Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:10:
Voor de mensen die Animal Planet misten in hun zenderlijst, Hij is sinds onbekende datum wel beschikbaar, maar moet je via favorieten eventjes de zender toevoegen aan je lijst.
Bij mij ontbreekt de ondertiteling in NL bij AnimalPlanet. Hebben meer sparql-klanten dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
technofreak1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:01:

Weet iemand of ik in plaats van het zyxel modem iets met een WNDR-3700 kan om toch te internetten morgen na de migratie? (genexis is wel onlangs vervangen)
Inprincipe zou je elke Router kunnen gebruiken zolang deze maar VLan support heeft!

Wat geeft mijn.tweak.nl aan dan ?

bij mij ik wordt donderdag overgezet:
Verstuurd op Omschrijving Status
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product completed

[ Voor 93% gewijzigd door kmichael op 07-07-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt woensdag overgezet en vandaag netjes de boel ontvangen. Werkte het bij iemand al eerder dan de aangegeven datum? Heb nl ong n uur de tijd woensdag om t werkend te krijgen voor de voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kmichael schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Inprincipe zou je elke Router kunnen gebruiken zolang deze maar VLan support heeft!

Wat geeft mijn.tweak.nl aan dan ?

bij mij ik wordt donderdag overgezet:
Verstuurd op Omschrijving Status
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product completed
Op mijn.tweak.nl staat niets over een migratie (zie niets iig) Ik heb er alleen per post bericht over gehad vorige week, en 1 dag later nog een brief met inloggegevens etc.

VLAN wordt zo te zien alleen met custom firmware ondersteund op mijn router. Als ik morgen nog geen apparatuur krijg flash ik er wel dd-wrt op mocht mijn internet ineens wegvallen. De klantenservice reageert ook niet meer per email nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jan driebeen bij mij heeft animal planet ook geen ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik word morgen overgezet van tweak groen naar tweak + sparql. Alleen heb ik nog steeds geen modem en sparql kastje ontvangen. Hier heb ik vorige week ook al over gebeld met tweak en het was al verzonden volgens de klantenservice. Vandaag zeggen ze doodleuk dat het vandaag " als het goed is" verzonden is.

Op email reageren ze wel vrij snel alleen niet met antwoorden op mijn vragen helaas.

Weet iemand of ik in plaats van het zyxel modem iets met een WNDR-3700 kan om toch te internetten morgen na de migratie? (genexis is wel onlangs vervangen)
Exact zelfde situatie hier (Enschede). Ook Genexis vervangen, en ook morgen word ik overgezet, maar nog niks ontvangen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
Als je ertoe bereid bent om OpenWRT te gebruiken kan je een kijkje op mijn Github nemen: https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
En bekijk ook mijn vorige posts.

[ Voor 13% gewijzigd door machuidel op 07-07-2014 21:31 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Laatst online: 21-12-2024
Nou Hier staat het kastje helemaal vrij met een vleugje wind... Haperingen en hangend beeld nog steeds... Geen centje pijn minder:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 08:54

MjB

Vandaag is mijn lijn overgezet (Glanerbrug, Enschede). Nu helemaal niets meer. Geen internet geen TV geen telefoon.
Er schijnt in Enschede iets mis te zijn gegaan met het ompatchen...?
Probleem lag bij de netbeheerder, die zou het morgenochtend oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
MjB schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:06:
Vandaag is mijn lijn overgezet (Glanerbrug, Enschede). Nu helemaal niets meer. Geen internet geen TV geen telefoon.
Er schijnt in Enschede iets mis te zijn gegaan met het ompatchen...?
Probleem lag bij de netbeheerder, die zou het morgenochtend oplossen....
Dat vertelde ze mij vanmiddag ook. Inmiddels werkt het weer hier (ook Glanerbrug).

Alleen mijn HBO VOD lijkt nog niet te werken op m'n SPARQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hier ook Glanerbrug, Enschede. Vandaag omgezet en net alles aangesloten op eigen apparatuur (Dell switch, Apple Airport extreme). Geen enkel probleem. Inpluggen en werken. Na het lezen van alle berichten hier was ik er een beetje bang voor. Maar tot nu toe valt het mee. .... fingers crossed!

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Hollie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:12:
Hier ook Glanerbrug, Enschede. Vandaag omgezet en net alles aangesloten op eigen apparatuur (Dell switch, Apple Airport extreme). Geen enkel probleem. Inpluggen en werken. Na het lezen van alle berichten hier was ik er een beetje bang voor. Maar tot nu toe valt het mee. .... fingers crossed!
Bij mij ook. Ik moet alleen de eigen apparatuur nog proberen. Alles werkt nu wel met de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Er staat hier nog een Experiabox nu, ik verwacht zomaar dat ik daar niet de getalletjes kan wijzigen om hem met het nieuwe netwerk te laten werken. Hopen dus dat ze me nog wat gaan opsturen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB

MjB

Na jullie positieve berichten nog maar eens geprobeerd maar helaas nog steeds niets.
Nog steeds een rode aardbol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Voor de Enschedeers en Glanerbruggers die vandaag zijn omgepatcht,
stond er in jullie brief ook een andere datum dan dat jullie met een monteur telefonisch hebben afgesproken ?

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 07-07-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
kmichael schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:28:
Voor de Enschedeers en Glanerbruggers die vandaag zijn omgepatcht,
stond er in jullie brief ook een andere datum dan dat jullie met een monteur telefonisch hebben afgesproken ?
Niets met de monteur afgesproken. De brief gaf vandaag aan. Alles volgens plan dus.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB

MjB

Gewoon volgens de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor wie al wel over is in Enschede, maar geen modem heeft, in principe heb ik 2 Zyxel routers (niet de geleverde, maar een 2812 en een 2612), welke wel gewoon zouden moeten werken (De 2612 sowieso).

Als je een tijdelijk modem nodig hebt, kan je er 1 lenen, maar wil hem natuurlijk wel terug.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Niet online
machuidel schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:26:
[...]

Als je ertoe bereid bent om OpenWRT te gebruiken kan je een kijkje op mijn Github nemen: https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
En bekijk ook mijn vorige posts.
Dank! dit kan ik morgen zeker proberen als ik geen apparatuur ontvang. 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk, die VLAN ondersteuning en custom firmware is dat ook nodig als ik alleen internet wil gebruiken totdat ik de apparatuur van tweak binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Heeft iemand al 5.1 audio voor elkaar met Sparql ?

Heb de Sparql via HDMI aangesloten op m'n receiver. Deze geeft nu op HBO2 (Hannibal) aan dat ik PCM 2.0 (2/0/---) binnen krijg @ 48khz.

Ik kan bij de instellingen van de Sparql alleen kiezen uit Stereo of AC3. Iemand anders dit ook opgemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Morgen wordt hier de boel over gezet door een monteur, maar ik ga van een 4 poorts genexis naar een 1 poorts.
Hoop eerlijk gezegd dat het gelijk werkt. Want de migratiedatum in de brief is overmorgen.

Ik heb wel alvast de VLAN config in de switch klaar gezet. Ziet iemand hier problemen ontstaan?

https://dl.dropboxusercon...l%20Topic/vlan_config.png

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:03
NovapaX schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:04:
Morgen wordt hier de boel over gezet door een monteur, maar ik ga van een 4 poorts genexis naar een 1 poorts.
Hoop eerlijk gezegd dat het gelijk werkt. Want de migratiedatum in de brief is overmorgen.

Ik heb wel alvast de VLAN config in de switch klaar gezet. Ziet iemand hier problemen ontstaan?

Dordrecht? Morgen komen ze bij mij ook. Op mijn vraag of de diensten blijven werken aan Tweak kreeg ik dit antwoord. "In principe wel.". Overmorgen bij verlies signaal moet de apparatuur gewisseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ja, Dordrecht... ik had ook een mailtje gestuurd. Zelfde antwoord.
Benieuwd hoe ze dat doen dan, want nu heb ik twee netwerkkabels uit de genexis komen, 1 voor internet en 1 voor televisie.
Als er op die nieuwe maar 1 poort zit wordt dat een beetje lastig omprikken natuurlijk.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
NovapaX schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:14:
Ja, Dordrecht... ik had ook een mailtje gestuurd. Zelfde antwoord.
Benieuwd hoe ze dat doen dan, want nu heb ik twee netwerkkabels uit de genexis komen, 1 voor internet en 1 voor televisie.
Als er op die nieuwe maar 1 poort zit wordt dat een beetje lastig omprikken natuurlijk.
Denk dat de televisie in je huidige router moet. Heb nu een packetforce router en ik moest vorige week mijn telefoon ook al ompluggen van de modem naar de packetforce en wat SIP instellingen invoeren in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
ah... dan wordt het gewoon tijdelijk even op
één hoop gegooid zegmaar?
Die huidige genexis zal het verkeer ook wel gewoon splitsen op basis van VLANS denk ik. Ben benieuwd wel nummer...
Die nieuwe genexis is dus gewoon een pass-through. Dus het 'oude' verkeer (tv en internet) wat nu dus gesplitst wordt door de genexis, komt gewoon gecombineerd tagged binnen via die ene ethernet kabel.

Als ik nou de VLAN ID's zou weten van die 'oude' glashart situatie dan kon ik dat ook alvast regelen.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
We zullen wel zien. Een avond geen TV is niet erg. Woensdag een werkende TV zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Nouja.. het is toch een halve finale van het WK. Ik geloof dat mijn pa die wel wil zien :D

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Iemand een idee hoe ik een vaste channel voor de Wireless kan instellen? Staat nu op auto en het kanaal dat wordt gekozen is zeker niet het beste kanaal...

Ik hoop op een firmware update binnenkort om ook de gasten wifi te kunnen activeren. Voor nu nog maar niet mee bezig geweest i.v.m. berichten hier dat dit de router sloopt. Of iemand inmiddels al wel succesvol?

Daarnaast loopt de Sparql STB bijna elk uur vast. Zelfs mijn dochter van 7 weet het al.
Stekkertje eruit, stekkertje erin en een minuutje wachten pap, dan doetie het weer. Maar kun je de oude niet weer terugzetten? Die deed het tenminste gewoon. Je hebt helemaal gelijk lieverd :X

Als ik dan toch bezig ben:
-Aan op afstandsbediening ook echt aan i.p.v. 3x proberen
-Zichtbare standby (rood lampje) met afstandsbediening
-Opnemen/live pauzeren beschikbaar maken
-Radio via radio knop activeren
-Televisie input, volume, aan/uit op STB afstandsbediening
-App beschikbaar maken

Zolang de STB niet vastloopt is het beeld wel een stuk strakker dan bij KPN. Maar voor de 19 euro die ik per maand meer ben gaan betalen heeft Tweak/Sparql mij tot op heden nog niet kunnen overtuigen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

NovapaX schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:04:

Het lijkt erop alsof je vlan4 direct vanaf genexis via je switch naar de STB's stuurt. Volgens de docs ( http://www.tweak.nl/aankondigingen.html 19 juni, punt 5) moet je NAT op vlan 4 doen, en krijg je dus in principe maar 1 extern IP-adres.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Mappy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:56:
[...]

Het lijkt erop alsof je vlan4 direct vanaf genexis via je switch naar de STB's stuurt. Volgens de docs ( http://www.tweak.nl/aankondigingen.html 19 juni, punt 5) moet je NAT op vlan 4 doen, en krijg je dus in principe maar 1 extern IP-adres.
Dat was niet de indruk die ik heb, je hebt 2 externe IP adressen en 2* NAT, met de static route regel je dat de sparql box via vlan 4 naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
802.1q trunk op poort 1 met vlan 4 en 34

VLAN 34 = DHCP = Internetverkeer, dhcp set route
VLAN 4 = DHCP = IPTV verkeer, no dhcp set route

Indien de STB's via intern aangesloten zijn, dus normaal, worden ze geNAT naar een IP adres op VLAN 4, als je ze split zitten ze al op 1 netwerk (VLAN 4) en hoeft er niet geNAT te worden.

Als je de Sparql box aansluit op de normale manier krijgt deze ook een intern IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:54
Toch maar even een kickje... iemand die een vpn al werkend heeft achter de Zyxel?
Lijkt erop dat GRE niet door de Zyxel heenkomt terwijl deze wel bij PPTP application bekend is (view rule).
Oktopus schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:59:
Heeft er al iemand een VPN server (pptp) achter de zyxel werkend?
HTTP/Imap/Smtp geen probleem met portforwarding, maar PPTP server werkt niet.
Met de experia werkte het nog gewoon en intern ook.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Welke bedrijven verzorgen de wissel van de modems? Vanochtend zou er 1 langs komen vroeg in de ochtend maar heb nog niemand gezien. Moet nu toch echt naar mijn werk.

Heb guidion al gebeld maar die weten helemaal van niks. En Tweak verbreekt de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:44:
Welke bedrijven verzorgen de wissel van de modems? Vanochtend zou er 1 langs komen vroeg in de ochtend maar heb nog niemand gezien. Moet nu toch echt naar mijn werk.

Heb guidion al gebeld maar die weten helemaal van niks. En Tweak verbreekt de verbinding.
Ik weet niet wie het zijn, maar degene die bij mij kwam vertelde dat ze alle aantekeningen over tijden die ze van tweak kregen (oftewel voor 10 uur bij die, na 11 uur bij die, etc), negeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt, ik kreeg ook geen Guidion aan de lijn maar xxx hoorde het dus niet :P

Maar ik sta ingepland op de 14de, dezelfde dag als de overgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net gebeld om een afspraak in te plannen met de monteur voor aanstaande maandag. Als het goed is word ik ruim van te voren gebeld zodat ik kan zorgen dat de deur opengemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darchon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 16:05
Volgens de brief die ik heb gekregen van Tweak zal ik vandaag worden overgezet naar de nieuwe diensten. De Zyxel router en Sparql STB heb ik echter nog niet ontvangen. Mijn Genexis modem zal a.s. donderdag vervangen worden, tussen 08:00 en 12:00 volgens Guidion. Gelukkig heb ik een zeer flexibele werkgever.

Ik neem aan dat mijn TV niet meer zal werken vanaf vandaag: nieuwe diensten maar nog geen nieuw Genexis modem. Heb het niet echt goed gevolgd op deze thread, maar ik hoop dat de internet VLAN hetzelfde is gebleven, zodat m'n oude genexis alsnog gewoon het internet verkeer doorlaat, en internet dus blijft werken. Anders dus 2 dagen zonder.

Gelukkig was ik van plan om sociaal te zijn, en de wedstrijd van woensdag bij vrienden danwel in de pub te kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@sissors
@thanetrunner
Hebben jullie ook een afspraakbevestiging per mail ontvangen? Het rare is ik ben destijds 2x gebeld. De 2e keer heb ik afgewimpeld met 'ik heb al een afspraak' maar het feit dat ze mij een 2e keer gebeld hebben kan ook betekenen dat ze de eerste keer niet goed hebben verwerkt ... Heb Tweak als probleemeigenaar gemaild, telefonisch kom ik er niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hier een uurtje terug een nieuwe Genexis gekregen.

Huidige status: op de vlans gebeurt nog niks, zonder vlan krijg ik nu direct via m'n Genexis een private range 10.3.219.x IP-adres, met gateway 10.3.208.1. Maar enige connectie met internet lijkt dat niet te hebben.
Iemand een idee?
Als ik ipv m'n firewall een laptop direct aan Genexis hang hetzelfde effect.

@JP1980: hier kwam iemand "tussen 8 en 12" om 9 uur precies, ook Dordrecht. 1 keer een afspraak gemaakt. Bevestiging in vorm van brief van Tweak "u heeft een afspraak gemaakt met een monteur [zonder dat daar 8 juli bijstaat]"

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:20:
@sissors
@thanetrunner
Hebben jullie ook een afspraakbevestiging per mail ontvangen? Het rare is ik ben destijds 2x gebeld. De 2e keer heb ik afgewimpeld met 'ik heb al een afspraak' maar het feit dat ze mij een 2e keer gebeld hebben kan ook betekenen dat ze de eerste keer niet goed hebben verwerkt ... Heb Tweak als probleemeigenaar gemaild, telefonisch kom ik er niet door.
Ik ben ook twee keer gebeld voor de nieuwe FTU. Eerste keur monteur tweede keer tweak zelf (?).
Moesten in een ander system kijken en konden inderdaad zien dat er al een afspraak stond.
Is in ieder geval goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@Mappy
Weet je welk bedrijf dit was? Guidion zegt namelijk afspraken te maken op het uur. Maar heb helemaal geen bevestiging gehad. In ieder geval niet per e-mail. Ben nu op mijn werk kan even niet meer controleren of er op de brief met aankondiging van omzetting ook stond dat ik een afspraak heb met een monteur.

[ Voor 18% gewijzigd door JP1980 op 08-07-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mappy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:26:
Hier een uurtje terug een nieuwe Genexis gekregen.

Huidige status: op de vlans gebeurt nog niks, zonder vlan krijg ik nu direct via m'n Genexis een private range 10.3.219.x IP-adres, met gateway 10.3.208.1. Maar enige connectie met internet lijkt dat niet te hebben.
Iemand een idee?
Als ik ipv m'n firewall een laptop direct aan Genexis hang hetzelfde effect.

@JP1980: hier kwam iemand "tussen 8 en 12" om 9 uur precies, ook Dordrecht. 1 keer een afspraak gemaakt. Bevestiging in vorm van brief van Tweak "u heeft een afspraak gemaakt met een monteur [zonder dat daar 8 juli bijstaat]"
Zal wel makkelijk zijn voor een monteur voor het uitvoeren van testen denk. Gewoon laptop aansluiten en dan kan je in ieder geval connectiviteit testen over de fiber heen.
Als je het een beetje handig doet kan je zoiets maken.
Nieuwe router wordt aangesloten met basisconfig connect automatisch met provisioning server. Provisioning server bepaalt aan de hand van het ip adres van de nieuwe router de poort in het netwerk en configureert deze correct. Ondertussen stuurt de provisioning server de goede config naar de nieuwe router en alles gaat werken.

zo zou ik het bouwen denk ik.

De Genexis doet verder niks met vlans behalve die een op een overzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 08-07-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:30:
@Mappy
Weet je welk bedrijf dit was? Guidion zegt namelijk afspraken te maken op het uur. Maar heb helemaal geen bevestiging gehad. In ieder geval niet per e-mail. Ben nu op mijn werk kan even niet meer controleren of er op de brief met aankondiging van omzetting ook stond wat de vervangdatum van de modem is, maar ik denk het niet want ik vond het destijds nog vreemd dat er een dag verschil tussen zat.
Hij stelde zich voor als Jeroen van Tweak, herinner me niet meer wat ze aan telefoon zeiden weken terug.
Mijn brief staat ook dat ik morgen wordt omgezet op het nieuwe product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Dat klinkt niet heel erg hoopvol trouwens.... als je al geen internetverbinding krijgt op die nieuwe genexis.
"U komt niet zonder diensten te zitten"
Hoop dat ze dat wel even waar gaan maken.
Het zou geen catastrofe zijn, maar wel heeeeeel erg lastig.
(er moet wel gewerkt worden hier)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

TrailBlazer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:33:
Zal wel makkelijk zijn voor een monteur voor het uitvoeren van testen denk. Gewoon laptop aansluiten en dan kan je in ieder geval connectiviteit testen over de fiber heen.
Als je het een beetje handig doet kan je zoiets maken.
Nieuwe router wordt aangesloten met basisconfig connect automatisch met provisioning server. Provisioning server bepaalt aan de hand van het ip adres van de nieuwe router de poort in het netwerk en configureert deze correct. Ondertussen stuurt de provisioning server de goede config naar de nieuwe router en alles gaat werken.

zo zou ik het bouwen denk ik.

De Genexis doet verder niks met vlans behalve die een op een overzetten.
Monteur liep hier weg met een "het werkt, doei" na alleen maar naar het groene lampje te hebben gekeken. Ik heb het idee dat de nieuwe Genexis nog geregistreerd moet worden ergens en ik tot die tijd alleen maar op een testnetwerk zit... Eens zien hoelang ik zonder internet kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:20:
@sissors
@thanetrunner
Nop, bij mij is het via één telefoontje gegaan.

Overigens net door de wachtrij bij Tweak gekomen (dan heb je ook binnen 2 minuten iemand aan de telefoon), met de vraag of ik ook nog een router ga krijgen. Maar die zou nu in de vrachtwagen van de pakketjesdienst moeten zitten, dus dan hopen dat er buren zijn om hem aan te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die Genexis is een domme mediaconvertor die registreert zich echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ze zullen straks wel op de stoep staan ... maar helaas ik had afgesproken begin van de ochtend daar ben ik zeker van. Alleen met wie? Ging nogal snel aan de telefoon en ik dacht zal wel goed zitten ... Ben nu op mijn werk had door de afspraak vroeg in de ochtend geen vrij genomen en hoeven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

TrailBlazer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:20:
Die Genexis is een domme mediaconvertor die registreert zich echt niet hoor.
De oude Genexis deed meer dan dom, die handelde ook SIP en IPTV->kabeltv zelf af.

Ik zeg ook niet dat de nieuwe Genexis zichzelf ergens registreert, maar dat het ding op z'n minst een mac-adres of serienummer heeft, dat in de centrale wordt uitgelezen en (deels) bepaalt wat er met je lijn gebeurt verder. Of zelfs dat niet volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Oktopus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:45:
Toch maar even een kickje... iemand die een vpn al werkend heeft achter de Zyxel?
Lijkt erop dat GRE niet door de Zyxel heenkomt terwijl deze wel bij PPTP application bekend is (view rule).

[...]
Ja, van buiten naar binnen bedoel je?
Dat werkt gewoon als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:54
TagForce schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Ja, van buiten naar binnen bedoel je?
Dat werkt gewoon als een tierelier.
Van buiten naar binnen inderdaad.
Enige speciale dingen daar nog voor gedaan of alleen bij Nat/Applications een PPTP server toegewezen?

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Vraagje aan de mensen die gebeld worden : worden jullie op je huis telefoon gebeld of je mobiel?
Ik zou weken geleden overgezet worden, maar ze moesten misschien mijn Genexis modem vervangen. Het is echter oorverdovend stil van hun kant.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik 2 huis-telefoonnummers heb, maar gebruik er nu maar eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Arjantje72 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:20:
Vraagje aan de mensen die gebeld worden : worden jullie op je huis telefoon gebeld of je mobiel?
Ik werd op m'n mobiel gebeld, da's ook het nummer dat ik aan Tweak had doorgegeven bij aanmelding volgens mij. Ik geef vrijwel nooit m'n vaste nummer uit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik heb ook alleen mijn mobiele nummer doorgegeven.
Heb overigens nog niets vernomen van Tweak.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
ik krijg dus van de nieuwe genexis een 10.3.... IP adres.
Geen internet op dit moment dus.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Mijn aansluiting is inmiddels uit de lucht. Vanochtend werd ik op mijn mobiel gebeld door Tweak voor een afspraak. Eind van de middag komt een monteur de Genexis vervangen, hopelijk heb ik daarna weer internet en TV!!)

(Enschede)

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 08-07-2014 13:09 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

NovapaX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:49:
ik krijg dus van de nieuwe genexis een 10.3.... IP adres.
Geen internet op dit moment dus.
Dat had ik dus ook. Na uuuren (kennelijk als ze de vervanging afmelden?) kreeg ik eindelijk een normaal IP. Direct op vlan4/34.
Sparql-box blijft nog hangen op scherm waar je je abonummer in moet typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:48
Hier uur geleden monteur langs geweest. Heeft genexis vervangen. Zelf de rest. Internet werkt.

Alleen de Sparql box krijgt verbinding etc. alleen blijft nu al 10 minuten bezig met "registreren".

Hoort dit? Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het zal me benieuwen wat ik vanavond thuis aantref.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@the_cure
Je hoort je apparatuur pas te vervangen op de datum aangegeven op de brief. Wanneer het oude signaal wegvalt en de oude apparatuur niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Ok datum staat op morgen. Heb nu al wel internet :) dus dat is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Mappy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Dat had ik dus ook. Na uuuren (kennelijk als ze de vervanging afmelden?) kreeg ik eindelijk een normaal IP. Direct op vlan4/34.
Sparql-box blijft nog hangen op scherm waar je je abonummer in moet typen.
Ok, hoe lang was uuuren bij jou ongeveer?

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Mocht iemand in Dordt nog bezoek krijgen van de monteur kan je zo vriendelijk z'n mobiel nummer te vragen en deze naar mij te PM'en als hij/zij dit goed vind? Lijkt mij handiger dan op de tweak servicedesk wachten. Bij voorbaat dank.

Niet meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door JP1980 op 08-07-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
tweak gaat kijken of ze de monteur nog terug kunnen laten komen.
Wil m'n oude genexis terug, ik kan helemaal niets nu.
Dan zet ik morgen zelf de nieuwe er wel op als de lijn ook gemigreerd wordt.

Tenzij ik natuurlijk, net als Mappy (ook dordrecht?) opeens wel een IP-adres ga krijgen.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
ok zit in de wacht bij tweak. mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Oktopus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Van buiten naar binnen inderdaad.
Enige speciale dingen daar nog voor gedaan of alleen bij Nat/Applications een PPTP server toegewezen?
Alleen een PPTP server toegewezen.
Je kan proberen de encryptie uit te zetten op je VPN server en in je client. Daar heb ik vaker problemen mee gehad met Zyxels. Je kunt dan in Windows kiezen bij Security voor Optional encryption (connect even if no encryption). Wellicht dat je dan in ieder geval verbinding krijgt. Kun je daarna weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je eindelijk in de wachtrij komt ben je altijd wachtende nr 3 ,heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
ze houden gewoon max 3 wachtenden aan. heb nu 15 min in wacht gehangen en nu 1 aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

NovapaX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:23:
Ok, hoe lang was uuuren bij jou ongeveer?
Uurtje of 4. Hij gaat een rij adressen langs en meldt tussen de middag en na werktijd af, als ik 't goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ok, jij kreeg ook eerst een adres in de 10.x.x.x reeks?
En hoe laat is de monteur bij jou geweest?
(was dat inderdaad vandaag in dordrecht?)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je word er wel een beetje gek van ,de persoon die ik nu aan de lijk had ,denise, zegt dat me glasvezelmodem wel vervangen moet worden(in nijkerk) maar nog steeds geen datum bekent wanneer we dan wel overgezet gaan worden ipv 23-6 ,je moet maar gewoon afwachtte......waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

NovapaX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:51:
Ok, jij kreeg ook eerst een adres in de 10.x.x.x reeks?
En hoe laat is de monteur bij jou geweest?
(was dat inderdaad vandaag in dordrecht?)
Yup, 10.3.* (zie een paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Tussen 16.00 en 17.00 komt de monteur even langs. Heb mijn baas even lief aan moeten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Vraag dan gelijk of hij nog even aan de Amazone 199 (3315 WK) langs wil wippen (Als hij dat nog niet gedaan heeft) Om de genexis terug te wisselen of de lijn even te activeren :D

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ik vraag in ieder geval even hoe dat zit met het activeren van de lijn. Als je ze wilt spreken ik weet nu het bedrijf wat dit verzorgt. Dit is connectica. Hoef je niet meer in de wacht bij Tweak. B-)

Novapax hoe laat was hij bij jou?

[ Voor 8% gewijzigd door JP1980 op 08-07-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ben omgezet. De Zyxel MOET aangesloten worden volgens de monteur. Dit in tegenstelling wat Tweak zegt. Race terug naar de zaak nu want werk komt niet af met dit gedoe ... Mijn internet doet het. De TV niet maar ik zal vanavond de sparql box proberen aan te sluiten, nu zit de Amino er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sparqlbox loopt setup goed door, tot aan invoeren abonneenummer, daarna blijft hij minstens een half uur hangen op "Bezig met registreren..."

Tweak:
> In feite zou deze gewoon door moeten lopen.
> Hoe lang blijft het scherm hier op staan, heeft u daarna al een reboot gedaan?

Wat niet werkt: Genexis of Zyxel of Sparqlbox rebooten. Sparqlbox resetten. Sparqlbox van oude firmware voorzien.
Iemand dit al tegengekomen? :(

Setup is momenteel Genexis - UTP - Zyxel - UTP - Sparql, nergens iets aan veranderd.
Het tv-netwerk is te pingen (185.6.48.1)
Internet werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 20:34
bij mij hebben ze om 14:00 de modem vervangen door nieuwe type, alleen nog geen signaal.
kon hiervoor gewoon werken dus had gehoopt dat ik direct door kon. Nu wachten tot ze het omzetten, hoop dat dit snel gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
VLAN even aanpassen naar oud 4 of 6 misschien helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Pfft drama zeg die sparql box al 2 keer in een uur gecrashed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Mappy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:16:
Sparqlbox loopt setup goed door, tot aan invoeren abonneenummer, daarna blijft hij minstens een half uur hangen op "Bezig met registreren..."

Tweak:
> In feite zou deze gewoon door moeten lopen.
> Hoe lang blijft het scherm hier op staan, heeft u daarna al een reboot gedaan?

Wat niet werkt: Genexis of Zyxel of Sparqlbox rebooten. Sparqlbox resetten. Sparqlbox van oude firmware voorzien.
Iemand dit al tegengekomen? :(

Setup is momenteel Genexis - UTP - Zyxel - UTP - Sparql, nergens iets aan veranderd.
Het tv-netwerk is te pingen (185.6.48.1)
Internet werkt gewoon.
Hier exact hetzelfde probleem...

Heb je ook ingangsdatum 9 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Is er überhaupt iemand die vandaag is aangesloten in Dordt waarbij Sparql het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kwam thuis (Enschede), en gelukkig was het pakket bij de buren bezorgd. Telefonie gaf even probleem (moest een +31 bij een nummertje erbij), rest installeerde prima. Sparql box liep werkte zelfs ook direct.

Wat ik nu mis is de KPN afstandsbediening, waardoor ik afstandsbediening van de TV niet nodig meer had, en nu dus weer wel. En de perfecte kwaliteit is vast een stukje perfecter als dat ding het in 1080p gaat doen.

Internet is nu ook op 100mbit (was goedkoper dan 50mbit), en speedtest geeft 0ms ping, 96.4mbps download, 540mbps upload. Daar zullen ze nog wel achterkomen bij tweak, al had ik het liever andersom gezien :P.

Nu wachten hoe lang de sparql box het doet voordat de handel crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
100mb goedkoper dan 50mb? Lijkt mij stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

The_Cure schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:14:
Hier exact hetzelfde probleem...

Heb je ook ingangsdatum 9 juli?
Volgens brief, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:28:
Welkom bij Tweak logica ;)

Kan er niks aan doen. Bij 100mbps kreeg ik als bestaande klant de geweldige aanbieding dat ik gratis HD kwaliteit erbij kreeg, waardoor ik maar 5 euro per maand extra betaal ofzo. Bij 50mbps moest ik HD kwaliteit er zelf bij nemen, waardoor het duurder werd dan 100mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, nou. Afgezien van dat't een enorme hel is om de boel om te pluggen met mijn kabelmanagement-gekte, was't verder een fluitje van een cent om te installeren.

En alles lijkt te werken zoals het hoort. So far, so good.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611936061.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:35:
Zo, nou. Afgezien van dat't een enorme hel is om de boel om te pluggen met mijn kabelmanagement-gekte, was't verder een fluitje van een cent om te installeren.

En alles lijkt te werken zoals het hoort. So far, so good.
[afbeelding]
Is dat met eigen apparatuur of met de Zyxel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Sissors schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Welkom bij Tweak logica ;)

Kan er niks aan doen. Bij 100mbps kreeg ik als bestaande klant de geweldige aanbieding dat ik gratis HD kwaliteit erbij kreeg, waardoor ik maar 5 euro per maand extra betaal ofzo. Bij 50mbps moest ik HD kwaliteit er zelf bij nemen, waardoor het duurder werd dan 100mbps.
Dan moet je denk ik iets beter door de commercie heenprikken want als ik alles in 1 glas 100 kies met sparql basic dan kan ik in het volgende scherm kiezen voor 50mb ipv 100mb en gaat er 5 euro van het maandbedrag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:37:
Dan moet je denk ik iets beter door de commercie heenprikken want als ik alles in 1 glas 100 kies met sparql basic dan kan ik in het volgende scherm kiezen voor 50mb ipv 100mb en gaat er 5 euro van het maandbedrag af.
Het gaat over Enschede/Almere he, niet de rest van NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat dus, wist niet dat wij alleen die aanbieding hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gidogeek schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:36:
[...]

Is dat met eigen apparatuur of met de Zyxel ?
Dit is met de ZyXEL, maar ik kan niet helemaal eerlijk testen. Ik heb hier in huis alleen maar ZyXEL spul.

Ik kan m'n "oude" 2812 wel configureren voor deze verbinding, als iemand dat interessant vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Mappy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:38:
[...]

Het gaat over Enschede/Almere he, niet de rest van NL ;)
Oh ja dat is waar Tweak heeft ook premium klanten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 20:34
Net weer gebeld, patche moet nog gebeuren dus kan niks. Krijg niks binnen. Halve dag zijn ze niet bereikbaar, denk je halve dag thuis te werken wat dan ook niet gaat.

Wordt zo moe van zulke amateuristische prakteiken, als ik moet geloven dat het tv drama nog moet beginnen dan geef ik het een maand en stap ik over naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB

MjB

Gisteren is de lijn omgezet maar geen internet. Iets met verkeerd gepatcht dus geen IP. Zou vanochtend opgelost worden.
Ik kom thuis uit mijn werk, nu zelfs helemaal geen glasvezel signaal!!
Ggrrr... Dag 2 geen internet en geen TV in Glanerbrug.
Ze proberen nog wel een monteur het vandaag te laten oplossen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB

MjB

JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:51:
[...]

Oh ja dat is waar Tweak heeft ook premium klanten. }:O
Daar merk ik anders niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
MjB schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:14:
Gisteren is de lijn omgezet maar geen internet. Iets met verkeerd gepatcht dus geen IP. Zou vanochtend opgelost worden.
Ik kom thuis uit mijn werk, nu zelfs helemaal geen glasvezel signaal!!
Ggrrr... Dag 2 geen internet en geen TV in Glanerbrug.
Ze proberen nog wel een monteur het vandaag te laten oplossen.......
Wat had je hiervoor voor verbinding ? Als het Tweak was Groen of Blauw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Niet online
Hier (Enschede) viel vanochtend internet, telefoon en tv weg. 's Middags gelukkig het pakket met de zyxel en sparql box ontvangen. Internet en TV werken maar de telefoon nog niet. Alles wel goed ingevuld in de zyxel maar hij blijft een ingesprektoon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:28:
Bij mij ook 50mb voor 58,95 en 100mb voor 54,95.
Tja doe dan maar 100mb, scheelt toch weer 4 euro ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ok... ik heb nu internet via de zyxel... eens kijken of ik m'n eigen router aan de gang krijg (geen zin om poorten allemaal handmatig over te gaan typen)

Sparql TV wiki

Pagina: 1 ... 61 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.