Tweakotine geeft jouw mate van 'verslaafdheid' aan Tweakers.net weer.Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:53:
[...]
Lijkt me ook de enige relevante maatstaf.
Tja, dus dan maar een enorm beveiligingsgat bij al je klanten ?LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:54:
[...]
Grappig, mijn ervaring is het omgekeerde, 99% van de consumenten zou het een kwalijke zaak vinden als een ISP geen router, STB etc zou meeleveren.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Pff let even dagje niet op en we zijn 70 posts verder...
Let's just agree to disagree and move on, shall we?
Zoals m'n moeder vroeger zei: als al jouw vriendjes in de put springen, spring jij dan ook ?Spekkie88 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:55:
[...]
Een net zo groot security risico als ALLE andere providers in NL? Aangezien die allemaal hetzelfde doen...
Precies dezeAlphalorne schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:59:

Dit is een topic om de techniek te bespreken, niet om elkaar voor rotte vis uit te maken omdat we een mening hebben die verschilt van een ander.
Back OT
Eindelijk mijn mikrotik goed werkend met Sparql.
Alleen HBO ondemand blijft nog zwart, nu missen we dit nog niet heel erg maar zou leuk zijn als dit ook werkend te krijgen is.
Heeft iemand zich al verdiept hoe je het op (meerdere) settopboxen werkend kan krijgen?
Alleen HBO ondemand blijft nog zwart, nu missen we dit nog niet heel erg maar zou leuk zijn als dit ook werkend te krijgen is.
Heeft iemand zich al verdiept hoe je het op (meerdere) settopboxen werkend kan krijgen?
Niet te bevatten he, dat 99% van de mensen niet jouw denkwijze er op na houden?Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:58:
[...]
Tja, dus dan maar een enorm beveiligingsgat bij al je klanten ?
Ik snap dat ze die denkwijze er op nahouden, ik zeg alleen dat ze fout zitten.LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:06:
[...]
Niet te bevatten he, dat 99% van de mensen niet jouw denkwijze er op na houden?
“All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others.”
-- Douglas Adams
[ Voor 24% gewijzigd door Aaargh! op 09-09-2014 13:12 ]
Uiteraard niet, maar je negeert voor het gemak de rest van de post.Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:59:
[...]
Zoals m'n moeder vroeger zei: als al jouw vriendjes in de put springen, spring jij dan ook ?
Om maar even terug te komen op je moeder, ik weet zeker dat die ook in paniek gaat bellen op het moment dat er geen STB en router meegeleverd wordt door de provider.
En mocht Tweak besluiten dit niet meer te doen durf ik ook te verwedden dat jij niet bereid bent 100x meer te betalen voor die aansluiting om het verlies van 99% van de klanten te compenseren...
Al met al zullen er altijd concessies gedaan moeten worden als je met veel verschillende mensen te maken hebt.
Eens, maar jij wilt de dat de mensen die het bij het rechte eind hebben zich aanpassen aan de ongeïnformeerde massa. Zo werkt het niet natuurlijk.Spekkie88 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:13:
[...]
Al met al zullen er altijd concessies gedaan moeten worden als je met veel verschillende mensen te maken hebt.
Fixed that for ya...Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:16:
[...]
Eens, maar jij wilt de dat de mensen die het bij het rechte eind hebben zich aanpassen aan de ongeïnformeerde ongeïnteresseerde massa. Zo werkt het niet natuurlijk.
En veel succes met het aan hun verstand te peuteren bij die massa...
Niet getest, maar volgens mij heb je een route naar het tv-vlan nodig om HBO OD te kunnen bekijken.incomer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:04:
Eindelijk mijn mikrotik goed werkend met Sparql.
(programma info en sparlq-box software word vanaf het 'gewone' internet gehaald)
Het gaat dus om een route naar 185.6.48.0 (255.255.255.192), deze moet gerouteerd worden naar de gateway die je gekregen hebt op je TV-vlan.
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met MEER dan 1 STB die HBO OD kunnen gebruiken op meer dan 1 STB tegelijk?
PSN: proditaki specs
Het lijkt me dat hij deze route al heeft, anders zou TV ook niet werken. Ik heb dit ook gezien toen ik met OpenWRT aan het stoeien was, maar ben er niet verder naar gaan kijken, aangezien de router die ik ervoor gebruikte sowieso haperingen gaf op TV. Wellicht dat je iets in de firewall moet opengooien om die HBO OD streams te krijgen. Ik zou kijken in de firewall log of er iets wordt tegengehouden.RonnieB82 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:21:
[...]
Niet getest, maar volgens mij heb je een route naar het tv-vlan nodig om HBO OD te kunnen bekijken.
(programma info en sparlq-box software word vanaf het 'gewone' internet gehaald)
Het gaat dus om een route naar 185.6.48.0 (255.255.255.192), deze moet gerouteerd worden naar de gateway die je gekregen hebt op je TV-vlan.
De laatste tijd is het vooral een klachtenspui topic geworden met af en toe nog wat techniek besprekingen er tussendoor. Je zou af en toe denken dat je op een forum van Radar zit.Dwazer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:
[...]
Precies deze
Dit is een topic om de techniek te bespreken, niet om elkaar voor rotte vis uit te maken omdat we een mening hebben die verschilt van een ander.
Back OT
[ Voor 22% gewijzigd door hovemt op 09-09-2014 13:40 ]
Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:16:
[...]
Eens, maar jij wilt de dat de mensen die het bij het rechte eind hebben zich aanpassen aan de ongeïnformeerde massa. Zo werkt het niet natuurlijk.
I took the blue pill…
Uh volgens mij stond ie aan op de kamer van mijn zoontje en waren wij beneden wat anders aan het kijken op OD.proditaki schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:32:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met MEER dan 1 STB die HBO OD kunnen gebruiken op meer dan 1 STB tegelijk?
Zal vanavond eens kijken :-)
Leuke test-case. Ik heb thuis twee Sparql STB's en kan ook wel eens controleren of ik twee verschillende HBO OD streams parallel kan kijken. En dan kan ik daarnaast ook proberen of ik gelijktijdig op een tablet nog een derde HBO OD stream kan kijken.proditaki schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:32:
Volgens mij heb je die route niet nodig voor je TV streams.hovemt schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:37:
[...]
Het lijkt me dat hij deze route al heeft, anders zou TV ook niet werken. Ik heb dit ook gezien toen ik met OpenWRT aan het stoeien was, maar ben er niet verder naar gaan kijken, aangezien de router die ik ervoor gebruikte sowieso haperingen gaf op TV. Wellicht dat je iets in de firewall moet opengooien om die HBO OD streams te krijgen. Ik zou kijken in de firewall log of er iets wordt tegengehouden.
Je TV stream ontvang je via multicast, nadat je STB zich (door de firewall heen) heeft aangemeld voor het multicast verkeer.
Ik allow (bijna) al het verkeer vanaf mijn interne lan naar buiten toe, en inkomend staat er niks open voor de stb.
Als het nodig is, kan ik vanavond eventueel even de stb monitoren als ik HBO OD open, maar ik vermoed toch dat het de route moet zijn.
Dat is niet de keuze van Tweak... Ze MOETEN wel een STB meeleveren, met encryptie op de streams, anders krijgen ze de streams gewoon niet aangeleverd van de copyrighthouders.Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:37:
[...]
Sterker nog: ik vind het een hele kwalijke zaak dat Tweak een router, STB, etc. meelevert. Dit is een enorm security risico.
En als je dan al een STB moet leveren, dan kun je net zo goed een router meeleveren die jouw STB kan voorzien van de streams. In verband met compatibiliteit.
Dat het bij Tweak nogal knullig is gegaan ben ik met je eens.
En zo werkt het natuurlijk gewoon wel. Draai hem maar eens om, de 99% moet zich maar aanpassen omdat jij iets vindt?Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:16:
[...]
Eens, maar jij wilt de dat de mensen die het bij het rechte eind hebben zich aanpassen aan de ongeïnformeerde massa. Zo werkt het niet natuurlijk.
Het is heel simpel, op dit soort trajecten wordt een risicoanalyse uitgevoerd waarbij de kans zo klein wordt geacht dat er dus andere keuzen gemaakt worden.
Zo te zien heb je nog weinig succes met het overtuigen van de goegemeente van de enorme risico's. Bij deze de tip om je alleen druk te maken over zaken waarop je ook daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen en niet te verlangen dat mensen zich maar conformeren aan jouw visie, dat maakt je leven een stukken prettiger
Verwijderd
heb hier 3 Boxen en je kan tegelijk hbo od kijkenproditaki schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:32:
Ik denk dat als je klanten zelf hun router laat kopen dat dan dat beveiligingsgat nog veeeeele malen groter is... en dan wordt zo'n ISP er weer op aangesproken dat ze de beveiliging niet hebben geregeld.Aaargh! schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:58:
[...]
Tja, dus dan maar een enorm beveiligingsgat bij al je klanten ?
Overigens van de week visite... die wilde TV kijken... dus die Sparql box weer eens aangezet (stond alweer een weekje of 2 uit). Jezus wat een bagger nog steeds. Is toch niet meer serieus te nemen. Misschien moet ik mijn TV onderdeel maar eens gaan schrappen uit mijn abbo... ik kijk toch maar sporadisch TV en dan meestal alleen journaal of sport... en beide zijn vaak ook gewoon op Internet gratis te zien...
Ja had dat met het wk.. Lekker voetbal kijken op de nieuwe verbinding! Als blikken konden doden.. Gewoon ronduit genant dan.
Was natuurlijk wel veel erger dan nu. Nu 'slechts' een enkele korte hapering her en der.
Was natuurlijk wel veel erger dan nu. Nu 'slechts' een enkele korte hapering her en der.
Kuch, Topictitel en OP dan misschien verkeerd?hovemt schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:37:
[...]
Precies deze
Back OT
[...]
De laatste tijd is het vooral een klachtenspui topic geworden met af en toe nog wat techniek besprekingen er tussendoor. Je zou af en toe denken dat je op een forum van Radar zit.

Niet verwonderlijk dat het een klachtenspui topic wordt, het is nu eenmaal geen hosanna met Tweak op dit moment, en dus krijg je (geheel terecht) de negatieve ervaringen hier.
Vooralsnog wordt er hier niemand voor rotte vis uitgemaakt,maar je kan verwachten dat als iemand zijn mening als absolute waarheid verkondigd, er discussies gaan ontstaan.
Ik heb dit nog niet geprobeerd. Er is inderdaad wel iets vertraging (3 tot 5 seconden) maar niet zodanig dat ik er last van heb. Ik bel veel mobiel (super abonnementJohanF schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:53:
[...]
Vanavond even zitten spelen met de instellingen in m'n N300A, maar mij viel op dat als ik overschakel naar sip.tweakphone.nl als STUN server, het veel langer duurt (circa 10 sec) om de verbinding op te zetten na het kiezen. Als ik hier (zoals voorheen) weer stun.gigaset.net voor gebruik, dan gaat de andere kant na circa 3 seconden al over.
Heb jij dit verschijnsel niet?
You are right.LoSBoL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:47:
[...]
Kuch, Topictitel en OP dan misschien verkeerd?![]()
Niet verwonderlijk dat het een klachtenspui topic wordt, het is nu eenmaal geen hosanna met Tweak op dit moment, en dus krijg je (geheel terecht) de negatieve ervaringen hier.
Vooralsnog wordt er hier niemand voor rotte vis uitgemaakt,maar je kan verwachten dat als iemand zijn mening als absolute waarheid verkondigd, er discussies gaan ontstaan.
Terug naar tweak glasvezel ervaring topic-deel 2
Je praat op de Trosradar site slechts over problemen, zonder aan te geven wat je problemen zijn. Nutteloze actie.liquid51 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:53:
Ook maar even een topic bij radar aangemaakt.
https://forum.www.trosrad...ewtopic.php?f=68&t=149176
Ik zit zelf in Almere en heb afgezien van een paar kleine onvolkomenheden eigenlijk geen problemen. Ook richting SD tweak geen negatieve ervaringen, uiteraard ben ik tijdens emailwisselingen zakelijk en niet emotioneel, misschien helpt dat.
+1Hans_18T schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:34:
[...]
Ik zit zelf in Almere en heb afgezien van een paar kleine onvolkomenheden eigenlijk geen problemen. Ook richting SD tweak geen negatieve ervaringen, uiteraard ben ik tijdens emailwisselingen zakelijk en niet emotioneel, misschien helpt dat.
Zeg, weet iemand of er een update is uitgerold voor de abox42? Ik ontdek net dat de OK-knop niet altijd meer werkt.
Wat ik altijd doe ipv te zappen met de programma toets, is met de pijltjes omhoog/omlaag om snel te zien wat er elders op tv is en dan selecteren met de OK - toets. Dat laatste werkt dus niet en de programma balk verdwijnt dan uit zichzelf. Als ik dan nogmaals op ok druk, krijg ik weer de programma balk te zien. Wtf
Abox42 nu op 2500.6451.14997.1 trouwens.
Wat ik altijd doe ipv te zappen met de programma toets, is met de pijltjes omhoog/omlaag om snel te zien wat er elders op tv is en dan selecteren met de OK - toets. Dat laatste werkt dus niet en de programma balk verdwijnt dan uit zichzelf. Als ik dan nogmaals op ok druk, krijg ik weer de programma balk te zien. Wtf
[ Voor 5% gewijzigd door Alphalorne op 09-09-2014 20:15 . Reden: Firmware versie toegevoegd ]
Verwijderd
op de site van tweak is er niks over te lezen ,maar dat hebben wij hier nu ook sinds vanavond,was er net aan gewent ....Alphalorne schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:13:
Zeg, weet iemand of er een update is uitgerold voor de abox42? Ik ontdek net dat de OK-knop niet altijd meer werkt.
Wat ik altijd doe ipv te zappen met de programma toets, is met de pijltjes omhoog/omlaag om snel te zien wat er elders op tv is en dan selecteren met de OK - toets. Dat laatste werkt dus niet en de programma balk verdwijnt dan uit zichzelf. Als ik dan nogmaals op ok druk, krijg ik weer de programma balk te zien. Wtf![]()
Denk niet dat dat in de firmware zit, maar in een van de widgets. Beetje vervelend dat daar geen meldingen van komen. Dit zou dus ook snel verholpen kunnen worden als het goed is.
[ Voor 20% gewijzigd door hovemt op 09-09-2014 21:00 ]
Er is inderdaad wat veranderd.
De radioknop werkt nu ook
De radioknop werkt nu ook
Hier werkt sparql helemaal niet meer. Ineens de txt OK MIDDEN in beeld. Niet meer aan de praat te krijgen herstarten doet
Niets. Afstand bediening reactie o.0. Wat nu weer. Pffff. AAAAAAAH.
Niets. Afstand bediening reactie o.0. Wat nu weer. Pffff. AAAAAAAH.
Stroom eraf 20 sec wachten en dan weer opstarten.
Misschien heb je geluk
Misschien heb je geluk
Ha, dacht al dat ik gekker geworden was... Hier idemAlphalorne schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:13:
Wat ik altijd doe ipv te zappen met de programma toets, is met de pijltjes omhoog/omlaag om snel te zien wat er elders op tv is en dan selecteren met de OK - toets. Dat laatste werkt dus niet en de programma balk verdwijnt dan uit zichzelf. Als ik dan nogmaals op ok druk, krijg ik weer de programma balk te zien. Wtf![]()
Recorder staat ertussen nu :-)
O nee, alleen bij radio...
Ik ben nu grotendeels van de ellende verlost.
HBO on demand lijkt ook te werken, ik kon zojuist een episode Boardwalk Empire starten.
Ik heb alleen de laatste maand een keer of 3 gehad dat internet er uit ligt. De Zyxel is gewoon nog in de lucht en alles is groen. Echter krijgt mijn apparatuur blijkbaar een ongeldig IP adres. Als ik de verbinding op mijn htpc herstel (Win7, gewoon met de auto repair functie in het netwerkcentrum) werkt het weer.
Mijn telefoon kan ook geen verbinding meer maken met het wifi netwerk. Enige remedie daartegen was toch een herstart van de Zyxel.
Ik ben voor nu tevreden en zie wel hoe het verder loopt...
HBO on demand lijkt ook te werken, ik kon zojuist een episode Boardwalk Empire starten.
Ik heb alleen de laatste maand een keer of 3 gehad dat internet er uit ligt. De Zyxel is gewoon nog in de lucht en alles is groen. Echter krijgt mijn apparatuur blijkbaar een ongeldig IP adres. Als ik de verbinding op mijn htpc herstel (Win7, gewoon met de auto repair functie in het netwerkcentrum) werkt het weer.
Mijn telefoon kan ook geen verbinding meer maken met het wifi netwerk. Enige remedie daartegen was toch een herstart van de Zyxel.
Ik ben voor nu tevreden en zie wel hoe het verder loopt...
Wederom hangt de zyxel nu weer met fw4 de sparql start nu niet meer door maar hopelijk werkt de zx nu langer dan 2dg.
Draait er iemand met de stock fw ? Werkt dit beter ?
Draait er iemand met de stock fw ? Werkt dit beter ?
Ik zie hier verschrikkelijk veel meldingen over hangen/vastlopers.
Wat doe ik anders dat ik er amper last van heb?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb hier in Enschede ook amper problemen. Het lijkt vooral in Almere problemen te geven. Moet wel zeggen dat ik wel weer versie 4 van de firmware op de Zyxel gezet. Guest wifi heb ik momenteel toch niet nodig en ik hecht toch meer waarde aan portforwardings die blijven werken.
Gisteravond voor het eerst weer sinds lange tijd geen problemen gehad.
Hopelijk blijft het nu zo.
Hopelijk blijft het nu zo.
Ben ik toch benieuwd wat er in Oikos anders is dan in de rest van Enschede, of wat ik zo anders doe. Versie 5 van github in de zyxel en static dhcp. Na een reboot blijft de nat gewoon zitten maar is niet actief. Op dit moment draait hij al 26 dagen zonder problemen.hovemt schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:50:
Ik heb hier in Enschede ook amper problemen. Het lijkt vooral in Almere problemen te geven. Moet wel zeggen dat ik wel weer versie 4 van de firmware op de Zyxel gezet. Guest wifi heb ik momenteel toch niet nodig en ik hecht toch meer waarde aan portforwardings die blijven werken.
Zeg het maar

Ok ben wel benieuwd hoe dat geregeld is in de Zyxel quo routing.. weet iemand dat?Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:09:
[...]
heb hier 3 Boxen en je kan tegelijk hbo od kijken
Ik krijg zonder port forwardnig HBO OD niet aan de praat
ik heb eigenlijk ook een redelijk functionerend product idd. Sparql box blijft ruk maar wel consistent ruk. Geen vastlopers niet van de STB als van de Zyxel. Wel heb ik mijn eigen router achter de sparql maar dat is het wel.Firesphere schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:43:
Ik zie hier verschrikkelijk veel meldingen over hangen/vastlopers.
Upnp?proditaki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:35:
[...]
Ok ben wel benieuwd hoe dat geregeld is in de Zyxel quo routing.. weet iemand dat?
De OD-streams worden via RTSP verzonden. In de handshake worden poorten afgesproken. Waarschijnlijk heeft de Zyxel een RTSP NAT-helper die daarnaar luistert en automatisch de juiste poorten forward. Helaas is dit niet beschikbaar in RouterOSproditaki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:35:
[...]
Ok ben wel benieuwd hoe dat geregeld is in de Zyxel quo routing.. weet iemand dat?
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Ik heb in RouterOS port forwards voor die RTSP streams ingesteld naar de Sparql box in de woonkamer, de ander heeft gewoon pech door dat gebrek aan een RTSP helper
[ Voor 21% gewijzigd door LosserNL op 10-09-2014 11:20 ]
Dukejohn schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:20:
In de update van Tweak vandaag nog steeds geen nieuws over de app's
erg jammer
Afgelopen maandag de opzegging de deur uit gedaan. Na de zoveelste keer hangen/vastlopen van het tv signaal was de maat nu toch wel vol. Afgelopen zaterdag ook een algehele uitval gehad...
Heb er geen vertrouwen meer in dat Tweak de problemen binnen afzienbare tijd allemaal onder controle heeft en kan oplossen. Heb er ook geen geduld meer voor eerlijk gezegd. De rest thuis ook niet trouwens.
Erg jammer want op papier is het een mooi product. Had er hoge verwachtingen van. Misschien achteraf iets te hoog.
Nu mooie deal gemaakt met UPC. Alles in 1 Extra power met Royaal pakket en Onbeperkt bellen.
Kreeg mooie korting als terugkerend oud abonnee zijnde en het feit dat ik in een glasvezel gebied zit
Nooit problemen gehad met ze in de periode 2005-2012. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Heb er geen vertrouwen meer in dat Tweak de problemen binnen afzienbare tijd allemaal onder controle heeft en kan oplossen. Heb er ook geen geduld meer voor eerlijk gezegd. De rest thuis ook niet trouwens.
Erg jammer want op papier is het een mooi product. Had er hoge verwachtingen van. Misschien achteraf iets te hoog.
Nu mooie deal gemaakt met UPC. Alles in 1 Extra power met Royaal pakket en Onbeperkt bellen.
Kreeg mooie korting als terugkerend oud abonnee zijnde en het feit dat ik in een glasvezel gebied zit
Nooit problemen gehad met ze in de periode 2005-2012. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Ah ok... tnxpeeter123 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:56:
[...]
De OD-streams worden via RTSP verzonden. In de handshake worden poorten afgesproken. Waarschijnlijk heeft de Zyxel een RTSP NAT-helper die daarnaar luistert en automatisch de juiste poorten forward. Helaas is dit niet beschikbaar in RouterOSTomato heeft het daarentegen wel.
Leuk dat men nu de radio knop werkend heeft gekregen, jammer dat ze de OK knop hebben gesloopt bij de kanalenselectie via de dpad....
En een beetje jammer dat er geen info over de updates is, ik had op z'n minst een changelog verwacht op de tweak website.LoSBoL schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:39:
Leuk dat men nu de radio knop werkend heeft gekregen, jammer dat ze de OK knop hebben gesloopt bij de kanalenselectie via de dpad....
Een publiek toegankelijke bugtracker zou ook fijn zijn geweest.
@ LoSBoL & Aaargh!
Helemaal mee eens. Overigens gaat de TV gids als workaround op de OK knop / Dpad redelijk.
Helemaal mee eens. Overigens gaat de TV gids als workaround op de OK knop / Dpad redelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Alphalorne op 10-09-2014 19:48 ]
Tja dit viel mij ook al op dat de ok knop niet meer werkt zoals gehoopt
Maar de radioknop werkt bij mij niet zit ook op firmware 2500.6451.14997.1 en op de zyxel nog op 4
Heb wel nog een dia show maar als ik even heen en weer zap werkt het weer een tijdje goed
Heb hem nog nooit in standby gezet zowel de echte als de wannabee standby
Almere-buiten
Maar de radioknop werkt bij mij niet zit ook op firmware 2500.6451.14997.1 en op de zyxel nog op 4
Heb wel nog een dia show maar als ik even heen en weer zap werkt het weer een tijdje goed
Heb hem nog nooit in standby gezet zowel de echte als de wannabee standby
Almere-buiten
Hoor tegenstrijdige berichten over de radioknop. Werkt deze? Dan kan ik eindelijk de harmony omprogrammeren.
Radioknop werkt nu prima, Almere waterwijk.
Zal even wat toevoegen radio doet het bij mij helemaal niet meer ook niet via menu ??
Vind het gelukkig ook niet erg gebruik deze optie toch niet
Ik zet de box altijd fysiek uit (rood lampje). Vraag me af of je dat ook zo doet en zo nee, of mss op die manier de widgets bijgewerkt worden oid?Mr-D. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:12:
Zal even wat toevoegen radio doet het bij mij helemaal niet meer ook niet via menu ??
Zet de box ook altijd helemaal uit en heb nergens geen problemen mee.Kan 8 uur opnemen en afspelen,kan radio luisteren,ben tot nu toe erg tevreden,jammer dat men live tv niet kan pauzeren,maar dat zal nu wel snel komen.
Opnemen hoor ik van meer mensaen dat dat al zou werken. Dus laatst weer eens geprobeert, Mythbusters op Discovery. Opnemen leek prima te gaan, maar terugkijken geeft een zwart scherm. Progress-balk zichtbaar en blijft op 0:00. Best jammer.
Gisterenavond was het weer feest, maar was nu wel binnen 1 minuut verbonden met de helpdesk. Ik heb gelijk een ticket laten aanmaken.
In deze ticket staan een aantal zaken;
Haperen, maar de ene avond niet, andere avond wel en dat er dan andere wijken zijn die er geen last van hebben. (Gisteren in Bouwmeesterbuurt, maar dan weer niet in Danswijk) maar vandaag kan het Danswijk zijn en Bouwmeesterbuurt niet.
Firmware versie 5 en DHCP + NAT rules problemen
Dat van de dPAD de oke knop niet meer werkt.
Had het er nog over dat ik blij was dat de HBO app nu ook Chromecast ondersteunt ;-)
In deze ticket staan een aantal zaken;
Haperen, maar de ene avond niet, andere avond wel en dat er dan andere wijken zijn die er geen last van hebben. (Gisteren in Bouwmeesterbuurt, maar dan weer niet in Danswijk) maar vandaag kan het Danswijk zijn en Bouwmeesterbuurt niet.
Firmware versie 5 en DHCP + NAT rules problemen
Dat van de dPAD de oke knop niet meer werkt.
Had het er nog over dat ik blij was dat de HBO app nu ook Chromecast ondersteunt ;-)
Ik las ook over de radio knop. Heb de box even fysiek uitgezet (rood lampje) en daarna weer aan. Het opstarten duurde langer dan normaal. De items waren bijgewerkt.Alphalorne schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:41:
[...]
Ik zet de box altijd fysiek uit (rood lampje). Vraag me af of je dat ook zo doet en zo nee, of mss op die manier de widgets bijgewerkt worden oid?
Heb nu ook alweer een tijdje het nieuwe pakket draaien. Woon in Enschede. Paar weken terug was het haperende beeld voornamelijk bij HBO OD via de Sparql box en af en toe op de overige zenders. Nu kijk ik al weinig TV en gebruik ik momenteel Sparql dus voornamelijk om de HBO toevoeging. 
De verbinding met het internet is over het algemeen redelijk stabiel, al heb ik al wel een paar keer gemerkt dat Wifi soms kuren vertoont op mijn mobiele aparaten (lees voornamelijk de telefoon). Vorige week ineens vol bereik maar geen data die er door kwam, even Wifi uit op de telefoon en het geheel laad wel goed. Dat is een beetje een nadeel bij de Zyxel. Ik zou wel weer via het splitsen van de verbindingen willen gaan werken zoals met Glas Groen, maar als ik de Howto zie dan krijg ik daar nu even niet genoeg tijd/zin/puf voor op.Bedraad lijkt alles wel goed te gaan en ik heb, tot nu toe, geen rare problemen ondervonden met o.a. de portforwarding. Heb wel nog de standaard Tweak firmware er op zitten en eigenlijk laat ik dat ook maar zo vanwege de portforwardingproblemen die ik zie....
Andere rare opmerking/vraag.... Heb via de Github de box ingesteld op de 1080p (of was het i, heb beide geprobeerd) instelling. Het lijkt er op dat mijn TV dit slikt echter als ik naar bijvoorbeeld Ned 1 e.d. kijk heb ik het idee dat ik nog naar een 720p beeld zit te kijken. Bij HBO OD valt mij op dat het wel goed lijkt te gaan, echter heb ik bij closeups het idee dat het beeld heel erg flikkert/vervormt. Gaat om een Samsung Smart TV een 4400 (even uit mijn hoofd). Zijn er meer mensen die daar last van hebben of dit opvalt? Ik vind overigens wel dat ze nu eens die firmware mogen aanpassen dat die box uit zichzelf full HD gaat weergeven want ik heb echt het gevoel dat dit een hack is die maar half functioneerd, afgaande op mijn bovenstaande ervaring ermee.
De verbinding met het internet is over het algemeen redelijk stabiel, al heb ik al wel een paar keer gemerkt dat Wifi soms kuren vertoont op mijn mobiele aparaten (lees voornamelijk de telefoon). Vorige week ineens vol bereik maar geen data die er door kwam, even Wifi uit op de telefoon en het geheel laad wel goed. Dat is een beetje een nadeel bij de Zyxel. Ik zou wel weer via het splitsen van de verbindingen willen gaan werken zoals met Glas Groen, maar als ik de Howto zie dan krijg ik daar nu even niet genoeg tijd/zin/puf voor op.Bedraad lijkt alles wel goed te gaan en ik heb, tot nu toe, geen rare problemen ondervonden met o.a. de portforwarding. Heb wel nog de standaard Tweak firmware er op zitten en eigenlijk laat ik dat ook maar zo vanwege de portforwardingproblemen die ik zie....
Andere rare opmerking/vraag.... Heb via de Github de box ingesteld op de 1080p (of was het i, heb beide geprobeerd) instelling. Het lijkt er op dat mijn TV dit slikt echter als ik naar bijvoorbeeld Ned 1 e.d. kijk heb ik het idee dat ik nog naar een 720p beeld zit te kijken. Bij HBO OD valt mij op dat het wel goed lijkt te gaan, echter heb ik bij closeups het idee dat het beeld heel erg flikkert/vervormt. Gaat om een Samsung Smart TV een 4400 (even uit mijn hoofd). Zijn er meer mensen die daar last van hebben of dit opvalt? Ik vind overigens wel dat ze nu eens die firmware mogen aanpassen dat die box uit zichzelf full HD gaat weergeven want ik heb echt het gevoel dat dit een hack is die maar half functioneerd, afgaande op mijn bovenstaande ervaring ermee.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
heb even bij 1 stb 20 sec de spanning eraf gehaald nu werkt het wel
ging er even niet van uit omdat alles gepushd word want de OK knop werkte nl niet meer als ik zapte via de D-pad vandaar
zal hem vaker een reboot geven je weet anders nooit of je andere functies erbij gekregen hebt
edit: radiowidget is bijgewerkt van 1 naar 2
ging er even niet van uit omdat alles gepushd word want de OK knop werkte nl niet meer als ik zapte via de D-pad vandaar
zal hem vaker een reboot geven je weet anders nooit of je andere functies erbij gekregen hebt
edit: radiowidget is bijgewerkt van 1 naar 2
Alphalorne schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:41:
[...]
Ik zet de box altijd fysiek uit (rood lampje). Vraag me af of je dat ook zo doet en zo nee, of mss op die manier de widgets bijgewerkt worden oid?
[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 11-09-2014 16:07 ]
Thankxz nu de rest nog
Advies vraagje
Welke harmony ab kan ik het beste nemen wil gewoon 4 apparaten kunnen bedienen met een ab??
heb hier nl geen enkele ervaring mee en het gaat natuurlijk zeker om de abox op een normale manier te kunnen bedien he
Advies vraagje
Welke harmony ab kan ik het beste nemen wil gewoon 4 apparaten kunnen bedienen met een ab??
heb hier nl geen enkele ervaring mee en het gaat natuurlijk zeker om de abox op een normale manier te kunnen bedien he

Ik heb een 650 en die voldoet prima, het is maar net wat je wilt.Mr-D. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:33:
Thankxz nu de rest nog
Advies vraagje
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
gewoon een apparaat wat wel werkt en iets wat mijn blonde vrouw naar een paar weken snaptFiresphere schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:47:
[...]
Ik heb een 650 en die voldoet prima, het is maar net wat je wilt.
Dan zou'k een andere vrouw gaan zoeken.Mr-D. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:50:
[...]
gewoon een apparaat wat wel werkt en iets wat mijn blonde vrouw naar een paar weken snapt![]()
lol maar ze is wel erg lief
maar ik gaat ff kijken wat een 650 precies is thankxz
maar ik gaat ff kijken wat een 650 precies is thankxz
Ik gebruik de 600
Werkt echt goed. Ik bedien er alle apparaten mee zoals tv, home cinema set, media player en natuurlijk de sparql box.
Ik heb er toendertijd €69,- voor betaald.
Het is het geld meer dan waard
Werkt echt goed. Ik bedien er alle apparaten mee zoals tv, home cinema set, media player en natuurlijk de sparql box.
Ik heb er toendertijd €69,- voor betaald.
Het is het geld meer dan waard
ok 600 wordt niet meer geleverd de 650 wel en nog voor 65 euro ook toeval??
thankxz
edit: rest van mijn spullen wordt ook ondersteund zie ik op de site
nou gaan we morgen even stoeien
thankxz
edit: rest van mijn spullen wordt ook ondersteund zie ik op de site
nou gaan we morgen even stoeien
[ Voor 37% gewijzigd door Mr-D. op 11-09-2014 17:20 ]
Verwijderd
Als ik in de harmony apparaat zoeklijst onze sparql box abox42 in tik dan kom ik niet verder. Wat tik ik in voor de harmony a.b?
Manufacturer: abox42
Product: M12
Product: M12
Hier een Harmony Touch in gebruik maar ondanks meerdere keren toevoegen/verwijderen via 'My Harmony' van de Abox42 start deze niet initeel niet op, moet of de originele ab gebruiken of de via de 'fix-it-myself' van de Abox aan te zetten. Na de eerste keer toevoegen gaat het goed maar nadien start de Abox42 niet meer op met Harmony Touch. Al aan het testen geweest met 'inter-device-delay' maar niet schijnt te helpen.
Herkend iemand deze problemen?
Herkend iemand deze problemen?
Dat opnemen inmiddels werkt is aardig, maar terugkijken vind ik nog een drama. Je kan niet doorspoelen en terugkijken vanaf punt x als je halverwege stopt gaat ook niet...
Bij 'groen' was het reclame > 0730 intypen > doorspoelen > verder kijken
Bij 'groen' was het reclame > 0730 intypen > doorspoelen > verder kijken
Werkt het opnemen in Almere en Enschede ook al goed?
Ik wil dit er ook bij gaan nemen
Of kan ik daar beter mee wachten?
Als het hier nog niet goed werkt is het zonde van de €5,-
Vanavond in Almere Buiten vanaf een uur of 20:30u weer behoorlijk veel last van haperingen. Begin nu langzamerhand wel mijn geduld te verliezen. Kan het ook niet meer uitleggen aan m'n vrouw, het duurt nu gewoon veel te lang.
We hebben uiteraard zelf de keuze gemaakt om bij tweak te blijven en vind het ook niet erg om een korte tijd te bètatesten. Maar tot op heden zie en merk ik maar weinig verbetering; zelfs terugkerende problemen (haperingen). We zijn nu 2 maanden verder en wordt er alleen 2 maanden korting gegeven. Ik verwacht eerlijk gezegd nu wel wat meer compensatie voor onze ergenis en geduld.
Sparql werd echt niet als halfbakken product gepromoot en verkocht, maar dat is het in essentie toch wel. Daar wil ik eigenlijk geen volle tarief voor betalen.
Wat hebben we nu eigenijk? Een in de avonduren haperende TV beeld. Een Zyxel met de nodige nukken (ik ga weer terug naar update 4 ipv 5).
Live opnemen/pauzeren werkt nog niet. We hebben nog steeds geen second screen wat overigens straks alleen voor tablets en smartphones is, niet voor pc of laptop. Digitaal geluid werkt niet goed. Ondertiteling aanzetten voor bijv. History Channel betekent ook ondertiteling bij NPO 1, 2 en 3 (notabene bij nederlandstalige programma's). VOD is zeer beperkt. Uitzending gemist is zeer beperkt. Radio werkt nog niet optimaal. De oude meegeleverde KPN powerplugs kunnen de bandbreedte van de streams niet altijd aan.
Al met al werkt nog maar nauwelijks 30% van de beloofde functionaliteiten. Dan wil ik eigenlijk ook maar 30% van mijn abonnement betalen. Klinkt niet onredelijk lijkt mij.
We hebben uiteraard zelf de keuze gemaakt om bij tweak te blijven en vind het ook niet erg om een korte tijd te bètatesten. Maar tot op heden zie en merk ik maar weinig verbetering; zelfs terugkerende problemen (haperingen). We zijn nu 2 maanden verder en wordt er alleen 2 maanden korting gegeven. Ik verwacht eerlijk gezegd nu wel wat meer compensatie voor onze ergenis en geduld.
Sparql werd echt niet als halfbakken product gepromoot en verkocht, maar dat is het in essentie toch wel. Daar wil ik eigenlijk geen volle tarief voor betalen.
Wat hebben we nu eigenijk? Een in de avonduren haperende TV beeld. Een Zyxel met de nodige nukken (ik ga weer terug naar update 4 ipv 5).
Live opnemen/pauzeren werkt nog niet. We hebben nog steeds geen second screen wat overigens straks alleen voor tablets en smartphones is, niet voor pc of laptop. Digitaal geluid werkt niet goed. Ondertiteling aanzetten voor bijv. History Channel betekent ook ondertiteling bij NPO 1, 2 en 3 (notabene bij nederlandstalige programma's). VOD is zeer beperkt. Uitzending gemist is zeer beperkt. Radio werkt nog niet optimaal. De oude meegeleverde KPN powerplugs kunnen de bandbreedte van de streams niet altijd aan.
Al met al werkt nog maar nauwelijks 30% van de beloofde functionaliteiten. Dan wil ik eigenlijk ook maar 30% van mijn abonnement betalen. Klinkt niet onredelijk lijkt mij.
Mail van tweak gekregen 
Geachte,
Zojuist heb ik de afdeling opzeggingen verzocht om naar aanleiding van uw eerdere ingebrekestelling het abonnement per 1 oktober te beeindigen.
Zij zullen hier zo spoedig mogelijk een terugkoppeling op geven.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Geachte,
Zojuist heb ik de afdeling opzeggingen verzocht om naar aanleiding van uw eerdere ingebrekestelling het abonnement per 1 oktober te beeindigen.
Zij zullen hier zo spoedig mogelijk een terugkoppeling op geven.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Nee doet het nog steeds niet, maar op me factuur staat ook "Sparql Opnemen €0.00"goldvinger schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:33:
Werkt het opnemen in Almere en Enschede ook al goed?
Mailtje richting tweak gedaan omtrent de radio knop.
De reactieGeachte heer/mevrouw,
Ik hoor op het tweakers.net forum verschillende berichten van mensen dat hun radio knop werkt op de afstands bedienning. Klopt dit? Zou deze nu goed moeten werken volgens jullie?
Zo nee, wanneer gaan jullie dit eindelijk eens regelen?!
Zo ja, waarom laten jullie je klanten dit soort dingen niet weten?!
mvg,
GeweldigGeachte heer,
Dank voor uw bericht, op dit moment is het nog niet mogelijk om de radio knop te gebruiken. Het kan zijn dat dit getest wordt en op sommige momenten werkzaam is. Dit durf ik echter niet te garanderen. Zodra dit probleem verholpen is kunt u dit terug vinden op: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk Tweak
Leandro
Als je goed had gelezen was de radioknop idd aangezet, maar daardoor was de OK knop stuk (erg irritant, 200 kanalen browsen met de DPAD en dan geen OK kunnen drukken als je die serie/film wilt zien). Dus hebben ze naar alle waarschijnlijkheid de update teruggedraaid of stop gezet.br men schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:25:
Mailtje richting tweak gedaan omtrent de radio knop.
[...]
De reactie
[...]
Geweldig
Dat had ik inderdaad gelezen hier, maar ik wou even bevestiging van tweak dat er eindelijk weer iets gefixt is. Helaas lukt het tweak zelfs niet om een simpel iets als een radio knop te fixen.
Dit is allemaal wederom niet echt handig. Maar op zijn minst wel een teken dat er wat gebeurt op de achtergrond.
Helaas kan ik hier niets over zeggen, heb nog nooit widgets gebouwd op een ABOX, maar kan jij misschien uitleggen hoe dat gaat?br men schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:29:
Dat had ik inderdaad gelezen hier, maar ik wou even bevestiging van tweak dat er eindelijk weer iets gefixt is. Helaas lukt het tweak zelfs niet om een simpel iets als een radio knop te fixen.
Denk zelf dat het lastig is, omdat je rekening moet houden met allerlei andere widgets en je geladen firmware.
Maar je kan via de menu knop al bij de radio komen. Dan zou het toch niet heel veel lastiger moeten zijn als de zelfde functie die je aanroept wanneer je via het menu bij de radio komt om die functie ook aan te roepen wanneer je de radio knop in drukt?
Hmm, vanaf volgende week kan ik overstappen. Mijn eerste keuze was Tweak, maar als ik dit nu allemaal lees vraag ik mij af of zij momenteel wel de beste zijn.
Zouden jullie Tweak aanraden?
Verwijderd
Ligt er aan wat je wilt en waarom je weg wilt, maar ik zal het niemand aanraden op dit moment.Snootles schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:05:
Hmm, vanaf volgende week kan ik overstappen. Mijn eerste keuze was Tweak, maar als ik dit nu allemaal lees vraag ik mij af of zij momenteel wel de beste zijn.
Ik zit nu nog bij UPC en wil over op glas. Heb eigenlijk alleen internet nodig. TV en telefoon doe ik toch niks mee. Ik heb Netflix en een mobiel dus tja. Jammer genoeg is het niet echt voordeliger om alleen internet te nemenVerwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:11:
[...]
Ligt er aan wat je wilt en waarom je weg wilt, maar ik zal het niemand aanraden op dit moment.

Maar goed, nee als ik alles zo lees in dit topic, kan ik beter geen Tweak nemen.
Als je alleen internet neemt dan zou ik wel tweak aanraden.
Mee eens, echt nog 0 issues met internet gehad.
Verwijderd
Als je de slechte manier van communicatie en het Zyxel modem met NAT problemen voor lief neemt wel.br men schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:22:
Als je alleen internet neemt dan zou ik wel tweak aanraden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 11:26 ]
Hmm, dus als ik het goed begrijp zijn de grootste issues met TV en mogelijk met bellen?
Internet werkt goed, nog geen problemen mee gehad.Snootles schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:27:
Hmm, dus als ik het goed begrijp zijn de grootste issues met TV en mogelijk met bellen?
TV is bruikbaar over het algemeen maar veel kleine problemen en soms gewoon half dood. Veel functionaliteit werkt nog niet. (2nd screen, radio knop, opnemen bijvoorbeeld)
Telefoon durf ik niks over te zeggen, heb geen huis telefoon.
Bedankt allemaal! Wordt nog wel ffkes wikken en wegen
Mee eens. Wat telefoon betreft heb ik overigens geen issues, maar als je hier leest kan dat bij een paar mensen anders ervaren worden.br men schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:30:
[...]
Internet werkt goed, nog geen problemen mee gehad.
TV is bruikbaar over het algemeen maar veel kleine problemen en soms gewoon half dood. Veel functionaliteit werkt nog niet. (2nd screen, radio knop, opnemen bijvoorbeeld)
Telefoon durf ik niks over te zeggen, heb geen huis telefoon.
Dit topic is gesloten.