ja prijs voro alle diensten is goed.. Kwaliteit ben ik nog niet over uit.Quad schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:48:
[...]
Internet + bellen, is hier ook stabiel laatste tijd.
Ik heb afgelopen weken wel zitten kijken naar andere glasvezelaanbieders, maar ik kom voor 100/100 + onbeperkt telefonie niet onder de €55,- terecht wat ik nu betaal bij Tweak. Ze leveren wat dat betreft wel een concurrerende prijs/kwaliteit product.
Wij hebben dan ook geen TV abonnement, als ik de klachten en problemen hier in dit topic lees zou ik nu wel eerst 10 keer achter de oren krabben voordat ik bij Tweak bestel. Maar bij mij draait het, is het stabiel en telefonie werkt als een trein.
Maar als ik volgend jaar maart/april een leuke actie of aanbieding zie dan stappen wij wel weer over ja.
Maar als ik volgend jaar maart/april een leuke actie of aanbieding zie dan stappen wij wel weer over ja.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben een brief opgesteld me 4 punten welke niet werken, daarbij een termijn gesteld van 4 weken (volgens de algemene voorwaarden) om deze diensten werkend op te leveren. Deze brief ondertekend in gescanned en per mail verstuurt.incomer schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:47:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, via de mail of via een aangetekende brief?
Zit er ook aan te denken om ook maar op te gaan zeggen.
Ik blijf liever ook klant maar thuis krijg ik het niet meer verkocht. Opnemen/live pauzeren moet gewoon goed en zonder problemen werken. Ik snap niet dat deze basis functie zo waardeloos is. Een nieuwe vijfdeurs auto kopen en er dan achter komen dat de twee achterse portieren zijn dicht gelasd

Vodafone? €52,50, maar dan zit je wel aan max 2500 minuten.Quad schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:48:
[...]
Internet + bellen, is hier ook stabiel laatste tijd.
Ik heb afgelopen weken wel zitten kijken naar andere glasvezelaanbieders, maar ik kom voor 100/100 + onbeperkt telefonie niet onder de €55,- terecht wat ik nu betaal bij Tweak. Ze leveren wat dat betreft wel een concurrerende prijs/kwaliteit product.
Zou je even je eigen belhistorie moeten bekijken of je daar aan zit.
ook naar mobiel kom je op €57.50 uit..
Hier hetzelfde verhaal eigenlijk, ook op dsl, van 10 mbit met iptv naar 25mbit met sparql lite (10 mbit en 25mbit kosten hetzelfde
Firmware 1.00(AAKL.4)b1 (niet tweak) draait hier samen met een fritzbox voor het bellen al 15 dagen probleemloos. Ook geen last met DHCP (ondanks een android telefoon die iedere keer dat ik het scherm activeer een adres aanvraagt, en dat is vaak!

Wij hebben sindskort Tweak maar als ik de factuur ontvang van Tweak, zie ik in Outlook niks
. Tweak zegt dat het aan mijn Outlook ligt, maar ik krijg geen melding dat er HTML in direct zit.
Wat mij opvalt is dat ik nu gewoon voetbal zit te kijken zonder haperingen (Almere). Dat is wel eens anders geweest.... 👍
Je kan de factuur ook inzien bij 'mijntweak' of probeer je e-mail eens te lezen in een browser-versie (webmail)..,,Termi schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:45:
Wij hebben sindskort Tweak maar als ik de factuur ontvang van Tweak, zie ik in Outlook niks. Tweak zegt dat het aan mijn Outlook ligt, maar ik krijg geen melding dat er HTML in direct zit.
Hier ook de hele wedstrijd zonder haperingen kunnen kijken.Jan Driebeen schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:23:
Wat mij opvalt is dat ik nu gewoon voetbal zit te kijken zonder haperingen (Almere). Dat is wel eens anders geweest.... 👍
Wat een verademing.
Nu maar hopen dat deze kwaliteit blijft.
Eerst nog maar even afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld.
We zijn al zo vaak teleurgesteld.
Het is 2014 en Tweakklanten vinden het een verademing als ze een voetbalwedstrijd zonder haperingen kunnen kijken
Ik heb gister ook een IPv6 tunnel van Tweak gekregen. Nu probeer ik dit in te stellen, maar helaas lukt het nog niet. Ik heb de stappen gedaan zoals ze hierboven staan, maar dan met mijn eigen IP ranges.hovemt schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:39:
IPv6 over 6RD heb ik weer aan de praat gekregen.
Voor de range 84.245.0.0/18 kunnen de volgende gegevens voor IPv6 via 6RD gebruikt worden.
In te stellen in Network Setting > Broadband > ETHWAN
IPv4 Mask Length: 18
6RD Border Relay Server IP: 217.19.16.16
6RD IPv6 Prefix: 2a02:58:c0::/42
In te stellen in Network Setting > Home Networking
IPv6 State: Enabled
Delegate prefix from WAN: ETHWAN
IPv6 DNS servers
2a02:58:2:1:53::1
2a02:58:2:1:53::2
Screenshots van de betreffende instellingen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13265233/ipv6_ethwan.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13265233/ipv6_lan.png
Bij 6RD Border Relay Server IP heb ik 217.19.16.18 staan en bij 6RD IPv6 Prefix: 2A02:58:4C::/42.
Bij Home Networking krijg ik netjes de goede IP reeks te zien en de pc's krijgen ook een IP uit de goede reeks. Helaas kan ik naar buiten toe nog geen IPv6 verbinding opzetten.
Ik heb al geprobeerd om de modem even van de stroom af te halen, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Als ik een tunnel via sixxs.net op mijn PC instel, dan kan ik wel verbinding maken via IPv6.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
Heb ik hier ook met Outlook. Via Aquamail op de telefoon zie ik wel de HTML versie, maar in Outlook blijft het leeg. Maar de HTML van Tweak is nooit goed geweest, want bij de vorige facturen stond bijvoorbeeld het logo niet in de HTML mail, maar was er bijgevoegd als attachment.Termi schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:45:
Wij hebben sindskort Tweak maar als ik de factuur ontvang van Tweak, zie ik in Outlook niks. Tweak zegt dat het aan mijn Outlook ligt, maar ik krijg geen melding dat er HTML in direct zit.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Je zou kunnen proberen om een andere border relay te pakken. De andere border relay servers van Tweak zijn:HielkeJ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:06:
[...]
Ik heb gister ook een IPv6 tunnel van Tweak gekregen. Nu probeer ik dit in te stellen, maar helaas lukt het nog niet. Ik heb de stappen gedaan zoals ze hierboven staan, maar dan met mijn eigen IP ranges.
Bij 6RD Border Relay Server IP heb ik 217.19.16.18 staan en bij 6RD IPv6 Prefix: 2A02:58:4C::/42.
Bij Home Networking krijg ik netjes de goede IP reeks te zien en de pc's krijgen ook een IP uit de goede reeks. Helaas kan ik naar buiten toe nog geen IPv6 verbinding opzetten.
Ik heb al geprobeerd om de modem even van de stroom af te halen, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Als ik een tunnel via sixxs.net op mijn PC instel, dan kan ik wel verbinding maken via IPv6.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
217.19.16.16
217.19.16.17
Sparql maar opgezegd... Echt raar, de internet dienst is goed, maar het tv platform is echt zwaar nog niet productie gereed. Voelt een beetje aan alsof het geforceerd er doorheen is gedrukt zonder echt fatsoenlijk te testen.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Net nog een mooie mail terug gekregen van Tweak. Een kleine selectie uit dit schrijven:the_shadow schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:18:
Sinds vorige week heb ik opeens last van haperingen/vastlopers van de Sparql streams. Nog nooit eerder last van gehad, maar nu loopt het beeld ongeveer eens per half uur simpelweg vast. Heen en weer zappen lost het op. Geen problemen met Uitzending Gemist en consorten, maar live beeld dus helaas wel. Er is niets veranderd aan mijn netwerk of aan de Sparqlbox firmware, dus het moet bijna wel extern liggen.
Weet iemand of de streams in Enschede sinds kort zijn veranderd?
Ik zie dat ik niet de enige ben. Maar eens een mailtje naar Tweak inschieten.
Edit:
De (verrassend snelle) reactie van Tweak:
[...]
Vooruit, "oplossing" 1 is dan wel troubleshooting 101, maar het feit dat de verbindingsset kennelijk niet gebruikt zou mogen worden (waar ze nota bene zelf mee adverteren) is natuurlijk van de zotten. Helemaal omdat ik pas sinds afgelopen week problemen heb en er sinds dat moment niets aan mijn thuisnetwerk is veranderd.
Apart, aangezien in het bestelproces van Tweak toch wat anders wordt gezegd:Tweak adverteert met Sparql televisie niet met devolo`s. Ook worden ze door ons niet geleverd om dat ze zo storingsgevoelig zijn. Voor het gemakzucht mag u het altijd proberen. Echter indien er storingen voorkomen is het advies om een kabel te gebruiken. Dat is ook hoe wij onze dienstverlening leveren via een bekabelde netwerk.
Mijn TV werkt in de tussentijd na een paar reboots van m'n router toch weer, maar het blijft een vreemde situatie waar de helpdesk van Tweak alles behalve klantvriendelijk, professioneel, of ook maar behulpzaam is. Toch maar weer eens gaan rondkijken voor een andere aanbieder.Uw glasvezelmodem- en router worden door een monteur voor u aangseloten in de meterkast. Alle overige installatie binnen uw woning zijn in basis uw eigen verantwoordelijkheid. Een draadloze verbindingsset maakt het eenvoudig om zelf uw TV-ontvangers aan te sluiten. Om al uw computers, laptops, TV-ontvangers en overige apparatuur aan te laten sluiten kiest u voor een volledige installatie.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Lees ik het nu goed dat je gaat rondkijken naar een andere aanbieder omdat je TV niet stabiel werkt vanwege het gebruik van je "draadloze verbindingsset" ?the_shadow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:51:
Mijn TV werkt in de tussentijd na een paar reboots van m'n router toch weer, maar het blijft een vreemde situatie waar de helpdesk van Tweak alles behalve klantvriendelijk, professioneel, of ook maar behulpzaam is. Toch maar weer eens gaan rondkijken voor een andere aanbieder.
Trek jij je tweak pyjama maar weer aanHans_18T schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:44:
[...]
Lees ik het nu goed dat je gaat rondkijken naar een andere aanbieder omdat je TV niet stabiel werkt vanwege het gebruik van je "draadloze verbindingsset" ?
Heeft niiks met een Tweak pyjama te maken... waarom zou een Devolo set met een andere aanbieder wel goed werken?
Los van wat de ene en de andere Tweak afdeling zegt: Draadloze verbindingssets zijn notoir onbetrouwbaar. Kan perfect gaan, kan ineens inklappen.. En je komt er bijna nooit achter wat er aan de hand is tot je bij wijze van test een keer een lange UTP kabel door het huis legt. Als het dan wel goed werkt ligt het toch aan die set lijkt me..
Los van wat de ene en de andere Tweak afdeling zegt: Draadloze verbindingssets zijn notoir onbetrouwbaar. Kan perfect gaan, kan ineens inklappen.. En je komt er bijna nooit achter wat er aan de hand is tot je bij wijze van test een keer een lange UTP kabel door het huis legt. Als het dan wel goed werkt ligt het toch aan die set lijkt me..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Adverteer er dan niet mee als provider.Barre73 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:51:
Heeft niiks met een Tweak pyjama te maken... waarom zou een Devolo set met een andere aanbieder wel goed werken?
Wees dan niet naief als klant door de marketing afdeling te geloven... Beetje eigen onderzoek wordt wel gewaardeerd, vooral als Tweaker.Tarabass schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:59:
[...]
Adverteer er dan niet mee als provider.
Een zgn throuhput test is derhalve niet representatief, omdat voor zover ik weet deze tests altijd "connection orieënted zijn". (oftewel heb je hem ontvangen of niet, als niet stuur ik hem nog wel een keer)
Wat zijn de eventuele nadelen van een draadloos thuisnetwerk via stopcontact of lichtnet?
Er dient goed gelet te worden op de kwaliteit van de adapter, ondanks de geringe gevoeligheid voor storing is het natuurlijk wel zo dat het stroomnet een druk bezet netwerk is met vele apparaten, enige ruis op de lijn veroorzaakt door deze apparaten dient dus wel uitgefilterd te worden, dit dient de adapter te verzorgen.
In een appartement moet je wel rekening houden met het feit dat het netwerk dan niet beperkt is tot uw eigen woning, u zult het netwerk dan wel moeten beveiligen, dit is wel heel eenvoudig te doen met de bijgeleverde software, uw netwerk straalt namelijk geen signaal uit, een buitenstaander kan uw netwerk wel vinden wanneer hij via de zelfde netwerkmethode via zijn stroomnet werkt maar dan moet hij wel uw aanmeldgegevens weten voor uw netwerk.
Even wat plak en knip werk....
En wat de pyjama betreft zie eerdere topic :-) :-)
Er dient goed gelet te worden op de kwaliteit van de adapter, ondanks de geringe gevoeligheid voor storing is het natuurlijk wel zo dat het stroomnet een druk bezet netwerk is met vele apparaten, enige ruis op de lijn veroorzaakt door deze apparaten dient dus wel uitgefilterd te worden, dit dient de adapter te verzorgen.
In een appartement moet je wel rekening houden met het feit dat het netwerk dan niet beperkt is tot uw eigen woning, u zult het netwerk dan wel moeten beveiligen, dit is wel heel eenvoudig te doen met de bijgeleverde software, uw netwerk straalt namelijk geen signaal uit, een buitenstaander kan uw netwerk wel vinden wanneer hij via de zelfde netwerkmethode via zijn stroomnet werkt maar dan moet hij wel uw aanmeldgegevens weten voor uw netwerk.
Even wat plak en knip werk....
En wat de pyjama betreft zie eerdere topic :-) :-)
Dat plakstukje houdt geen rekening met de verschillen tussen normaal internetverkeer (packetloss) en TV streams. Een TV stream is veel gevoeliger voor packetloss wat je meteen ziet in het beeld. Bij een dataverbinding (internetten, downloaden) merk je daar niet echt wat van.
Yay, gelukkig ben ik niet de enige die het enthousiasme deelt over de Tweak helpdesk. Na twee maanden heen en weer mailen over haperende televisie die ongeveer een keer per minuut een seconde een freeze geeft waarbij het geluid wel gewoon doorgaat, de minst behulpzame antwoorden gekregen.
Strekking van het verhaal is dat in elke reactie wordt gevraagd om de software bij te werken, of om andere kabels te gebruiken. Eén van de mooiere antwoorden was nog wel dat er een spookzender op mijn netwerk zou zitten die daarvoor zorgt. Naast het feit dat het zeer onwaarschijnlijk is, zou het ook geen verschil mogen maken.
Mijn volgende stap is een ingebrekestelling. Ik vroeg me af wat daar precies bij komt kijken. Mijn contract loopt waarschijnlijk tot ergens in mei 2015. Is het mogelijk om dit contract eerder te ontbinden als Tweak binnen 4 weken na ontvangst van de ingebrekestelling nog geen verbetering heeft kunnen realiseren? Ik zag in dit topic dat er al een aantal mensen waren die de boel verzonden hadden. Geldt een ingebrekestelling via e-mail ook als zodanig?
Wel ontzettend jammer van en voor Tweak, hoewel ik de 100mbit die ik afneem niet haal, begreep ik dat Tweak het internet technisch erg mooi voor elkaar heeft. Jammer dat dan administratieve kant een grote puinhoop is
Strekking van het verhaal is dat in elke reactie wordt gevraagd om de software bij te werken, of om andere kabels te gebruiken. Eén van de mooiere antwoorden was nog wel dat er een spookzender op mijn netwerk zou zitten die daarvoor zorgt. Naast het feit dat het zeer onwaarschijnlijk is, zou het ook geen verschil mogen maken.
Mijn volgende stap is een ingebrekestelling. Ik vroeg me af wat daar precies bij komt kijken. Mijn contract loopt waarschijnlijk tot ergens in mei 2015. Is het mogelijk om dit contract eerder te ontbinden als Tweak binnen 4 weken na ontvangst van de ingebrekestelling nog geen verbetering heeft kunnen realiseren? Ik zag in dit topic dat er al een aantal mensen waren die de boel verzonden hadden. Geldt een ingebrekestelling via e-mail ook als zodanig?
Wel ontzettend jammer van en voor Tweak, hoewel ik de 100mbit die ik afneem niet haal, begreep ik dat Tweak het internet technisch erg mooi voor elkaar heeft. Jammer dat dan administratieve kant een grote puinhoop is
Ik gebruik al jaren voor 3 tv's de devolo's van kpn/tweak en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook met de stb's van Sparql totaal geen problemen.
Je hebt gelijk bij normaal internet verkeer zie je het niet maar bij tv streams kun je duidelijk zien op je tv.Barre73 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:00:
Dat plakstukje houdt geen rekening met de verschillen tussen normaal internetverkeer (packetloss) en TV streams. Een TV stream is veel gevoeliger voor packetloss wat je meteen ziet in het beeld. Bij een dataverbinding (internetten, downloaden) merk je daar niet echt wat van.
Maar je hebt devolo wel met 4x utp uitgangen en als je op alle drie internet en op een sparql doet dan kun je er op wachten dat hij dat niet doet.
Ik gebruikte hiervoor het woord onbetrouwbaar maar onvoorspelbaar is wellicht een beter woord. Het kan jaren goed werken en dan ineens niet. Het kan de ene dag goed gaan en de andere niet. Dat bedoelde ik eigenlijk meer te zeggen.Jan Driebeen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:06:
Ik gebruik al jaren voor 3 tv's de devolo's van kpn/tweak en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook met de stb's van Sparql totaal geen problemen.
Gelukkig werkt het bij jiou dus wel goed.
Hoewel mijn problemen niet heel erg groot zijn, moet ik wel beamen dat ik ook het probleem heb van een spookstoorzender. (In mijn geval betekend het dat enkele zenders op zwart blijven).Mafkees schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:06:
Yay, gelukkig ben ik niet de enige die het enthousiasme deelt over de Tweak helpdesk. Na twee maanden heen en weer mailen over haperende televisie die ongeveer een keer per minuut een seconde een freeze geeft waarbij het geluid wel gewoon doorgaat, de minst behulpzame antwoorden gekregen.
Hoewel het geen bandbreedte probleem is, gaf een medewerker aan dat 1 van hun medewerkers dit probleem had en vroegen ze me te verifieren of ik niet ook dit probleem heb. Bij het uitsluiten van verschillende oorzaken bleek een mediapc het probleem. Gek genoeg is er alleen verstoring op het netwerk als de pc uit staat, indien deze aan staat heb ik geen problemen.
Misschien dat er mensen in dit topic zitten met meer diepgaandere netwerkkennis dan de mijne die dit kunnen verklaren.
Zelfde verschijnsel. Zenders op zwart (soms midden in een uitzending, soms bij aanzetten). Lijkt nu op dat het gebruik van de DMZ functie van de Zyxel (voor VPN router) het probleem is. Heb jij toevallig ook DMZ in gebruik?morpheus schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:20:
[...]
Hoewel mijn problemen niet heel erg groot zijn, moet ik wel beamen dat ik ook het probleem heb van een spookstoorzender. (In mijn geval betekend het dat enkele zenders op zwart blijven).
Hoewel het geen bandbreedte probleem is, gaf een medewerker aan dat 1 van hun medewerkers dit probleem had en vroegen ze me te verifieren of ik niet ook dit probleem heb. Bij het uitsluiten van verschillende oorzaken bleek een mediapc het probleem. Gek genoeg is er alleen verstoring op het netwerk als de pc uit staat, indien deze aan staat heb ik geen problemen.
Misschien dat er mensen in dit topic zitten met meer diepgaandere netwerkkennis dan de mijne die dit kunnen verklaren.
I took the blue pill…
Ik heb de router neergezet en met de default instellingen doet ie zijn werk. Ikzelf vind het vooral vreemd dat het probleem zich voordoet als de media pc uit staat... alsof een soort wol functie de oorzaak is.FBTN schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:26:
[...]
Zelfde verschijnsel. Zenders op zwart (soms midden in een uitzending, soms bij aanzetten). Lijkt nu op dat het gebruik van de DMZ functie van de Zyxel (voor VPN router) het probleem is. Heb jij toevallig ook DMZ in gebruik?
Hier staat gewoon DMZ aan naar een andere Router op Linux, geen enkel probleem met kanalen die het niet doen.FBTN schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:26:
[...]
Zelfde verschijnsel. Zenders op zwart (soms midden in een uitzending, soms bij aanzetten). Lijkt nu op dat het gebruik van de DMZ functie van de Zyxel (voor VPN router) het probleem is. Heb jij toevallig ook DMZ in gebruik?
Hmm, jammer hoopte dat ik juist zat met mijn stelling. Nou, dan kijk ik het nog een paar dagen aan met uitgeschakeld vpn router. Wellicht komt het aan/uit gedrag dan toch weer terug. Heel vreemd...Vorkie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:39:
[...]
Hier staat gewoon DMZ aan naar een andere Router op Linux, geen enkel probleem met kanalen die het niet doen.
I took the blue pill…
Ik ben de Zyxel router zo zat dat ik een betere wil gaan aanschaffen. Kunnen jullie aangeven waar ik precies op moet letten als ik een nieuwe uitkies?
Sinds vanavond lijkt het hervatten van HBO OD content bij mij te werken. Nog meer mensen deze ervaring?
Ik ben 't ding ook meer dan zat en ik ga denk ik voor een simpel moederbordje met 2x intel NIC in een klein kastje en dan met OpenBSD er op ofzo. Dan ben ik iig volledig in control en kan je er alles mee wat je maar kan bedenken.Jobbie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:21:
Ik ben de Zyxel router zo zat dat ik een betere wil gaan aanschaffen. Kunnen jullie aangeven waar ik precies op moet letten als ik een nieuwe uitkies?
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Om hier even bij aan te sluiten.morpheus schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:20:
[...]
Hoewel mijn problemen niet heel erg groot zijn, moet ik wel beamen dat ik ook het probleem heb van een spookstoorzender. (In mijn geval betekend het dat enkele zenders op zwart blijven).
zelf heb ik ook last van dat sommige zenders op zwart blijven op stb1 als stb2 niet op standby staat, maar als ik stb2 op standby doe dan werken de zenders wel op stb1 (stb2 is wel aangesloten met een draadloze set) voorheen had ik hier nooit last van met de kpn stb.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. De Zyxel doet t met de huidige fw v.1.05 echt slecht!KlaasKlaas schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:34:
Hier Internet+Bellen. Werkt zonder problemen. Alleen voelt de ZyXEL met de tweak firmware niet super aan. Tweak heeft maar 1x mijn SIP gegevens overschreven met onzin.
Heb hier berichten langs zien komen van tweakers die de originele ZyXEL firmware geinstalleerd hebben en die, voor zover ik heb begrepen, beter vinden werken. Ben daar zelf nog niet aan toegekomen en zou dat graag bevestigd zien voordat ik 'overstap'.
Jij had er toch een Asus RT-AC66U achter hangen? Dat is mijn grootste contenter voor vervanging van de Zyxel...Aaargh! schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:44:
[...]
Ik ben 't ding ook meer dan zat en ik ga denk ik voor een simpel moederbordje met 2x intel NIC in een klein kastje en dan met OpenBSD er op ofzo. Dan ben ik iig volledig in control en kan je er alles mee wat je maar kan bedenken.
[ Voor 27% gewijzigd door SqueakyClean op 19-09-2014 07:31 ]
Hier met de devolo's ook hoor, geen tot acceptabele 'problemen'. Af en toe als de wat zwaardere stroomtrekkers als droger en wasmachine aanstaat dan wel een oranje knipper en af en toe wat haperingen. Verder -overdag- geen last. ALS ik uberhaupt last heb (deze laatste week gaat het verbazingwekkend goed) van diapresentaties dan is het tussen 20:30 en 22:30 uur.Jan Driebeen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:06:
Voor VPN moet je de Zyxel niet noodzakelijkerwijs in DMZ zetten. Zelf gebruik ik L2TP over IPSEC (naar mijn Vigor).FBTN schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:26:
[...]
Kwestie van IPSEC enabelen onder "NAT -> Applications -> IPSec poortforwarden naar je eigen router (Add new Application)"
Hoe is het precies aangesloten, is stb1 direct op de Zyxel aangesloten en de draadloze set eveneens direct aangesloten op de Zyxel. Of is de Zyxel aangesloten op een simpele switch en daarop zijn de STB's aangesloten?badboynova schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:27:
[...]
Om hier even bij aan te sluiten.
zelf heb ik ook last van dat sommige zenders op zwart blijven op stb1 als stb2 niet op standby staat, maar als ik stb2 op standby doe dan werken de zenders wel op stb1 (stb2 is wel aangesloten met een draadloze set) voorheen had ik hier nooit last van met de kpn stb.
Hoe uit is uit, is bijvoorbeeld de Netwerk interface van je mediaPC nog actief?morpheus schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:35:
[...]
Ik heb de router neergezet en met de default instellingen doet ie zijn werk. Ikzelf vind het vooral vreemd dat het probleem zich voordoet als de media pc uit staat... alsof een soort wol functie de oorzaak is.
Als in een shutdown, geen sleep of iets dergelijks. Als ik de stroom afgehaald heb, dan heb ik het probleem ook.Hans_18T schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:02:
[...]
Hoe uit is uit, is bijvoorbeeld de Netwerk interface van je mediaPC nog actief?
Misschien is het een BIOS setting die ik kan veranderen zodat de LAN niet actief is indien uit?
Hi Hans,Hans_18T schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:19:
[...]
Voor VPN moet je de Zyxel niet noodzakelijkerwijs in DMZ zetten. Zelf gebruik ik L2TP over IPSEC (naar mijn Vigor).
Kwestie van IPSEC enabelen onder "NAT -> Applications -> IPSec poortforwarden naar je eigen router (Add new Application)"
Dus enkel bij Applications en dan werkt het? Hoe heb je de Vigor dan ingesteld? Plus hangt Vigor met WAN op LAN van Zyxel of die je LAN/LAN?
I took the blue pill…
Indien je ook het probleem hebt indien de stroom er afgehaald is, dan snap ik het niet, misschien de tussenliggende switch door een andere switch vervangen? Desnoods nog ff testen met de UTP kabel losgekoppeld.morpheus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:32:
[...]
Als in een shutdown, geen sleep of iets dergelijks. Als ik de stroom afgehaald heb, dan heb ik het probleem ook.
Misschien is het een BIOS setting die ik kan veranderen zodat de LAN niet actief is indien uit?
Ja enkel de IPSEC applicatie aanzetten en alle "opgesomde" poorten forwarden naar je tweede router.FBTN schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:07:
[...]
Hi Hans,
Dus enkel bij Applications en dan werkt het? Hoe heb je de Vigor dan ingesteld? Plus hangt Vigor met WAN op LAN van Zyxel of die je LAN/LAN?
Ik heb een Vigor 2920, deze is dmv WAN2 (is een GB poort, WAN1 is 100Mb) aangesloten op de Zyxel LAN poort1. De STB's zijn aangesloten op Poort 4 van de Zyxel via een Semi-smart switch GS108E-V2 (VLAN capable en IGMP aware) De rest van mijn netwerk hangt achter de Vigor in een eigen subnet.
Mijn netwerk lijkt nog steeds op wat ik een aantal jaren geleden heb gepost Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
thx!Hans_18T schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:22:
[...]
Ja enkel de IPSEC applicatie aanzetten en alle "opgesomde" poorten forwarden naar je tweede router.
Ik heb een Vigor 2920, deze is dmv WAN2 (is een GB poort, WAN1 is 100Mb) aangesloten op de Zyxel LAN poort1. De STB's zijn aangesloten op Poort 4 van de Zyxel via een Semi-smart switch GS108E-V2 (VLAN capable en IGMP aware) De rest van mijn netwerk hangt achter de Vigor in een eigen subnet.
Mijn netwerk lijkt nog steeds op wat ik een aantal jaren geleden heb gepost Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
I took the blue pill…
Ja hier ook,JohanF schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:44:
Sinds vanavond lijkt het hervatten van HBO OD content bij mij te werken. Nog meer mensen deze ervaring?
Mooi op tijd ook nu mijn gratis HBO OD binnenkort verloopt
PSN: proditaki specs
stb1: modem -> asus giga switch -> stb1Hans_18T schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:25:
[...]
Hoe is het precies aangesloten, is stb1 direct op de Zyxel aangesloten en de draadloze set eveneens direct aangesloten op de Zyxel. Of is de Zyxel aangesloten op een simpele switch en daarop zijn de STB's aangesloten?
stb2: modem -> Devolo/knp set -> stb2
Dit is dezelfde setup die voorheen ook met de kpn stb's normaal werkte.
Ga één van deze dagen ff twee kabels rechtstreeks aansluiten op de stb's, en dan ben ik benieuwd als het dan wel normaal wil werken.
(p.s de zyxel vmg8324 draait op de stock frimware 1.00(AAKL.4), de 5 versie die op de site van tweak staat pakt hij niet)
Zijn er bijvoorbeeld nog PC's of niet IPTV achtige apparaten aangesloten op de giga switch? Zo ja dan kan je misschien ook nog eens proberen de STB aan te sluiten op een vrije poort van de Zyxel, indien beschikbaar.badboynova schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:50:
[...]
stb1: modem -> asus giga switch -> stb1
(p.s de zyxel vmg8324 draait op de stock frimware 1.00(AAKL.4), de 5 versie die op de site van tweak staat pakt hij niet)
Ik zelf gebruik ook nog de 1.00(AAKL.4) ik zie geen reden om te upgraden, daar het bij mij feilloos werkt (Gast WIFI gebruik ik niet)
Op de switch zit de xbox ps3 en ook de tv plus 1 pc.Hans_18T schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:40:
[...]
Zijn er bijvoorbeeld nog PC's of niet IPTV achtige apparaten aangesloten op de giga switch? Zo ja dan kan je misschien ook nog eens proberen de STB aan te sluiten op een vrije poort van de Zyxel, indien beschikbaar.
Ik zelf gebruik ook nog de 1.00(AAKL.4) ik zie geen reden om te upgraden, daar het bij mij feilloos werkt (Gast WIFI gebruik ik niet)
Als ik de kabel die naar de switch op een andere poort aansluit, dan stoort de stb nog meer. poorten 1 en 3 zijn standaard voor iptv ingesteld en ook op dit moment zo aangesloten.
Hoe kun je eigenlijk bij een beschrijving van een programma /film omlaag scrollen?
Nu zie je 8 regeltjes, maar is de omschrijving nog niet klaar.
Pijltje omhoog, dan *zou* je een scrollbalkje moeten krijgen, maar dit is niet altijd het geval.Arjantje72 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:37:
Hoe kun je eigenlijk bij een beschrijving van een programma /film omlaag scrollen?
Als je dan een herinnering zeg en die weer uitzet en dan opnieuw naar de beschrijving gaat dan werkt het opeens wel.
De firmware van die Sparql box lijkt door Tweak totaal niet getest te worden.
Nog suggesties?SqueakyClean schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:21:
Het resetten van de box bij het kijken naar bbc is zo te zien nog steeds niet opgelost. Terug naar de vorige firmware dan maar weer.
Tweak heeft het volgende op zijn site staan:5: VLAN configuratie bij gebruik eigen apparatuur
Klanten die graag eigen apparatuur gebruiken in plaats van de geleverde Zyxel-router zullen een aantal instellingen met de hand door moeten voeren op hun apparatuur. Het is belangrijk dat uw router alle onderstaande functies ondersteund en dat u weet hoe u deze zelf in kan stellen. Hoewel Tweak er geen bezwaar tegen heeft dat u eigen apparatuur gebruikt, is het schier onmogelijk om op al deze apparatuur support te bieden. Onderstaande instellingen zijn daarom op eigen risico.
Het IPTV-verkeer (de multicast streams) komen binnen op VLAN 4. Voor al het 'gewone' internet-verkeer wordt VLAN 34 gebruikt. U moet dus met 802.1q op de WAN-uplink-poort VLAN 34 configureren. Bij Experiaboxen werd destijds gebruik gemaakt van PPPoE, bij alle nieuwe verbindigen wordt er gebruik gemaakt van DHCP. VLAN 4 moet dus niet worden gebridged zoals voorheen de bedoeling was. Een extern IP statisch instellen werkt niet en wordt ten strengste afgeraden.
De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 4.
De TV-ontvangers moeten kunnen communiceren met het TV-platform. Dit gaat niet over het normale internet, maar over VLAN 4. Derhalve moet verkeer over VLAN 4 geNAT worden. Daarnaast moet er een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over VLAN 4. Ook moet er voor worden gezorgd dat de multicast streams in het normale LAN beschikbaar zijn. De meeste routers hebben daarvoor een optie genaamd IGMP snooping of IGMP proxying. IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4. Deze optie is noodzakelijk, omdat de STB's de multicast streams uit VLAN 4 binnen moeten kunnen halen (meer technische term: multicast group join).
Router moet DHCP'en op VLAN 4 (802.1q)
Default route mag nooit over VLAN 4 gaan (het internetverkeer van de klant zal dan stuk gaan)
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4
Er moet een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP.
De STB's hangen in tegenstelling tot NSO en WMP in het normale LAN van de klant.
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4.
Als je de verhalen in dit forum leest den lijkt het niet triviaal dat alle routers dit ondersteunen, ik dacht gezien te hebben dat het op 2 vlan's een DHCP adres ontvangen en daarop NAT te doen niet bij alle routers werkt die wel met vlan's overweg kunnen.
De draytek routers kunnen het aan. Goedkoopste is dan de 2130 serie. Wil je dual band wlan, heb je er een nodig uit de 2860 of de 2925 serie.
De mikrotik routers lukt het ook mee, maar is niet voor de gewone gebruiker.
Het zou ook moeten kunnen met routers waarop openwrt kan draaien, maar daar loop je al snel tegen performance issues aan.
Het zou ook moeten kunnen met routers waarop openwrt kan draaien, maar daar loop je al snel tegen performance issues aan.
[ Voor 19% gewijzigd door hovemt op 20-09-2014 19:48 . Reden: Uitbreiding draytek ]
Je leest veel problemen over het IPTV gedeelte, maar hoe zijn de Internet verbindingen? Zijn er capaciteits problemen in de piekuren?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb sowieso eigenlijk geen problemen ondervonden, maar de internetverbinding zelf is prima, geen problemen en stabiel genoeg.The Wizard schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:35:
Je leest veel problemen over het IPTV gedeelte, maar hoe zijn de Internet verbindingen? Zijn er capaciteits problemen in de piekuren?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Even een vraag over het geluid op de TV.
Ik heb de Sparql box via een optische kabel op mijn Denon S-102 aangesloten en er zit nogal wat verschil tussen de volume / bas verhouding van de verschillende zenders. als ik b.v. gewoon naar Ned 1,2,3 kijk is het geluid heel normaal, maar als ik vervolgens overschakel naar HBO of HBO OD dan schrik je je de ple....is van de bas. Ik heb de geluidsinstelling van de Sparql box op AC3 gezet.
Hebben jullie dit ook en hoe is dit een beetje normaal in te stellen?
Ik heb de Sparql box via een optische kabel op mijn Denon S-102 aangesloten en er zit nogal wat verschil tussen de volume / bas verhouding van de verschillende zenders. als ik b.v. gewoon naar Ned 1,2,3 kijk is het geluid heel normaal, maar als ik vervolgens overschakel naar HBO of HBO OD dan schrik je je de ple....is van de bas. Ik heb de geluidsinstelling van de Sparql box op AC3 gezet.
Bedankt, dat werkt inderdaad zo, alleen als een film al bezig is, is het nog lastiger..Aaargh! schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:23:
[...]
Pijltje omhoog, dan *zou* je een scrollbalkje moeten krijgen, maar dit is niet altijd het geval.
Als je dan een herinnering zeg en die weer uitzet en dan opnieuw naar de beschrijving gaat dan werkt het opeens wel.
De firmware van die Sparql box lijkt door Tweak totaal niet getest te worden.
Ik ben net overgestapt van UPC naar tweak, upc loopt nog tot einde van de maand.
Tot nu toe moet ik eerlijk zeggen dat de problemen zoals hier omschreven voor mij reuze meevallen.
Eigenlijk had ik het veel erger verwacht. Ik heb wel hangend beeld gehad een keer, en een keer dat het geluid even wegviel, maar het beeld is dan wel weer erg mooi. (met de 1080p "hack")
Er zijn wel dingen die vervelend zijn, box gaat niet uit, en verburikt in "standby" dus evenveel als aan. HDMI CEC werkt op geen enkel apparaat meer als je de sparql box aan hebt staan.
Internet is prima, volle snelheid ook in piekuren.
Wat ik wel iritant vind is dat ik de zyxel niet in bridge mode kreeg en dan nog wel IPTV vanuit de zyxel kreeg.
Ik heb dus nu al mijn forward rules maar in de zyxel gezet en mijn fritz is nu onderdeel van mijn interne netwerk voor voip en dect station.
Edit: Almere Waterwijk
Tot nu toe moet ik eerlijk zeggen dat de problemen zoals hier omschreven voor mij reuze meevallen.
Eigenlijk had ik het veel erger verwacht. Ik heb wel hangend beeld gehad een keer, en een keer dat het geluid even wegviel, maar het beeld is dan wel weer erg mooi. (met de 1080p "hack")
Er zijn wel dingen die vervelend zijn, box gaat niet uit, en verburikt in "standby" dus evenveel als aan. HDMI CEC werkt op geen enkel apparaat meer als je de sparql box aan hebt staan.
Internet is prima, volle snelheid ook in piekuren.
Wat ik wel iritant vind is dat ik de zyxel niet in bridge mode kreeg en dan nog wel IPTV vanuit de zyxel kreeg.
Ik heb dus nu al mijn forward rules maar in de zyxel gezet en mijn fritz is nu onderdeel van mijn interne netwerk voor voip en dect station.
Edit: Almere Waterwijk
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Geen last van, sparql box is gewoon via HDMI aangesloten op versterker en krijgt ook AC3 als dat beschikbaar is.vincitori schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:08:
Mogelijk zit er bij NL1/2/3 gewoon geen LFE kanaal en wordt je subwoofer daar helemaal niet gebruikt ? Ligt een beetje aan hoe je je systeem hebt ingesteld.
Klopt. Er zitten verschillen in volume betreft de aangeboden zender op de Sparql box. Bij RTL4 moest ik laatst het volume zeer hoog zetten, terwijl bij ned1 het volume normaal staat. Komt echt vanuit de Sparql box en ligt niet aan je TV of aan je Denon. Ticket is aangemaakt bij Tweak. Waarschijnlijk in volgende firmware opgelost.vincitori schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:08:
[ Voor 4% gewijzigd door basd123 op 21-09-2014 14:29 ]
Ik heb op mijn soundbar (die ook 5.1 verwerkt) inderdaad ook wel wat volume verschil soms. Bij mijn stereo set heb ik dat probleem niet. Ik vermoed dus sterk dat het een verschil is tussen stereo en surround geluid, zoals eerder ook al gesuggereerd in dit topic.
Misschien moet je het eens proberen met alleen stereo geluid en kijken of het volume verschil er dan nog is?
Misschien moet je het eens proberen met alleen stereo geluid en kijken of het volume verschil er dan nog is?
Wat ruist er door het struikgewas
joop99 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:08:
[...]
Tweak heeft het volgende op zijn site staan:
[...]
Als je de verhalen in dit forum leest den lijkt het niet triviaal dat alle routers dit ondersteunen, ik dacht gezien te hebben dat het op 2 vlan's een DHCP adres ontvangen en daarop NAT te doen niet bij alle routers werkt die wel met vlan's overweg kunnen.
Bedankt voor de hulp! Ik ga eens rondkijken, maar nu ik dit weet, twijfel ik wel.hovemt schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:12:
De draytek routers kunnen het aan. Goedkoopste is dan de 2130 serie. Wil je dual band wlan, heb je er een nodig uit de 2860 of de 2925 serie.
De enige oplossing (op het moment) voor dat probleem is dus om handmatig via het knopje op de Sparql decoder de box op echt standby te zetten. Wanneer de Sparql box normaal aan staat even kort op het knopje drukken en het lampje gaat op rood ten teken dat de box echt op standby staat.Philos31 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:01:
Er zijn wel dingen die vervelend zijn, box gaat niet uit, en verbruikt in "standby" dus evenveel als aan.
Met de afstandbediening zet je de decoder alleen maar in een soort snooze-stand en blijft de decoder dus inderdaad actief met hetzelfde stroomverbruik als bij TV-kijken.
Mannen, gaat toch wel echt lang duren nu. Waarom kunnen ze zoiets simpels als pauzeren/terugspoelen niet werkend krijgen? Sinds enkele weken werkt ook de "OK" button niet meer, als je langs de diverse zenders scrollt en je wilt de zender kiezen met "OK". Er komen dus alleen maar problemen bij lijkt het, in plaats dat de bestaande problemen opgelost worden..
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Niet om Tweak een hand boven het hoofd te houden, maar mijn indruk is juist dat de lijst met issues redelijk gelijk is gebleven de laatste maand ofzo.
Neemt niet weg dat het inderdaad vervelende, fundamentele zaken zijn.
Neemt niet weg dat het inderdaad vervelende, fundamentele zaken zijn.
Vannacht weer een volledige storing gehad in Almere Buiten (Faunabuurt) van 05:26:38 t/m 09:46:26.
Na bellen met de helpdesk: 'Oh ja... storing in een switch maar dat is nu weer opgelost hoor'.
Blij dat ik per 21/10 van deze ellende af ben. Nog een maand uitzitten...
Na bellen met de helpdesk: 'Oh ja... storing in een switch maar dat is nu weer opgelost hoor'.
Blij dat ik per 21/10 van deze ellende af ben. Nog een maand uitzitten...
M'n VoIP doet het al weken niet, boeit me niet echt want ik bel nooit, maar was toch aan het mailen met de helldesk over iets anders en dacht ik vermeld het ff. Blijkt dus dat ze zonder enige noodzaak m'n SIP password hebben aangepast.
Kreeg de volgende copy-paste mail terug:
Ik vraag me af hoeveel mensen er ondertussen zijn die hun netwerk wagenwijd open hebben staan, je zou haast eens de hele IP range van Tweak langsgaan om dat vast te stellen.
M'n VoIP doet het al weken niet, boeit me niet echt want ik bel nooit, maar was toch aan het mailen met de helldesk over iets anders en dacht ik vermeld het ff. Blijkt dus dat ze zonder enige noodzaak m'n SIP password hebben aangepast.
Hoe ernstig is dit ? Het is overduidelijk een copy-paste email en da's nog wel het zorgwekkendste van alles. Dat 1 helldesk medewerker zoiets zegt is tot daar aan toe, maar je zou toch denken dat er nagedacht is over dit soort ingeblikte reacties ?Geachte Klant,
Bedankt voor uw bericht.
Graag wil ik u vragen om een instelling te veranderen in uw modem zodat wij deze kunnen bereiken vanaf kantoor.
1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.2.254 OF als dit niet werkt naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk vervolgens op skip als gevraagd wordt om uw wachtwoord te wijzigen.
4. Ga met uw muis op het kopje Maintenance staan
5. Vervolgens gaat u naar Remote MGMT
6. Daar zet u http op enable aan de wan zijde.
Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Ik vraag me af hoeveel mensen er ondertussen zijn die hun netwerk wagenwijd open hebben staan, je zou haast eens de hele IP range van Tweak langsgaan om dat vast te stellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2014 11:26 ]
Maar je weet wel waarom je je poortje 80 open moet zetten in je routerAaargh! schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:24:
Tweak is lekker bezig.
[...]
Hoe ernstig is dit ? Het is overduidelijk een copy-paste email en da's nog wel het zorgwekkendste van alles. Dat 1 helldesk medewerker zoiets zegt is tot daar aan toe, maar je zou toch denken dat er nagedacht is over dit soort ingeblikte reacties ?
Pff, al 3.5 weken geen internet. Helpdesk weet niet meer te vertellen dan dat het niet bij hun ligt..
Ben er een beetje klaar mee, als dit de eerste keer zou zijn.. okay, maar dit is dus al de 3e keer dat het allemaal zo lang duurt
Ben er een beetje klaar mee, als dit de eerste keer zou zijn.. okay, maar dit is dus al de 3e keer dat het allemaal zo lang duurt
Klinkt ook weer erg ***, kan dit niet worden gezien als wanprestatie. Anders had ik allang een ingebreken stelling de deur uit gedaan en zo het contract laten ontbinden. Tweak zei dat het ook niet aan hun lag. Maar ben nu eindelijk van dat contract af. Nu bij Ziggo en heb nergens geen problemen meemkooiman schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:21:
Pff, al 3.5 weken geen internet. Helpdesk weet niet meer te vertellen dan dat het niet bij hun ligt..
Inderdaad, erg ***, blijkbaar iets met de vezel aan de hand, maar ja dat weet ik ook al minstens twee weken. Ondertussen al 3 monteurs met onverrichte zaken naar huis zien gaan, toch elke keer weer een halve dag vrij nemen, over de contractduur al zo'n 15 monteurs met wisselend succes aan de deur gehad.serews schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:46:
[...]
Klinkt ook weer erg ***, kan dit niet worden gezien als wanprestatie. Anders had ik allang een ingebreken stelling de deur uit gedaan en zo het contract laten ontbinden. Tweak zei dat het ook niet aan hun lag. Maar ben nu eindelijk van dat contract af. Nu bij Ziggo en heb nergens geen problemen mee
Vanuit tweak verder geen informatie, geen garanties of uberhaupt een tijdframe waarin het opgelost wordt. Ondertussen wordt er wel gedreigd met stappen omdat ik voor oktober maar even de automatische incasso heb stop gezet..
Net de sparql box aangezet,kwam melding met een update,update geinstalleerd maar wat er veranderd is,Joost mag het weten:)
Idd hier ook update ..hij is bezig..Almere Haven.. Versie 2500 6451 15391.1
Iig kan ik hier nu t opgenomene Zonder haperingen afspelen.
Rest nog onbekend. Ben benieuwd.
Iig kan ik hier nu t opgenomene Zonder haperingen afspelen.
Rest nog onbekend. Ben benieuwd.
[ Voor 40% gewijzigd door phemelrijk op 22-09-2014 16:29 ]
Er staat ondertussen een bericht op de site van Tweak.hullemah schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:21:
Net de sparql box aangezet,kwam melding met een update,update geinstalleerd maar wat er veranderd is,Joost mag het weten:)
nog steeds een niet werkende "OK" knop bij het zappen
Crap batterijen van ab leeg zijn het knoopcel batterijen. Duur grapje elke keer
Ik snap nu pas wat jullie bedoelen, ik "zap" altijd via de "TV gids" of via "P+/-"suizer schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:48:
nog steeds een niet werkende "OK" knop bij het zappen
Ik vraag me af of het de bedoeling is om via de pijltjes toetsen te zappen. Als je met de pijltjes toets werkt (naar boven of naar beneden) en vervolgens bijvoorbeeld naar rechts selecteerd en vervolgens op OK dan kan je een "herinnering" programmeren voor de geselecteerde zender en programma. Dit lijkt gewoon te werken.
Ik geef toe dat je zou verwachten dat de OK ook gewoon zou moeten werken.
Onbegrijpelijk dat die OK knop nu al een week niet meer werkt als je met de pijltjestoets (^v) bij een zender bent aangekomen. Iets wat prima werkt wordt om zeep geholpen.
Deze fratsen van TWEAK gaan het Guiness book of records halen.
Deze fratsen van TWEAK gaan het Guiness book of records halen.
Ook na de update blijft BBC1 regelmatig de UI crashen.
Want er is geen Action bij je in de buurt? Kost niet veel hoor..TrailBlazer schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:33:
Ik krijg van de Tweak helpdesk te horen dat er voor Sparql 20 mbit/sec nodig is en dat er dus UTP Cat 5E gebruikt moet worden. Cat 5 zou voldoende zijn als er inderdaad 20 mbit/sec nodig is voor Sparql.
Heeft iemand ervaring daarmee?
Hoe heb je de AB geopend? Krijg 'm zelf niet echt open en ben bang dat ik iets afbreek...TrailBlazer schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:33:
Update geinstalleerd en de diashow is weer terug! RTL7 VI hapert volop en hetgeluid blijft weer hangen.....
De ZyXel zit op versie 4, maar even kijken of het met versie 5 van de firmware beter is......
Wat een ellende......
(KPN 35 euro / 6 maanden wordt steeds aantrekkelijker.....)
Update: Versie 5 van de firmware geinstalleerd, de hele boel uitgezet en opnieuw aan, geen enkel verschil, haperende beelden en geluid op RTL 7, dus weer terug naar af... Weet iemand hoe je de firmware op die Sparql weer terug kan zetten?
Update 2: Ook HBO OD hapert weer..... (en door de IOS 8 upgrade doet HBO GO het ook niet meer op mijn iPad, maar daar kan Tweak niks aan doen)
Als dit nu op RTL4 en SBS6 was geweest bij GTST of the Bold & the Beautiful dan was het nog wel te accepteren, maar op de zender met meer voor mannen, onacceptabel
De ZyXel zit op versie 4, maar even kijken of het met versie 5 van de firmware beter is......
Wat een ellende......
(KPN 35 euro / 6 maanden wordt steeds aantrekkelijker.....)
Update: Versie 5 van de firmware geinstalleerd, de hele boel uitgezet en opnieuw aan, geen enkel verschil, haperende beelden en geluid op RTL 7, dus weer terug naar af... Weet iemand hoe je de firmware op die Sparql weer terug kan zetten?
Update 2: Ook HBO OD hapert weer..... (en door de IOS 8 upgrade doet HBO GO het ook niet meer op mijn iPad, maar daar kan Tweak niks aan doen)
Als dit nu op RTL4 en SBS6 was geweest bij GTST of the Bold & the Beautiful dan was het nog wel te accepteren, maar op de zender met meer voor mannen, onacceptabel
[ Voor 50% gewijzigd door vincitori op 22-09-2014 22:41 . Reden: Update en Update 2 ]
Klein schroevendraaiertje er in stoppen heb je hem zo open. Staat ook tekentje van schroevendraaier bij.Jan Driebeen schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:52:
[...]
Hoe heb je de AB geopend? Krijg 'm zelf niet echt open en ben bang dat ik iets afbreek...
teletekst deed het bij al een beetje maar pauzeren idd niet helaas dat het alleen op NPO1 is
krijgen we nu bij elke update er een zender bij die je kan pauzeren
dan gaat het nog even duren maar alle gekheid op een stokkie zie idd ook niet echt andere dingen
hij zei alleen tijdens de update do not disconnect from the internet zyxel is gelukkig niet gereboot tijdens de update lucky me
krijgen we nu bij elke update er een zender bij die je kan pauzeren
dan gaat het nog even duren maar alle gekheid op een stokkie zie idd ook niet echt andere dingen
hij zei alleen tijdens de update do not disconnect from the internet zyxel is gelukkig niet gereboot tijdens de update lucky me

edit: volgens de update kan je nu ook bij hbo ondemand hervatten dit werkte van de week al hoor zonder die updateFBTN schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:34:
Teletekst werkt + live tv pauzeren op NL1
Verder geen verschil gezien
[ Voor 9% gewijzigd door Mr-D. op 22-09-2014 21:40 ]
Dit werkte bij mij niet, ik kreeg wel de melding voor hervatten, maar hij begon gewoon weer netjes bij het begin en ik moest hem weer doorspoelen tot ik op de juiste plek was.Mr-D. schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:36:
edit: volgens de update kan je nu ook bij hbo ondemand hervatten dit werkte van de week al hoor zonder die update
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om direct naar een bepaalde tijd toe te springen, een sort van go to functie, die op zo'n beetje alle mediaspelers zit?
Met de instelling op stereo geluid is het inderdaad een stuk minder, bas blijft dan binnen properties.Cybje schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:27:
Ik heb op mijn soundbar (die ook 5.1 verwerkt) inderdaad ook wel wat volume verschil soms. Bij mijn stereo set heb ik dat probleem niet. Ik vermoed dus sterk dat het een verschil is tussen stereo en surround geluid, zoals eerder ook al gesuggereerd in dit topic.
Op AC3 hoorde ik bij een normaal volume de bas 2 verdiepingen hoger
Hoe heb je dan je aansluiting naar de TV? En heb je op je versterker dan een sort van HDMI - in en HDMI - uit?Aaargh! schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:07:
[...]
Geen last van, sparql box is gewoon via HDMI aangesloten op versterker en krijgt ook AC3 als dat beschikbaar is.
Mogelijk zit er bij NL1/2/3 gewoon geen LFE kanaal en wordt je subwoofer daar helemaal niet gebruikt ? Ligt een beetje aan hoe je je systeem hebt ingesteld.
Hier in Almere ook zojuist KPN aangevraagd. Dat doet me toch wel een beetje pijn, want ik was toch alweer 6 jaartjes bij Tweak. Het is zo jammer dat de service niet betrouwbaar genoeg is, na alle perikelen van de afgelopen maanden blijft het product instabiel / onvolledig aanvoelen. Ik hoop dat Sparql binnen een jaar een mooi stabiel product wordt. Maar ik ben wel klaar met proefkonijn zijn
.
Verwijderd
Ik ben geen UTP expert, maar als Tweak je verteld dat je voor 20 Mb/s dus Cat 5E nodig hebt, dan lullen ze maar wat.Green.car6808 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:20:
Ik krijg van de Tweak helpdesk te horen dat er voor Sparql 20 mbit/sec nodig is en dat er dus UTP Cat 5E gebruikt moet worden. Cat 5 zou voldoende zijn als er inderdaad 20 mbit/sec nodig is voor Sparql.
Cat 5 is prima geschikt voor een goede en stabiele 100 Mb/s verbinding.
En 20 Mb/s voor Sparql? Ze leveren Sparql ook aan klanten met een 10 Mb/s xDSL verbinding.........
zo ver ik weet heb je minimaal 8 Mb/s nodig om HD te ontvangen (heb zelf 18 via vdsl, en heb gewoon HD).Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:30:
[...]
Ik ben geen UTP expert, maar als Tweak je verteld dat je voor 20 Mb/s dus Cat 5E nodig hebt, dan lullen ze maar wat.
En 20 Mb/s voor Sparql? Ze leveren Sparql ook aan klanten met een 10 Mb/s xDSL verbinding.........
Klopt als je de juiste paartjes gebruikt, in geval van cat5e maakt dit minder uit omdat elk paar een andere twist gebruikt, dus minder overspraak tussen de paartjes. De vraag is dus eingenlijk wat zit er nog meer in dezelfde pijp als je cat 5 kabel. Denk aan de goedkope coax kabels die last hebben van DVB-T.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:30:
[...]
Daarnaast is CAT5 inmiddels echt outdated en het prijsverschil tussen 5 en 5e is "0"
nieuws: Sommige cat5e-kabels halen gigabitsnelheden niet door materiaal
Ik kan me voorstellen dat dit ook van wat andere zaken afhangt:badboynova schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:39:
[...]
zo ver ik weet heb je minimaal 8 Mb/s nodig om HD te ontvangen (heb zelf 18 via vdsl, en heb gewoon HD).
- Of je een xdsl of glasvezel verbinding hebt (er van uitgaande dat KPN inmiddels de streams op glasvezel verbeterd heeft t.o.v. xdsl)
- En als je glasvezel hebt of dit op het eigen netwerk van Tweak zit of dat dit KPN wholesale is.
[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 23-09-2014 06:12 ]
Alle apparatuur plugt in de versterker (Wii U, mediaspeler, Chromecast, Sparql box) en er loopt 1 HDMI out naar de TV. Met de versterker schakel je dan tussen de verschillende apparaten en het geluid en beeld gaat dan mee. Dat is vrij standaard, ik zou niet weten hoe je de boel anders zou willen aansluiten.vincitori schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:46:
Hoe heb je dan je aansluiting naar de TV? En heb je op je versterker dan een sort van HDMI - in en HDMI - uit?
Ik heb in mijn versterker/DVD speler geen HDMI in, alleen HDMI out, dus ik heb optical van STB naar versterker, HDMI rechtstreeks van STB naar TV. Daarnaast ook van versterker/DVD speler 2e HDMI naar TV en van mediaplayer 3e HDMI naar TV.Aaargh! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:44:
[...]
Alle apparatuur plugt in de versterker (Wii U, mediaspeler, Chromecast, Sparql box) en er loopt 1 HDMI out naar de TV. Met de versterker schakel je dan tussen de verschillende apparaten en het geluid en beeld gaat dan mee. Dat is vrij standaard, ik zou niet weten hoe je de boel anders zou willen aansluiten.
Dit topic is gesloten.