Uiteraard, da's precies wanneer ik met vakantie gaDeze datum zal zoals het er nu naar uitziet eind juli, begin augustus komen te liggen. Vanaf dat moment bent u officieel over op de nieuwe diensten.
Actieve pincode of Activatie pincode?De mogelijkheid tot inloggen op HBO Go is inmiddels gefixt. U kunt inloggen met uw Sparql-abonneenummer en uw actieve pincode. Wij wensen u bij deze alvast veel plezier met HBO Go!
Activatie pincode is bij iedereen 0000, toch? Lekker secure. Ik gok dat ik zomaar abonneenummers kan raden
Ik heb hetzelfde, gewoon een ticket bij tweak aan laten maken.DAMAGE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:56:
Zijn er meer mensen met problemen met hun upload? Ik heb 500/500 van Tweak op dit moment. Download komt aardig in de buurt van de 470 mbps maar mijn upload haalt op dit moment nog niet eens de 100mbit. Die hangt slechts rond de 69 mbps en dat is natuurlijk wel een probleem.
Vroeg me af of meer mensen met tweak hier last van hebben? Eerder was dit gewoon prima!
Er staat toch actieve pincode? Niet actieve activatie code.....TagForce schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Actieve pincode of Activatie pincode?
Activatie pincode is bij iedereen 0000, toch? Lekker secure. Ik gok dat ik zomaar abonneenummers kan raden
ah blijkbaar had ik inderdaad geenr echt op een monteur en moets ik idd alles zelf doen. Was inderdaad doodsimpel maar nooit een brief gehad over de migratie datum.
Thanks, ik heb een mail gestuurd naar info@tweak.nl en hoop dat ze dit snel kunnen oplossen. Bellen is nog steeds drama lees ik al in het topic. Jammer is dat.Hans_18T schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Ik heb hetzelfde, gewoon een ticket bij tweak aan laten maken.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ja, maar over waar de apparatuur naar toe gestuurd moet worden heb ik nu ook al 3 verschillende dingen gehoord.Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:41:
[...]
Er staat toch actieve pincode? Niet actieve activatie code.....
Zeker als de woorden op elkaar lijken ga ik er maar vanuit dat het weleens een tiepvaut kan zijn. Ben niet thuis en heb mijn abonneenummer niet bij de hand. Ga straks thuis maar eens proberen.
Net gebeld en ingepland; 29 Juli. Ze wilden langskomen om het modem te bekijken maar ik wist al dat ik de 4-poorts versie had, toen ze dat hoorden werd het eerste bezoek overbodig.
Da's net op tijd, 31 ga ik met vakantie
Verwijderd
Is het mogelijk wel al de HBO go app te gebruiken als je wel al over de inlog gegevens beschikt voor sparql maar ivm de genexis modem issues nog niet daadwerkelijk overgezet bent?
Gisteren hoorde ik nog dat de app uberhaupt nog geen sparql inlogcodes accepteerde.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:55:
Is het mogelijk wel al de HBO go app te gebruiken als je wel al over de inlog gegevens beschikt voor sparql maar ivm de genexis modem issues nog niet daadwerkelijk overgezet bent?
Verwijderd
Raar zoals eerder genoemd:Rude-Dog schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:54:
Net gebeld en ingepland; 29 Juli. Ze wilden langskomen om het modem te bekijken maar ik wist al dat ik de 4-poorts versie had, toen ze dat hoorden werd het eerste bezoek overbodig.

edit: lezen, bezoek is nog wel nodig
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 15:00 ]
Nu wel als het goed is maar....je moet je persoonlijke pincode gebruiken en dus niet 0000. Deze heb ik inmiddels via de sd (na ruim half uur in de wacht) gekregen. Deze pincode zal ook nodig zijn voor de andere app als die komt en betaaldiensten...JP1980 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:56:
[...]
Gisteren hoorde ik nog dat de app uberhaupt nog geen sparql inlogcodes accepteerde.
Het werkt....
Net geprobeerd, maar krijg de melding "Geen abonnement op HBO".Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:55:
Waarschijnlijk toch eerst wachten totdat we overgezet zijn

Nogmaals geprobeerd, nu werkt het wel
[ Voor 5% gewijzigd door JohanF op 17-07-2014 16:00 ]
Ik ben overgezet, koos Sparql, abboneenummer ingevuld, pincode ingevuld, daarna account aangemaakt en kan nu genieten van HBO 2 Go op mijn werk.
Alle informatie staat op de brief die je ontvangen hebt.
Gisteren is door HBO Sparql toegevoegd als optie, waarschijnlijk moest afgelopen nacht nog de synchronisatie lopen en nu deze compleet uitgevoerd is kunnen de mensen registeren en gebruik maken ervan.
Gisteren is door HBO Sparql toegevoegd als optie, waarschijnlijk moest afgelopen nacht nog de synchronisatie lopen en nu deze compleet uitgevoerd is kunnen de mensen registeren en gebruik maken ervan.
Ik ben nog niet omgezet maar kan via de website hbogo.nl wel gewoon registreren en kijken.JohanF schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:11:
[...]
Net geprobeerd, maar krijg de melding "Geen abonnement op HBO".
Waarschijnlijk toch eerst wachten totdat we overgezet zijn
aboneenummer en pincode (dus niet 0000) gebruiken die in de brief staan.
Net ook gebeld door Guilion of hoe ze ook mogen heten, box hoeft niet vervangen te worden. Weet alleen nu niet wat de vervolg stappen zijn. Rapporteren zei het terug naar Tweak zodat die de boel gaan inplannen?
Iemand een idee hoe? Settings > TV&Sound > Subtitle language staat op 'Dutch', maar verder kan ik weinig vinden om het ook in beeld te krijgen.quote: Tweak aankondigingenOndersteuning voor DVB-ondertitels
[ Voor 3% gewijzigd door Mappy op 17-07-2014 16:19 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Abonneenummer is het TK nummer inclusief TK? Ik heb de pincode op de sparql box veranderd, pakt de hbo app dit ook?Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:14:
Ik ben overgezet, koos Sparql, abboneenummer ingevuld, pincode ingevuld, daarna account aangemaakt en kan nu genieten van HBO 2 Go op mijn werk.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Menu, instellingen, Systeem info.Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:14:
Hoe kan je de box upgraden? Of gaat dat automatisch?
Onder firmware, staat een keuze voor Firmware update.
Ik zat op 14749.1 en nu op 149971.
Ik weet niet of het op een gegeven moment ook automatisch zou gaan....
Nee, nummer van de brief waarmee je tv activeert niet klantnummerP. Mekes schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Abonneenummer is het TK nummer inclusief TK? Ik heb de pincode op de sparql box veranderd, pakt de hbo app dit ook?
Verwijderd
Wat is nu precies de actieve pincode?
Het enigste wat ik van tweak heb gehad is "user" dat bestaat uit cijfers
En de pincode 0000
Dat werkt dus niet..
En de pincode 0000
Dat werkt dus niet..
Op de brief staan 3 nummers:Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:26:
Wat is nu precies de actieve pincode?
En de pincode 0000
Dat werkt dus niet..
abonneenummer: xxxxxxxx
Activatiecode: 0000
Pincode: xxxx
De brief begint met: Beste <naam>,
Binnenkort wordt uw verbinding via Tweak.... etc...
De eerste keer dat u uw ontvanger start.....
Weet iemand dit misschien? 
Mooooody schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:25:
Weet iemand of ik op een of andere manier een Airport Extreme werkend kan krijgen aangesloten op de nieuwe Genexis? (i.c.m. Sparql)
Tot nu toe werkt alleen de ZyXEL, maar dat ding is onstabiel en traag i.v.m. de Airport. Waar ik nooit problemen had met Airplay, krijg ik nu om de 20 seconden een hapering van 1 secondeVerbinding maken met mijn laptop duurt 10-15 sec (voorheen vrijwel instant)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Welke brief?Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:29:
[...]
Op de brief staan 3 nummers:
abonneenummer: xxxxxxxx
Activatiecode: 0000
Pincode: xxxx
De brief begint met: Beste <naam>,
Binnenkort wordt uw verbinding via Tweak.... etc...
De eerste keer dat u uw ontvanger start.....
Ik heb geen brief gezien, ik had een mailtje gestuurd en het volgende gekregen user en pincode

Dus ik mis er een?
Dan mis je er 1 en kan je die belangrijke xxx zenders en de HBO app niet activeren, even contact zoekenVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Welke brief?![]()
Ik heb geen brief gezien, ik had een mailtje gestuurd en het volgende gekregen user en pincode![]()
Dus ik mis er een?
Via lan, net zoals het via de ZyXEL gaat.Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Hoe ga je dan je TV streamen naar de Sparql boxen?
Genexis -> ZyXEL -> utp -> wifi / Sparql-box
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 17-07-2014 16:34 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Bedankt!Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:33:
[...]
Dan mis je er 1 en kan je die belangrijke xxx zenders en de HBO app niet activeren, even contact zoeken
Ik ga contact zoeken @#$%
Konden ze die niet meteen geven..

Dan zou je moeten gaan spelen met VLAN configuraties op de outside kantMooooody schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Via lan, net zoals het via de ZyXEL gaat.
Genexis -> ZyXEL -> utp -> wifi / Sparql-box
Staan in dit topic genoeg regels hierover;
VLAN 4 en VLAN 34, IGMP snooping etc
Zou theoretish moeten werken, in de praktijk is het vallen en opstaan met configureren
Statusupdate Dordrecht:
Vandaag eindelijk weer verbinding. Er zou vandaag een monteur langskomen tussen 12 en 17. Ik heb de hele dag thuis zitten wachten, maar niemand kwam opdagen... Ik heb dus de Zyxel gewoon in geplugd en gekeken of ik verbinding had. Ik heb nu verbinding, maar ik vind het wel slecht dat niemand komt opdagen en ik niet eens een bericht krijg dat ik verbinding heb.
Naja, even alles testen en als het me niet bevalt, stap ik direct over.
Vandaag eindelijk weer verbinding. Er zou vandaag een monteur langskomen tussen 12 en 17. Ik heb de hele dag thuis zitten wachten, maar niemand kwam opdagen... Ik heb dus de Zyxel gewoon in geplugd en gekeken of ik verbinding had. Ik heb nu verbinding, maar ik vind het wel slecht dat niemand komt opdagen en ik niet eens een bericht krijg dat ik verbinding heb.
Naja, even alles testen en als het me niet bevalt, stap ik direct over.
Thnx. Niet mijn pakkie-an, maar zal mijn broertje eens aan het werk zettenVorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Dan zou je moeten gaan spelen met VLAN configuraties op de outside kant
Staan in dit topic genoeg regels hierover;
VLAN 4 en VLAN 34, IGMP snooping etc
Zou theoretish moeten werken, in de praktijk is het vallen en opstaan met configureren
Geachte klant,
Op 15 juli berichtten wij reeds op onze website dat er een nieuwe firmware voor de Sparql Box in ontwikkeling was. Ik kan u nu verheugd melden dat deze firmware nu beschikbaar is en handmatig kan worden gedownload. Hieronder treft u instructies aan over hoe deze handeling te verrichten. Deze update is aanbevolen voor al onze klanten.
Hoe upgrade ik mijn Sparql Box?
1. Druk op "Menu"
2. Navigeer naar "Instellingen"
3. Kies voor "Systeem Info"
4. Klik op "Set Top Box"
5. Navigeer omlaag naar "Firmware Update"
6. Druk op "Ok" om te zoeken naar een update
7. Volg de instructies op het scherm
De update kan een minuut of 4 duren. De volgende zaken zijn met deze firmware update aangepakt en/of toegevoegd.
Firmware 1.14
• Forse verbetering tegengaan eventuele blokvorming
• Significant lagere processorbelasting zodat de Box minder warm wordt
• Ondersteuning voor DVB-ondertitels
• Mogelijkheid tot het instellen statisch IP bij netwerk-error
• Verbeterde ondersteuning voor Dolby Digital
• Sparql-screensaver in situaties dat het beeld in zou kunnen branden
Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd
Op 15 juli berichtten wij reeds op onze website dat er een nieuwe firmware voor de Sparql Box in ontwikkeling was. Ik kan u nu verheugd melden dat deze firmware nu beschikbaar is en handmatig kan worden gedownload. Hieronder treft u instructies aan over hoe deze handeling te verrichten. Deze update is aanbevolen voor al onze klanten.
Hoe upgrade ik mijn Sparql Box?
1. Druk op "Menu"
2. Navigeer naar "Instellingen"
3. Kies voor "Systeem Info"
4. Klik op "Set Top Box"
5. Navigeer omlaag naar "Firmware Update"
6. Druk op "Ok" om te zoeken naar een update
7. Volg de instructies op het scherm
De update kan een minuut of 4 duren. De volgende zaken zijn met deze firmware update aangepakt en/of toegevoegd.
Firmware 1.14
• Forse verbetering tegengaan eventuele blokvorming
• Significant lagere processorbelasting zodat de Box minder warm wordt
• Ondersteuning voor DVB-ondertitels
• Mogelijkheid tot het instellen statisch IP bij netwerk-error
• Verbeterde ondersteuning voor Dolby Digital
• Sparql-screensaver in situaties dat het beeld in zou kunnen branden
Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd
Verwijderd
En we hebben een actieve pincodeVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:36:
[...]
Bedankt!
Ik ga contact zoeken @#$%
Konden ze die niet meteen geven..

(via de mail)
@dukejohn
Ah een vergelijkebare tekst staat nu ook op de tweak website bij aankondigingen. Mooi!
Ah een vergelijkebare tekst staat nu ook op de tweak website bij aankondigingen. Mooi!
1080p ingesteld op de Sparql. We zitten weer op hetzelfde niveau als vorige week
hmm aan/uit probleem nog niet opgelost als ik dat zo zie. Thuis maar eens proberen.
De Sparql box draait op de laatste update, maar ik krijg alleen maar een zwart scherm en hoor soms haperend geluid. Reboot heeft niet geholpen. Iemand nog oplossingen?
Respawn-knopje?respawn123 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:41:
De Sparql box draait op de laatste update, maar ik krijg alleen maar een zwart scherm en hoor soms haperend geluid. Reboot heeft niet geholpen. Iemand nog oplossingen?
Sorry, flauw. Kon het niet laten
I took the blue pill…
Iemand net een spontane reboot van het modem?
Beeld loopt nog steeds, na update, vast. Top
Beeld loopt nog steeds, na update, vast. Top

[ Voor 40% gewijzigd door DanielAlm op 17-07-2014 19:00 ]
Verwijderd
Inderdaad, de box kreeg je gratis. De box met HD (M540) moest je kopen, ik heb besteld tijdens de vraagbundeling en heb toen € 99,-- moeten betalen en daarmee werd de box mijn eigendom.Mr-D. schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:13:
[...]
kom ook van lijbrandt(die hebben wel een goede service desk)
heb daar een brief van gehad met afsluitdatum maar niets over terug sturen gehad dacht ook dat je die box toen gratis kreeg
maar je komt er maar op een manier achter probeer het![]()
ben zelf nu niet thuis anders had ik het ook kunnen testen
Reboot ging bij mij vlekkeloos. Heb je niet tussendoor een verbindingsstoring gehad?respawn123 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:41:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bij mij ging het ook vlekkeloos.
Ziet er positief uit wat blokjes en vastlopers betreft.
Tijdens het zappen zo en zo geen blokjes meer.
Nog even afwachten hoe de avond verder verloopt, maar tot nu toe top.
Ziet er positief uit wat blokjes en vastlopers betreft.
Tijdens het zappen zo en zo geen blokjes meer.
Nog even afwachten hoe de avond verder verloopt, maar tot nu toe top.
Geen idee. Ik heb sinds vandaag weer na een week verbinding door een probleem in de wijkcentrale en ik heb alles aangesloten en de nieuwste update gekozen, maar ik krijg een zwart scherm met 3 puntjes.Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:18:
[...]
Reboot ging bij mij vlekkeloos. Heb je niet tussendoor een verbindingsstoring gehad?
Hmmm, die puntjes zijn volgens mij een soort "initializing .... " melding.respawn123 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:29:
[...]
Geen idee. Ik heb sinds vandaag weer na een week verbinding door een probleem in de wijkcentrale en ik heb alles aangesloten en de nieuwste update gekozen, maar ik krijg een zwart scherm met 3 puntjes.
Domme vraag, al geprobeerd je router te rebooten, en daarna de box weer een schop geven?
Andere optie is dat'ie te warm wordt. Dat is waarom ik, en een aantal anderen, er een ventilator op hebben liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 17-07-2014 19:32 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jup, maar zal het vanavond als ik thuis ben weer proberen.Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:32:
[...]
Hmmm, die puntjes zijn volgens mij een soort "initializing .... " melding.
Domme vraag, al geprobeerd je router te rebooten, en daarna de box weer een schop geven?
Andere optie is dat'ie te warm wordt. Dat is waarom ik, en een aantal anderen, er een ventilator op hebben liggen.
Net gestest, werkt idd niet. Was natuurlijk te verwachten, maar zeker weten = beter weten zeg ik dan maar..Alphalorne schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:00:
Weet iemand eigenlijk of je ook een andere IPTV box zou kunnen gebruiken? Wij komen van Lijbrandt en zag gisteravond de Amino in de hoek van de kamer staan (nog niks over terugsturen gehoord namelijk), met ingebouwde HDD.. :-D
Mooi hè, zo'n open standaard, zodat je zelf je hardware kunt kiezen ipv vast te zitten aan de ellende waar de provider je mee opzadelt.Alphalorne schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:51:
[...]
Net gestest, werkt idd niet. Was natuurlijk te verwachten, maar zeker weten = beter weten zeg ik dan maar..

Als je maar weet dat dat niet aan de provider ligt, maar aan die idiote entertainmentindustrie, die overal de gekste DRM-methodes op toepast.Fuzzillogic schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:01:
[...]
Mooi hè, zo'n open standaard, zodat je zelf je hardware kunt kiezen ipv vast te zitten aan de ellende waar de provider je mee opzadelt.
Elke hoofd-provider (dus nu ook Sparql) krijgt een eigen DRM om te implementeren, als ik me niet vergis, zodat de KPN Motorola, of de Amino, dus niet kunnen decrypten dankzij die idioterie.
Niet dat't helpt, maar dat terzijde.
die update lost niet veel op 
nog steeds geen geluid op discovery
Volgens mij hebben ze die "blokjes bij het overschakelen" gewoon opgelost door de output een halve seconde langer op zwart te laten voordat er beeld komt bij het schakelen...
Klinkt als een prima oplossing, het probleem van de blokjes zit namelijk in de buffer zo te zien.
Lelijk, maar functioneel.
Dat is ook de oplossing, zo doet de Amino het ook. Alleen bij de Amino viel het nooit iemand op, omdat het vanaf het begin meteen werd gebufferd.Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:33:
Klinkt als een prima oplossing, het probleem van de blokjes zit namelijk in de buffer zo te zien.
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Het is maar waar je voor kiest... nu lijkt het overschakelen tussen zenders gevoelsmatig weer zo lang te duren, zeker als je een beetje zit te zappen (terwijl het in de praktijk natuulijk geen bal uitmaakt of je een halve seconde naar blokjes of naar een zwart scherm zit te kijken).
Zonet geregistreerd op HBO GO. Nu vraag ik mij af, moet je betalen om dingen te kijken? Of kan je gewoon alles kijken wat je wilt?
De twijfel komt bij mij door de categorie "gratis te kijken", terwijl ik nergens prijzen zie.
De twijfel komt bij mij door de categorie "gratis te kijken", terwijl ik nergens prijzen zie.
Als je geen klant bent en dus geen hbo kan je dat gratis kijken.Fonta schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:37:
Zonet geregistreerd op HBO GO. Nu vraag ik mij af, moet je betalen om dingen te kijken? Of kan je gewoon alles kijken wat je wilt?
Wij hebben met sparql gewoon een full abbo van hbo, dus kan je alles kijken zonder kosten.
Zie het alsof je zelf een abonnement hebt genomen erop, alleen nu zit het verwerkt in je pakket
Beste forumers,
Even een aandacht puntje.
Ik weet niet of andere dit al ervaren of meegemaakt hebben maar zit ik vanavond/nacht een film op HBO te kijken krijgt de box ineens last van de bekende blokjes en freezes .
Na 3 freezes achter elkaar start dat ding zoals gewoonlijk weer op en krijg ik een melding dat er nieuwe updates zijn, kon niets anders dan ok drukken het geen ik ook gedaan heb en de updates werden na een aantal secondes gedownload.
Kreeg tijdens het downloaden netjes een melding dat het ongeveer 4 minuten zou duren.
Na het downloaden werd de update geïnstalleerd.
Na het installeren ging het indicatie lampje op de box uit, de tv op zwart waarop prompt de tv de melding gaf dat er geen signaal is.
De STB was hierna met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, totaal geen leven meer in dat apparaat, geen activiteit op de lan helemaal niets
De STB koelde ondertussen af het geen betekent dat hij waarschijnlijk overleden is.
Ik heb geen idee of dit met de nieuwe firmware te maken heeft maar dat zou niet best zijn.
Even een aandacht puntje.
Ik weet niet of andere dit al ervaren of meegemaakt hebben maar zit ik vanavond/nacht een film op HBO te kijken krijgt de box ineens last van de bekende blokjes en freezes .
Na 3 freezes achter elkaar start dat ding zoals gewoonlijk weer op en krijg ik een melding dat er nieuwe updates zijn, kon niets anders dan ok drukken het geen ik ook gedaan heb en de updates werden na een aantal secondes gedownload.
Kreeg tijdens het downloaden netjes een melding dat het ongeveer 4 minuten zou duren.
Na het downloaden werd de update geïnstalleerd.
Na het installeren ging het indicatie lampje op de box uit, de tv op zwart waarop prompt de tv de melding gaf dat er geen signaal is.
De STB was hierna met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, totaal geen leven meer in dat apparaat, geen activiteit op de lan helemaal niets
De STB koelde ondertussen af het geen betekent dat hij waarschijnlijk overleden is.
Ik heb geen idee of dit met de nieuwe firmware te maken heeft maar dat zou niet best zijn.
Verwijderd
Gisteren weer contact gehad met de helpdesk, er was een monteur in de beurt, deze is langs geweest, het was 5 minuten werk en daarna werkte de nieuwe verbinding eindelijk. Nooit een gemiste oproep gehad van de monteurs, dus welk nummer ze gebruikt hebben is mij onbekend. Tweak kon mij altijd wel terugbellen.
Het blijft heel naar dat de helpdesk zo slecht te bereiken is/was sinds de eerste brief over de migratie. Nu nog een maandje er van "genieten" en dan over naar een andere partij.
Het blijft heel naar dat de helpdesk zo slecht te bereiken is/was sinds de eerste brief over de migratie. Nu nog een maandje er van "genieten" en dan over naar een andere partij.
Eerste ervaringen na het overstappen van Blauw 100/100 zijn voorzichtig positief:
- Aansluiting verliep slecht. De monteur was keurig op tijd en had de zaak snel gemonteerd, maar ik had daarna geen verbinding. Uiteindelijk bleek Reggefiber de verbinding in de wijcentrale niet correct te hebben gepatched. Het duurde een dag voordat dit verholpen was, niet omdat die patch meoiljk uit te voeren was, maar omdat het een dag koste voordat ik eindelijk de helpdesk kon bereiken. Kreeg steeds een ingeblikte dame aan de lijn die me meldde dat de wachttijd 'niet reëel' was en de verbinding verbrak. (Niet 'reëel'?? Ik maak zelf wel uit of ik wil wachten!). Toen ik de volgende dag eindelijk wél mocht wachten en na 17 minuten de medewerker aan de lijn kreeg was het euvel snel opgelost door een Tweak monteur die zelf de zaak ging patchen in de centrale.
- Internetverbinding is nu goed! Speednet geeft een downspeed van 470 Mb/s en upspeed zelfs 560 Mb/s aan. Upspeed is voor mij belangrijk. 560 is eigenlijk overkill, maar wel prettig dat de snelheid klopt met het abbo :-)
- Telefonie werkt goed, maar dat loopt via een Siemens Gigaset N300A. Deze had ik al vanwege de crap-kwaliteit van de vorge Tweak router (Packetforce). Kwestie van kabel inpluggen, klaar.
- TV is..oké.. Beeld is gewoon goed (kastje staat nu op 1080P ingesteld) , Vooral bij het omschakelen zijn er wel veel artifacts en het schakelen duurt ook lang. Maar het kastje heeft de prettige mogelijkheid zelf zenderlijsten te maken. Dat miste ik op de Amino. Opnemen lukt nog niet terwijl ik daar wel voor betaal
Maar vooral de afstandsbediening sucks! Op 2 meter afstand gaat het versturen van een signaal 1 op de 3 keer goed. Vanf verder dan 2 meter gaat het bijna nooit goed. Gelukkig kon ik de ABOX42 laten overnemen door mijn (oude maar gewéldige) Logitech Harmony One.
Al met al ben ik dus redelijk tevreden. Er zijn nog wel wat kinderziektes, maar ik denk dat ik over een maand of 3 positiever zal zijn over dit aanbod dan over het vorige abbo.
- Aansluiting verliep slecht. De monteur was keurig op tijd en had de zaak snel gemonteerd, maar ik had daarna geen verbinding. Uiteindelijk bleek Reggefiber de verbinding in de wijcentrale niet correct te hebben gepatched. Het duurde een dag voordat dit verholpen was, niet omdat die patch meoiljk uit te voeren was, maar omdat het een dag koste voordat ik eindelijk de helpdesk kon bereiken. Kreeg steeds een ingeblikte dame aan de lijn die me meldde dat de wachttijd 'niet reëel' was en de verbinding verbrak. (Niet 'reëel'?? Ik maak zelf wel uit of ik wil wachten!). Toen ik de volgende dag eindelijk wél mocht wachten en na 17 minuten de medewerker aan de lijn kreeg was het euvel snel opgelost door een Tweak monteur die zelf de zaak ging patchen in de centrale.
- Internetverbinding is nu goed! Speednet geeft een downspeed van 470 Mb/s en upspeed zelfs 560 Mb/s aan. Upspeed is voor mij belangrijk. 560 is eigenlijk overkill, maar wel prettig dat de snelheid klopt met het abbo :-)
- Telefonie werkt goed, maar dat loopt via een Siemens Gigaset N300A. Deze had ik al vanwege de crap-kwaliteit van de vorge Tweak router (Packetforce). Kwestie van kabel inpluggen, klaar.
- TV is..oké.. Beeld is gewoon goed (kastje staat nu op 1080P ingesteld) , Vooral bij het omschakelen zijn er wel veel artifacts en het schakelen duurt ook lang. Maar het kastje heeft de prettige mogelijkheid zelf zenderlijsten te maken. Dat miste ik op de Amino. Opnemen lukt nog niet terwijl ik daar wel voor betaal
Maar vooral de afstandsbediening sucks! Op 2 meter afstand gaat het versturen van een signaal 1 op de 3 keer goed. Vanf verder dan 2 meter gaat het bijna nooit goed. Gelukkig kon ik de ABOX42 laten overnemen door mijn (oude maar gewéldige) Logitech Harmony One.
Al met al ben ik dus redelijk tevreden. Er zijn nog wel wat kinderziektes, maar ik denk dat ik over een maand of 3 positiever zal zijn over dit aanbod dan over het vorige abbo.
Heb je toevallig de sparqle verbonden met je versterker.?? kreeg hierdoor ook geen geluid op de tv.Mr-D. schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:18:
die update lost niet veel op
Nadat ik de instelling terug deed naar stereo werkte het geluid of discovery weer wel.
Als aanvulling op mijn vorige bericht en in aanlsuiting op het bericht van Kemley:
Ook ik kreeg (via de mail) de aansporing om een (handmatige) update uit te voeren van de STB. De download en het updateproces zelf verliepen voorspoedig, maar na de herstart van de STB heb ik nu op geen enkele kanaal nog geluid!
Ik heb verschillende instellingen geprobeert, contact gehad met de helpdesk, maar noppes. Het probleem wordt behandeld, maar (ik citeer de, overigens vriendelijke, helpdeskmedewerkster) 'Ik weet niet wanneer u een reactie krijgt'...
Er lijken nog een aantal kinderziektes in de update te zitten. Forse kinderziektes..
Ik zou adviseren de update voorlopig NIET te installeren
Ook ik kreeg (via de mail) de aansporing om een (handmatige) update uit te voeren van de STB. De download en het updateproces zelf verliepen voorspoedig, maar na de herstart van de STB heb ik nu op geen enkele kanaal nog geluid!
Ik heb verschillende instellingen geprobeert, contact gehad met de helpdesk, maar noppes. Het probleem wordt behandeld, maar (ik citeer de, overigens vriendelijke, helpdeskmedewerkster) 'Ik weet niet wanneer u een reactie krijgt'...

Er lijken nog een aantal kinderziektes in de update te zitten. Forse kinderziektes..

Heb deze update op het kastje beneden geinstalleerd in de huiskamer, maar geen enkel probleem met het geluid.Bert-Jan48 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:12:
Als aanvulling op mijn vorige bericht en in aanlsuiting op het bericht van Kemley:
Ik heb verschillende instellingen geprobeert, contact gehad met de helpdesk, maar noppes. Het probleem wordt behandeld, maar (ik citeer de, overigens vriendelijke, helpdeskmedewerkster) 'Ik weet niet wanneer u een reactie krijgt'...![]()
Let wel, bij mij staat ie in stereo
Herstel: Er is nu plotseling wél geluid. Ik begin te vermoeden dat het aan een defecte kabel ligt.Bert-Jan48 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:12:
Ik heb verschillende instellingen geprobeert, contact gehad met de helpdesk, maar noppes. Het probleem wordt behandeld, maar (ik citeer de, overigens vriendelijke, helpdeskmedewerkster) 'Ik weet niet wanneer u een reactie krijgt'...![]()

Sorry voor de overlast
Verwijderd
Update vanuit dordrecht.
Na 7 dagen zonder internet en tv te hebben gezeten,nu eindelijk weer verbinding.
Hij was verkeerdt gepatcht in de wijkcentrale.
Beeld van de sparql vind ik erg goed, en alles werkt behoorlijk soepel hier.
Internet is nog geen 100/100 maar hier moet ik nog even mee rommelen.
Heb nu mijn AirPort extreme in brugmofus staan, hij werkt nu goed.
Na 7 dagen zonder internet en tv te hebben gezeten,nu eindelijk weer verbinding.
Hij was verkeerdt gepatcht in de wijkcentrale.
Beeld van de sparql vind ik erg goed, en alles werkt behoorlijk soepel hier.
Internet is nog geen 100/100 maar hier moet ik nog even mee rommelen.
Heb nu mijn AirPort extreme in brugmofus staan, hij werkt nu goed.
Mijn telefoon werkt weer. Ik heb eindelijk de SD telefonisch te pakken gekregen. Het bleek een instelling met de firewall te zijn volgens de medewerkster. Het vreemde is dat als ik nu kijk in het modem er geen firewall instellingen zijn gewijzigd? Misschien was het toch wat anders, wat ze liever niet zeggen.... In ieder geval, het lijkt weer te werken.
Satelliet HD-streams zijn meestal erg goed is mijn ervaring.Sissors schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:07:
Ik heb nog niet de moeite genomen mijn boxje te 'hacken' na 1080p (binnenkort eens doen), maar op 720p is het voor mij minder dan wat KPN leverde. Logisch natuurlijk, maar dat laat voor mij wel zien dat KPN niet zo slecht is als sommige claimde (met dat je er niet naar kan kijken zonder hoofdpijn te krijgen, maar goed satelliet schijnt nog slechter te zijn en daar was het me ook nooit opgevallen).
Vanmiddag is mijn glasvezelmodem hier in Nijkerk vervangen door een monteur van Guidion. Vijf minuten werk en hij kon weer weg. Op dit moment werkt alles nog via Glas Groen.
Heb net maar eens gebeld met Tweak en zowaar kwam ik er doorheen, maar heb uiteindelijk wel 25 minuten in de wacht gehangen. Heb gevraagd wanneer ik nu over gezet zou worden naar het nieuwe platform. Helaas kan Tweak er nog niks over zeggen, want volgens het systeem zou ik nog altijd op 23 juni over gaan..dus...
Kortom..moraal van het verhaal is dat ik moet wachten totdat het signaal wegvalt, maar wanneer dat gaat zijn is niet duidelijk...
zucht...
Heb net maar eens gebeld met Tweak en zowaar kwam ik er doorheen, maar heb uiteindelijk wel 25 minuten in de wacht gehangen. Heb gevraagd wanneer ik nu over gezet zou worden naar het nieuwe platform. Helaas kan Tweak er nog niks over zeggen, want volgens het systeem zou ik nog altijd op 23 juni over gaan..dus...
Kortom..moraal van het verhaal is dat ik moet wachten totdat het signaal wegvalt, maar wanneer dat gaat zijn is niet duidelijk...
zucht...
@ Sissors en FritsFiber.
Als het goed is en bij mijn weten is het sateliet signaal het bron materiaal waar alle andere streams van afgeleid zijn en kan dus bij goeg ingeregeld en gestelde apparatuur nooit slechter zijn.
Als het goed is en bij mijn weten is het sateliet signaal het bron materiaal waar alle andere streams van afgeleid zijn en kan dus bij goeg ingeregeld en gestelde apparatuur nooit slechter zijn.
Toch even hierop terugkomend:JP1980 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:10:
Wat betreft beeldkwaliteit heb ik het gevoel dat voormalig groen klanten het als een hele verbetering ervaren en hebben het ook een aantal keren hier bestempeld als erg goed. Maar heb een aantal blauw klanten (waaronder ik) wel horen zeggen dat het hier en daar minder is geworden. Soms vind ik het echt prima kwaliteit maar soms kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de kwaliteit minder is. Maar dat kan ook aan het programma liggen.
En waarschijnlijk is het zo dat de kwaliteit van de streams in Enschede en Almere beter is dan de andere regio's.
Dit dus .
In Almere en Enschede werd gezegd dat alle streams qua kwaliteit 100% onveranderd blijven tov. de bron (zij het de Mediagateway, zij het de Sateliet). En in andere gebieden zal het gewoon hetzelfde zijn als wat het bij KPN Groen was.
Het kan dus nooit, zoals ik iemand hier zie opperen, minder zijn dan bij KPN. En onderschat niet de invloed die de 720p modus hierop kan hebben, zeker als de de-interlacer en scaler van de Sparql box toevallig minder goed zijn dan in de KPN Motorola boxen of eigen TV.
Voormalig Blauw klanten kunnen inderdaad wel negatieve verschillen merken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Gister met de klantenservice van Tweak gemailt, automatische reactie gehad, maar nog steeds geen reactie op mijn probleem helaas. Ik zit hier met 500/500 nog steeds met een upload van 77mbit. Dit is aardig balen want ik stream namelijk gameplay op 80mbit en dat zit er dus al een paar dagen niet in
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik gok dat je geduld moet hebben tot de volledige migratie rond is.DAMAGE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:00:
Gister met de klantenservice van Tweak gemailt, automatische reactie gehad, maar nog steeds geen reactie op mijn probleem helaas. Ik zit hier met 500/500 nog steeds met een upload van 77mbit. Dit is aardig balen want ik stream namelijk gameplay op 80mbit en dat zit er dus al een paar dagen niet in
Die up/down issues zijn van ondergeschikt belang momenteel denk ik.
Wat staat er bij jou als "Qos Rate Limit" ingevuld?:DAMAGE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:00:
Network Setting -> Broadband -> Wan Configuration Edit ETHWAN.
Bij oplevering stond er bij mij niets, later 99500. Met deze setting haalde ik slechts 74Mb/s.
Tweak heeft bij mij iets aangepast waardoor ik nu in staat ben de setting van 99500 te deleten, het gevolg is dat ik weer een upload heb van ruim 900 Mb/s. (voorheen werden enkele minuten na mijn wijziging de settings weer gepushed vanuit Tweak naar 99500)
Ik heb dit aan Tweak laten weten, ik ga ervanuit dat ze op de POP een limiet in moeten instellen.
Je hebt gelijk man! Ik haal het weg, verbinding valt weg, komt weer terug en de upload is weer zoals het zou moeten.Hans_18T schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:14:
[...]
Wat staat er bij jou als "Qos Rate Limit" ingevuld?:
Bij oplevering stond er bij mij niets, later 99500. Met deze setting haalde ik slechts 74Mb/s.
Tweak heeft bij mij iets aangepast waardoor ik nu in staat ben de setting van 99500 te deleten, het gevolg is dat ik weer een upload heb van ruim 900 Mb/s. (voorheen werden enkele minuten na mijn wijziging de settings weer gepushed vanuit Tweak naar 99500)
Ik heb dit aan Tweak laten weten, ik ga ervanuit dat ze op de POP een limiet in moeten instellen.
Maar zoals je al aangaf, schijnbaar worden die settings dus vanuit Tweak gepushed? Moet ik ze dit laten weten? Hoe lang blijft het ongeveer goed staan?
Bij mij werd in het verleden de setting gepushed binnen 5 minuten. Nu blijft de nieuwe setting al 8 uur staan.DAMAGE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:20:
[...]
Je hebt gelijk man! Ik haal het weg, verbinding valt weg, komt weer terug en de upload is weer zoals het zou moeten.
Maar zoals je al aangaf, schijnbaar worden die settings dus vanuit Tweak gepushed? Moet ik ze dit laten weten? Hoe lang blijft het ongeveer goed staan?
Wat is nu je upload ? 500 of 900+
Ik zou ze dat zeker laten weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Hans_18T op 18-07-2014 17:28 ]
kreeg net een update van tweak
Update: overzetten op nieuwe netwerk
Geachte klant,
Onlangs brachten wij u op de hoogte van het feit dat uw verbinding wordt overgezet op een nieuw netwerk en dat wij vanwege problemen uw migratie hebben uitgesteld. Met deze email willen we u graag een update geven wat betreft het overzetten van uw lijn op het nieuwe netwerk. Als het goed is, is uw glasvezelverbinding reeds gereed gemaakt voor de overstap of is er in ieder geval een afspraak met u gemaakt om dit alsnog te doen.
We kunnen u melden dat de lijnen vanaf 4 augustus zullen worden omgezet. Echter zullen wij niet alle lijnen tegelijkertijd omzetten, maar dit gefaseerd doen. U krijgt van ons nog bericht op welke datum uw lijn precies zal worden omgezet. Op deze datum zal u namelijk uw nieuwe apparatuur moeten aansluiten zodat u onafgebroken van uw diensten gebruik kunt maken.
Geachte klant,
Onlangs brachten wij u op de hoogte van het feit dat uw verbinding wordt overgezet op een nieuw netwerk en dat wij vanwege problemen uw migratie hebben uitgesteld. Met deze email willen we u graag een update geven wat betreft het overzetten van uw lijn op het nieuwe netwerk. Als het goed is, is uw glasvezelverbinding reeds gereed gemaakt voor de overstap of is er in ieder geval een afspraak met u gemaakt om dit alsnog te doen.
We kunnen u melden dat de lijnen vanaf 4 augustus zullen worden omgezet. Echter zullen wij niet alle lijnen tegelijkertijd omzetten, maar dit gefaseerd doen. U krijgt van ons nog bericht op welke datum uw lijn precies zal worden omgezet. Op deze datum zal u namelijk uw nieuwe apparatuur moeten aansluiten zodat u onafgebroken van uw diensten gebruik kunt maken.
Nog ff een update wat betreft de snelheid met de Fritz!Box: Vandaag heb ik de 7490 binnengekregen en daarmee haal ik direct rond de 900 Mbit/s up en down. Het moge dus duidelijk zijn dat de 7390 gewoon niet krachtig genoeg is voor aansluitingen van meer dan 250 Mbit.
Zelfde update heb ik ook vanmiddag gehad...kortom nog ff geduld dan maar. Heb inmiddels wel HBO Go werkend, dus ik kan me nog wel ff vermaken..j.kappert schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:41:
kreeg net een update van tweak
Geachte klant,
Het ligt er echt heel erg aan welke server ik pak op speedtest.net. Als ik die van CAIWay pak oid dan knalt hij inderdaad ruim over de 500 heen maar loopt daarna wel weer terug naar ongeveer 590. Ik heb net verschillende andere servers geprobeerd daar haal ik dan weer 'slechts' 300.Hans_18T schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:28:
[...]
Bij mij werd in het verleden de setting gepushed binnen 5 minuten. Nu blijft de nieuwe setting al 8 uur staan.
Wat is nu je upload ? 500 of 900+
Ik zou ze dat zeker laten weten.
Met welke test jij meestal?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?bvsteyn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:42:
[...]
Zelfde update heb ik ook vanmiddag gehad...kortom nog ff geduld dan maar. Heb inmiddels wel HBO Go werkend, dus ik kan me nog wel ff vermaken..
Ik gebruik meestal die van UPC of Ziggo, Bedenk dat als je die van India pakt de download wel een stukje lager isDAMAGE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:04:
[...]
Het ligt er echt heel erg aan welke server ik pak op speedtest.net. Als ik die van CAIWay pak oid dan knalt hij inderdaad ruim over de 500 heen maar loopt daarna wel weer terug naar ongeveer 590. Ik heb net verschillende andere servers geprobeerd daar haal ik dan weer 'slechts' 300.
Met welke test jij meestal?
Ik heb trouwens een 100/100 abbo.
Toppie thanks nu haal ik weel mijn 940 mbit vreemd router hoorHans_18T schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:14:
[...]
Wat staat er bij jou als "Qos Rate Limit" ingevuld?:
Yep via hdmi niet via optisch want die gebruik ik ergens anders voor mijn versterker regelt ook het beeld dus daarom loopt deze zomaartendd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:11:
[...]
Heb je toevallig de sparqle verbonden met je versterker.?? kreeg hierdoor ook geen geluid op de tv.
Nadat ik de instelling terug deed naar stereo werkte het geluid of discovery weer wel.
Wel vreemd dat dit alleen bij discovery is (had ik niet op mijn amino)
Als de versterker aan staat heb ik overgens wel geluid snachts wil ik nl niet altijd mijn versterker aan hebben dus is lastig
2 week geleden tweak aangevraagt.
Kreeg 2 dagen later gelijk bevestiging dat ik gebeld zou worden door een monteur voor een afspraak..
Tot op heden nog niets gehoord.
Had ook niets anders verwacht eigenlijk.
Kreeg 2 dagen later gelijk bevestiging dat ik gebeld zou worden door een monteur voor een afspraak..
Tot op heden nog niets gehoord.
Had ook niets anders verwacht eigenlijk.
Als het goed is heb je brief van tweak gehad met oa je abonneenummer, activatiecode en pincode. De eerste en de laatste heb je nodig in de hbo GO app en/of website op pc/Mac. Daarna werkt het prima!
Ik heb een raar probleem... Voorheen (Tweak Blauw) gebruikte ik een Linksys E4200 Wifi-router (begane grond) met een D-Link DIR-505 Repeater op de eerste verdieping om ook Wifi op zolder te hebben. Dit werkte prima en stabiel.
Nu met de ZyXEL als Wifi-router en de D-Link nog steeds op dezelfde plaats gebeurt het regelmatig dat mijn Wifi apparaten (tablets en mobieltjes) ineens een 192.168.0.x adres hebben i.p.v. een 192.168.1.x adres en dan dus geen Internet verbinding hebben. De D-Link staat in Repeater mode, maar op de een of andere manier drukt hij de DHCP van de ZyXEL weg en gaat zelf voor DHCP server spelen, maar dan in de 192.168.0.x range.
Waarom ging het wel goed met de Linksys en niet met de ZyXEL ?
Nu met de ZyXEL als Wifi-router en de D-Link nog steeds op dezelfde plaats gebeurt het regelmatig dat mijn Wifi apparaten (tablets en mobieltjes) ineens een 192.168.0.x adres hebben i.p.v. een 192.168.1.x adres en dan dus geen Internet verbinding hebben. De D-Link staat in Repeater mode, maar op de een of andere manier drukt hij de DHCP van de ZyXEL weg en gaat zelf voor DHCP server spelen, maar dan in de 192.168.0.x range.
Waarom ging het wel goed met de Linksys en niet met de ZyXEL ?
Thnx werkt prima hier lekker buiten filmpje kijkenbvsteyn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Als het goed is heb je brief van tweak gehad met oa je abonneenummer, activatiecode en pincode. De eerste en de laatste heb je nodig in de hbo GO app en/of website op pc/Mac. Daarna werkt het prima!
@Haay:
De Dlink doet toch alles met wifi, dus ook de verbinding met de Zyxel?
Dan kan het een bereik probleem zijn en/of storing van naburige wifi zenders.
Het is mogelijk dat de Zyxel een ander wifi kanaal gebruikt dan je eerst had.
De Dlink doet toch alles met wifi, dus ook de verbinding met de Zyxel?
Dan kan het een bereik probleem zijn en/of storing van naburige wifi zenders.
Het is mogelijk dat de Zyxel een ander wifi kanaal gebruikt dan je eerst had.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
In mijn studentenhuis gebruikte we voorheen TweakFiber Reggefiber 100Mbit, met analoge TV-signaal (Enschede). Jammer dat dit is komen te vervallen en dat hier een paar huisgenoten nieuw apparatuur moet aanschaffen, maar daar zijn we inmiddels al overheen :-)
Afgelopen maandag heeft een monteur een nieuwe Genexis glasvezelmodem geplaatst. Volgens de monteur zou het direct moeten werken, maar dit was niet waar. Met veel moeite Tweak/Sparql aan de lijn gekregen, en die meldde ons uiteindelijk woensdags dat ze ons 'vergeten waren over te zetten' en dat dit 'uiterlijk donderdag zou gebeuren.' Donderdag aan het einde van de dag was er nog steeds geen internet. Met weer veel moeite gebeld, krijgen we te horen dat door een fout van Tweak/Sparql onze aansluiting pas 22 juli gemigreerd wordt, terwijl dit de 14e al had moeten gebeuren!
De reactie van Tweak/Sparql was dat ze woensdags een 'ticket naar beheer' hadden gestuurd om ons te migreren, maar dat het antwoord was 'no can do'. Ondanks alle reclame en brieven waarin ze beloven voor een naadloze overgang vind ik het erg spijtig dat Tweak/Sparql niet de blaam op zich neemt en de fout goed en tijdig hersteld. Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt in glasvezelland, maar de kabels liggen er al, we zijn al klant, dan moet het toch niet moeilijk zijn om van de 22e juli een andere datum te maken?
Afgelopen maandag heeft een monteur een nieuwe Genexis glasvezelmodem geplaatst. Volgens de monteur zou het direct moeten werken, maar dit was niet waar. Met veel moeite Tweak/Sparql aan de lijn gekregen, en die meldde ons uiteindelijk woensdags dat ze ons 'vergeten waren over te zetten' en dat dit 'uiterlijk donderdag zou gebeuren.' Donderdag aan het einde van de dag was er nog steeds geen internet. Met weer veel moeite gebeld, krijgen we te horen dat door een fout van Tweak/Sparql onze aansluiting pas 22 juli gemigreerd wordt, terwijl dit de 14e al had moeten gebeuren!
De reactie van Tweak/Sparql was dat ze woensdags een 'ticket naar beheer' hadden gestuurd om ons te migreren, maar dat het antwoord was 'no can do'. Ondanks alle reclame en brieven waarin ze beloven voor een naadloze overgang vind ik het erg spijtig dat Tweak/Sparql niet de blaam op zich neemt en de fout goed en tijdig hersteld. Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt in glasvezelland, maar de kabels liggen er al, we zijn al klant, dan moet het toch niet moeilijk zijn om van de 22e juli een andere datum te maken?
http://www.basilfx.net
Nog meer mensen met geen kiestoon voor de telefoon? Gisteravond hebben we nog gebeld, maar vanochtend krijg ik een "tuut tuut tuut tuut tuut" signaal wanneer ik wil bellen.
En ja, ik heb de instellingen in de ZyXEL ingevuld zoals het op de Tweak Wiki aangegeven staat in de screenshots.
En ja, ik heb de instellingen in de ZyXEL ingevuld zoals het op de Tweak Wiki aangegeven staat in de screenshots.
Klinkt als het probleem wat vorig weekend ook bij mij ontstond en pas gisteren daar tweak is opgelost.Haay schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:22:
Nog meer mensen met geen kiestoon voor de telefoon? Gisteravond hebben we nog gebeld, maar vanochtend krijg ik een "tuut tuut tuut tuut tuut" signaal wanneer ik wil bellen.
Even goed checken of je telefoon nummer in je sip account wel klopt.
Het heeft bij mij ook 7 dagen geduurd voor mijn telefoon goed werkte.
ook ik had alles goed staan en moest het account alleen geregistreerd worden.
Na drie dagen kreeg ik een mailtje dat ik weer kon bellen en gebeld worden.
Dus ff checken en ja ik had kies toon en kon bellen.
2dagen verder viel het op dat het wel erg stil bleef qua gebeld worden dus ff in de router checken.
En ja hoor 2hele vreemde tel. nr`s in mijn account.
Wederom goed gezet en opniew registratie aangevraagd.
Dus er worden hier en daar verkeerde nummers ingeprogrammeerd/geregistreerd.
Het heeft bij mij ook 7 dagen geduurd voor mijn telefoon goed werkte.
ook ik had alles goed staan en moest het account alleen geregistreerd worden.
Na drie dagen kreeg ik een mailtje dat ik weer kon bellen en gebeld worden.
Dus ff checken en ja ik had kies toon en kon bellen.
2dagen verder viel het op dat het wel erg stil bleef qua gebeld worden dus ff in de router checken.
En ja hoor 2hele vreemde tel. nr`s in mijn account.
Wederom goed gezet en opniew registratie aangevraagd.
Dus er worden hier en daar verkeerde nummers ingeprogrammeerd/geregistreerd.
Ik mis RTL Duitsland in het basic pakket, maar ik heb geen 10 euro/maand over voor die paar zenders die ik mis 
Jammer dat het zenderadvies niet bindend is
Ow, en HBO GO op de Microsoft Surface is gewoon 7,99!! Wut?
Jammer dat het zenderadvies niet bindend is

Ow, en HBO GO op de Microsoft Surface is gewoon 7,99!! Wut?

[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 19-07-2014 14:34 ]
Iemand die de Sparqlbox gebruikt met een TP-LINK? Ik krijg nog steeds een zwart scherm met haperend geluid, dus ik wil weten of het daaraan ligt.
Ik had gisteravond dat het geluid achterliep op het beeldrespawn123 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:31:
Iemand die de Sparqlbox gebruikt met een TP-LINK? Ik krijg nog steeds een zwart scherm met haperend geluid, dus ik wil weten of het daaraan ligt.

Posts gaan hard achteruit vandaag. Te warm om te typen...
Misschien gaat het wel goed met de overzetting/omzettingAlphalorne schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:19:
Posts gaan hard achteruit vandaag. Te warm om te typen...
Ik blijf altijd positief, ik werk zelf voor een multinational, daar gaat ook wel eens wat misAlphalorne schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:23:
Inderdaad, positief blijven.
Dit topic is gesloten.