Hans Bedankt! 
Idd is IGMP wel nodig, ja.Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Afhankelijk van je switch (Zonder IGMP snooping):
LAN1: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN2: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN3: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN4: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
Deels waar, als je VLAN4 vóór de Zyxel afsplitst betrek je een IP adres voor je STB's van Tweak, Immers de Zyxel is ingesteld om DHCP adressen (tbv IPTV) uit te geven op basis van je eigen subnet.AirtjE schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
[...]
Een andere oplossing zou kunnen zijn het signaal wat je binnenkrijgt vanaf de Genexis, eerst met je slimme switch te splitsen. VLAN4 direct doorzetten naar je STB's (en geen ander apparatuur eraan). En VLAN34 via de ZyXEL laten lopen of eventueel je eigen router en dan pas je netwerk in. Dit laatste heb ik en dat werkt prima.
Telefonie loopt voor zover ik weet ook over VLAN34, indien je de Zyxel vervangt voor je eigen apparatuur dan moet je de telefonie eveneens "zelf afhandelen" (lees je eigen / alternatieve router).
Een voordeel is er wel, indien je niet de Zyxel gebruikt, Tweak met de huidige set-up niet je upload kan limiteren, e.g. met een gigabit verbinding heb je altijd een upload van 1 GB ongeacht je geabonneerde download.
De vraag is natuurlijk hoelang Tweak dit toelaat
Lekker dan. Nog niets gezien van sparql, behalve een uitstelling van levering, maar al wel de nieuwe maandprijs factureren. Dat lukt ze dan wel op tijd
Is het jullie ook opgevallen dat de Sparql box niet op de remote reageert wanneer er sprake is van blokstoring en/of semi-vastlopers? Ik begin haast te denken dat de blokvorming door de Sparql box zelf veroorzaakt wordt...
De modem moet nog worden vervangen maar er is wel al sparql in rekening brengen. Kan ik nu al Sparqle aansluiten als de modem nog moet worden vervangen?
Met de workaround van een paar pagina's geleden de instelling veranderd in 1080p, geweldig beeld alleen dan werkt HBO VOD niet meer. Iemand dezelfde ervaring?
Dit kan ook komen door een fenomeen wat je ook op PC's nog wel eens ziet:OriginalDon schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:29:
Is het jullie ook opgevallen dat de Sparql box niet op de remote reageert wanneer er sprake is van blokstoring en/of semi-vastlopers? Ik begin haast te denken dat de blokvorming door de Sparql box zelf veroorzaakt wordt...
Als een (netwerk-)driver niet helemaal optimaal geschreven is, dan kan het wachten op I/O (dus ook het binnen komen van netwerk data) 'blocking' zijn voor het multitasken van de CPU.
Áls de blokvorming wordt veroorzaakt door iets in het netwerk van Tweak of bv. de Zyxel, dan kan dat dus nog steeds in hetzelfde gedrag, een trage Sparql box, resulteren.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat laatste lijkt me toch wel erg sterk. Als wat je zegt klopt, dan zou Tweak dus de limitering van de snelheden geheel en al af laten hangen van de apparatuur bij de consument thuis. Zeker met een groot aantal Tweakers in de klantenbase lijkt me dit onwaarschijnlijk.Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:02:
[...]
Deels waar, als je VLAN4 vóór de Zyxel afsplitst betrek je een IP adres voor je STB's van Tweak, Immers de Zyxel is ingesteld om DHCP adressen (tbv IPTV) uit te geven op basis van je eigen subnet.
Telefonie loopt voor zover ik weet ook over VLAN34, indien je de Zyxel vervangt voor je eigen apparatuur dan moet je de telefonie eveneens "zelf afhandelen" (lees je eigen / alternatieve router).
Een voordeel is er wel, indien je niet de Zyxel gebruikt, Tweak met de huidige set-up niet je upload kan limiteren, e.g. met een gigabit verbinding heb je altijd een upload van 1 GB ongeacht je geabonneerde download.
De vraag is natuurlijk hoelang Tweak dit toelaat
Misschien dat dit tijdelijk zo is omdat ze bv. misschien profielen op hun lijnkaarten nog niet goed kunnen provisionen, maar het lijkt me sterk dat dit een 'definitieve' situatie zou zijn
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Welnu de grap is het is zo, in het begin had ik bijna 1 Gbit upload, daarna slechts een upload van 76 Kbit/s. Het verschil (back-up file) is dat er een limitering is gezet op mijn WAN verkeer. Je kan dit tijdelijk aanpassen en ja de Upload is "hoger" na een paar minuten is de setting weer terug op de gecontracteerde waarde.eymey schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Dat laatste lijkt me toch wel erg sterk. Als wat je zegt klopt, dan zou Tweak dus de limitering van de snelheden geheel en al af laten hangen van de apparatuur bij de consument thuis. Zeker met een groot aantal Tweakers in de klantenbase lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Misschien dat dit tijdelijk zo is omdat ze bv. misschien profielen op hun lijnkaarten nog niet goed kunnen provisionen, maar het lijkt me sterk dat dit een 'definitieve' situatie zou zijn
Ik ga er persoonlijk ook niet vanuit dat dit een blijvertje is, zeker niet daar het op nu tweakers.net zichtbaar is.
Voor de know how, een paar pagina's geleden jullie hulp ingeroepen en het weekend genoeg uren met de stb's en zyxel bezig geweest.
na het vermoeden dat een utp kabel tussen een switch en stb niet goed was deze geprobeerd te vervangen wat resulteerde in geen verbinding voor de stb en een vastgelopen zyxel. Na een reset bleek er geen verbinding meer te zijn en had ik kennelijk de zyxel naar een factory default gereset
SD gebeld op zaterdag, geen gehoor. F!@##$
Op zondag, ahhh toch aanwezig en binnen 5 min de default tweak config ontvangen, ingeladen en de zyxel heeft weer verbinding helaas alleen aan de wan kant. Uiteindelijk Via SD maar een afspraak gepland omdat het vermoeden had dat de zyxel het te veel was geworden. Maandag ochtend gebeld door de SD en vervolgens kwam er een uur later een monteur bij mn ouders langs die het zooitje heeft vervangen en nu werkt aanzienlijk beter.
Op het niet te bereiken na van zaterdag en een weekendje geen tv voor mn ouders toch goede service.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar de standaard config voor de zyxel juni2014 stuur me een pb.
Groet Delano
na het vermoeden dat een utp kabel tussen een switch en stb niet goed was deze geprobeerd te vervangen wat resulteerde in geen verbinding voor de stb en een vastgelopen zyxel. Na een reset bleek er geen verbinding meer te zijn en had ik kennelijk de zyxel naar een factory default gereset
Op zondag, ahhh toch aanwezig en binnen 5 min de default tweak config ontvangen, ingeladen en de zyxel heeft weer verbinding helaas alleen aan de wan kant. Uiteindelijk Via SD maar een afspraak gepland omdat het vermoeden had dat de zyxel het te veel was geworden. Maandag ochtend gebeld door de SD en vervolgens kwam er een uur later een monteur bij mn ouders langs die het zooitje heeft vervangen en nu werkt aanzienlijk beter.
Op het niet te bereiken na van zaterdag en een weekendje geen tv voor mn ouders toch goede service.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar de standaard config voor de zyxel juni2014 stuur me een pb.
Groet Delano
Geinspireerd door (hardware) techniek, geboren om te bouwen.
Ik heb eenzelfde exemplaar en heb hier op het forum begrepen dat deze zeker wel vervangen moet worden..Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:52:
ik heb ze eindelijk te pakken gehad ,wanneer we overgaan weten ze nog niet ,maar mij werd verteld dat mijn modem niet vervangen hoeft te worden,
ik heb deze :
[afbeelding]
[...]
Verwijderd
Dat zei ik dus ook tegen hem ,dat ik hier gelezen had dat deze wel vervangen moet worden,maar dat was per plaats verschillend zei hij,ik weet het ook niet meer,ik zei toen wel als de modem dan niet vervangen hoeft te worden kunnen we toch gewoon overgezet worden
we moeten dus maar gewoon afwachtte wanneer de oude verbinding weg valt en dan de nieuwe spullen aansluiten ,want mailen en ons op de hoogte houden is een beetje moeilijk geloof ik

bvsteyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 06:56:
[...]
Ik heb eenzelfde exemplaar en heb hier op het forum begrepen dat deze zeker wel vervangen moet worden..
Hier precies hetzelfde, zelfde modem en die hoeft ook niet vervangen te worden. Maar ben nog steeds niet over.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 07:06:
Dat zei ik dus ook tegen hem ,dat ik hier gelezen had dat deze wel vervangen moet worden,maar dat was per plaats verschillend zei hij,ik weet het ook niet meer,ik zei toen wel als de modem dan niet vervangen hoeft te worden kunnen we toch gewoon overgezet wordenwe moeten dus maar gewoon afwachtte wanneer de oude verbinding weg valt en dan de nieuwe spullen aansluiten ,want mailen en ons op de hoogte houden is een beetje moeilijk geloof ik
[...]
Maar krijg wel de nieuwe verhoogde factuur. Dat dan weer wel.
Verwijderd
Het is nu 1 juli. Gelukkig heb ik nog steeds internet deze morgen. Televisie niet geprobeerd omdat ik heb aangegeven per vandaag naar Internet en Bellen te willen overstappen. Vanavond de televisie van Ziggo aansluiten. Ik heb nog geen factuur gezien voor juli. Dus ik ben benieuwd wat daar op zal staan.
Typisch, ik ben ook niet over maar ik krijg de oude (hogere) factuur.Arjantje72 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 07:24:
[...]
Hier precies hetzelfde, zelfde modem en die hoeft ook niet vervangen te worden. Maar ben nog steeds niet over.
Maar krijg wel de nieuwe verhoogde factuur. Dat dan weer wel.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ondanks dat zaken nog steeds niet op orde zijn vindt Tweak het blijkbaar niet nodig om ons voetvolk genaamd consumenten, op de hoogte te houden. Zou prettig zijn als er regelmatig updates verschijnen op hun site waar zij zoal mee bezig zijn. Blijkbaar is er vanaf de 27e niets meer gebeurd.
Het is 1 juli, ik heb geen internet meer. Ik zit op KPN Groen. Mijn NTU is een week geleden vervangen, maar verder geen andere apparatuur ontvangen. Zijn er anderen die ook offline zijn per vandaag ?
Plaats is Almere.
Update: net contact gehad met SD. Er komt straks een monteur met een Zyxel router.
Plaats is Almere.
Update: net contact gehad met SD. Er komt straks een monteur met een Zyxel router.
[ Voor 20% gewijzigd door jccjk op 01-07-2014 10:47 ]
Mijn internet werkte vanmorgen nog. Heb apparatuur al wel ontvangen, NTU is nog niet vervangen.
net even voor je gekeken maar ik kan me server thuis nog bereiken. Ik heb wel de nieuwe apperatuur ontvangen maar tevens ook de mail dat ik uitgesteld zou worden.jccjk schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:03:
Het is 1 juli, ik heb geen internet meer. Ik zit op KPN Groen. Mijn NTU is een week geleden vervangen, maar verder geen andere apparatuur ontvangen. Zijn er anderen die ook offline zijn per vandaag ?
Woon in nijkerk. Maar het is nog vroeg dus kan hier alsnog alle kanten opgaan vandaag. Ik ben benieuwd.
Ik zit ook bij Tweak Groen (Beverwijk) en mijn overzetten is ook uitgesteld.jccjk schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:03:
Plaats is Almere.
Alle apparatuur is binnen maar tot nu nog steeds internet thuis....
[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 01-07-2014 11:07 ]
Verwijderd
We worden vandaag nog niet afgesloten ,dat gebeurt pas als de nieuwe begint zeg maar ,dat heeft tweak mij gisteren verteld ,ook in nijkerk hier
robertobadjo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:05:
[...]
net even voor je gekeken maar ik kan me server thuis nog bereiken. Ik heb wel de nieuwe apperatuur ontvangen maar tevens ook de mail dat ik uitgesteld zou worden.
Woon in nijkerk. Maar het is nog vroeg dus kan hier alsnog alle kanten opgaan vandaag. Ik ben benieuwd.
Die "limitering" die je in de Zyxel ziet is, maar dat is een vermoeden van mij, denk ik niet meer dan een waarde die ervoor zorgt dat de Zyxel niet meer bitten door de WAN probeert te duwen dan de verbinding specificeert. Zodat hij zelf controle houdt over de interactiviteit van de verbinding (traffic shaping / prioritizing).Hans_18T schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:00:
[...]
Welnu de grap is het is zo, in het begin had ik bijna 1 Gbit upload, daarna slechts een upload van 76 Kbit/s. Het verschil (back-up file) is dat er een limitering is gezet op mijn WAN verkeer. Je kan dit tijdelijk aanpassen en ja de Upload is "hoger" na een paar minuten is de setting weer terug op de gecontracteerde waarde.
Ik ga er persoonlijk ook niet vanuit dat dit een blijvertje is, zeker niet daar het op nu tweakers.net zichtbaar is.
Het lijkt mij toch echt dat de 'echte' limitering gewoon in het netwerk van Tweak zou moeten gebeuren. Maar netals bij KPN wel eens het geval kon zijn, kan het even duren voor de goede profiel instellingen ingesteld staan.
Maar goed, Tweak is dan ook natuurlijk nog druk aan het Tweaken
Denk dat je gelijk hebt...eymey schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:42:
[...]
Die "limitering" die je in de Zyxel ziet is, maar dat is een vermoeden van mij, denk ik niet meer dan een waarde die ervoor zorgt dat de Zyxel niet meer bitten door de WAN probeert te duwen dan de verbinding specificeert. Zodat hij zelf controle houdt over de interactiviteit van de verbinding (traffic shaping / prioritizing).
Het lijkt mij toch echt dat de 'echte' limitering gewoon in het netwerk van Tweak zou moeten gebeuren. Maar netals bij KPN wel eens het geval kon zijn, kan het even duren voor de goede profiel instellingen ingesteld staan.
Ik gebruik een eigen router, maar ik kom met de upload net iets boven mijn limiet (260 ipv 250) en download gewoon tegen de 250 aan (speedtest.net).
In de praktijk bij downloaden uit bv een nieuwsgroep, haal ik dit lang niet...
[ Voor 5% gewijzigd door r-jansen op 01-07-2014 12:10 ]
Zou kunnen, maar mijn probleem is dat ik met de geprovisionde 99500 slechts 74Mbit/s “up” haal. Ik had voor de grap deze waarde verhoogd naar 199500 waarna mijn upload wel boven de 100 Mbit/s uitkwam. Enkele seconden later was de waarde weer 99500.eymey schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:42:
[...]
Die "limitering" die je in de Zyxel ziet is, maar dat is een vermoeden van mij, denk ik niet meer dan een waarde die ervoor zorgt dat de Zyxel niet meer bitten door de WAN probeert te duwen dan de verbinding specificeert. Zodat hij zelf controle houdt over de interactiviteit van de verbinding (traffic shaping / prioritizing).
@r-jansen dank voor je opmerking, dan zou Tweak mijn probleem eenvoudig kunnen oplossen door de 99500 simpel weg te verhogen of leeg te laten.
Ik ga vanavond op verzoek van Tweak een aantal gegevens/bewijzen verzamelen.
Dus telefonie heeft geen eigen VLAN meer??.. eigenlijk vind ik dat wel jammer
PSN: proditaki specs
Vandaag over gegaan naar IPv6, maar mijn Zyxel doet het niet.
Voor de overgang heb ik een poging gedaan om de Experiabox te vervangen voor deze Zyxel, maar dat mocht niet lukken. Nu zijn waarschijnlijk de instellingen niet juist, waardoor ik geen internet heb.
Welke instellingen zijn van belang voor enkel internet op IPv6 ? Zal een harde reset voldoende zijn ? (SIP gegevens heb ik)
Tweak is even niet bereikbaar, en reageert tot op heden niet op mijn mail.
Help !
Voor de overgang heb ik een poging gedaan om de Experiabox te vervangen voor deze Zyxel, maar dat mocht niet lukken. Nu zijn waarschijnlijk de instellingen niet juist, waardoor ik geen internet heb.

Welke instellingen zijn van belang voor enkel internet op IPv6 ? Zal een harde reset voldoende zijn ? (SIP gegevens heb ik)
Help !

Wat is daar jammer aan?proditaki schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:29:
Dus telefonie heeft geen eigen VLAN meer??.. eigenlijk vind ik dat wel jammer
Functioneel en qua netwerkbeheer geeft dit alleen maar extra complexiteit. Voordeel is wel dat is met een apart VLAN als ISP meer aan QoS control kan doen.
Maar ik gebruik nu al sinds 2009 een VoIP provider die via intenret werk voor de vaste telefoon (OTT / Over The Top dus) en ik heb eigenlijk als consument nooit kwaliteits issues.
Ik bedenk me net dat ik inderdaad bij een 100mbit lijn feitelijk niks zal inleveren bij telefonie.eymey schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:51:
[...]
Wat is daar jammer aan?
Functioneel en qua netwerkbeheer geeft dit alleen maar extra complexiteit. Voordeel is wel dat is met een apart VLAN als ISP meer aan QoS control kan doen.
Maar ik gebruik nu al sinds 2009 een VoIP provider die via intenret werk voor de vaste telefoon (OTT / Over The Top dus) en ik heb eigenlijk als consument nooit kwaliteits issues.
Weet alleen niet of telefonie last heeft van een volledig belaste verbinding. Ik denk dat ik zelf dan wat QoS ga toepassen.
PSN: proditaki specs
Bij mij in Leeuwarden ging vannacht mijn internet uit. (IP camera op de babykamer begon te knipperen en daar werd m'n zoontje wakker van). De Zyxel er vannacht maar tussen gezet en 5 min. later had ik weer internet.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat mijn vrouw vanochtend gewoon TV zat te kijken via de KPN setop box. Deze werkte blijkbaar nog via de Zyxel.
VOIP heb ik nog niet aan de praat gekregen, ook na het aanpassen van de SIP instellingen die nog op changeme stonden, Tweak gebeld maar ik werd niet eens in de wacht gezet omdat de wachttijden onrealistisch hoog waren.Ik heb ze toen maar gemailed. Ik wacht nog op een (niet automatisch) antwoord.
Update:
Om 3 uur vanmiddag mail gehad van Tweak dat ze het aan hun kant ingesteld hadden en dat het nu goed was. Net getest en m'n telefoon doet het nu weer.
Update2:
Na 3 uur geen tv via KPN meer. Sparql draait nu goed hier na een reset van de router, beeld is duidelijk beter dan dat van KPN. Ook SD is stukken beter.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat mijn vrouw vanochtend gewoon TV zat te kijken via de KPN setop box. Deze werkte blijkbaar nog via de Zyxel.
VOIP heb ik nog niet aan de praat gekregen, ook na het aanpassen van de SIP instellingen die nog op changeme stonden, Tweak gebeld maar ik werd niet eens in de wacht gezet omdat de wachttijden onrealistisch hoog waren.Ik heb ze toen maar gemailed. Ik wacht nog op een (niet automatisch) antwoord.
Update:
Om 3 uur vanmiddag mail gehad van Tweak dat ze het aan hun kant ingesteld hadden en dat het nu goed was. Net getest en m'n telefoon doet het nu weer.
Update2:
Na 3 uur geen tv via KPN meer. Sparql draait nu goed hier na een reset van de router, beeld is duidelijk beter dan dat van KPN. Ook SD is stukken beter.
[ Voor 19% gewijzigd door PuzzleSolver op 01-07-2014 17:46 ]
Ik heb zelf voornamelijk ervaring met een Fritz!box samen met mijn VOIP provider en inmiddels div. internetproviders verder.proditaki schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Ik bedenk me net dat ik inderdaad bij een 100mbit lijn feitelijk niks zal inleveren bij telefonie.
Weet alleen niet of telefonie last heeft van een volledig belaste verbinding. Ik denk dat ik zelf dan wat QoS ga toepassen.
En de Fritz!box doet al dermate goede QoS (als ik de werkelijk behaalde uploadsnelheid goed instel) dat ik qua internet kan doen wat ik wil: Ik verlies nooit kwaliteit bij bellen.
Zojuist nog een keer de SD gebeld wanneer ik wordt aangesloten aangezien ik in de 'Mijn Tweak' omgeving de status in "planned" zag veranderen.
Mijn lijn wordt 07-07 vrij gegeven en dan ga ik over. Pakket nog niet ontvangen maar zou deze week verstuurd moeten worden. Heb aangegeven dat de Genexis nog niet vervangen was, en dat ik dus nog geen afspraak heb met de monteur. 5 minuten later werd ik door de monteur gebeld, deze komt 08-07 alles aansluiten.
Dit houd effectief in dat ik maandag ofwel in z'n geheel ofwel gedeeltelijk zonder internet/tv/telefoon zit thuis.
Ben blij dat ik volgende week dus opgeleverd wordt, wel jammer dat ik er zelf achter aan heb moeten zitten om deze informatie te krijgen.
Zit in Enschede.
Mijn lijn wordt 07-07 vrij gegeven en dan ga ik over. Pakket nog niet ontvangen maar zou deze week verstuurd moeten worden. Heb aangegeven dat de Genexis nog niet vervangen was, en dat ik dus nog geen afspraak heb met de monteur. 5 minuten later werd ik door de monteur gebeld, deze komt 08-07 alles aansluiten.
Dit houd effectief in dat ik maandag ofwel in z'n geheel ofwel gedeeltelijk zonder internet/tv/telefoon zit thuis.
Ben blij dat ik volgende week dus opgeleverd wordt, wel jammer dat ik er zelf achter aan heb moeten zitten om deze informatie te krijgen.
Zit in Enschede.
Gisteren viel plots mijn internet weg. Heb toen meteen de nieuwe router van Tweak aangesloten om te verifieren dat ze de verbinding hebben overgezet. Alles werkt perfect behalve dat ik voor de download op speedtest.net niet meer dan 75 Mbit/s haal en ik voor de STB een activatiecode moet invullen die ik nergens kan vinden (Waar hebben jullie die vandaan?). Mijn upload is echter wel 95 Mbit/s en bij het downloaden van Tweak hun eigen netwerk haal ik wel de volle snelheid.
Ik gebruik altijd mijn eigen router (een WNDR3700 met OpenWRT) en heb de WAN overgezet van VLAN ID 6 met PPPoE naar VLAN ID 34 met DHCP. Dat werkt goed. Echter met IPTV op VLAN ID 4 heb ik problemen (bij gebruik van de nieuwe router van Tweak gaat het goed, althans tot het activatiescherm). Heb voor de externe IPTV interface DHCP aangezet, een static route naar 185.6.48.0/26 geconfigureerd en gebruik als default route uitgezet. Deze interface krijgt netjes een klasse A IP. Bridging tussen de externe en interne VLAN 4 interfaces stond eerst aan, maar heb ik ook uitgezet. Op de LAN heb ik IGMP snooping aangezet en een IP masquerade tussen de IPTV interface en de LAN opgezet (Net zoals die er ook voor de WAN interface is). Uiteraard wordt forwarding toegelaten. Wat ik constateer:
- Na een tijdje (ongeveer 10 minuten) kan ik niet meer pingen naar de gateway IP van de WAN, ook vanaf de router niet. Zodra ik opnieuw een lease aanvraag op de WAN interface werkt het weer voor een tijdje. Als ik de routing tables en de IP configuratie vergelijk van voor en na het uitvallen zijn ze gewoon hetzelfde.
- Op geen enkele manier krijg ik de STB werkend (alleen met de officiele router van Tweak).
- Krijg geen foutmeldingen in de logs en heb geen loop kunnen ontdekken.
- Zodra ik de IPTV interface uitschakel valt de WAN niet meer uit.
STP staat alleen aan op de LAN en er is geen bridge van de LAN naar de externe interfaces.
Ben nu van plan om met een sniffer te gaan kijken wat er precies gebeurd.
Heeft iemand een configuratie voor OpenWRT dat wel werkt? Kent iemand dit probleem?
Ik gebruik altijd mijn eigen router (een WNDR3700 met OpenWRT) en heb de WAN overgezet van VLAN ID 6 met PPPoE naar VLAN ID 34 met DHCP. Dat werkt goed. Echter met IPTV op VLAN ID 4 heb ik problemen (bij gebruik van de nieuwe router van Tweak gaat het goed, althans tot het activatiescherm). Heb voor de externe IPTV interface DHCP aangezet, een static route naar 185.6.48.0/26 geconfigureerd en gebruik als default route uitgezet. Deze interface krijgt netjes een klasse A IP. Bridging tussen de externe en interne VLAN 4 interfaces stond eerst aan, maar heb ik ook uitgezet. Op de LAN heb ik IGMP snooping aangezet en een IP masquerade tussen de IPTV interface en de LAN opgezet (Net zoals die er ook voor de WAN interface is). Uiteraard wordt forwarding toegelaten. Wat ik constateer:
- Na een tijdje (ongeveer 10 minuten) kan ik niet meer pingen naar de gateway IP van de WAN, ook vanaf de router niet. Zodra ik opnieuw een lease aanvraag op de WAN interface werkt het weer voor een tijdje. Als ik de routing tables en de IP configuratie vergelijk van voor en na het uitvallen zijn ze gewoon hetzelfde.
- Op geen enkele manier krijg ik de STB werkend (alleen met de officiele router van Tweak).
- Krijg geen foutmeldingen in de logs en heb geen loop kunnen ontdekken.
- Zodra ik de IPTV interface uitschakel valt de WAN niet meer uit.
STP staat alleen aan op de LAN en er is geen bridge van de LAN naar de externe interfaces.
Ben nu van plan om met een sniffer te gaan kijken wat er precies gebeurd.
Heeft iemand een configuratie voor OpenWRT dat wel werkt? Kent iemand dit probleem?
Mike Machuidel
ze kunnen niet later komen wel eerder maar dan heb ik 5 dagen geen internet en er was geen andere oplossing volgens de sd nou blijf lekker bij mijn wel werkende trage maar betrouwbare verbinding van 100/100

en iid geen gezeur met vlans doet bij mij de genexis zelf
[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 01-07-2014 17:22 ]
Mijn schoonvader heeft precies hetzelfde sinds afgelopen nacht. Ook hij kan Tweak niet bereikenOpaHolt schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:40:
Vandaag over gegaan naar IPv6, maar mijn Zyxel doet het niet.
Help !
Al een oplossing gevonden?
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Klopt het dat ik met Sparql momenteel niet kan opnemen en geen tv kan pauzeren?
Kijk even een stukje terug en weet wat er allemaal speeltPuzzleSolver schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:20:
Klopt het dat ik met Sparql momenteel niet kan opnemen en geen tv kan pauzeren?
Vandaag een brief gekregen dat per 8-7 mijn internet over gaat en dat ik voor die tijd nieuwe kastjes zou moeten ontvangen.
Riiiiight, apart. Ik heb maandag een mail terug gehad van Tweak dat ze het jammer vonden dat de communicatie niet zo lekker verlopen is blabla, maar dat ik de nieuwe aparatuur op 11 juli kon aansluiten. Wait, what? Ik heb geen nieuwe aparatuur. Direct een mail terug gedaan met hier vragen over (wat voor aparatuur, wanneer krijg ik het binnen etc). Krijg ik vandaag een brief in de bus (dagtekening van gisteren) met uitleg over de nieuwe aparatuur, retouren oud spul en meer van zulks. Dus wederom weer bijzonder toevallig. Als dit doorgaat, moet ik misschien waarzegger/toekomstvoorspeller wordenthe_shadow schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:28:
[...]
[...]
Dan is het (1) toeval, of (2) ik heb het balletje aan het rollen gemaakt. Intuitie zegt 1, maar ik wil graag 2 denken
Ja, support technisch hebben ze nog wel wat te leren daar.
Verder moet ik zeggen dat ik wel blij ben dat ik die Packetforce terug mag sturen en daar iets anders voor krijg, wat een onding is dat zeg (telefoon-technisch).
[ Voor 8% gewijzigd door the_shadow op 01-07-2014 19:08 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Enig idee wat er met de helpdesk van Tweak aan de hand is?
Ik heb vrijdagavond geprobeerd te bellen, bandje dat het te druk is en de verbinding wordt verbroken. Gister hetzelfde verhaal, en nu weer...
Handig zo'n servicenummer
Ik heb vrijdagavond geprobeerd te bellen, bandje dat het te druk is en de verbinding wordt verbroken. Gister hetzelfde verhaal, en nu weer...

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Verwijderd
Dat is in ieder geval al ruin een week zo, misschien dat er het een ander mis is met o.a. overzetten, levering spullen, blokjes in beeld, niet werkende telefoon, ontbrekende inloggegevens om maar wat te noemen?exepti0n schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:19:
Enig idee wat er met de helpdesk van Tweak aan de hand is?

Hier niet meegegaan naar een nieuw abonnement van Tweak. Het is 1 juli maar ik zit nog gewoon te internetten en tv te kijken.
Zit in hilversum en ook nog niks opgeleverd. Zit nog gewoon met de oude apparatuur wk te kijken.
Idem, afspraak staat voor 14 juli, beetje raar aangezien de helldesk me in een mail toegezegd heeft dat ik gegarandeerd voor 1 juli over zou zijn...Tweak15KW schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:28:
Zit in hilversum en ook nog niks opgeleverd. Zit nog gewoon met de oude apparatuur wk te kijken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Tja, garanties zijn tot de deur bij Tweak...
Ik hou m'n hart vast, ik heb nu de "noodoplossing" vlan 6 ipv 34 omdat ik een verkeerde genexis heb.
Maar ik moet dus nog een andere genexis krijgen én nog teruggezet worden naar vlan 34.......
Zal wel weer ergens fout gaan...
Gelukkig heb ik sinds vrijdag een Ziggo Z1 als backup verbinding.
Maar ik moet dus nog een andere genexis krijgen én nog teruggezet worden naar vlan 34.......
Zal wel weer ergens fout gaan...
Gelukkig heb ik sinds vrijdag een Ziggo Z1 als backup verbinding.
Ik ben vandaag zonder aankondiging overgezet, en ook nog zonder nieuwe router.
Maar gelukkig na een mail naar de SD , is er een monteur langs geweest met een Zyxel router.
Na werk heb ik zelf de Zyxel router aangesloten, internet doet het weer.
Maar gelukkig na een mail naar de SD , is er een monteur langs geweest met een Zyxel router.
Na werk heb ik zelf de Zyxel router aangesloten, internet doet het weer.
Verwijderd
Kan iemand mij helpen? Ik heb een smarttv van samsung. Ik heb al maanden gewoon internetverbinding zowel bekabeld als draadloos. Ineens vandaag krijg ik de melding: wel verbinding met het netwerk maar niet met internet. Controleer de dns instellingen in ip instellingen. Ale pcs en mobieltjes functioneren wel. Hebben ze soms iets veranderd bij sparql/tweak???? Gisteravond werkte de smart tv nog normaal.
Vandaag de spulletjes gekregen van buurman. Lag er al een paar dagen zei hij. Mooi spul. Nog even wachten tot 9 juli, maar Tweak is er in mijn geval vroeg bij.
Was je al klant van Tweak, of gaat het om een nieuwe verbinding?gidogeek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:34:
Zojuist nog een keer de SD gebeld wanneer ik wordt aangesloten aangezien ik in de 'Mijn Tweak' omgeving de status in "planned" zag veranderen.
Zit in Enschede.
Ik heb eind april de aanvraag voor glasvezel eruit gedaan voor mijn nieuwe woning in Enschede, 12 mei hebben ze m'n handtekening ontvangen maar ik heb nu, bijna 2 maanden later, nog steeds geen duidelijkheid over wanneer de boel wordt opgeleverd. Internet kan toch gewoon opgeleverd worden? Dan maar even zonder TV. Ondertussen is er natuurlijk wel geld afgeschreven om 'de apparatuur gereed te maken en te versturen' (dat was een maand geleden, ik heb nog niks ontvangen).
Erg frustrerend allemaal, zeker omdat er zo goed als 0 communicatie vanuit Tweak is. Maar dat wisten we allemaal al ondertussen
Toch om 20:50 als 3e nog in de wachtrij gekomen, tien minuten gewacht en toen iemand aan de lijn gekregen.
Het houdt niet over, nog een maandje en dan is het Tweak
Het houdt niet over, nog een maandje en dan is het Tweak

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
zijn er al mensen in de regio utrecht/vleuten over gezet?
Even een vraag die ik zo gauw niet terug kan vinden in dit megatopic; straks komt een monteur om mijn Genexis-kastje te vervangen. Ik heb echter nog geen nieuwe apparatuur van Tweak ontvangen. Neemt de monteur iets nieuws mee of had ik dat al moeten hebben?
Verwijderd
Ik heb gisteren (in Meppel) een nieuwe Zyxel gekregen. Maar verder dan het sumier schrijven dat er bij zat weet ik niks. Ik ben benieuwd.
Ik heb 26 Mei Tweak aangevraagd, ook in een nieuw huis in Enschede, gisteren gebeld naar de SD en te horen gekregen tot 17 juli geen internet, tv en telefoon. Eerder konden ze niet aansluiten.Mafkees schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:41:
[...]
Ik heb eind april de aanvraag voor glasvezel eruit gedaan voor mijn nieuwe woning in Enschede, 12 mei hebben ze m'n handtekening ontvangen maar ik heb nu, bijna 2 maanden later, nog steeds geen duidelijkheid over wanneer de boel wordt opgeleverd. Internet kan toch gewoon opgeleverd worden? Dan maar even zonder TV. Ondertussen is er natuurlijk wel geld afgeschreven om 'de apparatuur gereed te maken en te versturen' (dat was een maand geleden, ik heb nog niks ontvangen).
Erg frustrerend allemaal, zeker omdat er zo goed als 0 communicatie vanuit Tweak is. Maar dat wisten we allemaal al ondertussen
Verwijderd
In jouw geval neemt de monteur de Nieuwe NTU mee, na montage zul je normaal verbinding hebben zoals je dat nu ook hebt. (hou de deur dicht totdat het werkt..
)
Je zult pas overgaan op het nieuwe netwerk, met nieuwe hardware op het moment dat tweak dat aangeeft.
Je zult pas overgaan op het nieuwe netwerk, met nieuwe hardware op het moment dat tweak dat aangeeft.
Payton schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 06:53:
Even een vraag die ik zo gauw niet terug kan vinden in dit megatopic; straks komt een monteur om mijn Genexis-kastje te vervangen. Ik heb echter nog geen nieuwe apparatuur van Tweak ontvangen. Neemt de monteur iets nieuws mee of had ik dat al moeten hebben?
Thanks voor de info, kan ik de afspraak straks laten doorgaan!
Ik mag wel hopen dat ik m'n verbinding hou zoals ik die nu heb aangezien ik kabel via Ziggo heb ;-) Wordt m'n eerste glasvezelverbinding. Hoop dat 'ie de juiste spulletjes meeheeft, maar ik heb niet voor niks Ziggo nog niet opgezegd. In het verleden hebben dit soort dingen me vaker gebeten, dus ik betaal liever een maandje dubbel dan dat ik zonder zit.
Ik mag wel hopen dat ik m'n verbinding hou zoals ik die nu heb aangezien ik kabel via Ziggo heb ;-) Wordt m'n eerste glasvezelverbinding. Hoop dat 'ie de juiste spulletjes meeheeft, maar ik heb niet voor niks Ziggo nog niet opgezegd. In het verleden hebben dit soort dingen me vaker gebeten, dus ik betaal liever een maandje dubbel dan dat ik zonder zit.
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn oude KPN spullen bij tweak op de stationstraat afgeleverd. (was toch in de buurt) De deuren naar de service desk stonden ook open en ik kan zeggen dat ze er vol mee bezig zijn om ons te helpen.
En ik moet ook zeggen dat sinds dit weekend de blokvorming behoorlijk mee valt, in de weken daarvoor zapte uit pure irritatie naar mijn prive media archief. Kortom we komen er wel..
En ik moet ook zeggen dat sinds dit weekend de blokvorming behoorlijk mee valt, in de weken daarvoor zapte uit pure irritatie naar mijn prive media archief. Kortom we komen er wel..
Verwijderd
@Emthigious, dat verandert de zaak wel een beetje. Ik ging er vanuit dat je migreerde. Ook bij een nieuwe verbinding zal de monteur een NTU wel bij zich hebben. Dus dat gedeelte kan hij zonder meer aansluiten.
Je ziggo verbinding blijft uiteraard gewoon intact. (ander netwerk)
Heb je ook al een brief gekregen van Tweak met inlogcodes? Zo ja, dan bestaat er een kans dat de monteur ook de rest van de spullen bij zich heeft. zo niet dan krijg je nog een grote doos met spullen (en een brief) en mag je de apparaten zelf aansluiten.
Je ziggo verbinding blijft uiteraard gewoon intact. (ander netwerk)
Heb je ook al een brief gekregen van Tweak met inlogcodes? Zo ja, dan bestaat er een kans dat de monteur ook de rest van de spullen bij zich heeft. zo niet dan krijg je nog een grote doos met spullen (en een brief) en mag je de apparaten zelf aansluiten.
@hhultema
Krijg je een overzicht mee van wat je hebt ingeleverd als je je KPN spullen afleverd. Is het een kwestie van gewoon aanbellen of had je een afspraak gemaakt ? Ik vind dat versturen namelijk ook niet.
Krijg je een overzicht mee van wat je hebt ingeleverd als je je KPN spullen afleverd. Is het een kwestie van gewoon aanbellen of had je een afspraak gemaakt ? Ik vind dat versturen namelijk ook niet.
Verwijderd
Jammer dat er sinds een aantal dagen ook geen updates meer van Tweak op de site verschijnen. Eerst waren er dagelijks updates, nu al een aantal dagen niets meer. Kan me niet voorstellen dat er geen ontwikkelingen meer zijn gezien alle reacties hier.
Verwijderd
@rodebaron, Gewoon aanbellen, afspraak is niet nodig. Van de aardige dame bij de receptie krijg je een ontvangsbevestiging, met alle IDs van de hardware die je inlevert.
misschien omdat ze nu druk bezig zijn met de problemen die gemeld zijn op de websiteVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:24:
Jammer dat er sinds een aantal dagen ook geen updates meer van Tweak op de site verschijnen. Eerst waren er dagelijks updates, nu al een aantal dagen niets meer. Kan me niet voorstellen dat er geen ontwikkelingen meer zijn gezien alle reacties hier.
Verwijderd
Het zal juist meer resources vrij moeten maken omdat iedereen bij gebrek aan informatie nu gaat bellen en/of mailen.The BounceR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:45:
[...]
misschien omdat ze nu druk bezig zijn met de problemen die gemeld zijn op de website
Wij hebben in Enschede half maart het 1e contract opgestuurd. Vorige week had de SD het nog over een paar dagen, maar we zijn nu dus weer terug naar een paar weken wachten. De 4 maanden wachten op internet/televisie/telefonie gaan ze netjes volmaken in ons geval bij Tweak.Roonienl schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:40:
[...]
Ik heb 26 Mei Tweak aangevraagd, ook in een nieuw huis in Enschede, gisteren gebeld naar de SD en te horen gekregen tot 17 juli geen internet, tv en telefoon. Eerder konden ze niet aansluiten.
We zijn alleen zo stom geweest dat je iedere keer zoiets hebt van 'nog maar even wachten, want elders moet je ook sowieso weer 4 weken wachten'

Nou, zojuist iemand aan de telefoon gehad die mij wist te vertellen dat mijn verbinding op 17 juli aangesloten zal worden (in Enschede). Nu nog hopen dat ik inderdaad gebeld wordt door een monteur ...
Ik had mij voorgenomen om hier geen negatief verhaal op te hangen over Tweak, gezien ik ze de tijd gun om de opstart problemen op te lossen, maar dit loopt bij mij nu de spuigaten uit!
Ik heb nu al weken geen goed werkende telefonie. Ik kan bellen en gebeld worden maar, of ik hoor de ontvangende kant niet of anders om, of niemand hoort wat. En wanneer ik het geluk heb dat we wel wat horen wordt de verbinding na precies 4 min 35 verbroken. Bel ik nog een keer, wederom na 4 min 35, zelfs een derde keer precies die tijd... (?!)
Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is op mijn router inloggen en wat instellingen bekeken. Steeds weer zeggen dat alles goed staat. Om daarna wederom te horen dat ze de instellingen zullen controleren van de router. Kan dat ding defect zijn?
Voor de rest werkt mijn internet zonder enige problemen en de televisie heeft de bekende problemen waarmee ze bezig zijn.
Oh, en voor de logitech AB gebruikers. Het ding is prima handmatig te programeren voor de Sparql-box (Abox42).
Ik heb nu al weken geen goed werkende telefonie. Ik kan bellen en gebeld worden maar, of ik hoor de ontvangende kant niet of anders om, of niemand hoort wat. En wanneer ik het geluk heb dat we wel wat horen wordt de verbinding na precies 4 min 35 verbroken. Bel ik nog een keer, wederom na 4 min 35, zelfs een derde keer precies die tijd... (?!)
Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is op mijn router inloggen en wat instellingen bekeken. Steeds weer zeggen dat alles goed staat. Om daarna wederom te horen dat ze de instellingen zullen controleren van de router. Kan dat ding defect zijn?
Voor de rest werkt mijn internet zonder enige problemen en de televisie heeft de bekende problemen waarmee ze bezig zijn.
Oh, en voor de logitech AB gebruikers. Het ding is prima handmatig te programeren voor de Sparql-box (Abox42).
[ Voor 0% gewijzigd door AIKANE op 02-07-2014 12:28 . Reden: typo's ]
What the heart requires may never be understood by the mind!
Ik weet nog steeds niets meer dan "U hebt misschien een modem wat vervangen moet worden". Heb de Zyxel en STB klaar staan maar nog geen brief met codes of verdere data.
Ik wacht braaf af, zolang de boel blijft werken ga ik liever later over dan vroeger.
Ik wacht braaf af, zolang de boel blijft werken ga ik liever later over dan vroeger.
Bij mij hetzelfde, heb wel al aangegeven dat ik waarschijnlijk een nieuwe modem moet hebben en dat zouden ze doorgeven.Rude-Dog schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:26:
Ik weet nog steeds niets meer dan "U hebt misschien een modem wat vervangen moet worden". Heb de Zyxel en STB klaar staan maar nog geen brief met codes of verdere data.
Zolang ik maar het WK kan blijven kijken
En hier nog een...Tweak15KW schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:35:
[...]
Bij mij hetzelfde, heb wel al aangegeven dat ik waarschijnlijk een nieuwe modem moet hebben en dat zouden ze doorgeven.
Zolang ik maar het WK kan blijven kijken
Hier ook... Het zal allemaal wel, zolang de boel blijft werken vind ik het allemaal prima..
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Mijn abonnement is stopgezet bij Tweak. Ik kan echter nog gewoon internetten en tv kijken. In principe komt vrijdagavond de monteur van Guidion mijn diensten van Vodafone aansluiten. Gaat het nog een probleem geven dat ik tegen die tijd mogelijk nog altijd kan internetten en tv kijken met Tweak?
Verwijderd
Even een update. Vandaag een nieuwe STB opgehaald op de stationstraat, helaas zonder resultaat. Instellingen op de router zijn ook al door tweak gecontroleerd. Iemand nog ideeën, zit al een week zonder live (en telefonie). Zie bij live tv alleen de zenderinfo, kan wel on demand kijken.
Heb overigens nooit een brief gehad met codes, heb de codes over de mail gehad na verzoek. Kan het zijn dat deze onjuist zijn (voor mijn adres ofzo), hij heeft hem wel geregistreerd zonder problemen.
Heb overigens nooit een brief gehad met codes, heb de codes over de mail gehad na verzoek. Kan het zijn dat deze onjuist zijn (voor mijn adres ofzo), hij heeft hem wel geregistreerd zonder problemen.
Is je STB direct aangesloten op je Zyxel?Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:57:
Even een update. Vandaag een nieuwe STB opgehaald op de stationstraat, helaas zonder resultaat. Instellingen op de router zijn ook al door tweak gecontroleerd. Iemand nog ideeën, zit al een week zonder live (en telefonie). Zie bij live tv alleen de zenderinfo, kan wel on demand kijken.
100% zeker weten, dat je de draden goed om hebt zitten binnen in je UTP kabel?
Voor telefonie pkopf in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:57:
Iemand nog ideeën, zit al een week zonder live (en telefonie). Zie bij live tv alleen de zenderinfo, kan wel on demand kijken.
Kan je kort een een omschrijving geven van je netwerk thuis en hoe je het aangesloten hebt, dat maakt het anderen een stuk duidelijker.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:57:
Verwijderd
Is dat gebeurd nadat je bent overgezet?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:11:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een smarttv van samsung. Ik heb al maanden gewoon internetverbinding zowel bekabeld als draadloos. Ineens vandaag krijg ik de melding: wel verbinding met het netwerk maar niet met internet. Controleer de dns instellingen in ip instellingen. Ale pcs en mobieltjes functioneren wel. Hebben ze soms iets veranderd bij sparql/tweak???? Gisteravond werkte de smart tv nog normaal.
Nadat ik was overgezet kreeg ik mijn nas niet meer online.
Bij dns instellingen stond nog het interne ip adres van mijn oude modem,
kwam ik achter.
Het nieuwe adres ingevuld en voilà, er was weer iets van verbinding.
Verder nog poorten opengezet voor de rest.
Ik heb zelf een DS211 en voorheen kwam ik altijd rond de 2MB met downloaden... na upgrade naar 100Mbit dacht ik dus wel wat hoger te scoren, maar nog steeds 2MB... Na wat rondzoeken de tip gelezen om NZBGet te gebruiken ipv SABnzbd omdat die veel minder van de resources van je Synology vergt (ook gewoon te installeren vanuit de SynoCommunity). Downloadsnelheden zitten nu tussen de 6,5 en7,5 MBVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:27:
Heeft iemand toevallig een nasje draaien?
Ik keek even naar de download snelheid, voorheen was het stabiel op 3.5 mb.
Nu stuitert hij heen en weer tussen 2 en 6 mb..
(Synology ds112+ was even film aan binnenhalen met SABnbzd)
Heb vandaag een brief ontvangen van Tweak. Ik ga 7 juli over.
Genexis is een maand geleden al vervangen. De rest van de apparatuur heb ik nog niet ontvangen.
Zit nu nog op Groen in Enschede (Glanerbrug). Ben benieuwd!
Genexis is een maand geleden al vervangen. De rest van de apparatuur heb ik nog niet ontvangen.
Zit nu nog op Groen in Enschede (Glanerbrug). Ben benieuwd!
Heb vorige week telefoon gehad dat ze me midden in mijn vakantie gaan overzetten. Dat wordt dus 10 juli, aangezien ik op 5 juli vertrek heb ik een behoorlijke tijd geen internet en ook geen bewaking van het huis 
Heb geprobeerd om met Tweak en de monteurs af te spreken om voor mijn vakantie de boel om te laten zetten, helaas is dat niet mogelijk, het was mijn probleem dat ik in deze periode op vakantie ging
Maar als ik de reacties hier zo lees dan vermoet ik dat ik ook na mijn vakantie nog niet de juiste verbinding heb.
Ik heb van Tweak geen mail, brief of spullen ontvangen, misschien komt dat nog.......
Heb geprobeerd om met Tweak en de monteurs af te spreken om voor mijn vakantie de boel om te laten zetten, helaas is dat niet mogelijk, het was mijn probleem dat ik in deze periode op vakantie ging
Maar als ik de reacties hier zo lees dan vermoet ik dat ik ook na mijn vakantie nog niet de juiste verbinding heb.
Ik heb van Tweak geen mail, brief of spullen ontvangen, misschien komt dat nog.......
NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant
Geef je adresgegevens ff door wil jeArnoldtwt schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:15:
Heb vorige week telefoon gehad dat ze me midden in mijn vakantie gaan overzetten. Dat wordt dus 10 juli, aangezien ik op 5 juli vertrek heb ik een behoorlijke tijd geen internet en ook geen bewaking van het huis
Verwijderd
Ja dat heb ik ook gelezen, toch ook maar eens proberen, in ieder geval dubbele snelheid moet toch haalbaar zijn.. (en liefst stabiel..)Chimera666 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:33:
[...]
Ik heb zelf een DS211 en voorheen kwam ik altijd rond de 2MB met downloaden... na upgrade naar 100Mbit dacht ik dus wel wat hoger te scoren, maar nog steeds 2MB... Na wat rondzoeken de tip gelezen om NZBGet te gebruiken ipv SABnzbd omdat die veel minder van de resources van je Synology vergt (ook gewoon te installeren vanuit de SynoCommunity). Downloadsnelheden zitten nu tussen de 6,5 en7,5 MB
Verwijderd
Ik trek de max snelheid van usenet (100 mbit) door mijn lijntje, waar je wel op moet letten is dat hoeveelheid threads / verbindingen.
vlgs de faq van usenet op tweak moet je voor 100 mbit 40 verbindingen opzetten om de gehele bandbreedte te gebruiken.
vlgs de faq van usenet op tweak moet je voor 100 mbit 40 verbindingen opzetten om de gehele bandbreedte te gebruiken.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:27:
Nee daar staat hoeveel threads je tot je beschikking hebt. Je hoeft geen 40 threads te gebruiken om 100mbit te halen alhoewel dat natuurlijk wel aan te raden is.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:24:
Ik trek de max snelheid van usenet (100 mbit) door mijn lijntje, waar je wel op moet letten is dat hoeveelheid threads / verbindingen.
[...]
Ik heb een Synology 710+ met een 50mbit verbinding draait ie hier tussen 5 en 7 mbVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:27:
Als ik SSL aanzet 3-4 mb p/s Zonder SSL stabiel 7.3 mb OP 110 Mbit van Tweak, maar gewoon tv kijken kan ik nog steeds nietLelyuser schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Ik heb een Synology 710+ met een 50mbit verbinding draait ie hier tussen 5 en 7 mb
[ Voor 12% gewijzigd door S.Hawinkels op 02-07-2014 15:54 ]
Hier zonder SSL, keek net nog even, draait het op 5,8 mb en redelijk stabiel en TV wacht ik ff mee todat de boel een beetje goed draait bij Tweak.S.Hawinkels schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:42:
[...]
Als ik SSL aanzet 3-4 mb p/s Zonder SSL stabiel 7.3 mb OP 110 Mbit van Tweak, maar gewoon tv kijken kan ik nog steeds niet
[ Voor 9% gewijzigd door Lelyuser op 02-07-2014 16:02 ]
Als Guidion met jou een afspraak heeft gemaakt voor vrijdag zou dat moeten betekenen dat de migratie van je patch in de wijkcentrale bij Reggefiber is aangevraagd voor vrijdagochtend. Dus dan zou je in de middag zonder diensten zitten maar dat levert dan geen probleem op voor de Vodafone monteur.Nielsdeboer schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:49:
Mijn abonnement is stopgezet bij Tweak. Ik kan echter nog gewoon internetten en tv kijken. In principe komt vrijdagavond de monteur van Guidion mijn diensten van Vodafone aansluiten. Gaat het nog een probleem geven dat ik tegen die tijd mogelijk nog altijd kan internetten en tv kijken met Tweak?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik dacht dat je maximaal maar 8 connecties kon gebruiken?B3v3r schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:30:
[...]
Nee daar staat hoeveel threads je tot je beschikking hebt. Je hoeft geen 40 threads te gebruiken om 100mbit te halen alhoewel dat natuurlijk wel aan te raden is.
Idd, als ik SSL aanzet zakt de snelheid als een baksteen naar onder de 3 mb/s. Maar snel weer uitgezet daarom...S.Hawinkels schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:42:
[...]
Als ik SSL aanzet 3-4 mb p/s Zonder SSL stabiel 7.3 mb OP 110 Mbit van Tweak, maar gewoon tv kijken kan ik nog steeds niet
Doe je dat vanaf een synology dan ofzo?Chimera666 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:35:
Idd, als ik SSL aanzet zakt de snelheid als een baksteen naar onder de 3 mb/s. Maar snel weer uitgezet daarom...
Vanaf mijn Windows server trek ik mét SSL gewoon mijn volle bandbreedte, 100mbit... (SSL kost namelijk wat extra CPU power)
(al ben ik dan nog niet overgezet)
[ Voor 4% gewijzigd door GeleFles op 02-07-2014 18:48 ]
Ik mag mijzelf gelukkig prijzen met nog steeds een actieve verbinding 
Volgende week gaat mijn nieuwe abonnement in (bij een andere provider). Ik hoop tot die tijd online te zijn
Volgende week gaat mijn nieuwe abonnement in (bij een andere provider). Ik hoop tot die tijd online te zijn
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Grote doos met modem en sparql box ontvangen vandaag. 8 juli over, als't goed is, ik ben benieuwd!
Mooi modempje trouwens, lekker geek zonder ISP specifieke "dit mag niet" zaken
Mooi modempje trouwens, lekker geek zonder ISP specifieke "dit mag niet" zaken
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik moet nu m'n tv-kastje opnieuw aanmelden en ook de itv app van kpn werkt niet meer. Internet gaat echter nog steeds prima. Is nu m'n tv-signaal op afstand uitgezet?
Hier ookXVI schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:28:
De verbinding is er net, anderhalve dag later, toch echt mee uitgescheiden.
Vaarwel glasvezel
Nu wachten op telfort
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Even een update uit Almere (ben 16-6-2014 over):
Internet 250/250: werkt als een tierelier (238down/926up)
Telefoon: werkt prima, geen storingen, uitval etc
Sparql TV: op alle stb's bijna helemaal geen blokjes/storingen meer & blijft niet meer hangen
Nu moet Tweak nog even de overige puntjes op de i zetten voor Sparql en ik ben weer 100% tevreden
Jan
Internet 250/250: werkt als een tierelier (238down/926up)
Telefoon: werkt prima, geen storingen, uitval etc
Sparql TV: op alle stb's bijna helemaal geen blokjes/storingen meer & blijft niet meer hangen
Nu moet Tweak nog even de overige puntjes op de i zetten voor Sparql en ik ben weer 100% tevreden
Jan
Verwijderd
Alles staat nu in de gang en rechtstreeks aangesloten op de Zyxel. Dus kastje glasvezel gaat naar Zyxel en die gaat naar STB en die gaat naar de TV.B3v3r schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Kan je kort een een omschrijving geven van je netwerk thuis en hoe je het aangesloten hebt, dat maakt het anderen een stuk duidelijker.
@jan
Ik sluit mij daarmee aan.
Internet en telefoon werkt vanaf het begin goed.
Vorige week was televisie kijken geen doen ivm blokjes en vastlopers.
Sinds maandagavond ziet het er een stuk rooskleuriger uit.
Geen vastlopers meer gehad en heel af en toe nog blokjes.
Dus nog niet 100 procent maar het begint erop te lijken.
Het heeft dus nogwel wat aandacht nodig.
En dan nog de andere tekortkomingen oplossen zoals live pauzeren en wat knoppen op de afstandsbediening activeren.
Ik sluit mij daarmee aan.
Internet en telefoon werkt vanaf het begin goed.
Vorige week was televisie kijken geen doen ivm blokjes en vastlopers.
Sinds maandagavond ziet het er een stuk rooskleuriger uit.
Geen vastlopers meer gehad en heel af en toe nog blokjes.
Dus nog niet 100 procent maar het begint erop te lijken.
Het heeft dus nogwel wat aandacht nodig.
En dan nog de andere tekortkomingen oplossen zoals live pauzeren en wat knoppen op de afstandsbediening activeren.
Dit topic is gesloten.