Nou, ik ben inmiddels ook over. Kreeg tijdens mijn vakantie (dus niet thuis) ineens mail van Tweak dat ik de 11e Augustus overgezet zou worden. Guidion had mijn modem nog niet vervangen, dus ik heb gelijk teruggemaild dat dat niet ging werken.
Kreeg toen te horen dat het inplannen was gebeurd en dat ze daar niks aan konden veranderen, maar dat alles zou werken "omdat ze met VLAN-instellingen aan hun kant en aan mijn kant" het ook op het oude modem konden laten werken.
Uiteraard werkte het niet omdat ze dit nooit hadden toegepast.
Gelukkig kon Guidion direct vandaag langskomen om de modem om te prikken.
Ga voorlopig op Zyxel draaien totdat alles goed getest is.
Ervaringen so far:
* TV lijkt goed.
* Direct firmware update op de Zyxel gegooid, want ik had gelijk een vastloper zonder ook maar iets aan de config te wijzigen. Kon niet meer aan de mgt interface. Sinds update naar FW 5 stabiel.
* Kreeg boel eerst niet werkend met 2 AP's - dat lijkt inmiddels ook goed te werken.
* Had een web managed switch in de bekende KPN-opstelling, een D-link dgs-1210-24.Zodra ik die aansluit loopt alles vast, zowel wifi op de AP's als de STB en de bedrade connecties. Trek ik 'm er tussenuit loopt alles weer. Heb 'm al factory gereset, maar zelfde probleem.
Ik had gedacht deze enkel voor Internet te gebruiken en de STB's op een poort van de Zyxel te duwen. Schijnbaar levert dit toch nog problemen op. Is er iets wat ik specifiek op de switch aan of uit moet zetten? IGMP snooping staat default uit, maar ik dacht dat niet nodig te hebben met STB's rechtstreeks op de Zyxel. Moet dat wel aan? Iemand nog andere tips? Kom wat poortjes te kort
Thanks,
R-D