Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar Tweak. Maar lees hier veeeel verschillende berichten betreft Tweak. Nu kijk ik niet veel TV en neem ik aan dat internet etc wel prima werkt..

Vandaag even gebeld vanwege de levertijd, ze zeggen binnen 3 a 4 weken. Dit kan prima binnen de maand opzegtermijn van Ziggo vallen, maar houden ze zich hier ook aan? Of duurt het langer dan 4 weken in het algemeen? Hoor graag wat ervaringen hierover :)

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:48

hullemah

hullie

Ze leveren zeer snel.Ben van xs4all(glas)naar tweak(glas)gegaan,had binnen 1,5 week hardware al binnen en ze activeren precies op de aangeleverde aansluitdatum.

Verwijderd

Dennischo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:49:
Zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar Tweak. Maar lees hier veeeel verschillende berichten betreft Tweak. Nu kijk ik niet veel TV en neem ik aan dat internet etc wel prima werkt..

Vandaag even gebeld vanwege de levertijd, ze zeggen binnen 3 a 4 weken. Dit kan prima binnen de maand opzegtermijn van Ziggo vallen, maar houden ze zich hier ook aan? Of duurt het langer dan 4 weken in het algemeen? Hoor graag wat ervaringen hierover :)
De meegeleverde router blijkt ook niet veel soeps te zijn op het moment als ik de laatste pagina's zo lees.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:17:
[...]

De meegeleverde router blijkt ook niet veel soeps te zijn op het moment als ik de laatste pagina's zo lees.
Hmm, misschien dan toch maar KPN. Krijg meer met de huidige All Inclusive weken, alleen max 100mbit.

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 23:50
TSS_Droopy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:53:
[...]

Ik heb een Samsung Smart TV en een Denon receiver en exact dezelfde problemen.
Het lijkt erop dat omdat de Sparql box niet echt in standby gaat dat hij de HDMI op een of andere manier bezet houdt waardoor de receiver het niet meer snapt.
Bij mij krijg ik op dat moment ook echt geen connectie via ARC met de Denon Receiver. Vanaf de TV in het menu lijkt het gewoon of de receiver niet bestaat. Als de HDMI uit de Sparql box wordt getrokken werkt het weer prima.
Ik ga ook maar eens kijken naar de oplossing om de Sparql box direct te koppelen aan mijn TV.
Dat is dan de zoveelste workaround (na mijn Harmony herprogrammeren voor Standby issue, en de box handmatig op 1080P te zetten).
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik steeds de keuze moet maken tussen zelf een workaround verzinnen of opzeggen. Blijkbaar heb ik voor mezelf al gekozen dat de helpdesk geen oplossing meer biedt voor problemen :'( .
Ook hier ook problemen met de ARC. Ik had het eerst niet door wat er aan de hand was en had mijn PS3 al in gebruik voor Netflix. Ik heb trouwens een centrale schakelaar die ik gebruik om alles aan te doen, of uit te zetten. Ik ben er achter dat wanneer de receiver is gestart en de sparql ook ik geen geluid meer heb via de ARC van TV naar receiver. Sparql uitzetten heeft dan geen nut meer aangezien de reservatie voor ARC niet vrijkomt. Ik moet dan de receiver uitzetten. Ook lekker met easylink en de hele bups aangesloten op de receiver gaat UIT! :( . De zooi weer aanzetten zonder de HDMI van de SPARQL in de receiver. Dan werkt inderdaad de ARC. Steek je de HDMI van de sparql er weerin, en ga je tv kijken en vervolgens weer naar Netflix moet ik weer de receiver uitzetten. Niet echt vriendelijk......

Verder ook weer sinds gisterenavond veel freezes in Almere Buiten. Begint weer tijdens GTST (oooow de horror volgens de vrouw des huizes) en gaat de rest van de avond door op alle zenders.

Zyxel zit op de laatste versie
TV is Philips 60PFL6008
Receiver is Onkyo TX NR 609

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Is iemand hier bekend met het slechte portforwarden van de nieuwe zyxel modem?

Sinds enige weken ben ik overgezet naar het nieuwe internet.
Daarbij heb ik een nieuwe modem ontvangen. Na allerlei problemen gehad te hebben, met telefonie, slechte downloadsnelheiden ( kwam door de QOS ). Heb ik nu problemen met portforwarden.

Portforwarding werkt in zijn algemeen gewoon goed. Echter na verloop van tijd, soms een week of 3 en soms een dag, werkt de forwarding niet meer. De entry staat dan nog wel goed geconfigureerd, maar hij werkt gewoon niet. Als ik dan op de edit knop druk en direct weer opsla, dan werkt het weer wel.

Dit zorgt voor erg vervelende situaties :F

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Killing_Calu schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:48:
Is iemand hier bekend met het slechte portforwarden van de nieuwe zyxel modem?

Sinds enige weken ben ik overgezet naar het nieuwe internet.
Daarbij heb ik een nieuwe modem ontvangen. Na allerlei problemen gehad te hebben, met telefonie, slechte downloadsnelheiden ( kwam door de QOS ). Heb ik nu problemen met portforwarden.

Portforwarding werkt in zijn algemeen gewoon goed. Echter na verloop van tijd, soms een week of 3 en soms een dag, werkt de forwarding niet meer. De entry staat dan nog wel goed geconfigureerd, maar hij werkt gewoon niet. Als ik dan op de edit knop druk en direct weer opsla, dan werkt het weer wel.

Dit zorgt voor erg vervelende situaties :F
Volgens mij werd daar in een eerdere post ook al over geklaagd. Het is in elk geval bekend dat na een reboot van de Zyxel je de port forwards opnieuw moet instellen.

Verder stopt 'ie regelmatig met het uitdelen van DHCP leases, mocht je dat nog niet hebben gelezen of ervaren. Dat kan je oplossen met een reboot....waarna je je port forwards weer mag instellen :)

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
apis29 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:34:
Hier geen last (in Almere) met tv.

Ander probleem is inkomend bellen werkte niet en na firmware upgrade naar .5 van de Zyxel nog steeds niet :+ . Ligt "blijkbaar" aan het merk/type Siemens Gigaset ... ben benieuwd. Straks ff wat anders eraan hangen ...
Is de gigaset het een DX800A of één die op de uitgang van de router zit. Voor de DX800A heb ik poort 5060 in de nat omgezet en de Sip accounts in de router uitgezet.

Het enige wat niet meer werkt is de fax :'( . Dit terwijl er wel een speciaal fax protocol (x38) in de router zit.
Ik heb er nog één maar ben bang dat het ;w ;w wordt :( .

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
Qua hardware is de meegeleverde router best oke, het is alleen dat de firmware zo ontzettend slecht geschreven is. Als ik het goed gelezen heb zijn er mensen die er de non-tweak firmware op hebben gezet. Hebben deze mensen ook last van de dhcp en portforwardingsproblemen?

• efa2008
hovemt schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:10:
Qua hardware is de meegeleverde router best oke, het is alleen dat de firmware zo ontzettend slecht geschreven is. Als ik het goed gelezen heb zijn er mensen die er de non-tweak firmware op hebben gezet. Hebben deze mensen ook last van de dhcp en portforwardingsproblemen?
Heb nu versie 5 in de router zitten. Bij mij stop de port forwarding na een netwerkupdate van Tweak. Het is mij al een aantal keren opgevallen dat de VOIP weer geactiveerd was (heb een stand alone Siemens DX800A als VOIP centrale), de port forwarding hing en Tweak een update in het systeem had geplaatst. De oplossing, bewerk 1 van de forwards en sla deze ongewijzigd op, is lastig maar werkt perfect _/-\o_ . Zeker als je niet thuis bent en dringend om een file verlegen zit.

• Rude-Dog
hovemt schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:10:
Enige wat, als ik me goed herinner, werd gerapporteerd is dat het guest wifi opzetten op stock firmware wel werkt, waar dit bij Tweak firmware de boel om zeep helpt. DHCP/Port forwarding op stock heeft nog niemand gerapporteerd geloof ik.

• efa2008
Helaas Rude-Dog, ik heb dus de in dit forum eerder beschreven versie 5 in de router zitten. De DHCP staat bij mij hard ingesteld per device. Voordeel bij mij is dat achter de Zyxel een 2e router staat met het hoofd netwerk.

DHCP gaat dus goed, alleen de portforwarding loopt steeds vast. Zie ook mij tekst hiervoor.

(Of ik verwar de Stock met versie 5, dat kan ook natuurlijk }:O ).

[ Voor 10% gewijzigd door efa2008 op 04-09-2014 12:27 . Reden: wellicht verkeerd geantwoord...... ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21
Rude-Dog schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:21:
Dan neem ik aan dat je 'm handmatig in standby hebt gezet door op het knopje op de box te drukken?
Als hij bij mij slaapstand aangeeft blijft het lampje groen, en daar komt ie na een paar minuten wel uit maar na een nacht dus niet meer.
Klopt, ik heb mijn vrouw en kids geleerd om de Sparql decoder echt op standby te zetten door handmatig op het knopje op de decoder zelf te drukken zodat het lampje rood wordt.

Via de afstandbediening op 'slaap stand' zetten beschouw ik niet als uit (standby). De decoder blijft gewoon aan staan en geeft slechts een zwart beeld door naar de TV. Daarom gaat m'n LCD-scherm niet op standby want er blijft een signaal binnen komen. En (op de slaapkamer) blijft m'n Powerline-set ook gewoon door knipperen wat betekent dat de decoder niet stopt met communiceren met de ZyXEL router.

Zet ik echter de decoder via de knop op de voorkant handmatig op standby, dan gaat mijn LCD-scherm automatisch op standby, en komt de Powerline-adapter in rust-stand.
apis29 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:34:
Ander probleem is inkomend bellen werkte niet en na firmware upgrade naar .5 van de Zyxel nog steeds niet :+ . Ligt "blijkbaar" aan het merk/type Siemens Gigaset ... ben benieuwd. Straks ff wat anders eraan hangen ...
Had precies hetzelfde probleem, met mijn (goedkope) Profoon DECT duo set. De ZyXEL registreert het ophang-signaal gewoon niet en blijft de lijn 'open' (bezet) houden. En dan kun je dus niet meer gebeld worden.

Gisteren eindelijk m'n bestelde Gigaset N300A VOIP systeem ontvangen en aangesloten. Even puzzelen waar en hoe ik de Tweak VOIP gegevens moest invullen. Daarna m'n eenvoudige (GAP compatible) handsets koppelen. En ik kan nu dus eindelijk weer normaal bellen en gebeld worden. :)

• Rude-Dog
Iemand zei eerder dat hij met de afstandsbediening prima de STB kon starten vanuit "rood lampje" oftewel standby. Kan Tweak niet gewoon de boel zo maken dat 'ie in deze stand vliegt als je op de power button drukt?

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
TrailBlazer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:47:
Wel wat haperingen met hbo od niet zo dramatisch maar wel storend.
Heb ik (in Dordrecht) ook, melding van gemaakt, kreeg als antwoord dat ik firmware Zyxel moest upgraden, maar dat heeft niet geholpen.

• Rude-Dog
Heb het idee dat we een beetje op een dood punt zitten met Tweak support eerlijk gezegd. Heb nog niks van bevestiging gezien van issues met de Zyxel.
Als suggestie voor het niet uit standby komen wordt aangegeven dat de aan/uit knop erg gevoelig is en de box daarom weer terug in standby kan springen. Dat is duidelijk niet het probleem.

Een nieuwe update op de "aankondigingen" pagina waarbij in elk geval wordt erkend dat mensen deze problemen rapporteren zou welkom zijn.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
efa2008 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:07:
[...]

Is de gigaset het een DX800A of één die op de uitgang van de router zit. Voor de DX800A heb ik poort 5060 in de nat omgezet en de Sip accounts in de router uitgezet.

Het enige wat niet meer werkt is de fax :'( . Dit terwijl er wel een speciaal fax protocol (x38) in de router zit.
Ik heb er nog één maar ben bang dat het ;w ;w wordt :( .
Haay schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:36:

[...]

Had precies hetzelfde probleem, met mijn (goedkope) Profoon DECT duo set. De ZyXEL registreert het ophang-signaal gewoon niet en blijft de lijn 'open' (bezet) houden. En dan kun je dus niet meer gebeld worden.

Gisteren eindelijk m'n bestelde Gigaset N300A VOIP systeem ontvangen en aangesloten. Even puzzelen waar en hoe ik de Tweak VOIP gegevens moest invullen. Daarna m'n eenvoudige (GAP compatible) handsets koppelen. En ik kan nu dus eindelijk weer normaal bellen en gebeld worden. :)
Bedankt voor de info, zat al in die richting te denken als mogelijk een oplossing na wat zoeken op gigaset in dit topic. Huidige was idd een simpel Gigaset model(die inmiddels vele providers overleefd heeft O-) )) aangesloten op de router en andere die we eraan gehangen hadden een simpele Philips ...
Bijbehorende melding is overigens dat dit mobiele(?) nummer op het ogenblik niet in gebuik is oid; misschien nog nummerportering? Maar uitgaand geeft wel het goede nummer op bij de ontvanger ...

Overigens lukte het de helpdesk wel net na de firmware upgrade om contact op te nemen via vast maar de keer erna later op de avond niet, ging wel gewoon over volgens hun (al dan niet in gesprek) maar bij ons kwam niks binnen wat dan wel op het ophang probleem lijkt. Het andere issue zal er wel los van staan (nummer niet in gebruik).

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 04-09-2014 14:45 ]

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
vincitori schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:11:
[...]

Heb ik (in Dordrecht) ook, melding van gemaakt, kreeg als antwoord dat ik firmware Zyxel moest upgraden, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb het idee dat ze gewoon niet weten wat er aan de hand is.

PSN: proditaki specs

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Hier op DSL ook problemen met bellen gehad (veel problemen). Ik heb doordat ik problemen had met het oude type zyxel het nieuwe al eerder ontvangen. Hierna drie weken geen tv gehad en toen sparql gekregen. Daarbij weer een nieuw modem gekregen en deze ook aangesloten. Vervolgens problemen met voip gekregen (tweak bleef via TR-069 instellingen pushen, ondanks dat ze bij hoog en lagen bleven beweren dat dit uit stond, zelfs na contact via zowel e-mail als telefoon). Op het eerder ontvangen gekregen modem toen maar een originele versie 4 firmware opgezet, zodat het tr-069 menu beschikbaar was. Deze stond uit, maar problemen met voip bleven, het modem vergat op een gegeven moment gewoon opnieuw te registreren. Ook het probleem gehad met ingesprek blijven staan. Toen maar de goeie oude FritzBox 7050 er achter gehangen, even frutselen met de instellingen en alle voip instellingen uit de zyxel gehaald. Sindsdien geen problemen meer, alleen nummerweergave werkt niet maar goed. Sparql werkt soms super, soms totaal niet goed, blijft dan om de paar tellen hangen terwijl geluid wel verder gaat. Het is een aantal dagen goed gegaan met opstarten, direct beeld vanuit standby, maar nu ook weer drama. Modem staat nog steeds op firmware beta 4. Bel overigens uit op voipbuster, wordt gebeld op tweakphone. Hier zijn onverigens firmware's te vinden: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0

[ Voor 5% gewijzigd door etwintje op 04-09-2014 15:42 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik word echt niet goed van die ZyXEL... Ik heb o.a. intern een VPN draaien zodat ik vanaf andere (onveilige) locaties via een beveiligde verbinding veilig kan internetten. Daarnaast heb ik een Synology thuis en op een andere locatie die 's nachts backups naar elkaar syncen. Door het constant niet meer werken van de DHCP moet ik de ZyXEL opnieuw opstarten en je raadt het al, al (6) port forwards weer opnieuw openen en opslaan. En juist deze twee dingen (DHCP en port forwards) moeten gewoon betrouwbaar werken...

Het DHCP probleem heb ik al opgelost door de Netgear R7000 die ik al had de IP adressen uit te laten delen, hoop dat die port forwards nu wel blijven werken.

Aangezien er nauwelijks updates van de firmware voor de ZyXEL uitkomen (ik draai nu de beta 5) zie ik deze problemen ook niet direct verholpen worden. Qua hardware en features best een leuk ding, maar wat een brakke firmware(s) zeg.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weer haperingen, helpdesk te druk zegt het bandje...
Begin, ook al ben ik trouw, er nu langzamerhand echt klaar mee te geraken...

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Hoe vaak moeten bedrijven nog bewijzen dat ze alles behalve trouw zijn en loyaliteit totaal niet waarderen? Er is geen telecombedrijf of internetprovider te noemen die de laatste jaren goed omgaat met haar klanten. Het is kiezen tussen kwaden. Ik snap dan ook niet hoe jullie dit volhouden :N

• Vorkie
  • Niet online
Tarabass schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:48:
Hoe vaak moeten bedrijven nog bewijzen dat ze alles behalve trouw zijn en loyaliteit totaal niet waarderen? Er is geen telecombedrijf of internetprovider te noemen die de laatste jaren goed omgaat met haar klanten. Het is kiezen tussen kwaden. Ik snap dan ook niet hoe jullie dit volhouden :N
Voor sparql hadden we Tweak blauw, 0,000000000 problemen gehad.

Internet Verbinding Is niets mis mee, alleen Is tv gewoon een drama nu...en heb ondertussen nog steeds niet het gevoel gekregen dat ze er nu wel eens wat aan gaan doen.

Het Is weken goed geweest en ineens Is het weer terug.

• Haay
  • Laatst online: 10:21
De haperingen en beeld bevriezen waren zo erg na 20.00 uur (NPO1 journaal) dat ik de TV maar uitgezet heb. Was gewoon niet naar te kijken. Almere Buiten...

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Vorkie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:40:
Weer haperingen, helpdesk te druk zegt het bandje...
Begin, ook al ben ik trouw, er nu langzamerhand echt klaar mee te geraken...
Ook ik heb weer last van haperingen.
Ik heb gisteravond gebeld.
Bandje zegt inderdaad dat het druk is
Maar als he het nummer steeds beld dan kom je er zo tussen.
Er kunnen namelijk maar drie in de wacht staan.

Bel in iedergeval wel.
Gisteren was het probleem nog niet bekend.
Hoe meer probleemgevallen bekend is des te gauwer wij serieus genomen worden

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Tja probeer zo maar eens voetbal te kijken......

Twee keer zo erg als de voorgaande keer.......

En de frustratie groeit weer...

• goldvinger
Ik heb de indruk dat na het onderhoud van maandagnacht de ellende weer is begonnen.
Er zou wel weer wat veranderd zijn in het systeem.

Ik weet onderhand niet meer wat ik er mee aan moet.
Als het goed werkt dan is het beeld erg mooi
Maar contenue van dit soort ergenissen maakt het er ook niet leuker op

Helaas heb ik nog een contract tot 1 april

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Vorkie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:52:
[...]

Voor sparql hadden we Tweak blauw, 0,000000000 problemen gehad.

Internet Verbinding Is niets mis mee, alleen Is tv gewoon een drama nu...en heb ondertussen nog steeds niet het gevoel gekregen dat ze er nu wel eens wat aan gaan doen.

Het Is weken goed geweest en ineens Is het weer terug.
Ik zit gelukkig nog op groen, zou eigenlijk 28 aug. omgezet worden maar zonder bericht of iets is dit nog steeds niet gebeurd, en heb nergens last van. Ik klop het af hoor. Nouja, ik hoop voor jullie het beste natuurlijk..

• goldvinger
Ik verlang zo langzamerhand ook weer naar kpn. (Nooit gedacht dat ik dit ooit zal zeggen)

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb gewoon maandelijks opzeggen en alleen die snelheid, reversedns \ static ip en nieuwsgroepen houdt mij tegen om over te stappen.

• goldvinger
Ik had in maart mijn abbo gedowngrade.
Gevolg hiervan is dat ik een nieuw jaarcontract ben aangegaan.
Toen wist ik nog niet dat alles zou gaan veranderen.
En toen had ik nog nooit problemen bij tweak gehad. Dus toen vond ik het ook niet erg om een nieuw contract aan te gaan.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Vorkie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:01:
Ik heb gewoon maandelijks opzeggen en alleen die snelheid, reversedns \ static ip en nieuwsgroepen houdt mij tegen om over te stappen.
Ik ben toch echt aan het oriënteren wat het technisch beste alternatief zou zijn voor mij. Ik moet en zal mijn eigen router blijven gebruiken. Volgens mij is dit voor mij nu Telfort (ook niet gedacht dat ik als tweaker daar zou uitkomen).

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer naar KPN zou gaan, na 15 jaar een mobiel abonnement gehad te hebben werd ik van de één op de andere dag afgesloten omdat ik 2 dagen te laat betaald zou hebben, dus ik heb ook mijn principes aan de kant moeten zetten. Maar de 15de komen ze de boel aansluiten en ik zal blij zijn.

Ik wil best een proefkonijn zijn, maar daar moet wel wat tegenover staan. Ten eerste moet het duidelijk zijn dat ik dat ben en dat beide partijen dit zo zien. Bij Tweak ben je nu een proefkonijn, betaal je het volle pond, en is er maar weinig waardering naar de klant toe. Ik snap best dat het technisch gezien een aantrekkelijke provider is, ik maak er ook dankbaar gebruik van, maar heb ook een gezin die wat te vertellen heeft.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Hier ook weer helemaal mis. Geen echte updates meer, geen second screen etc. En nu dan weer het stilstaan van het beeld en vaak eerst zwart en na zappen pas beeld. Kunnen we niet met zijn allen een vuist maken door bv te dreigen massaal op te zeggen. Is er bijvoorbeeld geen provider die met een aantrekkelijke korting "ons" wil overnemen? Ik denk er nu echt heel serieus over weg te gaan.

• hovemt
Toch maar weer aan het klooien geweest met een TP-Link WDR4300 ter vervanging van de Zyxel. Sparql box in een apart VLAN gezet omdat op de een of andere manier IGMP Snooping niet lekker werkt in OpenWRT (Barrier Breaker RC3).

Initieel had ik veel haperingen in de TV zitten, maar na wat aanpassingen in sysctl.conf gaat het nu stukken beter. Het enige waar ik op dit moment last van heb is dat ik om de 5 minuten een korte hapering heb vanwege de DHCP Renew.

Dit zijn de aanpassingen die ik heb gedaan in sysctl.conf aan de hand van http://blog.philippklaus....p-link-tl-wdr4300-router/ en sysctl uit de zyxel.

vm.min_free_kbytes=4096
net.core.rmem_max = 16777216
net.core.wmem_max = 16777216
net.ipv4.tcp_rmem = 4096 87380 16777216
net.ipv4.tcp_wmem = 4096 65536 16777216
net.core.netdev_max_backlog = 30000

net.ipv4.route.redirect_load = 20
net.ipv4.route.redirect_number = 9
net.ipv4.route.redirect_silence = 20480
net.ipv4.udp_mem = 5400 7200    10800
net.netfilter.nf_conntrack_tcp_timeout_established=86400

Weet iemand hoe ik die haperingen door de dhcp renew kan tegengaan?

• TSS_Droopy
Tarabass schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:16:
Ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer naar KPN zou gaan, na 15 jaar een mobiel abonnement gehad te hebben werd ik van de één op de andere dag afgesloten omdat ik 2 dagen te laat betaald zou hebben, dus ik heb ook mijn principes aan de kant moeten zetten. Maar de 15de komen ze de boel aansluiten en ik zal blij zijn.

Ik wil best een proefkonijn zijn, maar daar moet wel wat tegenover staan. Ten eerste moet het duidelijk zijn dat ik dat ben en dat beide partijen dit zo zien. Bij Tweak ben je nu een proefkonijn, betaal je het volle pond, en is er maar weinig waardering naar de klant toe. Ik snap best dat het technisch gezien een aantrekkelijke provider is, ik maak er ook dankbaar gebruik van, maar heb ook een gezin die wat te vertellen heeft.
Volledig mee eens...
Is de overstap tegenwoordig al zonder downtime (langer dan een dag)? En heb je tweak dan ook al opgezegd?

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

TSS_Droopy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:19:
[...]

Volledig mee eens...
Is de overstap tegenwoordig al zonder downtime (langer dan een dag)? En heb je tweak dan ook al opgezegd?
KPN claimt gewoon de lijn dus hoogstwaarschijnlijk heb ik geen downtime. Maar dat gaan we mee maken. Ook zeggen zij mijn abonnement op bij Tweak. Ik heb hier overigens nog steeds geen bevestiging van gekregen van Tweak. Ik zou de 28ste overgezet worden van groen naar sparql, maar dit is niet gebeurd. Dus waarom mijn lijn icm met de EB van tweak het nog doet is een raadsel.

Ik betaal overigens al wel maanden de sparql-prijs, die geweldige aanbieding die mij 15 euro meer kost per maand of zo.

[edit]
Ik moet trouwens wel even een kanttekening plaatsen. Ik stond niet als actieve lijn in het systeem. Ik ben dus niet aangemeld door Tweak zodat zij geen 'huur' hoeven af te dragen over mijn lijn. Dit was mogelijk omdat ik in een nieuwbouwwoning zit en de lijn dus nog vrij was toentertijd. Schijnt wel vaker te gebeuren overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarabass op 04-09-2014 21:32 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:53

Freakie1NL

Grote Baas

Tarabass schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:16:

Helemaal mee eens, klant sinds bijna het eerste uur (thans toen nog via mijn ouders) en dan uiteindelijk zo behandeld worden ;w .

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• TSS_Droopy
Volgens mij de juiste stap om weg te wezen. Voor een collectieve overstap sta ik open als dat wel goed geregeld wordt.

Overigens merk ik dat ik soms ook haperingen op mijn tv heb (Dordrecht). Dit ligt zo te zien aan mijn eigen config, want hij hapert alleen als ik ga downloaden. In mijn Draytek heb ik VLAN prioriteit ingesteld.
Kan hier tussen 0 en 7 kiezen. Is een hoger getal ook wel een hogere prioriteit?

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Hier was het de hele avond weer een drama.
Ik denk dat ik tweak nu ook ruim de tijd heb gegeven verbeteringen in hun systeem aan te brengen.
Echter zoals het nu gaat zie ik geen vorderingen meer en zijn ze op een doodspoor beland.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat zoals het er nu naar uitziet sparqle boven hun hoofd uitgegroeid is en ze het waarschijnlijk zelf ook niet meer weten.
Het wordt zo langzamerhand tijd voor iets anders en zie ook wel iets in een collectieve overstap als er maar is die DVBC in het pakket heeft.

• bullseye1977
  • Laatst online: 14:15
Hier ook weer stotterend beeld. Filmwijk almere. Hoe sterk sta je door ze in gebreken te stelen en dan over te stappen naar een andere aanbieder. Zolang een andere aanbieder de lijn kan claimen kan je over toch... Ik ga de discussie met de deurwaarder daarna graag aan.

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
HIer ook (1115BB) hele dag drama (VDSL): Geen internet verbinding met de Zyxel modem.

Wat te doen zonder internet en TV?
Gezin heeft het zich naar de zin gemaakt met boeken en vroeg naar bed gaan :)
Zo ging het dus vroeger ook.

Enniewee: Tweak opgezegd per 28-08 en op aanbieding van KPN ingegaan.
For the time being nu bij Tweak: Sparql heeft het de eerste dag goed gedaan (2-9 - ik was het gehele weekend afwezig).
Vandaag dezelfde problemen met het Zyxel VMG8324-B10A modem.
Bij inschakelen knippert de Powerled, daarna gaat netwerk led aan.
Dan even gaat de led van de WiFi aan en daarna donker en begint het weer van voren af aan.

Vanavond het oude P-2812HNU-F1 modem teruggeplaatst en verhip er is een verbindig met Internet.
Alleen geen IPTV van Sparql.

Is dit op 1 of andere wijze nog aan de praat te krijgen? Ik heb gezocht in het draadje over VLAN instellingen, maar het is mij niet duidelijk geworden waar ik dit kan instellen op het oude Zyxel modem.
Mag ik de hulp van een medetweaker hierbij inroepen?

• NME70
Er is wel signaal maar geen beeld voor de Sparql STB icm met de Zyxel P-2812HNU-F1.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:15
NME70 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:55:
HIer ook (1115BB) hele dag drama (VDSL): Geen internet verbinding met de Zyxel modem.

Wat te doen zonder internet en TV?
Gezin heeft het zich naar de zin gemaakt met boeken en vroeg naar bed gaan :)
Zo ging het dus vroeger ook.

Enniewee: Tweak opgezegd per 28-08 en op aanbieding van KPN ingegaan.
For the time being nu bij Tweak: Sparql heeft het de eerste dag goed gedaan (2-9 - ik was het gehele weekend afwezig).
Vandaag dezelfde problemen met het Zyxel VMG8324-B10A modem.
Bij inschakelen knippert de Powerled, daarna gaat netwerk led aan.
Dan even gaat de led van de WiFi aan en daarna donker en begint het weer van voren af aan.

Vanavond het oude P-2812HNU-F1 modem teruggeplaatst en verhip er is een verbindig met Internet.
Alleen geen IPTV van Sparql.

Is dit op 1 of andere wijze nog aan de praat te krijgen? Ik heb gezocht in het draadje over VLAN instellingen, maar het is mij niet duidelijk geworden waar ik dit kan instellen op het oude Zyxel modem.
Mag ik de hulp van een medetweaker hierbij inroepen?
Als de P-2812HNU-F1 modem nog steeds signaal krijgt en werkt (behalve tv), dan is jouw lijn niet goed overgezet maar heeft kpn wel de stream eraf gehaald. Zit zelf ook op vdsl en enkel met de nieuwe modem krijg ik nu signaal en met de P-2812HNU-F1 blijft het dood.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Sparql Almere hapert weer. Of hangt.

Rtl 4 idd weer erg veel haperingen! Jammer

Het ging zo goed de afgelopen dagen

Nu rtl late night in de stotter mode zucht.

• NME70
badboynova schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:10:
[...]

Als de P-2812HNU-F1 modem nog steeds signaal krijgt en werkt (behalve tv), dan is jouw lijn niet goed overgezet maar heeft kpn wel de stream eraf gehaald. Zit zelf ook op vdsl en enkel met de nieuwe modem krijg ik nu signaal en met de P-2812HNU-F1 blijft het dood.
Vreemd.
De lijn is per 28-08 overgezet volgens de brief van Tweak.
Bij terugkeer per 1-9 heb ik vastgesteld wat jij zegt: P-2812HNU-F1 deed het niet meer.

Daarna heb ik de nieuwe Zyxel aangesloten en verrek: alles werkt weer (op 1-9)
Op 2-9 heeft het ook gefunctioneerd met de nieuwe Zyxel modem en de Sparql STB.

Zou de lijn nu al zijn geclaimd door KPN? Omzetting vindt eerst per 23-09 plaats, als Tweak de opzegging juist verwerkt. Ik heb nog geen bevestiging.

[ Voor 16% gewijzigd door NME70 op 04-09-2014 23:16 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zal geluk hebben, ik zie dat er vandaag weer veel issues waren, maar ik heb nergens last van gehad.

Zijn er meer in Enschede, die behalve bijvoorbeeld opnemen en pauzeren enzo, totaal geen problemen hebben?

Ik ben het er wel een beetje mee eens, dat het er op lijkt dat Tweak/Cambrium zich een beetje verslikt heeft in de benodigdheden voor een stabiel TV-platform.

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 04-09-2014 23:20 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31

Pocketware

Internet ligt nu helemaal plat (Almere-Buiten); krijg geen IP adressen meer op internet en TV. Leve UPC van de buurman 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nijkerk lag de boel er net ook uit, tv doet het weer nu en internet ook

edit: even later lag het er weer uit,vanmorgen reset gedaan op modem en nu weer verbinding

ik heb trouwens 100/100 maar heb nog geen ene keer me snelheid gehaald

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3737661942.png

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet in Almere-Buiten nog steeds down. Power-cycle mag niet baten. Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31

Pocketware

en een reset (10 sec) ook niet... Al sinds gisteravond 22:32 uur plat...

Dit is de druppel; het wordt vandaag zoeken naar een alternatief. Welke provider is een goede vervanger voor Tweak? Het liefst een waarbij ik mijn eigen Amino met recording functionaliteiten (hdd) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:56:
Internet in Almere-Buiten nog steeds down. Power-cycle mag niet baten. Zucht
Ik ben gewoon verbonden met alles (internet, TV en telefonie) ook almere-buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Almere buiten landgoederenbuurt hier. Vanaf gisteren avond 22:10 geen internet meer hier. Nu met wakker worden nog steeds niet. De zyxel kan het netwerk niet vinden. Onderbrekingen kan ik hebben, maar dit niet. Niemand te bereiken van de helpdesk omdat de boel nog niet open is. Ik hoop dat ze bezig zijn het probleem op te lossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de helpdesk gebeld. Men wist nog niet van een issue maar kon wel zien dat er sinds gi av 1015 geen lease meer was verstrekt. Heb ook nog maar even gezegd dat er meerdere mensen last van hebben. De tech. dienst gaat t uirzoeken. Afwachten dus maar.

Zou een provider dit soort zken niet moeten monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Ja, monitoren zou elk zelfrespecterende isp 24/7 moeten doen. Zeker nu dat wij als klanten de proefkonijnen zijn van Tweak. Het is echt compleet belachelijk dat een helpdesk vanaf 21 uur niet meer bereikbaar is bij een dienst zoals tv via het inet. Er zitten zoveel technische aspecten aan een tv verbinding via het inet dat in mijn optiek er gewoon 24/7 ondersteuning moet zijn. Er kunnen zoveel dingen fout gaan..... blijkt maar weer....

Het product van Tweak rammelt aan alle kanten en ik was het al zat, maar dat "ze nog niet op de hoogte waren vanmorgen van het feit dat een hele wijk sinds gisterenavond geen lease meer heeft gehad" slaat echt alles. Dit is wel een startsein voor mij om eens verder te kijken dan Tweak. Dit had gisterenavond al gezien moeten worden. Stelletje amateurs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Issue is nu wel gefixed (internet werkt weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
TokkieB schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:18:
Het product van Tweak rammelt aan alle kanten...
Ooit een jaar of 10 geleden TweakDSL gehad en dat was ook al brak. Bijna een jaar lang pingtijden van over de 100ms gehad waardoor online gaming praktisch onmogelijk was.

Nooit meer een hobby-isp voor mij.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Yup. Net na het posten van mijn eerdere gaat de telefoon over op de zyxel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:11:
In Nijkerk lag de boel er net ook uit, tv doet het weer nu en internet ook

edit: even later lag het er weer uit,vanmorgen reset gedaan op modem en nu weer verbinding

ik heb trouwens 100/100 maar heb nog geen ene keer me snelheid gehaald

[afbeelding]
Ik heb in Nijkerk eigenlijk 0 problemen met de verbinding.

Gisteravond tussen 0:00 en 1:00 ook geen disconnect gehad.

Televisie lijkt bij mij ook stabiel, al kijk ik daarvoor te weining tv om helemaal zeker te zijn.

De bandbreedte lijkt ook in orde, dit is zojuist met TV aan. (ik laat de sparql box aanstaan ivm dat standby probleem)

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik mijn eigen hardware gebruik, ik heb de zyxel niet in gebruik...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3737774777.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
[message=42834547,noline]RonnieB82 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:27

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik mijn eigen hardware gebruik, ik heb de zyxel niet in gebruik...
Wat voor hardware gebruikt je ipv de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:23
Ook ik zit in Nijkerk en heb gene problemen..Internet, telefonie en live tv zijn prima en het enige wat ik gemerkt heb ik dat als ik on demand pauzeer dat ik daarna na het weer starten wat hickups heb.

Wel heb ik problemen met het aansturen van de sparql boxen en het niet kunnen pauzeren van live tv..maar goed, vooralsnog is dat ook de enige klacht.

Edit; ik gebruik de standaard tweak hardware overigens..

[ Voor 7% gewijzigd door bvsteyn op 05-09-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

basd123 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:37:
[...]

Wat voor hardware gebruikt je ipv de Zyxel?
Ik gebruik een Cisco ASA 5505. (en een Cisco SPA112 voor voice)

Deze heb ik via mijn werk geregeld. (zodat ik thuis wat zaken kan testen uitproberen)
Al zou ik deze voor prive niet aanraden, het kreng is flink duur, vooral ook omdat je een extra security licentie nodig hebt om deze werkend te krijgen met de vlan's. (en dan is het ook nog eens max 100mbit)

Maar er zijn volgens mij nog wel een aantal andere (goedkopere) routers die de zyxel kunnen vervangen als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
Het lijkt erop dat er sprake is van een algehele storing van de verbinding, maar niet bij iedereen?
Vanavond weer de ZyXEL VMG8324-B10A aansluiten en kijken of het werkt.

-
Welke betaalbare alternatieve router zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Heel sterk. Probleem alleen is dat TWEAK er de tijd voor neem voordat ze reageren op je brief. Bij mij nu al bijna 2 maanden. Maar volgens het laatste van de 15 telefoontjes, blijkt dat ze nu wel goedkeuring gaan geven aan contract beindiging.

Zorg dat onderstaande minimaal in de getekende (en gescande) brief staan:
- datum
- gebreken
- redelijke termjin die je stelt 2 tot 4 weken zodat tweak alle problemen kan oplossen

Na deze termijn moet je formeel melden dat ze in verzuim zijn en dat je per direct het contract wilt ontbinden.Met een beetje geluk (of wat druk door veel in de social media hierover te praten) ben je over 2 tot 3 maanden van je contract af.
bullseye1977 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:47:
Hier ook weer stotterend beeld. Filmwijk almere. Hoe sterk sta je door ze in gebreken te stelen en dan over te stappen naar een andere aanbieder. Zolang een andere aanbieder de lijn kan claimen kan je over toch... Ik ga de discussie met de deurwaarder daarna graag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-08 21:46
Ik heb ze 2 weken geleden in gebreken gesteld. ze hebben nog tot morgen om te problemen op te lossen.
Ik had last van haperde TV.
Spontane reboot van de router.
Kan niet pauzeren en opnemen.
Verbinding valt regelmatig weg.
Nat rules die verdwijnen. (nu heel lastig, want kan niet meer remote bij me PC komen om bestanden op te halen die in nu nodig heb.)
Soms geen reactie op mails en dergelijk, want telefoon zijn ze amper te bereiken.
Kan niet alle TV zenders ontvangen.
En nog wel meer kleine dingen.

morgen kan ik dus hopelijk weer een lijn bij XS4ALL aanvragen.

Ik raad iedereen af om met tweak in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
NME70 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:05:
Het lijkt erop dat er sprake is van een algehele storing van de verbinding, maar niet bij iedereen?
Vanavond weer de ZyXEL VMG8324-B10A aansluiten en kijken of het werkt.

-
Welke betaalbare alternatieve router zouden jullie aanraden?
Er zijn volgens mij weinig redelijk betaalbare alternatieven. Grootste probleem is dat er in de meeste routers geen standaard VLAN support zit. Met alternatieve firmware wordt the throughput al snel een probleem. In de Zyxel zit een dualcore processor, dus qua hardware is het een vrij stevige modem.

Ik heb het geprobeerd op een redelijke budget router (TP-Link TL-WDR4300), maar dit geeft veel stotteringen in de TV en de througput zakte ook in tot onder de 100Mbit.

Wat ik zo in dit draadje gelezen heb is een Draytek 2130Vn een redelijk alternatief, maar zit je ook alweer zo op ongeveer 200 euro. Als je geen telefonie nodig hebt zou je kunnen kiezen voor een Draytek 2130n voor 150 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door hovemt op 05-09-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb de knoop doorgehakt ik wil toch weg bij tweak. (Met pijn in mijn hart)
Mijn vrouw en kinderen worden gek van het gehaper van de televisie
Het is gewoon niet meer uit te leggen.
Wij hebben sinds 16 juni geeneens 2 weken achter elkaar normaal tv kunnen kijken.
Jammer want we hebben voor 16 juni nooit problemen gehad.

Ik heb tweak gebeld maar zijn houden mij vast aan mijn contract die tot april 2015 loopt. (Ik had mijn pakket gedowngrade waardoor ik een nieuw jaar contract kreeg)
Ik moet hun nu dus in gebreke stellen.
Hoe pak ik dit aan?
Wat is een redelijke wettelijke termijn die ik hun moet stellen om de problemen op te lossen?
Wie kan mij op weg helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 05-09-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:04:
Ik heb de knoop doorgehakt ik wil toch weg bij tweak. (Met pijn in mijn hart)
Mijn vrouw en kinderen worden gek van het gehaper van de televisie
Het is gewoon niet meer uit te leggen.
Wij hebben sinds 16 juni geeneens 2 weken achter elkaar normaal tv kunnen kijken.
Jammer want we hebben voor 16 juni nooit problemen gehad.

Ik heb tweak gebeld maar zijn houden mij vast aan mijn contract die tot april 2015 loopt. (Ik had mijn pakket gedowngrade waardoor ik een nieuw jaar contract kreeg)
Ik moet hun nu dus in gebreke stellen.
Hoe pak ik dit aan?
Wat is een redelijke wettelijke termijn die ik hun moet stellen om de problemen op te lossen?
Wie kan mij op weg helpen?
http://www.dejuridischehe...2-in-gebreke-stellen.html

Dit is dus niet vastgelegd. Maar in dit geval zou ik uitgaan van 2 weken. Zeker gezien de periode waarin de problemen zich al voordoen is dit een aannemelijke periode van overlast alvorens af te willen stappen van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Is ook geen rozengeur en maneschijn,ben er gelukkig net weg,wat een ellende die gasten,mijn broer heeft ook xs4all en ook dikke ellende,(geen WiFi,box wat niet series op kan nemen)Met name die flut Fritz' box wat een waardeloze router(snap niet dat het ding zo duur moet zijn)Xs4all is het sloofje van KPN.

Oké je kunt tv kijken,maar veel verder kom je bij xs4all ook niet.Heb nu 3weken tweak en heb het mooiste beeld bij tweak(11 jr. Upc en 1 jaar xs4all)
Kan nu maar 8 uur opnemen daar red ik mij voorlopig wel mee,pauzeren live tv vind ik wel jammer,maar voor de rest......tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wat raden jullie aan kwa prijs/kwaliteit?
Er zijn momenteel behoorlijk wat spelers op de markt.
Ik blijf wel liever bij het glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hullemah schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:59:

Is ook geen rozengeur en maneschijn,ben er gelukkig net weg,wat een ellende die gasten,mijn broer heeft ook xs4all en ook dikke ellende,(geen WiFi,box wat niet series op kan nemen)Met name die flut Fritz' box wat een waardeloze router(snap niet dat het ding zo duur moet zijn)Xs4all is het sloofje van KPN.

[...]
Apart. AVM staat over het algemeen erg goed aangeschreven met hun Fritz!boxes. Solcon levert ze bijvoorbeeld ook bij hun VDSL lijnen. En dat is toch een provider "met naam" (net als XS4all ook nog wel een beetje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:59:
[...]

Apart. AVM staat over het algemeen erg goed aangeschreven met hun Fritz!boxes. Solcon levert ze bijvoorbeeld ook bij hun VDSL lijnen. En dat is toch een provider "met naam" (net als XS4all ook nog wel een beetje is).
Ik heb voordat ik naar tweak ging 3 jaar XS4ALL gehad, alleen bij het aansluiten waren wat problemen maar voor de rest van de 3 jaar geen problemen gehad. TV was altijd goed en internet is nooit uitgevallen.
De fritz.box vond ik een goede router, niet de uitgebreidste maar zeker een goede performance en WIFI.
Ik zag nu dat XS4ALL de AC versie levert. Dat is toch zeker 10x beter dan de tweak zywal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Ik zag nu dat XS4ALL de AC versie levert. Dat is toch zeker 10x beter dan de tweak zywal.

10x beter dan zyxel??Dacht het niet,heb 5mnd de fritzbox in de huiskamer gehad,waardeloos ding en WiFi goed van dat ding,met 3 meter valt de ontvangst al weg,heb de zyxel hier nu 3 weken staan en ding draaid als een tierelier niks geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als ik een managed switch koop, kan ik dan m'n telefonie via de ZyXEL en internet en TV via m'n eigen router laten lopen? En zijn er nog speciale eisen voor zo'n managed i?

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOne op 05-09-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Duizendstraal
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 13:51
Wij zijn ook per 11 augustus overgaan op de Zyxel router met SPARQL IPTV. Dit werkte meteen allemaal. Tenminste dat leek zo op het oog.

Dat de Radio het nog niet doet en de stand-by knop van de afstandsbediening nog niet werkt is tot daar aan toe, maar de betrouwbaarheid van de Zyxel is tot nu toe ver te zoeken.
Ik moet regelmatig herstarten omdat http op poort 80 verkeer vastloopt. https, nntp etc. verkeer blijven dan prima doorwerken. Het kan een uur zijn of een dag maar het stopt er gewoon mee. Alleen een herstart van de router lost het weer op. Helaas zijn dan weer de Port Forwarding settings niet meer actief (known issue).
Vorige week problemen met VOIP dat als we gebeld worden wij bij het opnemen een ingesprek toon krijgen maar dat de beller verbonden wordt met een oude mevrouw die wij niet kennen. Pas als we een tweede keer gebeld worden, kunnen wij opnemen. Dat zou opgelost moeten zijn volgens Tweak ook al hebben ze geen idee hoe dit kan ontstaan.

Alle firmwares en restores naar default settings ten spijt, is het nog steeds niet zo betrouwbaar als de Experiabox/Draytek2850Vn combo die ik hiervoor 2,5 jaar had draaien.

Dus ik ben vanmiddag gestart met de Zyxel te vervangen door de Draytek. Het Tweak netwerk is wat 'opener' als die van de KPN en met wat hulp van dit forum kom ik een heel eind. Internet en VOIP draaien, maar dat IPTV op VLAN4 kost mij nu erg veel tijd. Al die Drayteks die op fora genoemd worden, hebben steeds een andere GUI of wijze van settings opgeven waardoor ik het niet draaiend krijg.

Is er iemand die voor de 2850Vn de juiste settings tot in detail heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Statuspagina is weer geupdate:
Update 5 september 15:30

1: Haperend beeld in Almere

Afgelopen week heeft een aantal klanten in Almere haperingen in hun televisiesignaal ervaren. Wij hebben deze haperingen zelf ook gezien en afgaande op het aantal gebruikers dat deze haperingen ervaart gaan wij inmiddels uit van een netwerkstoring in Almere. Deze haperingen zijn natuurlijk erg vervelend en moeten zo snel mogelijk worden opgelost. Omdat deze haperingen enkel in de avond optreden zullen wij de komende avonden standby staan en zullen deze zo snel als mogelijk oplossen. Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dit moment laden de plaatjes niet in de balk onderaan tijdens het zappen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Waar ligt het eigenlijk aan dat de Zyxel zo slecht te bereiken is via WLAN? Het menu bij mij laadt vrijwel nooit volledig, wat een reboot onmogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
hullemah schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:16:

10x beter dan zyxel??Dacht het niet,heb 5mnd de fritzbox in de huiskamer gehad,waardeloos ding en WiFi goed van dat ding,met 3 meter valt de ontvangst al weg,heb de zyxel hier nu 3 weken staan en ding draaid als een tierelier niks geen problemen.
Ik heb echt nooit problemen gehad met de frits.box. daarmee had ik tenminste normaal wifi op me slaap kamer. dit dat wel op 5GHz, maar dat kan de zyxel niet eens. mijn zyxel reboot om de zo veel dagen spontaan (error "Out of MDM shared memory need to reboot") en zins de firmware update die ik van tweak moest uitvoeren zijn dan vervolgens alle NAT rules weg. Ben dan dus weer buitengesloten van me eigen internetverbinding, zo als vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik had een mail naar de HD van Tweak gestuurd ivm heel hoge ping (15ms), te lage download (80 Mb/s), te lage upload (70Mb/S) en haperen beeld bij kijken fox sport op PC (gestart na overgang naar Sparql, daarvoor wel normale snelheid, normaal beeld) en als extra het haperen van HBO On Demand.

Ik had van zowel voor als na Sparql screenshots meegestuurd van snelheidsmetingen.

Kreeg het volgende geweldige antwoord (letterlijke copy-paste.....):
Geachte klant,

Het zou heel erg kunnen dat de problemen zich voortdoen omdat u een
draadloze verbindings set gebruikt. Wij raden u aan om uw televisie
met een directe bekabeling vanuit de zyxel aan te sluiten, en te
kijken of het probleem zich blijft voortdoen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

En dat wordt er gezegd dat de HD een hoog niveau heeft......

Het irritatie gehalte wordt steeds groter en het overstappunt komt helaas dichter en dichter bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
vincitori schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:42:
Ik had een mail naar de HD van Tweak gestuurd ivm heel hoge ping (15ms), te lage download (80 Mb/s), te lage upload (70Mb/S) en haperen beeld bij kijken fox sport op PC (gestart na overgang naar Sparql, daarvoor wel normale snelheid, normaal beeld) en als extra het haperen van HBO On Demand.

Ik had van zowel voor als na Sparql screenshots meegestuurd van snelheidsmetingen.

Kreeg het volgende geweldige antwoord (letterlijke copy-paste.....):
Geachte klant,

Het zou heel erg kunnen dat de problemen zich voortdoen omdat u een
draadloze verbindings set gebruikt. Wij raden u aan om uw televisie
met een directe bekabeling vanuit de zyxel aan te sluiten, en te
kijken of het probleem zich blijft voortdoen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

En dat wordt er gezegd dat de HD een hoog niveau heeft......

Het irritatie gehalte wordt steeds groter en het overstappunt komt helaas dichter en dichter bij
Ik kreeg precies het zelfde stukje, vandaag voor de 3e keer zelfs. Wel erg raar want ik heb nog voor het opleveren van de lijn contact gehad met de SD om te vragen of ik gewoon mijn devolo kon blijven gebruiken. En dit kon gewoon volgens de medewerker. Ik kan namelijk niet netjes een kabel naar mijn slaapkamer trekken. ook heb ik aangegeven dat mijn tv die met een kabel op de router zit ook nog steeds hapert.

Echt heel veel spijt van het weggaan bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Marcel Duizendstraal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:50:
...

Alleen een herstart van de router lost het weer op. Helaas zijn dan weer de Port Forwarding settings niet meer actief (known issue).
...
Ik vind het toch wel irritant dat het bij ONS een known issue is, maar Tweak nog steeds geen bevestiging hiervan heeft gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb het net bevestigd gekregen per mail, ook het DHCP probleem is aan mij bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervano
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 19:33
Heeft iemand enig idee hoe ik de nummerherkenning aanzet in de Zyxel? Deze moet op FSK staan maar de optie zie ik nergens.
Ik heb het gevoel dat de nummerherkenning verdwenen is bij de firmware upgrade naar versie 5, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Petervano schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:13:
Heeft iemand enig idee hoe ik de nummerherkenning aanzet in de Zyxel? Deze moet op FSK staan maar de optie zie ik nergens.
Ik heb het gevoel dat de nummerherkenning verdwenen is bij de firmware upgrade naar versie 5, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is een setting op mijn.tweak.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
hovemt schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:12:
[...]

Er zijn volgens mij weinig redelijk betaalbare alternatieven. Grootste probleem is dat er in de meeste routers geen standaard VLAN support zit. Met alternatieve firmware wordt the throughput al snel een probleem. In de Zyxel zit een dualcore processor, dus qua hardware is het een vrij stevige modem.

Ik heb het geprobeerd op een redelijke budget router (TP-Link TL-WDR4300), maar dit geeft veel stotteringen in de TV en de througput zakte ook in tot onder de 100Mbit.

Wat ik zo in dit draadje gelezen heb is een Draytek 2130Vn een redelijk alternatief, maar zit je ook alweer zo op ongeveer 200 euro. Als je geen telefonie nodig hebt zou je kunnen kiezen voor een Draytek 2130n voor 150 euro.
Ik zit zelf aan een tplink Archer c7 v2 te denken of een c8 kan prima tot 1gb en wan-lan is goed voor 850mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

hovemt schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:12:
[...]

Regel een klein kastje, moederbordje met 2x gbit LAN aan boord en een budget intel CPU er op, tadaah , router.

Ben van plan zelf zoiets aan te schaffen als vervanging voor dat zyxel kreng en dan OpenBSD erop ofzo.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Rude-Dog schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:02:
[...]

Ik vind het toch wel irritant dat het bij ONS een known issue is, maar Tweak nog steeds geen bevestiging hiervan heeft gegeven!
Tja, als ik van te voren wist dat ze bijna alleen maar "beta" producten verkopen, was ik nooit overgestapt. Ik vind het ook kwalijk dat ze mij niet de oude firmware willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervano
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 19:33
liquid51 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:09:
[...]

Dat is een setting op mijn.tweak.nl.
Het gaat om binnenkomende gesprekken. De nummerherkenning op mijntweak staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik kreeg vandaag een apart telefoontje van Tweak. Ze wilde me gaan migreren maar dit lukte niet. De lijn was geclaimd en of ik daar iets van wist. Ik geef aan dat ik over ben gestapt op een andere provider en dat ik gebruik maakte van de overstapservice. Waarop Tweak mij vertelde dat ze niet zijn aangesloten bij de overstapservice waardoor mijn nieuwe provider Tweak niet kan opzeggen. Dit moet ik dus zelf doen middels een briefje.

Toch raar dat zij dan niet kunnen migreren van Groen naar Sparql, terwijl KPN pas vanaf 15 september aangesloten wordt. Nouja, ik vind het best want dit betekent dat ik toch 15 september gewoon Groen heb, en vanaf 15 september direct over kan op KPN :)

Maar let dus op dat als je Tweak wilt opzeggen je dit ondanks opzegservices toch zelf moet doen. Ook als zij gewoon zien dat iemand anders de lijn gekaapt heb. Vraag me wel af hoe het zou gaan als ik niet zou opzeggen, want hoe kunnen zij diensten leveren op een lijn waar ze niet bij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Ik had multiping opengezet naar een paar van hun server, websites en interne ip adressen. Om de lijn en netwerk te monitoren.
Nu lijkt het er op dat tweak ping en tracert geblokkeerd heeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
rob2011 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:16:
[...]

Ik zit zelf aan een tplink Archer c7 v2 te denken of een c8 kan prima tot 1gb en wan-lan is goed voor 850mbit
Die wan-lan throughput is met de stock firmware, zonder firewall en VLAN. Ga er maar van uit dat dit behoorlijk gaat inzakken als je vlans gaat instellen en dergelijke.
Aaargh! schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:30:
[...]

Regel een klein kastje, moederbordje met 2x gbit LAN aan boord en een budget intel CPU er op, tadaah , router.

Ben van plan zelf zoiets aan te schaffen als vervanging voor dat zyxel kreng en dan OpenBSD erop ofzo.
Ik zat ook al te kijken naar zo'n Ubiquiti Edgerouter Lite. Is mooi klein en zou een prima throughput moeten geven, ook met firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Krijg net mail van tweak.
"Ik zie dat u ook een ingebrekestelling heeft verzonden, helaas kunnen wij deze niet in behandeling nemen
de reden hiervoor is dat wij een minimaal termijn hanteren van 4 weken."

1 dag voor dat ik ze in verzuim stellen.
Ik geloof niet dat ze met 2 weken meer mij nog te vrede kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Update 5 september 15:30

1: Haperend beeld in Almere

Afgelopen week heeft een aantal klanten in Almere haperingen in hun televisiesignaal ervaren. Wij hebben deze haperingen zelf ook gezien en afgaande op het aantal gebruikers dat deze haperingen ervaart gaan wij inmiddels uit van een netwerkstoring in Almere. Deze haperingen zijn natuurlijk erg vervelend en moeten zo snel mogelijk worden opgelost. Omdat deze haperingen enkel in de avond optreden zullen wij de komende avonden standby staan en zullen deze zo snel als mogelijk oplossen. Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Dit is gewoon een capaciteits probleem. Het eigen netwerk van Tweak kan het gewoon niet aan. Is alleen savonds dus ra ra hoe kan het... Wat een enorme faal company is het ook. En ook blijven adverteren met opnemen, second screen pauzeren.. Ik ga ze ingebreke stellen en wil pleite... KPN is nu in de aanbieding incl andere usenet aanbieder kom ik op het zelfde uit. Geen hbo maar dat is ook geen gemis.. Daar hebben we popcorntime voor. En en gratis spotify...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
Ik heb nog maar eens een filmpje gemaakt van 1 minuten.
zo kijk ik dus dagelijks tv.
http://youtu.be/R2QcgBPYLHU
En dit is met een korte kabel direct op de router.

[ Voor 18% gewijzigd door liquid51 op 05-09-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van 22 aug. zonder verbinding gezeten
afgelopen woensdag avond werkte het weer
wat een kolere ding die zyxell (laatste fw er in)
reboot spontaan meerdere keren
gelukkig geen sparql genomen

tijd om bij deze prutsers weg te gaan en raad dat iedereen aan
was klant van het eerste uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
liquid51 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:33:
Ik heb nog maar eens een filmpje gemaakt van 1 minuten.
zo kijk ik dus dagelijks tv.
http://youtu.be/R2QcgBPYLHU
En dit is met een korte kabel direct op de router.
Dat zou ik nog geen avond volhouden denk ik...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Barre73 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:42:
[...]

Da's wel heel brak idd. Begrijp ik het goed dat alleen mensen op Tweak's eigen netwerk zijn geimpacteerd door dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid51
[...]

Ik heb zo het WK voetbal moeten kijken, maakt het ook niet leuker. Soms valt het wel, maar meestal is het zo. eerst dacht ik van het zijn opstart problemen, maar wordt helemaal ziek van die gasten.

Hoop dat me ingebrekestelling tot een rechtszaak uit loopt. Weet wel zeker dat de rechter me hier gelijk in gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
[...]

Hier exact zo...filmwijk almere. Ook een filmpje

http://youtu.be/JPViMZ16nCU
Pagina: 1 ... 88 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.