Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.296 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:48
Sinds begin juni ben ik, i.v.m. de wijzigingen, overgestapt van Tweak naar KPN.

Alle apparatuur retour gezonden (aangetekend op eigen kosten) en kreeg hier geen ontvangstbevestiging van bij Tweak, dus zelf maar contact gezocht. Terugkoppeling ontvangen dat het is ontvangen.
Ik wacht nu nog steeds op mijn betaling van de borg (€ 50) en de volle maand juni ( €70 )die ik bij de factuurronde van mei heb betaald. (totaal bedrag van rond de € 120,-). In mijn online omgeving staat een creditnota van € 12,- die op 30 juni uitbetaald zou worden, maar niks ontvangen tot op heden...

Heb al meer dan 10 contacten gehad met de helpdesk maar geven continu aan dat de desbetreffende afdeling nog geen terugkoppeling heeft gegeven.

Zijn er meer mensen die nog geen betaling hebben ontvangen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
poortvliet schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:53:
Sinds begin juni ben ik, i.v.m. de wijzigingen, overgestapt van Tweak naar KPN.

Alle apparatuur retour gezonden (aangetekend op eigen kosten) en kreeg hier geen ontvangstbevestiging van bij Tweak, dus zelf maar contact gezocht. Terugkoppeling ontvangen dat het is ontvangen.
Ik wacht nu nog steeds op mijn betaling van de borg (€ 50) en de volle maand juni ( €70 )die ik bij de factuurronde van mei heb betaald. (totaal bedrag van rond de € 120,-). In mijn online omgeving staat een creditnota van € 12,- die op 30 juni uitbetaald zou worden, maar niks ontvangen tot op heden...

Heb al meer dan 10 contacten gehad met de helpdesk maar geven continu aan dat de desbetreffende afdeling nog geen terugkoppeling heeft gegeven.

Zijn er meer mensen die nog geen betaling hebben ontvangen? :?
Yup!
Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb zojuist even gekeken bij uw facturen. Ik zie dat er helaas iets is fout gegaan bij de creditering en deze niet correct is verwerkt. Ik heb hiervan melding gemaakt bij de afdeling boekhouding. Excuses voor de vertraging.

Inmiddels is de apparatuur ook in goede orde ontvangen. Hiervoor zal ook een creditatie aangemaakt worden. U zal deze aan het eind van de maand ontvangen.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Tweak
Zou mijn creditering eind vorige maand ontvangen. Borg en creditering maand Juni en 9 dagen van Mei. Nu nog steeds niks. :|

Mijn Tweak omgeving is overigens afgesloten.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
@poortvliet ik zou ook graag willen overstappen, maar dan naar Vodafone. Alleen heeft Vodafone geen contract met tweak om de klanten over te nemen, waardoor ik dan een downtime heb van circa 2 weken. Hoe heb jij dit ervaren met de overstap naar KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:09
Gisteren overgegaan naar de nieuwe situatie.
Internet werkt gewoon. Telefonie, na nieuw wachtwoord van de SD te hebben gekregen ook (in brief stond een verkeerd wachtwoord)

Nu was ik nog naar wat instellingen aan het kijken.
Volgens de ZyXEL handleiding moet onder Network Setting de optie Power Management staan (wifi hoeft 's nachts niet aan), maar deze vind ik niet terug op mijn router. Iemand enig idee waar die optie is gebleven?

Iemand al gestoeid met het Dial Plan (VoIP -> SIP -> tab Service Provider ->Modify TweakPhone -> More (rechts onder) en dan onderaan de pagina. Het dail plan van mijn PAP2T werkt helaas niet, en heb zelf niet zo'n zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Laatst online: 17-08 14:48
@respawn123 Mijn overstap naar KPN verliep soepel, geen minuut downtime ervaren, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Statusupdate in Dordrecht:

Dag 7 zonder verbinding. Zojuist gebeld door tweak en donderdag zal er een monteur langskomen om de verbinding te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
Heeft er iemand toevallig een Tutorial hoe ik mijn Zyxel VMG8324-B10A in "bridge mode" zet Voor Internet zodat mijn TP-link weer de routing gaat doen (ook gezien de VLANS die Tweak gebruikt)?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:14
Dordrecht: Bij mij het zelfde, monteur net geweest (vriendin) was thuis en er is internet. TV kastje kon ook verbinden.

Wat bleek, patch was gewoon niet omgezet. Wel afgehaald maar niet omgezet naar nieuwe lijn.
Iets wat ik al een week roep maar nee,.. daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
poortvliet schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:59:
@respawn123 Mijn overstap naar KPN verliep soepel, geen minuut downtime ervaren, gelukkig.
Ik heb al wel Sparql aangevraagd, kan ik dan wel kosteloos mijn abonnement opzeggen en naar KPN overstappen? Ik heb weinig vertrouwen dat Tweak hun zaakjes op korte termijn op orde heeft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

daanski82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:29:
Heeft er iemand toevallig een Tutorial hoe ik mijn Zyxel VMG8324-B10A in "bridge mode" zet Voor Internet zodat mijn TP-link weer de routing gaat doen (ook gezien de VLANS die Tweak gebruikt)?
Je kan ook je TP-Link als volledige modem/router instellen anders?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

daanski82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:29:
Dat gaat niet zo eenvoudig de hele opzet van de router is veranderd. Je kan niet zomaar het internet vlan doortrekken naar je eigen router. Televisie zal dan niet meer werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Firesphere schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Je kan ook je TP-Link als volledige modem/router instellen anders?
Dit zou ik idd ook doen. Eventueel de Zyxel dan achter je TP Link voor Telefonie/VoIP (ivm RJ11).

Geen idee of RJ45 naar RJ11 werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door OriginalDon op 15-07-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Als je perse geen Zyxel wil zoals ik, kan je telefonie ook anders doen met een ATA kastje ala Cisco SPA112, of een echte VOIP telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Na meerdere afspraken in drie dagen, maar geen monteur die op komt dagen, afgelopen vrijdag dan toch een monteur voor de vervanging van de Genexis. Al die tijd geen tv of internet of telefonie.

Telefonie doet het alleen inkomend (eigen ATA (Siemens) achter de Zyxel), tv doet (deed) het 10-20 minuten en liep dan vast. Stekker eruit en erin hielp maar 10-20 minuten. Live pauzeren, opnemen etc.. doet het niet.

Nu eindelijk de oplossing voor ononderbroken tv kijken, dit heb ik bedacht, nu de zet aan Tweak voor een definitieve oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.2visual.nl/foto.JPG

Jammer dat Tweak niet beter communiceerd met zijn klanten. Ik begrijp dat ze door KPN met de rug tegen de muur zijn gezet, door het opzeggen van de tv-diensten. Maar door toezeggingen van de helpdesk niet na te komen, is het makkelijk het vertrouwen te verliezen in de helpdesk en uiteindelijk dus ook Tweak zelf.

Tweak: update die aankondigingen pagina dagelijks, zodat wij weten wat er gebeurd. En laat zien welke problemen bekend zijn en waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Wellicht voor degenen die niet hun sparql box willen of kunnen koelen stop de doos in elk geval niet in een gesloten ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTK1984
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik ben nou echt benieuwd he: kan iemand me bevestigen of die grappen met extra koeling daadwerkelijk de vastlopers verhelpen? Misschien kunnen we turfen of zoiets hoeveel mensen dit hebben geprobeerd en of daarmee de problemen over waren? Want voorlopig vind ik het er vooral komisch uitzien :P.

[ Voor 10% gewijzigd door MTK1984 op 15-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
MTK1984 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:48:
Ik ben nou echt benieuwd he: kan iemand me bevestigen of die grappen met extra koeling daadwerkelijk de vastlopers verhelpen? Misschien kunnen we turfen of zoiets hoeveel mensen dit hebben geprobeerd en of daarmee de problemen over waren?
Het lijkt er wel op. Het kan perceptie zijn. Maar anderzijds hadden we in Dordrecht een week geleden dat een aantal mensen net voor de wedstrijd van Nederland op hetzelfde moment een vastloper kregen. Toen kreeg ik het vermoeden dat het wel aan het signaal lag i.c.m. de sparql box die hier niet mee om kan gaan.

Het gekke is dat ik toen een aantal vastlopers had; maar de sparql box al in een redelijk koele ruimte lag. Maar daarna heb ik nooit meer een vastloper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Ik ben nou echt benieuwd he: kan iemand me bevestigen of die grappen met extra koeling daadwerkelijk de vastlopers verhelpen? Misschien kunnen we turfen of zoiets hoeveel mensen dit hebben geprobeerd en of daarmee de problemen over waren? Want voorlopig vind ik het er vooral komisch uitzien :P.
Voordat ik begon met koelen elke 10-20 minuten een vastloper, nadat ik ben begonnen nooit meer een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Het ziet er inderdaad komisch uit maar zo zal het wel niet bedoeld zijn.
Wat gaat er eind van de week gebeuren als de omgevingstemperatuur naar 30C gaat?
Ik vrees het ergste ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een update vanuit dordrecht.
Al sinds donderdag zonder internet en tv.
Na veelvuldig gebeld te hebben met de bijna onbereikbare helpdesk van tweak, die niks voor je doen en steeds een ander verhaal hebben.
Maar zelf naar reggefiber gebeld.
Die zijn gelukkig iets behulpzamer, en hebben gezorgd dat ik vandaag gebeld zou worden door een onder aannemer.
En die hebben vandaag ook netjes gebeld(koning &hartman).
Alleen de eerst mogelijke dag dat ze kunnen is vrijdag, beetje jammer maar er gebeurt gelukkig iets.
Dus nu maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
Ik heb in ieder geval de ervaring met een laptop, die vanwege een verstopt koelkanaal veel te heet werd en er ook spontaan van op tilt sloeg. (hangen en al die gein, totdat hij de geest gaf) Dus koelen "ja" van levensbelang voor functioneren en levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Eryq schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:17:
Na meerdere afspraken in drie dagen, maar geen monteur die op komt dagen, afgelopen vrijdag dan toch een monteur voor de vervanging van de Genexis. Al die tijd geen tv of internet of telefonie.

Telefonie doet het alleen inkomend (eigen ATA (Siemens) achter de Zyxel), tv doet (deed) het 10-20 minuten en liep dan vast. Stekker eruit en erin hielp maar 10-20 minuten. Live pauzeren, opnemen etc.. doet het niet.

Nu eindelijk de oplossing voor ononderbroken tv kijken, dit heb ik bedacht, nu de zet aan Tweak voor een definitieve oplossing:

[afbeelding]

Jammer dat Tweak niet beter communiceerd met zijn klanten. Ik begrijp dat ze door KPN met de rug tegen de muur zijn gezet, door het opzeggen van de tv-diensten. Maar door toezeggingen van de helpdesk niet na te komen, is het makkelijk het vertrouwen te verliezen in de helpdesk en uiteindelijk dus ook Tweak zelf.

Tweak: update die aankondigingen pagina dagelijks, zodat wij weten wat er gebeurd. En laat zien welke problemen bekend zijn en waar aan gewerkt wordt.
Ik heb net ff naar de specs gekeken van de Abox42 M12 (Google webcache)

OPERATION ENVIRONMENT: Temperature: 0~35°C

Als je hem dan plaatst op een versterker, die eventueel aanstaat, dan kan ik me voorstellen dat een ventilator helpt, al mag hij dan wat kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe ik mijn oude Genexis van de muur af krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:28:
met een hamer moet lukken toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Is het belangrijk dat de muur blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik moet zeggen die kleine 60mm fan lijkt er voor gezorgd te hebben dat de storing/blokvorming nagenoeg weg lijkt te zijn (alleen soms bij zappen). Verder nog geen vastlopers gezien.

Wel blijft hij soms paar seconden hangen > zwart beeld > zwart beeld met 3 puntjes linksboven in beeld > Sparql splashscreen > gewoon tv beeld. Dit alles duurt dan zo'n 30sec.Gisteravond tot 2x toe.

Zonder die koeler duurde het veeeeeel langer die vastloper, herstratte soms wel/soms niet vanzelf, veel langer traag, ook na de herstart.. In de meeste gevallen was powercyclen snellere oplossing.

Dus heeft het geholpen? Tot zover zekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
JP1980 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Dat wel of je moet die ABOX extra willen koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Staat er dus om bekend dat het kut is om te vervangen? Daar was ik zelf ook al achter :')

Probeer oude Genexis modem voor de nieuwe te vervangen, maar wil nog niet echt vlotten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:33:
[...]

Staat er dus om bekend dat het kut is om te vervangen? Daar was ik zelf ook al achter :')

Probeer oude Genexis modem voor de nieuwe te vervangen, maar wil nog niet echt vlotten..
Eigenlijk triest toch als je dit allemaal leest, hoe kunnen ze in vredesnaam op deze wijze klanten tevreden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:33:
[...]

Als het goed is zit de bodemplaat van de genexis in de muur geschroeft. De genexis zelf bestaat uit een bovenste en en onderste deel (soort afdek deksel om de glasvezel aansluitingen te bedekken). De bodemplaat heb ik laten zitten. Met een beetje wrikken met de hand heb ik het onderste deel los kunnen halen (zit geklikt). Als je die eraf hebt is het een kwestie van de glasvezel plug loshalen naar beneden en het bovenste deel losklikken. Daarna de nieuwe in omgekeerde volgorde er weer op.

Ik vind het uitleggen lastiger dan het daardwerkelijke vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 07:58
Ik heb inmiddels contact gehad met AVM betreffende de tegenvallende prestaties van mijn Fritz!Box 7390 (270 Mbit/s down, ~400 Mbit/s up).

AVM kan niet uitleggen waarom de upload zo veel hoger is dan de download, maar ze trekken er zich ook niet veel van aan - het zou even goed een beperking van de FB 7390 kunnen zijn, zie http://avm.de/nc/service/...er-Router-z-B-Kabelmodem/

Ik heb dan met XS4ALL contact opgenomen omdat zij nu een 500 Mbit aansluiting verkopen en daar een Fritz!Box meeleveren, zoals blijkt een 7490, dus het nieuwere model. Dus heb ik de 7490 bij Amazon besteld om te testen of die de snelheid wel aankan of niet. Vrijdag moet hij binnen zijn, dus wij zullen het zien.

Edit: Volgens http://avm.de/nc/service/...er-Router-z-B-Kabelmodem/ moet hij dus tot aan de 940 Mbit/s aankunnen. Dat zou dus prachtig zijn

[ Voor 14% gewijzigd door mfkne op 15-07-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:36:
[...]

Als het goed is zit de bodemplaat van de genexis in de muur geschroeft. De genexis zelf bestaat uit een bovenste en en onderste deel (soort afdek deksel om de glasvezel aansluitingen te bedekken). De bodemplaat heb ik laten zitten. Met een beetje wrikken met de hand heb ik het onderste deel los kunnen halen (zit geklikt). Als je die eraf hebt is het een kwestie van de glasvezel plug loshalen naar beneden en het bovenste deel losklikken. Daarna de nieuwe in omgekeerde volgorde er weer op.

Ik vind het uitleggen lastiger dan het daardwerkelijke vervangen..
Die zit erop. Super bedankt. Heb alleen nog geen verbinding, althans op m'n router staat het 'Internet' lampje uit en als logisch gevolg ook nog geen verbinding. Kan als redenen bedenken dat of de modem nog geactiveerd moet worden (ergens gelezen), of dat mijn router niet compatibel is met de modem? Hebben wel een Zyxel gekregen, maar las ook weer dat die ruk is en er fouten in zitten :') Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:47:
[...]

Die zit erop. Super bedankt. Heb alleen nog geen verbinding, althans op m'n router staat het 'Internet' lampje uit en als logisch gevolg ook nog geen verbinding. Kan als redenen bedenken dat of de modem nog geactiveerd moet worden (ergens gelezen), of dat mijn router niet compatibel is met de modem? Hebben wel een Zyxel gekregen, maar las ook weer dat die ruk is en er fouten in zitten :') Enig idee?
Maar deed je oude internet het niet meer dan? Want anders doet die nieuwe Genesix het niet hoor

En de Zyxel heeft alles settings die nodig zijn ingeladen en doet het al bij opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 15-07-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:55:
[...]

Maar deed je oude internet het niet meer dan? Want anders doet die niet Genesix het niet hoor
Klopt.. wel verbinding met router, niet meer met het internet..
Zijn 14-7 dus overgegaan op nieuwe abonnement. Monteur was er 12-7, huisgenoot was toen thuis maar daar schijnt hij de oude er weer op te hebben gezet omdat het nog twee dagen zou duren.
Zou gisteren weer terugkomen, maar sindsdien niets meer gezien noch gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
De Genexis is op een "backplate" geschoven. Wat je niet mag doen is de verzegeling aan de onderkant verbreken. Als deze er namelijk af is kan je de onderzijde van de "grijze" plaat naar achteren wiebelen. Als je deze er namelijk afhaald komt de behuizing van de vezel bloot te liggen. Nu bestaat er een mogelijkheid dat je de "pigtail" uit de "oude Genexis" kan schuiven. Hierna heb zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat je de genexis "naar voren" kan trekken zo dat je de genexis in je hand hebt.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alphalorne schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:32:
Ik moet zeggen die kleine 60mm fan lijkt er voor gezorgd te hebben dat de storing/blokvorming nagenoeg weg lijkt te zijn (alleen soms bij zappen). Verder nog geen vastlopers gezien.

Wel blijft hij soms paar seconden hangen > zwart beeld > zwart beeld met 3 puntjes linksboven in beeld > Sparql splashscreen > gewoon tv beeld. Dit alles duurt dan zo'n 30sec.Gisteravond tot 2x toe.

Zonder die koeler duurde het veeeeeel langer die vastloper, herstratte soms wel/soms niet vanzelf, veel langer traag, ook na de herstart.. In de meeste gevallen was powercyclen snellere oplossing.

Dus heeft het geholpen? Tot zover zekers!
Dat is ook mijn ervaring, hoewel ik er een iets grotere fan op heb liggen (aangezien ik geen kleinere tot m'n beschikking had)
En het omzetten van een case-fan naar USB-fan is echt een fluitje van een cent. Voor iedereen die issues heeft, is het echt een hele simpele noodoplossing

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Firesphere schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:00:
[...]

Dat is ook mijn ervaring, hoewel ik er een iets grotere fan op heb liggen (aangezien ik geen kleinere tot m'n beschikking had)
En het omzetten van een case-fan naar USB-fan is echt een fluitje van een cent. Voor iedereen die issues heeft, is het echt een hele simpele noodoplossing
Een vraagje moet jij ook een keer in de maand ook aan tweak geld over maken ?
Of krijg je dit allemaal gratis ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
Update van Tweak met uitgebreidere retourinstructies.
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Met name het volgende stukje:
Apparatuur die u mag houden:

Het glasvezelmodem (veelal in de meterkast) van het type Genexis
Draadloze verbindingsset van het type TP-Link of Devolo / KPN
"Houden" in de zin van "nu niet opsturen, maar alsnog bij beëindiging abo", of "eigendom klant/nooit meer terug hoeven te sturen"?
Aangezien er iemand in dit topic was die een kwijtgeraakte draadloze verbindingsset moest betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pd5lwd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:08:
[...]

Een vraagje moet jij ook een keer in de maand ook aan tweak geld over maken ?
Of krijg je dit allemaal gratis ? ;)
Toegegeven, ik ben erg positief.

Maar, afgezien van de ietwat gebrekkige communicatie in de aanloop, ben ik zeer tevreden. Internet doet het zoals verwacht.

En, met een ventilator op de box, dus veel minder problemen, net als de ervaring van janneman. En ja, dat is inderdaad een "houtje-touwtje-zo-hoort-het-niet" oplossing, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nieuws op het tweak front.
Hopelijk verbeterd dit alles.

3: Firmware-update Sparql-box in testfase

Op dit moment hebben wij een firmware-update voor de Sparql-box in testfase. Tot op heden zijn de tests positief te noemen, maar de update is nog niet klaar om live te gaan.

We durven ons nog niet vast te pinnen op een datum, maar we kunnen wel stellen dat deze update zeer waarschijnlijk binnen twee weken handmatig gedownload kan worden op de Sparql-box.

We verwachten door deze update met name op het gebied van beeldkwaliteit onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
goldvinger schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:16:
Op dit moment hebben wij een firmware-update voor de Sparql-box in testfase. Tot op heden zijn de tests positief te noemen, maar de update is nog niet klaar om live te gaan.

We durven ons nog niet vast te pinnen op een datum, maar we kunnen wel stellen dat deze update zeer waarschijnlijk binnen twee weken handmatig gedownload kan worden op de Sparql-box.
Weer die beruchte 2 weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkuipers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 08:53
Ligt het aan mij, of worden klanten met alleen internet en bellen (dus geen TV) steeds verder naar achteren geschoven met het overzetten??

3 juni de router ontvangen met brief u wordt 18 juni overgezet
6 juni een brief u wordt 23 juni overgezet
24 juni een mail geen nieuwe Genexis nodig u wordt 1 juli overgezet
8 juli een telefoontje: wat voor een modem heeft u? Goed, u krijgt een brief met overzet datum.
15 juli nog niets onvangen!

Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

quote: Tweak
Bent u een Glas Blauw Alles-in-1 klant die overstapt op onze nieuwe diensten, maar is er nog geen monteur langs geweest om uw glasvezelaansluiting geschikt te maken? Neemt u dan alstublieft zo snel mogelijk contact op met onze servicedesk: info@tweak.nl of 0900-TWEAKHD (8932543).
Voor wie dus analoge/DVB-C tv had en nog niks gehoord heeft, zelf bellen nu!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
daanski82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:00:
[...]

De Genexis is op een "backplate" geschoven. Wat je niet mag doen is de verzegeling aan de onderkant verbreken. Als deze er namelijk af is kan je de onderzijde van de "grijze" plaat naar achteren wiebelen. Als je deze er namelijk afhaald komt de behuizing van de vezel bloot te liggen. Nu bestaat er een mogelijkheid dat je de "pigtail" uit de "oude Genexis" kan schuiven. Hierna heb zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat je de genexis "naar voren" kan trekken zo dat je de genexis in je hand hebt.
Bij de levering van de nieuwe Genexis, heeft de monteur geen nieuwe zegel aangebracht.
Hij heeft de oude verbroken, nieuwe Genexis geplaatst en open gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

maartendd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:46:
Bij de levering van de nieuwe Genexis, heeft de monteur geen nieuwe zegel aangebracht.
Hij heeft de oude verbroken, nieuwe Genexis geplaatst en open gelaten.
Idem hier, die verzegeling boeit ze zeker niet meer zo.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Mappy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:45:
[...]

Voor wie dus analoge/DVB-C tv had en nog niks gehoord heeft, zelf bellen nu!
Jammer genoeg nog niks over glas groen klanten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanavond in hoofddorp veel packetloss naar internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Laatst online: 09-05-2022
Eryq schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:55:
[...]

Voordat ik begon met koelen elke 10-20 minuten een vastloper, nadat ik ben begonnen nooit meer een vastloper.
Hmm misschien zijn het 2 verschillende problemen dan. Ik heb enkel vastlopers gehad tijdens de WK wedstrijden. Boor de rest heb ik wel de bekende blokjes problemen maar verder geen vast lopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem maar een paar uurtjes van de stroom gehad, nog steeds geen verbinding, baggerzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
gidogeek schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:26:
[...]

Hmm misschien zijn het 2 verschillende problemen dan. Ik heb enkel vastlopers gehad tijdens de WK wedstrijden. Boor de rest heb ik wel de bekende blokjes problemen maar verder geen vast lopers.
Bij mij was het ergste ook tijdens de wk wedstrijden.
Om de 10 minuten blokjes en af en toe vastlopers.

Buiten de wk wedstrijden om heel af en toe blokjes en nagenoeg geen vastlopers..

Het is te doen, maar het hoort niet zo natuurlijk.
Omdat we veel ellende tijdens de wk wedstrijden hebben gehad hebben we nog steeds een schrikmoment als het beeld even schokt en de blokjes in beeld komen.

Ach, dat moet nog even slijten :)
Ik moet er ook bij zeggen dat als er geen problemen zijn dat het beeld verschrikkelijk mooi strak is.
Dat verzacht alles wel weer een beetje

Ik hoop wel dat de aankomende update de grootste problemen oplost.
Al is het maar om mijn vrouw weer tevreden te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Grmbl, om een of andere (waarschijnlijk domme) reden krijg ik port forwarding niet aan het werk op de ZyXel.

Is er nog een truucje nodig, anders dan de gewenste rules in te vullen onder "Network Setting > NAT > Port Forwarding" ?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Tweak servicedesk weer volle bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dutch Dude schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:38:
Grmbl, om een of andere (waarschijnlijk domme) reden krijg ik port forwarding niet aan het werk op de ZyXel.

Is er nog een truucje nodig, anders dan de gewenste rules in te vullen onder "Network Setting > NAT > Port Forwarding" ?
Misschien dom idee, maar wellicht is er ergens een knopje 'enable port forwarding' dat je over het hoofd ziet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Ben ik de enige die afgelopen vrijdag van Tweak Blauw is omgezet naar de nieuwe Tweak + Sparql en sindsdien nog steeds GEEN internet en GEEN TV en GEEN telefonie heeft?

Zit nu inmiddels een kleine vijf dagen zonder. Geen tv dus geen nieuws wat we in mijn gezin altijd 's avonds kijken. Geen internet dus ook geen online games en geen Netflix. Geen telefoon dus onbereikbaar voor iedereen die onze mobiele nummers niet heeft... Echt zwaar klote gewoon. En het enige dat Tweak helpdesk vraagt is of ik de kabel wel in de blauwe WAN poort van de Zyxel heb gestopt. Ja duh, ik heb zelfs foto's van de Genexis en Zyxel met verbindingslampjes ge-emailed.

[ Voor 61% gewijzigd door Haay op 15-07-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 14:38

Mr-D.

interpunctie? no hero here

The Dutch Dude schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:38:

Het "lampje" voor de portforwarding regel moet wel "branden" klik er maar eens op
Heb nu stuk of 30 poorten open gezet gaat als een trein

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 14-09 20:02
Vandaag werd ik gebeld voor het vervangen van mijn Genexis. Ik stond initieel op 24 juni gepland,achteraf blij dat dit toen niet is doorgegaan. Niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik geniet op dit moment van mijn oude Tweak groen. Heb de datum ook zover mogelijk in de toekomst gezet (31 juli). Ik hoop dat de kinderziektes dan een beetje weg zijn.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Mr-D. schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:05:
Het "lampje" voor de portforwarding regel moet wel "branden" klik er maar eens op
Heb nu stuk of 30 poorten open gezet gaat als een trein
Dit zijn de rules zoals ik ze nu ingesteld heb, maar de web services op beide poorten/devices kan ik niet vanaf buiten benaderen:
http://s27.postimg.org/l1v9eb2wj/rules.png

Het lijkt me gewoon correct.. en de "lampjes" zijn enabled.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Zit de zyzel ook in de 192.168.2 range want standaard zit deze in de .1 range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Mr-D. schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:17:
Zit de zyzel ook in de 192.168.2 range want standaard zit deze in de .1 range
Yup, het IP van de ZyXel en z'n DHCP settings zitten beiden in de .2 range; dat heb ik aangepast vanwege VPN vereisten van werk. Op de plek van de ZyXel zat eerst een andere router, daar werkte port forwarding prima mee. Verder is er niets veranderd in het netwerk, dus het moet de ZyXel zijn..

[ Voor 20% gewijzigd door The Dutch Dude op 15-07-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen ook last van een onbereikbare helpdesk? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

The Dutch Dude schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:21:
[...]

Yup, het IP van de ZyXel en z'n DHCP settings zitten beiden in de .2 range; dat heb ik aangepast vanwege VPN vereisten van werk. Op de plek van de ZyXel zat eerst een andere router, daar werkte port forwarding prima mee. Verder is er niets veranderd in het netwerk, dus het moet de ZyXel zijn..
Doe eens gek en vul bij je wan ip je buiten ipadres eens in (82.xxx.xxx.xxx)

Daar staat nu niets ingevuld weet het maar probeer het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Mr-D. schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:30:
Doe eens gek en vul bij je wan ip je buiten ipadres eens in (82.xxx.xxx.xxx)

Daar staat nu niets ingevuld weet het maar probeer het eens
Dat had ik al eens geprobeerd, en nu nog maar eens, zonder success. Overigens zit mijn nieuwe IP (sinds de omzetting van de Genexis) in de 84.xxx.xxx.xxx range, mijn oude zat wel in de 82.... range.

Overigens kan ik m'n IP vanaf remote ook gewoon pingen, dus er is gewoon verkeer mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door The Dutch Dude op 15-07-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
dkuipers schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:47:
Ligt het aan mij, of worden klanten met alleen internet en bellen (dus geen TV) steeds verder naar achteren geschoven met het overzetten??

3 juni de router ontvangen met brief u wordt 18 juni overgezet
6 juni een brief u wordt 23 juni overgezet
24 juni een mail geen nieuwe Genexis nodig u wordt 1 juli overgezet
8 juli een telefoontje: wat voor een modem heeft u? Goed, u krijgt een brief met overzet datum.
15 juli nog niets onvangen!

Ik wacht af.
Nee hoor, ik heb wel met tv en zou 23 Juni zijn overgegaan.
Nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

The Dutch Dude schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Dat had ik al eens geprobeerd, en nu nog maar eens, zonder success. Overigens zit mijn nieuwe IP (sinds de omzetting van de Genexis) in de 84.xxx.xxx.xxx range, mijn oude zat wel in de 82.... range.

Overigens kan ik m'n IP vanaf remote ook gewoon pingen, dus er is gewoon verkeer mogelijk.
Ga er vanuit dat het met je oude router wel ging

Maar waarom ook udp open voor website en nas is dat niet nodig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Bij mij blijft BBC 3 zwart. Meer mensen dit probleem ?

Sowieso blijft het beeld vaak lang zwart na zender wisseling.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Het valt mij trouwens op dat de Zyxel zijn geheugen vaak op 70% "vol" staat. heeft dit nog effect op zijn functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

daanski82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:55:
Het valt mij trouwens op dat de Zyxel zijn geheugen vaak op 70% "vol" staat. heeft dit nog effect op zijn functioneren?
Mijn ervaring met Zyxels is dat dit standaard is. Nooit last van gehad verder. Het is ook een soort Linux-OS, dus dat'ie veel geheugen volgooit met cache is vrij normaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Mr-D. schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:53:
Ga er vanuit dat het met je oude router wel ging

Maar waarom ook udp open voor website en nas is dat niet nodig hoor
Klopt, dat was een probeersel, UDP hoort daar niet. Ik hang morgen mijn oude router er weer tussen en ga vanaf dat startpunt verder aanrommelen .. het blijft me onduidelijk, ik heb al een dozijn keer eerder port forwarding geconfigureerd op evenzoveel verschillende types routers, dat was altijd zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij mij werkt de port-forwarding prima. Het werkt vrij intuitief (Hoewel ik wel gewend ben aan Zyxel gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/port.png

zo staat het nu bij mij en dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

ST10©DE

Dus.............

Geen idee of je de computer die je wil bereiken een statisch of dynamisch IP nr heeft, maar kijk in het geval van het eerste even naar de dns instelling van de betreffende computer/server

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Voor de gene die het interessant vinden.
Wat infrarood beelden van de ABOX42

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/ABOX42outside.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/ABOX42inside.jpg

Ik heb hem nu een paar uur aan staan maar zonder TV stream omdat ik nog niet over ben.
Deksel temperatuur is een 55°C
PCB temperatuur bij de Core is een 58°C

(Het koelblok is van aluminium waardoor deze niet zomaar te meten is met een infrarood camera.)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mooi gedaan.
Toch lijkt mij dit geen schokkende temperaturen.
Komt een beetje overeen met een laptop/pc.

Ik had het erger verwacht binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Aaargh! schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:54:
Bij mij blijft BBC 3 zwart. Meer mensen dit probleem ?

Sowieso blijft het beeld vaak lang zwart na zender wisseling.
Hier zelfde probleem, net als AT5 overigens. Ticket aan laten maken.. 2 weken geleden. Ik wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:54:
Ben ik de enige die afgelopen vrijdag van Tweak Blauw is omgezet naar de nieuwe Tweak + Sparql en sindsdien nog steeds GEEN internet en GEEN TV en GEEN telefonie heeft?

Zit nu inmiddels een kleine vijf dagen zonder. Geen tv dus geen nieuws wat we in mijn gezin altijd 's avonds kijken. Geen internet dus ook geen online games en geen Netflix. Geen telefoon dus onbereikbaar voor iedereen die onze mobiele nummers niet heeft... Echt zwaar klote gewoon. En het enige dat Tweak helpdesk vraagt is of ik de kabel wel in de blauwe WAN poort van de Zyxel heb gestopt. Ja duh, ik heb zelfs foto's van de Genexis en Zyxel met verbindingslampjes ge-emailed.
Ik kom ook van Blauw, bij mij werkt het sinds maandag niet meer. Dat de nieuwe set niet werkt kan komen omdat de monteur niet is komen opdagen 8)7 . Na telefonisch contact met de helpdesk maandagavond en een mail gistermiddag naar de helpdesk nog steeds niet teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Gisteren met Connectica gebeld met het nummer eerder genoemd in dit topic (het is de verkeerde ingang maar hij kon mij doorverbinden). Die zouden het uitzoeken en uiterlijk deze morgen terugbellen, nou ik ben benieuwd.

Door deze rare praktijken heb ik Tweak opgezegd en Ziggo aangevraagd. Hopelijk arriveert het Ziggo pakket snel want ik heb het gevoel dat dat eerder gaat werken dan de Tweak verbinding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

toch ben ik wel benieuwd naar de migraties die wel in een keer goed zijn gegaan. Behalve telefonie die het niet deed eigenlijk weinig migratie problemen.
Feit blijft dat het product gewoon niet af is bij levering en dat is wel heel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik had toevallig vakantie op de dag dat Tweak de omzetting gepland had vanaf Vodafone en daardoor was alles binnen een paar uur omgezet en werkend. Kan me voorstellen dat als je contact moet hebben voor een andere afspraak de boel in het honderd kan lopen. Zie nu in dat ik geluk heb gehad!

Neemt niet weg dat de Sparql box veel stabieler moet en dat alle beloofde features als apps/opnames snel, maar wel productiewaardig opgeleverd moeten worden.

Tweak, net als alle IT bedrijven mogen 2 aspecten kiezen uit de driehoek Tijd, Geld en Kwaliteit. Tijd kregen ze niet van KPN, geld zal als kleine speler zeker een beperking zijn. Dan blijft slechtere kwaliteit over. Jammer maar waar, hopelijk is dit deze zomer ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Even voor de zekerheid dat er in de ZyXEL niets verkeerd staat... Ik heb niets gewijzigd en zo staan de WAN settings van de ZyXEL:
Tabblad Broadband:
Afbeeldingslocatie: https://a1e6b93d8fc45086f924dfe697a3c49bd085d072.googledrive.com/host/0B6nlVj67T8XuQnJVRTJWZmhKWmc/Broadband%20tab%20blad.png

Tabblad Advanced:
Afbeeldingslocatie: https://a1e6b93d8fc45086f924dfe697a3c49bd085d072.googledrive.com/host/0B6nlVj67T8XuQnJVRTJWZmhKWmc/Advanced%20tab%20blad.png

Tabblad 802.1x:
Afbeeldingslocatie: https://a1e6b93d8fc45086f924dfe697a3c49bd085d072.googledrive.com/host/0B6nlVj67T8XuQnJVRTJWZmhKWmc/802.1x%20tab%20blad.png

Is dit zoals het moet staan om verbinding met de nieuwe Tweak + Sparql omgeving te moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Alphalorne schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:21:
[...]

Hier zelfde probleem, net als AT5 overigens. Ticket aan laten maken.. 2 weken geleden. Ik wacht nog op antwoord.
Vanochtend een reminder gestuurd naar de SD m.b.t. het niet werken van BBC3 en AT5 en het volgende zojuist ontvangen:

"Dit probleem is bekend, wordt momenteel aan gewerkt. Helaas kan ik nog niet vermelden wanneer dit exact verholpen is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
TrailBlazer schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:39:
toch ben ik wel benieuwd naar de migraties die wel in een keer goed zijn gegaan. Behalve telefonie die het niet deed eigenlijk weinig migratie problemen.
Feit blijft dat het product gewoon niet af is bij levering en dat is wel heel erg slordig.
Hier dus! De FTU (Genexis) was vervangen, waarna ik binnen 5 minuten weer internet had. Telefoon werkte ook snel, nadat ik de instellingen had aangepast (en kort Tweak te bellen, binnen 15 minuten geholpen, aangezien de wachtwoord niet klopte).

TV werkte ook zeer snel en op zich redelijk. Wel zijn de volgende twee bugs opgetreden waar meerdere last van hebben:
  1. Aanzetten is onhandig, want uit standby wil die niet komen. (Compleet opnieuw starten werkt wel)
  2. Zwart scherm tot dus ver 3x gehad, maar geen echte vastloper. Daarbij moet ik wel zeggen dat onze unit in het open staat en dus niet in een kast.

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
  • Laatst online: 05-05 19:21
Heb sinds zondag al mailcontact met de SD om te horen te krijgen wanneer de monteur komt, aangezien ik donderdag mijn verbinding eindelijk krijg. Kon me niet verteld worden, zou ergens begin van de week wel komen ofzo. Iedere dag meerdere mails verstuurd en gekregen, maar ze konden me toch echt niet vertellen wanneer ik vrij moest nemen van mijn werk. De monteur nam wel een keer contact op.

Net de SD gebeld, paar minuten in de wacht. Leg mijn verhaal voor aan de medewerker, zegt die "Oh, geen probleem, ik zal het voor je inplannen voor morgen vroeg tussen 9 en 11".

Eerst al geen communicatie gehad over de aansluitdatum, totdat ik bel, en nu al niet over het aansluiten tot ik bel.

Begint al goed als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
TrailBlazer schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:39:
Bij mij werkte na de omzetting niks meer. (16 juni)
S'avonds om 23:00 nog een monteur over de vloer gehad.
Die vervangde de genexis.
Hij zorgde er ook voor dat de telefoon instellingen gelijk goed stonden.
Daarna werkte alles perfect.

Ik heb dus zeer goede ervaringen met de service van tweak.
Ook mijn mails over de malaise met dr sparql box worden binnen een dag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ervaringen zijn ook niet heel erg slecht. Communicatie over migratie was wel dramatisch. Ik heb nooit een monteur gezien maar ook geen brief of dit wel of niet nodig zou zijn geweest. Was het de bedoeling dat ik zelf alles aansloot of niet echt geen idee. Datum van migratie nooit iets over gehoord. Na mijn vakantie was gewoon alles stuk en toen maar zelf alles aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04
Hier ook alleen maar lof. Monteur was binnen 5 minuten klaar. Gegevens in de zyxel geklopt en draaien maar. Nog nooit een hickup/vastloper met de mbox gehad, daar die toch op een hete receiver staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Temperatuur is zker niet de enige vastloper. Tijdens de WK wedstrijd tegen Argentinie liepen er regelmatig boxen tegelijk vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik had gisteravond trouwens iets vreemds....

Bij gebruik van de geleverde ZyXEL als DHCP-server en switch voor mijn LAN waarbij een kabel vanaf de Synology Diskstation (op zolder) verbond met de ZyXEL (in de woonkamer) en m'n mediaspeler (Mede8er 600X3D) in de woonkamer ook met kabel op de ZyXEL aangesloten, had ik erg last van hangen en hakkelen van de videostream (720p .mkv) op TV.

Toen ik vervolgens een Gigabit switch pakte en die er tussen zette zodat de stream vanaf de Synology via de switch naar de Mede8er liep, ging het vervolgens weer vloeiend als vanouds.

Dus de ZyXEL (bij mij in ieder geval) lijkt de video-stream niet goed te kunnen switchen/routeren. Heeft iemand hier een logische verklaring voor, of is mijn ZyXEL misschien gewoon defect? (en zou dat misschien ook verklaren waarom deze ZyXEL geen WAN-verbinding krijgt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Net gebeld door Guidion voor het maken van een afspraak voor de vervanging van het glasvezelmodem (Nijkerk). Vrijdagmiddag a.s. moet het gaan gebeuren als het goed is.

Het zal dan waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ik overgezet wordt door Tweak..ach..inmiddels bijna een maand na de opgegeven datum.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26

Cybje

First Post!

Mijn opleverdatum (nieuwe aansluiting, ik had nog geen glasmodem dus) was gisteren, maar heb nooit wat van een monteur gehoord. Ben uiteindelijk zelf het modem maar gaan aansluiten en dat werkte direct. Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze daar een monteur voor vragen. Het is werkelijk maar een paar simpele stappen:

* Afdekplaatje bovenaan (of oude modem) verwijderen
* Eventueel dopje van de glasvezel halen
* Nieuwe modem erop klikken
* Glasvezel in modem hangen
* Stroom/netwerk aansluiten

De Sparql box aansluiten was meer werk...

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel dat onderdeel opgestuurd krijgen. In mijn geval zou de monteur (die niet is komen opdagen) dat meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Hier vanuit Dordrecht:
Gisteren gebeld door Guidion voor vervangen glasvezelmodem, maar dat was een paar maanden geleden al gedaan door KPN ivm andere problemen.

Ik vrees dus dat ik binnenkort ook over ga 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Belde Guidion met een 088 nummer?

Ik had gisteren een gemiste omroep van 088-2000130 rond 15:45, maar er was geen bericht achtergelaten op de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
wel apart lees net een nieuws bericht op tweakers over tele2 en migratie problemen, verwacht dan snel ook een nieuws item over tweak glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:09:

Ik had gisteren een gemiste omroep van 088-2000130 rond 15:45, maar er was geen bericht achtergelaten op de voicemail.
Jep, dat ia Guidion. Ze belden mij gisterenavond voor vervanging maar heb het spul al twee weken draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nou, hè hè, eindelijk via de telefoon tot de Tweak Servicedesk kunnen doordringen want na 14 emails heen en weer leek er nog geen schot in de zaak te zitten.

En wat blijkt? De aansluiting van mijn glasvezel-lijn in de wijkcentrale is niet actief! Dit moet nog door de netwerkbeheerder (Reggefiber dus) nagekeken en goed gezet worden. Kan nog tot twee werkdagen duren... Moet dus uiterlijk vrijdag een werkende verbinding hebben, en dan heb ik een volle week zonder aansluiting gezeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Thanks allemaal voor de tips mbt Port Forwarding; zoals ik al dacht was het iets doms: ondanks dat ik op beide servers de gateway had aangepast naar het ZyXel IP, werd het in beide gevallen niet goed meegenomen (ondanks reboots) en werkte voor allebei de verbinding naar buiten toe niet lekker.. geen wonder dat je dan vanaf buitenaf geen toegang krijgt. Daarna was het in 5 mins werkend.. 8)

's Ochtends fris ernaar kijken werkt beter dan 's avonds proberen nog snel iets te fixen.. :z

Nu alleen telefonie nog werkend krijgen: mijn ZyXel claimt (met de gegevens uit de brief) desondanks "Not Registered" te zijn.. de mail naar de helpdesk is onderweg.

[ Voor 14% gewijzigd door The Dutch Dude op 16-07-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Cybje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:32:
Mijn opleverdatum (nieuwe aansluiting, ik had nog geen glasmodem dus) was gisteren, maar heb nooit wat van een monteur gehoord. Ben uiteindelijk zelf het modem maar gaan aansluiten en dat werkte direct. Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze daar een monteur voor vragen. Het is werkelijk maar een paar simpele stappen:

* Afdekplaatje bovenaan (of oude modem) verwijderen
* Eventueel dopje van de glasvezel halen
* Nieuwe modem erop klikken
* Glasvezel in modem hangen
* Stroom/netwerk aansluiten

De Sparql box aansluiten was meer werk...
Dan moet je wel zo'n modem hebben natuurlijk. In mijn geval nam de monteur die mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
barber schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:09:

Guidion belde mij op 0882000133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
The Dutch Dude schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:23:
Thanks allemaal voor de tips mbt Port Forwarding; zoals ik al dacht was het iets doms: ondanks dat ik op beide servers de gateway had aangepast naar het ZyXel IP, werd het in beide gevallen niet goed meegenomen (ondanks reboots) en werkte voor allebei de verbinding naar buiten toe niet lekker.. geen wonder dat je dan vanaf buitenaf geen toegang krijgt. Daarna was het in 5 mins werkend.. 8)

's Ochtends fris ernaar kijken werkt beter dan 's avonds proberen nog snel iets te fixen.. :z

Nu alleen telefonie nog werkend krijgen: mijn ZyXel claimt (met de gegevens uit de brief) desondanks "Not Registered" te zijn.. de mail naar de helpdesk is onderweg.
Volgens mij benoem je niet wat je nu fout gedaan had.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
The Dutch Dude schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:23:

Let op! Je moet overal 31xxxxxxxxx gebruiken.

http://bits-dev.nl/voip.png

* Tweak Github Q&A staat het ook op 8)7 (Dank JP1980 voor de herinnering)

https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki

[ Voor 6% gewijzigd door misthafalls op 16-07-2014 13:43 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
misthafalls schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:37:
[...]
Let op! Je moet overal 31xxxxxxxxx gebruiken.

http://bits-dev.nl/voip.png
De meeste Q&A (waaronder telefonie) zijn hier te vinden:
https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki

(en wellicht handig als je toevoegingen hebt deze hier ook toe te voegen)

[ Voor 11% gewijzigd door JP1980 op 16-07-2014 13:44 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.