Bij mij werkte het in eerste instantie niet. Pas nadat ik de STB in zijn eentje aan de switch in mijn slaapkamer had aangesloten werkte het wel. Daarna de rest weer aangesloten en alles werkt nu, het is alleen de vraag of het blijft werken... tot nu toe wel. Gisteravond zonder problemen vanaf mijn mediaplayer een aflevering van een serie gekeken (die hij dan van mijn NAS afhaalt) en vanmorgen deed de TV het ook nog prima.
kan iemand eens een foto plaatsen van de genexis die vervangen is?
Ik denk dat dit een beetje van de plaats afhangt, Tweak heeft er voor gekozen om niet van "managed" Genexis kastjes uit te gaan. Als je op de Genexis site kijkt dan zouden alleen de media convertors in de Tweak opzet werken (die hebben dus 1 netwerk poort, geen telefoon, geen kabel aansluiting).j.kappert schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:51:
kan iemand eens een foto plaatsen van de genexis die vervangen is?
Op die site staan dus ook de modellen die niet werken.
[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 28-06-2014 14:06 ]
Bedankt voor je antwoord, dan vrees ik dat de boel toch vervangen moet worden heb eind vorig jaar nog een nieuwe gekregen. dan word dit dus nummertje 9 die vervangen word.joop99 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat dit een beetje van de plaats afhangt, Tweak heeft er voor gekozen om niet van "managed" Genexis kastjes uit te gaan. Als je op de Genexis site kijkt dan zouden alleen de media convertors in de Tweak opzet werken (die hebben dus 1 netwerk poort, geen telefoon, geen kabel aansluiting).
Op die site staan dus ook de modellen die niet werken.

Hoi Tweakerts probeer de hele boel weer aan de praat te krijgen bij mn ouders na een modem factory default nou krijgt die zyxel geen verbinding, na spieken bij de settings geen broadband settings te vinden zoals die eerder in de modem stonden. Kan iemand mij als je blieft helpen aan de default settings?.
SD onbereikbaar.
SD onbereikbaar.
Geinspireerd door (hardware) techniek, geboren om te bouwen.
Ook enig idee hoe je deze werkend krijg? Als ik het serienummer intik, kan de app geen sparqlbox vinden...Gifkikkertje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:
Android ABOX42 apk
Na wat speuren op het net deze gevonden! App met DLNA en afstandbediening functie.
Afstandbediening werkt met sparql
[afbeelding]
Dit is dus wel een mediaconverter die niet vervangen hoeft te worden.j.kappert schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:10:
[...]
Bedankt voor je antwoord, dan vrees ik dat de boel toch vervangen moet worden heb eind vorig jaar nog een nieuwe gekregen. dan word dit dus nummertje 9 die vervangen word.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
@Gifkikkertje; Goed gevonden, thnx! Eindelijk een alternatief voor mijn standaard app die niet werkt met de abox.OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:49:
[...]
Ook enig idee hoe je deze werkend krijg? Als ik het serienummer intik, kan de app geen sparqlbox vinden...
@OriginalDon;
Wat bij mij werkte:
Telefoon verbinden met de Zyxel over wifi
LAN-kabel uit de STB halen en aanzetten
Bij geen signaal melding, op huisje drukken om in het abox menu te komen
LAN-kabel weer inprikken en even wachten tot je weer een IP hebt op de STB (evt. connectie test uitvoeren)
In het abox menu optie links-onder selecteren.
Op de app zou nu de box wel herkend moeten worden.
Zo ja, dan de STB herstarten en eventueel de telefoon gewoon weer met je reguliere wifi netwerk verbinden.
De STB was daarna nog gewoon te bedienen vanuit de app.
Suc6!
Help a.u.b. !!!
De modem van mijn ouders is zijn instellingen kwijt voor de broadband "setups"
Wie o wie helpt me? Heb de standaard tweak /sparql setting nodig.
vdsl, iptv etc..
Nuhebben die ouwe lui niets geen telefoon, geen tv en geen internet!
SD gebeld en een 06 van een monteur helaas geen gehoor
vdsl, iptv etc..
ben nu wat screenshots aan het maken van de tweak instellingen, zal zo wat links posten hiervan.dela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:18:
Help a.u.b. !!!
vdsl, iptv etc..
Geef ff je mail adres ik heb wat screendumps van mijn instellingen alleen ik krijg het niet voor elkaar ze hier te plaatsendela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:18:
Help a.u.b. !!!
vdsl, iptv etc..
Dat werkt inderdaad! Thnx!Alphalorne schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:58:
[...]
@Gifkikkertje; Goed gevonden, thnx! Eindelijk een alternatief voor mijn standaard app die niet werkt met de abox.
@OriginalDon;
Wat bij mij werkte:
Telefoon verbinden met de Zyxel over wifi
LAN-kabel uit de STB halen en aanzetten
Bij geen signaal melding, op huisje drukken om in het abox menu te komen
LAN-kabel weer inprikken en even wachten tot je weer een IP hebt op de STB (evt. connectie test uitvoeren)
In het abox menu optie links-onder selecteren.
Op de app zou nu de box wel herkend moeten worden.
Zo ja, dan de STB herstarten en eventueel de telefoon gewoon weer met je reguliere wifi netwerk verbinden.
De STB was daarna nog gewoon te bedienen vanuit de app.
Suc6!
heb deze informatie eruit kunnen halen, ik hoop dat het voldoende is. zit niks bij voor telefonie omdat ik deze niet ingesteld heb of gebruikdela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:18:
Help a.u.b. !!!
vdsl, iptv etc..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/Broadband.png
https://dl.dropboxusercon...ing%20-%20Lan%20setup.png
https://dl.dropboxusercon...%20-%20Static%20route.png
Dank jullie voor de reacties, ik ga z.s.m. naar mn ouders om ze in de modem te kloppen, mn vader zit er met trillende benen op de bank.
Mijn dank is groot!!
Mijn dank is groot!!
Kun je misschien srceenshots van de settings toevoegen per onderdeel "iptv vdsl etc"
als ik die heb krijg ik hem weer van stal, oh ja en mijn tip bewaar ze meteen voor jezelf
als ik die heb krijg ik hem weer van stal, oh ja en mijn tip bewaar ze meteen voor jezelf
The BounceR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:25:
[...]
heb deze informatie eruit kunnen halen, ik hoop dat het voldoende is. zit niks bij voor telefonie omdat ik deze niet ingesteld heb of gebruik
https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/Broadband.png
https://dl.dropboxusercon...ing%20-%20Lan%20setup.png
https://dl.dropboxusercon...%20-%20Static%20route.png
gaat wel even duren, zijn veel settings. ik heb voor mezelf al een backup config gemaakt van de router. dat is nog makkelijkerdela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:40:
Kun je misschien srceenshots van de settings toevoegen per onderdeel "iptv vdsl etc"
[...]
Jullie zijn helden!!!
Ik weet zeker dat nog meer mensen dit onverwacht een keer mee ga maken bij het doen van een modem reset/factory default.
Ik weet zeker dat nog meer mensen dit onverwacht een keer mee ga maken bij het doen van een modem reset/factory default.
ADSL - https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/ADSL.txtdela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:50:
Jullie zijn helden!!!
IPTV_ADSL - https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/IPTV_ADSL.txt
VDSL - https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/VDSL.txt
IPTV_Vdsl - https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/IPTV_VDSL.txt
ETHWAN - https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/ETHWAN.txt
IPTV_Ethernet - https://dl.dropboxusercon...0512994/IPTV_Ethernet.txt
Dat zijn de instellingen zoals ze bij mij staan, ik heb deze niet veranderd. Maar ik kan niet garanderen of het werkt. Want ik weet niet of iedereen deze instellingen heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door The BounceR op 28-06-2014 17:04 ]
Het is een multifuntionele router die ZyXEL. Enige wat goed ingevuld en actief moet staan van de genoemde instellingen is ETHWAN en IPTV_Ethernet
Nogmaals hulde voor de geboden hulp. Ik ga ze zo spoedig mogelijk bij mn ouders in de modem kloppen. Rapporteer het hier terug of het werkt.
Had de telefoon wel werkend voordat de modem het patje af was. De truuk is het account nummer tegebruiken bij sip naam en account nummer, doe dit met 31361234567 in te voeren in plaats van bijv 0361234567.
Had de telefoon wel werkend voordat de modem het patje af was. De truuk is het account nummer tegebruiken bij sip naam en account nummer, doe dit met 31361234567 in te voeren in plaats van bijv 0361234567.
Ik heb mijn Sparql-box ook op 1080 50 gezet. Nog steeds wel last van af en toe blokjes, maar ik ben allang blij dat mijn televisie het weer doet in het weekend. Ik moet zeggen dat de beeld kwaliteit stukken beter is dan dat ik voorheen met mijn Experiabox en Motorola dingetje had! Dit lijkt wel écht 1080p en dat idee had ik met die Motorola niet. Dat was volgens mij gewoon 720p? (KPN Groen)
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ga naar de tab "Maintenance" en selecteer daar "Configuration".goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:13:
Hoe maakt je een backup van de zyxel?
In dit scherm kan je het volgende doen:
- De config backuppen.
- De config restoren.
- Resetten naar Factory Defaults.
De reset naar factory defaults moet je niet gebruiken, tenzij je een backup heb gemaakt van je werkende config. Dan kan je deze daarna weer herstellen. Zonder een backup ben je dus je tweak pre-config kwijt.
Nu trouwens op Nederland 1 echt super veel ellende met het beeld. Meer mensen last van? Het is eigenlijk onkijkbaar zo. Hoop niet dat dit morgen ook zo is met Nederland!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Valt er ergens een pre config te downloaden?
Dat zou voor de mensen die een factory default doen zonder back-up te hebben gemaakt wel zo handig zijn gezien de Service desk het zo druk heeft (sarcasm)....
Dat zou voor de mensen die een factory default doen zonder back-up te hebben gemaakt wel zo handig zijn gezien de Service desk het zo druk heeft (sarcasm)....
Dank je. Het is gelukt.The BounceR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:39:
[...]
Ga naar de tab "Maintenance" en selecteer daar "Configuration".
In dit scherm kan je het volgende doen:
- De config backuppen.
- De config restoren.
- Resetten naar Factory Defaults.
De reset naar factory defaults moet je niet gebruiken, tenzij je een backup heb gemaakt van je werkende config. Dan kan je deze daarna weer herstellen. Zonder een backup ben je dus je tweak pre-config kwijt.
Voor de zekerheid maar even gedaan
Ik moet zeggen dat ik er nu geen last van heb.DAMAGE schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:48:
Nu trouwens op Nederland 1 echt super veel ellende met het beeld. Meer mensen last van? Het is eigenlijk onkijkbaar zo. Hoop niet dat dit morgen ook zo is met Nederland!
Ik kijk er nu een half uurtje naar ivm het wk maar nog geen ellende gehad.
Hopelijk blijft het zo maar de ervaring leert bij mij is dat in de avond de ellende weer begint.
Ik zit nu op NED1 het WK te kijken, maar ik ben echt ontevreden over het geluid. Mijn set moet ik zeker +10dB harder zetten om het geluid te evenaren op voor mij 'normaal' (oud) niveau.
Iedereen heeft het ook over Dolby D geluidsweergave. Ik krijg geen DD signalen door.
Iedereen heeft het ook over Dolby D geluidsweergave. Ik krijg geen DD signalen door.
Wie o wie?
dela_soul_nl schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:52:
Valt er ergens een pre config te downloaden?
Heb je het geluid al op maximum staan van de Sparql. Ik zie/hoor bij mij geen verschil met "vroeger" (KPN groen)OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:21:
Ik zit nu op NED1 het WK te kijken, maar ik ben echt ontevreden over het geluid. Mijn set moet ik zeker +10dB harder zetten om het geluid te evenaren op voor mij 'normaal' (oud) niveau.
Hier (Almere) tot nu toe geen blokjes meer gezien. Ik kijk vanaf 1700u naar ned1 en hoop datdit zo blijft....DAMAGE schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:48:
Hier in Almere schat ik ongeveer om de 5 minuten blokvorming/geluid even weg. Zeker te kijken en beeldkwaliteit is subliem (1080p truc uitgevoerd)Jan Driebeen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:21:
[...]
Hier (Almere) tot nu toe geen blokjes meer gezien. Ik kijk vanaf 1700u naar ned1 en hoop datdit zo blijft....
Ja het geluid van de sparql box staat op max. Ookal zet ik 'm 1 streep boven 'Mute': het geluid blijft hetzelfde. + noch - heeft effect op het volume, terwijl je op het scherm het wel ziet verschuiven. Geen harder of zachter op Passtrhough noch PCM. Ik heb de audio op Digital AC3 staan.Hans_18T schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:07:
[...]
Heb je het geluid al op maximum staan van de Sparql. Ik zie/hoor bij mij geen verschil met "vroeger" (KPN groen)
Hier nu hetzelfde.webmasternick schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:
[...]
Hier in Almere schat ik ongeveer om de 5 minuten blokvorming/geluid even weg. Zeker te kijken en beeldkwaliteit is subliem (1080p truc uitgevoerd)
De gehele dag geen probleem. Vanaf 19:00 begon er weer blokvorming te komen
Het is zeker nog te doen en het beeld is zeker subliem.
Ja, hier in Almere Buiten ook. NED1 bij mij iig.goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:43:
[...]
Hier nu hetzelfde.
De gehele dag geen probleem. Vanaf 19:00 begon er weer blokvorming te komen
Het is zeker nog te doen en het beeld is zeker subliem.
Mail de servicedesk, ze reageren meestal binnen een dag (mijn ervaring dan).
Als tweak dit probleem onder controle krijgt hebben zij het beste product in handen tov. de andere providers.
Snel internet, super scherpe televisie, vrij goedkoop bellen en gratis nieuwsgroepen.
Maar eerst de kinderziektes nog oplossen.
Snel internet, super scherpe televisie, vrij goedkoop bellen en gratis nieuwsgroepen.
Zo toch een stuk prettiger zijn als men de problemen oplost vóórdat het product in de markt wordt gezet.goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:05:
Als tweak dit probleem onder controle krijgt hebben zij het beste product in handen tov. de andere providers.
Kwestie van goed testen met een pilot groep klanten bijvoorbeeld.
Bij een pilot weet je dat je problemen en verstoringen kunt verwachten bij de echte uitrol ligt dat anders.
Sluit ik mij helemaal, bij aan.HoppyF schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:09:
[...]
Zo toch een stuk prettiger zijn als men de problemen oplost vóórdat het product in de markt wordt gezet.
Kwestie van goed testen met een pilot groep klanten bijvoorbeeld.
Bij een pilot weet je dat je problemen en verstoringen kunt verwachten bij de echte uitrol ligt dat anders.
Dat had een hoop ellende verkomen
Ik snap ook niet waarom zij dat niet gedaan hebben
Ik denk dat ze gewoon te weinig tijd hebben gehad. Voor uitgebreid testen en voor het oplossen van alle known issues.
Blokvorming is de laatste minuten erger geworden in Almere
Blokvorming is de laatste minuten erger geworden in Almere
Géén DVB-C hebben maar een (zo te lezen brakke) STB gebruiken, terwijl mijn tv veel van die features zelf ook aan boord heeft, maakt het voor mij toch een aanzienlijk minder goede provider dan wat het was.goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:05:
Ik geloof best in de toekomst van IPTV, maar dan wel gestandaardiseerd, open en met multicast.
[edit] goedkoop bellen... als het werkt. Ik heb een maand zonder telefonie gezeten. Toen heb ik ze de vinger gegeven met hun gesloten SIP, en een SIP-account bij een andere provider genomen. Flat fee, inloggen vanaf meerdere locaties tegelijk (lekker flat-fee bellen en gebeld worden met je mobiel) en goh, geen storingen meer.
[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-06-2014 20:29 ]
Verwijderd
hier in zevenaar nog erger vanavond al totaal 8x stilstaand (hanging) beeld met als gevolg een reset met spanning eraf endaarna er weer op belachelijk echt!!!!!!!grrrrr ELENDE
Telefoon heb ik nooit geen problemen mee gehad. Het zelfde geld voor internet.Fuzzillogic schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:21:
[...]
Géén DVB-C hebben maar een (zo te lezen brakke) STB gebruiken, terwijl mijn tv veel van die features zelf ook aan boord heeft, maakt het voor mij toch een aanzienlijk minder goede provider dan wat het was.
Ik geloof best in de toekomst van IPTV, maar dan wel gestandaardiseerd, open en met multicast.
[edit] goedkoop bellen... als het werkt. Ik heb een maand zonder telefonie gezeten. Toen heb ik ze de vinger gegeven met hun gesloten SIP, en een SIP-account bij een andere provider genomen. Flat fee, inloggen vanaf meerdere locaties tegelijk (lekker flat-fee bellen en gebeld worden met je mobiel) en goh, geen storingen meer.
Stb moet nog een hoop aan veranderen. Dat is waar.
Maar zodra alle opstartproblemen opgelost zijn (en hopelijk gebeurt dat op korte termijn) dan kan tweak zich daarmee bezig houden
En dan staat er gewoon een geweldig product
En dan zijn wij al gauw deze problemen vergeten.
En terwijl ik dit schrijf zit mijn stb weer vast.
Ach, het is even door de zure appel heen bijten
Gaan we doen, en zal het resultaat hier posten voor de kortstondige lotgenoten.
was gewoon benieuwd of er überhaupt een pre-load ergens te vinden is...
was gewoon benieuwd of er überhaupt een pre-load ergens te vinden is...
The BounceR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:03:
[...]
Mail de servicedesk, ze reageren meestal binnen een dag (mijn ervaring dan).
Verwijderd
Gisteren gemaild i.v.m de telefoon die deed het nog niet.
Vanmiddag een reactie gehad, of ze in het modem mochten, dan zouden ze het nakijken.
Netjes uitgelegd hoe ik het moest doen:
1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk vervolgens op skip als gevraagd wordt om uw wachtwoord te wijzigen.
4. Druk onder het kopje maintenance op Remote MGMT en zet vervolgens aan de WAN zijde het vinkje bij HTTP op Enable.
5. Klik vervolgens op 'Apply' rechtsonderin.
En vanavond tegen achten gingen de lampjes aan op het modem.
Alles werkt nu
Meteen de toegang weer gewijzigd..
Wachtwoord heb ik niet gekregen van de foon, ook nog geen brief gezien met gegevens of iets dergelijks.
Maar heb het niet meer nodig
Wel veel blokvorming vanavond hier in Almere-Haven
Nou hopen dat het bij iedereen snel alles werkt, dan kunnen ze met z'n allen verder met de tv..
Vanmiddag een reactie gehad, of ze in het modem mochten, dan zouden ze het nakijken.
Netjes uitgelegd hoe ik het moest doen:
1. Ga in uw internetbrowser naar 192.168.1.1
2. U krijgt nu het login scherm te zien van uw ZyXEL router. Gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 (als deze niet veranderd zijn) *
3. Druk vervolgens op skip als gevraagd wordt om uw wachtwoord te wijzigen.
4. Druk onder het kopje maintenance op Remote MGMT en zet vervolgens aan de WAN zijde het vinkje bij HTTP op Enable.
5. Klik vervolgens op 'Apply' rechtsonderin.
En vanavond tegen achten gingen de lampjes aan op het modem.
Alles werkt nu

Meteen de toegang weer gewijzigd..
Wachtwoord heb ik niet gekregen van de foon, ook nog geen brief gezien met gegevens of iets dergelijks.
Maar heb het niet meer nodig
Wel veel blokvorming vanavond hier in Almere-Haven
Nou hopen dat het bij iedereen snel alles werkt, dan kunnen ze met z'n allen verder met de tv..

Verwijderd
Net ook weer last van heel veel blokjes en van stilstaand beeld op Ned 1.
ZYXEL gereset ( reboot in het Menu ) en nu al 30 minuten geen blokje meer gezien.
paar dagen geleden was dit ook al het geval.
denk dat er toch iets tussen de Zyxel en de stb niet helemaal lekker gaat.
Morgen voor voor de wedstrijd de zyxel resetten en hopen dat we de hele wedstrijd goed kunnen zien.
ZYXEL gereset ( reboot in het Menu ) en nu al 30 minuten geen blokje meer gezien.
paar dagen geleden was dit ook al het geval.
denk dat er toch iets tussen de Zyxel en de stb niet helemaal lekker gaat.
Morgen voor voor de wedstrijd de zyxel resetten en hopen dat we de hele wedstrijd goed kunnen zien.
Hmm... ga ik dat ook maar eens proberen want het is hier momenteel ook weer niet om aan te gluren...
Misschien het level van QoS (nog) hoger zetten?
Verwijderd
Daar heb ik afgelopen week mee lopen spelen, maar geen positieve resultaten mee bereikt.OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:10:
Misschien het level van QoS (nog) hoger zetten?
ik zou dan eens instellingen vergelijkbaar met onderstaande proberen:Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:12:
[...]
Daar heb ik afgelopen week mee lopen spelen, maar geen positieve resultaten mee bereikt.
http://www.tp-link.us/article/?faqid=536
Anders is het imo geen Zyxel probleem ...
Het lijkt inderdaad te helpen. Voor de reboot was het zo slecht dat zelfs het geluid begon te haperen, na reboot van de Zyxel (in ieder geval de eerst minuten) geen blokje meer gezien.
Verwijderd
Ik weet wat het ook niet wat het probleem is maar als ik blokjes in beeld krijg en de Zyxel reboot blijven ze een hele tijd weg.OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:15:
[...]
ik zou dan eens instellingen vergelijkbaar met onderstaande proberen:
http://www.tp-link.us/article/?faqid=536
Anders is het imo geen Zyxel probleem ...
Reset ik de STB dan zijn de blokjes weer heel snel terug.
Afgelopen dagen de QOS op diverse levels gezet, toch blijven de blokjes steeds terug komen.
ik hoop dat ze bij Tweak het probleem kunnen vinden en er ( hopelijk snel ) een oplossing voor vinden.
Dat het even duurt dat snap ik en ik ga er ook niet over lopen zeuren, ik deel alleen mijn bevindingen en hoop dat andere hier ook hun voordeel mee kunnen doen.
Verwijderd
Bij elk nieuw product heb wel last van kinderziektes.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:24:
het is geen goede reclame voor tweak .... Jammer
Tweak is 12 dagen onderweg na het aansluiten van de eerste.
Hier werkt alles perfect, alleen de blokjes in het beeld en af toe lijkt de stb vast te lopen.
Als ik de zyxel ff reboot werkt alles weer een tijd goed, dus totdat Tweak de oplossing heeft gevonden is dit voor mij een goede oplossing.
Verwijderd
ok ga ik ook ff proberen alleen ze hebben het product niet goed getest in mijn ogen jammer.maar de kinderziektes snap ik echt wel alleen stb stil vallen of blokjes kan niet .maar zoals teletekst,standby knop ok.We zullen zien.
Bij QoS class, protocol IGMP op priority VoiceQueue werkt bij tot nu toe heerlijkVerwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:22:
[...]
Ik weet wat het ook niet wat het probleem is maar als ik blokjes in beeld krijg en de Zyxel reboot blijven ze een hele tijd weg.
Reset ik de STB dan zijn de blokjes weer heel snel terug.
Afgelopen dagen de QOS op diverse levels gezet, toch blijven de blokjes steeds terug komen.
ik hoop dat ze bij Tweak het probleem kunnen vinden en er ( hopelijk snel ) een oplossing voor vinden.
Dat het even duurt dat snap ik en ik ga er ook niet over lopen zeuren, ik deel alleen mijn bevindingen en hoop dat andere hier ook hun voordeel mee kunnen doen.
Verwijderd
ga ik morgen proberen hoelang heb je al goed beeld
OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:32:
[...]
Bij QoS class, protocol IGMP op priority VoiceQueue werkt bij tot nu toe heerlijk
als een goede 45 minutenVerwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:35:
ga ik morgen proberen hoelang heb je al goed beeld
[...]
Verwijderd
Bij QoS class, protocol IGMP op priority VoiceQueue werkt bij tot nu toe heerlijk staat hier boven 
goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:42:
Wat heb je dan precies veranderd.
Ik heb bij QoS, Class Setup, bij de IGMP protocol de queue op VoiceQeueu gezet in plaats van Priority3
Gedaan. Moet de zyxel dan weer opnieuw opgestart worden?
Heb ik niet gedaan. Als het goed is zie je tijdens het instellen even het beeld bevriezen waarna het (bij mij dan) tot op heden zonder blokjes het beeld weergeeftgoldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:45:
Gedaan. Moet de zyxel dan weer opnieuw opgestart worden?
Oke. Ik ben benieuwd.
Als dit de oplossing is dan verdien je een lintje.
Als dit de oplossing is dan verdien je een lintje.
Ging mis
[ Voor 94% gewijzigd door goldvinger op 28-06-2014 22:52 ]
Alles sloeg even vast.
Alles even opnieuw opgestart (zyxel en stb)
Nu doet alles het weer inclusief de aanpassing.
Nu afwachten of de blokjes weg blijven.
Verwijderd
ok ben benieuwd laat even weten aub 
goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:02:
Alles sloeg even vast.
Hmm, kreeg heel kort weer blokjes te zien.
Even afwachten nog. Wie weet is het door deze wijziging nu minder.
Wat is de status bij jou?
[ Voor 11% gewijzigd door goldvinger op 28-06-2014 23:14 ]
Verwijderd
nu weer ok ik had vanaf 18.00u tot +/- 21.30u wel 10x een hanging waardoor ik de stb spanningsloos moest maken en weer aan heeeel vervelend maar tot op heden geen problemen meer ps heb nog geen veranderingen in gebracht in de router.
goldvinger schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:13:
Hmm, kreeg heel kort weer blokjes te zien.
Ik heb dit weekend de nieuwe router en set-up box geinstaleerd bij mijn ouders. Nu is de setup-box via een powerline adapter verbonden met de router. Het beeld is helaas heel erg schokkerig. Volgens de speed-test van de setup-box is de verbinding maar 8 Mbps. Als ik de powerline adapter rechtstreeks aan mijn laptop hang haal ik echter 95 Mpbs. Heeft iemand misschien een idee hoe dit komt. De powerline adapters is de Netgear XAV5001.
Verwijderd
wat is de afstand?
remon. schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:24:
Ik heb dit weekend de nieuwe router en set-up box geinstaleerd bij mijn ouders. Nu is de setup-box via een powerline adapter verbonden met de router. Het beeld is helaas heel erg schokkerig. Volgens de speed-test van de setup-box is de verbinding maar 8 Mbps. Als ik de powerline adapter rechtstreeks aan mijn laptop hang haal ik echter 95 Mpbs. Heeft iemand misschien een idee hoe dit komt. De powerline adapters is de Netgear XAV5001.
Mijn ervaring met powerline adapters waarop de tv op zit is slecht.
Het beste is om een kabel te trekken
Het beste is om een kabel te trekken
Het zou aan de andere kant wel prima moeten werken als zijn laptop zegt dat hij 95Mbps haalt. Is dat overigens wel met puur die ethernet aansluiting? Niet dat wifi nog aan stond?
Zelf heb ik ook slechte ervaring met powerline adapter voor de TV, maar toen zei speedtest via laptop als ik die in de powerline adapter plugde dat hij meet een paar mbps haalde.
Zelf heb ik ook slechte ervaring met powerline adapter voor de TV, maar toen zei speedtest via laptop als ik die in de powerline adapter plugde dat hij meet een paar mbps haalde.
Helaas heb ik die laatste 40minuten 3 keer een hapering gehad en 1 keer een semi-freeze 
De wijziging heeft wel invloed gehad, maar nog niet voldoende. Ik vraag me echt af of het echt uberhaupt wel aan de Zyxel ligt.
Op moment van het posten van dit bericht, heb ik zelfs een automatische reset gehad (zwart beeld en opeens een Info scherm uit het niets....)
De wijziging heeft wel invloed gehad, maar nog niet voldoende. Ik vraag me echt af of het echt uberhaupt wel aan de Zyxel ligt.
Op moment van het posten van dit bericht, heb ik zelfs een automatische reset gehad (zwart beeld en opeens een Info scherm uit het niets....)
Verwijderd
vreemd ligt dus niet aan de zyx 
OriginalDon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:49:
Helaas heb ik die laatste 40minuten 3 keer een hapering gehad en 1 keer een semi-freeze
@dennisraben
De afstand is ongeveer 10m
@Sissors
Nee dit is puur via de powerline. Volgens de software van de powerline zou ik zelfs 240 Mbps halen maar het internet abbo gaat maar tot 100. Een kabel trekken is niet echt een optie aangezien er geen pijp is om de kabel door te trekken.
@Sissors
Nee dit is puur via de powerline. Volgens de software van de powerline zou ik zelfs 240 Mbps halen maar het internet abbo gaat maar tot 100. Een kabel trekken is niet echt een optie aangezien er geen pijp is om de kabel door te trekken.
Verwijderd
vreemd lijkt wel of deze word geknepen in de router via wifi
remon. schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:56:
@dennisraben
@Sissors
De wifi van de router staat uit. Ik heb zelf het gevoel dat de powerline adapter niet goed overweg kan met de multicast stream.
Het zal ongetwijfelt niet voor een ieder gelden maar mijn ervaring met zyxel routers is zeker wat stabiliteit aangaat niet al te best.
Ik hoop niet dat hier een nieuw (packetforce) drama in de maak is.
Ik hoop niet dat hier een nieuw (packetforce) drama in de maak is.
Verwijderd
Goedemorgen,
ik heb sinds 26 juni sparql internet250 mbit, televisie en bellen. over het internet niks dan goed, maar televisie en telefoon slecht. al vanaf 26 juni geen telefoon, ook na vele instellingen die veranderd zijn in samenwerking van de service desk, televisie beeld staat elk uur wel vast trekt al kanten op.
En wat ik heel erg bedroevend vindt dat je geen telefonisch contact kan krijgen omdat men het druk heeft,
ga mij nou niet vertellen dat je dit al dagen achter elkaar hebt, ik denk zelf dat jullie de hoorn van de haak hebben, en dit product , noodgedwongen te snel op de markt hebben gezet .
En eigenlijk wil ik hier heel graag vanaf.
.
ik heb sinds 26 juni sparql internet250 mbit, televisie en bellen. over het internet niks dan goed, maar televisie en telefoon slecht. al vanaf 26 juni geen telefoon, ook na vele instellingen die veranderd zijn in samenwerking van de service desk, televisie beeld staat elk uur wel vast trekt al kanten op.
En wat ik heel erg bedroevend vindt dat je geen telefonisch contact kan krijgen omdat men het druk heeft,
ga mij nou niet vertellen dat je dit al dagen achter elkaar hebt, ik denk zelf dat jullie de hoorn van de haak hebben, en dit product , noodgedwongen te snel op de markt hebben gezet .
En eigenlijk wil ik hier heel graag vanaf.
.
Oh ik geloof echt wel dat ze het daar druk hebben hoor. Als de ene helft van je klantenbestand serieuze problemen met fatsoenlijk beeld heeft op de TV (en sommige dus ook met bellen), wat continue wegvalt, en de andere helft zich afvraagt of ze per 1 juli nog internet hebben, dan is je helpdesk wel overbeladen.
Maar goed, het is wel duidelijk dat tweak veel te optimistisch is geweest bij het plannen hiervan.
Maar goed, het is wel duidelijk dat tweak veel te optimistisch is geweest bij het plannen hiervan.
De setup bix is megabit lan en geen gigabit lan, dit betekend dat deze theoretisch maar 100mbits haalt. Waarschijnlijk kan de setup box lan adapter niet goed overweg met die in de powerline. En vanaf modem naar powerline is gigabit van powerline naar powerline ook (maar dan minder) en dan naar de setupbox maar megabit. Wellicht een idee om de powerline adapters op megabit te zetten (als het mogelijk is).
remon. schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:24:
Verwijderd
maar ik neem aan dat je al lang weet, dat KPN de stekker er uit trekt, dan lijkt mij dat je als professioneel bedrijf/internet aanbieder je maatregelen op tijd neemt, en vooraf een gedegen onderzoek doet.
Lijkt mij dat dit klanten kost , je kan je beloofde producten die je levert niet waarborgen.
Lijkt mij dat dit klanten kost , je kan je beloofde producten die je levert niet waarborgen.
Telfort heeft ook gewoon nog dvbc en die blijven gewoon leveren. Telfort=kpn dus de stekker er uit lijkt mij niet het geval. Het verdien model zal wel beterzijn heen afhankelijkheden
Tweak had gewoon een pilot moeten starten begin dit jaar lekker testen op klanten die bèta willen draaien. En dan over. Ipv je hele Installedbase omzeep helpen en je klanten zien verhuizen naar de concurrent.
Nu hebben wij er allemaal redelijk/goede kennis van , mar stel je bent gewoon klant en je moet het hebben van de sd. Dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
Tweak had gewoon een pilot moeten starten begin dit jaar lekker testen op klanten die bèta willen draaien. En dan over. Ipv je hele Installedbase omzeep helpen en je klanten zien verhuizen naar de concurrent.
Nu hebben wij er allemaal redelijk/goede kennis van , mar stel je bent gewoon klant en je moet het hebben van de sd. Dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
Ze zijn al een jaar bezig met dit product.
Het enigste wat ze fout hebben gedaan in mijn ogen is dat ze hun product niet getest hebben met een groep testers.
Dan waren deze ongemakken eerder naar boven gekomen
Het enigste wat ze fout hebben gedaan in mijn ogen is dat ze hun product niet getest hebben met een groep testers.
Dan waren deze ongemakken eerder naar boven gekomen
Maar goed een jaar bezig maar een degelijke opname app en tablet app is er niet. Maar in de reclame van sparql staat nee dit krijg je allemaal .... eh je koopt een auto en de wielen komen later.
Ik hoop dat ze de problemen snel kunnen fixen. Anders is het veel geld voor een slechte service , HBO of geen HBO
Ik hoop dat ze de problemen snel kunnen fixen. Anders is het veel geld voor een slechte service , HBO of geen HBO
Ik had in mijn laatste mailtje naar de SD ook nog een gevraagd hoe het zit met de app en het antwoord was:
"Betreft de app wordt is de verwachte datum momenteel rond half juli."
Ben benieuwd of ze dat gaan halen...
"Betreft de app wordt is de verwachte datum momenteel rond half juli."
Ben benieuwd of ze dat gaan halen...
Misschien bedoelen ze wel half Juli 2015, dan hebben ze nog even de tijd.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Remon ik ben geen expert op dit gebied. Maar ik zou mij voor kunnen stellen dat je van een speedtest helemaal niet zoveel wijzer wordt op wat voor lijn dan ook. Het gaat denk ik meer om de stabiliteit van de lijn. Bij normaal TCP verkeer worden verkeerd verzonden pakketjes opnieuw verzonden zodat de data aan de ontvangende kant altijd klopt.remon. schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:08:
De wifi van de router staat uit. Ik heb zelf het gevoel dat de powerline adapter niet goed overweg kan met de multicast stream.
En nu denk ik dat bij multicast verkeer dat opnieuw verzenden niet werkt. Het is immers geen direct point to point verkeer, maar verkeer wat naar iedereen gaat. Dat zou dan resulteren in blokjes. Of de router of modem zou dit moeten ondervangen door een kleine buffer die opnieuw naar de STB verzonden kunnen worden, maar dat betwijfel ik.
In dat geval is doorvoersnelheid helemaal niet van belang (als het maar meer dan ~15mb is) maar wel belangrijk is dat alle pakketjes in 1x 100% correct worden ontvangen.
En dit is nou precies het probleem met Power adapters. Volkomen onvoorspelbaar. Bij de een werkt het prima en bij de ander niet. Of het werkt eerst prima en dan ineens niet meer.
Ik snap best dat niet iedereen een lege buis heeft, of er eentje leeg kan maken, maar ik denk dat je dan naar andere manieren moet kijken om een kabel te trekken, Kabelgootje in de hoel van de muur, of plafond, etc...
Die kabel is zo vele malen beter (en ook goedkoper).
Ik snap best dat niet iedereen een lege buis heeft, of er eentje leeg kan maken, maar ik denk dat je dan naar andere manieren moet kijken om een kabel te trekken, Kabelgootje in de hoel van de muur, of plafond, etc...
Die kabel is zo vele malen beter (en ook goedkoper).
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De STB zegt hier ineens geen verbinding te hebben. Internet werkt nog wel. Iemand anders last van? Almere waterwijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Alphalorne op 29-06-2014 16:17 ]
Hier doet alles het nog (Almere Danswijk)
Dit topic is gesloten.