Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.318 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

DanielAlm schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16:
Telefoon doet het inderdaad weer en discovery is nu discovery hd. Opstarten deed niets totdat ik de ontvanger uit en aan gezet heb (knopje rood). Toen ging het goed. Blokjes weet ik nog niet maar bemoedigend dat Tweak doet wat het zegt. Althans wat ze recent aankondigen te doen.
Inderdaad recent. Want van veel van alle problemen, mankementen en functionaliteit die simpelweg niet beschikbaar is, wist TWEAK allang dat dit speelde.

Maar dat hebben ze dus NIET aangekondigd op het moment dat jij je abonnement verlengd of aanvraagt. Dat is niet zo bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Sinds gisteren ook de Sparql box aangesloten, lukte niet op mijn eigen router (Mikrotik) dus toch maar de Zyxel aangesloten. Vanaf daar is alles goed gegaan.
Ook zonet met de geweldige tip het beeld op 1080p gezet! :)
Wat ik wel mis in de instellingen van Sparql is om het geluidssignaal per uitgang in te stellen.
Op hdmi wil ik PCM maar op de optische uitgang pass through. In de instellingen die je hebt als je opstart zonder verbinding is dit zo in te stellen. Als je verder opstart staat alles op PCM helaas.

De ondertiteling is trouwens erg groot bij HBO On Demand. Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nieuwe update op tweak site:

Update 27 juni 10:30

1: Handleiding voor Sparql

Van een aantal klanten hebben wij de vraag gekregen of zij een handleiding konden krijgen voor hun Sparql Box. Wij hebben bewust geen handleiding geschreven, omdat wij hopen dat deze overbodig zal blijken. Hier ligt een aantal redenen aan ten grondslag. Ten eerste menen wij dat wij ons werk pas echt goed hebben gedaan als de interface helder intuïtief werkt voor klanten van alle leeftijden. Daarnaast zal de interface en bediening altijd aan updates onderhevig zijn. Een handleiding heeft daarmee naar onze schattingen een levensduur van maximaal enkele maanden, voordat hij eigenlijk al verouderd zal zijn.

2: Discovery Channel en Animal Planet

Vannacht is zoals gisteren aangekondigd de zender Discovery Channel, die voor een aantal klanten slechts in SD te zien was, omgezet naar HD. Dit is helaas niet gelukt voor de zender Animal Planet. Wij krijgen deze zender niet goed door vanuit de uitzender van dit kanaal. Hier wordt nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hhuitema. Heb net een call gelogd waarom ik Animal Planet niet kan vinden in mijn Sparql zenderlijst (de update van Tweak net hierover gaat alleen over de issues rondom SD/HD, niet over het geheel niet beschikbaar zijn).

Als ik wat hoor dan laat ik het je weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Van een aantal klanten hebben wij de vraag gekregen of zij een handleiding konden krijgen voor hun Sparql Box. Wij hebben bewust geen handleiding geschreven, omdat wij hopen dat deze overbodig zal blijken. Hier ligt een aantal redenen aan ten grondslag. Ten eerste menen wij dat wij ons werk pas echt goed hebben gedaan als de interface helder intuïtief werkt voor klanten van alle leeftijden. Daarnaast zal de interface en bediening altijd aan updates onderhevig zijn. Een handleiding heeft daarmee naar onze schattingen een levensduur van maximaal enkele maanden, voordat hij eigenlijk al verouderd zal zijn.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Misschien een idee om een online handleiding te plaatsen? Die kan je instant bijwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MattieM, Thanks.. Scheelt weer een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hhuitema. Kwam er telefonisch niet door, dus heb een mail ingeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 22:42
Ben wel benieuwd wanneer tweak mij over gaat zetten. Zit nu nog goed op tweak groen via de kpn lijn.
Wat ik me wel afvraag is, wat word er vervangen aan de Genexis, ik heb nog niet zo heel lang geleden ook al een nieuwe gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2w50i9w.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DutchHawk op 27-06-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 08:56
webmasternick schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Dit is interessant. Weet jij toevallig wat het verschil is tussen beide Zyxel's? Andere hardware versie of andere firmware? Ik zou het fijn vinden als ik in de toekomst ook een guest-wlan kan gaan inschakelen.
Type oude VMG8324-B10A
FW oude 1.00(AAKL.1)b2_20130912

Type nieuwe VMG8324-B10A
FW nieuwe 1.00(AAKL.4)

Wat verder opvalt is dat er op de doos bij de nieuwe router achter het typenummer een opmerking staat: EU Vers. Mogelijk is de oude een internationale versie. Ook verschillen de kleuren van de WAN connector: oud rood en nieuw blauw. Daarnaast heeft de oude de vrijheid om zelf de wifi kanalen te kiezen: kan zelfs tot kanaal 13.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ergo, elke paar maanden wordt de interface overhoop gehaald? Klinkt als een topproduct. Mijn vorige telefoon, de N9, had ingebouwde handleiding. Dat is ideaal om ook de not-so-obvious features te ontdekken. Het bewust niet schrijven van een handleiding komt op mijn over als een zeer ondoordachte managementbeslissing "om geld te besparen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de brief met codes, Sparqle box etc ontvangen en ook de mail dat ik in de batch zat waarbij de levering is uitgesteld vanwege het genexis issue, Ik heb ze gemaild dat ik 'gewoon' een 1GB genexis heb met 1 poort en dat het dus ook gewoon zou moeten werken.

Ik kreeg terug:

"Geachte Klant,

Heeft u voor mij uw postcode en huisnummer of klantnummer dan kan ik deze informatie doorspelen aan mijn collega's van beheer om u als nog aan te sluiten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

"

Nu wachten totdat ze me omslingeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:23:
Ik heb ook de brief met codes, Sparqle box etc ontvangen en ook de mail dat ik in de batch zat waarbij de levering is uitgesteld vanwege het genexis issue, Ik heb ze gemaild dat ik 'gewoon' een 1GB genexis heb met 1 poort en dat het dus ook gewoon zou moeten werken.

Ik kreeg terug:

"Geachte Klant,

Heeft u voor mij uw postcode en huisnummer of klantnummer dan kan ik deze informatie doorspelen aan mijn collega's van beheer om u als nog aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

"

Dan ga ik ze ook nog maar eens mailen, bellen heeft geen zin. Kreeg net zelfs een dame te horen dat het nummer helemaal niet bestond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 03:38:
En alles deed het gewoon nog Snarf? Op je oude verbinding? Dat is zeker bijzonder. Ik duik mijn mandje zo in. Morgen de monteur. Ben benieuwd of alles het dan doet of dat ik weer moet gaan bellen.
Tot aan gisteren wel. Gisteren ineens geen uitzending gemist meer. Toen heb ik de STB een cold start gegeven (uit/aan met de knop achterop de STB), maar daardoor bleef de STB in de config hangen. Gebeld met de SD en die gaven aan dat ik beide diensten op de lijn had en ik de nieuwe router/STB's dus kon installeren. Alles overgezet en dat werkte zowaar!

Alleen telefonie doet het nog niet, ondanks dat het Tweakphone profiel aanwezig is en ik de config uit de brief heb ingevuld (3136xxxxxxx format).

[ Voor 14% gewijzigd door snarf op 27-06-2014 13:42 . Reden: aanvulling telefonie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
snarf schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:35:
[...]
Alleen telefonie doet het nog niet, ondanks dat het Tweakphone profiel aanwezig is en ik de config uit de brief heb ingevuld (31036xxxxxxx format).
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" Nog een Null te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De monteur is zojuist bij mij geweest en heeft een nieuwe Genexis gigabit variant aangesloten. De verbinding doet het op dit moment helaas nog niet. Bij Tweak en bij mij hadden we de ETHWAN op 6 gezet omdat we eerst dachten dat het daar aan zou liggen (met de oude Genexis nog) maar dit bleek niet het geval. Net dus gebeld en heb het weer terug laten aanpassen naar 34, daar het schijnbaar echt niet over 6 kan en het wel over 34 zou moeten lopen.

Nu moet ik dus weer afwachten of dit het zou moeten doen. Aan de kant van Tweak zou alles nu goed moeten staan. Zijn er meer mensen die na het plaatsen van een nieuwe Genexis FPU nog niet direct verbinding hebben? En wat zou het probleem anders nog kunnen zijn?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:45:
De monteur is zojuist bij mij geweest en heeft een nieuwe Genexis gigabit variant aangesloten. De verbinding doet het op dit moment helaas nog niet. Bij Tweak en bij mij hadden we de ETHWAN op 6 gezet omdat we eerst dachten dat het daar aan zou liggen (met de oude Genexis nog) maar dit bleek niet het geval. Net dus gebeld en heb het weer terug laten aanpassen naar 34, daar het schijnbaar echt niet over 6 kan en het wel over 34 zou moeten lopen.

Nu moet ik dus weer afwachten of dit het zou moeten doen. Aan de kant van Tweak zou alles nu goed moeten staan. Zijn er meer mensen die na het plaatsen van een nieuwe Genexis FPU nog niet direct verbinding hebben? En wat zou het probleem anders nog kunnen zijn?
Ja weer exact hetzelfde verhaal voor mij, monteur is net weg en nu moet ik alleen tweak nog te pakken zien te krijgen, VLAN staat bij mij nog op 6.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ecco schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Ja weer exact hetzelfde verhaal voor mij, monteur is net weg en nu moet ik alleen tweak nog te pakken zien te krijgen, VLAN staat bij mij nog op 6.
Ai jij ook nog dus. Ik weet niet of het uberhaupt uit maakt dat hij op 6 staat ipv 34, je zou zeggen dat dat gewoon moet kunnen? Maar volgens de servicedesk van Tweak moest dit wel aangepast worden anders zou het niet werken. Ik ga het hier even in de gaten houden en laat het je wel even weten als mijn verbinding weer up is. Dan weet je iig of het heeft geholpen.

Ze kon me trouwens niet vertellen hoe lang het ging duren voor dat de aanpassing erdoor zou zijn. Dus het is weer afwachten.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Ai jij ook nog dus. Ik weet niet of het uberhaupt uit maakt dat hij op 6 staat ipv 34, je zou zeggen dat dat gewoon moet kunnen? Maar volgens de servicedesk van Tweak moest dit wel aangepast worden anders zou het niet werken. Ik ga het hier even in de gaten houden en laat het je wel even weten als mijn verbinding weer up is. Dan weet je iig of het heeft geholpen.

Ze kon me trouwens niet vertellen hoe lang het ging duren voor dat de aanpassing erdoor zou zijn. Dus het is weer afwachten.
Hopelijk vandaag nog werd mij verteld. Toen ik hem naar 6 moest veranderen werd ik einde van de middag door ze teruggebeld om te vragen of het werkte dus wie weet :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:23:

Ik kreeg terug:

"Geachte Klant,

Met vriendelijke groet,

"

Ik heb sinds begin vorig jaar Tweak Groen en heb een 4 poorts Genexis. Dat zou betekenen dat hij bij mij waarschijnlijk wel vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waarschijnlijk wel. Ik kom ook van groen en had ook de 4 poorts Genexis. Die is bij mij vandaag vervangen door een Gigabit variant. Wel ga ik van Groen naar 500mbit en dat is een heel ander signaal dat de 4 poorts welke 100mbit is niet 'snapt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:26:
Waarschijnlijk wel. Ik kom ook van groen en had ook de 4 poorts Genexis. Die is bij mij vandaag vervangen door een Gigabit variant. Wel ga ik van Groen naar 500mbit en dat is een heel ander signaal dat de 4 poorts welke 100mbit is niet 'snapt'.
Ik blijf in de nieuwe situatie ook op 100mbit, zou dat nog iets schelen?

Vind het namelijk erg frustrerend dat ik mijn spullen al lang een breed binnen heb maar ze niet kan gebruiken omdat ik "mogelijk" een verkeerde Genexis heb. Tweak heeft al laten zien dat ze met alles niet bijster snel zijn, dus ik verwacht dat het anders nog een dikke maand gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zou kunnen maad dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet niet of ze een ander signaal uitsturen. Beste kun je 'even' bellen of mailen met de supportdesk. Ik weet het; vervelend. Ik zit al ruim 4 dagen zonder diensten en ben bang dat ik dit weekend ook alles moet missen :(

Hoop echt dat de boel het straks doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Foutje in het bericht (niet in de router), zonder 0 natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@LionkingNL alle nl hd zenders zijn 1080i dus hoe je aan die 720p komt weet ik niet, de duitsers zender alleen nog in 720p uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op 25-6 overgezet worden, ik zat al een week op mijn pretpakket te wachten maar tot dinsdag nada noppes niks..
Eind van de dag maar een mailtje gestuurd.

Woensdag nog niks binnen en rond 16:00, ja hoor daag internet, tv en telefoon..

Krijg ik donderdag een reactie, er gaat niks gebeuren mijn migratie wordt verzet nieuwe datum volgt..
Eeh ja, maar er is wel iets gebeurd, want ik had niks meer.
En er was dus ook niks verstuurd, probeer ik daar een week lang zoveel mogelijk voor thuis te blijven?

Dus donderdag maar een ochtendje aan de telefoon gehangen, en verdomd rond 11:30 krijg ik
iemand aan de lijn, ik was zo verbaasd dat ik bijna vergat waar ik voor belde :?

Vriendelijke maar wel behoorlijke gestrest klinkende dame aan de lijn, die vertelde hetzelfde verhaal.
Er zou niks gebeurd zijn of verstuurd, na aan paar maal in de wacht gezet te zijn, kreeg ik de volgende mededeling, tussen nu en 5 uur komt er een monteur met, jawel het pretpakket. _/-\o_

Hele middag thuis geweest, geen monteur :(
Ik kon ook geen boodschappen doen, de kat lag ondertussen met zijn pootjes omhoog voor de koelkast.

Maar niemand gezien, vandaag maar weer een ochtendje aan het bellen geweest, ik kwam er niet door.
Rond 12:00 de bel!
Het zal toch niet waar zijn?
Ja en nee, nee geen monteur, ja wel een pakket van tweak!! >:)

De boel meteen aangesloten, heb inmiddels wel internet maar geen tv of telefoon.
Nu mis ik nog de activatiecode voor de tv, en instellingen voor de telefoon..

Internet gaat als de brandweer, 95 up en down. (ik had 30 en nu 100)
Ik woon in Almere-Haven trouwens.

Nu nog de activatiecode te pakken zien te krijgen, ben benieuwd naar de tv.
Al met al voorzichtig optimistisch dat het uiteindelijk wel goed komt.

Conclusie:
Krijg je iemand aan de lijn dan wordt er meteen actie ondernomen.(top)
Communicatie, die is volkomen waardeloos, 1x een brief gehad wanneer ik overgezet zou worden verder niks.
Reactie op mail, redelijk gezien de drukte daar, dinsdag verstuurd donderdagochtend reactie
Kinderziektes, goed tot zeer goed? Aan de berichten te zien hier, wordt er snel gereageerd op problemen en word er hard gewerkt om ze op te lossen..

(Ik vraag me af als dit gedoe allemaal achter de rug is, hoeveel medewerkers er overspannen thuis zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:05

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:16:
Daarom heb ik zojuist per e-mail naar een update gevraagd, en ga ik zo de SD eens bellen voor toelichting.
UPDATE: Dezelfde avond kreeg ik nog een e-mail van de SD met het volgende vermeld:
"Uw antwoordformulier is destijds in goede orde ontvangen, momenteel is er helaas nog geen datum bekend waarop u zult worden gemigreerd naar ons nieuwe netwerk. Zodra deze datum bekend is, zult u hierover worden geinformeerd."

Nog ff afwachten dus, maarja, alles werkt nu nog naar behoren en als ik het zo lees is dat niet altijd het geval na de migratie.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nog steeds geen verbinding. Het begint nu wel frustrerend te worden. Zit al ruim 4 dagen zonder diensten. Ik kan ook de helpdesk niet bellen want het is te druk. Hoe staan de zaken bij jou Ecco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik zou op 23 juni overgaan, maar dat is niet gebeurd. Tweak gaf aan dat dit te maken had met KPN en de mogelijke Genexis in mijn meterkast. Ik heb deze variant in mijn meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8684739/Foto%2027-06-14%2015%2000%2009.jpg

Moet deze idd vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
bvsteyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:04:
Ik zou op 23 juni overgaan, maar dat is niet gebeurd. Tweak gaf aan dat dit te maken had met KPN en de mogelijke Genexis in mijn meterkast. Ik heb deze variant in mijn meterkast:

[afbeelding]

Moet deze idd vervangen worden?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
iemand in vleuten toevallig al overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:03:
Nog steeds geen verbinding. Het begint nu wel frustrerend te worden. Zit al ruim 4 dagen zonder diensten. Ik kan ook de helpdesk niet bellen want het is te druk. Hoe staan de zaken bij jou Ecco?
Hetzelfde... ik verwacht niet eerder dan vanavond of morgen dat die instelling aan hun kant weer veranderd is, dat duurde de laatste keer ook bijna een dag. Als ik morgen geen verbinding heb ga ik weer bellen :)

Je zit ook in Leeuwarden zie ik, echt hetzelfde schuitje haha

[ Voor 5% gewijzigd door Ecco op 27-06-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 22-09 14:47
En dat dient een monteur af te monteren zkr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jij ook Leeuwarden? Ook nog dezelfde wijk? Camminghaburen hier. LOL dan had jij zeker ook die monteur met de krullenbol... Kan niet missen. Ik probeer ze nu al te bellen. Ik wil het niet aan het toeval over laten eigenlijk. Zal ik zeggen dat ze die van jouw er ook even door moeten drukken? LOL. Ik kom er niet door trouwens.

Ik ga trouwens van 100mbit naar 500mbit. Hoe zit dat met jouw verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 21:46
Dwazer schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Ja maar die is niet meer dan 2 minuten binnen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjhilbrink schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Mooi kut om daar een dag voor thuis te blijven (lees vrij moeten nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Dwazer schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Dat is het enige wat de monteur doen, rest mag/moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 22-09 14:47
rjhilbrink schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Kak, dan moet daar dus een afspraak voor gemaakt worden.

Zit met diezelfde grijze FTU die dan niet gaat werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:12:
Jij ook Leeuwarden? Ook nog dezelfde wijk? Camminghaburen hier. LOL dan had jij zeker ook die monteur met de krullenbol... Kan niet missen. Ik probeer ze nu al te bellen. Ik wil het niet aan het toeval over laten eigenlijk. Zal ik zeggen dat ze die van jouw er ook even door moeten drukken? LOL. Ik kom er niet door trouwens.

Ik ga trouwens van 100mbit naar 500mbit. Hoe zit dat met jouw verbinding?
Haha die krullebol zei al 'ik had er net zo een die het ook niet deed na nieuwe modem' Ik zit in de vogeltjesbuurt maar hij dat hij net uit Camminghaburen kwam, wat een toeval :P

Hey als het helpt krijg je een biertje van me (Y)

Ik van 50 naar 500 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Hier zit ik nog steeds te wachten op de modem en sparql box. Heb al meerdere keren gebeld naar tweak, maar hebben t te druk om de telefoon op te nemen. Ben benieuwd hoe het vanaf 1 juli zal gaan, aangezien dan alles over zou gaan. Heb je vanaf dan dus geen tv meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Rbonzet schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:19:
Hier zit ik nog steeds te wachten op de modem en sparql box. Heb al meerdere keren gebeld naar tweak, maar hebben t te druk om de telefoon op te nemen. Ben benieuwd hoe het vanaf 1 juli zal gaan, aangezien dan alles over zou gaan. Heb je vanaf dan dus geen tv meer?
Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja dat is was ze zeggen maar ik zit al 4 dagen zonder diensten nu. Dus is helemaal niet zo raar als je toch even mailt er over met de service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
BVK1983 bedankt voor je berichtje!

Nouja momenteel werkt alles nog, dus we wachten het gewoon even af. Wel jammer is het dat je de informatie dus blijkbaar ergens op hun site moet gaan zoeken ipv even een duidelijk mailtje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@bvsteyn die had ik ook en die is bij mij vandaag vervangen. Ik vrees dus van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 08:56
devil-strike schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:27:
@LionkingNL alle nl hd zenders zijn 1080i dus hoe je aan die 720p komt weet ik niet, de duitsers zender alleen nog in 720p uit.
Je hebt helemaal gelijk. NL publiek en commercieel is 1080i als drager. Helaas is nog veel content lager van kwaliteit :'( Omschakelen van de abox naar 1080i heeft dus zeker zin.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Dan gebruik je dus de de-interlacer in de televisie.
Afhankelijk van hoe goed de de-interlacer in de Abox is, is dat inderdaad beter.
Gewoon even proberen wat een betere kwaliteit geeft (als je al verschil ziet)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:38:
[...]

geen tip maar ook ik heb exact hetzelfde als jij.
kan gelukkig nog wel tv kijken via itvonline van kpn, jij waarschijnlijk ook.
lees mijn vorige bericht.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
naja, mailtje gestuurd naar de SD dat ik dus geen nieuwe genexis hoeft hebben, krijg je een antwoord terug waar je niks mee kunt |:(
Geachte heer / mevrouw,

In het geval u al een gigabit genexis heeft hangen met 1 port, dan hoeft deze inderdaad niet geswapped te worden.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
j.kappert schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:29:
naja, mailtje gestuurd naar de SD dat ik dus geen nieuwe genexis hoeft hebben, krijg je een antwoord terug waar je niks mee kunt |:(

[...]
LOL
Sorry dat is zo slecht dat ik in de lach schoot.
Even een reply wanneer je dan overgezet kan worden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58

Pocketware

bvk1983 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:20:

quote:

Rbonzet schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:19:

quote:

Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten.
Hier al een hele discussie over gehad. Volgens Tweak leveren ze een werkende dienst op, ook als het glasvezelmodem bij de klant nog niet is vervangen, of de klant de benodigde hardware nog niet heeft ontvangen. De dienst werkt dan volgens hun, alleen moet de klant nog even wat hardware krijgen.
Als het in de centrale is omgezet heeft de klant automatisch een werkende dienst gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
Rude-Dog schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:31:
[...]

LOL
Sorry dat is zo slecht dat ik in de lach schoot.
Even een reply wanneer je dan overgezet kan worden lijkt me :)
Al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Bedankt in elk geval voor die post :)
Zag ineens een sketch voor me, je brengt je auto naar de garage omdat de airco defect is, komt 'm eind van de dag halen en ze zeggen "Ja, klopt helemaal hoor, airco is inderdaad defect". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Voor oa. Ecco: net nog even gebeld. Ze hadden mijn settings alweer op 34 staan. Hadden nooit op 6 gestaan volgens die jongen? Raar. Anyway: Hij ging nog snel een ticket inschieten want mijn lijn zou niet om zijn nog? Heel vaag allemaal begint het te worden. Frustraties beginnen hier ook op te lopen. Met een beetje pech hebben we dus dit weekend ook nog geen diensten. Kan dus niet vanuit mijn fucking eigen bank Nederland zien voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Ik heb alles al binnen en het is geïnstalleerd maar omdat ik problemen met NAT en portforwarding had ben ik wat gaan klooien in de Zyxel router. Helaas had dit het gevolg dat ik moest resetten. Nu vraag ik met af wat jullie voor firmware hebben draaien en hoe de config moet staan. Ik krijg namelijk ondanks dat ik een back-up heb teruggezet van de config mijn verbinding niet aan de praat en Tweak bellen probeer ik al een week maar die geven aan dat ze het te druk hebben en dat ik beter later terug kan bellen. Hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 22-09 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

weet iemand wat dit inhoud???

0000-00-00 00:00:00 Guidion Glasvezel Internet (+Bellen) cancelled

installatie ofzo??

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Vandaag zou ik dan tóch mijn Spaql Premium pakket krijgen, en opname mogelijkheid. Maar het mocht niet zo zijn.
Er komt nog geen Dolby Digital signaal door, video on demand werkt nog niet, en het volume is eigenlijk nog best om te huilen.
Maar HBO is dan wel weer fijn. Zo kom je nog eens films tegen die je al weer aan het vergeten was. Zoals The Big Lebowski. Daar ging weer een goede broek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer online, zie eerdere post.
Alleen geen activatiecode :(

Mailtje gestuurd, en binnen 2 uur de code binnen.
Ik kan tv kijken!
Alleen mijn telefoon werkt nog niet, daar hebben ze geen antwoord opgegeven.
Koste zeker teveel tijd. :+

Best goed beeld eigenlijk, ook de kleuren vind ik mooier alleen wat een zacht geluid!
Ik kreeg een idee, ik pakte de afstandsbediening van mijn tv, en daarmee kan ik het geluid
harder zetten. hahaha 8)7

Dus zowel met de sparql doos en mijn tv is het volume te regelen.

Weet iemand of je de tv gids ook anders kan weergeven, ik bedoel zoals de Motorola, alles ineen of
alleen per zender? Ik vind dit wat onoverzichtelijk..

Alleen bij zappen, wat trouwens sneller gaat dan bij het kpn geval, wat last van blokjes verder niet (tot nu toe)
Ben er dus bijna, alleen nog bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gedoe zeg. Ik zit bij de uitgestelde groep, afgelopen woensdag ging toch de verbinding eruit (ik zou in eerste instantie op woensdag de overstap maken). Gebeld met tweak, was een fout van KPN en donderdag zou de verbinding hersteld zijn. Dit is tot dusver niet gedaan ondanks mailtjes/ telefoontjes richting de SD. Als het maandag niet wordt hersteld ben ik er klaar mee. Het is een fout in de centrale, het glas lampje op het modem brand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ikbenerweer,

je hebt waarschijnlijk je Sip gegevens voor je telefoon instellingen nodig. Ik moest bij het modem deze met de hand invoeren.

die kunnen ze ook vast nog wel even doorgeven, helaas weer even mailen of bellen met de SD

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik had net heel even een ip-adres op mijn iptv maar nu niet meer. Hopen dat t nog goed komt vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:44:
Hallo ikbenerweer,

je hebt waarschijnlijk je Sip gegevens voor je telefoon instellingen nodig. Ik moest bij het modem deze met de hand invoeren.

die kunnen ze ook vast nog wel even doorgeven, helaas weer even mailen of bellen met de SD
Had er al om gevraagd maar geen reactie, kreeg net wel een mail van tweak of alles nu werkte.
Heb er nog maar eens om gevraagd.
(Of ze geven het expres niet omdat ze bang zijn dat ik ze ga bellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hou je telefoon in de gaten.
Bij mij heeft tweak van afstand mijn telefoongegevens ingevoerd.
Dat duurde een half uur en toen kon ik bellen en gebeld worden.
Misschien dat het bij jou ook zo gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sip account en username kan ik je wel mee helpen, dat is namelijk je telefoonnummer 31 en voor zonder de voorloop 0. Je wachtwoord helaas niet dus als ze allen het wachtwoord willen mailen.......

Automatisch lukt soms ook maar blijkbaar niet bij iedereen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:43:
Wat een gedoe zeg. Ik zit bij de uitgestelde groep, afgelopen woensdag ging toch de verbinding eruit (ik zou in eerste instantie op woensdag de overstap maken). Gebeld met tweak, was een fout van KPN en donderdag zou de verbinding hersteld zijn. Dit is tot dusver niet gedaan ondanks mailtjes/ telefoontjes richting de SD. Als het maandag niet wordt hersteld ben ik er klaar mee. Het is een fout in de centrale, het glas lampje op het modem brand niet.
Hetzelfde is er bij mij gebeurt, ook op de 25e, ze hebben mij de nieuwe spullen toegestuurd.
En het werkt, in het systeem stond dat ik uitgesteld was.
Lijkt mij handiger dan terugdraaien, en dan nieuwe datum prikken en weer omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nog eentje, vanaf 13:00 staat alles aan.
Als ik bel, hoor ik dat hij het nummer kiest zeg maar.
Vervolgens krijg ik de in gesprek toon, het ledje gaat knipperen als ik bel,
hang ik op dan gaat hij weer uit.
Ik ben er blijkbaar bijna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
En wat gebeurt er al je via je mobiel je huisnummer belt?
Gaat je huistelefoon dan wel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:09:
En wat gebeurt er al je via je mobiel je huisnummer belt?
Gaat je huistelefoon dan wel over?
Dan geeft hij ook de in gesprektoon, ik zit nu in het modem bij sip account.
Daar staat active, sip1, TweakPhone en changeme daar moet dus nog wat gebeuren.

Nu zit ik bij aanpassen, bij "general" staat "enable sip" account niet aangevinkt
Bij "sip account" staat changeme
bij "usename" staat changeme
Password is ingevuld zo te zien..
Apply to Phone
Phone 1 en 2 staan aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Heb inmiddels de Sparql TV decoder wat uitgebreider mogen testen. Inmiddels doet deze het ook via de bestaande Powerline adapter boven. Beiden geven 1080p-50Hz output en Dolby D geluid en dat ziet er goed uit.

Na de update van gisteren zie ik dat blokjes al bijna niet meer voorkomen. Wel af en toe dat een kanaal hangt/blokkerig wordt, maar ook dat een heel stuk minder. Dit terwijl ik met speedtest van decoder op 78Mb/s uit kom dus dat zit wel goed.

Heb een lijst van 11 zenders die niet kloppen (wel of niet HD stream, terwijl dat wel of juist niet zou zijn volgens website). Dan nog 4 zenders die helemaal geen beeld geven. En ik mis Animal Planet (ook na reboot niet, en geen updates meer). Heb de lijst samen met nog wat dingen die ik tegen gekomen ben gemaild naar Tweak, hopelijk doen ze daar wat aan.

Zal dit weekend kijken of ik uitgebreid kan testen met de Asus RT-66U.
Komende dinsdag zijn mijn ouders aan de beurt met de migratie (ook Almere), ben benieuwd hoe het daar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over Animal Planet. Ik heb gemailed met Tweak en volgens hen moet Animal Planet op kanaal 18 zitten. Ik heb terug gemailed dat ik helemaal geen kanaal 18 heb (springt van 17 naar 20), met het verzoek dat aan te zetten. Zullen zien waar ze mee terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mijn verbinding doet het! Sparql ook! Wel heb ik mijn vlan weer op 6 moeten zetten omdat ze dit aangepast hadden. Volgens één werknemer werd dat weer terug gezet, volgens weer een andere is het nooit aangepast geweest. Ik net voor de gein weer ff van 34 6 gemaakt en bam. Internet en tv. Super :) straks even een speedtest doen. Wat wel raar is; mijn gigabit ethernet op mijn moederbord wil enkel op 100mbit? Het is zo'n realtek chippie. Meer mensen last van? Switches etc is allemaal gigabit en goede CAT5E bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHawk
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:44:
Mijn verbinding doet het! Sparql ook! Wel heb ik mijn vlan weer op 6 moeten zetten omdat ze dit aangepast hadden. Volgens één werknemer werd dat weer terug gezet, volgens weer een andere is het nooit aangepast geweest. Ik net voor de gein weer ff van 34 6 gemaakt en bam. Internet en tv. Super :) straks even een speedtest doen. Wat wel raar is; mijn gigabit ethernet op mijn moederbord wil enkel op 100mbit? Het is zo'n realtek chippie. Meer mensen last van? Switches etc is allemaal gigabit en goede CAT5E bekabeling.
zet je nic eens op full duplex zou je eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Had ik idd al gedaan! Mocht niet baten. Ook al nieuwe drivers gedownload etc etc. Heel apart. Zal zo wel even googlen. Nu even Vi Oranje loeren, heb ik 4 dagen moeten missen! Ben blij dat alles weer werkt. Ik heb ook nog geen gekke blokjes gezien trouwens. Las daar veel over de laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
DAMAGE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:44:
Wtf dat deed het hem bij mij ook! Woohoo!!! Maf dat ze hem juist op 34 zouden zetten; communicatie probleempje daar of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Er gaat daar de laatste dagen wel meer mis heb ik het idee. Heel apart idd! Gelukkig had ik zelf wel een helder moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier wel blokjes op hbo1.
Maar het is af en toe.
Gelukkig niet zo erg als gisteren

Wat mij opvalt is dat dit zich bij mij vooral afspeelt in de avond.
Vandaag overdag 0,0 procent last van gehad.

Zal het overbelasting van het systeem kunnen zijn?
De meeste kijken tenslotte tv in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@goldvinger. Heb nu twee films gekeken via HBO on demand en geen blokken, sterker nog top qualiteit! Lijkt erop dat het blokjes probleem optreed bij "live" TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:14:
@goldvinger. Heb nu twee films gekeken via HBO on demand en geen blokken, sterker nog top qualiteit! Lijkt erop dat het blokjes probleem optreed bij Live TV
Klopt, hier dezelfde ervaring. Overigens wisselt het per kanaal merk ik. Nu heb ik er erg last van op RTL5 en RTL7. HBO Live TV gaat over algemeen juist "blokjes-vrij". VOD (dus HBO GO) gaat helemaal prima, super strak beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door AirtjE op 27-06-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
goldvinger schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:07:

Wat mij opvalt is dat dit zich bij mij vooral afspeelt in de avond.
Vandaag overdag 0,0 procent last van gehad.

Zal het overbelasting van het systeem kunnen zijn?
De meeste kijken tenslotte tv in de avond.
Hier idem, overdag geen blokjes, nu bijv. Rtl4 wel weer blokjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
AirtjE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:24:
Dan nog 4 zenders die helemaal geen beeld geven.
Welke 4? Ik mis beeld bij AT5 en xite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:29
Android ABOX42 apk

Na wat speuren op het net deze gevonden! App met DLNA en afstandbediening functie.
Afstandbediening werkt met sparql :)
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/ezym34go3/Screenshot_2014_06_27_21_34_55.png

[ Voor 25% gewijzigd door Gifkikkertje op 27-06-2014 21:39 ]

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Het boeit me niet echt, kijk zelf eigenlijk amper Live TV, nu misschien HBO en natuurlijk WK. Maar bij een product vind ik wel dat alles wat ze aanbieden ook moet werken. Net nogmaals doorheen gezapt na een reboot.

Nog steeds geen beeld op:
- AT5
- Meiden van Holland
- Al Jazeera Arabic
- Xite
- Playboy TV

Missend kanaal. Helemaal niet te selecteren:
Animal Planet (HD)

Wel HD stream, maar niet volgens website:
- ARD

Geen HD stream ook niet volgens website, maar volgens de naam op zender HD:
- Canvas HD
- Een HD

Lijkt geen HD stream, maar volgens naam en website wel:
- MTV HD

Verder mis ik de volgende zenders terwijl ik wel vind dat deze standaard zouden moeten zijn. Deze keek ik zowaar wel:
- Eurosport HD
- History HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Oeh stiekem toch Eurosport? Daar zou ik blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag zonder brief/aankondiging geen signaal meer, pakketdienst kwam gelukkig zelfde dag de hardware brengen. Na e-mail aan helpdesk codes ontvangen.

Probleem is echter dat ik op geen enkel kanaal beeld en geluid heb, on demand werkt wel. Vandaag met de helpdesk gemaild, maar geen oplossing. Helaas zijn ze telefonisch al dagen onbereikbaar. Iemand ideeen voor een oplossing, zit dus al winds woensdag zonder tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Nope.. geen E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:51:
Woensdag zonder brief/aankondiging geen signaal meer, pakketdienst kwam gelukkig zelfde dag de hardware brengen. Na e-mail aan helpdesk codes ontvangen.

Probleem is echter dat ik op geen enkel kanaal beeld en geluid heb, on demand werkt wel. Vandaag met de helpdesk gemaild, maar geen oplossing. Helaas zijn ze telefonisch al dagen onbereikbaar. Iemand ideeen voor een oplossing, zit dus al winds woensdag zonder tv.
Check eens of decoders verbinding hebben, zo ja, hoe snel. Dit kun je doen met het truukje dat eerder genoemd is. Stroom er af, netwerkkabel er op, stroom er op, wachten tot foutmelding, dan home knop indrukken. Netwerkkabel er in. 10 seconden wachten. Dan kun je via Settings kijken of het een IP-adres heeft gekregen. Je kunt dan via Speedtest kijken of het wel een redelijke verbinding maakt. Zou minimaal 15 mb/s moeten zijn voor een beetje beeld. Hier heb ik bekabeld 78 mb/s en via powerline 18 mb/s. Beiden beeld. Op moment dat het weg valt (2x gebeurd) dan zie ik dat er of geen IP verkregen wordt, of geen data overdracht plaats kan vinden (Speedtest mislukt).

Heb je je decoder direct op een poort geprikt of via switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:16:
[...]

Check eens of decoders verbinding hebben, zo ja, hoe snel. Dit kun je doen met het truukje dat eerder genoemd is. Stroom er af, netwerkkabel er op, stroom er op, wachten tot foutmelding, dan home knop indrukken. Netwerkkabel er in. 10 seconden wachten. Dan kun je via Settings kijken of het een IP-adres heeft gekregen. Je kunt dan via Speedtest kijken of het wel een redelijke verbinding maakt. Zou minimaal 15 mb/s moeten zijn voor een beetje beeld. Hier heb ik bekabeld 78 mb/s en via powerline 18 mb/s. Beiden beeld. Op moment dat het weg valt (2x gebeurd) dan zie ik dat er of geen IP verkregen wordt, of geen data overdracht plaats kan vinden (Speedtest mislukt).

Heb je je decoder direct op een poort geprikt of via switch?
Dank voor de snelle reactie en tip! Heb de test uitgevoerd, ziet er goed uit met 31.4 mb/s. Is nu aangesloten via KPN powerlink, maar vanmiddag ook rechtstreeks op de Zyxel geprobeerd met hetzelfde probleem als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Nogmaals de boel opnieuw aangesloten, eerste de kabel vanaf de Zyxel in mijn GS105 switch in de slaapkamer, STB er in, aangezet, en dat werkt. Daarna mijn PlayonHD2 ook aangesloten en dat werkt ook, heeft verbinding naar mijn NAS (dat verkeer loopt dus via de Zyxel naar mijn Cisco SG100D switch in mijn werkkamer). Dus nu toch zowel internet als TV door 1 kabeltje van de Zyxel naar mijn slaapkamer. Nu hopen dat het ook allemaal blijft werken als het een keer uitgeweest is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
@DonnieDarko2014

Hmm... als jij 31 mb/s haalt, dan is er niks mis met de doorvoer snelheid. Gecombineerd met een lage ping (Als dat zo is), betekent het dat er niets mis is met het netwerk binnenhuis. Dus je kabels of powerline zou goed genoeg moeten zijn. Probleem ligt dus ergens anders aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Even een speedtest gedaan op mijn laptop net terwijl mijn pc met 100 mbit stond te downloaden: haal 330 mbps ongeveer. Dat is nog niet de 500 mbit, maar wel al behoorlijk redelijk :)

Zal straks even kijken waarom mijn pc nog niet echt op 1 gigabit wil draaien. Lekker verbindinkje zo hoor! Duurt even maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:48:
@DonnieDarko2014

Hmm... als jij 31 mb/s haalt, dan is er niks mis met de doorvoer snelheid. Gecombineerd met een lage ping (Als dat zo is), betekent het dat er niets mis is met het netwerk binnenhuis. Dus je kabels of powerline zou goed genoeg moeten zijn. Probleem ligt dus ergens anders aan...
Net nog even rechtstreeks op de Zyxel geprobeerd, maar helaas ook geen beeld. Factory reset en andere firmware geprobeerd maar ook zonder resultaat. Rechtstreeks op de Zycel ping 0.9 en 81.4 Mbit/s verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Vraag me af of je verkeer dan wel aankomt in het TV platform van Tweak/Sparql...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:12:
Vraag me af of je verkeer dan wel aankomt in het TV platform van Tweak/Sparql...?
Wat bedoel je daarmee? Gekke is dat on demand wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Live stream is multicast verkeer. Dat wordt gewoon altijd uitgezonden en je decoder logt in op de stroom data van het kanaal dat jij kiest. Dat verkeer moet aankomen (doet het meestal wel) en dan door de ZyXEL router doorgestuurd worden. VOD verkeer is unicast, dus als jij het opvraagt, dan wordt het verzonden, en gaat als over het reguliere verkeer naar buiten/binnen.

Of je decoder is stuk, kan maar lijkt me sterk. Of er gaat iets mis om de multicast stream naar je decoder te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door AirtjE op 27-06-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik zit even Avatar te kijken op rtl 5.
Nu zie je echt goed hoe verschrikkelijk scherp het beeld is
Daar wordt je blij van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:23:
Live stream is multicast verkeer. Dat wordt gewoon altijd uitgezonden en je decoder logt in op de stroom data van het kanaal dat jij kiest. Dat verkeer moet aankomen (doet het meestal wel) en dan door de ZyXEL router doorgestuurd worden. VOD verkeer is unicast, dus als jij het opvraagt, dan wordt het verzonden, en gaat als over het reguliere verkeer naar buiten/binnen.

Of je decoder is stuk, kan maar lijkt me sterk. Of er gaat iets mis om de multicast stream naar je decoder te krijgen.
ok helder, moet het via die Zyxel router of kan het ook rechtstreeks op het kastje waarop glasvezel binnenkomt. Dat laatste zou ik dan nog even kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Chimera666 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:41:
Nogmaals de boel opnieuw aangesloten, eerste de kabel vanaf de Zyxel in mijn GS105 switch in de slaapkamer, STB er in, aangezet, en dat werkt. Daarna mijn PlayonHD2 ook aangesloten en dat werkt ook, heeft verbinding naar mijn NAS (dat verkeer loopt dus via de Zyxel naar mijn Cisco SG100D switch in mijn werkkamer). Dus nu toch zowel internet als TV door 1 kabeltje van de Zyxel naar mijn slaapkamer. Nu hopen dat het ook allemaal blijft werken als het een keer uitgeweest is :)
Ik ben benieuwd of het blijft werken, de Zyxel activeert een port voor multicast verkeer vanwege je aansluiting op de Sparql. De Zyxel "weet dit" zolang de Sparql actief is + een aantal minuten. Mocht je de Sparql uitzetten (bijvoorbeeld standby (inclusief roode led) indien vervolgens je normale intranet actief is (bijvoorbeeld doordat je Mediaspeler actief praat met je NAS). Dan vraag ik mij af of de Zyxel het toestaat om vervolgens na het aanzetten van de Sparql, de Sparql wederom van multicast verkeer te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 18:36
goldvinger schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:25:
Ik zit even Avatar te kijken op rtl 5.
Nu zie je echt goed hoe verschrikkelijk scherp het beeld is
Daar wordt je blij van :)
Dat scherpe beeld is ook buiten Almere en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Hans_18T schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:46:
[...]

Ik ben benieuwd of het blijft werken, de Zyxel activeert een port voor multicast verkeer vanwege je aansluiting op de Sparql. De Zyxel "weet dit" zolang de Sparql actief is + een aantal minuten. Mocht je de Sparql uitzetten (bijvoorbeeld standby (inclusief roode led) indien vervolgens je normale intranet actief is (bijvoorbeeld doordat je Mediaspeler actief praat met je NAS). Dan vraag ik mij af of de Zyxel het toestaat om vervolgens na het aanzetten van de Sparql, de Sparql wederom van multicast verkeer te voorzien.
Vanmorgen deed hij het nog, nadat ik overigens met het knopje de Sparql moest aanzetten (ab deed niks, ook niet na poging kanaal te wisselen). Standby met rode led heb ik trouwens nog niet gezien op die box hoor.

Wat me trouwens net ook opvalt is dat normaal als ik een apparaat uitzet, mijn tv een melding "No Signal" geeft. Als ik de Sparql box in standby zet krijg ik alleen een zwart scherm. Dus blijkbaar blijft hij gewoon signaal geven (zwart beeld zonder feed). Niet echt standby is lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Chimera666 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:08:
[...]

Vanmorgen deed hij het nog, nadat ik overigens met het knopje de Sparql moest aanzetten (ab deed niks, ook niet na poging kanaal te wisselen). Standby met rode led heb ik trouwens nog niet gezien op die box hoor.

Wat me trouwens net ook opvalt is dat normaal als ik een apparaat uitzet, mijn tv een melding "No Signal" geeft. Als ik de Sparql box in standby zet krijg ik alleen een zwart scherm. Dus blijkbaar blijft hij gewoon signaal geven (zwart beeld zonder feed). Niet echt standby is lijkt me...
Ik kan de Sparql gewoon aanzetten met de AB indien hij in "standby met zwart scherm staat" (power inks boven AB) LEDje blijft idd groen.
Het verschil bij mij is tussen LED groen en rood is, dat indien de LED rood is de LED op de switch ook uit gaat e.g. de netwerk interface wordt eveneens uitgeschakeld. Om het LEDje rood te krijgen druk je de powerknop op de Sparql zelf. Ook dan kan je hem gewoon met de AB aanzetten (powerknop links boven AB)
In geval van LED rood, is de opstart tijd iets van 30 seconden. LED groen 1 seconde.

Daarnaast is het nadeel van je setup dat vanwege Multicast verkeer, alle poorten (GS105) dezelfde streams zullen spuien op alle aangesloten poorten, dus in geval de je Mediaspeler eveneens aanstaat, deze interface de multicast streams voor zijn kiezen krijgt. Voor de slaapkamer in dit geval natuurlijk geen probleem, maar zou je bijvoorbeeld een Access Point op dezelfde switch aansluiten, kan dit wel een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Laatst online: 08:42
Vraagje? Kan je nu wel of niet de STB over het zelfde netwerk als je computers laten lopen. Ik had al een dedicated kabel liggen naar mijn STB in de huis kamer die werkt gewoon. is ook aangesloten 1 op 1 op de zyxel. Nu heb ik boven mijn normale netwerk liggen. sluit ik daar de stb op aan dan kan ik de update installeren. Daarna werkt de guide ook ik ze de zenders alle info maar geen beeld? klopt dit dus toch een extra kabel leggen?
Pagina: 1 ... 55 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.