel of de sparql?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
De workaround voor de BBC kanalen die ik gevonden dacht te hebben heeft ook zo zijn nadelen.

Waar BBC 1 en 2 wél goed werken met een eerdere firmware, treden er bij andere kanalen juist problemen op die in de laatste firmware verholpen waren.
Bij o.a. RTL 4 bevriezen beeld en geluid geregeld voor een paar seconden

Ik heb mijn STB na de F1 van zondag weer voorzien van de laatste firmware omdat andere kanalen nu slecht te bekijken waren. Vandaag wilde ik Panorama op BBC kijken en moest ik noodgedwongen weer een reset uitvoeren om een eerdere firmware te laden.

Wat een gedoe.

Ik ben het eens met de reacties betreffende communicatie. Laat je klanten weten wat je doet.
En probeer niet alle oplossingen in één firmware te proppen, breng sneller kleinere updates uit, dit had al een hoop gedoe kunnen wegnemen.
De manier waarom Tweak nu bezig is kost slechts klanten, maar of ze dat zelf ook doorhebben?

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
pd5lwd schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:17:
[...]

Welke firmware hebben jullie het over de zyxel of de sparql?
Sparql. Wanneer de Sparql box niet is voorzien van de laatste firmware, vraagt deze elke keer dat je hem uit stand-by haalt of je wilt updaten naar de laatste.
Hier in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21
RTL4 nieuws en NPO1 Journaal was weer een aardig hakkel festijn vanavond, in Almere Buiten.
Daarna heb ik de TV maar uitgezet omdat er gewoon niet plezierig naar te kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Haay schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:22:
RTL4 nieuws en NPO1 Journaal was weer een aardig hakkel festijn vanavond, in Almere Buiten.
Daarna heb ik de TV maar uitgezet omdat er gewoon niet plezierig naar te kijken is.
Filmwijk strak beeld zowel op npo1 als discovery zonder één hikup. Echt bizar de verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Kipcorn schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:21:
[...]

Sparql. Wanneer de Sparql box niet is voorzien van de laatste firmware, vraagt deze elke keer dat je hem uit stand-by haalt of je wilt updaten naar de laatste.
Hier in elk geval.
Dat heb je zelf in de hand welke firmware je er in wilt hebben
Van de zyxel ook gewoon poortje 80 niet aan klikken dan kan tweak niet in je modem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
pd5lwd schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:28:
[...]

Dat heb je zelf in de hand welke firmware je er in wilt hebben
Van de zyxel ook gewoon poortje 80 niet aan klikken dan kan tweak niet in je modem komen.
Dat begrijp ik. Ik meldde de "workaround" voor de BBC kanalen afgelopen zondag zaterdag. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
Hebben jullie op dit moment ook last van heel traag internet, maar allen sites welke in de US zijn gehost? Ik zie er 60% packet loss en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
TV dood op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
mfkne schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:42:
Hebben jullie op dit moment ook last van heel traag internet, maar allen sites welke in de US zijn gehost? Ik zie er 60% packet loss en meer.
Ik was even op de GitHub pagina voor Tweak problemen aan het kijken en dat ging ook voor geen meter.

Het gebeurt hier overigens vaker dat websites even niet laden terwijl reeds openstaande verbindingen (bijvoorbeeld usenet, torrent) gewoon doorgaan.

DNS probleempje, wellicht? DNS caching staat hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik heb anders geen problemen, en zoals gezegd, het betreft op dit moment alleen websites welke in the VS zijn gehost (nou, in iig heb ik het probleem met websites in Europa niet). Ik zie dat traceroutes met name bij Level 3 na een paar hops stuk gaan, en zoals gezegd hoge packet loss, dus ik kan me niet vorstellen dat DNS er iets mee te maken heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door mfkne op 08-09-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 23:09
efa2008 schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:23:
Maar eens ingelogd bij Tweak en mijn telefoniegegevens opgevraagd. Inderdaad, de gewone lijn is aangemeld met met externe IP en de faxlijn met het interne IP. Het settingsverschil was de STUN. Mijn instellingen zijn als volgt:

DX800A:
  • Gebruikersnaam en wachtwoord komen van Tweak.
  • Domein, Proxy-server-adres en registratieserver zijn 'sip.tweakphone.nl'.
  • Proxy-server-poort en registratieserver-poort zijn '5060'.
  • STUN gebruiken Ja
  • Adres STUN-server 'sip.tweakphone.nl'.
  • Poort STUN-server '3478'.
  • Uitgaande proxy-mode 'automatisch'.
  • Adres uitgaande server 'sip.tweakphone.nl'.
  • Uitgaande proxy-poort '5060'.
Vanavond even zitten spelen met de instellingen in m'n N300A, maar mij viel op dat als ik overschakel naar sip.tweakphone.nl als STUN server, het veel langer duurt (circa 10 sec) om de verbinding op te zetten na het kiezen. Als ik hier (zoals voorheen) weer stun.gigaset.net voor gebruik, dan gaat de andere kant na circa 3 seconden al over.
Heb jij dit verschijnsel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
mfkne schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:53:
Ik heb anders geen problemen, en zoals gezegd, het betreft op dit moment alleen websites welke in the VS zijn gehost (nou, in iig heb ik het probleem met websites in Europa niet). Ik zie dat traceroutes met name bij Level 3 na een paar hops stuk gaan, en zoals gezegd hoge packet loss, dus ik kan me niet vorstellen dat DNS er iets mee te maken heeft.
Zelfde hier. Dat is overigens op oude glas groen netwerk mocht dat van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik zit op Tweak's nieuw netwerk in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:07:
[...]

daar hebben wij in nijkerk dus ook last van
Ik (tevens Nijkerk) heb totaal geen problemen met het tv signaal. Gewoon strak en continue beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:58:
heb maar weer even een mailtje gestuurd :

goede avond tweak

momenteel is b.v rtl 4 niet te kijken hier ,slaat vast en dan krijg je blokjes
en als ik op het forum van tweakers lees ben ik niet de enige in nijkerk en andere plaatsen ,word echt tijd dat jullie met een oplossing komen anders raken jullie een hoop klanten kwijt
reageer b.v eens in dat topic "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
en update jullie site eens wat meer ,en zet daar dan ook eens de oplossingen neer voor de problemen die er zijn ,dat noemt men service !

vriendelijke groet hettie
Hettie, hoe heb jij een en ander aangesloten? Ik woon in de wijk paasbos en heb daar totaal geen problemen met live tv. Ik heb gisteravond zowel CSI als Unforgettable zitten kijken zonder een enkel hapering of vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:05:
[...]

Hettie, hoe heb jij een en ander aangesloten? Ik woon in de wijk paasbos en heb daar totaal geen problemen met live tv. Ik heb gisteravond zowel CSI als Unforgettable zitten kijken zonder een enkel hapering of vastloper.
wij zitten hier bij het centrum ,alles gewoon bekabeld rechtstreeks naar modem,
gisteren heeft tweak mijn modem gecheckt en was iets met me lijn ,word aan gewerkt ......wachtte af ,
maar zijn er meer in nijkerk die er last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bende daar en nog erger, ze zijn gewoon niet te bereiken en zijn vervolgens super-arrogant in de antwoorden per e-mail. Wat een asociale houding hebben die gasten.

Het begon bij de wissel per 14 augustus van KPN, wat uiteindelijk allemaal functioneerde, naar Sparql. Mijn minder begaafde en autistische broer kreeg een nieuw modem geïnstalleerd. Die laten ze dan met een handleiding achter.

Het meest bizar is nog dat hij twee tv-ontvangers kreeg ZONDER scart-aansluiting, terwijl hij gewoon ouderwetse TV's heeft staan. Bovendien werkte WiFi niet, maar is de router niet te benaderen door ons, dat zal wellicht nog wel op te lossen zijn, maar het gaat erom dat ze een werkend geheel vervangen omdat ZIJ de keuze maken om met een andere aanbieder te gaan werken en dat WIJ dan de shit mogen oplossen.

We kregen van hen te horen dat we twee converters moesten kopen (hdmi-naar-scart) en verwijzen naar acceptatie van de voorwaarden. Ze verschuilen zich achter het feit dat wij dat allemaal hadden kunnen nalezen in de massa informatie die je dan krijgt. De consument moet dan maar zien te bedenken wat er mogelijk allemaal kan veranderen waardoor je in een situatie komt, waarbij alles in 1 keer niet meer werkt.
In vind dat ze ons dan maar expliciet hadden moeten wijzen op de veranderingen van hardware en de gevolgen die dat met zich mee brengt. De mailtjes zijn behoorlijk pedant van TWEAK en zelfingenomen.

Ik heb nu een brief gestuurd dat er vanaf de datum wissel niets meer betaal en dus nog geld te goed heb.
De zaak is nu gemeld bij de rechtsbijstand en we wachten hun zaak wel af, tot aan de rechter aan toe wil ik wel eens horen hoe zorgvuldig ze dan met de consumentenbelangen om gaan. Ik ben ook reuze benieuwd wat de rechter hiervan vindt.

De oplossing is zo simpel, ze hadden op hun kosten dan maar die converters moeten leveren en dat weigeren ze. Ook goed. Voorlopig zijn mijn broer zonder alles al een maand lang en nu is hij sociaal gezien compleet afgesneden. Applaus voor TWEAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:48:
De oplossing is zo simpel, ze hadden op hun kosten dan maar die converters moeten leveren en dat weigeren ze.
Ach kom op zeg, het is 2014, had je serieus verwacht dat er nog SCART op zou zitten ? Moet Tweak ook converters meeleveren van ethernet naar token-ring ? En eentje om telefoons met een draaischijf aan te kunnen sluiten ? Wifi-naar-rooksignaal converter ook maar erbij doen ?

En dan ga je zeker klagen dat 't op elektriciteit loopt en dat je er eigenlijk van uit gegaan was dat het op kolen gestookt zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 09-09-2014 09:05 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:04:
[...]

Dit zal niet gaan, aangezien je niet weet hoe de encryptie e.d. geregeld is bij sparql. En volgens de AV van sparql is dit ook niet toegestaan.
Algemene voorwaarden van Sparql zijn niet van toepassing aangezien er geen bewijs is dat je een overeenkomst hebt met Sparql. Dus je bent zonder dat bewijs geen gebruiker. Geloof me ik heb Tweak meedere keren gevraagd naar een kopie van mijn overeenkomst met Sparql maar die krijg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:03:
[...]

Ach kom op zeg, het is 2014, had je serieus verwacht dat er nog SCART op zou zitten ? Moet Tweak ook converters meeleveren van ethernet naar token-ring ? En eentje om telefoons met een draaischijf aan te kunnen sluiten ? Wifi-naar-rooksignaal converter ook maar erbij doen ?

En dan ga je zeker klagen dat 't op elektriciteit loopt en dat je er eigenlijk van uit gegaan was dat het op kolen gestookt zou zijn.
Kan jij jezelf nog serieus nemen? De Scart is een stuk minder oud dan al die andere dingen die je opnoemt en ik durf er onder te verwedden dat de oude draaischijf telefoon langer dan 10 jaar na introductie van het toonkiezen ondersteund wordt, sterker nog ik denk nog steeds via de telefoonaansluiting ondersteund wordt..

En de vooruitgang in de ICT (computers en netwerken) is een stuk vlotter dan bij televisies. Een computer wordt sneller vervangen door veroudering dan een televisie. Dus bij het migreren naar een nieuwe netwerkstandaard hoef je een stuk minder lang de oude te ondersteunen.

Een degelijke televisie gaat makkelijk meer dan 10 jaar mee en doet daarvoor niks onder dan de huidige televisies, namelijk het televisie signaal weergeven. Dus een een Scart aansluiting is lang zo gek nog niet. Waarom denk je dat grote televisieboeren zoals Ziggo nog steeds kastjes hebben met, jawel, een Scart aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
[...]
Een degelijke televisie gaat makkelijk meer dan 10 jaar mee en doet daarvoor niks onder dan de huidige televisies, namelijk het televisie signaal weergeven. Dus een een Scart aansluiting is lang zo gek nog niet. Waarom denk je dat grote televisieboeren zoals Ziggo nog steeds kastjes hebben met, jawel, een Scart aansluiting.
:')

Zit je nu serieus het gebruik van antieke technologie te verdedigen ? Overigens hadden de vorige kastjes ook helemaal geen SCART dus ik snap niet dat het nu opeens een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
[...]

Kan jij jezelf nog serieus nemen? De Scart is een stuk minder oud dan al die andere dingen die je opnoemt en ik durf er onder te verwedden dat de oude draaischijf telefoon langer dan 10 jaar na introductie van het toonkiezen ondersteund wordt, sterker nog ik denk nog steeds via de telefoonaansluiting ondersteund wordt..

En de vooruitgang in de ICT (computers en netwerken) is een stuk vlotter dan bij televisies. Een computer wordt sneller vervangen door veroudering dan een televisie. Dus bij het migreren naar een nieuwe netwerkstandaard hoef je een stuk minder lang de oude te ondersteunen.

Hoezo? met een goeie inline converter kan ik nog steeds mijn telefoon met draaischijf aansluiten :D

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:03:
[...]

Ach kom op zeg, het is 2014, had je serieus verwacht dat je met de afstandsbediening van je Sparql STB ook je televisie kon bedienen? 8)7

Ik krijg serieus het idee dat er bij Tweak alleen maar Aaargh!'jes werken, prutsers zijn het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik snap tot op zekere hoogte Aaargh! z'n punt wel, maar ook wat alexvandersluij zegt.

Wij zijn tweakers en willen sowieso doorgaans nieuwe (de nieuwste?) spullen. We zijn ook niet te beroerd om zelf firmwares te flashen etc.

Maar als je nou klant van Tweak bent als minder technisch onderlegd persoon, en alles is ooit keurig door een monteur aangelegd? Dan ben je nou wel mooi de haas, en is totaal niet te overzien wat de gevolgen zijn van deze wijziging als je puur je informatie uit brieven van Tweak betrekt. Het enige wat Tweak je vertelt is dat de oude dienstverlening ophoudt en of je even in het nieuwe aanbod wilt stappen.
Er komt geen monteur langs, je moet zelf maar uitzoeken hoe de aansluitingen werken en opdrachten als "update de firmware" en "reset je router" zijn natuurlijk ook niet aan iedereen besteed.

Als ze dit in pilot hadden uitgerold (of kunnen uitrollen) met een groep vrijwilligers, technisch onderlegde klanten, was het een ander verhaal geweest.
Je kunt het huidige aanbod van Tweak gewoon niet vergelijken met een product wat compleet door een monteur bij je thuis wordt geinstalleerd. Dat er vanuit wordt gegaan dat die behoefte er niet is is wel een fikse aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:59:
[...]

:')

Zit je nu serieus het gebruik van antieke technologie te verdedigen ? Overigens hadden de vorige kastjes ook helemaal geen SCART dus ik snap niet dat het nu opeens een issue is.
Jij weet precies wat Tweak aan iedereen aan apparatuur uitgeleverd heeft?

En nogmaals, met de sparql box schoppen ze ons ook terug naar de jaren 90 met een afstandsbediening van 'lik me versje'. Ik krijg bij het hele systeem zo een goedkoop chinees android stickie gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:09:
[...]

Ach kom op zeg, het is 2014, had je serieus verwacht dat je met de afstandsbediening van je Sparql STB ook je televisie kon bedienen? 8)7

Ik krijg serieus het idee dat er bij Tweak alleen maar Aaargh!'jes werken, prutsers zijn het...
En verstand van de zyxel modem moet hebben.
En je probeert SD bellen terwijl je ook geen telefoon lijn hebt
En zo kan ik nog meer argumenten op noemen.
Een daarvan als je geen technische ondergrond hebt dan ga je van uit dat het plug en play is.
Maar deze topic gaat niet over gebreken van mensen maar gebreken van tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:34:
[...]

Jij weet precies wat Tweak aan iedereen aan apparatuur uitgeleverd heeft?

En nogmaals, met de sparql box schoppen ze ons ook terug naar de jaren 90 met een afstandsbediening van 'lik me versje'. Ik krijg bij het hele systeem zo een goedkoop chinees android stickie gevoel.
Wie gebruikt er in hemelsnaam de meegeleverde afstandsbediening. Regel een Harmony oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

pd5lwd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:38:
[...]

En verstand van de zyxel modem moet hebben.
Welke zyxel modem ? Er komt geen modem te pas aan het hele glasvezel verhaal, zit je toevallig op ADSL en in de verkeerde thread te klagen ?
Een daarvan als je geen technische ondergrond hebt dan ga je van uit dat het plug en play is.
Maar deze topic gaat niet over gebreken van mensen maar gebreken van tweak
Tweak.. Voor tweakers, dus mensen met een technische achtergrond. Er zijn tienduizenden ISP's die zicb richten op jan met de pet, mogen wij nerds er ook eentje die op ons is gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:52:
[...]

Wie gebruikt er in hemelsnaam de meegeleverde afstandsbediening. Regel een Harmony oid.
Beste Aaargh! Er is meer in deze wereld dan jouw beperkte belevingswereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:54:
[...]

Welke zyxel modem ? Er komt geen modem te pas aan het hele glasvezel verhaal, zit je toevallig op ADSL en in de verkeerde thread te klagen ?

[...]

Tweak.. Voor tweakers, dus mensen met een technische achtergrond. Er zijn tienduizenden ISP's die zicb richten op jan met de pet, mogen wij nerds er ook eentje die op ons is gericht ?
Juist ja, dus je hangt elke abri in Almere vol met Sparql reclame, uitsluitend gericht op Tweaker nerds... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:52:
[...]
Overstappen naar Sparql:
- 2 nieuwe TV's kopen ..check
- Coax vervangen door UTP ..check
- Logitech Harmony afstandsbediening kopen ..check

Dat wordt een duur geintje, en dat terwijl het nieuwe abonnement ook al duurder geworden is...
Welke zyxel modem ? Er komt geen modem te pas aan het hele glasvezel verhaal
Ze hebben het op de website zelf ook over een "gratis draadloos modem" bij het productoverzicht 8)7
Best verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:54:
[...]

Niet zo lekker geslapen Aaargh!? :)

Wat is er precies "Tweakerig" aan Tweak dan? Volgens mij hebben we een brakke router die je niet zelf kan flashen met custom firmware, werken de geavanceerdere opties van de router veelal niet, moet je veel meer toeren uithalen dan bvb bij glas groen om je netwerk zo in te regelen dat TV en LAN gescheiden worden, kan je niet de TV streams via een ander device decoden (wat ik wel begrijp overigens)...Ik zie niet in hoe Tweak anders is dan een andere provider, afgezien van de hoeveelheid werk die wij voor Tweak moeten verzetten om het werkend te krijgen. Tenzij je het usenet accountje natuurlijk enorm pro vindt...

Ik denk bij een Tweakers provider meer aan:

Router naar keuze
Netwerkverkeer scheiden zoals gewenst
Volledig IPv6 of meerdere fixed IPv4
Eigen SIP
TV decoden op andere devices (waar mogelijk met licenties)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rude-Dog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:27:
[...]

Niet zo lekker geslapen Aaargh!? :)

Wat is er precies "Tweakerig" aan Tweak dan? Volgens mij hebben we een brakke router die je niet zelf kan flashen met custom firmware, werken de geavanceerdere opties van de router veelal niet, moet je veel meer toeren uithalen dan bvb bij glas groen om je netwerk zo in te regelen dat TV en LAN gescheiden worden, kan je niet de TV streams via een ander device decoden (wat ik wel begrijp overigens)...Ik zie niet in hoe Tweak anders is dan een andere provider, afgezien van de hoeveelheid werk die wij voor Tweak moeten verzetten om het werkend te krijgen. Tenzij je het usenet accountje natuurlijk enorm pro vindt...

Ik denk bij een Tweakers provider meer aan:

Router naar keuze
Netwerkverkeer scheiden zoals gewenst
Volledig IPv6 of meerdere fixed IPv4
Eigen SIP
TV decoden op andere devices (waar mogelijk met licenties)
...
Ehh, je router kun je gewoon zelf kiezen hoor, als je weet hoe je'm moet inregelen. Net als de geleverde router, als jij die wil flashen met de originele firmware en dan zelf inregelen, houden ze je niet tegen.

Het IPv6 is wel echt een goed idee eigenlijk. SIP interesseert me niet zoveel.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:15:
[...]

Overstappen naar Sparql:
- 2 nieuwe TV's kopen ..check
Die had je 8 jaar geleden al moeten aanschaffen.
- Coax vervangen door UTP ..check
Je gebruikte serieus nog thin ethernet in 2014 ?
- Logitech Harmony afstandsbediening kopen ..check
Had je ook al lang moeten hebben
Dat wordt een duur geintje, en dat terwijl het nieuwe abonnement ook al duurder geworden is...
Eeh... Het abbo is juist een stuk goedkoper geworden, mij scheelt het €30/maand.
Ze hebben het op de website zelf ook over een "gratis draadloos modem" bij het productoverzicht 8)7
Best verwarrend.
Ja dat is idd achterlijk, dat zyxel ding wat ze leveren is een (crappy) router, geen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Tweak inmiddels opgezegd met een duidelijke onderbouwing erbij. Jammer, want op papier biedt Tweak/Sparql veruit het beste op basis van mijn wensen. In de praktijk bakken ze er alleen totaal niks van.

Vanaf begin oktober naar KPN. Ook verre van ideaal maar het gaat me in ieder geval een hoop ergernis besparen. Misschien dat Tweak over een jaar nog een kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Firesphere schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:30:
[...]

Ehh, je router kun je gewoon zelf kiezen hoor, als je weet hoe je'm moet inregelen. Net als de geleverde router, als jij die wil flashen met de originele firmware en dan zelf inregelen, houden ze je niet tegen.
Klopt - maar een flink aantal consumentenrouters, ook uit de hogere segmenten, ondersteunen het benodigde kunst-en-vliegwerk niet. De Experiabox buiten spel zetten was wat dat betreft stukken eenvoudiger.

Ik begrijp overigens niet waarom Tweak voor dat static route-verhaal heeft gekozen. Gaat ze dat bij IPv6 niet in de weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Rude-Dog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:36:
[...]

Klopt - maar een flink aantal consumentenrouters, ook uit de hogere segmenten, ondersteunen het benodigde kunst-en-vliegwerk niet.
Daarom koop je NOOIT netwerkapparatuur bedoelt voor de consumentenmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:30:
[...]

Die had je 8 jaar geleden al moeten aanschaffen.

[...]

Je gebruikte serieus nog thin ethernet in 2014 ?

[...]

Had je ook al lang moeten hebben

[...]

Eeh... Het abbo is juist een stuk goedkoper geworden, mij scheelt het €30/maand.

[...]

Ja dat is idd achterlijk, dat zyxel ding wat ze leveren is een (crappy) router, geen modem.
:O Beste Aaargh! Wat jij vindt moet je helemaal zelf weten, maar je bent geen maatstaf voor de gemiddelde Tweak consument, en kan dus ook niet spreken voor anderen, en wat zij volgens jouw zouden moeten doen, of al hadden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:47:
[...]

:O Beste Aaargh! Wat jij vindt moet je helemaal zelf weten, maar je bent geen maatstaf voor de gemiddelde Tweak consument, en kan dus ook niet spreken voor anderen, en wat zij volgens jouw zouden moeten doen, of al hadden moeten doen.
Wat ze doen moeten ze zelf weten, maar ga dan niet lopen klagen als je je zaakjes niet voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:59:
[...]

Wat ze doen moeten ze zelf weten, maar ga dan niet lopen klagen als je je zaakjes niet voor elkaar hebt.
Opnieuw, jij bent niet de maatstaf voor de gemiddelde consument, dat jij vindt dat mensen hun zaakjes niet op orde hebben is jouw mening, geen feit. Je moet je eens realiseren dat de gemiddelde mens een andere denkwijze en belevingswereld hebben dan 'zwart of wit Aaargh!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij is Aaargh! gewoon een troll :D

Maar over dat Scart verhaal... Op de website van Sparql kun je een PDF'je downloaden waarin je duidelijk ziet dat er geen Scart aansluiting op de box zit.
Dit had je van tevoren dan toch wel even moeten checken. Zeker als je weet dat je met verouderde apparatuur in huis zit.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:50
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:59:
[...]

Ik mag toch hopen dat ik wel degelijk mag klagen als Tweak adverteert alles te leveren voor een werkende verbinding en ik nog van alles zelf moet gaan lopen prutsen om het werkend te krijgen?

Als ik het vergelijk met de experiabox (glas groen) die ik hiervoor had staan was dat netjes geregeld... Experiabox aansluiten 5 minuten wachten en alle instellingen waren correct geladen en alles werkte. Jammer genoeg was die experiabox dusdanig dichtgetimmerd dat je niet heel veel vrijheid had.
Wat dat aangaat ben ik blij met die nieuwe Zyxel, daarentegen heb ik wel ruim een week zonder telefoon gezeten omdat die instellingen niet automatisch geladen werden.

Verder kan je als tweaker ook prima consumenten routers gebruiken ipv de Zyxel al zou ik dan persoonlijk kijken naar een router waar je OpenWRT op kan draaien, dan heb je alle mogelijkheden die je hartje maar kan begeren.

Daarnaast ken ik persoonlijk NIEMAND die 1 universele afstandsbediening gebruikt zoals de homony, ik zelf ook niet. Plus ik had liever gezien dat de Sparql box HDMI CEC ondersteuning zou bieden waardoor je de box gewoon met de AB van je TV kan bedienen...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Nyarlathotep schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:23:
Volgens mij is Aaargh! gewoon een troll :D

Maar over dat Scart verhaal... Op de website van Sparql kun je een PDF'je downloaden waarin je duidelijk ziet dat er geen Scart aansluiting op de box zit.
Dit had je van tevoren dan toch wel even moeten checken. Zeker als je weet dat je met verouderde apparatuur in huis zit.
Och verouderde apparatuur... Ga voor de gein eens kijken in de PW naar computer monitoren... Je zal versteld staan hoeveel goedkope monitoren er nog in staan die enkel een d-sub aansluiting hebben... Zo kan ik me ook voorstellen dat er nog steeds nieuwe goedkope tv's worden verkocht met enkel een scart aansluiting...
Daarnaast is er ook nog steeds nieuwe apparatuur die enkel een scart aansluiting heeft (KPN digitenne iemand?)... PCI is ook nog steeds niet uitgefaseerd... Ja het is allemaal erg oud, maar zolang het nog steeds gebruikt wordt in NIEUWE producten, vindt ik niet dat je het dan zomaar aan de kant kan schuiven...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Spekkie88 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:26:
[...]

Ik mag toch hopen dat ik wel degelijk mag klagen als Tweak adverteert alles te leveren voor een werkende verbinding en ik nog van alles zelf moet gaan lopen prutsen om het werkend te krijgen?
Tja, het enige wat ik van Tweak verwacht is 1 ethernet poort waar via DHCP een routeerbaar IP op uitgedeeld wordt en via multicast IPTV. Liefst had ik ook geen STB maar gewoon de specs ervan zodat ik zelf een STB kan bouwen op basis van b.v. XBMC of whatever ik het liefst gebruik.

Sterker nog: ik vind het een hele kwalijke zaak dat Tweak een router, STB, etc. meelevert. Dit is een enorm security risico.

Verder vind ik ook de manier waarop infrastructuur voor IPTV is opgebouwd nogal .. knullig.
Daarnaast ken ik persoonlijk NIEMAND die 1 universele afstandsbediening gebruikt zoals de homony, ik zelf ook niet
Grappig, mijn ervaring is het omgekeerde.

[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 09-09-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:37:
Dat komt omdat je enkel jezelf als maatstaf neemt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:51:
[...]

Dat komt omdat je enkel jezelf als maatstaf neemt. :X
Lijkt me ook de enige relevante maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
[...]

Tja, het enige wat ik van Tweak verwacht is 1 ethernet poort waar via DHCP een routeerbaar IP op uitgedeeld wordt en via multicast IPTV. Liefst had ik ook geen STB maar gewoon de specs ervan zodat ik zelf een STB kan bouwen op basis van b.v. XBMC of whatever ik het liefst gebruik.

Sterker nog: ik vind het een hele kwalijke zaak dat Tweak een router, STB, etc. meelevert. Dit is een enorm security risico.

Verder vind ik ook de manier waarop infrastructuur voor IPTV is opgebouwd nogal .. knullig.

[...]

Grappig, mijn ervaring is het omgekeerde, 99% van de consumenten zou het een kwalijke zaak vinden als een ISP geen router, STB etc zou meeleveren.

Ga dus maar eens na, wie heeft leeft er nou niet in de realiteit en houd er niet reëele verwachtingen op na?

ISP's kunnen niet leven op alleen maar Aaargh!'jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
[...]

Een net zo groot security risico als ALLE andere providers in NL? Aangezien die allemaal hetzelfde doen... Daarnaast kan je natuurlijk niet verwachten van een provider die aan jan en alle man moet KUNNEN leveren geen apparatuur mee te leveren... Bij Tweak wordt je echter wel geholpen met het instellen van je eigen router mocht je daar interesse in hebben.

Ook een STB kom je niet snel onderuit omdat er een bepaalde encryptievorm wordt gebruikt voor het versleutelen van de content zodat er geregeld kan worden dat niet iedereen zomaar alle zenders kan bekijken. Daarnaast snap ik uberhaubt niet waarom je zelf nog een STB gebruikt. Ik heb het hele TV abbo gewoon opgezegd omdat het hele huidige TV medium niet meer van deze tijd is. Ik wil niet dat iemand anders voor mij bepaald wanneer ik achter de TV MOET zitten om een bepaald programma te bekijken, dat is net zo achterhaald als die rooksignalen die je hebt aangehaald eerder.
Dat kan en dat is ook zeker je goed recht, alleen is de enige manier om daar af te komen over te stappen naar een provider die dat beter heeft geregeld in jouw ogen.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:53:
[...]

Lijkt me ook de enige relevante maatstaf.
8)7 |:(
Pagina: 1 ... 90 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.