'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Ze hebben bij Tweak veel overwerkte medewerkers op de helpdesk zitten volgens mij; van alle vind ik dat Tugrul de enige is die gewoon grondig de zaken aanpakt. Ik heb contact gehad met een heleboel medewerkers (Noelle, Remo, Allard, Jeroen, Job zijn een paar anderen die mij zo inschieten) en na 4 weken steggelen en stuiteren vertrouw ik hen niet of nauwelijks om dingen op te lossen in deze periode van chaos.Firesphere schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:33:
Apart dat er zoveel hier problemen hebben Tweak te bereiken.
Telefonisch kan ik best begrijpen dat't niet goed lukt, maar per mail gaat voor mij probleemloos, tot nu toe altijd binnen 1 werkdag antwoord gekregen. En dan ook echt een bruikbaar antwoord.
Heel veel medewerkers lezen gewoon niet wat ik schrijf in mijn e-mails. Anderen stellen vragen naar aanleiding van mijn e-mail welk ik beantwoord, wat vervolgens na nog drie meer dagen weer resulteert in een vraag die ik gewoon keurig in mijn oorspronkelijke e-mail had genoteerd. (En dat gaat er van uit dat ze de boel niet compleet misslaan met een non-antwoord dat ik al had buitengesloten met stappen die ik ook in mijn e-mail had genoteerd!)
Het begin van mijn 'overgangstraject' met Tweak wat het meest tekenend: ik e-mailde om mijn contract over te laten zetten op de gratis 50/50 upgrade. Ja dat kon, ze moesten alleen wel schriftelijk even horen. Gedaan via e-mail met foto van handgeschreven contract en toestemming. Prima meneer, komt in orde. Ik een week later vragen wat voor tijdsschema hier ongeveer aan vast zit: kan twee weken duren. Ik heb geen haast, maar een paar weken later nog eens vragen. Het stond in het systeem en zou worden aangepakt wanneer mogelijk wordt mij verteld. Nog een maand verstrijkt, en het is begin juni, dus ik nog eens e-mailen... 'Ach gut meneer, het blijkt dat uw contract niet goed in het systeem is gezet. Ik heb deze uit de e-mail conversatie gehaald en alsnog met spoed in gang gezet'. En twee weken later had ik geen internet meer, en begon het pas echt leuk.

Afijn, dit zijn dus een boel klachten en frustratie aan mijn kant, voornamelijk door non-antwoorden, schuldverschuivingen naar Reggefiber en keiharde leugens in mijn gezicht. Ik ging niet bij Tweak weg omdat dat nog langer zou duren (ik wilde mijn internet redelijk snel weer werkend!), maar ook omdat het een drukke periode voor hen is en ik er van uit ga dat deze rotzooi over een paar maanden is opgelost en de zaken weer terug naar een normaal niveau gaan.
Maar mensen die dit topic lezen: ik raad jullie vooral aan om niet alles wat de helpdesk zegt blindelings te geloven. Ze vertellen prachtige fabeltjes.
[ Voor 3% gewijzigd door kalikatief op 23-07-2014 18:17 ]
Blijkbaar doen ze de "makkelijke mailtjes" inderdaad eerst. Vanmorgen nog een mailtje gestuurd over hoe het nu zit met Second Screen en had binnen 20 minuten een reactie... nietszeggend alleen, blabla laat nog even op zich wachten blabla excuses voor het ongemak. Geen enkele indicatie wanneer het dan wel komt (durven ze niet meer aan denk ik).basd123 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:50:
[...]
Inderdaad......geen Sparql App of Sparql Online. Ook al tijden geen communicatie meer over de voortgang van de migratie.
Als de mobiele Apps klaar zijn zullen ze ingediend moeten worden bij de diverse appstores. Dit proces duurt ook minimaal 2 weken. Ik verwacht ze niet meer in juli. Zullen ze de site wel weer aanpassen. Lekker makkelijk!Chimera666 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:29:
[...]
Blijkbaar doen ze de "makkelijke mailtjes" inderdaad eerst. Vanmorgen nog een mailtje gestuurd over hoe het nu zit met Second Screen en had binnen 20 minuten een reactie... nietszeggend alleen, blabla laat nog even op zich wachten blabla excuses voor het ongemak. Geen enkele indicatie wanneer het dan wel komt (durven ze niet meer aan denk ik).
Verwijderd
Ik ben ook maar 1x gebeld door een monteur, afspraak gemaakt, hij is de afspraak niet nagekomen. Daarna tot 3x toe beloofd dat de monteur zou bellen. Niks. Uiteindelijk via lang wachten en proberen toch via de helpdesk een monteur kunnen regelen.teek2 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:58:
Vorige week vrijdag is mijn Tweak glasvezel afgesloten maar de monteur heeft nog geen nieuwe modem geinstalleerd. Ik zit dus sinds die tijd zonder internet en TV.
Bellen kan niet want ze zijn te druk en raden altijd aan later te bellen. Op mails blijven ze reageren met "u wordt zo snel mogelijk gebeld door de monteur."
Lekker dan, ik heb ze gezegd dat ik de boel opzeg als er vrijdag geen internet is. Ik was altijd er tevreden, ik hoop ook echt dat ze het snel fixen. Echt super slecht dit.
En de monteursdienst gaf aan dat ik niet te bereiken was. Ik heb 0 gemiste oproepen gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 21:24 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nu heeft Noelle me het volgende verteld:
---
Zoals telefonisch besproken, hierbij een stappenplan om de VLAN instellingen te wijzigen.
*Let op: dit is echt alleen als u een Genexis met 4 poorten heeft. Indien u een Genexis Gigabit heeft, is dit NIET nodig.
1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk vervolgens op skip als gevraagd wordt om uw wachtwoord te wijzigen.
4. Klik op Network Setting -> Broadband.
5. Klik vervolgens bij ETHWAN op Modify (potlood), bij 802.1q mag u 34 wijzigen naar 6 en klik op Apply.
Het geheel moet nu als het goed is werken, mocht het niet zo zijn dan verzoek ik u de Zyxel opnieuw op te laten starten. Hierna zal er een verbinding tot stand worden gebracht.
Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u.
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Noelle
---
Nu na weer een uur geklooit te hebben zit ik nog steeds zonder internet. Ze houden je wel lekker bezig zo.
Ik krijg alleen een zwart beeld.
Meerdere hier last van?
die heeft het bij mij nog nooit gedaangoldvinger schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:02:
Bij mij werkt de zender xite (zender 500) niet.
Ik krijg alleen een zwart beeld.
Meerdere hier last van?
Oke. Bedankt voor je feedback.
Het zou wel.moeten werken volgens het zenderpaket.
Naast Xite werkt ook AT5 al vanaf het begin niet. Zo zijn er nog een paar kleine dingetjes die niet werken (opnemen, radioknop etc.) die hopelijk dit kwartaal opgelost worden. Internet, telefoon en 'gewoon tv' werken bij mij na de update nu prima.goldvinger schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:13:
[...]
Oke. Bedankt voor je feedback.
Het zou wel.moeten werken volgens het zenderpaket.
Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel klanten van Tweak zijn overgestapt naar Sparql en welk percentage ontevreden is. Iemand een idee
Verwijderd
Ze hebben zowel mijn 06 als mijn vaste nummer van Tweak, maar ze zullen toch wel snappen dat het vaste meer werkt zolang ze niks vervangen hebben?Firesphere schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
Heeft Tweak misschien nog jouw vaste nummer? Dan belt de monteur je daar op namelijk

Bij contact controleerde ze steeds of mijn 06 klopte, en dat was ook het geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 07:54 ]
Verwijderd
Ben ik nou de enige die last heeft van dat mijn box NOOIT uit stanby wil komen als hij meer dan een uur in stanby staat? Ben hier ook al over aan het klagen geweest bij tweak en die hebben me een nieuwe abox opgestuurd, maar precies hetzelfde vanochtend.. Hij gaat niet aan... Niet met een zender selecteren en niet met de power knop....
Nu ligt dit volgens mij ook niet aan de ahrdware, maar aan de software.....
Maar was even benieuwd naar de ervaringen hier, voordat ze zo weer een mailtje van mij krijgen.... ;-)
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik heb hier geen last van.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:
Even een vraagje:
Ben ik nou de enige die last heeft van dat mijn box NOOIT uit stanby wil komen als hij meer dan een uur in stanby staat? Ben hier ook al over aan het klagen geweest bij tweak en die hebben me een nieuwe abox opgestuurd, maar precies hetzelfde vanochtend.. Hij gaat niet aan... Niet met een zender selecteren en niet met de power knop....
Maar was even benieuwd naar de ervaringen hier, voordat ze zo weer een mailtje van mij krijgen.... ;-)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hier ook, zelfs na de update. Inderdaad met geen mogelijkheid weer aan te krijgen behalve door fysiek uit/aan te zetten. an sich geen ramp, ware het niet dat je er pas aan denkt als je net zit..Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:
Even een vraagje:

Binnenkort 3 weken op vakantie, als het een beetje wil staat er dan een nieuwe update te wachten. En als het dan nog steeds niet werkt dan toch maar eens een nieuwe box laten komen.
Ik heb geen problemen meer met het aanzetten sinds : Zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:
Even een vraagje:
Misschien moeten we eens de versie van de Widges gaan vergelijken. Helaas kan ik nu niet voor je kijken vanavond wel.
Nu maar eens zien wanneer het over gaat.
PSN: proditaki specs
De verbinding is nog niet overgezet, dit gaat na 4 augustus gebeuren. (volgens een mail die ik heb gehad)
Exacte datum word nog gecommuniceerd...
Locatie Nijkerk...
[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 24-07-2014 11:58 ]
Zelfde hierRonnieB82 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:57:
Mijn glasvezelmodem is vorige week vervangen.
De verbinding is nog niet overgezet, dit gaat na 4 augustus gebeuren. (volgens een mail die ik heb gehad)
Exacte datum word nog gecommuniceerd...
Locatie Nijkerk...
Locatie Hilversum
+1Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:
Even een vraagje:
Erg vervelend en ik hoop dat ze het snel oplossen!
Apple en Joppiesaus all the way
Hier heb ik ook last van, grootste nadeel van het hele Sparq gebeuren is dat ik niet gewoon de box aan kan zetten om snel tv te kijken. Ik moet het eerst met de hand uitzetten (lampje rood) dan weer aanzetten en een aantal minuten wachten.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:39:
Even een vraagje:
Heel soms krijg ik de box met de afstandbediening uit standby, kan zappen. Echter geen beeld.
Het moest naar een postbus adres, want hier voor hebben ze geen antwoordnummer, alleen voor defecte apparatuur. Ik moest dus € 6,75 verzendkosten betalen, maar daar was ik het niet mee eens, want ik heb bij geen andere provider verzendkosten hoeven te betalen. Dit kon altijd gratis terug via een antwoordnummer. Ik kreeg bij Tweak na een hele discussie geen gelijk en heb toen maar € 6,75 betaald, omdat ik mijn borg wel terug wil.
Nu vandaag krijg ik dus deze mail:
Retoursinstructies apparatuur
Geachte klant,
Onlangs is uw abonnement bij Tweak beëindigd. Allereerst wil ik u hartelijk danken voor de tijd dat u klant bent geweest en het in ons gestelde vertrouwen. Het doet ons goed dat we u van dienst hebben mogen zijn en wij hopen dat u met een goed gevoel terug zult kijken op onze dienstverlening.
Dan nu de afwikkeling van uw abonnement. Uw verbinding is beëindigd per 1 juli. Dat betekent dat u tot die tijd gebruik heeft kunnen blijven maken van uw diensten. Bij deze willen wij u verzoeken de apparatuur van ons die u in bruikleen heeft kosteloos terug te sturen.
Onderstaand treft u aan welke apparatuur naar welk adres retour moet worden gezonden. Zodra de apparatuur door ons is ontvangen, zal uw borg worden terugbetaald.
LET OP: VERMELD BIJ UW RETOURZENDING ALTIJD UW KLANTNUMMER!!!
Apparatuur KPN:
* Alle TV-ontvangers van Motorola
* Alle modem / routers van het type Experiabox
Retouradres:
BNS Data Logistics
Retour Tweak
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen
Apparatuur Tweak:
* Alle TV-ontvangers van Amino
* Alle modem / routers van het type Packetforce
* Alle modem / routers van het type Zyxel
Retouradres:
Valadis / Tweak RMA
Antwoordnummer 2505
7255ZX Hengelo
Apparatuur die u mag houden:
* Het modem van het type Genexis
* De draadloze verbindingsset van het type TP-link of Devolo / KPN
Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben dan kunt u vanzelfsprekend altijd contact opnemen met onze servicedesk. Deze is op werkdagen bereikbaar van 9:00u tot 21:00u en in het weekend van 12:00u tot 20:00u. U kunt ons telefonisch bereiken op 0900-TWEAKHD (8932543) of per mail op info@tweak.nl.
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Productmanager
[ Voor 46% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-07-2014 15:08 ]
Hier hetzelfde, blij dat ik er weg ben!WhySoSerious? schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:
Ja er maar weer achteraan, zo gaat dat bij Tweak. Blij dat ik er weg ben!
Belachelijk dat er nu een antwoordnummer gebruikt mag worden voor retourzendingen.
Ik ben sinds 2 juni geen abonnee meer, heb deze week pas mijn borg retour ontvangen.
Nu nog steeds wachten op het abonnementsgeld wat ik teveel heb betaald over de periode 2 juni t/m 30 juni...
Jij heb ook zelf de verzendkosten betaald? Ik zit nog op mijn € 50 borg te wachten, zou eind deze maand worden overgemaakt. Ben benieuwdpoortvliet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:07:
[...]
Hier hetzelfde, blij dat ik er weg ben!![]()
Belachelijk dat er nu een antwoordnummer gebruikt mag worden voor retourzendingen.
Ik ben sinds 2 juni geen abonnee meer, heb deze week pas mijn borg retour ontvangen.
Nu nog steeds wachten op het abonnementsgeld wat ik teveel heb betaald van 2 juni t/m 30 juni...
[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-07-2014 15:18 ]
Dacht je echt dat't anders gaat bij andere providers??WhySoSerious? schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:
Het kan wel een geautomatiseerde mail zijn, toch is het slordig dat de klantensservice de hele tijd andere dingen verteld. Nu er maar weer achteraan, zo gaat dat bij Tweak. Blij dat ik er weg ben!
Ik heb ook vaak genoeg te horen gekregen dat ik de modem niet terug hoefde te sturen, want het was een verouderd model, werd toch niet meer gebruikt.
En mijn borg dan? Ja, jammer joh, die ben je kwijt want je modem is een verouderd model.
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 24-07-2014 15:12 ]
Verwijderd
Bij Ziggo is het modem ook in bruikleen, daar betaal je geen borg voor.JP1980 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
Alsof het bij andere providers anders gaat. Laat mij niet lachen. Zodra je vertrekkend bent hopen ze dat je wellicht vergeet je borg terug te claimen.
Raar dat je die opeens ook mag houden. Want die moet ook terug volgens de originele brief. Dit lijkt meer op de brief die ik kreeg om de spullen die onbruikbaar waren geworden door de migratie terug te sturen.Apparatuur die u mag houden:
* De draadloze verbindingsset van het type TP-link of Devolo / KPN
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 15:15 ]
Verwijderd
En daar leg je je bij neer?????Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:
[...]
Dacht je echt dat't anders gaat bij andere providers??
Ik heb ook vaak genoeg te horen gekregen dat ik de modem niet terug hoefde te sturen, want het was een verouderd model, werd toch niet meer gebruikt.
En mijn borg dan? Ja, jammer joh, die ben je kwijt want je modem is een verouderd model.
Als ik de sparql box beneden aansluit op de grote tv, krijg ik steeds een beeld die vastloopt met haperend geluid.
Als ik de sparql box op een veel kleinere tv aansluit, krijg ik hetzelfde verhaal, maar dan loopt ie minder erg vast.
Het ligt niet aan de kabels, want ik heb al meerdere kabels geprobeerd.
Dat zeg ik niet, maar jou verhaal had ik helemaal niet gepikt, dat jij er niet moeilijk overdoet moet je natuurlijk zelf weten.Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:
[...]
Dacht je echt dat't anders gaat bij andere providers??
Ja, heb het zelfs aangetekend verzonden, want bij Tweak weet je het maar nooit.WhySoSerious? schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:09:
[...]
Jij heb ook zelf de verzendkosten betaald? Ik zit nog op mijn € 50 borg te wachten, zou eind deze maand worden overgemaakt.
Dus € 8,05 betaald.
Uiteindelijk wel, aangezien als ik't opstuurde, het simpelweg retour werd gestuurd. En't was mijn schuld, want dan had ik maar een vernieuwde modem moeten aanvragen (a opnieuw borg, waarschijnlijk).
Ik wil alleen maar zeggen, dat Tweak echt niet uniek is in retoursturen via postbus/antwoordnummer verwarring, dat't zelfs nog veel erger kan.
HDMI vervangen (niet de ACTION kwaliteit)?respawn123 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:16:
Iemand die mij kan helpen? Aan tweak heb ik niks. Ze zeiden dat het probleem deze week wordt opgelost, maar daar heb ik geen vertrouwen in.
Als ik de sparql box beneden aansluit op de grote tv, krijg ik steeds een beeld die vastloopt met haperend geluid.
Als ik de sparql box op een veel kleinere tv aansluit, krijg ik hetzelfde verhaal, maar dan loopt ie minder erg vast.
Het ligt niet aan de kabels, want ik heb al meerdere kabels geprobeerd.
Binnen 5 min hing Cambrium aan de lijn, morgenochtend komen ze... ik hoop dat ik geen haperende sparql boxen en dat soort drama's tegemoet ga

Ik heb het idee dat ze die stiekem niet meer versturen, maar gewoon incasseren. De factuur van vorige maand (waar de nieuwe situatie gefacturrerd is, terwijl ik nog op glas groen zit
Goed zoek het verschil, hierbij het overzicht van de Systeminfo:Hans_18T schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:41:
[...]
Ik heb geen problemen meer met het aanzetten sinds : Zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Misschien moeten we eens de versie van de Widges gaan vergelijken. Helaas kan ik nu niet voor je kijken vanavond wel.
Firmware 2500.6451.14997.1
'PinCodeWidget' Versie: 1
'TvSettingsWidget' Versie: 2
'TextTVWidget' Versie: 41331
'Radio' Versie: 41331
'HdLauncherWidget' Versie: 5
'LockedChannels' Versie: 3
'ProfileChooser4Widget' Versie: 1
'MediaLibraryWidget' Versie: 5
'AuthorizationWidget' Versie: 3
'Favourites4Widget' Versie: 6
'VolumeWidget' Versie: 4
'CommonRevoWidget' Versie: 14
'RecordingWidget' Versie: 4
'VodWidget' Versie: 19
'MediaInfoWidget' Versie: 32
'Epg4Widget' Versie: 15
'MasterPincodeWidget' Versie: 3
'FirmwareUpdateWidget' Versie: 8
'DeviceLevelsWidget' Versie: 6
'Videoland' Versie: 3
'SystemWidget' Versie: 4
'ConfirmPopupWidget' Versie: 8
'HBO' Versie: 1
'Uitzending Gemist' Versie: 1
[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 24-07-2014 22:34 . Reden: Foutje vwb VolumeWidget, moest Versie 4 zijn ]
Heb hier gisteren over gemaild (zit ook nog op Glas Groen en kreeg al een rekening voor Sparql).vincitori schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:59:
Wat betreft facturen:
Ik heb het idee dat ze die stiekem niet meer versturen, maar gewoon incasseren. De factuur van vorige maand (waar de nieuwe situatie gefacturrerd is, terwijl ik nog op glas groen zit) heb ik ook niet gekregen en als ik bij de status van mijn facturen kijk, zie ik ook dat hij zowel niet verzonden als niet gemailed is
Binnen 2,5 uur kreeg ik de meest recente facturen doorgemaild met toelichting dat de facturen gecorrigeerd worden na de migratie (begin augustus) omdat ze dan de definitieve overgangsdatum weten.
Paar dagen geleden toen het vrij warm was, stotterde hij. De afgelopen dagen vrijwel probleemloos TV gekeken met 1 korte bevriezing van het beeld van 2 seconden, maar dat kan ook de uitzending zijn geweest.A3_h schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:45:
Is er iemand waar die sparql box wel gewoon naar behoren werkt? Wordt er namelijk een beetje verdrietig van hoe instabiel het boxje is..![]()
![]()
![]()
![]()
Bij mij was'ie in eerste instantie een beetje instabiel. Maar nu ik er een ventilator op heb gelegd, helemaal geen problemen meer gehad.A3_h schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:45:
Is er iemand waar die sparql box wel gewoon naar behoren werkt? Wordt er namelijk een beetje verdrietig van hoe instabiel het boxje is..![]()
![]()
![]()
![]()
Ik krijg idd het zelfde idee, zie dat ze vandaag hebben afgeboekt. Normaal kreeg ik ook altijd een factuur in de mail.vincitori schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:59:
Wat betreft facturen:
Ik heb het idee dat ze die stiekem niet meer versturen, maar gewoon incasseren. De factuur van vorige maand (waar de nieuwe situatie gefacturrerd is, terwijl ik nog op glas groen zit) heb ik ook niet gekregen en als ik bij de status van mijn facturen kijk, zie ik ook dat hij zowel niet verzonden als niet gemailed is
BNS Data Logistics
Retour Tweak
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen
Dit staat ook op de tracking bon.
Wie schetst m'n verbazing PostNL heeft de spulletjes bezorgd bij Antwoordnummer 42, 4100VP Culemborg.
Inmiddels een klacht bij PostNL ingedoend, maar hier zit je toch niet op te wachten.

Probeer dit eens:Infinion schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:02:
[...]
Hier heb ik ook last van, grootste nadeel van het hele Sparq gebeuren is dat ik niet gewoon de box aan kan zetten om snel tv te kijken. Ik moet het eerst met de hand uitzetten (lampje rood) dan weer aanzetten en een aantal minuten wachten.
Heel soms krijg ik de box met de afstandbediening uit standby, kan zappen. Echter geen beeld.
1. Druk op standby knop afstandsbediening
2. Druk na 2 sec nog een keer op de standby knop van de afstandsbediening
3. Wissel van zender met P +/-
Zo krijg ik mijn STB aan...
Heb al meerdere HDMI kabels geprobeerd die meegeleverd zijn door Tweak. Ook de kabel van de oude Animo die goed werkte. Helaas zonder succes.Hans_18T schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:41:
[...]
HDMI vervangen (niet de ACTION kwaliteit)?
Het is trouwens toch ook belachelijk dat het opstarten 30 seconden duurt, waarbij je het sparql logo ziet. En als ik hem uit doe met de afstandsbediening, blijft de standby knop groen.
Pc 4100 VB is in Culemborg, slecht handschrift soms?henkme schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:51:
Wie schetst m'n verbazing PostNL heeft de spulletjes bezorgd bij Antwoordnummer 42, 4100VP Culemborg.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Dan klopt of de postcode of de plaats niet in de communicatie van Tweak ;-)Speedy-Andre schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:54:
[...]
Pc 4100 VB is in Culemborg, slecht handschrift soms?
Zie: WhySoSerious? in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Op het adres van mijn moeder sinds vorige week maandag over. Vanaf het eerste moment geen internet, telefoon en TV. Hebben ze me moeder telefonisch aangeraden het glasvezelmodem van de muur af te halen. Je snap het natuurlijk al glasvezel gebroken. Hiervoor is ondertussen een monteur langs geweest echter werkt TV en telefonie nog steeds niet.
TV waren volgens de helpdesk allemaal bekende problemen. Zo werken de volgende zaken niet :
- opnemen
- geen full HD beeld maar 720P
- teletekst
Ze konden alleen de opname functie crediteren. Dat je echter een duurder abbo moet nemen voor deze functie dat was mijn probleem. Dan moest ik mailen voor een downgrade. Hoe krijg je het verzonnen.
Telefonie mocht ik gewoon blijven betalen inclusief de kosten van het doorschakelen om bereikbaar te blijven.
Hoe zijn hier de ervaringen van mensen m.b.t. geld terug en/of kortingen vanwege het slecht functioneren? Praat altijd makkelijker als je weet wat voor een kortingen andere mensen hebben
In mijn geval nu 5 euro korting voor niet werken opname functie.
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W
Bij mij heb ik 1 verschil : VolumeWidget' Versie: 4 ipv 6.Hans_18T schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Goed zoek het verschil, hierbij het overzicht van de Systeminfo:
'VolumeWidget' Versie: 6
Ik heb nogmaals gekeken, ik heb inderdaad ook versie 4. Typo sorryJan Driebeen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:51:
[...]
Bij mij heb ik 1 verschil : VolumeWidget' Versie: 4 ipv 6.

Heb je de update geinstalleerd? http://www.tweak.nl/aankondigingen.html Na deze 17 juli update werkt het bij mij feilloos op alle 3 STB's.snarf schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:20:
[...]
Probeer dit eens:
1. Druk op standby knop afstandsbediening
2. Druk na 2 sec nog een keer op de standby knop van de afstandsbediening
3. Wissel van zender met P +/-
Zo krijg ik mijn STB aan...
En internet werkt wel?MrNOnamE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:21:
Hiervoor is ondertussen een monteur langs geweest echter werkt TV en telefonie nog steeds niet.
Getypt.!!!Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:11:
[...]
Dan klopt of de postcode of de plaats niet in de communicatie van Tweak ;-)
Zie: WhySoSerious? in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Lag dus niet aan m'n handschrift. En ook niet aan Tweak.
Eerder aan de bril van de medewerker bij PostNL.
Verwijderd
Overal op google komt je 4100 VP nummer nr 42 tegen inderdaad als het adres waar modems naar toe moeten in Vianen. De 41xx reeks wordt wel gedeeld ook met Culemborg, maar dat zou toch goed moeten gaan. Postcode + (huis)nummer is uniek.henkme schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:19:
[...]
Getypt.!!!
Lag dus niet aan m'n handschrift. En ook niet aan Tweak.
Eerder aan de bril van de medewerker bij PostNL.
Laten we allemaal een fan kopen en die op de al lelijke sparql box leggenFiresphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:19:
[...]
Bij mij was'ie in eerste instantie een beetje instabiel. Maar nu ik er een ventilator op heb gelegd, helemaal geen problemen meer gehad.
Dat soort onzin zou ik nooit accepteren.
Verwijderd
Tweak laat in deze periode haar ware kleuren zien, ze hebben niet het beste met hun klanten voor.
Mijn advies, mijd Tweak. Dit bedrijf handelt niet met fatsoen. Het is ronduit amateuristisch. De helpdesk onbereikbaar, antwoorden op emails copy paste zonder de vragen echt te beantwoorden. Tv werkt niet goed, de meeste hier vinden het blijkbaar acceptabel. Ik niet, tv moet gewoon werken en dat doet het po dit moment niet. Iedere avond wel haperingen, zowel beeld als geluid. Klachten worden niet serius genomen en van enige coulance is geen enkele sprake.
Tweak heeft al haar krediet in de afgelopen maand verspeeld. Ik ga naar XS4ALL, helaas houdt Tweak zich aan mijn conttact ondanks de geleverde bagger. Ik betaal liever wat meer voor een bereikbare helpdesk en technologie wat gewoon werkt.
Nogmaals, mijd Tweak!!!!!!!!!!!! Low budget alles, van stb tot helpdesk, maar wel normale prijzen vragen EN factureren ondanks dat het niet 100% werkt. Nee mensen, trap er niet in!!!!!!!!
Bedankt voor het advies! Maar die afweging ga ik lekker zelf maken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:56:
Het is een grote bende bij Tweak, service is ver te zoeken en op dezelfde vragen krijg ik steeds verschillende antwoorden vanuit de servicedesk.
Tweak laat in deze periode haar ware kleuren zien, ze hebben niet het beste met hun klanten voor.
Mijn advies, mijd Tweak. Dit bedrijf handelt niet met fatsoen. Het is ronduit amateuristisch. De helpdesk onbereikbaar, antwoorden op emails copy paste zonder de vragen echt te beantwoorden. Tv werkt niet goed, de meeste hier vinden het blijkbaar acceptabel. Ik niet, tv moet gewoon werken en dat doet het po dit moment niet. Iedere avond wel haperingen, zowel beeld als geluid. Klachten worden niet serius genomen en van enige coulance is geen enkele sprake.
Tweak heeft al haar krediet in de afgelopen maand verspeeld. Ik ga naar XS4ALL, helaas houdt Tweak zich aan mijn conttact ondanks de geleverde bagger. Ik betaal liever wat meer voor een bereikbare helpdesk en technologie wat gewoon werkt.
Nogmaals, mijd Tweak!!!!!!!!!!!! Low budget alles, van stb tot helpdesk, maar wel normale prijzen vragen EN factureren ondanks dat het niet 100% werkt. Nee mensen, trap er niet in!!!!!!!!
Ik heb hetzelfde staan, met 1 uitzondering. Al vermoed ik dat je (Hans_18T) er misschien 1tje overgeslagen hebt?Hans_18T schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Goed zoek het verschil, hierbij het overzicht van de Systeminfo:
'TvSettingsWidget' Versie: 2
'TextTVWidget' Versie: 41331
'Radio' Versie: 41331
'HdLauncherWidget' Versie: 5
'LockedChannels' Versie: 3
'VolumeWidget' Versie: 4
'RecordingWidget' Versie: 4
'VodWidget' Versie: 19
'MediaInfoWidget' Versie: 32
'Epg4Widget' Versie: 15
'MasterPincodeWidget' Versie: 3
'FirmwareUpdateWidget' Versie: 8
'DeviceLevelsWidget' Versie: 6
'Videoland' Versie: 3
'SystemWidget' Versie: 4
'ConfirmPopupWidget' Versie: 8
'HBO' Versie: 1
'Uitzending Gemist' Versie: 1
'DeviceLevelsWidget' Versie 6
[ Voor 26% gewijzigd door Alphalorne op 25-07-2014 09:02 ]
DoeiVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:56:
Het is een grote bende bij Tweak, service is ver te zoeken en op dezelfde vragen krijg ik steeds verschillende antwoorden vanuit de servicedesk.

Voor als je het nog niet wist: Mensen kunnen op dit forum heel goed voor zichzelf afwegingen maken waarom ze ergens wel of niet gaan.
Uitspraken als "trap er niet in!!!" en "niet doen!!!!" zijn op sommige soorten andere sites misschien beter op hun plek.
Het mag nu misschien een klerezooi zijn (mede dank zij het moederbedrijf van de provider waar jij straks heen gaat) maar straks als alles stabiel loopt en afhankelijk van waar je woont heb je een tv-beeld dat superieur is aan de ADSL-streams die bij XS4ALL voor tv geleverd worden.
Overigens: Hoe lang ben je nu klant? Als dat pas net is (enkele weken), dan zal je ze eerst schriftelijk in gebreke moeten stellen met een redelijke en gespecificeerde termijn die je ze geeft om de problemen op te lossen. Daarna heb je recht op ontbinding van het contract.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
'DeviceLevelsWidget' Versie: 6 Staat er toch in, of heb ik wat anders overgeslagen?Alphalorne schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:52:
[...]
Ik heb hetzelfde staan, met 1 uitzondering. Al vermoed ik dat je (Hans_18T) er misschien 1tje overgeslagen hebt?
'DeviceLevelsWidget' Versie 6
Tja maar vooralsnog betaal ik meer en is mijn beeldkwaliteit erop achteruit gegaan. En het had toch ook wel wat hoor, kastje met een afstandsbediening aan kunnen zetten (en een afstandsbediening die ook mijn tv kan inschakelen, etc).eymey schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:10:
[...]
Doei![]()
Voor als je het nog niet wist: Mensen kunnen op dit forum heel goed voor zichzelf afwegingen maken waarom ze ergens wel of niet gaan.
Uitspraken als "trap er niet in!!!" en "niet doen!!!!" zijn op sommige soorten andere sites misschien beter op hun plek.
Het mag nu misschien een klerezooi zijn (mede dank zij het moederbedrijf van de provider waar jij straks heen gaat) maar straks als alles stabiel loopt en afhankelijk van waar je woont heb je een tv-beeld dat superieur is aan de ADSL-streams die bij XS4ALL voor tv geleverd worden.
Overigens: Hoe lang ben je nu klant? Als dat pas net is (enkele weken), dan zal je ze eerst schriftelijk in gebreke moeten stellen met een redelijke en gespecificeerde termijn die je ze geeft om de problemen op te lossen. Daarna heb je recht op ontbinding van het contract.
Ik ben het met je eens dat het niet echt een reactie voor tweakers was, maar ik moet toch ook zeggen dat ik het onwaarschijnlijk acht dat op mijn volgende adres tweak komt. (Enige reden waarom ik het nog zou overwegen is hun lage tarieven voor bellen naar het buitenland icm familie in het buitenland).
(Om een vergelijk te trekken, een auto koop je ook met een stuur. Als het stuur er niet inzit ga je ook terug met een klacht om het te verhelpen. Anders betaal je niet het volledige bedrag)
Helaas blijkt dat er beloftes gedaan worden (via mail maar ook op de sparql site) waar ze op dit moment niet aan kunnen voldoen. Daarnaast een servicedesk die inderdaad aan copy-paste doet en niets zeggende mails stuurt op concrete vragen.
Ik geloof wel degelijk in sparql en tweak, maar het is wel tenenkrommend dat er een product de markt op gegooid wordt wat gewoon niet klaar is. En dat is jammer. Ik kan dus het commentaar van knurft32 op zich wel begrijpen (dat het niet kies is op tweakers is wat anders!!!).
Er zou op zijn minst een vorm van compensatie moeten komen voor mensen die in aanraking zijn gekomen met alle problemen.
Verwijderd
Verwijderd
Zo werkt dat bij mij niet, ik verwacht te krijgen waarvoor ik betaal. Ik wens iedereen die dezelfde problemen ala mij ervaart veel sterkte met deze amateuristische toko.
Nogmaals ik raad Tweak iedereen af, blijf er weg.
veel success om terug te gaan met een auto zonder stuur. Knap dat je hem uberhaupt heb durven meenemenmikemm schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:47:
Ik heb me tot nu toe nog niet gemengd in enige vorm positief of negatief commentaar, maar wat mij wel degelijk verbaast is dat bij het aangaan van een abonnement bij Sparql, ik er vanuit ga dat het een product is wat klopt en compleet is.
(Om een vergelijk te trekken, een auto koop je ook met een stuur. Als het stuur er niet inzit ga je ook terug met een klacht om het te verhelpen. Anders betaal je niet het volledige bedrag)
Yep een groot excuus zou inderdaad wel op zijn plaats zijn. Deze stilte is echt dramatisch welke communicatie expert ze daar hebben weet ik niet. Het zou best eens die Iraakse persvoorlichter kunnen zijn.Helaas blijkt dat er beloftes gedaan worden (via mail maar ook op de sparql site) waar ze op dit moment niet aan kunnen voldoen. Daarnaast een servicedesk die inderdaad aan copy-paste doet en niets zeggende mails stuurt op concrete vragen.
Ik geloof wel degelijk in sparql en tweak, maar het is wel tenenkrommend dat er een product de markt op gegooid wordt wat gewoon niet klaar is. En dat is jammer. Ik kan dus het commentaar van knurft32 op zich wel begrijpen (dat het niet kies is op tweakers is wat anders!!!).
Er zou op zijn minst een vorm van compensatie moeten komen voor mensen die in aanraking zijn gekomen met alle problemen.
Heb ooit een nieuwe auto gehad waarbij 1 van de weinige dingen die goed functioneerde het stuur was. Verder een autodealer die bijna alles ontkende. Dat doet Tweak in elk geval nog niet. Wil het ook allemaal niet goedpraten. Maar je analogie gaat niet op. Als je een nieuwe auto koopt is er redelijke kans dat er dingen aan mankeren als het een net geïntroduceerd model is.mikemm schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:47:
Ik heb me tot nu toe nog niet gemengd in enige vorm positief of negatief commentaar, maar wat mij wel degelijk verbaast is dat bij het aangaan van een abonnement bij Sparql, ik er vanuit ga dat het een product is wat klopt en compleet is.
Helaas blijkt dat er beloftes gedaan worden (via mail maar ook op de sparql site) waar ze op dit moment niet aan kunnen voldoen. Daarnaast een servicedesk die inderdaad aan copy-paste doet en niets zeggende mails stuurt op concrete vragen.
Sorry ben ik niet met je eens. Zat hiervoor bij ziggo. En ben bijna 3 jaar bezig geweest om internet en tv goed te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:56:
knip
Even geheugen opfrissen toen casema athome en .... ziggo werd. Hoelang heeft dat wel niet geduurt voordat alles goed werkte.
Ja er gaat een hoop mis, ook bij mij. Ja er zijn dingen gebeurt waar ik niet blij van werd. Maar afgelopen dinsdag ging de ip lease vernieuwen mis. En ik kreeg geen nieuwe ip adres meer. De tweak helpdesk heeft +/- 30 minuten bij mij aan de lijn gehangen om te helpen voor een oplossingen. Ergens in het netwerk waren diverse vertragingen wat bij mij in de wijkcentrale moet zitten. Nieuwe aanleg,
Als de des betreffende medewerker er niet uit kwam, dan hield hij ruggespraak met een collega. Tot 3 keer aan toe. Toen ik ophing had ik weer een goed werkende verbinding.
Ik heb nu ongeveer 2 weken glasvezel 50/50. Ik heb ook nog een werkende ziggo verbinding 90/9
Glasvezel: sneller webbrowsen. adres intikken op enter klikken en pagina is binnen.
Telefonie werkt perfect zonder echo of vertragingen.
Gelijk maximale downloadsnelheid
Kabel. Adres intikken effe wachten en pagina laad.
Telefonie via voip echo en slechte verbindingen
Ziggo duurt even voordat ik de maximale downloadsnelheid haal. Ik haal hem wel.
Ziggo zegt standaard licht aan uw bekabeling. Komen er monteurs kijken. O u heeft hele goede kabels beter als de onze.
Buurman zelfde problemen. Ik heb modem in bridge staa n hij niet.
edit: dit is in het kort. als ik alles goed uit tik dan heb je zo een hele pagina vol.
[ Voor 5% gewijzigd door TurboTon1973 op 25-07-2014 10:53 ]
En over hogere maandbedrag ondanks niet opgeleverde diensten:quote: TweakDe reden dat u deze facturen niet ontvangen heeft komen voort uit het feit dat er een overstap gemaakt is op SEPA overboekingen.
Helaas hebben een aantal klanten (waaronder u) helaas de meest recente facturen niet ontvangen.
Deze stuur ik u nogmaals per mail toe.
quote: TweakDe dienst wordt volledig geïncasseerd omdat de problemen die u ervaart te maken hebben met de opstartproblemen waar Sparql mee te kampen heeft.
Helaas is het bij elk nieuw product zo dat dit de nodige kinderziektes met zich mee brengt. Onze excuses hiervoor.
Wij werken uiteraard met man en macht aan nieuwe oplossingen voor bestaande problemen.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik betaal al wel voor de nieuwe dienstverlening, maar ben nog niet over op het nieuwe platform. Zou op 23 juni overgaan en nu wordt het een nog op te geven datum na 4 augustus. Ik heb inmiddels wel voor Sparql betaald, maar krijg dat gecompenseerd aldus de toezegging per mail.Mappy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:09:
[...]
En over hogere maandbedrag ondanks niet opgeleverde diensten:
[...]
Die toezegging heb ik ook ,hier is ook nog niets opgeleverd, maar Tweak kennende hebben ze straks wel een smoesje om hier onderuit te komen. Zoiets als dat het als gratis op de factuur staat en je betaald voor internet, wat het gewoon deed. Houd m'n hart vastbvsteyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:11:
[...]
Ik betaal al wel voor de nieuwe dienstverlening, maar ben nog niet over op het nieuwe platform. Zou op 23 juni overgaan en nu wordt het een nog op te geven datum na 4 augustus. Ik heb inmiddels wel voor Sparql betaald, maar krijg dat gecompenseerd aldus de toezegging per mail.
PSN: proditaki specs
Verwijderd
Ik kan de frustratie begrijpen, maar waar moet je naar toe? KPN pikt steeds meer in, xs4all is KPN, Telfort is van of de KPN zit er achter.eymey schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:10:
[...]
Doei![]()
Waar het om gaat is een goed werkende verbinding, tv ontvangst e.d.
Ik heb o.a. via mijn werk ervaring met xs4all, we zaten daar al met adsl,, even intern overstappen naar glasvezel werd drama, elke stap van het "proces" ging mis. Van het leveren van het modem, tot het aansluiten en het werkend krijgen. Vervolgens zit je met een fritzbox 7340 die niet deugd, en uiteindelijk is vervangen door de 7390. Dan UPC met het horizon geval, dat hebben ze zelf opgegeven lijkt het wel, heb je een internet probleem, ze kijken er even naar en vervolgens krijg je een nieuw modem.
Nu zit ik voor mijn huidige werk, bij de KPN, dat ging al mis met de experia box V8, die werd wel snel vervangen door de v9, ben vervolgens een paar weken bezig geweest om de snelheid op een redelijk niveau te krijgen (adsl) Is uiteindelijk kosteloos opgelost.(beloofde snelheid werd totaal niet gehaald)
Als het werkt heb je je provider niet nodig, storingen komen niet veel meer voor.
Maar er gaat overal wel eens wat mis, en er wordt nogal eens geëxperimenteerd met nieuwe apparatuur.
wat niet altijd even succesvol is.
Internet werkt hier goed, tv en telefoon ook., tv heb ik eigenlijk maar een dagen problemen mee gehad, daarna niet of nauwelijks, nu hopen dat ze de rest van de problemen snel opgelost krijgen. Het scheelt natuurlijk ook dat ik nu 9 euro goedkoper uit ben, ruim 3x sneller internet heb en HBO erbij heb gekregen, ik twijfelde ook over overstappen maar zag op tegen het overstap gedoe, wat voor apparatuur je krijgt hoelang zit je zonder internet etc. Het is nu afwachten wat het wordt met sparql, hopelijk krijgen ze voor elkaar wat ze beloofd hebben, en zo niet dan is het afwachten met wat voor oplossing ze komen..
Persoonlijk vind ik nu de dienstverlening van telefoon & internet perfect en TV acceptabel. We zullen zien waar we over een maandje staan maar vooruitgang is te verwachten bij de TV.
Verwijderd
Wat is er precies "nieuw" aan dan?JP1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:36:
Zo is het. Tweak brengt tenminste iets nieuws.
Ze brengen een alternatief, dat is alles.
Hardware / software / programmering en in Almere & Enschede en waarschijnlijk in de toekomst meer plaatsen betere streams.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Wat is er precies "nieuw" aan dan?
Ze brengen een alternatief, dat is alles.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is niet nieuw, dat is gewoon nog een keer hetzelfde trucje maar dan van een andere partij.JP1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:39:
[...]
Hardware / software / programmering en in Almere & Enschede en waarschijnlijk in de toekomst meer plaatsen betere streams.
Nieuw is niet per se beter. Bedrijven komen keer op keer met "nieuwe"dingen die feitelijk allang bestaan. Meestal is het nieuwe beperkt tot meer controle over de techniek door de bedrijven.JP1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:36:
Zo is het. Tweak brengt tenminste iets nieuws. En ja je weet wat er gebeurd als je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Voorheen waren er wat betreft glas TV maar 2 smaken.
Wegens de DRM is het verkrijgen van tv met spaql op 3 kamers in huis een dure grap geworden, daar waar je voorheen met glas blauw gewoon kabeltje hoefde te leggen.
Zo kwam Ziggo ook met een app waarmee je op je mobiel toch bereikbaar bent op je vaste nummer. Wauw! Moest je wel een Android-device hebben, en dan nog worden maar twee fabrikanten ondersteunt, en werkt het alleen op WLAN. 6 jaar geleden had mijn N95 out-of-the-box ondersteuning voor SIP VoIP waarmee ik gewoon via een willekeurige dataverbinding (die snel genoeg was, ofc) kon bellen en gebeld worden op vast nummer van een door mij gekozen provider, naadloos geïntegreerd in het toestel. Voor de een is dat ziggo-projectje wellicht nieuw, in mijn ogen is het een totale farce.
Ik zeg niet dat nieuw altijd beter is. In elk geval niet voor iedereen. Maar de keuzevrijheid is wel groter waardoor je a.d.v. je behoefte een keus kan maken. Bovendien stimuleert het marktwerking als je je moet onderscheiden op je product. Als de ene partij functionaliteit bied, zal de ander ook z'n best doen vergelijkbare functionaliteit te bieden.Fuzzillogic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:15:
[...]
Nieuw is niet per se beter. Bedrijven komen keer op keer met "nieuwe"dingen die feitelijk allang bestaan. Meestal is het nieuwe beperkt tot meer controle over de techniek door de bedrijven.
Wegens de DRM is het verkrijgen van tv met spaql op 3 kamers in huis een dure grap geworden, daar waar je voorheen met glas blauw gewoon kabeltje hoefde te leggen.
Zo kwam Ziggo ook met een app waarmee je op je mobiel toch bereikbaar bent op je vaste nummer. Wauw! Moest je wel een Android-device hebben, en dan nog worden maar twee fabrikanten ondersteunt, en werkt het alleen op WLAN. 6 jaar geleden had mijn N95 out-of-the-box ondersteuning voor SIP VoIP waarmee ik gewoon via een willekeurige dataverbinding (die snel genoeg was, ofc) kon bellen en gebeld worden op vast nummer van een door mij gekozen provider, naadloos geïntegreerd in het toestel. Voor de een is dat ziggo-projectje wellicht nieuw, in mijn ogen is het een totale farce.
Het nodig hebben van een STB voor digitale TV irriteert mij al jaren maar er zijn weinig goede opties die dat overbodig maken.
Dat heeft niks met DRM te maken maar alles met techniek. Met blauw een kabeltje leggen kon ook alleen maar met de analoge/DVB-c signaal. Tweak levert nu alleen nog IPTV en dat kan je gewoon met een switch verdelen.Dan heb je echter wel op elke kamer een decoder nodig ja. Dat goldt natuurlijk ook al voor DVB-c alleen hebben veel TV's dat dan al ingebouwd tegenwoordig.Fuzzillogic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:15:
[...]
Nieuw is niet per se beter. Bedrijven komen keer op keer met "nieuwe"dingen die feitelijk allang bestaan. Meestal is het nieuwe beperkt tot meer controle over de techniek door de bedrijven.
En Tweak vragen om in het nieuw pakket ook maar even DVB-C te leveren is een onmogelijk dure opgave.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb overigens nog steeds tv. Maar niet van spaql.
[ Voor 24% gewijzigd door Fuzzillogic op 25-07-2014 14:19 ]
Verwijderd
Dat betwijfel ik ten zeerste. Blauw was WGDO was onversleutelde streams was htpc mogelijkheid. Dus iptv op je htpc.Barre73 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:36:
[...]
Dat heeft niks met DRM te maken maar alles met techniek. Met blauw een kabeltje leggen kon ook alleen maar met de analoge/DVB-c signaal.
[...]
En nu dus niet meer, vanwege DRM / Verimatrix (wat uiteindelijk op blauw ook hoogstwaarschijnlijk was gebeurd overigens).
Je zegt het zelf eigenlijk al hé. Je begrijpt niet dat Tweak de keus van deze wijzing heeft gemaakt. Dan blijft over de optie dat er eigenlijk helemaal geen (reële) keus was. Het is niet een heel erg raar verhaal, KPN staat wel vaker in de spotlights door vermeend machts(mis/ge)bruik.DanielAlm schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:14:
Opnieuw een alleraardigste medewerker aan de telefoon en weer opnieuw geconfronteerd met het ontbreken van updates en dat ik niet kan begrijpen waarom Tweak ervoor kiest de afgrond in te gaan nu velen al hebben aangegeven op te stappen of dit al gedaan hebben. Vervolgens een heel verhaal over de boze KPN die het contract heeft opgezegd en de arme Tweak die binnen een half haar een eigen tv platform in de lucht moest zien te krijgen. Allemaal goed en wel maar ik heb nu een factuur van wtf €140 voor de twee en een halve maand met een tv dienst die absoluut niet voldoet en dus geen compensatie. Kortom ik heb aangegeven dat ik overweeg weg te gaan en dat ik verwacht dat ze heel snel de boel op orde hebben.
Wat is er trouwens nog wat niet voldoet aan de TV? Hoor weinig echt serieuze klachten op dit moment.
Uiteraard. Ook met de nieuwe firmware is dit bij mij nog nodig.Hans_18T schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:30:
[...]
Heb je de update geinstalleerd? http://www.tweak.nl/aankondigingen.html Na deze 17 juli update werkt het bij mij feilloos op alle 3 STB's.
Naast het feit dat ik op 26 juni over zou gaan en nu nog niet over ben en het lijstje dat in je signature vemeld staat ( https://github.com/NovapaX/sparqltv/issues ):JP1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:23:
[...]
Wat is er trouwens nog wat niet voldoet aan de TV? Hoor weinig echt serieuze klachten op dit moment.
- Opneemfunctie die niet werkt
- Second screen app, die ondanks de bekende 2 weken aankondiging, nog niet beschikbaar is (vrees met grote vrezen voor de kwaliteit van deze app....)
Wat ik bij de Radio knop nog even wil toevoegen: Er is een workaround, maar dan moet je wel je TV aanzetten

Alles bij elkaar denk ik toch wel serieus genoeg......
[ Voor 11% gewijzigd door vincitori op 25-07-2014 14:41 ]
Die van mij is ook afgeleverd in Culemborg volgens de barcode. Maar Vianen en Culemborg liggen bij elkaar in de buurt. Zal wel goed komen?Speedy-Andre schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:54:
[...]
Pc 4100 VB is in Culemborg, slecht handschrift soms?
Reactie van PostNL zie beneden:
"Ik vind het erg vervelend dat uw pakket niet correct is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.
Wij hebben met BNS Data Logistics Retour Tweak de afspraak dat zij uw vraag kunnen beantwoorden."
Wat een gedoe om de borg terug te krijgen.
Als ik dit allemaal van tevoren had geweten dan had ik de spulletjes op Marktplaats gezet.
Telkens als ik m'n TV aan zet (al zitten er twee dagen tussen) dan geeft deze al meteen 720p aan terwijl de box nog in "standby" staat. Dat is volgens mij ook de rede dat het lampje groen blijft branden. Ze zetten helemaal niets in standby, ze zetten het beeld en geluid gewoon uit.
Iemand met een stroommeter die eens wil checken hoeveel het toestel in standby verbruikt?
https://www.avl.nl/
Verwijderd
Wie zegt dat je je borg niet terug krijgt dan?henkme schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:42:
Klacht bij PostNL ingediend bij PostNL over verkeerde bezorging van het moden/TV ontvangers.
Reactie van PostNL zie beneden:
"Ik vind het erg vervelend dat uw pakket niet correct is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.
Wij hebben met BNS Data Logistics Retour Tweak de afspraak dat zij uw vraag kunnen beantwoorden."
Wat een gedoe om de borg terug te krijgen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik dit allemaal van tevoren had geweten dan had ik de spulletjes op Marktplaats gezet.
Persoonlijk vind ik het erg overdreven om dat onder 'serieuze' problemen te categoriseren. Maar goed je bent vrij om je eigen maat te hanteren.
Dit topic is gesloten.