Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
VoIP Goeroes gewenst :)

Ik heb het volgende issue waar ik niet echt een oplossing voor kan vinden:

Situatie:
WAN -> Cisco SPA112 ATA -> poort 1 -> Siemens A400A Dect

Probleem:
Op dit moment heb ik een DSL lijntje liggen van Tele2 met telefonie en een 100mbit glasvezel lijn.
Aangezien ik van de DSL lijn geen gebruik maak en het abbo een beetje duur is om alleen aan te houden voor telefonie, wil ik overstappen naar een VoIP aanbieder via mijn werk.
Opzich geen probleem maar....

Bellen en gebeld worden gaat prima, geen probleem.
Echter wanneer er gebeld word en je uiteindelijk het gesprek beeindigd, hoor je op de handset uiteraard de ingesprekstoon. Na een keer of 5 een warning en daarna blijft het stil en blijft de lijn open staan.
Echter op het geweldige Tele2 modem doet het toestel dit niet en hangt deze netjes op cq sluit de lijn.
Het vreemde is wel dat het antwoordapparaat wel gewoon de lijn verbreekt na de ingesprekstoon.

Het mooiste is dat ik na een BYE signaal vanaf het platform de poort kan sluiten, maar volgens mij heeft deze ATA daar geen optie voor.
Wat ik wel reeds gevonden had is dat bepaalde DECT toestellen na het sturen van *# (als DTMF) toon zouden ophangen.
Dit kan ik gewoon inprogrammeren (doormiddel van de warning tone na de ingesprekstoon). Echter werkt dit helaas ook niet.

De VoIP provider kan er niets mee aangezien het gesprek gewoon netjes word beeindigd.
Siemens reeds gebeld maar die geven doodleuk aan dat ik dan maar de "rode knop" moet gaan gebruiken. :z

Iemand een idee / oplossing?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
Niemand verstand van een beetje VoIP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Je kunt toch gewoon de "ophangen " knop gebruiken? Of zie ik het verkeerd

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Het heeft waarschijnlijk met de kiestoondetectie te maken. Die staat in die ATA box op Amerikaans waarschijnlijk, terwijl je een Gigaset hebt voor de Europese of zelfs Nederlandse markt. Je Gigaset "hoort" dus niet dat de verbinding wordt verbroken.

Wat je dus wil is dat je handset automatisch de verbinding verbreekt wanneer op de ATA het gesprek ook weg is.

Ik neem aan dat je met het antwoordapparaat het ingebouwde antwoordapparaat van de Gigaset zelf bedoelt? Het is logisch dat deze verbreekt, na het afspelen van de meldtekst verbreekt de Gigaset zelf vanaf het de basis de verbinding richting de ATA box, terwijl het bij een telefoongesprek andersom gaat als je niet zelf ophangt.

Je zal dus in de ATA box diverse zaken moeten aanpassen zodat er een Nederlands belsignaalschema gebruikt wordt, exact hetzelfde als je Tele2 modem waarschijnlijk en ook bij een traditionele analoge lijn. Er was ergens een site waar de juiste waarden stonden beschreven: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm

Als het daarmee ook niet lukt, denk ik dat je naar een andere configuratie moet gaan kijken, bijvoorbeeld door het gebruik van een Gigaset N300A basis. Je hebt dan alleen SIP>dect verkeer en geen analoog stukje tot aan je handset waardoor dit probleem niet zal spelen. Dan raad ik echter wel aan een iets betere handset te nemen, handsets uit de A klasse zijn niet al te geweldig op een dergelijk basisstation (bellen, gebeld worden en misschien nummerweergave en dan houdt het op qua functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
shure-fan schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:49:
Je kunt toch gewoon de "ophangen " knop gebruiken? Of zie ik het verkeerd
Euh ja... zo kan ik ook gaan lopen als ik een lekke band heb ;) Het ging er juist om om niet handmatig te verbreken.
Hugo__Boss schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:17:

[...]

Je zal dus in de ATA box diverse zaken moeten aanpassen zodat er een Nederlands belsignaalschema gebruikt wordt, exact hetzelfde als je Tele2 modem waarschijnlijk en ook bij een traditionele analoge lijn. Er was ergens een site waar de juiste waarden stonden beschreven: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Helaas... dat werkt ook niet ... maar toch bedankt! :)
Als het daarmee ook niet lukt, denk ik dat je naar een andere configuratie moet gaan kijken, bijvoorbeeld door het gebruik van een Gigaset N300A basis. Je hebt dan alleen SIP>dect verkeer en geen analoog stukje tot aan je handset waardoor dit probleem niet zal spelen. Dan raad ik echter wel aan een iets betere handset te nemen, handsets uit de A klasse zijn niet al te geweldig op een dergelijk basisstation (bellen, gebeld worden en misschien nummerweergave en dan houdt het op qua functionaliteit).
Hmjah... ook een optie. De huidige handsets kunnen er op dus dat moet geen probleem zijn.
Wat betreft functionaliteit: bellen en gebeld worden + CLIP is ruim voldoende :) iets met 50+ ers ;)
Men doet er nu niet meer mee dus dat zal geen probleem zijn.

Ik heb nog de beschikking over een C470IP en die schijnt ook gewoon de handsetjes te kunnen gebruiken.
Ben je wel in 1 klap klaar.