Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.275 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
proditaki schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:23:
[...]

Ja dat is inderdaad een goeie, ik gebruik mijn eigen hardware.
Ik zal even logging aanzetten ook voor de zekerheid.
Ik heb het inkomende VOIP verkeer middels de firewall beperkt tot de SIP server van Tweak.
Nu inderdaad geen "spook" telefoontjes meer.

Ik weet niet hoe dit in de Zyxel is ingeregeld, maar ik zou toch aanraden dit even uit te zoeken.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb nog steeds een probleem met de SIP telefonie van Tweak. Wanneer ik de ZyXEL reboot dan werkt de telefonie. Ik kan bellen (krijg een kiestoon wanneer ik de 'hoorn van de haak neem') en ik kan gebeld worden. Maar na verloop van tijd, en wat dat precies veroorzaakt weet ik niet, raakt de lijn 'bezet'. Als ik dan uitgaand wil bellen krijg ik geen kiestoon maar een 'in-gesprek' toon. En mensen die mij proberen te bellen krijgen ook continue een in-gesprek toon. Pas wanneer ik de ZyXEL weer een reboot geef wordt de lijn weer vrij gegeven.

Ik heb het vermoeden, maar dat heb ik nog niet getest, dat het afsluiten en weer vrijgeven van de lijn bij een inkomend telefoongesprek niet goed gaat. En dat de ZyXEL de lijn dus nog vast houdt terwijl het gesprek al beëindigd is.

De ZyXEL heeft de .005 firmware van Tweak overigens, en ik heb een DECT telefoon-set (2 hand-sets) op telefoon-poort 1 van de ZyXEL aangesloten. Voormalig Tweak-Blauw, in Almere Buiten.

Iemand hier enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Want blijkbaar heeft niet iedereen dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:33:
Ikzelf en een paar andere mensen hebben dus de RT-N66U. En niet de 65. Of zou deze fw ook op de 66 werken?
Excuus, ik had het verschil tussen "65" en "66" niet gezien.
Of de firmware die op de site staat werkt weet ik niet, daar ik niet weet wat de overeenkomsten en de verschillen zijn tussen de twee boven genoemde modellen.
Indien ze hardwarematig gelijk zijn (en je hebt de orginele ASUS firmware achter de hand om weer terug te kunnen gaan) dan zou je het (op eigen risiko) kunnen proberen.

Ter info:
Het ASUS menu wat ik van de RT-N66U wel n's gezien heb was gelijk aan dat van mijn RT-N56U toen. Of er verschillen zijn behalve dat de RT-N56U geen externe antennes heeft en de RT-N66U wel kun je waarschijnlijk middels de specs vergelijken.

Ik denk dat er velen hier geinteresseerd zijn in het resultaat wanneer je het gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Excuus, ik had het verschil tussen "65" en "66" niet gezien.
Of de firmware die op de site staat werkt weet ik niet, daar ik niet weet wat de overeenkomsten en de verschillen zijn tussen de twee boven genoemde modellen.
Indien ze hardwarematig gelijk zijn (en je hebt de orginele ASUS firmware achter de hand om weer terug te kunnen gaan) dan zou je het (op eigen risiko) kunnen proberen.

Ter info:
Het ASUS menu wat ik van de RT-N66U wel n's gezien heb was gelijk aan dat van mijn RT-N56U toen. Of er verschillen zijn behalve dat de RT-N56U geen externe antennes heeft en de RT-N66U wel kun je waarschijnlijk middels de specs vergelijken.

Ik denk dat er velen hier geinteresseerd zijn in het resultaat wanneer je het gaat proberen.
Bedankt voor je reply, shit happens, je probeert gewoon mee te denken d:)b

Zoiets dacht ik al. Ik probeerde in de tussentijd met Padavan in contact te komen om de compatabileit te checken voordat ik zomaar de sprong ga wagen. Dat blijkt helaas niet te gaan werken:

Q: Would Padavan's firmware would also work on the RT-N66U?
A: Unfortunately no. It's for Ralink/MediaTek-based routers only.

Volgens deze link klopt dat inderdaad wel:
RT-N65U = Ralink RT3883 @500 MHz
RT-N66U = Broadcom BCM4706 @600 MHz

Helaas pindakaas... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Alphalorne op 25-08-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Heeft Tweak eigenlijk nog wel recht van spreken als ze adverteren met "interactieve" TV?
Aangezien niets tot bijna niets het doet, behalve dan met vaak storing gewoon alleen TV.

In elk geval, er zijn veel problemen met die tv doosjes ook, maar zijn er ook alternatieven voor eigenlijk?
Ik dacht in de form van een XMBC doos of zo?

zoiets: http://www.dealsmachine.com/best_186857.html
Dat doosje lijkt er namelijk verdacht veel op.

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
ReUseIT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:05:
Heeft Tweak eigenlijk nog wel recht van spreken als ze adverteren met "interactieve" TV?
Aangezien niets tot bijna niets het doet, behalve dan met vaak storing gewoon alleen TV.

In elk geval, er zijn veel problemen met die tv doosjes ook, maar zijn er ook alternatieven voor eigenlijk?
Ik dacht in de form van een XMBC doos of zo?

zoiets: http://www.dealsmachine.com/best_186857.html
Dat doosje lijkt er namelijk verdacht veel op.
Dat is een leuk ding. En misschien wel beter dan die Abox. Maar ik heb nog niet gehoord van andere ondersteuning van STB's. Die kan je toch niet zonder de nodige gegevens in gebruik nemen? Dan zou je namelijk zo de streams toch kunnen kapen en naar een eigen HDD kunnen schrijven. Dat vinden ze vast niet leuk, gezien dat gezeur met opnemen etc.

Of is dit bedoeld als tip richting Tweak?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wdeb schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Dat is een leuk ding. En misschien wel beter dan die Abox. Maar ik heb nog niet gehoord van andere ondersteuning van STB's. Die kan je toch niet zonder de nodige gegevens in gebruik nemen? Dan zou je namelijk zo de streams toch kunnen kapen en naar een eigen HDD kunnen schrijven. Dat vinden ze vast niet leuk, gezien dat gezeur met opnemen etc.

Of is dit bedoeld als tip richting Tweak?

Wdeb
Vanwege de DRM zal een andere box niet werken gok ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Firesphere schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Vanwege de DRM zal een andere box niet werken gok ik.
En juist om die DRM loopt het allemaal zo stroef bij sparql.
Want stel een voor dat er iemand achter de Digital rights management komt ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Aaargh! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:09:
De v5 zyxel geeft bij wel issues, af en toe stopt ie met het uitdelen van DHCP leases.
Bedoel je dat nieuwe devices die zich aanmelden geen IP krijgen, of dat 'ie bestaande leases "dropt"?

Devices verdwijnen na verloop van tijd uit het "status" scherm bij mij als ze permanent aan staan. Devices die uit/aan zijn geweest en dus opnieuw zijn verbonden staan er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Rude-Dog schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Bedoel je dat nieuwe devices die zich aanmelden geen IP krijgen, of dat 'ie bestaande leases "dropt"?
Beide, nieuwe devices krijgen geen lease en verlopen leases worden niet verlengd.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Was benieuwd of er op dit moment nog meer mensen zijn die hun stb nog koelen door middel van een ventilator (klein of groot)? Als ik de ventilator niet aan heb, loopt de stb na 30-60 minuten alsnog vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik koel niet meer en heb ook geen problemen en zit in het eigen tweaknetwerk (voorheen probleemnetwerk) ik heb overigens nog noiit een vastloper gehad en stb gaat nooit uit soms zet de vrouw hem wel eens op "standby" maar alles werkt goed hier op pauzeren enz na dan he
Eryq schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:36:
Was benieuwd of er op dit moment nog meer mensen zijn die hun stb nog koelen door middel van een ventilator (klein of groot)? Als ik de ventilator niet aan heb, loopt de stb na 30-60 minuten alsnog vast.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Kleine 60x60 fan op usb hier nooit af geweest, in het kader van 'if it ain't broke...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Eryq schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:36:
Ik heb een fan (80x80) op de box geknutseld die door één van de usb-poorten van stroom wordt voorzien (draait met 5v hard genoeg om voldoende koeling te geven. Nog nooit een vastloper of iets dergelijks gehad. Ik heb eigenlijk nooit zonder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik kon voorheen aardig schakelen met Tweak, tegenwoordig word ik gek als ik alleen al tv wil kijken.
en ik ben om, ik ga op zoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16

Freakie1NL

Grote Baas

Paradox schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:50:
Ik kon voorheen aardig schakelen met Tweak, tegenwoordig word ik gek als ik alleen al tv wil kijken.
en ik ben om, ik ga op zoek naar een andere provider.
Ha dan ben je niet de enige bij mij is inmiddels ook de emmer vol. Lijkt wel of ze een bus vol met kleuters hebben uitgeladen voor de helpdesk. Wat een verschil met nog niet eens een jaar geleden, men kan niet eens fatsoenlijk lezen. Nee hoor de ingebrekkestelling is inmiddels de deur uit, zit er alleen wel heel erg mee dat ik mijn ouders ooit Tweak had aangeraden (waar ze een hele tijd heel tevreden over zijn geweest) en ik ze dus ook over had gehaald Sparql te nemen. Ach er zit er niets anders op dan voor hun ook een ingebrekkestelling te schrijven.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik ben van de week al overgegaan naar een andere provider en ik ben nog geeneens overgezet naar sparqle. Ik snap werkelijk niet dat de de perikelen die hier voorbij komen geaccepteerd worden en dat, na het overmaken van het volle pond aan abonnementskosten, men het normaal vind dat basisfunctionaliteit al te lastig is om op te zetten. Als je zelfs al een ventilator bij je stb's moet hangen om het ding uberhaupt aan te houden dan moet er toch een lampje gaan branden (spreekwoordelijk dan :P)?

Ja, het is lastig je in de gevestigde orde te nestelen en alles op te tuigen. Maar een tv-kastje werkt wel goed of werkt niet goed, een afstandbediening heeft wel of niet een aan/uitknop, apps zijn wel of niet klaar, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nogmaals, op de paar bekende dingen, hier verder geen problemen...

Alle 4 de STB's hebben nooit koeling gehad, 2 liggen er op een versterker die vaak aanstaat, eentje ligt een beetje opgepropt tussen kast en tv en de 4de ligt gewoon naast de TV.

Ben vooral benieuwd welke ingebrekestelling er verstuurd wordt:

A) TV doet het
B) Internet doet het
C) Telefonie doet het

Opnemen betaal je nu niet voor (staat op 0 euro iig op die van mij), alle overige services zijn meestal ook als 0 euro bestempeld.

Het aan/uit zetten van de STB doet het niet goed, daar is voor gecompenseerd, namelijk gratis alle kanalen kijken en er is een workaround beschikbaar gesteld via communicatie op de website.

Puur uit interesse hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik moest 0,89 cent betalen voor het opneem pakket. Maar daarin tegen betaalde ik maar voor 1 STB ipv 2

De gebreken zijn opname , app etc alles wat op de site staat wat nog niet werkt. Je gaat een abbo aan op basis van deze gegevens.
Je koopt ook geen auto waar de motor nog van moet komen op de folder staat dat hij 300 kan.
Wellicht moeten we iets gezamenlijke doen.

Overigens door allemaal te klagen is het stotteren wel snel verholpen. Bij mij loopt nu alles ok. Ab vs kastje is niet het beste , je moet gewoon goed richten. Aan/uit werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
Wat ik hier helemaal niet langs zie komen, maar mij gigantisch irriteert is het oproepen van de zenderlijst.
Ik heb nog nooit zo'n gelikte maar ontzettend onhandige zenderlijst gezien.
Als ik op npo 1 sta en ik wil naar journaal 24 dan moet je eerst gaan nadenken hoe het logo er ook alweer uit ziet. Sta je ergens halverwege, dan kun je niet op 1 drukken om naar boven te gaan.
Heb je de zender gevonden en druk je op ok, staat hij weer niet op het actieve programma waardoor hij er niet heen wil zappen. Er is duidelijk gekozen voor vormgeving boven functionaliteit.
Doet kpn toch iets veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16

Freakie1NL

Grote Baas

Vorkie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:07:
Nogmaals, op de paar bekende dingen, hier verder geen problemen...

Alle 4 de STB's hebben nooit koeling gehad, 2 liggen er op een versterker die vaak aanstaat, eentje ligt een beetje opgepropt tussen kast en tv en de 4de ligt gewoon naast de TV.

Ben vooral benieuwd welke ingebrekestelling er verstuurd wordt:

A) TV doet het
B) Internet doet het
C) Telefonie doet het

Opnemen betaal je nu niet voor (staat op 0 euro iig op die van mij), alle overige services zijn meestal ook als 0 euro bestempeld.

Het aan/uit zetten van de STB doet het niet goed, daar is voor gecompenseerd, namelijk gratis alle kanalen kijken en er is een workaround beschikbaar gesteld via communicatie op de website.

Puur uit interesse hoor :-)
Of A doet het niet, B en C doen het ook niet met de nieuwe modem. Dus terug naar de oude modem maar he daardoor doet A het niet meer.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
ns1207 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:00:
Wat ik hier helemaal niet langs zie komen, maar mij gigantisch irriteert is het oproepen van de zenderlijst.
Als ik op npo 1 sta en ik wil naar journaal 24 dan moet je eerst gaan nadenken hoe het logo er ook alweer uit ziet. Sta je ergens halverwege, dan kun je niet op 1 drukken om naar boven te gaan.
Heb je de zender gevonden en druk je op ok, staat hij weer niet op het actieve programma waardoor hij er niet heen wil zappen. Er is duidelijk gekozen voor vormgeving boven functionaliteit.
Mee eens, de informatiedichtheid is daarnaast ook gewoonweg te laag. Die categorieën in de balkjes dragen niets bij en 6 zenders per pagina is gewoon weining. Graag 8-10 aub ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hoe lang is KPN eigenlijk al aan de weg aan het timmeren met hun platform?

Ik bedoel, dit soort dingen kosten helaas meer tijd dan de meeste van ons graag zien. Snap ook dat sommigen het gaandeweg zat zijn. Maar tegelijkertijd vind ik de vergelijking met de gevestigde orde soms wat oneerlijk (bij gebrek aan aan beter woord).

[ Voor 63% gewijzigd door Alphalorne op 25-08-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Laatst online: 17-09 14:32
peeter123 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:12:
[...]

Mee eens, de informatiedichtheid is daarnaast ook gewoonweg te laag. Die categorieën in de balkjes dragen niets bij en 6 zenders per pagina is gewoon weining. Graag 8-10 aub ;)
Liever een standaard zap lijst naast de gelikte tv gids functie, zoals bij een kpn ontvanger met de zendernaam in platte tekst, eventueel aangevuld met de naam van het huidige programma.
Inderdaad een lijst met 10 zenders per pagina waar je snel doorheen kan scrollen.
Krijg je weer plezier in een avondje tv gluren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ns1207 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:00:
Op deze manier ben ik nog nooit door de zenderlijst gegaan, dus daar kan ik geen antwoord op geven, wel ben ik met je eens dat het onduidelijk is welk logo van welke zender is omdat het moeilijk te herkennen is vanwege dat het te klein is.

Met de Motorola tv kastje van KPN was de zenderlijst wel duidelijk, al was de Motorola wel super traag.

Maar ik stoor ook nog ergens aan wat schijnbaar niet verholpen is.

De tv serie Outlander via HBO OD werkt nog steeds niet. Moet elke keer via HBO GO op mijn pc kijken achter mijn bureau in plaats van lekker op de bank. :(
Ben benieuwd of andere dit ook ervaren met deze tv serie met HBO OD. Ik krijg een zwart beeld en alles klinkt zeer hakkelend.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ok... wat ik mis (ex Lijbrandt gebruiker) is de mozaiek-view; Een scherm met de live zenders en dus bewegende beelden (3x4, dus 12 zenders per pagina), waarbij je met de cursor van zender naar zender kon hoppen om het geluid daarbij te horen. Kon je HEEL snel zien wat er op TV was..

Als Sparql nou eens alle top-features van andere bestaande platformen inbouwd.. Beter goed gejat dan slecht bedacht toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Alphalorne op 25-08-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Freakie1NL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:10:
[...]

Of A doet het niet, B en C doen het ook niet met de nieuwe modem. Dus terug naar de oude modem maar he daardoor doet A het niet meer.
Ik begrijp uit eerdere post dat je een DSL abbo hebt, welke eigenlijk?
Wat is volgens "xDSL Statistics displays the DSL information." je feitelijke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Alphalorne schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:22:
Ok... wat ik mis (ex Lijbrandt gebruiker) is de mozaiek-view; Een scherm met de live zenders en dus bewegende beelden (3x4, dus 12 zenders per pagina), waarbij je met de cursor van zender naar zender kon hoppen om het geluid daarbij te horen. Kon je HEEL snel zien wat er op TV was..
Daarop keek ik vroeger altijd naar Filmnet/Canal+ na 00:00 uur >:)

Voor de mensen met ergernissen met betrekking tot de zenderlijst.
Als er met 'zenderlijst' EPG wordt bedoeld dan hier een tip om de ergernis iets te verlichten. Als je in de zenderlijst met P+ of P- werkt dan kun je per pagina bladeren in plaats van per zender. Scheelt je toch 6 kliks per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik vind het trouwens ook heel vaag dat om door de zenderlijst te scrollen met de grote knoppen bovenaan. Dat de knop naar beneden het zendernummer doet oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Larrs schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:19:
[...]

Op deze manier ben ik nog nooit door de zenderlijst gegaan, dus daar kan ik geen antwoord op geven, wel ben ik met je eens dat het onduidelijk is welk logo van welke zender is omdat het moeilijk te herkennen is vanwege dat het te klein is.

Met de Motorola tv kastje van KPN was de zenderlijst wel duidelijk, al was de Motorola wel super traag.

Maar ik stoor ook nog ergens aan wat schijnbaar niet verholpen is.

De tv serie Outlander via HBO OD werkt nog steeds niet. Moet elke keer via HBO GO op mijn pc kijken achter mijn bureau in plaats van lekker op de bank. :(
Ben benieuwd of andere dit ook ervaren met deze tv serie met HBO OD. Ik krijg een zwart beeld en alles klinkt zeer hakkelend.
Ik zal vanavond voor je kijken.
True Detective doet het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 22:42
Ik mis de zender eurosport voorheen zat die wel in het pakket. Vind het zelf niet zo erg maar de vrouw wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
j.kappert schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:17:
Ik mis de zender eurosport voorheen zat die wel in het pakket. Vind het zelf niet zo erg maar de vrouw wel.
He?!? Redelijk unieke situatie dit volgens mij.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
proditaki schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:02:
[...]

Ik zal vanavond voor je kijken.
True Detective doet het in ieder geval :)
Thanks, net nog even wat getest. Een 21 meter CAT5 netwerkkabel van de Sparql kastje naar de Zyxel en werkt ook niet en ik weet dat CAT5 geen 1000mbit aan kan, maar mijn internet is toch 50mbit.

En ik had ook nog powerline adapters er tussen zitten en die heb ik ook uitgesloten.

Vreemd blijft dat sommige series wel goed werken en sommige niet. True Detective en Outlander niet, maar Games of Thrones en Ray Donovan weer wel. Verder kan ik ook gewoon films kijken via HBO OD.

Ik ben benieuwd of Outlander bij jou werkt. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Ik heb in de zyxel een poort forward gedaan met poort 80 naar mijn nas. Wanneer ik vanuit huis mijn externe ip benader kom ik uit op de admin van de zyxel. Wanneer ik van buiten huis mijn ip benader kom ik wel op de nas uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? bij remote management poort 80 uitschakelen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
br men schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:26:
Ik heb in de zyxel een poort forward gedaan met poort 80 naar mijn nas. Wanneer ik vanuit huis mijn externe ip benader kom ik uit op de admin van de zyxel. Wanneer ik van buiten huis mijn ip benader kom ik wel op de nas uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? bij remote management poort 80 uitschakelen helpt niet.
Ik snap niet wat het probleem is.
Je kunt binnenshuis toch gewoon naar je NAS verbinden ipv naar je Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
br men schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:26:
Dat komt doordat NAT-loopback uit staat. Je zou kunnen kijken of dit werkt:

http://www.ihavetheknowle.../NAT-loopback-inschakelen

Ik kan het helaas niet uitproberen omdat ik mijn eigen router gebruik.
Ik snap niet wat het probleem is.
Je kunt binnenshuis toch gewoon naar je NAS verbinden ipv naar je Zyxel?
Dat kan, maar als je via een domainnaam die naar je publieke IP verwijst vanuit je eigen netwerk verbinding maakt werkt dat niet en kom je op de webinterface uit. Daarvoor is een nat loopback functie dus noodzakelijk. Helemaal wanneer je een webserver hebt die gebruik maakt van name-based virtual hosts.

[ Voor 30% gewijzigd door dumphlum op 26-08-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg onderstaande melding om de 20 minuten in het log van de router. Duidt er op dat de verbinding met de IPtV server verloren was. Stuur de melding naar Tweak krijk ik als antwoord: u moet de lease time van het home netwerk verlengen.... Wtf :S Sinds wanneer beinvloed de lease time van mijn home netwerk de lease time met de server van tweak....

1 2014 Aug 19 09:23:52 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2
IP=10.10.21.223
2 2014 Aug 19 09:23:52 DHCP client notice Receive DHCP
acknowledgement with interface:eth4.2, assigned ip=10.10.21.223
netmask=255.255.252.0 gateway=10.10.20.1
nameserver=82.197.196.182,82.197.196.183 staticroute=
3 2014 Aug 19
09:23:50 DHCP client notice Send DHCP request to 10.10.12.1
4 2014 Aug 19
09:23:50 DHCP client notice Receive DHCP offer from 10.10.12.1
5 2014 Aug
19 09:23:49 Internet notice Internet Down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
[b][message=42782130,noline]dumphlum schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @
[...]

Dat kan, maar als je via een domainnaam die naar je publieke IP verwijst vanuit je eigen netwerk verbinding maakt werkt dat niet en kom je op de webinterface uit. Daarvoor is een nat loopback functie dus noodzakelijk. Helemaal wanneer je een webserver hebt die gebruik maakt van name-based virtual hosts.
True. Maar dat is niet het eerste waar ik vanuit ga bij een een particuliere internet verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Ik heb ook dat probleem als ik via dns mijn VNC probeer aan te roepen. Ik heb op die link geklikt met instructies om nat loopback aan te zetten, maar als ik die stappen volg krijg ik "unrecognized command"
Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5rWSFvL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 18-09 05:30
SamPatterson schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
Ik heb ook dat probleem als ik via dns mijn VNC probeer aan te roepen. Ik heb op die link geklikt met instructies om nat loopback aan te zetten, maar als ik die stappen volg krijg ik "unrecognized command"
Iemand een idee?
[afbeelding]
loopbaaaack werkt idd niet >:)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
SamPatterson schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
Iemand een idee?
[afbeelding]
Het is een custom ssh omgeving. Als je een ? invoert krijg je een lijst met beschikbare commando's. nat staat daar niet bij.

Uitgebreidere info over de router, specs en sourcecode van de firmware zie: http://tjworld.net/wiki/Zyxel/VDSL_IAD

Je kan in de volwaardige shell te komen door "echo && bash" in te voeren.
Het zou dan mogelijk moeten zijn om de loopback via iptables te regelen:

http://www.linuxforums.or...at-loopback-iptables.html (op eigen risico)

[ Voor 28% gewijzigd door dumphlum op 26-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
proditaki schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:52:
[...]

Ik heb gewoon op Vlan 34 mijn originele mac adres gebruikt
En op Vlan 4 het macadres van de Zyxel gezet (die ligt toch op zolder)
Oke ga ik even proberen. :) En hoe zit het met die statische route en IGMP snooping etc? Hebben jullie daar nog iets voor geconfigureerd? Deze staat ook in de config van de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
  • Laatst online: 06-03 22:42
Alphalorne schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:38:
[...]

He?!? Redelijk unieke situatie dit volgens mij.. :+
haha ja dat wel, maar ze volgt graag het wielrennen en dat is niet overal te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

dumphlum schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:51:
Heb je niet een lokale DNS server draaien? Dan kan je daar de lokale ip adressen koppelen aan de URL's.

@ Sam;
ik denk dat je 'ras >' niet in moet typen...

(dat is namelijk de hostname+prompt van het device)

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 26-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
RonnieB82 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:18:
[...]

Heb je niet een lokale DNS server draaien? Dan kan je daar de lokale ip adressen koppelen aan de URL's.
Dat is ook nog een suggestie inderdaad:) Ik heb er verder geen last van omdat ik een eigen router gebruik. Was info voor Proditaki...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Bij mij blijven de zender SBS 6 en Veronica op zwart (hier in Almere). Hebben anderen ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen problemen (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier al sinds vrijdag geen verbinding meer
Router krijgt geen uplink
Zo wel de experiabox als de nieuwe zyxell niet
Tja en dan lees je op hun site

NIEMAND KOMT ZONDER VERBINDING TE ZITTEN
en het is nog niet eens 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:01:
hier al sinds vrijdag geen verbinding meer
Router krijgt geen uplink
Zo wel de experiabox als de nieuwe zyxell niet
Tja en dan lees je op hun site

NIEMAND KOMT ZONDER VERBINDING TE ZITTEN
en het is nog niet eens 1 april
Behalve dat je caps-lock het niet helemaal goed lijkt te doen....

Alle providers beloven dat je niet zonder verbinding komt te zitten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat ook inderdaad de waarheid was.

Ik vermoed dat je verbinding nog niet goed is omgezet, maar de Exfuckia box niet om kan gaan met een andere Genexis.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:10:
[...]

Behalve dat je caps-lock het niet helemaal goed lijkt te doen....

Alle providers beloven dat je niet zonder verbinding komt te zitten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat ook inderdaad de waarheid was.

Ik vermoed dat je verbinding nog niet goed is omgezet, maar de Exfuckia box niet om kan gaan met een andere Genexis.
mijn exfuxkia box heeft het 2 weken prima gedaan op het nieuwe genexis modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Nou ik heb '?' commando gegeven in telnet, maar in die lijst staat geen enkel commando 'ip' of 'nat' of iets dat er op lijkt. Als iemand weet hoe je in dat rotding NAT loopback kunt aanzetten hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:27

hullemah

hullie

Zal het allemaal nog wel goed komen met sparql?Heb er zelf weinig vertrouwen in.
Afstandsbediening wat zeer slecht reageert op de abox(is dit met een update op te lossen?)
Opnemenpakket wat al meerdere keren online had moeten komen,maar niet komt?

Twijfel ook over de hardware van de abox,is de abox wel in staat om dit alles te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
hullemah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:26:
Zal het allemaal nog wel goed komen met sparql?Heb er zelf weinig vertrouwen in.
Afstandsbediening wat zeer slecht reageert op de abox(is dit met een update op te lossen?)

Twijfel ook over de hardware van de abox,is de abox wel in staat om dit alles te kunnen?
Heb een Philips Prestigo SRT9320 universele afstandsbediening in de woonkamer en een Philips SRP5004 universele afstandsbediening voor op de slaapkamer. Toen de hele set net in huis was was de bediening ronduit dramatisch. De Sparql/Abox staat achter een deurtje en het signaal wordt met een IR verlenger gestraald. Eerst dacht ik dat het daaraan lag, maar nadat ik beide universele afstandsbedieningen had ingesteld werkte het prima.
Het lijkt er dus op dat die afstandsbedieningen dramatisch hun signaal overbrengen (als ze al iets overbrengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
SamPatterson schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:23:
Nou ik heb '?' commando gegeven in telnet, maar in die lijst staat geen enkel commando 'ip' of 'nat' of iets dat er op lijkt. Als iemand weet hoe je in dat rotding NAT loopback kunt aanzetten hou ik me aanbevolen.
Dat klopt. De nat-loopback optie zit niet in deze Zyxel. Met iptables kun je het voor elkaar krijgen door zoiets als:

iptables -t nat -A PREROUTING -i <local interface> -s <internal ip range> -d <external ip of server> -p tcp --dport 80 -j DNAT --to-destination <internal ip of server>

in te voeren in de echte shell omgeving. Om te begrijpen wat je aan het doen bent zul je je wat moeten inlezen in het gebruik van iptables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
dumphlum schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:47:
[...]

Dat klopt. De nat-loopback optie zit niet in deze Zyxel. Met iptables kun je het voor elkaar krijgen door zoiets als:

iptables -t nat -A PREROUTING -i <local interface> -s <internal ip range> -d <external ip of server> -p tcp --dport 80 -j DNAT --to-destination <internal ip of server>

in te voeren in de echte shell omgeving. Om te begrijpen wat je aan het doen bent zul je je wat moeten inlezen in het gebruik van iptables.
Ergo, geen nat-loopback voor mij :) Dit gaat mij boven mijn pet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
hullemah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:26:

Normaal zet ik de Sparql decoder altijd uit (stand-by / rode lampje aan) als ik klaar ben met TV kijken. Inschakelen kan eenvoudig met de afstandbediening, hoewel het opstarten met splash-screens dan wel ongeveer een minuut duurt. Maar wanneer er eindelijk beeld is werkt de afstandbediening gewoon helemaal prima en heb ik niets te klagen over slecht reageren.

Recentelijk heb ik een keer de Sparql decoder via de afstandbediening op de sluimer-stand (groen lampje en zwart beeld doorgegeven naar de TV) gezet, en daarna weer via de afstandbediening aangezet. Ineens kwam ik alle genoemde problemen tegen die diverse mensen hier ook aangeven: slecht reageren op de afstandbediening en sowieso moeilijk uit die sluimerstand te krijgen!

Mijn tip is dus ook: zet de Sparql decoder gewoon uit door even kort op de power-knop op het kastje zelf te drukken zodat het lichtje rood gaat branden. Opstarten kost wat meer tijd, maar daarna werkt het wel gewoon goed. In tegenstelling tot de problemen met de afstandbediening waarover zo geklaagd wordt. (En je bespaart ook op je electriciteit-rekening omdat de decoder veel minder verbruikt wanneer hij echt in stand-by staat ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 27-08-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik heb last van spontane reboots van de zyxel. het log staat vol met connective drops en verbinding maken naar de sparql box

en 2 2014 Aug 27 09:26:11 System notice Out of MDM shared memory need to reboot
en onderstaande gaat zo maar door. Ik heb de logging nu maar uitgezet wat dit wordt niks..

2014 Aug 27 09:26:11 System notice Out of MDM shared memory need to reboot
10 2014 Aug 27 09:25:59 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
11 2014 Aug 27 09:25:57 Internet notice Internet Down.
12 2014 Aug 27 09:15:59 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
13 2014 Aug 27 09:15:56 Internet notice Internet Down.
14 2014 Aug 27 09:05:58 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
15 2014 Aug 27 09:05:56 Internet notice Internet Down.
16 2014 Aug 27 08:55:57 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
17 2014 Aug 27 08:55:54 Internet notice Internet Down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 07:07
Sinds maart heb ik Alles in 1 Blauw 35, ik heb nog niks gehoord over een eventuele overgang naar Sparql. Ik weet het niet zeker, maar ik denk en ik hoop dat alles voor mij blijft zoals het is. Ik heb nu DVB-C en daar ben ik tevreden over. Ik op de site van Tweak ook niks vinden over een eventuele overgang voor mij. Klopt het dat Alles in 1 Blauw blijft zoals het is? Ik ben een beetje allergisch voor losse kastjes om tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
ze zijn je vast vergeten ;-) per 1 sept stopt blauw. Zou ook zo weer naar blauw terug willen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:57:
Sinds maart heb ik Alles in 1 Blauw 30, ik heb nog niks gehoord over een eventuele overgang naar Sparql. Ik weet het niet zeker, maar ik denk en ik hoop dat alles voor mij blijft zoals het is. Ik heb nu DVB-C en daar ben ik tevreden over. Ik op de site van Tweak ook niks vinden over een eventuele overgang voor mij. Klopt het dat Alles in 1 Blauw blijft zoals het is? Ik ben een beetje allergisch voor losse kastjes om tv te kijken.
Ik had ook blauw en ben gewoon overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:10:
[...]

Ik had ook blauw en ben gewoon overgezet.
Hadden jullie blauw 35 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:12:
[...]

Hadden jullie blauw 30 of hoger?
Ja, ik had blauw 35 alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jimster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:57:
Sinds maart heb ik Alles in 1 Blauw 35, ik heb nog niks gehoord over een eventuele overgang naar Sparql. Ik weet het niet zeker, maar ik denk en ik hoop dat alles voor mij blijft zoals het is. Ik heb nu DVB-C en daar ben ik tevreden over. Ik op de site van Tweak ook niks vinden over een eventuele overgang voor mij. Klopt het dat Alles in 1 Blauw blijft zoals het is? Ik ben een beetje allergisch voor losse kastjes om tv te kijken.
Blauw en gewoon overgezet. (althans, met de nodige communicatie)

Blauw en Groen vervallen beide namelijk binnen het Tweak portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Laatst online: 15:04
Iemand enig idee of het internet gedeelte zelf aan te sluiten is?
Ik heb de doos met de router etc. ontvangen, maar nog geen bericht gehad van een monteur.

Het gaat hier om een nieuwe aansluiting. Glasvezel kastje zit in de meterkast, maar het is nog wel het standaard reggefiber ding wat volgens mij verzegeld is.

Zonder internet is knap lastig met een studie op afstand. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Draagvlak voor Tweak/Sparql bij vrouw en kinderen begint behoorlijk af te nemen. Pauzeknop werd hier veel gebruikt, net als de second screen app, en telefonie.

Telefonie werkt ondanks contact met de helpdesk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Melodic Metal schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:
Ik heb de doos met de router etc. ontvangen, maar nog geen bericht gehad van een monteur.

Het gaat hier om een nieuwe aansluiting. Glasvezel kastje zit in de meterkast, maar het is nog wel het standaard reggefiber ding wat volgens mij verzegeld is.

jahoor itnernet is prima aan te sluiten gewoon de utp kabel in de wan poort steken en als het goed is werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
TrailBlazer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:31:
[...]

jahoor itnernet is prima aan te sluiten gewoon de utp kabel in de wan poort steken en als het goed is werkt het allemaal.
Zal er toch eerst een NT op moeten zittten...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

oja overheen gelezen dan er afblijven glasvezel is duur om te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 23:50
Melodic Metal schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:

Yup, Did it en was binnen 5 minuten gepiept. Ik kwam terug van twee weken vakantie en in die periode was mijn lijn omgezet. Toen ik thuis kwam bleek dus dat ik geen internet en TV meer had. Aangezien ik geen zin had om een heel weekend zonder tv en internet te leven zelf maar de oude genexis van de muur gehaald. Je moet alleen even in de gaten houden dat je het vezeltje uit het binnenwerk haalt voordat je hem van de muur haalt. Glasvezel is nogal.... gevoelig.

stap voor stap:
Kapje van de Genexis halen, zegel erafhalen
Oranje vezeltje wat van onder in de genexis zit naar beneden trekken totdat hij eruit "klikt"
DVB-C tuner eruit halen
Het binnewerk van de muur halen. De muurplaat kan je laten zitten.
Het nieuwe binnenwerk op de muurplaat klikken
Vezeltje omhoog drukken tot de klik.
Kapje erop
En klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik vermoed echter dat hij niet de Genexis heeft binnen gekregen.....

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:27

hullemah

hullie

Iemand enig idee hoe ik het menu helemaal in beeld kan krijgen?Heb nu de tijden er maar half instaan.
Tv staat ingesteld op 16:9,het is een half duplex scherm(720p)

Hopend heeft iemand de oplossing,helpdesk word ik ook niet wijzer,waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abo bij Tweak opgezegd, wat een gezeur zeg. 3x een week downtime in een half jaar, Sparql wat nog niet naar behonen werkt en elke keer die loze beloftes van de helpdesk (als deze uberhaupt bereikbaar was). Als je eraan denkt bij Tweak een abo te nemen; niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Er is een storing in Enschede (glanerbrug)
Onbekend hoelang het gaat duren...

Net gebeld met de HD

Ik gebruik alleen Internet, ik weet niet hoe het met TV en Telefonie zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Internet werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervano
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 19:33
Ik heb een raar probleem.

I.v.m. de aan/uit perikelen van de ABOX schakel ik die aan/uit via een 220 volt switch. Mijn ABOX is via een Onkyo 616 aangesloten op mijn tv.

Als mijn ABOX aan staat en mijn Onkyo uit, schakelt de Onkyo soms spontaan aan, waarschijnlijk door een CEC commando vanuit de ABOX.

Herkent iemand dit? Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervano schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:58:
Ik heb een raar probleem.

I.v.m. de aan/uit perikelen van de ABOX schakel ik die aan/uit via een 220 volt switch. Mijn ABOX is via een Onkyo 616 aangesloten op mijn tv.

Als mijn ABOX aan staat en mijn Onkyo uit, schakelt de Onkyo soms spontaan aan, waarschijnlijk door een CEC commando vanuit de ABOX.

Herkent iemand dit? Is hier iets aan te doen?
Al geprobeerd abox op te tillen en tegen de muur te gooien? Slechter kan ie er niet van worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit uber geniale bericht kreeg ik van tweak:

Geachte heer/mevrouw,

Helaas hebben wij niet de exacte kennis over hoe de televisie en internetserver tot in detail werken. Het is voor ons daarom niet mogelijk uw vraag te beantwoorden waarom de verbinding stipt elke 20 minuten een nieuwe IP-adres moet opvragen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

misschien moet je dan kpn of upc bellen
jeetje wat een antwoord zeg als hun het niet weten houd het dus gewoon op???
weet cambrium zelf niets dat zou je nog kunnen vragen aan de HD
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:33:

Geachte heer/mevrouw,

Helaas hebben wij niet de exacte kennis over hoe de televisie en internetserver tot in detail werken. Het is voor ons daarom niet mogelijk uw vraag te beantwoorden waarom de verbinding stipt elke 20 minuten een nieuwe IP-adres moet opvragen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Je moet gewoon niet in de logs kijken. Wordt je niet blij van.

ook leuk in de zyxel op time klikken en dan wachten. bij mij gaat het scherm lopen. elke seconde tikt het scherm een stukkie naar rechts. dit verzin je niet. ;-(
edit : op win 8.1 rt

[ Voor 4% gewijzigd door rob2011 op 27-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

hmm bij mij niet (firefox win7 x86)
rob2011 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:02:
Je moet gewoon niet in de logs kijken. Wordt je niet blij van.

ook leuk in de zyxel op time klikken en dan wachten. bij mij gaat het scherm lopen. elke seconde tikt het scherm een stukkie naar rechts. dit verzin je niet. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:33:

Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,
ik zou de lease tijd gewoon op 365 zetten<> geen dank SD tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rob2011 het gaat om het inlomende ip van iptv. Was namelijk antwoord voor dit bericht, dat ik idd de ip-llease van mijn home netwerk moest verlengen. Dit is het antwoord van tweak op mijn vraag wat mij. Home dhcp lease te maken had met de lease van hun dhcp server. Of dat ik daardoor ook vanaf thuis hun server kon configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik zat te denken om nu ik een prijsverhoging van UPC heb gekregen om over te stappen naar tweak, omdat ik weet van vroeger dat het een goede provider was.
Als ik dat hier zo allemaal lees kan ik dus beter gewoon die euro in de maand aan UPC geven?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:13:
@rob2011 het gaat om het inlomende ip van iptv. Was namelijk antwoord voor dit bericht, dat ik idd de ip-llease van mijn home netwerk moest verlengen. Dit is het antwoord van tweak op mijn vraag wat mij. Home dhcp lease te maken had met de lease van hun dhcp server. Of dat ik daardoor ook vanaf thuis hun server kon configureren.
ja tweak moet de lease tijd langer zetten. op het iptv vlan en niet in de ZX mijn lease staat op 365 moet nog antwoordt ontvangen van tweak. |:(

Receive DHCP acknowledgement with interface:eth4.2, assigned ip=10.10.32.15 netmask=255.255.252.0 gateway=10.10.32.1 nameserver=82.197.196.182,82.197.196.183 staticroute=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:54
Iemand enig idee waarom er niks in de log staat op mijn zyxel? Heb overigens ook problemen met voip, Tweak blijft de instellingen pushen, ook al beweren ze dat ze het uit hebben gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
je moet even je syslog settings op enable zetten.

mijn iptv lease tijd is overigens 10 min. je zou verwachten dat dit overal 20min was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rob2011 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

ik zou de lease tijd gewoon op 365 zetten<> geen dank SD tweak
Wat is fout met 10 min? Bedenk dat indien de lease tijd 20 minuten is de doos na 10 min probeerd de lease te verlengen (lease tijd / 2) 365 dagen is wel een beetje extreem lang.

[ Voor 18% gewijzigd door Hans_18T op 27-08-2014 23:44 ]

• technofreak1
  • Niet online
Net 2 uur zonder internet/tv/telefoon gezeten maar gelukkig doet alles het nu weer (Enschede)

Verwijderd

Philos31 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:13:
Ik zat te denken om nu ik een prijsverhoging van UPC heb gekregen om over te stappen naar tweak, omdat ik weet van vroeger dat het een goede provider was.
Als ik dat hier zo allemaal lees kan ik dus beter gewoon die euro in de maand aan UPC geven?
Ik ben juist van Tweak naar UPC gegaan gisteren, mijn advies: lekker bij UPC blijven.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hans_18T schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:41:
[...]

Wat is fout met 10 min? Bedenk dat indien de lease tijd 20 minuten is de doos na 10 min probeerd de lease te verlengen (lease tijd / 2) 365 dagen is wel een beetje extreem lang.
omdat 10 minuten wel heel erg kort is. Zeker voor een device wat always on is. Ik zou eerder iets van 4 uur kiezen ofzo. Het zijn nogal wat DHCP requesten die je dan per uur moet verwerken.

• Hans_18T
TrailBlazer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:00:
[...]

omdat 10 minuten wel heel erg kort is. Zeker voor een device wat always on is. Ik zou eerder iets van 4 uur kiezen ofzo. Het zijn nogal wat DHCP requesten die je dan per uur moet verwerken.
Misschien heeft het met zoals hier beschreven te maken : http://www.onsbrabantnet....4e43-851d-90ef83747666-nl

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Philos31 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:13:
Sterk afhankelijk in welke regio je zit. KPN gebied gaat hier prima. Mooie stabiele 50/50 verbinding, telefoon werkt prima (ik gebruik echter wel de N300A Gigaset), super scherp TV beeld zonder verstoringen. Enige wat ik nu nog mis zijn de Second Screen Apps (hopelijk volgende week).

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Deze instelling zou betekenen dat je ieder 10 minuten je Zyxl zou moeten kunnen vervangen. waarom zou je dat in hemelsnaam willen faciliteren. Misschien handig bij vervangen van die spullen maar verder echt niet.

• Hans_18T
TrailBlazer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:32:
[...]

Deze instelling zou betekenen dat je ieder 10 minuten je Zyxl zou moeten kunnen vervangen. waarom zou je dat in hemelsnaam willen faciliteren. Misschien handig bij vervangen van die spullen maar verder echt niet.
Welnu als ik Tweak was, zou ik willen voorkomen dat klanten meerdere routers aan het network hangen en zo publieke IP adressen claimen/vastleggen, dus ik zou per poort (POP) slechts een IP adres willen uitgeven. In geval van vervanging wil je natuurlijk niet al te lang moeten wachten.

• Alphalorne
Mee eens. Dat gezegd hebbende.. Wat zijn de eisen om hier gebruik van te maken? Gewoon een simpele 5p-switch op de genexis?

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Weet iemand welke Mbit/s rate de abox nodig heeft om tv te genereren? Ik wilde kijken of dit ging lukken met een devolo 500+. Box doet alles behalve tv leveren, zwart beeld. Verbinding was zo een 142 Mbit/s

Nu komt er een nieuwe uit, de 1200. Zou een devolo of ander apparaat kunnen werken ipv kabel doortrekken?

• Haay
phemelrijk schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:52:
Weet iemand welke Mbit/s rate de abox nodig heeft om tv te genereren? Ik wilde kijken of dit ging lukken met een devolo 500+. Box doet alles behalve tv leveren, zwart beeld. Verbinding was zo een 142 Mbit/s

Nu komt er een nieuwe uit, de 1200. Zou een devolo of ander apparaat kunnen werken ipv kabel doortrekken?
Dan is er iets anders aan de hand bij jou. De 2e Sparql decoder (TV op de slaapkamer op de eerste verdieping) is via een 500 Mbit Powerline setje verbonden met de ZyXEL die in de huiskamer. De huiskamer en de slaapkamer zitten in de groepenkast niet eens op dezelfde stroomgroep! En we kunnen gewoon prima TV kijken in de slaapkamer.

• Hans_18T
Alphalorne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:46:
Mee eens. Dat gezegd hebbende.. Wat zijn de eisen om hier gebruik van te maken? Gewoon een simpele 5p-switch op de genexis?
Ja, daar komt het op neer. Ik verwacht dat als je twee dezelfde Zyxels aansluit, slechts een van de twee te gebruiken is voor hetzij internet hetzij TV.

• Hans_18T
Haay schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:59:
[...]
De huiskamer en de slaapkamer zitten in de groepenkast niet eens op dezelfde stroomgroep! En we kunnen gewoon prima TV kijken in de slaapkamer.
Dan zit je dus wel op dezelfde Fase.
Pagina: 1 ... 85 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.