Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.279 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

Die kans kans had je op 1 juli, hij heeft actief aangegeven dat hij gebruik wilde maken van de nieuwe diensten waarbij het oude opzegtermijn gehandhaafd zou worden.
Goed punt :). Ik denk dat ik daar mee in de war was, of met de 'belofte' van Tweak dat je, als je al langer dan een jaar klant bent en dus in een maandcontract zit, je ook in een maandcontract blijft.

Iig, dan rest er iig dus niet meer voor hem dan netjes op een geldige manier in gebreke stellen, redelijke termijn geven (en communiceren in de in gebreke stelling) en pas daarna ontbinden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:45:
[...]

Goed punt :). Ik denk dat ik daar mee in de war was, of met de 'belofte' van Tweak dat je, als je al langer dan een jaar klant bent en dus in een maandcontract zit, je ook in een maandcontract blijft.

Iig, dan rest er iig dus niet meer voor hem dan netjes op een geldige manier in gebreke stellen, redelijke termijn geven (en communiceren in de in gebreke stelling) en pas daarna ontbinden.
Het zat iets anders in elkaar, niet zoals jij de belofte omschrijft.
Dus was je langer dan 1 jaar klant -> nog steeds maandelijks opzegbaar
Was je 6 maanden klant -> dan als je akkoord ging met Sparql dan zit je daar nog 6 maanden aan vast -> daarna per maand opzegbaar.
Was je 1 maand klant -> dan als je akkoord ging met Sparql dan zit je daar nog 11 maanden aan vast -> daarna per maand opzegbaar.

Bij de snelheidsverhoging is hij waarschijnlijk een nieuw contract aangegaan. Dus daar zit je dan minimaal 1 jaar aan vast. Je mag nog blij zijn dat Sparql niet als nieuw abonnement wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Nou, dat laatste zou wettelijk nooit gemogen hebben.

De dienst is zo sterk veranderd (met ook andere prijzen) dat sowieso iedereen, contract of niet, had mogen opzeggen (maar dan idd wel per 1 juli).

Verder klopt wat je schrijft, maar volgens mij sprak ik dat ook nergens tegen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Hans_18T schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:49:
[...]

Ik snap hem niet helemaal, maar indien de Sparql op poort 1 van de Zyxel zit en de switch op poort 4 dan zou ik multicast filtering en IGMP snooping uit laten (na een factory reset van de switch).
Misschien als je wat meer details van de Dlink geeft kunnen we je misschien verder helpen.
Bedenk dat de Zyxel IMGP "doet" waardoor er geen multicast verkeer naar poort 4 gaat. Uiteraard veranderd dit als je ook nog een Sparql op je switch gaat aansluiten.
Bedankt Hans_18T.

Op de Zyxel ziet het er nu als volgt uit:

WAN: Rechtstreeks op modem
Poort 1: AP 1
Poort 2: Sparql
Poort 3: Sparql 2 (hangt nog niks aan, moet nog 2e Sparql ontvangen)
Poort 4: Switch

Heb ook nog een AP 2. Als ik die in plaats van de switch aansluit op poort 4 werkt alles prima. Beide AP's accepteren wifi clients, verschijnen netjes in de Zyxel en alles en iedereen krijgt braaf een IP.

Zodra ik de AP 2 eruit trek en de switch aansluit gaat het mis.
Ik heb deze switch:
http://www.dlink.com/nl/n...es-gigabit-smart-switches
24 poorts versie.

Factory reset staat standaard IGMP dus uit, maar dan nog schiet alles in de stress zodra de switch wordt ingeplugd. Ik ga zo even alle devices van de switch loskoppelen en dan nog eens de switch aansluiten om te zien wat er gebeurt, voor het geval er iets anders aan de hand is.
Er is geen verschil in toewijzing tussen de poorten op de Zyxel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Rude-Dog schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

Bedankt Hans_18T.

Op de Zyxel ziet het er nu als volgt uit:

WAN: Rechtstreeks op modem
Poort 1: AP 1
Poort 2: Sparql
Poort 3: Sparql 2 (hangt nog niks aan, moet nog 2e Sparql ontvangen)
Poort 4: Switch

Heb ook nog een AP 2. Als ik die in plaats van de switch aansluit op poort 4 werkt alles prima. Beide AP's accepteren wifi clients, verschijnen netjes in de Zyxel en alles en iedereen krijgt braaf een IP.

Zodra ik de AP 2 eruit trek en de switch aansluit gaat het mis.
Ik heb deze switch:
http://www.dlink.com/nl/n...es-gigabit-smart-switches
24 poorts versie.

Factory reset staat standaard IGMP dus uit, maar dan nog schiet alles in de stress zodra de switch wordt ingeplugd. Ik ga zo even alle devices van de switch loskoppelen en dan nog eens de switch aansluiten om te zien wat er gebeurt, voor het geval er iets anders aan de hand is.
Er is geen verschil in toewijzing tussen de poorten op de Zyxel, toch?
Als je tijd hebt, prik eens een PC in de switch als alles in de stress zit.

Krijg je bekabeld wel nog een IP? Zo ja, kijk eens met tcpdump wat er allemaal voorbij komt.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik wend me toch even tot dit topic ondanks dat ik geen glasvezel heb maar VDSL. Ik heb gisteren de lijnomzetting gehad en ben sinds dien aan het proberen mijn Mikrotik router er tussen te krijgen. Ik heb de 2 interfaces op de Zyxel ingestelt zodat deze gebridged worden (Het betreft in mijn geval de VDSL en de IPTV_VDSL interface). Daarna heb ik geprobeert om 2 vlans op 1 netwerkpoort in te stellen. Daarna een bridge te bouwen met daarin de vlan en vervolgens een dhcp request te doen. Dit werkt echter niet en krijg geen ipadressen.

Hebben meerdere mensen zo'n exacte situatie? Misschien kan iemand zijn mikrotik configuratie delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je reactie heb al zo vaak een mail gestuurd met de klachten maar je krijgt alleen antwoord op de klachten die tweak kan en wil beantwoorden had echt al jaren het glas groen pakket en alles werkte perfect ze hebben je de kans gegeven om op te stappen voor 1 juli maar dol enthousiast besloten om met sparql in zee te gaan wat nu dus een domme fout blijkt te zijn
Als je ze opbeld krijg je een medewerker te spreken waar je vertelt te willen opzeggen die dan doodleuk vertelt dat dit dan 1 okt is maar u moet wel even een brief opstellen zo gedaan kreeg ook snel antwoord met die termijn van februari geeft maar weer aan hoe knullig en ondeskundig men daar te werk gaat
Dat in gebreke stellen ze geven eigenlijk zelf al aan dat ze in gebreke blijven?
Een nieuwe brief ligt klaar maar ga deze nog even iets aanpassen en dan gaat hij de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaZo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:46
Ik kan vanwege de migratie de oude TV van mijn zoon, zonder HDMI, niet meer gebruiken. Ben nu bezig om zijn BenQ monitor aan te sluiten. Het beeld is prima, maar ik kan geen geluid via HDMI krijgen. Weet iemand of en hoe ik dat kan instellen via mijn Sparql box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjaZo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:00:
Ik kan vanwege de migratie de oude TV van mijn zoon, zonder HDMI, niet meer gebruiken. Ben nu bezig om zijn BenQ monitor aan te sluiten. Het beeld is prima, maar ik kan geen geluid via HDMI krijgen. Weet iemand of en hoe ik dat kan instellen via mijn Sparql box?
Neem aan dat hij standaard geluid meestuurt over HDMI.
Zitten er wel speakertjes in het beeldscherm? Mijn 27" Acer doet ook geluid over HDMI, maar dan moet je wel luidsprekers aansluiten aan de audio jack op het beeldscherm want die zitten er niet in. Volumeregeling kan dan weer wel via het menu van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 19-09 09:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Aaargh! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:12:
Hier geen update. Welk versie nummer ?
Ik zag geen verschil. Er stond iets van dat er een update was en dat ik op op moest drukken. Zag echter geen verschil 123 in versie nr.

Wat ik wel even zag was achter type abox 3.10.0... Is nu weer 1.0. Firmware 14997.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ja waarschijnlijk hahaha. Een vooraankondiging dat er over 2 😁 weken een update komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:44
ben sinds vandaag over naar KPN, alles in 1 keer goed gegaan goed geholpen (zoals het hoort) eigenlijk.

Enige wat ik eventueel wel afsluit bij tweak zijn de newsgroepen, heb hiermee nooit problemen gehad. En waren altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen ook collectief stoppen met betalen aan tweak voór sparql. Immers volgens de voorwaarden van Sparql is er een overeenkomst tussen jouw als klant en Sparql welke bij machtinging door Tweak vor jouw gesloten is. Alleen kan en wíl Tweak deze overeenkomst tonen? Antwoord is nee. Juridisch bestaat de overeenkomst niet dus je bent niet verplicht te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nou dat is mooi! De iTV HD Streams van KPN worden medio tussen oktober t/m december automatisch en kosteloos verhoogd van 8 Mb/s naar 12,6 Mb/s. Dus dat is ook mooi mee genomen :*).
maartendd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:11:
ben sinds vandaag over naar KPN, alles in 1 keer goed gegaan goed geholpen (zoals het hoort) eigenlijk.

Enige wat ik eventueel wel afsluit bij tweak zijn de newsgroepen, heb hiermee nooit problemen gehad. En waren altijd goed.

[ Voor 2% gewijzigd door Requa op 22-08-2014 19:01 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
DjaZo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:00:
Je hebt ook een hdmi-scart converter voor €15 en dat werkt best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Klopt. Mijn Plasma TV (48 Inch ~ Samsung) heeft zelfs 3 HDMI aansluitingen. Kocht 'm in 2007 volgensmij :D.
Arjantje72 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:12:
[...]

Je hebt ook een hdmi-scart converter voor €15 en dat werkt best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Requa schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:41:
Nou dat is mooi! De iTV HD Streams van KPN worden medio tussen oktober t/m december automatisch en kosteloos verhoogd van 8 Mb/s naar 12,6 Mb/s. Dus dat is ook mooi mee genomen :*).

[...]
Interessant maar ik heb vaker loze beloftes gehoord.
Wie/wat is jou bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:23:
[...]

Wie/wat is jou bron?
Zijn volgens mij gewoon de HD+ streams die o.a Telfort glas /Lijbrandt al jaren gebruiken Tegen die tijd zouden alle oude ontvangers wel zijn vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Gehoord van een KPN Medewerker.

Owja, dit was ik ook vergeten te melden:

Er worden nieuwe iTV menu's uitgerold, zie ook: http://www.kpn.com/prive/...ng-en-gebruik/tv-menu.htm
goldvinger schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:23:
[...]

Wie/wat is jou bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Klopt. Momenteel is KPN (nu nog) bezig alle oude iTV kastjes om te ruilen naar nieuwere.

Tevens: De ExperiaBox v9 (a.k.a. ZTE H368N) ondersteunt iTV v3.0 die KPN binnekort gaat uitrollen. Zie ook de handleiding van de ExperiaBox v9: http://www.kpn.com/ss/Sat...pb-v9-handleiding-web.pdf

"iTV
• Fully compliant to interoperate with the KPN iTV services known as iTV HE 3.0
• STB device auto­detection
• Flexiport
"
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:31:
[...]

Zijn volgens mij gewoon de HD+ streams die o.a Telfort glas /Lijbrandt al jaren gebruiken Tegen die tijd zouden alle oude ontvangers wel zijn vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ging het hier niet over Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Wel mooie en duidelijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 09:01
Andere mensen ook problemen met hun download/uploadsnelheid? Ik zit op Tweak 100/100 en heb de laatste tijd vaak dat zowel up als down gecapt lijkt op 10mbit. Dit resulteert dan in hoge latencies als ik download met usenet.

7545 Enschede

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Net nog wat gedownload (bedraad)
Volle snelheid op mijn 100/100 lijn (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
peeter123 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:34:
Andere mensen ook problemen met hun download/uploadsnelheid? Ik zit op Tweak 100/100 en heb de laatste tijd vaak dat zowel up als down gecapt lijkt op 10mbit. Dit resulteert dan in hoge latencies als ik download met usenet.

7545 Enschede
Ja ik ook in 058
Als je een mailtje naar SD stuurt dan moet je screen shot op sturen.
Doe je dit dan zeggen ze dat je het niet in hun eigen net doet.
Dus dan ben je uit gepraat.
Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Mijn snelheidsprobleem had dus niet met de verbinding te maken, maar met een update van de router firmware van de Netgear R7000 die ik ook gebruik. Daar zit een optie in die Airtime Fairness heet en sinds de laatste firmware zorgt deze bij WiFi Lan voor een tragere verbinding. In mijn geval was het alleen op Wifi > Lan port > Zyxel > internet, niet bij WiFi > Lan port > NAS.

Maar goed, ik ben er in ieder geval achtergekomen wat het probleem is en daar ben ik al blij mee. Al had ik dit niet van zo'n high end router verwacht.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Even een update van mijn switch issue; ik heb nogmaals factory reset gedaan en de switch op poort 4 van de Zyxel gedrukt. Op poort 1 zit de Sparql box, op poort 2 AP 1, op poort 3 zit AP 2.

Switch krijgt nu IP van Zyxel. Alle devices losgehaald van de switch. Een voor een dingen bij gaan steken en alles draait nog stabiel, nog 4 kabels te gaan.
Ik vraag me af of het probleem ontstaat als ik AP 2 uit de Zyxel haal, en op de switch zet, om op poort 3 dan een kabel te steken die straks de Sparql box 2 moet gaan aansturen (die ik nog moet ontvangen).
Heb het idee dat de boel dan omvalt. Ik ga nu 1 voor 1 de overige kabels plaatsen en kijken of het blijft draaien. Zo ja, dan probeer ik AP 2 op de switch te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
CrashOne schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:58:
Mijn snelheidsprobleem had dus niet met de verbinding te maken, maar met een update van de router firmware van de Netgear R7000 die ik ook gebruik. Daar zit een optie in die Airtime Fairness heet en sinds de laatste firmware zorgt deze bij WiFi Lan voor een tragere verbinding. In mijn geval was het alleen op Wifi > Lan port > Zyxel > internet, niet bij WiFi > Lan port > NAS.

Maar goed, ik ben er in ieder geval achtergekomen wat het probleem is en daar ben ik al blij mee. Al had ik dit niet van zo'n high end router verwacht.
Wat??? Hebben zgn. High End Routers nou ook al problemen? En ik maar denken dat dit enkel aan Zyxel was overgelaten... :P :P :P :P

Let wel, wat voor de één niet handig is, is voor de ander een fantastische instelling. Zie daar DE digitale paradox. Wat nu?

Huilen schijnt een optie te zijn.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

Binnenkort wil ik overstappen op glasvezel, nu bij UPC (120Mbit) en wil dus voor meer dan 100Mbit internet hebben.
Tweak ziet er op papier als de beste kandidaat uit. Ik woon in het stadscentrum van Almere en volgens Tweak kan ik daar dus 250Mbit krijgen.

Ik wil mijn huidige router blijven gebruiken, een Asus RT-N66U en zag hierboven dat de vraag ook al gesteld was hoe en of dit werk op het nieuwe "platform" (met sparql etc) van Tweak. Iemand die ervaring daarmee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Klopt. Excuses voor de offtopic :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUFFNECK schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:52:
Binnenkort wil ik overstappen op glasvezel, nu bij UPC (120Mbit) en wil dus voor meer dan 100Mbit internet hebben.
Tweak ziet er op papier als de beste kandidaat uit. Ik woon in het stadscentrum van Almere en volgens Tweak kan ik daar dus 250Mbit krijgen.

Ik wil mijn huidige router blijven gebruiken, een Asus RT-N66U en zag hierboven dat de vraag ook al gesteld was hoe en of dit werk op het nieuwe "platform" (met sparql etc) van Tweak. Iemand die ervaring daarmee heeft?
Met de standard firmware van ASUS kun je geen internet verbinding maken met Tweak.
Tweak gebruikt IPoE wat niet door ASUS wordt ondersteund.
Wanneer je zoekt naar "padavan RT-N56U" dan vind op die site tevens een verwijzing naar de RT-N66U die jij hebt.
Ik gebruik deze firmware voor m'n RT-N56U en dat functioneerd prima met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:15:
[...]

Met de standard firmware van ASUS kun je geen internet verbinding maken met Tweak.
Wanneer je zoekt naar "padavan RT-N56U" dan vind op die site tevens een verwijzing naar de RT-N66U die jij hebt.
Thanks. Nuttige info! De verwijzing kan ik zo ff niet zien/vinden, maar ben wel teleurgesteld...klinkt allemaal weer zo onnodig moeilijk (ondersteuning voor IPoE)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
Requa schreef op vrijdag 22 augustus 2014:
De iTV HD Streams van KPN worden medio tussen oktober t/m december automatisch en kosteloos verhoogd van 8 Mb/s naar 12,6 Mb/s
[...]
Excuses voor de offtopic :$.
[...]
Mwa, niet geheel offtopic hoor. Mensen buiten Tweak gebied (Almere/Enschede) krijgen vooralsnog de KPN streams, dus ik neem aan dat de verbetering ook voor ons gaat gelden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanF schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 04:40:
[...]

Mwa, niet geheel offtopic hoor. Mensen buiten Tweak gebied (Almere/Enschede) krijgen vooralsnog de KPN streams, dus ik neem aan dat de verbetering ook voor ons gaat gelden :*)
Kan best zijn dat Tweak de HD+ versie van de streams al zins het begin gebruikt. voorheen bij Tweak groen zeker niet. Beide HD streams komen van KPN en de HD+ versie ziet er gewoon goed uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heren, vergelijken prima, maar het gaat hier over Tweak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
@Peter123. Net een test gedaan op Speedtest.net, server Voorthuizen (SIT Internetdiensten). Down 95.9 en up >100 ;). Locatie 7534.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaZo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:33:
[...]

Neem aan dat hij standaard geluid meestuurt over HDMI.
Zitten er wel speakertjes in het beeldscherm? Mijn 27" Acer doet ook geluid over HDMI, maar dan moet je wel luidsprekers aansluiten aan de audio jack op het beeldscherm want die zitten er niet in. Volumeregeling kan dan weer wel via het menu van het beeldscherm.
Dat bleek het te zijn 8)7 alles voor audio zit er op (instellingen, audio jack) maar de luidsprekers zijn niet ingebouwd. Heb het nu opgelost met een speakersetje die ik nog had liggen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
DjaZo schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Dat bleek het te zijn 8)7 alles voor audio zit er op (instellingen, audio jack) maar de luidsprekers zijn niet ingebouwd. Heb het nu opgelost met een speakersetje die ik nog had liggen. Bedankt!
Geniale oplossing van BazzH. Iedereen heeft geglimlacht toen die zijn suggestie las, met het onderbuikgevoel van "dat zou mij ook kunnen overkomen, maar daar zou ik echt wel achter komen....mij toch niet dus". Geeft blijk van ontzettend goede inleving van BazzH in de situatie.

Mede vanwege dit soort dingen geniet ik van dit soort fora.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wdeb schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:11:
[...]

Wat??? Hebben zgn. High End Routers nou ook al problemen? En ik maar denken dat dit enkel aan Zyxel was overgelaten... :P :P :P :P
Die Netgear is toch geen high-end router, da's gewoon een consumentenprul.

Dit zijn high-end routers.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
DjaZo schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Wie had gedacht dat je om geluid af te spelen speakers nodig zou hebben :+ :)
Grapje hoor, zou mij ook kunnen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
TV is toch wel een hoop irritatie. Gelukkig heb ik geen gestotter maar als het kastje eenmaal in de standby staat voor lange tijd begint het gezeur.

Beeld blijft op zwart, zet je het kastje aan/uit via die knop op de box krijg je de melding dat hij geen verbinding heeft. (terwijl als je naar IP instellingen gaat hij gewoon succesvol verbonden is.) Enige oplossing is dan router opnieuw starten (wat dik 2 min duurt) en daarna kastje weer opnieuw te starten (wat ook een eeuwigheid duurt)

Dus dat kastje gaat nu maar niet meer in de standby...

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister geen uplink meer in mijn zte router (058) glasvezel
Volgens de HD is de zte defect
Mag blij zijn dat ik di of wo een nieuwe krijg per post
Heb mijn twijfels of ie wel defect is
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:
Sinds gister geen uplink meer in mijn zte router (058) glasvezel
Volgens de HD is de zte defect
Mag blij zijn dat ik di of wo een nieuwe krijg per post
Heb mijn twijfels of ie wel defect is
Iemand een idee?
al reboot geprobeerd zonder verbinding met het glasvezel modem en als ie dan online is pas in pluggen?

Werkte bij mij in soortgelijk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:37:
[...]

al reboot geprobeerd zonder verbinding met het glasvezel modem en als ie dan online is pas in pluggen?

Werkte bij mij in soortgelijk geval
Zelfs fabrieksinstellingen werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht sinds dinsdag al op een nieuwe zyxell. die zou maandag meteen verstuurd worden.
laatste nieuws is dat het vandaag of maandag kan worden. in alle gevallen is het bout

op een gegeven moment reageerde de zyxell niet meer als je hem pingde maar als je meteen daarna een tracert deed naar tweak.nl deed ie niet moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:45:
ik wacht sinds dinsdag al op een nieuwe zyxell. die zou maandag meteen verstuurd worden.
laatste nieuws is dat het vandaag of maandag kan worden. in alle gevallen is het bout

op een gegeven moment reageerde de zyxell niet meer als je hem pingde maar als je meteen daarna een tracert deed naar tweak.nl deed ie niet moeilijk :D
L
Nieuwe zyxel heb ik al 2 weken in huis maar die doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:15:
[...]

Kan de verwijzing ook zo gauw niet vinden (wel RT-N65U), misschien dat je toch even een linkje zou willen posten?

[ Voor 53% gewijzigd door Alphalorne op 23-08-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:39:
Nieuwste ontdekking, als ik in me routerlog kijk gaat mijn internet verbinding down om de 20 minuten voor 3 sec dat al 24 uur lang... heel punktueel....
Dit heb ik ook, alleen is het bij mij niet internet, maar de TV verbinding (IPTV_Ethernet/eth4.2). Vraag me af wat daar het nut van is... :?
Telkens om xx:05, xx:25 en xx:45. Zijn het bij jou dezelfde tijdstippen?
(geen Tweak gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Ik heb wel regelmatig vage dingen met die Zyxel. De problemen tot nu toe:

* Na een herstart werken mijn port forwards niet, dan moet ik er 1 even opnieuw opslaan en dan gaan ze allemaal werken.
* Soms valt de DHCP weg. Dat herken ik in eerste instantie doordat mijn telefoon geen IP meer krijgt als ik weer thuis kom van bijv. werk, maar na 1 dag (DHCP lease time) stoppen de PC's er ook mee. Soms helpt een herstart dan, soms helpt het om de DHCP settings opnieuw op te slaan. Daarna werkt het direct.
* Via WiFi kan ik soms systemen die met een kabel zijn aangesloten niet bereiken (vooral lastig omdat mijn NAS dan onbereikbaar is). Ping wil dan niet naar die systemen, ping naar de Zyxel en internet lukt wel. Via een ander bekabelde PC werkt het ook gewoon. In dat geval helpt het om het modem te herstarten.

Al met al wel allemaal vrij irritant, want het is niet eenvoudig om alles zo werkend te houden. Verder is de Zyxel wel prettig, WiFi signaal is bijv. vrij sterk, dus het liefst gebruik ik de Zyxel gewoon.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:08
Cybje schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:56:
Ik heb wel regelmatig vage dingen met die Zyxel. De problemen tot nu toe:

* Na een herstart werken mijn port forwards niet, dan moet ik er 1 even opnieuw opslaan en dan gaan ze allemaal werken.
* Soms valt de DHCP weg. Dat herken ik in eerste instantie doordat mijn telefoon geen IP meer krijgt als ik weer thuis kom van bijv. werk, maar na 1 dag (DHCP lease time) stoppen de PC's er ook mee. Soms helpt een herstart dan, soms helpt het om de DHCP settings opnieuw op te slaan. Daarna werkt het direct.
* Via WiFi kan ik soms systemen die met een kabel zijn aangesloten niet bereiken (vooral lastig omdat mijn NAS dan onbereikbaar is). Ping wil dan niet naar die systemen, ping naar de Zyxel en internet lukt wel. Via een ander bekabelde PC werkt het ook gewoon. In dat geval helpt het om het modem te herstarten.

Al met al wel allemaal vrij irritant, want het is niet eenvoudig om alles zo werkend te houden. Verder is de Zyxel wel prettig, WiFi signaal is bijv. vrij sterk, dus het liefst gebruik ik de Zyxel gewoon.
De bovenste twee problemen herken ik ook met de nieuwe firmware. Met de oude firmware heb ik deze problemen niet gehad. Weet iemand of Tweak al op de hoogte is gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Het probleem van de port forwards had ik met de oude firmware ook al (dus AAKL.4). Dat van DHCP weet ik niet zeker, dat lijkt inderdaad iets te zijn in de nieuwe firmware. Ik heb Tweak nog niet op de hoogte gesteld. Is dit ook niet meer een algemeen probleem in die Zyxel?

[ Voor 22% gewijzigd door Cybje op 23-08-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
pd5lwd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Ja ik ook in 058
Suc6 ermee
Het ligt ook aan je routes. Via de zyxel haal ik makkelijk 500mbit en dit via mijn tplink1043 max 160mbit
En het meten is ook lastig via speednet haal ik het niet maar via speed test.operator.nl loopt de meting beter. Ik kreeg ook van Tweak een optie om dit via speed test.Tweak te doen

Enschede 7543 250mbit

[ Voor 33% gewijzigd door rob2011 op 23-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
The Otherside schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:45:
TV is toch wel een hoop irritatie. Gelukkig heb ik geen gestotter maar als het kastje eenmaal in de standby staat voor lange tijd begint het gezeur.

Beeld blijft op zwart, zet je het kastje aan/uit via die knop op de box krijg je de melding dat hij geen verbinding heeft. (terwijl als je naar IP instellingen gaat hij gewoon succesvol verbonden is.) Enige oplossing is dan router opnieuw starten (wat dik 2 min duurt) en daarna kastje weer opnieuw te starten (wat ook een eeuwigheid duurt)

Dus dat kastje gaat nu maar niet meer in de standby...
Met de zyxel fw v5 heb ik geen connectie problemen meer.
Ook werkt bij mij aan uit prima geen issues. Echter ik zet de box nooit uit of het moet per ongeluk zijn.
Kan hem ook zo met de Ab aanzetten en of uit.

Dit is wel grappig dat dit bij iedereen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

De v5 zyxel geeft bij wel issues, af en toe stopt ie met het uitdelen van DHCP leases.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
webmasternick schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:39:
[...]

De bovenste twee problemen herken ik ook met de nieuwe firmware. Met de oude firmware heb ik deze problemen niet gehad. Weet iemand of Tweak al op de hoogte is gesteld?
ja lol weetje wat nog leuker is telkens als ik zap valt de verbinding weg zo zegt mijn ZX log stond helemaal vol van het zappen :o

1 2014 Aug 23 20:17:01 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
2 2014 Aug 23 20:16:57 Internet notice Internet Down.
3 2014 Aug 23 20:16:41 Account warn last message repeated 7 times in 18 seconds
4 2014 Aug 23 20:10:20 System warn last message repeated 1 times in 1 seconds
5 2014 Aug 23 20:08:20 System warn last message repeated 1 times in 1 seconds
6 2014 Aug 23 20:06:59 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15
7 2014 Aug 23 20:06:55 Internet notice Internet Down.
8 2014 Aug 23 19:57:21 Internet notice Internet Up. connection type=eth4.2 IP=10.10.32.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik zit hier al ruim een uur TV te kijken via Sparql zonder enige hapering. Sinds wanneer werkt het gewoon 100%? :D Heb 2 weken geen TV gekeken zo ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Hier ook nu al 3 dagen zonder 1 hapering. Nu ook rtl4 perfect. Almere Haven. Eigen netwerk tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Sorry. Dubbele post

[ Voor 86% gewijzigd door goldvinger op 23-08-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
goldvinger schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:42:
Sinds dinsdag werkt televisie weer goed.
Ben alles ellende en ergenissen weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:08
Aaargh! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:09:
De v5 zyxel geeft bij wel issues, af en toe stopt ie met het uitdelen van DHCP leases.
Ik had er vanmorgen weer last van. Ik wil iedereen daarom afraden om de v5 update te installeren. Ik heb zojuist de v4-non-tweak-versie geinstalleerd.
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:08:
Voor wie de upgrade van de Zyxel naar AAKL.5 heeft gedaan en weer terug wil naar een eerdere versie, bijvoorbeeld omdat er problemen zijn ontstaan met het DMZ:

Houd het resetknoptje langer ingedrukt, 30-40 seconden. De Zyxel herstelt dan zijn firmware naar de oorspronkelijke versie (AAKL.0)

Je kunt daarna nog de AAKL.4(b2) installeren, deze vind je hier: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.msg261936 (let op: is een beta versie, maar deze werkt prima)

Daarna moet je wel nog even handmatig de VLAN id's en de statische route voor IPTV en je SIP gegevens toevoegen (neem over van je huidige configuratie). Deze worden dan namelijk niet meer gepushed door Tweak.
Het deze firmware direct geupload zonder eerst een reset te doen. Deze meeste instellingen zijn bewaard gebleven, m.u.v. static DHCP en Port forwarding. Binnenkort zal ik mijn ervaringen met deze firmware geven.

Hier in Almere-Buiten heb ik helaas nog wel de bekende haperingen (om de paar minuten) in het beeld gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door webmasternick op 24-08-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanF schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:57:
[...]

Dit heb ik ook, alleen is het bij mij niet internet, maar de TV verbinding (IPTV_Ethernet/eth4.2). Vraag me af wat daar het nut van is... :?
Telkens om xx:05, xx:25 en xx:45. Zijn het bij jou dezelfde tijdstippen?
(geen Tweak gebied)
Sorry is idd tv maar bij mij is het 03 23 43.

Heb nu een discussie met tweak of het wel of niet werkt. Mag het nog steeds niet vergelijken met een auto op de snelweg waarbij om de 20 min de motor uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Zijn er geen alternatieven qua routers dan? Het gebruik van de Zyxel router weerhoudt mij nu echt Tweak aan te vragen, in het verleden ook problemen met dit merk gehad. Gezien mijn RT-N66U niet out of the box zal werken, blijkbaar door IPoE (?), ben ik wel bereid een andere router aan te schaffen welke wel zou werken...

Ik dacht trouwens dat IPoE gewoon de "Dynamic IP" connection type was..., maar niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Reageer bijna nooit (meer) op forum. Heb dit draadje wel met veel interesse gevolgd.
Ook ik heb VDSL. Van de week spullen van Tweak ontvangen (nieuw Zyxel modem + STB). Omzetting volgt op 28 augustus.

Vriendin en kinderen zijn gewend aan KPN STB.
Geen idee hoe dit uitpakt met Sparql.

Daarnaast een aanbieding gekregen van KPN, die ik eigenlijk niet kan weigeren. Ik overweeg na x jaar over te stappen. Scheelt mij gewoon redelijk veel knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gisteren zonder veel problemen HBO OD gekeken. Of niemand durft meer of de problemen zijn opgelost. Oude firmware op Zyxel BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
pd5lwd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:42:
[...]
Ja ik ook in 058
Suc6 ermee
En het is nog steeds niet opgelost, ik dacht kijk het het weekend even aan. Lijkt wel of ze een nul te weinig in de limiter hebben gezet ;) Krijg constant maximaal 10 mbit, ook vanaf speedtest.tweak.nl.
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Cambrium IT Services B.V. (84.245.xx.xx)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by SIT Internetdiensten B.V. (Voorthuizen) [59.03 km]: 9.149 ms
Testing download speed........................................
Download: 9.47 Mbits/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 140.19 Mbits/s
Met de upload is gek genoeg niets mis. Morgen toch maar eens de helpdesk contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

tv is idd laatste tijd lekker stabiel dus komt langzaam goed
nu nog via de zyxel en uiteraard de oude firmware

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
/none

[ Voor 98% gewijzigd door Requa op 26-08-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

NME70 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:32:
Reageer bijna nooit (meer) op forum. Heb dit draadje wel met veel interesse gevolgd.
Ook ik heb VDSL. Van de week spullen van Tweak ontvangen (nieuw Zyxel modem + STB). Omzetting volgt op 28 augustus.

Vriendin en kinderen zijn gewend aan KPN STB.
Geen idee hoe dit uitpakt met Sparql.

Daarnaast een aanbieding gekregen van KPN, die ik eigenlijk niet kan weigeren. Ik overweeg na x jaar over te stappen. Scheelt mij gewoon redelijk veel knaken.
Wat is jou aangeboden door KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Eerste jaar internet + TV voor enkel kosten voor vaste telefoonaansluiting het eerste jaar.
Daarna reguliere tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Box reboot ineens erg vaak, heel irritant.

Ik heb't idee dat dit door de nieuwe Zyxel firmware komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 24-08-2014 13:17 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
Ik heb eigenlijk alleen problemen met bbc. Gelukkig heb ik hier nog een analoog kabel signaal.

Het lijkt een soort van buffering probleem te zijn. Had het gister gemeld bij Tweak, maar nog geen antwoord op gehad.

Hetzelfde probleem was er ook een paar weken terug, toen zat ik op de oude firmware van de zyxel.

[ Voor 18% gewijzigd door hovemt op 24-08-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
BBC inderdaad afgrijselijk, probeer zo maar eens GP van België goed te volgen....

Begint langzaam irritant te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@janneman1979v2 Je kunt de firmware vinden op http://code.google.com/p/rt-n56u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

S.Hawinkels schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:54:
BBC inderdaad afgrijselijk, probeer zo maar eens GP van België goed te volgen....

Begint langzaam irritant te worden
Melding van gemaakt, volgende reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht.

Zojuist heb ik hetgeen getest op kantoor, BBC1 (F1), ook hier bleek de Box (software) zich na 5 minuten automatisch te herstarten.
Het probleem heb ik doorgegeven aan de desbetreffende afdeling, zij zullen het probleem verder oppakken. Zodra er nieuws is, zult u hierover worden geïnformeerd.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
(Ja, platte tekst instelling in Thunderbird fck'd de encoding)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het afspelen van opnames? Bij mij gebeurt er niets als ik op bekijken druk. Ik zie dan wel de tijdbalk onderin met hoelang de opname duurt maar er gebeurt niks. Pauze/play of elke andere knop biedt geen soelaas. Wordt een beetje leip van dat sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

dat is nog steeds niet opgelost staat een bladzijde of 15 terug

en het staat ook gewoon op hun site hoor

De bekende problemen op dit moment zijn dat klanten slechts 8 uur op kunnen nemen, dat het hervatten van en het doorspoelen binnen een opname nog niet goed gaan en dat klanten in Almere en Enschede hun opnames voor het grootste gedeelte helemaal niet af kunnen spelen. Voor al deze problemen is een firmware-upgrade vereist om ze op te lossen en deze update verwachten wij op dit moment binnen één of twee weken.

[ Voor 78% gewijzigd door Mr-D. op 24-08-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:06:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het afspelen van opnames? Bij mij gebeurt er niets als ik op bekijken druk. Ik zie dan wel de tijdbalk onderin met hoelang de opname duurt maar er gebeurt niks. Pauze/play of elke andere knop biedt geen soelaas. Wordt een beetje leip van dat sparql
Het pauzeren etc. is voor zover ik weet nog steeds niet 100% rond :( Ik heb't niet nodig (tot nu toe), maar het is wel een beetje jammer dat't zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik vind het veel belangrijker dat ik mijn live-uitzendingen kan pauzeren. Dat gaat toch ook wel komen, hoop ik? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wdeb schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:45:
Ik vind het veel belangrijker dat ik mijn live-uitzendingen kan pauzeren. Dat gaat toch ook wel komen, hoop ik? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Wdeb
nope, dat wordt je plasje inhouden tijdens uitzendingen ;-)

/zezijnernogmeebezig dus komt zeker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Wdeb schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:45:

Wdeb
antwoord van Tweak 15-08
Voor al deze problemen is een firmware-upgrade vereist om ze op te lossen en deze update verwachten wij op dit moment binnen één of twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:52:
[...]

antwoord van Tweak 15-08

[...]
Een tot twee weken in tweak tijd is ergens deze eeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Vorkie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:47:
[...]

nope, dat wordt je plasje inhouden tijdens uitzendingen ;-)

/zezijnernogmeebezig dus komt zeker wel :)
Plasje ophouden? Gewoon een bedpan op de bank.

Maar, blij bevestigd te krijgen dat het in ieder geval wel gaat komen. Ik vermoed dat ik dat fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even geprobeerd, je kunt ook firmwares installeren van de Zyxel VMG8924-B10A. Dit model is dual band, maar blijkbaar is de firmware exact hetzelfde als onze VMG8324-B10A's

Dit kun je doen als je AAKL.5 hebt geinstalleerd maar terug wil naar een eerdere versie, zie mijn eerdere post.

Er zijn firmwares beschikbaar op ftp://quality@ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/ (wachtwoord: zyxel)

Ook de non-tweak non-beta versie AAKL.4 vind je daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Een tot twee weken in tweak tijd is ergens deze eeuw!
helaas wel ja maar ze lossen het wel op dus maar wat langer wachten doe ik ook met mijn rekeningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Heeft iemand eigenlijk een handige truc om de HBO OD films te voorzien/filteren op IMDB cijfer of een andere rating? De helft scoort echt rond de 5 op IMDB en alhoewel de IMDB rating niet heilig is, is een 5 of lager vaak wel echt bagger. Op dit moment is het gewoon richting onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ik kijk meestal eerst ff de trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ja dat kan ook inderdaad, maar er is zoveel keus dat het geen doen is om alle trailers en omschrijvingen te bekijken. En er zit wel net even teveel rommel tussen. Misschien ben ik wel gewoon wat verwend met XBMC waar ik wel ratings bij heb staan overal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

is ook zo maar ik laat mij zelf niet zo leiden wat andere van een film vind
en die ratings vind ik ook niet altijd echt betrouwbaar
voorbeeld i am ledgend heeft een 7,2 maar wat is dat een bagger film
en zoveel content staat er ook niet op hoor maar daar ben ik dan ook wel verwend
heb geen xmbc maar wel een boxeebox en die staat dankzij usenet ook erg vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Thnx Naam in gebruik!! Dat is toch wat ik ook met google had gevonden. Maar zie hier dus nergens vermelding van de RT-N66U, wel de RT-N65U.. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Alphalorne schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:58:
[...]

Thnx Naam in gebruik!! Dat is toch wat ik ook met google had gevonden. Maar zie hier dus nergens vermelding van de RT-N66U, wel de RT-N65U.. Mis ik iets?
er staat toch for ASUS RT-N56U/N65U/N14U
of mis ik ook iets lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ikzelf en een paar andere mensen hebben dus de RT-N66U. En niet de 65. Of zou deze fw ook op de 66 werken?

[ Voor 26% gewijzigd door Alphalorne op 24-08-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

jep lezen is moeilijk zag het niet :)

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Zou methode 1 van http://netwerkje.com/eigen-router ook in dit geval van Tweak sparql werken? Dus Zyxel waar de Experiabox staat op het plaatje (voor telefonie) en mijn Asus RT-N66U apart (eigen untagged vlan) voor mijn devices (laptops, nas, tablets) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb de zyxel vervangen door een draytek vigor 2130n. Ik kom alleen niet uit het IPTV gedeelte. Volgens Tweak zou je static route worden naar 185.6.48.0/26 op vlan 4 moeten zetten. Ik krijg keurig een 10.x adres als ik IPTV enable op de router met DHCP, echter het internetverkeer op vlan34 gaat dan wel plat... (link down/up) Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? Ik heb het idee dat je dit met policy routing kan doen omdat daar ook de optie NAT bij mogelijk is.

Internet op vlan 34 werkt als een speer op de vigor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Dagos schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:47:
Ik heb de zyxel vervangen door een draytek vigor 2130n. Ik kom alleen niet uit het IPTV gedeelte. Volgens Tweak zou je static route worden naar 185.6.48.0/26 op vlan 4 moeten zetten. Ik krijg keurig een 10.x adres als ik IPTV enable op de router met DHCP, echter het internetverkeer op vlan34 gaat dan wel plat... (link down/up) Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? Ik heb het idee dat je dit met policy routing kan doen omdat daar ook de optie NAT bij mogelijk is.

Tweak released je IP als je met hetzelfde MAC-adres over het andere VLAN een ip aanvraagt. Waarom is mij een raadsel en niet volgens spec(eigenlijk erven VLAN's het MAC-adres over van hun parent interface) dus probeer even je MAC adres van 1 van de VLAN interfaces te veranderen.

Ik ga hierover nog wel een mailtje sturen naar de SD.

BTW de Genexis is ook bugged, hij adverteert alleen met 1000M full dus een 100Mbit device eraan hangen werkt niet eens...

[ Voor 6% gewijzigd door peeter123 op 24-08-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
peeter123 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:19:
[...]

BTW de Genexis is ook bugged, hij adverteert alleen met 1000M full dus een 100Mbit device eraan hangen werkt niet eens...
Dat is geen bug maar een feature, ergens in de specs van de media convertors (De Genexis site is helaas niet bereikbaar) staat dat het echt 1:1 is inclusief de snelheid van de wan interface.

Update, toch nog ergens de data sheet gevonden van bijvoorbeeld OCG1011M, het staat onder het Lan gedeelte.

[ Voor 18% gewijzigd door joop99 op 25-08-2014 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dagos schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:47:

Je moet even ervoor zorgen dat je op beide vlan's een ander mac adres krijgt. Dat moest ik op mijn cisco ook doen, omdat anders hetzelfde mac adres op beide vlan's actief word. (blijkbaar vind tweak dat niet leuk)

Wat betreft de link speed hierboven; ik heb een cisco 5505 aan de genexis hangen, en die heeft geen gbit poorten, alleen 100mbit. Daarmee heb ik geen problemen naar de genexis.

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 25-08-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
[...]

Tweak released je IP als je met hetzelfde MAC-adres over het andere VLAN een ip aanvraagt. Waarom is mij een raadsel en niet volgens spec(eigenlijk erven VLAN's het MAC-adres over van hun parent interface) dus probeer even je MAC adres van 1 van de VLAN interfaces te veranderen.

Wellicht is dat releasen ook wel de reden dat ik het initiëel niet aan de praat kreeg om het via 1 fysieke poort te doen op mijn Draytek 2920. Ik had de VLAN's correct geconfigureerd maar kreeg geen beeld.
Op mijn Draytek heb ik ook geen optie om meerdere MAC-adressen te gebruiken over dezelfde fysieke poort.
Nu heb ik het eerst via een switch uitgesplitst en gebruik ik WAN1 voor IPTV en WAN2 voor Internet.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
[...]

Ik heb gewoon op Vlan 34 mijn originele mac adres gebruikt
En op Vlan 4 het macadres van de Zyxel gezet (die ligt toch op zolder)

PSN: proditaki specs

Pagina: 1 ... 84 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.