Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:08:
[...]

Is je STB direct aangesloten op je Zyxel?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
goldvinger schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:31:

En dan nog de andere tekortkomingen oplossen zoals live pauzeren en wat knoppen op de afstandsbediening activeren.
@goldvinger, als ik terugzap van kanaal 231 (ARTE) naar 230( tv5) of rechtstreeks naar 222 (bbc2) ga start de stb opnieuw op, heb jij dat ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Jan Driebeen schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:16:
[...]

@goldvinger, als ik terugzap van kanaal 231 (ARTE) naar 230( tv5) of rechtstreeks naar 222 (bbc2) ga start de stb opnieuw op, heb jij dat ook :?
Ik heb het even getest en ik heb daar geen problemen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
goldvinger schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:25:
[...]

Ik heb het even getest en ik heb daar geen problemen bij.
Bedankt voor de test. Ik ga eens kijken of stroom eraf/erop bij de stb helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Update voor mijn.tweak.nl GlasBlauw in Enschede,
Mijn Genexis wordt vervangen 10 Juli:

Verstuurd op Omschrijving Status
2011-02-16 08:51:05 Reggefiber Line anchor completed
2011-03-03 13:45:14 Reggefiber FTTH 200/200 Mbit completed
2011-03-03 13:45:21 Reggefiber analogue TV transport completed
2011-03-03 13:45:24 Reggefiber VoIP service completed
2012-06-26 13:30:09 Reggefiber FTTH 200/200 Mbit completed
2012-07-02 12:39:19 Reggefiber analogue TV transport completed

Leverings proces stappen voor:

Verstuurd op Omschrijving Status
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor validated
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines new
0000-00-00 00:00:00 equipment.create new
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
Voor mensen die met een eigen router werken (lees ook mijn vorige post):

Wanneer de interfaces op VLAN 34 en VLAN 4 dezelfde MAC adres hebben dan stopt bij mij 1 van de 2 met werken (soort van flapping). Deze is dan niet meer in staat de volgende hop te bereiken. Het lijkt erop dat de machine die de IP-adressen uitgeeft voor beide VLAN's niet om kan gaan met meerdere VLAN's die hetzelfde MAC-adres hebben. Mogelijk omdat tussen de VLAN's een enkele ARP table wordt gedeeld.
Heb dit voor nu even gefixed door voor de VLAN 4 interface een andere MAC-adres in te stellen.

Bij de static route (voor 185.6.48.0/26) heb ik het IP van de machine die de DHCP lease uitgeeft voor de VLAN 4 interface als de gateway naar 185.6.48.0/26 moeten instellen. Dit is nodig omdat anders het 185.6.48.0/26 netwerk niet kan worden bereikt.

Ben erachtergekomen dat zodra de STB is aangesloten aan de TV het gebruik van CEC op andere apparaten niet meer werkt (o.a. de RaspberryPi). Zodra ik de STB van het stroom afhaal werkt het weer. Kan ook zijn dat dit aan mijn TV ligt (Sony Bravia), maar het viel mij op.

Hoe zijn jullie aan de activatiecode voor de STB (SPARQL box) gekomen? Heb deze nooit ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door machuidel op 03-07-2014 02:53 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt steeds mooier, omdat Tweak ziet in hun systeem dat er een afspraak met de monteur is gemaakt ga ik op 14-7 over. Echter ik heb geen monteur gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:35:
Het wordt steeds mooier, omdat Tweak ziet in hun systeem dat er een afspraak met de monteur is gemaakt ga ik op 14-7 over. Echter ik heb geen monteur gesproken.
Dit kan ook betekenen dat men de monteur(sdienst) opdracht heeft gegeven voor een migratie die dag niet per se een afspraak met jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B3v3r schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:45:
[...]

Dit kan ook betekenen dat men de monteur(sdienst) opdracht heeft gegeven voor een migratie die dag niet per se een afspraak met jou. :)
Maar ik heb nog wel een Genexis hangen met 4 poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:54:
[...]

Maar ik heb nog wel een Genexis hangen met 4 poorten
Dat snap ik, maar het kan zijn dat die monteur(sdienst) opdracht heeft gekregen voor een migratie die dag en jou dus nog moet gaan contacteren voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B3v3r schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:29:
[...]

Dat snap ik, maar het kan zijn dat die monteur(sdienst) opdracht heeft gekregen voor een migratie die dag en jou dus nog moet gaan contacteren voor een afspraak.
Ze gaan er vanuit dat iedereen werkeloos thuis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 09:22
Ik heb woon in Almere Buiten (landgoederen) en heb op dit moment Tweak Blauw.

Ik heb gisteren een brief van tweak ontvangen dat mijn verbinding per 11 juli omgezet echter komt er morgen een monteur langs die mijn Genexis gaat vervangen. Alleen staat er in de brief dat vanaf het moment dat de monteur langs is geweest geen gebruik meer kan maken van de diensten van Tweak met de oude apparatuur? Betekent dit dan dat ik per morgen geen Amino meer kan gebruiken?? Ik neem aan dat ze dat niet kunnen maken. Zeker met de wedstrijd van aanstaande zaterdag.... Weet iemand of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lijkt me sterk dat met het vervangen van de Genexis, alles niet meer werkt.

Ik denk dat de "het werkt niet meer" slaat op de datum dat je verbinding wordt omgezet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 09:22
Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:40:
Lijkt me sterk dat met het vervangen van de Genexis, alles niet meer werkt.

Ik denk dat de "het werkt niet meer" slaat op de datum dat je verbinding wordt omgezet.
Wat mij een beetje verontrust is dat de huidige Genexis twee verbindingen heeft. 1 voor het internet en 1 voor de tv verbinding. Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe "Genexis" zit, maar als het signaal van de TV maar over de normale verbinding gaat en dat ik morgen nog wel de Amino kan gebruiken.

Btw, bellen met Tweak heeft geen zin. Met het inbellen krijg je een bandje te horen waarop staat dat het te druk is en dat de verbinding verbroken wordt... Nu 2 dagen al.

[ Voor 16% gewijzigd door TokkieB op 03-07-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Gewoon hameren op die HD :)
Ik heb eergister gebeld gelijk bandje dat het te druk is, 5 seconden later nog een keer gebeld: U bent wachtende nummer 3...
Ik vind het wel een korte wachtrij als ik daarvoor nog te horen kreeg dat het veeelste druk was.

[ Voor 0% gewijzigd door kmichael op 03-07-2014 10:29 . Reden: hameren ipv hammeren lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
kmichael schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:06:
Gewoon hammeren op die HD :)
Ik heb eergister gebeld gelijk bandje dat het te druk is, 5 seconden later nog een keer gebeld: U bent wachtende nummer 3...
Ik vind het wel een korte wachtrij als ik daarvoor nog te horen kreeg dat het veeelste druk was.
Aangezien ze op de mail enorm snel reageren doe ik het bij voorkeur via de mail.
We moeten niet denken dat daar 20 man aan de telefoon zit voor de HD! Als dat wel zo is dan klopt je verhaal nog steeds ligt er gewoon aan hoeveel gesprekken er afgrond worden en hoeveel agents er beschikbaar komen\zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TokkieB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:39:

Ik heb gisteren een brief van tweak ontvangen dat mijn verbinding per 11 juli omgezet echter komt er morgen een monteur langs die mijn Genexis gaat vervangen. Alleen staat er in de brief dat vanaf het moment dat de monteur langs is geweest geen gebruik meer kan maken van de diensten van Tweak met de oude apparatuur? Betekent dit dan dat ik per morgen geen Amino meer kan gebruiken?? Ik neem aan dat ze dat niet kunnen maken. Zeker met de wedstrijd van aanstaande zaterdag.... Weet iemand of dat klopt?
Het klopt wel, maar ik zou zeker hameren dat je de apparatuur krijgt!

Desnoods ga je naar het stationsplein toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:26
machuidel schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:12:
Voor mensen die met een eigen router werken (lees ook mijn vorige post):

Ben erachtergekomen dat zodra de STB is aangesloten aan de TV het gebruik van CEC op andere apparaten niet meer werkt (o.a. de RaspberryPi). Zodra ik de STB van het stroom afhaal werkt het weer. Kan ook zijn dat dit aan mijn TV ligt (Sony Bravia), maar het viel mij op.

Hoe zijn jullie aan de activatiecode voor de STB (SPARQL box) gekomen? Heb deze nooit ontvangen.
Over cec schreef ik eerder dat ik dat probleem ook ervaar. Bij mij werkt het als ik de hdmi van de box uitplug. Het ligt niet aan je tv want hier gaat het om een Samsung. Activatiecode heb ook ik nooit ontvangen en ook geen wachtwoord sip. Activatiecide ging via sd en wachtwoord via brief.

Hopende dat Tweak meeleest: graag weer update op jullie pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
De updates blijven inderdaad uit, blijkbaar vergeet men dat men met goede communicatie er meer dan de helft van het werk gedaan is. (afgezien van de technische details natuurlijk)
Ik heb nog maar eens een mail gestuurd voor een update en een zwart op wit vermelding over de nieuwe prijs die gefactureerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:25
machuidel schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:12:

voor het klantnummer moet je bellen/mailen. Of per post ontvangen, deze heb ik nog steeds niet binnen gekregen, dus had ik gebeld :P

Als je belt, hang pas de telefoon op zodra je het goede klantnummer heb gekregen, deze is namelijk niet terug te vinden in mijn.tweak. Zo kreeg ik eerst ook een ander nummer wat niet werkte.

activatiecode is voor iedereen "0000".
het enige wat uniek is, is je klantnummer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update op de tweak migratie pagina.

Update 3 juli 15:00

1: Vertraagde levering vanwege Genexis-modem - Update

Afgelopen week hebben wij een beperkte groep klanten waarvan het vermoeden bestond dat hun glasvezelmodem niet correct zou functioneren gebeld om een afspraak te maken. Tijdens deze afspraak werd hun glasvezelmodem vervangen door een modern type Genexis. Vervolgens zijn deze klanten, alsmede een groep klanten waarvan wij hadden verwacht dat het glasvezelmodem niet gewisseld zou moeten worden, overgezet op de nieuwe situatie.

Na deze migratie bleek dat ook in de laatste groep, daar waar wij geen wissel uit zouden hoeven voeren, een aantal migraties niet in een keer goed ging. Deze klanten hadden een ander type Genexis hangen dan wij uit de administratie van onze netwerkbeheerder op konden maken. Wij hebben deze klanten met spoed gebeld en hebben met spoed hun glasvezelmodem alsnog gewisseld.

Van een grote groep klanten hebben wij nog steeds de migratie-orders vooralsnog onderbroken. Dat betekent dat deze migraties stil staan. Omdat wij er zeker van willen zijn dat voor deze klanten de migratie helemaal goed gaat, zullen wij alle klanten individueel bellen. Tijdens dit gesprek zullen wij u vragen wat voor type glasvezelmodem u heeft hangen en er vervolgens telefonisch achter komen of deze wel of niet vervangen hoeft te worden. Is dit wel het geval, dan zullen wij gelijk een afspraak met u inplannen om deze wissel uit te voeren.

Let u er op dat het wisselen van uw glasvezelmodem uw diensten tijdens de wissel even kan verstoren. Uw huidige verbinding blijft vervolgens gewoon als vanouds functioneren en uw nieuwe verbinding wordt dan een aantal dagen later pas actief. U krijgt over die datum van ons een email en een brief, zodat u vanaf dat moment uw nieuwe Zyxel-router en eventuele Sparql-boxen aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Let u er op dat het wisselen van uw glasvezelmodem uw diensten tijdens de wissel even kan verstoren. Uw huidige verbinding blijft vervolgens gewoon als vanouds functioneren en uw nieuwe verbinding wordt dan een aantal dagen later pas actief.
Lijkt me vreemd, gezien dat de nieuwe genexissen niet voldoende poorten hebben om de boel als vanouds te laten functioneren.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47
Aaargh! schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:12:
[...]

Lijkt me vreemd, gezien dat de nieuwe genexissen niet voldoende poorten hebben om de boel als vanouds te laten functioneren.
Ligt eraan welke situatie je hebt :)

Ik heb een oude Genixes met 4 poorten, waarvan er maar 1 gebruikt wordt (i.c.m. de Experiabox) voor zowel TV als voor internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
TokkieB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:39:

Het klopt inderdaad dat je geen gebruik meer kunt maken van Tweak Blauw zodra de Genexis vervangen is. Dus daar is zeker iets verkeerd gegaan! Heb jij zelf de afspraak met de monteur gemaakt om je Genexis morgen te laten vervangen of heeft Tweak dat voor jou gedaan?

In mijn geval (ook Tweak Blauw, maar Almere-Bloemenbuurt) heb ik met Tweak (telefonisch) de afspraak gemaakt dat ik op vrijdag 11 juli word omgezet, en de monteur komt op 11 juli de Genexis omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Ik heb als voorbeeld een genexix met 4 poorten een voor internet en een voor de tv
Dan zit er ook nog een rj11 aansluiting op voor mijn telefoon en een coax aansluiting voor mijn analoge tv dus als erbij mij alleen het modem wordt vervangen werkt er dus niks meer

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Laatst online: 09:38
B3v3r schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:20:
[...]

Aangezien ze op de mail enorm snel reageren doe ik het bij voorkeur via de mail.
We moeten niet denken dat daar 20 man aan de telefoon zit voor de HD! Als dat wel zo is dan klopt je verhaal nog steeds ligt er gewoon aan hoeveel gesprekken er afgrond worden en hoeveel agents er beschikbaar komen\zijn.
Bij mij duurt het 2 tot 4 dagen voordat men op mijn mail reageert. Tel ik zaterdag en zondag niet mee als een werkdag. Zo snel vind ik niet dat men reageerd.
Toch heb ik wel begrip voor de situatie dat het langer duurt als normaal dat men reageert op een mail. Maar snel nee dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer verbinding. Het probleem bleek in de centrale te zitten. Sparql, internet en bellen werkt gelijk probleemloos. Sparql is op de HD zenders spatzuiver, een verbetering t.o.v. de KPN streams. Nu nog wat finetuning/updates rondom Sparql, en ze hebben een mooi product neergezet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:03
Tweak heeft weer een nieuwe aankondiging:
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
Van een grote groep klanten hebben wij nog steeds de migratie-orders vooralsnog onderbroken. 
Dat betekent dat deze migraties stil staan. Omdat wij er zeker van willen zijn dat voor deze klanten
 de migratie helemaal goed gaat, zullen wij alle klanten individueel bellen. Tijdens dit gesprek zullen
 wij u vragen wat voor type glasvezelmodem u heeft hangen en er vervolgens telefonisch achter 
komen of deze wel of niet vervangen hoeft te worden. Is dit wel het geval, dan zullen wij gelijk 
een afspraak met u inplannen om deze wissel uit te voeren.

Een ander optie is de klanten te vragen een foto kunnen sturen van het glasvezelmodem en wie dat niet kan wordt gebeld.

Bij Tweak zijn ze heel blij met de glasmodem administratie van KPN

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Ok, na meer dan 25 pogingen om bij de helpdesk door te komen en ook nog te mailen zonder antwoord vraag ik het hier maar. Wat moet ik doen om mijn telefoon aan te melden. Ik heb nog steeds geen lampjes branden op mijn router van telefonie. Heb al wel de SIP ingevuld. Wat moet ik nog meer doen?

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
AIKANE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:38:
Ok, na meer dan 25 pogingen om bij de helpdesk door te komen en ook nog te mailen zonder antwoord vraag ik het hier maar. Wat moet ik doen om mijn telefoon aan te melden. Ik heb nog steeds geen lampjes branden op mijn router van telefonie. Heb al wel de SIP ingevuld. Wat moet ik nog meer doen?
Heb je een brief gekregen met wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

JP1980 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:43:
[...]

Heb je een brief gekregen met wachtwoord?
Ja, dat was de SIP die ik had ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
AIKANE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:09:
[...]

Wat heb je ingevuld 3136xxxxxxx ? (36 is netnummer, xxxxxxx is abonneenummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Hans_18T schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:16:
[...]

Wat heb je ingevuld 3136xxxxxxx ? (36 is netnummer, xxxxxxx is abonneenummer)
Ja, dat heb ik ingevuld en het ww. En het SIP geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
AIKANE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:09:
[...]

Zelf kreeg ik deze instructies (screenshots) van Tweak voor de zyxel. Kon ik verder niks mee want ik had problemen met telefonie op mijn packetforce router maar wellicht helpt het jou.

http://tinypic.com/r/xzwo5/8
http://tinypic.com/r/2mmg751/8
http://tinypic.com/r/wb6nw0/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Dank je! Mijn SIP Service Domain stond iets anders ingevuld. Maar het heeft mij niet geholpen.
Ik heb al bijna 4 weken geen telefoon door gefuk bij Tweak en ze hebben mij nu een nieuwe router opgestuurd. Maar nog steeds geen telefonie bij mij. Wel een gepeperde mobiele rekening...

Tweak.... BEGIN ER NIET AAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Vind ik toch raar. Melde gisteren dat mijn telefoon het niet deed ondanks dat ik nog niet gemigreerd was en binnen no time kreeg ik toch deze instructie. En toen ik aangaf dat ze de verkeerde instructies had gestuurd was er ook binnen no time de juiste instructie.

Weet je zeker dat je router al omgewisseld moest worden? Dat mag volgens mij pas na het omzetten van de lijn. Zelf heb ik ook al een nieuwe router die nog niet werkt (stiekem al getest natuurlijk :P), dus de eerste stap was dat nu tijdelijk de telefoonlijn uit de modem moest maar op de ouder router. Toegegeven die instructies had ik niet gekregen van tweak maar ik snap de chaos daar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Dit is mijn tweede router. Eerst werkte 'alles', alleen mijn telefoon gaf soms wel geluid en dan weer niet en soms verbrak hij de verbinding naa 4:35. Zelfs na herhaaldelijk bellen, steeds weer na 4:35... erg raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
AIKANE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:51:
Dit is mijn tweede router. Eerst werkte 'alles', alleen mijn telefoon gaf soms wel geluid en dan weer niet en soms verbrak hij de verbinding naa 4:35. Zelfs na herhaaldelijk bellen, steeds weer na 4:35... erg raar allemaal.
Dus bij "SIP Account Number" en bij "Username" heb je hetzelfde ingevuld? (3136xxxxxxx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE

AIKANE

Grrrrr

Ja. Inmiddels na 2 uur(!!) pogingen gedaan te hebben om de SD te benaderen heb ik op dit moment iemand aan de lijn... word vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Heb even een mailtje gestuurd, met de vraag of het internet wel blijft werken nadat onze 4-poorts+telefoon genexis is vervangen (routerloze levering door tweak destijds)
De migratiedatum die we per brief kregen is namelijk woensdag....

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

yeahhhh eindelijk eens iemand van de helpdesk aan de lijn gehad die behulpzaam vriendelijk en begripvol is en niet star zie het kan toch wel
maakte mijn dag weer helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 23:12

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Mensen, vraagje, krijg geen tv maar ineens scherm met melding te gaan naar developer.abox42.com/m12 en dan moet connecten ofzo?

Krijgt de HD weer op geen enkele wijze te pakken, het is alleen maar erg druk...nu dus geen tv...iemand....HELP!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Stroom er af halen en opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
RonnieB82 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:47:
[...]

Doe je dat vanaf een synology dan ofzo?
Vanaf mijn Windows server trek ik mét SSL gewoon mijn volle bandbreedte, 100mbit... (SSL kost namelijk wat extra CPU power)

(al ben ik dan nog niet overgezet)
Van mijn Synology inderdaad... single core 1.6Ghz, dat trekt al dat encrypten niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ik heb een ds211+ en ik gebruik sabnzb hierop maar haal makkelijk 8MB hoor soms 10 dus schommelt tussen de 60 en 80 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 21:27
1 juli had ik opeens geen internetverbinding meer, waarbij ik de nieuwe router, evenals de Sparql box, heb aangesloten. Alle lampjes branden, volgens de router (inloggen) werkt de lijn, alleen heb ik geen tv en geen internet...

Na vele malen de HD gebeld te hebben, heb ik eindelijk iemand aan de lijn gehad. Men zag dat de lijn werkte, alleen was er iets raars met een WAN (??) adres. Router resetten en een toegestuurd config bestand in de router laden, mocht helaas niet baten. Het gekke is overigens dat de tv op de slaapkamer, welke nog is aangesloten middel de Motorla decoder (KPN) maar wel loopt via de Zyxel router, wel werkt! Er is een ticket aangemaakt en moet binnen max. 3 werkdagen wat horen, ben benieuwd..

Overigens begreep ik ook dat het opname pakket nog niet werkt. Helaas had Tweak geen idee wanneer dit gaat werken. Kosten vh pakket waren in ieder geval niet afgeschreven zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Weet iemand of Tweak (ben wel overgestapt op Sparql, maar contractvrij) je abonnement automatisch beëindigt (en daar bericht van krijgt) als je bv overstapt op Vodafone en Vodafone op datum x het signaal van Tweak overneemt? Of moet je sowieso een opzegbrief, per eerstvolgende datum, schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik had nog geen brief gehad met VOIP gegevens maar nadat ik dat had aangegeven gaan ze de brief alsnog sturen.

De gegevens van de Sparql box had ik ook nog niet ontvangen maar die heb ik nu via de e-mail gehad.
Hopelijk wordt m'n modem snel vervangen en kan alles eindelijk worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24
hannez80 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:29:
Weet iemand of Tweak (ben wel overgestapt op Sparql, maar contractvrij) je abonnement automatisch beëindigt (en daar bericht van krijgt) als je bv overstapt op Vodafone en Vodafone op datum x het signaal van Tweak overneemt? Of moet je sowieso een opzegbrief, per eerstvolgende datum, schrijven?
Als het goed is moet je gewoon een abbo bij je nieuwe provider aanvragen, -zonder- je abbo bij Tweak op te zeggen. Een migratie order door de nieuwe provider zal dan de opzegging zijn.

Tenminste, dit was bij mijn overstap van Lijbrandt naar Vodafone zo. Dit was wel binnen dezelfde operator (KPN). Weet niet hoe bv. die procedures zijn als je van operator wisselt dus het hangt er ook nog van af in welke plaats je nu op het nieuwe sparql zit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Toen ik overstapte van KPN naar Tweak moest ik zelf me abo opzeggen bij KPN! Ik ging er ook vanuit dat Tweak dit zou doen, maar zo werkt het dus niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 23:12

phemelrijk

Wat is dat dan ?

goldvinger schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:44:
Stroom er af halen en opnieuw opstarten?
txs...is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hannez80 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:29:
Waarom bel je Vodafone of Tweak niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Voor wie OpenWRT gebruikt, vooral in combinatie met een WNDR3700, heb ik mijn configuratie voor gebruik met SPARQL online gezet:

https://github.com/machuidel/openwrt-sparql

Omdat ik mijn STB nog moet activeren (heb mijn abonneenummer nog niet) heb ik het nog niet met IPTV kunnen testen. Indien blijkt dat het niet werkt zal ik de configuratie aanpassen. Als iemand anders nog verbeteringen heeft hoor ik het graag.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:36
OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:49:
[...]

Ook enig idee hoe je deze werkend krijg? Als ik het serienummer intik, kan de app geen sparqlbox vinden...
- Sparqlbox uitzetten (standby lampje rood)
- Stroomkabel eruit halen
- Netwerkkabel eruit halen
- Stroomkabel terug erin
- Na een tijdje wachten zie je 'Geen verbinding'
- Op homeknop drukken op AB (rechtsboven)
- Netwerkkabel terug erin
- 'Mobile Viewer' selecteren
- App openen op je Android toestel en Device Serial invullen
- 'Submit' en het zou moeten werken.

- Vervolgens kun je door het menu af te sluiten 'Opnieuw proberen' selecteren waardoor de box weer als vanouds werkt.

Zie ook: Gifkikkertje in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door kwansie op 04-07-2014 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
machuidel schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:41:
Voor wie OpenWRT gebruikt, vooral in combinatie met een WNDR3700, heb ik mijn configuratie voor gebruik met SPARQL online gezet:

https://github.com/machuidel/openwrt-sparql

Omdat ik mijn STB nog moet activeren (heb mijn abonneenummer nog niet) heb ik het nog niet met IPTV kunnen testen. Indien blijkt dat het niet werkt zal ik de configuratie aanpassen. Als iemand anders nog verbeteringen heeft hoor ik het graag.
Ok, hier ben ik wel heeeel blij mee! Fijn dat je de moeite hiervoor hebt genomen d:)b

Ik heb zitten klooien met Merlin maar tot dusver niet voor elkaar gekregen. Van het weekend AdvancedTomato op mijn RT-N66U zetten en dan proberen je instellingen te vertalen. Hopelijk wil het dan wel. Ik ben benieuwd of je tv aan de praat krijgt hiermee. Wat doe je eigenlijk met telefonie? Zyxel in bridge mode achter je router zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 13:14
Ik heb sinds een jaar mijn eigen apparatuur draaiend na een hoop hulp van mensen in dit en het KPN forum.
Tweak Groen 100/100 Beverwijk)
Ik gebruik een TP-Link managed switch en een Mikrotik router (ala netwerkje.com).
De switch vangt als eerste het tv signaal en verdeeld dit in huis en stuurt Internet en telofonie naar mijn Mikrotik router.

Zijn er mensen die dezelfde apparatuur gebruiken en nu werkend hebben op het nieuwe platform?

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 04-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Tweak tijdens (voor) het migratieproces? Het is voor beide partijen "beter" als ze dan de migratie niet hoeven door te voeren. Want ik anders doen ze het voor 2 tot 4 weken als ik nu op zeg, dat lijkt mij voor Tweak ook duur.

Ik ben totaal mijn vertrouwen kwijt, er wordt niks gecommuniceerd en ik vrees dat ik speciaal voor de monteur een dag werk moet missen (dus ik mis inkomsten).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fonta schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:52:
Toen ik overstapte van KPN naar Tweak moest ik zelf me abo opzeggen bij KPN! Ik ging er ook vanuit dat Tweak dit zou doen, maar zo werkt het dus niet altijd.
Vreemd, want juist Tweak had als eerste van alle providers, toen KPN (in de rol als operator) migraties ging ondersteunen, een opmerking op het formulier staan dat als je al een glas provider hebt, je die noet níet moest opzeggen voordat Tweak de aanvraag in behandeling zou nemen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Alphalorne schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 06:46:
[...]

Ok, hier ben ik wel heeeel blij mee! Fijn dat je de moeite hiervoor hebt genomen d:)b

Ik heb zitten klooien met Merlin maar tot dusver niet voor elkaar gekregen. Van het weekend AdvancedTomato op mijn RT-N66U zetten en dan proberen je instellingen te vertalen. Hopelijk wil het dan wel. Ik ben benieuwd of je tv aan de praat krijgt hiermee. Wat doe je eigenlijk met telefonie? Zyxel in bridge mode achter je router zetten?
Ik heb deze: pricewatch: Cisco SPA112 ATA
Deze gebruik ik met mijn eigen Asterisk PBX die ergens op een VPS staat. In plaats van een eigen PBX zou je hierop ook direct de PBX van Tweak kunnen instellen. Zet de instellingen 1 van deze dagen wel online. Heb het alleen nog niet kunnen testen met het alarmnummer 112 (weet niet hoe ik dat nummer moet testen zonder in de problemen te komen).

Waarschijnkijk is het ook mogelijk om de ZyXEL als de ATA te laten functioneren bij gebruik met een eigen router door de WAN poort van deze in het eigen netwerk te hangen op een VLAN 34 tagged LAN poort.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
eymey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:57:
[...]

Vreemd, want juist Tweak had als eerste van alle providers, toen KPN (in de rol als operator) migraties ging ondersteunen, een opmerking op het formulier staan dat als je al een glas provider hebt, je die noet níet moest opzeggen voordat Tweak de aanvraag in behandeling zou nemen.
Dat klopt ook inderdaad, maar vervolgens zeggen ze niet het abonnement voor je op bij je oude provider.
Het is in ieder geval iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
machuidel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:51:
[...]

Ik heb deze: pricewatch: Cisco SPA112 ATA
Deze gebruik ik met mijn eigen Asterisk PBX die ergens op een VPS staat. In plaats van een eigen PBX zou je hierop ook direct de PBX van Tweak kunnen instellen. Zet de instellingen 1 van deze dagen wel online. Heb het alleen nog niet kunnen testen met het alarmnummer 112 (weet niet hoe ik dat nummer moet testen zonder in de problemen te komen).

Waarschijnkijk is het ook mogelijk om de ZyXEL als de ATA te laten functioneren bij gebruik met een eigen router door de WAN poort van deze in het eigen netwerk te hangen op een VLAN 34 tagged LAN poort.
Thnx voor de info! Mijn voorkeur gaat (vooralsnog) uit naar de Zyxel in het LAN zoals je omschrijft. Als ik van het weekend internet & IPTV aan de praat heb met mijn N66U ga ik daar ook deze stappen voor volgen.

Zal ik de resultaten posten en als het lukt ook iets van een stappenplan met AdvancedTomato, voor de expert wannabe's zoals ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
NovapaX schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:36:
Heb even een mailtje gestuurd, met de vraag of het internet wel blijft werken nadat onze 4-poorts+telefoon genexis is vervangen (routerloze levering door tweak destijds)
De migratiedatum die we per brief kregen is namelijk woensdag....
Reactie Tweak SD:
Bedankt voor uw bericht.
Er komt inderdaad een ander NT in uw meterkast.
Vanuit die NT gaat er een ethernetkabel naar uw modemrouter die alle verbindingen reguleert (TV en telefonie).

We gaan er gewoon vanuit dat het werkend is nadat uw verbinding is opgeleverd.
Daar ga ik voor het gemak ook maar van uit dan. Want ik heb nu helemaal geen modem/router die TV reguleert.
Die monteur mag in ieder geval de deur niet uit totdat ik weer internet (en bij voorkeur ook televisie) heb :D

[ Voor 6% gewijzigd door NovapaX op 04-07-2014 14:22 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zo ook weer een stapje verder:
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product completed
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed[

Ben benieuwd hoe nu verder

Tweak Blauw Almere-Buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzstep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:06
Ervaring
Deze week glasvezel van tweak opgeleverd gekregen. Kort door de bocht zijn de technologie en de diensten die tweak levert van hoge kwaliteit: voor alsnog stabiele verbinding, correct werkende IPTV en telefonie. De service / support laat her en der nog wel wat te wensen over. Zo moest ik zelf achter de levering van de modem, router en Sparql apparatuur aan en verliep het afsluiten van het contract ook niet vlekkenloos.

Alles-in-1 pakket was volgens oude prijzen aangeschaft maar er werd een prijsopgave met de nieuwe prijzen opgestuurd, helaas had ik dit te laat door. Daarintegen ben ik wel goed geholpen met een router die een uur na het vertrekken van de monteur vastsloeg in een "boot-loop" en heb een dag later een nieuwe ontvangen.

Router
Over de Zyxel router ben ik zeer tevreden. De interface spreekt voor zich en is voor zowel digibeten als IT pro's goed in te stellen (mits je niet bang bent voor engelse / vreemde termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:43
Iemand al iets gehoord over de (deze-keer-echt-waar-vroeg-in-juli-komt-hij) app?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
heb vandaag het pakket ontvangen. Alles netjes aangesloten, maar krijg telkens de melding dat de wan connectie niet goed is en dus ook geen internet. Nu weer even de oude kpn modem aangesloten en alles werkt wel. Wat kan hier het probleem zijn? (heb ook al gebeld, maar krijg elke keer te horen dat de wachtrij te lang is en dan word netjes de verbinding verbroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkuipers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 08:53
Rbonzet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:24:
heb vandaag het pakket ontvangen. Alles netjes aangesloten, maar krijg telkens de melding dat de wan connectie niet goed is en dus ook geen internet. Nu weer even de oude kpn modem aangesloten en alles werkt wel. Wat kan hier het probleem zijn? (heb ook al gebeld, maar krijg elke keer te horen dat de wachtrij te lang is en dan word netjes de verbinding verbroken)
Tja, waar in de begeleidende brief stond dat je hem moest aansluiten :?
Ik zit in dezelfde situatie: Heb het pakket al een paar weken in huis, een brief dat ik afgelopen dinsdag zou worden omgezet en tot op heden niets gebeurd.
Ik wacht af tot mijn internet weg is en dan sluit ik de nieuwe router aan!
Sterkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Inderdaad, zodra de kpn verbinding niet meer werkt dan de spullen van Tweak aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:26
Ik word er werkelijk niet goed van. Weer meerdere malen tijdens voetbal vastlopend beeld. Ik ga maar eens financiële compensatie vragen. Een korting op het tv deel lijkt me niet meer dan redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij is het beeld vrij stabiel. Ik heb tijdens de wedstrijd 1 hikje gehad
Vergeleken met vorige week is het al een stuk beter.

Animal planet werk nu trouwens ook
Xlite helaas alleen nog maar een zwart beeldzonder ggeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb net even de truc toegepast om écht HD beeld te krijgen op de Sparql box.

Je hebt de volgende extra keuzes:
1080P/60
1080i/60
1080P/50
1080i/50

Van bovengenoemde settings is de onderste de enige die een beter beeld oplevert. Het lijkt er op dat de box 1080P simpelweg niet aankan, want het beeld loopt verre van vloeiend. Ook werd de Sparql box wel flink warm.
Dit stelt mij wel teleur... Of is dit softwarematig op te lossen?
Het beeld ziet er in 1080i/50 wel wat beter uit, dus het is de moeite waard!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 20:28
net iemand aan de lijn van Glasvezel/ glashartmedia die wist mij te vertellen dat telfort over 2 maand ook stopt met DVB-C dus....

Sprookje of waarheid ?

Enschede/blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een maat van me heeft hetzelfde gehoord. Maar geen directe bevestiging nog van Telfort dus.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 07:58
Vandaag zou mijn aansluiting worden opgeleverd, maar er is niks gebeurd. Om 17 uur met Tweak gebeld - daar werd me verteld dat het tot 19 uur zou kunnen duren. Dus na 19 uur nog een keer gebeld - nu is een monteur voor maandag aangekondigd. Ik heb het vermoeden dat het met een kabelkruising te maken heeft, die op mijn aansluiting zit, want dat heeft al in 2011 (toen ik bij XS4ALL zat) voor problemen gezorgd bij de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
rob2011 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:26:
net iemand aan de lijn van Glasvezel/ glashartmedia die wist mij te vertellen dat telfort over 2 maand ook stopt met DVB-C dus....

Sprookje of waarheid ?

Enschede/blauw
Als dat zo is, dan gaan ze een hoop boze klanten krijgen die meteen terug zullen gaan naar "de kabel".

Ook zijn er dan nog partijen als Fiber, die ook ineens niet meer aan hún klanten kunnen leveren wat ze hebben gezegd te kunnen leveren.

Maar goed, het kán natuurlijk altijd. Het is ten slotte KPN. Maar slim is het niet denk ik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Firesphere schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:36:
Een maat van me heeft hetzelfde gehoord. Maar geen directe bevestiging nog van Telfort dus.
Wat blijft er dan nog over voor DVB-C? Kabel heeft DRM-crap, waarvoor ik dus extra hardware zou moeten kopen waar ik *helemaal niks* aan heb.
Nyarlathotep schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:06:
Ik heb net even de truc toegepast om écht HD beeld te krijgen op de Sparql box.

Dit stelt mij wel teleur... Of is dit softwarematig op te lossen?
Het beeld ziet er in 1080i/50 wel wat beter uit, dus het is de moeite waard!
Je bedoelt dat die media box niet eens zelf de output instelt zodat deze zoveel mogelijk overeenkomt met de input? Wauw. Zelfs met XBMC springt mijn tv gewoon op 24fps bij het kijken van een film, en op 50fps bij het kijken van uitzending gemist (bronmateriaal 25fps, maar dat doet tv niet, dan dus 50fps wat geen kwaliteitsverlies heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN lijkt gewoon bezig om van glasvezel een soort alternatief vdsl te maken. Zie de fameuze KPN streams, zie de plannen mbt upload, zie nu de geruchten over DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, die plannen m.b.t. upload interpreteer ik toch iets anders:

Ze hebben eerder aangekondigd dat ze de huidige DSL-abonnementen, dus met bijbehorende upload, voortaan over glas gaan aanbieden indien beschikbaar. Dat daar dan niet de symmetrische upload bij hoort kan ik prima begrijpen (je houdt gewoon hetzelfde). Ook nu al betaal je meer om glas te krijgen (met bijbehorendfe upload). In de nieuwe situatie is er in mijn ogen dus geen verschil.

Bovendien lijkt men dit niet voor Telfort door te voeren. Dus het evt. wel of niet stoppen van dvb-c lijkt mij ook niet direct hieraan te koppelen.

Maar goed, we zullen het zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe schakel je die Sparql box eigenlijk uit??
Als ik de button van de afstandsbediening gebruik, gaat het beeld op zwart, maar blijft het knopje groen vrande op de box. Vervolgens reageert de box op geen enkele toets meer. Ik moet 'm dan echt uit drukken op de box zelf, en dan wordt ie ook rood.
Daarna kan ik 'm wel weer inschakelen via de afstandsbediening.

Iemand anders last van deze bug?? Hij staat nu weer 'uit' maar op groen, en de box blijft warm aanvoelen. Lekker stroom vreten zo... Maar ik wil toch echt niet elke keer naar dat ding toe lopen om 'm uit te zetten :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Is bekend (zie ook eerder in deze thread)... een van de vele bugs met die Sparql box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Je moet ook wachten met ingebruik nemen van je nieuwe apparatuur tot het signaal op je oude is weggevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Maar goed daarna heb je nog niets, ben nu sinds 16 juni om, en het is niet best.

Haal bij lange na mijn upload niet, sparql box loopt om de haverklap vast, 's avonds blokkering beeld en nu zit ik weer te kijken naar een melding die zegt dat ik geen verbinding heb met het netwerk en heb dus de laatste 10 minuten eerste helft van Brazilië colombia gemist. Ben blij dat ik hier geen jaar aanvast zit, mijn geduld begint aardig op te raken. Gezien de operatie heb ik best respect voor wat kinderziektes, en ik weet dat tweak hard werkt. Maar op een schaal van 1 tot 10 zit het op dit moment kwalitatief op een maximaal een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Vreemd dat er verschillen zijn over de kwaliteit van de tv per gebruiker..
Het gaat van hèèl slecht tot redelijk/goed.
Bij bij sinds deze week redelijk tot goed maar nog niet optimaal

Hoe heb jij de tv ontvanger aangesloten?
Rechtstreeks op de zyxel of via een verbindingssetje?

[ Voor 3% gewijzigd door goldvinger op 04-07-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Rechtstreeks bekabeld, en wederom is mijn scherm zwart. Dit keer gelukkig net na afloop van de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Alphalorne schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:16:
[...]

Thnx voor de info! Mijn voorkeur gaat (vooralsnog) uit naar de Zyxel in het LAN zoals je omschrijft. Als ik van het weekend internet & IPTV aan de praat heb met mijn N66U ga ik daar ook deze stappen voor volgen.

Zal ik de resultaten posten en als het lukt ook iets van een stappenplan met AdvancedTomato, voor de expert wannabe's zoals ik. ;)
Had mijn abonneenummer gekregen en kwam erachter dat de STB geen beeld binnen kreeg. Heb het inmiddels opgelost en de configuratie op Github hierop aangepast.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
machuidel schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:49:
[...]

Had mijn abonneenummer gekregen en kwam erachter dat de STB geen beeld binnen kreeg. Heb het inmiddels opgelost en de configuratie op Github hierop aangepast.
Awesome! Ik voorzie dat we met een paar weken een aantal howto's aanleveren bij tweak om te posten op de site. Kunnen ze focussen op de producten en stabiliteit.

Ik ga vanavond c.q. morgen aan de slag; Even plannen om de downtime voor de familie te minimaliseren, anders krijg ik echte problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Oeps, op eens valt alles uit hier.
Rode lampje van internet verbinding brand rood.
Hierdoor geen tv, internet en telefoon.
Opeens start de zyxel uit zijn eigen weer op.
Even later alles weer in de lucht.

Schrik zat er wel even in.
Moet er niet aan denken dat wij vanavond de wedstrijd thuis met vrienden niet zouden kunnen bekijken.
Gelukkig werkt alles weer.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?
Zou er een update vanuit tweak gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 10:41
Ik heb twee issues met de Sparql box. Tijdens het kijken blijft het beeld na een half uur tot uur in eens hangen, begint eerst te haperen en dan helemaal bevroren. Box reageert nergens meer op, dus stekker eruit, er weer in en 2 minuten wachten tot beeld weer terug is, heerlijk tijdens een voetbal wedstrijd :S
Daarnaast schakelt de box na standby pas aan als ik 2 of 3 keer op de power button heb bedrukt. Leuk als je met een Logitech Harmony werkt, elke keer de help functie gebruiken om de box weer aan te krijgen..

Ik blijf het belachelijk vinden dat Tweak zo'n beta product in de markt zet, ik hoop dat ze klanten financieel tegemoet gaan komen, want dit kan je nog geen tv dienst noemen! Als dit niet snel verbeterd ben ik binnen een maand alsnog weg bij Tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Blijf het apart vinden, bij mijn schoonmoeder draait het nu al een aantal dagen (in Almere) zonder problemen. Gewoon een recht toe recht aan implementatie (1Gbit genesis, Zyxel en 2 STB's) Geen extra switches oid.

Zoals bekend werkt alleen opnemen en live pauzeren niet super, maar verder geen problemen. (zelfs telefoon doet het gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ook dat er wat verandert was, ik kijk al een paar avonden storingvrij..
Vast lopers heb ik nooit gehad, (ik heb de box nu een week draaien.)

Downloaden op de pc gaat nu ook als een trein, de verbindingen stonden nog op 4 8)7
Maar even 40 van gemaakt, hij haalt nu rond de 11mb, en is stabiel
Almere-Haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Vorkie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:09:
Blijf het apart vinden, bij mijn schoonmoeder draait het nu al een aantal dagen (in Almere) zonder problemen. Gewoon een recht toe recht aan implementatie (1Gbit genesis, Zyxel en 2 STB's) Geen extra switches oid.
Zijn de problemen misschien alleen in KPN-gebied en niet op de plekken waar Sparql zelf de streams levert ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Toch nog een paar kleine probleempjes, ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die dit herkennen.

Bij een aantal zenders heb ik geen geluid over HDMI, maar wel over de digitale uitgang, dus hier moet mijn versterker voor aanstaan. Dit zijn bij mij de zenders Discovery HD en BBC1 HD en BBC2 HD. Met de laatste twee zenders heeft mijn Sparl box sowieso moeite.
Zodra ik er heen zap hangt de Sparql box even en het beeld en geluid blijven schokkerig. Box reageert ook erg slecht, maar soms zapt hij zelf weer terug naar het vorige kanaal.

Tevens krijg ik bij BBC1 en BB2 2 nog geen Dolby Digitaal signaal door.
Ik heb contact met de Tweak SD gehad, ze zouden nog niet eerder van de problemen met het geluid gehoord hebben maar zouden het gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:10:
[...]

Zijn de problemen misschien alleen in KPN-gebied en niet op de plekken waar Sparql zelf de streams levert ?
Nee hier in Almere heb ik ook zo nu en dan een bevriezing, een enkele keer reboot de Sparql dan vanzelf, maar in 95% van de gevallen loopt het beeld na een aantal seconden gewoon door. Het is al een hele verbetering tov de week van 16 juni.
Wel heb ik er een switch tussen hangen, met IGMP enabled, In de KPN tijd was dat nooit een probleem, ik verwacht dan ook dat het niet door de switch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
Bij mij is de gehele verbinding weg sinds gisteren 21.04 uur, na een week plezierig gebruik (soms blokjes e.d., maar ja).

Router geeft aan dat er geen verbinding is met internet. Maar alle lampjes op de Genexis zijn groen. Heb mail gestuurd naar helpdesk, ben benieuwd.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:08:
Bij mij is de gehele verbinding weg sinds gisteren 21.04 uur, na een week plezierig gebruik (soms blokjes e.d., maar ja).

Router geeft aan dat er geen verbinding is met internet. Maar alle lampjes op de Genexis zijn groen. Heb mail gestuurd naar helpdesk, ben benieuwd.

Wouter
Je schrijft alle lampjes, als je de 1 poorts Genexis versie hebt dan zitten er slechts 3 ledjes op, de bovenste is power de tweede is een WAN LED (optische verbinding richting tweak) en de derde is naar je Zyxel.
Als alle LEDjes branden/knipperen, neem ik aan dat je al een reset van je Zyxel hebt geprobeerd (power on/off)?
Ik zou trouwens geen factory reset doen zonder backup van je configuratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik krijg de Sparwl box nu niet eens uit zonder de stekker eruit te halen. Als ik op die knop druk flitst ie heel even rood, maar blijft staan op groen. Hij voelt een beetje warm aan, dus ik vind het zonde om dat ding stroom te laten vreten als ik 'm niet gebruik.

Gisteren tijdens de voetbalwedstrijd een paar keer de blokvorming gehad. Tot de laatste 5 minuten, toen liep het ding gewoon vast...
Stekker eruit, 10 seconden wachten en weer terug loste het probleem op.

Dit ding is wel érg buggy... En dat ie over zijn nek gaat op een 1080P instelling mag toch gewoon niet gebeuren...
Maar ik begrijp wel waarom alles behalve 720P is dichtgezet in het OSD, het apparaat is gewoon verre van stabiel!
Edit: Ik zit in regio Almere.

Nog een korte vraag, lichtelijk off-topic: Wanneer ik muziek stream van een site, en tegelijkertijd browse naar websites is er soms een hapering in de muziekstream. Is dit op te lossen met een bepaalde QoS setting, en zo ja welke?
Ik had dit euvel ook met UPC, en mijn vorige Tweak abbo, en het is wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:12:
Toch nog een paar kleine probleempjes, ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die dit herkennen.

Bij een aantal zenders heb ik geen geluid over HDMI, maar wel over de digitale uitgang, dus hier moet mijn versterker voor aanstaan. Dit zijn bij mij de zenders Discovery HD en BBC1 HD en BBC2 HD. Met de laatste twee zenders heeft mijn Sparl box sowieso moeite.
Zodra ik er heen zap hangt de Sparql box even en het beeld en geluid blijven schokkerig. Box reageert ook erg slecht, maar soms zapt hij zelf weer terug naar het vorige kanaal.

Tevens krijg ik bij BBC1 en BB2 2 nog geen Dolby Digitaal signaal door.
Ik heb contact met de Tweak SD gehad, ze zouden nog niet eerder van de problemen met het geluid gehoord hebben maar zouden het gaan testen.
Apart, als het bij mij zo blijft vind ik het al een hele verbetering t.o.v. van de kpn box.
Hij start veel sneller op, zappen gaat lekker vlot, beeldkwaliteit is beter en het stroomverbruik is een stuk lager, wel vind ik dat hij aardig warm wordt, dus waarom bij de een wel goed en de ander niet? Er zijn tot nu toe 2 firmware versies als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hans_18T schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:23:
[...]

Je schrijft alle lampjes, als je de 1 poorts Genexis versie hebt dan zitten er slechts 3 ledjes op, de bovenste is power de tweede is een WAN LED (optische verbinding richting tweak) en de derde is naar je Zyxel.
Als alle LEDjes branden/knipperen, neem ik aan dat je al een reset van je Zyxel hebt geprobeerd (power on/off)?
Ik zou trouwens geen factory reset doen zonder backup van je configuratie!
Inderdaad 3 lampjes. Ben een gelukkige die inmiddels contact heeft gevonden met de helpdesk en zij zijn het aan het uitzoeken. Volgens metingen lijkt alles goed... Zij bellen mij terug, is beloofd.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben jaloers op de mensen die inmiddels nagenoeg storingsvrij kijken. Hier (Almere) nog geregeld blokjes en vastlopers (kabel rechtstreeks van Zyxel naar box). Even snel de stroom er af betekent 2 min geen beeld, want box start tergend langzaam op. 16-6 overgegaan en inmiddels met 2de zyxel bezig.
Pagina: 1 ... 59 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.