Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:09:
[...]

Apart, als het bij mij zo blijft vind ik het al een hele verbetering t.o.v. van de kpn box.
Hij start veel sneller op, zappen gaat lekker vlot, beeldkwaliteit is beter en het stroomverbruik is een stuk lager, wel vind ik dat hij aardig warm wordt, dus waarom bij de een wel goed en de ander niet? Er zijn tot nu toe 2 firmware versies als ik het goed heb?
Apart inderdaad, zal vast wel opgelost worden. Los daar van vind ik het zelf ook al een verbetering t.o.v. KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Nou, ik had geen problemen na de overgang. Maar nu ligt alles er uit. Zyksnol krijgt geen IP meer van Tweak. zowel ethwan als iptv wan blijven 0.0.0.0... hang nu in de wacht.

almere stad. mèr mensen problemen?

blijkbaar algemeen... Meer mensen uit Almere bellen.
Ik gok dat er een DHCP op zn gat ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door TagForce op 05-07-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier in danswijk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hier zit alles nog in de doos dus hoop dat het snel opgelost is

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hie in Ally Haven nog steeds draaiende. Ik hoop dat ik straks wel ongestoord naar de wedstrijd kan kijken...

Overigens is mijn Sparql wel via het stopcontact doorgelust naar de kast waar het modem staat. Dit leverde met het Motorola kastje van KPN nooit problemen op. Nu dus nog wel steeds last van blokjes en vastlopers...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Het was een switch. Die is vervangen en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Nou ben er na twee weken wel een beetje klaar mee..BBC loopt de box van vast... Direct op der Zyxel aangesloten...

Voetbal kijken altijd met crossed fingers.... Veel blokjes en stilstaand beeld..... Tweak mag wel eens tempo gaan maken vind ik...

3 weken later en nihil qua vooruitgang.....Morgen maar weer online Formule 1 kijken... BBC zal hem niet worden vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik uurtje geleden box uit wilde zetten, lukte dat niet. Toen maar stroom eraf. Net weer aangezet, maar heb nu op alle zenders geen breedbeeld meer maar 4:3. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier ook tijdens de wedstrijd van België veel blokjes en 1 vastlopers gehad.
Afgelopen week ging het juist zo goed.
Snap er niks meer van.
Vanavond een huis vol visite om Nederland tegen Costa Rica te kijken.
Ik hou me hart vast.
Hopen dat de kwaliteit beter is.
S.Hawinkels schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:42:
Nou ben er na twee weken wel een beetje klaar mee..BBC loopt de box van vast... Direct op der Zyxel aangesloten...

Voetbal kijken altijd met crossed fingers.... Veel blokjes en stilstaand beeld..... Tweak mag wel eens tempo gaan maken vind ik...

3 weken later en nihil qua vooruitgang.....Morgen maar weer online Formule 1 kijken... BBC zal hem niet worden vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tijdens mijn vakantie nieuw pakket gekregen maar niks gehoord van monteur. TV doet het ondertussen niet meer internet en telefoon wel. Kan ik het gewoon aansluiten en hopen dat het werkt. Je hebt geen apart lan meer nodig voor tv en internet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn bekend met de bugs die nog bij de Sparql dienst erin zitten en er zijn inderdaad meerdere klanten die last hebben van deze problemen. We werken op dit moment met man en macht om
deze problemen zo snel mogelijk op te lossen zodat ook Sparql zo soepel loopt als u van onze diensten gewend bent.
Voor nu in ieder geval excuses voor het ongemak, maar we kunnen helaas nog geen indicatie geven wanneer het opgelost zal zijn.

Mocht u nog vragen hebben betreffende de bekende problemen kunt u altijd kijken op onze website voor updates of gewoon even contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
goldvinger schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:51:
Hier ook tijdens de wedstrijd van België veel blokjes en 1 vastlopers gehad.
Afgelopen week ging het juist zo goed.
Snap er niks meer van.
Vanavond een huis vol visite om Nederland tegen Costa Rica te kijken.
Ik hou me hart vast.
Hopen dat de kwaliteit beter is.

[...]
Ik heb juist bij de eerste helft Belgie - Argentinie nog geen probleem gehad... geen blokje gezien... (ook Danswijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
TrailBlazer schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:00:
Tijdens mijn vakantie nieuw pakket gekregen maar niks gehoord van monteur. TV doet het ondertussen niet meer internet en telefoon wel. Kan ik het gewoon aansluiten en hopen dat het werkt. Je hebt geen apart lan meer nodig voor tv en internet toch?
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Verkeerd gelezen/begrepen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 05-07-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:00:
Volgens mij niet, pas als je geen internet meer hebt kun je de nieuwe spullen aansluiten.
De tv zou stoppen per 1 juli, dat kan dus kloppen.
Geen idee hoe dat gaat bij diegene die nog niet overgezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Er zit dus totaal geen logica in.
Beide zitten we in danswijk en totaal verschil in kwaliteit.
Tweede helft gaat iets beter.
Twee kleine haperingen gehad

Afgelopen week was ik heel te vreden.
Toen was de kwaliteit goed te noemen.
Chimera666 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:09:
[...]

Ik heb juist bij de eerste helft Belgie - Argentinie nog geen probleem gehad... geen blokje gezien... (ook Danswijk).

[ Voor 9% gewijzigd door goldvinger op 05-07-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stopwatch er maar eens bij gepakt, met 49 seconden kan ik tv kijken.
Hier en daar met zappen nog wat lichte storing.
Uit de reactie van Tweak begrijp ik dat er nog niks veranderd is, terwijl het toch verbeterd is bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Volgens mij niet, pas als je geen internet meer hebt kun je de nieuwe spullen aansluiten.
De tv zou stoppen per 1 juli, dat kan dus kloppen.
Geen idee hoe dat gaat bij diegene die nog niet overgezet zijn?
Dat is knap gebruikersonvriedenlijk. Zij hebben een idioot strakke planning en daar ben ik de dupe van :( Ik hoef mijn vakantie toch niet aan te passen voor Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik vraag mij toch wat af.
Beneden televisie momenteel veel haperingen.
Bij mijn dochter op haar kamer is er niks aan de hand.
Afgelopen week alleen in de avond tv gekeken en totaal geen noemenswaardige problemen gehad.
Vandaag staat de box een behoorlijke tijd aan.
Als ik nu de box voel, dan is de box echt warm, en zeg maar gerust heet.

Zou de box onstabiel worden door de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
goldvinger schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:17:
Er zit dus totaal geen logica in.
Beide zitten we in danswijk en totaal verschil in kwaliteit.
Tweede helft gaat iets beter.
Twee kleine haperingen gehad

[...]
... en prompt heb ik in de tweede helft wel problemen... zo'n 5 minuten lang zwaar haperend en uiteindelijk helemaal geen beeld. Niets gedaan.. gewoon afgewacht... na 5 minuten (waarvan de laatste zwart beeld) komt het weer op en de resterende 30 minuten van de wedstrijd geen hapering meer gezien...

Misschien heb je gelijk met die warmte... want mijn box stond voor de westrijd helemaal uit (rode lampje).Ik zal hem voor de zekerheid nu ook maar weer uitzetten... tot NL-CR begint...

[ Voor 13% gewijzigd door Chimera666 op 05-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
Chimera666 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:59:
[...]

... en prompt heb ik in de tweede helft wel problemen... zo'n 5 minuten lang zwaar haperend en uiteindelijk helemaal geen beeld. Niets gedaan.. gewoon afgewacht... na 5 minuten (waarvan de laatste zwart beeld) komt het weer op en de resterende 30 minuten van de wedstrijd geen hapering meer gezien...
En hier valt hij na minuut 95 compleet uit. Freeze en niks mee mogelijk behalve stekker eruit...

Almere City

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
S.Hawinkels schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:01:
[...]

En hier valt hij na minuut 95 compleet uit. Freeze en niks mee mogelijk behalve stekker eruit...

Almere City
Dat viel mij trouwens bij meerdere wedstrijden op... ik heb nagenoeg *altijd* haperingen direct na afloop van een wedstrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Na een wedstrijd gaan heel veel mensen zappen. Elke keer als je van kanaal wisselt moet er een nieuwe mutlicast stroom naar jouw decoder worden toegestuurd. Het lijkt er op dat het netwerk niet goed bestand is tegen zoveel nieuwe igmp/pim join messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 20:28
Hoe hebben jullie de radio aangesloten, nu zit die nog gewoon via de kabel 😇 moet deze ook via sparql of is er al een air ontvangst mogelijk.

Heb ik naast een nieuwe tv ook een digitale radio nodig. (tv heeft geen hdmi ) op aliexpress een omvormer op het oog elcheapo

Is die abox ook te vervangen door een eigen box. Ben graag baas over eigen spullen en wil zelf bepalen of ik de firmware upgrade of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Net zo rond de veertigste minuut een vastloper, na erg veel haperingen. Stekker er uit / er weer in was de enige oplossing. Dat beloofd wat voor de tweede helft...

Teleurstellend dat dit systeem niet beter is getest. Alles wijst op een haastige uitrol, zeker omdat tv van KPN nu volgens mij niet meer beschikbaar is?

Paar posts terug staat schijnbaar een reactie van Tweak... Ik hoop dat ze het snel oplossen, en ze mogen écht wel met een compensatieregeling komen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
Hier in leeuwarden hetzelfde verhaal, sinds vrijdag geen tv meer, wel internet en telefoon.
Ook pakket eerder ontvangen en brief wachten op monteur. Over datum was 1 juli, niets meer gehoord.
Vrijdag maar nieuwe spullen aangesloten en alles werkte!!! incl sparql tv.

Een dikke onvoldoende voor de communicatie van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
1,5 seconde na de laatste strafschop FREEZE! Door het oog van de naald, maar had de livestream via de website van de NOS al de hele wedstrijd als backup... Stiekem wel beetje vreemd dat dat moet.... Gedurende de wedstrijd veel vastlopers die kort duurde en blokjes...... Maar goed... we houden hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
Ook ik ervaar dat de STB erg heet wordt. Mijn wens is eigenlijk dat ik de streams kan afspelen op mijn RPi met XBMC. Hou er niet van als technologie ten gunste van een verdienmodel onnodig beperkt wordt (in de zin van: ik betaal voor een stream, dan wil ik die stream overal op kunnen gebruiken). De rede dat ik bij Tweak ben gegaan en blijf is omdat ik merk dat ze wel streven naar die openheid. Hoop dat het hun straks wat betreft televisie ook gaat lukken (net zoals hun VOIP die met SIP werkt).

Ben nu zo ver dat ik IPTV streams met behulp van "udpxy" op mn OpenWRT router ook op mn tablet kan ontvangen. Hoor wel geluid maar helaas zijn de beelden op alle kanalen gescrambled (zoals ik had kunnen verwachten). Had nog gekeken of ik met Wireshark een descramble key kon vinden, maar heb helaas niet meer gevonden dan wat zendergegevens.

Moet zeggen dat ik verder (ondanks hoe de overstap zo opgedrongen werd) wel te spreken ben over de nieuwe infrastructuur. Heb ook niet zoveel problemen gehad met de overstap als sommige mensen hier. Aantal dingen hadden ze voor mijn gevoel veel beter kunnen aanpakken. Bijv. het abbonneenummer en de activatiecode voor de STB op MijnTweak plaatsen (ik moest hiervoor bellen).

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

net toch maar even alles aangesloten. TV en internet werken meteen telefonie werkt niet. Alle SIP instellingen lijken in orde maar de registartion status blijft not registered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
TrailBlazer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:08:
net toch maar even alles aangesloten. TV en internet werken meteen telefonie werkt niet. Alle SIP instellingen lijken in orde maar de registartion status blijft not registered
Heb je bij gebruikersnaam ook 31 ipv 0** netnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja wachtwoord al 3 keer gecontroleerd maar geen succes so far.

Weet iemand trouwens wat de leds op het modem betekenen?

met name de oranje in dit geval

[ Voor 12% gewijzigd door TrailBlazer op 06-07-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
TrailBlazer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:14:

Weet iemand trouwens wat de leds op het modem betekenen?
Dus zowel SIP account number en Username beginnen met 31? Dan is het raar.. Ik had dat in het begin ook, maar na belletje SD bleek dat bij de username in de brief het netnummer stond, ipv 31 aan het begin.. Als alle ledjes groen zijn is het ok:)

Ik weet de volgorde niet uit mijn hoofd, maar volgens mij:

Links Power, dan Internet (wereldbol) Wereldbol met pijltje is WAN (groen is Gbit), dan of er LAN verbindingen zijn en dan SIP 1 en 2. En de balkjes is desgewenst WIFI

[ Voor 3% gewijzigd door S.Hawinkels op 06-07-2014 10:23 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die wereldbol wilde ik idd weten die wereldbol is wel oranje BTW

Heb de sip settings exact zo zoals in de screenshots van Hans_18T

ik heb er trouwens last van dat het menu niet volledig op het scherm past. Mijn tv doet max 1080i (dacht ik) Iemand ideeen?

[ Voor 46% gewijzigd door TrailBlazer op 06-07-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
TrailBlazer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:25:
die wereldbol wilde ik idd weten die wereldbol is wel oranje BTW

Heb de sip settings exact zo zoals in de screenshots van Hans_18T

ik heb er trouwens last van dat het menu niet volledig op het scherm past. Mijn tv doet max 1080i (dacht ik) Iemand ideeen?
Inernet bolletje (Is bij mij uit):

Rood = Geen internet connectie DHCP failed of authenticatie failed
Groen = OK
Knipperend = Internet verkeer.
Uit = Geen internet verbinding of de gateway staat in de bridge mode.

Inernet bolletje met pijl:

Groen = 1 GB connectie met WAN (Genexis)
Oranje = 10/100 Mb connectie met WAN (Genexis)
Knipperend = Internet verkeer.
Uit = Geen internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Als je je eigen apparatuur gebruikt wat vullen jullie in bij VLan;
Het gaat mij om VLan34 voor internet:
Vullen jullie in:

VLan NIC** : "vlan34"

of alleen het getal 34
VLan NIC** : "34"

of anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
kmichael schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:54:
Als je je eigen apparatuur gebruikt wat vullen jullie in bij VLan;
Het gaat mij om VLan34 voor internet:
Vullen jullie in:

VLan NIC** : "vlan34"

of alleen het getal 34
VLan NIC** : "34"

of anders....
Wat voor apparatuur heb je?

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
S.Hawinkels schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Dus zowel SIP account number en Username beginnen met 31? Dan is het raar.. Ik had dat in het begin ook, maar na belletje SD bleek dat bij de username in de brief het netnummer stond, ipv 31 aan het begin.. Als alle ledjes groen zijn is het ok:)

Ik weet de volgorde niet uit mijn hoofd, maar volgens mij:

Links Power, dan Internet (wereldbol) Wereldbol met pijltje is WAN (groen is Gbit), dan of er LAN verbindingen zijn en dan SIP 1 en 2. En de balkjes is desgewenst WIFI
Heb een eigen Asterisk PBX waar het SIP account van Tweak voor inkomend staat ingesteld. Als ik op MijnTweak inlog zie ik daar de gegevens van de SIP verbinding (username en de status van de verbinding) onder het linkje telefoniegegevens. Misschien dat jij daar ook wat kan achterhalen?

[ Voor 4% gewijzigd door machuidel op 06-07-2014 11:13 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 23:12

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ter info, hier ook Almere Haven, regelmatig last van vastlopers en veel blokken en haperen met voetbal wedstrijd. Rechtstreek aangesloten op router/moden. Internet en tel. wel goed. Zeker in pauzes en na wedstrijd viel t op dat de box t moeilijk kreeg. Ook hier bij haperingen geen enkele reactie meer op afstandsbediening en ook zeer hete box.

Ik kom van UPC en had gedacht...dit gebeurd niet met glas...maar moet een beetje denken aan begin Horizon, ook horten en stoten.

Ben benieuwd of tweak ook met compensatie komt...want ik vind dat dit apparaat nog niet klaar is / was voor grote publiek..wel mooie verhalen bij verkoop, maar nog niet echt waargemaakt.

Ergens had ik van tweak verwacht een uitmuntend iets neer te zetten...

Laten we hopen dat dit snel oplost.. begint nu toch wel een lichte irritatie te ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Het zou mij niet echt verbazen als het aan de sparql box legt.
Als de box een uurtje of twee aanstaat dan heb ik geen problemen.
Ongeveer daarna beginnen de problemen.
En dan is ook bij mij de sparql box erg heet.
Wat mij betrefd kan dat nooit goed zijn.

Als dit het het geval zou zijn dan ben ik benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Dat lijkt mij niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

upc had dit in het verleden ook met hun box en met een software update is het toch toen wat minder geworden niet veel maar toch iets dus misschien is er nog wat winst te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
machuidel schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Wat voor apparatuur heb je?
Ik heb een pc als router,
Ik gebruik ClearOS 6.5, maar ik kan alleen maar getallen invoeren bij VLan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de hardware maar goed is, dan moeten ze het goed kunnen krijgen met de tv.
Gisteravond weer gewoon tv kunnen kijken, filmpje gekeken op HBO demand, nog een paar programma's op Discovery, echt heet is hij niet geworden.

Het enigste wat er soms gebeurt is wat blokjes bij zappen, en vastlopen krijg ik ook niet voor elkaar oOo
Box hangt samen met twee nassen gezellig rechtstreeks aan de Zyxel.
Ik heb de box niet op 1080 gezet, de 1e paar dagen wel regelmatig/veel storing, daarna werd het minder en de laatste paar dagen is het eigenlijk gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

OMG, ik realiseer me net dat het vervangen van m'n FTU en de switch naar Sparql geplanned staat voor de ochtend na de WK finale.

Als dat maar goed komt :{

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
kmichael schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:07:
[...]

Ik heb een pc als router,
Ik gebruik ClearOS 6.5, maar ik kan alleen maar getallen invoeren bij VLan.
ClearOS ken ik niet. Gebruik alleen Debian en Gentoo. Misschien dat het volgende helpt:

http://www.cyberciti.biz/...al-area-network-vlan.html

Als je in linux een VLAN configureerd op een fysieke interface dan wordt er een virtuele interface aangemaakt met als naam de naam van de fysieke interface plus de VLAN ID. Als je bijv. VLAN 34 configureerd op eth0 dan wordt er een inteface genaamd eth0.34 aangemaakt. Communicatie op eth0.34 gaat dan over VLAN 34 en communictaie op eth0 over de default VLAN van de fysieke interface (meestal VLAN 0 of VLAN 1).

Ik denk dat in jouw geval (waarschijnlijk via een GUI) alleen het getal invoeren voldoende is.

[ Voor 5% gewijzigd door machuidel op 06-07-2014 12:26 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
machuidel schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:49:
[...]

Had mijn abonneenummer gekregen en kwam erachter dat de STB geen beeld binnen kreeg. Heb het inmiddels opgelost en de configuratie op Github hierop aangepast.
Ok, Advanced Tomato op de RT-N66U gezet en nu 5uur verder. Krijg het niet voor elkaar om de vertaalslag te maken. Snap er gewoon te weinig van.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Na gisteren heb ik het helemaal gehad met tweak. Heb een ingebrekestelling gemaakt en gemaild. Ze hebben bij mij nu 2 weken de tijd om het in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
phemelrijk schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:21:
Ter info, hier ook Almere Haven, regelmatig last van vastlopers en veel blokken en haperen met voetbal wedstrijd. Rechtstreek aangesloten op router/moden. Internet en tel. wel goed. Zeker in pauzes en na wedstrijd viel t op dat de box t moeilijk kreeg. Ook hier bij haperingen geen enkele reactie meer op afstandsbediening en ook zeer hete box.

Ik kom van UPC en had gedacht...dit gebeurd niet met glas...maar moet een beetje denken aan begin Horizon, ook horten en stoten.

Ben benieuwd of tweak ook met compensatie komt...want ik vind dat dit apparaat nog niet klaar is / was voor grote publiek..wel mooie verhalen bij verkoop, maar nog niet echt waargemaakt.

Ergens had ik van tweak verwacht een uitmuntend iets neer te zetten...

Laten we hopen dat dit snel oplost.. begint nu toch wel een lichte irritatie te ontstaan.
Bij glasvezel speelt het weer, afstand en andere omstandigheden geen rol. De verbinding heeft geen verlies over lange afstand. Belangrijk is dat er op deze kabel een één op één verbinding is. Bij ADSL KABEL deelt u de lijn met anderen.
En tweak of een ander provider moeten zij ook hun band breedte in kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
machuidel schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:17:
[...]
......
Als je in linux een VLAN configureerd op een fysieke interface dan wordt er een virtuele interface aangemaakt met als naam de naam van de fysieke interface plus de VLAN ID. Als je bijv. VLAN 34 configureerd op eth0 dan wordt er een inteface genaamd eth0.34 aangemaakt. Communicatie op eth0.34 gaat dan over VLAN 34 en communictaie op eth0 over de default VLAN van de fysieke interface (meestal VLAN 0 of VLAN 1).

Ik denk dat in jouw geval (waarschijnlijk via een GUI) alleen het getal invoeren voldoende is.
Ja ik zie ook als ik alleen een getal in typ eth0.34 staan, dus ik hoef denk ik dan niet op zoek naar een andere RouterOS.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

jmhsweres schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:28:
Na gisteren heb ik het helemaal gehad met tweak. Heb een ingebrekestelling gemaakt en gemaild. Ze hebben bij mij nu 2 weken de tijd om het in orde te krijgen.
Moet je zo'n ding formeel niet aangetekend versturen (op dooie boom dus) ipv een emailtje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 21:27
Nou, heb zojuist eindelijk verbinding gekregen. Moest na telefonisch contact met Tweak iets handmatig in de router aanpassen, waarbij het opeens na een dag werkte! Opname pakket werkt in ieder geval nog niet, ben benieuwd wanneer men dat voor elkaar gaat krijgen.

Heb toch nog wel 1 puntje, mijn tv geeft aan dat het een 1280x720 @ 50 Hz verbinding is, waarbij ik de resolutie in de Sparql box ook niet aan kan passen (staat op HD). Zag op de website van Tweak wel dat jet een bekend probleem is (bericht van begin juli), maar weet iemand of dit wellicht al is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat hoeft niet. Het uitbrengen van een ingebrekestelling is vormvrij, mag zelfs mondeling of met rooksignalen.
Het is alleen wel handig om er zelf een bewijs van te hebben...

Overigens moet je wel letterlijk zeggen 'hierbij stel ik u in gebreke'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TrailBlazer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:14:
In ieder geval heb ik weer even telefoon. Ik heb mijn oude modem met de WAN interface achter mijn nieuwe modem gehangen (via switch). Op de ETHWAN interface van het oude modem de vlan settings verwijderd Mijn oude modem had toen ook weer internet en na wat wachten was het SIP account op het oude moment weer up en running. Ik heb echter geen idee welk wachtwoord voor het SIP account er in die config staat. Ook in de backup configu file vind ik die niet. Welk gehobby to the max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Alphalorne schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:24:
[...]

Ok, Advanced Tomato op de RT-N66U gezet en nu 5uur verder. Krijg het niet voor elkaar om de vertaalslag te maken. Snap er gewoon te weinig van.. :S
Jammer dat OpenWRT niet op de RT-N66U werkt. Wat is er nog niet helemaal duidelijk? misschien kan ik daar het commentaar verbeteren.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
TrailBlazer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:11:
[...]

In ieder geval heb ik weer even telefoon. Ik heb mijn oude modem met de WAN interface achter mijn nieuwe modem gehangen (via switch). Op de ETHWAN interface van het oude modem de vlan settings verwijderd Mijn oude modem had toen ook weer internet en na wat wachten was het SIP account op het oude moment weer up en running. Ik heb echter geen idee welk wachtwoord voor het SIP account er in die config staat. Ook in de backup configu file vind ik die niet. Welk gehobby to the max.
Het password is niet hetzelfde als voor "mijn tweak" Voor VOIP staat het ww in een aparte brief die je van Tweak zou moeten hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hans_18T schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:30:
[...]

Het password is niet hetzelfde als voor "mijn tweak" Voor VOIP staat het ww in een aparte brief die je van Tweak zou moeten hebben ontvangen
Ja weet ik die werkt dus niet. Lijkt er dus op dat mijn nieuwe sip account gewoon nog niet is gemigreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
machuidel schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Jammer dat OpenWRT niet op de RT-N66U werkt. Wat is er nog niet helemaal duidelijk? misschien kan ik daar het commentaar verbeteren.
Bedankt voor je reactie. Zeker jammer! Zo kwam ik idd op AdvancedTomato. Wat is nog niet duidelijk.. tsja. Je settings zijn denk ik helder als je begrijpt wat er staat.

Advanced Tomato is vooral GUI based is (voor mij prima an sich, toch geen command line kennis) tov OpenWRT en de settings (groten)deels anders genoemd zijn volgens mij. De volgorde is ook tricky: waar te beginnen (network, firewall, etc..). Ik kan simpelweg je settings niet herleiden naar Tomato, waarbij het probleem zich tussen het toestenbord en de burostoel bevind.

Je zou meee kunnen kijken want AdvancedTomato heeft een demo-page, maar jammer genoeg werken belangrijke menu's daarin niet zoals Vlan en Routing (toegevoegd).

Niemand die een eigen (Advanced)Tomato-based router gebruikt ipv de zyxel?

[ Voor 15% gewijzigd door Alphalorne op 06-07-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Alphalorne schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zeker jammer! Zo kwam ik idd op AdvancedTomato. Wat is nog niet duidelijk.. tsja. Je settings zijn denk ik helder als je begrijpt wat er staat.

Advanced Tomato is vooral GUI based is (voor mij prima an sich, toch geen command line kennis) tov OpenWRT en de settings (groten)deels anders genoemd zijn volgens mij. De volgorde is ook tricky: waar te beginnen (network, firewall, etc..). Ik kan simpelweg je settings niet herleiden naar Tomato, waarbij het probleem zich tussen het toestenbord en de burostoel bevind.

Je zou meee kunnen kijken want AdvancedTomato heeft een demo-page, maar jammer genoeg werken belangrijke menu's daarin niet zoals Vlan en Routing (toegevoegd).

Niemand die een eigen (Advanced)Tomato-based router gebruikt ipv de zyxel?
Heb een aantal screenshots gemaakt van de instellingen in mijn OpenWRT web interface (druk op RAW om de plaatjes in het groot te zien): https://github.com/machui...l/tree/master/screenshots

Misschien is het dan wat duidelijker. Je moet nog wel de IGMP-proxy aanzetten in het Advanced -> Firewall scherm voor de IPTV en LAN interface.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Flavio_ schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:34:

Heb toch nog wel 1 puntje, mijn tv geeft aan dat het een 1280x720 @ 50 Hz verbinding is, waarbij ik de resolutie in de Sparql box ook niet aan kan passen (staat op HD). Zag op de website van Tweak wel dat jet een bekend probleem is (bericht van begin juli), maar weet iemand of dit wellicht al is opgelost?
Zie een aantal bladzijdes terug hoe je de box naar 1080p @50hz kan zetten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
S.Hawinkels schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:42:
Heb hier ook het BBC-probleem. Heb het gemeld, SD reageerde zeer verbaasd en hebben het probleem in onderzoek....via de tv-gids bbc kiezen werkt bij mij goed als alternatief voor het rechtstreeks zappen naar bbc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Jan Driebeen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:39:
[...]

Zie een aantal bladzijdes terug hoe je de box naar 1080p @50hz kan zetten

wow, heerlijk 1080P weer, strak plaatje! txs 4 tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:48
Dinsdag komt de monteur de Genexis vervangen. Alle overige spullen/brieven inmiddels in huis.

Als de monteur is geweest, hoelang duurt het dan dat ik weer online ben onder de nieuwe situatie? Is dat per direct of gaat daar een dag overheen? (monteur komt 1200-1700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Zodra het kpn signaal eraf is dan je nieuwe apparaten er op zetten.
Heb je al een brief gehad wanneer je over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die Animal Planet misten in hun zenderlijst, Hij is sinds onbekende datum wel beschikbaar, maar moet je via favorieten eventjes de zender toevoegen aan je lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je Tweak je opzeggen mailen of moet je dit per post doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een hele andere vraag als alle andere. Ik ben een nieuwe klant en nog niet aangesloten op glasvezel. Met die soap zal ik jullie niet vermoeien. Maar nu de vraag, als ik bij mijn tweak kijk dan zie ik het volgende staan;

Aantal Beschikbaar Omschrijving
5000 / 4768.37 0 Totale beschikbare disk-quota in megabytes
500 500 Maximale aan te maken aantal email adressen
500 500 Maximale aan te maken aantal email aliases / forwards
1 1 Aantal logins dat maximaal kan worden aangemaakt

Nu begrijp ik dat ik 0 beschikbaar heb omdat mijn glasvezelverbinding nog niet is aangesloten.
Maar waarom is er al 220 mb +/- in gebruik. Terwijl ik zelf niks op de server heb geplaatst.
Het lijkt mij logisch dat er 0 mb in gebruik is.

Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 41% gewijzigd door TurboTon1973 op 07-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TurboTon1973 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:27:
Ik heb een hele andere vraag als alle andere. Ik ben een nieuwe klant en nog niet aangesloten op glasvezel. Met die soap zal ik jullie niet vermoeien. Maar nu de vraag, als ik bij mijn tweak kijk dan zie ik het volgende staan;
[...]
Zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat het een "bug" is want bij mij staat er precies hetzelfde: "5000 / 4768.37 0 Totale beschikbare disk-quota in megabytes". En ik ben al jaren een aangesloten klant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Vraagje,,download draadloos zo een 235 van de 250 die tweak levert.
Upload schiet naar 180 en dan loopt deze af naar 0 alsof het signaal weg is[...meerdere testen doen dit....

Ik doe de testen op een Imac..Zowel op de asus n66u als zyxel router gebeurd dit...

Iemand een idee waar ik het moeten zoeken? Heb de Imac, routeren en modems al herstart...

Omgeving Almere Haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:20:
[...]

Ik denk dat het een "bug" is want bij mij staat er precies hetzelfde: "5000 / 4768.37 0 Totale beschikbare disk-quota in megabytes". En ik ben al jaren een aangesloten klant.
Ok dank je wel voor je reactie. Jaren terug toen opa ;-) jong was in 1999 heeft een computerwinkel met mijn pc ingelogd en met een wachtwoordkraker het wachtwoord van xs4all achterhaalt. En op de ruimte die ik beschikbaar had bij xs4all programma's geinstalleerd die spam en andere rotzooi verstuurde. Dat was voor mij een leermoment.

Ik ben toen terecht door abuse benadert en afgesloten. Na het veranderen van mijn wachtwoord en inloggen servicecentrum kwam ik er achter dat er net z'n afwijking was als nu bij tweak alleen kleiner uiteraard. Toen kreeg je 100 mb ofzo voor webruimte.
Ik wist toen niet wat ftp-en was en de medewerker die mij toen hielp telefonisch zei dat ik goed gezien had dat het door de bestanden kwam die de computerwinkel op de server gezet had. Ik had mijn pc terug en het wachtwoord verandert en ze konden precies zien wanneer dat gebeurt was. Vanaf dat moment werd er met een verkeerde wachtwoord geprobeert in te bellen. Jaja het oude inbellen.
Toen hij op mijn verzoek de bestanden verwijderde en bekeek zag hij dat het bestanden waren die de problemen veroorzaakte.

Sinds die tijd let ik altijd op zulke dingen. En verander ik mijn wachtwoorden regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:49:
Ik vraag mij toch wat af.
Beneden televisie momenteel veel haperingen.
Bij mijn dochter op haar kamer is er niks aan de hand.
Afgelopen week alleen in de avond tv gekeken en totaal geen noemenswaardige problemen gehad.
Vandaag staat de box een behoorlijke tijd aan.
Als ik nu de box voel, dan is de box echt warm, en zeg maar gerust heet.

Zou de box onstabiel worden door de warmte?
Als wij electronica in een klimaatkast over temperatuur testen dan moet je het tot 3 uur aan laten staan bij een temperatuursetting om op maximale temperatuur te komen.
Timing van ICs veranderd onder invloed van temperatuur. Het kan dus heel goed dat de mensen die last hebben van blokjes of vastlopers na verloop van tijd dus inderdaad een temperatuurprobleem hebben.
Als de sparkle box in de slaapkamer vrij staat en in de woonkomer in een meubel of in de buurt van een warmte bron kan dat het verschil verklaren. Tocht het op de slaapkamer? Of staat de box vlak bij een raam?

Misschien zouden de mensen die last hebben van blokjes of vastlopers eens een FAN over hun box kunnen laten blazen en het resultaat hier posten.

Zelf krijg ik woensdag pas mijn aansluiting dus kan ik zelf nog niets meten. (Maar heb al een thermocouple paraat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:46:
[...]

Als wij electronica in een klimaatkast over temperatuur testen dan moet je het tot 3 uur aan laten staan bij een temperatuursetting om op maximale temperatuur te komen.
Timing van ICs veranderd onder invloed van temperatuur. Het kan dus heel goed dat de mensen die last hebben van blokjes of vastlopers na verloop van tijd dus inderdaad een temperatuurprobleem hebben.
Als de sparkle box in de slaapkamer vrij staat en in de woonkomer in een meubel of in de buurt van een warmte bron kan dat het verschil verklaren. Tocht het op de slaapkamer? Of staat de box vlak bij een raam?

Misschien zouden de mensen die last hebben van blokjes of vastlopers eens een FAN over hun box kunnen laten blazen en het resultaat hier posten.

Zelf krijg ik woensdag pas mijn aansluiting dus kan ik zelf nog niets meten. (Maar heb al een thermocouple paraat :) )
Dit kan inderdaad wel een oorzaak zijn. Mijn Sparql box stond onder mijn mediaspeler en externe HDD. Ook ik had veel last van blokjes, en af en toe een vastloper. Nu heb ik de indeling aangepast, zodat de sparql box naast de mediaspeler staat, en de blokjes zijn minder geworden. De vastlopers komen nog steeds sporadisch voor, en de box wordt een stuk minder warm, dus ik denk dat er nog steeds wat buffering problemen zijn die de box over de zeik helpen.

Daarnaast merk ik ook dat het gebruik van het reguliere internet van grote invloed is op de doorgifte van het TV signaal. Ik heb 250Mbit, en als ik die lijn voltrek (moment van de dag maakt niet uit) dan begint het TV signaal te stotteren. Dat lijkt me veroorzaak te worden door de Zyxel, want zowel de Sparql box als de laptop waar ik mee downloadde waren direct aangesloten op de Zyxel.

Dit is vast op te lossen met QoS, door het IPTV signaal de hoogste prio en een minimale beschikbaarheid van 50Mbit te geven, maar wel jammer dat het gebeurt. Met KPN en Tweak had ik daar namelijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:06:
Ik heb net even de truc toegepast om écht HD beeld te krijgen op de Sparql box.

Je hebt de volgende extra keuzes:
1080P/60
1080i/60
1080P/50
1080i/50

Van bovengenoemde settings is de onderste de enige die een beter beeld oplevert. Het lijkt er op dat de box 1080P simpelweg niet aankan, want het beeld loopt verre van vloeiend. Ook werd de Sparql box wel flink warm.
Dit stelt mij wel teleur... Of is dit softwarematig op te lossen?
Het beeld ziet er in 1080i/50 wel wat beter uit, dus het is de moeite waard!
Volgens de specificatie van de M12 box kan het maximal 1080P/30 aan. Dus dat klinkt dat wel logisch:

HDMI / Resolution HDMI 1.4a up to 1080p30
http://www.abox42.com/smart-stbs/

Voor TV programma's heb je toch niets aan 1080p. In Nederland/Europa worden TV programma's in 1080i opgenomen. In de USA in 720p. Voor films maakt het wel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
In de Zyxel staat de QoS al zo ingesteld dat IPTV (Voice-level) 'voorrang' verkrijgt over normaal internet (Best-effort level).

Storingen (blokjes) en vastlopers ervaar ik trouwens voor 90% alleen op NED1 rond de WK tijden. Mogelijk heeft het te maken met het aantal kijkers? Of anders wellicht een decoderingsissue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
OriginalDon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:04:
In de Zyxel staat de QoS al zo ingesteld dat IPTV (Voice-level) 'voorrang' verkrijgt over normaal internet (Best-effort level).

Storingen (blokjes) en vastlopers ervaar ik trouwens voor 90% alleen op NED1 rond de WK tijden. Mogelijk heeft het te maken met het aantal kijkers? Of anders wellicht een decoderingsissue?
Oh? Ik zie alleen een Queue VoiceQueue, maar daar is geen Class aan gekoppeld in QoS.
Die staat als 2e queue ingesteld. Eerste is de DefaultQueue, en die heeft EXACT dezelfde instellingen als de VoiceQueue, en ook daar zijn geen Classifications aan gekoppeld.
Dus volgens mij gaat ALLES daar doorheen, en wordt de queue VoiceQueue uberhaupt niet gebruikt. Staan ook beiden gewoon op de WAN interface.

Daarnaast staat QoS gewoon uitgeschakeld in z'n geheel (op de general tab).

Dus als er al iets van QoS draait staat het volgens mij niet optimaal ingesteld.

Of heb jij andere settings? En wil je die dan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 07:58
Nadat vanochtend ondanks beloftes niemand langskwam om mijn verbinding na te kijken heb ik vanmiddag nog eens met Tweak gebeld. Nu was net een monteur langs, heeft mijn een-ports Genexis vervangen door een een-ports Genexis en geconstateerd dat er geen licht is. No shit Sherlock, dat heb ik zo al vrijdag doorgegeven. Nu moet dus iemand iets in de centrale regelen en da moet dus vandaag nog gebeuren. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik had een afspraak voor dinsdag ochtend met Guidion. Vandaag belde echter een monteur van Tweak om het zooitje aan te komen sluiten. Gelukkig kon ik in de pauze even naar huis om de beste man binnen te laten. Alles is nu aangesloten en zou moeten gaan werken, het werkt echter nog niet. In de centrale moest de kabel waarschijnlijk nog omgeplugd worden.

Heb er nu ik op werk zit geen last van, hopelijk werkt het vanavond als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Voorafgaand: Als je geen gedoe wilt hebben, blijf dan beter af van Tweak.

Na het bezoek van de monteur van Tweak eerder waar mij beloofd werd dat het vanmiddag moest werken werd ik net gebeld door iemand "van de glasvezel" om een afspraak bij mij thuis te maken. Eerstvolgende termijn is vrijdagochtend.

Ze mogen vriendelijk zijn bij Tweak maar ze zijn volstrekt incompetent en totaal chaotisch bedrijf. Ik ben nu aan de lijn met ze om van het contract af te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Weet iemand hoe je de firmware versie van de sparql box kunt zien, bij mij staan er alleen streepjes. En is een firmware upgrade te forceren ? zo ja hoe.

Die van mij heeft een redelijk vast patroon, ik kan net geen helft van een voetbalwedstrijd kijken. tussen de 40e en de 45e minuut loopt hij vast. Dus een hele wedstrijd betekend minimaal 2x power eraf. Als ik HBO o.i.d. kijk heb ik overigens geen last. Waar ik een beetje bang voor ben is dat als het WK straks achter de rug is het e.a. opeens beter lijkt te werken, dit terwijl de problemen inherent nog steeds aanwezig zijn maar door het wat meer verspreide kijk gedrag gemaskeerd worden. Mijn STB is direct bekabeld vanaf de Zyxel.

Afgelopen zondag was mijn telefoon opeens continue ingesprek, door de zyxel te resetten was het opgelost. Dit is iets waar ik ook niet echt vrolijk van wordt.

Al met al is het totaal product nog zwaar onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:44:
Voorafgaand: Als je geen gedoe wilt hebben, blijf dan beter af van Tweak.

Na het bezoek van de monteur van Tweak eerder waar mij beloofd werd dat het vanmiddag moest werken werd ik net gebeld door iemand "van de glasvezel" om een afspraak bij mij thuis te maken. Eerstvolgende termijn is vrijdagochtend.

Ze mogen vriendelijk zijn bij Tweak maar ze zijn volstrekt incompetent en totaal chaotisch bedrijf. Ik ben nu aan de lijn met ze om van het contract af te kunnen.
Niet geheel eens met je verhaal, jij hebt bij oplevering van je XS4ALL glasvezel al een aangepaste glasaderpaar in gebruik gekregen, dit is nu omgezet in de centrale en zit je dus op de standaard aderpaar. Tweak kan hier weinig aan doen, het is reggefiber die zijn administratie niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Maar dat is niet mijn probleem als klant.

Wat mij nu echt boos maakt is dat Tweak zegt "Sorry, het spijt ons dat u drie dagen thuis moet zijn om uw verbinding werkend te krijgen, maar verder kunnen wij niks doen". Zelfs geen restitutie van de activatiekosten of wat voor een gebaar dan ook, helemaal niks. Ik als klant ben de dupe en zij zeggen gewoon dat ze da niks aan kunnen doen.

Ze waarderen mijn klandizie niet, dus ga ik het contract meteen weer opzeggen, hopende dat ze mij bellen om erachter te komen waarom.

Bovendien maakt iedereen bij Tweak beloftes die gewoon niet worden nagekomen. Dat is gewoon niet redelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door mfkne op 07-07-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:22:

Wat mij nu echt boos maakt is dat Tweak zegt "Sorry, het spijt ons dat u drie dagen thuis moet zijn om uw verbinding werkend te krijgen, maar verder kunnen wij niks doen". Zelfs geen restitutie van de activatiekosten of wat voor een gebaar dan ook, helemaal niks. Ik als klant ben de dupe en zij zeggen gewoon dat ze da niks aan kunnen doen.

Ze waarderen mijn klandizie niet, dus ga ik het contract meteen weer opzeggen, hopende dat ze mij bellen om erachter te komen waarom.
Ik snap je reactie, maar wat verwacht je nu te bewerkstelligen?
Er spookt iets in mijn achterhoofd als zijn de van:

Beste Heer op uw verzoek hebben we uw abonnement direct beëindigd.
Uw verbinding zoals door u per mail aangegeven per direct afgesloten

En wanneer kan je dan over naar een nieuwe provider.... 3-4 weken levertijd? :+

Mijn ervaring is dat je altijd zelf moet regelen dat het werkt zoals het moet en perfect opgeleverd word.
Ik verwacht niet een salarisverhoging van mijn baas maar ik vraag erom of eis het. O-)
Je gaat van een werkend product over naar iets nieuws als het dan niet werkt dan leveren ze maar het vorige product wat wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik zit momenteel bij UPC en was van plan dit abbo op te zeggen zodra Tweak werkt, dus ik zou zelfs bij afsluiting niet zonder toegang komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:03
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:22:

Bovendien maakt iedereen bij Tweak beloftes die gewoon niet worden nagekomen. Dat is gewoon niet redelijk.
Je moet zelf ook redelijk blijven natuurlijk. Fouten worden nou eenmaal gemaakt. Kan je ook overkomen bij andere partijen. Je haalt jezelf veel op de hals door over te stappen. Mogelijk verlies van verbinding voor lange tijd. Waarschijnlijk weer afspraken met monteurs waardoor je vrij moet nemen.

Tweak gaat ook zeker niet direct elke overstapper bellen. Die hebben het nu veel te druk en ze snappen zelf ook wel dat hun product niet voor iedereen interessant zal zijn en vinden het logisch dat er veel overstappers zijn. Tweak internet gaat gewoon werken naar jouw tevredenheid, daarvan ben ik overtuigd. TV is een meer onzeker verhaal dat is nog volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:34:
Ik zit momenteel bij UPC en was van plan dit abbo op te zeggen zodra Tweak werkt, dus ik zou zelfs bij afsluiting niet zonder toegang komen te zitten.
Slim van je :*)
Maar waarschijnlijk kom je niet zomaar onder het Tweak-contract uit, verwacht ook niet dat een of andere hoge omes van Tweak je gaat bellen want die is er niet, en krijg je never nooit te spreken.
Ja ze leveren niet wat jij gekocht hebt maar werken aan de oplossing hiervoor, duurt lang okay.

Ik vraag me af waarom je jezelf zo "druk" (misschien het verkeerde woord) maakt. Geef Tweak aan dat ze langs mogen komen als ze het werkend kunnen opleveren anders hoeven ze niet te komen. Zo simpel is het eenmaal, en ja dat mag en kan de helpdesk niet beloven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zoals ik zei: Het is niet zozeer dat er problemen zijn bij het in werking stellen van de verbinding - deze had ik al verwacht. Wat echt erg is dat er beloftes worden gemaakt die niet worden nagekomen, dat je van twee mensen drie verschillende dingen hoort en dat het ze helemaal niet scheelt dat ik de dupe van de situatie ben en ze helemaal geen interesse hebben, om mij als nieuwe klant te behouden.

Ik heb ze nu nog een laatste kans gegeven - mocht de verbinding vrijdagochtend nog niet werken zeg ik meteen op. Mochten ze dat negeren dan heb ik mijn rechtsbijstandsverzerkering tenminste voor iets gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:40:
Zoals ik zei: Het is niet zozeer dat er problemen zijn bij het in werking stellen van de verbinding - deze had ik al verwacht. Wat echt erg is dat er beloftes worden gemaakt die niet worden nagekomen, dat je van twee mensen drie verschillende dingen hoort en dat het ze helemaal niet scheelt dat ik de dupe van de situatie ben en ze helemaal geen interesse hebben, om mij als nieuwe klant te behouden.

Ik heb ze nu nog een laatste kans gegeven - mocht de verbinding vrijdagochtend nog niet werken zeg ik meteen op. Mochten ze dat negeren dan heb ik mijn rechtsbijstandsverzerkering tenminste voor iets gekocht.
Hou ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Weet niet of het desinteresse is. Het is een klein team dat nu een enorme klus aan het klaren is, waarmee veel overuren gemoeid zijn en de nodige stress. Communicatie wordt copy/paste afgewikkeld om maar zo veel mogelijk mensen te helpen, maar door deze haast is de hulp niet altijd adequaat. Ik begrijp het wel ik denk ook dat ze nu even niet anders kunnen.

Rechtsbijstandsverzekering zal je denk ik niet helpen in dit soort kleine cases. Daarvoor is de schade te gering.

[ Voor 14% gewijzigd door JP1980 op 07-07-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
mfkne schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:40:

Zijn er beloftes gemaakt, of zijn er uitingen gedaan in de trant van "Dan zou het moeten werken"?

Groot verschil. In mijn werk kom ik ook vaak genoeg tegen dat verwachtingsmanagement niet heel hoog in het vaandel staat op de gemiddelde servicedesk. Er worden dingen gezegd die geen belofte zijn, maar wel zo opgevat kunnen worden.

Tweak kan alleen uitspraken doen over zaken waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn. Ik geloof ook 100% dat waar jij nu tegenaan loopt niet komt door apparatuur waar Tweak zelf iets aan kan doen. Dat jouw glaslijn hardwarematig niet juist is afgemonteerd is niet iets waar Tweak wat aan kan doen, zeker niet wanneer het niet goed door de leverancier van de kabel wordt gedocumenteerd.

Daarnaast, en dit is nooit een excuus natuurlijk, heeft Tweak het op dit moment druk genoeg. En als de werkdruk hoog is gaan er wel eens dingen fout. Daar kunnen ze wel wat aan doen, en volgens mij gaat het nu de laatste paar dagen ook een heel stuk beter.

Maar inderdaad, wacht het vrijdag af, en begin dan pas met schelden en tieren tegen Tweak. Er is nog nooit een Servicedesk medewerker geweest die harder is gaan lopen omdat ie niet netjes bejegend werd aan de telefoon. Wel voor mensen die vriendelijk en begripvol overkomen aan de telefoon.

Succes in ieder geval, en laat ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
TagForce schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:50:
Zijn er beloftes gemaakt, of zijn er uitingen gedaan in de trant van "Dan zou het moeten werken"?
Er zijn beloftes gemaakt a la "Er komt een monteur langs" of "Uiterlijk 5 uur vanmiddag gaat het werken".
JP1980 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:43:
Rechtsbijstandsverzekering zal je denk ik niet helpen in dit soort kleine cases. Daarvoor is de schade te gering.
In dat geval vergoeden ze dan gewoon mij jaarlijkse abbokosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal wel leuk en aardig dat er een klein team zit, maar voor een hobbybedrijfje zitten ze aardig hoog aan de prijs. Daarnaast kan je niet van je klant verwachten dat deze maar even 3 dagen vrij neemt van werk om de boel opnieuw aan te sluiten. Zoiets moet je goed afstemmen zodat er voor de klant zo min mogelijk ongemak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:22:
Het is allemaal wel leuk en aardig dat er een klein team zit, maar voor een hobbybedrijfje zitten ze aardig hoog aan de prijs. Daarnaast kan je niet van je klant verwachten dat deze maar even 3 dagen vrij neemt van werk om de boel opnieuw aan te sluiten. Zoiets moet je goed afstemmen zodat er voor de klant zo min mogelijk ongemak is.
Hobbybedrijfje???

Je kan een boel zeggen over een boel bedrijven (ISP's), maar geen er van is een hobbybedrijfje hoor.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo komen ze wel over, slechte communicatie, rare verwachtingen en slecht werkende producten, de klant is de testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TagForce schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:50:
[...]
Tweak kan alleen uitspraken doen over zaken waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn. Ik geloof ook 100% dat waar jij nu tegenaan loopt niet komt door apparatuur waar Tweak zelf iets aan kan doen. Dat jouw glaslijn hardwarematig niet juist is afgemonteerd is niet iets waar Tweak wat aan kan doen, zeker niet wanneer het niet goed door de leverancier van de kabel wordt gedocumenteerd.
Da's natuurlijk onzin. Je heb een contract met Tweak voor de levering van een dienst. Dat zij vervolgens delen hiervan weer laten uitvoeren door een derde partij moeten ze zelf weten, maar daar heb ik niets mee te maken. Als Tweak dit doet dan horen ze een betrouwbare partij te zoeken en hier goede afspraken mee te maken zodat ze hun beloftes richting de klant waar kunnen maken. Als deze 3e partij niet betrouwbaar is dan kan je ook geen toezeggingen doen richting de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:28:
Zo komen ze wel over, slechte communicatie, rare verwachtingen en slecht werkende producten, de klant is de testcase.
Meh, dat maakt een bedrijf niet een "hobbybedrijfje" imo.

So far, wat ik heb gelezen en zelf meegemaakt, heb ik echt vele malen erger meegemaakt bij een aantal andere bedrijven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Da's natuurlijk onzin. Je heb een contract met Tweak voor de levering van een dienst. Dat zij vervolgens delen hiervan weer laten uitvoeren door een derde partij moeten ze zelf weten, maar daar heb ik niets mee te maken. Als Tweak dit doet dan horen ze een betrouwbare partij te zoeken en hier goede afspraken mee te maken zodat ze hun beloftes richting de klant waar kunnen maken. Als deze 3e partij niet betrouwbaar is dan kan je ook geen toezeggingen doen richting de klant.
Als ik bij een webshop iets bestel en postNL maakt fouten bij de bezorging dan houd ik niet direct de webshop hier verantwoordelijk voor. Gaat voor mij niet altijd op. Zeker omdat een partij als Tweak niet om partijen als reggefiber heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

JP1980 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:35:
[...]

Als ik bij een webshop iets bestel en postNL maakt fouten bij de bezorging dan houd ik niet direct de webshop hier verantwoordelijk voor. Gaat voor mij niet altijd op. Zeker omdat een partij als Tweak niet om partijen als reggefiber heen kan.
Als ik iets bestel en het komt niet aan of in stukjes, dan bel ik wel de webshop en accepteer ik ook niet het antwoord "tja, jammer joh, maar daar kunnen wij niets aan doen". Aan het einde van de dag moet je als klant altijd bij Tweak zijn.

Het is hun taak dat uit te zoeken met hun leveranciers en zeker weten niet de mijne. Ze weten met welke partijen ze te maken hebben en moeten inschatten in hoeverre die hun taken goed zullen afronden, op basis daarvan geven ze mij als klant dan weer een reële schatting of belofte. Ik snap best dat ze niet alles zelf in de hand kunnen houden, zeker zoals je zegt mbt de netwerkbeheerder, maar dat zoeken ze maar uit voor je en dan moeten ze dat gewoon goed communiceren.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:35:
[...]

Als ik bij een webshop iets bestel en postNL maakt fouten bij de bezorging dan houd ik niet direct de webshop hier verantwoordelijk voor.
De webshop zal je dan ook geen harde garanties hebben gegeven over levertijd. Als je iets gegarandeerd voor een bepaalde tijd bezorgd wil hebben dan zorgt zo'n shop dat ze dit uitbesteden aan een partij dit kan waarmaken, b.v. UPS.
Gaat voor mij niet altijd op. Zeker omdat een partij als Tweak niet om partijen als reggefiber heen kan.
Dat is zo, maar dan moet je hier ook rekening mee houden in je communicatie met klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Meh, dat maakt een bedrijf niet een "hobbybedrijfje" imo.
Als je iets doet en je er je boterham mee verdient dan is het per definitie professioneel, of je er nu goed in bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ze hebben mijn telefoon in ieder geval ook gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Zit nog steegds te wachten op die monteur grrrrr

En ze nemen hun telefoon ook al niet op :( :(

Yeah na de 22e keer hang ik in de wachtrij waar je al niet blij van kan worden

[ Voor 63% gewijzigd door Mr-D. op 07-07-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Niet online
Ik word morgen overgezet van tweak groen naar tweak + sparql. Alleen heb ik nog steeds geen modem en sparql kastje ontvangen. Hier heb ik vorige week ook al over gebeld met tweak en het was al verzonden volgens de klantenservice. Vandaag zeggen ze doodleuk dat het vandaag " als het goed is" verzonden is.

Op email reageren ze wel vrij snel alleen niet met antwoorden op mijn vragen helaas.

Weet iemand of ik in plaats van het zyxel modem iets met een WNDR-3700 kan om toch te internetten morgen na de migratie? (genexis is wel onlangs vervangen)
Pagina: 1 ... 60 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.