Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.304 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik gebruik de Zyxel modem niet maar gebruik mijn eigen pfSense VM met IGMP Proxy voor Sparql.

Dit werkt op zich goed maar heel soms geven zenders zwart beeld. Na een reset van de IGMP Proxy werkt deze zender dan weer direct. Heb quickleave al uit staan en IP Fast forwarding aan.

Is iemand ook bezig met pfSense en Sparql en heeft hij/zij dezelfde ervaring? Of heeft iemand een andere oplossing om de Sparql streams op zijn netwerk te krijgen? Een extra linux/bsd vm is geen probleem om te realiseren als dat stabieler werkt dan pfSense.

Enige andere open puntje nu is de telefoon, moet namelijk achter het SIP wachtwoord zien te komen voor mijn account zodat ik een ATA kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door LosserNL op 11-07-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LosserNL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:55:
Ik gebruik de Zyxel modem niet maar gebruik mijn eigen pfSense VM met IGMP Proxy voor Sparql.

Dit werkt op zich goed maar heel soms geven zenders zwart beeld. Na een reset van de IGMP Proxy werkt deze zender dan weer direct. Heb quickleave al uit staan en IP Fast forwarding aan.

Is iemand ook bezig met pfSense en Sparql en heeft hij/zij dezelfde ervaring? Of heeft iemand een andere oplossing om de Sparql streams op zijn netwerk te krijgen? Een extra linux/bsd vm is geen probleem om te realiseren als dat stabieler werkt dan pfSense.

Enige andere open puntje nu is de telefoon, moet namelijk achter het SIP wachtwoord zien te komen voor mijn account zodat ik een ATA kan gebruiken.
het wachtwoord voor je telefoon staat toch gewoon in de brief?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
mca2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:54:
nou, ik ben over. De monteur wou een grote doos zien voordat hij de genexis zou vervangen :? Anyway, internet werkt prima *O*

Telefoon echter niet en ook de sparql doos geeft geen thuis -O-

Ik heb de zyxel netjes aan de genexis gehangen en sparql op lan1. Ik heb mijn oude wireless router in lan2 geprikt en daar hangen nu server, iphone, laptop etc aan. De lampjes knipperen netjes achter op de zyxel en de sparql maar ik krijg op de sparqldoos alleen welkom in 80 talen en daarna gaat de boel op zwart?
Je telefoon instellen staat hier : https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki/
Geloof dat Tweak inmiddels de instellingen ook pusht maar dat kan even duren, is niet moeilijk om zelf te doen.

Je sparql zou in elk geval tot het invoeren van de activatiecode moeten werken lijkt mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mca2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:54:
nou, ik ben over. De monteur wou een grote doos zien voordat hij de genexis zou vervangen :? Anyway, internet werkt prima *O*
Wat heeft de monteur te maken met wat jij aan dozen in huis hebt? Hij is er alleen maar om conform opdracht van z'n werkgever de Genexis te vervangen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:19:
[...]

Wat heeft de monteur te maken met wat jij aan dozen in huis hebt? Hij is er alleen maar om conform opdracht van z'n werkgever de Genexis te vervangen.
Die monteur denkt tenminste na, als hij het vervangt en je hebt je spullen verder niet dan zit je straks wellicht dagen zonder TV en telefoon. Voorkomt een boel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Het is een uur geweest, dus in theorie komt tussen nu en vijf uur vanmiddag een monteur de Genexis vervangen hier, ik ben benieuwd. Zolang ik een werkende verbinding heb ga ik me in elk geval niet druk maken.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij is gisteren ook de genexis glasmodem vervangen.
En sindsdien geen internet en tv meer.
De helpdesk gebeld,en ik moest maar afwachten. Vanochtend weer gebeld, en nu is er maar een ticket aangemaakt.

Helpdesk is bijna niet te bereiken. En als je ze dan te pakken heb, dan wordt je afgewimpeld. En via de mail net zo

Hoop dat het vandaag nog opgelost wordt,anders zit ik waarschijnlijk heel het weekend ook nog zonder.

Dit is trouwens in dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:11:
De helpdesk gebeld,en ik moest maar afwachten. Vanochtend weer gebeld, en nu is er maar een ticket aangemaakt.

Helpdesk is bijna niet te bereiken. En als je ze dan te pakken heb, dan wordt je afgewimpeld. En via de mail net zo

Hoop dat het vandaag nog opgelost wordt,anders zit ik waarschijnlijk heel het weekend ook nog zonder.

Heb je de zyxel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
NovapaX schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:15:
Ik vraag me overigens ook af hoe ze bijhouden bij wie de spullen vandaan komen.
Zoals het bij mij in de brief staat komt het erop neer dat je alles in een doos propt en naar dat antwoordnummers stuurt.
Geen instructies m.b.t. een retourformulier of het vermelden van je klantnumer o.i.d.
Precies, de bedoeling is ongetwijfeld goed maar het zijn van de net niet instructies. Zolang het goed gaat, gaat het goed, maar als het fout gaat heb je geen poot om op te staan. Gevolg is dat iedereen zijn eigen methode gaat uit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik kreeg de hulp desk gisteren eindelijk te pakken. Er blijkt dus een storing te zijn met het overzetten van de lijn in Dordrecht. Ook ik zit dus al 4 dagen zonder internet en tv. Mij werd gister gezegd dat dit zo snel mogelijk opgelost zal worden en zonodig wordt er een monteur langs gestuurd. Dit kon volgens tweak nog 2 à 3 werkdagen duren. Heel het weekend niks doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Je telefoon instellen staat hier : https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki/
Geloof dat Tweak inmiddels de instellingen ook pusht maar dat kan even duren, is niet moeilijk om zelf te doen.

Je sparql zou in elk geval tot het invoeren van de activatiecode moeten werken lijkt mij ...
Thanks, falende tv bleek te komen door de hdmi kabel. Met een nieuwe kabel werkt alles prima! Nu de telefoon eens aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik (Almere, Glas 250) heb sinds woensdagavond/donderdagochtend dat de verbinding er af en toe uit ligt. TV, internet, alles eruit. Soms duurt het minder dan één minuut, soms lijkt het een uur te duren (ik krijg ook mailtjes wanneer mijn NAS onbereikbaar is, erg handig om het bij te houden :9). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (en wellicht al met de helpdesk gebeld/gemaild hebben)?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Niet online

Evi

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:11:

Dat geeft vertrouwen... heel egoistisch hoop ik dat dit alleen te maken heeft met de hierboven gemelde storing in Dordrecht en dus niet netwerk breed. Zit in Enschede waar het, net als in Almere, otch al allemaal net iets anders is.

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:12:
[...]

Heb je de zyxel aangesloten?
Ja,heb de nieuwe zyxel aangesloten.
Hij schijnt geen ip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
JaFFoG schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:32:
Ik (Almere, Glas 250) heb sinds woensdagavond/donderdagochtend dat de verbinding er af en toe uit ligt. TV, internet, alles eruit. Soms duurt het minder dan één minuut, soms lijkt het een uur te duren (ik krijg ook mailtjes wanneer mijn NAS onbereikbaar is, erg handig om het bij te houden :9). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (en wellicht al met de helpdesk gebeld/gemaild hebben)?
Je krijgt mailtjes wanneer je NAS er uit ligt? Hoe dan je internet ligt eruit :+

Maak ons a.u.b. wijzer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
B3v3r schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:37:
[...]
Je krijgt mailtjes wanneer je NAS er uit ligt? Hoe dan je internet ligt eruit :+
Dat doet bij mij de synology website denk ik wanneer die een tijd geen heartbeat heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:40
Vandaag overgegaan op het nieuwe netwerk en tot dus ver werkt internet, TV en telefoon. Voor de telefoon moest ik even bellen (binnen 15 minuten was ik geholpen), want de meegeleverde instellingen klopten niet.

Al met al ben ik tevreden. Zyxel heb ik altijd al fijn gevonden en dat is nu nog steeds niet veranderd. TV nog geen problemen meegehad, behalve dat ik een hdmi to composite converter moet hebben voor de slaapkamer TV.

Daarvoor zat ik te denken aan http://www.amazon.co.uk/C...eywords=hdmi+to+composite

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ben je a snel 5 tientjes kwijt zou ik eerder een 2e hands TV toestel van marktplaats plukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
B3v3r schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:37:
[...]

Maak ons a.u.b. wijzer :-)
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Dat doet bij mij de synology website denk ik wanneer die een tijd geen heartbeat heeft gehad.
Dat dus. ⇑ (Ik dacht dat het stukje "wanneer mijn NAS onbereikbaar is" in de context van een internetverbinding duidelijk genoeg was. :)) Daarnaast is het zo dat mijn vrouw thuis zit en meermaals per dag een wegvallende verbinding ervaart.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Klopt, handig hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:19:
Ben je a snel 5 tientjes kwijt zou ik eerder een 2e hands TV toestel van marktplaats plukken..
Als je kijkt dan valt me 20 euro nog reuze mee en mijn ouders hebben geen zin om hun Loewe in te leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
23 GBP = EUR 30 + verzendkosten. Maar het is een geinig ding heb zoiets nog nooit gezien. Benieuwd of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:02:
23 GBP = EUR 30 + verzendkosten. Maar het is een geinig ding heb zoiets nog nooit gezien. Benieuwd of het werkt.
Ben benieuwd, dat ding moet postprocessen namelijk, tot nu toe stuurt de STB namelijk HD er naartoe. Dat moet ie dan omzetten naar 576i (zo uit mijn hoofd) ben benieuwd of dat allemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Niet online

Evi

misthafalls schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:00:
Vandaag overgegaan op het nieuwe netwerk en tot dus ver werkt internet, TV en telefoon. Voor de telefoon moest ik even bellen (binnen 15 minuten was ik geholpen), want de meegeleverde instellingen klopten niet.

Al met al ben ik tevreden. Zyxel heb ik altijd al fijn gevonden en dat is nu nog steeds niet veranderd. TV nog geen problemen meegehad, behalve dat ik een hdmi to composite converter moet hebben voor de slaapkamer TV.

Daarvoor zat ik te denken aan http://www.amazon.co.uk/C...eywords=hdmi+to+composite
Leuk ding, zou het via de Duitse amazon bestellen, is het € 20,16, gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:02:
EvilPlatypus schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Leuk ding, zou het via de Duitse amazon bestellen, is het € 20,16, gratis verzending.
Ik wou het ook bestellen bij de Duitse, alleen Engelse is makkelijkere te lezen :). Dank voor de tweaker met de chrome prijzen plugin :D

[ Voor 4% gewijzigd door misthafalls op 11-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 16:05
misthafalls schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:08:
[...]

[...]

Ik wou het ook bestellen bij de Duitse, alleen Engelse is makkelijkere te lezen :). Dank voor de tweaker met de chrome prijzen plugin :D
Voor €5 minder, maar langer wachten, en wellicht moeilijkere garantie-procedure is ie ook bij Bang Good te krijgen: http://www.banggood.com/H...r-Converter-p-929322.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
Darchon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:41:
[...]

Voor €5 minder, maar langer wachten, en wellicht moeilijkere garantie-procedure is ie ook bij Bang Good te krijgen: http://www.banggood.com/H...r-Converter-p-929322.html
Ik had die daar ook gezien, maar mijn ouders willen het liever wel zo snel mogelijk hebben en dan hou je Amazon over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verbinding is opgeleverd, en met de Zyxel werkt het. Maar ik wil eigenlijk liever gewoon m'n Fritz!Box 7270 gebruiken, zonder Zyxel ertussen. Nou kan ik het ding wel instellen voor vlan 34, maar helaas. Opmerkelijk genoeg blijft het netwerk-ledje op de glasmodem dan ook uit, terwijl die met de Zyxel wel brandt. Wat mis ik? Of wat mist de FritzBox om het te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
JaFFoG schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:32:
Dat viel mij donderdagochtend inderdaad ook op, was een paar keer mijn VPN verbinding met mijn werk kwijt. Maar in de middag niet veel last meer gehad (en vandaag niet thuis gewerkt). Overigens niet gemeld bij de helpdesk nog, maar als dat vaker gebeurt wordt ik daar ook niet blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Enschede (Glanerbrug): alleen maar Ned 1, 2, 3. Verder geen enkele zender. Beetje vervelend is dat wel!

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Fuzzillogic schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:22:
Verbinding is opgeleverd, en met de Zyxel werkt het. Maar ik wil eigenlijk liever gewoon m'n Fritz!Box 7270 gebruiken, zonder Zyxel ertussen. Nou kan ik het ding wel instellen voor vlan 34, maar helaas. Opmerkelijk genoeg blijft het netwerk-ledje op de glasmodem dan ook uit, terwijl die met de Zyxel wel brandt. Wat mis ik? Of wat mist de FritzBox om het te laten werken?
Ik kan me hooguit een speed mismatch voorstellen dus de een op 100 en de andere op 1000 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
TrailBlazer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:11:
[...]

Ik kan me hooguit een speed mismatch voorstellen dus de een op 100 en de andere op 1000 mbit
Zelfde snelheid is 100/1000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Is dat TR-069 remote management gebeuren ook uit te schakelen op de Zyxel? Ik vind het 3x niks als iemand anders zich toegang kan verschaffen tot apparaten op mijn LAN, zonder dat ik daar controle over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
Ervaring met die hdmi converter zou ik ook graag horen. Heb zelf ook zo iets nodig. Aliexpress staat er ook vol mee. Keus genoeg maar gaat het ook goed werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Vanochtend is mijn Genexis (voorheen Tweak Blauw) vervangen. Vanmiddag plug ik de Zyxel in maar krijg geen verbinding. Eerste lampje (wereld bolletje) blijft rood en het tweede lampje blijft oranje.

Helpdesk bellen heeft geen zin want overbelast. Heb vanaf m'n mobiel een email naar de helpdesk gestuurd. Nu afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Haay schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:20:
Vanochtend is mijn Genexis (voorheen Tweak Blauw) vervangen. Vanmiddag plug ik de Zyxel in maar krijg geen verbinding. Eerste lampje (wereld bolletje) blijft rood en het tweede lampje blijft oranje.

Helpdesk bellen heeft geen zin want overbelast. Heb vanaf m'n mobiel een email naar de helpdesk gestuurd. Nu afwachten...
Zou je vandaag ook overgaan?
Mijn Genexis is vandaag ook vervangen, maar ik krijg nog bericht wanneer ik overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:26:
Zou je vandaag ook overgaan?
Mijn Genexis is vandaag ook vervangen, maar ik krijg nog bericht wanneer ik overga.
Ja, ik zou vandaag ook overgaan. Genexis vervangen zonder overgaan is bij Blauw niet mogelijk he...

Almere Buiten trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 11-07-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Sorry, dat wist ik niet, heb je al geprobeerd om te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:36:
Sorry, dat wist ik niet, heb je al geprobeerd om te resetten?
De Genexis heb ik uit en weer aan gezet. Geen verschil. Op de Genexis branden twee groene lampjes, een voor glas verbinding, en een voor de verbinding naar de Zyxel. Desondanks krijgt de Zyxel geen IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Fuzzillogic schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:43:
Is dat TR-069 remote management gebeuren ook uit te schakelen op de Zyxel? Ik vind het 3x niks als iemand anders zich toegang kan verschaffen tot apparaten op mijn LAN, zonder dat ik daar controle over heb.
Gewoon je eigen router gebruiken en dat zyxel ding lekker in de doos laten zitten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Aaargh! schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:53:
[...]

Gewoon je eigen router gebruiken en dat zyxel ding lekker in de doos laten zitten.
Dat werkt dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals anderen zou er bij mij gisteren in Dordrecht ook mijn meervoudige Genesis glas router worden vervangen door een enkelvoudige.
Afijn .. ik las het al eerdere in Dordrecht tussen 13-17 uur niemand gezien.

Na 58 bel pogingen aan het adres van Tweak eindelijk er door heen gekomen en ze gingen bellen, en ik zou teru gebeld worden door de installateur.

Afijn, duurde me allemaal te lang, Het detacherings bedrijf is
Connectica Hub
Adres: Pieter Ghijsenlaan 14 AC, 1506 PV Zaandam
Telefoon:075 612 5483

Die namen wel de telefoon op, oprechte excuses en ze gingen aan het werk, ik zou terug gebeld worden.

Dat gebeurde, de monteur kwam er aan en heeft de enkelvoudig Genesis router vervangen.

Afijn, Internet werkte direct, telefoon ingesteld ind e router en werkt ook echter geen TV.

Auto ip adres vinden werk niet, handmatig opgegeven is pingbaar, echter houd het op met de melding geen netwerk.

TV is aangesloten op de ZyXel router Lan1.

Tips zijn welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Fuzzillogic schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:43:
Volgens mij is deze standaard uit. Kan je zien bij Maintenance>>Remote MGTM. Houd ook rekening mee dat je STB's gewoon in je netwerk hangen en mogelijk dat deze ook remote benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:37:
[...]

Volgens mij is deze standaard uit. Kan je zien bij Maintenance>>Remote MGTM. Houd ook rekening mee dat je STB's gewoon in je netwerk hangen en mogelijk dat deze ook remote benaderbaar is.
Dat lijkt wat anders te zijn. TR-069 gaat over poort 30005 volgens de port forwarding tool, en die staat in het Remote MGTM-lijstje er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn zyxel zit ineens in een bootloop. Help?

Reset helpt niets helaas. Hoewel, ik weet niet of hij wel echt reset dus

Als iemand mij kan helpen een zyxel 2812 of 2612 in te stellen, graag!

[ Voor 69% gewijzigd door Firesphere op 11-07-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:42:
Mijn zyxel zit ineens in een bootloop. Help?

Reset helpt niets helaas. Hoewel, ik weet niet of hij wel echt reset dus

Als iemand mij kan helpen een zyxel 2812 of 2612 in te stellen, graag!
Heb je Guest Wifi aangezet? Want dan is hij kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Fuzzillogic schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:26:
[...]

Dat lijkt wat anders te zijn. TR-069 gaat over poort 30005 volgens de port forwarding tool, en die staat in het Remote MGTM-lijstje er niet bij.
Geen verstand van verder. Wel weet ik dat Tweak mij vroeg om poort 80 voor hun open te zetten voor remote management..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:02:
[...]

Heb je Guest Wifi aangezet? Want dan is hij kapot.
Ow? Ja, dat had ik inderdaad, omdat ik altijd een gast-wifi heb. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:15:
[...]

Ow? Ja, dat had ik inderdaad, omdat ik altijd een gast-wifi heb. Hoe los ik dit op?
Als ik lees in dit topic gaat je Zyxel kapot als je een guest-wifi aanmaakt.
Enige wat je nu kan doen is een nieuwe Zyxel aanvragen(die je ook gewoon krijgt en vrij snel ook).
Of een andere modem er tussen te hangen(misschien de vorige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:19:
[...]

Enige wat je nu kan doen is een nieuwe Zyxel aanvragen(die je ook gewoon krijgt en vrij snel ook).
Ik moet even weten hoe ik dan mijn "oude" P-2812HNU-51c configureer, en inderdaad een nieuwe aanvragen. Nu maar even via hotspot van m'n telefoon dan.

Fijn om dat te weten, ik ben zo gewend aan een guest-wifi hebben. Had ik uit't topic niet meegekregen (ook niet op gelet).

Nou ja, morgen helpdesk bellen en hopen dat ze me kunnen helpen de 2812 draaiende te krijgen.

En bedankt.... denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:22:
[...]

Ik moet even weten hoe ik dan mijn "oude" P-2812HNU-51c configureer, en inderdaad een nieuwe aanvragen. Nu maar even via hotspot van m'n telefoon dan.

Fijn om dat te weten, ik ben zo gewend aan een guest-wifi hebben. Had ik uit't topic niet meegekregen (ook niet op gelet).

Nou ja, morgen helpdesk bellen en hopen dat ze me kunnen helpen de 2812 draaiende te krijgen.

En bedankt.... denk ik.
Ik heb je een pb gestuurd, hopelijk heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:33:
[...]

Ik heb je een pb gestuurd, hopelijk heb je er wat aan :)
Goedbedoeld, maar, zoals ook via pb gecommuniceerd, helaas niet bruikbaar voor mij :(

Morgen maar helpdesk-hangen dan :/

Mocht iemand weten hoe een ouder Zyxel moet worden ingesteld, ik hoor het graag! (En Arjan, bedankt voor het aanbod! Jammer dat ik niet in de buurt woon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:19:
[...]

Dat klopt, dit is al een groot aantal keren gemeld, wat ik nu niet begrijp is waarom tweak hier niet even melding van maakt op hun site. Zo eenvoudig en het scheelt weer veel onnodig werk.

Je kunt hem herstellen naar factory settings, via de normale procedure lukt dat echter niet omdat je in een reboot lus zit en je nooit een moment krijgt waarbij je het knopje lang genoeg kunt activeren. Er is echter ook een methode om dit vanuit power up te doen, het exacte scenario daarvoor weet ik niet, maar die is ergens in de laatste 250 pagina's genoemd.

He is verstandig om je configuratie te saven als je alles aan de praat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Laatst online: 02-02 15:03
Weet iemand hier of Reggefiber persoontjes ook in het weekend storingsmeldingen verwerken?

Ik zit blijkbaar al drie weken zonder internet omdat die prutsers een upgrade-naar-50/50 als een kalikatief-mag-geen-internet-meer hebben opgevat, en gedurende dat proces hebben ze blijkbaar ook een foute patch toegepast. De Tweak monteur heeft deze oorzaak pas om kwart over 4 weten vast te stellen, en blijkbaar waren de vogeltjes toen al vertrokken uit mijn wijkcentrum.

Het zou zo fijn zijn om vandaag weer internet te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
rodebaron schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 06:55:
[...]

Er is echter ook een methode om dit vanuit power up te doen, het exacte scenario daarvoor weet ik niet, maar die is ergens in de laatste 250 pagina's genoemd.

He is verstandig om je configuratie te saven als je alles aan de praat hebt.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42459787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_/-\o_ _/-\o_

Blij dat ik wel direct een backup van m'n werkende settings had gemaakt. Lionking bedankt!!

(Dat mag trouwens ook wel op de git-wiki wmb)

https://github.com/Novapa...lemen-met-de-Zyxel-router

(De wiki mag trouwens wel hernoemt worden naar algemene Tweak zaken, want er komt ook in de issue-tracker redelijk wat internet zaken langs)

[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Zojuist Genexis vervangen na overstap op Sparql en 50Mb (Enschede). Ben overigens al 4 jaar bij Tweak met 0 problemen.

Zyxel aangesloten, maar wereldbol blijft rood. Geen IP dus. Moet ik nog ff geduld hebben en is mijn verbinding nog niet opgeleverd??

Als ik vandaag geen internet heb, stap ik direct over. Kan ik me niet veroorloven met eigen bedrijfje.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:55:
Zojuist Genexis vervangen na overstap op Sparql en 50Mb (Enschede). Ben overigens al 4 jaar bij Tweak met 0 problemen.

Zyxel aangesloten, maar wereldbol blijft rood. Geen IP dus. Moet ik nog ff geduld hebben en is mijn verbinding nog niet opgeleverd??

Als ik vandaag geen internet heb, stap ik direct over. Kan ik me niet veroorloven met eigen bedrijfje.
Alleen de genexis vervangen, betekend niet dat je lijn al is omgezet.

Zet je oude apparatuur eens terug? Dikke kans dat die nog werkt. Voor de overstap naar de nieuwe apparatuur krijg je een brief met de overstapdatum thuis.
Op die datum zal op een gegeven moment je internet verbinding wegvallen. Pas vanaf dat moment werkt de nieuwe apparatuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Alleen de genexis vervangen, betekend niet dat je lijn al is omgezet.

Zet je oude apparatuur eens terug? Dikke kans dat die nog werkt. Voor de overstap naar de nieuwe apparatuur krijg je een brief met de overstapdatum thuis. Pas vanaf dat moment werkt de nieuwe apparatuur.
Met AirPort rechtstreeks op Genexis heb ik ook geen internet. Modem kan geen verbinding met internet maken. Oude modem heeft hij meegenomen, dus ik ben nu tot nader bericht internetloos neem ik aan?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:02:
[...]
Met AirPort rechtstreeks op Genexis heb ik ook geen internet. Modem kan geen verbinding met internet maken. Oude modem heeft hij meegenomen, dus ik ben nu tot nader bericht internetloos neem ik aan?
Hij heeft je oude modem (een Experia neem ik aan?) meegenomen? :?

De oude Genexis bedoel je zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oh 14 juli wordt de nieuwe verbinding opgeleverd lees ik. Dus 2-3 dagen geen internet en tv. Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:10:
Oh 14 juli wordt de nieuwe verbinding opgeleverd lees ik. Dus 2-3 dagen geen internet en tv. Fijn.
Als't goed is, werkt je oude modem nog gewoon hoor. Niet de Genexis, maar de Experia of wat je origineel ook maar had. Deze moet je namelijk terugsturen naar Tweak als je verbinding is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Hij heeft je oude modem (een Experia neem ik aan?) meegenomen? :?

De oude Genexis bedoel je zeker?
Oude Genexis idd. Met de nieuwe kan ik tot 14 juli niet op internet of tv kijken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Oude Genexis idd. Met de nieuwe kan ik tot 14 juli niet op internet of tv kijken neem ik aan?
Dat zeg ik dus ;)
Met je oude modem (dus niet Genexis), werkt alles nog, tot de overstapdatum. Het enige dat verandert is, is de Genexis, en dat is niet je modem.

Het enige dat de Genexis doet, is het glasvezelsignaal omzetten naar een Ethernetsignaal. Hier kan je dus gewoon je oude modem weer achter hangen.

Genexis is dus niet hetzelfde als je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En in Enschede hier geen internet meer. Hopelijk is het een korte storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sissors schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:38:
En in Enschede hier geen internet meer. Hopelijk is het een korte storing.
Nieuwe aansluiting of oude situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Een nieuwe (begin van de week overgegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Hier in enschede ook niet meer (nieuwe situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Almere 1335 ook geen internet meer. Nieuwe situatie. Restart genexis en router heeft niet geholpen.

Edit: weer terug na 8 minuten outage.

[ Voor 11% gewijzigd door AirtjE op 12-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Hier in Almere ook niet net... 10 minuten lang... maar nu weer terug

Je houdt je hart toch vast elke keer...

[ Voor 24% gewijzigd door Chimera666 op 12-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hier idem, werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Dat zeg ik dus ;)
Met je oude modem (dus niet Genexis), werkt alles nog, tot de overstapdatum. Het enige dat verandert is, is de Genexis, en dat is niet je modem.

Het enige dat de Genexis doet, is het glasvezelsignaal omzetten naar een Ethernetsignaal. Hier kan je dus gewoon je oude modem weer achter hangen.

Genexis is dus niet hetzelfde als je modem.
Tweak spreekt toch echt over de Genexis-modem in alle brieven. Dat ding dat op de glasvezelkastje geklikt wordt :) Hier hing ik altijd mijn AirPort aan, wat resulteerde in fijn internet :)

Je bedoelt router denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badBIOS
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-01-2022
Van ip veranderd in almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Tweak spreekt toch echt over de Genexis-modem in alle brieven. Dat ding dat op de glasvezelkastje geklikt wordt :) Hier hing ik altijd mijn AirPort aan, wat resulteerde in fijn internet :)

Je bedoelt router denk ik?
Ah, lost in terminologie.

De Genexis is alleen het glasvezel-modem, hoewel Genexis zelf het een "FTTH Gateway" noemt (en dus niet modem). Het vertaald het glassignaal naar een ethernet signaal.

Daar achter, moet dus nog een router met WAN functionaliteit. Deze fungeert als modem voor de ISP-specifieke instellingen aan de WAN-kant.

De Genexis is "vrij" uitwisselbaar, dus jouw Airport, als die correct staat/stond ingesteld op jouw oude Glas Groen instellingen, zou nog gewoon moeten werken. Maar als die dat niet doet, pak dan eens de Experia-box of welke andere modem je origineel van Tweak had gekregen er eens bij, en sluit die aan op de Genexis.

In het geval van Glas Blauw, dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Tweak spreekt toch echt over de Genexis-modem in alle brieven.
Dat zullen ze doen om het een beetje begrijpelijk te houden voor klanten.
De Genexis is feitelijk een FTU (Fiber Termination Unit) of FTTH (fiber-to-the-home) Gateway zoals ze het zelf noemen maar die term kent bijna niemand.
En inderdaad kan daar een router aangeknoopt worden om je thuisnetwerk te verzorgen en/of diensten te scheiden.

edit: Firesphere was me voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Hallo Forumers,

Afgelopen donderdag is de genexis vervangen voor een 1 poorts (was 4poorts tweak blauw). Gecheckt of de oude apparatuur nog werkte, dit was niet het geval.
Nieuwe apparatuur aangesloten en na ongeveer 3 uur lease gekregen en was er verbinding.
Internet en tv werkten maar helaas geen telefoon.

Internet viel de eerste dag regelmatig even weg wat natuurlijk weer invloed op het tv gebeuren had.
Vandaag nog geen uitval waargenomen.
Ik moet toegeven dat deze Zyxel beter is (hoewel WIFI performance zeer matig is) dan mijn eerdere ervaringen met dit merk, die waren ronduit instabiel gewoon onbruikbaar.
Tv daarentegen is vergeleken met Tweak blauw wat ik hiervoor had behoorlijk teleurstellend, wat een verschil in kwaliteit zeg.

Ik kan me voorstellen dat dit een verbetering/ vooruitgang is voor mensen die van tweak groen of KPN komen, voor blauw is dit (in mijn beleving) een achteruit gang.
Het lijkt wel een samengeraapt zooitje, een warboel van analoge, sd en zogenaamd hd streams.
Ook hier de problemen die al eerder op dit forum benoemd zijn.

Ondanks deze tegenvaller ben ik matig positief gezien de keuze van apparatuur en de gedachte achter dit platform, waar veel potentie in lijkt te zitten.
De vraag is hoe, op welk termijn, en of Tweak dit überhaupt weet uit te buiten om klandizie tevreden te stellen dan wel te behouden.

Vanaf donderdag met SD van Tweak in de weer om telefonie werkend te krijgen, werkt nog steeds niet.
Zoals het er vanaf donderdag uitzag moest alleen het account geregistreerd worden wat ze tot nu toe maar niet voor elkaar krijgen (DEJAVU!!!!!).

Ps. Is er iemand hier op het forum die de Asus RT-N66u + Cisco SPA 112 werkend heeft met dit nieuwe platform???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kemley schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:35:
Tv daarentegen is vergeleken met Tweak blauw wat ik hiervoor had behoorlijk teleurstellend, wat een verschil in kwaliteit zeg.
Heb je de STB wel met het in dit topic beschreven trucje op 1080p ingesteld ? (Default staat ie op 720p en het is nog niet normaal te wijzigen in de settings).
Ps. Is er iemand hier op het forum die de Asus RT-N66u + Cisco SPA 112 werkend heeft met dit nieuwe platform???
Maandag wordt ik omgezet, dan ga ik ook de RT-N66U er achter hangen (de zyxel blijft in de doos). Alhoewel ik 'm niet direct er aan ga hangen, ik laat de VLAN's splitsen door m'n switch, ik wil geen van de door Tweak geleverde kastjes in m'n LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Frustratie alom, de Sparql box beweerde geen verbinding te hebben.

Dus ik kabels aandrukken, opnieuw uitpluggen en inpluggen, box herstarten. Niets hielp.

Tot ik ontdekte dat de kabel die in de box zit rood is, en die in de modem de gele (nu ongebruikte)...
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aaargh! schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:52:
[...]

Heb je de STB wel met het in dit topic beschreven trucje op 1080p ingesteld ? (Default staat ie op 720p en het is nog niet normaal te wijzigen in de settings).

[...]

Maandag wordt ik omgezet, dan ga ik ook de RT-N66U er achter hangen (de zyxel blijft in de doos). Alhoewel ik 'm niet direct er aan ga hangen, ik laat de VLAN's splitsen door m'n switch, ik wil geen van de door Tweak geleverde kastjes in m'n LAN.
Je kan de vlans niet splitsen. Er is helemaal geen apart tv lan segment meer. Het televisie vlan aan de wan kant termineert op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
Vandaag een monteur langs geweest voor vervangen van de NT. helaas werkt het bij ons ook niet omdat wij pas maandag omgezet worden en die kloot viool van een monteur heeft onze oude (4 poorts met Coax aansluiting) NT mee genomen. Wie heeft er nog 1 (oude 4 poort Genexis, coax, telefoonie) thuis liggen in de omgeving van Enschede die ik evt. Mag overnemen?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

daanski82 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:19:
Vandaag een monteur langs geweest voor vervangen van de NT. helaas werkt het bij ons ook niet omdat wij pas maandag omgezet worden en die kloot viool van een monteur heeft onze oude (4 poorts met Coax aansluiting) NT mee genomen. Wie heeft er nog 1 (oude 4 poort, coax, telefoonie) thuis liggen in de omgeving van Enschede die ik evt. Mag overnemen?
Niemand, de Genexis is eigendom van de netbeheerder, de monteur is verplicht de oude mee te nemen.

Welk abonnement had je hier voor? Groen of Blauw?

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Onzin. Ik monteer die dingen vaak en een 4 poorts mag gelijk weggegooid worden. Niks waard en oude meuk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
raydekok schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:23:
Onzin. Ik monteer die dingen vaak en een 4 poorts mag gelijk weggegooid worden. Niks waard en oude meuk.
Nu is het handig want ik kan die oude terug zetten en klaar.

Ik zit op blauw (reggefiber)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

raydekok schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:23:
Ow?

Monteur bij mij vertelde me dat ze terug moesten naar de netwerkbeheerder. Wat er daarna mee gebeurde wist hij niet (maar ik gok inderdaad iets van een recycle of disposal proces in)

Niet dat't mij verder iets uitmaakt, maar toch.
daanski82 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:26:
[...]

Nu is het handig want ik kan die oude terug zetten en klaar.

Ik zit op blauw (reggefiber)
Voor Blauw weet ik het niet, maar met groen bleef alles gewoon werken. Apart dat blauw zoveel problemen heeft na wijziging van de Genexis. Het ding is tenslotte slechts een FTTH gateway, dus qua functionaliteit verandert er niet zoveel in die switch.

[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:26:
[...]

Ow?

Monteur bij mij vertelde me dat ze terug moesten naar de netwerkbeheerder. Wat er daarna mee gebeurde wist hij niet (maar ik gok inderdaad iets van een recycle of disposal proces in)

Niet dat't mij verder iets uitmaakt, maar toch.

[...]

Voor Blauw weet ik het niet, maar met groen bleef alles gewoon werken. Apart dat blauw zoveel problemen heeft na wijziging van de Genexis. Het ding is tenslotte slechts een FTTH gateway, dus qua functionaliteit verandert er niet zoveel in die switch.
Jawel, tv ging via poort 2 en internet over poort 1.

Beetje lastig aansluiten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Gisteren is mijn Genexis vervangen en ik ben gelijk omgezet van Tweak Blauw naar Tweak Sparql.

Voor de geïnteresseerden speedtest Tweak Sparql 1000/1000 (Enschede/Glanerbrug).
Ik maak gebruik van een eigen gebouwde router, met routering software ClearOS.

De snelheid schommelt een beetje maar over het algemeen is de snelheid het zelfde of sneller dan op de volgende Screens: (Het is moeilijk om een snelle stabiele download server te vinden :))

Ziggo Speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/Speedtest1000-1000/ziggospeedtest.jpg

UPC Speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/Speedtest1000-1000/upcspeedtest.jpg

Usenet Speedtest: (klik voor volledige afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/Speedtest1000-1000/speed10001000usenetk.jpg

Torrent Speedtest: (klik voor volledige afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/Speedtest1000-1000/speed10001000tork.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vorkie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Zoals ik zei, Blauw heb ik geen ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Vorkie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:15:
[...]

En een splittertje ertussen werkt ook niet?
Zat er eerst geen router tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
Gaat er nog iemand over na 14juli ?

Tweak zegt je komt nooit zonder verbinding te zitten tijdens de migratie. Echter na 14juli trekken ze de stekker er uit zo is het verhaal. En was ook zo door Tweak gemeld in een email. Echter na wat mailen was het ineens niet meer zo. Gezien ik nu heerlijk op vakantie ben en nog steeds toegang heb tot mijn nas werkt het nog steeds.

Hopelijk ook nog na de 14e 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kmichael schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:15:
Gisteren is mijn Genexis vervangen en ik ben gelijk omgezet van Tweak Blauw naar Tweak Sparql.

Voor de geïnteresseerden speedtest Tweak Sparql 1000/1000 (Enschede/Glanerbrug).
Ik maak gebruik van een eigen gebouwde router, met routering software ClearOS.

De snelheid schommelt een beetje maar over het algemeen is de snelheid het zelfde of sneller dan op de volgende Screens: (Het is moeilijk om een snelle stabiele download server te vinden :))
Nice! :)

Ik moet nog even wachten, maandag ochtend ga ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
@Aaargh,

Het trucje met de STB had ik inderdaad al toegepast, geeft een hele kleine verbetering maar is verre van spectaculair.
Ik heb het idee dat de meeste kanalen Analoog of SD worden ingekocht en doorgegeven en dat maar weinig kanalen echt HD zijn.
Enkel de HBO kanalen bereiken een redelijke HD kwaliteit, maar misschien ben ik te verwend.
Ik heb hiernaast ook Satelliet draaien (met tweak blauw nagenoeg of geen verschil ) nu is het verschil heel duidelijk waarneembaar.

Wat betreft de Asus RT-N66u + Cisco SPA 112 setup wacht ik dan maar geduldig af en laat het aan de experts over want daar heb ik dus geen verstand van.
Ondertussen reageert de SD van Tweak sinds vanmorgen ook niet meer en de telefoon doet het nog steeds niet, heel irritant kan ik je wel vertellen.
Oude herinneringen beginnen weer op te komen (_*(*%$!@%&^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bijzonder, ik kom van Groen, en bij mij is de kwaliteit van het tv-signaal beduidend beter in plaats van slechter.

Waren Blauw-klanten zo verwend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
daanski82 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:19:
Vandaag een monteur langs geweest voor vervangen van de NT. helaas werkt het bij ons ook niet omdat wij pas maandag omgezet worden en die kloot viool van een monteur heeft onze oude (4 poorts met Coax aansluiting) NT mee genomen. Wie heeft er nog 1 (oude 4 poort Genexis, coax, telefoonie) thuis liggen in de omgeving van Enschede die ik evt. Mag overnemen?
Hoe weet je dat je maandag omgezet zal worden? Stond dat in een brief van Tweak ofzo?
Bij mij was afgelopen vrijdagochtend de FTU omgewisseld van 4 poorts naar enkele poort gigabit versie. Rond zes uur 's avonds de Zyxel ingeplugd en om half elf 's avonds nog steeds een rood wereld bolletje.

Ben nu op het moment niet thuis dus kan ff niet controleren of er inmiddels al verbinding is, maar ik vrees van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
@Haay en Daanski82: je kan je Vlan34 aanpassen naar Vlan4 of Vlan6 (welke weet ik niet precies) dan zou je internet het moeten doen..

[ Voor 11% gewijzigd door kmichael op 12-07-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Ik denk het wel "firesphere" vergeet niet dat Tweak groen gewoon de uitgeklede slechte streams van KPN waren.
Bij tweak blauw werd het originele satelliet signaal zonder wat voor codering dan ook doorgegeven.
Daarom is het eeuwig zonde dat tweak wellicht gedwongen gestopt is met dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ja, wij als tweak blauw klanten waren zeker verwend, als je vanaf de eerste dagen lid was had je geen router, telefonie in de genesis en tv en internet gescheiden :-)

Ook waren, op de sport en hbo zenders, de streams ongecodeerd en konden dus bekeken worden zonder problemen op een iptv server, alles wat je nodig Had was een Mac adres van een amino en bijvoorbeeld dvblogic.

Dit allemaal lever ik in om met een router "verplicht" te zitten en waarschijnlijk allemaal gecodeerde zenders. (weet ik eigenlijk nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
kmichael schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:22:
@Haay en Daanski82: je kan je Vlan34 aanpassen naar Vlan4 of Vlan6 (welke weet ik niet precies) dan zou je internet het moeten doen..
Op welke manier kan ik de NT benaderen dan?

Ik krijg namelijk van de ETH poort van de NT een 10.3.x.x ip

[ Voor 9% gewijzigd door daanski82 op 12-07-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pleuris wat wordt die Sparql-box warm! Ik kan'm amper normaal aanraken!

Omdat ik'm over had, een oude i3 stock-cooler ontdaan van alle schroeven enzo, en die er maar op gezet. Dat koelblok is verrekte warm ondertussen. Nu is de box tenminste enigszins op acceptabele temperatuur.

(En nee, ik heb er geen koelpasta tussen zitten :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Vorkie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:42:
Dit allemaal lever ik in om met een router "verplicht" te zitten en waarschijnlijk allemaal gecodeerde zenders. (weet ik eigenlijk nog niet)
Hoezo verplicht een router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 08:47
Aaargh! schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:52:
[...]

[...]

Aaargh!, Als je de Asus gaat instellen, zou je misschien de moeite willen nemen wat screenshots willen maken van config process? Ik heb ook een RT-N66U (AdvancedTomato) en ondanks wat hulp van een andere mede-tweaker (met Open-WRT) kom ik er niet uit.

Indien nodig re-flash ik naar dezelfde firmware (of als iemand weet hoe ik moet instellen, maak ik tomato variant howto).

Zou dan ook meteen op de github pagina kunnen voor anderen met dezelfde router.
Pagina: 1 ... 65 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.