Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.315 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
Uiteindelijk opgelost door in het development menu de firmware opnieuw in te laden. Was even bang dat ik bij de buren moest kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nu vanaf gisteren avond al de hele tijd met heel weinig blokjes ( af en toe komen er een paar voorbij schieten ), en heb nog geen "hang " gehad.

En ik heb maar 1 instelling verranderd:

Networksettings -->Broadband -->#6 IPTV_Ethernet *edit* -->Vlan 802.1P van 5 naar 7 gezet.

Als dit de hele wedstrijd zo blijft ben ik HEEEEEL tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
GGD. De wedstrijd begint en gelijk blokjes en stotterend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:57:
GGD. De wedstrijd begint en gelijk blokjes en stotterend beeld
ff overschakelen naar ned 2 en dan weer terug naar ned 1
ik had bij het begin sinds gisteren avond weer meer blokjes.

Nu bijna helemaal helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Oke, dus de aanpassing in de zyxel heeft niet geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna klaar met de 1e helft... prima beeld nog steeds geen verstoring in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:33:
Oke, dus de aanpassing in de zyxel heeft niet geholpen?
Alles ging goed totdat de wedstrijd begon.
toen weer een aantal blokjes in beeld.

overgeschakeld naar ned 2 en weer terug.
daarna prima beeld gehad. heel af en toe een klein blokje ergens in het beeld.

echt een verschil met de dagen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:49:
Bijna klaar met de 1e helft... prima beeld nog steeds geen verstoring in Almere
Heb jij alles nog "normaal" staan of heb je iets veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks aangepast qua netwerkinstellingen, alleen 1080p, maar dat zou niks moeten uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:54:
Niks aangepast qua netwerkinstellingen, alleen 1080p, maar dat zou niks moeten uitmaken..
Hopen dat het zo blijft.
ik heb nu niks te klagen of het beeld
zou Tweak iets veranderd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
De wedstrijd begon en gelijk bij de volkslied allemaal blokjes en haperingen.
Was echt niet meer te kijken .
Toen uit wanhoop :) de zyxel opnieuw opgestart.
Daarna super scherp beeld en geen blokje of haperingen meer gezien.

Hopelijk blijft het zo want deel 2 begint alweer :)

[ Voor 10% gewijzigd door goldvinger op 29-06-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal suc 6 met het beeld in de 2e helft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hahaha. Ik heb al een kruisje geslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Almere-Haven, tv werkt perfect vandaag,
Zelfs bij het zappen, geen enkele storing..
Heb niks gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Even de avond afwachten.
Dan begint meestal de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste hanger, deze keer de receiver zelf reageerde niet meer op zappen of volume.
Dus niet stream zelf. Buffer overflow misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Heb hier ook weer heel af en toe blokjes.
Gelukkig nog niet storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** zegt het heel zachtjes *** hier geen problemen perfect beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Hier pas aan het eind blokjes gehad, toen ging het goed, en toen hing de decoder toen penalty werd gegeven. Snel stroomkabel eruit en erin gehaald (AB en aan/uit zetten op kastje werkte niet). Volgende wedstrijd maar de 2e decoder er ook aan hangen als backup kijken of dat helpt. Hoop natuurlijk dat het voor die tijd verholpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat ze iets niet moeten doen maar mijn ervaringen met Tweak afgelopen jaar:
*)op 1 maand na niet correcte facturen.
*)pas na lang zeuren bereidheid tot corrigeren
*)vervolgens maanden wachten tot je je geld hebt
*)onbeschofte helpdeskmedewerkers
*)geen of late reacties op emails
*)hoewel mijn contract tot eind juli loopt botweg per 1 juli eenzijdig het contract stopzetten omdat ze over gaan op Sparql

en zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Dus neem gerust een abonnement bij Tweak.....maar niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:38:
Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat ze iets niet moeten doen maar mijn ervaringen met Tweak afgelopen jaar:
*)hoewel mijn contract tot eind juli loopt botweg per 1 juli eenzijdig het contract stopzetten omdat ze over gaan op Sparql

Dus neem gerust een abonnement bij Tweak.....maar niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb. ;)
Welkom op tweakersnet en dank voor je eerste reactie, Tip: misschien kan je je beter aanmelden bij Kassa 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een hanger gehad, wederom reageerde de receiver niet op zappen en volume,. Even een speedtest gedaan geen probleem, op de zyxel geen errors of drops. Zijn het dan toch geen buffer(overrun) problemen ?

Receiver herstart en alles weer goed, sommige mensen zappen en het werkt weer. Dan moet de receiver ook opnieuw bufferen.... geeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:12:
Net nog een hanger gehad, wederom reageerde de receiver niet op zappen en volume,. Even een speedtest gedaan geen probleem, op de zyxel geen errors of drops. Zijn het dan toch geen buffer(overrun) problemen ?

Receiver herstart en alles weer goed, sommige mensen zappen en het werkt weer. Dan moet de receiver ook opnieuw bufferen.... geeft te denken.
Ja ik denk wel dat ze in die hoek moeten gaan zoeken.
ik heb geen "hang"gehad maar bij het begin van de wedstrijd wel ff moeten overzappen omdat er toen een aantal blokjes kwamen.
Daarna heel af en toe nog een blokje gehad, verder perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13
Het beeld is inderdaad erg mooi, beter dan de kpn zooi. Wel de blokjes regelmatig gezien en af en toe bijna een vastloper en inderaad even zappen en het is weg. Dus @Tweak: kappen met die blokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Een echte "hang" heb ik nog niet gehad... net wel even heel veel blokvorming... toen een zwart beeld... rustig even gewacht en een minuutje later had ik weer beeld. Nu alweer een kwartier geen blokje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Mensen die klachten hebben met blok vorm hebben die die devolo Basic Duo set er tussen zitten?
Of gewoon de utp kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:46:
Mensen die klachten hebben met blok vorm hebben die die devolo Basic Duo set er tussen zitten?
Of gewoon de utp kabel?
UTP cat 5E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Oke want de Devolo Basic Duo sets geeft nog wat storing op de 220 volt net daar om.
Je kunt het net treffen dat er meer mensen op de zelfde fase stroom zitten dan werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkuipers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 08:53
Hallo all

Ik word dinsdag overgezet op het nieuwe systeem. Wat moet ik als gebruiker nu doen?
Ik haal de Experiabox weg en plaats de Zyxel, werkt dat "out of de box" met Internet, telefoon en geen TV?
Heb hier al aardig wat gelezen en op de site van Tweak maar kon geen antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
dkuipers schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:07:
[...]
Wat moet ik als gebruiker nu doen? Ik haal de Experiabox weg en plaats de Zyxel, werkt dat "out of de box" met Internet, telefoon en geen TV?
Als alles goed gaat, hoor je na het aansluiten van de ZyXEL direct alles te werken. Zeker als je alleen internet en telefoon hebt. Het kan een enkele keer voorkomen dat je VoIP gegevens niet ingevuld staan. Deze komen dan met een update, of je kunt de login gegevens invullen die je ontvangen hebt per brief (en als je die niet ontvangen hebt, even bellen naar Tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
dkuipers schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:07:
Hallo all

Ik word dinsdag overgezet op het nieuwe systeem. Wat moet ik als gebruiker nu doen?
Ik haal de Experiabox weg en plaats de Zyxel, werkt dat "out of de box" met Internet, telefoon en geen TV?
Heb hier al aardig wat gelezen en op de site van Tweak maar kon geen antwoord vinden.
Ik heb gewoon de Zyxel er tussen gehangen maar heb 2 stuks ontregeld door gast wifi in te schakelen, dus geen gast wifi enable. Later heb ik gewoon mijn Zyxel die ik had omgebouwd van dsl naar glas.

Hier ook alleen maar internet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
bullseye1977 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:04:
Vraagje? Kan je nu wel of niet de STB over het zelfde netwerk als je computers laten lopen. Ik had al een dedicated kabel liggen naar mijn STB in de huis kamer die werkt gewoon. is ook aangesloten 1 op 1 op de zyxel. Nu heb ik boven mijn normale netwerk liggen. sluit ik daar de stb op aan dan kan ik de update installeren. Daarna werkt de guide ook ik ze de zenders alle info maar geen beeld? klopt dit dus toch een extra kabel leggen?
Uit eerdere posts maak ik op dat indien de STB als eerste aan je switch komt te hangen en actief is en vervolgens sluit je de rest van je netwerk aan dat het dan werkt.
Wat nog niet duidelijk is of het ook weer gaat werken op het moment dat je STB uit staat (rode LED) voor bijvoorbeeld langer dan een half uur terwijl de rest van je netwerk (boven) actief is. Ik persoonlijk verwacht dan net zoals jij al aangeeft dat het scherm zwart blijft.
Daarnaast is het niet zo handig dat je Multicast verkeer op je LAN hebt . Als je de mogelijkheid hebt om een tweede kabel te trekken dan geniet dat de voorkeur, een andere oplossing zou zijn om VLAN aware switches te gebruiken. Zoek maar eens in dit topic naar GS108E of SLM2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Als ik straks de STB's aan de zyxel hang en de rest van alle apperatuur aan de switch. Komt dan het multicast verkeer ook door mijn switch? Mijn idee was van niet. Mijn redenatie was dat als ik dit zo oplos de minste problemen kan verwachten en de beste performance. Maar heb eigenlijk niet zoveel verstand van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

pd5lwd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:59:
Oke want de Devolo Basic Duo sets geeft nog wat storing op de 220 volt net daar om.
Je kunt het net treffen dat er meer mensen op de zelfde fase stroom zitten dan werkt het niet goed.
heb je led lampen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:38:

ik ook afgelopen jaar klant geweest, notabene klant geworden net 1 week voordat ze die tabletactie hielden :P (grrrr :( )

*alle facturen perfect
*wat corrigeren?
*welk geld?
*altijd beleefde telefonisten
*altijd meteen antwoord op mail
*welk contract "stopzetten"? ze gaven je opties, die ze je duidelijk hebben voorgelegd
je kon gewoon simpel die brief krabbelen met je handtekening en je contract gaat gewoon verder,
had je zin om op onderzoek uit te gaan, dan kon je zelf alle details uitzoeken, blijven of overstappen

100% uptime gehad, alleen ff telefonie de eerste week, maar dat lag niet aan tweak (lang verhaal)

ik weet niet wat je allemaal fout doet, maar dat ligt niet aan Tweak

wil je een beproefd of goedkoper iets ga dan gewoon naar ADSL of kabel

ik ben wel even overgestapt naar KPN nu omdat ik dit huishouden niet run en we nog met allemaal scart tv's in huis zitten (maar 1 HD TV met hdmi, kan moeilijk iedereen overtuigen maar ff een nieuwe TV kopen met hdmi of een scart naar hdmi converter te kopen a 69,-), dat is de enige reden, ik was graag bij Tweak gebleven als het even kon (en ga ook weer terug naar Tweak zodra we het scart verhaal hebben opgelost)

Ik kan dat wel waarderen zo'n partij als Tweak, in deze grote boze wereld

(wel een beetje blij dat ik ff KPN heb genomen en exact 10 seconden downtime heb gehad bij de overgang, nu ik sommige klachten hier lees, maar overgang van Tweak naar KPN heeft 10 seconden geduurd met de monteur hier,probs voor Tweak en KPN in deze)

Kortom, ik vind knap wat Tweak doet en ik snap als Tweaker dat je opstart problemen tegen komt bij het uitrollen van iets totaal nieuws en idd de 'gewone consument' zit daar niet op te wachten, ik had de opstart problemen voor lief genomen als ik bij Tweak was gebleven, maar nogmaals ik had niet de keuze in mijn huishouden, uiteindelijk komt alles goed, bij Tweak moet je niet 'consumentje spelen' dat weet je toch al als je eraan begint (doet me beetje denken aan m'n Demon tijd (voordat xs4all dat overnam) :D )

[ Voor 31% gewijzigd door Rebels op 30-06-2014 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rebels schreef op maandag 30 juni 2014 @ 05:56:
[...]

ik ook afgelopen jaar klant geweest, notabene klant geworden net 1 week voordat ze die tabletactie hielden :P (grrrr :( )

*alle facturen perfect
*wat corrigeren?
*welk geld?
*welk contract "stopzetten"? ze gaven je opties, die ze je duidelijk hebben voorgelegd
je kon gewoon simpel die brief krabbelen met je handtekening en je contract gaat gewoon verder,
had je zin om op onderzoek uit te gaan, dan kon je zelf alle details uitzoeken, blijven of overstappen

100% uptime gehad, alleen ff telefonie de eerste week, maar dat lag niet aan tweak (lang verhaal)

Dat jij geen problemen hebt gehad is mooi natuurlijk. Maar als de facturen bij hem mis zijn gelopen verwacht ik toch dat tweak wat verkloot heeft. Als de energieleverancier het verkloot dan is het toch ook niet de schuld van de klant? Omdat ze het bij mij niet verkloot hebben.

En welk geld? Gokje, dat van de foutieve facturen? En vroegah (lees: een jaar geleden), voor de huidige zet prijsverhogingen, was tweak de goedkope oplossing.

Verder heb ik persoonlijk weinig problemen gehad met tweak glas, tweakdsl had genoeg problemen, zowel technisch als met de helpdesk, maar goed dat is wel weer even geleden. Al is dat tot nu toe, het lijkt me duidelijk dat nu niet alles op rolletjes loopt. En ik weet van mensen die dachten tweak glas aan te vragen en nu al maanden geen internet hebben en nog steeds geen uitzicht op internet, enige wat ze hebben is een hoop niet waargemaakte beloftes van de helpdesk.

Ik zie overigens ook niet waarom je geen 'consumentje moet spelen' bij tweak. Het is toch gewoon een ISP net als alle andere? In hun reclame waarschuwen ze er ook niet voor dat het een feature is dat dingen niet werken. Wat is het verschil met een andere provider? Dat ze wat poorten extra misschien hebben open staan? Joepie.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 30-06-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Begrijp ik nou goed dat IPTV box van Tweak gewoon een adres van de router krijgt uitgedeeld? Dat betekent dus dat het niet zoals bijvoorbeeld bij KPN 1 groot netwerk is waar de boxen in zitten met (bijbehorend risico).

Als je de resources ziet die een KPN tot zijn beschikking heeft en hoe een dergelijke product introductie daar gaat en je vergelijkt hoe dit bij Tweak gaat dan doen ze het relatief gezien niet slecht. Als ze deze week de boel onder controle weten te krijgen dan valt het eigenlijk nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:51:
Als ik straks de STB's aan de zyxel hang en de rest van alle apperatuur aan de switch. Komt dan het multicast verkeer ook door mijn switch?
Nee de Zyxel beheerst/gebruikt "IGMP snooping".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Klopt dan de volgende conclusie: de STB kan je aan iedere poort aansluiten. Ten gevolgen van IGMP snooping zullen de multicasts alleen via de poort waar de STB op is aangesloten lopen.
Je kunt dus wel een kabel delen voor STB en internet, maar het is beter een aparte poort/kabel te nemen voor internet om zodoende een schone lijn zonder multicasts te hebben voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Nu online
Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:14:
[...]

Nee de Zyxel beheerst/gebruikt "IGMP snooping".
Ok, dank je. Met andere woorden met deze configuratie is het optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over Animal Planet. Ik heb Sparql basic en volgens de zenderlijst zou ik deze zender moeten kunnen zien. Heb vorige week een call gelogd dat ik de zender niet kan vinden. In een eerste reacte vertelde Tweak dat Animal Planet op kanaal 18 zit en ik deze zou moeten hebben. Niet dus. De daarop volgende reactie van Tweak was: "Omdat wij momenteel kampen met een storing binnen het Sparql netwerk, is het ons bekend dat niet alle zenders beschikbaar zijn. We proberen het zo spoedig mogelijk voor u op te lossen. Excuses voor het ongemak."

Wordt dus aan gewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:24:
[...]

Ok, dank je. Met andere woorden met deze configuratie is het optimaal?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:25
Zijn er meerdere mensen die niet de maximale snelheid van hun verbinding halen?
Heb een 100/100 verbinding maar volgens twee drie verschillende testen haal ik deze snelheden:
JD auto speed tester: 97.3 download en 72.2 upload
Tweak.speedtest.net: 87.9 download en 67.7 upload
Ziggo speedtest: 96 download en 74.8 upload

Nu vind ik het niet heel rampzalig dat ik net niet de 100 haal, maar bij de upload mist ik 1/4de van de bandbreedte :(

[ Voor 6% gewijzigd door The BounceR op 30-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
The BounceR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:43:
Heb een 100/100 verbinding maar volgens twee verschillende testen haal ik deze snelheden:

Nu vind ik het niet heel rampzalig dat ik net niet de 100 haal, maar bij de upload mist ik 1/4de van de bandbreedte :(
Ja ik heb hetzelfde, heb ook een ticket aangemaakt. Zo te zien werkt de scheduler niet lekker in de Zyxel. Gewoon een ticket aanmaken (per mail) richting Tweak.
Je kan tijdelijk de Bandbreedte "up" verhogen door een setting "99500" te verhogen naar 199500. Je zal zien dat de snelheid verdubbeld, edoch binnen een minuut staat de waarde weer op 99500.
Ik ben nu niet thuis en kan derhalve het menu niet aangeven. Je kan de waarde helaas niet zelf permanent wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

The BounceR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:43:
Heb een 100/100 verbinding maar volgens twee drie verschillende testen haal ik deze snelheden:
Ziggo speedtest: 96 download en 74.8 upload

wat je er helaas niet bij verteld wat voor apparatuur je zelf gebruikt met deze waardes heb nu ook glasvezel maar mijn upload is altijd hoger dan 94mbit en dat je de volle honderd niet haalt komt ook door andere factoren heb je voip en digtale televisie gaat dat ook van die 100 mbit af heb je op dat moment nog andere pc's laptops aanstaan
en dan heb ik het nog niet eens over je netwerkkabels/switches processor harde schijf

dus hoeft niet altijd aan je isp te liggen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet iemand of Tweak uit zichzelf contact opneemt over de apparatuur wanneer je het abonnement niet verlengd? Dit i.v.m. de borg.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 30-06-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Mr-D. schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:23:
[...]

wat je er helaas niet bij verteld wat voor apparatuur je zelf gebruikt met deze waardes heb nu ook glasvezel maar mijn upload is altijd hoger dan 94mbit en dat je de volle honderd niet haalt komt ook door andere factoren heb je voip en digtale televisie gaat dat ook van die 100 mbit af heb je op dat moment nog andere pc's laptops aanstaan
en dan heb ik het nog niet eens over je netwerkkabels/switches processor harde schijf

dus hoeft niet altijd aan je isp te liggen
enkel mijn pc was aangesloten op de router, geen wifi apparaten verder. pc is direct aan de router aangesloten, dus geen switches hier tussen. de cabel is een cat5 kabel
(tested for gbit staat op de kabel zelf :P , voorheen bij ziggo gebruikt op een 180mbit lijn en dat ging goed.)

ik gebruik een gigabit nic.
VoIP is niet ingesteld en de sparql was niet aangesloten.
harddisk is een SSD, cpu is een 2500k op 4.5ghz

Dus ik vermoed dat het niet aan mijn kant ligt.

Edit: en een week geleden was mijn download 93Mbps en upload 110Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door The BounceR op 30-06-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03

Fiets

A.K.A. Bambi

Vorige week kreeg ik een mail over uitgesteld levering omdat de genexis modem het 'misschien' niet goed doet met de spullen van sparql. Was dat hier al langs gekomen? De modem en dergelijk zijn wel binnengekomen, maar nog geen bericht of ik het nu wel of niet allemaal aan mag sluiten...

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik heb het zelfde, eind vorige week nog gevraagd of er al meer bekend was over de overgangsdatum. Was nog helemaal niks over bekend, kan nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo lang je nog verbinding hebt met de experiabox hoef je niets te doen met de nieuwe spullen.

Hier is de levering ook uitgesteld vanwege mogelijke problemen met de genexis, hoewel er gewoon een goede 1 poorts gbit hangt. Maar ik zeg niets, van mij mag het overzetten nog wel even duren, gezien de problemen die er allemaal zijn. Zeker nu het WK nog aan de gang is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

op zich niks mis mee moet makkelijk kunnen dus toch maar ff naar de helpdesk zou ik zo zeggen
moet zeker toch minimaal rond de 95 up en down moeten kunnen halen

suc6
The BounceR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:49:
[...]

enkel mijn pc was aangesloten op de router, geen wifi apparaten verder. pc is direct aan de router aangesloten, dus geen switches hier tussen. de cabel is een cat5 kabel
(tested for gbit staat op de kabel zelf :P , voorheen bij ziggo gebruikt op een 180mbit lijn en dat ging goed.)

ik gebruik een gigabit nic.
VoIP is niet ingesteld en de sparql was niet aangesloten.
harddisk is een SSD, cpu is een 2500k op 4.5ghz

Dus ik vermoed dat het niet aan mijn kant ligt.

Edit: en een week geleden was mijn download 93Mbps en upload 110Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hebben andere mensen ook last van veel storing in het beeld van de Sparql box? De voetbalwedstrijd van 22:00 op NL1 HD gisteren was bijna niet te kijken door veel rare kleuren en macroblocking. Ook op andere zenders behoorlijk last van storingen...

Voor de rest geen problemen ondervonden gelukkig. Het lijkt zelfs af en toe dat mijn upload rond de 1Gbit zit, i.p.v. de 250 Mbit. Download zit wel netjes tegen de 250 aan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47
Heb je het topic doorgelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
Nyarlathotep schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:56:
Hebben andere mensen ook last van veel storing in het beeld van de Sparql box? De voetbalwedstrijd van 22:00 op NL1 HD gisteren was bijna niet te kijken door veel rare kleuren en macroblocking. Ook op andere zenders behoorlijk last van storingen...
Nope, niemand last van.. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Alphalorne op 30-06-2014 14:07 . Reden: Geintje natuurlijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
JP1980 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:51:
Als ik straks de STB's aan de zyxel hang en de rest van alle apperatuur aan de switch. Komt dan het multicast verkeer ook door mijn switch? Mijn idee was van niet. Mijn redenatie was dat als ik dit zo oplos de minste problemen kan verwachten en de beste performance. Maar heb eigenlijk niet zoveel verstand van die dingen.
Multucast verkeer komt ook door de switch. Heb zelf de sparql achter 1 switch hangen icm wat consoles en werkt allemaal prima -> internet op de consoles en tv signaal op de sparql. Als je het wilt scheiden dan moet je een manageable switch hebben die in staat is om vlans te scheiden en de kennis hebben om dit te configureren.

Volgens mij heb ik hiervan al een post voorbij zien komen. Maar echt nodig lijkt me dit niet?

Maar als er geen stb achter de switch zit, dan zal er ook geen multicast verkeer over gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door The BounceR op 30-06-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat vandaag de verbinding wordt hersteld. Sinds woensdag brand het glas lampje op het glasvezel modem al niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

weet iemand wat hier precies bedoeld word?

Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak.png

Alvast bedankt
D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 11:05

henri8096

BIM is not a software!

Fiets schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:51:
Vorige week kreeg ik een mail over uitgesteld levering omdat de genexis modem het 'misschien' niet goed doet met de spullen van sparql. Was dat hier al langs gekomen? De modem en dergelijk zijn wel binnengekomen, maar nog geen bericht of ik het nu wel of niet allemaal aan mag sluiten...
Wij hebben die mail ook gehad.
Zal idd wel ff duren voordat het overgaat, en dat terwijl wij een PacketFront hebben en geen Genexis.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:14:
weet iemand wat hier precies bedoeld word?

[afbeelding]

Alvast bedankt
D.
Waar kun jij deze info zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rebels:

corrigeren en wachten op geld betrof te veel in rekening gebrachte bedragen, soms zelfs enkele tientjes.
Als je dan hierover mailt wijzen ze je claim twee of drie keer standaard af.
En ik heb keurig aangegeven dat ik per 1 juli wilde overstappen naar Sparql, kreeg hier ook keurig een bevestiging van.
Per 1-8 liep mijn contract echter af en die heb ik vervolgens opgezegd vanwege alle problemen van afgelopen jaar.
En dan krijg je dus een brief dat ze per 1-7 je verbinding opzeggen omdat men de moeite niet wil doen om je voor 1 maand over te zetten. Dat werd door een helpdeskmedewerker telefonsich doodleuk nog even bevestigd.
Dat is ronduit schofterig en onwettig. Ik heb een contract met hen en die zeggen zij eenzijdig op.
En omdat men weet dat een rechtsbijstandverzekeraar hier geen zaak van maakt omdat het bedrag waarover het gaat te laag is, doet men dit dus gewoon.

2 kennissen die ook naar Tweak overstapten hadden soortgelijke ervaringen.

Uiteraard kan er altijd wel iets mis gaan maar de onbeschoftheid en arrogantie van die gasten komt mij in ieder geval de strot uit en ben dus blij dat ik per morgen van hen verlost ben.
Het zal wel even duren voor ik de eindafrekening van een paar euro betaald heb....... O-)
Rebels schreef op maandag 30 juni 2014 @ 05:56:
[...]

*alle facturen perfect
*wat corrigeren?
*welk geld?

ik ben wel even overgestapt naar KPN nu omdat ik dit huishouden niet run en we nog met allemaal scart tv's in huis zitten (maar 1 HD TV met hdmi, kan moeilijk iedereen overtuigen maar ff een nieuwe TV kopen met hdmi of een scart naar hdmi converter te kopen a 69,-), dat is de enige reden, ik was graag bij Tweak gebleven als het even kon (en ga ook weer terug naar Tweak zodra we het scart verhaal hebben opgelost)

Ik kan dat wel waarderen zo'n partij als Tweak, in deze grote boze wereld

(wel een beetje blij dat ik ff KPN heb genomen en exact 10 seconden downtime heb gehad bij de overgang, nu ik sommige klachten hier lees, maar overgang van Tweak naar KPN heeft 10 seconden geduurd met de monteur hier,probs voor Tweak en KPN in deze)

Kortom, ik vind knap wat Tweak doet en ik snap als Tweaker dat je opstart problemen tegen komt bij het uitrollen van iets totaal nieuws en idd de 'gewone consument' zit daar niet op te wachten, ik had de opstart problemen voor lief genomen als ik bij Tweak was gebleven, maar nogmaals ik had niet de keuze in mijn huishouden, uiteindelijk komt alles goed, bij Tweak moet je niet 'consumentje spelen' dat weet je toch al als je eraan begint (doet me beetje denken aan m'n Demon tijd (voordat xs4all dat overnam) :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Waar kun jij deze info zien?
onder mijn tweak klik dan bv usenet account aan en dan klik op overview en dan op acces(view/edit)
en dan moet je het kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnks, ik zie t . zie bij mij

Leverings proces stappen voor: TWKA14060618
Verstuurd op Omschrijving Status
2014-06-10 16:30:52 WBA FttH Line product planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed

Wenig hoopgevend iig, ik zit nog op groen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik heb de mail over mogelijke problemen met de genexis modem ook al tijdje geleden gehad.
Sinds die tijd is het erg stil.

Volgens Mijn Tweak is de Sparql wel opgeleverd.. hmm ?

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Nu online
The BounceR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:07:
[...]

Multucast verkeer komt ook door de switch. Heb zelf de sparql achter 1 switch hangen icm wat consoles en werkt allemaal prima -> internet op de consoles en tv signaal op de sparql. Als je het wilt scheiden dan moet je een manageable switch hebben die in staat is om vlans te scheiden en de kennis hebben om dit te configureren.

Volgens mij heb ik hiervan al een post voorbij zien komen. Maar echt nodig lijkt me dit niet?

Maar als er geen stb achter de switch zit, dan zal er ook geen multicast verkeer over gaan.
Nee als het goed is heeft de router 4 poorten. Waarvan 1 aan de switch komt te hangen. Hierop zit mijn volledige netwerk. Dat wil zeggen computer + NAS + laptop. De STB's kunnen dan op poort 2 + 3. Op die manier hoop ik mijn normale netwerk niet te belasten met TV. Mogelijkerwijs wil ik in de toekomst ook een webservertje neerzetten en die mag ook geen last hebben van TV verkeer. Heb niet een hele geavenceerde switch maar hij doet het foutloos en vervang hem liever niet.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 30-06-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik ga sowieso alle VLANs zelf managen. Heb die hardware toch al vanwege dat gedrocht van een Experiabox :)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppahop
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:23
Nyarlathotep schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:56:
Hier ook (Almere). Vooral Ned1 heeft enorme issues. Heen en weer zappen helpt dan maar heel even, na een minuutje al weer blokjes en half paarse gezichten.

Ik hoop dat deze blokjes / artifacts komen door de packet loss, zoals Tweak eerder had beschreven op de aankondigingen pagina. Dan wordt het misschien opgelost. Is weinig aan om met vrienden naar voetbal te kijken als het beeld steeds vastloopt :/

[ Voor 10% gewijzigd door Hoppahop op 30-06-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij HBO video on demand, als je een film verder wilt kijken geeft hij netjes waar je gebleven bent.
Maar als ik daarop klik begint start de film weer vanaf het begin.

Voor en achteruit "spoelen" werkt wel, film pauzeren niet, of kan je een film niet pauzeren?

Verder lijken de storingen in het beeld s 'avonds erger te zijn, gisteren tussen 17:30 en 19:00 uur geen enkele storing daarna begon het af en toe weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:36:
[...]

Nee als het goed is heeft de router 4 poorten. Waarvan 1 aan de switch komt te hangen. Hierop zit mijn volledige netwerk. Dat wil zeggen computer + NAS + laptop. De STB's kunnen dan op poort 2 + 3. Op die manier hoop ik mijn normale netwerk niet te belasten met TV. Mogelijkerwijs wil ik in de toekomst ook een webservertje neerzetten en die mag ook geen last hebben van TV verkeer. Heb niet een hele geavenceerde switch maar hij doet het foutloos en vervang hem liever niet.
Als je het zo aansluit als hierboven aangegeven dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Nu online
Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:00:
[...]

Als je het zo aansluit als hierboven aangegeven dan is het geen probleem.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:52:
...
Verder lijken de storingen in het beeld s 'avonds erger te zijn, gisteren tussen 17:30 en 19:00 uur geen enkele storing daarna begon het af en toe weer..
Tijdens de wedstrijd gister heb ik (in almere) vrijwel geen blokvorming gezien. Hierna filmpje gekeken uit mijn eigen archief, dus heb weinig vergelijking met de rest van de avond.
Ik mag hopen dat Tweak de blokvorming onder controle heeft, het was echt niet om aan te zien. Interessant is dan wel dat overdag het beeld goed is, maar de puinhoop in de avond begint. Mocht het deze avond ook weer prut zijn, dan hebben ze speciaal voor de wedstrijd wat gedaan.

Lets see what happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ha, ik heb even iets verder terug gelezen en ik ben dus niet de enige...

Nu kijk ik eigenlijk zowat nooit tv, dus voor mij is dit niet zo'n probleem. De internetverbinding doet het gelukkig zonder problemen en dat is voor mij het belangrijkst.
Maar toch wel jammer dat Sparql is uitgerold terwijl het duidelijk nog veel kinderziektes bevat. Naast de storingen treden er ook tamelijk vaak 'freezes' op.
Lijkt inderdaad op packet loss of een lege buffer o.i.d. Dit moet toch wel te fixen zijn...

Ik denk dat Tweak er goed aan doet om ook hier in dit forum actief te zijn. Hier kunnen ze een hoop info vandaan halen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Nyarlathotep schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:07:
Ha, ik heb even iets verder terug gelezen en ik ben dus niet de enige...

Nu kijk ik eigenlijk zowat nooit tv, dus voor mij is dit niet zo'n probleem. De internetverbinding doet het gelukkig zonder problemen en dat is voor mij het belangrijkst.
Maar toch wel jammer dat Sparql is uitgerold terwijl het duidelijk nog veel kinderziektes bevat. Naast de storingen treden er ook tamelijk vaak 'freezes' op.
Lijkt inderdaad op packet loss of een lege buffer o.i.d. Dit moet toch wel te fixen zijn...

Ik denk dat Tweak er goed aan doet om ook hier in dit forum actief te zijn. Hier kunnen ze een hoop info vandaan halen :)
Sparql is een compleet nieuw product van Tweak, en vergeleken met 2 weken geleden toen het voor het eerst in gebruik is genomen hebben ze al goede verbetering toegebracht.

Ondanks dat de blokvorming/freezes vervelend/schijtirritant zijn, ga ik er eigenlijk vanuit dat ze dit ook zo snel mogelijk proberen op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 19:55
proditaki schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:42:
Ik ga sowieso alle VLANs zelf managen. Heb die hardware toch al vanwege dat gedrocht van een Experiabox :)
mijn idee! Heb nu 1 enkele utp kabel naar boven en daar loopt op dit moment TV en I'net signaal (KPN Groen) overheen middels VLAN's. Twee cisco switchen zorgen voor de afhandeling van het verkeer.

Moet nu alleen uitzoeken hoe ik deze configuratie moet doen als ik omgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
bvsteyn schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Moet nu alleen uitzoeken hoe ik deze configuratie moet doen als ik omgezet wordt.
Staat er een router die beneden het internet doet? Of hoe zit dat?
Inprincipe is het alleen je VLANs aanpassen voor internet (VLAN6 naar VLAN34). TV blijft op hetzelfde VLAN hangen, dus zou je niet hoeven aan te moeten passen (VLAN4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
AirtjE schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Inprincipe is het alleen je VLANs aanpassen voor internet (VLAN6 naar VLAN34). TV blijft op hetzelfde VLAN hangen, dus zou je niet hoeven aan te moeten passen (VLAN4).
Waarom zou je zo moeilijk willen blijven doen, immers de Zyxel staat volledig open in vergelijk tot de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Sommige mensen hebben wellicht andere redenen voor. Ik heb allemaal eigen apparatuur erachter staan, servers, NAS, en een router/server die dient voor OpenVPN server gekoppeld met certificaten. Dat kan de ZyXEL niet had ik al gezien.

Voor m'n ouders maakt het dan weer niet uit, daar heb ik de ZyXEL gewoon geplaatst, maar merk dat hij niet altijd even stabiel is (webinterface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:24:
[...]

Waarom zou je zo moeilijk willen blijven doen, immers de Zyxel staat volledig open in vergelijk tot de Experiabox?
De Zyxel is geleverd door Tweak en dus een veiligheidsrisico, da's reden genoeg.

Niet dat ik Tweak niet vertrouw, maar het zou niet nodig moeten zijn om Tweak te vertrouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 30-06-2014 17:46 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Als ik de financiële middelen had om leuke netwerk hardware aan te schaffen had ik hetzelfde gedaan door alles te scheiden. Gewoon omdat het kan. Het is natuurlijk leuk dat de zyxel van Tweak open is, maar je hebt als gebruiker ook de vrijheid om het zo in te richten als je zelf wilt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:45:
[...]

De Zyxel is geleverd door Tweak en dus een veiligheidsrisico, da's reden genoeg.

Niet dat ik Tweak niet vertrouw, maar het zou niet nodig moeten zijn om Tweak te vertrouwen.
:) Welnu, eigen oplossingen zijn ook niet altijd "eigen", ook open SW is door iemand (community) gemaakt, en open is niet altijd veiliger. NSA kijkt toch mee.
Misschien laat ik mijn Router achter een Router opstelling voorlopig maar zoals het is, hopelijk wordt dan de vermoedelijk ingebouwde backdoor van mijn tweede router geblokt door de eerste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik had wel gemerkt dat dit weekend, volgens mij was het zaterdag nacht om een uur of 2 even de router werd gereset. Ook een vriend had hier last van. Beide vloog onze verbinding even een tijdje na elkaar eruit om vervolgens weer up te komen. We hadden toen beide onze Zyxels gecheckt en bleek dat de uptime toen op 3 minuten stond en dus een rebootje had gehad. Meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Nu online
Mijn telefoon doet nu raar. Als ik gebeld wordt dan geeft deze een bezettoon. En als ik iemand bel geeft deze ook een bezettoon. En ik ga pas 9 juli over. *blauw *dordrecht

[ Voor 5% gewijzigd door JP1980 op 30-06-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hans_18T schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:55:
[...]

:) Welnu, eigen oplossingen zijn ook niet altijd "eigen", ook open SW is door iemand (community) gemaakt, en open is niet altijd veiliger. NSA kijkt toch mee.
Klopt, maar het gaat niet alleen om het al dan niet eigen zijn, ook gewoon het feit dat iemand anders mij hardware opdringt, en dus bepaald welke hard/software ik draai is al een risico.

Daarnaast is het nu zo dat er straks een heleboel 250, 500 en 1000Mbit verbindingen zijn in een redelijk voorspelbare IP range met allemaal identieke routers. Dat maakt het een leuk target voor kwaadwillenden. Als je een fout vind in die Zyxel of Tweak's configuratie ervan dan heb je direct een heleboel snelle nodes in je botnet. Daarom is het m.i. ook een zeer kwalijke zaak dat ISP's routers en andere netwerk apparatuur meeleveren (en niet alleen Tweak, bij grotere jongens als Ziggo en UPC vind ik het nog ernstiger).

Liefst had ik ook geen STB gehad van Tweak maar gewoon zelf iets gebouwd op basis van XBMC, helaas zit er dan weer van die encryptie onzin op.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:52:
[...]

Klopt, maar het gaat niet alleen om het al dan niet eigen zijn, ook gewoon het feit dat iemand anders mij hardware opdringt, en dus bepaald welke hard/software ik draai is al een risico.

Daarnaast is het nu zo dat er straks een heleboel 250, 500 en 1000Mbit verbindingen zijn in een redelijk voorspelbare IP range met allemaal identieke routers. Dat maakt het een leuk target voor kwaadwillenden. Als je een fout vind in die Zyxel of Tweak's configuratie ervan dan heb je direct een heleboel snelle nodes in je botnet. Daarom is het m.i. ook een zeer kwalijke zaak dat ISP's routers en andere netwerk apparatuur meeleveren (en niet alleen Tweak, bij grotere jongens als Ziggo en UPC vind ik het nog ernstiger).

Liefst had ik ook geen STB gehad van Tweak maar gewoon zelf iets gebouwd op basis van XBMC, helaas zit er dan weer van die encryptie onzin op.
Dit geldt voor alle ISP's, ook voor Ziggo etc. Een botnet heeft geen hoge bandbreedte per bot nodig, dus dit is nogal een drogreden.

Dat ISP's de routers etc. aanleveren is juist omdat de gemiddelde consument niet een stapel modems of routers in huis heeft, en het liefst zelf niets hoeft te doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga tweak maar weer eens bellen ,zou 23 ste overgaan(nijkerk) ,helemaal niks geen mail gehad over dat het uitgesteld werd en of de modem nou wel of niet vervangen moet worden ,vind het toch wel eens tijd dat tweak even wat meer duidelijkheid geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Ook vanavond bij het kijken naar Frankrijk - Nigeria weer heel veel ellende, absoluut niet te kijken. Zyxel weer een reboot gegeven en daarna ruim een uur zonder problemen kunnen kijken.

Overigens is ook mijn setup met een switch waaraan meerdere appraren en ook een STB hangt prima blijven draaien, zelfs toen ik tussendoor de STB een keer naar een andere kamer gesleept heb waar hij een tijdje op een eigen poort van de Zyxel gedraaid heeft. Daarna weer terug in de (gedeelde) switch en direct beeld. Gaat allemaal prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zojuist bij mijn schoonmoeder alles geinstalleerd, sinds vandaag was de verbinding omgezet (Almere-Buiten, Bouwmeesterbuurt)

Alles netjes losgekoppeld (Ook de Genesix van het stroom gehaald). Alles op mijn gemak aangesloten, weer aangesloten en zonder problemen alles doorlopen. (Update, activering etc...)

Bij SIP rekening houden dat je niet je telefoonnummer invult bij Account no, maar precies hetzelfde als de inlognaam (dan deed ie het in 1 keer)

Het is zo te zien nog niet geheel goed ingesteld, hebben nu wel een hele snelle upload voor een 100/100 verbinding op verschillende speedtests.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3595653093.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ik zeg houden zo lekkere upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil 1 STB aansluiten op LAN1 op de Zyxel, 2 STB's via een simpele switch op LAN2 (tv's op slaapkamers) en op LAN3 een simpele switch voor de overige netwerk apparaten (blue ray, Xbox, raspberry) en als laatste op LAN4 de pc. Mijn vraag is of dit aansluitschema gaat werken of moet ik het anders aanpakken?

Ps.: switchen zijn van Tplink (4 poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

Huidige situatie is beneden de experiabox en daarachter een switch. Hiervan gaat 1 kabel naar boven voor tv en internet.

Ok, thnx..dat zou een eenvoudige wijziging zijn dan. Maar eens kijken of het gaat werken als ik omgezet wordt...voorlopig zal dat nog wel ff duren. Heb zelfs nooit een officiële mail gehad met een uitstelmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:25:
ik ga tweak maar weer eens bellen ,zou 23 ste overgaan(nijkerk) ,helemaal niks geen mail gehad over dat het uitgesteld werd en of de modem nou wel of niet vervangen moet worden ,vind het toch wel eens tijd dat tweak even wat meer duidelijkheid geeft
Ik woon ook in Nijkerk en heb geen officiële mail gehad...heb enkel gebeld en toen werd mij vertelt dat ik de 23 ste niet zou gaan en dat dit voor onbepaalde tijd zou zijn....

Weet niet welke Genexis jij hebt, maar de mijne moet in ieder geval vervangen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:49:
Ik wil 1 STB aansluiten op LAN1 op de Zyxel, 2 STB's via een simpele switch op LAN2 (tv's op slaapkamers) en op LAN3 een simpele switch voor de overige netwerk apparaten (blue ray, Xbox, raspberry) en als laatste op LAN4 de pc. Mijn vraag is of dit aansluitschema gaat werken of moet ik het anders aanpakken?

dat kan werken :) afhankelijk of de switches weten wat ze met igmp moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
[...]

En om het netjes te houden, VLAN7 verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
JP1980 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:05:
Mijn telefoon doet nu raar. Als ik gebeld wordt dan geeft deze een bezettoon. En als ik iemand bel geeft deze ook een bezettoon. En ik ga pas 9 juli over. *blauw *dordrecht
Dat heb ik ook (kpn groen)...daarom vandaag maar gebeld en te horen gekregen dat mijn telefoon niet langer geregistreerd was. Oplossing volgens tweak is een hard reset. Dat moet ik vanavond laat dan maar proberen, want na een hard reset heb ik een half uur geen diensten ter beschikking aldus de vriendelijke tweak mevrouw.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze eindelijk te pakken gehad ,wanneer we overgaan weten ze nog niet ,maar mij werd verteld dat mijn modem niet vervangen hoeft te worden,
ik heb deze :

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/a5kwboyzf/20140624_123054_Commissaris_van_Heemstrastraat.jpg
bvsteyn schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:39:
[...]

Ik woon ook in Nijkerk en heb geen officiële mail gehad...heb enkel gebeld en toen werd mij vertelt dat ik de 23 ste niet zou gaan en dat dit voor onbepaalde tijd zou zijn....

Weet niet welke Genexis jij hebt, maar de mijne moet in ieder geval vervangen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:49:

Dit is geen probleem, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
bvsteyn schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:34:
[...]Huidige situatie is beneden de experiabox en daarachter een switch. Hiervan gaat 1 kabel naar boven voor tv en internet.
[...]
Je hebt in dat geval een aantal mogelijkheden. De nieuwe ZyXEL router geeft alles in je LAN een IP, inclusief je STB's. Dus je kunt je slimme switches 'dommer' maken, aka geen VLANs, of 'domme switches' aan hangen. De STB's vinden wel hun weg naar waar ze naar toe moeten. Enig nadeel is dat als een STB niet direct op 1 poort op de ZyXEL uitkomt, je multicast verkeer langs de rest van het netwerk op alles wat op die poort aangesloten is.
Een andere oplossing zou kunnen zijn het signaal wat je binnenkrijgt vanaf de Genexis, eerst met je slimme switch te splitsen. VLAN4 direct doorzetten naar je STB's (en geen ander apparatuur eraan). En VLAN34 via de ZyXEL laten lopen of eventueel je eigen router en dan pas je netwerk in. Dit laatste heb ik en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
't Mooie is:

LAN1: Internet + TV
LAN2: Internet + TV
LAN3: Internet + TV
LAN4: Internet + TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Vorkie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:27:
Het is zo te zien nog niet geheel goed ingesteld, hebben nu wel een hele snelle upload voor een 100/100 verbinding op verschillende speedtests.

[afbeelding]
Dat is binnen een paar dagen afgelopen, Het zou kunnen dat je "UP" terugvalt naar 74 Mbit/s . Zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
OriginalDon schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:59:
[...]

't Mooie is:

LAN1: Internet + TV
LAN2: Internet + TV
LAN3: Internet + TV
LAN4: Internet + TV
Afhankelijk van je switch (Zonder IGMP snooping):

LAN1: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN2: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN3: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN
LAN4: Internet + TV = Multicast verkeer op je LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
AirtjE schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
[...]

.. Enig nadeel is dat als een STB niet direct op 1 poort op de ZyXEL uitkomt, je multicast verkeer langs de rest van het netwerk op alles wat op die poort aangesloten is.
Daar is IGMP snooping toch voor? Of begrijp ik dat verhaal verkeerd?
Een andere oplossing zou kunnen zijn het signaal wat je binnenkrijgt vanaf de Genexis, eerst met je slimme switch te splitsen. VLAN4 direct doorzetten naar je STB's (en geen ander apparatuur eraan). En VLAN34 via de ZyXEL laten lopen of eventueel je eigen router en dan pas je netwerk in. Dit laatste heb ik en dat werkt prima.
Dit ben ik ook van plan. Zo zadel je niet één router op met zowel Internet als IPTV verkeer (de Zyxel trekt nu al 74% van z'n interne geheugen).
Pagina: 1 ... 57 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.