Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:08
Ben erg blij met de werking van de radio knop nu kan ik de Logitech Harmony gewoon normaal gebruiken en radio luisteren zonder eerst de TV aan te doen ...

Standby knop is vervelend maar hier heb ik gewoon een toets aan toegewezen dat is niet meer een grote workarround.

Ik ben zo tevreden. Ben benieuwd naar de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Ik bespeur een prima ontwikkeling geloof ik. Er worden nu met firmware daadwerkelijk verbeterslagen gemaakt?

en hoe bevalt de Zyxel modem (vooral in de gebieden Almere, Enschede), zijn daar de bugs al een beetje uit en de instellingen een goed voor elkaar te boksen?

Ben shoppende voor een provider. Tweak sprong in het oog (positieve zin) voor de migratie naar Sparql. Zag daarna met ledenogen aan dat niet lekker verliep. Zit daar nu schot in ?

fyi zit nu bij Lijbrandt en wordt gerebrand naar Telfort, op zich niets mis mee, echter staat de ontwikkeling in deze hoek van glasvezel nu al ruim 2 jaar stil. HD content is niveau KPN ( ergo weinig HD kanalen en snelheden worden onder dit label niet hoger), dus time to shop around

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:37:
Mijn lofzang over de goede gang van het opzeggen van Tweak is ook weer voorbij.
Mijn abonnement (Internet + Bellen) is stopgezet vanaf 15-8. Echter kreeg ik vandaag een rekening voor voip van 1-8 t/m 31-8. Ook waren er belkosten in deze periode terwijl ik geen telefoon op het modem had aangesloten. 8)7

Mocht het afgeschreven worden van mijn rekening dan zal ik het storneren. Dit is echt :F
Op mijn vraag over de rekening naar de helpdesk nog steeds geen reactie gehad. 8)7
Vorige week is het afgeschreven van mijn rekening, gewoon het bedrag laten storneren en automatische incasso's van Tweak laten blokkeren. Gelukkig ben ik geen klant meer en hoef ik niks meer van ze te hebben. Ben benieuwd of er nog een reactie op komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb ongeveer hetzelfde. Volgens mij factureren ze daar maar wat in de hoop dat de klant het niet doorheeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:49:
[...]

Misschien begint de boel gewoon weer onder controle te komen, ook bij KPN gaat het fout als ze op een dergelijke schaal implementaties/migraties uitvoeren (ik kan me internetplusbellen tijdens de pilot en na de opschaling herinneren, de pilot had fouten maar wel support, na de opschaling was het aantal fouten kleiner maar de support was ook weg)
Inkoppertje natuurlijk: of de werdruk komt lager te liggen na de eerste golf opstappers?

Ik weet nog wel, dat de support van Tweak ruim 2 jaar geleden echt goed was. Communicatie rond de overstap van XMS naar Tweak blauw verliep heel gladjes en ik was over voor ik er erg in had. Toen ben ik ruim een jaar klant geweest tot wel duidelijk was dat er bij Tweak blauw echt 0,0 meer ging gebeuren. Toen ben ik weer teruggegaan naar Ziggo, want die waren inmiddels alweer verder dan het glasvezelaanbod hier in de buurt. (Bij ons gaat glasvezel tot 100Mb. Wil je meer, dan moet je naar Ziggo.)

Ze zijn nu de destijds kansloze wijken aan het aansluiten bij ons in Veenendaal. Misschien gaan ze daarna dat gedateerde glasvezelnetwerk hier eens upgraden. Anders kunnen ze het binnekort wel opdoeken, want er vertrekken alleen maar mensen en er komen geen nieuwe klanten meer bij. (Ziggo weet natuurlijk ook wel dat ons glasvezelnetwerk gedateerd is en die promoten hun "snelste verdingen in onze wijk" zo nu en dan wel.) Ik ben overigens inmiddels ook niet zo'n "glasvezel-promoter" meer. Ik stuur mensen nu vrij makkelijk weer richting Ziggo i.p.v. glasvezel. Meeste mensen hebben ook geen antwoord op de vragen "Waarom zou je overstappen naar glasvezel? Ben je ontevreden met wat je nu hebt?" Dat zijn natuurlijk geen Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:38:
[...]

Inkoppertje natuurlijk: of de werdruk komt lager te liggen na de eerste golf opstappers?

Ik weet nog wel, dat de support van Tweak ruim 2 jaar geleden echt goed was. Communicatie rond de overstap van XMS naar Tweak blauw verliep heel gladjes en ik was over voor ik er erg in had. Toen ben ik ruim een jaar klant geweest tot wel duidelijk was dat er bij Tweak blauw echt 0,0 meer ging gebeuren. Toen ben ik weer teruggegaan naar Ziggo, want die waren inmiddels alweer verder dan het glasvezelaanbod hier in de buurt. (Bij ons gaat glasvezel tot 100Mb. Wil je meer, dan moet je naar Ziggo.)

Ze zijn nu de destijds kansloze wijken aan het aansluiten bij ons in Veenendaal. Misschien gaan ze daarna dat gedateerde glasvezelnetwerk hier eens upgraden. Anders kunnen ze het binnekort wel opdoeken, want er vertrekken alleen maar mensen en er komen geen nieuwe klanten meer bij. (Ziggo weet natuurlijk ook wel dat ons glasvezelnetwerk gedateerd is en die promoten hun "snelste verdingen in onze wijk" zo nu en dan wel.) Ik ben overigens inmiddels ook niet zo'n "glasvezel-promoter" meer. Ik stuur mensen nu vrij makkelijk weer richting Ziggo i.p.v. glasvezel. Meeste mensen hebben ook geen antwoord op de vragen "Waarom zou je overstappen naar glasvezel? Ben je ontevreden met wat je nu hebt?" Dat zijn natuurlijk geen Tweakers.
Glasvezel op dit moment is doorgaans alleen voor de tweaker die een erg lage latency en/of een hoge upload willen. Zelfs >100MB netwerken is voor de meeste tweakers overdreven.

Dan moet ik wel even lachen dat zoveel mensen overstappen omdat ze een hogere download willen dat is net zoiets idioots dan de fotocamera's waarbij de specificatie van het aantal megapixels als meest belangrijk wordt geacht. De truuk is mensen te laten denken dat ze het nodig hebben dan nemen ze het wel dan dat doen de kabelboeren dan goed. Neem aan dat kostenaspect ook mee speelt.

Verder maakt glas het niet zoveel uit t.o.v. de kabel. Kabel is doorgaans goed genoeg. ADSL ben ik al wel voorzichtiger mee om dit aan te bevelen maar voor de mensen die alleen browsen kan ook dat meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via de omweg zelf hd resolutie ingeschakeld. Heb haarscherp beeld nu. Ik begrijp niet dat tweak ons deze hd resolutie al drie maanden geleden heeft toegezegd en dat dit nu nog steeds niet in orde is. Het is zo vreselijk simpel in te stellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
JP1980 schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:29:
[...]

Glasvezel op dit moment is doorgaans alleen voor de tweaker die een erg lage latency en/of een hoge upload willen. Zelfs >100MB netwerken is voor de meeste tweakers overdreven.

Dan moet ik wel even lachen dat zoveel mensen overstappen omdat ze een hogere download willen dat is net zoiets idioots dan de fotocamera's waarbij de specificatie van het aantal megapixels als meest belangrijk wordt geacht. De truuk is mensen te laten denken dat ze het nodig hebben dan nemen ze het wel dan dat doen de kabelboeren dan goed. Neem aan dat kostenaspect ook mee speelt.

Verder maakt glas het niet zoveel uit t.o.v. de kabel. Kabel is doorgaans goed genoeg. ADSL ben ik al wel voorzichtiger mee om dit aan te bevelen maar voor de mensen die alleen browsen kan ook dat meestal prima.
Meest aantrekkelijke aan glasvezel is de provider keuze, en dat zit hem dan meestal in de ondersteuning. Als er maar 1 netwerk met 1 aanbieder is dan wordt er heel snel op kosten "geoptimaliseerd". Met meerdere aanbieders kan er ook nog op service en aanbod geconcurreerd worden.

Ik heb ooit bij een tevreden xs4all klant om die reden geadviseerd om ja te zeggen tegen de aanleg van glasvezel (ben je tevreden en wil je de optie houden om klant bij xs4all te blijven met een behoorlijke snelheid?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ik heb even wat hulp nodig. Achter de zyxel heb ik een simpele tplink switch maar die stikt in de traphic.
Is er een optie dat ik in de zx een poort vrijmaak waarop alleen internet komt en niet alles. Ik heb igmp al op blocked gezet maar dit werkte niet. En zelfs met een tplink842nd router kan ik de switch niet stil krijgen.

Heb niet genoeg netwerk kennis :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:00
Het lijkt wel of de laatste dagen het geluidsniveau wel heel erg verschilt per zender.
Niet normaal meer het verschil tussen bijvoorbeeld HBO en Fox. Ik luister via een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vanavond tussen 6 en 7 een korte storing gehad (tijdens het avondeten, dus whatever, geen last van gehad).

Enschede-aansluiting.

Meer mensen daar last van gehad?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Nope Internet iig niet Enschede (glanerbrug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aangezien ze een leuke aanbieding voor Enschede hebben momenteel (5,- korting op het internet en 9 euro korting op TV, permanent) heb ik besloten zo snel mogelijk over te stappen van Vodafone Thuis naar Tweak. Ik zat namelijk nog in het oude pakket van VF en dat beviel niet echt meer. Wat aan de dure kant en constant problemen met de ontvanger. Internet was prima overigens.

Mensen die hier de ontvanger hebben ingesteld op 1080, hebben jullie hem op Progressive of Interlaced staan? Progressive leverde bij VF juist slechter (trillend) beeld op. Hoe ervaren jullie het beeld op deze instellingen? Ik mag aannemen dat het internet gewoon in orde is?

Ik ben ook wel benieuwd hoe lang de overstap gaat duren, aangezien bij de bestel procedure werd aangegeven je oude provider nog niet op te zeggen. Tweak zal eerst contact met me opnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 30-09-2014 01:06 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Green.car6808 schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:25:
[...]

Wat bedoel je precies met "de juiste paartjes" ? Ik heb gewoon het standaard schema gebruikt om de kabels te knijpen.
Als je dit schema aanhoud zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rob2011 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:16:
Ik heb even wat hulp nodig. Achter de zyxel heb ik een simpele tplink switch maar die stikt in de traphic.
Is er een optie dat ik in de zx een poort vrijmaak waarop alleen internet komt en niet alles. Ik heb igmp al op blocked gezet maar dit werkte niet. En zelfs met een tplink842nd router kan ik de switch niet stil krijgen.

Heb niet genoeg netwerk kennis :-(
Er is slechts 1 manier, geen STB's aansluiten op een simpele switch. Het goedkoopste is om de STB aan te sluiten op een vrije poort van de Zyxel.
Een andere oplossing kan incomer in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn apparatuur geen geldig IP adres ontvangt. Internet vliegt er op mijn htpc ineens uit. Ook mijn telefoon wordt van het wifi netwerk gegooid.

Als ik naar de Zyxel kijk staat alles op groen. Na een reset (uit en weer aan) van de Zyxel krijgt mijn apparatuur weer geldige ip adressen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb geen zin om wéér die helpdesk te bellen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 23:10
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:49:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn apparatuur geen geldig IP adres ontvangt. Internet vliegt er op mijn htpc ineens uit. Ook mijn telefoon wordt van het wifi netwerk gegooid.

Als ik naar de Zyxel kijk staat alles op groen. Na een reset (uit en weer aan) van de Zyxel krijgt mijn apparatuur weer geldige ip adressen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb geen zin om wéér die helpdesk te bellen...
Als je in dit topic zoekt op de term DHCP dan zul je zien dat dit een bekend probleem is met FW versie AAKL.5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:04

phemelrijk

Wat is dat dan ?

MetaFrame schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:04:
Aangezien ze een leuke aanbieding voor Enschede hebben momenteel (5,- korting op het internet en 9 euro korting op TV, permanent) heb ik besloten zo snel mogelijk over te stappen van Vodafone Thuis naar Tweak. Ik zat namelijk nog in het oude pakket van VF en dat beviel niet echt meer. Wat aan de dure kant en constant problemen met de ontvanger. Internet was prima overigens.

Mensen die hier de ontvanger hebben ingesteld op 1080, hebben jullie hem op Progressive of Interlaced staan? Progressive leverde bij VF juist slechter (trillend) beeld op. Hoe ervaren jullie het beeld op deze instellingen? Ik mag aannemen dat het internet gewoon in orde is?

Ik ben ook wel benieuwd hoe lang de overstap gaat duren, aangezien bij de bestel procedure werd aangegeven je oude provider nog niet op te zeggen. Tweak zal eerst contact met me opnemen.
Ik heb hier op full HD scherm de P. Voor HD ready I. beide 50 hz en trillingvrij. Super strak beeld. Internet hier prima idd. 250 down en up draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Arjantje72 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:17:
Het lijkt wel of de laatste dagen het geluidsniveau wel heel erg verschilt per zender.
Niet normaal meer het verschil tussen bijvoorbeeld HBO en Fox. Ik luister via een optische kabel.
Heb hetzelfde probleem als ik geluid op de SPARQL box op AC3 zet, de bas op HBO is dan ook overweldigend :) . Als je dit op stereo zet, is dit probleem bij mij in ieder geval voor een groot deel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
@hans_18t de switch zit direct op de zyxel en hier op is enkel een pc aangesloten en geen STB's maar toch krijg ik alle verkeer op die switch/pc ik dacht dat dit simpel was te stoppen.

Ik zal igmp snooping uit zetten op de zyxel wat overigens geen enkel effect had op mijn tv en mijn pc's op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 09:17

Frenck

Home Assistant

Ik ben benieuwd hoe second screen gaat werken!

Deze functie komt vandaag natuurlijk uit! (Morgen is het immers al weer oktober...)

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rob2011 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:32:
@hans_18t de switch zit direct op de zyxel en hier op is enkel een pc aangesloten en geen STB's maar toch krijg ik alle verkeer op die switch/pc ik dacht dat dit simpel was te stoppen.

Ik zal igmp snooping uit zetten op de zyxel wat overigens geen enkel effect had op mijn tv en mijn pc's op de switch.
IGMP moet aan staan op de Zyxel, dit voorkomt juist het "flooden" van het multicast verkeer.
De vraag is nu wat heb je nog meer veranderd in de Zyxel?
IGMP heeft idd geen invloed op je TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Frenck schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:04:

Deze functie komt vandaag natuurlijk uit! (Morgen is het immers al weer oktober...)
Wordt vast zonder uitleg aangepast naar:
Verwacht: november 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:30
Ter info (en wellicht dubbel), maar mijn ervaringen zijn de volgende mbt de Zyxel:

Opzetten VPN router:
- Plaatsing in LAN van Zyxel en enkel application forwarding: geen problemen
- Plaatsing in DMZ van Zyxel en application forwarding: SPARQL zwart scherm na aantal uren en enkel reset van Zyxel helpt.

Algemeen: Zyxel reset betekent dat de Application Forwarding niet meer werkt. Eerder genoemd, maar ik had niet begrepen dat de rules er nog wel gewoon staan alleen niet meer werken. Dus, weggooien en opnieuw aanmaken is de enige optie.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
FBTN schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:49:
Ter info (en wellicht dubbel), maar mijn ervaringen zijn de volgende mbt de Zyxel:

Opzetten VPN router:
- Plaatsing in DMZ van Zyxel en application forwarding: SPARQL zwart scherm na aantal uren en enkel reset van Zyxel helpt.

Algemeen: Zyxel reset betekent dat de Application Forwarding niet meer werkt. Eerder genoemd, maar ik had niet begrepen dat de rules er nog wel gewoon staan alleen niet meer werken. Dus, weggooien en opnieuw aanmaken is de enige optie.
Je zou eventueel terug kunnen gaan naar 1.00(AAKL.4) wel heb je dan geen "Gast Wifi" (Lockup Zyxel) maar omdat je een router achter een router config gebruikt, kan je de de normale Wifi van de Zyxel gebruiken als gast account, wel natuurlijk een simpele key gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
Hans_18T schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:23:
[...]

Je zou eventueel terug kunnen gaan naar 1.00(AAKL.4) wel heb je dan geen "Gast Wifi" (Lockup Zyxel) maar omdat je een router achter een router config gebruikt, kan je de de normale Wifi van de Zyxel gebruiken als gast account, wel natuurlijk een simpele key gebruiken.
Heb ik geprobeerd, maar krijg "This is not a valid firmware" of iets dergelijks. M.a.w.: kan niet terug... Maar goed. Het werkt nu eindelijk en ga mijn zoontje van 11 vanavond leren hoe hij port forwards kan instellen voor als het misgaat en ik niet thuis ben. Goed voor de opvoeding ;)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
FBTN schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:32:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar krijg "This is not a valid firmware" of iets dergelijks. M.a.w.: kan niet terug... Maar goed. Het werkt nu eindelijk en ga mijn zoontje van 11 vanavond leren hoe hij port forwards kan instellen voor als het misgaat en ik niet thuis ben. Goed voor de opvoeding ;)
Heb je de FW van deze pagina gebruikt?
Een tijdje terug stond het inderdaad verkeerd op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FBTN schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:49:

Opzetten VPN router:

Ik hoef de rules niet weg te gooien, alleen 1 voor 1 openen (modify) en op OK klikken.
Dit is bij port forwarding, ik gebruik niet de application forwarding.

Maar nog steeds wel irritant, zeker als de Zyxel herstart als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Mr-D. schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:06:
nou onder controle
ik denk meer dat wij minder "klagen" althans ik wel
kijk het nog wel 2 weken aan 8)7 O-)
ik nog een week... dan ben ik er vanaf. heb al opgezegt.

Ik klaag ook niet meer. maar heb elke dag nog wel problemen.
Geluid wat het weer niet doet, setupbox die niets doet. telefoon die er uit ligt.
etc etc.....

Ben benieuwd of het goed gaat met de facturatie. heb wel netjes al een eind afrekening gekregen.

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Frenck schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:04:

Ja, haha :) er staat ook nog niets over op de site,,,
Zal over 2 weken wel een riedeltje komen van blah blah bedankt voor gedult blah bla smoes....

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
Hans_18T schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:37:
[...]

Heb je de FW van deze pagina gebruikt?
Een tijdje terug stond het inderdaad verkeerd op de site.
Ja, idd deze pagina. Maar voorlopig weet ik wat ik wel en niet moet doen. Dus laat ik het even zo.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

hullemah

hullie

Heb 200 uur opnemen,eindelijk opnemen met die handel,sparql op zijn kop trappen.helaas nog niet live pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Beetje jammer, da's eigenlijk de reden dat ik het opnemen pakket erbij heb genomen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
hullemah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:11:
Heb 200 uur opnemen,eindelijk opnemen met die handel,sparql op zijn kop trappen.helaas nog niet live pauzeren
Ik zie nu ook 200 uur staan. Alleen nog steeds jammer dat niet elke zender opgenomen kan worden, enkele voorbeelden: fox, 24 kitchen, syfy, nick jr.

Ach, het maakt me verder ook niet meer uit, morgen komt KPN de boel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Aaargh! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:20:
[...]

Beetje jammer, da's eigenlijk de reden dat ik het opnemen pakket erbij heb genomen.
Zie mijn eerdere quote uit een bericht van de HelpDesk:
"Pauzeren is geen onderdeel van het opnemen pakket, echter is pauzeren wel een 'tijdelijke opname'. Dit levert dezelfde problemen op als wij met het Opnemen pakket ervaren."

Dus als het goed is hoef je niet die €5 te betalen voor de service.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Het beeld op dit moment is nog steeds schokkerig bij het voetbal op npo 3. Heel irritant.
Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Opname werkt nu inderdaad.
Alleen jammer dat pauzeren nog niet werkt.
En wat ik nog meer mis is een opname vast vanaf het begin kijken terwijl de box het programma aan het opnemen is.
Dat mis ik wel.
Nu moet eerst de opname en dus het programma eerst afgelopen zijn voordat je de opname kan bekijken.
Hopelijk komt dit nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zie hier regelmatig klachten over TV... Hebben mensen uit enschede (die zitten blijkbaar op een ander netwerk) hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik (Almere, zelfde netwerk als Enschede) momenteel geen problemen sinds een week of twee
We hebben wel een hoop problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Vooral tijdens het WK heb ik veel vastlopers gehad waarbij de Sparql een harde reset nodig had, half juli tot half augustus zo nu en dan voor een seconde of twee bevriezingen van het beeld, daarna ging het alleen maar beter. Laatste paar weken geen klachten (Almere)
Ik ben een kanaal 1 ~ 12 kijker, dus programma's als HBO kijk ik eigenlijk nooit.
Wel hoop ik op een second screen voor de PC.
Trouwens vandaag loopt de actie vwb de tijdelijke upgrade af.

[ Voor 13% gewijzigd door Hans_18T op 30-09-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hans_18T schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:31:
Vooral tijdens het WK heb ik veel vastlopers gehad waarbij de Sparql een harde reset nodig had, half juli tot half augustus zo nu en dan voor een seconde of twee bevriezingen van het beeld, daarna ging het alleen maar beter. Laatste paar weken geen klachten (Almere)
Ik ben een kanaal 1 ~ 12 kijker, dus programma's als HBO kijk ik eigenlijk nooit.
Hoop ik ook ja, tot nu toe heeft tweak het alleen maar over apps, niet over een website :(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
pfffff eindelijk maar een lange mail naar tweak gestuurd, bij mij is de ellende nu echt begonnen (Vdsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:31

Freakie1NL

Grote Baas

Tweak15KW schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:49:
Het beeld op dit moment is nog steeds schokkerig bij het voetbal op npo 3. Heel irritant.
Hebben meer mensen dit?
Beperkt, heb tijdens CL - Ajax in totaal 4x een stottering gehad, maar dan van max 2 seconden per keer.
Wdeb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:26:
[...]

Zie mijn eerdere quote uit een bericht van de HelpDesk:
"Pauzeren is geen onderdeel van het opnemen pakket, echter is pauzeren wel een 'tijdelijke opname'. Dit levert dezelfde problemen op als wij met het Opnemen pakket ervaren."

Dus als het goed is hoef je niet die €5 te betalen voor de service.

Wdeb
Heb geen opname pakket maar kan al wel op pauze en afspelen drukken, werkt alleen nog niet gezien het beeld zwart blijft. Maar de bediening is er.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

goldvinger schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:12:
Ik (Almere, zelfde netwerk als Enschede) momenteel geen problemen sinds een week of twee
We hebben wel een hoop problemen gehad
Hans_18T schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:31:
Ah dit zijn gelukkig goede berichten. Wat zijn de bitrates van de streams eigenlijk? Ik weet van bijv. VF glas dat ze in eerste instantie Technicolor streams hadden maar vele zijn inmiddels veranderd naar de HD+ van KPN. Hoe verhoud de kwaliteit zich tot de streams van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Vandaag na 8 jaar afscheid genomen van Tweak. Een beetje met gemengde gevoelens. Tweak is een van de weinige providers die je zoveel vrijheid geeft en had ook altijd een goede helpdesk.

Vanochtend om 7:58 had ik geen verbinding meer, toen de spullen van KPN aangesloten en nog geen 30 minute later doet alles het. Internet, TV en telefoon.
Vanmiddag komt de gratis monteur nog langs, maar die kan snel weer gaan denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:43:
[...]

Op mijn vraag over de rekening naar de helpdesk nog steeds geen reactie gehad. 8)7
Vorige week is het afgeschreven van mijn rekening, gewoon het bedrag laten storneren en automatische incasso's van Tweak laten blokkeren. Gelukkig ben ik geen klant meer en hoef ik niks meer van ze te hebben. Ben benieuwd of er nog een reactie op komt :9
Gisteren toen ik thuis kwam lag er netjes een betaalherinnering op de deurmat. Weer de helpdesk teruggemaild op hun reactie dat mijn vraag was doorgestuurd naar de juiste afdeling. Deze afdeling heeft al 2 weken niks van zich laten horen.
Ik heb laten weten dat ze mij pas weer moeten benaderen als ze hun eigen administratie op orde hebben. Zonde van mijn tijd dit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hbo go app die sinds kort voor ons beschikbaar is doet het niet meer bij mij sinds de laatste update: werkt niet op rooted devices. Dat hebben ze bij netflix beter voor elkaar. Ik hoop dat hbo daar wat aan gaat doen. Hbo go doet het ook niet op een samsung smart tv. Dus aan dat toefje van tweak heb ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:08:
De hbo go app die sinds kort voor ons beschikbaar is doet het niet meer bij mij sinds de laatste update: werkt niet op rooted devices. Dat hebben ze bij netflix beter voor elkaar. Ik hoop dat hbo daar wat aan gaat doen. Hbo go doet het ook niet op een samsung smart tv. Dus aan dat toefje van tweak heb ik ook niks.
hovemt schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:08:
[...]
Gewoon xposed framework en daarna rootcloak installeren en dan de hbo go toevoegen. Werkt
perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Arjantje72 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

hovemt schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:08:
[...]
Gewoon xposed framework en daarna rootcloak installeren en dan de hbo go toevoegen. Werkt
perfect.
Ik heb daar al eens op gezocht "Xposed Framework", toen deze geinstalleerd wat achteraf een beetje "dubieus" leek te zijn...

Tablet kwam vragen of ik mijn wachtwoord voor mijn Google account opnieuw wilde invoeren...

[ Voor 7% gewijzigd door Dwazer op 01-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dwazer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Ik heb daar al eens op gezocht "Xposed Framework", toen deze geinstalleerd wat achteraf een beetje "dubieus" leek te zijn...

Tablet kwam vragen of ik mijn wachtwoord voor mijn Google account opnieuw wilde invoeren...
Die app moet je niet hebben, deze wel :
http://forum.xda-develope...rsions-changelog-t2714053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Voorlopig geen second screen zoals is te lezen in een mail die ik vanochtend kreeg, blijkbaar liggen de prioriteiten bij het opnemen ipv het second screen:

Geachte heer

Bedankt voor uw bericht. Daar heeft u helemaal gelijk in. De doelstelling is geweest om
second screen in de maand september te kunnen activeren nadat het opnemen pakket eerst
geheel geactiveerd is. Het opnemen pakket zal begin volgende week geheel geactiveerd zijn.
Helaas kan ik u niet aangeven in wat voor termijn onze second screen geactiveerd kan worden.
Ik wil u verzoeken om daarover onze website in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

incomer schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:45:
[...]

Kijk even of igmp snooping aanstaat, anders krijg je erg veel (onnodig) verkeer op de computers die aangesloten zijn op de switch.
Thanks voor de tip. Ik zal de Netgear-instellingen nakijken.
serews schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:15:
Voorlopig geen second screen zoals is te lezen in een mail die ik vanochtend kreeg, blijkbaar liggen de prioriteiten bij het opnemen ipv het second screen:

Geachte heer

Bedankt voor uw bericht. Daar heeft u helemaal gelijk in. De doelstelling is geweest om
second screen in de maand september te kunnen activeren nadat het opnemen pakket eerst
geheel geactiveerd is. Het opnemen pakket zal begin volgende week geheel geactiveerd zijn.
Helaas kan ik u niet aangeven in wat voor termijn onze second screen geactiveerd kan worden.
Ik wil u verzoeken om daarover onze website in de gaten te houden.
Aan second screen kan geen geld verdiend worden, hè.... :(

[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 01-10-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ahh de marketings e-mail is ook binnen over het opnemen pakket :-)

En vanzelfsprekend wordt a.s. factuur het opnemen pakket in rekening gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Nog een maandje en dan kunnen ze mijn opzegging verwachten. Het internet werkt voor treffelijk, maar de TV valt om de haverklap uit. Met minimaal 2 resets per avond kan ik moeilijk akkoord gaan.

Van probleemoplossing is bij tweak nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Betreffende de actie die vandaag zou aflopen, ik heb nog steeds alle extra zenders. Al iemand die terug is gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik twijfel tussen Tweak en Vodafone, voor een 50mbit lijn. 50mbit is al meer dan ik nodig hebben, en bij Tweak zit het bellen er ook nog eens bij in, waar ik niet persee interesse in heb. TV abbo gaan we ook niet doen, dus alleen internet.
Vodafone is dan wat goedkoper, 2,50 per maand, maar heeft hogere aansluitkosten. Ik vind het lastig om de verschillen te bepalen en een keuze tussen de twee te maken.

Nu heb ik mn telefonie zelf geregeld met Voip kastje, dat zou eventueel vervallen. Zou ik dan het Tweak nummer kunnen gebruiken als inkomend nummer (waar ik nu een abbo voor heb bij budgetphone) en uitgaand nog wel een voipbuster kunnen gebruiken?
Ik kan dat nu wel in m'n Linksys SPA kastje, maar het zou mooi zijn als ik dit gewoon in de modem/router kan configureren.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 01-10-2014 20:37 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 22:35
Dan valt Vodafone al af want in hun Draytek kan je geen SIP configureren. Van het nieuwe Tweak weet ik het niet. Lees hier overigens nooit problemen over internet. Alleen over Sparql TV.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 23:10
!null schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:35:
Nu heb ik mn telefonie zelf geregeld met Voip kastje, dat zou eventueel vervallen. Zou ik dan het Tweak nummer kunnen gebruiken als inkomend nummer (waar ik nu een abbo voor heb bij budgetphone) en uitgaand nog wel een voipbuster kunnen gebruiken?
Ik kan dat nu wel in m'n Linksys SPA kastje, maar het zou mooi zijn als ik dit gewoon in de modem/router kan configureren.
In de Tweak Zyxel is het mogelijk om meerdere VOIP accounts in te stellen, ook bij verschillende providers, maar er is volgens mij niets in te stellen qua dialplans, mocht je dat willen. Ook weet ik niet wat er met je Voipbuster instelling gebeurt als Tweak hun VOIP settings opnieuw pushed (dit kun je overigens wel door de helpdesk uit laten zetten).

Zelf gebruik ik juist al jaren een Gigaset N300A voor VOIP (heb daar nu gelijktijdig Tweak en CheapConnect in staan ivm opzegging) en dat werkt perfect, ook om bijv. meerdere gesprekken te voeren over hetzelfde VOIP account.
Internet en telefonie (via de Gigaset) hebben bij mij overigens altijd perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok klinkt goed. Nou ja het voordeel is dat je (in mijn geval) alleen voipbuster gebruikt voor het uitgaande account. Dus alleen registreren (of niet eens registreren) en een uitgaande connectie, dat is wat makkelijker dan een port open houden (die tweak wellicht zelf ook open wil houden etc) en ingaande connecties accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
!null schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:08:
Ok klinkt goed. Nou ja het voordeel is dat je (in mijn geval) alleen voipbuster gebruikt voor het uitgaande account. Dus alleen registreren (of niet eens registreren) en een uitgaande connectie, dat is wat makkelijker dan een port open houden (die tweak wellicht zelf ook open wil houden etc) en ingaande connecties accepteren.
IK heb in het verleden e.a. bij Tweak zelfs met meerdere AT's gebruikt, gewoon een kwestie van aparte inkomende poorten laten forwarden (SIP en RTP). Dat werkte prima.

Als je dergelijke dingen wil doen is het wel heel handig als je je eigen router kunt kiezen, dan kun je nog wat variëren bij issues, dat kan in prinicipe bij Tweak maar bij Vodafone beslist niet.

[ Voor 14% gewijzigd door joop99 op 02-10-2014 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeropzomertoer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 00:49
Zojuist gevonden Zyxel V100AAKL6b1 (beta) te verkrijgen in dit forum http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.15

direct download link:
https://www.dropbox.com/s...i1sy/V100AAKL6b1.bin?dl=0

[ Voor 20% gewijzigd door moeropzomertoer op 02-10-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Dankje, gedownload maar wacht nog wel even de ervaringen af. Met update 5 was ik er als de kippen bij maar na al het gezeur met die DHCP etc ben ik toen weer terug gegaan naar Update 4 en die werkt eigenlijk best redelijk.

Heb je hem zelf al draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door The Otherside op 02-10-2014 09:43 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeropzomertoer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 00:49
Ja heb hem gisterenavond erop gezet eerst indruk leek alles goed te gaan. Mochten er spannende dingen tegenkomen laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik ben wel benieuwd of de port forwarding nu een reboot van de zyxel overleeft.
Morgen alleen thuis, misschien eens proberen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kan iemand mij vertellen welke bitrates de TV ontvanger ontvangt? (netwerk enschede) en hoe deze zich verhouden tot de concurrentie? Daarnaast vraag ik me af hoe de deinterlacer van de tv ontvanger zijn werk doet. Ik merkte bij de Amino van VF dat deze niet al te best was en dat de beelden slechter werden als ik 1080P instelde ipv 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 00:04

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Vraag aan de mensen met het opnemen pakket. Ook bij mij, Almere, is het nu geactiveerd , maar ik neem nu 17 programma's tegelijk op haha. Gisteren met 11 geprobeerd en dat werkte ook.
Mmm, het zou toch max 6 moeten zijn?

Afspelen werkt idd goed, pauzeren van het opgenomene ook. Nu nog wachten op afspelen tijdens opnamen! Enorm vervelend als je iets opneemt te moeten wachten tot het afgelopen is voordat je kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Nu online

hullemah

hullie

Hoppa weer een update sparql box(zijn goed bezig),weet alleend niet wat de update teweeg brengt
Staat niks bij tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Kan aan mij liggen maar ik zie geen update. Kun je checken welke versie je nu draait?

Edit: Vanmorgen klaagde mn dochter dat de tv niet werkte, maar dat was voor de koffie, hij stond op een abox scherm en wilde idd de firmware updaten. Maar ja voor de koffie onthou ik niets... dus je hebt gelijk

[ Voor 55% gewijzigd door Philos31 op 02-10-2014 18:58 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Behoud je met deze firmware de Tweak instellingen? Of is het een Zyxel generieke? Ik zit nu op AAKL.5 van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
snarf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:56:
[...]

Behoud je met deze firmware de Tweak instellingen? Of is het een Zyxel generieke? Ik zit nu op AAKL.5 van Tweak.
Ik kan morgen pas spelen met de nieuwe firmware, maar ik zou eerst even een backup maken van je instellingen, werkt het dan niet dan gewoon de oude 5 er weer in en je oude instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Nu online

hullemah

hullie

Kan aan mij liggen maar ik zie geen update. Kun je checken welke versie je nu draait?

Edit: Vanmorgen klaagde mn dochter dat de tv niet werkte, maar dat was voor de koffie, hij stond op een abox scherm en wilde idd de firmware updaten. Maar ja voor de koffie onthou ik niets... dus je hebt gelijk

De abox update de nieuwe firmware,maar het was de zelfde versie die er al op stond,raar gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Heerlijk bedrijf dit. Echt Tweakers waardig.
Aanvraag ging goed (internet en bellen 50mb) en de brieven die daar op volgde ook en het pakket met modem en router kwam ook ruim op tijd, alleen was men mij effe vergeten om het spul te installeren. Gebeld en na diverse telefoontjes later werd mij verteld dat het vandaag echt niet meer ging lukken.
Op dat moment kwam de Tweaker in mij naar boven en heb toen zelf maar het spul aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Snoekebeest schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:17:
Op dat moment kwam de Tweaker in mij naar boven en heb toen zelf maar het spul aangesloten.
En met welk resutaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Alles draait nu 48 down en 49 up. Telefoons en news/usenet werken ook.
Dus ik ben er nu voorlopig tevreden mee.
Ik moet het spul nog netjes wegwerken enzo en nog wat blunders/foutjes herstellen en nog een draadje voor de telefoon trekken maar dat kan later deze week ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Snoekebeest, gaat om een glasvezel aansluiting?
Ik bestel hem binnenkort ook, en als ik het spul binnen heb ga ik misschien zelf al pluggen als ze niet een datum geven wanneer de installateur komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:34
snarf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:56:
[...]

De Tweak instellingen zijn erin gezet als een default instelling, deze zullen waarschijnlijk er ook wel in blijven staan met de nieuwe firmware.

Als je naar de generieke zyxel instellingen wil kun je vanuit telnet het volgende aanroepen:
Save_default clean
Restoredefault

Daarna de zyxel rebooten en een 30-30-30 reset geven.

LET OP: dit wist alle instellingen, dus schrijf vantevoren de instellingen ergens op.

[ Voor 2% gewijzigd door hovemt op 02-10-2014 23:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
MetaFrame schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:06:
Kan iemand mij vertellen welke bitrates de TV ontvanger ontvangt? (netwerk enschede) en hoe deze zich verhouden tot de concurrentie? Daarnaast vraag ik me af hoe de deinterlacer van de tv ontvanger zijn werk doet. Ik merkte bij de Amino van VF dat deze niet al te best was en dat de beelden slechter werden als ik 1080P instelde ipv 1080i.
Bitrate ken ik niet. Maar als het goed is heb je in Enschede wel de betere te pakken. Echter het blijft 1080i hebben ze mij laatst hier ook verteld. 1080p kan niet want zo goed krijgt tweak zelf het signaal ook niet aangeboden.

Het beeld moet dus gedeinterlaced worden. Dit kan je door de abox laten doen of door je TV. Welke het beste is ligt een beetje aan de kwaliteit van je TV. Persoonlijk laat ik het de TV doen wellicht ontlast je daarmee de abox processor zodat deze beter blijft functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29
Mijn ervaring (met div. providers en boxen) is dat bijna altijd de TV het de-interlacen het beste doet.

En inderdaad: 1080p instellen heeft absoluut geen enkele zin (tenzij er eventueel On Demand content beschikbaar is op 1080p) want bijna alle lineaire HD TV content is 1080i, vanuit de zenders al.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Sinds 2 weken over naar de KPN. Wat een verademing! Geen geouwehoer met vastlopers en een haperend beeld bij uitzending gemist. Een intuïtieve, toegankelijke menustructuur op de TV. Een mooier frisser beeld en een veel handiger afstandbediening. Niet van die kleine prutsknopjes. Ik wens Tweak sterkte en ik hoop dat jullie niet teveel klanten kwijtraken door Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Philos31 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:00:
[...]

Ik kan morgen pas spelen met de nieuwe firmware, maar ik zou eerst even een backup maken van je instellingen, werkt het dan niet dan gewoon de oude 5 er weer in en je oude instellingen.
Ik hou het voorlopig toch maar op AAKL.5. Het werkt voor mij eindelijk stabiel en heb geen zin om mogelijk weer tegen nieuwe issues aan te gaan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Fratema schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:27:
Sinds 2 weken over naar de KPN. Wat een verademing! Geen geouwehoer met vastlopers en een haperend beeld bij uitzending gemist. Een intuïtieve, toegankelijke menustructuur op de TV. Een mooier frisser beeld en een veel handiger afstandbediening. Niet van die kleine prutsknopjes. Ik wens Tweak sterkte en ik hoop dat jullie niet teveel klanten kwijtraken door Spotify.
Gelukkig hebben we hier nu ook geen vastlopers meer, en dat het beeld mooier is durf ik wel te betwijfelen.
(mits je de abox zelf op fullHD had gezet)
Verder kan ik me (denk ik) deels nog wel vinden in je kritiek.
Dat laatste stukje over spotify snap ik dan weer niet.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
snarf schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Ik hou het voorlopig toch maar op AAKL.5. Het werkt voor mij eindelijk stabiel en heb geen zin om mogelijk weer tegen nieuwe issues aan te gaan lopen...
Ik heb de nieuwe firmware draaien, en het belangrijkste voor mij is dat de port forwarding rules ook na een reboot van de zyxel nu blijven bestaan. Zal het eens een paar dagen aankijken of het ook met tv goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn nu bijna 3 jaar bij Tweak sinds de overgang naar Sparql niets meer dan alleen maar ellende.

Defecte Sparql box netjes retour gestuurd naar het antwoordnummer. Weken later krijg ik een email dat de defecte box daar nooit zou zijn aangekomen. Inmiddels is de 3S code al bij het huisvuil verdwenen. Gevolg 189 euro in rekening gebracht door Tweak voor het vervangen van de Sparql box.

Klantenservice is alles behalve behulpzaam.

Voor ons geen Tweak meer ben erg benieuwd of ze inderdaad blijven incasseren na het opzeggen van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Mijn geduld is nu op.

Nog steeds problemen met BBC.
Het opname pakket dat nu werkt is erg beperkt. Voor/achteruit spoelen gaat niet of moeizaam, geen mogelijkheid om series op te nemen.

Afgelopen nacht heb ik de F1 practice sessions opgenomen, vandaag wilde ik deze gaan kijken maar de opnames van BBC hebben de zelfde problemen als het live kijken naar BBC. Elke paar minuten stoppen het beeld en geluid en stopt meteen op de opname, die vervolgens weer vanaf het begin afgespeeld kan worden. 8)7

Nog steeds geen Dolby Digital op kanalen die dit gewoon horen te hebben. (Ik woon in Almere, dus wel Tweaks eigen streams).

Ik heb helemaal geen zin om over te stappen en weer een jaar vast te zitten aan een product wat ik niet ken, maar de frustratie die Tweak bij mij veroorzaakt doet me ongetwijfeld ook geen goed.

;w

-edit-

Wellicht toch nog maar even mijn geduld op de proef laten stellen. Van de alternatieven word ik ook niet echt vrolijk.
Ik mis soms de tijd waarin televisie en internet gescheiden waren. Die alles in één pakketten hebben allemaal wel iets wat ik niet gebruik, of juist iets niet wat ik wél gebruik.

Dat Tweak 'gratis' HBO levert klonk wel leuk, maar ik gebruik het eigenlijk zelden. KPN doet er dan weer Spotify bij, wat ik ook niet gebruik.

Vodafone kon leuk zijn, maar die vragen 20 euro voor een pakket met HD zenders waarvan ik er 3 kijk.

UPC even bekeken maar dat kost me ook 71 euro per maand als ik bepaalde HD kanalen niet wil missen, en ik ben nog niet overtuigd van het hele Horizon gebeuren.

[/zeik-mode]

[ Voor 30% gewijzigd door Kipcorn op 03-10-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
(jarig!)
Die BBC streams bevatten wat speciaals waardoor de Sparql box crasht. Wat mij eerder opviel was dat de receiver er Dolby Prologic II in ziet, en de rest van de streams of DD5.1 of PCM stereo. Misschien is dit een gevalletje: niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LosserNL schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:57:
Die BBC streams bevatten wat speciaals waardoor de Sparql box crasht. Wat mij eerder opviel was dat de receiver er Dolby Prologic II in ziet, en de rest van de streams of DD5.1 of PCM stereo. Misschien is dit een gevalletje: niet getest.
Al doorgegeven aan de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Kipcorn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:39:

UPC even bekeken maar dat kost me ook 71 euro per maand als ik bepaalde HD kanalen niet wil missen, en ik ben nog niet overtuigd van het hele Horizon gebeuren.

[/zeik-mode]
Ik ken meerdere mensen in Adam met UPC/Horizon. Inderdaad prijzig als je lekker gaat combineren, op het eerste gezicht prachtige interface van Horizon box die toch eigenlijk wel erg veel trager is dan de abox (inputlag) en eigenlijk helemaal niet loogisch in elkaar zit (hoewel subjectief natuurlijk). Nogmaals, ik wil Tweak niet in bescherming nemen, maar geen UPC/Horizon pour moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
LosserNL schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:57:
Mja speciaals, bbc gebruikt andere resolutie, inplaats van 1920x1080i gebruiken ze 1444x1080i met aangepaste ac3 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Iemand overigens al enig idee wanneer de "second screen" app daadwerkelijk zal komen? Lijkt allemaal wel erg lang te duren en word steeds weer uitgesteld.. (op site word aangegeven September)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Rbonzet schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:07:
Iemand overigens al enig idee wanneer de "second screen" app daadwerkelijk zal komen? Lijkt allemaal wel erg lang te duren en word steeds weer uitgesteld.. (op site word aangegeven September)
Binnen 2 weken, ik heb vanmiddag naar Sparql gebeld en dat is hun officiele antwoord.
Toen ik vertelde dat ze dat 2 weken geleden en 2 weken daarvoor ook al 2 weken duurde werd mijn verzekerd dat het nu echt binnen 2 weken is.

Als we met onze dochter van 6 weg gaan en ze vraagt: Pap hoe lang nog, zeg ik ook standaard: 2 uur....

Dus het kan nog wel even duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
weet iemand een programma dat de snelheid die ik van tweak krijg kan monitoren en ook bij houd als er pakket loss is? Als ik grote bestanden download raken die allemaal corrupt, en wisselt de download snelheid heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bestanden corrupt zou niet mogen gebeuren over een TCP verbinding. Wel kan het zo traag worden door alle re-transmits dat het niet meer leuk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Philos31 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Binnen 2 weken, ik heb vanmiddag naar Sparql gebeld en dat is hun officiele antwoord.
Toen ik vertelde dat ze dat 2 weken geleden en 2 weken daarvoor ook al 2 weken duurde werd mijn verzekerd dat het nu echt binnen 2 weken is.

Als we met onze dochter van 6 weg gaan en ze vraagt: Pap hoe lang nog, zeg ik ook standaard: 2 uur....

Dus het kan nog wel even duren....
Haha, oke nou die 2 weken klinkt inderdaad heel bekend. Afwachten dan maar weer...

Jammer dat Tweak niet gewoon elke week een update doet over de stand van zaken (projecten waar ze mee bezig zijn/wat afgerond is) . Dat zou naar de gebruiker toe toch voor meer begrip zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
pffffff mail terug gehad van tweak, maar het positieve aan die mail is dat ze redelijk inhoudelijk (zo als ik had verzocht) hebben gereageerd alleen jammer dat ze niet echt met goede oplossingen komen die ik verwacht had.

Ik zal later mijn mail naar hun toe hier posten samen met hun reactie ( eerst eten douche en ff relaxen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Alphalorne schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Ik ken meerdere mensen in Adam met UPC/Horizon. Inderdaad prijzig als je lekker gaat combineren, op het eerste gezicht prachtige interface van Horizon box die toch eigenlijk wel erg veel trager is dan de abox (inputlag) en eigenlijk helemaal niet loogisch in elkaar zit (hoewel subjectief natuurlijk). Nogmaals, ik wil Tweak niet in bescherming nemen, maar geen UPC/Horizon pour moi.
Nog een keer gekeken naar UPC.

Voor 66 euro per maand heb ik 120mbit down en 12 up. 12 is matig maar zo veel upload ik niet, dus dat is te doen.
Met dat pakket kan ik opnemen en heb ik de zenders die ik graag kijk, en dat MyPrime gedrocht, al is dat intussen misschien wel interessant, dat weet ik niet.

Nadeel is dan weer die enorme Horizon box. Die past niet waar ik nu de in verhouding kleine abox heb staan. Jammer, ik was redelijk klaar met klussen eigenlijk, maar dan moet ik daar weer iets voor gaan aanpassen.

Aanbod is leuk, maar ik ben nu toch geneigd om nog even te kijken wat Tweak er van maakt in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
devil-strike schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:56:
[...]

Mja speciaals, bbc gebruikt andere resolutie, inplaats van 1920x1080i gebruiken ze 1444x1080i met aangepaste ac3 2.0.
Weet je of dit voor alle BBC kanalen geldt, of alleen voor BBC 1 en 2 HD?
Dit zijn zo ver ik weet (en zie) de kanalen die niet lekker werken.

En waarom zou zo'n grote broadcaster als BBC zo'n afwijkende resolutie gebruiken? Als dat zo is, is dat niet vragen om compatibiliteitsproblemen?
Ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Vanmiddag nog eens met de helpdesk gebeld, helaas weer het zelfde antwoord. Ja het is een bekend probleem, nee we weten nog niet waar het aan ligt en kunnen ook niet zeggen wanneer dit wordt opgelost.
Zelfde verhaal voor het ontbreken van DD5.1 bij kanalen die het wel meegeven. Er werd mij ook nogmaals verteld dat Tweak de kanalen 1:1 doorstuurt en er niet aan sleutelt zoals KPN dat graag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
badboynova schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:40:
weet iemand een programma dat de snelheid die ik van tweak krijg kan monitoren en ook bij houd als er pakket loss is? Als ik grote bestanden download raken die allemaal corrupt, en wisselt de download snelheid heel erg.
Misschien kan je aangeven van waar je download en welk programma je gebruikt. In geval van een TCP connectie hoe "slecht" Tweak het ook zou kunnen doen kan je slechts last hebben van een trage download en niet van corrupte files. Uiteraard indien je iets uit india download wordt de snelheid niet door tweak bepaald maar door alles wat "tussen tweak en jouw source" zit.
Zie ook Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

[ Voor 17% gewijzigd door Hans_18T op 03-10-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
Tweak maakt het weeeeer NIET waar.
---------------------------------------------------
Inde aankondiging van 22sept. wordt de opnamefunctie/pauzeren aangekondigd, voor uierlijk deze week.
Ik heb niets gezien.
Het is toch niet te geloven.
- TV-kwaliteit is prima tot uitstekend nu zonder haperingen
- Bediening zoals menu/werking van functies is een drama.
- en nog steeds geen opnames.
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door FritsFiber op 03-10-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
FritsFiber schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:22:
Tweak maakt het weeeeer NIET waar.
---------------------------------------------------
Inde aankondiging van 22sept. wordt de opnamefunctie/pauzeren aangekondigd, voor uierlijk deze week.
Ik heb niets gezien.
Het is toch niet te geloven.
- TV-kwaliteit is prima tot uitstekend nu zonder haperingen
- Bediening zoals menu/werking van functies is een drama.
- en nog steeds geen opnames.
8)7
Je kunt nog niet opnemen? Dat hoort nu toch voor alle abonnees te werken begreep ik.

Daar is helaas ook alles mee gezegd. Opnemen is mogelijk, vooruit/terugspoelen werkt voor geen meter en series opnemen staat ook ergens, in de toekomst, mogelijk op de planning, begreep ik van de weinig-hulp-desk.
Pagina: 1 ... 95 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.