Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.284 views

Onderwerpen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aangezien ik elke keer lees dat er rond deze tijd haperingen zijn, zouden ze nu in het netwerk bezig zijn? Of een backup \ synchronisatie aan het doen zijn bij Tweak, waardoor er dus ergens een hoge load ontstaat en gebruikers last krijgen van haperingen?

Ik heb ze nu namelijk ook op rtl 5.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

LosserNL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:54:
Lijkt op de drukke momenten nu dat die multicast in paniek raakt. Geluid loopt inderdaad door. Beeld problematisch.

Ik kan wel gaan bellen maar gebruik mn eigen router, dat heeft niet zoveel zin bij een helpdesk... B)
De on demand diensten maken nou net geen gebruik van multicast. De benodigde bandbreedte voor de multicast streams valt in het niet bij de benodige bandbreedte van de on demand diensten. Gemidelde multicast stream is iets van 10 Mbit's dus over een 10 Gigabit interface kan je 1000 streams versturen. Kortom die bandbreedt is echt een lachertje voor een ISP. Die streams komen ook gewoon van KPN af en worden afgeleverd op een peering point van KPN waar KPN alle streams aflevert aan de verschillende providers.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05
Met je eens. Dit moet ergens een loadprobleem zijn... Hebben alleen Enschede of Almere, of ook de KPN gebieden last?

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Vanavond overgegaan. Tot op heden valt het me mee. Beeldkwaliteit is sowieso een stuk beter dan via KPN. Telefonie helaas nog niet aan de prijs gekregen. Bellen heeft vanavond niet veel zin heb ik gemerkt, dus ik probeer het morgen weer.

Wat me opviel was dat de Sparql box inderdaad veel tijd nodig heeft om op te starten. De uitknop brengt de box in sluimerstand waar ik hem op dit moment niet uit krijg. De box moet dus fysiek uitgezet worden. Ik twijfel om hem maar gewoon aan te laten staan, maar ze worden wel erg warm.

HBO on demand getest en dat werkt ook prima.

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik weet het nog zo net niet of de streaming via KPN loopt. Het lijkt een volledig eigen netwerk te zijn als ik abox42.com (de leverancier van de Sparql box) mag geloven. Ze hebben het over een geheel eigen systeem. De foto's lijken op hun site lijken op de huidige Sparql tvgids.

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb net gebeld.
Diepe zucht aan de andere kant met de melding dat ik de zoveelste was.
Het schijnt een netwerkprobleem te zijn.
De klachten zijn doorgezet en wordt morgen terug gebeld

Ik raad aan om te bellen.
Hoe meer klachten hoe sneller de oplossing komt

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

LosserNL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:54:
Lijkt op de drukke momenten nu dat die multicast in paniek raakt. Geluid loopt inderdaad door. Beeld problematisch.
Als er iets geen last zou mogen hebben van het aantal users is het wel een multicast stream.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Vorkie
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:06:
[...]

Als er iets geen last zou mogen hebben van het aantal users is het wel een multicast stream.
Klopt, daarom lijkt het een load probleem met het iptv cluster welke de tv streams moet doorzetten.

Als ze bijvoorbeeld nu de synchronisatie doen van Uitzending gemist of een backup laten draaien en dat staat op dezelfde servers \ segment, kan de performance enorm achteruit gaan.

Een netwerkprobleem lijkt mij zo stug. Zoals je zelf ook aangeeft, multicast Is multicast. Het wordt doorgezet of niet.

En wat ik nog aparter vindt, het geluid gaat door, maar het beeld stottert. Een stream wordt toch niet in 2 streams gepakt? Audio \ video apart?

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 14-08-2014 21:12 ]

• goldvinger
Ik heb overgens van het stotteren al drie avonden last van.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Het beeld staat zo goed als stil op bijna alle zenders. Geluid loopt meestal door, beeld niet. Dit probleem ontstaat pas wat later op de avond en sinds een paar dagen. Mijn logica zegt mij dat de belasting blijkbaar te zwaar wordt nu meer mensen weer thuis zijn, komen en er meer aangesloten worden...

Ik doe een zeer dringend beroep op iedereen om onze vrienden te bestoken met klachten. Mail, bel om ze wakker te schudden!!

• LosserNL
Ik gisteren ook. Wat ThaNetRunner zegt klinkt als een goede bron van dit soort problemen, het punt binnen het netwerk waar de iptv streams het Sparql netwerk op gaan.

Vakantietijd voorbij en meer load. Waarom bieden ze hier niet een status pagina voor abonnees waar je kan zien of er in het netwerk problemen zitten of niet? Troubleshooten gaat lastig zo...

• goldvinger
DanielAlm schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:16:

Ik doe een zeer dringend beroep op iedereen om onze vrienden te bestoken met klachten. Mail, bel om ze wakker te schudden!!
helemaal mee eens.
Het beste is bellen.
Laat het ze maar weten.
Dit moet snel opgelost worden. Televisie kijken gaat nu echt niet meer.
Dit moet snel opgelost worden.
En niet met een nieuwe update die over een paar weken weer uitkomt.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

efa2008 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:06:
Ik weet het nog zo net niet of de streaming via KPN loopt. Het lijkt een volledig eigen netwerk te zijn als ik abox42.com (de leverancier van de Sparql box) mag geloven. Ze hebben het over een geheel eigen systeem. De foto's lijken op hun site lijken op de huidige Sparql tvgids.
Behalve almere en enschede komt het echt nog uit kpn domein. Source ip van de multicast stream is KPN ip space. Zelf gechecked door verkeer te sniffen.

• LosserNL
Hebben de 'KPN' klanten ook haperingen of is dit alleen het Sparql netwerk wat kraakt...Lijkt mij het laatste :(

• Aaargh!

Aaargh!

Op dit moment doet NL2 het niet en NL1 geeft het beeld van RTL5 :')

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Damn misschien moet ik mijn diensten eens gaan aanbieden wat een prutsers.

• Aaargh!

Aaargh!

Nu zijn alle kanalen RTL5 :D

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
bij mij kloppen de zenfders nld 1 en nld 2 en 5 het goed.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb nu nog comedycentral durf niet te zappen :p

• Aaargh!

Aaargh!

Na een reboot van de STB lijken de zenders weer te kloppen.

• Vorkie
  • Niet online
De netwerkbeheerder is waarschijnlijk rtl 5 aan het kijken. Haha

Misschien zijn ze dan toch bezig met netwerk onderhoud en door een arp clear oid worden de streams even onderbroken.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mag hopen dat het wzh zijn :x

• goldvinger
Denk het niet. Omdat het al drie avonden zo is.
Lijkt mij niet dat er drie avonden onderhoud wordt gepleegt.
En vorige week hebben ze na middernacht onderhoud gepleegd

• Vorkie
  • Niet online
goldvinger schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:31:
Denk het niet. Omdat het al drie avonden zo is.
Lijkt mij niet dat er drie avonden onderhoud wordt gepleegt.
En vorige week hebben ze na middernacht onderhoud gepleegd
Feit blijft wel een beetje dat het om een vast tijdstip begint, alleen de eindtijd weet ik niet. Als deze variabel is (toeneemt) kan het dus echt een back-up zijn :p

• goldvinger
Laten we het hopen.
Dan kan dit op zeer korte termijn opgelost zijn.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat doe backups in het niet vallen bij de gebruikersdata dus lijkt me sterk maar gepruts is het wel.

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik ben hier sinds een week aangesloten op tweak in enschede.
Eerste paar dagen geen haperingen in de tv zenders maar gister avond wel.
Kwam van ziggo en gebruikte een humax 5050c en dan is zon sparql box wel ff wennen.
Man man man wat een bugs zitten daar in :P

Gelukkig ben ik geen tv kijkerd (uurtje per week)
Het is dat mn vriendin tv erbij wou hebben...
Internet gaat wel als een trein!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Hier in Almere bloemenbuurt is het ook al 3 dagen drama met Sparql. Vandaag is het wel heel erg met het hangen van het beeld. Inmiddels ook een mail verzonden naar Tweak. Ik hoop dat dit niet weer standaard 14 dagen gaat duren.

• Vorkie
  • Niet online
Ineens geen internet?

Tv loopt wel door, al Is het haperend :(

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
i-i-i-ik ga-a-ha-a er bijna zelf van haperen

Almere Buiten ook al zeker 3 avonden last van vastlopende beelden (alle zenders) maar geluid dat wel doorloopt. Daarnet het stroom van de STB even eraf. Na het opnieuw starten waren RTL4 t/m NET5 allen op zwart ...

Ik vind het niet erg dat er (een keer) een storing is, MAAR MELD HET DAN EVEN! "Sommige klanten ervaren haperende beelden .... we zijn er mee bezig" .. Is HEUL simpel, hoor

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik lees wel veel over die k$t app
maar ik kan ook niet op de pc kijken terwijl ze dit ook bieden

ook pas in september???

en idd veel vastlopers op die box heb maar een kabel doorgetrokken bij de buurman vandaan kan ik tenminste normaal tv kijken
krijg ik als verzachting extra zenders tot 30 sept maar als dat steeds vastloopt heb je er ook niks aan

heb de FW in de zyxel nog niet geupdated maar lees hier dat het ook niet veel uithaald
gaan maar weer een mailtje sturen

sneller usenet? tips en tricks

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:03:
ik lees wel veel over die k$t app
maar ik kan ook niet op de pc kijken terwijl ze dit ook bieden

ook pas in september???

en idd veel vastlopers op die box heb maar een kabel doorgetrokken bij de buurman vandaan kan ik tenminste normaal tv kijken
krijg ik als verzachting extra zenders tot 30 sept maar als dat steeds vastloopt heb je er ook niks aan

heb de FW in de zyxel nog niet geupdated maar lees hier dat het ook niet veel uithaald
gaan maar weer een mailtje sturen
Hoe je in hemelsnaam de app die in ontwikkeling is (en ja, ernstig vertraagd) nu al "kut" kunt noemen.... weet je meer misschien? Anders lul je uit je nek.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
TV stopte er een half uur geleden mee. Ik wilde de Sparqlbox herstarten, maar hij zegt al een half uur lang "Geen verbinding met het netwerk. Het is helaas niet mogelijk om uw televisie te starten." Het UTP-lampje brandt wel, dus er is wel verbinding met het modem en ik kan ook gewoon op tweakers.
Gelukkig heb ik nog steeds een ziggo abonnement waar ik nog even op terug kan vallen.
(Regio Noord-Holland)

• goldvinger
Ach, die app en tweede scherm en diverse functies die op de afstandsbefiening niet werken zal mij verlopig een worst zijn.
Laten ze eerst al hun aandacht maar leggen op sparql tv
Eerst dat probleemloos krijgen en dan komt de rest vsn zelf wel.

• LosserNL
Helemaal mee eens. En laat Tweak hier een account openen...

• Mr-D.

Mr-D.

Firesphere schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:08:
[...]

Hoe je in hemelsnaam de app die in ontwikkeling is (en ja, ernstig vertraagd) nu al "kut" kunt noemen.... weet je meer misschien? Anders lul je uit je nek.
misschien bedoel ik wel dat ik niet op zon app zit te wachten beetje tv kijken op een te klein scherm dat is niet aan mij besteed maar hoe moeilijk moet het zijn om dit via de pc te doen
lanceer gewoon een website met de juiste features en voeg steeds meer zenders bij als deze vrij komen
kan je zo'n script zelf niet maken zijn er genoeg te koop en voldoende mensen die dit tegen een vergoeding voor je kunnen aanpassen naar je eigen smaak en de bandbreedte hebben ze al om dit te hosten

maar ik zal wel weer te simpel denken

• goldvinger
Tweak heeft hier een account.
Echter wordt hier (te) weinig gebruik vsn gemaakt

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Pocketware

Ook vandaag weer een ramp... tot ongeveer 20:45 uur zonder haperingen kunnen kijken; daarna nog geen 10 sec. zonder problemen.

Laptop aan de TV gekoppeld en met HBO GO zonder problemen de film af kunnen kijken.

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
Iedereen bellen, lijkt een goed idee maar je wordt toch verbroken als de wachrtij te vol is.
Mailen met zijn allen lijkt me een betere optie.

Het is een schande.. De laatste statusupdat al 2 weken oud. ( 1 aug.)
En dan die sigaar uit eigen doos, extra zenders die eveneens haperen.

Het is dat mijn vrouw het allemaal nogal sportief opvat. Maar echt blij met mijn keuze om bij Tweak te blijven is ze niet. Ik geef ze nog 3 weken.

Ik moest het even kwijt. Brrrr.

• Mr-D.

Mr-D.

LosserNL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:16:
Helemaal mee eens. En laat Tweak hier een account openen...
al van diverse tweak medewerkers gehoord dat ze van dit topic op de hoogte zijn

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:17:
[...]

misschien bedoel ik wel dat ik niet op zon app zit te wachten beetje tv kijken op een te klein scherm dat is niet aan mij besteed maar hoe moeilijk moet het zijn om dit via de pc te doen
lanceer gewoon een website met de juiste features en voeg steeds meer zenders bij als deze vrij komen
kan je zo'n script zelf niet maken zijn er genoeg te koop en voldoende mensen die dit tegen een vergoeding voor je kunnen aanpassen naar je eigen smaak en de bandbreedte hebben ze al om dit te hosten

maar ik zal wel weer te simpel denken
In other words:
Je vindt iets kut, terwijl je geen idee hebt waar je over praat, laat staan dat je uberhaupt weet hoeveel werk de ontwikkeling van een native app of live-view website is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tot vandaag heb ik qua haperen nooit echte problemen gehad met Sparql. Maar vanavond stond hij op comedy central, en geen idee of het het kanaal was (normaal kijk ik die niet), maar het leek meer op een powerpoint presentatie dan een TV kanaal.
Firesphere schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:21:
[...]

In other words:
Je vindt iets kut, terwijl je geen idee hebt waar je over praat, laat staan dat je uberhaupt weet hoeveel werk de ontwikkeling van een native app of live-view website is.
Echt Tweak weet dat ook niet, en itt Tweak begint hij geen eigen TV dienst :+

[ Voor 44% gewijzigd door Sissors op 14-08-2014 22:23 ]

Verwijderd

Ja die lezen hier wel mee, doet elke provider wel.

Maar hier in almere poort enkel wat kleine problemen, de kastjes buiten kunnen helaas geen snelheden boven de 100mb aan dus daar zat ik helaas aan vast. Maar op tv is alleen on demand een probleem en tja de tv gids is traag met verversen. De box opstart tijd is hetzelfde kwaaltje voor iedereen.

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
[...]

In other words:
Hoe haal je het in je hoofd om het voor Tweak op te nemen. Een commerciele wanprestatie is het. Tsss.
Een auto kopen waar de verwarming of automatische ramen het de1e maanden niet doet, dat pikt niemand.
:( :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FritsFiber schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:25:
[...]

Hoe haal je het in je hoofd om het voor Tweak op te nemen. Een commerciele wanprestatie is het. Tsss.
Een auto kopen waar de verwarming of automatische ramen het de1e maanden niet doet, dat pikt niemand.
:( :(
Ik neem het niet voor Tweak op. Ik weet alleen wel hoe ingewikkeld en complex het is om een native app te ontwikkelen.

Ik neem het op voor developers van software. Als je dat niet bevalt, betaal jij lekker het minimum bedrag om een hoop rotzooi opgeleverd te krijgen, ok?

• Mr-D.

Mr-D.

[...]

In other words:
Hmm het enige wat ik uit op kan maken is dat jij alleen wil lezen wat jij wil lezen en graag oordeeld over mensen terwijl jij deze niet eens kent en laat staan wat voor achtergrond ze hebben

Nou ok speciaal voor jouw dan

Die lang verwachte mooie super app die laat ik lekker lopen want ik ga deze nl nooit gebruiken dus in dit geval zou ik in deze ook nooit kunnen oordelen over de app
Kijk liever op mijn beeldscherm kunnen mijn slechte ogen beter aan

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Pocketware

DanielAlm schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:30:
Naar aanleiding van het gestotter van Sparql krijg ik van onze vrienden het volgende advies:

Om dit probleem te verhelpen verzoeken wij u de firmware van uw modem te updaten.
Deze kunt u downloaden en uitpakken op uw bureaublad.

http://download.valadis.nl/download/625/wQsRJUhvAVrSKq2gWGXF

Nadat u dit gedaan heeft kunt u de onderstaande instructies opvolgen om de firmware in te laden.

1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk onder het kopje maintenance op firmware upgrade
4. Druk onder het kopje upgrade firmware op choose file en selecteer het bin-bestand die u zojuist heeft uitgepakt op uw bureaublad.

Oftewel een update. Klopt overigens dat in mijn modem de versie aakl 4 is. Bijzonder dat dit niet gepusht is...
Bij mij zou fw5 de oplossing voor de telefonie zijn... ook dat heeft niet geholpen. Lijkt wel een standaard oplossing; als het niet werkt eerst maar de nieuwe firmware...

Wat wel vervelend in fw5 is, is dat wanneer je het modem reboot de DMZ iig niet meer werkt... lekker met een eigen netwerk achter de ZyXEL.

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Tsja, ik word er helemaal kriebel van, al dagen... En zeker als ik ook maar iets download. Dan gaat het helemaal mis. Is daar geen aparte bandbreedte voor gereserveerd??? Het lijkt wel allemaal van 1 berg af te gaan. Of moet ik iets wijzigen aan instellingen oid? QoS had hier dacht ik iets mee te maken.

Maar mij lijkt het dat de Zyxel het allemaal niet aan kan, door al deze symptomen.

Wdeb

• r-jansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 21:45
Pocketware schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:36:
[...]

Wat wel vervelend in fw5 is, is dat wanneer je het modem reboot de DMZ iig niet meer werkt... lekker met een eigen netwerk achter de ZyXEL.
Bedankt voor deze tip, voor mij geen fw5 dan...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:35:
[...]

Hmm het enige wat ik uit op kan maken is dat jij alleen wil lezen wat jij wil lezen en graag oordeeld over mensen terwijl jij deze niet eens kent en laat staan wat voor achtergrond ze hebben

Nou ok speciaal voor jouw dan

Die lang verwachte mooie super app die laat ik lekker lopen want ik ga deze nl nooit gebruiken dus in dit geval zou ik in deze ook nooit kunnen oordelen over de app
Kijk liever op mijn beeldscherm kunnen mijn slechte ogen beter aan
Graag gedaan, tot ziens :w

• eymey
  • Laatst online: 19-09 15:26
Heeft hier eigenlijk al iemand een setup met een geheel eigen router werkend? (incl. eventuele IGMP proxy waarvan ik begrijp dat die voor Sparql nodig is om de STB in je gewone LAN van multicast streams te voorzien)?

Ik ben onderhand namelijk wel eens benieuwd naar de vraag of al dat ge-haper nou komt door de Sparql STB, de streams (Almere/Enschede) of de schijnbaar ontzettende faalhaas die ZyXel heet?

Ook wel onbegrijpelijk dat Tweak toch weer met Zyxel in zee is gegaan terwijl ze dit in 2010 ook al eens hebben geprobeerd omdat de dicht getimmerde Experiabox van KPN onacceptabel was. De pilot waar ik toen ook nog in mee gedraaid heb is vroegtijdig afgebroken wegens algeheel falen van Zyxel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
wat een gezeur over die app. De focus ligt op gewoon TV kijken. Wanneer ze dit fixen dan is die app er zo.
Zo'n app is niet nieuw en tig providers/zenders hebben zo'n app Ctrl+c / Ctrl+v

maar stel het probleem ligt dieper en de Abox is gewoon niet goed genoeg. Tweak heft ook al eens een verkeerde telefoon keuze gemaakt. gelukkig kregen wij een packetforce voip ding. ook hier was geen berichtgeving.
En de extra TV zenders tijdelijk is mooi. zie je ineens hoeveel slechte zenders er zijn ;-) buiten alle powerpoint zenders om dan ;-)

Feit dat er nu nieuwe FW is staat nergens op de tweak site. Tweak doet niks zelf. en is zelf ook klant zo lijkt het.

Of er zijn gewoon weg te veel klanten voor hun netwerk. NS tactiek slechte diensten maar wel de prijs omhoog doen.

• eymey
Dat laatste is natuurlijk onzin. Tweak zal er alles aan gelegen zijn om de diensten op niveau te krijgen. Wel denk ik dat het allemaal wat te snel is gegaan voor hun organisatie en dat ze daar nu de zure vruchten van plukken.

Wat betreft die problemen met telefonie waar je aan refereert: Dat was met Tweak Blauw. En dat was aanvankelijk geen kwestie van een "keuze" maar wat Reggefiber (WGDO) gewoon altijd standaard aanbood: Telefonie via de SIP client in de gebruikte Genexis NT's. Alleen die bleek dus niet compatible te zijn met het eigen telefonieplatform van Tweak.

Wat betreft die Abox heb ik ook zo m'n twijfels. Hoewel ze er bij Abox nog steeds van overtuigd zijn dat ze een "stae of the art" platform bieden. Maar waarom het dan zo verrekte moeilijk is om gewoon ff wat intelligente hoofden bij Abox en bij Tweak bij elkaar te steken om die firmware 'nailed' te krijgen.......

Alleen de keuze voor Zyxel kan ik dus nog steeds echt niet begrijpen. Er bestaan toch wel meer routers die met VLAN's overweg kunnen en eventueel IGMP traffic proxy'en?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• goldvinger
Sinds half elf geen problemen meer.
Het probleem doet zich bij mij de laatste 3 avonden tussen 20:30 en 22:30 voor
Maar vanavond was het het ergst

• _-Dennis-_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-03 14:38
Heeft iemand de zyxel al compleet vervangen voor een Mikrotik router en wil hiervan de iptv config delen? Kreeg deze niet aan de praat

• goldvinger
eymey schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:00:

Ik ben onderhand namelijk wel eens benieuwd naar de vraag of al dat ge-haper nou komt door de Sparql STB, de streams (Almere/Enschede) of de schijnbaar ontzettende faalhaas die ZyXel heet?
Ik denk niet dat het aan de sparql stb ligt.
Ik heb vier boxen en op alle vier de boxen zijn exact gelijktijdig de haperingen. Getest met vrouw en kinderen. :)
Volgens de helpdesk van tweak is het een netwerk probleem is mij verteld.
Morgen schijn ik terug gebeld te worden door de TD.
Het zal er wel op neerkomen dat ik een firmware update voor de zyxel moet uitvoeren.
Maar dat schijnt niet echt te helpen heb ik hier gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
goldvinger schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:43:
Het zal er wel op neerkomen dat ik een firmware update voor de zyxel moet uitvoeren.
Maar dat schijnt niet echt te helpen heb ik hier gelezen.
De firmware update voor de ZyXEL die Tweak remote bij mij heeft uitgevoerd heeft er bij mij wel voor gezorgd dat de telefonie nu werkt bij mij. Dat werkte bij mij niet onder de 004 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Heeft hier eigenlijk al iemand een setup met een geheel eigen router werkend? (incl. eventuele IGMP proxy waarvan ik begrijp dat die voor Sparql nodig is om de STB in je gewone LAN van multicast streams te voorzien)?

Ook wel onbegrijpelijk dat Tweak toch weer met Zyxel in zee is gegaan terwijl ze dit in 2010 ook al eens hebben geprobeerd omdat de dicht getimmerde Experiabox van KPN onacceptabel was. De pilot waar ik toen ook nog in mee gedraaid heb is vroegtijdig afgebroken wegens algeheel falen van Zyxel.
Ik heb een Mikrotik RouterOS op mijn ESXi bak draaien, Sparql werkte normaal prima tot deze problemen in de avonduren. Heb de router ook al eens gereset en de IGMP proxy, dat hielp niet. Probleem is echt bij de bron van de streams. De sparql boxjes zijn ook nog brak maar dat is meer de UI dan het gedeelte van de livestreams denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
We gaan het zien, ik hoop dat er vandaag een nieuwe fw uitkomt. Er zitten nl 2weken tussen :-)
En dat er wat voortgang is bv menuverbetering ect

En inderdaad op de abox site staan de mooiste dingen, maar vermoedelijk zijn dat alleen maar code kloppers en geen netwerk gasten.

Wel heeft de nieuwe zyxel fw v5 er voor gezorgd dat er geen reboot is elke 4uur.

Enschede , ex-blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Hier in Nijkerk is live tv tot op heden prima zonder haperingen, maar heb ook nog niet aaneengesloten een hele tijd (lees avond) zitten kijken. Wel had ik gisteren tijden HBO OD vaak haperingen en zover ik begrepen heb staat dat los van de SPARQL dienstverlening maar wordt daar puur de I'net verbinding voor gebruikt. Mijn vermoeden is dat de SPARQL box moeite heeft met het verwerken van de HBO OD stream want het beeld blijft hangen/haperen, maar het geluid gaat wel gewoon door. Heb overigens de box gewoon nog standaard staan op 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 09:36
Hier hapert helaas HBO OD ook veel. Bij het opnieuw starten van een film krijg ik overigens de vraag of ik verder wil kijken waar ik gebleven ben, alleen begint de film toch weer vanaf het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
_-Dennis-_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:41:
Heeft iemand de zyxel al compleet vervangen voor een Mikrotik router en wil hiervan de iptv config delen? Kreeg deze niet aan de praat
Ik ben ook wel benieuwd naar een werkende setup Netgear WNDR3700 met OpenWRT.
Zelf heb ik internet werkend gekregen maar helaas IPTV niet, de STB's krijgen geen verbinding. Lijkt te liggen aan igmpproxy instellingen. Maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
heb je de openwrt source bekeken van NovapaX?
hier staat de manual voor openwrt.
https://github.com/Novapa...atuur-met-Sparql-en-Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb het hier draaien op een cisco asa 5505.

Naast de IGMP forward (igmp proxy) van de inside vlan naar het TV vlan, had ik ook nog een multicast route nodig:
mroute 0.0.0.0 0.0.0.0 TV dense inside 1

Geen idee hoe dit zich vertaald naar andere routers.

Vanavond nog even de nieuwe voip-adapter aansluiten, en dan ben ik helemaal zyxel-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Paradox schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:27:
heb je de openwrt source bekeken van NovapaX?
hier staat de manual voor openwrt.
https://github.com/Novapa...atuur-met-Sparql-en-Tweak
De configuratie van machuidel heb ik inderdaad overgenomen.
Mogelijk is mijn OpenWRT installatie corrupt geraakt, want een gewone sysupgrade wordt geweigerd met de melding 'hardware ID mismatch' (ik heb een WNDR3700-V2)

Ook QoS script krijg ik niet geinstalleerd

[ Voor 4% gewijzigd door OriginalDon op 15-08-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Mijn Mikrotik instellingen:

IGMP:
upstream interface op IPTV VLAN met subnet 10.0.0.0/10 (wellicht te groot maar werkt wel)
downstream interface op LAN met subnet 192.168.x.0/24 (heb een apart VLAN voor de Sparql boxjes, maar dit wordt door ESXi vertaald en als echte netwerkinterface aangeboden aan Mikrotik)

Bij de Sparql static route die je moet aanmaken moet je opletten dat je dit via de terminal doet en niet WebFig/WinBox:

3 A S 185.6.48.0/26 10.10.28.1 1

Bij het aanmaken van de route moet je ipv de gateway op je IPTV VLAN/interface echt de gateway opgeven die je van Tweak krijgt op dat IPTV VLAN. Pas toen ik dit instelde startten de boxjes op en werkte het geheel.

Voor VOD moest ik wat dst-nat regels opgeven om de RTSP streams die binnenkomen door te sluizen naar de Sparql box. Ik weet nog niet goed hoe je met Mikrotik kan bepalen dat Sparql box X een stream opvraagt en alle pakketjes dus die kant op moeten. Nu gaat alles maar dom naar de woonkamer. De andere Sparql box werkt dus nog niet met VOD :+

[ Voor 19% gewijzigd door LosserNL op 15-08-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi dus al meerdere ZyXEL-loze setups. Ik ben dus vooral benieuwd of 'jullie' minder problemen hebben met haperingen e.d. dan de ZyXEL gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Vanavond maar even terug naar WNDR3700 stock firmware om daarna de laatste stabiele versie van OpenWRT er op te zetten. Dan de config nog een keer doen.

De wiki van OpenWRT ligt er al een tijdje uit helaas. En ook de locatie van de package.gz is gewijzigd (daardoor kon ik in eerste instantie helemaal niet updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
eymey schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:38:
Mooi dus al meerdere ZyXEL-loze setups. Ik ben dus vooral benieuwd of 'jullie' minder problemen hebben met haperingen e.d. dan de ZyXEL gebruikers.
Ik heb ook mijn eigen setup maar heb in mijn korte testperiode ook veel last van haperingen gehad.
Zie ook mijn post hier
Het enige moment dat ik de TV aan heb gehad is een half uurtje/uurtje gisteren (donderdag) in de middag.
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te kijken of het nog steeds zo is.
Mijn uitgangspunt was dat mijn config nog niet juist was, maar als meer mensen last hebben van haperingen is dat natuurlijk weer de vraag. Lastig debuggen zo.
Ik zit overigens in Dordrecht, ex groen.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
Cidolfas schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, maar net zoals een andere user had ik er ook een GS105E tussen zitten die IGMP snooping deed. Nadat die er tussenuit was (en daarna IGMP Snooping disabled) heb ik geen problemen meer gehad, maar nadat ik alles opnieuw gestart had.
Monteur van Reggefiber is langsgeweest. Probleem blijkt in de NT te zitten. Met zijn eigen NT had ik wel beeld, echter mocht hij de zijne niet achterlaten. Die van mij moet vervangen worden. Dat zal ws niet voor het weekend gebeuren, Dat betekend dus nog een paar dagen zonder tv.

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
suizer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:20:
Hier hapert helaas HBO OD ook veel. Bij het opnieuw starten van een film krijg ik overigens de vraag of ik verder wil kijken waar ik gebleven ben, alleen begint de film toch weer vanaf het begin?
Hier vanuit Dordrecht zelfde ervaring.
Ik krijg al opmerkingen als "iedere keer als het spannend wordt, stopt dat kl*te ding"

Verder wordt de bediening zowel bij mij thuis als bij mijn vader als rampzalig omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TSS_Droopy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Ik heb ook mijn eigen setup maar heb in mijn korte testperiode ook veel last van haperingen gehad.
Zie ook mijn post hier
Het enige moment dat ik de TV aan heb gehad is een half uurtje/uurtje gisteren (donderdag) in de middag.
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te kijken of het nog steeds zo is.
Mijn uitgangspunt was dat mijn config nog niet juist was, maar als meer mensen last hebben van haperingen is dat natuurlijk weer de vraag. Lastig debuggen zo.
Ik zit overigens in Dordrecht, ex groen.
Dan is het idd nog ff wachten op de feedback van anderen met hun eigen setup. Instellingen in je SLM2008 of Draytek kan natuurlijk. Aan de andere kant, zeker als je lijn niet zwaar belast is op het moment van de haperingen lijkt me dat sterk.

Tsja.... dan zal de Abox dus ook wel niet helemaal heilig zijn. Ik ga er van uit dat je Ex-groen en niet in Almere of Enschede qua IPTV verder gewoon het KPN VLAN hebt en dat daar dan verder niets mis mee kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-Dennis-_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-03 14:38
LosserNL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:33:
Mijn Mikrotik instellingen:

IGMP:
upstream interface op IPTV VLAN met subnet 10.0.0.0/10 (wellicht te groot maar werkt wel)
downstream interface op LAN met subnet 192.168.x.0/24 (heb een apart VLAN voor de Sparql boxjes, maar dit wordt door ESXi vertaald en als echte netwerkinterface aangeboden aan Mikrotik)

Bij de Sparql static route die je moet aanmaken moet je opletten dat je dit via de terminal doet en niet WebFig/WinBox:

3 A S 185.6.48.0/26 10.10.28.1 1

Bij het aanmaken van de route moet je ipv de gateway op je IPTV VLAN/interface echt de gateway opgeven die je van Tweak krijgt op dat IPTV VLAN. Pas toen ik dit instelde startten de boxjes op en werkte het geheel.

Voor VOD moest ik wat dst-nat regels opgeven om de RTSP streams die binnenkomen door te sluizen naar de Sparql box. Ik weet nog niet goed hoe je met Mikrotik kan bepalen dat Sparql box X een stream opvraagt en alle pakketjes dus die kant op moeten. Nu gaat alles maar dom naar de woonkamer. De andere Sparql box werkt dus nog niet met VOD :+
Dus als ik het goed begrijp heb je een apart vlan aangemaakt voor de upstream en niet de vlan 4 interface herivoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
rob2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:12:
wat een gezeur over die app. De focus ligt op gewoon TV kijken. Wanneer ze dit fixen dan is die app er zo.
Zo'n app is niet nieuw en tig providers/zenders hebben zo'n app Ctrl+c / Ctrl+v

maar stel het probleem ligt dieper en de Abox is gewoon niet goed genoeg. Tweak heft ook al eens een verkeerde telefoon keuze gemaakt. gelukkig kregen wij een packetforce voip ding. ook hier was geen berichtgeving.
En de extra TV zenders tijdelijk is mooi. zie je ineens hoeveel slechte zenders er zijn ;-) buiten alle powerpoint zenders om dan ;-)

Feit dat er nu nieuwe FW is staat nergens op de tweak site. Tweak doet niks zelf. en is zelf ook klant zo lijkt het.

Of er zijn gewoon weg te veel klanten voor hun netwerk. NS tactiek slechte diensten maar wel de prijs omhoog doen.
Die app is anders gewoon functionaliteit die verdwenen is terwijl ik meer mag gaan betalen voor diensten (HBO) waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Daarnaast is hij keihard beloofd voor juli (wat al veel te laat was) en wordt er nu met geen woord meer over gerept.

For all we know komt hij misschien wel nooit.

Toen bij mijn overzetting het niet goed ging heb ik meteen een aanvraag gedaan bij een andere glasvezel boer. Als ze de app nog redden binnen 2 weken overweeg ik te blijven, anders ben ik weg bij ze.

De firmware van die kastjes is ook om te huilen, ik kan die van mij niet eens uit standby halen. Lekker getest voor de uitrol...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Meer mensen waarbij de pauze knop niet werkt tijdens een uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
pause werkt bij mij ook niet.

Maar met FW5 werkt er toch meer!. mijn abox wilde pas na 5 min opstarten " geen verbinding " dit is nu weg en direct verbinding.

ook lijkt het menu nu vaker direct te werken zonder dat het doorzichtig is. wat een reboot van de Abox fixed.

Ook de spontane zyxel reboot na 4 uur is weg. De zyxel is nu reeds 16 uur op. ;-)

Ik mopper wel maar zie nu toch wel verbetering. net als de lijn 250Mbit die dit nu ook is ipv 150M.

Maar verwacht nog steeds een nieuwe Abox FW vandaag. waarmee e.a gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:30
De helpdesk is ook om te lachen, ze hebben het altijd druk en daarom wordt de verbinding verbroken :)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Na mijn melding van gisteravond over haperende beelden heb ik weer contact gehad met tweak.
Het is een bekend probleem en dit wordt opgelost in de volgende update.
Ik vroeg toen wanneer die update uit ging komen.
antwoord: Zeker nog twee weken.
Ik heb toen wel even gevloekt en mijn ongenoegen geuit.
Antwoord was weer dat ze het goed willen doen en daar de tijd voor moeten nemen.
Tja, wat moet je hiermee.
Ik ben altijd geduldig geweest maar het tv platform moet toch eens probleemloos gaan draaien.
Ik heb dit pakket nu vanaf 18 juni en er is altijd wel wat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
als ze de firmware van die box nou gewoon even opensource maken.. is het een stuk sneller opgelost :+

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 20:37
ehmmm, betalen jullie allemaal gewoon netjes het abonnements geld ondanks alle problemen? Het lijkt mij dat door alle problemen er ook wat ruimte ontstaat voor korting of iets dergelijks?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Die extra korting bestaat uit twee maanden extra zenders waar je niks aan heb

[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 15-08-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Weet iemand trouwens of je nu bij tweak je IP blijft houden of dat je een keer in de zoveel tijd een nieuw IP adres krijgt? Dit ivm het forwarden voor SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Telefonie krijg ik helemaal niet aan de gang, ook niet met de gegevens uit de brief (heb de nummers ook omgewisseld, zonder resultaat). Iemand enig idee hoe ik die werkend moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
bij het instellen van een vast IP op de Abox

http://pic.twitter.com/LO5JEWHUBu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
bvk1983 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:51:
Telefonie krijg ik helemaal niet aan de gang, ook niet met de gegevens uit de brief (heb de nummers ook omgewisseld, zonder resultaat). Iemand enig idee hoe ik die werkend moet krijgen?
Gebruik je gewoon de Zyxel modem die je erbij hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
bvk1983 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:51:
Dit werkt prima https://github.com/Novapa...telefonie-in-Zyxel-Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
_-Dennis-_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:43:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je een apart vlan aangemaakt voor de upstream en niet de vlan 4 interface herivoor gebruikt?
Ik gebruik VLAN 4 voor upstream zoals tweak wil (anders werkt het natuurlijk niet), en een eigen VLAN (30) voor de Sparql boxjes. Ook omdat er NAT tussen moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Laatst online: 24-11-2016
Je kunt een vast ip adres aanvragen bij de helpdesk. Dit is dan gekoppeld aan je mac adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Laatst online: 24-11-2016
Maandag ben ik over gegaan. (Hilversum, kom van kpn groen) Tot nu toe werk alles probleemloos, behalve de standby. Gisteravond zelfs een programma opgenomen en teruggekeken (hierbij werkt vooruit/terug spoelen niet)
De enige tweak die ik gedaan heb is 1080i ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
rob2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:06:
geen gestotter meer 100% hbo iron man. tevreden

qos staat uit op de zyxel en fw 5
Volgens mij zijn die standaard meegeleverde QoS settings in de Zyxel ook een wassen neus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Enschede Zuid geen problemen met haperend beeld. (Kom van groen). Nu is het glasvezel network ook nog maar een jaartje of twee oud.

Sinds gisteren is mijn upload probleem ook verholpen. Het bleek dat de glasvezelconnector naar de NTU kapot is. Het locking mechanism werkte niet goed waardoor de glasvezel enkele millimeters van de optische module (optisch <-> electrisch omzetter) vandaan gedrukt werd met een demping van ~30dB tot gevolg.
Volgens de monteur zijn soortgelijke problemen op dit moment de grootste foutoorzaak waardoor mensen een slechte verbinding en/of haperend sparkle beeld hebben. Ze kunnen de demping van een verbinding op afstand uitlezen dus ze zijn nu bezig alle gevallen op te sporen om vervolgens de getroffende klanten te benaderen.

Ik ben in ieder geval blij want Sparql werkt goed en internet ook: ~240MBit down en ~680Mbit up in de speedtests.

Op usenet download ik met 27.5Mbyte/sec _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
proditaki schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:54:
[...]

Gebruik je gewoon de Zyxel modem die je erbij hebt gekregen?
Jep. Ingelogd en de gegevens in de brief ingevuld maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
bvk1983 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:31:
[...]

Jep. Ingelogd en de gegevens in de brief ingevuld maar dat helpt niet.
Zie je ook geen aanmelding in Mijn Tweak bij Telefoniegegevens staan?

Bij mij waren overigens de SIP gegevens ongewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
thuisdigitaal schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:10:
Je kunt een vast ip adres aanvragen bij de helpdesk. Dit is dan gekoppeld aan je mac adres.
Tnx.. ik heb een vast ip aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Ik heb de beginpost van dit topic doorgelezen en gezocht door het hele topic, maar ik kan nergens vinden hoe die 1080i truc uitgevoerd moet worden in die Sparql box. Of misschien gebruik ik de verkeerde zoekterm. Kan iemand me een stappenplan wijzen hoe ik die box op 1080 zet? Ik weet dat het officieel nog niet wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Mouki_9 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:44:
ehmmm, betalen jullie allemaal gewoon netjes het abonnements geld ondanks alle problemen? Het lijkt mij dat door alle problemen er ook wat ruimte ontstaat voor korting of iets dergelijks?
Er zijn 2 dingen. Er is een (geringe) tegemoetkoming van Tweak op dit moment dat je extra zenders hebt, of had je al premium pakket dan is deze een tijdje gratis.

Ten tweede je kunt niet zomaar stoppen met betalen. Daarvoor moet je eerst een aantal stappen hebben doorlopen zoals het sturen van een in gebreke stelling naar Tweak waarin je ze nog een redelijke termijn geeft om de problemen op te lossen. Als je dit allemaal correct doet kan je je contract ontbinden. Een korting afdwingen weet ik niet of dat dan ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
SamPatterson schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:40:
Ik heb de beginpost van dit topic doorgelezen en gezocht door het hele topic, maar ik kan nergens vinden hoe die 1080i truc uitgevoerd moet worden in die Sparql box. Of misschien gebruik ik de verkeerde zoekterm. Kan iemand me een stappenplan wijzen hoe ik die box op 1080 zet? Ik weet dat het officieel nog niet wordt aangeboden.
Hier staan een hoop tips waaronder het instellen van 1080i:
https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:40:
Zie https://github.com/Novapa...-HD-resolutie-(1920x1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Bedankt allebei.
Pagina: 1 ... 79 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.