Beste Forumers,
Ik ben het probleem van het stotteren en hangen van de tv beelden vanaf maandag na terugkomst vakantie aan het monitoren en heb er na 2 dagen melding van gemaakt.
Het probleem is bij de ene zender wat erger dan bij de andere maar komt bij mij op vrijwel alle zenders in het pakket voor .
Overdag tv kijken gaat meestal vrij probleemloos.
De problemen beginnen bij mij na 19:00 meestal tussen 19:30-21:30 met het hoogte punt zo tussen 20:00- 21:00 waarbij tv kijken veranderd in een dia voorstelling met de nodige vast lopers tussen door.
Ik heb niet de indruk dat deze problemen worden veroorzaakt door de apparatuur die geleverd is, maar (netwerk gerelateerd zijn) rond die tijd de nodige capaciteitsproblemen heeft en door het Sparqle platform zelf veroorzaakt worden.
Tot nu toe hebben vanaf de uitrol alle aanpassingen of updates in mijn optiek weinig of niets verbeterd zelf in enkele gevallen eerder voor nog meer problemen gezorgd.
Misschien is een tastbare verbetering dat de box niet meer zo warm wordt hoewel de mijne een nieuwe is want de eerste weigerde dienst na een tussentijds geforceerde update, dus eigenlijk ook niet erg tastbaar.
Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat we de hoofdprijs betalen voor dit platform die waarschijnlijk veel simpeler en goedkoper in elkaar steekt dan de meeste van ons durven denken.
Sterker nog…..in feite fungeren we al vanaf de uitrol als beta testers (normaal gratis) waar we in dit specifieke geval overigens ook nog eens de volle pond voor moeten betalen.
Omdat zo een periode van testen, uitrol en verbeteringsslag (updates + upgrades) bij een volledig nieuw platform als deze meestal tussen de 9 maanden en een jaar in beslag nemen verwacht ik dat ook de komende maanden nog geen significante verbeteringen of aanpassingen zullen worden doorgevoerd.
Het is dus een kwestie van geduld/lange adem en voor een ieder apart naar eigen situatie de vraag/ afweging maken of je deze lange rit tegen de huidige hoofdprijs wil uitzitten.
Ik zie net dat Tweak een aankondiging
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html heeft gedaan m.b.t. dit probleem.
Nu maar hopen dat dit snel opgelost wordt.