Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 113 Laatste
Acties:
  • 614.786 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 19:02
Op eigen risico, lees iig de reacties na deze post hierop...

http://gathering.tweakers...message/42716422#42716422
wholdorp schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Ik bedoel voor de Zyxel VMG8324-B10A, daarvan zie ik bij Tweak geen download staan (heb je misschien een url?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13
Zojuist de nieuwe AAKL5 firmware geïnstalleerd (op eigen risico :))
Interessante releasenotes zitten erbij trouwens...

Alle instellingen zijn bewaard gebleven. Daarnaast werken de guest-wlans nu ook :9

Edit:
Overigens blijkt het qwerty toetsenbord ook in de VoD zoekschermen te gebruiken, maar alleen als je niet met de cursor in de zoekbox staat, maar eerst 1x op omhoog drukt (zodat de "Terug" knop geselecteerd is). 8)7
Niet vergeten om na het intoetsen van de tekst eerst 1x op omlaag te drukken, want anders ga je terug naar het vorige scherm

[ Voor 44% gewijzigd door JohanF op 16-08-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:23
Eeeeen weg TV signaal voor de 3e keer vandaag...

Iemand anders ook problemen in Almere?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@JohanF hoe de fuck hebben ze alles getest vraag je je af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 603767

Ja hoor en weer begint de dia show met doorlopend geluid!!!!!! Almere

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 603767 op 16-08-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoofddorp is rtl5 ok

Benieuwd wie hun leverancier is en wat hun service contract is dan. Bij cisco heb je bij dit soort problemen desnoods 24x7 een engineer aan de telefoon. Gewoon follow the sin en iedere 6 uur nieuwe engineer ofzo.

[ Voor 84% gewijzigd door TrailBlazer op 16-08-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601921

In Amsterdam blijft alles gelukkig gewoon draaien ook in de avonduren, geen enkel probleem (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272028

Hier in Amsterdam qua beeld ook alles prima. Goede kwaliteit trouwens.

Maar de software op die ABOX, wat een troep. Ze moeten wel heel erg in het nauw hebben gezeten bij Tweak, dat ze iets in productie nemen wat niet eens normaal op standby en er weer af kan...

De ABOX lijkt wel een hoop potentie in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Barre73 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

De Genexis Hybrid die je hier toont past ten eerste alleen op de nieuwere UFTU van Reggefiber. Die jij ook krijgt trouwens. Maar Tweak gebruikt die helemaal niet. Als jij Tweak krijgt krijg je een kleine NT van Genexis (die KPN ook gebruikt) met maar 1 UTP poort. Die zal leiden naar de Zyxel.
De Hybrid wordt alleen gebruikt bij KPN-ITNS providers. Op Reggefiber netwerken dan.

Dus het antwoord op je vraag: nee, het zal wss niet werken. En degenen die jij kan bemachtigen zijn al geprovisioned voor ITNS dus daar kan je al niet meer In komen om iets in te stellen.

P.S. Je hebt bij een Hybrid nog steeds een losse router nodig om meer dan 1 computer te gebruiken hoor. Zit maar 1 werkende internetpoort op.
Alvast bedankt voor je antwoord, inderdaad gaat het mogelijk niet werken door afwijkende settings bij het WAN gedeelte. Dit is misschien instelbaar (volgens Kliksafe zijn alle settings toegankelijk).

Toch klopt het laatste stukje wat je schrijft niet (denk ik). Die Hybrid die ik hier heb liggen, zitten 4 lan poorten op, 2 voip poorten en wifi. Dus duidelijk wel een router dus (toch?). Op het plaatje (wat ik ook eerder geplaatst heb), kun je zien dat het om 3 losse delen gaat. 1. De bodemplaat waar de glasvezel in gemonteerd is. Wordt door jullie gemonteerd (met dummy deksel). 2. Het "modem" schuif je daarop (dummy deksel gaat er eerst af): die optische signalen omzet naar electronisch. 3. Daarop klik je de "router", die internet/tv/telefonie van elkaar scheidt, met daarop 4 ethernetpoorten, 2 voip poorten en wifi. Zit trouwens ook nog een usb poort op zie ik, weet niet waar die voor is. Op het linkse plaatje zie je hoe het eruit ziet als ze met z'n drieen op elkaar zitten, rechts zijn de 3 losse delen te zien. Hieronder nog even hetzelfde plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.veendamkrijgtglasvezel.nl/wp-content/uploads/2012/12/Genexis-Hybrid.png

Hier nog een youtube filmpje, in de laatste minuut zie je hoe de 3 delen op elkaar geplaatst worden.

Verder denk ik dat een Zyxel modem eigenlijk ook goed is. Ik heb er nu ook eentje voor adsl (2602H). Poortmappings zijn geen enkel probleem. Is die Zyxel voor glasvezel een beetje vergelijkbaar? Ik zou wel moeite hebben met een Thomson router, die zijn veel sterker afgeschermd/beperkt.

[ Voor 9% gewijzigd door cjdijk op 17-08-2014 08:57 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Zojuist ook nog maar weer ff een Speedtest gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3693819166.png

Ik heb dus een 100/100 aansluiting, in Almere Buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Dat ziet er allemaal leuk uit, echter dat product werkt niet echt optimaal.
In Boekel zijn deze fiber modem/routers geplaatst op het +/- 1 jaar geleden opgerichte fiber netwerk.
De interface is belabberd en de wifi is slecht, en ook de thruput snelheid blijft flink achter.
Het zal nog wel beter worden qua firmware verwacht ik want het product is pas dit jaar ontwikkeld.
Het is wel een Nederlands fabricaat zover ik weet.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:29:
Zojuist ook nog maar weer ff een Speedtest gedaan:

[afbeelding]

Ik heb dus een 100/100 aansluiting, in Almere Buiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3693840570.png

Met 4 STB's aan, aangezien ik geen gedoe wilt met de kids die hem niet meer aan krijgen :P (250/250 verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Het is hier in Enschede ook weer drama met het beeld. Vraag me af hoe lang het gaat duren voordat ze dit hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Cybje

First Post!

Hier ook problemen, gelukkig kijk ik vrij weinig TV :) Maar het is wel irritant dat er zoveel problemen zijn. Het zou Tweak sieren als ze ook wat meer communiceren. Veel klanten zijn wat technischer, dus geef anders een wat technischere status update. Dan is wellicht ook duidelijk dat het een complex technisch probleem betreft en is er ook iets meer begrip voor op te brengen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Hier in Almere buiten is het alweer ruim een uur feest met af en toe een dia voorstelling tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Tweak heeft een bedrijfsaccount op tweakers. Het zou ze inderdaad sieren als ze hier wat meer technische informatie over de storingen zouden geven.

Ik zag trouwens ook pas net dit nieuwsbericht op de website van Tweak (bericht van 25-6).
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=216

Hieruit schemert wel een beetje door dat ze het waarschijnlijk toch allemaal een beetje is tegengevallen om een nieuwe TV dienst op te zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door hovemt op 16-08-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wordt er ondertussen ook wel moe van hoor, zijn maar overgestapt op film kijken via Netflix, 1 voordeel, we hebben geen reclame ;-)

Series idemdito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo tweak een gratis advies voor jullie pas gewoon eerst een open source toe
Dan kunnen jullie later de zaak weer opnieuw in regelen met de abonnementen.

Ps zijn er al mensen die fox sport paket al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Aaargh! schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Vind ik persoonlijk een gigantisch nadeel. ISP's zouden geen router moeten meeleveren.
Nee, gewone consumenten moeten hun PC maar gewoon direct op de NT interface met het publieke IP hangen 8)7.

Wat een onzin zeg.

Het zou hoogstens netjes zijn als ze voor 'geavanceerde' gebruikers de optie bieden om geen router mee te leveren en alle relevante verbindingsgegevens gewoon erbij doen (uiteraard dan ook met vervallen van alle recht op support voorbij de NT O-) )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:04
Ik was maandag overgegaan.
Tot vandaag geen stotteringen gezien, soms bij het zappen maar dat is dan een fractie van een seconde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Arjantje72 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:38:
Ik was maandag overgegaan.
Tot vandaag geen stotteringen gezien, soms bij het zappen maar dat is dan een fractie van een seconde....
Waar woon jij?
Deze problemen hebben alleen Almere en Enschede namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nee hoofddorp ook drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:04
goldvinger schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:42:
[...]

Waar woon jij?
Deze problemen hebben alleen Almere en Enschede namelijk
Aah, ik dacht dat het meer algemeen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:07:
[...]

Aah, ik dacht dat het meer algemeen was.
De stotterende streams zijn Tweak network only. (almere en Enschede)

Stb en zyxel problemen zijn landelijk

Als je stotterende streams in de avond hebt buiten deze plaatsen hebt Is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waarop basseer je dat dan want ik heb exact dezelfde problemen met beeld wat stopt en geluid wat doorloopt. Ook de melding van tweak heeft het nergens over alleen enschede en almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik heb een 100/100 verbinding + tv + telefoon.
Ik zou verwachten dat ze voor alle 3 de services genoeg bandbreedte hebben gereserveerd.
Echter is de WAN poort 100M (uit de genexis)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3694766823.png
(zonder IPTV en tel aan)
Nu ben ik HBOOD aan het kijken, als ik nu ook een speedtest uitvoer krijg ik een Powerpoint presentatie op HBOOD en:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3694765504.png
Het lijkt er dus op dat ze een QoS limiet hebben gezet op de gehele verbinding ipv alleen je internet Vlan.
Niet echt wenselijk toch??

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wel interessant dat hbo ook problemen geeft bij veel downloaden. Dus de algemen problemen 's avonds is puur een capaciteitsissue. Dat zal wel niet eenvoudig op korte termijn op te lossen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 16:20
Mr-Beamer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:07:
Ik heb een 100/100 verbinding + tv + telefoon.
Ik zou verwachten dat ze voor alle 3 de services genoeg bandbreedte hebben gereserveerd.
Echter is de WAN poort 100M (uit de genexis)
[afbeelding]
(zonder IPTV en tel aan)
Nu ben ik HBOOD aan het kijken, als ik nu ook een speedtest uitvoer krijg ik een Powerpoint presentatie op HBOOD en:
[afbeelding]
Het lijkt er dus op dat ze een QoS limiet hebben gezet op de gehele verbinding ipv alleen je internet Vlan.
Niet echt wenselijk toch??
QOS Moet op de hele verbinding staan, waarbij VLAN4 (TV) een hogere prioriteit moet hebben dan je reguliere internet verkeer (VLAN34). Let wel de instellingen vwb QOS moeten worden gezet aan de zendende partij dus op de Tweak POP, Immers de bottelnek is in jou geval de 100Mb verbinding.
QOS op de Zyxel is alleen interessant in geval van VOIP.
Uit eerdere posts begreep ik dat HBO OD ook via VLAN4 loopt, is volgens mij niet handig omdat OD een onvoorspelbaare hoeveelheid data gaat genereren.
Tip voor Tweak, blokkeer voor 2 dagen HBO OD en kijk vervolgens of het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 11:26

Mr-D.

interpunctie? no hero here

even een opmerking voor ouders met meerdere stb's (althans bij mij)

als je op de slaapkamer het kinderslot verwijderd voor de pr0nzenders dan gebeurd dit ook op de andere stb's ik zeg wees gewaarschuwd
gaat zo ook een mail hierover naar tweak toe vind dit nl wel vreemd zou naar mijn mening toch niet mogen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:25
Mr-D. schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:16:

als je op de slaapkamer het kinderslot verwijderd voor de pr0nzenders dan gebeurd dit ook op de andere stb's ik zeg wees gewaarschuwd
gaat zo ook een mail hierover naar tweak toe vind dit nl wel vreemd zou naar mijn mening toch niet mogen
There, you said it! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

zag het nog niet in jouw wiki of hier staan vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Mr-D. schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:16:

Lijkt mij logisch. Het kinderslot staat op je Tweak ACCOUNT en niet op een STB. Dat is maar een 'dom' kastje dat met jouw account gegevens inlogt op Tweak en op basis van jouw account zaken wel of niet laat zien. Je STB bepaalt tenslotte ook niet of je wel of geen Premium kanalen of extra zender-pakketten kunt zien. Allemaal op je account ingesteld, en dat geldt dus ook voor wel of geen PIN-code op adult kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Laatst online: 05-06 08:16

Frenck

Home Assistant

DanielAlm schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:30:
Naar aanleiding van het gestotter van Sparql krijg ik van onze vrienden het volgende advies:

Om dit probleem te verhelpen verzoeken wij u de firmware van uw modem te updaten.
Deze kunt u downloaden en uitpakken op uw bureaublad.

http://download.valadis.nl/download/625/wQsRJUhvAVrSKq2gWGXF

Nadat u dit gedaan heeft kunt u de onderstaande instructies opvolgen om de firmware in te laden.

1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk onder het kopje maintenance op firmware upgrade
4. Druk onder het kopje upgrade firmware op choose file en selecteer het bin-bestand die u zojuist heeft uitgepakt op uw bureaublad.

Oftewel een update. Klopt overigens dat in mijn modem de versie aakl 4 is. Bijzonder dat dit niet gepusht is...
Ik heb gisteren een upgrade gedaan naar deze versie. Geheel zonder problemen. Alle instellingen zijn behouden gebleven. Ik zat op versie aakl4, nu dus 5.

Ben echt in eens verlost van een hele boel issue's met Sparql. Issue's dit ik had en nu kwijt ben:
  • "Geen verbinding met netwerk" issue bij het opstarten Sparql -> Gone
  • 9 van de 10 keer geen werkende TVGids -> Gone
  • HBO OD opstarten werkt regelmatig niet -> Gone
  • Überhaupt een film of serie kunnen afkijken op HBO OD zonder problemen -> Gone
  • Haperende beelden -> Verminderd. Van top irritatie terug naar 1 a 2 keer een hapering op een avond.
100% perfect is het nog allemaal niet. Zitten ook gewoon nog veel bugs in Sparql zelf, maar deze upgrade aan de Zyxel heeft voor mij in ieder geval veel goeds gebracht.

Thx DanielAlm for sharing!

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Frenck schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Ik heb gisteren een upgrade gedaan naar deze versie. Geheel zonder problemen. Alle instellingen zijn behouden gebleven. Ik zat op versie aakl4, nu dus 5.

Ben echt in eens verlost van een hele boel issue's met Sparql. Issue's dit ik had en nu kwijt ben:
  • Überhaupt een film of serie kunnen afkijken op HBO OD zonder problemen -> Gone
  • Haperende beelden -> Verminderd. Van top irritatie terug naar 1 a 2 keer een hapering op een avond.
100% perfect is het nog allemaal niet. Zitten ook gewoon nog veel bugs in Sparql zelf, maar deze upgrade aan de Zyxel heeft voor mij in ieder geval veel goeds gebracht.

Ik zou het vanavond wanneer de problemen zich echt voordoen nog maar eens een keer checken, of heb je dat afgelopen dagen al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Gisteren geen problemen gehad verder... althans zeker niet in de mate als ervoor...
HBO OD was voor mij een onmogelijkheid bijvoorbeeld (meer dan 5 min spelen van een film of serie en het was klaar). Nu kan ik gewoon normaal een film kijken.

Het is zeker nog niet haper vrij, maar het is nu in zoverre minder, dat ik in ieder geval niet de neiging krijg om die Sparql box helemaal naar de filistijnen te trappen :P (Lees: een paar kortstondige haperingen gehad, ongeveer 2 keer een paar seconden).

Uiteraard hoop ik dat het vanavond ook zo blijft. Laat het wel ff weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wat is jou woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Enschede (sorry, dat was idd handig om te vermelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Frenck schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:36:
Gisteren geen problemen gehad verder... althans zeker niet in de mate als ervoor...
HBO OD was voor mij een onmogelijkheid bijvoorbeeld (meer dan 5 min spelen van een film of serie en het was klaar). Nu kan ik gewoon normaal een film kijken.

Het is zeker nog niet haper vrij, maar het is nu in zoverre minder, dat ik in ieder geval niet de neiging krijg om die Sparql box helemaal naar de filistijnen te trappen :P (Lees: een paar kortstondige haperingen gehad, ongeveer 2 keer een paar seconden).

Uiteraard hoop ik dat het vanavond ook zo blijft. Laat het wel ff weten :)
Ok, wacht je reactie dan belangstellend af.
Ik heb namelijk niet het idee dat dit door geleverde apparatuur veroorzaakt wordt maar netwerk gerelateerd is(capaciteits issue Almere/Enschede).
Zit je aangesloten in een van de twee steden of daarbuiten?
Schijnt namelijk een hoop uit te maken of je op het eigen netwerk van Tweak (Almere/Enschede) aangesloten bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Inderdaad, volgens mij legt het ook niet aan de apparatuur.
Bij mij werkt alles zeer goed. (Almere)
Geen problemen met hbo od.
Geen problemen met verbinding netwerk oid.

Alleen hebben wij de powerpoint precentatie tussen 20:30 tot 22:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Ik ben bezig met de inzet van OpenWRT op een WNDR3700 in mijn netwerk ipv het ZyXEL apparaat.

Nu heb ik de configs van machuidel gebruikt en krijg ik op zowel WAN en IPTV keurig een IP adres. Echter moet ik een static route toevoegen naar 185.6.48.0 begrijp ik, met als gateway het ip nummer van de server waarvan ik het DHCP adres gekregen heb.

Hoe kom ik daar achter?

De ARP tabel op de router heeft deze informatie blijkbaar niet (arp geeft alleen 192 adressen). Iemand nog een idee?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Haay schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Lijkt mij logisch. Het kinderslot staat op je Tweak ACCOUNT en niet op een STB. Dat is maar een 'dom' kastje dat met jouw account gegevens inlogt op Tweak en op basis van jouw account zaken wel of niet laat zien. Je STB bepaalt tenslotte ook niet of je wel of geen Premium kanalen of extra zender-pakketten kunt zien. Allemaal op je account ingesteld, en dat geldt dus ook voor wel of geen PIN-code op adult kanalen.
wat jij typt klopt precies dat weet ik ook wel maar het zou niet zo moeten zijn je kan dit nl makkelijk op een macadress eruit kunnen filteren net zoals je thuis met je eigen router ook doet met bv een kinderfilter tijdsregeling what-ever en ik gaf deze opmerking ook zodat andere mensen daar dan ook bewust van zijn

maar goed vind ik het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Haay schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Wat dan weer vreemd vind dat als de stb wordt gereboot hij zijn settings kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cidolfas schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:32:
Ik ben bezig met de inzet van OpenWRT op een WNDR3700 in mijn netwerk ipv het ZyXEL apparaat.

Nu heb ik de configs van machuidel gebruikt en krijg ik op zowel WAN en IPTV keurig een IP adres. Echter moet ik een static route toevoegen naar 185.6.48.0 begrijp ik, met als gateway het ip nummer van de server waarvan ik het DHCP adres gekregen heb.

Hoe kom ik daar achter?

De ARP tabel op de router heeft deze informatie blijkbaar niet (arp geeft alleen 192 adressen). Iemand nog een idee?
Ik ken openwrt niet maar normaal wordt dit wel ergens door de dhcpclient opgeslagen. Het is namelijk nodig voor de dhcp refresh Misschien ergens in de log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik had bij UPC vele kanalen met Dolby Digital geluid, bij tweak zie ik veelal PCM streams...klopt dit of moet ik een instelling veranderen hiervoor? IK zie enkele zenders wel met DD stream, maar ik zou verwachten dat ze bijna allemaal (zeker de NL'se) dit ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:16
als ik het tv kastje aanzet krijg ik eerst de melding dat hij geen verbinding kan maken. wanneer ik hier 10 minuten op ga wachten kan ik soms opnieuw proberen drukken en daarna heb ik tv.
ik gebruik momenteel extres nog de ZyXel. VOD nog geen keer zien werken, opnemen ook maar een enkele keer.(almere)

Goed.. nu firmware 5 erop, lijkt beter. nog geen VOD maar ik vraag me af of ik dat op elk kanaal kan oproepen. iemand hier een idee over.

[ Voor 18% gewijzigd door Paradox op 17-08-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
TrailBlazer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:31:
Wel interessant dat hbo ook problemen geeft bij veel downloaden. Dus de algemen problemen 's avonds is puur een capaciteitsissue. Dat zal wel niet eenvoudig op korte termijn op te lossen zijn :(
Ik woon ook in Almere en heb totaal geen last van dia shows, op geen enkel tijdstip op de dag. Echter zit ik nog op een oud netwerk (ik woon precies in een gebied in Almere wat niet op Tweak's eigen netwerk aangesloten kan/wil worden), maar ben wel over op Sparql.

Ik zou ook verwachten dat het aan hun nieuwe netwerk ligt.
basd123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Ik heb nagenoeg dezelfde configuratie. Heb de wifi op de zyxel uit en de Apple airport extreme op de wan poort in bridge mode achter de zyxel. NAT poorten en firewall rules weer aangemaakt op de zyxel. Alles loopt prima. Geen vertraging o.i.d.
Vandaag nog een keer aan het knutselen geweest met de Airport Extreme, nu niet meer achter de ZyXEL maar achter mijn eigen OpenWRT WNDR3700.

Precies hetzelfde probleem! Ik heb de Extreme al een hard reset gegeven en opnieuw ingesteld: zelfde resultaat.

Als ik de Extreme in bridge mode zet doet hij het bekabeld prima, maar als ik met wifi een connectie wil maken accepteert hij mijn wifi wachtwoord niet.

Trek ik de WAN kabel uit de Extreme kan ik gewoon nog een keer op enter drukken (dus met hetzelfde wachtwoord, type niets nieuws in) wel inloggen. Uiteraard kan ik dan niet internetten en krijg ik geen DHCP adres, maar wifi connect dan prima.

Zet ik de Extreme op "DHCP + NAT" kan ik ook gewoon inloggen met de WAN kabel er in (maar heb ik dubble nat, meh!) en internetten.

Enig idee wat er fout kan gaan met de bridge modus van de Extreme?

[ Voor 20% gewijzigd door Cidolfas op 17-08-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615034

Voor wie de upgrade van de Zyxel naar AAKL.5 heeft gedaan en weer terug wil naar een eerdere versie, bijvoorbeeld omdat er problemen zijn ontstaan met het DMZ:

Houd het resetknoptje langer ingedrukt, 30-40 seconden. De Zyxel herstelt dan zijn firmware naar de oorspronkelijke versie (AAKL.0)

Je kunt daarna nog de AAKL.4(b2) installeren, deze vind je hier: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.msg261936 (let op: is een beta versie, maar deze werkt prima)

Daarna moet je wel nog even handmatig de VLAN id's en de statische route voor IPTV en je SIP gegevens toevoegen (neem over van je huidige configuratie). Deze worden dan namelijk niet meer gepushed door Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:25
Ik heb geen problemen met TV, is het dan verstandig om de upgrade van de zyxel firmware te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:09
Cidolfas schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:38:
[...]

Ik woon ook in Almere en heb totaal geen last van dia shows, op geen enkel tijdstip op de dag. Echter zit ik nog op een oud netwerk (ik woon precies in een gebied in Almere wat niet op Tweak's eigen netwerk aangesloten kan/wil worden), maar ben wel over op Sparql.

Ik zou ook verwachten dat het aan hun nieuwe netwerk ligt.

[...]

Vandaag nog een keer aan het knutselen geweest met de Airport Extreme, nu niet meer achter de ZyXEL maar achter mijn eigen OpenWRT WNDR3700.

Precies hetzelfde probleem! Ik heb de Extreme al een hard reset gegeven en opnieuw ingesteld: zelfde resultaat.

Als ik de Extreme in bridge mode zet doet hij het bekabeld prima, maar als ik met wifi een connectie wil maken accepteert hij mijn wifi wachtwoord niet.

Trek ik de WAN kabel uit de Extreme kan ik gewoon nog een keer op enter drukken (dus met hetzelfde wachtwoord, type niets nieuws in) wel inloggen. Uiteraard kan ik dan niet internetten en krijg ik geen DHCP adres, maar wifi connect dan prima.

Zet ik de Extreme op "DHCP + NAT" kan ik ook gewoon inloggen met de WAN kabel er in (maar heb ik dubble nat, meh!) en internetten.

Enig idee wat er fout kan gaan met de bridge modus van de Extreme?
Zit de ip range van je airport in dezelfde range als de zyxel?
dus 192.168.1.* anders eens in de 192.168.10.* zetten ofzo, dan kun je van dit soort vage dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik kom er net achter dat VMG8324-B10A wachtwoorden bijzonder slecht onthoud:
  • Als je een firmware upgrade doet en je had een complex wachtwoord: inloggen kan niet meer
  • Als je een lang wachtwoord had (>20 tekens) dan kan je na de upgrade niet meer inloggen omdat er een limiet op van 20 tekens op het wachtwoord is gezet
  • Terugzetten van de configuratie backup heeft geen zin als een lang wachtwoord had of er andere tekens in gebruikt: je wachtwoord wordt dan niet meer herkend
Dus hou een basis wachtwoord aan als je een upgrade gaat doen of een configuratie backup maakt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:47:
Waarop basseer je dat dan want ik heb exact dezelfde problemen met beeld wat stopt en geluid wat doorloopt. Ook de melding van tweak heeft het nergens over alleen enschede en almere
Op wat Tweak zelf aangeeft:
Update 15 augustus 15:30

1: Haperend beeld op televisie

De afgelopen paar dagen zijn er drie problemen opgedoken die structureel blijken te zijn en waar we met man en macht aan werken.

Klanten geven aan dat hun televisiebeeld stottert, terwijl het geluid gewoon doorgaat. Dit speelt enkel in Almere en Enschede.
Ditzelfde gebeurt bij video on demand uitzendingen. Heel het land, met name HBO On Demand.
Bepaalde zenders blijven zwart. Dit gebeurt sporadisch en vooral buiten Almere en Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ns1207 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:24:
[...]

Zit de ip range van je airport in dezelfde range als de zyxel?
dus 192.168.1.* anders eens in de 192.168.10.* zetten ofzo, dan kun je van dit soort vage dingen krijgen.
Ik heb nu IGMP snooping aangezet op de Airport Extreme... dit gaf een werkbare situatie. Toen ik het netwerk wilde extenden met een Express ging de boel weer plat.

In bridge mode geeft de Extreme geen adressen uit toch? Requests gaan door de Extreme naar de ZyXEL die de adressen uitgeeft. De Extreme zit in dezelfde range als de ZyXEL (krijgt ook een DHCP adres).

Krijg ik niet juist problemen als ik de Extreme uit de range van de ZyXEL haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
JP1980 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:18:
Ik heb geen problemen met TV, is het dan verstandig om de upgrade van de zyxel firmware te doen?
Ik heb altijd de stelling: als alles goed werkt, dan overal van afblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Dia voorstelling in Leeuwarden prut ding sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

[ #DFM-65341-611]: Kinderslot
Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. Het is helaas niet mogelijk om 1 box anders in te stellen dan de andere. De boxen zijn allemaal geregistreerd op het zelfde abonnementsnummer. De aanpassingen die u dan ook maakt gelden voor alle boxen. Ik denk dat de beste oplossing is dat als u de zenders wilt bekijken u de code invoert, zo weet u zeker dat de kinderen dit niet zullen kijken.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
gaan ze dus ook niet veranderen was er ook al bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Laatst online: 13-06 19:02
pd5lwd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:07:
Dia voorstelling in Leeuwarden prut ding sparql
Vreemd geen enkel probleem hier in Techum-Leeuwarden, sinds oplevering nog geen 'dia voorstelling' gehad los van de bekende abox-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Na vier avonden problemen gehad te hebben met stotterend beeld, gaat het tot nu toe goed.
Nog geen problemen gehad.
Zou tweak de problemen opgelost hebben?

Ik heb wel de firmware van de Zyxel geupdate naar versie 5
Hoe gaat het bij jullie in Almere en Enschede?
Hebben jullie nog last?
Hopelijk juich ik niet te vroeg want de avond is nog vroeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mmm, ik klik op versturen en de haperingen beginnen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Hier om exact 20:45 de eerste stotterringen alweer waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:04
Yep, misschien omdat het zondag is schakelen mensen later de tv in. Sparql in Enschede weer vrolijk aan het stotteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben bang dat dit niet verlopig niet opgelost kan worden
We zullen zo nogwel een aantal avonden zitten.
Hopelijk geeft tweak morgen meer duidelijkheid hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
kemley schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:57:
Hier om exact 20:45 de eerste stotterringen alweer waargenomen.
hier (drechtsteden) ook zelfde tijdstip, HBO OD
film maar weer uitgezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Cidolfas schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Ik heb nu IGMP snooping aangezet op de Airport Extreme... dit gaf een werkbare situatie. Toen ik het netwerk wilde extenden met een Express ging de boel weer plat.

In bridge mode geeft de Extreme geen adressen uit toch? Requests gaan door de Extreme naar de ZyXEL die de adressen uitgeeft. De Extreme zit in dezelfde range als de ZyXEL (krijgt ook een DHCP adres).

Krijg ik niet juist problemen als ik de Extreme uit de range van de ZyXEL haal?
Ik denk dat ik er uit ben (ben nu al een half uurtje stabiel)

De Apple Airport Extreme heeft support voor IGMP snooping, wat er voor zorgt dat je wireless niet geflood wordt met multicast verkeer. De Airport Express die ik heb (oude versie), heeft dat niet.

Gevolg: de Express gaat op z'n plaat door het multicast verkeer.

Oplossing: IGMP Snooping op de tussenliggende switches geactiveerd.

Het multicast verkeer komt nu alleen nog aan op de porten waar ook de STB's op zitten en niet op de andere (waar de Airport Extreme en Express op zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Laatst online: 02-06 15:13
70one schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:31:
[...]

Vreemd geen enkel probleem hier in Techum-Leeuwarden, sinds oplevering nog geen 'dia voorstelling' gehad los van de bekende abox-problemen.
Leeuwarden is bestaande KPN gebied. Alleen Almere en Enschede zitten op Tweak netwerk. Deze laatste geeft problemen mbt capaciteit op Sparql. Als je problemen in KPN gebied hebt, zal het toch hoogstwaarschijnlijk aan je eigen randapparatuur of instellingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik weet even niet wat ik moet. Ik zit namelijk met het volgende probleem.

Morgen komen ze m'n genexis vervangen en ben ik over op sparql. Dit terwijl ik nu alles lekker heb draaien, en nergens last van heb, en weet dat ik morgenavond dus hoogstwaarschijnlijk niet meer fatsoenlijk tv kan kijken. Ik moet dan mijn router gaan vervangen, stb's gaan vervangen, het netwerk opnieuw inrichten, etc.. Terwijl dat wat ik er voor terug ga krijgen van dusdanige kwaliteit is dat het onbruikbaar is. Dit geeft mij een erg naar gevoel. En ik ben er druk mee, ik ben mijn goed werkende verbinding kwijt en betaal daarnaast ook nog een meer.

Met de wetenschap van nu is het gewoon erg onverstandig over te stappen op sparql. Als consument ga ik er op alle vlakken op achteruit, en er is geen weg terug. Eigenlijk zou Tweak mij deze verbinding moeten laten behouden totdat alle problemen opgelost zijn. Dat geldt overigens voor alle klanten die nog over moeten. Deze kunnen ze beter even laten voor wat het is.

Nu kan ik volgens KPN per direct op hun netwerk aangesloten worden. Dit omdat Tweak nooit mijn nieuwbouw-glasvezelverbinding heeft aangemeld als 'in gebruik', en mijn adres dus als 'vrije verbinding' in het systeem staat. Kan ik de monteur die voor morgen gepland staat nog tegenhouden, of moet ik maar meewerken aan mijn eigen 'teleurgang'? Ik had er in het begin zin in gekregen over te stappen, maar nu weet ik dat ik morgen met tegenzin mijn netwerk overhoop moet gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dat is ook iets wat ik niet snap.
Mensen worden overgezet terwijl er nog behoorlijke problemen zijn.
Lijkt mij vriendelijker voor iedereen als tweak met de migratie verlopig stopt zodat eerst de problemen opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:41
De KPN is ook niet alles en mogelijk duurder.
Als ik nu weer voor de keus zou staan... zat ik elders.. maar goed het is allemaal niet slecht alleen de tv is nu even net niet.
Overdag is het prima. Ik mis zelf het opnemen net als bij ziggo.. maar zo zal het wel nooit worden.

Tweak zal gaan voor klik en op nemen ipv herhaling opnemen of datum tijd opnames. Dit zou echt markt waarde zijn. Apps ect boeit me niet tenzij je deze nodig hebt voor opnames.

Eerst maar normale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13
suizer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:07:
[...]
hier (drechtsteden) ook zelfde tijdstip, HBO OD
film maar weer uitgezet :(
Yup, hier ook vanaf 20:45 HBO OD af en toe haperingen tot een ware powerpoint rond 21:00 uur. :'(
Gelukkig was de aflevering vlak daarna afgelopen. Vervolgens het journaal (NPO gemist) ook regelmatig haperend.
(KPN gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
We zijn hier inmiddels weer naar een dia/PowerPoint voorstelling a/h kijken.
Nu bijna 2 maanden verder heb ik niet de indruk dat deze organisatie zich focust op probleem oplossing.
Er wordt vooralsnog voornamelijk op het uitrollen gefocust met een beetje symptoom bestrijding ernaast als zoethoudertje.
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat dit zoals ik al eerder had aangegeven niet snel op te lossen is
Diep triest en begin er schoon genoeg van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 20:37

renedepe

wheeeeelp!!!

Ben ik nou gek of is er geen RTL gemist en SBS gemist op die Sparql box???

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
kemley schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:43:
We zijn hier inmiddels weer naar een dia/PowerPoint voorstelling a/h kijken.
Nu bijna 2 maanden verder heb ik niet de indruk dat deze organisatie zich focust op probleem oplossing.
Er wordt vooralsnog voornamelijk op het uitrollen gefocust met een beetje symptoom bestrijding ernaast als zoethoudertje.
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat dit zoals ik al eerder had aangegeven niet snel op te lossen is
Diep triest en begin er schoon genoeg van te krijgen.
Ga ervan uit dat ze het echt proberen op te lossen, ik denk dat dit gewoon de volgende fase is om tot een product te komen. Ik gok dat Tweak zelf op het punt is aangeland dat ze dachten dat het werkte en dat ze nu actief met de klanten in de weer gaan om te kijken wat er allemaal nog niet werkte.

Toevallig vandaag nog iemand met een UPC horizon box gesproken, als je dat hoort dan denk ik dat Tweak nog steeds mogelijkheden heeft om te laten zien dat het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hahaha ik ben net op de upc site aan het kijken of dat voor mij een mogelijkheid is.
Geen goed idee dus???

Opzich ben ik best tevreden met tweak
Maar de televisie is gewoon waardeloos.
Ik zit er van dag 1 op.
Ook rond het wk was het drama (lees niet te kijken)
Begin er nu wel een beetje klaar mee te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Is het ook bekend dat het toetsenbordje achterop de afstandsbediening nog niet werkt?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 18:47
renedepe schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:52:
Ben ik nou gek of is er geen RTL gemist en SBS gemist op die Sparql box???
Sparql bied alleen 'uitzending gemist (ned1, ned2 en ned3) aan, zie site van Sparql

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10

hullemah

hullie

Als ik dit zo allemaal lees,kan ik mijn haren wel uit mijn hoofd trekken.Ga aanstaande woensdag over van xs4all glas naar tweak glas,xs4all 1 jaar ellende met opnemen gehad en nog heb,wil tweak voordeel van de twijfel geven,xs4all is het ondergeschikte broertje van KPN en als je problemen hebt,vecht je tegen een letterlijke muur,wat een ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Frenck schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Hele avond haperingen met HBO OD, maar na deze update nog geen enkele hapering gezien! _/-\o_

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
joop99 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:00:
[...]

Ga ervan uit dat ze het echt proberen op te lossen, ik denk dat dit gewoon de volgende fase is om tot een product te komen. Ik gok dat Tweak zelf op het punt is aangeland dat ze dachten dat het werkte en dat ze nu actief met de klanten in de weer gaan om te kijken wat er allemaal nog niet werkte.

Toevallig vandaag nog iemand met een UPC horizon box gesproken, als je dat hoort dan denk ik dat Tweak nog steeds mogelijkheden heeft om te laten zien dat het beter kan.
Ik gok dat ze precies weten wat er schort aan dit product en dat ze er nu achter komen dat het behoorlijk onderschat is, ze niet de middelen en mankracht hebben zodat het ze inmiddels boven het hoofd uitgroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 16:20
kemley schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:45:
[...]

Ik gok dat ze precies weten wat er schort aan dit product en dat ze er nu achter komen dat het behoorlijk onderschat is, ze niet de middelen en mankracht hebben zodat het ze inmiddels boven het hoofd uitgroeit.
Heeft de leverancier van Tweak zich "vergist" (ABOX?) of Tweak, gelukkig kijk ik niet zoveel TV, heb er dus nagenoeg geen last (Almere) van. Als gebruiker heb ik natuurlijk te maken met Tweak, maar Tweak heeft te maken met de leverancier van "hun oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:48
Hier in Nijkerk geen haperingen in de tv streams, maar wel in de HBO on demand. Gisteravond helaas toch een aantal haperingen gehad tijdens Game of Thrones. Het lijkt overigens wel beter te zijn dan een aantal dagen geleden, want toen was het bijna niet te kijken. Hopelijk lost Tweak dit snel op en kunnen we gaan genieten van een ongestoorde stream..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 10:24
rob2011 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:28:
De KPN is ook niet alles en mogelijk duurder.
Als ik nu weer voor de keus zou staan... zat ik elders.. maar goed het is allemaal niet slecht alleen de tv is nu even net niet.
Overdag is het prima. Ik mis zelf het opnemen net als bij ziggo.. maar zo zal het wel nooit worden.

Tweak zal gaan voor klik en op nemen ipv herhaling opnemen of datum tijd opnames. Dit zou echt markt waarde zijn. Apps ect boeit me niet tenzij je deze nodig hebt voor opnames.

Eerst maar normale tv.
Stap zelf nu over naar KPN en ze zijn goedkoper dan tweak + alle service die je kan verwachten.
leuk voordeel is dat mijn vriendin Hi telefoon heeft dus zij krijgt dubbele MB's en belminuten en als TV krijgen we het + pakket gratis er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:41
Goedkoper in de zin niet het zelfde. 5mb up. Als je de internet verbinding niet gebruikt kan dit een oplossing zijn. Basic is 59 euro. Opname pakket ziet er wel goed uit.

Ik stap mogelijk over naar ziggo tv Basic als dit zo blijft. 18euro en tv van tweak laat ik dan gewoon doorlopen denk ik. is 9 euro korting maar moet mogelijk downgrade kosten betalen en dan weer upgrade kosten. is dus net zo duur als alleslaten doorlopen. maar goed kijk het aan tot september. en wie weet komen ze ook nog met wat korting wegens ongemak.

bv tweak geen tv kosten tot eind 2014!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
Hans_18T schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:15:
[...]

Heeft de leverancier van Tweak zich "vergist" (ABOX?) of Tweak, gelukkig kijk ik niet zoveel TV, heb er dus nagenoeg geen last (Almere) van. Als gebruiker heb ik natuurlijk te maken met Tweak, maar Tweak heeft te maken met de leverancier van "hun oplossing".
Het grappige is dat de entone box van Vodafone (kamai 5x toch?) een zwakkere SoC bevat als de abox van Tweak. Als je de verhalen leest dan lijken ze een load issue te hebben maar wat dat is? Netwerk (en welk deel dan), onder dimensionering/slecht presteren van servers? Software issues?
Dergelijke problemen opsporen en oplossen is lastiger als hier soms gesuggereerd wordt (zeker als het aantal schakels hoog is, dan ben je snel maanden kwijt ook al heb je "onbeperkte" resources). Als je iets dergelijks in productie zet zit je denk ik snel op 3/4 maanden voor het echt lekker draait.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 18-08-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vorkie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:30:
[...]

Op wat Tweak zelf aangeeft:

[...]
apart en ook gewoon onjuist want ik heb op hetzelfde moment als de mensen in Almere en Enschede problemen. Volgens mij ben ik ook niet de enige. Ik heb ook een test gedaan over mijn switches heen en nul pakketverlies als ik 65000 pings stuur.

Daarnaast heb ik heel sterk het idee Tweak/Cambrium/Sparql gewoon niet de mensen in huis heeft deze problemen op te lossen. Ik ken wat mensen die hebben gewerkt aan het televisie platform van KPN en kan dus wel een beetje in schatten wat er nodig is voor zo'n platform. Dat is gewoon wat complexer dan ISP'tje spelen. Een ISP netwerk is gewoon stapeltje routers/switches/firewalls/servers met allemaal volledig uigedachte protocollen. Veel minder greenfielding dan een nieuw IPTV platform op zetten.

Je hebt veel meer afhankelijkheden en verschillende platformen die je tot een werkend geheel moet smeden.

[ Voor 42% gewijzigd door TrailBlazer op 18-08-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Gisterenavond ook tv gekeken. Wegens haperingen op Veronica wat aan het zappen geweest. Het viel mij op dat de ene zender perfect werkte, bij de andere het beeld haperde en van weer een andere geheel niets kwam (beeld nog geluid). Ook niet na enkele (minstens 30) seconden.

Zoals TrailBlazer al schreef, pingen gaat perfect. Ook de rest van mijn netwerk en voip werken gewoon door. Het lijkt eerder een Tweak-server of een source (ontvangen stream van bv Veronica) probleem.

Is er een handige programmeur die een website maakt met inlog waar snel gemeld kan worden naar welke zender, waar de storing is, je kijkt en die jouw regio bijhoudt? Wellicht dat het voor Tweak / Sparql wat makkelijker wordt om het euvel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Zie net dat de Tweak migratie pagina helemaal leeg is..hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Laatst online: 30-11-2018
bvsteyn schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:32:
Zie net dat de Tweak migratie pagina helemaal leeg is..hmm...
Je bedoelt de pagina waar alle opmerkingen /aanpassingen in staan? Die is bij mij gewoon zichtbaar. Ook na een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Cidolfas schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat ik er uit ben (ben nu al een half uurtje stabiel)

De Apple Airport Extreme heeft support voor IGMP snooping, wat er voor zorgt dat je wireless niet geflood wordt met multicast verkeer. De Airport Express die ik heb (oude versie), heeft dat niet.

Gevolg: de Express gaat op z'n plaat door het multicast verkeer.

Oplossing: IGMP Snooping op de tussenliggende switches geactiveerd.

Het multicast verkeer komt nu alleen nog aan op de porten waar ook de STB's op zitten en niet op de andere (waar de Airport Extreme en Express op zitten).
Te vroeg gejuicht.. Ik had wifi nog uit staan op de Express. Toen ik deze aanzetten klapte het netwerk wat opgezet werd door de Extreme en Express er weer uit. Als ik weer connectie wil maken geeft hij weer aan dat mijn wifi wachtwoord fout is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55
De AAKL.5 werkt bij mij prima echter na de upgrade werkten mijn NAT rules niet meer. Deze moest ik in de configuratie openen -> ok en toen werden ze weer actief.

Een ander ding is (ook al met de vorige firmware) dat de tab LAN Setup in Network Setting->Home Networking niks doet. Valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
efa2008 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

Je bedoelt de pagina waar alle opmerkingen /aanpassingen in staan? Die is bij mij gewoon zichtbaar. Ook na een refresh.
Vanochtend was ie echt leeg hoor..maar inmiddels werkt de site weer idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Als ik wil updaten naar aakl 5 moet ik dan nog iets specifieks aan settings overnemen of staan deze al voor geconfigureerd? Ik neem aan dat ik Wireless etc en de vaste ipadressen wel weer met het handje moet inkloppen?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 10:24
rob2011 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:10:
Goedkoper in de zin niet het zelfde. 5mb up. Als je de internet verbinding niet gebruikt kan dit een oplossing zijn. Basic is 59 euro. Opname pakket ziet er wel goed uit.

Ik stap mogelijk over naar ziggo tv Basic als dit zo blijft. 18euro en tv van tweak laat ik dan gewoon doorlopen denk ik. is 9 euro korting maar moet mogelijk downgrade kosten betalen en dan weer upgrade kosten. is dus net zo duur als alleslaten doorlopen. maar goed kijk het aan tot september. en wie weet komen ze ook nog met wat korting wegens ongemak.

bv tweak geen tv kosten tot eind 2014!
Ja die 5 mb is als je basis neemt, doe je uitbreiding naar glasvezel is het 100/100.
Totaal incl opnamen pakket na de eerste 6 mnd 57,50.

Ja dan heb je geen HBO, maar dat vindt ik zelf ook niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 15:13
Cidolfas schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:43:
[...]

Te vroeg gejuicht.. Ik had wifi nog uit staan op de Express. Toen ik deze aanzetten klapte het netwerk wat opgezet werd door de Extreme en Express er weer uit. Als ik weer connectie wil maken geeft hij weer aan dat mijn wifi wachtwoord fout is :(
Ik zou in de tussenliggende switch de multicast table even bekijken. Wellicht biedt dat inzichten.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
proditaki schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:46:
[...]

Ik zou in de tussenliggende switch de multicast table even bekijken. Wellicht biedt dat inzichten.
Theorie is dat de Express toch geflood wordt door multicast pakketjes? Ik heb de kabel die de Express in gaat na de crash in mijn laptop gestoken en gezocht naar multicast pakketten met:

code:
1
sudo tcpdump -i en0 -s0 -vv net 224.0.0.0/4

Daar kwam wel iets voorbij maar niet schrikbarend veel (als in meerdere pakketten per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
NovapaX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Nee, in principe niet, maar is ook niet nodig.
Als ik het wel zou willen zou ik een segment (vlan) aan kunnen maken op mijn switch voor de STB's, de zyxel in hetzelfde subnet IP-adressen als mijn eigen router uit laten delen en de NAS deel laten uitmaken van zowel het TV als het Internet vlan op mijn switch.

Maar de oplossing die ik nu heb komt eigenlijk omdat ik mijn eigen router wilde houden (vanwege automatische portforwarding en andere features) maar die ondersteund geen vlans.
Dus nu heb ik beide routers gewoon aan het internet geknoopt en krijgen ze allebei een eigen publiek IP-adres van de servers van Tweak/Cambrium
Maar DIT is interressant! Het zou een mooie oplossing zijn voor mensen die wel gewoon eigen router willen blijven gebruiken voor hun eigen netwerk, maar om wat voor reden dan ook dat niet kunnen doen.

Waarchijnlijk loop ik het risico een onwijse noob-vraag te stellen nu, maar.. Zijn er nog speciale vereisten voor de switch nodig hiervoor? Van het weekend getest met een domme switch direct op de genexis, maar het link-led ging niet eens branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Gisteren geen geluid bij SBS6, andere zenders deden het wel. Meer mensen met dit probleem.

De radio knop werkt ook niet, heel irritant toen ik vrijdag de radio op wilde zetten met een feestje. Is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
bvk1983 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:21:
Gisteren geen geluid bij SBS6, andere zenders deden het wel. Meer mensen met dit probleem.

De radio knop werkt ook niet, heel irritant toen ik vrijdag de radio op wilde zetten met een feestje. Is daar al een oplossing voor?
Nee, maar ook even de TV aan en via Menu naar Radio gaan.
Let op, ook zappen werkt niet op de radio, behalve dan weer via de TV met de gids.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 20:16
DiGyPh0 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:36:
[...]

De STB zit rechtstreeks op de Zyxel. UTP bekabeling is vervangen en was ook het probleem niet evenals de HDMI kabel.
Vanmorgen met een nieuw toegestuurde STB geprobeerd, wat hetzelfde zwarte beeld geeft (met uizondering van de OSD net als de eerste STB). Vrijdagochtend komt er iemand op locatie de boel fixen/bekijken.
En opgelost? Mijn schoonouders hebben namelijk het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
rsvmark schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:04:
[...]

Het lijkt nu een storm in een glas water...
Ik krijg een nieuwe Zyxel omdat de WAN poort stuk zou zijn.... komt vrijdag binnen als het goed is.
Verbaas me alleen dat er zo makkelijk gezegd wordt dat je dan maar 2,5 week zonder verbinding zou komen zitten en hoe vaak ze zichzelf wel niet tegenspreken als het gaat om troubleshooten |:(
Nou zal ik dan maar eens wat positiefs brengen.

Nadat ik vrijdag een nieuwe Zyxel binnen kreeg werkt alles eigenlijk prima out of the box.
Sterker nog ik was niet thuis en mijn vriendin heeft de Zyxel aangesloten en geconfigureerd _/-\o_
Behalve de bekende problemen van de STB heb ik nergens last van (geen haperingen of reboots e.d.).
Beeld is goed, internet net zo snel als voorheen (100/100) en ook als ik vol aan het downloaden ben zie ik geen haperingen op de tv.

Tot nu toe ben ik happy!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612673

Vandaag op advies van tweak zyxell reset. Nou bleef ie mooi in hangen. Van alles geprobeerd niets werkt als ik hun adviezen opvolgde. Toen kreeg ik advies versie 5 firmware te installeren. Is maar klein filetje werd me gezegd. Leuk downloaden als je ewen inet hebt en is maar 22 mb. Grmble.
Tijdens downloaden contact maken met router, nou mooi niet router webpage kwam niet op.

Dus weer gebeld en toen nieuwe op laten sturen. Maar tja je hebt een avond geen tv of internet wat doe je dan zelf freubellen. Router herstart zonder inet kabel et voila ik kom me router benaderen.
Inet kabel in glasvezel modem ip renewed alles deed het weer. Tot ik upgrade deed naar versie 5 firmware bleef de zyxell weer hangen. Herstart zpnder verbinding met modem en hij doet het weer.
Url voor firmware:
http://download.valadis.nl/download/625/wQsRJUhvAVrSKq2gWGXF

Lampjes op modem nog steeds oranje mmaar het werkt. Helpdesk tweak? Zoals gewoonlijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612673

Oja heeft iemand een iedee waarom tweak in 8 dagen 168 keer de config moet aanpassen doormiddel van het tr-069 protocol?
Pagina: 1 ... 81 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.