Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.257 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Ik zit al 2 maanden te wachten op contractbeindiging. TWEAK heeft niet eens het fatsoen gehad om 1 mail of brief te sturen met een statusupdate.
liquid51 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:38:
Mail van tweak gekregen :)

Geachte,
Zojuist heb ik de afdeling opzeggingen verzocht om naar aanleiding van uw eerdere ingebrekestelling het abonnement per 1 oktober te beeindigen.
Zij zullen hier zo spoedig mogelijk een terugkoppeling op geven.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Internet klapt er hier net uit (Zeewolde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Alphalorne schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:38:
[...]

Mee eens. Wat telefoon betreft heb ik overigens geen issues, maar als je hier leest kan dat bij een paar mensen anders ervaren worden.
Bij mij geen problemen met i-net en telefoon.
On demand werkt ook goed (nu met RTSP support :D)

Allen met gewone TV problemen .Gisteravond bijvoorbeeld helemaal geen beeld meer, terwijl OD gewoon werkte. Vanochtend even gechecked voor ik naar mijn werk ging en dan is er wel weer gewoon beeld.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Lijkt erop dat er geen glasvezelsignaal meer binnen komt...

...en we zijn d'r weer :) valt mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Rude-Dog op 12-09-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Vorkie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:35:
[...]

Helaas kan ik hier niets over zeggen, heb nog nooit widgets gebouwd op een ABOX, maar kan jij misschien uitleggen hoe dat gaat? :)

Denk zelf dat het lastig is, omdat je rekening moet houden met allerlei andere widgets en je geladen firmware.
Als iets basaals als het ondersteunen van een Radio knop al problemen geeft, geeft dat niet veel vertrouwen voor toekomstige updates.

Als ik op de site van A-box kijk, zie ik dat ze, muv het Sparql logo, eigenlijk ook gewoon de geleverde interface gebruiken bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
proditaki schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:07:
[...]

Als iets basaals als het ondersteunen van een Radio knop al problemen geeft, geeft dat niet veel vertrouwen voor toekomstige updates.

Als ik op de site van A-box kijk, zie ik dat ze, muv het Sparql logo, eigenlijk ook gewoon de geleverde interface gebruiken bij Tweak.
Aha, heb dit filmpje gevonden:

YouTube: Your first app in 5 minutes

en het kanaal: YouTube: ABOX42 Developer

Zo, dat is aardig wat code wat je dus moet kloppen voordat het e.e.a. werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 12-09-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Vorkie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:
[...]

Aha, heb dit filmpje gevonden:

YouTube: Your first app in 5 minutes

en het kanaal: YouTube: ABOX42 Developer

Zo, dat is aardig wat code wat je dus moet kloppen voordat het e.e.a. werkt.
Zoals verwacht is het allemaal HTML meuk, dat verklaart ook waarom de interface zo traag is en slecht werkt.

Is er dan geen STB maker die gewoon een nette UI toolkit heeft met een fatsoenlijke native SDK ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Werkt er bij iemand de pauzefunctie eigenlijk fatsoenlijk? Sinds de laatste update gaat een live uitzending wel op pauze, maar als je dan vervogens verder wil kijken speelt er twee seconde vanaf het pauze moment waarna gewoon weer de live stream opgepikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Vorkie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:27:
[...]

Als je goed had gelezen was de radioknop idd aangezet, maar daardoor was de OK knop stuk (erg irritant, 200 kanalen browsen met de DPAD en dan geen OK kunnen drukken als je die serie/film wilt zien). Dus hebben ze naar alle waarschijnlijkheid de update teruggedraaid of stop gezet.
Vreemd, bij mij werkt de radioknop wel en ook de "ok" knop werkt.
Net nog getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Even ter verduidelijking; De OK knop werkt in beide gevallen. Het werkte alleen niet om je keuze met cursor omhoog of omlaag te bevestigen.

Maw, je kon met OK de balk onderin oproepen, met pijltjes tussen de zenders scrollen, maar vervolgens niet OK kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alphalorne op 12-09-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Aha die kon ik nog niet en daarom dus ook nooit gemist.

Correctie:
Radioknop werkt bij mij wel, de "ok" niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Ik krijg net de bevestiging binnen van mijn opzegging. Nu moet ik de nieuwe spullen (Sparql), inclusief het Genexis modem opsturen naar een postbus. De oude spullen moeten ook nog opgestuurd worden (dat mag dan wel naar antwoordnummer). Is er al iemand zo brutaal geweest om dit te combineren in 1 zending?

Zou het de bedoeling zijn dat ik dat Genexis modem zelf van de muur af trek? Ik hoop het toch niet. Nou heb ik gisteren al mijn kpn pakket ontvangen en hier zat ook een Genexis bij. Dit wordt geïnstalleerd door een monteur over 2 weken. Dus zal het wellicht wel aan hem kunnen vragen.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb vandaag ook de bevestiging van mijn opzegging binnengekregen. Ik heb een brief waarin staat wat ik terug moet sturen, inclusief een soort afvinklijstje, en een envelop. De brief moet ik met de zending, waarop een antwoordnummer staat, meesturen terwijl de zending naar een postbus gestuurd moet worden

Ik snap er maar weinig van, wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Tarabass schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:08:
Ik heb vandaag ook de bevestiging van mijn opzegging binnengekregen. Ik heb een brief waarin staat wat ik terug moet sturen, inclusief een soort afvinklijstje, en een envelop. De brief moet ik met de zending, waarop een antwoordnummer staat, meesturen terwijl de zending naar een postbus gestuurd moet worden

Ik snap er maar weinig van, wat moet ik nu doen?
Zoals het bedoeld zal zijn, zal je zelf een doosje moeten vullen met de apparatuur en op eigen kosten bij tweak zien te krijgen naar het postbus. Zo zal het bedoeld zijn, uiteraard kan je ook proberen je eigen plan te trekken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
TSS_Droopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:58:
Ik krijg net de bevestiging binnen van mijn opzegging. Nu moet ik de nieuwe spullen (Sparql), inclusief het Genexis modem opsturen naar een postbus. De oude spullen moeten ook nog opgestuurd worden (dat mag dan wel naar antwoordnummer). Is er al iemand zo brutaal geweest om dit te combineren in 1 zending?
Als je graag een conflict opzoekt zou je het kunnen doen, ik acht de kans alleen vrijwel 100% dat e.a. dan logistiek fout gaat.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Alphalorne schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:55:
Even ter verduidelijking; De OK knop werkt in beide gevallen. Het werkte alleen niet om je keuze met cursor omhoog of omlaag te bevestigen.

Maw, je kon met OK de balk onderin oproepen, met pijltjes tussen de zenders scrollen, maar vervolgens niet OK kiezen.
Werkt bij mij nog steeds niet en is wel vrij irritant.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

TSS_Droopy schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:40:
[...]

Zoals het bedoeld zal zijn, zal je zelf een doosje moeten vullen met de apparatuur en op eigen kosten bij tweak zien te krijgen naar het postbus. Zo zal het bedoeld zijn, uiteraard kan je ook proberen je eigen plan te trekken.
Ik wil het wel gewoon op de officiële doen. Ik wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn, en gezien het taalgebruik in de bevestigingsbrief wil ik niets meer met Tweak te maken hebben.

Maar goed, hier dus de brief die ik mee moet sturen met de zending. Er staat een lijstje op waarbij de dingen niet zijn afgevinkt, en een lijstje met wel een afgevinkt item. Moet ik deze brief nu invullen? Wat zet ik dan bij datum ontvangen neer? Of moet ik deze gewoon in de doos gooien? En wat moet ik met de envelop met daarop een antwoordnummer, als ik m'n spullen naar een postbus moet sturen?
https://www.dropbox.com/s...913_10_04_50_Pro.jpg?dl=0

[ Voor 10% gewijzigd door Tarabass op 13-09-2014 10:37 ]

• goldvinger
Hmm, ik dacht dat wij de draadloze verbindingssets mochten houden?

Maar alle spullendie je hebt in bruikleen in de doos doen met deze brief.
Vink aan wat jij er ingestopt hebt.
Wat je niet hebt moet je openlaten.

De ontvangstdatum die onderaan de brief staat zal wel ingevult worden door een medewerker van het depot waar jou pakketje heen gestuurd word.

[ Voor 24% gewijzigd door goldvinger op 13-09-2014 11:04 ]

Verwijderd

Moet je dan ook zelf je verzegelde Genexis van de muur trekken???

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De genexis is niet van Tweak maar van de netwerkbeheerder, lijkt me sterk dat je die naar tweak terug moet sturen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:13

Freakie1NL

Grote Baas

Zo verhip ik kan dan eindelijk proberen te gaan genieten van Sparql, na 3 weken lukt het eindelijk een DSL signaal via de Zyxel te ontvangen.

Even rond gekeken, en tot nu toe warig menu maar lekker scherp beeld. Even HDMI switch kopen, heb geen zin om elke keer TV te kijken via mijn Onkyo.

Maar, het zal hier vast al vermeld zijn hoor maar met alle firmware updates vraag ik het maar even opnieuw, het klopt dat het geen interactieve tv is? Ik kan niet terug kijken, noch pauzeren.

Heb geen opname pakket.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• goldvinger
Helaas werkt dat nog niet.
Zal wel komen met de nieuwe software update

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Hebben meer mensen last van continu een melding over een fout tijdens een upgrade, die daardoor mislukt is en vervolgens de Zyxel moet worden gereboot om weer leven te krijgen in de Sparql box?
Als ik dan in de firmware kijk zie ik dat ik de laatste firmware heb. En ik begrijp niet waarom ie steeds die melding geeft.

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:22

hullemah

hullie

Moet je dan ook zelf je verzegelde Genexis van de muur trekken???

Nee die mag je houden,heb er zelfs meerdere in huis liggen,nieuw in doos.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ligt het aan tweak, of is het halve internet vandaag traag als dikke stront door een trechter?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Firesphere schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:54:
Ligt het aan tweak, of is het halve internet vandaag traag als dikke stront door een trechter?
Geen problemen hier (Almere)

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Firesphere schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:43:
De genexis is niet van Tweak maar van de netwerkbeheerder, lijkt me sterk dat je die naar tweak terug moet sturen.
Toch heeft Tweak je die in hun Sparql-pakket toegestuurd. Dus ja, is twijfelachtig. Ik heb hem in ieder geval nog liggen, dus hij gaat gewoon mee.

Over de draadloze verbindingsset ben ik het niet eens. De actie van toen dat je gratis die dingen kreeg als een welkomscadeau. Nu willen ze die dingen ineens terug hebben. Erg raar. Die stuur ik dan ook niet mee..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tarabass schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:18:
[...]
Toch heeft Tweak je die in hun Sparql-pakket toegestuurd. Dus ja, is twijfelachtig. Ik heb hem in ieder geval nog liggen, dus hij gaat gewoon mee.

Over de draadloze verbindingsset ben ik het niet eens. De actie van toen dat je gratis die dingen kreeg als een welkomscadeau. Nu willen ze die dingen ineens terug hebben. Erg raar. Die stuur ik dan ook niet mee..
Nee, de Genexis hebben ze laten installeren door de netwerkbeheerder. Of ze sturen hem mee, maar dan blijft'ie eigendom van de netwerkbeheerder die hem aan hun heeft geleverd.

Voor zover ik weet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Vinden jullie het ook zo rustig worden hier? Is dat berusting of een teken dat het de goede kant op gaat?

Ikzelf heb nog regelmatig (ieder half uur/drie kwartier) last van een soort van freeze-frame.
Ook doet natuurlijk het pauzeren etc het nog niet en ook overige dingen zijn nog niet in orde.

Daarbij valt het mij op dat sommige radiozenders niet werken (concertradio/EftelingRadio iig).

Ik geef toe, er is niet een vezel in mij die weg wil bij Tweak. Dus ik ben een echte Tweak-aanhanger. Maar beetje kritisch zijn hou ik wel van.
En pas als er bepaalde slimme zielen zich op een probleem storten, wordt het opgelost...en dat vind ik nou zo leuk/nuttig aan fora.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Laatst online: 22:22

hullemah

hullie

Nou het opnemen en live pauzeren laten zich wel erg lang op zich wachten.
Kon tot nu toe 8 uur opnemen en afspelen,maar sinds van weekend is dit ook einde oefening.
Bel je met tweak,krijg je als antwoord dat ik blij mocht zijn dat ik 8 uur kon opnemen/kijken,meesten konden dit niet.Vraag je wanneer men eindelijk eens kan opnemen,krijg je als antwoord reken er voorlopig maar niet op,lekker dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Wdeb schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:58:
Vinden jullie het ook zo rustig worden hier? Is dat berusting of een teken dat het de goede kant op gaat?
eeh.. nee. Gister nog een mailtje gestuurd naar de helldesk om te vragen wanneer de vele issues met TV worden opgelost, tot nu toe nog geen antwoord.

Ik heb nog de volgende problemen:
  • OK knop voor zenders wisselen
  • BBC1 resets
  • BBC3 werkt helemaal niet
  • Een heleboel kanalen hebben 16:9 beeld letterboxed in 4:3, welke door de STB als anamorphic gezien worden waardoor je dus een 16:9 letterboxed in 4:3 in de breedte uitgerekt tot 16:9 krijgt. (met enorme balken boven/onder)
  • Ondertitels bij HBO zijn niet uit te schakelen (andere kanalen ook niet overigens maar daar vind ik 't iets minder storend)
  • Bij programma-info kan je niet scrollen door de omschrijving (pijltje-omhoog selecteert direct de ‘terug’ knop), als je daarna op ‘herinner mij’ klikt (en e.v.t herinnering weer verwijderd) dan werkt dit opeens wel en kan je scrollen door de tekst.
  • Waarom moet je uberhaupt scrollen ? Ik zit naar 3 regels tekst op een 50" scherm te kijken en het past niet..
  • Router stopt regelmatig met het uitdelen van IP adressen.
Geen van deze issues staan op de Tweak website vermeld waardoor ik me afvraag of ze wel bekend zijn bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vziw zitten de ondertitels bij HBO hard in de videostream. Enige manier om ze uit te schakelen is naar een ander kanaal zappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:14:
vziw zitten de ondertitels bij HBO hard in de videostream. Enige manier om ze uit te schakelen is naar een ander kanaal zappen ;)
eeh.. ja, maar dat is natuurlijk aan te passen. Wel eens met HBO over gemailed toen ik nog bij Ziggo zat en die gaven aan 'er mee bezig' te zijn... (is ondertussen aantal jaar terug). Ik neem aan dat ze dus ook een stream kunnen leveren zonder subs en de STB er de subs overheen kunnen laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 10:12

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Aaargh! schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:54:
[...]

eeh.. nee. Gister nog een mailtje gestuurd naar de helldesk om te vragen wanneer de vele issues met TV worden opgelost, tot nu toe nog geen antwoord.

Ik heb nog de volgende problemen:
  • OK knop voor zenders wisselen
  • BBC1 resets
  • BBC3 werkt helemaal niet
  • Een heleboel kanalen hebben 16:9 beeld letterboxed in 4:3, welke door de STB als anamorphic gezien worden waardoor je dus een 16:9 letterboxed in 4:3 in de breedte uitgerekt tot 16:9 krijgt. (met enorme balken boven/onder)
  • Ondertitels bij HBO zijn niet uit te schakelen (andere kanalen ook niet overigens maar daar vind ik 't iets minder storend)
  • Bij programma-info kan je niet scrollen door de omschrijving (pijltje-omhoog selecteert direct de ‘terug’ knop), als je daarna op ‘herinner mij’ klikt (en e.v.t herinnering weer verwijderd) dan werkt dit opeens wel en kan je scrollen door de tekst.
  • Waarom moet je uberhaupt scrollen ? Ik zit naar 3 regels tekst op een 50" scherm te kijken en het past niet..
Geen van deze issues staan op de Tweak website vermeld waardoor ik me afvraag of ze wel bekend zijn bij Tweak.
Mist ook nog de zender Xite
een Brakke afstandsbediening
ehh standby???

en die zeer slechte interface van ondemand hoevaak moet ik wel niet op "meer weergeven" klikken
en met D-Pad zappen gaat verkeerd om naar beneden is vooruit en naar boven dus achteruit
en voor de rest werkt het aardig toch nog wel met enige regelmaat een dia-show ook met de reclames maar als je een zender door zapt en meteen weer terug doet hij het weer goed ach alles went blijkbaar afentoe loopt hij wel helemaal vast moet ik ff de spanning er af gooien maar dat is maar 1 keer in de 2 weken :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Aaargh! schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:19:
[...]

eeh.. ja, maar dat is natuurlijk aan te passen. Wel eens met HBO over gemailed toen ik nog bij Ziggo zat en die gaven aan 'er mee bezig' te zijn... (is ondertussen aantal jaar terug). Ik neem aan dat ze dus ook een stream kunnen leveren zonder subs en de STB er de subs overheen kunnen laten leggen.
Toen Tweak nog IPTV van KPN leverde had ik een HBO abbo erbij afgesloten. Daar zaten de subs hardgecoderd in de stream want die kan je nergens uitzetten. Voordeel is wel dat je dan geen SBS achtige a-synchrone subs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Freakie1NL schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:17:
Voordeel is wel dat je dan geen SBS achtige a-synchrone subs krijgt.
Ik wil helemaal geen subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
Firesphere schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:27:
[...]

Nee, de Genexis hebben ze laten installeren door de netwerkbeheerder. Of ze sturen hem mee, maar dan blijft'ie eigendom van de netwerkbeheerder die hem aan hun heeft geleverd.

Voor zover ik weet tenminste.
De actieve NT (de soort is afhankelijk van welke soort passieve FTU Reggefiber heeft geinstalleerd) wordt altijd geleverd door de operator aan de provider. Operator kan in het geval van Tweak zijn:
* Tweak zelf (Almere en Enschede)
* KPN Wholesale in de rest van Nederland (en voorheen bij Tweak Groen).
* En in de oude situatie kwam daar nog KPN-ITNS bij voor Tweak Blauw.

Ik ken de contracten tussen provider en operator niet in detail maar ik vermoed dat de provider hiervoor gewoon betaalt en dat deze dan eigendom van de provider wordt.

Hij is nooit eigendom van Reggefiber. Wat veel verwarring oplevert is dat Reggefiber een dienst aanbiedt om de NT te installeren bij bewoners thuis. Daarom denken veel mensen dat de NT ook van Reggefiber is. Maar het is slechts een betaalde dienst en meer niet. Veel providers maken gebruik van die dienst maar een aantal ook niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barre73 schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:46:
[...]

De actieve NT (de soort is afhankelijk van welke soort passieve FTU Reggefiber heeft geinstalleerd) wordt altijd geleverd door de operator aan de provider. Operator kan in het geval van Tweak zijn:
* Tweak zelf (Almere en Enschede)
* KPN Wholesale in de rest van Nederland (en voorheen bij Tweak Groen).
* En in de oude situatie kwam daar nog KPN-ITNS bij voor Tweak Blauw.

Ik ken de contracten tussen provider en operator niet in detail maar ik vermoed dat de provider hiervoor gewoon betaalt en dat deze dan eigendom van de provider wordt.

Hij is nooit eigendom van Reggefiber. Wat veel verwarring oplevert is dat Reggefiber een dienst aanbiedt om de NT te installeren bij bewoners thuis. Daarom denken veel mensen dat de NT ook van Reggefiber is. Maar het is slechts een betaalde dienst en meer niet. Veel providers maken gebruik van die dienst maar een aantal ook niet.
Really?

Voor zover mij bekend waren ze onderdeel van de "lijn", dus eigendom van de netwerkbeheerder.

Wel apart dat Tweak die dan terug verwacht, terwijl je daarvoor een verzegeling van de netwerkbeheerder moet verbreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
[quote]Aaargh! schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:54:
  • ...
    [/quote]
    Herken ik niet
    Heb ik ook niet
    Veel meer regels bij mij. Wel vaak 3 zinnen....
    Ken ik ook niet. Gaat vrij goed bij mij.
Heb je ze wel gemeld dan? Want zag ze ook niet allemaal op de github staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Firesphere schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:06:
[...]

Really?

Voor zover mij bekend waren ze onderdeel van de "lijn", dus eigendom van de netwerkbeheerder.

Wel apart dat Tweak die dan terug verwacht, terwijl je daarvoor een verzegeling van de netwerkbeheerder moet verbreken....
Yes, really :-)
Het lastige bij de oude FTU's is dat de scheiding tussen NT en FTU nogal lastig kan zijn. Het is bij mijn beste weten niet de bedoeling dat het actieve deel (de NT dus) verzegeld is. Het moet mogelijk blijven de NT los te schuiven/klikken van de rest van de opbouw (de FTU dus) zodat die laatste verzegeld en wel blijft zitten.
En eigenlijk moet daar dan weer een dummy versie op terug. Maar ik ben bang dat wel heel veel mensen die niet meer in huis hebben bewaard na al die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij (WGDO / Lijbrandt) is het aktieve deel ook verzegeld. En de dummy kap is destijds door de plaatser van de NT meegenomen... dus mocht ik het ding ooit terug moeten sturen dan hangt de binnenkant van de FTU open en bloot zonder bescherming (vandaar mijn verbazing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Quote Tweak website "De compleet nieuw ontworpen Sparql Box biedt u een moderne navigatie zodat u snel vindt wat u zoekt. Sparql Second Screen laat u TV kijken op uw smartphone, tablet "

Omdat de apps er nog steeds niet zijn gebruik en betaal ik nu de 2e abox die Tweak (ongevraagd) heeft meegestuurd met de andere overstap apparatuur.

Het zou een mooi gebaar van Tweak zijn als ze de kosten van de extra boxen niet in rekening brengen zolang de apps er niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Barre73 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:31:
[...]

Yes, really :-)
Het lastige bij de oude FTU's is dat de scheiding tussen NT en FTU nogal lastig kan zijn. Het is bij mijn beste weten niet de bedoeling dat het actieve deel (de NT dus) verzegeld is. Het moet mogelijk blijven de NT los te schuiven/klikken van de rest van de opbouw (de FTU dus) zodat die laatste verzegeld en wel blijft zitten.
En eigenlijk moet daar dan weer een dummy versie op terug. Maar ik ben bang dat wel heel veel mensen die niet meer in huis hebben bewaard na al die tijd.
Buiten dat is het een gekke situatie die ontstaat. Ik heb een nieuwbouwwoning waarin al een genexis afgemonteerd was. Deze zit er nu nog, hier draait mijn verbinding al vanaf het begin op, en deze zou ik dan nu moeten inleveren. Maar hij zat al in mijn woning bij oplevering. Het is mijn eigendom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kun je een foto posten van de Genexis? Dan weten we waar we over praten. Er zijn veel soorten FTU's en NT's en het kan nogal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
RG! schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:43:
Ik zit al 2 maanden te wachten op contractbeindiging. TWEAK heeft niet eens het fatsoen gehad om 1 mail of brief te sturen met een statusupdate.

[...]
Ik zit te wachten (als niet overstapper) tot Tweak/KPN stopt met internet aanbieden over de lijn en de lijn vrijgeeft... eerst 1 Juli... toen 1 September... eh... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
Zo, de knoop is doorgehakt.
Ik ben anderhalf jaar een heel tevreden klant geweest bij Tweak, maar nu, een ruime maand na het overzetten van onze TV van Groen naar Sparql is de wife-acceptance factor dermate afgenomen ("Werkt opnemen nog steeds niet? Ik ben geen slaaf van de TV, de TV is mijn slaaf..." :Y) ) dat actie ondernomen moest worden.
Maar wat eigenlijk de belangrijkste oorzaak is, is het ogenschijnlijke gebrek aan voortgang (standby issues, opnemen, Second Screen, Zyxel instabiliteit) en de nagenoeg volledige afwezigheid van zinnige communicatie hierover.

Toevallig (of niet?) kwam er een extra goed aanbod in de bus van Ziggo, beter dan wat op hun site staat, dus dat gaat hem worden. Van het prijsverschil (ook na het 1e jaar) kunnen we dan met gemak Netflix en nieuwsgroepen afnemen.

Ik hoop wel van harte dat het Tweak lukt om Sparql uit te laten groeien tot een fantastisch product, ik gun het ze en wie weet kom ik dan wel weer terug over 1 à 2 jaartjes (als de app er eindelijk is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aha. Dank je wel. Het lichtgrijze deel is de FTU en die is van Reggefiber. Vergelijk het maar met een UPC/Ziggo overameput in je meterkast. Is ook niet van jou alhoewel het in je huis zit.

Het donkergrijze deel is de NT en kan eraf geschoven worden. Als de aansluiting nooit gebruikt is zal hier als het goed is een dummy kap zitten. Zelfde uiterlijk maar geen aansluitingen aan de zijkant. Die hoort dan bij de FTU en is dus ook van Reggefiber.
Als deze aansluiting wel ooit voor glasvezel is gebruikt zal er een "gevulde"versie op zitten met 1 of meerdere UTP poorten. Die is dan eigendom van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik heb er ook maar eens een mailtje uit gedaan over de status van de volgende punten:

Hoever staat het met de app voor second screen?

Hebben jullie voor de problemen voor het bevriezen van de TV de oorzaak al gevonden en wordt er aan een oplossing gewerkt?

Opnemen/pauzeren, wanneer wordt dit bruikbaar?

Worden er nu wel een beetje gek van... (vooral het bevriezen, tv kijken op rtl4 etc is bijna onmogelijk)

Regio Nijkerk wonen wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Sinds vorige week heb ik opeens last van haperingen/vastlopers van de Sparql streams. Nog nooit eerder last van gehad, maar nu loopt het beeld ongeveer eens per half uur simpelweg vast. Heen en weer zappen lost het op. Geen problemen met Uitzending Gemist en consorten, maar live beeld dus helaas wel. Er is niets veranderd aan mijn netwerk of aan de Sparqlbox firmware, dus het moet bijna wel extern liggen.

Weet iemand of de streams in Enschede sinds kort zijn veranderd?

Ik zie dat ik niet de enige ben. Maar eens een mailtje naar Tweak inschieten.

Edit:

De (verrassend snelle) reactie van Tweak:
Ik wil u vragen het volgende te doen:
druk op menu >> instellingen >> herstarten >> gebruikersinterface herladen. In bijna alle gevallen lost dit het probleem op.
Verder is het belangrijk dat u de box rechtstreeks bedraad aansluit op het modem zonder gebruik te maken van een draadloosverbindingsset.
Vooruit, "oplossing" 1 is dan wel troubleshooting 101, maar het feit dat de verbindingsset kennelijk niet gebruikt zou mogen worden (waar ze nota bene zelf mee adverteren |:( ) is natuurlijk van de zotten. Helemaal omdat ik pas sinds afgelopen week problemen heb en er sinds dat moment niets aan mijn thuisnetwerk is veranderd. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door the_shadow op 15-09-2014 21:17 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

van de Sparqlsite
Second Screen

Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijk je gewoon TV waar jij wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.
op de tweaksite
De compleet nieuw ontworpen Sparql Box biedt u een moderne navigatie zodat u snel vindt wat u zoekt. Sparql Second Screen laat u TV kijken op uw smartphone, tablet of pc.
elk apparaat en op de pc

maar ik dacht toch echt dat het alleen voor android en apple uit gaat komen en niet voor de pc en de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Barre73 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:13:
[...]

Aha. Dank je wel. Het lichtgrijze deel is de FTU en die is van Reggefiber. Vergelijk het maar met een UPC/Ziggo overameput in je meterkast. Is ook niet van jou alhoewel het in je huis zit.

Het donkergrijze deel is de NT en kan eraf geschoven worden. Als de aansluiting nooit gebruikt is zal hier als het goed is een dummy kap zitten. Zelfde uiterlijk maar geen aansluitingen aan de zijkant. Die hoort dan bij de FTU en is dus ook van Reggefiber.
Als deze aansluiting wel ooit voor glasvezel is gebruikt zal er een "gevulde"versie op zitten met 1 of meerdere UTP poorten. Die is dan eigendom van de provider.
Bedankt voor de verheldering. Echter weet ik zeker dat er geen dummy op zat toen het huis opgeleverd werd. Ik heb de boel van Tweak binnengekregen toentertijd en dit was plug&play. Goed, ik heb de genexis hier nog nieuw in een doos, dus dat gaat gewoon die kant op. En dan ben ik er klaar mee.

Vandaag is de monteur van KPN langs geweest en die heeft alles aangesloten. Ik heb eigenlijk maar een korte downtime gehad van buitenaf. Dit omdat het externe IP vanochtend al was omgezet. De servers waren dus maar even down, nadat ik de DNS-records had aangepast was alles weer oké. De monteur heeft alles goed opgeleverd en tot zover erg tevreden. Het schokken en knetteren na het zappen van zender naar zender is helemaal weg. De stb's zijn veel sneller dan de oude motorola's. Eigenlijk werkt alles out-of-the-box gewoon goed. Ik ga vand e week alles naar Tweak opsturen en dan zoeken ze het maar uit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Laatst online: 16-09 13:40
hoppa hier ook nog steeds de wel bekende sparql problemen, en als dat nog niet genoeg is krijg ik zojuist de factuur binnen Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/21acr2b.jpg

8)7 8)7

gaat goed daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
Voor de mensen die denken dat omdat er niet veel meer gepost wordt over problemen deze er niet meer zijn het volgende. Ik in ieder geval heb even rustig gewacht hoe het zou gaan en inderdaad.... de problemen zijn terug. Hier in Filmwijk om de zoveel tijd een freeze van een seconde. Heb maar weer opnieuw gemaild met daarbij de vraag waar de rest van de oplossingen blijven etc. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier Idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48
Klopt die freeze van 1 sec komt regelmatig langs. Wel grappig tijdens de Vodafone 4g reclame.

Tweak zorg n dat dat opnemen werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
rob2011 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:30:
Klopt die freeze van 1 sec komt regelmatig langs. Wel grappig tijdens de Vodafone 4g reclame.

Tweak zorg n dat dat opnemen werkt!
Update 20 augustus 13:20

Update omtrent TV kijken op smartphone en tablet en het opnemen-pakket

Binnen kort weer een k.t smoesje dat ze het weer 2 weken met nieuws komen.
Hoe lang houdt men ons nog aan het lijntje
Heb 9 dagen geleden een nieuw router gekregen en het heeft 8 dagen goed gegaan maar nu begint het weer.
Zyxel router T.H.T 10 dagen morgen maar weer een nieuwe vragen dan kan ik er weer tien dagen tv kijken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb helemaal geen tv meer op dit moment (nijkerk) nog meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

badboynova schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:18:
hoppa hier ook nog steeds de wel bekende sparql problemen, en als dat nog niet genoeg is krijg ik zojuist de factuur binnen [afbeelding]

8)7 8)7

gaat goed daar
Ik moet nog betalen voor HBO voor ipTV 7(8)7
Tevens willen ze dat ik voor DSL betaal terwijl ik nog ruim 200 van ze tegoed heb.

Wat een grappen makers.

Vorige maand al de incasso laten storneren, staat er bij facturen dat hij betaald is *O* .
Wat een puinhoop daar bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:09:
ik heb helemaal geen tv meer op dit moment (nijkerk) nog meer mensen last?
Hoi Hetty, ik zat op dat moment nog SBS6 te kijken en ik had een korte onderbreking dat het beeld even bleef hangen, maar daarna liep het direct weer verder en vervolgens geen issues meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lofzang over de goede gang van het opzeggen van Tweak is ook weer voorbij.
Mijn abonnement (Internet + Bellen) is stopgezet vanaf 15-8. Echter kreeg ik vandaag een rekening voor voip van 1-8 t/m 31-8. Ook waren er belkosten in deze periode terwijl ik geen telefoon op het modem had aangesloten. 8)7

Mocht het afgeschreven worden van mijn rekening dan zal ik het storneren. Dit is echt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:35:
[...]

Hoi Hetty, ik zat op dat moment nog SBS6 te kijken en ik had een korte onderbreking dat het beeld even bleef hangen, maar daarna liep het direct weer verder en vervolgens geen issues meer gehad!
na een reboot van de zyxel deed de boel het hier ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vanochtend vroeg mijn STB in de woonkamer om te herstarten, geen idee waarom eigenlijk, maar daarna werkte die gewoon.

Meer mensen deze vraag gehad van de STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Laatst online: 08-04-2024
Ja had ik ook. Ik zie nog geen verschillen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
/offtopic

Volgens mij lezen andere providers hier meer dan Tweak; word echt doodgegooid met glasvezel-aanbiedingen op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Laatst online: 30-11-2018
@ BabyNova, Ik kreeg van mijn moeder te horen (ook dsl) dat haar factuur niet klopte. De btw is tot 2 keer toe meegenomen. Even tweak bellen, ze sturen dan een nieuwe.

Ook in Enschede en Assen moest de stb gereset worden. Bij mij (Enschede/Glas) werkt de menu knop slechter (de eerste keren helemaal niet), in Assen werken de menu en radio knoppen geheel niet.

Gaat weer goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
efa2008 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:36:
@ BabyNova, Ik kreeg van mijn moeder te horen (ook dsl) dat haar factuur niet klopte. De btw is tot 2 keer toe meegenomen. Even tweak bellen, ze sturen dan een nieuwe.

Ook in Enschede en Assen moest de stb gereset worden. Bij mij (Enschede/Glas) werkt de menu knop slechter (de eerste keren helemaal niet), in Assen werken de menu en radio knoppen geheel niet.

Gaat weer goed zo.
Heb ze al gebeld (wat eigenlijk zonde van de tijd was), moet maar een mail sturen want de factuur was zelfs te warrig voor de medewerker en hij wist ook niet waarom ik vooruit moet betalen voor oktober.

Bij vanmorgen had ik dezelfde melding op de stb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48
net een nieuwe zyxel ontvangen met FW4 dacht gelijk FW 5 er op te zetten " firmware not valid " eh rechtstreeks van de tweak site. en ik had ook een reeds gedownload en die wilde er ook niet op.

leuke oeffening maar helaar ik hou dan toch maar mijn Eigen. Wat me wel opvalt ik heb een 30/30/30 reset gedaan. en toen de config er weer in. echter ditmaal zonder de logging aan te zetten en hij gaat dan niet elke dag meer plat 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Mr-D. schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:46:
van de Sparqlsite

[...]

op de tweaksite

[...]

elk apparaat en op de pc

maar ik dacht toch echt dat het alleen voor android en apple uit gaat komen en niet voor de pc en de rest?
De Sparql App komt alleen op Android en iOS uit. Voor PC kun je online kijken via een later te lanceren website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Waarom staat deze zin nog steeds op de Tweak site?
Op dit moment zijn alle structurele problemen omtrent haperend beeld opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Thankxz TagForce maar hoe kom jij aan die info??? kijk ik niet goed op hun sites :?
TagForce schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:24:
[...]

De Sparql App komt alleen op Android en iOS uit. Voor PC kun je online kijken via een later te lanceren website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
badboynova schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:57:
[...]

Heb ze al gebeld (wat eigenlijk zonde van de tijd was), moet maar een mail sturen want de factuur was zelfs te warrig voor de medewerker en hij wist ook niet waarom ik vooruit moet betalen voor oktober.
Je betaalt altijd vooruit - op een factuur die je in Juli krijgt staan de kosten voor Augustus, pak maar eens een factuur van vorig jaar.
Ik vind het vreemder dat je kosten voor September er op hebt staan. Die zouden vorige maand gefactureerd moeten zijn, met uitzondering van dingen die je hebt aangevraagd nadat de factuur voor September de deur uit is gegaan.

Als ik de factuur bekijk zie ik (of het feitelijk klopt weet alleen jij ivm datums):

* Je bent vanaf 30 Augustus een tweede ontvanger gaan gebruiken, en die is niet eerder in rekening gebracht (volgens deze factuur - dat had dus in factuur September moeten zitten maar was mogelijk nadat die al was verstuurd)
* Die tweede ontvanger wordt nu voor 30 en 31 Augustus, de maand September, en de maand Oktober in rekening gebracht
* Je hebt eredivisie sinds 25 Augustus, daarom heb je van 25-31 kosten , en nu voor de maanden September en Oktober. Dat had dus ook in September moeten zitten maar kan wederom zijn omdat je het pas hebt aangevraagd nadat September was verstuurd.

Duss...ik zou 't eerder vergelijken met de factuur die je in September hebt gehad. Staan die posten er niet op en heb je inderdaad de diensten sinds die data dan klopt de factuur. Betalen van 1-10 t/m 31/10 klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Het is een mooi zooitje daar. Mijn factuur klopt ook niets van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Over facturen gesproken... op 01-08-2014 kregen veel abonnees van Tweak een mailtje met een bedankje voor het geduld, de genen die hem hebben weten wel waar ik het over heb.

Voor abonnees met Sparql Basic + Premium zouden de kosten voor laatstgenoemde 0 euro zijn t/m 30 september.
Augustus en september Sparql Premium voor niets, juist? Maar nu zie ik ineens op een oude factuur het volgende staan:

Sparql Premium 2014-08-01 - 2014-08-31 € 8,26 € 1,74 € 10,00

Kan iemand bevestigen dat Tweak inderdaad van plan was om 2 maanden lang Sparql Premium niet in rekening te brengen, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Tweak gaf een gratis upgrade voor 2 maand, ik weet niet hoe dat zit als je al het hoogste pakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Realtec schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:49:
Tweak gaf een gratis upgrade voor 2 maand, ik weet niet hoe dat zit als je al het hoogste pakket hebt.
Zo zat dat:

Sparql Basic-klanten krijgen t/m 30 september gratis Sparql Premium
Sparql Premium-klanten krijgen t/m 30 september hun pakket voor 0 euro p/m
Sparql Light-klanten krijgen t/m 30 september gratis Sparql Basic

Aangezien deze aankondiging op 1 augustus kwam nam ik aan dat het ook vanaf deze datum zou gelden, en niet pas vanaf 31 augustus.

Het bedrag voor Sparql Premium is voor mij gewoon gefactureerd over de maand augustus.
Anders de helpdesk maar eens vragen, al ben ik daar intussen een beetje in teleurgesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Kipcorn op 16-09-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Elke dag die Sparql boxjes wel ff resetten omdat het geluid niet functioneerd.
Je kan ook de gebruikers interface herstart.... maar vaak na 4 keer die optie doen werkt het nog niet...
Het geluid is per vanavond ook raar. komt blikkerig over sinds vanavond, en lage kwali.

Andere ook last van?
(Almere)

O. heb de bende van tweak opgezegt.... 9-10-14 word het afgesloten..

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
huhhhmm. OK... wie weet hoe je met die troep van SPRQL weer van radio terug naar TV gaat?????

Ik heb per ongeluk op de knop radio gedrukt......
en nu weet ik niet hoe je weer op live TV terug moet komen.
de knop live TV doet namelijk hellemaal NIETS!

:(

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
ReUseIT schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:27:
huhhhmm. OK... wie weet hoe je met die troep van SPRQL weer van radio terug naar TV gaat?????

Ik heb per ongeluk op de knop radio gedrukt......
en nu weet ik niet hoe je weer op live TV terug moet komen.
de knop live TV doet namelijk hellemaal NIETS!

:(
Nogmaals radio knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
Ja, had ik ook op gedrukt....
Uit eindelijk was dat hem inderdaad.

Zat ook ff op de site te kijken bij tweak. maar ze hebben van al die nieuwe apparaten nog helemaal geen handleidingen ook lijkt wel.

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Sparql ging er vanuit dat het simpel genoeg was en later zeiden ze omdat het steeds wijzigd ook de gebruiksaanwijzing aangepast moet worden en ja dan moeten ze werken en denken he
ReUseIT schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:38:
[...]

Ja, had ik ook op gedrukt....
Uit eindelijk was dat hem inderdaad.

Zat ook ff op de site te kijken bij tweak. maar ze hebben van al die nieuwe apparaten nog helemaal geen handleidingen ook lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Benieuwd wat ze dan eind september gaan doen. Het geheel blijft nog steeds bijzonder brak. In ieder geval veel ontbrekende functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Mr-D. schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:46:
Thankxz TagForce maar hoe kom jij aan die info??? kijk ik niet goed op hun sites :?

[...]
Ze hebben het continu over 2 producten.

De Sparql app: deze komt voor android en ios beschikbaar als app.

Sparql Online: Dit is de webversie van de app voor gebruik op PC en laptop.

Op deze manier is het door Tweak altijg gecommuniceerd, volgens mij. De sparql app en sparql online zijn dus 2 producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ok thankxz

maar dit staat op de tweaksite en sparqlsite"met Sparql kijkt u eindeloos TV op elk apparaat. "vandaar ze zeggen meerdere dingen vandaar een beetje verwarrend

voor de pc vind ik wel makkelijk hoef ik op zolder geen stb neer te zetten kan die kleine op zijn pc kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook probleem dat via HBO on demand Game of thrones seizoen 4 afl. 9 niet wil afspelen?! Rest doet het wel.. Heel vervelend.

Iemand al informatie over wanneer de standby knop gaat functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Rude-Dog schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:07:
[...]

Je betaalt altijd vooruit - op een factuur die je in Juli krijgt staan de kosten voor Augustus, pak maar eens een factuur van vorig jaar.
Ik vind het vreemder dat je kosten voor September er op hebt staan. Die zouden vorige maand gefactureerd moeten zijn, met uitzondering van dingen die je hebt aangevraagd nadat de factuur voor September de deur uit is gegaan.

Als ik de factuur bekijk zie ik (of het feitelijk klopt weet alleen jij ivm datums):

* Je bent vanaf 30 Augustus een tweede ontvanger gaan gebruiken, en die is niet eerder in rekening gebracht (volgens deze factuur - dat had dus in factuur September moeten zitten maar was mogelijk nadat die al was verstuurd)
* Die tweede ontvanger wordt nu voor 30 en 31 Augustus, de maand September, en de maand Oktober in rekening gebracht
* Je hebt eredivisie sinds 25 Augustus, daarom heb je van 25-31 kosten , en nu voor de maanden September en Oktober. Dat had dus ook in September moeten zitten maar kan wederom zijn omdat je het pas hebt aangevraagd nadat September was verstuurd.

Duss...ik zou 't eerder vergelijken met de factuur die je in September hebt gehad. Staan die posten er niet op en heb je inderdaad de diensten sinds die data dan klopt de factuur. Betalen van 1-10 t/m 31/10 klopt wel.
Vanaf 21-8-12 ben ik over gegaan van het oude pakket naar het nieuwe.

Gelijk vanaf het begin klopte het niet wat ik had aangevraagd, een tweede stb en foxsport. had een paar dagen later contact gezocht met de helpdesk met de vraag waarom ik de tweede stb niet had gehad en waarom fox sport nog niet bij sparql zat. De helpdesk heeft dit snel in orde gemaakt en had fox binnen 24 uur en de tweede stb een week later.

Het gekke wat ik aan deze rekening vindt is, dat als ik geen extra stb of fox sport pakket heb ik dan nog steeds boven de 48,95 betaal want de korting die ik zou krijgen zijn ze opeens vergeten.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nwmouw.jpg
en om het nog leuker te maken, zouden nieuwe klanten eigenlijk goedkoper uit zijn (per maand) dan de bestaande klanten die 5 euro korting (zouden) krijgen van tweak.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33xycgj.jpg

En nog iets geks, als ik weer de postcode check doe bestaat mijn pakket niet meer (25 Mbit) maar is nu alleen 10 30 en 50 Mbit beschikbaar en dan is 30 mbit even duur met wat ik nu heb.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/otdjph.jpg

Omdat ik weet dat de max verbinding hier zonder pair bonding 20 Mbit (de lijn klapperd dan wel) en ik altijd 18 Mbit binnen kreeg vond ik het nog de moeite waard om voor de 25 Mbit te gaan. Als ik alleen kon kiezen tussen 10 30 of 50 Mbit was ik overgestapt naar een provider die pair bonding doe of op kabel van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:06:
Iemand anders ook probleem dat via HBO on demand Game of thrones seizoen 4 afl. 9 niet wil afspelen?! Rest doet het wel.. Heel vervelend.

Iemand al informatie over wanneer de standby knop gaat functioneren?
Hier ook in leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Hebben anderen er ook last van dat bij een herstart van de Zyxel het opnieuw opbouwen van de verbinding nogal problematisch verloopt?
Heb hem maar weer eens herstart ivm niet werkende HBO OD (internet werkte overigens wel prima), maar de Zyxel komt gewoon niet goed op aan de LAN zijde. Geen DHCP, Wifi netwerk is ook nog niet aanwezig.
Wat ik meestal doe om dit op te lossen is Zyxel + Genexis uit, daarna ~10 minuten alleen de Zyxel ingeschakeld houden, vervolgens Genexis weer inschakelen en duimen dat de WAN connectie op komt...
Als niemand anders dit probleem heeft dan toch maar eens de hele Zyxel factory-resetten. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:06:
Wrsch doet S04E04 het ook niet? S04E01 deed het bij mij zojuist wel. Gisteren deed S04E03 het rond piektijd (?) ook niet, pas een half uur later kon ik hem wel afspelen. Behalve dat hij vervolgens bij snel doorspoelen het beeld niet meer bij kon houden, terwijl dit normaliter wel lukt. Misschien gewoon capaciteitsprobleem op de on-demand content server bij Tweak, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanF schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:21:
[...]

Wrsch doet S04E04 het ook niet? S04E01 deed het bij mij zojuist wel. Gisteren deed S04E03 het rond piektijd (?) ook niet, pas een half uur later kon ik hem wel afspelen. Behalve dat hij vervolgens bij snel doorspoelen het beeld niet meer bij kon houden, terwijl dit normaliter wel lukt. Misschien gewoon capaciteitsprobleem op de on-demand content server bij Tweak, ofzo?
Misschien zoiets inderdaad. In ieder geval doet ie het hier weer wel goed.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Okay...ik zou wel naar Tweak over willen stappen, maar door wat lurken op dit draadje lijkt dat niet slim. Echter lees ik alleen maar over Sparql problemen.

Op dit moment heb ik internet-only 100mbit van Lijbrandt. Dit werkt prima en heeft zelden een probleem gegeven. Echter doordat Tweak 20 euro goedkoper/maand is met 100mbit internet-only lijkt het kosten technisch gezien wel een goede stap.

Ik wil dus internet-only voor 45 euro in de maand. Daarmee de Sparql issues geparkeerd, zijn er hier mede-tweakers die problemen hebben met het internet? Of Tweak ook sterk afraden voor internet-only?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
willem900 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 07:09:
Okay...ik zou wel naar Tweak over willen stappen, maar door wat lurken op dit draadje lijkt dat niet slim. Echter lees ik alleen maar over Sparql problemen.

Op dit moment heb ik internet-only 100mbit van Lijbrandt. Dit werkt prima en heeft zelden een probleem gegeven. Echter doordat Tweak 20 euro goedkoper/maand is met 100mbit internet-only lijkt het kosten technisch gezien wel een goede stap.

Ik wil dus internet-only voor 45 euro in de maand. Daarmee de Sparql issues geparkeerd, zijn er hier mede-tweakers die problemen hebben met het internet? Of Tweak ook sterk afraden voor internet-only?
Het internet is erg goed, al jaren zonder problemen.

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:15
Hier Internet+Bellen. Werkt zonder problemen. Alleen voelt de ZyXEL met de tweak firmware niet super aan. Tweak heeft maar 1x mijn SIP gegevens overschreven met onzin.

Heb hier berichten langs zien komen van tweakers die de originele ZyXEL firmware geinstalleerd hebben en die, voor zover ik heb begrepen, beter vinden werken. Ben daar zelf nog niet aan toegekomen en zou dat graag bevestigd zien voordat ik 'overstap'.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

Internet is eigenlijk zo ongeveer het enige dat vrijwel altijd gewoon goed werkt, voor iedereen. Ik ben al jarenlang klant bij Tweak (begonnen bij TweakDSL, daarna Tweak Blauw via glasvezel, en nu Tweak + Sparql via glasvezel) en ik heb geen klachten over het Internet gedeelte. Het is zelfs een groot pluspunt dat je bij Tweak de toegang tot de Tweak Usenet server bij de prijs inbegrepen krijgt.

Telefonie heb ik sinds Tweak Blauw en daar werkte het maar matig. En ook met de nieuwe ZyXEL werkt VOIP niet geweldig. Ik had in ieder geval dusdanige problemen dat ik maar een Gigaset VOIP basisstation gekocht heb waarin ik de Tweak VOIP gegevens heb ingevoerd en nu werkt telefonie wel correct voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 17-09-2014 09:27 . Reden: Telefonie stukje toegevoegd ]

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 14:20
Ik heb het tv ding maar opgezegd. de glaslijn hou ik wel, ik word helemaal idioot van de kennis en kunde van de SD. Ze lezen totaal niet wat ik aan info aanlever etc. Ik heb constant last van jitter en judder, freezes etc. En maar constant roepen dat je geen devolo moet gebruiken, ik heb in het hele huis geen devolo hangen :S... Dan ligt het aan mijn prof. hdmi kabel, want die goedkope prut kabel van hun zou kwalitatief beter zijn etc. etc. Ik ben wel klaar met die sparql rommel. Mijn vrouw loopt constant tegen aan dat het lijkt alsof de box aanstaat, maar gewoon aan het hibernaten is en niet eruit komt... Echt heel jammer, maar na een ruime maand aanmodderen en nog geen verbetering is zonde en slecht voor hun klandizie (SPARQL dan niet zo zeer tweak)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• TagForce
Mr-D. schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:44:
ok thankxz

maar dit staat op de tweaksite en sparqlsite"met Sparql kijkt u eindeloos TV op elk apparaat. "vandaar ze zeggen meerdere dingen vandaar een beetje verwarrend

voor de pc vind ik wel makkelijk hoef ik op zolder geen stb neer te zetten kan die kleine op zijn pc kijken
Van de sparql site:
Second Screen
Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijk je gewoon TV waar jij wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.

:)

• bullseye1977
  • Laatst online: 21:13
Zo heb een ingebreke stelling verstuurd! ik hoop dat ze er genoeg krijgen en zo bergijpen dat ze er maar eens vaart achter moet zetten....

"Bedankt voor uw bericht. De ingebrekestelling is in goede orde ontvangen en toegevoegd aan uw klant profiel.
Op dit moment kan ik geen verandering brengen in de situatie, wij zullen dit blijven monitoren en hopen dat wij u binnen 4 weken weer als een tevreden klant kunnen zien.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen."

Verwijderd

Ik heb internet only, en dat werkt prima bij Tweak.

• incomer
  • Laatst online: 22:31
bullseye1977 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:29:
Zo heb een ingebreke stelling verstuurd! ik hoop dat ze er genoeg krijgen en zo bergijpen dat ze er maar eens vaart achter moet zetten....

"Bedankt voor uw bericht. De ingebrekestelling is in goede orde ontvangen en toegevoegd aan uw klant profiel.
Op dit moment kan ik geen verandering brengen in de situatie, wij zullen dit blijven monitoren en hopen dat wij u binnen 4 weken weer als een tevreden klant kunnen zien.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen."
Hoe heb je dit gedaan, via de mail of via een aangetekende brief?

Zit er ook aan te denken om ook maar op te gaan zeggen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:45:
[...]

Ik heb internet only, en dat werkt prima bij Tweak.
Internet + bellen, is hier ook stabiel laatste tijd.

Ik heb afgelopen weken wel zitten kijken naar andere glasvezelaanbieders, maar ik kom voor 100/100 + onbeperkt telefonie niet onder de €55,- terecht wat ik nu betaal bij Tweak. Ze leveren wat dat betreft wel een concurrerende prijs/kwaliteit product.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 17-09-2014 12:49 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 92 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.