Ik woon ook in Almere en heb totaal geen last van dia shows, op geen enkel tijdstip op de dag. Echter zit ik nog op een oud netwerk (ik woon precies in een gebied in Almere wat niet op Tweak's eigen netwerk aangesloten kan/wil worden), maar ben wel over op Sparql.
Ik zou ook verwachten dat het aan hun nieuwe netwerk ligt.
basd123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:59:
[...]
Ik heb nagenoeg dezelfde configuratie. Heb de wifi op de zyxel uit en de Apple airport extreme op de wan poort in bridge mode achter de zyxel. NAT poorten en firewall rules weer aangemaakt op de zyxel. Alles loopt prima. Geen vertraging o.i.d.
Vandaag nog een keer aan het knutselen geweest met de Airport Extreme, nu niet meer achter de ZyXEL maar achter mijn eigen OpenWRT WNDR3700.
Precies hetzelfde probleem! Ik heb de Extreme al een hard reset gegeven en opnieuw ingesteld: zelfde resultaat.
Als ik de Extreme in bridge mode zet doet hij het bekabeld prima, maar als ik met wifi een connectie wil maken accepteert hij mijn wifi wachtwoord niet.
Trek ik de WAN kabel uit de Extreme kan ik gewoon nog een keer op enter drukken (dus met hetzelfde wachtwoord, type niets nieuws in) wel inloggen. Uiteraard kan ik dan niet internetten en krijg ik geen DHCP adres, maar wifi connect dan prima.
Zet ik de Extreme op "DHCP + NAT" kan ik ook gewoon inloggen met de WAN kabel er in (maar heb ik dubble nat, meh!) en internetten.
Enig idee wat er fout kan gaan met de bridge modus van de Extreme?
[
Voor 20% gewijzigd door
Cidolfas op 17-08-2014 18:41
]
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2