Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.802 views

Onderwerpen

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Dukejohn schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:20:
In de update van Tweak vandaag nog steeds geen nieuws over de app's
:-( erg jammer
Wellicht dat de werkzaamheden van het encryptie platform een voorbode is dat deze app's spoedig komen.

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 16:37
Vorkie schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:20:
[...]

Maar zeg ook niet dat het een gebruikersfout is, maar alleen roepen dat hij veel problemen heeft geeft ons geen kans om iets aan te wijzen toch ;-)
True, ik heb bij mij eea aan logging aangezet.. maar toen werkte het weer :P

PSN: proditaki specs

Verwijderd

incomer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:51:
[...]

Iemand nog ideeen waarom het beeld zwart blijft maar wel de programmering etc geladen wordt (dus route is goed maar streams komen er gewoon niet doorheen ofzo..)
Ik heb hier precies hetzelfde probleem maar dan op VDSL met een Zyxel.

• proditaki
incomer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:51:
[...]

Iemand nog ideeen waarom het beeld zwart blijft maar wel de programmering etc geladen wordt (dus route is goed maar streams komen er gewoon niet doorheen ofzo..)
Dat kwam bij mij voor toen ik de IGMP proxy niet aan had staan.
De multicast streams komen dus niet aan bij je Sparql box.

Dit kan aan meerderen dingen liggen.

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Wij merken veel dat dergelijke problemen veroorzaakt worden door draadloze verbinding sets (Devolo's bijvoorbeeld)
Het netwerkverkeer devolo's gaat via uw stroomnet.
Dus niet draadloos

Maar tweak heeft wel gelijk dat je aan je devolo nog eens een draadloos modem of wifi access point er aan knoopt dat gaat nooit goed.

Er zijn drie typen Devolo dLAN adapters op de markt met snelheden van 14, 85 en 200 Mbps.
En die van 200 Mbps kan moeiteloos de spaql aan,rechtstreeks op uw zyxel modem.denk ik?

Slechte bekabeling.ja de mening is verschillend als je niks hebt veranderd dus van tweak blauw of groen dan ligt het niet aan slechte bekabeling.
Het internet signaal van tweak is niks anders dan kpn of glashard of andere providers.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
proditaki schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:57:
[...]

Dat kwam bij mij voor toen ik de IGMP proxy niet aan had staan.
De multicast streams komen dus niet aan bij je Sparql box.

Dit kan aan meerderen dingen liggen.
Heb ik wel aanstaan, wel zie ik dat er geen verkeer door gestuurd wordt (als je bij igmp proxy in web interface van mikrotik kijkt)

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Kijk ook of je 'Sparql' static route wel op de gateway staat die op dat VLAN doorkrijgt via DHCP. Dus niet op de interface, maar echt op dat IP :)

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik weet niet zeker of ik de IGMP snooping functie helemaal goed begrijp.
Ik heb mijn setup opgesplitst in VLANs zowel aan de WAN als aan de LAN kant.
Vanaf de Genexis gaat het het naar een Cisco SLM switch (poort 1).
Hierna gaat poort 2 naar mijn Draytek WAN2 (VLAN34) en poort 3 naar mijn Draytek WAN1 (VLAN4) voor IPTV.
Heeft het dan nut om op poort 1 (uplink) en 3 (IPTV WAN kant) van de switch IGMP snooping aan te schakelen? Of doet dat niks? Kan het kwaad?
Mijn eigen interpretatie van de Wiki pagina leek het mij het beste om het uit te zetten.
Aan de LAN zijde heb ik het wel aanstaan op de Draytek maar ook niet op de switch omdat deze ook al gesplitst is in VLAN's en de STB's op een eigen VLAN staan.

Iemand enig idee?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:08
Haay schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:24:
Ik heb nog steeds een probleem met de SIP telefonie van Tweak. Wanneer ik de ZyXEL reboot dan werkt de telefonie. Ik kan bellen (krijg een kiestoon wanneer ik de 'hoorn van de haak neem') en ik kan gebeld worden. Maar na verloop van tijd, en wat dat precies veroorzaakt weet ik niet, raakt de lijn 'bezet'. Als ik dan uitgaand wil bellen krijg ik geen kiestoon maar een 'in-gesprek' toon. En mensen die mij proberen te bellen krijgen ook continue een in-gesprek toon. Pas wanneer ik de ZyXEL weer een reboot geef wordt de lijn weer vrij gegeven.

Ik heb het vermoeden, maar dat heb ik nog niet getest, dat het afsluiten en weer vrijgeven van de lijn bij een inkomend telefoongesprek niet goed gaat. En dat de ZyXEL de lijn dus nog vast houdt terwijl het gesprek al beëindigd is.

De ZyXEL heeft de .005 firmware van Tweak overigens, en ik heb een DECT telefoon-set (2 hand-sets) op telefoon-poort 1 van de ZyXEL aangesloten. Voormalig Tweak-Blauw, in Almere Buiten.

Iemand hier enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Want blijkbaar heeft niet iedereen dit probleem...
Hier hetzelfde probleem. Doet zich bij mij tot nu toe echter 1x per 2 tot 3 wkn voor.

Zat zelf te denken of het te maken kan hebben met het automatisch pushen van config gegevens door Tweak. Mijn telefonie is ooit handmatig ingesteld. Reboot router zorgt er idd voor dat het (tijdelijk) weer werkt. Bij mij hangt er een Siemens S450ip basisstation aan met 3 handsets.

[ Voor 0% gewijzigd door snarf op 01-09-2014 18:07 . Reden: Frequentie aangepast ]

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
We hebben het wel een beetje gehad met Sparql eigenlijk (en de kinderen en vrouw al helemaal). De standaard problemen geven gewoon te veel ergenis: niet kunnen opnemen, niet kunnen pauzeren, teletekst dat het niet doet, brakke afstandsbediening (en tv er niet mee kunnen bedienen), soms lastig aan te zetten van de stb (zeker voor de kinderen), port forwarding die er spontaan mee stopt, onduidelijke zenderlijst, etc.

Ik heb geen vertrouwen dat deze issues snel opgelost zijn, dus deze week maar even rondkijken. Wel al jaren lid en daardoor contract gelukkig maandelijks opzegbaar.
Wel jammer van de nieuwsgroepen, maar die neem ik er dan wel los bij.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
LosserNL schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:41:
Kijk ook of je 'Sparql' static route wel op de gateway staat die op dat VLAN doorkrijgt via DHCP. Dus niet op de interface, maar echt op dat IP :)
Ja dit was ik eerst vergeten, had ik toegevoegd en krijg nu wel de programmering en zenderlijst etc. Maar de stream's komen (nog) niet binnen.

IGMP proxy ziet er zo uit, volgens mij hoort er verkeer over te gaan en wordt die niet juist opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33p9a20.png

Andere screens:

Routes:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2m44v88.png

Firewall:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2qi6zwh.png

DHCP Client:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20k6nmu.png

Dan heb ik volgens mij alles wel... Weet alleen niet waar het fout gat

[ Voor 20% gewijzigd door incomer op 01-09-2014 19:56 ]

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Helaas, Tweak gaat er uit. Net voor de zoveelste keer de helpdesk gebeld en men meldde mij vrolijk dat het opnemen pakket in mijn regio pas over een paar weken beschikbaar is. Geen live TV op pauze en geen programma's opnemen. Ik krijg dat aan vrouw en kinderen niet langer verkocht.

Zijn er, naast KPN, nog andere glasvezel providers die opnemen in de cloud aanbieden? Toen we Tweak groen hadden gebruikten we namelijk de optie om op de ene box een programma op te nemen en op de andere te kijken behoorlijk vaak.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bvk1983 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:54:
Helaas, Tweak gaat er uit. Net voor de zoveelste keer de helpdesk gebeld en men meldde mij vrolijk dat het opnemen pakket in mijn regio pas over een paar weken beschikbaar is. Geen live TV op pauze en geen programma's opnemen. Ik krijg dat aan vrouw en kinderen niet langer verkocht.

Zijn er, naast KPN, nog andere glasvezel providers die opnemen in de cloud aanbieden? Toen we Tweak groen hadden gebruikten we namelijk de optie om op de ene box een programma op te nemen en op de andere te kijken behoorlijk vaak.
Dan ga je toch naar Kpn zelf?

• bvk1983
Ja, dat is ook een optie. Indien er meerdere providers mogelijk zijn wil ik ze vergelijken.

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
bvk1983 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:54:

Welke regio zit jij?

• Vorkie
  • Niet online
Vodafone, telfort etc doen toch aan opname in de cloud, verwijs je dan eerder door naar de ervarings topics in deze subcategorie :-)

• bvk1983
Regio Eindhoven (Son en Breugel)

• goldvinger
Aha. Ik hoop toch wel dat het opname/pauzeren pakket snel in Almere komt.
Voor de rest ben ik momenteel tevreden.

Verwijderd

Tijd niet gezien maar hier in Almere zie ik weer stil staande beelden, nog meer mensen last van?
Voor de volledigheid op RTL4.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 20:42 ]

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 07:17
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:02:
Jawel, maar het de oorsprong van de vraag was of tv van je 100 mbit af gaat. En dat is het geval bij 100 mbit Genexissen. Bij een Gb pop zou je ook een Gbit Genexis kunnen toepassen bij een 100 mbit abbo, en dan speelt het 'probleem' niet.
Naar ik begrijp doet Tweak dat nu alleen in twee plaatsjes in Nederland, maar het zou technisch gezien op veel meer lokaties kunnen.
Nou, ik ben Almeerder en heb een nieuwe Genexis. Ik heb ook 100/100, maar toch gaat de kwaliteit van zowel TV als internet erop achteruit als ik hem vol op downloaden zet. Ik vind dit niet correct. Verkoop 100/100 & TV dan niet. Verkoop dan 100/100 òf TV.

Maar...ik heb juist het gevoel dat de Zyxel niet niet aan kan. Maar dat zal ik de volgende keer eens checken als ik zin heb in de webinterface van de Zyxel.

Wdeb

• goldvinger
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:40:
Tijd niet gezien maar hier in Almere zie ik weer stil staande beelden, nog meer mensen last van?
Hier (nog) geen last. (Danswijk)

Verwijderd

Wdeb schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:45:
[...]

Nou, ik ben Almeerder en heb een nieuwe Genexis.
[...]
Je hebt een nieuwe Genexis, maar heb je ook een Gbit Genexis?

.
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:40:
Dat ligt dus aan jou volgens tweak, want zij hebben alle probelemen opgelost:
Update 1 september 13:30

1: Haperend beeld op televisie - Update

Op dit moment zijn alle structurele problemen omtrent haperend beeld opgelost. Als u nog ervaart dat uw beeld hapert moet dit dus een individueel probleem zijn.

• Wdeb
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:53:
[...]

Je hebt een nieuwe Genexis, maar heb je ook een Gbit Genexis?
Ik denk het wel. Ethernet WAN Up 1000M / Full, zegt hij....
Dat ligt dus aan jou volgens tweak, want zij hebben alle probelemen opgelost:
Nee, dat staat er niet. Er staat dat het individuele problemen moeten zijn. Dat kan dus overal nog aan liggen. Maar het effect is dan enkel op individueel niveau merkbaar.

Wdeb

Verwijderd

Hmm dat is ook toevallig, dan ga ik de Zyxel maar eens flashen. En ik werk bedraad en rechtstreeks op de Zyxel

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
Wdeb schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:45:
[...]

Nou, ik ben Almeerder en heb een nieuwe Genexis. Ik heb ook 100/100, maar toch gaat de kwaliteit van zowel TV als internet erop achteruit als ik hem vol op downloaden zet. Ik vind dit niet correct. Verkoop 100/100 & TV dan niet. Verkoop dan 100/100 òf TV.

Maar...ik heb juist het gevoel dat de Zyxel niet niet aan kan. Maar dat zal ik de volgende keer eens checken als ik zin heb in de webinterface van de Zyxel.

Wdeb
Kan je misschien verduidelijken wat erop achteruit gaat? Zelf heb ik 100/100, ik zie geen achteruit gang slechts vooruitgang. (Almere)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Net haperde Veronica ff.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
Het is inmiddels 1 september en ik heb nog steeds Alles in 1 Blauw 35Mbit. Nog steeds niks gehoord van Tweak over een eventuele omzetting en DVB-C werkt gewoon nog. Een paar dagen geleden nog een factuur gehad voor september voor Alles in 1 Blauw 35Mbit dus ik ga er stilletjes maar van uit dat het voorlopig blijft zoals het is.

• Wdeb
Hans_18T schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:31:
[...]

Kan je misschien verduidelijken wat erop achteruit gaat? Zelf heb ik 100/100, ik zie geen achteruit gang slechts vooruitgang. (Almere)
Natuurlijk. Zowel de stream naar de TV wordt schijnbaar minder, want meer moeite met zappen/schokloos tv kijken, als de downloadsnelheid gaat omlaag.

Wdeb

• pd5lwd
Jimster schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:35:
Het is inmiddels 1 september en ik heb nog steeds Alles in 1 Blauw 35Mbit. Nog steeds niks gehoord van Tweak over een eventuele omzetting en DVB-C werkt gewoon nog. Een paar dagen geleden nog een factuur gehad voor september voor Alles in 1 Blauw 35Mbit dus ik ga er stilletjes maar van uit dat het voorlopig blijft zoals het is.
Ik denk dat je pech hebt.

In de nacht van maandag 1 september op dinsdag 2 september zullen wij tussen ongeveer 01:00 en 03:00 onderhoud plegen aan ons encryptie-platform.

Verwijderd

Welke firmware moeten we volgens tweak laden? Ik zie op de Zyxel het volgende
Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)

• Hans_18T
Wdeb schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:36:
[...]

Natuurlijk. Zowel de stream naar de TV wordt schijnbaar minder, want meer moeite met zappen/schokloos tv kijken, als de downloadsnelheid gaat omlaag.

Wdeb
Sorry snap ik nog niet, usenet of torrents? Ik gebrruik zelf (bijna) nooit torrents, ik herken dit niet.

• Hans_18T
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:44:
Welke firmware moeten we volgens tweak laden? Ik zie op de Zyxel het volgende
Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)
We moeten niets :) als je geen guest WIFi gebruikt zou ik even alles laten zoals het is.

Verwijderd

Oke thanks, dan laat ik tweak maar even via de mail weten dat niet alle problemen opgelost zijn. Ik gebruik trouwens geen gast WIFI...

• goldvinger
Tweak gaat je zo en zo vragen om je Zyxel te updaten.
Misschien een idee omdat als eerste te doen.

• Wdeb
Hans_18T schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:47:
[...]

Sorry snap ik nog niet, usenet of torrents? Ik gebrruik zelf (bijna) nooit torrents, ik herken dit niet.
Usenet, rest niet gechecked.

Wdeb

• Hans_18T
Wdeb schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:04:
[...]

Usenet, rest niet gechecked.

Wdeb
Kan je even kijken naar de eerder (door mij) gestelde vragen? Hier kan ik en vermoedelijk niemand iets mee!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Vanavond even naar HBO On Demand gekeken (Dordrecht), maar nog gewoon zeer regelmatig een freeze op het scherm...... Bij mijn vader haperde SBS6 en RTL7 vanavond, met name het geluid leek wel of er een ventilator doorheen ging. Probleem dus nog niet helemaal opgelost.......

Daarnaast nog een paar vreemde dingen na de overgang:
Voor de overgang had ik met mijn 100Mb glas groen ook echt deze snelheid bij download van newsgroups en speedtest, nu kom ik niet boven de 80-85

Ik heb het idee dat de huidige internet verbinding ook niet heel erg stabiel is. Als ik b.v. naar voetbal zit te kijken op de PC via fox live, heb ik regelmatig stotterend beeld. Voor de overgang naar Sparql heb ik hier nooit last van gehad.

Ik heb wat problemen met de configuratie van mijn NAS in de nieuwe situatie. In de oude situatie had ik op de Experiabox middels port forwarding de poort 8080 doorverwezen naar mijn NAS. In de Zyxel heb ik dit ook gedaan, maar daar loop ik tegen een probleem aan. Als ik op mijn eigen netwerk mijn NAS wil benaderen via het externe IP adres werkt alles zoals ik zou verwachten. Als ik echter van buiten mijn netwerk datzelfde externe ip adres gebruik, krijg ik een foutmelding. Als ik nu in de port forwarding van de Zyxel aangeef dat poort 8282 naar 8080 op mijn NAS geforward moet worden en ik gebruik vervolgens xxx.xxx.xxx.xxx:8282 in de aanroep, dan wordt er netjes doorgestuurd naar mijn NAS. Ik heb het idee dat de poort 8080 standaard naar de Zyxel gezet wordt, wat volgens mij niet zou moeten.

Deze dingen ook even bij de SD neergelegd, ben wel benieuwd naar antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door vincitori op 02-09-2014 00:08 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
storeman schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:
Ik heb sparql nu een tijd draaien, op zich werkt het allemaal en tijdelijk lekker veel zenders. Maar de beeldkwaliteit is bij vlagen om te huilen. Het valt me vooral op dat tijdens het journaal teksten niet scherp zijn. Tijdens het weer lijkt het wel SD. Net bij nieuwuur was de presentatrice heel scherp, maar er achter was het scherm met het weer, waar tekst als "morgen" op stond, wat dus bijna niet leesbaar was. Er wordti volgens mij hele mooie compressie gebruikt voor bepaalde beelden... NOT
En second screen is er ook nog steeds niet, ik gebruik t niet vaak, maar het vertouwen begint weg te geraken. Een moedig plan van Tweak, maar glasblauw was een stuk beter.

Zou Vodafone glasvezel beter zijn? Lekker veel HD zenders daar, maar dan moet het wel beter gedaan zijn dan bij Tweak, anders heeft het nog geen zin.
Het journaal wordt vlgns mij helemaal niet in HD opgenomen, evenals Nieuwsuur. Als je daar Studio Voetbal tegenover zet is het een verschil van dag en nacht qua beeldkwaliteit, heeft niks het welke provider ook te maken. Hier bij Vodafone is het even beroerd als op Sparql in Almere ...

Van het weekend voor het eerst bij iemand met Sparql kennis gemaakt en moet zeggen dat ik blij ben dat Eurosport niet in het pakket is opgenomen en ik daardoor niet was overgestapt op Tweak O-) . In de paar uur dat ik er was een paar keer melding gezien dat er geen verbinding gemaakt kon worden en een paar vastlopers op beide tv's (1 rechtstreeks met de switch verbonden en de ander via de devolo's). Maar soms is het ook een kwestie van nog meer geduld hebben ipv dat het echt vastgelopen is. Devolo's ertussen uitgehaald leek al beter resultaat te geven al lijkt me dat het niet uit zou moeten maken voor tv 1?
Volgende dag te horen gekregen dat er weinig meer mis was gegaan met normaal tv kijken en HBO on Demand Fast n Furious 6 opgestart (toen het uberhaupt eindelijk een keer opstartte) en wel een hele minuut of twee kunnen kijken voor het vastliep en er een HBO melding in beeld kwam dat het On Demand niet geladen kon worden en met Sparql contact opgenomen moest worden :P. Was iig al een stap verder dan de dag ervoor toen er helemaal niks gebeurde ...
Nu nog de telefonie oplossen; misschien nummerportering nog niet voltooid (krijg bij een vast nummer te horen dat "dit mobiele nummer op dit moment niet bereikbaar is")

Verwijderd

Wdeb schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:13:
[...]

Nee, dat staat er niet. Er staat dat het individuele problemen moeten zijn. Dat kan dus overal nog aan liggen. Maar het effect is dan enkel op individueel niveau merkbaar.

Wdeb
Je hebt gelijk, I stand corrected!

• Vorkie
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:53:
[...]

Het journaal wordt vlgns mij helemaal niet in HD opgenomen, evenals Nieuwsuur. Als je daar Studio Voetbal tegenover zet is het een verschil van dag en nacht qua beeldkwaliteit, heeft niks het welke provider ook te maken. Hier bij Vodafone is het even beroerd als op Sparql in Almere ...

Van het weekend voor het eerst bij iemand met Sparql kennis gemaakt en moet zeggen dat ik blij ben dat Eurosport niet in het pakket is opgenomen en ik daardoor niet was overgestapt op Tweak O-) . In de paar uur dat ik er was een paar keer melding gezien dat er geen verbinding gemaakt kon worden en een paar vastlopers op beide tv's (1 rechtstreeks met de switch verbonden en de ander via de devolo's). Maar soms is het ook een kwestie van nog meer geduld hebben ipv dat het echt vastgelopen is. Devolo's ertussen uitgehaald leek al beter resultaat te geven al lijkt me dat het niet uit zou moeten maken voor tv 1?
Volgende dag te horen gekregen dat er weinig meer mis was gegaan met normaal tv kijken en HBO on Demand Fast n Furious 6 opgestart (toen het uberhaupt eindelijk een keer opstartte) en wel een hele minuut of twee kunnen kijken voor het vastliep en er een HBO melding in beeld kwam dat het On Demand niet geladen kon worden en met Sparql contact opgenomen moest worden :P. Was iig al een stap verder dan de dag ervoor toen er helemaal niks gebeurde ...
Nu nog de telefonie oplossen; misschien nummerportering nog niet voltooid (krijg bij een vast nummer te horen dat "dit mobiele nummer op dit moment niet bereikbaar is")
Die problemen klinken precies als een oude firmware op de sparql box... (los van die telefonie en opnames)

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 22:33
Sinds vannacht geen TV meer, alleen EPG komt nog binnen. Iemand anders daar ook last van?
Rest werkt wel gewoon, STB van de stroom en paar mins wachten hielp niet.

• Hard-Art
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 07:49
frissie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:03:
Na een week de Zyxel router te hebben gebruikt, continue telefonie problemen,
dit door het TR19 protocol die steeds de sip instellingen terug zet.
In de sip config zit een fout namelijk sip domain : tweakphone.nl moet zijn sip.tweakphone.nl.
Dan werkt alles correct.

Daarom vandaag weer de N300A-IP van stal gehaald en m'n linksys E2000 met tomato neergezet.
Alles werkt nu weer als een zonnetje.
Hallo Frissie,

Ik zie in jou berichtje dat je een werkende setup hebt voor je linksys E2000 met tomato.
Zou jij de settings of stappen die je hebt gedaan in de tomato firmware hier willen delen.
Ik krijg het bij mij maar niet aan de praat op de tomato firmware.

Alvast bedankt,

• Vorkie
  • Niet online
Hard-Art schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:43:
[...]

Hallo Frissie,

Ik zie in jou berichtje dat je een werkende setup hebt voor je linksys E2000 met tomato.
Zou jij de settings of stappen die je hebt gedaan in de tomato firmware hier willen delen.

Alvast bedankt,
Let wel dat de e2000 maximaal 130mbits wan to lan doet. Dus als je meer als 100 hebt je dus inlevert.

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-10 17:17
Hard-Art schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:43:
[...]

Hallo Frissie,

Alvast bedankt,
@ Frissie, zou hier ook heel blij mee zijn! Wellicht dat dit dan tzt ook op de wiki kan :)

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben zoekende naar een Glasvezel provider ter vervanging van UPC. Zouden jullie mij nu na de overstap nog steeds Tweak aanraden met oog op de toekomst?

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 02-09-2014 11:30 ]

Verwijderd

@Imperium:

Ik zou op dit moment NIEMAND tweak aanraden.

Verwijderd

Imperium schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:27:
Ik ben zoekende naar een Glasvezel provider ter vervanging van UPC. Zouden jullie mij nu na de overstap nog steeds Tweak aanraden met oog op de toekomst?
Ik iig niet, ben van Tweak naar UPC gegaan. Bevalt mij veel beter.

• pd5lwd
Het gedonder begint weet met sparql 10.10.22.186 gaat na 20 minuten op 0.0.0.0 dan de box opnieuw starten.
Oh oh je wordt er simpel van
Dus tweak blijf er van af!!!!!

PS tweak stuurt geen antwoord op mijn mailtjes meer

[ Voor 14% gewijzigd door pd5lwd op 02-09-2014 12:55 ]

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
welke box moet je opnieuw opstarten dan? De sparql box? Die krijgt toch een ip van je router?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• pd5lwd
NovapaX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:58:
welke box moet je opnieuw opstarten dan? De sparql box? Die krijgt toch een ip van je router?
Ja de sparql box in Leeuwarden

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 13:07
Het is de laatste dagen inderdaad een drama in Leeuwarden.
Modem gaat spontaan in de reboot, dan alleen internet en geen tv.
Modem maar weer handmatig rebooten, na een tijdje geen internet meer via bedrading, wel via wireless???
Modem is op de laatste firmware, dus dhcp houdt er regelmatig mee op en forwardings doen het niet na een reboot. Wat een rommel die Zyxel.

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
ns1207 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:17:
Het is de laatste dagen inderdaad een drama in Leeuwarden.
Modem gaat spontaan in de reboot, dan alleen internet en geen tv.
Modem maar weer handmatig rebooten, na een tijdje geen internet meer via bedrading, wel via wireless???
Modem is op de laatste firmware, dus dhcp houdt er regelmatig mee op en forwardings doen het niet na een reboot. Wat een rommel die Zyxel.
Ik heb helemaal geen last van storingen met tweak danwel sparql in Leeuwarden. Gebruik nu ook nog de Zyxel ( is inderdaad troep) met laatste firmware, maar tweak pushed hier geen config meer naar toe (even bellen met SD) Ik maak voor voip gebruik van een N300A gigaset. Loopt als een zonnetje.

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
Rude-Dog schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:31:
Sinds vannacht geen TV meer, alleen EPG komt nog binnen. Iemand anders daar ook last van?
Dat was aangekondigd op Tweak.nl

• Martinmolema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik moet even stoom afblazen! Blijkt bij terugkomst van vakantie dat mijn Usenet toegang per 1 juli is afgesloten bij Lijbrandt. Lekker is dat. Eerst mijn 100MB homepage al afgepakt, en nu dan Usenet. Zegt de helpdeskmedewerker : "Ja, maar u maakte er gratis gebruik van" (je hebt nl. ook betaalde toegang). Hoezo ' gratis' !? Ik sluit toch een pakket-deal af. Met TV, Internet, Telefonie, e-mail, en Usenet. Maar nee, die Usenet is bijzonder.
Reden: we worden overgenomen door Telfort en die doen daar niet aan. Conclusie: moet ik elders voor tientallen euro's meer maar weer Usenet gaan afnemen.
BelachelijK!

• Vorkie
  • Niet online
Martinmolema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:57:
Ik moet even stoom afblazen! Blijkt bij terugkomst van vakantie dat mijn Usenet toegang per 1 juli is afgesloten bij Lijbrandt. Lekker is dat. Eerst mijn 100MB homepage al afgepakt, en nu dan Usenet. Zegt de helpdeskmedewerker : "Ja, maar u maakte er gratis gebruik van" (je hebt nl. ook betaalde toegang). Hoezo ' gratis' !? Ik sluit toch een pakket-deal af. Met TV, Internet, Telefonie, e-mail, en Usenet. Maar nee, die Usenet is bijzonder.
Reden: we worden overgenomen door Telfort en die doen daar niet aan. Conclusie: moet ik elders voor tientallen euro's meer maar weer Usenet gaan afnemen.
BelachelijK!
Iets zegt mij dat je in het verkeerde topic zit ;-)

ben je wel opgelucht?

• Alphalorne
@Martinmolema

Uhm.. 2 dingen:
1. Dat is inderdaad belachelijk, al helemaal als het zo gebracht is!
2. Je weet dat dit topic heet "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic"?

ThaNetRunner was me net voor :X

[ Voor 64% gewijzigd door Alphalorne op 02-09-2014 16:04 . Reden: Typo ]

• FBTN
  • Laatst online: 09-11 08:04
Alphalorne schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:02:
@Martinmolema

Uhm.. 2 dingen:
1. Dat is inderdaad belachelijk, al helemaal als het zo gebracht is!
2. Je weet dat dit topic heet "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic"?

ThaNetRunner was me net voor :X
Jullie zien dit verkeerd, dit is denk ik een nieuwe Tweak klant :-) Welcome to the club!

I took the blue pill…

• Alphalorne
Waarom denk je dat?

• proditaki
BelachelijK!
Hou op over Lijbrandt.
Toen ik hoorde wanneer de glasvezel werd aangesloten, heb ik bij Lijbrandt een offerte opgevraagd.

Zijn hebben toen meteen mijn glasvezellijn gereserveerd, waardoor Tweak de lijn niet in gebruik kon nemen. Hierdoor heeft het opleveren van mijn Tweak abbo een maand vertraging opgelopen..

Heb uiteindelijk de extra kosten die ik hierdoor heb gemaakt op Lijbrandt verhaald.

• Rude-Dog
FritsFiber schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:46:
[...]

Dat was aangekondigd op Tweak.nl
Nee, het was aangekondigd dat ze met encryptie gingen knoeien tussen 1 en 3, waar we waarschijnlijk geen last van zouden ondervinden. Ik citeer: "Daar zou u als klant niets van mogen merken, maar het is mogelijk dat u hier enig hinder van zal ondervinden. Indien u merkt dat u vannacht tijdelijk geen gebruik kunt maken van uw televisie vragen wij u na ongeveer tien minuten uw televisie-ontvanger opnieuw op te starten."

Vanmorgen was het dus nog steeds dood, en de ontvanger rebooten hielp zoals gezegd niet.

Verwijderd

Ik moet even stoom afblazen! Blijkt bij terugkomst van vakantie dat mijn Usenet toegang per 1 juli is afgesloten bij Lijbrandt. Lekker is dat. Eerst mijn 100MB homepage al afgepakt, en nu dan Usenet. Zegt de helpdeskmedewerker : "Ja, maar u maakte er gratis gebruik van" (je hebt nl. ook betaalde toegang).
Dat kan helemaal niet. ;)
Lijbrandt heeft zelf aangegeven dat alleen de extra betaalde newsdienst stopt en da de onbetaalde door blijft gaan. En Lijbrandt licht haar klanten altijd goed voor.
Zie Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

• Martinmolema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Beste mensen bedankt voor de tips! Excuus voor de verkeerde plaatsing. Dacht even 'Tweakers Glasvezel topic' was.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rude-Dog schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:31:
Hier hetzelfde probleem. En ik vermoed bij meer mensen aangezien de helpdesk weer eens te druk is.

Edit:
Zyxel maar eens een reboot gegeven. Nu werkt de tv weer. Wel weer jammer dat de portforwards het dan weer niet doen na een herstart van de zyxel en weer even save nodig hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door barber op 02-09-2014 19:06 ]

• goldvinger
Hier in Almere momenteel geen problemen

• Rude-Dog
barber schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:59:
[...]

Hier hetzelfde probleem. En ik vermoed bij meer mensen aangezien de helpdesk weer eens te druk is.

Edit:
Zyxel maar eens een reboot gegeven. Nu werkt de tv weer. Wel weer jammer dat de portforwards het dan weer niet doen na een herstart van de zyxel en weer even save nodig hebben.
Ik heb de Zyxel ook maar weer eens een reboot gegeven. Niet eens om dit TV probleem op te lossen, maar omdat ik weer eens geen DHCP lease van die opgevoerde zakjapanner kreeg.
Wat een pokkerouter zeg!

TV issue na reboot bij mij helaas niet over. Had 2e Sparql box ontvangen. Die blijft hangen op registratie na invoeren abonneenummer. De eerste geeft nog steeds alleen EPG door en geen beeld - lijkt mij encryptieprobleem na die update vannacht?

Helpdesk idd weer eens onbereikbaar. Zet anders gewoon op de aankondigingspagina wat jullie aan het uitvreten zijn, hier hebben we niks aan...

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 13:36

Realtec

Less is more

Hier Enschede glasvezel @500mbit
Sinds 2 week over op nieuwe Zyxel firmware: 1.00(AAKL.5)
TV problemen zijn bijna allemaal opgelost, krijg zelden nog haperingen.
Sparql box doet het ook redelijk maar mag nog wel een aantal firmware updates krijgen, vooral om het "uit stand-by haal probleem".
DHCP probleem wel regelmatig last van.
Als workaround heb ik maar statische ip adressen ingesteld maar zelfs dan gaat het niet altijd lekker (maar wel beter).

[ Voor 16% gewijzigd door Realtec op 02-09-2014 20:13 ]

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:40

Radjesh

hoi

TSS_Droopy schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:34:
Overigens heb ik zojuist opgemerkt dat ik ook Hdmi problemen heb met de Sparql box. Arc van mijn smart tv werkt niet meer. Als ik de hdmi stekker van de Sparql stb eruit haal komt het geluid weer terug. Mijn Samsung tv geeft aan dat hij niet kan connecten naar een Anynet + receiver. Dit gaat dan wel goed als de Hdmi van de Sparql stb eruit is. Ik zag nog 2 mensen in dit topic met zulke problemen echter nog geen oplossingen. Anyone?
Hier hetzelfde probleem. Als ik mijn soundbar aansluit voordat ik de SPARQL box aansluit, doet ARC het wel. Als ik dan de TV uit doe en weer aan, werkt het niet meer :(

Niet

• Vorkie
  • Niet online
uhu tv weg?

en paar minuten later weer terug

[ Voor 62% gewijzigd door Vorkie op 02-09-2014 21:56 ]

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 16:02

MjB

Naar aanleiding van de meldingen over HDMI ARC problemen heb ik bij mij de Sparql box maar eens rechtstreeks op de tv aangesloten.
Nu heb ik geen ARC problemen meer. Ik dacht al dat de tv (Panasonic P50GT50) of receiver (Pioneer VSX921) het begeven had.
Ik vind het zeer vreemd dat als de Sparql box op mijn receiver is aangesloten ik geen audio via ARC van mijn Smart tv meer heb.
Ik snap niet hoe het aansluiten van de Sparql box tot gevolg heeft dat de ARC functie het begeeft.
Voor de smart tv had ik nu alweer een toslink connectie naar de receiver gemaakt om weer geluid te krijgen.
Nu ik de Sparql box rechtstreek op de tv heb aangesloten is alles opgelost.
Maar dit is niet wat ik wil. Ik wil slechts 1 hdmi kabel naar mijn tv door mijn dunne kabelgoot, omdat dat zo kan en hoort, vind ik.
Zo had ik het ook altijd met Motorola STB.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:38

phemelrijk

Wat is dat dan ?

pd5lwd schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:58:

Er zijn drie typen Devolo dLAN adapters op de markt met snelheden van 14, 85 en 200 Mbps.
En die van 200 Mbps kan moeiteloos de spaql aan,rechtstreeks op uw zyxel modem.denk ik?
ff updaten, inmiddels is de devolo 500 Mbps en 650 (tot 600Mbps) er ook al en binnen enkele dagen de 1200 en 1200 (tot 1200 Mbps) met AC wifi op komst. Ik haal met devolo vanaf meterkast naar sparql box een verbinding van 480 mbit/s met de 500's dus het kan alleen maar beter worden. Voor info zie hun site.

Ik heb strakke verbinding, geen probleem met tweak tv.
Boven in de slaapkamer heb ik enkel 111 mbit/s en ook daar draait sparql strak zonder hapering.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:15
Wie weet een goede router om te gebruiken ipv de Zyxel? Heb een TP-Link WDR4300 geprobeerd op OpenWRT maar heb daarmee een aantal problemen.
IGMP Snooping werkt op de een of andere manier niet, waardoor het complete netwerk geflood wordt met multicast packets. Dit kon ik uiteindelijk oplossen door de Sparql box in een apart VLAN te plaatsen.
Echter gaat de TV haperen zodra ik een port forwards toevoeg. Het lijkt erop dat de firewall op zijn bek gaat.
Zou het helpen om een iets zwaardere router te pakken of zie ik iets over het hoofd in OpenWRT?

• apis29
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:42:
[...]Die problemen klinken precies als een oude firmware op de sparql box... (los van die telefonie en opnames)
Zal eens kijken als ik weer langs ga :) . Het was afgelopen week pas opgeleverd (vrijdag), inclusief installatie.
"Opnames" betrof het (niet) "opnemen" in het zenderaanbod van Eurosport dus verder geen problemen wat betreft opnames maken oid ;) (is er toch niet eens of wel? ... verder niet van belang hier)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 02-09-2014 23:07 ]

• Rude-Dog
Nou, de TV is weer terug, no thanks to Tweak. Servicedesk telefonisch niet te bereiken en geen antwoord op mail.

15 mins Zyxel van de stroom gehaald dit keer, toen kwam de boel weer op.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rude-Dog schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:29:
Nou, de TV is weer terug, no thanks to Tweak. Servicedesk telefonisch niet te bereiken en geen antwoord op mail.

15 mins Zyxel van de stroom gehaald dit keer, toen kwam de boel weer op.
Hoewel ik slechts 2 minuten downtime heb gehad qua TV, vind ik het wel bijzonder hoe er hier op tweak gezeken wordt.
Aangezien downtime ook regelmatig voorkwam bij de KPN-wholesale pakketten.

Downtime van een bepaald pakket is redelijk normaal hoor....

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rude-Dog
Firesphere schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:40:
[...]

Hoewel ik slechts 2 minuten downtime heb gehad qua TV, vind ik het wel bijzonder hoe er hier op tweak gezeken wordt.
Aangezien downtime ook regelmatig voorkwam bij de KPN-wholesale pakketten.

Downtime van een bepaald pakket is redelijk normaal hoor....
Ik heb nooit mijn ervaringen met KPN vergeleken, ik kijk enkel naar mijn ervaringen met Tweak.

Ik heb zo lang mogelijk gewacht met overgaan naar de nieuwe dienst (dwz Tweak's bericht afgewacht), toen gebeurde achtereenvolgens dit:

1) Tweak heeft me zonder overleg/controle op eigen initiatief geporteerd op 11 Augustus, terwijl mijn modem nog niet was vervangen en er nog geen afspraak stond met Guidion.
2) De brief met pincode etc heb ik nooit ontvangen.
3) Tweak beloofde dat het niet uitmaakte dat ik nog geen nieuw modem had, omdat "ze iets met Vlan's gingen instellen waardoor het gegarandeerd zou werken". Datum van overzetten konden ze niks aan veranderen, maar dat maakte niet uit want die VLans zouden alles oplossen.
4) Zodra ik was overgezet werkte er uiteraard niks meer, en zat ik zonder internet. Iemand van Guidion die was zo goed om dezelfde dag dat ik ze (zelf!) belde nog langs te komen.
5) Toen ik Tweak belde om zeker te zijn dat het door dat VLAN-verhaal niet alsnog mis zou gaan met het nieuwe modem bevestigden ze dat er niets aan Vlan-config was gedaan dus het zou moeten werken. Oftewel belofte punt drie was totale onzin, het had nooit gewerkt met het oude modem. Als Guidion niet zo flexibel was geweest had ik dagen/weken zonder verbinding gezeten.
6) AB is brak en stuurt slecht signaal uit, STB komt niet uit standby, kan live TV niet pauzeren, Zyxel stopt om de zoveel tijd met DHCP lease uitdelen, port forwarding schijnt ook niet te werken (nog niet getest).
7) TV gaat plat, service desk niet te bereiken, geen respons op de mail. Als het een bekend probleem is of gevolg van dat geneuzel van vannacht lijkt het me toch dat je daar even vlot een reply-tje op kan doen? Niet het einde van de wereld, uiteraard, maar wel irritant.

Het gaat hier om diensten waar je voor betaalt. Geduld is een schone zaak, en dat heb ik ook echt wel. Maar dan moet er wel gecommuniceerd worden. En over de brakke standby, AB, port forwarding, DHCP lease heeft Tweak nog niets gecommuniceerd.
Dat het bij jou misschien van een leijen dakje gaat, of dat jij misschien geen gezin hebt aan wie je moet uitleggen waarom de boel weer niet werkt, betekent niet dat anderen zich per definitie aanstellen.
Het zal mij persoonlijk een worst zijn hoe het bij andere providers al dan niet werkt - ik kijk naar het product wat ik afneem en wat voor complete dienstverlening er tegenover mijn maandelijkse investering staat.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rude-Dog schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:11:
[...]

Ik heb nooit mijn ervaringen met KPN vergeleken, ik kijk enkel naar mijn ervaringen met Tweak.

Ik heb zo lang mogelijk gewacht met overgaan naar de nieuwe dienst (dwz Tweak's bericht afgewacht), toen gebeurde achtereenvolgens dit:

1) Tweak heeft me zonder overleg/controle op eigen initiatief geporteerd op 11 Augustus, terwijl mijn modem nog niet was vervangen en er nog geen afspraak stond met Guidion.
2) De brief met pincode etc heb ik nooit ontvangen.
3) Tweak beloofde dat het niet uitmaakte dat ik nog geen nieuw modem had, omdat "ze iets met Vlan's gingen instellen waardoor het gegarandeerd zou werken". Datum van overzetten konden ze niks aan veranderen, maar dat maakte niet uit want die VLans zouden alles oplossen.
4) Zodra ik was overgezet werkte er uiteraard niks meer, en zat ik zonder internet. Iemand van Guidion die was zo goed om dezelfde dag dat ik ze (zelf!) belde nog langs te komen.
5) Toen ik Tweak belde om zeker te zijn dat het door dat VLAN-verhaal niet alsnog mis zou gaan met het nieuwe modem bevestigden ze dat er niets aan Vlan-config was gedaan dus het zou moeten werken. Oftewel belofte punt drie was totale onzin, het had nooit gewerkt met het oude modem. Als Guidion niet zo flexibel was geweest had ik dagen/weken zonder verbinding gezeten.
6) AB is brak en stuurt slecht signaal uit, STB komt niet uit standby, kan live TV niet pauzeren, Zyxel stopt om de zoveel tijd met DHCP lease uitdelen, port forwarding schijnt ook niet te werken (nog niet getest).
7) TV gaat plat, service desk niet te bereiken, geen respons op de mail. Als het een bekend probleem is of gevolg van dat geneuzel van vannacht lijkt het me toch dat je daar even vlot een reply-tje op kan doen? Niet het einde van de wereld, uiteraard, maar wel irritant.

Het gaat hier om diensten waar je voor betaalt. Geduld is een schone zaak, en dat heb ik ook echt wel. Maar dan moet er wel gecommuniceerd worden. En over de brakke standby, AB, port forwarding, DHCP lease heeft Tweak nog niets gecommuniceerd.
Dat het bij jou misschien van een leijen dakje gaat, of dat jij misschien geen gezin hebt aan wie je moet uitleggen waarom de boel weer niet werkt, betekent niet dat anderen zich per definitie aanstellen.
Het zal mij persoonlijk een worst zijn hoe het bij andere providers al dan niet werkt - ik kijk naar het product wat ik afneem en wat voor complete dienstverlening er tegenover mijn maandelijkse investering staat.
Hoewel ik dus weinig issues heb, is je puntje 6 inderdaad wel echt problematisch. Bij mij is de ab echt waardeloos.
Bij een maat van me werkt het prima, maar hij heeft z'n STB open en bloot in de line-of-sight staan.

En ja, ook bij KPN Wholesale heb ik genoeg issues gehad qua TV die bij KUN lagen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rude-Dog
Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:16:
[...]

Hoewel ik dus weinig issues heb, is je puntje 6 inderdaad wel echt problematisch. Bij mij is de ab echt waardeloos.
Bij een maat van me werkt het prima, maar hij heeft z'n STB open en bloot in de line-of-sight staan.

En ja, ook bij KPN Wholesale heb ik genoeg issues gehad qua TV die bij KUN lagen.
Ik heb overigens bij Glas Groen in dik 2 jaar tijd nooit downtime gehad voor de TV maar dat terzijde ;)
Gaat mij echt puur om wat Tweak nou biedt.
De AB werkt op zich wel, maar je moet de STB niet te laag of te hoog hebben staan, en ook niet te ver van opzij proberen, en zeker niet in een meubel, dan werkt het gewoon niet lekker. Afstand is ook niet geweldig volgens mij.

Die DHCP lease vind ik nog het meest irritant eigenlijk, ineens krijgen allerlei devices gewoon geen IP meer todat je de Zyxel reboot. Denk dat ik m'n universele remotes maar zo programmeer dat de STB's niet mee uit gaan en altijd aan blijven staan, zolang dat standby verhaal niet is opgelost.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die hele box is een drama. Zoeken bij uitzending gemist is onhandig. Bij KPN kon je tenminste je recente zoekopdrachten nog zien en nog een keer doen. Het enige wat ik vaak zoek zijn kinderprogramma's zoals Sesamstraat. Die wil ik gewoon makkelijk kunnen selecteren in een lijstje favorieten. Daarnaast werkt verwijderen van fouten gewoon niet.

• TSS_Droopy
MjB schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:55:
Naar aanleiding van de meldingen over HDMI ARC problemen heb ik bij mij de Sparql box maar eens rechtstreeks op de tv aangesloten.
Nu heb ik geen ARC problemen meer. Ik dacht al dat de tv (Panasonic P50GT50) of receiver (Pioneer VSX921) het begeven had.
Ik vind het zeer vreemd dat als de Sparql box op mijn receiver is aangesloten ik geen audio via ARC van mijn Smart tv meer heb.
Ik snap niet hoe het aansluiten van de Sparql box tot gevolg heeft dat de ARC functie het begeeft.
Voor de smart tv had ik nu alweer een toslink connectie naar de receiver gemaakt om weer geluid te krijgen.
Nu ik de Sparql box rechtstreek op de tv heb aangesloten is alles opgelost.
Maar dit is niet wat ik wil. Ik wil slechts 1 hdmi kabel naar mijn tv door mijn dunne kabelgoot, omdat dat zo kan en hoort, vind ik.
Zo had ik het ook altijd met Motorola STB.
Ik heb een Samsung Smart TV en een Denon receiver en exact dezelfde problemen.
Het lijkt erop dat omdat de Sparql box niet echt in standby gaat dat hij de HDMI op een of andere manier bezet houdt waardoor de receiver het niet meer snapt.
Bij mij krijg ik op dat moment ook echt geen connectie via ARC met de Denon Receiver. Vanaf de TV in het menu lijkt het gewoon of de receiver niet bestaat. Als de HDMI uit de Sparql box wordt getrokken werkt het weer prima.
Ik ga ook maar eens kijken naar de oplossing om de Sparql box direct te koppelen aan mijn TV.
Dat is dan de zoveelste workaround (na mijn Harmony herprogrammeren voor Standby issue, en de box handmatig op 1080P te zetten).
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik steeds de keuze moet maken tussen zelf een workaround verzinnen of opzeggen. Blijkbaar heb ik voor mezelf al gekozen dat de helpdesk geen oplossing meer biedt voor problemen :'( .

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 22:16

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb de box ook aangesloten op m'n Denon (AVR-1912) en nooit problemen gehad met de audio. Maar een ARC-functie gebruik ik dan ook niet. Waarom gebruiken jullie deze eigenlijk. Aangesloten op je receiver geeft de box toch geluid over je speakers?

Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden over Sparql tv. Die Zyxel daarentegen vind ik wel een ramp. Draadloos internet werkt regelmatig gewoon slecht, waarschijnlijk door de falende DHCP-functie. Zit op de laatste firmware, maar die is ook al een maandje ofzo oud. Als ze dit ding nou ff optimaliseren, zou ik helemaal blij zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 03-09-2014 12:49 ]

• TSS_Droopy
Jobbie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:48:
Ik heb de box ook aangesloten op m'n Denon (AVR-1912) en nooit problemen gehad met de audio. Maar een ARC-functie gebruik ik dan ook niet. Waarom gebruiken jullie deze eigenlijk. Aangesloten op je receiver geeft de box toch geluid over je speakers?

Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden over Sparql tv. Die Zyxel daarentegen vind ik wel een ramp. Draadloos internet werkt regelmatig gewoon slecht, waarschijnlijk door de falende DHCP-functie. Zit op de laatste firmware, maar die is ook al een maandje ofzo oud. Als ze dit ding nou ff optimaliseren, zou ik helemaal blij zijn!
De ARC (Audio Return Channel) functie zorgt ervoor dat als je een audiobron van je TV hebt, deze ook via de speakers van je versterker worden afgespeeld. Het geluid gaat dan van de TV (terug) naar de versterker.
In mijn geval kijk ik graag Netflix en dat is een App op de Smart TV. Het geluid wordt dan via HDMI uitgang van de versterker van de TV teruggestuurd naar de versterker. Of in ieder zo was het toen ik nog geen Sparql had :( .

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31
TSS_Droopy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:50:
De ARC (Audio Return Channel) functie zorgt ervoor dat als je een audiobron van je TV hebt, deze ook via de speakers van je versterker worden afgespeeld. Het geluid gaat dan van de TV (terug) naar de versterker.
In mijn geval kijk ik graag Netflix en dat is een App op de Smart TV. Het geluid wordt dan via HDMI uitgang van de versterker van de TV teruggestuurd naar de versterker. Of in ieder zo was het toen ik nog geen Sparql had :( .
Ahhhhhh, met die uitleg snap ik eindelijk waar jullie het de hele tijd over hebben, wanneer jullie het over "ARC problemen" hebben.

Maar waarom in hemelsnaam kiest iedereen er hier toch voor om de Sparql box permanent aan te laten staan? Als je de Sparql box gewoon (echt) stand-by zet (lampje gaat rood branden) dan heb je geen last meer van dat ARC probleem. Enige minpuntje is dat je dat niet via de afstandbediening kunt doen maar even handmatig op het knopje op de Sparql box moet drukken. En ja, Sparql weer aanzetten vanuit stand-by duurt wat langer. Kwestie van ff rekening mee houden.

• Rude-Dog
Haay schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:38:
[...]

...
Maar waarom in hemelsnaam kiest iedereen er hier toch voor om de Sparql box permanent aan te laten staan? ...
Omdat hij niet uit standby komt via de remote en je 'm uit/aan moet zetten om weer beeld te krijgen. Daarvoor moet je dus opstaan en je bed uit, en daar heb ik zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat geen zin in :9

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:00

hullemah

hullie

[...]

...
Maar waarom in hemelsnaam kiest iedereen er hier toch voor om de Sparql box permanent aan te laten staan? ...

Zet de box altijd met het knopje uit en de box draaid als een tierelier,kan tot 8 uur opnemen en zowaar kijken,spoelen in de opnames werkt nog niet lekker.
Zal nog een hoop verbeterd moeten worden.Heb veel beter beeld dan met xs4all(dikke jaar ellende met die gasten gehad.Streams van tweak zijn vele malen beter als van xs4all/KPN.
Dacht altijd ligt aan de tv,wou hem zowat de laan uit doen,nu ik overgestapt ben naar tweak,zeer lovend over de kwaliteit van het beeld,wat een verschil.
Er zijn wat strubbelingen met de box,maar was xs4all gewend en dan valt de problemen met de box van tweak in het niet.

• TSS_Droopy
[...]

Ahhhhhh, met die uitleg snap ik eindelijk waar jullie het de hele tijd over hebben, wanneer jullie het over "ARC problemen" hebben.
You're welcome :)
[...]
Maar waarom in hemelsnaam kiest iedereen er hier toch voor om de Sparql box permanent aan te laten staan?
Omdat ik dacht dat we met een nieuwe state-of-the-art TV aanbieder niet 30 jaar terug in de tijd geslingerd zouden worden waarbij we weer moeten opstaan om de TV te bedienen :+
[...]
Als je de Sparql box gewoon (echt) stand-by zet (lampje gaat rood branden) dan heb je geen last meer van dat ARC probleem.
Op zich een goede workaround wellicht, maar mijn eerste test is niet heel hoopvol.
Mijn sparql box brand rood, maar mijn ARC doet het nog niet. Wellicht moet ik de versterker dan ook nog aan en uit zetten (gaat nu even niet, want mijn zieke dochtertje is net lekker aan het TV kijken). Maar als ik de kabel eruit trek doet hij het wel weer. 8)7

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31
Rude-Dog schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:42:
Omdat hij niet uit standby komt via de remote en je 'm uit/aan moet zetten om weer beeld te krijgen. Daarvoor moet je dus opstaan en je bed uit, en daar heb ik zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat geen zin in :9
Ik heb twee Sparql decoders (één in de huiskamer, één op de slaapkamer) en beiden gaan perfect aan middels de afstandbediening wanneer ze op stand-by (rood lampje) staan. Power knopje op de afstandbediening indrukken, en hop, daar gaat hij al opstarten.

Het probleem met de ARC heb ik zelf dan weer niet, omdat ik geen smart-TV heb en alles (Sparql, game-console, BluRay speler, Mediastreamer, CD-speler en Chromecast) op mijn A/V receiver heb aangesloten en vandaar dus de HDMI naar mijn plasma-scherm loopt.

• Rude-Dog
Haay schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:01:
[...]

Ik heb twee Sparql decoders (één in de huiskamer, één op de slaapkamer) en beiden gaan perfect aan middels de afstandbediening wanneer ze op stand-by (rood lampje) staan. Power knopje op de afstandbediening indrukken, en hop, daar gaat hij al opstarten.
Dan neem ik aan dat je 'm handmatig in standby hebt gezet door op het knopje op de box te drukken?
Als hij bij mij slaapstand aangeeft blijft het lampje groen, en daar komt ie na een paar minuten wel uit maar na een nacht dus niet meer.

• goldvinger
Helaas heb ik weer heel af en toe stilstaand beeld van pak em beet 2 seconde. (Almere)
Jammer want het ging zo goed de laatste tijd.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 19:53
Hier ook in Almere weer stotterend beeld. Maar volgens Tweak is alles opgelost (alweer) en hebben we individuele problemen... zucht

Object reference not set to an instance of an object

• goldvinger
Hmm, ik ga maar weer eens bellen.
Hopelijk begint niet alles weer opnieuw

• apis29
  • Niet online
Hier geen last (in Almere) met tv.

Ander probleem is inkomend bellen werkte niet en na firmware upgrade naar .5 van de Zyxel nog steeds niet :+ . Ligt "blijkbaar" aan het merk/type Siemens Gigaset ... ben benieuwd. Straks ff wat anders eraan hangen ...

• goldvinger
Toch raar dat het zo verschillend is.
Gisteravond had ik geen problemen terwijl andere het weer wel hadden .

• Vorkie
  • Niet online
Hier ook, staat gewoon helemaal stil (net zoals gisteren) voor een aantal seconde..

Zullen vast onderhoud enzo doen, maar geef dat dan aan....En doe dat lekker om 0200 ipv primetime.

Verwijderd

Hier ook haperingen in Almere Buiten, niet heel erg maar toch zeker al een keer of 6. Ook na het advies de firmware van de Zyxel te updaten.

• goldvinger
Ik heb net gebeld.
Probleem is niet bekend en ik was de eerste due hierover belde vandaag.
Klacht wordt doorgeven aan sparql.
Lijn loopt waarschijnlijk vol waardoor er niet goed gebufferd kan worden.

Als ik jullie was zou ik ook bellen.
Hoe meer dit doen hoe serieuzer de klacht genomen wordt

• goldvinger
Vorkie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:47:
Hier ook, staat gewoon helemaal stil (net zoals gisteren) voor een aantal seconde..

Zullen vast onderhoud enzo doen, maar geef dat dan aan....En doe dat lekker om 0200 ipv primetime.
Er is nu geen onderhoud is mij verteld.
Het probleem legt dus ergens anders

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:15

Freakie1NL

Grote Baas

Jemig hoe heeft het kunnen gebeuren dat Tweak van een dienstverlenend bedrijf in minder dan 1 jaar is afgezakt tot het gedrocht dat het nu is?

Eerst de hele Sparql introductie die zeer chaotische en klant onvriendelijk gaat.
Dan geen communicatie naar klanten toe.
Dan op het moment dat de nieuwe router niet werkt totaal niet reageren op email (staat op hun site dat ze dit liever hebben dan bellen want dan werken ze 'efficiënter' ). Als je dan een mailtje stuurt of ze aub kunnen reageren dan krijg je een mailtje terug met daarin een vraag die in het eerste mailtje al beantwoord is.

Daarna reageren ze eindelijk 1x na een schriftelijk aanmaning maar ook daarmee blijkt het probleem niet oplost. Om daarna wederom niets van zich te laten horen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Freakie1NL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:09:
Jemig hoe heeft het kunnen gebeuren dat Tweak van een dienstverlenend bedrijf in minder dan 1 jaar is afgezakt tot het gedrocht dat het nu is?

Eerst de hele Sparql introductie die zeer chaotische en klant onvriendelijk gaat.
Dan geen communicatie naar klanten toe.
Dan op het moment dat de nieuwe router niet werkt totaal niet reageren op email (staat op hun site dat ze dit liever hebben dan bellen want dan werken ze 'efficiënter' ). Als je dan een mailtje stuurt of ze aub kunnen reageren dan krijg je een mailtje terug met daarin een vraag die in het eerste mailtje al beantwoord is.

Daarna reageren ze eindelijk 1x na een schriftelijk aanmaning maar ook daarmee blijkt het probleem niet oplost. Om daarna wederom niets van zich te laten horen.
Niet om iets goed te praten, maar qua communicatie is Tweak nog nooit goed geweest, bij mijn weten. Maar als alles werkt naar behoefte, ben ik (persoonlijk) wel loyaal. Ik neem het maar voor lief, omdat ik de missende features en de veelbesproken issues niet als storend ervaar omdat ik er geen last van heb dus.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wel wat haperingen met hbo od niet zo dramatisch maar wel storend.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:15

Freakie1NL

Grote Baas

Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:39:
[...]

Niet om iets goed te praten, maar qua communicatie is Tweak nog nooit goed geweest, bij mijn weten. Maar als alles werkt naar behoefte, ben ik (persoonlijk) wel loyaal. Ik neem het maar voor lief, omdat ik de missende features en de veelbesproken issues niet als storend ervaar omdat ik er geen last van heb dus.
Mm dat heb ik wel eens anders ervaren; na aanleiding van een mailtje even keurig bellen om het probleem te verhelpen heb ik tot nu toe alleen bij Tweak meegemaakt. Maar dat was iets van 4 jaar geleden, blijkbaar is het een hele andere organisatie geworden sindsdien.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1 ... 87 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.