Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.281 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
22mb eh via de glasvezel is dit toch als snel 1 of 2 seconde.

Je kunt de reset knop gebruiken.

En overigens het lijkt dat de pagina hangt maar je moet gewoon geduld hebben en gewoon wachten to de pagina weer opkomt kan best enkele minuten duren.

Lijkt me een geval van ongeduldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:50:
Oja heeft iemand een iedee waarom tweak in 8 dagen 168 keer de config moet aanpassen doormiddel van het tr-069 protocol?
Telefoon instellingen pushen. Kun je uitlaten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
basd123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:11:
[...]

Ja, ik heb nog 4 airport express welke het wifi signaal van mijn extreme extenden. Ik heb mijn SSID ook niet hoeven aan te passen. Al mijn apparaten werken gewoon.
Nog een vraag, ik heb nu de Extreme en Express achter dezelfde switch geplaatst. Dit gaat prima:

code:
1
2
3
4
ZyXEL port 1 --> Switch1 GS105e port 1 --> Extreme
                                port 2 --> Express
                                port 3 --> STB
      port 2 --> Switch2 GS105e port 1 --> STB

Dat gaat goed! Echter als ik het terug hang in de originele setting:

code:
1
2
3
4
ZyXEL port 1 --> Switch1 GS105e port 1 --> Extreme
                                port 3 --> STB
      port 2 --> Switch2 GS105e port 1 --> STB
                                port 2 --> Express

Dan gaat het hopeloos fout. Mijn idee is dat de twee Apple devices elkaar niet kunnen zien. Weet iemand of deze devices multicast gebruiken om elkaar te ontdekken? Wellicht dat dat verkeer stuk loopt als het door de ZyXEL heen moet?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05
Nog geen gestotter vanavond in Enschede. Heeft Tweak een aanpassing gedaan of is iedereen er klaar mee en is er nu capaciteit genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier in Almere tot nu toe ook geen probleem.
Lijkt er op dat tweak de problemen onder controle heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik had van 20:45 tot 20:55 geen internet en geen tv. Is er iets aangepast door Tweak? Heb nu geen haperingen in Almere buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Hier is plotseling de internet verbinding weg. Almere Buiten. Kreeg om 20.41 uur nog een Hangouts bericht binnen en toen ineens was de verbinding weg.

Inmiddels is de verbinding weer up.

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 18-08-2014 21:02 . Reden: Situatie weer werkend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier in Danswijk vooralsnog geen internet problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Bij mij bevroor 2x de TV ook tussen 20:35 en 21:10 (Almere - Buiten) had ik nog niet eerder meegemaakt (internet deed het wel gewoon in de tussen tijd)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob2011 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:52:
22mb eh via de glasvezel is dit toch als snel 1 of 2 seconde.

Je kunt de reset knop gebruiken.

En overigens het lijkt dat de pagina hangt maar je moet gewoon geduld hebben en gewoon wachten to de pagina weer opkomt kan best enkele minuten duren.

Lijkt me een geval van ongeduldig zijn.
Leuk bedacht 1 a 2 sec! Reden voor downloaden was vastgelopen modem dus geen glas verbinding dan werkt dat niet. Geduld is leuk maar als brouwser zegt dat de pagina niet geladen kan worden en dat in ie, firefox en chrome geloof ik niet dat mijn geduld de oorzaak is.

Geduld met tweak dat is door hun prutserige kennis niveau tot nul gedaald. Zet zelf wel me router uit voor tr-069 vertrouw tweak voor geen milimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Ehhh geen gessstttottter meer. Overigens vandaag ook de firmware geupgrade en zie dat de belasting van de zyxel lager is. Processor en geheugen. Lijkt met name dat wifi stabieler is. Ben er blij mee. Overigens is al eerder geschreven. Alle instellingen blijven bewaard. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Hier in Almere Buiten geen internet down time gehad maar tot nu toe ook geen gestotter waargenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag mail gestuurd over dat stotteren en nu ineens opgelost haha

Ben benieuwd

Btw geen internet uitval gehad vanavond (almere buiten, 1333)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En hier (Enschede) nu zo'n 10 minuten geen internet (en de rest) al weer. Kijken hoe lang deze duurt.

10 minuten dus, hij doet het weer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 18-08-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier (Enschede) down sinds plm 20min, maar nog niet weer in de lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Hier in Enschede geen problemen (7531)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ook hier werkt alles en geen dia's

Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Gisteren maitje naar tweak gestuurd voor sparql en is nu een keer stil beeld vandaag.
Dus afblijven tweak wat jullie hebben veranderd alstublieft.
Nu het internet nog 70/95 naar 100/100 en dan ben ik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
LosserNL schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:55:
Nog geen gestotter vanavond in Enschede. Heeft Tweak een aanpassing gedaan of is iedereen er klaar mee en is er nu capaciteit genoeg :+
+1 (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Fw update heeft de stb probleem dat hij geen connectie had opgelost! Ftp ging Wireless via vpn met een nette 38~40 mbit/s. Ik is weer redelijk happy! Nu nog de stb issues met lange opstart tijden oplossen!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Almere Haven nog geen enkele hapering
Of stotter gehad op de reguliere zenders afgelopen avond . ( eigen netwerk tweak) heerlijk tv kijken zo.

[ Voor 28% gewijzigd door phemelrijk op 18-08-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
TrailBlazer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:53:
[...]

apart en ook gewoon onjuist want ik heb op hetzelfde moment als de mensen in Almere en Enschede problemen. Volgens mij ben ik ook niet de enige. Ik heb ook een test gedaan over mijn switches heen en nul pakketverlies als ik 65000 pings stuur.

Daarnaast heb ik heel sterk het idee Tweak/Cambrium/Sparql gewoon niet de mensen in huis heeft deze problemen op te lossen. Ik ken wat mensen die hebben gewerkt aan het televisie platform van KPN en kan dus wel een beetje in schatten wat er nodig is voor zo'n platform. Dat is gewoon wat complexer dan ISP'tje spelen. Een ISP netwerk is gewoon stapeltje routers/switches/firewalls/servers met allemaal volledig uigedachte protocollen. Veel minder greenfielding dan een nieuw IPTV platform op zetten.

Je hebt veel meer afhankelijkheden en verschillende platformen die je tot een werkend geheel moet smeden.
Dat is wel erg kort door de bocht. Indien het echt een nieuw platform is dan is er geen provider die dit aankan, ook KPN niet.
Als leverancier van een dienst in dit geval IPTV is het van belang dat je een nauwe samenwerking hebt met je leverancier van je platform, immers Tweak heeft niet de inside informatie die de leverancier van de apparatuur wel heeft.
Ook Cisco verteld niet aan zijn klanten wat allemaal "known issues zijn". op een gegeven moment is het volgens de marketing mensen "goed genoeg" om het in de markt te zetten en vervolgens af te wachten wat er allemaal fout gaat.
Het moment van lancering is tegenwoordig belangrijker dan de kwaliteit, uitstel is tegenwoordig verlies van "market share".
En natuurlijk als leverancier van Tweak is geen berg te hoog, "calculated risk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeerde net(half uur geleden) anders de tv serie The Outlander te kijken via HBO OD, maar die komt niet eens verder dan eerste twee letters van een woord die direct aan het begin uitgesproken zou moeten worden. Zoveel gestotter.
Was net of die serie via een 10 jaar oude computer afgespeeld wordt.

Heb ook een trailer van een willekeurige tv serie geprobeerd en die speelde helemaal niet af.

Maar toen bedacht ik me eens dat Games of Thrones een belangrijke serie was en misschien doet die het wel goed. En wat denk je? Geen probleem, speelt af zoals het moet zonder gestotter.

Dit klopt dus niet. :)

Sowieso vind ik dat HBO niet veel te bieden heeft qua films tenzij je graag naar 1 van de aangeboden series kijkt. Maar zorg wel dat alles en bij iedereen zonder problemen te bekijken is.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Zouden ze het on demand gebeuren op een laag pitje gezet hebben om te onderzoeken wat er met de rest gebeurt.
Wel toevallig als ik het goed lees dat on demand niet goed werkt of zo goed as stil ligt en dat de rest van het zender pakket dan ineens wel goed werkt
Als dat zo is hebben we hier een duidelijk aanwijsbaar capaciteits probleem of ga ik nu te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Hans_18T schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:27:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Indien het echt een nieuw platform is dan is er geen provider die dit aankan, ook KPN niet.
Als leverancier van een dienst in dit geval IPTV is het van belang dat je een nauwe samenwerking hebt met je leverancier van je platform, immers Tweak heeft niet de inside informatie die de leverancier van de apparatuur wel heeft.
Ook Cisco verteld niet aan zijn klanten wat allemaal "known issues zijn". op een gegeven moment is het volgens de marketing mensen "goed genoeg" om het in de markt te zetten en vervolgens af te wachten wat er allemaal fout gaat.
Het moment van lancering is tegenwoordig belangrijker dan de kwaliteit, uitstel is tegenwoordig verlies van "market share".
En natuurlijk als leverancier van Tweak is geen berg te hoog, "calculated risk"?
De set top boxen zijn "nieuw", de middleware is dezelfde als Vodafone gebruikt (ongetwijfeld net een wat andere implementatie maar dus wel een leverancier die de situatie kent waarbij ook e.a. met KPN streams moet kunnen werken.

Ik kan me in deze wereld geen enkele leverancier herinneren waarin e.a. van dag 1 werkt, ze zijn nu 2 maanden met implementatie bezig en als ze nu e.a. onder controle beginnen te krijgen (d.w.z. weten waar de issues zitten en ze gecontroleerd op gaan lossen) dan denk ik niet dat het echt slecht gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Gisteravond wederom een tijdje HBO on demand zitten kijken en nagenoeg geen stotters gezien! Enkele toen ik Game of Thrones even pauzeerde en na vijf minuten weer verder ging kijken zag ik een aantal stotters.

Wel heb ik thuis een vrouw die niet blij is met de sparql box. Gisterochtend wilde ze even journaal kijken maar ze kreeg de box niet aan. Elke keer bij het indrukken van de powerknop zag ze de melding dat de box in sluimer mode ging. Uiteindelijk heeft ze de box helemaal niet aangekregen..
Gistermiddag dus de box maar aangezet en niet meer uitgezet...hierdoor is er direct beeld als de tv aan gaat en is deze irritatie voorlopig even opgelost.
Snap echter niet hoe het kan dat de box zo slecht aan gaat..dat moet toch op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste ontdekking, als ik in me routerlog kijk gaat mijn internet verbinding down om de 20 minuten voor 3 sec dat al 24 uur lang... heel punktueel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 19-09 15:26
bvsteyn schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:56:
Gisteravond wederom een tijdje HBO on demand zitten kijken en nagenoeg geen stotters gezien! Enkele toen ik Game of Thrones even pauzeerde en na vijf minuten weer verder ging kijken zag ik een aantal stotters.

Wel heb ik thuis een vrouw die niet blij is met de sparql box. Gisterochtend wilde ze even journaal kijken maar ze kreeg de box niet aan. Elke keer bij het indrukken van de powerknop zag ze de melding dat de box in sluimer mode ging. Uiteindelijk heeft ze de box helemaal niet aangekregen..
Gistermiddag dus de box maar aangezet en niet meer uitgezet...hierdoor is er direct beeld als de tv aan gaat en is deze irritatie voorlopig even opgelost.
Snap echter niet hoe het kan dat de box zo slecht aan gaat..dat moet toch op te lossen zijn?
Dit laatste kan ik ook echt niet begrepen.

Als het echt zo'n "state of the art" en "volwassen" platform is, zoals Abox beweert, dan is dit toch zo ongeveer het eerste wat deugdelijk hoort te werken? Zulke dingen horen bij een goede architectuur toch gewoon niet onderhevig te zijn aan een "knutselfase in productie" ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:53:
[...]

Dit laatste kan ik ook echt niet begrepen.

Als het echt zo'n "state of the art" en "volwassen" platform is, zoals Abox beweert, dan is dit toch zo ongeveer het eerste wat deugdelijk hoort te werken? Zulke dingen horen bij een goede architectuur toch gewoon niet onderhevig te zijn aan een "knutselfase in productie" ?
Het is ook moeilijk voor een bedrijf dat niet eens een versie van zijn algemene voorwaarden op hun site kan plaatsen. Op mijn.tweak staat namelijk een andere versie ervan dan op de tweak site. Van zo'n bedrijf moet je niet teveel verwachten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15

Wij hebben last van het zelfde euvel. Wat bij mij werkt: druk op de standby knop, wacht ongeveer een second en zap dan naar een volgende zender (p+). Als het goed is krijg je dan een zwart beeld met alleen de zenderinformatie, na een tijdje zal dan ook het beeld verschijnen (of zap naar een volgende zender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:58:
[...]

Het is ook moeilijk voor een bedrijf dat niet eens een versie van zijn algemene voorwaarden op hun site kan plaatsen. Op mijn.tweak staat namelijk een andere versie ervan dan op de tweak site. Van zo'n bedrijf moet je niet teveel verwachten lijkt mij.
Wellicht staat op de site van Tweak de meest recente en op mijn.tweak de door jouw ondertekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:13:
[...]

Wellicht staat op de site van Tweak de meest recente en op mijn.tweak de door jouw ondertekende?
Nope andersom. Plus beide zeggen dat ze de meest recente zijn. Er is nergens te vinden waarom de een beter is dan de ander. Alleen tweak zegt dat dat de ene goed is en de ander fout maar om de foute weg te halen is een beetje moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Heel herkenbaar... gisteren kostte het haar 5 minuten om de box aan te krijgen. Ze is niet blij met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook dezelfde geluiden van vrouwlief. Wat mij opviel tijdens het aanzetten is dat wanneer je de standby knop op de afstandsbediening iets langer indrukt de box direct weer naar sluimeren gaat.
Als je de standby knop kort indrukt en na een seconde of wat P+ of een kanaal nummer kiest, de box aangaat. (stream laat op zich wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Die van die programma omhoog ga ik zeker gebruiken. Ook ik irriteerde mij hieraan, maar kies er dan maar voor om de stekker achteruit te trekken en weer op te starten. Duurt iets langer, maar werkt dan zonder echte frustraties bij mij. En raar genoeg, dit is gedoe met die sluimerstand is zeker niet iedere keer....

Mijn vrouw is ook niet totally amused, maar heren: controle. Geef haar dan iets anders. Dat ritme van het stotteren kan je ook bruikbaar maken....

Wdeb
EDIT: Vergeet ik helemaal, ik had gisteren zo goed als geen last van stotters, dus heb moeten improviseren op de beat van Hot Fuzz.

[ Voor 12% gewijzigd door Wdeb op 19-08-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na een week de Zyxel router te hebben gebruikt, continue telefonie problemen,
dit door het TR19 protocol die steeds de sip instellingen terug zet.
In de sip config zit een fout namelijk sip domain : tweakphone.nl moet zijn sip.tweakphone.nl.
Dan werkt alles correct.

Daarom vandaag weer de N300A-IP van stal gehaald en m'n linksys E2000 met tomato neergezet.
Alles werkt nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:23:
hier ook dezelfde geluiden van vrouwlief. Wat mij opviel tijdens het aanzetten is dat wanneer je de standby knop op de afstandsbediening iets langer indrukt de box direct weer naar sluimeren gaat.
Als je de standby knop kort indrukt en na een seconde of wat P+ of een kanaal nummer kiest, de box aangaat. (stream laat op zich wachten)
Even uit nieuwsgierigheid, maar als je het hebt over "aanzetten uit de standby stand", staat jullie Abox dan op het rode knopje of op het groene (sluimer?) knopje?

Wij vinden het vooral vervelend om de Sparql decoder vanuit aan-stand (beeld+geluid) via het knopje op de decoder zelf in standby stand (rood lampje) te zetten. Druk je te kort dan gaat hij naar sluimer stand (hetzelfde als wanneer je op de afstand-bediening op de power-knop drukt). Druk je te lang, dan gaat hij rebooten wat je niet kunt onderbreken tot hij weer beeld+geluid geeft. Het luistert erg nauw om hem niet te kort en niet te lang in te drukken zodat hij echt standby gaat.

Vanuit die standby (rood lampje) hebben wij overigens geen probleem met het weer aanzetten via de afstandbediening. Het opstarten duurt alleen gewoon lang met vrij lang het Sparql splash-screen, dan even zwart, en opnieuw het Sparql splash-screen voor een tijdje, dan zwart met 3 witte puntjes links boven, en dan komt beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:23:
Dit werkt inderdaad, ik dacht dat ik dit al geprobeerd had. Waarschijnlijk niet goed genoeg. :)

Ik had ook al aan Tweak gevraagd hoe het moest, maar die gaven als antwoord dat het een bekend probleem is.

Handig om veranderingen door te voeren en de gebruiker mag uitzoeken hoe het werkt. Nu zijn wij wel een bepaalde gebruiker die toch wel gaat uitzoeken, maar toch.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:12:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, maar als je het hebt over "aanzetten uit de standby stand", staat jullie Abox dan op het rode knopje of op het groene (sluimer?) knopje?
dan staat ie op de groene sluimer stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het nu 1 week maar Sparql is echt een drama.

Bij de min of meer gedwongen overgang naar sparql was er nauwelijks info beschikbaar over de box ed.
De boodschap was dat alles beter was voor minder geld. Niets is minder waar. het TV signaal hapert af en toe, de tv-gids is bijna niet te lezen zo klein zijn de letters.
Ik kan niet opnemen en vele functies van de box werken niet naar behoren (bijv. teletekst en pauzeren).
Om in de 2 slaapkamers ook tv te kunnen kijken heb ik opeens een hdmi converter nodig. Daarbij is het helemaal niet goedkoper geworden maar duurder dan de concurrent KPN of vodafone.

Ik ga de boel terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Mister_Gaus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:06:
[...]

Wij hebben last van het zelfde euvel. Wat bij mij werkt: druk op de standby knop, wacht ongeveer een second en zap dan naar een volgende zender (p+). Als het goed is krijg je dan een zwart beeld met alleen de zenderinformatie, na een tijdje zal dan ook het beeld verschijnen (of zap naar een volgende zender).
ok, thnx. Ga dat eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:53:
Om in de 2 slaapkamers ook tv te kunnen kijken heb ik opeens een hdmi converter nodig. Daarbij is het helemaal niet goedkoper geworden maar duurder dan de concurrent KPN of vodafone.
\
tja hdmi only is niet echt leuk. ik heb een converter gekocht maar die werkte niet op mijn tv/sparql box.

powerlamp op de sparql ging aan en uit en geen beeld meer. een andere TV is de oplossing maar ook hier weer extra kosten. mooier kunnen we het niet maken wel duurder.

eerst maar eens zien hoe de opname app gaat doen en dan keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Om in de 2 slaapkamers ook tv te kunnen kijken heb ik opeens een hdmi converter nodig.
Nee, je had ongeveer 5 jaar geleden 2 nieuwe TV's nodig voor op de slaapkamers.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

:D _/-\o_

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
[...]

Ik moest lachen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij snap je niet echt waar t om gaat, ja die tv's zijn verouderd, so what? doen het prima voor die 2x per maand dat ik erop kijk. Het feit dat ze overstappen naar volledig HDMI is begrijpelijk, alleen dat ze er niet over communiceren en je er pas achterkomt als je hebt getekend en die boxjes thuis krijgt niet.

Was dit nog het enige, ok, maar helaas de lijst is te groot met minpunten na de overstap.
Dus het is simpel, nieuw tv-tje zo gekocht, dingen kosten niet veel meer maar als ik een TV-tje koop en Sparql blijft ruk, en die kans is groot zo te lezen is het zonde geld. ga ik liever een happie voor eten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:46:
[...]

Volgens mij snap je niet echt waar t om gaat, ja die tv's zijn verouderd, so what? doen het prima voor die 2x per maand dat ik erop kijk. Het feit dat ze overstappen naar volledig HDMI is begrijpelijk, alleen dat ze er niet over communiceren en je er pas achterkomt als je hebt getekend en die boxjes thuis krijgt niet.

Was dit nog het enige, ok, maar helaas de lijst is te groot met minpunten na de overstap.
Dus het is simpel, nieuw tv-tje zo gekocht, dingen kosten niet veel meer maar als ik een TV-tje koop en Sparql blijft ruk, en die kans is groot zo te lezen is het zonde geld. ga ik liever een happie voor eten.
Mijn samsung LCD televisie uit 2007 heeft zelfs 1 HDMI poort waar dus nu de sparql box op aangesloten zit @720P.

Ik snap wel je frustratie dat je ineens geen scart meer hebt, maar om de beste dienst te kunnen leveren heeft Tweak niets aan scart.

Alle overige zaken komen vanzelf goed, maar gelukkig mag ieder kiezen voor zichzelf, maar vooralsnog blijf ik Tweak steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Mijn samsung LCD televisie uit 2007 heeft zelfs 1 HDMI poort waar dus nu de sparql box op aangesloten zit @720P.

Ik snap wel je frustratie dat je ineens geen scart meer hebt, maar om de beste dienst te kunnen leveren heeft Tweak niets aan scart.

Alle overige zaken komen vanzelf goed, maar gelukkig mag ieder kiezen voor zichzelf, maar vooralsnog blijf ik Tweak steunen.
okok ik ben al onderweg naar de mediamarkt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Vanzelf is idd een mooie opmerking want als je tweak vraagt over status krijg je niets anders dan ja ooit...

Trouwens het kost ze al meer dan 2 weken om Foxlife op kanaal 30 te krijgen. Nu is het nog een kopie van Fox kanaal 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:46:
[...]

Volgens mij snap je niet echt waar t om gaat, ja die tv's zijn verouderd, so what?
Dat je dan niet moet zeuren dat nieuwe apparatuur niet werkt met je oude rommel. Had je nu echt verwacht dat er nog SCART op die kastjes zou zitten ? Ga je ook zitten klagen dat de nieuwe router niet op je token-ring netwerk aangesloten kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Dat je dan niet moet zeuren dat nieuwe apparatuur niet werkt met je oude rommel. Had je nu echt verwacht dat er nog SCART op die kastjes zou zitten ? Ga je ook zitten klagen dat de nieuwe router niet op je token-ring netwerk aangesloten kan worden ?
Hij klaagt niet dat het niet past maar dat Tweak er niet vooraf over communiceert! De meeste andere providers leveren wel de service van backwards compatibility. Service en communiceren zijn niet de plus punten van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogmaals je snapt het niet, ik zeur niet dat het niet werkt, ik zeur wel dat ze er niet over communiceren. en buiten dat, bijna alle andere partijen hebben gewoon naast HDMI wat idd de standaard is gewoon een scart(din) aansluiting op de decoders. Maargoed je zal vast in een TWEAK pyama slapen gezien jou houding hier. Ik zal je er verder niet mee lastig vallen. Sparql is geweldig, zelf het aanzetten van de decoder kan niet met de remote, zo legacy is die rommel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:35:
nogmaals je snapt het niet, ik zeur niet dat het niet werkt, ik zeur wel dat ze er niet over communiceren. en buiten dat, bijna alle andere partijen hebben gewoon naast HDMI wat idd de standaard is gewoon een scart(din) aansluiting op de decoders. Maargoed je zal vast in een TWEAK pyama slapen gezien jou houding hier. Ik zal je er verder niet mee lastig vallen. Sparql is geweldig, zelf het aanzetten van de decoder kan niet met de remote, zo legacy is die rommel ;)
Oja je mag het niet vergelijken van de Tweak helpdesk met een auto die je iedere ochtend moet aanduwen omdat hij niet start. Dat is geen goede vergelijking volgens hun, alleen het deel communiceren waarom niet... kunnen ze weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:35:
Dit was mij ook al opgevallen dat hij in een Tweak pyama slaapt :)
Gezien zijn uitlatingen hier in tweak glasvezel ervaringen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft ie dezelfde pyama als rob2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ondanks het motief van de avondkleding, vind ik het prachtige reactie. En heb ik hier toch echt om moeten lachen.

Dit wil niet zeggen dat je niet serieus wordt genomen. Dat is net zoiets als denken dat omdat Tweak slecht communiceert, ze een slechte dienst leveren. Net zo'n onzin, hebben ze de afgelopen jaren bewezen.

Dus zolang ik vooruitgang zie (en dat zie ik) ben ik nog heel tevreden. Dat het nog een beetje een houtje-touwtje-gevoel geeft, dat is iets dat ik juist wel waardeer. Het kan nog alle kanten op. Maar het gaat verder. Vooruit. Hopelijk dezelfde richting op als ik wil.

Maar voor nu: er wordt gebouwd, het werkt allemaal nog niet (goed) en dus mogen we ook zeiken. En zeuren. En zanikken. Mits we uitgaan van het goede.

Vind ik.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
+1. Maar dit is zo'n discussie waar men niet uit gaat komen. Dat hoeft ook niet, omdat er geen juist standpunt is. Persoonlijk hoop ik dat we het weer meer kunnen hebben over (nieuwe) issues, oplossingen, workarounds, eigen setups, nieuws, etc.. maar respecteer een ieder's standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, ik had hiervoor nog een oude CRT (beeldbuis) TV op de slaapkamer staan, die met voorheen Tweak Blauw gewoon op de analoge COAX aangesloten was. Het was mij in ieder geval wel van te voren bekend dat de Sparql decoders alleen nog maar een HDMI uitgang hadden, nog voordat ik akkoord getekend had voor de overgang naar Tweak+Sparql. Ik wist dus ook dat ik een nieuwe TV zou moeten aanschaffen om nog op de slaapkamer TV te kunnen kijken.

En feitelijk hoef je dus niet eens een 'echte' TV (waarin een TV-tuner zit) te kopen. Zo heb ik dus een Iiyama ProLite monitor met A-MVA paneel (1920x1080) en HDMI ingang aangeschaft. Voor deze prijs een veel mooier beeld dan je bij een LCD-TV voor die prijs krijgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik irriteer met ook aan de sluimerstand, maar zal straks ook eens proberen het rode knopje langer in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:40:
Ik irriteer met ook aan de sluimerstand, maar zal straks ook eens proberen het rode knopje langer in te houden.
Ik zet beide (heb er twee) Sparql decoders altijd op standby (rode lampje). Scheelt significant in electriciteitsgebruik. Vind het geen fijn idee als die decoders continu aan staan! Ik beschouw die sluimerstand als gewoon aan. Tenslotte geven ze dan gewoon signaal door naar de TV. Zwart beeld doorgeven is nog steeds aan zijn, i.t.t. uit zijn en geen signaal geven. Verschil is ook hoe de TV er op reageert. Sluimerstand: TV blijft voluit werken ook al blijft het beeld zwart. Standby: TV zet zichzelf op standby wegens geen invoer signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 19-08-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Hij klaagt niet dat het niet past maar dat Tweak er niet vooraf over communiceert!
Daarom vroeg ik ook: "had je nu echt verwacht dat er nog SCART op zou zitten ?"

Tweak heeft ook niet gecommuniceerd dat de nieuwe routers geen support hebben voor token-ring of thick-ethernet. Lijkt me vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Tweak heeft ook niet gecommuniceerd dat de nieuwe routers geen support hebben voor token-ring of thick-ethernet. Lijkt me vanzelfsprekend.
Op mijn net nieuwe Ziggo TV ontvanger zit gewoon een scart aansluiting, is dat dan zo heel raar? Niet iedereen koopt elke 2 jaar een nieuwe tv. Zeker niet als deze alleen af en toe eens gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

okok ik ben al onderweg naar de mediamarkt :) :)
Naar de MM? Je bent toch niet gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Naar de MM? Je bent toch niet gek?
en langs de wibra, ik wil ook zo'n tweak pyama ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus het is teveel van Tweak gevraagd dat ze definieren wat ze leveren?

En ik ben het mee eens dat er vooruit gang in zit, achteruitgang zou rooksignalen gebruiken ipv glas.

Kan iemand, Tweak kan het immers niet, hoe ik 4 Sparql boxen kan aansluiten en ook nog een NAS bedraad kan aansluiten? Immers Switches worden niet ondersteund. Overigens zoals altijd zonder opgaaf van reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:02:
Kan iemand, Tweak kan het immers niet, hoe ik 4 Sparql boxen kan aansluiten en ook nog een NAS bedraad kan aansluiten? Immers Switches worden niet ondersteund. Overigens zoals altijd zonder opgaaf van reden...
Uhhh, wat is het probleem precies?

De ZyXEL heeft 4 ethernet poorten (en 2 telefonie poorten). Voor het gemak noemen we die A, B, C en D.
Sluit een eenvoudige (5 poorts) unmanaged Gigabit-switch aan op poort A. Vervolgens kun je eenvoudig je 4 Sparql decoders op die Gigabit switch aansluiten. Dan heb je nog 3 poorten over waarop je diverse PC apparatuur incl. NAS kunt aansluiten. Mocht je poorten tekort komen dan pak je nog een Gigabit switch en sluit je die aan op poort B, C of D.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Dus het is teveel van Tweak gevraagd dat ze definieren wat ze leveren?
Nee, maar er staat ook nergens gespecced dat de router alleen IEEE 802.3ab ethernet poorten heeft en daar hoor je niemand over, sommige dingen lijken me nogal standaard en hoef je niet te speccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:57:
[...]

Op mijn net nieuwe Ziggo TV ontvanger zit gewoon een scart aansluiting, is dat dan zo heel raar?
In 2014, ja nogal raar.
Niet iedereen koopt elke 2 jaar een nieuwe tv. Zeker niet als deze alleen af en toe eens gebruikt wordt.
HDMI aansluitingen zitten al 10 jaar standaard op TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

In 2014, ja nogal raar.

[...]

Nee, dat is service richting je klant. Mijn opa en oma hebben een 15 jaar oude lcd tv. Dat ding functioneert nog prima en is groot zat. Ze hebben totaal geen behoefte een nieuwe te kopen. Gelukkig zijn er televisie aanbieders die dat begrijpen en gewoon de oudere aansluitingen nog ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

Uhhh, wat is het probleem precies?

De ZyXEL heeft 4 ethernet poorten (en 2 telefonie poorten). Voor het gemak noemen we die A, B, C en D.
Sluit een eenvoudige (5 poorts) unmanaged Gigabit-switch aan op poort A. Vervolgens kun je eenvoudig je 4 Sparql decoders op die Gigabit switch aansluiten. Dan heb je nog 3 poorten over waarop je diverse PC apparatuur incl. NAS kunt aansluiten. Mocht je poorten tekort komen dan pak je nog een Gigabit switch en sluit je die aan op poort B, C of D.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Bel eens met de helpdesk van Tweak en zeg dat je een switch tussen je Sparql ontvangers en je router hebt zitten! Al je problemen worden aan de switch toegewezen.... Dit natuurlijk zonder technische onderbouwing.

@Aaargh! dat is nou net weer te vinden op de site van Zyxell. Maar dan moet wel verteld worden dat je een Zyxell krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
[...]

Je bedoelt dat het vanzelfsprekend is dat je een modem/router geleverd krijgt als je een contract af sluit met een ISP? Oh nee, wacht... :F

Dat vind je nou juist weer niet vanzelfsprekend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Als het een apparaat met SCART moet vervangen: Ja??? Ik heb op de slaapkamer ook een heel oud LCD TV'tje zonder HDMI. Ding wordt nauwelijks gebruikt, dus die gaat nog wel even mee. Er is genoeg apparatuur op de markt die zonder HDMI kan werken, alleen niet bij Tweak. :)

Maar ik neem aan, dat Tweak haar klanten vooraf netjes heeft gemeld dat hun oude TV's niet meer zouden werken na de migratie. In dat geval is er natuurlijk niet zoveel aan de hand en had je het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backwards...... nogiets.......
[...]

Maar je bent niet verplicht om ze te gebruiken. Ik ben eigenlijk wel blij met de SCART op onze Bravia uit 2010. Daar hangt de Wii aan. (De TV stuurt het geluid vervolgens dan wel weer over HDMI naar de receiver.... dat wel.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Backwards...... nogiets.......

[...]

Maar je bent niet verplicht om ze te gebruiken. Ik ben eigenlijk wel blij met de SCART op onze Bravia uit 2010. Daar hangt de Wii aan.
Idd, maar wilde er niet teveel op ingaan. Ik durf zelfs te beweren dat er wereldwijd meer A/V apparatuur is zonder HDMI dan met. En nogmaals idd, als ze het gewoon netjes communiceren, niks aan de hand maar nee net als de 'vrijwillige' overstap wordt dit er gewoon bij je doorheen gedrukt.

Of ik echt overstap weet ik niet maar ze moeten wel wat gaan verbeteren aan het geheel, en daar hoort service en communicatie ook bij. Ik betaal er nl. ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
Aaargh! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

In 2014, ja nogal raar.

[...]

Ik heb op de slaapkamer een jvc crt breedbeeld tv van 7 jaar oud zonder hdmi uiteraard, dus niet helemaal standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:42:
[...]

Of ik echt overstap weet ik niet maar ze moeten wel wat gaan verbeteren aan het geheel, en daar hoort service en communicatie ook bij. Ik betaal er nl. ook naar.
with ^^ stupid als ik naar de Lidl ga weet ik dat ik uren in de rij sta en lege vakken. Maar ik Heb niet het idea dat tweak zich bij de prijsstunters wil voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:45
Als mensen even kijken op de github pagina's (https://github.com/Novapa...M12-op-een-TV-zonder-hdmi). Ik heb daar verwijzingen naar een HDMI2AV apparaat. Geen extra stroom aansluiting nodig, want de Sparql box levert zelf genoeg power voor de apparaat. Ik kan daarbij aangeven dat dit werkt, uitgeprobeerd met 2 Sparql boxjes :).

[ Voor 13% gewijzigd door misthafalls op 19-08-2014 20:04 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
.....

Ik ga de boel terugsturen.
In de FAQ op de sparql site staat toevallig dat de sparql box alleen maar HDMI heeft (staat er volgens mij ook sinds het begin). Dat is nog niet communiceren (en jouw opmerking is terecht) maar het was wel "vindbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:48:
Volgens mij heeft ie dezelfde pyama als rob2011
Eh ik heb geen Tweak nodig in mijn PJ...😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Nou, ik ben inmiddels ook over. Kreeg tijdens mijn vakantie (dus niet thuis) ineens mail van Tweak dat ik de 11e Augustus overgezet zou worden. Guidion had mijn modem nog niet vervangen, dus ik heb gelijk teruggemaild dat dat niet ging werken.
Kreeg toen te horen dat het inplannen was gebeurd en dat ze daar niks aan konden veranderen, maar dat alles zou werken "omdat ze met VLAN-instellingen aan hun kant en aan mijn kant" het ook op het oude modem konden laten werken.

Uiteraard werkte het niet omdat ze dit nooit hadden toegepast.

Gelukkig kon Guidion direct vandaag langskomen om de modem om te prikken.
Ga voorlopig op Zyxel draaien totdat alles goed getest is.

Ervaringen so far:

* TV lijkt goed.
* Direct firmware update op de Zyxel gegooid, want ik had gelijk een vastloper zonder ook maar iets aan de config te wijzigen. Kon niet meer aan de mgt interface. Sinds update naar FW 5 stabiel.
* Kreeg boel eerst niet werkend met 2 AP's - dat lijkt inmiddels ook goed te werken.
* Had een web managed switch in de bekende KPN-opstelling, een D-link dgs-1210-24.Zodra ik die aansluit loopt alles vast, zowel wifi op de AP's als de STB en de bedrade connecties. Trek ik 'm er tussenuit loopt alles weer. Heb 'm al factory gereset, maar zelfde probleem.
Ik had gedacht deze enkel voor Internet te gebruiken en de STB's op een poort van de Zyxel te duwen. Schijnbaar levert dit toch nog problemen op. Is er iets wat ik specifiek op de switch aan of uit moet zetten? IGMP snooping staat default uit, maar ik dacht dat niet nodig te hebben met STB's rechtstreeks op de Zyxel. Moet dat wel aan? Iemand nog andere tips? Kom wat poortjes te kort ;)

Thanks,

R-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Had (in Almere Buiten) weer een poosje (15-20 min, zoiets) compleet geen verbinding. Tussen plm. 20.50 en 21.10 uur. Vergelijkbaar met gisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Raar hoor. Gisteren en tot nu toe vandaag totaal geen last gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Lijkt goed allemaal met de streams de afgelopen 2 dagen. Hopelijk blijft het nu goed en kunnen we vooruit kijken naar fatsoenlijk opnemen en pauzeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Net haperde het beeld weer ff op RTL7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Op RTL 4 ook... Te vroeg de vlag uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
HBO-OD stottert behoorlijk in Almere Haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier ook. Balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Blijf het vreemd vinden dat zodra reclame begint het beeld weer stabiel is. Zappen mensen weg = fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
LosserNL schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:57:
Blijf het vreemd vinden dat zodra reclame begint het beeld weer stabiel is. Zappen mensen weg = fix?
Dat zijn de sponsors van fweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Hier in Almere zat ik net een serie te kijken op HBO OD. Na behoorlijk gestotter liep het helemaal vast. Ik kan deze aflevering nu helemaal niet meer opstarten. Beeld blijft zwart. Heb dit al eens eerder gehad. Na een dag was het pas weer mogelijk. Ik ben tot nu toe altijd erg positief gebleven en mezelf bedacht dat een en ander nog even kinderziektes zou hebben, maar begin me nu wel erg te storen aan alles. Er is nog NIKS wat normaal werkt. Standby is nep, beeld schokt vaak nog. Nu dit vastlopen en zwart beeld. Online apps zijn er nog niet. Pauzeren en terugspoelen gaat niet. Ik kan me herinneren dat er van alles beloofd stond wat er met de settopbox zou kunnen, streamen, youtube, dat soort dingen. Maar normaal tv kijken is al moeilijk, laat staan dat dit binnenkort op de planning staat. Dit is simpelweg k****

Ik begin me nu toch echt achter mijn oren te krabben, toch maar opzeggen en wat anders kiezen? Dit is niet te doen zo. Tweak doe er SNEL iets aan, want dit Sparql gaat zo 1 grote dikke flop worden!!!
Het boeit me niet dat ik nu als tegemoetkoming gratis Premium heb voor 2 maanden. Ik kan er zo niet eens van genieten..... Het moet gewoon eens normaal werken.
In al die tijd hebben we ooit eens 1 firmware update van de settop box gekregen. Dit verhielp enkel dat je geen blokjes meer zag. Jottum, nu staat het beeld gewoon stil, wat een verbetering.... En voor de rest is er helemaal niets verbeterd, zelfs slechter geworden, gezien mijn ervaringen de laatste week.
Verdorie ik baal er echt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

phemelrijk

Wat is dat dan ?

storingsmelding:

Storing Sparql VOD
In verband met een netwerkverstoring is er momenteel een onderbreking in de Video On Demand (VOD) dienstverlening van Sparql. HBO On Demand en Uitzending Gemist zijn momenteel niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Duidelijk, hopelijk verklaart dat gisteren en daarvoor ook dat sommige tv series extreem stotteren vanaf het begin en andere gewoon normaal afspelen. Waarschijnlijk is dat afhankelijk op welk netwerk het staat bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zat er over na te denken om over te stappen naar Tweak, maar als ik dit allemaal zo lees kan ik beter nog even wachten denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
@Imperium: netwerk is prima! TV is troep... Dus ligt er aan wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Op meerdere zender weer gestotter. Begin er heel moe van te worden. Natuurlijk weet ik wel dat de rest ok is maar dit is zo vreselijk irritant. En iedere keer die beloftes en af en toe wanneer het echt niet anders kan, informatie. Echt nog even en dan is het ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Ach joh. Alles wordt opgelost binnen twee weken met een firmware update. Net als de online apps die begin juli, misschien tweede week juli klaar zijn. Even geduld a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Nooit last van gestotter, wel geluid wat iets achter liep.
ik heb alleen niets aan de VOD knop deze doet nergens iets.
mag je in de toekomst HBO ook opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
jappo) schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:07:
Ach joh. Alles wordt opgelost binnen twee weken met een firmware update. Net als de online apps die begin juli, misschien tweede week juli klaar zijn. Even geduld a.u.b.
Juli welk jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk als je de opnemen perikelen leest. Als iedereen gewoon lokaal opneemt was het geen probleem met licenties geweest. Maar omdat het in de cloud moet is het wel een probleem.
Pagina: 1 ... 82 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.