Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.283 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
Vorkie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:58:
Ik kan gewoon met het toetsenbord intikken bij uitzending gemist?

Toevallig het slotje vergeten in te drukken?
Heb het gisteravond nog eens geprobeerd. Bij Uitzending Gemist, bovenaan Zoeken kiezen. Daarna kan ik echt alleen maar de numerieke toetsen gebruiken. Na unlocken van het volledige toetsenbord, brandt het slot-lampje netjes als ik een letter indruk, maar er verschijnt niets in de zoekbox op het scherm.

Overigens viel me nog op dat backspace in de zoekbox niet werkt. Althans, de letters verdwijnen wel, maar zodra je een nieuwe letter invoert (via de numerieke toetsen), verschijnt de tekst weer die je net had verwijderd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
goldvinger schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:34:
Sinds half elf geen problemen meer.
Het probleem doet zich bij mij de laatste 3 avonden tussen 20:30 en 22:30 voor
Maar vanavond was het het ergst
Dit lijkt bij mij ook het geval. Kijk nu met veel plezier naar HBOOD...

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Meer mensen problemen met een slecht reagerende afstandsbediening?

Af en toe gebeurt er niks als ik een toets indruk. Het LED'je brandt dan ook maar heel zwakjes. De toets iets harder indrukken werkt dan (en de LED begint weer fel te branden). Daarna werkt hij weer even, maar een paar minuten later kan het zomaar weer raak zijn.

Batterijen al gecheckt, zijn in orde. Kan me ook niet voorstellen dat die nu al leeg zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztegeman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 14:04
Sparql @ Enschede Noord-Oost, gisteren ook problemen met ernstig haperend beeld.

Vandaag gebeld, "Dit zou opgelost moeten zijn met de nieuwe firmware, heeft u er dan nog steeds last van?"
Het leek alsof ik een onbekend probleem meldde.

Ander probleem: DMZ of NAT>Applications werken niet meer na reboot van modem.
"probeert u eens port forwarding"
Nu eindelijk VPN aan de praat door GRE ingesteld via ACL, na lang zoeken. Ik denk niet dat de gemiddelde gebruiker dit lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ztegeman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:30:
Sparql @ Enschede Noord-Oost, gisteren ook problemen met ernstig haperend beeld.

Vandaag gebeld, "Dit zou opgelost moeten zijn met de nieuwe firmware, heeft u er dan nog steeds last van?"
Het leek alsof ik een onbekend probleem meldde.

Ander probleem: DMZ of NAT>Applications werken niet meer na reboot van modem.
"probeert u eens port forwarding"
Nu eindelijk VPN aan de praat door GRE ingesteld via ACL, na lang zoeken. Ik denk niet dat de gemiddelde gebruiker dit lukt.
Ik denk ook niet dat de gemiddelde gebruiker weet hoe je een VPN opzet.. of uberhaupt gebruik wil maken van forwarding

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztegeman
proditaki schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:32:
[...]
Ik denk ook niet dat de gemiddelde gebruiker weet hoe je een VPN opzet.. of uberhaupt gebruik wil maken van forwarding
True.
Maar het is wel irritant als je een spelletje wil hosten of een website hebt en na een reboot deze niet meer werkt, terwijl de regel nog steeds 'actief' lijkt te zijn maar dan kapot is.

EDIT: Dit is dus met de laatste firmware

[ Voor 6% gewijzigd door Ztegeman op 15-08-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ztegeman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

True.
Maar het is wel irritant als je een spelletje wil hosten of een website hebt en na een reboot deze niet meer werkt, terwijl de regel nog steeds 'actief' lijkt te zijn maar eigenlijk niet werkt.
O dat sowieso.
Dergelijke ergernissen (en het feit dat je met groen de Experiabox had) zijn ook de reden dat ik mijn eigen hardware gebruik.. nergens last van :)

edit: naja alleen van de Sparql box dan

[ Voor 4% gewijzigd door proditaki op 15-08-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztegeman
Ik had ook Tweak Groen en een Microtik router, erg fijn. Maar ik ben er nog niet aan toegekomen deze opnieuw in te stellen. Heeft iemand een config file voor de microtik routerboard?

Overigens wel fijner praten met de helpdesk als je de standaard modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
WhiteDragon schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:26:
Meer mensen problemen met een slecht reagerende afstandsbediening?

Af en toe gebeurt er niks als ik een toets indruk. Het LED'je brandt dan ook maar heel zwakjes. De toets iets harder indrukken werkt dan (en de LED begint weer fel te branden). Daarna werkt hij weer even, maar een paar minuten later kan het zomaar weer raak zijn.

Batterijen al gecheckt, zijn in orde. Kan me ook niet voorstellen dat die nu al leeg zouden zijn.
Buiten het feit dat de knopjes en letters erg klein zijn, geen problemen met de AB. Reageert goed en snel. Ik heb wel een IR-extender van Marmitek op de box geplakt omdat ik die achter een deurtje staat. Ik denk wel dat dat helpt omdat de IR zender direct op de box geplakt zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ztegeman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:41:
Ik had ook Tweak Groen en een Microtik router, erg fijn. Maar ik ben er nog niet aan toegekomen deze opnieuw in te stellen. Heeft iemand een config file voor de microtik routerboard?

Overigens wel fijner praten met de helpdesk als je de standaard modem hebt.
voor wat betreft de interface voor Vlan 4
DHCP
default route uit
route naar 185.6.48.0
netmask 255.255.255.192
gateway is 10.x.x.x (waarvan je je IP krijgt, zal iets van 10.20.20.1 zijn)

Verder moet je nog
- IGMP toestaan op je IPTV vlan
- udp verkeer van je IPTV naar je LAN toestaan naar 224.0.0.0/4
- Forwarding van IPTV naar je LAN toestaan
- NAT toepassen op vlan 4
- IGMP snooping op je LAN activeren

IGMP Proxy:
http://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:Routing/IGMP-Proxy

2 interfaces
upstream op je IPTV (vlan 4)
downstream op je LAN

als je maar 1 STB hebt kun je Quickleave aanzetten

alternative-subnets=213.75.167.0/24 en 192.168.x.x/24 (je eigen lan)

[ Voor 16% gewijzigd door proditaki op 15-08-2014 14:12 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Beste Forumers,

Ik had deze vraag al een paar weken eerder gesteld en ondertussen zelfs op vakantie het forum in de gaten gehouden maar daar nog geen terugkoppeling van kunnen vinden.

Is er iemand hier op het forum (en ik weet dat er een aantal mensen zijn die deze router voor het nieuwe platform in gebruik hadden) die de Asus RT-N66U goed werkend heeft gekregen met het Sparqle platform?
Dit omdat ik de Zyxel een instabiel apparaat vind waarvan de WIFI prestatie uitermate teleurstellend is.

BVD. groet,

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
kemley schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:03:
Beste Forumers,

Ik had deze vraag al een paar weken eerder gesteld en ondertussen zelfs op vakantie het forum in de gaten gehouden maar daar nog geen terugkoppeling van kunnen vinden.

Is er iemand hier op het forum (en ik weet dat er een aantal mensen zijn die deze router voor het nieuwe platform in gebruik hadden) die de Asus RT-N66U goed werkend heeft gekregen met het Sparqle platform?
Dit omdat ik de Zyxel een instabiel apparaat vind waarvan de WIFI prestatie uitermate teleurstellend is.

BVD. groet,

Eric.
Wat is precies het probleem/ wat krijg je niet werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
bvk1983 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:46:
Meer mensen waarbij de pauze knop niet werkt tijdens een uitzending?
Iets beter de topics lezen graag.
Dit heeft iedereen want pauzeren live TV en opnemen is nog niet op geleverd door Tweak.

Laat de T maar weg en het wordt Weak! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
FritsFiber schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

Iets beter de topics lezen graag.
Dit heeft iedereen want pauzeren live TV en opnemen is nog niet op geleverd door Tweak.

Laat de T maar weg en het wordt Weak! 8)7
Euhm..er zijn toch al echt mensen die al wat opgenomen en teruggekeken hebben (alhoewel vooruit en terugspoelen blijkbaar nog problemen geeft). Zie ook de update van teak in de post hieronder! Dus je reactie is een beetje kort door de bocht.

Overigens vind ik persoonlijk dat je er wel heel negatief in zit! Wil niks goed praten want ook ik ben niet positief over teak, maar jij zit er wel heel negatief in... :X

[ Voor 3% gewijzigd door bvsteyn op 15-08-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Nieuwe update op Tweak site:

1: Haperend beeld op televisie

De afgelopen paar dagen zijn er drie problemen opgedoken die structureel blijken te zijn en waar we met man en macht aan werken.

Klanten geven aan dat hun televisiebeeld stottert, terwijl het geluid gewoon doorgaat. Dit speelt enkel in Almere en Enschede.
Ditzelfde gebeurt bij video on demand uitzendingen. Heel het land, met name HBO On Demand.
Bepaalde zenders blijven zwart. Dit gebeurt sporadisch en vooral buiten Almere en Enschede.
Omdat deze problemen alleen in de avond spelen lijkt er overduidelijk een probleem te zijn in de configuratie van ons netwerk. Vanavond zullen wij met een aantal werknemers paraat zitten om de problemen live te zien gebeuren. Dergelijke problemen zijn het makkelijkst in kaart te brengen en op te lossen terwijl zij spelen. Vanavond zullen wij moeten ontdekken waar de haperingen vandaan komen, en hoe we ze op moeten lossen.

2: Status opnemen-pakket

Het is een aantal klanten al opgevallen dat het opnemen-pakket stukje bij beetje uitgebouwd en werkzaam begint te raken. Dit project duurt inmiddels erg lang en wij blijven op problemen stuiten die telkens uitstel van het product vereisen. Hoewel wij tot op heden het opnemen-pakket nog niet bij klanten in rekening hebben gebracht zijn ook wij van mening dat dit project veel te lang duurt. Daarom hier een update van de status van dit project.

Op dit moment is de interface voor het opnemen-pakket af, alle schermen zijn ontwikkeld en werkzaam. Een aantal klanten kan zelfs al opnemen. Voor de klanten die in Almere en Enschede wonen, en op ons eigen glasvezelnetwerk zijn aangesloten zal het inplannen van opnames werken, alleen het afspelen zal niet goed gaan. Voor het merendeel van de klanten die buiten Almere en Enschede wonen zal het grootste gedeelte van hun opnemen-pakket inmiddels functioneren.

De bekende problemen op dit moment zijn dat klanten slechts 8 uur op kunnen nemen, dat het hervatten van en het doorspoelen binnen een opname nog niet goed gaan en dat klanten in Almere en Enschede hun opnames voor het grootste gedeelte helemaal niet af kunnen spelen. Voor al deze problemen is een firmware-upgrade vereist om ze op te lossen en deze update verwachten wij op dit moment binnen één of twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
OriginalDon schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Volgens mij zijn die standaard meegeleverde QoS settings in de Zyxel ook een wassen neus ...
Volgens mij staat QOS Standaard uit, althans bij mij stond het standaard uit in de general settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
@proditaki,

De router natuurlijk, ik ben niet zo thuis in deze materie en heb geen idee hoe ik deze zou moeten configureren/instellen.
In de oude situatie had ik deze router zeer stabiel draaiend m.b.v. screenshots van mede forumers vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Even een snelle vraag mbt configuratie Zyxel - ABox - SPARQL:

Ik had bij glas groen kabel van Experia box naar switch en van switch kabeltje naar STB en ander kabeltje naar Sidewinder. Dit werkte prima, met de SIdewinder kon ik gewoon op het netwerk en bij mijn NAS komen.

Ik heb nu dezelfde opstelling, maar het lijkt alsof de SIdewinder geen IP adres meer krijgt, oftwel dat er alleen het TV signaal doorgezonden wordt. Ik heb al geprobeerd met fixed IP adres, maar ook dan geen resultaat.

DIt zou toch gewoon moeten werken? (is mij in ieder geval in eerder stadium door HD van Tweak verteld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Vraagje,
Ik zou verwachten dat de genexis ethernet output gigabit is echter geeft de Zyxel: Ethernet WAN Up 100M / Full aan :|
Dit heb ik ook nog met een andere kabel en een switch geverifieerd.
Is de Genexis gelimiteerd / is dit normaal?

En ik las iets dat DMZ in FW5 niet meer zou werken bij een reboot?!
Ik heb nu Firmware Version: 1.00(AAKL.4) (zoals geleverd)
Echter werkt hier DMZ geheel niet. Alleen met port forwarding kom ik van buiten naar binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mr-Beamer op 15-08-2014 16:43 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Overgang van Groen naar de nieuwe diensten is bij mij vlot verlopen. Alleen blijft de internetsnelheid achter bij Groen. Voorheen haalde ik de 100Mbit, qua verbinding zie ik nu ook 100Mbit op Ethernet WAN (idd, waarom geen Gbit?), maar ik haal maar max de helft. Intern haal ik over WiFi vanaf de NAS naar een PC 20MB/sec, dus aan m'n WiFi ligt het niet.

Meer mensen hier last van?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook ik haal met 100 MB absoluut deze snelheid niet kom zeg maar aan 80/50. Kom ook van groen. Over sinds Maandag. Moet zeggen dat voor de rest alles prima werkt. Tv nog een blokje gehad zelfs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Mr-Beamer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:03:
Vraagje,
Ik zou verwachten dat de genexis ethernet output gigabit is echter geeft de Zyxel: Ethernet WAN Up 100M / Full aan :|
Dit heb ik ook nog met een andere kabel en een switch geverifieerd.
Is de Genexis gelimiteerd / is dit normaal?
Volgens mij switcht de netwerkpoort van de Genexis automatisch naar 100Mbit wanneer de glasvezellink 100Mbit is ipv. 1 Gbit. Voor de internetsnelheid zou dit geen probleem moeten zijn. Ik haal hier in Amsterdam gewoon de 100/100.

Probeer dit eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1501722//?data%5Bfilter_keywords%5D=hans_18t%20limit

[ Voor 16% gewijzigd door dumphlum op 15-08-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Geachte heer/mevrouw,

De problemen welke u meldt met de televisie zijn de afgelopen dagen structureel gebleken.
Wij doen er alles aan deze problemen met de nodige spoed opgelost te krijgen.
Vanavond zal een aantal werknemers klaar zitten om deze problemen zelf te ervaren en direct te kunnen onderzoeken waardoor deze worden veroorzaakt.
Van het bovenstaande is ook een melding gemaakt op http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Zodra het probleem verholpen is, zal er op deze pagina een melding komen.
Wij verzoeken u dan ook deze pagina in de gaten te houden en wanneer het probleem, nadat het volgens ons opgelost zou zijn, nog aanhoudt, wederom contact met ons op te nemen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk

Ja, toch een nette reactie. "Uw servicedesk" O-) O-) O-)

Voel me helemaal hemels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wel een beetje vreemd dat er normaal niemand zit op de boel in de gaten te houden, je zou toch verwachten dat hun NOC 24/7 bemand is ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Beste Forumers,

Ik ben het probleem van het stotteren en hangen van de tv beelden vanaf maandag na terugkomst vakantie aan het monitoren en heb er na 2 dagen melding van gemaakt.
Het probleem is bij de ene zender wat erger dan bij de andere maar komt bij mij op vrijwel alle zenders in het pakket voor .
Overdag tv kijken gaat meestal vrij probleemloos.
De problemen beginnen bij mij na 19:00 meestal tussen 19:30-21:30 met het hoogte punt zo tussen 20:00- 21:00 waarbij tv kijken veranderd in een dia voorstelling met de nodige vast lopers tussen door.

Ik heb niet de indruk dat deze problemen worden veroorzaakt door de apparatuur die geleverd is, maar (netwerk gerelateerd zijn) rond die tijd de nodige capaciteitsproblemen heeft en door het Sparqle platform zelf veroorzaakt worden.

Tot nu toe hebben vanaf de uitrol alle aanpassingen of updates in mijn optiek weinig of niets verbeterd zelf in enkele gevallen eerder voor nog meer problemen gezorgd.
Misschien is een tastbare verbetering dat de box niet meer zo warm wordt hoewel de mijne een nieuwe is want de eerste weigerde dienst na een tussentijds geforceerde update, dus eigenlijk ook niet erg tastbaar.

Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat we de hoofdprijs betalen voor dit platform die waarschijnlijk veel simpeler en goedkoper in elkaar steekt dan de meeste van ons durven denken.
Sterker nog…..in feite fungeren we al vanaf de uitrol als beta testers (normaal gratis) waar we in dit specifieke geval overigens ook nog eens de volle pond voor moeten betalen.

Omdat zo een periode van testen, uitrol en verbeteringsslag (updates + upgrades) bij een volledig nieuw platform als deze meestal tussen de 9 maanden en een jaar in beslag nemen verwacht ik dat ook de komende maanden nog geen significante verbeteringen of aanpassingen zullen worden doorgevoerd.

Het is dus een kwestie van geduld/lange adem en voor een ieder apart naar eigen situatie de vraag/ afweging maken of je deze lange rit tegen de huidige hoofdprijs wil uitzitten.

Ik zie net dat Tweak een aankondiging http://www.tweak.nl/aankondigingen.html heeft gedaan m.b.t. dit probleem.
Nu maar hopen dat dit snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Sparql Second Screen wordt "september 2014" verwacht. Ik hoop toch echt dat het dit jaar nog komt...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47477517/Schermafbeelding%202014-08-15%20om%2018.35.46.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Aaargh! schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:09:
Wel een beetje vreemd dat er normaal niemand zit op de boel in de gaten te houden, je zou toch verwachten dat hun NOC 24/7 bemand is ?
Ik weet niet of ze dit hebben (verwacht het niet, ik gok wel iemand die 7*24 op alarmsignalen kan reageren gezien het markt segment), en als ze het hebben dan denk ik dat je ervan uit moet gaan dat dit gericht is op trouble shoot, niet het fundamenteel oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:16:
Gisteren is dan eindelijk mijn signaal overgegaan. De Sparql box werkt en het geluid op mijn tv ook. Echter heeft nu mijn home cinema set kuren. Het werkte niet gelijk en dus heb ik even gekeken of alle instellingen goed stonden. Dit was het geval maar hij werkte niet totdat hij het plotseling ineens wel deed zonder aanwijsbare reden. Vandaag werkt het geluid weer niet via mijn home cinema. Bij de motorola moest ik vaak mijn hdmi1 out aanzetten en dan pakte hij het geluid automatisch op via mijn home cinema via de easylink feature. Kan het zijn dat de sparql box dit niet goed ondersteund?

Ik heb een panasonic SC-BTT460 - 5.1 Home cinema seten een philips 42pfl3507h.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb inmiddels geconstateerd dat al het geluid het niet doet (ook niet van mijn andere HDMI die met mijn computer verbonden is) totdat ik mijn HDMI kabel uit de sparql plug. Het geluid van mij sparql box doet het even als ik hem opnieuw inplug maar na enkele seconden is het geluid weer weg.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Misschien een stomme opmerking van mij maar ik plaats hem toch :)
Staat je volume van je sparql box wel voluit?
Als die op "0" staat dan komt er ook geen volume uit je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik :) Sparql box staat voldoende hard. Ook volume van de tv en home cinema staan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:01:
[...]

Ik heb inmiddels geconstateerd dat al het geluid het niet doet (ook niet van mijn andere HDMI die met mijn computer verbonden is) totdat ik mijn HDMI kabel uit de sparql plug. Het geluid van mij sparql box doet het even als ik hem opnieuw inplug maar na enkele seconden is het geluid weer weg.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb (bijna) precies hetzelfde maar dan bij Sony apparatuur (soundbar onder TV). Nadat HDMI uit sparql is getrokken komt het geluid weer terug naar de soundbar en blijft terug. De sparql box rebooten terwijl de rest aanstaat helpt bij mij ook om het geluid weer naar de soundbar te brengen. Heb overigens wel het geluid op de TV als het niet naar de soundbar gaat, heb het tv volume ook al een keer aangezet?

[ Voor 7% gewijzigd door jnssn op 15-08-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou de problemen van de TV zo voor lief nemen.
Ben afgelopen donderdag overgegaan naar het nieuwe platform, maar heb zelfs nog niet eens hardware en codes ontvangen.

Al vanaf dinsdag aan het bellen en emailen met de helpdesk maar het geeft geen sjoege.
Ze geven niet eens aan of en wanneer er hardware is verstuurd.

Voor de duidelijkheid wel even iets nieuws geleerd van de servicedesk. Iedere aansluiting wordt door een persoon in de patchkast in de wijk persoonlijk ingeplugged/veranderd. Bij mij was er dus iemand tussen 01:00 en 02:00 in mijn wijkkast. Hulde voor deze inzet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stipt half 9 en de kleine haperingen komen er weer aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Hier in Almere-Buiten ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ja hier ook. Gelukkig kijkt tweak nu ook mee.
Hopelijk lossen ze het snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
PowerPoint is gestart rtl4 lekker hoor.

Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
En ik heb weer een vloekende vrouw en kinderen. :)
Vanavond maar weer een spelletje doen :)
Potje kaarten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het is nu goed. Zeker die taak gestopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Lijkt er inderdaad op.
Toch nog maar even niet kaarten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net uitzending gemist gestart so far so good

En drama echt weer een beeldhapwring van 5 seconden

[ Voor 38% gewijzigd door TrailBlazer op 15-08-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Ook hier van hetzelfde laken een pak, rond 20:30 begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hbo od lijkt nu goed te gaan

Alleen rond 20:30 last van haperingen.
En heel even rond 20:50.

Lijkt erop dat men er mee bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Leek net een configuratie wijziging. Druk op enter, netwerk even de weg kwijt, streams pakken weer op (duurt ongeveer 5 seconde namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Blijft vaag dat de audio wel blijft werken maar heb ook geen verstand van mpeg encoding.

5 seconden convergence tijd is wel een waardeloze concergentietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Zou leuk zijn als tweak hier ook even reageert.
Ben toch benieuwd wat het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:55:
Blijft vaag dat de audio wel blijft werken maar heb ook geen verstand van mpeg encoding.

5 seconden convergence tijd is wel een waardeloze concergentietijd.
Tja als ze routes of route bridge veranderen en bijvoorbeeld een oude versie van spanning tree gebruiken haha

Idem hier, waarom audio wel, misschien iemand die dit kan verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zie dat er een update staat.

Update 15 augustus 20:50

1: Haperend beeld op televisie - Update

Het probleem dat voor haperend beeld is inmiddels gevonden en opgelost. Hartelijk dank aan alle oplettende klanten die ons van waardevolle informatie hebben voorzien vandaag. Tevens bieden wij nogmaals ons excuses aan voor het ontstane ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

goldvinger schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:57:
Zou leuk zijn als tweak hier ook even reageert.
Ben toch benieuwd wat het probleem was
Wat technische details zou leuk zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Het hapert hier nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
Hier ook.. het was even weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Helaas Tweak.... Hier ook nog steeds

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

21:10 nog ff idd wel beter dan gisteren.

[ Voor 49% gewijzigd door TrailBlazer op 15-08-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Hier ook niks oplossing. Dood vogeltje.

Enschede rtl4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39

Pocketware

Helaas... HBO OD nog steeds haperend beeld... maar weer overstappen naar GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Ook hier hapert het beeld nog steeds, absoluut geen verandering.
Het is alleen niet zo ernstig als afgelopen dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Het was een tijdje goed en toen begon 't weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Knap stom dat tweak meteen zo stellig roept dat het is opgelost. Echt hele zwakke troubleshooting en afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
No blijkbaar een beetje te voorbarig geweest.
Het is nu zelfs weer een aardige dia voorstelling aan het worden.
Het fenomeen lijkt erger te worden naarmate er snelle beelden of actie scenes voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Toch maar weer even een Call aangemaakt. Krijgen zij ook eens email :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 08:54

MjB

Beeld en geluid hapert ontzettend vaak hier in Glanerbrug....
Onbegrijpelijk om dan te melden dat het is opgelost.
Ik ben eigenlijk al zover dat ik naar een andere aanbieder wil.
Mijn geduld is op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier ook haperend beeld met doorgaand geluid Almere 1316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil ook wel weg ondertussen met name om het totale negeren van de gebruikers.

Hbo od nog steeds haperend

[ Voor 15% gewijzigd door TrailBlazer op 15-08-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik ga door de onhandige communicatie echt niet weg lopen. Het is toch nog steeds Tweak he?? Dat weet je. Onhandig maar vaak kundig en volhardend.

Maar ik ben zeker ook niet geheel tevreden. Vervelend dat ik veel storing heb op de TV. Gezien dat het enkel 's avonds is (heb hele middag geen last gehad), lijkt het toch echt op een centraal probleem. En dat is dan weer fijn, want dan weer toch een goed Abox en modem??? Maar dat TV kijken direct beinvloed lijkt te worden door het downloaden, dat vind ik ook echt vervelend. Is dat QoS hier debet aan (oftewel het gebrek hieraan??) . Ik verwacht gewoon een 100 Mbit down en up te kunnen doen naast tv en phone, toch? Is dat ergens in te stellen?

Wdeb
EDIT: O ja, ik denk dat ik mijn router maar moet updaten gezien wat ik gelezen heb, maar hoe weet ik welke update ik moet hebben? Staan erg veel routers op de site. Bijna gelijk. Maar is niet te zien welke versie die bij hoort. Ik heb nu:
Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)
Current 3G Package Version: 1.04

[ Voor 19% gewijzigd door Wdeb op 15-08-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Melding op site is al weet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 08:54

MjB

Hoe graag ik ook bij Tweak blijf... dit duurt nu gewoon te lang.
Ik kom wellicht wel weer terug over een jaartje... als alles top werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Ik was net op RTL 4 naar de "Got Talent" compilatie aan het kijken. Flink veel haperingen waarbij het beeld stil viel maar het geluid wel door liep. Wat mij eigenlijk meteen opviel was dat de haperingen weg waren toen het reclame blok begon. Net alsof de haperingen veroorzaakt worden doordat teveel mensen tegelijk naar dezelfde stream kijken, en wanneer er tijdens de reclame gezapt wordt naar andere zenders het ineens wel zonder haperingen kan.

(locatie: Almere Buiten)

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 15-08-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Hier in Almere buiten is het inmiddels weer ouderwets ernstig aan het haperen.
Een prachtige diavoorstelling, dus inclusief geluid.
Het is nu wachten op de vastlopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Maandag komen ze hier de modem (genexis) omruilen. Na alle issues hier hou ik m'n hart nu al vast. Stel dat ik niet tevreden ben en bijvoorbeeld naar KPN wil, moet de genexis dan weer vervangen worden voor het model dat er nu gemonteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ook hier haperend beeld
Leek goed te gaan. Helaas niet dus

Onderzoek gaat door bij tweak
Melding is weer aangepast

[ Voor 32% gewijzigd door goldvinger op 15-08-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
Haay schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:32:
Ik was net op RTL 4 naar de "Got Talent" compilatie aan het kijken. Flink veel haperingen waarbij het beeld stil viel maar het geluid wel door liep. Wat mij eigenlijk meteen opviel was dat de haperingen weg waren toen het reclame blok begon. Net alsof de haperingen veroorzaakt worden doordat teveel mensen tegelijk naar dezelfde stream kijken, en wanneer er tijdens de reclame gezapt wordt naar andere zenders het ineens wel zonder haperingen kan.

(locatie: Almere Buiten)
Ik ervaar precies het zelfde Ook Almere Buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
John70 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

Ik ervaar precies het zelfde Ook Almere Buiten
Kijk dan ook niet naar programma's die een beetje gezonde TV niet aan kan. Beeld zou spontaan moeten knappen ... :*) :*) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Wel mooi dat ze live meekijken. Hier rtl4
Nu een dia show. Een dia show met haperingen zelfs haha. Hoop dat ze t op kunnen lossen. Locatie Almere Haven ( eigen netwerk tweak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bijna 22:30
Dan kunnen we weer normaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
22:38 en het is nog steeds haperen tot dia voorstellingen aan toe.
Wat een feest is dit!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Op hbo od. is is het af en toe

Ongeveer een hapering van 5 seconde om de 5 minuten
Helaas ook na 22:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Zelfs de reclame begint nu ook te haperen.
Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Het leek iets beter te zijn maar inderdaad komen er allerlei superlatieven naar boven, diavoorstellingen etc, die beschrijven wat wij zien. Overigens onbegrijpelijk dat er eerst beweerd wordt dat alles voorbij is en vervolgens dat dit niet klopt. Je vraagt je dan af waar deze eerst aanname op gebaseerd is. Het laatste vertrouwen kalft steeds verder af en ik zie zelfs meerdere diehards hier die al denken over opzeggen. Kortom: Tweak wakker worden !!! het is een voor twaalf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Onze streams (KPN) heb ik vanavond niet kunnen betrappen op haperen.
Wel zodra de livestream gepauzeerd wordt en daarna vertraagd afgespeeld (dan is het dus geen KPN stream meer maar een opname, denk ik?).
HBO OD was vanavond niet te doen, meerdere keren per minuut stopt het beeld (0,5 tot 4 seconden) , terwijl het geluid wel gewoon doorgaat. Uitzending gemist is al iets beter maar hapert toch ook nog gemiddeld 2x per minuut.
De internetverbinding werd verder niet gebruikt, dus een bandbreedte probleem kan het niet zijn.

Edit: zojuist nog een keer HBO geprobeerd en op dit moment werkt het vlekkeloos...

[ Voor 7% gewijzigd door JohanF op 15-08-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Heb net enkele uren redelijk normaal kunnen kijken. Comedy Central een uur. Daarvoor stukje TopGear, waar het trouwens toch nog even mis ging. En nog iets, maar weet echt niet meer wat. Zal wel slechter zijn geweest dan reclame of zelfs rtl4.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Hier lijkt alles sinds 23:40 weer normaal zonder haperen te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

kemley schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:57:
Hier lijkt alles sinds 23:40 weer normaal zonder haperen te functioneren.
Als de meeste naar bed gaan dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Tarabass schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:10:
[...]

Als de meeste naar bed gaan dus? :P
Klopt, het lijkt wel of het netwerk (platform) overbelast raakt.
mogelijk een capaciteits issue???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lijkt idd sterk op capaciteits issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Dan mag vandaag almere tv kijken tussen 20:30-23:30 en morgen Enschede. Overig kijk gewoon bij de buren.
Of we gebruiken de dobbelstenen 6 is opnieuw gooien en 1t/m6 is Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Jan Driebeen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:40:
Sparql Second Screen wordt "september 2014" verwacht. Ik hoop toch echt dat het dit jaar nog komt...

[afbeelding]
dat wordt dan ook wel een keertje tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
rob2011 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:30:
Dan mag vandaag almere tv kijken tussen 20:30-23:30 en morgen Enschede. Overig kijk gewoon bij de buren.
Of we gebruiken de dobbelstenen 6 is opnieuw gooien en 1t/m6 is Enschede.
Als het inderdaad een capaciteitsprobleem is, verwacht ik eerder dat de hoeveelheid mensen die aan het downloaden is of ander verkeer genereert (meestal is dat voor particulieren dus inderdaad wel tussen 6 en 10 in de avond) invloed heeft en niet zozeer hoeveel mensen tegelijk TV kijken. Dat zou met een multicast volgens mij niets uit moeten maken.

PS: Ik deed net nog eens een speedtest en ik zie dat mijn upload weer "open" staat (876 Mbps ipv de 100 waar ik voor betaal) terwijl ik zelf toch niets aan de instellingen van de Zyxel gerommeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ding ging bij mij wel goed, het opzeggen. Opzegging is netjes verwerkt met de ontvangstdatum + 1 maand. Het abonnementsgeld is goed berekend en de borg is binnen 3 weken terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
JohanF schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:13:
Onze streams (KPN) heb ik vanavond niet kunnen betrappen op haperen.
Wel zodra de livestream gepauzeerd wordt en daarna vertraagd afgespeeld (dan is het dus geen KPN stream meer maar een opname, denk ik?).
Maar het afgelopen halfuur hapert de live TV wel (Ned1 en Discovery)... :? Zowel beeld als geluid. Geen touw aan vast te knopen

Edit: Pfff, cold reboot van de Sparql box en nu lijkt het beter te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanF op 16-08-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurny
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 20:32

Wurny

Kona 2020

Iemand ervaring met de nieuwe firmware van de Zyxel router? Zie http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Als ik jou was zou ik de firmware nemen die tweak aanbied.
Dat is versie 5.
Dan heb je in iedergeval nog de support als er iets mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo, even een vraagje. Eindelijk alle apparatuur staan en het meeste werkt, alleen kunnen we niet pauzeren tijdens uitzendingen op TV en het knopje "VOD" op de remote werkt niet. Het opstarten van de box duurt sowieso erg lang, altijd minimaal 3 minuten.

Hebben we gewoon de verkeerde apparatuur of werkt dit nog niet helemaal ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door El_Bandito op 16-08-2014 12:51 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
El_Bandito schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:15:
Hallo, even een vraagje. Eindelijk alle apparatuur staan en het meeste werkt, alleen kunnen we niet pauzeren tijdens uitzendingen op TV en het knopje "VOD" op de remote werkt niet. Het opstarten van de box duurt sowieso erg lang, altijd minimaal 3 minuten.

Hebben we gewoon de verkeerde apparatuur of werkt dit nog niet helemaal ofzo?
Dat zijn bekende bugs waaraan tweak momenteel werkt.
Dit wordt stapje voor stapje opgelost, maar het duurt nogwel even voordat alles werkt zoals het hoort. (teminste, dat is mijn gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even een vraag, vast vooruitkijkend op de komende aanleg van glasvezel op mijn postcodegebied 3905GR6. Afgelopen maand heb ik glasvezeltraining gehad bij een provider (Kliksafe) waar ik een zogenaamde partner ben. Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst bij iemand een glasmodem geinstalleerd (met succes overgens, heb de helpdesk van Kliksafe niet hoeven bellen). Die mensen hadden nog zo'n oud model aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.gakijken.nl/images/stories/genexis%20type%202.jpg
Bij die cursus werd ook het nieuwe model uitgelegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.veendamkrijgtglasvezel.nl/wp-content/uploads/2012/12/Genexis-Hybrid.png
Die laatste vind ik wel een erg mooi systeem. Ook zeer flexibel kwa instelmogelijkheden, portmappings en dergelijke, alles is vrij instelbaar. Maar ook fraaier, alle modules klik je op elkaar, geen losse router zoals bij het oude systeem. Ik vraag me af wat voor aansluiting ik ga krijgen? Is hier een standaard voor? Welk modem levert Tweak? Zou het ook werken als ik zelf zo'n "Genexis live titanium 48" set aansluit, in combinatie met Tweak internet & bellen (zonder tv)? Ik kan namelijk als partner zijnde vrij voordelig aan zo'n set komen, heb er ook zo eentje als reserve op de plank liggen, maar dan moet de aansluiting natuurlijk wel passen. Of is die set die Tweak standaard levert misschien beter (denk van niet)?

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 16-08-2014 14:44 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

cjdijk schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:33:
Die laatste vind ik wel een erg mooi systeem. Ook zeer flexibel kwa instelmogelijkheden, portmappings en dergelijke, alles is vrij instelbaar. Maar ook fraaier, alle modules klik je op elkaar, geen losse router zoals bij het oude systeem.
Vind ik persoonlijk een gigantisch nadeel. ISP's zouden geen router moeten meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurny
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 20:32

Wurny

Kona 2020

goldvinger schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:06:
Als ik jou was zou ik de firmware nemen die tweak aanbied.
Dat is versie 5.
Dan heb je in iedergeval nog de support als er iets mis gaat
Ik bedoel voor de Zyxel VMG8324-B10A, daarvan zie ik bij Tweak geen download staan (heb je misschien een url?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Laatst online: 25-08 10:34
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:22:
Een ding ging bij mij wel goed, het opzeggen. Opzegging is netjes verwerkt met de ontvangstdatum + 1 maand. Het abonnementsgeld is goed berekend en de borg is binnen 3 weken terug gestort.
Haha. >:)
Ook niet bij iedereen. Heb opgezegd per 1 juli maar ik heb de borg nog steeds niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
cjdijk schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:33:
Even een vraag, vast vooruitkijkend op de komende aanleg van glasvezel op mijn postcodegebied 3905GR6. Afgelopen maand heb ik glasvezeltraining gehad bij een provider (Kliksafe) waar ik een zogenaamde partner ben. Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst bij iemand een glasmodem geinstalleerd (met succes overgens, heb de helpdesk van Kliksafe niet hoeven bellen). Die mensen hadden nog zo'n oud model aansluiting.
[afbeelding]
Bij die cursus werd ook het nieuwe model uitgelegd.
[afbeelding]
Die laatste vind ik wel een erg mooi systeem. Ook zeer flexibel kwa instelmogelijkheden, portmappings en dergelijke, alles is vrij instelbaar. Maar ook fraaier, alle modules klik je op elkaar, geen losse router zoals bij het oude systeem. Ik vraag me af wat voor aansluiting ik ga krijgen? Is hier een standaard voor? Welk modem levert Tweak? Zou het ook werken als ik zelf zo'n "Genexis live titanium 48" set aansluit, in combinatie met Tweak internet & bellen (zonder tv)? Ik kan namelijk als partner zijnde vrij voordelig aan zo'n set komen, heb er ook zo eentje als reserve op de plank liggen, maar dan moet de aansluiting natuurlijk wel passen. Of is die set die Tweak standaard levert misschien beter (denk van niet)?
De Genexis Hybrid die je hier toont past ten eerste alleen op de nieuwere UFTU van Reggefiber. Die jij ook krijgt trouwens. Maar Tweak gebruikt die helemaal niet. Als jij Tweak krijgt krijg je een kleine NT van Genexis (die KPN ook gebruikt) met maar 1 UTP poort. Die zal leiden naar de Zyxel.
De Hybrid wordt alleen gebruikt bij KPN-ITNS providers. Op Reggefiber netwerken dan.

Dus het antwoord op je vraag: nee, het zal wss niet werken. En degenen die jij kan bemachtigen zijn al geprovisioned voor ITNS dus daar kan je al niet meer In komen om iets in te stellen.

P.S. Je hebt bij een Hybrid nog steeds een losse router nodig om meer dan 1 computer te gebruiken hoor. Zit maar 1 werkende internetpoort op.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 16-08-2014 15:54 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Internet bij mij in Enschede ligt eruit, eens kijken hoelang deze storing gaat duren.

Edit: minuutje of 5 totaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 16-08-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Aaargh! schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Vind ik persoonlijk een gigantisch nadeel. ISP's zouden geen router moeten meeleveren.
Ik denk dat je pas echt blij wordt als ISP's jouw verbinding maar tot de wijkkast laten lopen, kan je tenminste zelf kiezen op welke wijze je de verbinding tot je huis realiseert zonder gebruik te hoeven maken van de bestaande inferieure architectuur.

Anyway, ben weer bijgelezen in alle ellende, nu kan ik mijn hart vast gaan houden met alle aanstaande ellende met de nu van start gaande ADSL migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Sissors schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:04:
Internet bij mij in Enschede ligt eruit, eens kijken hoelang deze storing gaat duren.

Edit: minuutje of 5 totaal.
Hier geen probleem gehad (Enschede Zuid) en was toch de hele middag wel aan het internetten (nuttige besteding van mijn weekend...).

Wat ruist er door het struikgewas

Pagina: 1 ... 80 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.