Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.305 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chango
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09-2022
Heeft iemand toevallig de naam of het nummer van het bedrijf dat in Dordrecht de modems vervangt? Ik heb een afspraak tussen 8:00 en 12:00 vandaag, maar nog niemand gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Even een vraag tussendoor. Ik ben benieuwd naar wat meer meningen.
Mijn vriendin is overgestapt van Tweak omdat het allemaal wel erg duur werd, en de settopbox geen SCART aansluiting had. Dus moest ze alle apparatuur terugsturen naar Tweak.

Ze had echter van die powerline adapters in bruikleen gegeven, en die zijn kwijt geraakt. (Uitgeleend aan oma, oma overleden, kwijtgeraakt met de inboedel uit het huis halen) Kan gebeuren.
Tweak rekent daar 60 euro voor. Beetje prijzig, maar goed. Aangezien er 50 euro borg is betaald zou dat nog op een tientje extra komen.

Wat Tweak echter zegt, is dat ze de 50 euro borg incasseren omdat niet alles compleet wordt teruggestuurd, én dat daar bovenop de 60 euro vervangingskosten komen.

Volgens de algemene voorwaarden die op haar contract van toepassing zijn (tot april 2013 afgesloten)
staat er in artikel 5.4:
Tweak is gerechtigd een borg in rekening te brengen bij de levering van Apparatuur in
bruikleen. De borg wordt bij het beeindigen van de overeenkomst geretourneerd indien de
Apparatuur volledig, in originele staat en zonder beschadigingen wordt teruggestuurd aan
Tweak. Mocht de Apparatuur niet volledig, in originele staat en zonder beschadigingen wordt
teruggestuurd, dan is Tweak gerechtigd het volledige aankoopbedrag van de Apparatuur aan
Contractant in rekening te brengen met in mindering gebracht het reeds door Contractant
betaalde bedrag aan borg,
welke Tweak evengoed gerechtigd is definitief te inkasseren. Het
aankoopbedrag is onder andere, maar niet beperkt tot, bij de volgende materialen:
a) Settop-box: 189,00 EUR per stuk
b) Router: 99,00 EUR per stuk
Wat ik daar uit haal is dat de borg van het totaalbedrag afgetrokken wordt, dat ze de borg definitief incasseren en dus een factuur voor het resterende bedrag kunnen sturen.

Dat is echter niet de lezing van de helpdesk van Tweak, die houden hun poot stijf en lezen dat ze de borg mogen incasseren en daar bovenop de vervangende kosten.

Wat is jullie mening, en hoe kan ik dit oplossen zodat ze zich gewoon aan de algemene voorwaarden houden?

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Chango schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:53:
Heeft iemand toevallig de naam of het nummer van het bedrijf dat in Dordrecht de modems vervangt? Ik heb een afspraak tussen 8:00 en 12:00 vandaag, maar nog niemand gezien.
Als het goed is komt er iemand langs van 'Connectica'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chango
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09-2022
JP1980 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:58:
[...]

Als het goed is komt er iemand langs van 'Connectica'.
Thanks! Dat is 'm inderdaad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@Gruson
Dat is raar. Ik dacht dat die powerline adapters een welkomstcadeau was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gruson

Belachelijk! Ik zou dat niet acdepteren en ze aan de algemene voorwaarden houden...
Dit is gewoon oplichting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Weet iemand hoe ik tweak verder kan bereiken? Email geen antwoord, telefoon onbereikbaar en bezoek adres in Almere is te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
br men schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Ligt het aan mij of is die pagina vol met lorum ipsum?

En het 2e scherm word over +- 2 weken verwacht.
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Update 9 juli 15:00
Vindt je het onzinnig dan? Inderdaad veel van dezelfde klachten en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik weet nou niet zeker of mijn verhaal hier op de juiste plek staat, maar ik zit met het volgende;

Ik heb de Zyxel VMG8324. Ik wil VPN instellen zodat ik met mijn telefoon of mijn laptop in kan loggen op mijn thuisnetwerk. Dit krijgt ik niet voor elkaar, want ik krijg niet de velden te zien die ik verwacht. (ergens moet je toch een gebruikersnaam oid in kunnen vullen)

Als ik de handleiding doorneem, lijkt deze router alleen een VPN verbinding naar een andere router te kunnen maken. Client VPN verbindingen lijken dus niet mogelijk. Klopt dit?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik was net van plan mijn powerline adapters met kpn meuk terug te sturen, ging ervan uit dat dat niet hoeft, maar ik gebruik ze toch niet (wel gepoogd, maar brakke dingen). Maar als ze het straks niet meer begrijpen kost het me dus 110 euro, nee bedankt, die kunnen hier nog even blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb een reactie van Tweak ontvangen over mijn HBO 5.1 & VOD issues:
Tweak schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:31:

VoD werkt nog niet geheel zoals het zou moeten. U zult merken dat u de ene keer wel HBO On Demand kunt benaderen en de andere keer niet.
Uitzending gemist zou wel al moeten werken. Er wordt dan ook nog gewerkt aan een oplossing voor HBO On Demand.
Vooralsnog is het alleen mogelijk om HBO On Demand te benaderen via het menu. De knop op de afstandsbediening lijd u wel naar hetzelfde menu, echter laad de 'app' HBO On Demand niet.

HBO Go is ook nog niet werkend. Dit heeft ook deels te maken met het niet werken van HBO On Demand. Een indicatie voor wanneer dit opgelost zal worden heb ik helaas nog niet. Zodra hierover meer bekend is zal dit ook in de aankondigingen en/of nieuwsitems vermeld worden.

Het 5.1 surround probleem is ook bekend bij ons en is een soortgelijk probleem als het nog niet kunnen instellen van 1080p mogelijkheid op de settopbox.
Hiervoor komt uiteraard ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:34
respawn123 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Hier ook dag 3 zonder verbinding... Ook in Dordrecht. Op e-mails worden niet gereageerd en de service desk is ook niet te bereiken. Gisteren 10x gebeld en zojuist weer. Het kan toch niet zo zijn dat het al om 11:00 super druk is...

Wat een gedoe allemaal bij tweak. Ik wou eigenlijk overstappen, maar een downtime van 2 weken kan ik me niet veroorloven.
Ze hebben gewoon een handvol mensen en willen eerst cashen op de 0900 lijn.
Daarom heb ik de directe lijn, dan maakt het niet uit kost niet extra's.
036-5460085

heb ondertussen 10 verschillende verhalen gehoord, maar doorverbinden doen ze niet. Je wordt gewoon keihard afgewimpeld. Hierbij liet ik het gisteren niet zitten en ben via een omweg in contact gekomen met de technische beheerder zeg maar.

Zoek maar een op Cambrium B.V.(zelfde vestiging als tweak) onder kvk is dat ook het moederbedrijf.
Even linkedin gebruiken en je ziet al snel dat er maar een handvol mensen onder werken. Waaronder System Administrator waarbij de voornaam genoemd werd door de frontdesk. Bellen en bij receptie laten doorverbinden en voila contact met de backend.

Verhaal dat met de aanvraag verkeerd is gegaan en het nu bij KPN ligt. Gecontroleerd bij reggefiber die voor dordrecht het patchen uitvoeren en konden mij vertellen dat mijn oude verbinding er afgehaald is maar dat de migratie (nieuwe netwerk) gecanceld is. Daarbij waren er nog geen opdrachten op andere werkzaamheden uit te voeren. Dus dit moet nog gemeld worden bij hun voordat ze actie gaan/kunnen ondernemen.

Het probleem ligt nu bij KPN die de opdracht moet uitzetten, alleen is de afdeling via de normale kanalen niet te bereiken om te controleren wat daarvan de status is.

Eind verhaal, Gewoon bagger service, Tweak schuift alles af en verzint (front desk dames) de meest uiteenlopende verhalen die niet kloppen. Als internet er op zit is de eerste actie gelijk weg gaan bij de mafketels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:21:
[...]

Of anderen wel of geen KPN dochters zijn doet niet ter zake. Reggefiber is neutraal en iedereen krijgt dezelfde informatie op hetzelfde moment (OPTA regulatie).

Maar ik snap nu wat aan de hand is: Niet elke provider werkt mee aan pre-ordering. Dus bestellen voordat de aansluiting er is, zodat deze kan worden geactiveerd tijdens de aansluiting. Tweak werkt hier dus niet aan mee. En dat is altijd zo geweest bedenk ik me nu net. Tele 2 idem dito trouwens.
Hun orderstraten kunnen dat niet verwerken. Daarnaast zal er waarschijnlijk een Guidion monteur komen voor Tweak (als ik hun topic zo zijdelings volg) sinds ze een nieuw pakket en platform hebben. Dus dat deel wordt ook niet door Reggefiber gedaan en dan heeft pre-ordering al weinig zin meer.
Dan wordt het tijd om de opta een belletje te geven want als ik bij eindelijkglasvezel.nl mijn adres invul staat tweak er ook niet meer bij. Terwijl ik toch echt tweak heb en Tweak wel op die site stond toen ik Tweak uitkoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
Gruson schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:57:
Mijn vriendin is overgestapt van Tweak omdat het allemaal wel erg duur werd, en de settopbox geen SCART aansluiting had. Dus moest ze alle apparatuur terugsturen naar Tweak.

Ze had echter van die powerline adapters in bruikleen gegeven, en die zijn kwijt geraakt. (Uitgeleend aan oma, oma overleden, kwijtgeraakt met de inboedel uit het huis halen) Kan gebeuren.
Tweak rekent daar 60 euro voor. Beetje prijzig, maar goed. Aangezien er 50 euro borg is betaald zou dat nog op een tientje extra komen.

Wat Tweak echter zegt, is dat ze de 50 euro borg incasseren omdat niet alles compleet wordt teruggestuurd, én dat daar bovenop de 60 euro vervangingskosten komen.

Volgens de algemene voorwaarden die op haar contract van toepassing zijn (tot april 2013 afgesloten)
staat er in artikel 5.4:

[...]

Wat ik daar uit haal is dat de borg van het totaalbedrag afgetrokken wordt, dat ze de borg definitief incasseren en dus een factuur voor het resterende bedrag kunnen sturen.

Dat is echter niet de lezing van de helpdesk van Tweak, die houden hun poot stijf en lezen dat ze de borg mogen incasseren en daar bovenop de vervangende kosten.

Wat is jullie mening, en hoe kan ik dit oplossen zodat ze zich gewoon aan de algemene voorwaarden houden?
Kan me vergissen maar ik zie niks in de voorwaarden staan over de Powerline adapters.Waarop beroepen ze zich dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:37
Gruson schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:57:

staat er in artikel 5.4:

[...]

Er staat in de AV inderdaad dat je nog een tientje zou moeten betalen als de Powerline adapters 60 euro zijn.

Consuwijzer.nl is een duidelijke website wat je allemaal zou kunnen doen als consument.

Officiële klacht indienen en hun eigen AV quoten met je voorstel en ze ze een bepaalde periode geven om te reageren als ik het zo 1,2, 3 even lees op de site.

Edit: Dit staat ook op de website van Tweak.
Geschillencommissie
Tweak is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. In het geval dat u een geschil met betrekking tot telefonie van Tweak heeft dan kunt u zich in het uiterste geval richten tot de Geschillencommissie. U dient om een geschil in te kunnen dienen allereerst een aangetekende schriftelijke klacht aan Tweak te richten, waarin u ons een redelijke termijn stelt van vier weken om tot een oplossing te komen, alvorens u naar de Geschillencommissie kunt stappen.

Stapt u onterecht of zonder bericht aan Tweak naar de Geschillencommissie, of doet u dit binnen de gestelde redelijke termijn, dan zullen wij de kosten die hierdoor worden gemaakt op u verhalen. Verder dient het geschil betrekking te hebben op de telefonische diensten van Tweak. Voor de overige diensten, zoals televisie, internet en usenet, kunt u de Geschillencommissie niet inschakelen, daar Tweak alleen is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Chnub op 10-07-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Je kunt ook nieuwe powerline adapters bestellen en die terugsturen. Zijn volgens mij rond de 25 euro. Scheelt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 07:58
[b][message=42532560,noline]Als ik de handleiding doorneem, lijkt deze router alleen een VPN verbinding naar een andere router te kunnen maken. Client VPN verbindingen lijken dus niet mogelijk. Klopt dit?
Dat lijkt me ook het geval. De handleiding is vrij lang maar het VPN gedeelte is er niet echt goed beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dordrecht 10 juli.
Vanochtend tussen 8 en 12 uur zou de monteur langs komen. Tot op heden niemand geweest. GEEN tv, Internet en telefoon meer vanaf ongeveer 11 uur. Op de nieuwe Zyxel ook niets. Mail naar tweak gedaan. Als reactie van tweak de vraag: hoelaat zou de monteur komen?
Dit beantwoord en dat was het....
Daar neem je dan een vrije dag voor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:09:
Dordrecht 10 juli.
Vanochtend tussen 8 en 12 uur zou de monteur langs komen. Tot op heden niemand geweest. GEEN tv, Internet en telefoon meer vanaf ongeveer 11 uur. Op de nieuwe Zyxel ook niets. Mail naar tweak gedaan. Als reactie van tweak de vraag: hoelaat zou de monteur komen?
Dit beantwoord en dat was het....
Daar neem je dan een vrije dag voor op.
Frustrerend.
Persoonlijk zou ik gewoon direct contact opnemen met het bedrijf 'Connectica'. Deze verzorgt als het goed is de monteurs in Dordrecht. Die hebben vast wel een 06 van de monteur. De monteurs doen de planning zelf bij mij zei die dat hij niet snapte waarom ze toezeggingen doen bij het afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen bij jou al geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Yep eergister alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Bij hoeveel mensen werkt het nu eigenlijk niet / wel ?

Hoe kun je eigenlijk Tweak in gebreke stellen voor het niet leveren van wat ze wel horen te leveren ?
Waarschijnlijk rekenen ze wel het nieuwe bedrag ?
Klacht indienen help ook niet, ik zou morgen omgezet worden maar ben bang dat alles pas na het weekend gaat werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

redlek schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:06:

Hoe kun je eigenlijk Tweak in gebreke stellen voor het niet leveren van wat ze wel horen te leveren ?
Klacht indienen help ook niet, ik zou morgen omgezet worden maar ben bang dat alles pas na het weekend gaat werken ?
Zoals elk ander bedrijf waar je ene product of dienst van afneemt, zie bijvoorbeeld http://www.rechtsbijstand...koper-in-gebreke-stellen/

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r

Heb eerder hier al gepost dat Tweak het bedrag achteraf gaat verrekenen. Het beste kan je een mail sturen waarbij je aangeeft dat men te veel heeft doorbelast\afgeschreven, dan krijg je namelijk een officiële melding van Tweak wat ze eraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Het is tyfusdruk daar als het je te doen is om zo snel mogelijk weer verbinding te hebben dan is een oplossingsgerichte instelling en vriendelijk blijven de oplossing voorlopig. En afwachten wat Tweak eventueel achteraf gaat doen aan crediteringen. Als het gaat om rancune dan kan je klagen/in gebreke stellen/rechtzaken doen. Maar in de snelheid waarmee je geholpen wordt denk ik niet dat het een positief effect heeft simpelweg omdat er geen capaciteit is bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Bedankt allemaal, ik vraag dit ook omdat ik al sinds 29 mei bezig ben met mijn upload die maar de helft van mijn 100 /100 is.. elke keer krijg ik het antwoord "we zijn er mee bezig "

voor als nog zit ik nog op €55 euro, maar zie de bui al hangen als ze morgen alles omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
redlek schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:16:
Bedankt allemaal, ik vraag dit ook omdat ik al sinds 29 mei bezig ben met mijn upload die maar de helft van mijn 100 /100 is.. elke keer krijg ik het antwoord "we zijn er mee bezig "

voor als nog zit ik nog op €55 euro, maar zie de bui al hangen als ze morgen alles omzetten.
Okay now you've lost me. :?

Je bent nog niet over naar de nieuwe omgeving en wordt wel gefactureerd voor het nieuwe ABO. Daarop kan je Tweak op aanspreken en zullen ze je antwoorden dat ze het gaan verrekenen. Wat heeft de upload hiermee te maken?

[edit] Ik snap dat die de helft is maar waar stellen ze dat ze 100% zeker 100Mb leveren was dat je oude abo? [\edit]

[ Voor 8% gewijzigd door B3v3r op 10-07-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

redlek schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:16:

Ehhhhh, 55 euro is inderdaad het 60MBit oude abonnement toch?

Dus, met je nieuwe abonnement, wat MORGEN pas actief wordt, wordt het 100MBit.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Neee, ik ga morgen over, alleen zie ik ook berichten langs komen dat er al gefactureerd word terwijl alles niet eens werkt.

Mijn upload staat los van alles, maar heeft meer betrekking op het niet leveren van volgens afspraak....
dus vanaf 29 mei wel de kosten rekenen maar geen antwoord of voorgang en ik was benieuwd of ik via andere manieren dit wel kan afdwingen..... tot nu toe blijf ik redelijk aardig, maar helpt ook niet meer

en €55 is 100/100 bij mij op het oude abbo en word €63 voor het nieuwe

[ Voor 7% gewijzigd door redlek op 10-07-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
redlek schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:26:
Neee, ik ga morgen over, alleen zie ik ook berichten langs komen dat er al gefactureerd word terwijl alles niet eens werkt.

Mijn upload staat los van alles, maar heeft meer betrekking op het niet leveren van volgens afspraak....
dus vanaf 29 mei wel de kosten rekenen maar geen antwoord of voorgang en ik was benieuwd of ik via andere manieren dit wel kan afdwingen..... tot nu toe blijf ik redelijk aardig, maar helpt ook niet meer

en €55 is 100/100 bij mij op het oude abbo en word €63 voor het nieuwe
Lekker morgen afwachten. Wellicht is het dan wel 100/100. Waarschijnlijk heeft Tweak de keus gemaakt om alleen grote problemen op te lossen voor de migratie, en alle overige na de migratie. Dat je upload 50mb is ipv 100 dat is niet correct; maar nou ook niet zo heel erg dramatisch. Hoe vaak gebruik je dat?

Als je morgen wel 100/100 hebt vraag je Tweak daarna om een creditering omdat je maar de helft van de snelheid had de afgelopen 1,5 maand. Krijg je misschien een tientje terug. Zelf ben ik te lui voor dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Wie heeft zijn "oude" spullen reeds geretourneerd ?

Krijg je iets van een bevestiging dat je het hebt ingeleverd ? Ik vind het blind opsturen naar een antwoordnummer eigenlijk helmaal niets, hoe kan ik nu ooit achteraf bewijzen dat ik mijn spullen heb ingeleverd. Ik vind het maar niets om tweak op zijn blauwe ogen te gloven dat het wel goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:12

Zelf denk ik dat het goed is om even te wachten. En met wachten bedoel ik een paar weken en dan met meerderen op te trekken. Overigens is Tweak lid van de geschillencommissie, een laagdrempelige vorm van geschiloplossing. Ik verwacht dat Tweak met een gepast voorstel gaat komen om ons te compenseren. Overigens kun je natuurlijk altijd je contract laten ontbinden en/of naar een een andere aanbieder overstappen. Maar dat laatste is dunkt mij nu voor velen van ons niet aan de orde gezien de termijn van aansluiten. Overigens slim van Tweak hoe het allemaal gepland staat. Dat we nu midden in de zomerperiode zitten zal geen toeval zijn.

Alleen lid van geschillencommissie telecom. Valt internet dus niet onder.

[ Voor 3% gewijzigd door DanielAlm op 10-07-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

DanielAlm schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Zelf denk ik dat het goed is om even te wachten. En met wachten bedoel ik een paar weken en dan met meerderen op te trekken. Overigens is Tweak lid van de geschillencommissie, een laagdrempelige vorm van geschiloplossing. Ik verwacht dat Tweak met een gepast voorstel gaat komen om ons te compenseren. Overigens kun je natuurlijk altijd je contract laten ontbinden en/of naar een een andere aanbieder overstappen. Maar dat laatste is dunkt mij nu voor velen van ons niet aan de orde gezien de termijn van aansluiten. Overigens slim van Tweak hoe het allemaal gepland staat. Dat we nu midden in de zomerperiode zitten zal geen toeval zijn.
Ik heb zelf in den beginne met Tweak een geschil gehad over de telefonie die maanden niet gewerkt heeft en een televisiesignaal die erg schokte, maar omdat deze als 'gratis' op de factuur staan had ik geen recht op restitutie. Ik kreeg het er namelijk gratis bij, dus er viel ook niets terug te betalen/te compenseren.

Ik zie trouwens in mijntweak, om even terug te komen op mijn eerdere vraag, dat ik gefactureerd ben voor de sparql-diensten. Dit terwijl ik nog steeds niet over ben en nog steeds gebruik maak van Tweak groen. Hoe zouden jullie dit aanpakken met Tweak. Ik ga natuurlijk niet fors meer betalen voor een dienst die nog geeneens geleverd is, en ik nog steeds gebruik maak van de goedkopere dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

DanielAlm schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Voor iedereen die dit lees, let even op dat Tweak, naja Cambrium BV, lid is van de Geschillencommissie Telecom "Deze commissie behandelt klachten over vaste of mobiele telefoonaansluitingen.", ze zijn nadrukkelijk niet aangesloten bij de commissie Elektronische Communicatiediensten welke klachten behandelen "van consumenten tegen bedrijven die de consument voorziet van bijvoorbeeld internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket".

Bron: http://www.degeschillenco...&category=ondernemers&p=1

[ Voor 4% gewijzigd door Evi op 10-07-2014 17:18 . Reden: bronvermelding ]

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik heb persoonlijk nog helemaal niets van Tweak gehoord.
De nieuwe apparatuur ligt hier al wel enkele weken.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Tarabass schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:13:
[...]
Ik heb zelf in den beginne met Tweak een geschil gehad over de telefonie die maanden niet gewerkt heeft en een televisiesignaal die erg schokte, maar omdat deze als 'gratis' op de factuur staan had ik geen recht op restitutie. Ik kreeg het er namelijk gratis bij, dus er viel ook niets terug te betalen/te compenseren.

Ik zie trouwens in mijntweak, om even terug te komen op mijn eerdere vraag, dat ik gefactureerd ben voor de sparql-diensten. Dit terwijl ik nog steeds niet over ben en nog steeds gebruik maak van Tweak groen. Hoe zouden jullie dit aanpakken met Tweak. Ik ga natuurlijk niet fors meer betalen voor een dienst die nog geeneens geleverd is, en ik nog steeds gebruik maak van de goedkopere dienst.
Er zijn meer mensen ten onrechte gefactureerd. Gewoon even mailen met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Dit topic gaat behoorlijk hard. Desondanks geen reactie op mijn vraag.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Younes schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:36:
Dit topic gaat behoorlijk hard. Desondanks geen reactie op mijn vraag.
Snap ook niet helemaal wat je probeert te doen. Voor VPN kan je toch gewoon port forwarding instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Bij mij staat overigens Sparql e.d. wel op mijn factuur, maar er zit een correctie naar mijn "oude" maandbedrag op.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
rodebaron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:58:

Krijg je iets van een bevestiging dat je het hebt ingeleverd ? Ik vind het blind opsturen naar een antwoordnummer eigenlijk helmaal niets, hoe kan ik nu ooit achteraf bewijzen dat ik mijn spullen heb ingeleverd. Ik vind het maar niets om tweak op zijn blauwe ogen te gloven dat het wel goedkomt.
Gewoon opsturen, je krijgt een bonnetje met trackingnummer, eventueel het gewicht laten noteren door het postagentschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Younes schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:33:
Ik weet nou niet zeker of mijn verhaal hier op de juiste plek staat, maar ik zit met het volgende;

Ik heb de Zyxel VMG8324. Ik wil VPN instellen zodat ik met mijn telefoon of mijn laptop in kan loggen op mijn thuisnetwerk. Dit krijgt ik niet voor elkaar, want ik krijg niet de velden te zien die ik verwacht. (ergens moet je toch een gebruikersnaam oid in kunnen vullen)

Als ik de handleiding doorneem, lijkt deze router alleen een VPN verbinding naar een andere router te kunnen maken. Client VPN verbindingen lijken dus niet mogelijk. Klopt dit?
Het is een beetje afhankelijk welke client je gebruikt, bijvoorbeeld www.shrew.net heeft gratis clients en configuratie voorbeelden voor de Zyxel. :)
Een alternatief is on een Zyxel client licentie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

proditaki schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:39:
Bij mij staat overigens Sparql e.d. wel op mijn factuur, maar er zit een correctie naar mijn "oude" maandbedrag op.
Is dit niet een correctie op de oude dienst? Dit is namelijk bij mij het geval. De laatste dagen van de vorige maand zijn gecorrigeerd naar het oude maandbedrag, en de rest van de maand is het nieuwe maandbedrag in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Goed naar de gefactureerde periode kijken. Tweak factureert achteraf. Bij mij laatste factuur loopt de periode maar tot eind mei. Toen was niemand nog gemigreerd naar Spaqrl, ook niet een gedeelte van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Heeft iemand de ervaring dat er poorten dicht staan na de overgang naar Sparql?

Ik werd gisteren gebeld om mijn genexis te beschrijven (donker grijs met 1 lan poort), een dag later werkt remote play met mn ps4 nier meer over internet...

Nog niets vervangen verder en voor de rest werkt alles nog...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 17:29
rodebaron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:58:

Apparatuur moet terug naar een postbusnummer anders kost het 25 euro, dat staat hier, tekst gaat wel over RMA maar ik neem aan dat dit ook hier van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:14

Piggen

Lekker bakkie

joop99 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:34:
[...]

Apparatuur moet terug naar een postbusnummer anders kost het 25 euro, dat staat hier, tekst gaat wel over RMA maar ik neem aan dat dit ook hier van toepassing is?
Ik kreeg laatst bericht - weet niet meer of het een brief of mailtje was - dat er binnenkort instructies kwamen over het retourneren van de apparatuur en bovendien dat dit kosteloos was. Ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben. Het staat bij mij ook niet in de weg verder.

Edit: ik erbij zeggen dat ik een vertrekkende klant ben, en dus geen bestaande/blijvende klant die nieuwe spullen heeft gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 10-07-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Retourinfo stond bij mij volgens mij in de brief die in/op de doos bij de nieuwe apparatuur zat.
(Wat er retour gestuurd kon worden en waarheen, en dat dat natuurlijk pas hoefde te gebeuren zodra de apparatuur gewisseld moest worden)
In die brief stond ook dat er contact opgenomen ging worden door een monteur(sdienst), en dat deze de genexis zou vervangen enzo.

Hou me overigens ten goede, ik heb die brieven hier niet bij de hand... Zal morgen eens kijken voor de zekerheid.

[ Voor 80% gewijzigd door NovapaX op 10-07-2014 20:20 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Valt me op, als ik de box uit zet, of in standby eigenlijk, via de AB, dan blijft het lampje groen.

Druk ik fysiek op de aan-uit knop op de box zelf, dan wordt'ie rood. Schakelt de Abox toch niet goed uit van zichzelf?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:25:
Valt me op, als ik de box uit zet, of in standby eigenlijk, via de AB, dan blijft het lampje groen.

Druk ik fysiek op de aan-uit knop op de box zelf, dan wordt'ie rood. Schakelt de Abox toch niet goed uit van zichzelf?
"Dat wordt opgelost met volgende versie van firmware". Bekend probleem.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Al een tijdje over, maar sinds vandaag kan ik ineens nog wel uitgaand bellen, maar niet meer gebeld worden. Meer mensen hier last van?

Edit: router herstart en het werkt weer. Voelt niet goed. Heb ik in de driekwart jaar dat ik de Zyxel P-2812HNU-F1 had niet gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door snarf op 10-07-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in dort vandaag gewisseld

een uur na afgesproken tijd monteur om te wisselen ,gezien het warme weer neem ik hem dat niet kwalijk .
via tweak was de afspraak gemaakt keurig gebeld .
na thuis komst de zyxel er in en internet werkt gelijk
tv in poort 1 code er in update gedaan en werkt gelijk
nog wel bloken beeld maar dat is bekend

zyxel makkelijk in te stellen naar wensen
al aardig wat tijd klant en ben weer tevreden
moet ook vermelden dat als er iets was met bv met site online zetten de hulp goed en duidelijk was .
nu nog netjes terug sturen en kunnen we er weer jaren mee vooruit .

heb 1 min puntje mis nu de antenne aansluiting voor de radio die werd hier veel gebruikt .
zal nu via de ontvanger moeten zal wennen zijn .

dus zoals ik gewent ben van tweak perfect verlopen

een tevreden klant
Henk
voor mensen met problemen veel sterkte hoop dat het snel voor jullie opgelost word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
Hans_18T schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:58:
[...]

Gewoon opsturen, je krijgt een bonnetje met trackingnummer, eventueel het gewicht laten noteren door het postagentschap
Hans, dat is een goeie tip. Ik laat het gewicht even noteren. Ik denk dat er velen het risico onderschatten, dit terwijl we nu allen wel weten dat het er bij tweak chaotisch aan toe gaat. Er is gewoon een gerede kans dat je spullen administratief kwijtraken. Er wordt wel gezegd dat men niet al te kritisch is, maar iets zegt me dat dit alleen geldt zolang we vrienden (lees klant) zijn. En als het product de komende tijd niet aanzienlijk verbeterd is het zeker denkbaar dat ik klant af ga worden, ik hoop uiteraard dat het niet zover zal komen. Maar mocht het zover komen wil ik niet ook nog een gevecht over de in te leveren spullen hebben.

Ik blijf het uitermate vreemd vinden dat tweak je geen bevestiging van de ingeleverde spullen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Net weer een freeze gehad. Nu heb ik hem even 5 minuten aan z'n lot overgelaten en uiteindelijk gaat de sparql box wel weer verder ... een volledige crash is het dus niet, of niet in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinds maandag ben ik over en moet zeggen dat het me allemaal positief is bevallen. Internet snelheid en tv doen precies wat er van ze gevraagd word. Enige nadeel is dat de app nog niet beschikbaar is. Verder dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:40
Gewoon de spullen opsturen nooit problemen mee gehad en ik heb dit nu al 2x moeten doen (Ik mocht het antwoordnummer toen der tijd gebruiken), wegens apparatuur dat kapot is gegaan na een bliksem inslag. Na de inslag waren er 2 Amino's direct kapot en twee weken later begaf de PacketForce het ook.

p.s. Tweak heeft dit alles netjes afgehandeld en op dit moment (nu ik nog niet ben overgezet) heb ik niet meer dan lof voor Tweak :)

[ Voor 6% gewijzigd door misthafalls op 10-07-2014 23:25 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Vind zelf ook de 'ellende' te overzien. Afgezien van de afspraak van de monteur (niet Tweak zijn fout) blijft alleen de freezes nog irritant maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit niet lang meer duurt. De kleinere issues zijn voorlopig verder prima. Merk ook dat ik kan pauzeren (werkt nog niet helemaal lekker) en dat zonder het opnemen pakket. Dat is wel handig nou ja daar betaal ik dan de geringe meerprijs voor van 2 euro. :)

Niet iedereen komt er heel erg goed van af. Maar een dergelijke operatie is ook bijna onmogelijk soepel en na tevredenheid voor iedereen te laten verlopen. Maar als er geen bedrijven zijn die hun nek uitsteken blijven we maar afhankelijk van KPN.

De markt kan hier straks alleen maar van profiteren. Meer keuzevrijheid en mogelijk daling van prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Nou, voor mij hebben ze nog een flinke stap te gaan voor we qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkeheid weer op het niveau zitten van DVB-C direct via m'n tv zonder STB ertussen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@JP, ik weet niet welke je eerst had, maar op Groen iig kon dat altijd al.
JP1980 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:35:
Net weer een freeze gehad. Nu heb ik hem even 5 minuten aan z'n lot overgelaten en uiteindelijk gaat de sparql box wel weer verder ... een volledige crash is het dus niet, of niet in alle gevallen.
Gisteren kwam mijne gewoon weer uit standby (door tweak wordt je weer blij met de kleine dingen in het leven), maar het aparte was dat kanaal wisselen met hoger/lager op de afstandsbediening direct gebeurde, terwijl met de cijfer knoppen er richting de 5 seconde delay op zat. En dat was een non-blocking delay: Oftewel als ik naar Ned 1 ging, en direct erna een kanaal omhoog, dan ging hij eerst een kanaal omhoog, en paar seconde later naar Ned 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
rodebaron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:27:
[...]

Hans, dat is een goeie tip. Ik laat het gewicht even noteren. Ik denk dat er velen het risico onderschatten, dit terwijl we nu allen wel weten dat het er bij tweak chaotisch aan toe gaat. Er is gewoon een gerede kans dat je spullen administratief kwijtraken. Er wordt wel gezegd dat men niet al te kritisch is, maar iets zegt me dat dit alleen geldt zolang we vrienden (lees klant) zijn. En als het product de komende tijd niet aanzienlijk verbeterd is het zeker denkbaar dat ik klant af ga worden, ik hoop uiteraard dat het niet zover zal komen. Maar mocht het zover komen wil ik niet ook nog een gevecht over de in te leveren spullen hebben.

Ik blijf het uitermate vreemd vinden dat tweak je geen bevestiging van de ingeleverde spullen stuurt.
Ik heb gewoon een mail gestuurd naar Tweak met de vraag welke spullen ze terug wilden van mij (ben gelukkig overgestapt naar KPN) en waar ik het heen kon sturen. Heb na de vraag herhaald te hebben en verduidelijkt te hebben (kreeg eerst alleen een postbusnummer, niet een lijst met spullen die terug moesten) duidelijk genoeg antwoord. Ik heb een doosje klaargemaakt met de PacketForce, Amino 540 + ab en de Powerline adapters erin en deze opgestuurd, duidelijk voorzien van mijn klantnummer. Toen ik via de track and trace (op je bonnetje staat het gewicht al) zag dat het bezorgd was, heb ik Tweak gevraagd of ze dit konden bevestigen. Dat kon, en ik heb de bevestiging gekregen dat er voor mij geen acties meer open staan.

Op het moeten versturen naar een postbus i.p.v. een antwoordnummer na, geen enkel probleem dus! Mijn ervaring is toch wel dat ik altijd goed genoeg contact met de servicedesk heb gehad. Sommige dingen moet je ook gewoon vragen aan de mensen die er over gaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw merkte op dat we niet meer bereikbaar waren via de vaste telefoon. (onbekend hoelang dit al zo was) de externe beller krijgt telefoon is bezet melding.

Vanochtend even in de zyxel gekeken en ja hoor Tweak heeft SIP profielen lopen pushen. En uiteraard ging dit verkeerd. Ik heb vanwege een nummerportering 5 jaar geleden twee telefoonnummers (mijn tijdelijke nummer is nooit afgesloten) Dat tijdelijke nummer is bij tweak profiel 1 en het nummer welke in gebruik is profiel 2.
Bij eerste installatie midden juni (zat bij de eerste klantgroep) heb ik zelf een SIP account aangepast. Uiteraard met profiel 2.
Bij de push actie van tweak heeft men dus een tweede SIP account aangemaakt in de zyxel, natuurlijk met gegevens die al (door mij aangemaakt) in het eerste account bestonden. (fout 1, gewoon dom en niet goed getest)
Ik dacht tuurlijk gewoon dat account verwijderen, maar nee hoor dat mocht niet want het blijkt dat er allemaal gegevens door tweak verkeerd zijn neergezet waardoor elke update / delete actie niet mag. (fout 2)
Kortom ik heb dus op basis van het originele profiel die wel werkte het andere profiel aangepast, mijn tweede nummer ingevuld. En pronto alles werkt weer.

Ik snap dat engineers niet met alle scenarios rekening kunnen houden, maar hier zijn wel wat basis beginselen van configuratie management overtreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Sissors schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:20:
@JP, ik weet niet welke je eerst had, maar op Groen iig kon dat altijd al.

[...]

Gisteren kwam mijne gewoon weer uit standby (door tweak wordt je weer blij met de kleine dingen in het leven), maar het aparte was dat kanaal wisselen met hoger/lager op de afstandsbediening direct gebeurde, terwijl met de cijfer knoppen er richting de 5 seconde delay op zat. En dat was een non-blocking delay: Oftewel als ik naar Ned 1 ging, en direct erna een kanaal omhoog, dan ging hij eerst een kanaal omhoog, en paar seconde later naar Ned 1.
Die vertraging is vrij normaal geloof ik.
Hij wacht dan nog even rustig af of je er niet nog een cijfertje achteraan gaat drukken. Als daar geen vertraging op zou zitten wordt het een beetje lastig om naar 12 of 221 te zappen.
Je zit overigens links boven ook gewoon wat je aan het doen bent dan.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik vraag me overigens ook af hoe ze bijhouden bij wie de spullen vandaan komen.
Zoals het bij mij in de brief staat komt het erop neer dat je alles in een doos propt en naar dat antwoordnummers stuurt.
Geen instructies m.b.t. een retourformulier of het vermelden van je klantnumer o.i.d.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Glasvezelmodem is net vervangen, nu afwachten wanneer alles word omgezet

Ik heb een copy van de brief bij de doos gedaan, hebben ze toch enig houvast van wie de spullen komen.

[ Voor 42% gewijzigd door redlek op 11-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Hier net ook vervangen, woon jij toevallig ook in Veghel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
NovapaX schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:12:
[...]

Die vertraging is vrij normaal geloof ik.
Hij wacht dan nog even rustig af of je er niet nog een cijfertje achteraan gaat drukken. Als daar geen vertraging op zou zitten wordt het een beetje lastig om naar 12 of 221 te zappen.
Je zit overigens links boven ook gewoon wat je aan het doen bent dan.
Daar heb je gelijk natuurlijk 8)7 . Misschien ontbrak die dan ofzo (want eerder viel me die wel gewoon op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Bij mij is het ook net vervangen, jep in Veghel

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Mr-Beamer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:51:
Bij mij is het ook net vervangen, jep in Veghel
Hier in Dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Ik heb weer licht na de vervanging, nu nog alles testen.....op zich wel vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ben jij meteen overgegaan dan?
Bij mij werkt alles nog zoals ervoor. Ik heb ook nog geen bericht gehad wanneer ik nu over ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
Bij ons afspraak om 12:30 (Uden)
[Edit]En je gaat pas over als de verbinding weg is :P [\edit]

[ Voor 50% gewijzigd door B3v3r op 11-07-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:03:
Ben jij meteen overgegaan dan?
Bij mij werkt alles nog zoals ervoor. Ik heb ook nog geen bericht gehad wanneer ik nu over ga..
Ik ben inderdaad meteen overgaan van blauw naar het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Weet er iemand hoe je afstandsbediening van de box kan koppelen aan de tv zodat ik met de afstandsbediening ook mijn samsung tv direct uit kan zetten ?
Bij de oude afstandsbediening kon dit wel, echter op de nieuwe zit maar 1 uit-knop.
Wat mij opvalt is dat de home button niet werkt ?

Of kan dit alleen maar met een harmony afstandsbediening ?

[ Voor 39% gewijzigd door redlek op 11-07-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Weet niet of het kan maar ik kan iedereen een synology universele afstandbediening aanbevelen. Dat werkt stukken prettiger en beter dan de sparql remote. Enigste nadeel je hebt geen qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
redlek schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:19:
Weet er iemand hoe je afstandsbediening van de box kan koppelen aan de tv zodat ik met de afstandsbediening ook mijn samsung tv direct uit kan zetten ?
Bij de oude afstandsbediening kon dit wel, echter op de nieuwe zit maar 1 uit-knop.
Wat mij opvalt is dat de home button niet werkt ?

Of kan dit alleen maar met een harmony afstandsbediening ?
Dat gaat volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:21:
Weet niet of het kan maar ik kan iedereen een synology universele afstandbediening aanbevelen. Dat werkt stukken prettiger en beter dan de sparql remote. Enigste nadeel je hebt geen qwerty.
Ik heb zo'n Logitech Harmony ab, dat zal ik eens probeen als ik over ben..Goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Trouwens zo'n glasvezel modem wisselen stelt echt niks voor, óf de monteur was zo goed.
Duurde letterlijk nog geen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Ik heb zo'n Logitech Harmony ab, dat zal ik eens probeen als ik over ben..Goede tip.
Welke type kun je het beste hiervoor gebruiken, of gaat dit al met de universele van Logitech ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
redlek schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:49:
[...]
Welke type kun je het beste hiervoor gebruiken, of gaat dit al met de universele van Logitech ?
Zelf heb ik de Logitech Harmony 900. Is niet meer verkrijgbaar. Over andere kan ik niet oordelen maar de techniek zal grotendeels hetzelfde zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door JP1980 op 11-07-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:31:
Trouwens zo'n glasvezel modem wisselen stelt echt niks voor, óf de monteur was zo goed.
Tsja, het is dan ook niet zo heel veel anders dan bij een ADSL of DOCSIS modem. Alleen het medium waar je hem mee verbindt is iets anders en vereist enige subtiele behandeling. Maar het stelt idd niets voor als je weet hoe je dat moet doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Ikzelf heb de Logitech Harmony 525 maar die is niet meer verkrijgbaar. Een opvolger die er het dichtst bij komt is de Harmony 650 welke je hier in de Tweakers Pricewatch kunt vinden.

Overigens is sinds vanochtend (ongeveer) 9.15 uur mijn (Tweak Blauw) lijn weg. Deze ochtend gaat volgens planning de Genexis vervangen worden. Hopelijk loopt het allemaal soepel en kan ik vanmiddag de reeds eerder deze week geleverde spullen probleemloos aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 11-07-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Ik denk wel met alle, zelf heb ik de Harmony One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:31:
Sterker nog hij word gepland op ik neem aan halve uren of op het kwartier. Hij belde net op of hij eerder terecht kon, die afspraak stond voor 12:30 nu komt hij om ~11 uur ;)

Die goede man heeft al vroeg weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hmmm die harmony's van tegenwoordig hebben geen numeriek pad meer. Die zou ik nooit kopen ... Welke toetsen gebruik je nou het meest? Raar om dat soort dure producten zo te maken. Maar goed off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:34
Dag 4 nog geen verbinding,......(Dordrecht)

[ Voor 14% gewijzigd door maartendd op 11-07-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb je geen onbeperkt data abonnement dan, en dan lekker tetheren :P

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:06:
Hmmm die harmony's van tegenwoordig hebben geen numeriek pad meer. Die zou ik nooit kopen ... Welke toetsen gebruik je nou het meest? Raar om dat soort dure producten zo te maken. Maar goed off-topic.
Sommige wel en sommige inderdaad niet(dat vind ik ook raar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:06:
Zie mijn post hierboven, met link naar de Harmony 650. Heeft wel degelijk numerieke toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:59:
Mijn vrouw merkte op dat we niet meer bereikbaar waren via de vaste telefoon. (onbekend hoelang dit al zo was) de externe beller krijgt telefoon is bezet melding.

Vanochtend even in de zyxel gekeken en ja hoor Tweak heeft SIP profielen lopen pushen. En uiteraard ging dit verkeerd. Ik heb vanwege een nummerportering 5 jaar geleden twee telefoonnummers (mijn tijdelijke nummer is nooit afgesloten) Dat tijdelijke nummer is bij tweak profiel 1 en het nummer welke in gebruik is profiel 2.
Bij eerste installatie midden juni (zat bij de eerste klantgroep) heb ik zelf een SIP account aangepast. Uiteraard met profiel 2.
Bij de push actie van tweak heeft men dus een tweede SIP account aangemaakt in de zyxel, natuurlijk met gegevens die al (door mij aangemaakt) in het eerste account bestonden. (fout 1, gewoon dom en niet goed getest)
Ik dacht tuurlijk gewoon dat account verwijderen, maar nee hoor dat mocht niet want het blijkt dat er allemaal gegevens door tweak verkeerd zijn neergezet waardoor elke update / delete actie niet mag. (fout 2)
Kortom ik heb dus op basis van het originele profiel die wel werkte het andere profiel aangepast, mijn tweede nummer ingevuld. En pronto alles werkt weer.

Ik snap dat engineers niet met alle scenarios rekening kunnen houden, maar hier zijn wel wat basis beginselen van configuratie management overtreden..
Dat 2e nummer heb ik ook, ze hebben voor mij netjes de telefoon ingesteld, Phone 1 is mijn eigen nummer Phone 2 de "tijdelijk" toch eens kijken of de 2e ook normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Haay schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:21:
[...]
Zie mijn post hierboven, met link naar de Harmony 650. Heeft wel degelijk numerieke toetsen.
Ze zullen er zijn maar de topmodellen niet en dat is zo raar. Deze heeft bijvoorbeeld geen RF blaster.
De afstandbediening met deze functionaliteit is niet meer te vinden.
- numeriek pad
- goed touchscreen
- RF blaster

Maar goed ik ben tevreden met de mijne hoef hem gelukkig nog niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
'Luistert' de sparql box automatisch naar RF signalen van een afstandsbediening?
Iemand hier ging zijn (universele) afstandsbediening overschakelen naar RF, is dat gelukt?

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGerrits
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Hier als sinds woensdag geen verbinding meer.

Rond 10 uur valt het signaal weg op het oude modem.
'Savonds om 18:00 uur nog geen verbinding op de WAN-poort. Helpdesk gebeld. Kon nog wel tot middernacht duren zeiden ze. Gisteren nog steeds geen verbinding. Helpdesk absoluut niet bereikbaar, dus maar een mail gestuurd. Ook hier wordt niet op gereageerd.

Ook vandaag nog steeds geen verbinding. Vanmiddag maar weer eens proberen te bellen.

Heb tot nu toe altijd goede ervaringen met Tweak, maar met deze migratie slaan ze de plank wel heel erg mis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
NovapaX schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:31:
'Luistert' de sparql box automatisch naar RF signalen van een afstandsbediening?
Iemand hier ging zijn (universele) afstandsbediening overschakelen naar RF, is dat gelukt?
Nee de sparql is infrarood only. Echter sommige logitech remotes kunnen een RF signaal versturen wat opgevangen wordt door een RF naar IR converter kastje. Dit kastje stuurt het signaal in infrarood door naar de sparql box. Op die manier hoef je de spullen niet op het zicht te zetten, maar kan gewoon in de kast achter deuren. (behalve een klein RF ontvangertje die kan je het allerbeste toch bij de TV leggen). Bovendien hoef je de afstandbediening niet te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Ze zullen er zijn maar de topmodellen niet en dat is zo raar. Deze heeft bijvoorbeeld geen RF blaster.
De afstandbediening met deze functionaliteit is niet meer te vinden.
- numeriek pad
- goed touchscreen
- RF blaster

Maar goed ik ben tevreden met de mijne hoef hem gelukkig nog niet te vervangen.
Wellicht is dit dan nog de beste (en vrij goedkope) oplossing:
http://www.logitech.com/n...ony-smart-control?crid=60

een 'gewone' afstandsbediening, die wel aangesloten is op die smart hub, en dus ook favorieten kan bedienen en je ook niet hoeft te richten.
Voor het touchscreen moet je dan even je smartphone koppelen.
Het kwam ook niet direct in mij op om naar de bijna goedkoopste optie te kijken, maar het is eigenlijk wel de beste.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Het kan overigens zijn dat de sparql box in de toekomst ook de optie krijgt bediend te worden met tablet / mobiel. Tweak heeft het nog niet aangekondigd maar het wordt wel aangegeven bij de mogelijkheden op de website van de abox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:40:
Het kan overigens zijn dat de sparql box in de toekomst ook de optie krijgt bediend te worden met tablet / mobiel. Tweak heeft het nog niet aangekondigd maar het wordt wel aangegeven bij de mogelijkheden op de website van de abox.
Dat zou nog eens fijn zijn! Geen remotes meer alleenmaar een tablet of smartfone :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:25:
Dat 2e nummer heb ik ook, ze hebben voor mij netjes de telefoon ingesteld, Phone 1 is mijn eigen nummer Phone 2 de "tijdelijk" toch eens kijken of de 2e ook normaal werkt.
Bij de eerste groep migranten heeft tweak de zyxel config niet goed vanuit het netwerk doorgegeven. Dit had tot resultaat dat de SIP instellingen handmatig ingesteld moest worden. Maar blijkbaar heeft men recentelijk een schoningsactie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:40:
Dat werkt al redelijk: https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki/%28Mobiele%29-Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Het is even wennen in gebruik van Almere blauw met DVB-C naar Sparql met abox42 STB, maar mijn eerste indruk na migratie 10/7 is mooi beeld en snel Internet 250mb.

Op het nieuwe Sparql TV vlan 4 staat het web interface van de Zyxel gewoon open , vergeet dus niet je wachtwoord te veranderen. Op vlan 4 krijg ik een private space adres met een /22 subnet mask dus staan er zo'n 1000 Zyxel modems bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
nou, ik ben over. De monteur wou een grote doos zien voordat hij de genexis zou vervangen :? Anyway, internet werkt prima *O*

Telefoon echter niet en ook de sparql doos geeft geen thuis -O-

Ik heb de zyxel netjes aan de genexis gehangen en sparql op lan1. Ik heb mijn oude wireless router in lan2 geprikt en daar hangen nu server, iphone, laptop etc aan. De lampjes knipperen netjes achter op de zyxel en de sparql maar ik krijg op de sparqldoos alleen welkom in 80 talen en daarna gaat de boel op zwart?
Pagina: 1 ... 64 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.