Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.295 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:30
misthafalls schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:37:
[...]
Let op! Je moet overal 31xxxxxxxxx gebruiken.

http://bits-dev.nl/voip.png

* Tweak Github Q&A staat het ook op 8)7 (Dank JP1980 voor de herinnering)

https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki
Geen probleem hoor. Heb de verwijzing voorlopig even in mijn signature gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:45
JP1980 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:49:
[...]

Geen probleem hoor. Heb de verwijzing voorlopig even in mijn signature gezet.
Ook maar even gedaan :+

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

misthafalls schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:37:
Let op! Je moet overal 31xxxxxxxxx gebruiken.
Thanks, dat was 'm _/-\o_ ! Dan werkt nu alles na de omzetting, eigenlijk zonder problemen van de kant van Tweak.
De helpdesk was razendsnel met terugmailen overigens (ze wilden het probleem graag remote verhelpen, ik had remote management uit staan), ik heb ze laten weten dat het inmiddels is opgelost.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05 11:28
Hierbij mijn eerste berichtje in dit topic. Ook ik heb een aantal jaar tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van Tweak blauw en nu de keus gemaakt over te stappen naar Sparql. Twee weken geleden werd ik door een prive nummer gebeld om een afspraak met een monteur te maken die het genexis modem zou komen vervangen. Die afspraak stond voor vanmorgen, maar de beste man is nog niet komen opdagen. Wel is mijn verbinding vanmorgen volgens mij overgezet want vanaf 9u vanmorgen heb ik geen internet/tv/telefonie meer... Ik heb de SD meerdere malen geprobeerd maar die neemt niet op (het is druk -> probeer later opnieuw) op de mail die ik rond de middag verstuurd heb heb ik nog geen reactie.
Gisteren ben ik overigens weer gebeld door een prive-nummer maar nadat ik opnam hoorde ik alleen het geroezemoes van een call-center en even later werd de verbinding verbroken.
Mijn vraag is voornamelijk, weet iemand wie het vervangen van de modems doet in Enschede en omstreken en zo ja heb je daar een telefoonnummer van? Ik hoop niet dat ik nu zoals meer mensen een week zonder internet moet...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
jildert17 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:43:
Hierbij mijn eerste berichtje in dit topic. Ook ik heb een aantal jaar tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van Tweak blauw en nu de keus gemaakt over te stappen naar Sparql. Twee weken geleden werd ik door een prive nummer gebeld om een afspraak met een monteur te maken die het genexis modem zou komen vervangen. Die afspraak stond voor vanmorgen, maar de beste man is nog niet komen opdagen. Wel is mijn verbinding vanmorgen volgens mij overgezet want vanaf 9u vanmorgen heb ik geen internet/tv/telefonie meer... Ik heb de SD meerdere malen geprobeerd maar die neemt niet op (het is druk -> probeer later opnieuw) op de mail die ik rond de middag verstuurd heb heb ik nog geen reactie.
Gisteren ben ik overigens weer gebeld door een prive-nummer maar nadat ik opnam hoorde ik alleen het geroezemoes van een call-center en even later werd de verbinding verbroken.
Mijn vraag is voornamelijk, weet iemand wie het vervangen van de modems doet in Enschede en omstreken en zo ja heb je daar een telefoonnummer van? Ik hoop niet dat ik nu zoals meer mensen een week zonder internet moet...
Alvast bedankt!
Voor zover weet ik 2 partijen die monteurs verzorgen:
- Guidion
- Connectica

Welke dit is voor Enschede weet ik niet, en ook niet of er eventueel meer bedrijven meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
hier net gebeld met guidion.

blijkbaar hoeft mijn NTU niet vervangen te worden (gelukkig want ik ga over een aantal dagen op vakantie)

zal wel een niet werkende verbinding bij terugkomst. ben benieuwd hoe het zal gaan.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
jildert17 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:43:
Alvast bedankt!
Bij mij (in enschede) is het modem aangesloten door Future Fiber BV en werd gebeld door: 053-5748997. Heb geen hoge pet op van die lui. Onze glasvezel lag tot de gevel en moest nog naar binnen gelegd worden. Komt de monteur binnen met de vraag waar onze glasvezel aansluiting zit, ja die kom jij aan leggen. Hij bellen, o ja ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. Vervolgens 'vergeet' hij het modem aansluiten, moet de volgende dag nog iemand langskomen.

Laat ik ook even het goede nieuws plaatsen: wel een werkende glasvezel verbinding + sparql tv + werkende telefoon. Dus mag verder niet klagen nadat onze tv op de DSL verbinding was afgesloten op 1 juli.

[ Voor 16% gewijzigd door Mister_Gaus op 16-07-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 16:41
Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/14580_12.png

Ik heb een Active Fiber FTU. Heeft iemand de nieuwe spullenboel al succesvol draaien met dit 'ding'? Ik lees alleen maar informatie over Genexis, maar dat heb ik dus niet (staat er iig niet op).

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FBTN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:04:
[afbeelding]

Ik heb een Active Fiber FTU. Heeft iemand de nieuwe spullenboel al succesvol draaien met dit 'ding'? Ik lees alleen maar informatie over Genexis, maar dat heb ik dus niet (staat er iig niet op).
Dat ding is ook een Genexis, maar een nieuwere generatie. Of'ie ook vervangen moet worden, zul je even bij Tweak moeten checken, maar ik denk eigenlijk dat die er nu hangt al goed is.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
[afbeelding]

Toevallig is deze vorig week bij mij geinstalleerd, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
[afbeelding]

heb dezelfde en volgens guidion hoefde die niet vervangen te worden. krijg zsm te horen wanneer ik over ga

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Heb even een topic toegevoegd aan de WIKI met bedrijven die de monteurs leveren voor tweak. Aanvullingen kan je zelf toevoegen.

https://github.com/Novapa...i/Telefoonnummers-monteur

[ Voor 3% gewijzigd door JP1980 op 16-07-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 20-09 16:41
Mister_Gaus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Toevallig is deze vorig week bij mij geinstalleerd, werkt perfect.
Super!! Dat hoor ik graag :-)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

JP1980 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:49:
[...]

Voor zover weet ik 2 partijen die monteurs verzorgen:
- Guidion
- Connectica

Welke dit is voor Enschede weet ik niet, en ook niet of er eventueel meer bedrijven meedoen.
In Enschede is het Connectica die de Genexissen vervangt, al hebben ze wel een eigen Tweak monteur die sommige dingen ook kan oppakken als Connectica er een zooitje van maakt. Helaas heb ik geen nummers.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
EvilPlatypus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:30:
[...]
In Enschede is het Connectica die de Genexissen vervangt, al hebben ze wel een eigen Tweak monteur die sommige dingen ook kan oppakken als Connectica er een zooitje van maakt. Helaas heb ik geen nummers.
Heb het er bij gezet. Denk dat ik het overzicht maar simpel houd en geen onderverdeling ga maken op expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vandaag contact gehad met guidion voor er vervangen van de genexis.
Ik heb de versie met 4 poorten, deze word vrijdag vervangen. (Nijkerk)

Hopelijk werkt alles in 1x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hadden vandaag dat telefoontje gemist ,kreeg een mailtje voor afspraak maken ,morgenvroeg maar even bellen dan kan die hopelijk vrijdag ook bij mij komen (ook nijkerk)
RonnieB82 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe genexis gehad moet nu nog drie weken wachten. Kom van groen en zou origineel 24 Juni overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:39:
toch ben ik wel benieuwd naar de migraties die wel in een keer goed zijn gegaan. Behalve telefonie die het niet deed eigenlijk weinig migratie problemen.
Feit blijft dat het product gewoon niet af is bij levering en dat is wel heel erg slordig.
14-07 @ 0:14 internet viel weg, tv bleef doorgaan, klopt ook, want zou de 14de overgaan.
14-07 @ 10:00 monteur genesix vervangen
14-07 @ 14:00 alles aangesloten en OK getest

Tot heden geen hangende tv's of haperende internet verbinding gehad, alleen de wat kleine dingen op het stb platform wat nog niet helemaal lekker werkt (vod, aan/uit, pauzeren en geblokkeerde zenders (geen pincode popup, tv op kamer zoontje)

Nu bezig met de STB's naar een ander vlan te tillen om die vervelende zyxel te kunnen verwijderen.

Ps de STB's blijven hier altijd aan, dit vanwege die aan/uit probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23
RonnieB82 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:55:

Alleen je glasvezelmodem wordt vervangen; je oude bestaande verbinding blijft nog actief tot het moment dat Tweak je omzet. Tenminste dat is wat de vriendelijke mevrouw van Guidion mij vertelde vandaag. Volgens mij doen ze vrijdag een rondje Nijkerk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
Even een update hier. Vanmiddag uiteindelijk toch (na 17min) bij de service desk terecht gekomen, de betreffende jongen kon inderdaad melden dat connectica het vervangen van de genexis zou moeten doen maar kon niet vertellen waarom de monteur niet was gekomen. Uiteindelijk voor morgenochtend een afspraak gemaakt met de 'eigen' Tweak monteur. Vervolgens wordt ik rond 17u gebeld door wederom een afgeschermd nummer (als ik het goed verstaan heb door Cambrium?!) met de vraag of ik thuis ben want dan komt er binnen een half uur later een monteur, en zo geschiedde :) ik had de router en stb al aangesloten dus toen de genexis aangesloten was had ik direct internet en tv.
Ik heb geen idee of deze monteur nu door Tweak zelf gestuurd is of dat Tweak het betreffende bedrijf heeft aangesproken en deze vervolgens zelf voor de monteur gezorgd heeft. Maar het maakt mij niet uit, ik heb een verbinding.
Bedankt voor de informatie in de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Dit is het plaatje wat ik door kreeg van Guidion. Voor wie nog twijfelde :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7879365/NTU-Wissel.jpg

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ben vandaag gebeld door Guidion om een afspraak te maken voor het omruilen van het modem. Helaas zat ik op de motor, dus moet morgen terugbellen.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk emailadres en ww je in moet vullen bij de HBO GO app. Ik zie sparql voor het eerst als aanbieder er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:40:
Weet iemand welk emailadres en ww je in moet vullen bij de HBO GO app. Ik zie sparql voor het eerst als aanbieder er tussen staan.
Ik zie het ook staan, echter wordt mijn abonneenummer niet geaccepteerd. Ach dat komt nog wel. Laat ze eerst het Sparql platform goed werkend krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door misthafalls op 16-07-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
misthafalls schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:44:
[...]

Ik zie het ook staan, echter wordt mijn abonneenummer niet geaccepteerd. Ach dat komt nog wel. Laat ze eerst het Sparql platform goed werkend krijgen :)
Bij mij spuugt hij Sparql eruit bij het registeren, app loopt vast bij de rest niet. Kennelijk heeft de app ook spuuggenoeg van Sparql...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:47
[...]

Same here. Jammer >:) Maar komt inderdaad vanzelf wel. Overigens werkt de app so far wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
[...]

Gedownload maar bij selectie sparlq klapt het programma dicht en gaat niet verder.
Bij de keuze als glashart gaat hij verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:32

Quad

Doof

Hier is sinds ongeveer 10 voor acht de verbinding eruit gevlogen, zowel internet als op voip. Bah..

Tevens iets met DNS, pingen naar 8.8.8.8 werkt wel, pingen naar Google of andere site weer niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 16-07-2014 20:12 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 20-09 21:46

Mr-D.

interpunctie? no hero here

redlek schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:56:
[...]

Gedownload maar bij selectie sparlq klapt het programma dicht en gaat niet verder.
Bij de keuze als glashart gaat hij verder ?
same here 7(8)7

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
Weet iemand hoe ik kan uitschakelen dat ik anoniem bel? in de Zyxell staat 'send caller ID' gewoon ingeschakeld. Of is dit iets wat Tweak moet inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
App start netjes, kam sparql selecteren, alleen geeft aan op het volgende scherm na het invullen van alles, geen abonnement op HBO.

Dus nog even geduld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 16-07-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

jildert17 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:38:
Weet iemand hoe ik kan uitschakelen dat ik anoniem bel? in de Zyxell staat 'send caller ID' gewoon ingeschakeld. Of is dit iets wat Tweak moet inschakelen?
*31* uitschakelen en inschakelen is **31
die nummers moet je dan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:18
jildert17 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:38:
Aanloggen op de websiste --> mijntweak, en dan wijzigen telefoniegegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
Het was inderdaad een instelling in mijntweak, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-09 17:49
Eindelijk is mijn verbinding dan ook eindelijk actief geworden. Bleek dus inderdaad dat Reggefiber mijn lijn in de Wijkcentrale NIET had aangesloten. Foutje ... bedankt...

Jammer dat dan vijf dagen van emailen kost zonder oplossing, en dan één keer er door komen met de Tweak helpdesk bellen en binnen een paar uur is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:20
Ik heb vandaag besloten mijn abonnement op te zeggen. Sinds 5 dagen geen internet, helpdesk onbereikbaar en ik ben niet eens van te voren ingelicht over een migratie. Ik vind het echt de slechte zet die een provider kan doen.

Is dit landelijk zo slecht geregeld bij Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 20:44
Ja ,

Week geen verbinding gehad. Slecht geholpen.

Nu sparqle, kut product. Ga ze dan ook in gebreken stellen. Kom van een goed werkend product af. (blauw) en moest omschakelen naar dit. Ik betaal zo'n 10 euro meer voor die sparqle zooi en dan verwacht je ook een werkend product zoals geadverteerd en aangeboden in contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nu ik eindelijk verbinding heb maar ff mijn nieuwe snelheid getest. Kom dus van 50/50 Tweak Blauw af en heb nu 100/100 Tweak (in Almere).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3629214254.png

Niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inmiddels nog steeds geen telefoon, hij is niet meer te registreren. Internet werkt met een DNS aanpassing naar Google DNS, verder gewoon waardeloos. Zo jammer, 3 jaar klant geweest bij Concepts ICT, nul problemen. :/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Quad schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:37:
Inmiddels nog steeds geen telefoon, hij is niet meer te registreren. Internet werkt met een DNS aanpassing naar Google DNS, verder gewoon waardeloos. Zo jammer, 3 jaar klant geweest bij Concepts ICT, nul problemen. :/
Al hier gekeken naar het instellen van telefonie?
https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Telefonie staat goed, is spontaan weggevallen, net als internet welke eerder lijkt op een DNS probleem. Ik zit niet in een migratie of wat dan ook (enkel internet + telefoon) dus eerder een storing.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Eerste ervaringen goed, omstreeks 25 juni aangevraagd (dus geen omzetting, splinternieuwe glas-klant, enschede zuid)
afgelopen weken diverse post gehad, ook pakketje met modem en zyxel op tijd ontvangen.

Datum van oplevering (17-7, morgen dus) naderde maar geen afspraak monteur. Tweak gisteren omstreeks lunch gemailed, eerste reactie savonds om 1900, vervolg mails sneller. Al met al via mail monteur voor vandaag ingepland. Zou ergens tussen 13 en 15 komen.

Vanmorgen om 10:00 ontving ik telefoontje dat er niemand open deed. Mijn vriendin was boodschappen doen, juist voor 1200.. monteur heeft braaf gewacht en zowel de genexis als de zyxel aangesloten. Mijn bestaande lan achter ziggo heeft hij intact gelaten.

Daar ik maar 1 kabel naar mijn tv heb liggen had ik het interne netwerk al voorzien van netgear VLAN switches (zie voor uitleg die user-review bij netgear 105e switch in de pricewatch) waarvan ik de poorten/vlans vantevoren ingericht had.

Vanavond thuis gekomen eerst alleen zyxel lan1 poort aan het apparte vlan gehangen, de STB hing aan de andere kant van het vlan. Installatieprocess sparql doorlopen zonder problemen, tv werkt verder out of the box.

Daarna (zyxel lan2) poort aan 'normale' vlan gehangen, rest van netwerk geconfigureerd en al met al tik ik deze post dus over tweak glas. Een dag _eerder_ dan aangekondigd.

Ik kom van ziggo 60/6 mbit nu naar 250/250 met sparql. Ziggo blijv ik aanhouden als TV only. Hoewel sparql leuk is voor HBO / VOD heb ik 2 tv's uitgerust met CI+ en wil ik daarvoor gewoon ziggo/kabel blijven houden. '

Eerste speedtest gaven 200/70, maar das naast mn nas die staat te torrenten.

Al met al voorlopig tevreden, ziggo word binnenkort opgezegd/gedowngrade naar tv only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Quad schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:43:
Telefonie staat goed, is spontaan weggevallen, net als internet welke eerder lijkt op een DNS probleem. Ik zit niet in een migratie of wat dan ook (enkel internet + telefoon) dus eerder een storing.
Kom je misschien van tweak blauw? Wat bij mij gebeurde is dat ik nog voor de migratie (dus nog met de oude modem en de oude packetforce router) de telefoon moest ompluggen van de modem naar de router en de SIP gegevens handmatig invoeren in de router. Toen kon ik weer bellen in de week voor de migratie. Zou het kunnen dat er bij jou ook een dergelijke wijziging is doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Zijn er meer mensen die nu storing hebben in de regio Enschede? Sinds 23:45 ligt mijn glasvezel eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zoals ik al zei, ik zit niet in een migratie en lijkt het eerder op een spontane storing / falen van verbinding. Zodra ik op de cliënts de DNS aanpas naar die van Google werkt het wel. Telefoon wil zich niet registreren. Anyway, ik ben het nu eigenlijk al zat, helaas volgend jaar pas overstappen op nieuwe provider.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lapoor schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:07:
Zijn er meer mensen die nu storing hebben in de regio Enschede? Sinds 23:45 ligt mijn glasvezel eruit
Telfort, voormalig Concepts, gebruiker hier en ook storing. Ben niet de enige, zie de berichten van afgelopen uur op https://twitter.com/searc...lfort&src=typd&f=realtime

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inmiddels probleem gelokaliseerd tot de PacketForce, deze lijkt te zijn gaan kloten. Eens een reset proberen.

Na een reset blijkt internet weer fatsoenlijk te doen. Telefonie is na instellen ervan nog niet online.

Edit: Toch wel, die PacketForce modem is een apart ding.. :(

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 17-07-2014 00:42 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

The Otherside schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:30:
Dit is het plaatje wat ik door kreeg van Guidion. Voor wie nog twijfelde :)

[afbeelding]
wow dit is wel Sesamstraat voor gevorderden uitleg

die zijn blijkbaar ook helemaal ziek van de vragen die gesteld worden

[ Voor 9% gewijzigd door Rebels op 17-07-2014 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wordt dag 4 zonder internet. Beloftes van Tweak dat er een monteur contact met mij op gaat nemen worden tot nu toe niet waargemaakt.

Ik ben blij dat ik afgelopen maandag de knoop doorgehakt heb en Tweak heb opgezegd. Nu maar wachten op het pakketje van Ziggo, al denk ik dat dat eerder binnen is en werkt dan dat Tweak mijn verbinding weer werkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:30:
Vandaag wordt dag 4 zonder internet. Beloftes van Tweak dat er een monteur contact met mij op gaat nemen worden tot nu toe niet waargemaakt.

Ik ben blij dat ik afgelopen maandag de knoop doorgehakt heb en Tweak heb opgezegd. Nu maar wachten op het pakketje van Ziggo, al denk ik dat dat eerder binnen is en werkt dan dat Tweak mijn verbinding weer werkend heeft.
Succes en veel plezier bij Ziggo, schijnbaar was de glasvezel verbinding niet belangrijk voor je? (upload) anders had je wel iets meer geduld gehad of een andere glasprovider aangevraagd.

Lees nergens of je de contactgegevens hebt doorbesproken met Tweak, misschien bellen ze je wel op een verkeerd nummer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:33:
[...]

Succes en veel plezier bij Ziggo, schijnbaar was de glasvezel verbinding niet belangrijk voor je? (upload) anders had je wel iets meer geduld gehad of een andere glasprovider aangevraagd.

Lees nergens of je de contactgegevens hebt doorbesproken met Tweak, misschien bellen ze je wel op een verkeerd nummer....
Upload is niet zo belangrijk voor mij. Ik ga van 35mbit naar 30mbit download en dat scheelt een tientje in de maand. Bij Ziggo is €40 in totaal, incl HD zenders en de BBC. Dus inclusief nieuwsgroepen ben je €45 per maand kwijt, dat is bij Tweak €58.

Ik heb destijds voor Tweak gekozen omdat ze een goede prijs hadden voor wat ze aanboden. Nu is het enige voordeel nog de upload snelheid (en de nieuwsgroepen).

Elke keer als Tweak mijn mobiele nummer noemt is deze correct, ze zullen dan toch niet zo dom zijn om op het vaste nummer te bellen dat niet meer werkt.

Wat mij het meeste stoort is niet zo zeer dat er een probleem is, maar dat de klantenservice niet te bereiken is (wel eens proberen te bellen?) en op mail slecht gereageerd wordt (de opzegging was dan wel binnen 1 dag gelezen, andere mails duren rustig 2 a 3 dagen). En als je dan een antwoord krijgt heb je goede hoop, maar de beloftes die gedaan worden worden niet nagekomen.

Daarnaast gaan ze er van uit dat je maar even vrij neemt omdat de monteur ergens op de dag langs zou moeten komen. Ziggo kon ook een monteur in de avonduren langs sturen, deze loste het probleem op, belde een uur later terug om de verifiëren of alles nu echt goed werkte (dit was met het aansluiten van de TV, daarvoor was ik al overgestapt).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:41:
Wat mij het meeste stoort is niet zo zeer dat er een probleem is, maar dat de klantenservice niet te bereiken (wel eens proberen te bellen?) en op mail slecht gereageerd wordt (de opzegging was dan wel binnen 1 dag gelezen, andere mails duren rustig 2 a 3 dagen). En als je dan een antwoord krijgt heb je goede hoop, maar de beloftes die gedaan worden worden niet nagekomen.
Heb een beetje hetzelfde probleem gehad. Nadat mijn verbinding afgelopen vrijdag 's ochtends down ging vooruitlopend op het omwisselen van de Genexis had ik een kleine 5 dagen totaal geen verbinding meer.

Op e-mails werd soms wel, soms niet gereageerd, maar de behandelaars gaven niet de indruk mijn probleem serieus te nemen. En de servicedesk was telefonisch gewoon niet te bereiken.

Uiteindelijk had ik geluk en kwam ik er woensdag vlak voor 12 uur 's middags door en degene die ik toen aan de telefoon sprak zag vrijwel meteen dat mijn glasvezel lijn niet verbonden was in de wijkcentrale! Hij zei dat hij de opdracht zou geven aan de netwerkleverancier om dat uit te voeren, en dat het uiterlijk twee werkdagen zou duren. Maar toen ik eind van de middag thuis kwam en op de ZyXEL keek had die inmiddels wel een groen bolletje en werkte alles inmiddels.

Jammer dat het vijf dagen moest duren terwijl het in feite een handeling van niks was... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
Ik heb tot nu toe niks dan lof over Tweak :).

Bij mij verliep alles goed, er werd snel beantwoord op mail en de HD was goed bereikbaar.

Of ik heb dus vreselijke mazzel met de HD of iedereen is op elkaar ingestemd om tegelijkertijd Tweak te bellen / mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Weet iemand eigenlijk of je ook een andere IPTV box zou kunnen gebruiken? Wij komen van Lijbrandt en zag gisteravond de Amino in de hoek van de kamer staan (nog niks over terugsturen gehoord namelijk), met ingebouwde HDD.. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21

ST10©DE

Dus.............

Quad schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:37:
Hier hetzelfde met telefonie (enschede). De migratie ging goed, alles werkte in 1 keer. En opeens werkte de telefoon niet meer. Maandag contact opgenomen met de SD, deze hebben remote de instellingen aangepast (welke vraag ik me af want alles stond goed mijns inziens, en ik zie ook geen wijzigingen behalve dat ze de twee telefoonnummers hebben omgedraaid van poort). Echter het werkt nog steeds niet. De button "register" reageert gewoon niet. En gisteren konden ze opeens niet meer remote inloggen op mijn modem, terwijl ze dat maandag nog wel konden en er sindsdien geen wijzigingen zijn gemaakt.

Helaas helpt een reboot ook niet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 09:58

BIM

Nothing interesting

Wij gaan over een week verhuizen naar een omgeving waar Tweak niet kan leveren (wel glasvezel, maar alleen via Caiway). Nu willen ze echter met alle geweld alsnog de Genexis omruilen voor die laatste week. Tot vorige week niet eens bericht gehad dat er misschien iets met de Genexis zou zijn (ik had alles al op de aangegeven datum aangesloten om te kijken of het werkte... dat was drie weken geleden)

Als ik het zo hoor blijf ik het maar afhouden. "Nee mevrouw, we kunnen volgende week niet onder werktijd thuis zijn voor de monteur". Met een beetje pech hebben we anders die laatste paar dagen gewoon geen verbinding meer. Krijgen ze alles tegelijk netjes in de verpakking terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Alphalorne schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:00:
Weet iemand eigenlijk of je ook een andere IPTV box zou kunnen gebruiken? Wij komen van Lijbrandt en zag gisteravond de Amino in de hoek van de kamer staan (nog niks over terugsturen gehoord namelijk), met ingebouwde HDD.. :-D
kom ook van lijbrandt(die hebben wel een goede service desk)
heb daar een brief van gehad met afsluitdatum maar niets over terug sturen gehad dacht ook dat je die box toen gratis kreeg

maar je komt er maar op een manier achter probeer het :*)
ben zelf nu niet thuis anders had ik het ook kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Same here _O- . Ben wel echt benieuwd, maar zal natuurlijk wel weer niet..

[ Voor 74% gewijzigd door Alphalorne op 17-07-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:08
Natuurlijk gaat dat niet werken

Hele platform is anders.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:20
maartendd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:55:
Ja ,

Week geen verbinding gehad. Slecht geholpen.

Nu sparqle, kut product. Ga ze dan ook in gebreken stellen. Kom van een goed werkend product af. (blauw) en moest omschakelen naar dit. Ik betaal zo'n 10 euro meer voor die sparqle zooi en dan verwacht je ook een werkend product zoals geadverteerd en aangeboden in contract.
Ik ben het met je eens. Ik weet dat ze dit soort problemen ook hebben gehad bij de migratie van @home, casema en multikabel naar Ziggo. Bedenk dit dan van te voren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Ik even een vraagje aan de Logitech harmony gebruikers (of een andere universele AB): Reageert de Abox ook zo slecht op deze logitech afstandsbedieningen of is dat alleen met de standaard AB? Anders moet ik maar snel eens een harmony gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 07:52
Harmony One werkt goed bij mij. Nu moet die Sparql standby en aan/uit probleempjes nog gefixed worden en dan werkt het allemaal tadeloos.

Heb nu een extra knop aan/uit gemaakt waar je op kan drukken tot die box beeld geeft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LosserNL schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:07:
Harmony One werkt goed bij mij. Nu moet die Sparql standby en aan/uit probleempjes nog gefixed worden en dan werkt het allemaal tadeloos.

Heb nu een extra knop aan/uit gemaakt waar je op kan drukken tot die box beeld geeft :')
Bij mij gaat'ie prima aan, alleen het correct uit zetten doet de Harmony niet, dus bij het uitzetten, druk ik nog zelf op de fysieke knop op de box, dan wordt het lampje rood en staat'ie echt goed uit.

De bijbehorende afstandsbediening heeft trouwens hetzelfde probleem.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 07:52
Dat valt idd onder de Sparql problematiek. Hij geeft alleen zwart beeld en thats it. Geen verdere indicatie dat ie in standby 'staat' als een rode LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Gisteren ook Tweak aangevraagd. Ik zit nu bij de (volgens een nieuwsartikel van gisteren) 19% die nog onder de 10 MBit internet heeft. Ik heb alleen een vraag over Sparqle TV.
Op verschillende topics binnen tweakers.net wordt gepraat over HD tv met lage bitrate op de KPN glasvezeldiensten. Ik heb nu HD tv van Ziggo via de coax en dat beeld is erg goed.
Hoe zit het met de beeldkwaliteit van Sparqle? Ik begrijp dat er hier en daar wat migratieproblemen zijn, maar hoe is de kwaliteit van de HD zenders? Kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SamPatterson schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:19:
Gisteren ook Tweak aangevraagd. Ik zit nu bij de (volgens een nieuwsartikel van gisteren) 19% die nog onder de 10 MBit internet heeft. Ik heb alleen een vraag over Sparqle TV.
Op verschillende topics binnen tweakers.net wordt gepraat over HD tv met lage bitrate op de KPN glasvezeldiensten. Ik heb nu HD tv van Ziggo via de coax en dat beeld is erg goed.
Hoe zit het met de beeldkwaliteit van Sparqle? Ik begrijp dat er hier en daar wat migratieproblemen zijn, maar hoe is de kwaliteit van de HD zenders? Kan iemand daar iets over zeggen?
Ik heb geen vergelijking t.o.v. Ziggo, maar ik betwijfel dat als je'm instelt op 1080p60 dat't zal onderdoen voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Laatst online: 02-02 15:03
Woei woei woei! Sinds 24 juni zonder internet gezeten, maar alles doet het eindelijk weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nog niet de moeite genomen mijn boxje te 'hacken' na 1080p (binnenkort eens doen), maar op 720p is het voor mij minder dan wat KPN leverde. Logisch natuurlijk, maar dat laat voor mij wel zien dat KPN niet zo slecht is als sommige claimde (met dat je er niet naar kan kijken zonder hoofdpijn te krijgen, maar goed satelliet schijnt nog slechter te zijn en daar was het me ook nooit opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Wat betreft beeldkwaliteit heb ik het gevoel dat voormalig groen klanten het als een hele verbetering ervaren en hebben het ook een aantal keren hier bestempeld als erg goed. Maar heb een aantal blauw klanten (waaronder ik) wel horen zeggen dat het hier en daar minder is geworden. Soms vind ik het echt prima kwaliteit maar soms kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de kwaliteit minder is. Maar dat kan ook aan het programma liggen.

En waarschijnlijk is het zo dat de kwaliteit van de streams in Enschede en Almere beter is dan de andere regio's.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 17-07-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
dubbi3 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik weet dat ze dit soort problemen ook hebben gehad bij de migratie van @home, casema en multikabel naar Ziggo. Bedenk dit dan van te voren 8)7
Dat er zaken misgaan bij een migratie kan voorkomen, dan praat ik over de wissel van netwerk.
De grootste frustratie is dat je gewoon geen informatie krijgt. Krijg je na 20 min eindelijk een medewerker dan wordt je afgescheept van ja geen idee. Doorschakelen met manager of aanstuurder kan je vergeten. Ze houden je op afstand en daar moet je het maar mee doen. Dit maakt de frustratie alleen nog maar groter.

Transparantie en uitleg scheelt een hoop. Maar dat krijg je niet.

Sparqle, leuk dat zij een eigen dienst opzetten, alleen doe dan een POC fase met een beperkte set gebruikers om zo te leren wat je tegen komt. Of als je dan toch in 1 keer uitrol doet maak dan heldere afspraken waar nieuwe gebruikers mee in aanraking kunnen komen en dat je in die periode een korting of regeling krijgt. + een speciaal email adres voor meldingen over sparqle zodat je in ieder geval het gevoel krijgt dat er iets mee gedaan wordt dan wel dat je weet dat er bugs kunnen voordoen omdat je een early adopter bent.

Nu verwacht en betaal je voor een eind product terwijl dit niet waar gemaakt wordt. Dat vindt ik persoonlijk niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
maartendd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Dat er zaken misgaan bij een migratie kan voorkomen, dan praat ik over de wissel van netwerk.
De grootste frustratie is dat je gewoon geen informatie krijgt. Krijg je na 20 min eindelijk een medewerker dan wordt je afgescheept van ja geen idee. Doorschakelen met manager of aanstuurder kan je vergeten. Ze houden je op afstand en daar moet je het maar mee doen. Dit maakt de frustratie alleen nog maar groter.

Transparantie en uitleg scheelt een hoop. Maar dat krijg je niet.

Sparqle, leuk dat zij een eigen dienst opzetten, alleen doe dan een POC fase met een beperkte set gebruikers om zo te leren wat je tegen komt. Of als je dan toch in 1 keer uitrol doet maak dan heldere afspraken waar nieuwe gebruikers mee in aanraking kunnen komen en dat je in die periode een korting of regeling krijgt. + een speciaal email adres voor meldingen over sparqle zodat je in ieder geval het gevoel krijgt dat er iets mee gedaan wordt dan wel dat je weet dat er bugs kunnen voordoen omdat je een early adopter bent.

Nu verwacht en betaal je voor een eind product terwijl dit niet waar gemaakt wordt. Dat vindt ik persoonlijk niet acceptabel.
Die discussie is hier een aantal keren gevoerd. Min of meer geconcludeerd is dat (als je aanneemt dat Tweak de waarheid spreekt) de overgang naar sparql een snelle overstap moest zijn omdat KPN wijzigingen aanbracht in voorwaarden van de diensten die ze via niet KPN dochters (waarvan Tweak geloof ik de enige is) aanbieden. De keus was dan voor eeuwig afhankelijk zijn van KPN en meegaan met hun wijzigen waar ze geen invloed op hebben of dit opzeggen en een eigen dienst starten zodat ze alle vrijheid krijgen in het aanbieden van hun diensten. Maar dit moest uiteraard wel gebeuren voordat de voorwaarden van KPN wijzigen.

Met deze kennis heb ik destijds besloten om als klant Tweak deze ruimte te gunnen en binnen de overgangsperiode enige krediet te geven en niet direct alles aan te rekenen wat fout gaat. Er van uit gaande dat na deze periode de dienstverlening weer als vanouds van goede kwaliteit is. De problemen die nu bij iedereen spelen verbazen mij ook helemaal niets. Dat je niet direct doorgeschakeld wordt naar de baas is ook wel logisch.

Iedereen is natuurlijk vrij om deze extra tolerantie te hanteren in de overgangsperiode maar ik persoonlijk vind dit in de overgangssituatie wel redelijk.

Wel vind ik dat de communicatie van Tweak inderdaad beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
JP1980 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Die discussie is hier een aantal keren gevoerd. Min of meer geconcludeerd is dat (als je aanneemt dat Tweak de waarheid spreekt) de overgang naar sparql een snelle overstap moest zijn omdat KPN wijzigingen aanbracht in voorwaarden van de diensten die ze via niet KPN dochters (waarvan Tweak geloof ik de enige is) aanbieden. De keus was dan voor eeuwig afhankelijk zijn van KPN en meegaan met hun wijzigen waar ze geen invloed op hebben of dit opzeggen en een eigen dienst starten zodat ze alle vrijheid krijgen in het aanbieden van hun diensten. Maar dit moest uiteraard wel gebeuren voordat de voorwaarden van KPN wijzigen.

Met deze kennis heb ik destijds besloten om als klant Tweak deze ruimte te gunnen en binnen de overgangsperiode enige krediet te geven en niet direct alles aan te rekenen wat fout gaat. Er van uit gaande dat na deze periode de dienstverlening weer als vanouds van goede kwaliteit is. De problemen die nu bij iedereen spelen verbazen mij ook helemaal niets. Dat je niet direct doorgeschakeld wordt naar de baas is ook wel logisch.

Iedereen is natuurlijk vrij om deze extra tolerantie te hanteren in de overgangsperiode maar ik persoonlijk vind dit in de overgangssituatie wel redelijk.

Wel vind ik dat de communicatie van Tweak inderdaad beter kan.
Kijk als ik jouw verhaal nou op papier van tweak zou krijgen met hun plannen (waarom hoe en wat), zou dit al een stuk schelen.(Vooraf)

In plaats hiervan krijg je een brief je bent Blauw abbo gebruiker. Dit gaat stoppen per *** je kan overstappen naar onze nieuwe diensten met sparqle het ultieme bla bla bla met features als bla bla bla. indien u niets doet, verbreekt Tweak internet en tv met ingang van ****.

Oke het KPN netwerk (groen) en het is 10 euro duurder, maar wil graag 100/100 houden en wilde niet gaan overstappen op iets anders want willen mogelijk gaan verhuizen, heb nu de luxe om elke maand op te zeggen + de afgelopen jaren heeft het best stabiel gedraaid.

En dan beland je in dit, week lang geen verbinding en zoals eerder vermelde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
maartendd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Kijk als ik jouw verhaal nou op papier van tweak zou krijgen met hun plannen (waarom hoe en wat), zou dit al een stuk schelen.(Vooraf)

In plaats hiervan krijg je een brief je bent Blauw abbo gebruiker. Dit gaat stoppen per *** je kan overstappen naar onze nieuwe diensten met sparqle het ultieme bla bla bla met features als bla bla bla. indien u niets doet, verbreekt Tweak internet en tv met ingang van ****.

Oke het KPN netwerk (groen) en het is 10 euro duurder, maar wil graag 100/100 houden en wilde niet gaan overstappen op iets anders want willen mogelijk gaan verhuizen, heb nu de luxe om elke maand op te zeggen + de afgelopen jaren heeft het best stabiel gedraaid.

En dan beland je in dit, week lang geen verbinding en zoals eerder vermelde ervaring.
Heb je de brief niet goed gelezen?

Je oude contractduur gaat gewoon door, was je contractvrij, ben je dat nu nog steeds...had je nog 5 maanden, heb je die nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:38:
[...]

Heb je de brief niet goed gelezen?

Je oude contractduur gaat gewoon door, was je contractvrij, ben je dat nu nog steeds...had je nog 5 maanden, heb je die nog steeds.
Dat zeg ik ook, " heb nu de luxe om elke maand op te zeggen " en dat wilde ik houden daarom bleef ik bij tweak toen ik de brief kreeg.

Als ik zou switchen zit ik bij een nieuw provider vast aan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
maartendd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Dat zeg ik ook, " heb nu de luxe om elke maand op te zeggen " en dat wilde ik houden daarom bleef ik bij tweak toen ik de brief kreeg.

Als ik zou switchen zit ik bij een nieuw provider vast aan 1 jaar.
aha verkeerd begrepen

Maar nu je aangesloten bent, wat zijn je bevindingen van de dienst in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wist niet dat die overstap werd "afgedwongen" door KPN. Heb je daar een bron van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Wat ik me afvraag hoe hard de datum van 1 juli van KPN was / is geweest.

We zitten ondertussen op 17 juli en ik zit nog steeds met een actieve Glas Groen en nog geen planning voor overgang naar Sparql, ben alleen gebeld voor het vervangen van de Genexis.

Volgens mij is 17 juli na 1 juli, dus is die datum van 1 juli niet zo heel hard als men wilt doen geloven en had Tweak ook wel voor een iets voorzichtigere en gecontroleerde uitrol kunnen lezen.

Het is dat ik hier op dit forum redelijk op de hoogte blijf, maar er zijn legio mensen die hier niet vanaf weten en dus gewoon in het duister tasten van wat er nu allemaal gebeurd en ik vrees voor Tweak dat veel van deze mensen hun contract zullen gaan beeindigen.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je voor de informatie voorziening afhankelijk ben van een forum dat geheel ergens anders gehost wordt, dat er iemand zelf een Wiki opstelt voor oplossingen van problemen, dat mensen zelf een ventilator op een box gaan knutselen om te koelen en ga zo maar door.
Ik stel me nu even als gewone gebruiker en niet als tweaker op: Je mag toch verwachten dat de basisvoorzieningen (gas water licht -> telefonie TV internet) op normale wijze werken zonder allerlei trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:43:
[...]

aha verkeerd begrepen

Maar nu je aangesloten bent, wat zijn je bevindingen van de dienst in dagelijks gebruik?
Tot nu toe 1 dag weer in gebruik, internet is na mijn gevoel prima.

Download usenet 11,5 MByte/s, dit had ik voorheen ook.

Qua TV, sparqle vindt ik het een achteruitgang.
- Box wordt heet
- Blokken / stotteren van beeld
- Aan / uit bug
- Traag
- TV gids vaak crash
- VOD button werkt slecht
- HBO on demand laat langzaam en soms totaal niet (restart nodig)
- HD probleem (720)
- 5.1 output niet aanwezig
- Geen opname mogelijkheid
- Pauzeren is ook een gok

Dit is na 1 a 2 dagen gebruik. (hoofdzakelijk door mijn vriendin) die dan tegen mij gaat schelden waarom we bij tweak zitten met deze bagger tv dienst. :o :o (kijk zelf meer series dus internet is meer van belang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
TrailBlazer schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:43:
Ik wist niet dat die overstap werd "afgedwongen" door KPN. Heb je daar een bron van.
Dat is hier in dit forum naar boven gekomen. Ergens in de beginperiode. Volgens mij had iemand dat als reactie ontvangen van Tweak op een mail met vragen. Nog ver voor de daadwerkelijke migratie.

Inhoudelijk heb ik er niet zoveel verstand van maar het had te maken met het inkopen van rechten.

Het blijft vaag hoor en ik heb er ook nadrukkelijk bijgezegd dat ik maar moet aannemen dat Tweak hier de waarheid verteld maar ik zie ook niet zo een reden waarom hierover niet de waarheid gesproken zou worden. Als je als provider de tijd zou hebben, waarom zou je die tijd niet nemen? Waarom zou je een dergelijke operatie zo uitvoeren als je niet 'gedwongen' wordt? Ik kan geen reden bedenken en daarom moet ik wel aannemen dat er een gegronde reden voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat verbaast me dus ook zo. Het is allemaal zo brak allemaal dat ik niet begrijp waarom ze in hemelsnaam die migraties hebben laten starten.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dit kost ze heel veel tijd om weer goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
maartendd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:55:
[...]

- Box wordt heet
- Aan / uit bug
- Traag
- TV gids vaak crash
- HD probleem (720)

Dit is na 1 a 2 dagen gebruik. (hoofdzakelijk door mijn vriendin) die dan tegen mij gaat schelden waarom we bij tweak zitten met deze bagger tv dienst. :o :o (kijk zelf meer series dus internet is meer van belang)
Sparql is inderdaad nog geen vooruitgang, maar sommige dingen die je meldt heb ik niet, zoals:
  • Box wordt heet
  • Traag
  • TV gids vaak crash
  • HBO on demand laat langzaam en soms totaal niet (restart nodig)
  • HD probleem (720) -> zie wiki op dit moment
En ja het klopt op 1 punt verwijs ik na de wiki en dit is dus nog niet gebruiksvriendelijk, maar het betekend wel dat de mogelijkheid er dus is en hopelijk binnenkort geïmplementeerd is.

Verbetering is dat dit TV kastje sneller opstart dan de Amino uit cold boot! :) (Hebben we nu ook nog wel nodig :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door misthafalls op 17-07-2014 13:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

- Box wordt heet
- Aan / uit bug
- Traag
- TV gids vaak crash
- HD probleem (720)

Mag ik weten hoe het aangesloten is bij jouw? Ben wel nieuwsgierig, zit er bijvoorbeeld een switch tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
vincitori schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:51:
Wat ik me afvraag hoe hard de datum van 1 juli van KPN was / is geweest.

We zitten ondertussen op 17 juli en ik zit nog steeds met een actieve Glas Groen en nog geen planning voor overgang naar Sparql, ben alleen gebeld voor het vervangen van de Genexis.

Volgens mij is 17 juli na 1 juli, dus is die datum van 1 juli niet zo heel hard als men wilt doen geloven en had Tweak ook wel voor een iets voorzichtigere en gecontroleerde uitrol kunnen lezen.

Het is dat ik hier op dit forum redelijk op de hoogte blijf, maar er zijn legio mensen die hier niet vanaf weten en dus gewoon in het duister tasten van wat er nu allemaal gebeurd en ik vrees voor Tweak dat veel van deze mensen hun contract zullen gaan beeindigen.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je voor de informatie voorziening afhankelijk ben van een forum dat geheel ergens anders gehost wordt, dat er iemand zelf een Wiki opstelt voor oplossingen van problemen, dat mensen zelf een ventilator op een box gaan knutselen om te koelen en ga zo maar door.
Ik stel me nu even als gewone gebruiker en niet als tweaker op: Je mag toch verwachten dat de basisvoorzieningen (gas water licht -> telefonie TV internet) op normale wijze werken zonder allerlei trucs?
Ik bent het met je eens zit met de zelfde situatie en ook nog een factuur opsturen van 24-06-2014 tm 31-07-2014.
En nog steeds niet over gezet en het is al 17-07-2014.
Als je geld over stuurt voor een maand groen 60/60 50,00 euro krijg je prompt een aanmaning.
Met het bericht dat ik de factuur niet goed hebt gelezen .
En er komt ook nog bij als je technisch onderlegd bent of er geen verstand van hebt zit je tijden lang zonder tv telefoon en internet je kunt dan tweak niet bellen of mailen of internet bankieren om dat je dat niet kunt.
Dit wou ik ook even kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

- Box wordt heet
- Aan / uit bug
- Traag
- TV gids vaak crash
- HD probleem (720)

De nieuwe afstandsbediening word ik ook niet echt blij van. De oude KPN afstandsbediening betekende gewoon dat ik voor 95% van de taken maar één afstandsbediening nodig had, en nu moet ik weer twee afstandsbedieningen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
De logitech harmony's zijn de ideale oplossing. Wel een investering maar elke keer als ik nieuwe apparatuur koop / vervang werkt het allemaal weer prima. Mijn vriendin is er ook blij mee.

De sparql doos reageert er ook beter op. (Afgezien van aan/uit functie, maar dat zijn ze als het goed is aan het oplossen)

Bij TV kijken worden er bij mij altijd 3 apparaten aangestuurd. De TV, home cinema set, en de sparql box of mediaspeler. Radio luisteren kan de TV uit en de zenders zijn voorgeprogrammeerd in het touchscreen gedeelte van de afstandbediening zodat ik blind zenders kan veranderen. Al werkt dat met sparql ook nog niet gezien de radio button niet werkt, maar dat wordt ook opgelost (hoop ik).

[ Voor 38% gewijzigd door JP1980 op 17-07-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Weet iemand of ik op een of andere manier een Airport Extreme werkend kan krijgen aangesloten op de nieuwe Genexis? (i.c.m. Sparql)

Tot nu toe werkt alleen de ZyXEL, maar dat ding is onstabiel en traag i.v.m. de Airport. Waar ik nooit problemen had met Airplay, krijg ik nu om de 20 seconden een hapering van 1 seconde :( Verbinding maken met mijn laptop duurt 10-15 sec (voorheen vrijwel instant) :(

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 17-07-2014 13:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
JP1980 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:23:
De logitech harmony's zijn de ideale oplossing. Wel een investering maar elke keer als ik nieuwe apparatuur koop / vervang werkt het allemaal weer prima. Mijn vriendin is er ook blij mee.

De sparql doos reageert er ook beter op. (Afgezien van aan/uit functie, maar dat zijn ze als het goed is aan het oplossen)
Persoonlijk vind ik ze te duur en niet mooi :). Ik kies liever voor de All For One Smart Control of Essence. Nadeel is wel dat je elke AB handmatig moet programmeren, waarbij de Harmony een config kan downloaden van iemand anders.

[ Voor 14% gewijzigd door misthafalls op 17-07-2014 13:32 . Reden: Oops :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
misthafalls schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Persoonlijk vind ik ze te duur en niet mooi :). Ik kies liever voor de All For One Smart Control of Essence. Nadeel is wel dat je elke AB handmatig moet programmeren, waarbij de Harmony een config kan downloaden van iemand anders.
Ook mooi. Weet alleen niet of de sparql hierop beter reageert dan de standaard afstandbediening. En ik zie ook zo snel niet of er een extender op zit met behulp van RF zodat je apparatuur kan wegstoppen in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

nou zal ik dan maar eens iets positiefs melden ok moest wel zelf de actie inzetten maarja

ik heb net gebeld had een wachtende voor mij (huh) en binnen 3 min had ik iemand aan de lijn
want mijn teleportering van mijn tel nummer was doorgezet
hij heeft het aangepast en het werkt zowaar
nu nog uitzoeken hoe de voicemail precies werkt komt ook wel weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Vorkie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:09:
[...]

Mag ik weten hoe het aangesloten is bij jouw? Ben wel nieuwsgierig, zit er bijvoorbeeld een switch tussen?
Glas komt binnen in mijn woonkamer,

Eigen kabels liggen onder de vloer (Cat6) (afstanden zijn heel beperkt, woon in appartement)
Van Genexis naar router tweak, gebruik ik de meegeleverde gele kabel.

- Lan1 direct van router (tweak) naar Sparqle
- Lan2 (internet) door naar mijn eigen netgear router (andere locatie in huis) deze is verbonden met PC,NAS,Mediaspeler.

[ Voor 4% gewijzigd door maartendd op 17-07-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Goed nieuws!

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er nog mensen zijn die moeten worden omgezet? Zo niet dan zal het op de helpdesk snel rustiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zijn er meer mensen met problemen met hun upload? Ik heb 500/500 van Tweak op dit moment. Download komt aardig in de buurt van de 470 mbps maar mijn upload haalt op dit moment nog niet eens de 100mbit. Die hangt slechts rond de 69 mbps en dat is natuurlijk wel een probleem.

Vroeg me af of meer mensen met tweak hier last van hebben? Eerder was dit gewoon prima!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

DAMAGE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:56:
Zijn er meer mensen met problemen met hun upload? Ik heb 500/500 van Tweak op dit moment. Download komt aardig in de buurt van de 470 mbps maar mijn upload haalt op dit moment nog niet eens de 100mbit. Die hangt slechts rond de 69 mbps en dat is natuurlijk wel een probleem.

Vroeg me af of meer mensen met tweak hier last van hebben? Eerder was dit gewoon prima!
hier hetzefde hoor prut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
JP1980 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Had gisteren keus uit onderstaande. Helaas de datum staat niet op de foto maar de bovenste is meest recent en ook al een paar weken oud.
2500.6451.14749.1
2500.6450.14351.1
Net nog een sparql box aangesloten en daar had ik keuze uit 3 firmwares.
Waarvan eentje van datum 09-07-2014.
Versie 2500.6451.14997.1
Die had ik nog niet voorbij zien komen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe kan je de box upgraden? Of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
JP1980 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:46:
Goed nieuws!

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er nog mensen zijn die moeten worden omgezet? Zo niet dan zal het op de helpdesk snel rustiger worden.
Nog steeds niks gebeurd hier. Sparql box en Zyxel ontvangen, bericht ontvangen dat mijn Genexys misschien vervangen moet worden, en that's it. Gebruik nog steeds glas groen met KPN ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws! Het is nog steeds zo druk dat ik niet mag wachten aan de telefoon.
Bent u een Glas Blauw Alles-in-1 klant die overstapt op onze nieuwe diensten, maar is er nog geen monteur langs geweest om uw glasvezelaansluiting geschikt te maken? Neemt u dan alstublieft zo snel mogelijk contact op met onze servicedesk: info@tweak.nl of 0900-TWEAKHD (8932543). Wij zullen dan met spoed een monteursafspraak met u plannen zodat u snel weer kunt genieten van internet, televisie en telefonie van Tweak.
_/-\o_ goede grap!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:14:
Hoe kan je de box upgraden? Of gaat dat automatisch?
Volgens mij gaat dat automatisch, want zonder dat ik iets heb gedaan werkt de pauze/play knop nu ineens wel... Dat wil zeggen: De knop werkt, en het beeld wordt gepauzeerd. Daarna op play drukken en er wordt geprobeerd om de uitzending weer verder te spelen, maar dat werkt voor geen meter. Blokjes en haperingen galore. FFW toets indrukken tot de real-time uitzending en het gaat weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19
Update op site Tweak:
- HBO Go zou vanaf NU moeten werken (na eerdere inlogproblemen)
- Migratie Glas Groen klanten gaat de komende tijd gebeuren
Pagina: 1 ... 69 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.