Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Stand-by probleem is trouwens ook nog steeds niet opgelost in deze versie, hoor je ze ook niet meer over... Hetzelfde met de 2nd screen apps. De laatste update is meer dan een maand geleden waarbij gezegd werd dat er alleen nog een aanpassing in het netwerk gedaan moest worden om de apps (die volgens Tweak klaar zijn) van streams te voorzien. Als dat werkelijk het geval is zou dat toch niet zo lang hoeven duren zou ik zeggen.
[ Voor 19% gewijzigd door dumphlum op 23-09-2014 11:49 ]
Ik hoop dat je dit aan hun gemeld hebt?Mocht u na de firmware update nog steeds problemen ondervinden, verzoeken wij u om contact op te nemen met de servicedesk.
Dat heb ik inderdaad gedaan.br men schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:49:
@dumphlum
[...]
Ik hoop dat je dit aan hun gemeld hebt?
Kreeg als antwoord dat het allemaal wel bekend was............
Ik en vooral mijn gezin zijn het zat om iedere keer de Sparql box 3-5 keer te booten voordat je beeld hebt.
De opzegging is de deur uit ! Wat een opluchting. Ik ga weer fijn terug naar de KPN (deed het voorheen ook prima icm glasvezel)
Straks een vreugdedansje doen ! ......en de deal met KPN is al rond !
Het lijkt wel bij elke zogenaamde verbetering die wordt doorgevoerd er twee andere zaken naar z`n grootje geholpen worden.
De laatste dagen begint audio gedeelte (radio) via internet en het tv geluid steeds meer te vervormen.
Het lijkt wel of de heleboel nu overstuurd wordt.
De heleboel (stb, router) gereboot, niets helpt.
Bijzonder trieste gewaarwording dit.
Dank voor de uitleg.Aaargh! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:38:
[...]
Het probleem met die setup is dat TOSLINK of S/PDIF onvoldoende bandbreedte heeft voor b.v. DTS-HD MA of PCM 5.1 , daar heb je echt HDMI voor nodig.
Als ik iets nieuws wil kopen (ben er aan toe, mijn setje is al 7 jaar oud
En wat zijn wij hier mee wijzer geworden niks dus.
Alles is hier niks veranderd alleen een ander nummer in firmware.
En we moeten weer een maand wachten op aankondigingen met een k.t smoesje van tweak.
Ik moet ook wat positief zeggen over het beeld is hier perfect en het internet telefoon is goed op oude firmware 1.00(AAKL.4)
Verder alleen last van HBO OD wat nog steeds niet lekker werkt en daar lees je niks nieuws meer over op de website van Tweak.
De problemen met de ok knop waarover hier gesproken wordt heb ik ook, maar ondervind hier geen hinder van. Ik gebruik of de pagina toetsen of de tv gids knop.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
HBO GO werkt sinds vorige week niet meer op mijn telefoon of tablet. Omdat die geroot zijn.
Fijn zeg....
Eerst werkte het wel gewoon.
Sinds vandaag over op KPN Totaal via VSDL.
Is best vreemd verlopen: Op 23 augustus heb ik opgezegd via e-mail. Ik heb geen bevestiging(ticketnummer) ontvangen. Nam aan dat het goed is aangekomen.
Afgelopen vrijdag gebeld met de helpdesk om de status te vragen: Mijn mail is nooit aangekomen. Het komt erop neer dat ik opzegging opnieuw moet doen. Dit heb ik dan maar ook meteen gedaan.
Ook een ticketnummer ontvangen en even later een bevestiging dat de opzegging in behandeling is genomen.
Vrijdag ontvangst Experia Box van KPN met bevestiging dat omzetting op 23 september (vandaag dus) plaatsvindt.
Ik had me erbij neergelegd dat ik nog 1 maand aan Tweak zit.
Vanochtend: Geen internet, maar ook geen tijd om na te gaan.
Vanavond thuis aangekomen en gekeken: lijn is dood.
Tweak modem en Sparql STB verwijderd en Experiabox en KPN STB geinstalleerd en het werkt.
Dus niet 1 maand extra wachten?
Ik heb de helpdesk van Tweak gemaild dat de lijn is overgezet.
[ Voor 14% gewijzigd door NME70 op 23-09-2014 21:09 . Reden: Aanvulling ]
dus je zit nu met een dubbele abbo maar wel een goed werkend product dat dan weer wel
Ik heb mijn telefoon ook geroot en tevens SuperSU erop staan. Deze komt iedere keer met een melding dat als ik HBO GO opstart een verbinding wil maken. Even weigeren en HBO GO start bij mij dan gewoon op. Misschien zal je het daar dus in moeten zoeken...Arjantje72 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:19:
Wat ook vervelend is(Tweak kan daar niks aan doen):
HBO GO werkt sinds vorige week niet meer op mijn telefoon of tablet. Omdat die geroot zijn.
Fijn zeg....
Eerst werkte het wel gewoon.
Gewoon xposed framework en daarna rootcloak installeren en dan de hbo go toevoegen. Werkt perfect.mikemm schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:22:
[...]
Ik heb mijn telefoon ook geroot en tevens SuperSU erop staan. Deze komt iedere keer met een melding dat als ik HBO GO opstart een verbinding wil maken. Even weigeren en HBO GO start bij mij dan gewoon op. Misschien zal je het daar dus in moeten zoeken...
Tenzij NME70 uiteraard kan aantonen dat hij tijdig zijn opzegging heeft gedaan. Dat het bij Tweak intern verwerkt wordt is hun probleem, heb inmiddels al 2x achter elkaar de incasso laten storneren daar ze daar wettelijk helemaal geen recht op hebben. Iets wat ze tevens schriftelijk bevestigd hebben, toch staat er op de Tweak site in het login gedeelte dat beide facturen zijn voldaanMr-D. schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:10:
nou dat boeit tweak helaas niks je moet gewoon betalen
dus je zit nu met een dubbele abbo maar wel een goed werkend product dat dan weer wel
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Dat zal ik eens gaan proberen, thanx.hovemt schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:08:
[...]
Gewoon xposed framework en daarna rootcloak installeren en dan de hbo go toevoegen. Werkt perfect.
Ik ben benieuwd.Geachte mevrouw/meneer,
De verwachte oplevering voor de apps staan gepland voor september. Ergens in de komende 2 weken zouden deze dus live moeten komen. Ik durf hier echter geen harde garantie in te geven.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Verwijderd
Ik heb wel dat de Sparql box mijn HDMI-CEC setup onbruikbaar maakt. Zodra de Sparql box aangesloten is op een HDMI poort van mijn TV kan mijn TV niet meer met de receiver communiceren. Ook werkt ARC via HDMI niet meer, dus geen geluid van de Sparql box (of netflix op de tv) via mijn receiver. Met de KPN motorola box ging dit allemaal prima.
Iemand die dit ook heeft en al een oplossing gevonden heeft?
Hoe moeilijk kan het zijn om deze apps vrij te geven

Er zijn nog problemen met de ZyXel en Sparql box en de Apps zijn nog niet gelanceerd.
Geen van de producten zijn echt af. Het is allemaal half of niet klaar.
Ik heb op zich geen grote problemen zoals haperingen van beeld of niet functioneren van telefoon en internet.
Maar ik moet allerlei workarounds gebruiken om TV te kunnen kijken(Standby werkt immers niet goed) of DHCP (af en toe geen IP) te herstellen en Port forwarding (na reboot alles weer doorlopen) weer aan te zetten. De apps wil ik gebruiken om op de slaapkamer TV te kunnen kijken via Airplay.
Ik wacht.......

Iemand anders ook dit probleem? en wie weet wat de oplossing is? Als ik op antwoorden van Tweak moet wachten heb ik wss al wortel geschoten..
[ Voor 8% gewijzigd door TokkieB op 24-09-2014 12:44 ]
1) Bij het opstarten van de Sparql box krijgen we in +/- 75 van de gevallen de melding "geen TV beschikbaar, geen netwerk verbinding"
- Een speedtest met de ontvanger is dan positief, wel netwerk, een IP adres, Zyxel geeft ook verbinding aan maar geen TV !
- Sparql box is voorzien van de laatste firmware > geen resultaat.
- Zyxel router voorzien van de laatste firmware > wel resultaat > helemaal geen TV meer ! (zit nu weer op versie 4)
- Sparql box voorzien van een eigen gecertificeerde cat 6 kabel > geen resultaat.
- De Sparql box diverse keren stroomloos maken en dan weer opstarten geeft na een keer of 4 wel resultaat.
2) Diverse malen per uur haperingen in het beeld, de internetverbinding vertoont echter geen enkel probleem.
- Ongeveer 1 complete vastloper (zwart beeld) per uur.
- De Sparql box moet dan stroomloos gemaakt worden en dan is weer zogenaamd geen verbinding.
- Na een keer of 4 en 10 minuten verder is er dan meestal weer beeld.
3) De EPG werkt heel vaak niet juist , doet gewoon niets of er komt een melding "icon server not available"
4) De functie TV programma's pauzeren werkt op een beperkt aantal zenders en funtioneert niet of nauwelijks.
- Vaak geen functie of loopt vast.
5) De functie uitzending gemist werkt nauwelijks.
- Na het starten van een programma loopt het meestal binnen 2 minuten vast.
6) De zender Xite werkt nog steeds niet.
7) De zender Cartoon Network heeft standaard de Engelse audio.
- De Sparql box staat op Nederlandse audio ingesteld.
- Workaround > Audio terugzetten op Engels en dan weer naar Nederlands, dit moet elke keer bij kiezen voor deze zender.
- Na een paar minuten loopt het vast.
- Hierna meldingen over geen connectie met de 'icon server'
9) De standby functie van de Sparql box is geen standby.
- lampje blijft groen, en de Sparql box blijft warm (ook uren later dus staat gewoon aan)
10) Toetsenbord functie van de afstandsbediening werkt niet.
Ik niet haha.. heb er een hard hoofd in...
Maar goed maakt voor mij niet meer uit, ik ben overgestapt op KPN glasvezel.
De overstap ging super soepel overigens, op de met KPN afgesproken datum en tijd werd de verbinding met Tweak verbroken. Een uurtje daarna stond de monteur op de stoep, die heeft de FTU vervangen en het nieuwe spul aangesloten wat meteen werkte
Downtime van totaal anderhalf uur, echt netjes!
[ Voor 50% gewijzigd door Cidolfas op 24-09-2014 13:25 ]
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Gezien punten 1, 2, 3, 5 en 8 zou ik toch echt de oorzaak zoeken bij een defect in Zyxel en/of de STB. Want die problemen herken ik niet. En zie ik ook niet zo vaak voorbij komen.Bas Rietveld schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:10:
De punten die ik naar Tweak heb gestuurd waar niets aan te doen valt volgens Tweak.
1) Bij het opstarten van de Sparql box krijgen we in +/- 75 van de gevallen de melding "geen TV beschikbaar, geen netwerk verbinding"
- Een speedtest met de ontvanger is dan positief, wel netwerk, een IP adres, Zyxel geeft ook verbinding aan maar geen TV !
- Sparql box is voorzien van de laatste firmware > geen resultaat.
- Zyxel router voorzien van de laatste firmware > wel resultaat > helemaal geen TV meer ! (zit nu weer op versie 4)
- Sparql box voorzien van een eigen gecertificeerde cat 6 kabel > geen resultaat.
- De Sparql box diverse keren stroomloos maken en dan weer opstarten geeft na een keer of 4 wel resultaat.
2) Diverse malen per uur haperingen in het beeld, de internetverbinding vertoont echter geen enkel probleem.
- Ongeveer 1 complete vastloper (zwart beeld) per uur.
- De Sparql box moet dan stroomloos gemaakt worden en dan is weer zogenaamd geen verbinding.
- Na een keer of 4 en 10 minuten verder is er dan meestal weer beeld.
3) De EPG werkt heel vaak niet juist , doet gewoon niets of er komt een melding "icon server not available"
4) De functie TV programma's pauzeren werkt op een beperkt aantal zenders en funtioneert niet of nauwelijks.
- Vaak geen functie of loopt vast.
5) De functie uitzending gemist werkt nauwelijks.
- Na het starten van een programma loopt het meestal binnen 2 minuten vast.
6) De zender Xite werkt nog steeds niet.
7) De zender Cartoon Network heeft standaard de Engelse audio.
- De Sparql box staat op Nederlandse audio ingesteld.
- Workaround > Audio terugzetten op Engels en dan weer naar Nederlands, dit moet elke keer bij kiezen voor deze zender.
HBO on Demand werkt niet of nauwelijks.
- Na een paar minuten loopt het vast.
- Hierna meldingen over geen connectie met de 'icon server'
- lampje blijft groen, en de Sparql box blijft warm (ook uren later dus staat gewoon aan)
10) Toetsenbord functie van de afstandsbediening werkt niet.
Wdeb
Wdeb schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:24:
[...]
Gezien punten 1, 2, 3, 5 en 8 zou ik toch echt de oorzaak zoeken bij een defect in Zyxel en/of de STB. Want die problemen herken ik niet. En zie ik ook niet zo vaak voorbij komen.
Wdeb
Serieus? Tweak erkent dit probleem maar zegt dat dit niet opgelost gaat worden?Bas Rietveld schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:10:
De door u genoemde problemen zijn algemeen bekend en kunnen enkel met de in de eerdere mails opgegeven tips verminderd / zo veel mogelijk voorkomen worden totdat er een definitieve oplossing voor is middels een update op de Sparql Box.
Nou succes ermee, ik heb inmiddels opgezegd !
Haay schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:07:
[...]
Serieus? Tweak erkent dit probleem maar zegt dat dit niet opgelost gaat worden?
Niet dat het voor jou nog nut heeft, maar de ervaring leert dat de support bij Tweak meestal net de helft van de mail leest en daar dan dus antwoord op geeft. Dit is niet per definitie de eerste helft. Dus ze zien bekende problemen en reageren dan. Schijnbaar zien ze niet de andere, niet algemene problemen die je dan beschrijft.
Ik heb dit eens opgelost door geen opsommingen meer in mijn mail te plaatsen, maar gewoon meerdere mails te sturen (en als het antwoord blijk gaf van niet-lezen, herformuleren en wederom sturen). Werkte goed.
Ergens begrijp ik het wel...je krijgt me daar een bak mail, vermoed ik. Dus veel hiervan zal idd zo goed beantwoord worden. Dus met weinig tijd veel tevreden klanten. En enkele minder. Vermoed ik.
Wat ik gewoon echt mis is een bugtracker bij hen op de site waarin al de issues staan. Dan kunnen ik en jij hieraan een goed beschreven symptoom toevoegen en aangeven met ding of we er ook last van hebben. Dit kan gekoppeld worden aan Mijn Tweak, dus in die afgeschermde ruimte en maar 1 stem pp en de personen zijn bekend, dus komt er minder snel troep/spam. Kan Tweak erachter zetten op welke tijd/datum/actie het probleem door hen opgelost is/wordt. Dus "in nieuwe firmware gaat dit werken" tot "nog geen idee".
Dat voelt gewoon "gehoord".
Wdeb
Kan mij het dan schelen
Mijn problemen zijn bijna voorbij en Tweak gaat waarschijnlijk failliet ........
De succeswens was bedoeld voor Tweak en consorten..............
Wdeb schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:24:
Dank voor de succeswens (of was die niet aan mij??). Maar moet het zo geschreeuwd worden?
Niet dat het voor jou nog nut heeft, maar de ervaring leert dat de support bij Tweak meestal net de helft van de mail leest en daar dan dus antwoord op geeft. Dit is niet per definitie de eerste helft. Dus ze zien bekende problemen en reageren dan. Schijnbaar zien ze niet de andere, niet algemene problemen die je dan beschrijft.
Ik heb dit eens opgelost door geen opsommingen meer in mijn mail te plaatsen, maar gewoon meerdere mails te sturen (en als het antwoord blijk gaf van niet-lezen, herformuleren en wederom sturen). Werkte goed.
Ergens begrijp ik het wel...je krijgt me daar een bak mail, vermoed ik. Dus veel hiervan zal idd zo goed beantwoord worden. Dus met weinig tijd veel tevreden klanten. En enkele minder. Vermoed ik.
Wat ik gewoon echt mis is een bugtracker bij hen op de site waarin al de issues staan. Dan kunnen ik en jij hieraan een goed beschreven symptoom toevoegen en aangeven met ding of we er ook last van hebben. Dit kan gekoppeld worden aan Mijn Tweak, dus in die afgeschermde ruimte en maar 1 stem pp en de personen zijn bekend, dus komt er minder snel troep/spam. Kan Tweak erachter zetten op welke tijd/datum/actie het probleem door hen opgelost is/wordt. Dus "in nieuwe firmware gaat dit werken" tot "nog geen idee".
Dat voelt gewoon "gehoord".
Wdeb
Kan mij het dan schelen
Volgens mij is het ook geen problem de Sparql gaat naar suspend, voorkomt een koude start van 45 seconden bij het opnieuw aanzetten, was destijds ook bij de Motorola's zo, alleen daar zag je natuurlijk dat de ontvanger een rode LED liet zien ip van een getal. Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"Haay schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:07:
[...]
Wees blij dat je de Motorala-bak niet meer hebt. Die had niet eens zo'n complete suspend-modus en verbruikte bijna het 5-voudige aan stroom, ook in standbij, als de Abox die aan staat.Haay schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:07:
[...]
Dat'ie niet in suspend gaat vind ik nog het minste probleem.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
degene die overgestapt zijn naar kpn ,hoe hebben jullie dat gedaan? regelde hun opzeggen bij tweak of deed je dat zelf?
Yep, werkt perfecthovemt schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:08:
[...]
Gewoon xposed framework en daarna rootcloak installeren en dan de hbo go toevoegen. Werkt perfect.
Het wordt steeds leuker bij Tweak
En hoe vertaal je deze mail naar "Tweak erkend de problemen en zegt dat er niets aan te doen valt"???Bas Rietveld schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:10:
Geachte heer/mevrouw,
De door u genoemde problemen zijn algemeen bekend en kunnen enkel met de in de eerdere mails opgegeven tips verminderd / zo veel mogelijk voorkomen worden totdat er een definitieve oplossing voor is middels een update op de Sparql Box.
Nou succes ermee, ik heb inmiddels opgezegd !
[...]
Ze zeggen toch letterlijk dat het bekende problemen zijn, waar nu in meer of mindere mate werkbare workarounds voor zijn, en dat de definitieve oplossing komt in de vorm van een firmware update voor de Abox?
$ telnet 192.168.1.1 Login: admin Password: > save_default clean ROM-D cleaned. > restoredefault
Bron
Moest alleen daarna een 30-30-30 reset doen omdat hij in een bootloop bleef hangen. Met deze methode ben je uiteraard wel al je instellingen kwijt en moet je ook de IPTV interface opnieuw aanmaken. Voordeel is wel dat je meer mogelijkheden hebt met de router. Ook kan Tweak dan niet meer van alles aanpassen.
NopePayton schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:35:
Meer mensen problemen met de streams van iig RTL8 en NET5?
Een enkel vraagje nog: Ik heb nu een Genexis modem via Lijbrandt. Blijft die erop zitten? Dus veranderd het enigste aan mijn setup dat die Frtitz box op zolder kan en dat alleen de internet verbinding overgaat van Lijbrandt naar Tweak? Ik heb namelijk al een setup met Genexis modem -> meterkast pc die alles regelt.
Overstappen zou vloeiend moeten gaan als ik het goed begrijp?
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
en daarmee komt dan ook alle aansluitingen te vervallen (analoog en telefoon)
Voor wat het nog waard is: probleem (bij een kennis) bleek toch door een fout bij de nummerportering te liggen. Simpele dect telefoon werkt nu gewoon naar behorenapis29 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:36:
[...]
[...]
Bedankt voor de info, zat al in die richting te denken als mogelijk een oplossing na wat zoeken op gigaset in dit topic. Huidige was idd een simpel Gigaset model(die inmiddels vele providers overleefd heeft)) aangesloten op de router en andere die we eraan gehangen hadden, een simpele Philips ...
Bijbehorende melding is overigens dat dit mobiele(?) nummer op het ogenblik niet in gebuik is oid; misschien nog nummerportering? Maar uitgaand geeft wel het goede nummer op bij de ontvanger ...
Overigens lukte het de helpdesk wel net na de firmware upgrade om contact op te nemen via vast maar de keer erna later op de avond niet. Ging wel gewoon over volgens hun (al dan niet in gesprek) maar bij ons kwam niks binnen wat dan wel op het ophang probleem lijkt. Het andere issue zal er wel los van staan (nummer niet in gebruik).

Ik heb het zelf gedaan. Aangetekende brief gemaild en daarbij aangegeven dat ik verwachtte dat de einde contractdatum maximaal een maand + 4 dagen extra was. Anders nemen ze de brief in ontvangst, verwerken hem 3 weken later en betaal je nog 3 weken dubbele kosten. Ik heb nu welgeteld 2 dagen overlap, 2 oktober komt KPN de boel aansluiten en 4 oktober eindigt mijn abonnement van Tweak.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:42:
ik heb ze nu voor de laatste keer gemaild ,ben het zat ,anders stap ik ook over naar kpn dan maar
degene die overgestapt zijn naar kpn ,hoe hebben jullie dat gedaan? regelde hun opzeggen bij tweak of deed je dat zelf?
KPN gaf aan dat ze voor mij gingen opzeggen, echter toen ik via mail bevestiging kreeg van KPN stond er in dat ik juist geen gebruik maakte van de overstapservice. Daarna KPN gebeld en op hun advise alsnog tweak ook opgezegd. Heb daardoor een overlap van 5 dagen. Advies is om het zelf op te zeggen ook.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:42:
ik heb ze nu voor de laatste keer gemaild ,ben het zat ,anders stap ik ook over naar kpn dan maar
Opzegging heb ik gedaan door een opzegbrief uit te printen, te ondertekenen en die weer in te scannen en te mailen naar tweak met een opzegdatum van 1 maand + 1 dag en met het verzoek voor een bevestiging van opzegging. Kreeg dezelfde dag nog een reactie dat de opzegging ontvangen was en een weekje later een formele brief met de opzegdatum zoals ik had aangegeven.
Nog een weekje wachten (1 okt) en dan gelukkig verlost van Sparql. Vrouw en kinderen kijken er ook al naar uit
[ Voor 3% gewijzigd door barber op 25-09-2014 00:15 ]
(citaat)Ieder nadeel hebt z'n voordeelMr-D. schreef op donderdag 25 september 2014 @ 06:44:
Een voordeel als iedereen opzegt lost het capaciteits isseu zichzelf op
Tweak heeft zich niet aangemeld bij de opzegservice. Door dit geintje heb ik een veel langere overlap namelijk. Toen ik om coulance vroeg bij Tweak of ze mijn contract niet eerder stop konden zetten kreeg ik natuurlijk geen antwoord. Je MOET dus zelf opzeggen. Dit kan via mail, maar scan dan wel je handtekening in.barber schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:13:
[...]
KPN gaf aan dat ze voor mij gingen opzeggen, echter toen ik via mail bevestiging kreeg van KPN stond er in dat ik juist geen gebruik maakte van de overstapservice. Daarna KPN gebeld en op hun advise alsnog tweak ook opgezegd. Heb daardoor een overlap van 5 dagen. Advies is om het zelf op te zeggen ook.
Opzegging heb ik gedaan door een opzegbrief uit te printen, te ondertekenen en die weer in te scannen en te mailen naar tweak met een opzegdatum van 1 maand + 1 dag en met het verzoek voor een bevestiging van opzegging. Kreeg dezelfde dag nog een reactie dat de opzegging ontvangen was en een weekje later een formele brief met de opzegdatum zoals ik had aangegeven.
Nog een weekje wachten (1 okt) en dan gelukkig verlost van Sparql. Vrouw en kinderen kijken er ook al naar uit
Zelf ook opgezegd, en naar KPN.
Je kan per mail opzeggen,
- Doe dit via een brief maken met opzegging alle info deze uitprinten ondertekenen en inscannen.
- De Ingescande brief kan je mailen, + tekst voor reactie van ontvangst
- Je krijgt een mail terug dat hij is aangekomen
Dit moment telt volgens de algemene voorwaarden als ingang opzegtermijn.
"Opzeggen
Opzeggen
Wij verzoeken u altijd uw opzegging schriftelijk aan ons te versturen. Op die manier kan er nooit een misverstand ontstaan over de opzegging. De opzegging mag natuurlijk ook een scan of fotokopie zijn die per mail wordt verzonden.
Tenzij anders aangegeven, heeft u altijd een maand opzegtermijn bij uw abonnement. Na uw contractsperiode kunt u dus maandelijks opzeggen. Wij hanteren hierbij als datum van beëindiging de datum dat wij uw brief hebben ontvangen en tellen daar een maand bij op. Zouden wij uw opzegging bijvoorbeeld op 24 februari ontvangen, dan stopt uw abonnement per 24 maart."
Ik had ook dat ze het geintje wilde uithalen om dit later te doen en de ingangs datum pas de verwerking datum is. Hierop gemaild met copy uit hun algemene voorwaarden en het was direct aangepast.
Helaas is dat niet het enige (grote) issue bij Tweak.Mr-D. schreef op donderdag 25 september 2014 @ 06:44:
Een voordeel als iedereen opzegt lost het capaciteits isseu zichzelf op
Daar houd Tweak zich trouwens ook niet aan. Afgelopen zaterdag de opzegbrief op de bus gedaan (snailmail) en gisteren de bevestiging ontvangen met als briefdatum 23 september met de mededeling dat de lijn op 31 oktober word opgeheven. Oftewel een week later dan ze zelf aangeven.maartendd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:22:
Wij hanteren hierbij als datum van beëindiging de datum dat wij uw brief hebben ontvangen en tellen daar een maand bij op. Zouden wij uw opzegging bijvoorbeeld op 24 februari ontvangen, dan stopt uw abonnement per 24 maart."
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
bvk1983 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:50:
[...]
Helaas is dat niet het enige (grote) issue bij Tweak.

Groeten
Jan
Met welk firmware draai je nu V100AAKL5C0 of V100AAKL4 ?Jan Driebeen schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:15:
FF wat positiefs tussen al het geklaag. Vandaag gebruik ik de ZyXEL precies 100 dagen zonder enig probleem. Internet werkt perfect al die tijd, telefoon werkt perfect al die tijd en TV-kijken gaat nu ook al een tijdje goed (met superscherp beeld). Opnemen-pakket of tv-kijken via een app vind ik niet belangrijk.
[afbeelding]
Groeten
Jan
Ik had een nieuwe router gekregen daarvoor draaide hij met V100AAKL5C0 en nu met 1.00(AAKL.4) al twintig dagen een top aantal dagen
+1 (al zit is pas op 69 days: 13 hours: 19 minutes, vanwege een "stopcontact rearangement") ik gebruik nog steeds 1.00(AAKL.4)Jan Driebeen schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:15:
FF wat positiefs tussen al het geklaag. Vandaag gebruik ik de ZyXEL precies 100 dagen zonder enig probleem. Internet werkt perfect al die tijd, telefoon werkt perfect al die tijd en TV-kijken gaat nu ook al een tijdje goed (met superscherp beeld). Opnemen-pakket of tv-kijken via een app vind ik niet belangrijk.
[afbeelding]
Groeten
Jan
+1Wdeb schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:24:
[...]
Gezien punten 1, 2, 3, 5 en 8 zou ik toch echt de oorzaak zoeken bij een defect in Zyxel en/of de STB. Want die problemen herken ik niet. En zie ik ook niet zo vaak voorbij komen.
Wdeb
Kan ook nog een connector probleem zijn ondanks de CAT6 kabel. De gebruikte connector heeft voor een goede en stabiele verbinding een grotere invloed dan de gebruikte kabel. In het verleden kocht ik naamloze connectoren via het internet, ik had destijds problemen indien ik de kabel bewoog op een Gbit switch. Ik heb destijds alle "probleem" connectoren vervangen door andere connectoren (Rohlin), sindsdien nooit meer een probleem gehad/ondervonden (4 jaar geleden)
Hier (met eigen hardware) sinds een week nu eindelijk ook goede sparql ontvangst. Inet en telefoon was altijd al goed.Hans_18T schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:51:
[...]
+1 (al zit is pas op 69 days: 13 hours: 19 minutes, vanwege een "stopcontact rearangement") ik gebruik nog steeds 1.00(AAKL.4)
PSN: proditaki specs
Ik ben kwa netwerken nogal a-technisch en ben blij verrast hoe makkelijk dit ging. Dus als mensen met hetzelfde idee zitten, gewoon doen. Kind kan de was doen.
Kijk even of igmp snooping aanstaat, anders krijg je erg veel (onnodig) verkeer op de computers die aangesloten zijn op de switch.SqueakyClean schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:44:
Gisteren heb ik met succes en weinig moeite een Netgear GS105E met een TP-link TP-WR841N op de Zyxel aangesloten en heb nu internet en TV over 1 UTP-kabel. De GS105 werkte out of the box zonder aanpassen van instellingen: internet en TV werkten direct!
Ik ben kwa netwerken nogal a-technisch en ben blij verrast hoe makkelijk dit ging. Dus als mensen met hetzelfde idee zitten, gewoon doen. Kind kan de was doen.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
+1Jan Driebeen schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:15:
[afbeelding]
Groeten
Jan
Er staat in de bijgeleverde brieven dat het abo vandaag geactiveerd wordt en dat alleen een monteur het Genexis modem mag installeren. Echter zit er geen Genexis modem in zoals ik die ken uit m'n vorige huis, maar deze (links op de foto, niet mijn foto). Verder heb ik ook niks gehoord van een monteur ofzo, is het de bedoeling dat ik deze zelf aansluit?
Opzeggen nu het nog kan!!-Tim- schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:16:
De Tweak servicedesk is niet te bereiken omdat het te druk is, maar misschien zit hier iemand met ervaring met mijn probleen. Ik heb een paar weken terug Tweak 100MBit internet aangevraagd (zonder tv) en kreeg deze week een pakket met het de glasvezel media converter en een Zyxel router.
Er staat in de bijgeleverde brieven dat het abo vandaag geactiveerd wordt en dat alleen een monteur het Genexis modem mag installeren. Echter zit er geen Genexis modem in zoals ik die ken uit m'n vorige huis, maar deze (links op de foto, niet mijn foto). Verder heb ik ook niks gehoord van een monteur ofzo, is het de bedoeling dat ik deze zelf aansluit?
Waarom opzeggen, alleen internet en telefonie werkt hier al maanden prima met glas, televisie wacht ik nog even mee , gezien de gemelde problemen hier.
Als je deze FTU in huis hebt kan je deze zelf heel makkelijk plaatsen en de rest die je van Tweak hebt ontvangen aansluiten-Tim- schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:16:
De Tweak servicedesk is niet te bereiken omdat het te druk is, maar misschien zit hier iemand met ervaring met mijn probleen. Ik heb een paar weken terug Tweak 100MBit internet aangevraagd (zonder tv) en kreeg deze week een pakket met het de glasvezel media converter en een Zyxel router.
Of je geeft gewoon antwoord op de vraag in plaats van weer blij net als alle anderen hier te stigmatiseren.
Dat is een nieuwer model genexis. Is niet heel ingewikkeld aan te sluiten, vermoedelijk kan je het zelf inderdaad prima.-Tim- schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:16:
Die hadden we hier op kantoor ook, daar was het ook de bedoeling dat we'm zelf aansloten. (Hoewel dat geen Tweak was, maar het apparaat lijkt me hetzelfde)
[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2014 12:26 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ben blij dat ik zins deze week weer bij XS4ALL zit, krijg je tenminste een normale router die niet elke dag reboot en ze settings weer kwijt is (haal nu 300mb op wifi i.p.v 50mb) en ze gaan te minsten met hun klanten als klanten om. Hun servicedesk is te minste bereikbaar en er werken goede mensen i.p.v. dat zooitje bij tweak.Lelyuser schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:21:
[...]
Waarom opzeggen, alleen internet en telefonie werkt hier al maanden prima met glas, televisie wacht ik nog even mee , gezien de gemelde problemen hier.
Ik zal zeker Tweak bij iedereen afraden.
Alle anderen? Dat vind ik wel een beetje stigmatiserend, Firesphere!Firesphere schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:24:
[...]
Of je geeft gewoon antwoord op de vraag in plaats van weer blij net als alle anderen hier te stigmatiseren.
[...]
Dat was opzettelijk jaRude-Dog schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:28:
[...]
Alle anderen? Dat vind ik wel een beetje stigmatiserend, Firesphere!
Je zit in het verkeerde topic XS4all Glasvezel ook daar resetten wel eens routersliquid51 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:27:
[...]
Ik ben blij dat ik zins deze week weer bij XS4ALL zit, krijg je tenminste een normale router die niet elke dag reboot en ze settings weer kwijt is (haal nu 300mb op wifi i.p.v 50mb) en ze gaan te minsten met hun klanten als klanten om. Hun servicedesk is te minste bereikbaar en er werken goede mensen i.p.v. dat zooitje bij tweak.
Ik zal zeker Tweak bij iedereen afraden.
Ik ben erg blij voor je
Op dit moment heb je een witte (of oranje) blindkap op de linkerkant zitten. Druk het lipje in dat er boven op zit en haal de kap er af met een schuivende beweging naar boven tot je niet verder kan en dan naar je toe halen. De Genexis NT die je hebt ontvangen van Tweak is exact hetzelde en klik je er dus op door even goed te kijken hoe deze aan de onderzijde in de FTU gootjes schuift( iets schuin houden). Dan rechtdrukken en naar beneden schuiven tot je een duidelijke klik hoort.Firesphere schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:24:
[...]
[...]
Dat is een nieuwer model genexis. Is niet heel ingewikkeld aan te sluiten, vermoedelijk kan je het zelf inderdaad prima.
Die hadden we hier op kantoor ook, daar was het ook de bedoeling dat we'm zelf aansloten. (Hoewel dat geen Tweak was, maar het apparaat lijkt me hetzelfde)
Dan de stekker erin, stroom erop en wachten tot alle lampjes gaan branden. Vanaf deze Genexis een UTP kabel naar je Zyxel en klaar.
Het is dus de linkerkant die je moet verwisselen! Zoals ook op die voorbeeld foto te zien is.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik weet niet of ik de Zyxel wel updaten wil. Waren veel klachten over en ik ben niet ontevreden. Maar men wil mij schijnbaar toch dwingen tot updaten, omdat ik totaal daarvan onafhankelijke klachten ervaar:
-sommige radiozenders doen het niet.
-de STB is regelmatig traag.
-de knoppen lijken het niet allemaal te doen op de STB-AB (bekende issues).
-de Nederlandse taalinstelling bij Cartoon Network verandert om niets terug naar Engels. Gisteren zat trouwens bij TeenTitansGo (vroeger keek ik nog wel eens normale TV
Hierop heeft de update van de Zyxel toch totaal geen invloed? Dus kan ik het toch beter niet doen?
Ik ben trouwens ook bezig met het verzoek om de volgende zin uit hun mail van 17 juni geëffectueerd te zien:
"Uiteraard zullen alle gefactureerde kosten voor niet werkende functionaliteit netjes gecrediteerd worden. Dit gebeurt automatisch, ...."
Ze zijn wijs genoeg op dit punt totaal niet te reageren....
Ik ben nu hier:
Tweak: "Pauzeren is geen onderdeel van het opnemen pakket, echter is pauzeren wel een 'tijdelijke opname'. Dit levert dezelfde problemen op als wij met het Opnemen pakket ervaren."
Ik: Dus functioneert het basispakket niet. Ik heb wel betaald. Dus aan welke creditering moet ik denken?
Misschien komt er nog wel een bloemetje uit, je weet het nooit. Daar worden ze thuis blij van en ik hoef die niet te kopen. Wat denken jullie: zal ik hierover blijven zeuren of me er maar bij neerleggen dat ze hun eigen woorden naast zich neer leggen. En vertrouwen...
Wdeb
Geachte heer/mevrouw,
Vandaag heeft u contact gehad met een collega van mij omtrent uw internetverbinding.
Deze is onverhoopt 4 dagen te vroeg opgeheven.
Helaas is het voor ons niet mogelijk om de verbinding voor deze 4 dagen te herstellen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Voor zover ik kan zien zijn de verschillende firmwareversies gewoon terug te vinden op http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html zo ook de configuratiefiles. Wel zou ik een backup maken van de huidige config (Maintenance -> Config -> Backup) ook zou ik het op een tijdstip doen waarbij de SD kantooruren heeft.Wdeb schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:57:
Tsja, met al die UP-times. Ik reset hem zo goed als nooit en heb er ook geen last van. Maar nu blijkt dat hij een uurtje of twaalf terug gereset is.
Ik weet niet of ik de Zyxel wel updaten wil. Waren veel klachten over en ik ben niet ontevreden. Maar men wil mij schijnbaar toch dwingen tot updaten, omdat ik totaal daarvan onafhankelijke klachten ervaar:
-sommige radiozenders doen het niet.
-de STB is regelmatig traag.
-de knoppen lijken het niet allemaal te doen op de STB-AB (bekende issues).
-de Nederlandse taalinstelling bij Cartoon Network verandert om niets terug naar Engels. Gisteren zat trouwens bij TeenTitansGo (vroeger keek ik nog wel eens normale TV) op de Nederlandse stream de Deense, vermoed ik....kan niet echt goed Deens. Net zo goed als Swahili.
Hierop heeft de update van de Zyxel toch totaal geen invloed? Dus kan ik het toch beter niet doen?
Wdeb
Of je problemen daarmee worden opgelost weet ik niet maar deze snapte ik bijvoorbeeld ook niet Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ik draai nog steeds versie 1.00(AAKL4) 😃pd5lwd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:29:
[...]
Met welk firmware draai je nu V100AAKL5C0 of V100AAKL4 ?
Ik had een nieuwe router gekregen daarvoor draaide hij met V100AAKL5C0 en nu met 1.00(AAKL.4) al twintig dagen een top aantal dagen![]()
![]()
Mooi zo laten als ik jou was en poortje 80 niet open zetten want dan wordt je gepusht door tweak.Jan Driebeen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:37:
[...]
Ik draai nog steeds versie 1.00(AAKL4) 😃
En nu heb ik alles in de hand
Firmware aakl5 dan wil hij om 20 minuten een nieuwe ip adres in IPTV_Ethernet/eth4.2.
Dan kan het zo iets als 0.0.0.0 dan loopt je sparql box vast.
Vreemd want ik zou verwachten dat de DHCP leasetijd wordt bepaald door de DHCP server, dus niet door de client (lees Zyxel)pd5lwd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:56:
[...]
Mooi zo laten als ik jou was en poortje 80 niet open zetten want dan wordt je gepusht door tweak.
En nu heb ik alles in de hand
Firmware aakl5 dan wil hij om 20 minuten een nieuwe ip adres in IPTV_Ethernet/eth4.2.
Dan kan het zo iets als 0.0.0.0 dan loopt je sparql box vast.![]()
Ja dat had ik ook verwacht maar test het maar uit kijk in je router IPTV_Ethernet/eth4.2.Hans_18T schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:25:
[...]
Vreemd want ik zou verwachten dat de DHCP leasetijd wordt bepaald door de DHCP server, dus niet door de client (lees Zyxel)
En kijk maar naar release als je 1.00(AAKL.4) dan blijft hij staan.
Als je 1.00(AAKL.5) hebt dan release hij het om de twintig minuten vind hij hem niet dan blijft hij op 0.0.0.0 staan dan gaat je sparql box na 20 sec stil staan dan reboot enz enz
Tweak geeft het nu ook toe zie mailtje van ze.hovemt schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:17:
Ik heb sinds ik de factory configuratie erop gezet heb geen dhcp problemen gezien op het IPTV netwerk met 1.00(AAKL.5). Het kan zijn dat ze zitten te klooien met TR-069.
Wat wel vreemd is, is dat het bij u om de 20 minuten een ander IP adres zoekt.
Dit zou niet het geval mogen zijn en als dit wel het geval zou zijn hoort dit
om de 10 minuten te gebeuren.
Met 1.00(AAKL.4) doet hij juist niet daarom staat er ook bij bv 100 dagen of 25 dagen
Bij 1.00(AAKL.5) doet hij het om de 10 minuten (bij mij 20 minuten)
Dat kan natuurlijk een "opportuniteit" (lees bug) zijn van de AAKL.4. Maar idd is vreemd. Indien de sparql na x minuten still gaat staan, dan zou ik ook terughoudend zijn.pd5lwd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:13:
[...]
Ja dat had ik ook verwacht maar test het maar uit kijk in je router IPTV_Ethernet/eth4.2.
En kijk maar naar release als je 1.00(AAKL.4) dan blijft hij staan.
Als je 1.00(AAKL.5) hebt dan release hij het om de twintig minuten vind hij hem niet dan blijft hij op 0.0.0.0 staan dan gaat je sparql box na 20 sec stil staan dan reboot enz enz

De korte uptime komt door het factory resetten. Sindsdien geen problemen met resets en bijbehorende issues.
Ja vind het wel vreemd nu tweak zelf zegt dat het in 10 minuten doet.hovemt schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:39:
Hier met 1.00(AAKL.5) geen problemen.
[afbeelding]
De korte uptime komt door het factory resetten. Sindsdien geen problemen met resets en bijbehorende issues.
Maar ja als het bij jou goed draait dan zou ik er veder van afblijven.
De IPv4 up-tijd zegt niets over de "lease tijd" het geeft slechts aan dat lease steeds succesvol is verlengt, Voor zover ik weet, indien de lease tijd 20 minuten is zal de Zyxel na 10 min proberen de lease te verlengen (lease tijd / 2) zie ook Wikipedia: Dynamic Host Configuration Protocolpd5lwd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:58:
[...]
Ja vind het wel vreemd nu tweak zelf zegt dat het in 10 minuten doet.
Maar ja als het bij jou goed draait dan zou ik er veder van afblijven.
@hovemt laat dus zien dat het bij hem (1.00(AAKL.5) ) wel goed gaat. Als je lease voor wat voor redenen niet op tijd wordt verlengt verwacht ik dus ook niet dat het door de Zyxel komt.
Ik weet niet hoe het protocol werkt vwb prioriteiten, het kan zijn dat het verlengen van een lease een lagere prioriteit heeft dan een initieële aanvraag, Als de beschikbare IP pool te klein is dan zou het mis kunnen gaan.
En omdat ik nummer 3 was gelukkig geen onzinnige vragen over firmware en zo
Nou gaan we maar wat anders doen is overigens wel de eerste keer dat alles plat ligt
Gelukkig hier ook nog vodafone zakelijk
Maar even over de zyxel gehad die geeft nog netjes aan dat hij wel up is al 23 dagen dat dan weer wel 😄
Wel met een melding dat ik een wan probleem heb
Edit: alles werkt weer
en ook nog even een positief iets toen het weer werkte werd ik meteen gebeld door de HD op mijn vaste nummer kon hem helaas niet aannemen 15 min later werd ik door hun op mijn mobiel gebeld dat alles weer werkte vond ik toch wel netjes
[ Voor 18% gewijzigd door Mr-D. op 27-09-2014 18:06 ]
Kijk dat klinkt als de Tweak ervaring zoals ik hem tot een half jaar geleden heb mogen ervaren. Is er dan toch nog hoop?Mr-D. schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:15:
en ook nog even een positief iets toen het weer werkte werd ik meteen gebeld door de HD op mijn vaste nummer kon hem helaas niet aannemen 15 min later werd ik door hun op mijn mobiel gebeld dat alles weer werkte vond ik toch wel netjes
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Misschien begint de boel gewoon weer onder controle te komen, ook bij KPN gaat het fout als ze op een dergelijke schaal implementaties/migraties uitvoeren (ik kan me internetplusbellen tijdens de pilot en na de opschaling herinneren, de pilot had fouten maar wel support, na de opschaling was het aantal fouten kleiner maar de support was ook weg)Freakie1NL schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:25:
[...]
Kijk dat klinkt als de Tweak ervaring zoals ik hem tot een half jaar geleden heb mogen ervaren. Is er dan toch nog hoop?
ik denk meer dat wij minder "klagen" althans ik wel
kijk het nog wel 2 weken aan

Beeld super scherp zonder haperingen ed.
Opname werkt nu ook goed. Alleen nog jammer dat het tot nu toe nog maximaal 8 uur is. Ook kan je nog helaas niet een opname die aan het opnemen is alvast beginnen met kijken.
Maar opnemen/bekijken werkt nu en het zal ongetwijfeld nog verbeterd worden.
Ook de ok knop werkt in de tv gids en de radio knop werkt.
Ook ik heb mij de afgelopen tijd erg geërgerd over de mankementen van het product.
Maar zoals het nu werkt ben ik meer dan tevreden
Nu maar hopen dat deze kwaliteit vast gehouden wordt en dat functies uitgebreid gaan worden zodat wij een product krijgen zoals in het begin beloofd is
Heb een serie die ik wel zelf had opgenomen vanavond teruggekeken. Dit liep vlekkeloos. Wat zitten spelen met volgende en vorige. (wilde snel door de reclame heen en ken nog niet de gehele AB uit mijn hoofd
Verwijderd
Laatst kreeg ik van de servicedesk te horen dat het bij de volgende update gefixt zou worden, maar is dus met de update van 22 sep niet gebeurd..
Sinds de laatste update hoef ik iig niet ook nog twee keer op de menu knop te drukken om beeld te krijgen (was twee keer op standby knop, twee keer op menu knop, dan zender die je wil zien. Nu alleen nog twee keer op standby knop en dan de zender).
Dus ingesteld op 1080.
En het beeld is zonder te overdrijven super scherp.
Hier ook zo, nu nog de ok knop fixxen en ik ben helemaal blijgoldvinger schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:57:
Ik heb het ingesteld via de omweg
Dus ingesteld op 1080.
En het beeld is zonder te overdrijven super scherp.
[ Voor 12% gewijzigd door Arjantje72 op 28-09-2014 17:23 ]
Wat bedoel je precies met "de juiste paartjes" ? Ik heb gewoon het standaard schema gebruikt om de kabels te knijpen.Hans_18T schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:58:
[...]
Klopt als je de juiste paartjes gebruikt
Dat kan je hier lezen: https://github.com/Novapa...resolutie-%281920x1080%29Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:10:
Hoe werkt de omweg??
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Ik heb nu zo ongeveer elk knopje ingedrukt, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Iemand die weet welke functie-toets dat is?
Houd sparql dit tegen of zenden zenders dat niet mee?
Dat hangt er van af waar je woont, alleen in Almere en Enschede heeft Sparql eigen streams, in de ander gebieden zijn het KPN streams (en wat er daar niet in zit kunnen ze niet toevoegen).phemelrijk schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:34:
Het valt mij ook op dat er weinig op dolby digital wordt uitgezonden, klopt dit? Zo heel af en toe zie ik mijn receiver dd uitgeven maar bijna altijd PCM...mijn UPC tijdperk gaf mij veelal DD en dat had toch een toegevoegde waarde vond ik...
Houd sparql dit tegen of zenden zenders dat niet mee?
Wat ik me hierbij overigens wel afvraag is of je hierdoor bijvoorbeeld verschillen krijgt als dan een dienst gebruikt die bij Tweak vandaan komt in een dergelijk "KPN" gebied (uitzending gemist o.i.d als daar überhaupt dergelijke audio streams bijzitten).
Denk dat de hardware ook een grote rol speelt,die boxjes van KPN/xs4all zijn ook niet je van het.
Series opnemen kunnen die gasten van KPN ook niet onder controle krijgen zijn ze al meer dan 1,5 jaar over bakkelijen,nee ben tot nu toe happy met tweak,okay misschien opstart problemen,maar het hele iptv platform KPN is ook niet veelbelovend,vond het vies tegenvallen.
Dit topic is gesloten.