Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.280 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al even niets gepost wegens vakantie en vanwege het feit dat ik Tweak wat tijd wilde geven maar het wil niet beter worden. Gisterenavond RTL gekeken (rond 10 uur, Almere-Buiten) en dat is niet te doen. Leuk van het premium verhaal, maar als het platform niet goed werkt dan heb je daar weinig aan.

Had in het begin behoorlijk wat issues met de Zyxel (hang, issues met wireless). Op een gegeven moment heb ik er een andere wireless router bij gehangen en wireless uitgezet op de Zyxel en nu draait ie al weken als een zonnetje (zonder de genoemde fw update trouwens).

De familie is het TV verhaal ook flink zat dus Tweak, gaarne asap actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Ik zou denken dat Tweak toch ook wel door heeft dat dit een bedreiging voor hun voortbestaan aan het worden is. Het moet zo langzamerhand toch wel opzeggingen regenen daar. De gemiddelde techneut kan misschien nog wat begrip opbrengen voor de situatie, maar ik denk dat de "gewone consument" dit toch echt niet langer pikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Chimera666 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:44:
Ik zou denken dat Tweak toch ook wel door heeft dat dit een bedreiging voor hun voortbestaan aan het worden is. Het moet zo langzamerhand toch wel opzeggingen regenen daar. De gemiddelde techneut kan misschien nog wat begrip opbrengen voor de situatie, maar ik denk dat de "gewone consument" dit toch echt niet langer pikt...
Nou deze techneut is er ook klaar mee. Zal wel een zooitje worden met de overstap naar een andere glasboer maar ja, het is niet anders.

Tweak was zo fijn ;w

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Is er iets bekend of problemen regiogebonden zijn? Bij mij (Dordt) draaien de basisfuncties van de TV al bijna een maand probleemloos (afgezien van de bekende standby en radio knop dan). Zelf met de oude Zyxel firmware.

Door de goede verhalen over de nieuwe Zyxel Firmware heb ik die er gister toch maar op gezet. Wellicht bespaart dat in de toekomst problemen.

Het enige waar ik met smart op wacht is de fix van de radioknop zodat de bediening van de radio kan zonder dat de TV aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:57:
Yep, misschien omdat het zondag is schakelen mensen later de tv in. Sparql in Enschede weer vrolijk aan het stotteren...
Welk gedeelte van enschede zit je?
Kom je van Blauw of van Groen?

Ik woon in Enschede zuid (7544) en heb vanaf het begin geen problemen met Sparql gehad. Geen stotterend beeld of problemen met HBO OD.

Ik had alleen een problem met mijn upload maar nadat de glasvezelstekker en NTU vervangen was werkt alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
JP1980 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:49:
Is er iets bekend of problemen regiogebonden zijn? Bij mij (Dordt) draaien de basisfuncties van de TV al bijna een maand probleemloos (afgezien van de bekende standby en radio knop dan). Zelf met de oude Zyxel firmware.

Door de goede verhalen over de nieuwe Zyxel Firmware heb ik die er gister toch maar op gezet. Wellicht bespaart dat in de toekomst problemen.

Het enige waar ik met smart op wacht is de fix van de radioknop zodat de bediening van de radio kan zonder dat de TV aan staat.
Ik heb (Leeuwarden) ook geen problemen met Tweak/Sparql, alleen gisteravond HBO wat uitviel. Maar dit was een landelijke storing volgens mij. Ik heb het vermoeden dat alleen de klanten die op het eigen netwerk van Tweak zitten, problemen ondervinden met Sparql. Natuurlijk zijn er nog wel veel issues te noemen mbt. de bediening van de ABOX. Ik hoop dat deze in een volgende firmware release opgelost gaan worden. Ik maak nu gebruik van workarounds door gebruik te maken van een Harmony One+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een Asus router of dd-wrt router werkend gekregen met Tweak?

Ik ben geen ster in routers of Linux, maar ben er al wel achter dat een Asus RT-AC68u gewoon een Linux PCtje is. Via telnet zou ik met behulp van VCONFIG de VLANs moeten kunnen instellen. Maar hoe de standard route en DHCP client ingesteld moeten worden weet ik nog even niet.
dd-WRT op mijn Aus gaf me via de web interface ook niet de mogelijkheid voor de VLANs.

Voorlopig nog steeds de RT-AC68u als AP achter de Zyxel ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@geen_naam : Zoek op "padavan RT-N56U", download en installeer het image voor jouw model router, en je Asus is geschikt voor Tweak.
Voor alleen internet (wat ik gebruik) werkt het als een tierelier, voor IPTV kun je een heleboel instellen.
Of IPTV goed werkt kan ik je niet vertellen, maar het loont de moeite om het uit te proberen.
Mijn ZYXEL ligt nu op zolder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:26:
Voorlopig nog steeds de RT-AC68u als AP achter de Zyxel ;(
Hier net zo, heb exact dezelfde, 68U in AP mode. Werkt verder wel, maar ik zit nog vast met mijn managed switch. Weet nog steeds niet wat er nou precies aan/uit moet staan om het daarmee te laten werken want zodra ik die inplug (met DHCP om een IP van de Zyxel te ontvangen) in default waardes valt de boel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:22:
[...]

Welk gedeelte van enschede zit je?
Kom je van Blauw of van Groen?

Ik woon in Enschede zuid (7544) en heb vanaf het begin geen problemen met Sparql gehad. Geen stotterend beeld of problemen met HBO OD.

Ik had alleen een problem met mijn upload maar nadat de glasvezelstekker en NTU vervangen was werkt alles als een zonnetje.
Ik kom van Vodafone Thuis af in Glanerbrug (7534), dat zit op het WGDO netwerk. Wat ik nu steeds meer begin te missen :(

Weet je zeker dat je geen stotterend beeld had de afgelopen dagen rond 20:30-23:00?

Kan dan namelijk betekenen dat er ergens binnen Enschede/Almere wat scheef gaat rond die periode. Ik denk echter gezien de tijdstippen dat zowel Almere en Enschede hier tegelijkertijd op GoT gaan klagen dat er wel iets in de kern van Tweak's netwerk, of in de verbinding van Hilversum naar Tweak overbelast raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rude-Dog schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:55:
[...]

Hier net zo, heb exact dezelfde, 68U in AP mode. Werkt verder wel, maar ik zit nog vast met mijn managed switch. Weet nog steeds niet wat er nou precies aan/uit moet staan om het daarmee te laten werken want zodra ik die inplug (met DHCP om een IP van de Zyxel te ontvangen) in default waardes valt de boel om.
Ik heb dan de zyxel niet meer in gebruik, maar alles via mijn cisco router lopen.
Op de managed switch (cisco SG200-08) heb ik IGMP snooping aan moeten zetten voor het data-vlan. (in mijn geval het enigste vlan, maar ik moest wel aangeven dat ik het op dat vlan wilde toepassen)
Nadat ik dat gedaan had, bleef mijn netwerk stabiel, zonder de IGMP snooping ging de switch als een malle tekeer door het broadcast verkeer, en had ik vooral problemen met de downloadsnelheid via mijn wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
Update op site van tweak.
TLDR:
• de apps zijn af, het netwerk moet er alleen nog voor aangepast worden
• daarna worden ze ingediend bij Apple en Google
• opnemen is men nog mee bezig (o.a. opslag was niet schaalbaar genoeg)
• excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Laatst online: 01-07 12:29
JohanF schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:25:
Update op site van tweak.
TLDR:
• de apps zijn af, het netwerk moet er alleen nog voor aangepast worden
• daarna worden ze ingediend bij Apple en Google
• opnemen is men nog mee bezig (o.a. opslag was niet schaalbaar genoeg)
• excuses voor het ongemak
Apps zijn af? "moet alleen nog wat aangepast worden" 8)7
Na indienen bij Apple gaat minimaal nog een week duren voordat deze in de AppStore zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:54:
@geen_naam : Zoek op "padavan RT-N56U", download en installeer het image voor jouw model router, en je Asus is geschikt voor Tweak.
Voor alleen internet (wat ik gebruik) werkt het als een tierelier, voor IPTV kun je een heleboel instellen.
Of IPTV goed werkt kan ik je niet vertellen, maar het loont de moeite om het uit te proberen.
Mijn ZYXEL ligt nu op zolder :*)
Maar deze firmware ondersteund toch geen AC? Alleen N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:01:
[...]

Ik kom van Vodafone Thuis af in Glanerbrug (7534), dat zit op het WGDO netwerk. Wat ik nu steeds meer begin te missen :(

Weet je zeker dat je geen stotterend beeld had de afgelopen dagen rond 20:30-23:00?

Kan dan namelijk betekenen dat er ergens binnen Enschede/Almere wat scheef gaat rond die periode. Ik denk echter gezien de tijdstippen dat zowel Almere en Enschede hier tegelijkertijd op GoT gaan klagen dat er wel iets in de kern van Tweak's netwerk, of in de verbinding van Hilversum naar Tweak overbelast raakt...
Gisteren nog een stukje "Mijn leven in puin" gekeken op RTL4 en dat begon om 20:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Als ik alles goed lees op de site van Tweak worden wij geacht tranen met tuiten te huilen uit medelijden. En wat moeten ze daar lijden bij Tweak. Zo hun best doen en al die tegenslagen en alweer een excuus. Hoeveel maal moet je excuses aanbieden voordat het ongeloofwaardig wordt? En met geen woord over het gestotter en geen aanbod van compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje mixed feelings over de aankondiging van Tweak. Tuurlijk wordt het tijd dat ze deze functionaliteit lanceren, maar tussen de regels door lees je dat ze tegen allerlei technische/sizing issues aangelopen zijn.

Het probleem met de TV (vooral in de avond) is nog steeds niet opgelost. Ik neem aan dat ze dat daar nu mee bezig zijn. Als je dan nieuwe services gaat toevoegen, dan verstoor je de troubleshoot fase door extra complexiteit en extra load aan te brengen.

Wat mij betreft: Eerst het bestaande (TV) fixen en dan het volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Gisteren nog een stukje "Mijn leven in puin" gekeken op RTL4 en dat begon om 20:30.
Rond dat tijdstip was het goed gisteravond. De problemen begonnen veel later. Op RTL4 rond Linda's Zomerweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Zo, maandag is de genexis vervangen en de problemen die ik helemaal in het begin bij Tweak had een paar jaar geleden heb ik nu gewoon weer. Een STB die af en toe hapert met zwart-wit beeld, en de enige remedie is de stekker eruit van de STB en opnieuw opstarten.

Ik ga geeneens wachten hoe Tweak het allemaal gaat oplossen. Ik betaal gewoon een normale prijs dus wil ik ook gewoon een normale dienstverlening. Het is bijna zo dat we blij mogen zijn dat we klant mogen zijn bij Tweak. Maar goed, ik ben vanmiddag naar de KPN-winkel geweest en heb me daar aangemeld. 28 augustus word ik overgezet naar sparql, 13 september komt kpn de boel aansluiten. Zit ik dus maar 2 weken met die zooi van Tweak. Ik ga de aankomende dagen wel even de nieuwsgroepen leegtrekken qua films en series ofzo om te overbruggen.

Over internet heb ik niets te klagen dus ik blijf denk ik wel bij de nieuwsgroepen van Tweak. Dat is altijd prima geweest. Maar ik verdom het om proefkonijn te zijn, helemaal als daar niets tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Rond dat tijdstip was het goed gisteravond. De problemen begonnen veel later. Op RTL4 rond Linda's Zomerweek.
Alleen op RTL4? Want die zender kijk ik, behalve RTL Nieuw,s zelf eigenlijk nooit. Ik gedoog GTST en soms kijk ik "Help, mijn man is klusser".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik vermoed dat alle zenders last hebben van dit probleem, dus als je RTL7 had gekeken rond 22:00 of een andere, meer mannelijke zender :+ , dan had je dit ook kunnen zien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat inderdaad uit als je de rode knop inhoudt, maar komt niet uit sluimerstand :(
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:40:
Ik irriteer met ook aan de sluimerstand, maar zal straks ook eens proberen het rode knopje langer in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Het gestotter, dia/PowerPoint voorstelling heb ik bij de een wat erger dan bij de andere zender maar in principe over het gehele zenderpakket.
Heb gisterenavond niet kunnen checken geen TV gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sluimerstand / standby modus

Om uit de sluimerstand te komen moet je op de afstandsbediening kort op de rode powerknop drukken en direct op P+ drukken. Er staat "Een ogenblik geduld", daarna kan je verder kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic_Jack op 20-08-2014 20:43 . Reden: tekst aangepast ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Het blijkt dat ze mijn advies en van andere klanten hebben opgepakt, wees transparant en bied je excuses aan. Dit doen ze nu op de website:

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Ik vind dat wel erg netjes en geef daarom Tweak nog even de tijd om de zaken op orde te krijgen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
isomis schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:20:
Het blijkt dat ze mijn advies en van andere klanten hebben opgepakt, wees transparant en bied je excuses aan. Dit doen ze nu op de website:

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Ik vind dat wel erg netjes en geef daarom Tweak nog even de tijd om de zaken op orde te krijgen.
Zeker netjes en ook prettig dat ze op de tweak site ons op de hoogte houden.
Alleen bieden ze onderhand elke dag wel voor iets hun excuus aan.
Op den duur wordt dat niet meer geloofwaardig.
Het wordt nu langzamerhand tijd dat er grote stappen worden gemaakt.
Ik zit vanaf het begin al op de sparql diensten (almere)
Soms denk ik van hehe, eindelijk geen problemen meer. En even.later duiken er weer problemen op wat een aantal dagen duurt.
Op een gegeven moment kan je die excuses je gestolen worden.
Je wilt dan gewoon een goed werkend product waarvoor we ook nog de volle mep voor moeten betalen.
Ik heb best veel geduld maar het houd een keertje op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
goldvinger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:29:
[...]
Soms denk ik van hehe, eindelijk geen problemen meer. En even.later duiken er weer problemen op wat een aantal dagen duurt.
Je wilt dan gewoon een goed werkend product waarvoor we ook nog de volle mep voor moeten betalen.
Daar sluit ik me bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit is inderdaad alsof je iemand willens en wetens onderuit schopt en dan sorry zeggen. Sparql is gewoon op geen enkele manier klaar om uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmartinl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 19:04
Over een maand loopt ons combipakket af van ziggo; ik kom uit de omgeving enschede en de prijs en snelheid (met nu de permanenten introductiekortingen) spreekt me erg aan.
Ook het feit dat ze een nieuwsserver aanbieden en dat het wat los staat van giganten als KPN spreekt me wel aan.

Gekeken op de toekomst (2+ maanden vanaf nu), kan iemand advies geven of het nog wat gaat worden met de problematiek of dat de kans erin zit dat over een drietal maanden het bedrijfje er maar mee op houdt?

Met betrekking tot de storingen:
Telefoon gebruiken we niet
Even geen tv kunnen kijken is ook niet zo'n probleem, maar 's avonds serietje met HBO kunnen kijken in de toekomst tegen een betaalbaar tarief spreekt me wel aan.
Internet verbinding is echter wel belangrijk, dus continue storing daarin is een no-go
Technische kennis mbt tot het zelf installeren/instellen van apparatuur is voldoende aanwezig.

//edit:
Geen directe behoefte aan opslag tv / telefoon apps
postcode 7521

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door lmartinl op 20-08-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met schaalbare opslag? Volgens mij heeft oa Dell daar een mooie oplossing voor! En ik geloof dat Google en Facebook het probleem misschien ook wel eens getackeld hebben. Misschien eigenwijs zijn en zelf een wiel willen uitvinden?

Heeft online.nl niet toevallig dezelfde hardware? Interface lijkt een exacte copie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
quote]lmartinl schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:03:
Over een maand loopt ons combipakket af van ziggo; ik kom uit de omgeving enschede en de prijs en snelheid (met nu de permanenten introductiekortingen) spreekt me erg aan.
Ook het feit dat ze een nieuwsserver aanbieden en dat het wat los staat van giganten als KPN spreekt me wel aan.

Gekeken op de toekomst (2+ maanden vanaf nu), kan iemand advies geven of het nog wat gaat worden met de problematiek of dat de kans erin zit dat over een drietal maanden het bedrijfje er maar mee op houdt?

Met betrekking tot de storingen:
Telefoon gebruiken we niet
Even geen tv kunnen kijken is ook niet zo'n probleem, maar 's avonds serietje met HBO kunnen kijken in de toekomst tegen een betaalbaar tarief spreekt me wel aan.
Internet verbinding is echter wel belangrijk, dus continue storing daarin is een no-go
Technische kennis mbt tot het zelf installeren/instellen van apparatuur is voldoende aanwezig.

Alvast bedankt
[/quote]

Internet is gewoon erg goed.
Probleem zit echt bij de tv (sparql)

[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 20-08-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42
Als ik zo een beetje lees ben ik blij dat ik uiteindelijk gekozen heb Tweak te verlaten.
De manier waarop ze het nieuwe platform introduceerden deed mij afvragen hoe ze iedereen gingen migreren in een dergelijke korte periode en hoe ver hun IPTV platform gevorderd was; blijkbaar nog niet volwassen genoeg om op deze schaal uit te rollen.

Heb ze momenteel ingeruild voor telfort die voor een lagere prijs (weliswaar zonder usenet) een prima dienst levert met als bonus, iets wat ik erg graag wou, naast een settop box via glas CATV leveren.

Ik hoop dat Tweak alles weer op de rit krijgen en mij wellicht weer in de toekomst als klant kunnen ontvangen als de problematiek voorbij is en telfort niet (meer) bevalt. Heb voor deze overgang over het algemeen goede ervaringen met deze (I)SP.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmartinl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 19:04
goldvinger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:12:
quote]lmartinl schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:03:
..
[/quote]

Internet is gewoon erg goed.
Probleem zit echt bij de tv (sparql)
Bedankt voor de feedback.

Mijn restvraag is dan nog, kijkend naar over een tijdje, gaan deze problemen met de TV opgelost worden? Is dit sparql gedoemd te mislukken of gaat het over een half jaar een enorm sterke dienst worden?

Tuurlijk is dit een beetje koffiedik kijken, maar vaak klopt een onderbuikgevoel wel redelijk met dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
goldvinger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:29:
[...]

Ik ben gewoon naar binnen gestapt daar, zelfs even met de baas gesproken. Hij leest niet meer tweakers >:)
Heeft wel geholpen, de monteur kwam gelijk langs.

Het is best complexe materie een internetprovider beginnen. Je spreekt met KPN af dat ze geleidelijk iedereen afsluiten en dan flikken ze het om in één keer heel veel mensen te ontkoppelen. Op dat moment heb je dan echt een probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door isomis op 20-08-2014 20:27 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

lmartinl schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:23:
[...]

Mijn restvraag is dan nog, kijkend naar over een tijdje, gaan deze problemen met de TV opgelost worden? Is dit sparql gedoemd te mislukken of gaat het over een half jaar een enorm sterke dienst worden?

Tuurlijk is dit een beetje koffiedik kijken, maar vaak klopt een onderbuikgevoel wel redelijk met dit soort dingen
Als ik zie hoe het zich ontwikkeld, geef ik het een goede kans.

Grote probleem van Tweak en Sparql blijft gewoon de communicatie. Ik denk dat als ze die op orde krijgen, de problemen veel minder heftig zullen worden ervaren.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
lmartinl schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:23:
[...]

In Nijkerk 0,0 problemen sinds overgang week terug. Ook niet met TV. Wel uiteraard wat missende functies op de AB (VOD knopje e.d.) maar beeld perfect en constant. Ook bij HBO btw.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
FBTN schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:25:
[...]

In Nijkerk 0,0 problemen sinds overgang week terug. Ook niet met TV. Wel uiteraard wat missende functies op de AB (VOD knopje e.d.) maar beeld perfect en constant. Ook bij HBO btw.
Hier ook alles goed. Tv, internet en telefoon werken probleemloos.
Alleen het standby knopje nog niet. Maar dat komt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Water
  • Laatst online: 10-08-2024
Wij hebben in Almere nog steeds regelmatig dat de telefoon eruit ligt zonder dat we het zelf weten, mensen die ons bellen krijgen in gesprekstoon en als wij proberen te bellen, gaat het over in een ander geluidje. Na een modem restart werkt het dan weer, maar je kan allang onbereikbaar zijn geweest zonder dat je het doorhad.
De haperingen op TV zijn er ook nog steeds, op alle zenders en voornamelijk na 20.30, we wachten nog heel even af hoe de apps gaan zijn en of de haperingen nog weggaan, maar dan gaat Sparql eruit, over internet en de nieuwsgroepen ben ik erg tevreden dus die zullen wel blijven en dan maar UPC ofzo voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ze hebben het steeds over apps voor TV kijken maar ik wil gewoon een website alla itvonline.nl, en daar zeggen ze niks over.. :(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FBTN schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:25:
[...]

probleem met ab hier ook ,maar hier hebben wij ook last van haperingen op de tv(nijkerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeuwarden hier.
Na oplevering deed alleen de telefoon het niet.
Volgende dag met helpdesk medewerker telefoon in router geconfigureerd, waarna alles het deed.
Prima beeld. beter dan KPN lijkt scherper, KPN stotterde nogal eens.
Tot nu toe niks te klagen.
Fijn dat HBO in het pakket zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Ben nu een half uur aan het kijken maar het beeld is prima. Geen haperingen bij Linda's zomerweek gezien.

Misschien moeten we eens bekijken of de problemen alleen in bepaalde postcodegebieden van Enschede voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
O-) Vorige week was ik gedwongen om naar de pincode zenders te kijken. O-) beeld en geluid is niet het belangrijkste als het niet gelijk loopt.

Maar moet zeggen vanaf gisteren is het beeld weer prima. Kan nu gewoon weer RTL of HBO kijken zonder ergernis.

Volgende stap opnames terug kijken ipv zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
RonnieB82 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb dan de zyxel niet meer in gebruik, maar alles via mijn cisco router lopen.
Op de managed switch (cisco SG200-08) heb ik IGMP snooping aan moeten zetten voor het data-vlan. (in mijn geval het enigste vlan, maar ik moest wel aangeven dat ik het op dat vlan wilde toepassen)
Nadat ik dat gedaan had, bleef mijn netwerk stabiel, zonder de IGMP snooping ging de switch als een malle tekeer door het broadcast verkeer, en had ik vooral problemen met de downloadsnelheid via mijn wifi netwerk.
Bedankt voor de tip, dat ga ik eens proberen, heb alle andere config opties al uitgezet dus beste kans dat inderdaad IGMP Snooping het oplost, die staat default uit op mijn Dlink switch. Zodra ik die nu inplug valt Sparql om, zijn mijn 2 AP's niet meer te bereiken, en kan ik ook niet meer bij de Zyxel komen. Alles schiet echt volledig in de stress :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19-09 15:27
10Water schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:44:
Wij hebben in Almere nog steeds regelmatig dat de telefoon eruit ligt zonder dat we het zelf weten, mensen die ons bellen krijgen in gesprekstoon en als wij proberen te bellen, gaat het over in een ander geluidje. Na een modem restart werkt het dan weer, maar je kan allang onbereikbaar zijn geweest zonder dat je het doorhad.
De haperingen op TV zijn er ook nog steeds, op alle zenders en voornamelijk na 20.30, we wachten nog heel even af hoe de apps gaan zijn en of de haperingen nog weggaan, maar dan gaat Sparql eruit, over internet en de nieuwsgroepen ben ik erg tevreden dus die zullen wel blijven en dan maar UPC ofzo voor TV.
Ook in Almere, en hier precies hetzelfde. De telefoon was na diverse problemen door Tweak eindelijk werkend opgeleverd, maar zojuist controleerde ik even door te proberen te bellen en ja hoor: geen kiestoon maar een in-gesprek toon.

Na reboot van de ZyXEL had ik wel weer een kiestoon. Voor zolang het duurt...

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 21-08-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Haay schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:18:
[...]

Ook in Almere, en hier precies hetzelfde. De telefoon was na diverse problemen door Tweak eindelijk werkend opgeleverd, maar zojuist controleerde ik even door te proberen te bellen en ja hoor: geen kiestoon maar een in-gesprek toon.
Hier Almere, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Heeft iemand trouwens problemen met de sparql remote communicatie? Sparql STB staat wat hoger op een kast, remote werkt alleen onder een smalle vrij rechte hoek, ik moet echt mikken.

• pakkee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03-2022
Heb sinds enkele weken ook last met normaal internet via Tweak glasvezel in Alphen a/d Rijn.
soms is internet erg traag, of reageert een minuut of zo helemaal niet...

meer mensen last hiervan?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Ook bij mij (Nijkerk) werkt inmiddels alles goed...gisteravond wederom HBO OD zitten kijken en geen hapering gehad. Ook het tv beeld is strak en stabiel!

Enige probleem is nog de aansturing van de Sparql box met de afstandsbediening..dat werk niet optimaal. Laat op het moment de box beneden maar gewoon aan om het probleem van opstarten te omzeilen.

Verwijderd

Een willekeurige view van de log:
44 2014 Aug 20 21:26:41 TR-069 notice Configuration changed
45 2014 Aug 20 21:25:15 TR-069 notice Configuration changed
46 2014 Aug 20 21:24:49 TR-069 notice Configuration changed
47 2014 Aug 20 21:24:45 TR-069 notice Configuration changed
48 2014 Aug 20 21:23:02 TR-069 notice Configuration changed
49 2014 Aug 20 21:22:56 TR-069 notice Configuration changed
50 2014 Aug 20 21:21:32 TR-069 notice Configuration changed
51 2014 Aug 20 21:20:33 TR-069 notice Configuration changed
52 2014 Aug 20 21:20:07 TR-069 notice Configuration changed
53 2014 Aug 20 21:20:01 TR-069 notice Configuration changed

Waarom moet er in 6 minuten 9 keer remote de config aangepast worden van de VOIP en dat dan 5 keer per dag plus nog wat losse random momenten..... Structuur in werkzaamheden zou ook een oplossing tot problemen zijn.

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12

kpr

Hier in Enschede postcodegebied 7545(Elferinksweg) geen enkele problemen wat betreft haperingen bij het tv kijken. HBO kijk ik nooit, dus dat zou ik verder niet weten. De overige problemen qua standby hebben we wel, maar dat is een kwestie van de kastje resetten, koffie pakken, naar de wc gaan en dan pas tv kijken :)

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Rude-Dog schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:47:
Heeft iemand trouwens problemen met de sparql remote communicatie? Sparql STB staat wat hoger op een kast, remote werkt alleen onder een smalle vrij rechte hoek, ik moet echt mikken.
In het algemeen kan ik aanbevelen om met een logitech harmony te gaan werken. Werkt stukken beter. Als er de mogelijkheid en bereidheid is voor een investering natuurlijk.

• JohanF
pakkee schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:59:
Heb sinds enkele weken ook last met normaal internet via Tweak glasvezel in Alphen a/d Rijn.
soms is internet erg traag, of reageert een minuut of zo helemaal niet...

meer mensen last hiervan?
Nee, internet heeft hier (2401) tot nu toe altijd perfect gewerkt.

Verwijderd

kpr schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:29:
Hier in Enschede postcodegebied 7545(Elferinksweg) geen enkele problemen wat betreft haperingen bij het tv kijken. HBO kijk ik nooit, dus dat zou ik verder niet weten. De overige problemen qua standby hebben we wel, maar dat is een kwestie van de kastje resetten, koffie pakken, naar de wc gaan en dan pas tv kijken :)
Het lijkt er ook op dat de problemen in Enschede zich hoofdzakelijk concentreren in noordoost en oost (glanerbrug). Dit is het Blauw gebied. Ik weet niet hoe het op pathmos/boswinkel/stadsveld zit, maar zuid is voornamenlijk groen gebied.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Rude-Dog schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:47:
Ik heb al mijn apparatuur in een kast staan en de IR signalen worden door een IR versterker (deze http://www.marmitek.com/n...et-zicht/ir-control-8.php ) doorgezet van buiten de kast naar de apparatuur. Dat werkt voor de Sparql erg slecht.

Het tweede Sparql kastje staat op een slaapkamer op een TV aan een muur, daar moet ik dus ook vaak meerdere keren richten en klikken.

Maandag heb ik een mail gestuurd over de belabberde snelheid van internet, maar nog steeds geen antwoord. Net weer getest en haal maar ~60Mbit/s down, up is wel oke.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• storeman
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:29:
[...]

Het lijkt er ook op dat de problemen in Enschede zich hoofdzakelijk concentreren in noordoost en oost (glanerbrug). Dit is het Blauw gebied. Ik weet niet hoe het op pathmos/boswinkel/stadsveld zit, maar zuid is voornamenlijk groen gebied.
Hier ook geen problemen, ook 7545. Hiervoor had ik Tweak Blauw.
CrashOne schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Het tweede Sparql kastje staat op een slaapkamer op een TV aan een muur, daar moet ik dus ook vaak meerdere keren richten en klikken.
Herkenbaar, IR ontvangst is beroerd van de Sparql box. Tevens krijg ik de IR signalen niet geleerd aan m'n Philips Prestigo, maar dat heb ik nog niet heel fanatiek geprobeerd. Na 2 pogingen had ik maar op de lange baan geschoven.

[ Voor 36% gewijzigd door storeman op 21-08-2014 10:38 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

CrashOne schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Ik heb al mijn apparatuur in een kast staan en de IR signalen worden door een IR versterker (deze http://www.marmitek.com/n...et-zicht/ir-control-8.php ) doorgezet van buiten de kast naar de apparatuur. Dat werkt voor de Sparql erg slecht.

Maandag heb ik een mail gestuurd over de belabberde snelheid van internet, maar nog steeds geen antwoord. Net weer getest en haal maar ~60Mbit/s down, up is wel oke.
Ik had het omgekeerde en dat lag aan de NTU, of beter gezegd de glasvezelstekker welke via een houder constructie bij de NTU terecht komt. Vraag maar om de verzwakking op je lijn. Kan de tweak technische dienst op afstand uitlezen.

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik had gister dat de telefoon opeens overging.
De nummerweergave ga als inkomend nummer iets van "100" aan. Maar aan de andere kant van de lijn was niemand.. is dit een storing of ? Lijkt er namelijk wel op

PSN: proditaki specs

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

storeman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Herkenbaar, IR ontvangst is beroerd van de Sparql box. Tevens krijg ik de IR signalen niet geleerd aan m'n Philips Prestigo, maar dat heb ik nog niet heel fanatiek geprobeerd. Na 2 pogingen had ik maar op de lange baan geschoven.
Volgens mij komt dat niet door de box, maar door de afstandbediening. Met een Harmony is het prima te doen, maar met de originele afstandbediening voel je je net een sniper die alleen maar headshots mag maken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• storeman
  • Laatst online: 23:32
proditaki schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:38:
Ik had gister dat de telefoon opeens overging.
De nummerweergave ga als inkomend nummer iets van "100" aan. Maar aan de andere kant van de lijn was niemand.. is dit een storing of ? Lijkt er namelijk wel op
Wij hebben dat met onze IP-telefoons. Niet op tweak. Onze telefoonman zei dat dit hackers zijn die e.e.a. proberen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• proditaki
storeman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39:
[...]

Wij hebben dat met onze IP-telefoons. Niet op tweak. Onze telefoonman zei dat dit hackers zijn die e.e.a. proberen.
Hmm ok, ik vind het voornamelijk irritant dat midden in de nacht de Telefoon gaat.

Is er nog iets wat je hiertegen kunt doen?
edit: voor de grapjassen onder ons.. behalve 's nachts de telefoon uitzetten :+

[ Voor 9% gewijzigd door proditaki op 21-08-2014 10:43 ]

Verwijderd

proditaki schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:43:
[...]
Is er nog iets wat je hiertegen kunt doen?
Ik zou verwachten dat de SIP poort op het modem inkomend gefirewalled is met alleen de Tweak SIP servers toegestaan. Zo niet, zou je dit misschien zelf kunnen proberen?

• Rude-Dog
Firesphere schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39:
[...]

Volgens mij komt dat niet door de box, maar door de afstandbediening. Met een Harmony is het prima te doen, maar met de originele afstandbediening voel je je net een sniper die alleen maar headshots mag maken.
Ah bedankt, daar was ik benieuwd naar inderdaad, of het een smalle/zwakke bundel vanuit de remote was of dat de receiver zo precies was. Als het aan de remote ligt maakt 't me niet uit.
Ik heb een Philips universele en een Harmony One+, zal eens met beide gaan knoeien.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rude-Dog schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Ah bedankt, daar was ik benieuwd naar inderdaad, of het een smalle/zwakke bundel vanuit de remote was of dat de receiver zo precies was. Als het aan de remote ligt maakt 't me niet uit.
Ik heb een Philips universele en een Harmony One+, zal eens met beide gaan knoeien.
De Abox staat gewoon in MyHarmony, dus die zou je in no-time aan de praat moeten kunnen krijgen.

Verwijderd

Rude-Dog schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Dus televisie is beste kwaliteit maar alleen de AB dus niet :S

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

Dus televisie is beste kwaliteit maar alleen de AB dus niet :S
De AB is prima kwaliteit gok ik. De bundel die hij uitzend is alleen te smal :P

Boeit mij in ieder geval niet, ik gebruik toch m'n harmony voor alles.

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
De AB zend IR voor en aan de zijkant uit.
Het is een KWR114525/01B AB

• Rude-Dog
pd5lwd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:34:
De AB zend IR voor en aan de zijkant uit.
Het is een KWR114525/01B AB
Twee beams en dan NOG brak :P Ga nu proberen de Abox in de prestigo te programmeren.

On a sidenote; wat heb ik spijt van die aankoop. Prestigo bladdert aan alle kanten af, bij normaal gebruik. AB ligt nooit op de knoppen ofzo, en ga er netjes mee om maar ziet er echt niet uit. Heb een Harmony One+ die al 3 x zo lang meegaat en er als nieuw uitziet.
Jammer dat die niet meer verkrijgbaar is.

[ Voor 36% gewijzigd door Rude-Dog op 21-08-2014 11:45 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:53

Freakie1NL

Grote Baas

Wat voor outbronnen heeft Sparql setupbox eigenlijk? HDMI vast en zeker maar wat daarnaast? Is er bekabeling meegeleverd?

Leuk hoor morgen gaat het signaal over en ik moet de box nog ontvangen (waarom ik hier geen glasvezel kan ontvangen....)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• JohanF
Overigens heb ik het idee dat de ontvangst bij gebruik van de QWERTY kant beter is dan bij gebruik van het numerieke gedeelte.
Freakie1NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:53:
Wat voor outbronnen heeft Sparql setupbox eigenlijk? HDMI vast en zeker maar wat daarnaast? Is er bekabeling meegeleverd?

Leuk hoor morgen gaat het signaal over en ik moet de box nog ontvangen (waarom ik hier geen glasvezel kan ontvangen....)
Staat op de site van Sparql bij de FAQ:
De Sparql Box heeft de volgende aansluitingen:
− HDMI 1.4a
− Optical out/SPDIF
− Ethernet netwerkaansluiting

[ Voor 50% gewijzigd door JohanF op 21-08-2014 11:56 ]

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Freakie1NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:53:

Dat is niet moeilijk te vinden op de Sparql-faq pagina...:

Welke aansluitingen heeft de Sparql Box?

− HDMI 1.4a
− Optical out/SPDIF

Er zit een HDMI en ethernetkabel bij geleverd.

Verwijderd

dumphlum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:57:
[...]

Dat is niet moeilijk te vinden op de Sparql-faq pagina...:

Welke aansluitingen heeft de Sparql Box?

− HDMI 1.4a
− Optical out/SPDIF

Er zit een HDMI en ethernetkabel bij geleverd.
je vergeet de USB 2.0 aansluiting en de USB WIFI

• dumphlum
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

je vergeet de USB 2.0 aansluiting en de USB WIFI
Die had ik niet als out-bron geteld. Maargoed, die zitten er inderdaad ook op. Niet dat je er op dit mioment veel mee kan buiten het fannetje dat ik op de sparql-box geknutseld heb van stroom te voorzien.

• proditaki
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Ik zou verwachten dat de SIP poort op het modem inkomend gefirewalled is met alleen de Tweak SIP servers toegestaan. Zo niet, zou je dit misschien zelf kunnen proberen?
Ja dat is inderdaad een goeie, ik gebruik mijn eigen hardware.
Ik zal even logging aanzetten ook voor de zekerheid.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19
Hallo,

Ik probeer de zyxel als bridge in te stellen. Nu heb ik op mijn router de wan poort geconfigureerd voor 2 vlans: 4 en 34. Werkt dit of heb ik 2 aparte wan poorten nodig waarop ik seperaat het vlan4 en vlan 34 instel?

Ik krijg namelijk nu geen dhcp response op zowel de interface vlan4 als vlan34.

[ Voor 15% gewijzigd door Newjersey op 21-08-2014 15:08 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Newjersey schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:07:
Hallo,

Ik probeer de zyxel als bridge in te stellen. Nu heb ik op mijn router de wan poort geconfigureerd voor 2 vlans: 4 en 34. Werkt dit of heb ik 2 aparte wan poorten nodig waarop ik seperaat het vlan4 en vlan 34 instel?

Ik krijg namelijk nu geen dhcp response op zowel de interface vlan4 als vlan34.
Waarom zou je dan de zyxel er nog tussen houden?
Ik weet niet of ie in bridge namelijk ook nog de vlans 1 op 1 doorgeeft.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Iemand die de harmony 1100 gebruikt icm de a-box? Ik heb regelmatig dat als ik de guide open dat dat ding knippert! Hebben jullie het in harmony als een Settopbox of als PVR geprogrammeerd?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Ik heb de Genexis direct op poort 1 van mijn managed switch (Cisco) aangesloten.
Poort 1 is als trunk geconfigureerd en staat verkeer van vlan 4 en vlan 34 toe.

Mijn router zit op poort 2 in vlan 34 en krijgt netjes een public IP en Internet werk.
De sparql abox zit op poort 3 in vlan 4 krijgt ook netjes een IPTV adres en TV kijken maar.

Nu zit de abox dus direct op vlan 4 zonder router en krijgt daarom volgens mij geen route naar het Internet.
Daardoor heeft de box niet de juiste tijd (ntp) en geen programma info of gids. Maar ook geen route naar de firmware update.

Nog iemand ervaring met switch direct aan FTU?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dukejohn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:24:
Ik heb de Genexis direct op poort 1 van mijn managed switch (Cisco) aangesloten.

Mijn router zit op poort 2 in vlan 34 en krijgt netjes een public IP en Internet werk.
De sparql abox zit op poort 3 in vlan 4 krijgt ook netjes een IPTV adres en TV kijken maar.

Nu zit de abox dus direct op vlan 4 zonder router en krijgt daarom volgens mij geen route naar het Internet.
Daardoor heeft de box niet de juiste tijd (ntp) en geen programma info of gids. Maar ook geen route naar de firmware update.

Ik heb gewoon Genexis > Zyxel > VLAN x > STB's + Router > Internal VLAN Y > Clients

Zo krijgen de STB's en de Ext int van de router een IP adres van de Zyxel en kunnen overal bij en de interne clients een IP adres van de interne DHCP.

In de Zyxel een DMZ instellen naar router IP en klaar.

Zo kunnen de STB's niet bij je clients komen :)

• twooggy
  • Laatst online: 15-09 23:57
Je zou inderdaad kunnen stellen dat ze het niet voor elkaar hebben, qua communicatie al geheel niet.
Ik zou in eerste instantie 14 juli worden overgezet. Ik heb de goede spullen allemaal in huis, geen problemen dus, zou je denken. De 14e ging voorbij zonder dat er ook maar iets gebeurde. Ook geen bericht. Na een bericht aan de info@tweak.nl krijg ik de reactie dat ik niet de goede Genexis zou hebben. Fotootjes gemaakt en opgestuurd dat ik wel de goede heb hangen maar het momentum was blijkbaar over. |:(

Gemaild wanneer dan de overzetting zou plaatsvinden. Reactie op de 18e juli was binnen nu en twee weken. Dat is dus uiterlijk 2 augustus. Ik kwam in die tijd er achter dat er een migratie statuspagina te vinden was waar op een gegeven moment gepost werd dat de omzettingen midden augustus zouden zijn. Ik denk, alles werkt, ik wacht wel. Midden augustus is inmiddels ook voorbij en je hoort helemaal niks! Wel is er inmiddels een aantal facturen gestuurd met de nieuwe bedragen. Op de eerste zou deze maand een correctie plaatsvinden. Dat is niet gebeurt. Daarom deel ik hieronder ter informatie de mail die ik naar de helpdesk heb gestuurd. Als er meer mensen zijn in deze situatie, doe er je voordeel mee. Ik verwacht niet dat ze hier mee akkoord gaan maar je bent in ieder geval wel in actie.
Beste medewerker,

Bij de factuur van vorige maand met nummer XXXXXXX stond onderstaande disclaimer over de correctie van de onterecht opgevoerde producten. De factuur met nummer XXXXXX van deze maand bevat deze correctie niet. Tevens worden weer niet geleverde producten in rekening gebracht.

De genoemde disclaimer is deze maand weggelaten. Daarom ondernemen wij nu wel actie.

Wij verwachten van Tweak dat de administratie op orde is maar zijn bereid om deze situatie zolang te verduren tot de correctie 1 maal de maandelijkse abonnementskosten overschrijd of indien wij eerder van de nieuwe diensten gebruik kunnen maken zullen wij Tweak tot en met de factuur van oktober de tijd geven om de correctie door te voeren. Indien genoemde correctie dan nog niet is doorgevoerd zullen wij de incasso die daarvoor in aanmerking komt storneren en het restant van het factuurbedrag dat na correctie zou overblijven aan Tweak onder vermelding van het betreffende factuurnummer overmaken.

Met bovenstaand voorstel bieden wij Tweak een meer dan redelijke termijn om orde op zaken te stellen zonder dat voor ons de kosten buitensporig oplopen.
Wij gaan er dan ook vanuit, mede gezien het feit dat Tweak de nodige steken laat vallen op het gebied van nakomen van afspraken en communicatie daarover, dat Tweak met bovenstaand voorstel akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,
XXXX

Klantnummer: TKxxxxxxx
Factuurdatum: 17-07-2014

Klantgegevens: Dhr. XXXXXXX
Adres
Postcode plaats

Factuurnummer: XXXXXXX

Let op! Voor een aantal klanten wordt op dit moment ten onrechte een aantal nieuwe producten in rekening gebracht. Voorbeelden zijn klanten die al betalen voor Sparql, terwijl zij nog steeds gebruik maken van KPN iTV. Voor deze klanten zullen wij op de eerstvolgende factuur een correctie doorvoeren. U hoeft hiervoor zelf geen actie te ondernemen. Excuses voor het ongemak.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Dukejohn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:24:

Ik heb ook een managed switch op de Genexis aangesloten, echter wel een andere config daarna.
Poort 1 zelfde als jou, poort 2 naar mijn Draytek (WAN2) (VLAN34), poort 3 naar mijn Draytek (WAN1)(VLAN4). In de Draytek is WAN2 de default route en WAN 1 enkel voor de door Tweak opgegeven IP reeks. Werkt ondertussen prima (had eerst wat haperingen maar dat is weg door betere tuning van de IMGP. Intern staan de STB's in een apart VLAN met een aparte DHCP reeks, ze kunnen dus wel op internet maar niet op mijn LAN.
Het enige wat bij mij nu nog niet werkt is HBO OD. Ik kan wel bladeren door het aanbod maar bij het starten van de film is het beeld zwart. Dit zal wel een routing/firewall probleem zijn, ik heb hier nog niet naar kunnen kijken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• LosserNL
TSS_Droopy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:05:
[...]

Ik heb ook een managed switch op de Genexis aangesloten, echter wel een andere config daarna.
Poort 1 zelfde als jou, poort 2 naar mijn Draytek (WAN2) (VLAN34), poort 3 naar mijn Draytek (WAN1)(VLAN4). In de Draytek is WAN2 de default route en WAN 1 enkel voor de door Tweak opgegeven IP reeks. Werkt ondertussen prima (had eerst wat haperingen maar dat is weg door betere tuning van de IMGP. Intern staan de STB's in een apart VLAN met een aparte DHCP reeks, ze kunnen dus wel op internet maar niet op mijn LAN.
Het enige wat bij mij nu nog niet werkt is HBO OD. Ik kan wel bladeren door het aanbod maar bij het starten van de film is het beeld zwart. Dit zal wel een routing/firewall probleem zijn, ik heb hier nog niet naar kunnen kijken.
Daarvoor moet je binnenkomende RTSP poorten open zetten en naar je Sparql box doorsluizen.

Ik heb daarvoor alles wat UDP is en van 185.6.48.0/26 komt in de range 554-30000 ofzo doorgesluist naar 1 van de Sparql boxjes. Ik weet nog niet hoe je dit dynamisch kan doen zonder RTSP helper service (Mikrotik)

• ebeb
  • Laatst online: 14-05 15:29
Even een onderwerp wat ik nog niet echt voorbij heb zienkomen: Usenet

Voor de migratie, nooit issues, nu merk ik regelmatig dat bv spotnet of newsleecher geen connectie kan maken. Na een minuut of 10 blijven proberen pakt hij opeens de verbinding op.

Internet werkt wel gewoon, vreemd. Bekend probleem?

Never Grow Up

• phemelrijk
  • Laatst online: 00:48

phemelrijk

Wat is dat dan ?

SPARQL UPDATE

Ik kreeg net een update bericht van Sparql. Is er een update doorgevoerd. Ik moest op ok drukken voor de update...iemand info hierover?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hier geen update. Welk versie nummer ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• goldvinger
Hier niks gezien. Versie bij mij is:
2500.6451.14997.1

• dumphlum
Ik kreeg vanochtend toen ik de box aanzette alleen de melding dat er een update mislukt was. Zoeken naar updates duurt eindeloos. De versie die ik nu heb is 2500.6451.14997.1

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
phemelrijk schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:03:
SPARQL UPDATE

Ik kreeg net een update bericht van Sparql. Is er een update doorgevoerd. Ik moest op ok drukken voor de update...iemand info hierover?
Grapje :) :) :) :) :) :)

• Newjersey
  • Laatst online: 17:19
Ik krijg op mijn Sparql box nu een melding: geen verbinding. Hoe kan ik het boxje resetten?

• Rude-Dog
Ik krijg het maar niet voor elkaar met mijn Dlink switch. Kan iemand ff aangeven waar ik moet zoeken?

Dit zijn de basics:

Sparql box zit rechtstreeks op Zyxel en dus niet op switch. Switch zit met gewone kabel op poort 4 van de Zyxel. Op de switch steken een zooi PC's, server, telefoon, media player enzovoort.

IGMP snooping aan gezet. Standaard heb ik VLAN 1, IGMP snooping enabled. Management VLAN 1 disabled. Querier state disabled.
Onder router port settings heb ik dan Static router ports, en Dynamic router ports. Ik kan alle poorten onder static aanvinken. Is dat de bedoeling?
Als ik in de multicast table kijk geeft ie 2 multicast groepen aan. Eentje met als member poort 23 met als groep 224.0.1.60 en eentje met als members 03,09 en 23 met als groep 239.255.255.250, dat heeft 'ie zelf verzonnen.

Multicast filtering mode heb ik aangezet op VLAN 1, "Filter unregistered groups".

Verder alles default gelaten op de switch na factory reset.

Zodra ik 'm in de Zyxel prik breekt de pleuris uit, router gaat in de stress, switch in de stress, AP's in de stress en alle clients verliezen connectivity.
Wat moet ik nog aanpassen?

Had met de KPN setup redelijk goed begrip van wat ik aan het doen was maar ben nu het spoor beetje bijster :)

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Trouwens over dat aan uit probleem van Sparql het volgende wat ik ontdekt heb:

Het lijkt het alsof de box gaat slapen na een tijdje. Als je eenmaal drukt gebeurt er niets en als je nog een keer drukt dan reageert hij pas. Dat geldt ook als de box in standbye staat. Daarnaast is het allemaal erg gevoelig. Zowel de aan uit knop op de box als die van de afstandbediening. Als de box dus slaapt en je kort en gericht tweemaal op de powerknop van de afstandbediening drukt, gaat de box aan. Druk je te lang dan gaat de box meteen weer uit.

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
ebeb schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:16:

Voor de migratie, nooit issues, nu merk ik regelmatig dat bv spotnet of newsleecher geen connectie kan maken. Na een minuut of 10 blijven proberen pakt hij opeens de verbinding op.

Ik heb dit met Spotnet eigenlijk altijd al gehad tussen 19:00 en 20:00... het is voor mij altijd kijken hoe laat het is voordat ik Spotnet refresh... tussen die tijden krijg ik altijd een time-out (931). Eigenlijk nooit getest met downloaden zelf, mijn Synology doet dat altijd snachts.... Maar in mijn geval dus niet anders als voor de migratie.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Rude-Dog schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:28:
Ik krijg het maar niet voor elkaar met mijn Dlink switch. Kan iemand ff aangeven waar ik moet zoeken?

Dit zijn de basics:

Sparql box zit rechtstreeks op Zyxel en dus niet op switch. Switch zit met gewone kabel op poort 4 van de Zyxel. Op de switch steken een zooi PC's, server, telefoon, media player enzovoort.

IGMP snooping aan gezet. Standaard heb ik VLAN 1, IGMP snooping enabled. Management VLAN 1 disabled. Querier state disabled.
Onder router port settings heb ik dan Static router ports, en Dynamic router ports. Ik kan alle poorten onder static aanvinken. Is dat de bedoeling?
Als ik in de multicast table kijk geeft ie 2 multicast groepen aan. Eentje met als member poort 23 met als groep 224.0.1.60 en eentje met als members 03,09 en 23 met als groep 239.255.255.250, dat heeft 'ie zelf verzonnen.

Multicast filtering mode heb ik aangezet op VLAN 1, "Filter unregistered groups".

Verder alles default gelaten op de switch na factory reset.

Zodra ik 'm in de Zyxel prik breekt de pleuris uit, router gaat in de stress, switch in de stress, AP's in de stress en alle clients verliezen connectivity.
Wat moet ik nog aanpassen?

Had met de KPN setup redelijk goed begrip van wat ik aan het doen was maar ben nu het spoor beetje bijster :)
Ik snap hem niet helemaal, maar indien de Sparql op poort 1 van de Zyxel zit en de switch op poort 4 dan zou ik multicast filtering en IGMP snooping uit laten (na een factory reset van de switch).
Misschien als je wat meer details van de Dlink geeft kunnen we je misschien verder helpen.
Bedenk dat de Zyxel IMGP "doet" waardoor er geen multicast verkeer naar poort 4 gaat. Uiteraard veranderd dit als je ook nog een Sparql op je switch gaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Heb inmiddels opgezegd bij tweak nou heb ik februari mijn snelheid verhoogd van 50 naar 100 mbit en daar tikken ze me nu mee op de vingers contract wordt per februari opgezegd maar heb je als consument niet bepaalde rechten en als tweak in gebreken blijft dat je dan direct op kan zeggen oftewel moet ik dit harder gaan spelen
wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken want ik ben echt helemaal klaar met dat sparql en ze blijven maar beloven dat het goed komt maar ze liegen alles bij elkaar en zijn van echt een super provider geworden tot een ongeloofwaardige superbende hoe jammer het ook is en dat maakt een gratis HBO en gratis premium niet goed
ow ja bekijk ook je factuur eens goed moest over 2 niet geleverde diensten van o euro wel 1,50 btw betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Paganstars schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:23:
Iemand die de harmony 1100 gebruikt icm de a-box? Ik heb regelmatig dat als ik de guide open dat dat ding knippert! Hebben jullie het in harmony als een Settopbox of als PVR geprogrammeerd?
Als pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
ebeb schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:16:

Hier hetzelfde, ik dacht dat ik de enige was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 19-09 15:26
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:46:
Hoi Heb inmiddels opgezegd bij tweak nou heb ik februari mijn snelheid verhoogd van 50 naar 100 mbit en daar tikken ze me nu mee op de vingers contract wordt per februari opgezegd maar heb je als consument niet bepaalde rechten en als tweak in gebreken blijft dat je dan direct op kan zeggen oftewel moet ik dit harder gaan spelen
wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken want ik ben echt helemaal klaar met dat sparql en ze blijven maar beloven dat het goed komt maar ze liegen alles bij elkaar en zijn van echt een super provider geworden tot een ongeloofwaardige superbende hoe jammer het ook is en dat maakt een gratis HBO en gratis premium niet goed
ow ja bekijk ook je factuur eens goed moest over 2 niet geleverde diensten van o euro wel 1,50 btw betalen 8)7
Het komt zeker vaker voor dat als je je snelheid laat verhogen, dat je dan misschien een nieuw jaarcontract aan gaat. Dat is dus beter opletten geblazen de volgende keer. Het is namelijk niet zo ongewoon.

En je hebt zeker rechten als consument, maar jij wil het wel heel bont maken.

Als je vindt dat Tweak in gebreke blijft en je wil dat als reden opvoeren om onder je contract uit te komen, dan zal je ze eerst schriftelijk op de hoogte moeten stellen van het (volgens jou) in gebreke zijn en een duidelijke maar vooral ook redelijke datum geven waarop je verwacht dat het gebrek is opgeheven. Pas daarna kan je over opzeggen beginnen.

Er is overigens wel een 'redding' hieruit: Als je werkelijk voor de migratie al klant was (dus je hebt ook nog gebriuk gemaakt van het vorige Tweak Groen of Tweak Blauw), dan heb je waarschijnlijk wel recht om op te zeggen omdat zij eenzijdig de dienst en het pakket hebben veranderd. Maar ook dan helpt een in gebreke stelling wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:58:
Er is overigens wel een 'redding' hieruit: Als je werkelijk voor de migratie al klant was (dus je hebt ook nog gebriuk gemaakt van het vorige Tweak Groen of Tweak Blauw), dan heb je waarschijnlijk wel recht om op te zeggen omdat zij eenzijdig de dienst en het pakket hebben veranderd. Maar ook dan helpt een in gebreke stelling wel.
Die kans kans had je op 1 juli, hij heeft actief aangegeven dat hij gebruik wilde maken van de nieuwe diensten waarbij het oude opzegtermijn gehandhaafd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
LosserNL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:11:
[...]

Daarvoor moet je binnenkomende RTSP poorten open zetten en naar je Sparql box doorsluizen.

Ik heb daarvoor alles wat UDP is en van 185.6.48.0/26 komt in de range 554-30000 ofzo doorgesluist naar 1 van de Sparql boxjes. Ik weet nog niet hoe je dit dynamisch kan doen zonder RTSP helper service (Mikrotik)
Ok, bedankt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan ik daar bij de Draytek de NAT "port triggering" functie voor gebruiken.
Als ik het zelf interpreteer lijkt dit de oplossing te zijn om het op meer dan één STB aan de praat te krijgen.
Ik zal het eens testen volgende week (ben nu niet thuis).

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
DanielAlm schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:28:
Trouwens over dat aan uit probleem van Sparql het volgende wat ik ontdekt heb:

Het lijkt het alsof de box gaat slapen na een tijdje. Als je eenmaal drukt gebeurt er niets en als je nog een keer drukt dan reageert hij pas. Dat geldt ook als de box in standbye staat. Daarnaast is het allemaal erg gevoelig. Zowel de aan uit knop op de box als die van de afstandbediening. Als de box dus slaapt en je kort en gericht tweemaal op de powerknop van de afstandbediening drukt, gaat de box aan. Druk je te lang dan gaat de box meteen weer uit.
Die slaapmodus dat klopt wel. Maar ik heb dat als ik de truc power en daarna p+ toepas, dat ik een zwart beeld heb. Je zou denken "uit", maar als ik dan ga zappen verandert de gidsbalk wel netjes....dus niet uit. Wil ik beeld en geluid krijgen, moet ik naar de gids en daar een stream kiezen. Dan doet alles het weer.

Verder weinig klachten hier in Almere Haven op het moment.

Leuk en raar.

Wdeb
Pagina: 1 ... 83 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.