BlackSmokey schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:52:
Ook ik zal maar even kort mijn ervaringen/gedachtes uiten over de wijze waarop Tweak met deze migratie om gaat.
Allereerst snap ik niet wie het in zijn hoofd haalt om tijdens een groot mediaevent (WK-voetbal) en midden in de vakantieperiode een grote migratie te beginnen waarbij het noodzakelijk is dat de bewoners thuis zijn voor het in ontvangst nemen van nieuwe apparatuur of monteurs.
Dat was de KPN. Die hebben de termijn gesteld dat iedereen per 1 juli over moest zijn en dat op dat moment de streams vanuit de KPN zouden stoppen (dit is inmiddels al wel verschoven naar 1 september geloof ik a.d.h.v. alle lopende problemen).
Na veel gezeur te hebben gehad (toentertijd bij KPN Glasvezel) was bij ons thuis al een andere Genexis geplaatst. Ik heb Tweak hiervan op de hoogte gebracht en de vraag gesteld waarvoor de monteur langskomt (ik had nog kleine hoop op een andere baseplate zodat ik gewoon een Vigor 1000Vn had kunnen aanschaffen, maar helaas....). Ik kreeg als antwoord dat hij de Genexis kwam vervangen. De monteur kwam langs, deed de meterkast open, en draaide zich weer om: "U heeft al een nieuw model hangen, Tot ziens". Dit ondanks dat ik Tweak hiervoor had benaderd....
Die informatie krijgen ze aangeleverd van de glas-provider. Ook bij mij was er al een goede geplaatst. Nou, zonde van de tijd, maar ik heb er geen last van.
Dat is niet iets waar Tweak veel aan kan doen. Ze kunnen beter een monteur een huis teveel laten bezoeken dan 1 te weinig.
Ze waren bij ons ook "vergeten" de apparatuur op de sturen. Op de dag van de migratie kregen wij de spullen. Tweak ging er doodleuk vanuit dat er op een doordeweekse dag vast wel iemand thuis zou zijn. Nee Tweak, wij werken allemaal!! De postbode heeft de halve straat moeten doorwerken om ergens het pakketje te kunnen dumpen. Na veel pogingen eindelijk de HD aan de lijn gehad. Duidelijk aangegeven dat deze werkwijze niet goed is en dat als ik geen verbinding heb omdat zij het pakket niet kunnen afgeven ik de betalingen stop. Het enige wat de Hd kon zeggen: "Meneer ik wil u er wel op wijzen dat als u de betaling stopt dit ook gevolgen heeft voor uw dienstverlening" Zucht gast, alsof ik die nog had....
Dat is niet handig nee.
Pakketje bij de buren opgehaald en toen ging het gezeik verder: geen telefonie, rampenbox genaamd Sparql en een compleet onbereikbare helpdesk. Tot mijn grote verbazing heeft Tweak nog steeds een Que-rule bij haar Helpdesk. Maximaal 5 personen in de wachtrij, een regel die gezien hun kwaliteit van afgeleverde werk en de vele vragen die dat oproept onacceptabel is.
Eens. En de queue-rule hoeft niet eens aangepast te worden als de informatievoorziening via de website beter is. Dan kun je in ieder geval je problemen genoemd zien met een status.
De periode daarna geregeld per mail contact gehad. Na vele duizenden excuses en sorry's later nog steeds geen fatsoenlijke oplossing. Vorige week dan eindelijk de eerste stap: een nieuwe firmware. Maar ook in deze firmware hebben ze weer de nodige problemen laten liggen: hoe moeilijk is het nou om de radio-knop mee te programmeren????? Dat je problemen ondervind doordat er ineens een paar duizend boxen zijn aangesloten in plaats van enkele boxen in je testomgeving kan ik begrijpen. Maar die gasten zijn simpelweg de radio-knop gewoon vergeten. Een oplossing is ver weg en als antwoord wanneer de problemen worden opgelost krijg ik continu: "We kunnen u hier geen antwoord opgeven".
Sorry, maar ga je nu echt vallen over de radio-knop? Menu -> TV -> OK en je zit in de radio. Ik snap dat dat wel de laagste prioriteit van alles heeft, er is namelijk een doodeenvoudige workaround beschikbaar, die standaard bij iedereen werkt, en die WEL op de website staat vermeld.
Nu ruim 15 mailtjes, 20 belpogingen, 3 daadwerkelijke gesprekken, een persoonlijk bezoek aan het Tweakkantoor verder en nog steeds een waardeloos product. Thanks Tweak!
Waardeloos? Ik heb op dit moment (naast de bekende bugs als de radio knop en het af en toe haperen van de verbinding van de TV met blokjes) helemaal nergens last van. Jij kan het natuurlijk slechter getroffen hebben, maar neem van mij aan dat Tweak hard aan het werk is om alles op te lossen.
Het is een volledig nieuw product, en de meeste problemen die ik nu zie komen echt door het volume aan nieuwe apparaten die aangekoppeld zijn. Ik geloof echt wel dat Tweak het op gaat lossen, maar geef ze even tijd.