Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.298 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Hans_18T schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:26:
Bij mij is de wereldbol met pijl groen, bij jou oranje, dat geeft een 100mB verbinding aan. Aangezien je in Almere zit zou ik verwachten dat jij ook op GB bent aangesloten. Ik zou bijna zeggen dat je een slechte kabel gebruikt.
Oh, best mogelijk dat ik nog een oude(re) CAT5 kabel heb lopen tussen de meterkast en de huiskamer. Dat zal ik dan sowieso moeten vervangen door een CAT5e kabel.

Maar eerst eens überhaupt verbinding zien te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:09:
Vandaag al de vierde dag zonder verbinding sinds mijn Tweak Blauw afgelopen vrijdag werd omgezet middels de vervanging van de multi-poorts Genexis naar de enkel-poorts Gigabit Genexis.

Zoals je kunt zien op de foto krijgt de Genexis wel glas-verbinding:
[afbeelding]

Maar de ZyXEL die is aangesloten op de Genexis krijgt nog altijd geen IP-adres:
[afbeelding]

Wat een geluk dat ik voor afgelopen weekend een weekendje-weg gepland had zodat we daar tenminste nog TV konden kijken en Internet via Wifi hadden. Maar het was niet fijn zondagavond thuis te komen en nog steeds geen verbinding te hebben! :(

En volgens de aankondigingsbrief zou mijn verbinding toch echt op vrijdag 11 juli omgezet moeten zijn.
Bij mij is het precies hetzelfde, en reeds dag 5. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:54
Toevallig ook Dordrecht ?? zit zelf op dag 6 alleen geen enkel signaal naar binnen toe. Dus 2 genexis lampje geen signaal

[ Voor 3% gewijzigd door maartendd op 14-07-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartendd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:45:
Toevallig ook Dordrecht ?? zit zelf op dag 6 alleen geen enkel signaal naar binnen toe. Dus 2 genexis lampje geen signaal
Ja ook Dordrecht.
Is toch te gek voor woorden joh.
Het probleem schijnt bij KPN te liggen.
Zij belde mij op om te vragen of ik mijn modem even uit wilde zetten. Maar zagen niks gebeuren,dus schijnt het in de centrale fout te zitten.
Maar dit was vrijdag ochtend al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik woon in Almere Buiten. Thuis-gebied van Tweak dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Hier ook Dordrecht dag 6 zonder verbinding... Tweak zei donderdag dat de storing binnen 2 à 3 werkdagen zou worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Ja ook Dordrecht.
Is toch te gek voor woorden joh.
Het probleem schijnt bij KPN te liggen.
Zij belde mij op om te vragen of ik mijn modem even uit wilde zetten. Maar zagen niks gebeuren,dus schijnt het in de centrale fout te zitten.
Maar dit was vrijdag ochtend al.
Ze geven altijd een ander de schuld, reggefiber doet het verkeerd en dan ligt het weer aan kpn.
Bel je Reggefiber zelf op dan hebben zij hierover niks binnen en dat de migratie volgens specs is uitgevoerd, en zo blijft het doorlopen. Tweak geeft aan niks te kunnen doen, bij hun staat alles goed dus reggefiber moet het oplossen met kpn en zij mogen hier tot 7 werkdagen over doen,....

ps: Zijn er nummers bekend bij KPN om hierover te informeren of Reggefiber. Vertrouw die zooi van Tweak voor geen meter meer.

[ Voor 7% gewijzigd door maartendd op 14-07-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Haay schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Oh, best mogelijk dat ik nog een oude(re) CAT5 kabel heb lopen tussen de meterkast en de huiskamer. Dat zal ik dan sowieso moeten vervangen door een CAT5e kabel.

Maar eerst eens überhaupt verbinding zien te krijgen!
Om de kabel uit te sluiten zou je natuurlijk de Zyxel ff direct naast de Genexis kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hans_18T schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:09:
Om de kabel uit te sluiten zou je natuurlijk de Zyxel ff direct naast de Genexis kunnen plaatsen.
Dat had ik vrijdag al gedaan en het resultaat was nog steeds een rood wereldbolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkooiman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-08 17:07
Misschien is het tijd voor een update, aangezien een hoop verbindingen omgezet zijn en blauw/groen niet echt meer van belang is.

Thuis is alles gemigreerd afgelopen vrijdag maar blijkbaar doet TV het nog steeds niet, het TV kastje vraagt om een activatie code, heb 0000 geprobeerd zonder succes, weet iemand wat de activatie code is? Tweak geprobeerd te bereiken maar helaas is de wachtrij te lang en sluiten ze de verbinding.

Erg vervelend allemaal, aansluiting is tot nu toe elke keer een regelrechte ramp gebleken, vanaf het begin toen ik bijna twee maanden zonder internet en TV zat tot een paar maanden geleden toen ze in mijn kast gesleuteld hadden en ik 3 keer een monteur langs kreeg die het TV probleem zou oplossen en in plaats daarvan ook mijn internet afsloot. Ben al een tijd aan het twijfelen of ik niet een keer ergens anders iets moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartendd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:58:
[...]

ps: Zijn er nummers bekend bij KPN om hierover te informeren of Reggefiber. Vertrouw die zooi van Tweak voor geen meter meer.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik hoop dat iemand dit weet,want tweak doet niks voor je zolang er inderdaad geen 7 werkdagen voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

mkooiman schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:53:
Thuis is alles gemigreerd afgelopen vrijdag maar blijkbaar doet TV het nog steeds niet, het TV kastje vraagt om een activatie code, heb 0000 geprobeerd zonder succes, weet iemand wat de activatie code is?
De activatie code is 0000, het gaat om je klantnummer (is anders dan je normale Tweak klantnummer)

Staat in de brief die je gehad zou moeten hebben.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
mkooiman schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:53:
Thuis is alles gemigreerd afgelopen vrijdag maar blijkbaar doet TV het nog steeds niet, het TV kastje vraagt om een activatie code, heb 0000 geprobeerd zonder succes, weet iemand wat de activatie code is? Tweak geprobeerd te bereiken maar helaas is de wachtrij te lang en sluiten ze de verbinding.
Naast de Activatiecode heb je ook nog een abonneenummer nodig, deze twee had je eigenlijk per brief moeten ontvangen. Als je SD niet kunt wilt bellen dan kan je ze ook een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
cjdijk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:33:
Even een vraag met betrekking tot je Tweak gebruikersnaam. Kun je die meenemen bij overstappen van adsl naar glasvezel? In april heb ik mij kunnen aanmelden voor glasvezel (achteraf bleek dat ongeldig, foutje in de postcodecheck). Toen kreeg ik de melding dat mijn gebruikersnaam al in gebruik was (dezelfde als die ik voor adsl in gebruik heb). Hebben jullie hier allemaal een andere gebruikersnaam gekozen, of is er misschien iemand anders die toevallig mijn gebruikersnaam bij galsvezel gebruikt? (Lijkt me onwaarschijnlijk) Eigenlijk zou ik bij voorkeur glasvezel en adsl met elkaar laten overlappen, maar wil eigenlijk ook graag mijn gebruikersnaam behouden. In mijn geval loopt mijn 2 jarig adsl contract af in December, terwijl glasvezel in Februari aangesloten wordt. In December ga ik dus kiezen voor per maand betalen i.p.v. per 2 jaar. Misschien kan ik dan mijn gebruikersnaam tijdelijk veranderen, zodat ik bij glasvezel mijn "eigen" gebruikersnaam weer kan kiezen. Heeft iemand anders dit wellicht voor elkaar gekregen, en zo ja, hoe?
Ik ben ook net over van ADSL naar Glas en ik heb bij de aanvraag vermeld dat ik mijn eigen subdomeinnaam dus mijn naam wilde behouden, ik kon dat aangeven op het bevestigings formulier die je word toegestuurd als je je via hun website hebt aangemeld. Ik heb alles hetzelfde alleen nu via glas 50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:04
Even een korte vraag: Als je een provider moest kiezen, zou je dan nu nog steeds Tweak kiezen?

Ik ga volgende maand verhuizen (van ouders naar eigen huis). En ik twijfel tussen Tweak 250/250, Glasvezel KPN 100/100 en Ziggo 180/18.

Ziggo heb ik nooit klachten over gehad, maar met een nieuwe aansluiting in een andere wijk heeft dat niet veel betekenis.

En Tweak levert behoorlijk wat meer als KPN voor hetzelfde maandbedrag. Echter lees ik op verschillende websites nauwelijks is positiefs over Tweak. Daarom de vraag of je Tweak voor de tweede keer zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Als ik nu MOEST kiezen dan zou ik mij denk ik niet verbinden aan een meerjarig contract. Over een paar maand zou dat anders kunnen zijn. Dat betekent niet dat ik negatief ben over de dienstverlening van Tweak. Vind het heel erg leuk wat ze nu aan het doen zijn, en waar gehakt wordt vallen spaanders. Dus er zijn logischerwijs veel klachten vooral nu met deze megaoperatie. Ik vind het leuk om een nieuw product te proberen maar dan wel zonder dat je daar dan 2 jaar aan vast zit.

Edit:
als het alleen internet betreft, ja geen probleem is Tweak goed in.

[ Voor 7% gewijzigd door JP1980 op 14-07-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Melodic Metal schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:14:
Even een korte vraag: Als je een provider moest kiezen, zou je dan nu nog steeds Tweak kiezen?
Ja, want Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3623763525.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 07:58
Je ping lijkt een beetje aan de hoge kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ga volgende maand verhuizen (van ouders naar eigen huis). En ik twijfel tussen Tweak 250/250, Glasvezel KPN 100/100 en Ziggo 180/18.

Ziggo heb ik nooit klachten over gehad, maar met een nieuwe aansluiting in een andere wijk heeft dat niet veel betekenis.

En Tweak levert behoorlijk wat meer als KPN voor hetzelfde maandbedrag. Echter lees ik op verschillende websites nauwelijks is positiefs over Tweak. Daarom de vraag of je Tweak voor de tweede keer zou kiezen?
Ik zou absoluut weer voor Tweak kiezen.

Maar omdat ze kleiner zijn dan bijvoorbeeld KPN, is er inderdaad meer negatieve dan positieve feedback te vinden op internet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Zojuist is de monteur van Tweak langs geweest om mijn vrijdag vervangen NT weer terug te veranderen. Hij heeft 3 4-port Genexisjes moeten proberen voordat hij er eentje vond waarop het internet het weer deed, maar het werkt nu en dat is het belangrijkste. Gelukkig had ik een druk genoeg weekend, want je mist internet snel.

Het was de bedoeling dat vrijdag mijn 4-port gigabit Genexis vervangen zou worden door een 1-port model (dat is ook gebeurt) en dat ik daarbij mijn bestaande internet zou behouden (dat werkte dus niet, wel link maar geen IP te krijgen, Blauw 200MBit). Wat ik van deze monteur begreep komt over een week of twee, als ik ook daadwerkelijk over ga naar het Tweak netwerk, een 1-port NT weer terug. -Enschede

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
Wij (almere buiten) hebben sinds zaterdag avond geen internet meer en sinds zondag ochtend ook geen TV meer. Monteur is vandaag geweest maar die heeft er een zooitje van gemaakt en alles half aangesloten achter gelaten. Genexis geeft aan dat er een signaal binnen komt, maar waar ik 'm ook op aansluit, ik krijg nergens het signaal door. Direct op een laptop, op de zyxel en sparqle: het maakt niks uit. Tweak is uiteraard niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Laatst online: 02-02 15:03
Ik zit momenteel al een goede drie weken zonder internet en met de helpdesk, monteurs en the Wet van Murphy te stoeien zonder resultaat.

Als ik hier mijn persoonlijke logboek (documentatie is zeer handig!) zou neerdonderen zou je meteen een paar glaasjes naar achteren slaan, want het is toch wel heel erg treurig aan het worden op dit punt. :(

De eerste vier maanden was ik blij. Daarna is het alleen maar huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Heb nu sinds vanmiddag uur of 1 de STB aanstaan, gewoon om te testen, hij draait zo te horen nog steeds, beeld is super strak m.u.v. af en toe blokjes bij het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

mfkne schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:48:
Je ping lijkt een beetje aan de hoge kant ;)
Ja, lijkt met alle speedtest servers die hoge snelheden aankunnen.

Speedtest servers die niet die snelheid aankunnen hebben wel een lage ping (4 of 5), ook een ping naar b.v. tweakers.net vanaf de command-line is maar 3 of 4ms.

Ik denk dat het buffer lag is aan de kant van de speedtest servers o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik heb nog steeds niets gehoord van Tweak :(
Ik zit in postcode gebied 6941 XX

Iemand hier uit die regio die al wat heeft gehoord?

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:51:
[...]
Maar omdat ze kleiner zijn dan bijvoorbeeld KPN, is er inderdaad meer negatieve dan positieve feedback te vinden op internet.
Hier snap ik niets van. Dat mag je wel eens uitleggen.
Hoe minder klanten je hebt, hoe negatiever deze zijn ?
KPN heeft meer klanten en zijn (daardoor) positiever ?

Als KPN de streken zou leveren die Tweak nu levert dan was de wereld te klein en stond het halve internet vol negatieve feedback over KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar weer mail naar Tweak verzonden met update. Televisie nog altijd drama, zaterdag storing internet en vandaag ook 4x in een uur geen internet. We hebben al een x nwe zyxel ontvangen, maar die is dus blijkbaar niet het probleem. Inmiddels ook al antwoord van Tweak. Televisie schijnt binnen nu en 2 weken opgelost te zijn en ze willen weer een nieuwe Zyxel opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Hier snap ik niets van. Dat mag je wel eens uitleggen.
Hoe minder klanten je hebt, hoe negatiever deze zijn ?
KPN heeft meer klanten en zijn (daardoor) positiever ?

Als KPN de streken zou leveren die Tweak nu levert dan was de wereld te klein en stond het halve internet vol negatieve feedback over KPN.
http://www.klacht.nl/kpn/
http://www.klacht.nl/kpn-internet/
http://www.klachtenklacht.nl/kpn/
http://www.klachtenkompas.nl/kpn
https://twitter.com/kpnklachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:46:
Vandaag maar weer mail naar Tweak verzonden met update. Televisie nog altijd drama,
Inmiddels ook al antwoord van Tweak. Televisie schijnt binnen nu en 2 weken opgelost te zijn .
Hahaha. Dat is het zelfde antwoord wat ik twee weken geleden heb gekregen.
Eerst zien dan geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voor de zekerheid nog maar eens geprobeerd om de Zyxel rechtstreeks middels de meegeleverde gele cat-5e kabel op de Genexis aan te sluiten. Resultaat is precies hetzelfde: rood wereld bolletje en oranje tweede bolletje voor de verbinding. Ligt dus echt niet aan de bekabeling in mijn huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo hier opgeleverd, tot nu toe doet alles het in 1 keer.

Ben nu bezig met het scheiden van de netwerken zoals ik aangegeven had in 1 van mijn eerdere posts.

Heb onderzocht dat je middels telnet het volgende kan doen op de Zyxel:
> route
Usage: route add <IP address> <subnet mask> |metric <hops>| gw <Gateway_IP> dev <interface>
route delete <IP address> <subnet mask>
route show
route help
Example:route add 192.168.10.0 255.255.255.0 metric -1 gw 192.168.1.1 dev br0
Example:route delete 192.168.10.0 255.255.255.0
Het zo dus mogelijk kunnen zijn verkeer van 192.168.3.x te routeren binnen de zyxel, maar het wat ik begreep dient de Gateway in het netwerk van de Zyxel te liggen.(logisch natuurlijk)
(3) On the LAN, the gateway must be a router on the same segment as your zywall.
Als ik nu op de Zyxel wil dat het verkeer van 192.168.3.x via 3.254 gaat lopen:
route add 192.168.3.0 255.255.255.0 metric 01 gw 192.168.3.254 dev br0 geef kan dit niet, aangezien dit 3.254 niet in het netwerk van Zyxel ligt ;-)

Het commando:
route add 192.168.3.0 255.255.255.0 metric 01 gw 192.168.1.254 dev br0
werkt wel netjes :)
> route add 192.168.3.0 255.255.255.0 metric 01 gw 192.168.1.254 dev br0

dalStaticRoute_addEntry add a route is OK.
=========== Setting success please wait 5 sec ===========
Config saved to flash.
Daar ik een L3 IP Base Cisco switch hebt, zal deze op het VLAN van de Zyxel het IP adres 1.254 krijgen en de route naar 192.168.1.1 krijgen.

Nu zijn we er nog niet, want op deze manier weet de Zyxel ook de weg naar binnen en gaan we dus met een access-list verkeer van 192.168.1.x tegenhouden naar 192.168.3.x (behalve de 1.1, dat is de gateway)

Ik weet nog niet of het 100% werkt, maar in theorie wel :-)

Voor mensen zonder een L3 router kan je dus ook een extra segment kunnen maken binnen je LAN (of de Zyxel een ander segment geven)

Ik zal de post nog bijschaven, want tik dit ff vlug tussendoor (daar alles nog geconfigureerd moet worden) en misschien verander ik alles weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
De hdmi2av apparaat wat ik heb gekocht en hopelijk woensdag/donderdag zal ontvangen moet in principe gewoon werken aldus de volgende video review: YouTube: HDMI2AV converter review

Ik ben nu dus zeer benieuwd :)

Prijs op amazon.de 22 euro en banggood 15 euro

[ Voor 8% gewijzigd door misthafalls op 14-07-2014 18:52 . Reden: taal ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larrs schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:37:
Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk wat ik nog moet doen.

19 juni kreeg ik een brief met de nieuwe inloggegevens.
23 juni kreeg ik een email dat waarschijnlijk het modem vervangen moet worden.
24 juni zou ik overgezet worden.
26 juni kreeg ik de Zyxel router en dat Sparql tv kastje.

Ik kom van Tweak groen glasvezel.

Tot nu toe niks meer van Tweak gehoord en heb nog steeds mijn huidige internet, telefoon en tv verbinding.
Ik neem aan dat ik gewoon moet wachten op Tweak totdat ze actie ondernemen voor mij?

Mijn ouders hebben dankzij mij ook Tweak en komen ook van Tweak groen en mijn broertje heeft gewoon alles vervangen en het oude teruggestuurd. En daar werkt het met Sparql.
Maar schijnbaar is die Zyxel router ook een modem, want ik dacht dat de Zyxel aan de Genexis gekoppeld moest worden. En die Genexis modem hebben ze samen met het Motorola tv kastje teruggestuurd.

[instant update]
Ik maak het verhaal even langer, want ik zie geen Genexis bij mij in meterkast hangen. Wel dat NT kastje, maar dat was geen modem. En ik heb een Arcadyan Experia Box V8.
Dat Experia Box V8 moet zeker vervangen worden voor de Zyxel, wat qua aansluitingen ook gelijk is aan elkaar.

Dus de Experia Box V8 is mijn "Genexis" modem die waarschijnlijk vervangen moet worden, maar aangezien de Zyxel naar mijn idee gelijk is, is dat de vervanger. Kans bestaat dat ik net als bij mijn ouders twee signalen binnenkomen en dan moet ik alleen even alle apparatuur verwisselen en daarna moet het gewoon werken. 8)7
Hou die V8 in de gaten, die deugd niet, ik had hem op mijn werk ook gekregen en die heeft er 1 dag gehangen. Veel wifi problemen, hij is inmiddels vervangen door de V9 experiabox van zte (een chinees)
(kpn heeft na veel klachten de v8 vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Heeft iemand overigens al een router met dd-wrt werkend gekregen en daar toevallig screenshots voor? Ik ga volgende maand over naar Tweak en zou graag m'n RT-AC68u blijven gebruiken maar hoewel ik wel overweg kan met netwerken in het algemeen is het vlan verhaal me toch een beetje ingewikkeld om op de dd-wrt te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb tweak, op mijn werk kpn, de info van kpn de is gewoon k.. Ik heb ze 5 keer aan de lijn gehad, de kpn, en 5x verschillende antwoorden over de snelheid. Ze zouden 80/8 kunnen leveren, dus aangevraagd na oplevering had ik 20/2. Meteen gebeld en toen was het we hebben het teruggezet naar 40/4. Meer kunnen we niet leveren daar. Terwijl ik bij de aanvraag gevraagd om het adres te checken! Uiteindelijk hebben ze het kosteloos opgelost door twee aansluitingen aan elkaar te knopen, nu hebben we 40/6.
Dan nog glasvezel, zou leverbaar zijn, eehh dat ligt er geeneens! Weer bellen en toen was het we zijn er mee bezig het duurt nog 3 maanden, collega belt, glasvezel? kan nog wel een jaar duren of misschien komt het er helemaal niet. Vorige week werd ik gebeld het duurt nog iets van 6 maanden |:( Volgens de postcodecheck is het leverbaar op dat adres uiteraard alleen bij kpn. Dan tweak, erg rommelig en weinig info wat betreft de migratie maar wel goede service en meestal snel opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had Tweak ook het voordeel van de twijfel gegeven, maar mijn geduld is op. Alle bekende problemen spelen bij mik ook. Hangende stb, haperend beeld, en sinds een paar dagen korte onderbrekingen van internet. Ook de ZyXel start soms opnieiw op. Ik heb nooit een brief ontvangen met mijn uid/pw's. Daar moest ik zelf achteraan bellen. Dit duurt nu al 3 weken (Almere) en ik ben er klaar mee. Internet en tv moeten het gewoon doen.

Vandaag Tweak officieel in gebreke gesteld, zodra het kan ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Vandaag hebben ze mijn abo omgezet naar Sparql. Alles werkt naar behoren. TV zonder haperingen, internet 65 down en 45 up (50/50 abo). Prima.

Wel valt op dat je de ZyXEL router nodig hebt, omdat ik met de Airport Extreme geen internet of tv werkend kan krijgen. Klopt dit? Zou jammer zijn, omdat mijn Airport een stuk fijner werkt (vrijwel instant connectie maken vs. 10-15 sec. wachten uit slaapstand)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
Alleen een witte horizontale streep in beeld WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook witte streep in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier ook... Grom........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Op welke zender?
Ik zit nu hbo 3 te kijken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surprise... hier ook alleen zwart beeld met een mooie witte streep. Een voordeel: deze is storings en blokjes vrij tot nu toe ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
He gelukkig ben ik niet de enige 8)7 8)7 8)7

Mensen dit kan toch niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

ST10©DE

Dus.............

Hier ook (Enschede)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Alle zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke zender?
Ik zit nu hbo 3 te kijken zonder problemen.

Op alle zenders, althans dat denk ik. De box reageert volgens mij niet meer op de afstandsbediening, want ik kan ook geen tv gids ofzo opvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
Alle zenders,

Nu bezig firmware versie 1.11 erop te zetten... Mss oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb even zitten zappen.
Geen probleem.
Overal scherp beeld bij mij.

Ik woon in Almere (danswijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
S.Hawinkels schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Alle zenders,

Nu bezig firmware versie 1.11 erop te zetten... Mss oplossing..
8)7 8)7 8)7 8)7 :O :O :O :O niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Net tweak aan de tel gehad. Hoe is het mogelijk. Klachten stromen nu binnen en het ligt waarschijnlijk aan server kant, ja dhhh. Ze zijn er mee bezig....Joepie lange leve Tweak.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
DanielAlm schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:34:
Net tweak aan de tel gehad. Hoe is het mogelijk. Klachten stromen nu binnen en het ligt waarschijnlijk aan server kant, ja dhhh. Ze zijn er mee bezig....Joepie lange leve Tweak.... |:(
Jij kwam er wel door, als een van de weinigen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:34:
Geen probleem.

Mazzelaar ! Ik in Waterwijk Almere en daar dus een mooie witte streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

goldvinger schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:34:
Geen probleem.

Heb je 'm op 720p of 1080p staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik jou mijn vinger crosst. :)

Echt lekker onderuit tv kijken is te niet meer bij.
Als de tv weer blokjes geeft slaat bij iedereen hier zijn hart over, bang dat de box weer vast slaat.
Hoop is dat de software update snel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
P. Mekes schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Heb je 'm op 720p of 1080p staan?
1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Beide TV's zelfde probleem,zwart beeld witte streep, ik ben over 2 dgn exact een maand om. Ik heb elke dag wel wat gehad, waarvan elke dag minimaal 2 hang-ups. Elke morgen ergenis als je de box weer uit standby wilt halen. Wat mij betreft kan dit TV produkt het raam uit, ik heb nog nooit zoiets slechts gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:38

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ook hier in almere buiten een witte streep grrrr

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Hier in dordrecht ook zwart beeld met witte streep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn box doet het niet meer..
Alleen een witte streep door het beeld.
Stroom er af helpt niet.
Nog meer mensen last van?
Almere-Haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wie had ooit gedacht dat ik weer naar kpn zou gaan verlangen.
Ik krijg zelfs woorden met mijn vrouw erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik heb weer beeld (Enschede, 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Vandaag ben ik gebeld door Guidion om een afspraak te maken voor het vervangen van de Genexis modem.
Echter nog geen datum doorgekregen dat een signaal wordt omgezet. Afspraak is gemaakt voor donderdagmiddag.
(hilversum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was iets te snel ik ben dus niet enige met streepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Misschien wordt het eens tijd dat tweak even stopt met mensen over te zetten.
Laten ze eerst eens alle aandacht geven aan de problemen die er zijn.
Op deze manier krijg je steeds een grotere groep gebruikers die ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

goldvinger schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:51:
Misschien wordt het eens tijd dat tweak even stopt met mensen over te zetten.
Laten ze eerst eens alle aandacht geven aan de problemen die er zijn.
Op deze manier krijg je steeds een grotere groep gebruikers die ontevreden zijn.
Zullen er relatief meer mensen met problemen zijn bij Tweak dan bij andere providers?
Ik weet het niet.

Heb zelf 4 jaar Tweak en nooit problemen, mijn ouders en broertje ook niet. Kan het dus lastig inschatten :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:18
Hier in Almere ook weer beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

deze almere nog niet hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
Had alles al geprobeerd. Prik er af factory reset etc. Maar blijkbaar toch een bredere storing met Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik drukte op het huisje en voila weer beeld.
Wat was dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
Mr-D. schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:53:
[...]

deze almere nog niet hoor |:(
Deze Almere na een reboot wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, hier ook weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
Ik kan nog even naar UPC, was te laat met opzeggen :-) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha Super snelle service van tewak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
In dordrecht ook weer beeld, eerst netwerk stekker eruit, box starten , netwerk stekker er weer in.
Hierna beeld, weet niet of dit de oplossing was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mooooody schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:52:
[...]

Zullen er relatief meer mensen met problemen zijn bij Tweak dan bij andere providers?
Ik weet het niet.

Heb zelf 4 jaar Tweak en nooit problemen, mijn ouders en broertje ook niet. Kan het dus lastig inschatten :)
Ik ben er wel van overtuigd dat het goed gaat komen.
Maar wat zich nu afspeelt kan natuurlijk niet.

Waarom zal je nu nog mensen overzetten weetende dat die mensen problemen zullen krijgen.
Als ik tweak was zou ik er even mee stoppen en eerst de problemen oplossen.
Als je dit goed uitlegt wordt dat best wel begrepen en gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:55:
Haha Super snelle service van tewak?
Service? Telefonisch niet bereikbaar de laatste week (te druk zelfs wachten is niet aan de orde). Op mail reageren ze wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab221
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben vandaag overgezet naar internet+bellen.

Was tamelijk chaotisch, want de monteur die m'n genexis om had moeten bouwen was z'n afspraak afgelopen vrijdag blijkbaar vergeten, maar de migratie was wel doorgezet.

Uiteindelijk heeft tweak 't wel netjes opgelost, door vanavond een monteur langs te laten komen.
Alles lijkt nu te werken. De NPO live streams doen 't prima in XBMC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

malderhout schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:58:
[...]

Service? Telefonisch niet bereikbaar de laatste week (te druk zelfs wachten is niet aan de orde). Op mail reageren ze wel redelijk snel.
De laatste week?, maak daar maar weken van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim10000
  • Registratie: Mei 2014
Vandaag een afspraak met een monteur om Tweak om te zetten maar sparql. Maar er is doodleuk niemand op komen dagen!!! Helpdesk onbereikbaar en mijn oude Tweak diensten zijn al de hele dag afgesloten!! Kan toch niet waar zijn dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook weer beeld in waterwijk
Zit sterk te denken om weer naar xs4all te gaan ,heb ik nooit problemen mee gehad-zijn alleen wel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim10000
  • Registratie: Mei 2014
jab221 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:00:
Ben vandaag overgezet naar internet+bellen.

Was tamelijk chaotisch, want de monteur die m'n genexis om had moeten bouwen was z'n afspraak afgelopen vrijdag blijkbaar vergeten, maar de migratie was wel doorgezet.

Uiteindelijk heeft tweak 't wel netjes opgelost, door vanavond een monteur langs te laten komen.
Alles lijkt nu te werken. De NPO live streams doen 't prima in XBMC ;-)
Geen uitzondering dus hier zijn ze vandaag niet op komen dagen geen belletje niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen issues gehad vandaag. Ventilatortje op de box lijkt wonderen te doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Op dit moment kan een storing bijna alleen maar positief zijn :D
Dat ze er mee bezig zijn ofzo...
(ja, mijn glas is meestal half vol)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
NovapaX schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:23:
Op dit moment kan een storing bijna alleen maar positief zijn :D
Dat ze er mee bezig zijn ofzo...
(ja, mijn glas is meestal half vol)
En dat het zo snel ging. Blijkbaar kon dit wel snel, nu de rest nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Firesphere schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:20:
Geen issues gehad vandaag. Ventilatortje op de box lijkt wonderen te doen.
Heb jij al een reactie gehad op je mail?
Ik kreeg een reactie van tweak dat dit bekend is bij tweak en dat de warmte geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

goldvinger schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:26:
[...]

Ik kreeg een reactie van tweak dat dit bekend is bij tweak en dat het geen kwaad kan.
yeah right warmte is 1 ernergievernietiging en 2 door de warmte gaan je electronische componenten hard achteruit kwa levensduur

dus is het goed ehh nee dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mr-D. schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:28:
[...]

yeah right warmte is 1 ernergievernietiging en 2 door de warmte gaan je electronische componenten hard achteruit kwa levensduur

dus is het goed ehh nee dus 8)7
Helemaal mee eens.
Hopelijk kan dit ook met een update opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Mazzelaar ! Ik in Waterwijk Almere en daar dus een mooie witte streep.
Hier ook in waterwijk en niks aan de hand op het moment. Nu hebben we wel serie zitten kijken met xbmc, de abox stond wel al die tijd gewoon aan. Kan dus zijn dat we wl storing hebben gehad en niet gemerkt hebben.

O ja en vanmiddag ook even een usb-fan in elkaar geflanst en erop gelegd (zuigend). Eens testen op nl 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ervaring tot nu toe? Goed! TV loopt lekker vloeiend door, IGMP memberships wordt netjes door de Cisco toegepast, scheelt weer een hoop storm op het interne netwerk...(in hetzelfde VLAN :D )

Windows DHCP server deelt nu een segment uit aan de STB's (op MAC adres) wat in de domain firewall policy en op de NAS wordt tegengehouden.

Die Zyxel kan, zoals ik en iemand hier in het topic al bang was, (waarschijnlijk)geen meerdere IPreeksen inside omzetten naar Outside (NAT)... tenzij iemand dit heeft gevonden? Is namelijk erg slecht genoteerd overal...

Internet is netjes 250/250 en telefonie, nou die seconde dat ik gebeld hebt, deed ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Alphalorne schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:54:
[...]

Hier ook in waterwijk en niks aan de hand op het moment. Nu hebben we wel serie zitten kijken met xbmc, de abox stond wel al die tijd gewoon aan. Kan dus zijn dat we wl storing hebben gehad en niet gemerkt hebben.

O ja en vanmiddag ook even een usb-fan in elkaar geflanst en erop gelegd (zuigend). Eens testen op nl 1..
heb je daar een plaatje van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Afgelopen 2 a 3 jaar weinig problemen gehad. Als het werkt werkte het. Maar bij administratieve zaken tamelijk slecht in communiceren.

Sinds vorige week geen verbinding, terugkoppeling ho maar. Lijnen niet bereikbaar en mail met 3 dagen vertraging als je dan iemand spreekt krijg je de meest uiteenlopende zaken maar vooral geen uitleg of oplossing ligt allemaal aal andere en weten niet wanneer het opgelost is. Dit werd op zo'n manier verteld dat men nek haren overeind gingen staan. Kon ze wel door de tel lijn heen trekken.

Service komt pas goed na voren na een storing. Tot op heden 0. Voor mij is het wel genoeg ik ga zeker weten overstappen. Grootste voordeel van tweak was de gratis newsserver die je er bij had maar qua prijs nu zijn ze zeker niet de goedkoopste dus mag je ook wel wat verwachten. Dit wordt nu niet waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:47
Mr-D. schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:14:
[...]

heb je daar een plaatje van??
Wint geen schoonheidsprijs, maar vooralsnog meer om te kijken of dit helpt.

Terwijl ik dit post reboot de abox spontaan. Al lijkt ie dat nu te doen zonder haperingen, vastlopers of blokvorming vooraf. Vooruitgang?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14izdj4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Zou best kunnen dat warmte iets uitmaakt. Heb nu de sparql box in een tamelijk koele ruimte geparkeerd (ja dit is een andere ruimte dan de TV, aangestuurd met de logitech harmony) en eigenlijk alleen bij het zappen stottert hij. Geen vastlopers meer, was alleen op de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

goldvinger schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:26:
[...]

Ik kreeg een reactie van tweak dat dit bekend is bij tweak en dat de warmte geen kwaad kan.
Vandaag toevallig ja.
Bedankt voor uw bericht. De betreffende afdeling is op de hoogte van het probleem. Wij zijn druk bezig met het oplossen hiervan. Wij proberen dit zo snel mogelijk te verhelpen en verwachten op korte termijn een update te lanceren die dit probleem oplost.

Ik heb de oplossing doorgegeven aan de develop afdeling wellicht dat zij hier meer aan hebben.
Trouwens, om de boel goed af te sluiten, moet het ledje ook rood worden, dan schakelt ook de USB-power uit.

Het zou dus fijn zijn als dit via de remote kon.

Bij mij ziet't er zo uit: http://1drv.ms/1mDf2IB

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 14-07-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Vorkie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:00:
Ervaring tot nu toe? Goed! TV loopt lekker vloeiend door, IGMP memberships wordt netjes door de Cisco toegepast, scheelt weer een hoop storm op het interne netwerk...(in hetzelfde VLAN :D )

Windows DHCP server deelt nu een segment uit aan de STB's (op MAC adres) wat in de domain firewall policy en op de NAS wordt tegengehouden.

Die Zyxel kan, zoals ik en iemand hier in het topic al bang was, (waarschijnlijk)geen meerdere IPreeksen inside omzetten naar Outside (NAT)... tenzij iemand dit heeft gevonden? Is namelijk erg slecht genoteerd overal...

Internet is netjes 250/250 en telefonie, nou die seconde dat ik gebeld hebt, deed ie het.
Gebruik je op dit moment dan ook helemaal de Zyxel er niet tussen :).

Ik ben wel heel benieuwd hoe in dat geval dan de performance van TV bij jou zal blijven. Dit topic een beetje volgend vraag ik me namelijk af of de Abox 100% debet is aan de geschetste problemen.

Overigens ken ik in Almere Buiten ook mensen, en die zijn het geduld inmiddels danig aan het verliezen. Als er na 2 weken (zij zijn rond 28 juni over gegaan) ook nog helemaal geen zicht op verbetering komt, dan kan ik me dat onderhand ook voorstellen. Maar ook bij hun ligt het met name aan het gebrek aan communicatie hierover.

Ze hebben inmiddels ook een klacht geplaatst op klacht.nl:
http://www.klacht.nl/tweak/klacht/tv-kijken-een-ramp/

Zo zonde, Tweak. Een nieuw platform (en in Almere en Enschede een geheel nieuw netwerk) met bijbehorende nieuwe apparatuur, middleware, etc. kan iedereen nog begrijpen. Maar kom dan in hemelsnaam met regelmatige en transparante updates op de website met pijnpunten, actielijsten, etc.

Nu jaag je een hoop klanten (hopelijk voorbarig) weg en heb je straks uiteindelijk een stabiele dienst maar met een dikke deuk in het imago en klantenbestand.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 14-07-2014 23:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
eymey schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:19:
[...]

Gebruik je op dit moment dan ook helemaal de Zyxel er niet tussen :).

Ik ben wel heel benieuwd hoe in dat geval dan de performance van TV bij jou zal blijven. Dit topic een beetje volgend vraag ik me namelijk af of de Abox 100% debet is aan de geschetste problemen.
Nou de zyxel zit er nu nog tussen, heb nu te weinig tijd om het 100% af te maken, van het weekend trek ik het helemaal los :)

Vindt wel dat de Zyxel een hoge memory load heeft, 75% en waarvoor, geen idee, maar doordat mijn interne netwerk over een linux router naar de zyxel gaat staat de NAT op 0% in use.

Het is dus nu:
VLAN 12: Intern 192.168.1.1, clients+linux router
VLAN 4: Zyxel LAN, 192.168.3.x; STB's + external interface Linux router.

Van het weekend ga ik eens er goed voor zitten, die Zyxel moet meer kunnen.... maar hoe...

Tevens even PRTG goed inrichten, even spieken wat de streams doen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 14-07-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim10000 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:03:
Vandaag een afspraak met een monteur om Tweak om te zetten maar sparql. Maar er is doodleuk niemand op komen dagen!!! Helpdesk onbereikbaar en mijn oude Tweak diensten zijn al de hele dag afgesloten!! Kan toch niet waar zijn dit
Hier precies hetzelfde (ook in Meppel?).

Ik had een afspraak tussen 13:00 en 17:00 de monteur zou een half uur van te voren bellen (zodat ik de persoon die de hele middag in de startblokken stond een seintje kon geven) vanaf 16:30 Tweak proberen te bellen. Om 16:45 hoorde ik tot de gelukkige 3 die mogen wachten op een helpdeskmedewerker. Een half uur later (duurt dat zo lang om 3 mensen te helpen? Er zit zeker maar 1 persoon 8)7 ) was ik aan de beurt, ja heel vervelend, bla bla, ja jammer dat u geen internet heeft, geen downtime, ja, nee, soms wel. Nee, u bent een van de weinige waar het mis gaat. Ja het is nu ondertussen 17:15 en is de firma waar wij zaken mee doen dicht. Ja wellicht dat ze nog komen of dat ze morgen komen. |:( .
Hij zal vandaag kijken of mijn lijn nog niet actief is, als dat zo is gaat hij handelen, ik ben benieuwd of ik vandaag nog iets te horen krijg, maar ik heb er een hard hoofd in. :/

Waarom het een half uur duurt dat je iemand aan de lijn hebt, oh ja we hebben het vandaag zo druk. Toen ik zei dat het al maanden niet bereikbaar was had ik ook wel gelijk.

Dus sinds gisteren geen internet meer. Want Regefiber heeft het wel netjes omgezet.

Voor iedereen die een dappere poging wil doen om Tweak te bellen het alternatieve (0900) nummer is 036 546 0085 werkt prima en gaat ieder geval van je belbundel af. Wat het wachten iets dragelijker maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
OMG zelfs om 9:01 uur krijg ik te horen dat het erg druk is bij Tweak en dat ze het fijn vinden als ik het later weer probeer en de verbinding word verbroken :-(

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Vorkie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Nou de zyxel zit er nu nog tussen, heb nu te weinig tijd om het 100% af te maken, van het weekend trek ik het helemaal los :)

Vindt wel dat de Zyxel een hoge memory load heeft, 75% en waarvoor, geen idee, maar doordat mijn interne netwerk over een linux router naar de zyxel gaat staat de NAT op 0% in use.

Het is dus nu:
VLAN 12: Intern 192.168.1.1, clients+linux router
VLAN 4: Zyxel LAN, 192.168.3.x; STB's + external interface Linux router.

Van het weekend ga ik eens er goed voor zitten, die Zyxel moet meer kunnen.... maar hoe...

Tevens even PRTG goed inrichten, even spieken wat de streams doen ;-)
Dat klinkt wel erg hoog ja op die Zyxel, helmeaal omdat bij jou NAT dus niet meer hoeft.

Klinkt als een goede setup iig :)

Overigens blijft het wel frappant dat ze zo met Zyxel in zee blijven gaan.

Toen ik in 2010 als 1 van de eerste klanten glas had via Tweak besefte men al snel dat de KPN Experiabox niet echt voldeed aan hun praatje van "Ultimate Freedom". Toen hebben ze al pilots gedraaid om de Experiabox te vervangen door een Zyxel. Dat liep uit op een klein drama en uiteindelijk de mededeling "Helaas, Zyxel wordt hem niet. We zitten voorlopig nog aan de Experiabox vast".

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 15-07-2014 09:14 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook maar even een mail naar Tweak gestuurd met daarin dat ik een datum wil wanneer de problemen met de sparql box zijn opgelost... (met daar al in dat ik een vaste datum wil en niet iets over een week of 2)...
Ik moet hem elke ochtend uitzetten, gezien dat ding niet uit standby komt.... Na een paar uur doet ie dat al niet meer.....
Knap dat je zoiets durft te leveren aan je klanten.....
Pagina: 1 ... 67 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.