Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.272 views

Onderwerpen

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Hans_18T schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:59:
[...]

Ja, daar komt het op neer. Ik verwacht dat als je twee dezelfde Zyxels aansluit, slechts een van de twee te gebruiken is voor hetzij internet hetzij TV.
Ok vaag. Dat dacht ik namelijk ook, dus maand terug even m'n oudere 3com 5p switch aangesloten, daarachter weer de zyxel en m'n eigen router, maar mooi geen link.. Alsof er geen kabels waren aangesloten. Any ideas?

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Ik zit al 1,5 maand te wachten op een inhoudelijke reactie van TWEAK nadat ik via een getekende brief hen in gebreke heb gesteld. Hierbij reactie van TWEAK na 20x contact (mail/bellen):

Geachte heer/mevrouw,

Het bestelproces is geautomatiseerd, echter om foutieve opheffingen te voorkomen, worden opzeggingen altijd handmatig verwerkt.
Zo ook het bericht naar deze afdeling omtrent de opzegdatum van uw abonnement.
Het verzoek is momenteel nog in behandeling, waardoor wij geen definitieve reactie kunnen geven.
Zodra het bericht behandeld is, zult u hier per post een bevestiging van ontvangen.
Regelmatig ons mailen, kan en zal dit proces dan ook niet versnellen.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Ok vaag. Dat dacht ik namelijk ook, dus maand terug even m'n oudere 3com 5p switch aangesloten, daarachter weer de zyxel en m'n eigen router, maar mooi geen link.. Alsof er geen kabels waren aangesloten. Any ideas?
Hoe oud is oud, juiste kabels (MDI-x switch) de "Link" LEDjes (switch, Zyxel en Eigen router) zouden moeten branden, dat de rest niet werkt verbaast me eigenlijk niets.
Als je de Zyxel als eerste aanzet en een paar minuten later je eigenrouter, dan zou het theoretisch moeten werken, al dan niet tijdelijk.

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Heb inmiddels de betaling voor September stopgezet. Ik weet zeker dat ik nu wel een reactie zal krijgen en ik vermoed zeer snel :P
RG! schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:09:
Ik zit al 1,5 maand te wachten op een inhoudelijke reactie van TWEAK nadat ik via een getekende brief hen in gebreke heb gesteld. Hierbij reactie van TWEAK na 20x contact (mail/bellen):

Geachte heer/mevrouw,

Het bestelproces is geautomatiseerd, echter om foutieve opheffingen te voorkomen, worden opzeggingen altijd handmatig verwerkt.
Zo ook het bericht naar deze afdeling omtrent de opzegdatum van uw abonnement.
Het verzoek is momenteel nog in behandeling, waardoor wij geen definitieve reactie kunnen geven.
Zodra het bericht behandeld is, zult u hier per post een bevestiging van ontvangen.
Regelmatig ons mailen, kan en zal dit proces dan ook niet versnellen.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Verwijderd

RG! schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:11:
Heb inmiddels de betaling voor September stopgezet. Ik weet zeker dat ik nu wel een reactie zal krijgen en ik vermoed zeer snel :P

[...]
Je hebt wel erg veel vertrouwen in tweak :D

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:46:
Mee eens. Dat gezegd hebbende.. Wat zijn de eisen om hier gebruik van te maken? Gewoon een simpele 5p-switch op de genexis?
Ja zo heb ik het hier ook maar hij geeft geen twee ip nummers door >:)
Komt ook nog bij je moet de switch toch even van de spanning halen want dan weet hij het niet meer.
Ik heb er meerdere routers aan gehad maar hij pikt het niet

• Alphalorne
Hans_18T schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Hoe oud is oud, juiste kabels (MDI-x switch) de "Link" LEDjes (switch, Zyxel en Eigen router) zouden moeten branden, dat de rest niet werkt verbaast me eigenlijk niets.
Als je de Zyxel als eerste aanzet en een paar minuten later je eigenrouter, dan zou het theoretisch moeten werken, al dan niet tijdelijk.
Switch is denk ik jaar of 5-6 oude 10/100 en autosensing dacht ik (ga ik checken) en crosslinked kabels als ik me niet vergis. Loop het allemaal nog eens na en probeer bovenstaande ook nog even.

Thnx iig! d:)b

Verwijderd

Hans_18T schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:43:
[...]

Welnu als ik Tweak was, zou ik willen voorkomen dat klanten meerdere routers aan het network hangen en zo publieke IP adressen claimen/vastleggen, dus ik zou per poort (POP) slechts een IP adres willen uitgeven. In geval van vervanging wil je natuurlijk niet al te lang moeten wachten.
je kan ook een renew/release vragen aan de server, er wordt nu heel veel verkeer gegenereerd met mogelijkheden tot fouten zonder noodzaak. plus ze weten bij welk modem welke mac adressen horen en kunnen zo zien dat er op een poort een nieuw mac adres zit ze maken het zich heel erg moeilijk met als gevolg dat ze zoals beschreven in hun mail totaal geen idee meer hebben hoe het in elkaar zit.

• pd5lwd
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:22:
[...]

Switch is denk ik jaar of 5-6 oude 10/100 en autosensing dacht ik (ga ik checken) en crosslinked kabels als ik me niet vergis. Loop het allemaal nog eens na en probeer bovenstaande ook nog even.

Thnx iig! d:)b
Bedenk wel als je er een 10/100 switch tussen hebt dan is het netwerk ook 10/100.
Bijvoorbeeld je hebt 250/250 dan gaat hij niet boven 100 Mb

• Alphalorne
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar het gaat mij nu om dat het principe op onze aansluiting werkt, alvorens een nieuwe wordt gekocht ;-)

• Hans_18T
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:33:
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar het gaat mij nu om dat het principe op onze aansluiting werkt, alvorens een nieuwe wordt gekocht ;-)
Nogmaals voor de duidelijkheid, als het goed is kan je NIET twee routers tegelijk aansluiten!

• pd5lwd
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:33:
Maar dan krijg je mail van tweak met de volgende mededeling (zie mail) van tweak

Wij maken geen contact met uw modem om de 3 seconden.

Enige contact wat ons systeem heeft met uw router is dat eens per uur de telefoniegegevens opnieuw ingeladen worden en eens per dag het IP adres opnieuw opgevraagd wordt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo

Verwijderd

pd5lwd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:38:
[...]

Maar dan krijg je mail van tweak met de volgende mededeling (zie mail) van tweak

Wij maken geen contact met uw modem om de 3 seconden.

Enige contact wat ons systeem heeft met uw router is dat eens per uur de telefoniegegevens opnieuw ingeladen worden en eens per dag het IP adres opnieuw opgevraagd wordt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo
Klopt niet van eens per uur en eens per dag. Soms heel vaak soms nooit dus er zit iemand aan de knoppen die regelmatig wijzigingen doorvoert. Zit niet altijd regelmaat in en zodra die er wel in zit kan je jezelf afvragen wat de reden van die regelmaat is (omdat het dan heel vaak gebeurt)

• pd5lwd
Dat bedoel ik mijn opvatting is en dat heb ik ook duidelijk tegen tweak gezegd!!
Als het goed en stabiel werkt blijf er dan met je handen af.
Maar ja als er meerdere mensen op de SD zitten dan weet de andere niet meer wat de andere heeft gedaan.

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:29:
[...]

je kan ook een renew/release vragen aan de server, er wordt nu heel veel verkeer gegenereerd met mogelijkheden tot fouten zonder noodzaak. plus ze weten bij welk modem welke mac adressen horen en kunnen zo zien dat er op een poort een nieuw mac adres zit ze maken het zich heel erg moeilijk met als gevolg dat ze zoals beschreven in hun mail totaal geen idee meer hebben hoe het in elkaar zit.
Ik heb gewoon een static lease gekregen van Tweak nadat ik daarom had gevraagd. (ivm VOIP port forwarding enzo is dat makkelijker)

PSN: proditaki specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pd5lwd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:50:
Dat bedoel ik mijn opvatting is en dat heb ik ook duidelijk tegen tweak gezegd!!
Als het goed en stabiel werkt blijf er dan met je handen af.
Maar ja als er meerdere mensen op de SD zitten dan weet de andere niet meer wat de andere heeft gedaan.
De SD voert alleen administratieve wijzigingen door...

Het NOC werkt aan alle technische wijzigingen...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Ik heb Tweak maar gemaild waarom ik nog niks gehoord heb over een eventuele omzetting en ik heb ook gevraagd hoe ze mij geïnformeerd zouden moeten hebben. Kreeg het volgende antwoord:
Het is vrij bijzonder dat u momenteel nog steeds gebruik maakt van een alles-in-1 aansluiting. Deze zou namelijk al een tijd geleden beëindigd moeten zijn. Analoge tv is bij Sparql niet mogelijk. U kunt, als u klant wilt blijven bij Tweak een nieuwe aanvraag doen maar dan met TV van Sparql (zie sparql.nl). Dit is de nieuwe aanbieder. De telefonie blijft hetzelfde. Deze zit altijd bij het abonnement.
Met andere woorden: ze hebben het daar niet op een rijtje en weten het ook niet. Ik ga kijken wat er gaat gebeuren na 1 september en ik ga me oriënteren op een andere provider. Helaas zijn er niet zoveel die DVB-C en een fatsoenlijke newsserver aanbieden.

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Jimster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:11:
Helaas zijn er niet zoveel die DVB-C en een fatsoenlijke newsserver aanbieden.
Dan neem je toch een los abonnement op TweakNews?

• Jimster
  • Laatst online: 07:07
bvk1983 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:13:
[...]
Dan neem je toch een los abonnement op TweakNews?
Los abonnement = extra kosten.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Jimster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:11:
Ik heb Tweak maar gemaild waarom ik nog niks gehoord heb over een eventuele omzetting en ik heb ook gevraagd hoe ze mij geïnformeerd zouden moeten hebben. Kreeg het volgende antwoord:

[...]

Met andere woorden: ze hebben het daar niet op een rijtje en weten het ook niet. Ik ga kijken wat er gaat gebeuren na 1 september en ik ga me oriënteren op een andere provider. Helaas zijn er niet zoveel die DVB-C en een fatsoenlijke newsserver aanbieden.
Niet zoveel? Zeg maar geen bij mijn weten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Hans_18T schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:36:
[...]

Nogmaals voor de duidelijkheid, als het goed is kan je NIET twee routers tegelijk aansluiten!
Maar het werkt al wel bijna een maand prima bij mijn ouders.
De Zyxel alleen voor de TV en de eigen router voor het interne netwerk.

Heb overigens ook een reverse DNS in laten stellen voor ons internet IP-adres.
Toen dat doorgevoerd werd is de DHCP lease van de router gereleased, en kregen we een nieuw IP adres (wat ze van tevoren al via de mail door konden geven). Ze hebben dus geloof ik een static DHCP lease op het mac-adres van onze router ingesteld.

Wat dat betreft echt helemaal geen klachten over de service bij wat meer technische vragen. Zolang je vraag maar technisch genoeg is om doorgezet te worden naar de technische staf dan krijg je een prima antwoord.

[ Voor 20% gewijzigd door NovapaX op 28-08-2014 21:43 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• WoRsTjUh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 12:22
Ik weet nog niet of er in GoT al wat over geopperd is (zoeken gaf me nog niet het gewenste resultaat), maar bij deze een korte instructie voor de Vigor2130 eigenaars om je router met internet en tv via Sparql werkend en stabiel te krijgen:

De instructie is geënt op mensen die al eerder een Draytek aan Tweak heeft gesloten.

Belangrijk, zorg ervoor dat je firmware v1.5.4.1 op je Vigor2130 hebt zitten
Eerdere versies hebben een bug met IGMP wat mogelijk je IPTV verkeer beinvloed

Zoals men wellicht al wel weet heeft de Zyxel voor elk virtuele interface een ander mac adres.
Het makkelijkste om ze allemaal te achterhalen is om de config ff lokaal op te slaan en te openen met je favoriete editor (notepad++ bijv :P *hint*hint*)

Zoek naar ETHWAN, onder die sectie zal het macadres voor je WAN interface zitten
Zoek naar IPTV_Ethernet, onder die sectie dus voor, je raad het al, je IPTV VLAN interface
Kopieer/plak deze 2 adressen op een makkelijkere plek (nieuw documentje ofzo) en voor het gemak haal je alvast de dubbelepuntjes er tussenuit. Deze gebruiken we niet bij je Vigor2130

Dat gehad, trek je Zyxel eruit en gooi em ergens onderin een la die je de komende jaren niet meer open trekt ;)

De Vigor2130 settings (uitgaande van een schone config):
(wat niet genoemd wordt, wordt als default of leeg aangehouden...)

Belangrijk, sluit je draytek nog niet aan je Genexis modem, anders gaat je Draytek stuiteren zodra we het TVIP VLAN aan zetten

Begin met WAN->Internet Access
Connection Type: DHCP
Router Name: Wat je wil
Domain Name: dslforum.org
Clone MAC Address: Enable aanvinken
MAC Address: Het macadres van ETHWAN (zonder de : natuurlijk)
Klik OK

Vervolgens naar WAN->MultiVLAN
Enable Multi-VLAN: aan
WAN VLAN ID: 34
Enable IPTV WAN Setup: Aan
IPTV WAN VLAN ID 4
* Zorg ervoor dat je oude Tweak gerelateerde bridges uit staan/niet meer aanwezig zijn
Klik OK

Klik op IPTV WAN Setting
Connection Type: DHCP
Gateway IP: 10.10.24.1
Router Name: Kies maar weer iets
Klik OK

Ga nu naar LAN->Policy Route
Klik op Add
Enable: Aan
Destination IP Address: 185.6.48.0
Subnet Mask: 255.255.255.192
Interface: IPTV WAN
Do NAT for Source Subnet: Aan
Klik OK

Onder Applications->IGMP:
IGMP Proxy Enabled: Aan
IGMP Proxy Channel: IPTV WAN
Snooping Enabled: Aan
Klik OK

Voor VoIP modellen, stel je settings in zoals je al gewend was

Nou het stukje wat het zootje ook nog laat werken:
Kort en bondig: voeg het macadres toe als option onder de iptvwan sectie onder het bestand /etc/config/network in de router

Voor de 'leek'

Start een telnet (of ssh als dat je voorkeur heeft) sessie met je router:

telnet <ipadresvanjerouter>
cd /etc/config
vi network
-- ga helemaal naar het einde van je document (daar staat als het goed is de sectie voor iptvwan)
toets 'i' voor insert en toets het volgende in:
option 'macaddr' '<MACADRES van IPTV_Ethernet hier>'

toets de escape (ESC) toets en vervolgens :wq (staat voor write and quit :P)

Als het goed is was dit het
Reboot je router met de huidige config vanuit je webinterface
En vergeet uiteraard niet de WAN interface aan de Genexis te pluggen

Als ik iets vergeten ben of onwaarheden uitblaat meld het ff, dan corrigeer ik het gelijk ;)

*edit Natuurlijk ben je wat vergeten WoRsTjUh: de IGMP settings
*edit2 Gateway van IPTV aangepast (deze even in de gaten houden, hij lijkt te wijzigen...)

[ Voor 9% gewijzigd door WoRsTjUh op 29-08-2014 22:09 ]

• Hans_18T
NovapaX schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:39:
[...]

Maar het werkt al wel bijna een maand prima bij mijn ouders.
De Zyxel alleen voor de TV en de eigen router voor het interne netwerk.

Heb overigens ook een reverse DNS in laten stellen voor ons internet IP-adres.
Toen dat doorgevoerd werd is de DHCP lease van de router gereleased, en kregen we een nieuw IP adres (wat ze van tevoren al via de mail door konden geven). Ze hebben dus geloof ik een static DHCP lease op het mac-adres van onze router ingesteld.

Wat dat betreft echt helemaal geen klachten over de service bij wat meer technische vragen. Zolang je vraag maar technisch genoeg is om doorgezet te worden naar de technische staf dan krijg je een prima antwoord.
Ik vermoed dat jij vooraf de VLANS afsplitst, in normale "gevallen" krijgt de Zyxel een DHCP adres voor IPTV (VLAN4) en een DHCP adres voor internet (VLAN34) Als je een ordinaire switch zou gebruiken dan zou je 2x een DHCP adres voor IPTV en 2x een DHCP adres voor internet verwachten te krijgen. Mijn statement is dat dat niet zal werken.
Ik heb me misschien vanmiddag niet duidelijk genoeg uitgedrukt ( Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" ) Ik verwacht dat je slechts 1 IP adres voor IPTV en 1 IP adres voor internet krijgt toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Haay schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:59:
[...]

Dan is er iets anders aan de hand bij jou. De 2e Sparql decoder (TV op de slaapkamer op de eerste verdieping) is via een 500 Mbit Powerline setje verbonden met de ZyXEL die in de huiskamer. De huiskamer en de slaapkamer zitten in de groepenkast niet eens op dezelfde stroomgroep! En we kunnen gewoon prima TV kijken in de slaapkamer.
Dan ga ik t nogmaals proberen..even opnieuw aansluiten. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Hans_18T schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:47:
[...]

Ik vermoed dat jij vooraf de VLANS afsplitst, in normale "gevallen" krijgt de Zyxel een DHCP adres voor IPTV (VLAN4) en een DHCP adres voor internet (VLAN34) Als je een ordinaire switch zou gebruiken dan zou je 2x een DHCP adres voor IPTV en 2x een DHCP adres voor internet verwachten te krijgen. Mijn statement is dat dat niet zal werken.
Ik heb me misschien vanmiddag niet duidelijk genoeg uitgedrukt ( Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" ) Ik verwacht dat je slechts 1 IP adres voor IPTV en 1 IP adres voor internet krijgt toegewezen.
De Zyxel krijgt een ip adres op beide VLANS (anders werkt een deel van de TV-diensten niet, daarvoor is de 'normale' internetverbinding vereist)
Mijn router heb ik inderdaad alleen op VLAN 34 zitten.

Ik heb dus 2 Publieke IP-adressen op vlan34 en 1 IPTV IP-adres op vlan4

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
NovapaX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:01:
[...]

De Zyxel krijgt een ip adres op beide VLANS (anders werkt een deel van de TV-diensten niet, daarvoor is de 'normale' internetverbinding vereist)
Mijn router heb ik inderdaad alleen op VLAN 34 zitten.

Ik heb dus 2 Publieke IP-adressen op vlan34 en 1 IPTV IP-adres op vlan4
Ok duidelijk. Ben nu wel benieuwd of the gaat werken bij @janneman1979v2 Alphalorne in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand sparql al werkend gekregen met DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Hoe sturen jullie eigenlijk de apparatuur terug? Verwachten ze bij tweak dat je alle dozen, kabeltjes enz terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
rsvmark schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:04:
Hoe sturen jullie eigenlijk de apparatuur terug? Verwachten ze bij tweak dat je alle dozen, kabeltjes enz terug stuurt.
Heb alleen de apparaten en de bijbehorende adapters terug gestuurd, that's it. Geen UTP en HDMI kabeltjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hans_18T schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Ok duidelijk. Ben nu wel benieuwd of the gaat werken bij @janneman1979v2 Alphalorne in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ja, ik ook maar gisteren dus vergeten hier naar te kijken 8)7 ! Ik kom hier zeker even op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
rsvmark schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:04:
Vraag ik me ook af, ben de brief kwijt waar ik de boel naar moet terugsturen. Kan iemand mij zeggen waar ik het heen moet sturen?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
El_Bandito schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Vraag ik me ook af, ben de brief kwijt waar ik de boel naar moet terugsturen. Kan iemand mij zeggen waar ik het heen moet sturen?
Staat op de sparql migratiepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Ik heb alleen het apparaten zelf en de bijbehorende adapters terug gestuurd. Dat was allemaal prima. En omdat ik 1 week na de migratie van mijn lijn de nieuwe spullen voor het laatst zou gebruiken had ik hier de dozen wel netjes van bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

phemelrijk schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:04:
[...]

Dan ga ik t nogmaals proberen..even opnieuw aansluiten. Wie weet.
Heej. Grappig idd gelukt. Ik heb een verbinding van 67/80 schommelend en idd vloeiend beeld. Router beneden in meterkast. Tv in slaapkamer boven en beneden nu aangesloten op devolo 500. Werkt beiden zonder problemen.

Is het nu zo dat de abox altijd dezelfde
Beeldkwaliteit levert onafhankelijk van de snelheid waarmee het signaal daarop binnen komt? Of wordt de stream die we zien minder naar mate het signaal minder snel binnen komt? MAW.. Haal je met een vaste utp verbinding een betere BEELD kwaliteit dan via devolo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nee det maskt niet uit. Er wordt een kwaliteit steeam het netwerk ingestuurd en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
phemelrijk schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:13:
Heej. Grappig idd gelukt. Ik heb een verbinding van 67/80 schommelend en idd vloeiend beeld. Router beneden in meterkast. Tv in slaapkamer boven en beneden nu aangesloten op devolo 500. Werkt beiden zonder problemen.

Is het nu zo dat de abox altijd dezelfde
Beeldkwaliteit levert onafhankelijk van de snelheid waarmee het signaal daarop binnen komt? Of wordt de stream die we zien minder naar mate het signaal minder snel binnen komt? MAW.. Haal je met een vaste utp verbinding een betere BEELD kwaliteit dan via devolo?
Het is geen analoog signaal hè! Bij digitaal signaal komt het OF wel aan, OF niet aan. In het signaal zit ook een mate van foutcorrectie zodat verloren packets nog hersteld kunnen worden uit de wel aangekomen packets. Als er teveel data packets niet aankomen, dan krijg je hakkelend beeld, of blokkerigheid. Maar de scherpte van het beeld verandert niet.

De decoder buffert het signaal ook voor enkele seconden. Kijk maar wat er gebeurt als je tijdens het TV kijken de netwerkkabel uit de Sparql decoder trekt... Het programma loopt nog een paar tellen door (vanuit de buffer) en bevriest dan.

---------------------
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:47:
Ik heb alleen het apparaten zelf en de bijbehorende adapters terug gestuurd. Dat was allemaal prima. En omdat ik 1 week na de migratie van mijn lijn de nieuwe spullen voor het laatst zou gebruiken had ik hier de dozen wel netjes van bewaard.
Vraag me niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb (want ik heb zelf echt geen idee maar ik ben de adapter van de Packetforce router kwijt! Die router had Tweak mij destijds ongevraagd toegestuurd omdat ik (als Tweak Blauw gebruiker) problemen met de telefonie had en die Packetforce router zou dat moeten oplossen. Ik heb die Packetforce router echter nooit in gebruik genomen, maar om de een of andere vage reden zit de adapter er niet meer bij. Mogelijk dat ik die adapter even ergens anders voor gebruikt heb, vanwege de precieze Voltage + Ampère combinatie.

Heeft iemand misschien die adapter nog en zou die daar even een fotootje van kunnen maken? :P

---------------------

Héééé, dit zou wel eens de oorzaak van mijn telefonie-probleem kunnen zijn! Ik was net wat aan het Googlen en ik kwam toevallig dit GoT topic tegen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589846.
Dit klinkt erg vergelijkbaar met het probleem dat ik ervaar met de telefonie op de ZyXEL thuis. Ik heb er namelijk een (simpele/eenvoudige/goedkope) Profoon DECT duo-set op aangesloten. Grote kans dat die DECT telefoons niet het 'juiste' lijn-sluiten signaal geven wat de ZyXEL verwacht. En dat daardoor de lijn niet vrijgegeven wordt!

Zijn er DECT duo-sets die wel goed werken met de ZyXEL ? Of kan ik misschien beter een Gigaset N300A VOIP basisstation aanschaffen en daar gewoon die Profoon DECT handsets op aansluiten?

[ Voor 44% gewijzigd door Haay op 29-08-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Haay schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:43:
[...]
Zijn er DECT duo-sets die wel goed werken met de ZyXEL ? Of kan ik misschien beter een Gigaset N300A VOIP basisstation aanschaffen en daar gewoon die Profoon DECT handsets op aansluiten?
Da's sowieso de mooiste oplossing, nu ga je van digitaal (VoIP) naar analoog (POTS) terug naar digitaal (DECT). Zo'n N300A IP kost ook nog eens geen drol dus lijkt me een simpele keuze.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu al een week zonder internet door die prutsers van tweak
ga de heleboel opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Melding: Vanmorgen had ik geen TV wel internet, na een reset van de ZyXEL werkte alles weer

Vraag: Heeft iemand al geprobeerd om APPS te ontwikkelen??!
Ik zou graag een html afstands-bediening willen hebben.
Dus dat de Abox een web interface heeft waarmee je hem kan besturen.
Of dat je er bijvoorbeeld een UPD pakket naar toe kan sturen om van zender te wisselen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Issue van Zyxel die geen DHCP meer uitdeelt had ik vanmiddag ook weer.

Issue wat eerder iemand aanhaalde over box die niet uit standby wil komen heb ik ook nog steeds. als ik de box helemaal uit heb gehad en dan standby/uit standby probeer werkt het altijd. Gaat er een nacht overeen wordt 'ie niet meer wakker. Pas als ik op de fysieke knop heb gedrukt zodat het lampje rood wordt en dan nog eens om 'm opnieuw te starten werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:18
Telefonie al 2 dagen eruit. Uitgaand dode lijn. Inkomend gaat wel over, geeft "Missed" aan in de call historie van de router. Hey, nu de poort gewisseld van 1 naar 2. Werkt weer :-)

[ Voor 18% gewijzigd door malderhout op 29-08-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nah lekker dan heb nu tweak niks ga maar een spelletje doen
Alles zwart en het modem rood (almere) ;w

En de HD uiteraard niet bereikbaar

Hmmm lost zichzelf ook weer op

[ Voor 26% gewijzigd door Mr-D. op 29-08-2014 20:29 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Aaargh! schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:
Da's sowieso de mooiste oplossing, nu ga je van digitaal (VoIP) naar analoog (POTS) terug naar digitaal (DECT). Zo'n N300A IP kost ook nog eens geen drol dus lijkt me een simpele keuze.
Dus ... knoop doorgehakt en de Gigaset N300A besteld. :)
Telefonisch onbereikbaar begint me aardig te irriteren, en dan heb ik het nog niet eens over mijn vrouw die het echt helemaal zat is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Aaargh! schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:
[...]

Enkele FritzBox routers hebben DECT ingebouwd. Elke DECT handset die je nog hebt rondslingeren kun je hier voor gebruiken. Caveat: de DECT-standaard zelf is redelijk beperkt: gemiste oproepen kreeg ik op m'n Panasonic handset niet te zien. Maar dat ding is inmiddels ook 10 jaar oud, wellicht dat het beter is geworden. Sowieso heeft AVM ook eigen DECT handsets die naadloos samenwerken met de fritzbox.

Je kunt natuurlijk ook je smartphone als extra VoIP handset gebruiken, mits je provider meerdere gelijktijdige logins toestaat. Tweak ondersteunde dat niet - voor mij destijds één van de redenen om ze de vinger te geven qua telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Storing in Enschede alleen Veronica doet het. Mooi rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aantal storingen in almere en endchede is wel dramatisch zeg. Anyway wel weer erg stil vsnuit tweak over alle ontbrekende features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Nou, ik leef even in de omgekeerde wereld. Waar ik per 28 augustus overgezet zou worden naar sparql, zit ik tot op heden zorgeloos tv te kijken via groen.

* afkloppen doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb ook ongeveer 1x per week het probleem dat de abox geen ip krijgt en tv kijken niet mogelijk is. Heb de abox in de zyxel nu aan de static ip range toegevoegd.

Kan iemand al bevestigen dat dit het dhcp lease probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
TrailBlazer schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:23:
Aantal storingen in almere en endchede is wel dramatisch zeg. Anyway wel weer erg stil vsnuit tweak over alle ontbrekende features.
Hier in Almere-stad-Oost totaal geen last van TV-storingen (heb 3 stb's). Zit ook met smart te wachten op het opnemen-pakket en dat de radio-knop gaat werken, maar dat is dan ook het enige.... Internet en telefoon werken vanaf het begin van mijn migratie (juni 2014) perfect. Zyxel draait al 73 dagen nonstop:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47477517/Schermafbeelding%202014-08-30%20om%2011.14.06.png

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:31

hullemah

hullie

Hier ook storingvrij,zit ook met smart te wachten op het opnamepakket.
Heb wel last dat als ik op de menu knop druk,dat de tijden van de programma's mij uit het beeld lopen,maar verder storingvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 14-09 20:02
WoRsTjUh schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:46:
Ik weet nog niet of er in GoT al wat over geopperd is (zoeken gaf me nog niet het gewenste resultaat), maar bij deze een korte instructie voor de Vigor2130 eigenaars om je router met internet en tv via Sparql werkend en stabiel te krijgen:

De instructie is geënt op mensen die al eerder een Draytek aan Tweak heeft gesloten.

Belangrijk, zorg ervoor dat je firmware v1.5.4.1 op je Vigor2130 hebt zitten
Eerdere versies hebben een bug met IGMP wat mogelijk je IPTV verkeer beinvloed

Zoals men wellicht al wel weet heeft de Zyxel voor elk virtuele interface een ander mac adres.
Het makkelijkste om ze allemaal te achterhalen is om de config ff lokaal op te slaan en te openen met je favoriete editor (notepad++ bijv :P *hint*hint*)

Zoek naar ETHWAN, onder die sectie zal het macadres voor je WAN interface zitten
Zoek naar IPTV_Ethernet, onder die sectie dus voor, je raad het al, je IPTV VLAN interface
Kopieer/plak deze 2 adressen op een makkelijkere plek (nieuw documentje ofzo) en voor het gemak haal je alvast de dubbelepuntjes er tussenuit. Deze gebruiken we niet bij je Vigor2130

Dat gehad, trek je Zyxel eruit en gooi em ergens onderin een la die je de komende jaren niet meer open trekt ;)

De Vigor2130 settings (uitgaande van een schone config):
(wat niet genoemd wordt, wordt als default of leeg aangehouden...)

Belangrijk, sluit je draytek nog niet aan je Genexis modem, anders gaat je Draytek stuiteren zodra we het TVIP VLAN aan zetten

...
Bedankt voor de HowTo. Ik heb een Draytek 2920.Heb je ook al HBO OD aan de praat? Het beeld blijft bij mij nog zwart. Ik heb helaas nog niet verder kunnen testen zelf met extra NAT regels hiervoor. ..

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 14-09 20:02
Overigens heb ik zojuist opgemerkt dat ik ook Hdmi problemen heb met de Sparql box. Arc van mijn smart tv werkt niet meer. Als ik de hdmi stekker van de Sparql stb eruit haal komt het geluid weer terug. Mijn Samsung tv geeft aan dat hij niet kan connecten naar een Anynet + receiver. Dit gaat dan wel goed als de Hdmi van de Sparql stb eruit is. Ik zag nog 2 mensen in dit topic met zulke problemen echter nog geen oplossingen. Anyone?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is het niet vreemd dat de bandbreedte van Sparql van je normale internet bandbreedte af gaat? Ik heb nu twee Sparql settopboxen, als deze beide aan staan verbruiken ze behoorlijk wat bandbreedte. Nu heb ik 100Mbit, maar met 50Mbit houd je helemaal weinig over.

Wat is jullie mening? Zou dit niet los van je internetsnelheid moeten zijn?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat alleen gebeurt bij een 100 mbit abbo. Wat overigens geen nieuws is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:20:
Denk dat dat alleen gebeurt bij een 100 mbit abbo. Wat overigens geen nieuws is...
Dat denk ik ook. Ik heb 50/50 en met 2 decoders aan haal ik die snelheid ook wel(mijn snelheid dan ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 31-08-2014 00:31 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Hoe bestel ik Sport1 eigenlijk bij Sparql?
Als ik kijk bij het zenderoverzicht, kun je klikken op extra pakketten.
Bij Fox sport of het HBO pakket, kun je verder klikken en bestellen, bij Sport1 staat wel de prijs, maar je kan daar niet verder klikken en bestellen.
Iemand die weet of dat gewoon een feature in de toekomst is of dat je je wel kan abonneren?
Overigens bij Film 1 hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:31

hullemah

hullie

Als je film1 wilt bestellen kun je gewoon bellen en of mailen en word het toegevoegd.Heb het ook en ook nog met goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:20:
Dat is toch onvermijdelijk? Als ik een 100 mbit glasvezelverbinding heb dan kan er toch nooit 100 mbit internet en tv tegelijkertijd geleverd worden? Dat is toch bij iedere provider zo? Als je een 1 gbit verbinding hebt kost tv ook wat snelheid (al is het dan procentueel erg weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zeg ik dat ook.
Overigens is het niet altijd onvermijdelijk: men zou je bij een 1 Gb POP een 1 Gb Genexis kunnen geven als je een 100 mbit abbo hebt, dan treedt het verschijnsel niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
IcyK, dat doen ze ook. Alleen is op dit moment alleen in Enschede en Almere, waar Tweak een eigen netwerk heeft, dat er 1Gb POPs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat denk ik niet. Gb pops staan inmiddels in het halve land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar dat is KPN apparatuur. En daar kan je geen Gbit afnemen als provider. Hooguit 500. En dat kost al een boel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar het de oorsprong van de vraag was of tv van je 100 mbit af gaat. En dat is het geval bij 100 mbit Genexissen. Bij een Gb pop zou je ook een Gbit Genexis kunnen toepassen bij een 100 mbit abbo, en dan speelt het 'probleem' niet.
Naar ik begrijp doet Tweak dat nu alleen in twee plaatsjes in Nederland, maar het zou technisch gezien op veel meer lokaties kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Ik maak in mijn huis gebruik van een aantal IP camera's die ik 'van buitenaf' wil kunnen bekijken.
Voorheen, met de Thomson router type TG789vn werkte dit allemaal probleemloos.
Nu ik eergisteren van Tweak echter een nieuwe router ((Zyxel VMG8324-B10A) heb gekregen heb ik het probleem dat na een reboot de port forwarding niet meer actief is, en dat dat alleen hersteld kan worden door het uit- en weer aanzetten van de 'lampjes' in het Port Forwarding schermpje.... zeer irritant :( .
Ik weet dat dit probleem al eerder door sommigen is opgemerkt met firmware versie 1.00(AAKL.5) maar misschien bestaat er een oplossing zonder de firmware terug te zetten naar een eerdere versie (als dat al een oplossing is).
Onder het tabje Network Setting -> NAT staan diverse opties waaronder Applications, port triggering etc.
Zou ik dat kunnen gebruiken als alternatief, en heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd?
Ik neem aan dat dit opgelost kan worden na een firmware update, maar wanneer die komt is natuurlijk een grote vraag....
Ik heb verder niets aan de instellingen van de router veranderd, misschien staat er ergens nog iets niet goed ingesteld. Ik heb echter te weinig kennis van deze router om dat goed te kunnen beoordelen, er kan mij net iets teveel worden aangepast (en dus ook vernaggeld 8)7 ).....

UPDATE: Vandaag (1 sept.) met Tweak (Almere) gebeld en het probleem aangemeld.
Het zit zoals ik zelf al veronderstelde inderdaad in de firmware (versie AAKL.5), er zijn bij Tweak meerdere klachten over binnengekomen!
Er is nog geen nieuwere firmware versie beschikbaar, maar daar zal dit probleem zeker in worden opgelost.
De voorlaatste versie (AAKL.4) zou ook probleemloos moeten werken, dus als voorlopige oplossing is deze 'op afstand' in mijn router geïnstalleerd samen met een bijbehorend config. file.
Na deze handelingen werkt de port forwarding weer prima, ook na een herstart! Met dank aan het Tweak service team dat dit snel en vakkundig voor mij heeft opgelost! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Tabdroid op 01-09-2014 17:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:51
Iemand toevallig een handleiding liggen voor een Mikrotik router?

Krijg iptv niet werkend sparql boxen kunnen wel update maar zeggen daarna dat er geen verbinding beschikbaar is.

Heb een static route gemaakt over het 185.6.48.0/26 netwerk en heb een IGMP proxy aangemaakt op vlan IPTV upstream en de netwerkbridge ook toegevoegd maar dan geen upstream.

Zie ik iets over het hoofd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:02:
Jawel, maar het de oorsprong van de vraag was of tv van je 100 mbit af gaat. En dat is het geval bij 100 mbit Genexissen. Bij een Gb pop zou je ook een Gbit Genexis kunnen toepassen bij een 100 mbit abbo, en dan speelt het 'probleem' niet.
Naar ik begrijp doet Tweak dat nu alleen in twee plaatsjes in Nederland, maar het zou technisch gezien op veel meer lokaties kunnen.
Dan heb je idd gelijk 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
incomer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:51:
Iemand toevallig een handleiding liggen voor een Mikrotik router?

Krijg iptv niet werkend sparql boxen kunnen wel update maar zeggen daarna dat er geen verbinding beschikbaar is.

Heb een static route gemaakt over het 185.6.48.0/26 netwerk en heb een IGMP proxy aangemaakt op vlan IPTV upstream en de netwerkbridge ook toegevoegd maar dan geen upstream.

Zie ik iets over het hoofd of?
Heb je ook masquerade ingesteld op de IPTV interface? Daarnaast moet je voor de route de gateway instellen die je via DHCP op de IPTV interface hebt gekregen? Alleen vlan-iptv als gateway werkt niet.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
peeter123 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:40:
[...]

Heb je ook masquerade ingesteld op de IPTV interface? Daarnaast moet je voor de route de gateway instellen die je via DHCP op de IPTV interface hebt gekregen? Alleen vlan-iptv als gateway werkt niet.
domdom, idd de gateway vergeten.

Nu heeft ie wel verbinding, krijg alleen nog geen beeld (zie wel de programmering etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

mensen, is er een probleem met Sparql in omgeving Almere (Haven)? Krijg een melding dat een upgrade fout is gegaan...probeer opnieuw, kan alleen ned 123 kijken en verder alles zwart.. Beide STB in huis tergend traag een puntjes linksboven in beeld. Van het stroom af hielp niet... anderen ook?

Sta nu in de wachtrij telefonisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hans_18T schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Ok, net weer eens getest. Switch is een 3Com 3CFSU05 autosensing, kabels allen cat 5.
Als ik de kabel uit de zyxel haal en in de switch stop (poort 1), gaat er geen link-led branden op de switch. Link-led op de genexius ook uit. Als ik de zyxel dan op de switch aansluit (bv poort 5), dan gaat die link-led wel branden. Genexis-poort nog altijd uit. De zyxel krijgt dan natuurlijk ook geen verbinding naar buiten toe.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21dq6wm.jpg

Als dit al niet gaat, heeft een extra router op de witch aansluiten natuurlijk geen zin. Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
phemelrijk schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:30:
mensen, is er een probleem met Sparql in omgeving Almere (Haven)? Krijg een melding dat een upgrade fout is gegaan...probeer opnieuw, kan alleen ned 123 kijken en verder alles zwart.. Beide STB in huis tergend traag een puntjes linksboven in beeld. Van het stroom af hielp niet... anderen ook?

Sta nu in de wachtrij telefonisch :)
Hier werkt alles (Almere waterwijk). Om te testen heb ik de box fysiek uit gezet (rode led) en weer aangezet. Start gewoon goed op met alle zenders. Zelfs gezocht naar firmware updates, maar die bleken er niet te zijn. Success...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

ok..txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Alphalorne schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:37:
[...]

Als dit al niet gaat, heeft een extra router op de witch aansluiten natuurlijk geen zin. Wat mis ik hier?
Dat je switch een L1 switch is en dus niet met vlans overweg kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Geen licht dumphlum.
vlans hebben er niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 18-09 05:30
Hoi,

Ik ben van plan een Draytek Vigor 2130 N te kopen en achter de Zyxel te hangen als gigabit switch en VPN servertje. Heeft iemand dit toevallig as zo draaien?

Zo ja, zou je de instellingen kunnen posten? Scheelt mij weer uitzoeken :-)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Iemand een idee waarom mijn tv niet werkt in samenwerking met mikrotik.

Krijg wel programmering tezien (dus wat er op nederland 1 etc is) maar krijg verder geen signaal binnen.
Mis ik een firewall rule of is mijn IGMP proxy niet goed geconfigureerd of zoek ik nu in de verkeerde hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Alphalorne schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:43:
[...]

Hier werkt alles (Almere waterwijk). Om te testen heb ik de box fysiek uit gezet (rode led) en weer aangezet. Start gewoon goed op met alle zenders. Zelfs gezocht naar firmware updates, maar die bleken er niet te zijn. Success...
Zyxel reboot. Ik merk dat dit helaas te vaak nodig is. Helemaal als je de logging ook aan hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
RolfLobker schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:02:
Geen licht dumphlum.
vlans hebben er niets mee te maken
Onzin. Een "domme" switch kan over het algemeen (sommige uitzonderingen daar gelaten) niet overweg met 802.1q frames. Meerdere vlans over een unmanaged switch sturen (wat de genexis doet) is onmogelijk.

Dat het link lampje niet gaat branden komt waarschijnlijk omdat zijn switch het zignaal niet snapt en geen link op kan zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door dumphlum op 31-08-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dumphlum schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Onzin. Een "domme" switch kan over het algemeen (sommige uitzonderingen daar gelaten) niet overweg met 802.1q frames. Meerdere vlans over een unmanaged switch sturen (wat de genexis doet) is onmogelijk.

Dat het link lampje niet gaat branden komt waarschijnlijk omdat zijn switch het zignaal niet snapt en geen link op kan zetten.
Mijn "domme" switch snapt de vlans anders prima.

Netgear 8 poorts semi-managed switch. Kost een paar tientjes, werkt prima.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
incomer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:06:
Iemand een idee waarom mijn tv niet werkt in samenwerking met mikrotik.

Krijg wel programmering tezien (dus wat er op nederland 1 etc is) maar krijg verder geen signaal binnen.
Mis ik een firewall rule of is mijn IGMP proxy niet goed geconfigureerd of zoek ik nu in de verkeerde hoek?
Firewall:
code:
1
2
3
4
/ip firewall filter
add chain=input dst-address=224.0.0.0/4 in-interface=vlan-iptv
add chain=forward dst-address=224.0.0.0/4 in-interface=vlan-iptv out-interface=bridge-lan
add chain=forward in-interface=vlan-iptv out-interface=bridge-lan src-address=185.6.48.0/26

IGMP proxy:
code:
1
2
3
4
5
/routing igmp-proxy
set query-interval=30s quick-leave=yes
/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=0.0.0.0/0 interface=vlan-iptv upstream=yes
add interface=bridge-lan

Moet je zelf maar even aanpassen naar je configuratie thuis.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Werkt het gastnetwerk ondertussen? Ze zijn nu wel voorgeprogrammeerd, maar ik durf ze niet echt aan te zetten :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Firesphere schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:18:
[...]

Mijn "domme" switch snapt de vlans anders prima.

Netgear 8 poorts semi-managed switch. Kost een paar tientjes, werkt prima.
Je zegt het zelf al: semi-managed. Dat is dus nog steeds wat anders dan geheel unmanaged

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Je zegt het zelf al: semi-managed. Dat is dus nog steeds wat anders dan geheel unmanaged
Ik kan geen vlans o.i.d. instellen, alleen tijdlimieten en bandbreedte limieten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
hullemah schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:00:
Als je film1 wilt bestellen kun je gewoon bellen en of mailen en word het toegevoegd.Heb het ook en ook nog met goed beeld.
Bedankt, dan zal het voor Sport1 ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
peeter123 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:30:
[...]

Firewall:
code:
1
2
3
4
/ip firewall filter
add chain=input dst-address=224.0.0.0/4 in-interface=vlan-iptv
add chain=forward dst-address=224.0.0.0/4 in-interface=vlan-iptv out-interface=bridge-lan
add chain=forward in-interface=vlan-iptv out-interface=bridge-lan src-address=185.6.48.0/26

IGMP proxy:
code:
1
2
3
4
5
/routing igmp-proxy
set query-interval=30s quick-leave=yes
/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=0.0.0.0/0 interface=vlan-iptv upstream=yes
add interface=bridge-lan

Moet je zelf maar even aanpassen naar je configuratie thuis.
Helaas hierin zit het probleem dus ook niet...
Was ook praktisch het zelfde als dat eralin stond.

Iemand nog ideeen waarom het beeld zwart blijft maar wel de programmering etc geladen wordt (dus route is goed maar streams komen er gewoon niet doorheen ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Firesphere schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Ik kan geen vlans o.i.d. instellen, alleen tijdlimieten en bandbreedte limieten enzo.
Ik neem aan dat het om een Netgear ProSafe switch gaat? Die heeft beperkte L2 features waardoor deze wel met vlans overweg kan (Honors IEEE 802.1Q VLAN tags; uit de specs).

[ Voor 23% gewijzigd door dumphlum op 31-08-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dumphlum schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:05:
[...]

Ik neem aan dat het om een Netgear ProSafe switch gaat? Die heeft beperkte L2 features waardoor deze wel met vlans overweg kan (Honors IEEE 802.1Q VLAN tags; uit de specs).
Ja, is een ProSafe geval, 8 poorts semi-managed ding. Werkt iig prima voor mij, dus ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23
Firesphere schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:42:
Werkt het gastnetwerk ondertussen? Ze zijn nu wel voorgeprogrammeerd, maar ik durf ze niet echt aan te zetten :/
In firmware AAKL.5 werkt het Guest WLAN bij mij prima.
In firmware AAKL.4 stonden er ook al netwerken voorgeprogrammeerd, maar die heb ik voor de zekerheid maar niet geprobeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Dus mijn domme switch gaat gewoon niet werken? Ik was in de veronderstelling dat een "domme" switch alles wat binnenkomt overal as-is 1op1 doorstuurt. Dus met tags etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Alphalorne schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:37:
Dus mijn domme switch gaat gewoon niet werken? Ik was in de veronderstelling dat een "domme" switch alles wat binnenkomt overal as-is 1op1 doorstuurt. Dus met tags etc..
Jou probleem op dit moment is dat je geen link krijgt op 100mb met de Genexis. Je veronderstelling dat een "domme" switch alles wat binnenkomt overal as-is 1op1 doorstuurt is volgens mij juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:23
incomer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:51:
[...]

Helaas hierin zit het probleem dus ook niet...
Was ook praktisch het zelfde als dat eralin stond.

Iemand nog ideeen waarom het beeld zwart blijft maar wel de programmering etc geladen wordt (dus route is goed maar streams komen er gewoon niet doorheen ofzo..)
Trek de voedingskabel van de Genexis er eens uit en wacht even een korte periode alvorens de stroom er weer op te zetten. Daarna heb je grote kans dat je tv wel beeld geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
Ik word helemaal gek dat TV af en toe stottert, hangt of gewoon een zwart beeld laat zien met linksboven een heel klein blokje met beeld. Is hier soms al een oplossing voor? (Amersfoort 3811)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:14:
Ik word helemaal gek dat TV af en toe stottert, hangt of gewoon een zwart beeld laat zien met linksboven een heel klein blokje met beeld. Is hier soms al een oplossing voor? (Amersfoort 3811)
Zoals vaker in het topic wordt gevraagd, hoe is het aangesloten? Heb je de nieuwste firmware? etc.etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hans_18T schreef op maandag 01 september 2014 @ 07:00:
[...]

Jou probleem op dit moment is dat je geen link krijgt op 100mb met de Genexis. Je veronderstelling dat een "domme" switch alles wat binnenkomt overal as-is 1op1 doorstuurt is volgens mij juist.
Tsja waarom die link niet opgezet wordt... :? En dat leek mij dus ook.

Iemand anders wel met suc6 zijn/haar Genexis 'gesplit' met een domme switch om 2 WAN ip-adressen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Vorkie schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:19:
[...]

Zoals vaker in het topic wordt gevraagd, hoe is het aangesloten? Heb je de nieuwste firmware? etc.etc.etc.
Naar mij idee is dit niet altijd een gebruikersfout.
Bij mij heeft IPTV altijd zonder stotteren gewerkt.
Zaterdag stotterde het beeld opeens, en zondag was er weer niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

rob2011 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

Zyxel reboot. Ik merk dat dit helaas te vaak nodig is. Helemaal als je de logging ook aan hebt staan
Idd, uiteindelijk deed een reboot het oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Op Tweak website:

Update 1 september 13:30

1: Haperend beeld op televisie - Update

Op dit moment zijn alle structurele problemen omtrent haperend beeld opgelost. Als u nog ervaart dat uw beeld hapert moet dit dus een individueel probleem zijn. Wij merken veel dat dergelijke problemen veroorzaakt worden door draadloze verbindingssets (Devolo's bijvoorbeeld) of slechte bekabeling. Mocht u dergelijke problemen ervaren kunt u dus het best met ons contact opnemen.

2: Nachtelijk onderhoud aan televisieplatform

In de nacht van maandag 1 september op dinsdag 2 september zullen wij tussen ongeveer 01:00 en 03:00 onderhoud plegen aan ons encryptie-platform. Daar zou u als klant niets van mogen merken, maar het is mogelijk dat u hier enig hinder van zal ondervinden. Indien u merkt dat u vannacht tijdelijk geen gebruik kunt maken van uw televisie vragen wij u na ongeveer tien minuten uw televisie-ontvanger opnieuw op te starten. Vervolgens zou uw verbinding weer naar behoren moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik had vanochtend ineens geen beeld meer. Mijn TV kon mij vertellen dat het formaat niet werd ondersteund... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
In de update van Tweak vandaag nog steeds geen nieuws over de app's
:-( erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
proditaki schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:35:
[...]

Naar mij idee is dit niet altijd een gebruikersfout.
Bij mij heeft IPTV altijd zonder stotteren gewerkt.
Zaterdag stotterde het beeld opeens, en zondag was er weer niets aan de hand.
Maar zeg ook niet dat het een gebruikersfout is, maar alleen roepen dat hij veel problemen heeft geeft ons geen kans om iets aan te wijzen toch ;-)
Pagina: 1 ... 86 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.