Chimera666 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:45:
[...]
Dan vind ik eerlijk gezegd een belachelijk argument... als ik mijn probleemloze auto naar de garage breng en ik krijg hem met allerlei problemen terug, dat vind ik dat ook prutsers, maar ik kan het zeker niet beter. Die mensen worden betaald voor een dienst, dan hoef ik het zeker niet beter te kunnen als ze die beloofde dienst niet op een aanvaardbaar niveau blijken te kunnen leveren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel "normale consumenten" het onacceptabel vinden om een TV dienst geleverd te krijgen die zoveel tekortkomingen laat zien. Zeker omdat dit door de leverancier van dat product niet vantevoren gemeld is als een "experimentele dienst". Hoewel ik inderdaad verwacht had dat men hier op Tweakers wel iets coulanter zou zijn (omdat we nu eenmaal wat meer verstand hebben van de problemen met de techniek die er achter allemaal ingeregeld moet worden dan de "gemiddelde consument").
Overigens heb ik er zelf al helemaal nauwelijks problemen mee, als ik een paar uur per week TV uitzendingen kijk (live sport met name) is het veel, mijn tijd achter het de TV besteed ik meer aan series die ik van mijn mediaplayer afspeel. Maar voor een gemiddeld gezin kan ik me de frustratie met dit product goed voorstellen.
Hoe je het ook wend of keert, hoe "domme consument" iemand ook kan zijn, je vergelijking gaat niet op.
Wat je doet, is je levert je auto in, en krijgt een splinternieuw "amper van de productielijn afgerold" model er voor in de plaats.
Want dat is wat er gebeurd. En dan kun je wel zeggen "Mijn vorige auto had geen rammelende uitlaat", als jij akkoord bent gegaan met de nieuwe auto, doet dat er dus niet toe.
En zoals ik al een heel aantal keer heb aangegeven, de communicatie vanuit Tweak is op z'n zachtst gezegd karig.
En ook al eerder genoemd, ik ondervind geen problemen, hoewel ik hier dus noodgrepen voor heb moeten toepassen.
En, ook al genoemd, als software developer, heb ik iets meer geduld met een startup fase, omdat ik weet dat dat nooit 100% goed gaat.
En wederom, ik kan Tweak niet betrappen op "liegen" of "prutsen" en wat al niet meer langs is gekomen. Ik betrap ze alleen op een grote mate van onvoorbereidheid. Er is blijkbaar geen calamiteitenplan geweest voor de uitrol van het nieuwe platform.
Is Tweak in gebreke gebleven? Tot op dit moment, deels wel. Bijvoorbeeld de "overal kijken op je tablet of smartphone", is ondertussen al ruim anderhalve maand "over twee weken staat'ie in de store"
Kun je ze dat kwalijk nemen? Deels wel, er is wat dat betreft ook een testfase, plus natuurlijk de periode tot het wordt toegelaten tot de store, maar dat ligt echt bij de store-eigenaar dus.
Of bijvoorbeeld het omzetten. Dit bleek lang zo soepel niet te gaan, als ze hadden verwacht.
Verwijtbaar? Absoluut.
Oplossing van Tweak was echter, vol de rem er op en wachten tot het wel goed werkt, en dan weer verder gaan, daar kun je niet van zeggen dat ze in gebreke zijn gebleven, ze hebben namelijk hun best gedaan alles daaromtrend zo goed mogelijk op te lossen.
Dan betreffende bijvoorbeeld Vodafone. Waar dacht je dat die hun streams vandaan halen? En wat als die ook definitief eindigt? Ga je dan weer overstappen omdat Vodafone de boel niet goed op orde krijgt (ik zie het persoonlijk zo gebeuren, maar dat terzijde), of is Vodafone ineens de heilige graal, en mogen ze hetzelfde "flikken" als wat Tweak nu doet?
tl;dr
Ik ben tevreden, ik heb geen issues zoals genoemd. Heb je ze wel, ga naar KPN, dat is de enige waar je 100% zeker
niet genaait wordt.