Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.801 views

Onderwerpen

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:14
Geen internet wel tv in Filmwijk

Correctie. Niets meer :( :( :(

Na meer dan half uur weer internet. Got... Mag niet vloeken maar got....zoveelste keer

[ Voor 75% gewijzigd door DanielAlm op 05-09-2014 23:10 ]

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:15
Hier in Enschede geen problemen met de TV. Dat haperen lijkt trouwens behoorlijk op de haperingen die ik zag met eigen apparatuur, maar dat was gewoon een router issue.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier heb ik juist geen enkel probleem vanavond...

Zal er per pop in sommige wijken gewoon een capaciteits tekort zijn of zijn de routes verkeerd geconfigureerd (ospf?) of verkeerde prioriteiten (root bridges)

Verwijderd

Gisteren maar weer aangegeven dat het weer drama is met de tv. Vandaag de reactie van Tweak. Ik moet de meegeleverde hdmi-kabel gebruiken of een nwe plaatsen wanneer ik deze al gebruik, ik moet de box bekabeld aansluiten (heb ik al) en de Zyxel van de laatste firmware voorzien. Als dat gedaan is, zijn de problemen opgelost. Sorry, maar ik geloof niet in sprookjes...

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat erg allemaal.. :|

Je kunt Tweak in gebreken stellen aangezien de klant problemen ondervindt van de Diensten waar de klant gebruik van maakt en dus afneemt van de Provider.

Een redelijke termijn is echter 2 weken, zelfs meer dan voldoende :).

Indien je jouw contract niet kan ontbinden, start een rechtszaak :*).

Ik vind, eerlijk gezegd, dat dit de fout is van de Klant. Je neemt namelijk een dienst, waarvan je weet dat het nog (net) nieuw is. Dan kun je al voorspellen op problemen, namelijk. ;)

Hier bij KPN, nooit happeringen gehad. Ook nooit bij het opnemen. Onderhoud is ook om 02:00 t/m 07:00 meestal waardoor men weinig tot geen hinder ondervindt bij het kijken. Natuurlijk werkt de iTV App evenals de website dan nog wel mits beschikbaar :).

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:15

Freakie1NL

Grote Baas

Requa schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:13:

Ik vind, eerlijk gezegd, dat dit de fout is van de Klant. Je neemt namelijk een dienst, waarvan je weet dat het nog (net) nieuw is. Dan kun je al voorspellen op problemen, namelijk. ;)
U verwacht ook constant met Vodafone te moeten bellen omdat 4G niet werkt? U moet steeds terug naar de dealer omdat het ABS niet werkt?

Dat een systeem nieuw is geeft een bedrijf totaal geen recht om met zo'n wanproduct te komen.

En het zou Tweak gesierd hebben als zij dit transparant naar hun klanten communiceerden, nu hebben gigantische veel mensen problemen en laat Tweak lekker niets van zich horen. En als ze iets van zich laten horen is het een 5 jarige kleuter die net kan lezen, want veel begrijpen ze er niet van.

Zoals vele hier in dit topic al hebben gedaan of van plan zijn om te doen heb ik ze al ingebreke gesteld. Nog 4 dagen en ik stap over. Uber beschamend dat ik wel een reactie krijg dat ze mijn ingebrekkestelling niet accepteren (leuk maar hij voldoet wel degelijk aan de wet) maar na 2,5! weken nog 0,0 reactie op wat mij inziens niets meer dan een router instellingsfout kan zijn.

Kijk eens wat er tegenwoordig op internet te vinden valt over Tweak en Sparql. Vorige maand nog onbekend nu al onbemind (https://www.google.com/we...dow=1&q=sparql%20klachten). Zou me niets verassen als Tweak over 1 jaar er niet meer is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 22:36
Welke betaalbare alternatieve router zouden jullie aanraden?
Ik heb sinds kort een 250 Mbit verbinding via Tweak. De standaard router die door Tweak geleverd wordt gebruik ik niet.

Ik weet natuurlijk niet wat voor iemand betaalbaar is. Ik heb een FRITZ!Box 7360 in gebruik. Dat werkt geweldig.
- Ik kan m'n DECT telefoon er op aanmelden
- Ik kan m'n Tweak VOIP account instellen. En ook Voipbuster functioneert prima.
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinding maken.
- Ik heb een constante ping van rond de 6 ms.
- en het mooiste is dat het halen van de internetsnelheid geen probleem is. Ik haal af en toe zelfs de 300Mbit. Zowel up als down.

Ik heb een retestabiele verbinding en de combinatie Tweak - FRITZ!Box gaat als een trein.

• hovemt
En heb je daar ook tv bij? Want zonder tv zijn er genoeg routers die het aankunnen.

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 22:36
Ja, ook dat loopt nu als een zonnetje.
Ik heb twee dagen wat aanloopproblemen gehad. Maar die zijn snel verholpen.

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

@Requa
Je weet dat het slikken of wegwezen was, en dat de aankondiging van Sparql zo kort dag was dat je geeneens over kon stappen zonder downtime? Er kunnen inderdaad kinderziektes in zitten, maar dit zijn geen kinderziektes meer. Dit is structureel iets opleveren waarvan je weet dat het nog niet goed is, maar waarvan je hoopt dat de domme klant het wel gaat slikken..

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Elke ochtend als ik de Sparql box weer probeer aan te zetten verschijnt de melding dat er zich een fout heeft voorgedaan tijdens een firmware update. Als ik dan op OK druk reageert ie vervolgens nergens meer op. Als ik dan de stekker eruit trek en 'm weer erin doe werkt alles weer.
Maar als ik dan via menu probeer te zoeken naar firmware updates krijg ik de melding dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (ja ik weet dat het helpt als ik de box niet uitzet, maar dat is geen oplossing).

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:31
Momenteel heb ik alleen maar last van die zyxel dat hij hangt.
Mijn tips.
Dagelijks de zyxel resetten en de sparql box heb ik gewist en naar default fabriek instellingen gezet. Dan de laatste fw er op.
De box zit met kabel op poort 1 van de zxl en alles werkt geen haperingen aan uit zetten , geluid op passtrue via glas op mijn versterker. Er is dan geluid maar loopt niet in sync useless!

Een KPN ziet natuurlijk niets liever dan dat Tweak faalt en zo een mooi overname brokje is.

Ben echt niet blij ik mis opnemen en wel voor alle zenders en met tijd en datum met zender.

Enschede

• SamPatterson
Bedankt voor de tip. Ik zal de Sparql resetten naar fabrieksinstellingen en de laatste FW erop zetten. Kijken of dat werkt.
Tip van mijn kant over geluid. Ik heb zelf het geluid via optisch direct uit de Sparql box naar de versterker. Verder niets aan de audio instellingen gewijzigd en dat werkt goed en synchroon.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:13
Hier werkelijk geen enkel probleem sinds de overstap, ik geloof dat in al die tijd het beeld maar 1 keer gestottert heeft.
Ik kom van groen.

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:00

hullemah

hullie

Hier ook sinds de overstap niks geen problemen(behalve de issues zoals opnemen etc.
Kom van xs4all glas af(wat een ellende met die organisatie,een jaar lang ellende vele fritzboxxen verder en arcadyans.Wou mijn tv er al de laan voor uit doen nu heb ik tweak en woh wat een beeld heb ik niks geen strepen meer en helder en fris beeld ben tot nu toe zeer lovend

• liquid51
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11 22:50
Ik heb het direct telefoon nummer van tweakdsl gevonden 036 546 00 85 i.p.v. hun 0900 nummer.
Had ik het maar eerder geweten, had me dan dik 40euro gescheeld.

Verwijderd

liquid51 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:02:
Ik heb het direct telefoon nummer van tweakdsl gevonden 036 546 00 85 i.p.v. hun 0900 nummer.
Had ik het maar eerder geweten, had me dan dik 40euro gescheeld.
Stond al vaker in dit topic genoemd. Googlen op alternatieve 0900 nummers helpt altijd!

• hovemt
Zucht, de problemen met BBC lijken nog steeds niet opgelost. BBC2 gaat regelmatig even op zwart om dan weer bij te bufferen. Volgens mij is het een capaciteitsprobleem, vanochtend had ik er nog geen last van met de herhaling van FP2 van de F1. Het haperen begon zodra FP3 begon.

• liquid51
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:17:
[...]

Stond al vaker in dit topic genoemd. Googlen op alternatieve 0900 nummers helpt altijd!
Ja ik heb nog geen tijd gehad om dit hele topic te lezen, maar het is ook best een lang topic onderhand.

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
hovemt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:19:
Zucht, de problemen met BBC lijken nog steeds niet opgelost. BBC2 gaat regelmatig even op zwart om dan weer bij te bufferen. Volgens mij is het een capaciteitsprobleem, vanochtend had ik er nog geen last van met de herhaling van FP2 van de F1. Het haperen begon zodra FP3 begon.
Hier het zelfde gedonder.
Gisteren heb ik weer een mailtje naar de SD gestuurd om te klagen over aanhoudende problemen met BBC 1 en BBC 2.

Mail:

Beste,

Op de migratie status pagina van Tweak las ik dat de problemen rondom haperend beeld opgelost zouden zijn.
Helaas is dat voor mij nog niet het geval, daarmee zou dit volgens datzelfde bericht een individueel probleem zijn.

Ik maak gebruik van de meegeleverde Zyxel router, voorzien van de laatste firmware. De Sparql STB draait eveneens op de laatst beschikbare firmware.

Dit probleem ervaar ik nog steeds voornamelijk op BBC 1 en BBC 2.
Elke paar minuten stoppen beeld en geluid even en lijkt de STB interface zichzelf opnieuw op te starten.

Ik hoopte dat het nu inderdaad écht opgelost was, Formule 1 races kijken wordt er zo écht niet leuker op.

Met vriendelijke groet,

Reactie:

Bedankt voor uw bericht. Het klopt inderdaad dat deze storingen opgelost moeten zijn. Het is echter wel een bekend probleem dat een aantal klanten nog met deze storingen te maken hebben. Het is inmiddels gemeld en wij hopen dat dit zo spoedig mogelijk ook bij u is opgelost.

Ik wil u graag wel vragen het volgende te doen: Ga naar menu --> instellingen --> herstart --> herlaad gebruiksersinterface.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk

Dit is inmiddels de standaard reactie geworden wanneer er over dit probleem wordt geklaagd. Je zal dit als SD medewerker maar steeds moeten herhalen terwijl je weet dat dit niets oplost. Ik zou me groen en geel ergeren als ik in zo'n positie zat.

Dit wordt de zoveelste keer dat er niet normaal naar een Formule 1 wedstrijd gekeken kan worden, hoe lang blijf ik dit nog tolereren?

Argh, ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar een andere provider maar Tweak valt inmiddels echt niet serieus meer te nemen. |:(

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kipcorn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:02:
[...]

Hier het zelfde gedonder.
Gisteren heb ik weer een mailtje naar de SD gestuurd om te klagen over aanhoudende problemen met BBC 1 en BBC 2.

Mail:

Beste,

Op de migratie status pagina van Tweak las ik dat de problemen rondom haperend beeld opgelost zouden zijn.
Helaas is dat voor mij nog niet het geval, daarmee zou dit volgens datzelfde bericht een individueel probleem zijn.

Ik maak gebruik van de meegeleverde Zyxel router, voorzien van de laatste firmware. De Sparql STB draait eveneens op de laatst beschikbare firmware.

Dit probleem ervaar ik nog steeds voornamelijk op BBC 1 en BBC 2.
Elke paar minuten stoppen beeld en geluid even en lijkt de STB interface zichzelf opnieuw op te starten.

Ik hoopte dat het nu inderdaad écht opgelost was, Formule 1 races kijken wordt er zo écht niet leuker op.

Met vriendelijke groet,

Reactie:

Bedankt voor uw bericht. Het klopt inderdaad dat deze storingen opgelost moeten zijn. Het is echter wel een bekend probleem dat een aantal klanten nog met deze storingen te maken hebben. Het is inmiddels gemeld en wij hopen dat dit zo spoedig mogelijk ook bij u is opgelost.

Ik wil u graag wel vragen het volgende te doen: Ga naar menu --> instellingen --> herstart --> herlaad gebruiksersinterface.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk

Dit is inmiddels de standaard reactie geworden wanneer er over dit probleem wordt geklaagd. Je zal dit als SD medewerker maar steeds moeten herhalen terwijl je weet dat dit niets oplost. Ik zou me groen en geel ergeren als ik in zo'n positie zat.

Dit wordt de zoveelste keer dat er niet normaal naar een Formule 1 wedstrijd gekeken kan worden, hoe lang blijf ik dit nog tolereren?

Argh, ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar een andere provider maar Tweak valt inmiddels echt niet serieus meer te nemen. |:(
Hmmm, toen ik dit meldde, kreeg ik deze reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht.

Zojuist heb ik hetgeen getest op kantoor, BBC1 (F1), ook hier bleek de Box (software) zich na 5 minuten automatisch te herstarten.
Het probleem heb ik doorgegeven aan de desbetreffende afdeling, zij zullen het probleem verder oppakken. Zodra er nieuws is, zult u hierover worden geïnformeerd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Kipcorn
Firesphere schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:24:
[...]

Hmmm, toen ik dit meldde, kreeg ik deze reactie:

[...]
Ze hebben het probleem daar op kantoor wel vaker met eigen ogen gezien, en toen hebben ze het ook voorgelegd aan de techneuten, maar intussen zijn we weken verder.

Deze reactie van Tweak leert ons dus ook niets nieuws.

-edit-

F1 FP3 is voorbij en BBC 2 loopt weer zonder haperen... Kijken er zo veel mensen naar de Formule 1? Kunnen we er dan voorzichtig vanuit gaan dat er inderdaad een capaciteitsprobleem is?
Maar... Waarom beperkt zich dat dan tot een of twee kanalen?

*grom* 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Kipcorn op 06-09-2014 12:41 ]

• rob2011
Voor die die dit nog niet weten :wanneer je de abox opstart zonder netwerk je ook in een instelling menu komt. Dit kan ook van invloed hebben op de werking.

• liquid51
Hier net het zelfde probleem met bbc.
Heb het maar weer op youtube gezet. http://youtu.be/-GlJbuqkCCM

• efa2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Hmm, ik had een serie als test opgenomen (de 8 uur is in ieder geval iets) en tijdens het kijken enkele keren last van wat haperingen (het zal rond 22:30 uur geweest zijn). Omdat je nog niet kan spoelen met de opname moet je hem opnieuw opstarten. Ik heb hem eerst uitgekeken en daarna...... gewist 8)7 . Dom want dan was duidelijk geworden of bij een 2e keer afspelen dezelfde haperingen erin zaten of dat de opname goed gelopen was maar het netwerk van hun server naar Enschede bezet was.

BTW: Ik had de opname na het begin gestart maar de gehele aflevering stond erop. Dat is wel een pluspunt.

@Kipcorn. Ik heb meer last van Animal planet op kanaal 18. Wanneer ik zap loopt de STB op dit kanaal vast en springt na enkele seconden een kanaal of 3 terug / vooruit. Afhankelijk waar ik vandaan kwam. Alleen zeer langzaam zappen helpt soms :'( .

[ Voor 17% gewijzigd door efa2008 op 06-09-2014 12:54 . Reden: Aanvulling @Kipcorn ]

• hullemah
  • Laatst online: 22:00

hullemah

hullie

Opnames neemt de box ook goed op,afspelen gaat tot nu toe goed npo 1,2,3 zijn de opnames goed af te spelen,spoelen wil nóg niet.RTL 4 neemt de box ook goed op en ook goed om terug te kijken.Film 1 kan ik nog niets van opnemen,melding dat ik niet gemachtigd ben.

• Kipcorn
Opnemen is alleen mogelijk voor abonnees die niet in Almere of Enschede wonen, toch?

Het heeft voor mij (Almere) in elk geval nog nooit gewerkt, evenals live pauzeren.

Blijkbaar was de SD hiervan nog niet volledig op de hoogte toen ik aangaf gebruik te willen maken van de opname mogelijkheid, want het zou worden doorgegeven en de volgende dag moest het actief worden. :')

• Kipcorn
efa2008 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:49:
Hmm, ik had een serie als test opgenomen (de 8 uur is in ieder geval iets) en tijdens het kijken enkele keren last van wat haperingen (het zal rond 22:30 uur geweest zijn). Omdat je nog niet kan spoelen met de opname moet je hem opnieuw opstarten. Ik heb hem eerst uitgekeken en daarna...... gewist 8)7 . Dom want dan was duidelijk geworden of bij een 2e keer afspelen dezelfde haperingen erin zaten of dat de opname goed gelopen was maar het netwerk van hun server naar Enschede bezet was.

BTW: Ik had de opname na het begin gestart maar de gehele aflevering stond erop. Dat is wel een pluspunt.

@Kipcorn. Ik heb meer last van Animal planet op kanaal 18. Wanneer ik zap loopt de STB op dit kanaal vast en springt na enkele seconden een kanaal of 3 terug / vooruit. Afhankelijk waar ik vandaan kwam. Alleen zeer langzaam zappen helpt soms :'( .
Apart. Dit gebeurde hier ook bij enkele kanalen, echter was dat met de eerste of tweede firmware versie.
Je hebt je STB toch wel geupdate?

-edit-

Formule 1 is nog geen minuut bezig en de STB gaat alweer over zijn nek. :')
Ik ga maar eens kijken hoe het zaakje draait op een andere firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Kipcorn op 06-09-2014 13:13 ]

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
En nu kijken er weer (te) veel mensen naar BBC 1.

Heb al 3 mails gestuurd zonder reactie. Dit vind ik echt te ver gaan.... Maar ben o zo blij met Internet wat het wel goed doet......

Zucht

• SamPatterson
Ik geloof dat ik zojuist een Sparql box om zeep heb geholpen. Ik heb vanuit het Home menu (waar je in komt zonder UTP kabel aan te sluiten) een factory reset uitgevoerd en na het welkomstscherm krijg ik te zien dat de netwerkverbinding tot stand is gebracht, maar bij het controleren van de internetverbinding loopt ie spaak. Hij zegt dat ie geen internetverbinding kan vinden. Ook krijg ik het Sparql splash screen niet meer te zien.
Iemand een idee hoe dit op te lossen of hoe ik officele Sparql firmware kan flashen?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SamPatterson schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:31:
Ik geloof dat ik zojuist een Sparql box om zeep heb geholpen. Ik heb vanuit het Home menu (waar je in komt zonder UTP kabel aan te sluiten) een factory reset uitgevoerd en na het welkomstscherm krijg ik te zien dat de netwerkverbinding tot stand is gebracht, maar bij het controleren van de internetverbinding loopt ie spaak. Hij zegt dat ie geen internetverbinding kan vinden. Ook krijg ik het Sparql splash screen niet meer te zien.
Iemand een idee hoe dit op te lossen of hoe ik officele Sparql firmware kan flashen?
Probeer nog eens een reset?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Kipcorn
Ik heb net ook een reset uitgevoerd en de STB voorzien van firmware 2500.6451.14749.1 (dat is de tweede versie).

Nog geen haperend beeld of resettende interface op BBC 1. Wellicht toeval, ik kijk het even aan.

• S.Hawinkels
De reactie: (na 3 mails)

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw bericht, excuses voor het de late reactie. U heeft eerder contact gehad met mijn collega hierover, deze heeft het probleem aangemeld bij de technische afdeling.
Volgens de laatste berichten lijkt het te gaan om en bug in het systeem. Zover ik kan zien heeft mijn collega ook het probleem bij u volledig getroubleshoot, kunt u het onderstaande bevestigen:

- Bent u direct bekabeld aangesloten op de Zyxel modem?
- Zijn zowel uw Zyxel als Sparqlbox volledig up to date? Zoja met welke versies?

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk Tweak

• hovemt
Op dit soort momenten ben ik blij dat er nog een analoog signaal binnenkomt van de kabel. Weliswaar slechtere kwaliteit, maar in ieder geval zonder haperingen.

• liquid51
Ik heb ze maar even vertel dat ze nu officeel in verzuip zijn.

Dit is hun reactie:
Wij zijn op dit moment niet in gebreke, aangezien wij communiceren via de site dat er een storing is. Ik wil u graag even opnieuw vragen om niet zoveel mails achter elkaar uit te sturen. Straks komt u in de SPAM inbox en ontvangen wij niets.
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Noelle

Heb toch maar vast me XS4ALL mijn aangevraagd.

• Kipcorn
Is er momenteel iemand die ook F1 aan het kijken is en problemen ervaart met BBC 1?
Het werkt hier namelijk goed met een eerdere firmware op de STB, maar ik weet natuurlijk niet of dit gewoon toeval is.

• liquid51
Kipcorn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:19:
Is er momenteel iemand die ook F1 aan het kijken is en problemen ervaart met BBC 1?
Het werkt hier namelijk goed met een eerdere firmware op de STB, maar ik weet natuurlijk niet of dit gewoon toeval is.
ja, hier in almere buiten gaat het zo http://youtu.be/-GlJbuqkCCM

Verwijderd

liquid51 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:11:

Wij zijn op dit moment niet in gebreke, aangezien wij communiceren via de site dat er een storing is.
Hahahahahahaha. Ze raken bedreven in het verkopen van kolder.

• Kipcorn
Doe anders ook even een reset en laad de firmware die ik een paar posts hier boven noemde. Ik ben benieuwd of dat het probleem bij jou ook oplost.

• S.Hawinkels
Kipcorn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:19:
Welke firmware laad jij dan?

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11
Ziet er niet goed uit maar het is geen crash, eerder dat er geen data meer binnen komt.

• Kipcorn
2500.6451.14749.1

• S.Hawinkels
Thnx ik heb 2500.6451.14997.1 er nu opstaan

zo maar eens proberen

• SamPatterson
Ik word gek. Nu doet ie t gewoon. Update 14997.1 zat er al die tijd al op, maar toch kreeg ik telkens de melding dat er een fout was opgetreden bij een update. Die melding kreeg ik op de tweede STB ook toen ik daar de instellingen wilde nagaan.
Update van juli 2014 er nu weer opgezet en het lijkt te werken.

• hovemt
Met de eerdere versie van de firmware ziet het er inderdaad veel stabieler uit. Nog geen herstarts tot nu toe. Bedankt voor de tip!

Het lijkt er dus op dat het een issue is in de firmware in plaats van een capaciteit issue. Ik dacht juist dat er in de laatste versie juist iets aan een buffer was gedaan om alles wat vloeiender te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door hovemt op 06-09-2014 15:03 ]

• Kipcorn
hovemt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:00:
Met de eerdere versie van de firmware ziet het er inderdaad veel stabieler uit. Nog geen herstarts tot nu toe. Bedankt voor de tip!

Het lijkt er dus op dat het een issue is in de firmware in plaats van een capaciteit issue. Ik dacht juist dat er in de laatste versie juist iets aan een buffer was gedaan om alles wat vloeiender te maken.
Zoiets dacht ik ook gehoord te hebben...

Weet iemand nog wat er verder is veranderd in de laatste firmware t.o.v. 2500.6451.14749.1?

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hoe zet je de oude firmware er dan op?
Wordt dan niet automatisch de nieuwste firmware geladen na het instellingen van de fabrieksinstellingen?

• Kipcorn
goldvinger schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:28:
Hoe zet je de oude firmware er dan op?
Wordt dan niet automatisch de nieuwste firmware geladen na het instellingen van de fabrieksinstellingen?
Haal de power en UTP kabels uit je Sparql box, stop de power kabel er weer in. Druk op het huisje op je AB, zo kom je bij de instellingen. Ga helemaal naar onder, druk reset. Hierna kun je zelf aangegeven welke van de 3 firmware versies je wil installeren. Kies nu gewoon de middelste. :)

• goldvinger
Dan ga ik dat ook proberen.
Dat gehaper in de avond worden wij ook gek van :)
Diegene die dit uitgevoerd hebben komen die uit Almere?
Daar schijnt het probleem voornamelijk te zitten.

• Kipcorn
goldvinger schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:46:
Dan ga ik dat ook proberen.
Dat gehaper in de avond worden wij ook gek van :)
Diegene die dit uitgevoerd hebben komen die uit Almere?
Daar schijnt het probleem voornamelijk te zitten.
Ik woon inderdaad in Almere.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11
Als ik de verhalen hier lees dan vraag ik me met sommige dingen af of ze er geen spijt van hebben dat ze niet meer aan handleidingen en communicatie hebben gedaan. Al die service desk gesprekken van klanten en brieven zijn ook niet gratis.

Ik zie trouwens dat Tweak allebei de firmware versies voor het modem gewoon op de site lijkt te hebben staan:
http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html

[ Voor 41% gewijzigd door joop99 op 06-09-2014 18:16 ]

Verwijderd

S.Hawinkels schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:59:
De reactie: (na 3 mails)

Geachte heer/mevrouw,

- Bent u direct bekabeld aangesloten op de Zyxel modem?
Op de site van Sparql:

Sparql Box maakt verbinding middels een normale netwerkverbinding. Binnen het huishouden kun je dus zelf een kabel trekken, gebruikmaken van een draadloze verbindingsset of een monteur de installatie uit laten voeren.

Geleuter dus van de helpdesk.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:13:
[...]

Op de site van Sparql:

Sparql Box maakt verbinding middels een normale netwerkverbinding. Binnen het huishouden kun je dus zelf een kabel trekken, gebruikmaken van een draadloze verbindingsset of een monteur de installatie uit laten voeren.

Geleuter dus van de helpdesk.
Waarom is dat geleuter? Ik zou als helpdesk ook niet graag een TV probleem behandelen waarbij de TV via een Powerline set is aangesloten op de Zyxel. Die dingen blijven onvoorspelbaar. Kan perfect werken met een computer aangesloten maar slecht met een TV. En dat gebeurt helaas heel vaak.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als hij met een pc prrfect werkt dan moet televisie daar ook perfect even werken.

• SamPatterson
Sinds vandaag een probleem met telefonie. Telefoon gaat over, maar als je opneemt hoor je niks behalve een lichte ruis. En als je zelf belt hoor je een keer een toon dat ie overgaat en daarna niets meer.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Misschien komt het iemand bekend voor.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Barre73 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:29:
[...]

Waarom is dat geleuter? Ik zou als helpdesk ook niet graag een TV probleem behandelen waarbij de TV via een Powerline set is aangesloten op de Zyxel. Die dingen blijven onvoorspelbaar. Kan perfect werken met een computer aangesloten maar slecht met een TV. En dat gebeurt helaas heel vaak.
Die helpdesk is onderdeel van een bedrijf die die dingen nota bene cadeau deed bij een Tweak Groen abonnement, dus om daar ondersteuning op te geven lijkt mij vrij normaal. En die dingen waren zo makkelijk want zo kon je zonder kabels te trekken ook digitale televisie op de slaapkamer krijgen..

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

TrailBlazer schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:11:
Als hij met een pc prrfect werkt dan moet televisie daar ook perfect even werken.
Ik denk dat de clou is dat die dingen nooit perfect werken, maar op zijn best 'vaak net goed genoeg'. Gaat dat even minder, dan valt dat bij een PC veel minder op dan bij TV.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 16:37
SamPatterson schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:33:
Sinds vandaag een probleem met telefonie. Telefoon gaat over, maar als je opneemt hoor je niks behalve een lichte ruis. En als je zelf belt hoor je een keer een toon dat ie overgaat en daarna niets meer.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Misschien komt het iemand bekend voor.
Klinkt als http://www.voipmechanic.com/voip-one-way-audio.htm

PSN: proditaki specs

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Pogostokje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:05:
[...]

Ik denk dat de clou is dat die dingen nooit perfect werken, maar op zijn best 'vaak net goed genoeg'. Gaat dat even minder, dan valt dat bij een PC veel minder op dan bij TV.
Je kan de stb gewoon pingen volgens mij dus als je even vanaf een bedraad station die stb pingt kan je kijken of de link een beetje ok is. Daarnaast verwacht ik eigenlijk wel dat die stb connectie problemen bijhoudt.

• efa2008
Zoals ik al eerder schreef deed de telefoonlijn het wel en de faxlijn het niet. Lijn gaat wel over maar de fluittonen van de fax komen niet door. De lijn lijkt dood. Ik heb een centrale (Siemens/Gigaset DX800A) achter de router zitten.

In de link die #proditaki gaf werd gemeld dat de port forwarding de oorzaak kon zijn. Dit zou te zien zijn aan het ipadres. Maar eens ingelogd bij Tweak en mijn telefoniegegevens opgevraagd. Inderdaad, de gewone lijn is aangemeld met met externe IP en de faxlijn met het interne IP. Het settingsverschil was de STUN. Mijn instellingen zijn als volgt:

Zyxel router:
  • Na het inloggen, klik op de aangesloten gebruiker (hier DX800A) en dan info.
  • Vink de optie 'add device into static dhcp' aan.
  • Onthoudt het IP nummer.
  • Onder 'Network Setting/NAT' maak je een portforwarding 5060 UDP naar het onthouden IP nummer
    nummer aan.
DX800A:
  • Gebruikersnaam en wachtwoord komen van Tweak.
  • Domein, Proxy-server-adres en registratieserver zijn 'sip.tweakphone.nl'.
  • Proxy-server-poort en registratieserver-poort zijn '5060'.
  • STUN gebruiken Ja
  • Adres STUN-server 'sip.tweakphone.nl'.
  • Poort STUN-server '3478'.
  • Uitgaande proxy-mode 'automatisch'.
  • Adres uitgaande server 'sip.tweakphone.nl'.
  • Uitgaande proxy-poort '5060'.

• hovemt
Ik heb destijds met mijn ATA geen STUN gebruikt, maar de SIP poorten en de RTP poorten geNAT. Ik heb dat toen gebaseerd op http://glasvezel.gebruike...wthread.php?thread_id=413

De link neemt hele ruime poortranges aan en er zitten een paar onnodige poorten bij, maar ik ga er van uit dat de essentie eruit te halen is.

[ Voor 27% gewijzigd door hovemt op 07-09-2014 11:23 ]

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
liquid51 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:11:
Ik heb ze maar even vertel dat ze nu officeel in verzuip zijn.

Dit is hun reactie:
Wij zijn op dit moment niet in gebreke, aangezien wij communiceren via de site dat er een storing is.
........
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Noelle

Heb toch maar vast me XS4ALL mijn aangevraagd.
Wij zijn niet in gebreke, OMDAT wij een storing melden? Wat een onzin. Een dienst wordt niet geleverd zoals overeen gekomen. Vooraf melden dat er eenmogelijk gebrek is, ontslaat de leverende partij niet de plicht om een normaal functionerende dienst te leveren.Tweak kan omdat het al zo lang speelt niet meer schuilen achter onmacht. Zij doen er niet alles aan om het gebrek (niet leveren van een functionerende iptv dienst) ongedaan te maken.

Ik zou dus zeker een vertrek overwegen en tweak doet er netjes aan je geen strobreed in de weg te leggen.

Jammer allemaal. Ik persoonlijk was erg geïnteresseerd in tweak en de nieuwe tv-diensten. Maar verneem al maanden dat sparql amperstabiel is en de houding van tweak veranderd m.i. erg van "open en eerlijk" naar "slachtoffer" rol. Maar te snel en te slecht doorgetest lijkt het allemaal wel. En dat doe je als provider toch echt zelf

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tarabass schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:14:
Ik kreeg vandaag een apart telefoontje van Tweak. Ze wilde me gaan migreren maar dit lukte niet. De lijn was geclaimd en of ik daar iets van wist. Ik geef aan dat ik over ben gestapt op een andere provider en dat ik gebruik maakte van de overstapservice. Waarop Tweak mij vertelde dat ze niet zijn aangesloten bij de overstapservice waardoor mijn nieuwe provider Tweak niet kan opzeggen. Dit moet ik dus zelf doen middels een briefje.
...
Maar let dus op dat als je Tweak wilt opzeggen je dit ondanks opzegservices toch zelf moet doen. Ook als zij gewoon zien dat iemand anders de lijn gekaapt heb. Vraag me wel af hoe het zou gaan als ik niet zou opzeggen, want hoe kunnen zij diensten leveren op een lijn waar ze niet bij kunnen?
Ik heb me ook aangemeld bij KPN vorige week. Die gaven aan dat ik niet zelf hoefde op te zeggen, omdat KPN dat voor me zou doen. Door bovenstaand bericht ga ik nu twijfelen.
Als ik nu een opzegging stuur naar Tweak, gaat de nummerportering (nummerbehoud) dan wel gewoon goed?
Iemand ervaring met dit?

• efa2008
hovemt schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:20:
Ik heb destijds met mijn ATA geen STUN gebruikt, maar de SIP poorten en de RTP poorten geNAT. Ik heb dat toen gebaseerd op http://glasvezel.gebruike...wthread.php?thread_id=413

De link neemt hele ruime poortranges aan en er zitten een paar onnodige poorten bij, maar ik ga er van uit dat de essentie eruit te halen is.
Deze optie heb ik niet geprobeerd omdat ik er ook een server in heb zitten, in de hoge poort nummers. Bij mijn telefoonlijn instellingen (sip1) stond de STUN aan (deze doet het gewoon) en bij de faxlijn instellingen (sip2) niet. Bij Tweak zag ik 2 IP adressen. Na het aanzetten van STUN en de controle bij Tweak waren de beide aanmeldingen op mijn externe IP adres en hoorde ik de tonen van de fax uit mijn mobiel komen als ik die belde (met mijn mobiel natuurlijk :F .

[ Voor 1% gewijzigd door efa2008 op 07-09-2014 11:52 . Reden: ter volledige informatie ]

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 12:24
barber schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:29:
[...]

Ik heb me ook aangemeld bij KPN vorige week. Die gaven aan dat ik niet zelf hoefde op te zeggen, omdat KPN dat voor me zou doen. Door bovenstaand bericht ga ik nu twijfelen.
Als ik nu een opzegging stuur naar Tweak, gaat de nummerportering (nummerbehoud) dan wel gewoon goed?
Iemand ervaring met dit?
Neem even contact op met KPN, en leg je vraag daar voor, inclusief het bovenstaande.

Voor mijn overstap naar Telfort kreeg ik netjes van Telfort te horen dat zij niet voor mij op konden zeggen, maar ze boden wel een standaard opzegbrief aan, met als toevoeging om de opzegdatum pas in te vullen en de boel op te sturen zodra de aansluit datum bekend was.

Aangezien Tweak officieel een opzegtermijn van een maand hanteert, zou de aansluit datum van KPN iets meer dan een maand verder moeten liggen. Zodra je die aansluitdatum weet, zou je brief met opzegging kunnen versturen.

Hoe het met nummer behoud zit weet ik niet, aangezien ik daar geen gebruik van heb gemaakt. Dit omdat ik sowieso nooit met een vaste lijn bel sinds jaren :) Dus ik hoef daar ook niet op bereik te zijn.

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 13:07
Ik zit toch wel een beetje met die crappy fimware in de zyxel.

Misschien is het toch wel handig om even de huidige problemen met de firmwares samen te vatten zodat we kunnen kiezen wat het beste bij iedereen past:

ZyXEL VMG8324-B10A

V1.00(AAKL.4)C0 ( http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html )
- Guest netwerk zorgt voor vastlopen en onbereikbaar worden modem

V1.00(AAKL.5)C0 ( http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html )
- Dhcp server crashed regelmatig, waardoor er geen ip-adressen meer worden uitgedeeld tot de volgende reboot
- Port mappings doen het niet na een reboot, pas na uit en aanzetten doen ze het weer tot na de volgende reboot.
- Bijna dagelijks een spontane herstart (geen idee of dit een algemeen probleem is)

En tot slot ben ik benieuwd naar ervaringen met:
V100AAKL4b2.bin ( https://www.dropbox.com/sh/fiw61gaetg3uylo/2PaoVYZnDJ )
- Standaard Zyxel firmware: Geen tweak config, dus handmatig alles configureren

Graag zoveel mogelijk aanvullingen.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53
Ben benieuwd of de problemen met haperende tv-beelden in Almere nu zijn opgelost. Op de site van Tweak staat:
"Spoedonderhoud Almere+Enschede
Om de haperingen in het TV-signaal op te lossen, zal tussen op 6 september tussen 23:30 en 7 september 1:00 spoedonderhoud worden gepleegd. Hierbij kunnen enkele onderbrekingen ontstaan in het internetverkeer en het TV-signaal.
Onze excuses voor het eventuele ongemak."

• S.Hawinkels
Haperingen alom op BBC met oude Sparql Firmware..

Nog slechter dan met de nieuwe firmware. Updaten dan toch maar....

Helaas, doet het 2,10 en poef weg issie weer... Spoedonderhoud my a.. 8)7 |:(

en deze reactie slaat het helemaal:

Beste heer,

Ik heb uw bericht reeds goed gelezen en dit is het antwoord waar ik uit kwam. Uiteraard wederom een standaard mailtje, maar momenteel is er gewoon geen (structurele) oplossing, omdat wij er nog aan werken.

[ Voor 65% gewijzigd door S.Hawinkels op 07-09-2014 13:26 ]

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 00:49
ns1207 schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:59:

Misschien is het toch wel handig om even de huidige problemen met de firmwares samen te vatten zodat we kunnen kiezen wat het beste bij iedereen past:

ZyXEL VMG8324-B10A

V1.00(AAKL.4)C0 ( http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html )
- Guest netwerk zorgt voor vastlopen en onbereikbaar worden modem

V1.00(AAKL.5)C0 ( http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html )
- Dhcp server crashed regelmatig, waardoor er geen ip-adressen meer worden uitgedeeld tot de volgende reboot
- Port mappings doen het niet na een reboot, pas na uit en aanzetten doen ze het weer tot na de volgende reboot.
- Bijna dagelijks een spontane herstart (geen idee of dit een algemeen probleem is)

En tot slot ben ik benieuwd naar ervaringen met:
V100AAKL4b2.bin ( https://www.dropbox.com/sh/fiw61gaetg3uylo/2PaoVYZnDJ )
- Standaard Zyxel firmware: Geen tweak config, dus handmatig alles configureren

Ik heb een originele 1.00(AAKL.4)b1 firmware erop staan. Configureren is vrij makkelijk. Met een aantal andere firmwares problemen gehad met niet op kunnen slaan van configuraties (op apply drukken deed niks). Met deze daar geen last van. Wel problemen met voip.

• hovemt
Ik had goede hoop dat het resetten van de box was opgelost met de reparatie van vannacht. Laatste firmware geïnstalleerd, maar binnen een minuut na het starten van de formule 1 alweer een reset. Nu terug naar de oude firmware en nog geen reset tot nu toe. We zullen zien hoe stabiel het blijft.

Heb trouwens nu de box niet op 1080i gezet, dat kan natuurlijk ook nog een mogelijke oorzaak zijn.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:38

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Hier in Almere haven nog steeds haperingen. Mijn devolo set heeft een link rate van 470 mbit/s. Heb een hele avond getest met rechtstreekse kabel en devolo. Zelfde haperingen en vastlopers. Kon er geen verschil in ontdekken. Mijn inziens in eerste aanleg een ander
probleem dan alleen de devolo de schuld te geven.

Snap wel dat ze alleen van vaste kabel uitgaan daar er dan 100% zekerheid is dat t niet komt door slechte lijn via contact.

Opvallend vond ik dat bijv Ned. 1 2 en 3 bijna geen haperingen hadden en rtl4 enorm veel.

Ben ook benieuwd wat t spoed onderhoud gedaan heeft. Daarna geen update van stand van zaken. Daar schort t aan. Tweak. Geef eens openheid van zaken ipv vage standaard reacties...jullie zouden nu toch wel onderhand moeten weten waar t vandaan komt?...

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 07:17
Zelfs tijdens radio luisteren heb ik onderbrekingen gehad vandaag/vanochtend. Verder nog geen berichtjes en gaat alweer enkele uren goed.

Gisterenavond nog grote stotteringen op TV. Seconde of tien stil, daarna is het beeld er weer gewoon. Heb het gevoel dat zappen helpt. Zit zeker half uur tussen stotters.

Wdeb

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 13:59
Formule 1 zitten kijken, op rtl plus geen enkel probleem gehad, als ik over schakel naar BBC 1 dan heb ik om de haverklap een reset van de sparql box. Zeker 20 x in een uur.

Je wilt ze een kans geven, maar het blijft bedroevend zoveel als er mis gaat en er niet voor elkaar is.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

rodebaron schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:10:
Formule 1 zitten kijken, op rtl plus geen enkel probleem gehad, als ik over schakel naar BBC 1 dan heb ik om de haverklap een reset van de sparql box. Zeker 20 x in een uur.

Je wilt ze een kans geven, maar het blijft bedroevend zoveel als er mis gaat en er niet voor elkaar is.
De reactie van de helpdesk: "Daar heeft u een Engelstalige devolo voor nodig.".

• hovemt
Ik heb de hele race zonder resets gekeken op de vorige firmware. Het lijkt er dus op dat er iets in de laatste firmware is veranderd wat voor die resets zorgt bij de BBC. Zou het kunnen dat het aangeboden beeldformaat vanuit de BBC voor dit problematische gedrag zorgt op de nieuwe firmware?

Ik zal in ieder geval even meedelen aan de servicedesk dat het met de vorige firmware wel goed gaat. Weten ze in ieder geval waar ze moeten zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door hovemt op 07-09-2014 16:41 ]

• rodebaron
Wat is nu precies het exacte recept om je firmware van de sparql te wisselen.

Ik vindt nergens meerdere versies, ook niet als ik zonder lan connectie opstart. Ik kan alleen een check op firmware laten uitvoeren en dan wordt gemeld dat ik de nieuwste heb, dat is overigens: 2500.6451.1.14997.1

BBC 1 blijft overigens vrolijk resetten, toch apart dat de content dit blijkbaar veroorzaakt.

• hovemt
- Kabel uit de sparql trekken en herstarten
- Home knop indrukken zodat je in het hoofdmenu komt
- Bij TV2ext (of iets dergelijks, niet de gewone settings) settings kun je een factory reset uitvoeren
- Kabel er weer in stoppen
- Sparql box opnieuw instellen: hierbij krijg je op een gegeven moment de vraag welke firmware je wil installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door hovemt op 07-09-2014 16:52 ]

• rodebaron
Wat overigens ook grappig is, is dat gedurende de nabeschouwing het resetten aanhield, dat is nu afgelopen en er is een of ander woonprogramma op en het probleem lijkt verdwenen.

Dus de eerder eerdere suggestie omtrent de formaten zou best wel eens kunnen.

Leuk, dan lijkt het nu natuurlijk alsof er geen probleem is, en dan lopen we er later weer tegen aan.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Zouden ze alle Nederlandse zenders misschien downscalen om de boel niet over de zeik te laten gaan?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Onwaarschijnlijk tenzij het probleem zit in het decoden van de sparql. Of een multicast stroom nu 10 of 15 mbit/s is maakt voor het netwerk niks aan.

Bovendien behalve almere en enschede komt de stream rechtstreeks van kpn af.

[ Voor 21% gewijzigd door TrailBlazer op 07-09-2014 17:22 ]

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

TrailBlazer schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:21:
Onwaarschijnlijk tenzij het probleem zit in het decoden van de sparql. Of een multicast stroom nu 10 of 15 mbit/s is maakt voor het netwerk niks aan.

Bovendien behalve almere en enschede komt de stream rechtstreeks van kpn af.
Daarom schiet de vraag mij eigenlijk te binnen. Vooral almere en enschede hebben er last van en daar zouden ze dus kunnen downscalen. Wat dan weer aantoont dat Tweak denkt dat het probleem bij het decoden ligt.Wat ik toch redelijk aannemelijk vind eigenlijk. De problemen lijken erg op het willen decoden van een hd-stream op een apparaat die dat niet aan kan.

• goldvinger
Onderhoud heeft nog niet het gewenste effect gehad.
Wij zij momenteel rtl 5 aan het kijken en de eerste hik is alweer voorbij gekomen.

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
goldvinger schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:08:
Onderhoud heeft nog niet het gewenste effect gehad.
Wij zij momenteel rtl 5 aan het kijken en de eerste hik is alweer voorbij gekomen.
Hallo wat voor firmware van zyxel draai je nu.
Ik heb vrijdag een nieuw zyxel modem gekregen en draai nu nog op 1.00(AAKL.4).
En ik heb nog geen dia show gehad.
Met het nieuwe firmware 1.00(AAKL.5) was het een probleem met het PTV_Ethernet/eth4.2.
Hij ververst om de 20 minuten het ip en dan ging hij steeds op 0.0.0.0 en dan was het een dia show
En nu is het 3 dagen goed helemaal geen problemen meer.
Als het nu aan het nieuwe modem ligt of het firmware.
En ook belangrijk is het poortje 80 niet aan klikken want dan krijg je echt problemen

• goldvinger
Ik heb versie 5 op de zyxel.
De problemen die momenteel spelen komen voornamelijk in Almere en Enschede voor

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Oke wil je eens op je zyxel menu kijken wat er nu gebeurt ? en dan kijken naar PTV_Ethernet/eth4.2.
Als hij om de 20 minuten steeds een nieuw ip nummer zoekt.
Ik heb nu al 3 dagen het zelfde ip nummer.
Bij de firmware 1.00(AAKL.5) was dat steeds een andere om de 20 minuten.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik woon in Raalte en heb vooral met de commerciële zenders(RTL en SBS) problemen.

Stotteren, stilstaand beeld en soms blokvorming.

NPO 1 t/m 3 geen problemen, BBC 2 ook niet.

Zowel met Sparql als met Zyxel heb ik de laatste firmware erop staan. Alle kabels zijn CAT 5e, maar zit wel twee Powerline adapters tussen en die kan er niet tussen uit.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• rob2011
Weer een issue gevonden. Op de abox stond het geluid op stereo maar met mijn Harmon versterker aangesloten via de optical had ik last van lipsync toen ik de abox op digital ac zette was dit weg. Maar kijk ik nu zonder versterker dan doet op veel zenders het geluid niet bv ook op ned 3 er is geen auto downscaling.

Leuk allemaal maar het is het allemaal net niet. Wellicht is het een idee om onze items in een buglist te posten en wellicht ieder deze lijst naar Tweak om zo aandacht te kweken voor deze issues ipv "dank , helaas, ect, etc. Het krijgt de aandacht die het verdiend "

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:19:
[...]
De reactie van de helpdesk: "Daar heeft u een Engelstalige devolo voor nodig.".
Dan zou ik ze vragen voor elke taal de juiste Devolo op te sturen _O-

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
BBC laat bij mij ook de Sparql box UI resetten. Vreemd genoeg is BBC de enige zender waarvan het geluid door mijn Onkyo receiver herkend wordt als Dolby Pro Logic II, terwijl de rest allemaal DD 5.1 of stereo PCM is. Wellicht de audiostream dus die de boel in de soep laat lopen door een memory leak oid?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

rob2011 schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:34:
Weer een issue gevonden. Op de abox stond het geluid op stereo maar met mijn Harmon versterker aangesloten via de optical had ik last van lipsync toen ik de abox op digital ac zette was dit weg. Maar kijk ik nu zonder versterker dan doet op veel zenders het geluid niet bv ook op ned 3 er is geen auto downscaling.

Leuk allemaal maar het is het allemaal net niet. Wellicht is het een idee om onze items in een buglist te posten en wellicht ieder deze lijst naar Tweak om zo aandacht te kweken voor deze issues ipv "dank , helaas, ect, etc. Het krijgt de aandacht die het verdiend "
Qua buglist, er is een github beschikbaar met wiki en issue-lijst. Welke volgens mij ook wel een paar keer al gemeld is bij Tweak.

• rob2011
Ik zie de github nu niet als echte buglist die nuttig is voor Tweak in dit forum staan veel meer issues dan op github.

Vandaar.

• efa2008
ns1207 schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:59:

--------

Zoals ik al aangaf heb ik nu AAKL5 1.0 in de router zitten. De DHCP problemen heb ik hard opgelost door elk apparaat een vaste waarde te geven. Eigenlijk gedaan om de NAT/portforwarding goed te laten verlopen.
Na het aanpassen van de Siemens DX800A doen ook beide telefoonlijnen het buiten de router om.

Qua TV nog geen tijd gehad om de BBC te proberen. Zal ik doen, kijken wat het hier wordt :? .

• hovemt
Het is op zich geen gek idee om de buglist en wiki op github verder uit te breiden. De laatste aanpassing daar is alweer van een maand geleden. Zo wordt het ook makkelijker om de oplossingen te zoeken, aangezien dit topic behoorlijk begint te groeien.

• liquid51
Kan vandaag ook niet eens normaal forrest gump kijken. :(
http://youtu.be/U1I8dD_38_0

• bullseye1977
  • Laatst online: 17:00
Hier weer dezelfde ellende. Is niet naar te kijken.. Kut sparql morgen email met ingebreke stelling.

• liquid51
ik heb de vorige firmware weer op mijn box gezet, die hapert ook, maar iets minder dan de huidige firmware.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:14
Vreemd hier tot nu toe geen problemen en zelfs naar mijn indruk beter beeld op npo 1 en 3. Maar... trappen we natuurlijk niet in gezien de onbetrouwbaarheid en het ontbreken van de rest. Kortom, ga naar alle waarschijnlijkheid naar Telfort. Ik heb er G.. G.. G.. sorry.... meer dan genoeg van. Ik ga morgen korting vragen op Sparql. Krijg ik dat niet dan zijn ze een klant kwijt. As simple as that....

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hbo od in hoofddorp gaat eigenlijk prima de laatse weken.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:15

Freakie1NL

Grote Baas

|:( |:( "#4 Een eigen technische dienst"

Eigen faal dienst zullen ze bedoelen. Nu inmiddels 3 weken verder en op het nieuwe modem ontvang ik geen DSL signaal. Zit nu nog steeds achter de oude Zyxel wachtende op het einde van het redelijk termijn tot herstel die ik ze heb gegeven.

Zojuist bij mijn ouders geprobeerd, daar deze ook zijn ingegaan op het nieuwe Sparql. Van te voren nieuwste firmware van Tweak gedownload met bijbehorend config bestand. Dus upgraden die hap, he wat grappig het zelfde probleem de Zyxel wil zich niet als modem instellen en ontvangt dus geen internet. Ik denk ach laat ik toch maar even bellen. In het kort kwam ik de volgende stomiteiten tegen:

-Schijnbaar zijn de bestanden die op Tweak te vinden zijn config bestanden voor glasvezel klanten. Dit staat nergens vermeld bij de download.
-Ik zou ook het oude router kunnen blijven gebruiken als ik dat niet erg vond. Op mijn vraag hoe ik daarop dan Sparql moest instellen kwamen ze er achter dat dit dus niet kon op de oude Zyxel 8)7

En ach na hulp en wederom een config bestand daar ook nog steeds geen werkend internet.

_/-\o_

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Verwijderd

Freakie1NL schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:03:
Eigen faal dienst zullen ze bedoelen. Nu inmiddels 3 weken verder en op het nieuwe modem ontvang ik geen DSL signaal.
Wellicht ben je een beetje in de war. Dit is het glasvezel topic. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 07:59 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.