Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.285 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Larrs schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:36:
Ben net even de Sparql box aan het testen tijdens het eten en het viel mij op dat als je via de afstandsbediening de Sparql box uit doet, dat die dan in de sluimerstand gaat. Dit had ik eerder gelezen dat die dat zou doen vanwege de laatste update, maar ik krijg de Sparql box niet uit de sluimerstand met dezelfde knop. Je krijgt dan vrolijk weer de melding dat die in de sluimerstand gaat.
En het werkt ook niet met een andere knop op de afstandsbediening.

Alleen als ik de Sparql box uit doe met de knop aan de voorkant gaat het wel, maar dat is dan omdat ik dat ding echt uit doe en weer aan.

Is dit een bug of doe ik iets verkeerds?
Ook met mijn Harmony krijg ik dit niet goed. Snel achterelkaar aan en uit en weer aan gaat goed. Maar als de box een tijdje uitstaat duurt het heel lang voordat ie weer in leven komt. Erg vervelend.

[ Voor 0% gewijzigd door basd123 op 13-08-2014 15:11 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
basd123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:10:
[...]

Ook met mijn Harmony krijg ik dit niet goed. Snel achterelkaar aan en uit en weer aan gaat goed. Maar als de box een tijdje uitstaat duurt het een tijdje voordat ie weer in leven komt. Erg vervelend.
offtopic:
Welke Harmony gebruik je voor jouw set-up? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
Dwazer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

offtopic:
Welke Harmony gebruik je voor jouw set-up? :$
offtopic:
Harmony one+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
maartendd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:24:
Hierbij nog een mooie ervaring wat duidelijk laat zien wat voor partij Tweak is.

Opzegging abonnement:
1 Aug heb ik een brief gemaakt met opzegging van mijn diensten. Deze heb ik uitgeprint ondertekend met zowel brief als datum van ondertekening 1 Aug.
Deze brief gemaild naar tweak, hierbij direct een ontvangst bevestiging gekregen + 2 uur laten een reactie dat deze brief is doorgezet naar de afdeling.

nu 13-aug:
Tot op heden niks meer ontvangen dus mail gestuurd met daarin controle op bevestiging einde contract op 1 Sept. (heb namelijk onbepaalde tijd dus 30 dagen opzegtermijn)

Reactie:
Beste heer/mevrouw,

Het contract wordt niet per 1 september beëindigd. Dit omdat de opzegging momenteel wordt verwerkt en na verwerking wordt er een einddatum vastgesteld. Daarover krijgt u nog bericht van ons.

Conclusie:
Mail terug gestuurd dat dit niet conform de algemene voorwaarden is hier wordt duidelijk gesteld.
website:
"Tenzij anders aangegeven, heeft u altijd een maand opzegtermijn bij uw abonnement. Na uw contractsperiode kunt u dus maandelijks opzeggen. Wij hanteren hierbij als datum van beëindiging de datum dat wij uw brief hebben ontvangen en tellen daar een maand bij op. Zouden wij uw opzegging bijvoorbeeld op 24 februari ontvangen, dan stopt uw abonnement per 24 maart."

Algoed het zal dus weer een pis wedstrijd worden om een simpel iets als opzeggen weer normaal voor elkaar te krijgen bij deze buts maatschappij.

u bent gewaarschuwd
Ik denk dat ze bij Tweak momenteel iets meer e-mail ontvangen dan normaal.

Het lijkt erop dat men een blik uitzendkrachten heeft opengetrokken om de e-mails te beantwoorden. Grammaticaal schort er namelijk een en ander aan de e-mail die je van hen hebt ontvangen, maar dat was je vast al opgevallen.

Ik zou gewoon even afwachten wat als daadwerkelijke einddatum wordt doorgegeven, denk dat het wel goed komt.

off-topic:
Ik werk zelf bij een groot bedrijf. Hier worden bij drukkere periodes ook wel eens op de operationele afdelingen uitzendkrachten ingehuurd voor bijvoorbeeld mailafhandeling. Meestal gaat het dan om HBO studenten.

Als je ziet wat voor een gedrochten van teksten deze lieden af en toe weten te produceren, ga je toch je vraagtekens zetten bij het niveau van het HBO. :)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Het ligt een beetje aan je vraag denk ik..
Ik vroeg maandagavond mijn SIP gegevens + sparql pin op (heb ik niet via de post gehad), en om 20:08 de mail verzonden, 20:10 callnummer gekregen, en om 20:12 reactie met de gevraagde gegevens. ;)
Dat gaat dus wel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Bedankt, Ik heb wat daar stond gedaan en snelheid is inderdaad weer terug naar rond de 1 gig, enig idee hoe lang het zo gaat blijven? Als het na een tijdje weer naar rond de 75 gaat moet ik steeds hetzelfde gaan doen totdat Tweak het aan hun kant gaan oplossen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
JohanF schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

Heb je nog een switch tussen de Zyxel en de Sparql box zitten? Wij kregen vanmorgen in eerste instantie ook zwart beeld i.p.v. de livestreams (zijn vannacht gemigreerd). Daarom eerst gecontroleerd dat de Zyxel daadwerkelijk een IP krijgt op de IPTV_Ethernet interface. Daarna heb ik de Sparql box rechtstreeks op de Zyxel aangesloten ipv de tijdelijke situatie via een Netgear GS105E (semi-managed switch). Toen verscheen er wel live beeld. Ik denk dus dat dit aan 1 of andere multicast optie zal liggen in m'n GS105E. Misschien heb je hier wat aan?
De STB zit rechtstreeks op de Zyxel. UTP bekabeling is vervangen en was ook het probleem niet evenals de HDMI kabel.
Vanmorgen met een nieuw toegestuurde STB geprobeerd, wat hetzelfde zwarte beeld geeft (met uizondering van de OSD net als de eerste STB). Vrijdagochtend komt er iemand op locatie de boel fixen/bekijken.

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
DiGyPh0 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:36:
[...]

De STB zit rechtstreeks op de Zyxel. UTP bekabeling is vervangen en was ook het probleem niet evenals de HDMI kabel.
Vanmorgen met een nieuw toegestuurde STB geprobeerd, wat hetzelfde zwarte beeld geeft (met uizondering van de OSD net als de eerste STB). Vrijdagochtend komt er iemand op locatie de boel fixen/bekijken.
Ik had hetzelfde probleem, maar net zoals een andere user had ik er ook een GS105E tussen zitten die IGMP snooping deed. Nadat die er tussenuit was (en daarna IGMP Snooping disabled) heb ik geen problemen meer gehad, maar nadat ik alles opnieuw gestart had.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
rsvmark schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:34:
Iemand toevallig al de Zyxel vervangen door een Mikrotik (RouterOS)?
Ik heb een pc gekocht en ClearOS geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
basd123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:10:
[...]

Ook met mijn Harmony krijg ik dit niet goed. Snel achterelkaar aan en uit en weer aan gaat goed. Maar als de box een tijdje uitstaat duurt het heel lang voordat ie weer in leven komt. Erg vervelend.
Hmm... Dan ga ik dit probleem melden bij Tweak.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand anders last van haperend beeld sinds gisteren ? (Enschede)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05
Gisteravond haperingen inderdaad, nu helemaal niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Tence schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:28:
[...]

Bedankt, Ik heb wat daar stond gedaan en snelheid is inderdaad weer terug naar rond de 1 gig, enig idee hoe lang het zo gaat blijven? Als het na een tijdje weer naar rond de 75 gaat moet ik steeds hetzelfde gaan doen totdat Tweak het aan hun kant gaan oplossen neem ik aan.
Gewoon een mailtje richting Tweak, dan stoppen ze met het "pushen" van deze setting. Zo werkte dat tenminste bij mij en anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@ Tence en Hans,

Ik had zojuist ook weer hetzelfde probleem. Even de setting weer aangepast en het is weer goed. Bijzonder vervelend. Ik heb inderdaad een mailtje richting Tweak gedaan. Er zijn verschillende settings die ze vanuit hun kant pushen volgens mij. Want ze hadden ook mijn telefonie ingesteld en dat is nu ook weer terug bij af. Hoe kan dat eigenlijk?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren haperde hbo od volgens vriendin lijkt erop dat dat platform ook te klein isingeschaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Aaargh! schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:44:
Iemand anders last van haperend beeld sinds gisteren ? (Enschede)
Gisteravond alleen op rtl 8.
Dit had ik op alle 4 de settopboxen. Ik dacht daardoor dat het aan de uitzending lag.
Nu geen problemen meer. (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:49:
Gisteren haperde hbo od volgens vriendin lijkt erop dat dat platform ook te klein isingeschaald.
Heb nog nooit een haperende HBO OD gehad, dus te klein gedimensioneerd lijkt mij stug.

(en die wordt hier heel veel gekeken, soms op 3 STB's tegelijkertijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is dan eindelijk mijn signaal overgegaan. De Sparql box werkt en het geluid op mijn tv ook. Echter heeft nu mijn home cinema set kuren. Het werkte niet gelijk en dus heb ik even gekeken of alle instellingen goed stonden. Dit was het geval maar hij werkte niet totdat hij het plotseling ineens wel deed zonder aanwijsbare reden. Vandaag werkt het geluid weer niet via mijn home cinema. Bij de motorola moest ik vaak mijn hdmi1 out aanzetten en dan pakte hij het geluid automatisch op via mijn home cinema via de easylink feature. Kan het zijn dat de sparql box dit niet goed ondersteund?

Ik heb een panasonic SC-BTT460 - 5.1 Home cinema seten een philips 42pfl3507h.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar dan met mijn Denon AVR-X2000 ontvanger. Geluid via de TV werkt wel, maar via audio return channel op de Denon niet. Geluid in stereo vs AC3 maakt geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag Sparql, ik kan internetten, bellen en tv kijken maar weet iemand hoe je kan opnemen met dat sparql? zie alleen maar dat ik herinneringen aan kan zetten.

En kan je ook andere devices ( bijv. mijn onkyo) bedienen met de afstandsbediening van sparql? gaat me met name dan om de volume, dit kon bij de KPN afstandsbediening iig wel.

Ook ik heb problemen met uit standby komen van de box, gaat soms wel soms niet. snap er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Allemaal bekende bugs platform is nog zo brak als wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vorkie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:55:
[...]

Heb nog nooit een haperende HBO OD gehad, dus te klein gedimensioneerd lijkt mij stug.

(en die wordt hier heel veel gekeken, soms op 3 STB's tegelijkertijd.)
Ik lees andrrs vaker klachten over haperend hbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:36:
[...]

Ik lees andrrs vaker klachten over haperend hbo.
ja, in de context met downloaden op volle snelheid van bijvoorbeeld de nieuwsgroepen, zodat je internetlijn al redelijk bezet is, maar niet gewoon zomaar zonder verder iets aan de download.

Ik herken die problemen trouwens niet als ik van de nieuwsgroepen download (250/250 Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Maandag j.l. overgegaan. Alles aangesloten en gaan. Alles doet het prima. Geen problemen en het beeld is helderder...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ik alles zo teruglees, zijn de ervaringen zeer wisselend. Het lijkt vlekkeloos te werken, of alleen maar problemen te geven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ik heb ook alleen maar zwart beeld op mijn TV.
de OSD is wel gewoon zichtbaar.

Met de internetverbinding is overigens niets mis :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3687411240.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royegek
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 14:53
Ik ben vandaag over gezet naar hun eigen netwerk & Sparql.
Aansluiten van modem en Sparql ontvangen ging zonder problemen.
Alleen nog achter m'n VOIP gegevens aan en m'n Logitech Harmony opnieuw instellen.
Zijn er al ervaringen met het configureren van de Harmony en de Sparql box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Werkt goed, de abox m12 staat gewoon in de lijst. Ik laat de box wel altijd aan staan door de lange periode dat het beeld zwart is vanuit standby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
DAMAGE schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:28:
@ Tence en Hans,

Ik had zojuist ook weer hetzelfde probleem. Even de setting weer aangepast en het is weer goed. Bijzonder vervelend. Ik heb inderdaad een mailtje richting Tweak gedaan. Er zijn verschillende settings die ze vanuit hun kant pushen volgens mij. Want ze hadden ook mijn telefonie ingesteld en dat is nu ook weer terug bij af. Hoe kan dat eigenlijk?
Ik weet niet of Tweak "Pushed" of dat de router zo nu en dan contact opneemt met een een of andere server bij Tweak om de settings op te slaan (synchroniseren tbv een eventuele vervanging of een “harde reset”). De grap is dat in mijn geval de setting destijds na pak hem beet 3~4 minuten weer op "origineel” stond, bij anderen pas na bijvoorbeeld 10 tot 16 uur. Het zou iets met schrijfrechten te maken kunnen hebben voor bepaalde velden. Bijvoorbeeld mijn portforwardings bleven destijds gewoon gehandhaafd.
Ik ben bijvoorbeeld blij dat de telefoniegegevens worden opgeslagen bij Tweak, misschien kun een en ander wijzigen via “Mijn Tweak”
Ik heb destijds een mail gestuurd en na een paar dagen kon ik de setting permanent deleten. In mijn geval heb ik nu een upload van 1 Gb, maar ja wanneer gebruik je dat, Tweak ligt er op dit moment blijkbaar niet wakker van.
Anderen kregen na het verwijderen, de gecontracteerde “upload” blijkbaar is niet elke aansluiting dezelfde of wordt niet voor elke aansluiting dezelfde apparatuur of instellingen gebruikt.
Bij mij werkt het nu naar 100% tevredenheid.
Zie ook http://www.tweak.nl/aankondigingen.html Update 30 juli 13:00 punt 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je een portforward wil maken wordt aangegeven dat een poortniet gemapped kan worden. Dat is denk ik de poort voor de config push.

Anyway hbo net ook weer haperend dus wederom ticket ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, ineens is zowel mijn up als down snelheid, ruimschoots onder de 60MBit gevallen, terwijl ik een 250MBit abonnement heb.

Toch maar even een klacht ingedient, iets lager is niet zo erg, maar krap aan 1/5e van de snelheid?!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:26

Pocketware

goldvinger schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:51:
[...]

Gisteravond alleen op rtl 8.
Dit had ik op alle 4 de settopboxen. Ik dacht daardoor dat het aan de uitzending lag.
Nu geen problemen meer. (Almere)
Vanavond ook weer raak in Almere. HBO haperend en na switchen naar TV ook daar stotterende beelden en audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Zo, na bijna 4 weken kan ik weer op internet. KPN had na 1 week gezegd dat er wel signaal op de lijn was maar dat bleek een leugen. Uiteindelijk is KPN nadat alle tweak spullen 1 voor 1 zijn vervangen vanmiddag langs geweest en ik kan online. Dat Zyxel modem is lekker snel, zelfs draadloos echt 50/50 bijna strak.

Maar TV. Man, niet te kijken! het hapert elke paar seconden en soms staat het beeld gewoon een minuut of meer stil terwijl het geluid een beetje voort hapert. Man wat slecht, ik had echt gewoon mijn analoge tv willen houden! Balen dat het geen optie was! Ik was zelden zo tevreden als met Tweak voor die rare veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Gisteren ben ik overgezet.
Alles ging best vlot, pin code etz via de mail opgevraagd, binnen een half uur kreeg ik die binnen.
Nu zit ik HBOOD aan het kijken. (white house down)
Hier en daar wat stotteren. (1080p video)
Na 1 uur en 45 min kwam ineens een big freez, Box compleet vast gelopen met green artifacts. :X
Ik heb de behuizing van de box nog open liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/aboxtemp.jpg
De temp rond de core is een 54.3°C
Box direct een power toggle gegeven en start direct normaal op.
HBOOD direct opgestart en film weer gestart.
FAIL: Geen wilt u verder kijken of opnieuw beginnen.
FAIL: Max forward speed is maar >>16x (DUUR LANG OM WEER OP 1:45:00 te komen)
Maar hij speelt in ieder geval weer gewoon af. Het lijkt mij dus geen TEMP probleem.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 23:07
LosserNL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:03:
Werkt goed, de abox m12 staat gewoon in de lijst. Ik laat de box wel altijd aan staan door de lange periode dat het beeld zwart is vanuit standby...
Kon hem echter alleen maar vinden bij de categorie PVR en niet bij de categorie settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallie73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Hier in Leeuwarden ook zwart beeld bij Live TV. EPG en VOD doen het prima. Iemand al iets gehoord over een oplossing voor dit probleem?

Zyxel en Abox zijn beide op laatste firmware level ((AAKL.5 resp. 1.14) en de STB rechtstreeks aangesloten op de Zyxel.

[ Voor 31% gewijzigd door smallie73 op 13-08-2014 23:12 . Reden: extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mr-Beamer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:35:
Gisteren ben ik overgezet.
Alles ging best vlot, pin code etz via de mail opgevraagd, binnen een half uur kreeg ik die binnen.
Nu zit ik HBOOD aan het kijken. (white house down)
Hier en daar wat stotteren. (1080p video)
Na 1 uur en 45 min kwam ineens een big freez, Box compleet vast gelopen met green artifacts. :X
Ik heb de behuizing van de box nog open liggen.
[afbeelding]
De temp rond de core is een 54.3°C
Box direct een power toggle gegeven en start direct normaal op.
HBOOD direct opgestart en film weer gestart.
FAIL: Geen wilt u verder kijken of opnieuw beginnen.
FAIL: Max forward speed is maar >>16x (DUUR LANG OM WEER OP 1:45:00 te komen)
Maar hij speelt in ieder geval weer gewoon af. Het lijkt mij dus geen TEMP probleem.
Ook bij mij in Almere op alle vier de settopboxen af en toe voor een seconde blijft hangen.
De haperingen spelen gelijktijdig af
Het lijkt mij dan ook niet aan de settopboxen te leggen.
Gisteravond had ik hier ook last van.

Ik heb nu maar weer een mail tweak gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:19:
:( :( :(
Net gebeld met tweak..
Ik: Ik heb nog steeds geen vebinding (onderste lampje genexis is uit. deze is uit sinds gisteren 2:00)
Tweak: Ik ga even kijken
Tweak: ik zie dat er iets niet goed is gegaan U staat nu gepland voor de 29ste
Ik: Dus ik krijg mijn oude verbinding weer terug?
Tweak: Nee helaas U heeft tot de 29ste geen lijn
Ik: :( :( :( :( volgens mij verstond ik U niet goed?????
Tweak: Tja helaas
Ik: Dan kunt U het abonnement ergens steken waar de zon niet schijn (ok dat zei ik niet...)
Tweak: Ik ga nog even informeren....
Tweak: De lijn wacht op activatie. U zei dat het onderste lampje niet brandde? Dat geeft de verbinding weer tussen de Genexis en de Zyxel. Heeft U het wel goed aangesloten?
Ik: Tja.... denk het wel (zit nu op mijn werk)
Tweak: Dan twijfel ik aan de Zyxel. U kunt ook de experiabox weer aansluiten (tot maximaal de 29ste)
Ik: Maar die zat gisterochtend aangesloten maar toen was ook het onderste lampje van de Genexis uit????
Tweak: blablablabla
Ik: Ben over twee uur thuis en dan bel ik wel weer

Krijg hier geen goed gevoel bij.... 8)7
Ik neem aan, dat ze toch wel iets gaan doen o dit recht te zetten. Hadden ze maar niet ruim 2 weken te vroeg je verbinding moeten slopen.

Zou wel bizar zijn als ze echt van plan zijn om je ruim 2 weken zonder internrt en TV te laten zitten. Kan ik me haast niet voorstellen.

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Mijn telefonie wil maar niet werken. Nu heb ik de nieuwe firmware van de helpdesk gekregen waarmee dit verholpen zou moeten kunnen worden, maar hoe ik het ook probeer: updaten doet ie niet. Iemand tips?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Om 2:30 lag mijn verbinding eruit. Zojuist de EB vervangen voor de Zyxel en internet en televisie werken :)

De sip gegevens in de Zyxel zijn nog niet ingevuld, maar daar kijk ik morgen wel naar. Bellen doen we eigenlijk toch niet meer met de vaste lijn.

Porten geforward en dns aangepast, dus ook mijn servertje is weer vanaf het internet benaderbaar.

Dus het valt 100% mee. Nu eerst maar even slapen en dan morgen kijken of alles het nog steeds doet ;-)

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Mijn problemen met zwart beeld bij live tv zijn opgelost en ook de vastlopers niet meer gezien gisteravond. Wat ik heb gedaan? IGMP snooping uitgezet op mijn managed switches..en daarna geen problemen meer gezien. Is ook niet echt meer nodig aangezien ik de STB's inmiddels allebei rechtstreeks heb aangesloten op de zyxel.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:14:
[...]

Ik neem aan, dat ze toch wel iets gaan doen o dit recht te zetten. Hadden ze maar niet ruim 2 weken te vroeg je verbinding moeten slopen.

Zou wel bizar zijn als ze echt van plan zijn om je ruim 2 weken zonder internrt en TV te laten zitten. Kan ik me haast niet voorstellen.
Het lijkt nu een storm in een glas water...
Ik krijg een nieuwe Zyxel omdat de WAN poort stuk zou zijn.... komt vrijdag binnen als het goed is.
Verbaas me alleen dat er zo makkelijk gezegd wordt dat je dan maar 2,5 week zonder verbinding zou komen zitten en hoe vaak ze zichzelf wel niet tegenspreken als het gaat om troubleshooten |:(

Verwijderd

rsvmark schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:04:
[...]

Het lijkt nu een storm in een glas water...
Ik krijg een nieuwe Zyxel omdat de WAN poort stuk zou zijn.... komt vrijdag binnen als het goed is.
Verbaas me alleen dat er zo makkelijk gezegd wordt dat je dan maar 2,5 week zonder verbinding zou komen zitten en hoe vaak ze zichzelf wel niet tegenspreken als het gaat om troubleshooten |:(
Dus als je iets anders aansluit gaat dat LEDje, waar je het eerder over had wel branden? En als je de Zyxel met de WAN poort direct aan je PC hangt, zegt je PC dat de kabel niet is aangesloten?

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Ja als ik de Zyxel aansluit op de genexis brandt op deze laatste het onderste (ethernet) lampje niet.
Als ik mijn mikrotik weer aansluit brandt deze wel (alleen werkt deze setup dus inmiddels niet meer).

Als ik de Zyxel aansluit op een lan poort gaat het lampje wel aan.
Conclusie Tweak: WAN pport stuk op Zyxel.

Aansluiten op pc heb ik niet gedaan.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Gisteravond ook veel last van haperingen (Almere) gehad.
Ook een spontane reboot van de box gehad. Waarschijnlijk gelijktijdig ook de box in de slaapkamer een reboot gehad. En dit is dan ook vervelend... De box zet de tv aan via hdmi. Kwam op de slaapkamer waar een tv aan bleek te staan.
Leuk om te onthouden dat je de box echt uitzet als je op vakantie gaat... anders kan je tv spontaan aan gaan en blijven.

Object reference not set to an instance of an object

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteravond heb me flink verdiept in IGMP om dit via mijn cisco router te laten werken.
2 uur aan het prutsen geweest, en tot de conclusie gekomen dat ik op de juiste manier IGMP proxy had ingericht.
Maar alsnog geen multicast verkeer.

Later nog eens verder gezocht, en wat meer gaan troubleshooten in de logs van de cisco. Uiteindelijk kwam ik wat dropped packets tegen, iets met reverse path verify failed..
Blijkbaar verwachtte de router het multicast verkeer alsnog op de internet interface, omdat de default gateway via de internet interface loopt.

Na een multicast route te hebben gedefineerd, zag ik de multicast groepen tot stand komen, en werkt de tv ook uiteindelijk!
Vanmiddag nog even de voip instellen, en IGMP snooping op mijn lan nakijken, en dan moet alles naar behoren werken.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:38
RonnieB82 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:48:
Gisteravond heb me flink verdiept in IGMP om dit via mijn cisco router te laten werken.
2 uur aan het prutsen geweest, en tot de conclusie gekomen dat ik op de juiste manier IGMP proxy had ingericht.
Maar alsnog geen multicast verkeer.

Later nog eens verder gezocht, en wat meer gaan troubleshooten in de logs van de cisco. Uiteindelijk kwam ik wat dropped packets tegen, iets met reverse path verify failed..
Blijkbaar verwachtte de router het multicast verkeer alsnog op de internet interface, omdat de default gateway via de internet interface loopt.

Na een multicast route te hebben gedefineerd, zag ik de multicast groepen tot stand komen, en werkt de tv ook uiteindelijk!
Vanmiddag nog even de voip instellen, en IGMP snooping op mijn lan nakijken, en dan moet alles naar behoren werken.
Zijn er stukken van je config die je kunt delen? ik zal mijn mikrotik proberen te laten werken.

Zelf moest ik even kabeltjes omprikken, en ik had direct al internet. daarna tvkastje aansluiten en na enige update kon ik tv kijken. hierna even hbo opgezocht en ook dat werkte . (gewoon kijken) VOD nog niet geprobeerd (almere)

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Vraag over de port forwarding (ben er niet zo heel erg in thuis, dus hoop dat een van de techneuten kan helpen):

Ik heb thuis een NAS (QNAP) staan, die ook als webserver draait. In het glas groen tijdperk kon ik het initiele inlogscherm van deze QNAP bereiken door het IP adres van thuis in te tikken nadat ik in de port forwarding aangegeven had dat port 80 en 8080 naar de QNAP geforward moest worden.

In de nieuwe SPARQL situatie heb ik het volgende gedaan:
1) In Network Setting - Home Networking - uPnP heb ik de optie UPnP NAT-T gedisabled (had problemen met port forwarding omdat 80 en 8080 automatsch gekoppeld werden op UDP en niet op TCP)
2) InNetwork Setting - NAT - Port forwarding heb ik port forwarding toegevoegd voor port 80, 8080, 21 en 22 (voor (S)FTP) naar de QNAP
3) In Maintenance - Remote Management is alleen HTTPS op port 443 geactiveerd voor WAN, de anderen zijn allen disabled. Voor WAN/WLAN zijn deze wel allemaal enabled

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan:
Als ik mijn IP adres intik vanuit mijn eigen network, krijg ik zoals verwacht het inlogscherm van de QNAP. Als ik dit echter van buiten mijn netwerk doe, krijg ik een melding dat de pagina niet geladen kan worden.

Alle andere functies werken wel gewoon van buiten het netwerk. Het gekke is dat als ik een van mijn websites benader door achter het ip adres de naam van de site te zetten, dat dit wel gewoon werkt.

Hebben jullie een idee of een oplossingsrichting?

Alvast bedankt

• basd123
vincitori schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:34:
Vraag over de port forwarding (ben er niet zo heel erg in thuis, dus hoop dat een van de techneuten kan helpen):

Ik heb thuis een NAS (QNAP) staan, die ook als webserver draait. In het glas groen tijdperk kon ik het initiele inlogscherm van deze QNAP bereiken door het IP adres van thuis in te tikken nadat ik in de port forwarding aangegeven had dat port 80 en 8080 naar de QNAP geforward moest worden.

In de nieuwe SPARQL situatie heb ik het volgende gedaan:
1) In Network Setting - Home Networking - uPnP heb ik de optie UPnP NAT-T gedisabled (had problemen met port forwarding omdat 80 en 8080 automatsch gekoppeld werden op UDP en niet op TCP)
2) InNetwork Setting - NAT - Port forwarding heb ik port forwarding toegevoegd voor port 80, 8080, 21 en 22 (voor (S)FTP) naar de QNAP
3) In Maintenance - Remote Management is alleen HTTPS op port 443 geactiveerd voor WAN, de anderen zijn allen disabled. Voor WAN/WLAN zijn deze wel allemaal enabled

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan:
Als ik mijn IP adres intik vanuit mijn eigen network, krijg ik zoals verwacht het inlogscherm van de QNAP. Als ik dit echter van buiten mijn netwerk doe, krijg ik een melding dat de pagina niet geladen kan worden.

Alle andere functies werken wel gewoon van buiten het netwerk. Het gekke is dat als ik een van mijn websites benader door achter het ip adres de naam van de site te zetten, dat dit wel gewoon werkt.

Hebben jullie een idee of een oplossingsrichting?

Alvast bedankt
Heb je in je firewall rules (access) ook dezelfde poorten toegevoegd? De firewall staat standaard aan en blocked standaard alle poorten.

• vincitori
basd123 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:56:
[...]

Heb je in je firewall rules (access) ook dezelfde poorten toegevoegd? De firewall staat standaard aan en blocked standaard alle poorten.
Ik heb de firewall even helemaal disabled, maakt geen verschil.
Daarna ook even poort 8080 aan de firewall - protocol toegevoegd, maar ook dat maakt niet uit

[ Voor 88% gewijzigd door vincitori op 14-08-2014 10:11 . Reden: even gequote ]

• trinite_t
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik heb portforwarding niet via de applicatie tab gedaan, maar gewoon via de PortForwarding tab. Niets met firewall moeten doen. Mijn settings zijn de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.gbmb.nl/downloads/portforwarding.png

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Weet iemand al iets van de app?

Op HBO na loopt het bij mij op dit moment goed, maar de box is wat traag met het ophalen van gegevens.. misschien komt daarom ook het probleem met on-demand. Maar goed, het is nieuw kinderziektes enzo... ik heb er nu al minder problemen mee dan UPC dat ik had op dit adres haha.

• proditaki
proditaki schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:11:
Ik heb ook alleen maar zwart beeld op mijn TV.
de OSD is wel gewoon zichtbaar.

Met de internetverbinding is overigens niets mis :)
[afbeelding]
Opgelost.. fout in de configuratie van IGMP Proxy..
Ik heb nu TV, Internet en Telefonie met eigen hardware draaien.

Ik heb overigens geen enkele beetje last gehad van stotterend beeld of een vastlopende Sparql box. Bij mij zit de de box zelfs nog achter 2 (managed) swtiches.

Wellicht zit er dan toch iets fout in de Zyxel?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Paradox schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:17:
[...]

Zijn er stukken van je config die je kunt delen? ik zal mijn mikrotik proberen te laten werken.

Zelf moest ik even kabeltjes omprikken, en ik had direct al internet. daarna tvkastje aansluiten en na enige update kon ik tv kijken. hierna even hbo opgezocht en ook dat werkte . (gewoon kijken) VOD nog niet geprobeerd (almere)
ik ken de mikrotik niet, maar wat mij veel heeft geholpen, is continu checken wat er precies wel en niet werkt.

Op de cisco kan je met sh igmp group als eerste zien of je STB het multicast adres probeert aan te spreken.

Daarna heb ik met sh mroute gekeken of er multicast routes opgebouwd worden, en wat de status is van die routes.

daarmee kon ik ook zien of er paketten geforward worden, of dat er paketten gedropt worden.
Bij mij werd er dus alles gedropt, door een reverse-path fail. (en deze dropped packets zag ik ook terug op de TV interface)

Dit word (vermoedelijk) veroorzaakt doordat de router automatisch de route gaat bepalen voor het multicast verkeer.
hierdoor koppelt hij het multicast netwerk aan de internet interface, omdat deze de default route voor 0.0.0.0 heeft.

In de cisco heb ik een multicast route aangemaakt (voor 0.0.0.0/0, dus al het multicast verkeer), en deze gekoppeld aan de TV interface.
Hierdoor weet mijn router dat het multicast verkeer door de TV interface moet binnenkomen, en werden de packets niet meer gedropt.

TL;DR:
Uiteindelijk komt het dus erop neer dat ik een igmp proxy heb ingesteld, (in cisco: igmp forward van inside naar TV) en de multicast route heb toegevoegd.

• vincitori
trinite_t schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:36:
Ik heb portforwarding niet via de applicatie tab gedaan, maar gewoon via de PortForwarding tab. Niets met firewall moeten doen. Mijn settings zijn de volgende:
[afbeelding]
Ja, zo heb ik het ook staan, ik heb alleen nog een entry voor 8080 en smtp en imaps heb ik er niet bij.

Zal vanavond thuis nog eens in de configuratie van de QNAP kijken, misschien dat daar iets is blijven hangen (ik zit zelf te denken dat de omschakeling van 192.168.2 naar 192.168.1 een probleem veroorzaakt).

Het gekke blijft echter dat ik vanaf eigen netwerk met extern IP wel op de login van de QNAP kom en vanaf extern netwerk niet.

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:03
Ok, eerste ervaring na de migratie: Internet en Telefonie (via Gigaset N300A) werken nog prima.
Qua Sparql box gaat het live-TV kijken tot nu toe redelijk goed, evenals Uitzending Gemist (incl. door-/terugspoelen). :)

Echter, er zijn ook punten waar het thuisfront nog niet over te spreken is: :|
  • Het inschakelen van de box vanuit sluimerstand gaat erg moeizaam (zoals ook door anderen gemeld). Soms gaat 'ie meteen weer in sluimerstand, soms gebeurt er niets. Meestal doet 'ie het wel als je na Power meteen op 1 drukt.
  • Opnemen lijkt goed te gaan, maar bij het afspelen van een opname kun je niet pauzeren of door-/terugspoelen. Op dat moment ga je terug naar live tv.
  • Bij sluimerstand van de box zet hij het beeld op zwart i.p.v. het HDMI signaal uit. Hierdoor kun je niet meer zien of je de TV nou goed uitgeschakeld hebt of niet...
  • Bij sluimerstand van de box blijft het lampje groen (i.c.m. bovenstaand probleem nogal vervelend, want als je eerst de TV uitzet, dan weet je niet zeker of de box goed uitgegaan is, als je eerst de box uitzet dan weet je niet zeker of de TV uit is 8)7 )
  • Volumeknoppen bedienen helaas niet de TV (zoals bij KPN) maar de box. Hier zal Tweak/Sparql niet zoveel meer aan kunnen doen, maar is wel jammer dat we nu weer 2 ABs nodig hebben (of een universele moeten kopen).
Verder natuurlijk ook de andere hier bekende punten: radio knop werkt niet, VoD knop werkt niet (meteen), toetsenbord wordt nog niet gebruikt (iig niet bij zoeken in Uitzending Gemist).

Daarnaast vind ik de interface weliswaar een stuk mooier dan die van KPN, maar soms ook een stuk minder duidelijk, bijvoorbeeld wat er geselecteerd is in het menu (het onderscheid vetgedrukt of niet is soms moeilijk te zien).

Straks maar eens een mailtje sturen naar Tweak met deze punten. Ze hebben ze vast al wel gehoord, maar hoe meer zielen, ...

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

JohanF schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:12:
Ok, eerste ervaring na de migratie: Internet en Telefonie (via Gigaset N300A) werken nog prima.
Qua Sparql box gaat het live-TV kijken tot nu toe redelijk goed, evenals Uitzending Gemist (incl. door-/terugspoelen). :)

Echter, er zijn ook punten waar het thuisfront nog niet over te spreken is: :|
  • Het inschakelen van de box vanuit sluimerstand gaat erg moeizaam (zoals ook door anderen gemeld). Soms gaat 'ie meteen weer in sluimerstand, soms gebeurt er niets. Meestal doet 'ie het wel als je na Power meteen op 1 drukt.
  • Opnemen lijkt goed te gaan, maar bij het afspelen van een opname kun je niet pauzeren of door-/terugspoelen. Op dat moment ga je terug naar live tv.
  • Bij sluimerstand van de box zet hij het beeld op zwart i.p.v. het HDMI signaal uit. Hierdoor kun je niet meer zien of je de TV nou goed uitgeschakeld hebt of niet...
  • Bij sluimerstand van de box blijft het lampje groen (i.c.m. bovenstaand probleem nogal vervelend, want als je eerst de TV uitzet, dan weet je niet zeker of de box goed uitgegaan is, als je eerst de box uitzet dan weet je niet zeker of de TV uit is 8)7 )
  • Volumeknoppen bedienen helaas niet de TV (zoals bij KPN) maar de box. Hier zal Tweak/Sparql niet zoveel meer aan kunnen doen, maar is wel jammer dat we nu weer 2 ABs nodig hebben (of een universele moeten kopen).
Verder natuurlijk ook de andere hier bekende punten: radio knop werkt niet, VoD knop werkt niet (meteen), toetsenbord wordt nog niet gebruikt (iig niet bij zoeken in Uitzending Gemist).

Daarnaast vind ik de interface weliswaar een stuk mooier dan die van KPN, maar soms ook een stuk minder duidelijk, bijvoorbeeld wat er geselecteerd is in het menu (het onderscheid vetgedrukt of niet is soms moeilijk te zien).

Straks maar eens een mailtje sturen naar Tweak met deze punten. Ze hebben ze vast al wel gehoord, maar hoe meer zielen, ...
Ik deel je ervaringen, al wist ik niet dat je al kon opnemen...

Bij ons is de overgang vlekkeloos gegaan, maar dan hebben we ook een zeer simpele setup met overal ethernetkabels en hoef ik verder (nog) niets te managen.

Wat de interface betreft vind ik de logo's van de zenders ook heel onduidelijk, ook omdat ik nergens in de gids of tijdens het zappen de naam van de zender zie staan.

Voor de rest werkt alles prima.

Toch wel geinig om eens alle zenders tot je beschikking te hebben. Hierdoor zie ik ook dat zenders als Scifi, History channel, Travel channel en vele andere echt onzin uitzenden. Echt het geld niet waard. Ik vind Motors TV wel tof, maar om daar nu 10 euro per maand voor te dokken, vind ik ook zo wat...

Dus goede test: voor mij is het meteen duidelijk dat een premium abo het niet waard is...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Het zou pas echt relaxed zijn als je zelf je zenderpakket zou kunnen samenstellen.

Ik zou graag 1 of 2 zenders uit het duurste pakket willen hebben, en een flink aantal zenders uit het middelste pakket kunnen me gestolen worden.
Zonde om dan €10,- per maand te betalen voor een lading zenders die je toch niet kijkt. (en ik kijk eigenlijk al amper TV)

• Vorkie
  • Niet online
Ik kan gewoon met het toetsenbord intikken bij uitzending gemist?

Toevallig het slotje vergeten in te drukken?

• JohanF
Wuuut? Sparql site gewijzigd... Verwachte datum van Apps was eerst even aangepast naar Augustus en nu net naar September... :N

• JohanF
Vorkie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:58:
Ik kan gewoon met het toetsenbord intikken bij uitzending gemist?

Toevallig het slotje vergeten in te drukken?
Het invoerveld gaf aan: gebruik de numerieke toetsen, dus dat heb ik toen maar braaf gedaan... Vanavond maar eens eigenwijs zijn en toch proberen. (en uiteraard eerst het slotje) :Y)
Thanks

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De 11e ook omgezet, wat een ellende die tv zeg. Het internet werkt prima. Maar die box is rampzalig.
Meeste is ook al door andere aangegeven, maar hier nogmaals:

- Sluimerstand problemen met aanzetten.
- Zwart beeld, tv heeft al een keer een hele nacht aangestaan, omdat mijn vriendin dacht dat deze uit stond...
- De afstandsbediening/ontvanger is heel beperkt. Voorheen kon ik gewoon op de knoppen drukken zonder te mikken en nu moet ik mijn afstandsbediening in de lucht houden en op de box mikken.
- HBO OD hapert. Deze lijkt ook gebruik te maken van mijn internet verbinding. Als ik mijn volle snelheid haal met nieuwsgroepen en tegelijk HBO OD kijkt is het een dia show, pauzeer ik hem gaat deze vloeiend door, maar nog wel met haperingen om de X aantal minuten.
- De box is niet heel snel met ontvangen van IR signaal. Bij de KPN box ging er een rood lampje knipperen als deze het IR signaal ontving, bij deze box zie ik niks.
- Tijdens het inrichten van de favorieten liep deze vast, moest hem zelf een restart geven voor ik er weer iets mee kon.

En dit allemaal in 1 dag ('s ochtends en 's avonds). Meer betalen voor deze ellende. Gelukkig gaan we over een paar weken verhuizen, stuur ik de hele zooi wel terug en neem een andere provider.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:59
JohanF schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:00:
Wuuut? Sparql site gewijzigd... Verwachte datum van Apps was eerst even aangepast naar Augustus en nu net naar September... :N
Die app kan me wat. Stabiele tv en opnemen is me meer waard dan die app.

Lat ze er voor zorgen dat ik de box aan kan doen en ik direct verbinding heb en geen 5min hoef te wachten.

De tv gids altijd doet en niet eenmaal een blanco scherm en dan weer zwart.
Dit is dito met het menu.
Opnemen mag dan werken maar afspelen werkt niet. En je kan alleen maar 5uur van te voren opnemen als het in de gids staat. Useless dus.
Als het 1sept nog zo is stap ik over naar ziggo Basic, ben er klaar me. Moet Tweak gewoon telkens verantwoorden tegen de kids

En ook leuk je kan max 6uur opnemen op de site staat 200. Tis maar een getal maar geeft wel aan dat ze er nog lang niet zijn.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat max zoveel opnemen is natuurlijk onzin. Ze slaan bij default alles op en maken gewoon een database aan. Abbonnee heeft van dan tot dat opgenoment op die zender. Programma heet zo en zo. Met 10MB aan data per abbonnee kan je zoveel entries aanmaken als je wil.

• proditaki
TrailBlazer schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:38:
dat max zoveel opnemen is natuurlijk onzin. Ze slaan bij default alles op en maken gewoon een database aan. Abbonnee heeft van dan tot dat opgenoment op die zender. Programma heet zo en zo. Met 10MB aan data per abbonnee kan je zoveel entries aanmaken als je wil.
Hoe kom je aan die info?
Bij KPN worden bijvoorbeeld de opnames lokaal opgeslagen.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
proditaki schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Hoe kom je aan die info?
Bij KPN worden bijvoorbeeld de opnames lokaal opgeslagen.
Volgens mij al lang niet meer hoor. Als je met de ene KPN box een programma opneemt kan je hem met de ander terug kijken.

• eymey
  • Laatst online: 11:25
Inderdaad. De nieuwste KPN boxen hebben volgens mij ook amper opslag meer, alleen nog beperkte storage voor een timeshift buffer.

Hoe cloud opnemen bij KPN of SPARQL op de achtergrond is geimplementeerd weet ik verder niet.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 14-08-2014 16:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Sinds vandaag ook aangesloten op Sparql. Ook hier het sluimerprobleem.
Toevoeging: als ik de powerknop indruk nadat ie sluimerstand weergeeft springt ie na een tijdje op de screensaver. Het apparaat staat dus wel aan. Als ik vervolgens weer op de powerknop druk zegt ie weer dat ie in de sluimerstand gaat.
Hopelijk snel een update.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mij ligt het er ook aan hoe lang hij al in sluimerstand staat. Als dat niet heel lang is gaat hij met 1 druk op de knop eruit, als het langer is twee keer. En dan twee keer de menu knop indrukken om daadwerkelijk de stream te laten beginnen, anders blijft het beeld zwart :P

• basd123
Sissors schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:34:
Bij mij ligt het er ook aan hoe lang hij al in sluimerstand staat. Als dat niet heel lang is gaat hij met 1 druk op de knop eruit, als het langer is twee keer. En dan twee keer de menu knop indrukken om daadwerkelijk de stream te laten beginnen, anders blijft het beeld zwart :P
Ik ben zelf aan het experimenteren om dit probleem te tekkelen met mijn Harmony one+ door delays en extra commando's in te bouwen. Ik zal vanavond eens proberen of dat lukt.

Ik kwam er nl. achter dat als ik na lange tijd wachten de box aanzet dat deze zwart blijft (het probleem). Als ik vervolgens nogmaals een 'powershuffle' doe springt de box wel aan.

• proditaki
SamPatterson schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:14:
Sinds vandaag ook aangesloten op Sparql. Ook hier het sluimerprobleem.
Toevoeging: als ik de powerknop indruk nadat ie sluimerstand weergeeft springt ie na een tijdje op de screensaver. Het apparaat staat dus wel aan. Als ik vervolgens weer op de powerknop druk zegt ie weer dat ie in de sluimerstand gaat.
Hopelijk snel een update.
Bijzonder dat dit zo opgeleverd wordt en dat er nog steeds niets aan gedaan is.
Van mij mag die hele sluimerstand eraf en gewoon de Powerknop op de afstandbediening dezelfde functie geven als de powerknop op de Sparqlbox zelf.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Ik ben ook afgelopen maandag overgezet (was op vakantie).
Ik probeer een en ander aan de praat te krijgen met mijn eigen aparatuur.
Dit lukte goed, binnen een paar minuten Internet en Voip weer aan de praat.
IPTV was iets lastiger maar dit werkt enigszins (maar niet stabiel).
Ik hoop dat hier kennis is welke me verder kunnen helpen. Ik heb overigens nog niet getest met de Zyxel:

De hardware van Tweak:
- Nieuwe Genexis gigabit (werkt nu een week of 4)
- 2x Sparql STB

Mijn hardware:
- 2x Cisco SLM2008 managed switch (1x in de meterkast en 1x op de bovenverdieping)
- Draytek 2920Vn

Mijn huidige setup:
Genexis --> Poort 1 SLM2008 (deze zit in een VLAN met poort 2 en poort 3)
Poort 2 (SLM2008) naar WAN1 van de Draytek (VLAN4 IPTV)
Poort 3 (SLM2008) naar WAN2 van de Draytek (VLAN34 Internet/VOIP)
De overige poorten zitten in een Apart VLAN waar mijn interne LAN op draait.
Ik splits de VLAN's dus vantevoren uit naar WAN1 en WAN2 van de Draytek, dit omdat de Multi-VLAN optie van de Draytek ook niet werkend te krijgen was.

Ik heb in de Draytek een static route aangemaakt zodat de 185.6.48.0/26 over WAN1 gaat, de rest over WAN2. beide gebruiken NAT.
In de Draytek staat IGMP proxy aan op WAN1, en IGMP snooping ook.
De STB (nog maar 1 aangesloten) staat op een Apart VLAN direct aangesloten op de Draytek (poort 4) om hem te scheiden van mijn interne netwerk.

Ik krijg op WAN1 netjes een ip adres in de 10.10.x.x reeks.
Het probleem is dus dat TV en vooral het geluid hapert op dit moment. Kan ik nog wat optimaliseren in de Cisco switch voor deze structuur of in de Draytek? Ik zie het even niet. :'( _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door TSS_Droopy op 14-08-2014 17:27 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Naar aanleiding van het gestotter van Sparql krijg ik van onze vrienden het volgende advies:

Om dit probleem te verhelpen verzoeken wij u de firmware van uw modem te updaten.
Deze kunt u downloaden en uitpakken op uw bureaublad.

http://download.valadis.nl/download/625/wQsRJUhvAVrSKq2gWGXF

Nadat u dit gedaan heeft kunt u de onderstaande instructies opvolgen om de firmware in te laden.

1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk onder het kopje maintenance op firmware upgrade
4. Druk onder het kopje upgrade firmware op choose file en selecteer het bin-bestand die u zojuist heeft uitgepakt op uw bureaublad.

Oftewel een update. Klopt overigens dat in mijn modem de versie aakl 4 is. Bijzonder dat dit niet gepusht is...

• JohanF
DanielAlm schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:30:
Om dit probleem te verhelpen verzoeken wij u de firmware van uw modem te updaten.
Deze kunt u downloaden en uitpakken op uw bureaublad.

http://download.valadis.nl/download/625/wQsRJUhvAVrSKq2gWGXF

Nadat u dit gedaan heeft kunt u de onderstaande instructies opvolgen om de firmware in te laden.
Worden alle settings overschreven bij het installeren van een nieuwe firmware? Stotteren heeft onze box niet (op aakl 4) en voel er niet zo veel voor om alle eigen settings weer met het handje over te moeten zetten. (kan natuurlijk wel de config exporteren en evt selectief overnemen in de nieuwe config O-) )

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
JohanF schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:58:
[...]

Worden alle settings overschreven bij het installeren van een nieuwe firmware? Stotteren heeft onze box niet (op aakl 4) en voel er niet zo veel voor om alle eigen settings weer met het handje over te moeten zetten. (kan natuurlijk wel de config exporteren en evt selectief overnemen in de nieuwe config O-) )
Vraag dus vooral of er al lieden onder ons zijn die ervaring hebben....

• SamPatterson
Ik neem aan dat deze firmware niets te maken heeft met het sluimerstandprobleem?
Overigens geeft mijn Sparqlbox geen enkele reactie wanneer ik LiveTV of VOD knop op de afstandsbediening indruk. Ik kan wel middels het menu bij VOD komen, maar LiveTV kan ik niet starten vanuit het menu.
Iemand hetzelfde probleem of een oplossing? REC werkt wel, alleen bij sommige kanalen is het niet toegestaan..(?)

• rob2011
iedereen heeft dezelfde issues. ik zet zelf de box niet meer uit en dat werkt goed.

betreft de FW is deze van tweak of is dit de basis zyxel FW.

• rob2011
wat is bij jullie de uptime van de zyxel ?
IPv4 Uptime: 0 day: 0 hour: 4 minutes

te zien in connection status .>> en pijl rechts klikken. elke 4 uur krijgt de box een reset geen idee waarom maar met tv kijken is dit best lastig ;-) kan het ook niet vinden waar dit zou staan. system log werkt niet op de zyxel dus.. zo maar eens de v5 fw testen.

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:38

hullemah

hullie

De fw is voor tweak gemaakt door extern bedrijf.

• rob2011
FW zit er op. alle instellingen blijven gewoon staan.

menu is wel sneller geworden maar de logging werkt nogsteeds niet. system monitor<>log

ik heb overigens nu ook de QOS uitgezet.

in iedergeval starte mijn abox in 1x op . 1 issue minder zo lijkt het (1x gestest )

• 70one
  • Laatst online: 22-08 19:31
Ook firmware net geinstalleerd, de instellingen worden niet overschreven in de router. Wifi kanaal is nog steeds niet te kiezen, er ´lijkt´ een optie te zijn bij gekomen met upper en lower in een pulldown menu (Lower = channels 1 - 9; Upper = channels 5 - 13;choose the sideband of least interference for the best connection.)

Wie toch nog wil kiezen :) 70one in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Los van de firmware update, HBO stotteren bij downloaden internet-nieuwsgroep niet opgelost. Los van dit nog steeds geen 100/100, maar weer even informeren naar de status hiervan bij de SD ook alweer drie weken geleden, en nee tv staat uit en ben niet aan het downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3689433571.png

• rob2011
die wifi channels werkte bij mij al met versie 4. ik zit op 10 zonder probleem. na de update staat hij nog op 10

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou, upgrade is een succes, alleen kan ik niet meer inloggen op de webinterface (The password is incorrect :( ) en is het internet-lampje ineens rood :(

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 14-08-2014 19:08 ]

• Aaargh!

Aaargh!

rob2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:51:
in iedergeval starte mijn abox in 1x op . 1 issue minder zo lijkt het (1x gestest )
En het haperende beeld ?

• rob2011
geen gestotter meer 100% hbo iron man. tevreden

qos staat uit op de zyxel en fw 5

• Aaargh!

Aaargh!

rob2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:06:
geen gestotter meer 100% hbo iron man. tevreden

qos staat uit op de zyxel en fw 5
Ok, ik ga de upgrade maar proberen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik wacht nog even af. Ik heb dus al problemen met HBO zonder downloaden. Hoewel we het enkel ervaren hebben met het True Detectives

Verwijderd

Weet iemand hoe je moet opnemen met sparql?
Functie zit wel op de remote maar krijg het niet voor elkaar. Bij tweak groen kon dit voorheen wel.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:38
staat het op je factuur geactiveerd?

Verwijderd

Nope, alleen internet, voip, sparqlbox en sparql basic en 5 euro permanente korting. Moet ik dat apart laten activeren?

• SamPatterson
Is er bij de afstandsbediening van Sparql ook een 'zapknop'? Als ik kijk naar zender X en ik schakel naar zender Y. Vervolgens wil ik terug naar zender X. Met de 'terug' knop lukt dit. Als ik dan weer terug wil naar zender Y werkt de 'terug' knop niet meer. Deze doet het maar een keer. Niet erg handig als je wil kijken of een bepaald programma is begonnen.

Verwijderd

Ja moet je apart kopen, kost 5 euro extra per maand meen ik.

Net de update erop gegooid.. 5 min werk. Eens afwachten wat er verbeterd.

• Aaargh!

Aaargh!

Beeld hapert nog steeds na de update.

• goldvinger
Aaargh! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:
[...]

Ok, ik ga de upgrade maar proberen.
Laat even weten hoe de update verlopen is.
Ben nu hbo 1 aan het kijken en heb een hoop gestotter.
Ik wil de update ook uitvoeren maar ben er erg huiverig voor
Ben bang dat al mijn instellingen van de telefoon ed. verloren gaan

• LosserNL
In Enschede wederom haperingen na 20:30...op rtl7. Krijg zin om dat hele IPTV gebeuren maar weer te verruilen voor betrouwbaar dvb-c van de kabel...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

geluid loopt wel goed door maar vooral beeld hapert. Nu ook bij uitzending gemist.

[ Voor 22% gewijzigd door TrailBlazer op 14-08-2014 20:52 ]

• goldvinger
Het beste is om te bellen e/o te mailen.
Hoe meer klachten hoe beter.
Ik hang nu aan de telefoon.

• LosserNL
Lijkt op de drukke momenten nu dat die multicast in paniek raakt. Geluid loopt inderdaad door. Beeld problematisch.

Ik kan wel gaan bellen maar gebruik mn eigen router, dat heeft niet zoveel zin bij een helpdesk... B)

[ Voor 31% gewijzigd door LosserNL op 14-08-2014 20:57 ]

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Net de update van de router gedaan. Ik moest na het updaten even in de NAT de regels stuk voor stuk uitzetten (op de lamp klikken) en daarna weer aan (wederom de lamp gebruiken) alle regels werkten daarna weer.
Ook de telefoon moest ik even resetten. Deze luistert ook weer :X.

PS
Ik zit in Enschede en kom van Tweak-groen.

[ Voor 8% gewijzigd door efa2008 op 14-08-2014 21:00 . Reden: locatie aanduiding. ]

• rob2011
Enschede stotteren klopt. Maar is nu met fw wel minder dan gisteren.

Overigens HBO hikte ook. Tussen 830-900pm

Nu werkt alles weer normaal. Wel is met de fw de cpu gem. 10-55% mem 71%.

Het is wel beter maar niet perfect!
SBS 6 hangt nu ook even
Pagina: 1 ... 78 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.