Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.322 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:41:
Dat zijn nou eens goede tips Dwanker. :)

Op mijn Panasonic tv nu ook 1080P 60Hz.
Is het nu verstandiger om de instelling op 50Hz of om op 60Hz te zetten
Die vraag heb ik ook.
Ben niet zo onderlegt in beeld kwaliteit, mischien iemand anders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op !!
als je de stb op nieuw opstart zal deze opstarten met de oude instellingen, maar na de volledige start staat deze weer op 1920 X1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:29:
[...]

d:)b drink ze ... en laat ff weten als het bij jouw ook gelukt is oOo
Krijg nou wat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En, wat krijgen we?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

????? euhh doe maar een biertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:56:
[...]

????? euhh doe maar een biertje :+
*bier geeft*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In dat geval, een Kilkenny graag.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de momenten dat Sparql even stabiel is, dan is het beeld in 1080p modus wel erg mooi. Als ze de stabiliteit fixen en de juiste Discovery HD zender selecteren dan ben ik blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** klok klok klok mmmmm smaakt goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Firesphere schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:57:
[...]

In dat geval, een Kilkenny graag.
Deze ken ik niet. Waar halen we dat?

sorry mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Nu de vraag welke modus is het beste de 50i 50p 50Hz of 60hz ??
wie weet het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Dat kleine Sparql kreng wordt nog best warm trouwens. Iemand enig idee wat er in zit, wat die warmte veroorzaakt? Heb hem al naast mijn versterker gezet ipv er op.

edit: stomme tikfout

[ Voor 7% gewijzigd door Kipcorn op 26-06-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
En.. Dwanker's methode geeft ook dev ops. Iemand al gekeken? Ik kan er zelf niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:01:
Dat kleine Sparql kreng wordt nog best warm trouwens. Iemand enig idee wat er in zit, wat die warmte veroorzaakt? Heb heb al naast mijn versterker gezet ipv er op.
Ow, dat wordt dan nog best lastig, mijn huidige STB staat in een afgesloten kastje om estetische redenen.

Misschien maar even een USB ventilatortje in elkaar flansen om airflow te genereren.
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:58:
[...]

Deze ken ik niet. Waar halen we dat?

sorry mods
Wat??? Kom op, Irish beer FTW!

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 26-06-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Holy moly... beeld is nu nóg scherper. Wel vreemd dat er zoveel verschil zit in de uitzending van WK op Ned1 (echt mooi beeld), en Ned2 of Ned3 (lijkt wel bijna SD).

Sowieso geen 720i of 1080i kiezen, dat staat voor interlaced. Dus van die 720 of 1080 beeldlijnen, een lijn beeld, andere lijn niet. Dus mis je eigenlijk beeld. Dus lagere kwaliteit in feite. Kies voor 720p of 1080p dan heb je alle lijnen. 50 of 60Hz ligt aan land, maar in Europa gebruiken we 50Hz. Minder scanlines, dus scherper, meer gedetailleerd beeld. Beelden over de wereld worden in het algemeen ook daarmee opgenomen, met uitzondering van USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Firesphere schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:03:
[...]

Ow, dat wordt dan nog best lastig, mijn huidige STB staat in een afgesloten kastje om estetische redenen.

Misschien maar even een USB ventilatortje in elkaar flansen om airflow te genereren.
Mjah... ik was redelijk verbaasd over de hoeveelheid warmte die het afgeeft. Ik zou er geen ei op bakken, maar het is wel toasty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:59:
Oke Nu de vraag welke modus is het beste de 50i 50p 50Hz of 60hz ??
wie weet het antwoord
Als jij 10 biertjes op drinkt zie jij het verschil niet meer :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:16:
[...]

Wil je ook je beeld op 1920 X 1080 / 50 I ?????
Doe het volgende:
1) Haal de spanning van de stb af
2) Trek de netwerkstekker ( rj-45) uit de stb.
3) Stop de spanningsstekker weer terug en laat de stb opstarten.
4) Na een tijd begint deze een melding te geven dat er geen verbinding is.
5) Druk op de home toets ( huisje ) van de AB.
6) Ga naar settings en klik op oke.
7) Ga naar audio en Video.
8) Druk rechts en ga naar Videoresolutions, klik daar weer rechts totdat er 108I-50hz komt te staan.
9) Klik nu weer op de home toets.
10) bevestig de netwerkkabel weer.
11) Klik op oke, de stb zal opstarten.
12 Klaar het beeld is nu 1920 X 1080 / 50 I

Veel suc6 :)
Danku Dwanker! Werkt als een zonnetje op 1920x1080p 50hz (60hz was niet zo heel mooi).
Tevens heb ik mijn aspectratio kunnen wijzigen naar abox recommended setting (Auto).

Het volume van de uitzendingen is wel om te janken, zeg. En de volumeregeling (via HDMI) werkt ook niet. Nuja, het werkt wel, maar de boel gaat niet harder noch zachter er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Firesphere schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:03:
[...]

[...]

Wat??? Kom op, Irish beer FTW!
Sowwy. Ik ken alleen Guinness.
Pas 5 keer in Ierland geweest, nog een hoop te ontdekken dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:04:
Holy moly... beeld is nu nóg scherper. Wel vreemd dat er zoveel verschil zit in de uitzending van WK op Ned1 (echt mooi beeld), en Ned2 of Ned3 (lijkt wel bijna SD).

Sowieso geen 720i of 1080i kiezen, dat staat voor interlaced. Dus van die 720 of 1080 beeldlijnen, een lijn beeld, andere lijn niet. Dus mis je eigenlijk beeld. Dus lagere kwaliteit in feite. Kies voor 720p of 1080p dan heb je alle lijnen. 50 of 60Hz ligt aan land, maar in Europa gebruiken we 50Hz. Minder scanlines, dus scherper, meer gedetailleerd beeld. Beelden over de wereld worden in het algemeen ook daarmee opgenomen, met uitzondering van USA.
Bedankt voor de uitleg zal hem zo op 1080 P zetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

goldvinger schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:29:
[...]

Ach, die zijn nu zo gefrustreerd dat ze daar geen zin in meer hebben :)

Ach, het zal wel goedkomen allemaal.
Maar dit moet geen weken duren natuurlijk.
Dit moet toch wel binnen een week opgelost kunnen zijn.
Tweak heeft tenslotte zelf aangegeven dat ze weten waar dit aan ligt.
Weten waar het aan ligt, en het oplossen, zijn twee heel verschillende zaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
AirtjE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:04:

Ik ben het best eens met 1080p @ 50hz. Al is het even zoeken naar goed beeldmateriaal op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Weten waar het aan ligt, en het oplossen, zijn twee heel verschillende zaken!
Heb de hele avond last gehad van het beeld, net ff de zyxel spanningsloos gemaakt ( gewoon de stekker eruit ).
Nu weer normaal beeld.

raar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Bummer... dacht dat nu de STB op elke poort aangesloten kan worden ik de box ook wel eens mee kan slepen naar mijn slaapkamer waar mijn TV en PlayonHD al aan een Netgear GS105 hangen... Dat werkt dus niet. Wel als ik de kabel die van de Zyxel komt rechtstreeks in de STB stop, maar met de NetGear ertussen krijgt hij geen verbinding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Heb de hele avond last gehad van het beeld, net ff de zyxel spanningsloos gemaakt ( gewoon de stekker eruit ).
Nu weer normaal beeld.

raar.......
Net ook even de Zyxel van de stroom afgehaald.
Nog geen storing.

Beeld is ook strak als Patty Brard in een badpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera666 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:15:
Bummer... dacht dat nu de STB op elke poort aangesloten kan worden ik de box ook wel eens mee kan slepen naar mijn slaapkamer waar mijn TV en PlayonHD al aan een Netgear GS105 hangen... Dat werkt dus niet. Wel als ik de kabel die van de Zyxel komt rechtstreeks in de STB stop, maar met de NetGear ertussen krijgt hij geen verbinding :(
Das raar ik heb er een hele goedkope sitecom tussen hangen en dat werkt perfect.

zyxel poort 3 --> sitecom poort 1 --> kabel naar tv kast beneden.
sitecom poort 2 --> kabel naar slaapkamer.

Of ik de stb nu beneden of boven aan het netwerk hang ik heb op beide gewoon verbinding.
Wel heb ik in de zyxel het ip adres van de stb vast gezet ( connection status - klikken op de stb - Add device into Static DHCP aanvinken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Net ook even de Zyxel van de stroom afgehaald.
Nog geen storing.

Beeld is ook strak als Patty Brard in een badpak.
Raar he het lijkt wel of die zyxel vast loopt of zo.
Heb speciaal 1 poort van de zyxel gebruikt voor de tv ( om er geen internet verkeer overheen te laten gaan ) en toch loopt hij vast.
tot nu toe na de reset loopt alles nog steeds prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:29:
[...]

Raar he het lijkt wel of die zyxel vast loopt of zo.
Heb speciaal 1 poort van de zyxel gebruikt voor de tv ( om er geen internet verkeer overheen te laten gaan ) en toch loopt hij vast.
tot nu toe na de reset loopt alles nog steeds prima.
Ik weet niet of 'ie nou echt vastloopt. Check anders ff de cpu load in de Zyxel. Ga ik nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb de Zyxel ook opnieuw opgestart. Het lijkt iets beter (ned. 1) maar toch nog (te)vaak haperend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:13:
[...]
Ik ben het best eens met 1080p @ 50hz. Al is het even zoeken naar goed beeldmateriaal op het moment.
Hier doet Ned1 als enige HD zender een beetje normaal. Anders HBO On Demand starten en een film starten. Dat ziet hier prachtig uit op 1080p. En geen last van blokkerig beeld. Inderdaad wel jammer dat het geluid blijft steken op Dolby D. Werkt wel, receiver herkent het, maar het is toch heel wat anders dan DTS bijvoorbeeld. Ik mis gewoon detail. Maar kan liggen aan bronmateriaal. Volgens mij zenden meeste zenders (zelfs HBO) niet hoger uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch vreemd dat het bij iedereen zo verschillend is wat betrefd haperend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
AirtjE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Hier doet Ned1 als enige HD zender een beetje normaal. Anders HBO On Demand starten en een film starten. Dat ziet hier prachtig uit op 1080p. En geen last van blokkerig beeld. Inderdaad wel jammer dat het geluid blijft steken op Dolby D. Werkt wel, receiver herkent het, maar het is toch heel wat anders dan DTS bijvoorbeeld. Ik mis gewoon detail. Maar kan liggen aan bronmateriaal. Volgens mij zenden meeste zenders (zelfs HBO) niet hoger uit?
Jij hebt dus wel DD? Versterker hier ziet geen 5.1 signaal, via TV of direct in de amp. Geen idee hoe dat nou kan...

En DTS bij TV uitzendingen heb ik überhaupt nog nooit gezien.

On Demand werkt hier trouwens nog niet. Krijg alleen dat Sparql scherm over het normale beeld heen, meer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Kipcorn op 26-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Em, hier in Almere ineens geen internet of telefoon. Tv alleen Nederland 1,2&3. Wtf?!?
Reset van de zyxel uitgevoerd, nada. Zyxel heeft wel een wan ip, maar een pint test vanaf de zyxel naar Google.Com lukt niet (unknown host or unreachable network). Iemand last van? Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hbo ziet er inderdaad erg strak uit.
Prachtig strak beeld.
Als dit de standaard is van sparql tv dan is het het wachten zeker waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier ook 1080P, erg blij mee, wel nog veel blokjes... Geduld, geduld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Internet werkt bij mij hier nog prima (Danswijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Chimera666 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:41:
Internet werkt bij mij hier nog prima (Danswijk).
Ook geen problemen in Waterwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:34:
[...]

Jij hebt dus wel DD? Versterker hier ziet geen 5.1 signaal, via TV of direct in de amp. Geen idee hoe dat nou kan...

En DTS bij TV uitzendingen heb ik überhaupt nog nooit gezien.

On Demand werkt hier trouwens nog niet. Krijg alleen dat Sparql scherm over het normale beeld heen, meer niet.
Ja, Dolby D lukt prima. Zowel via HDMI passthrough als via Optical Out. En zodra de uitzending in Dolby is, bijvoorbeeld HBO en alle HBO GO zooi, dan schakelt hij om.

On Demand werkt vaak niet merk ik, heb wel een oplossing gevonden: menu > instellingen > systeem > herstart interface. En daarna doet VOD het wel. Goeie om te testen is een mooie film opzetten of bijv. een aflevering van Game of Thrones, dat ziet er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:27:
[...]

Das raar ik heb er een hele goedkope sitecom tussen hangen en dat werkt perfect.

zyxel poort 3 --> sitecom poort 1 --> kabel naar tv kast beneden.
sitecom poort 2 --> kabel naar slaapkamer.

Of ik de stb nu beneden of boven aan het netwerk hang ik heb op beide gewoon verbinding.
Wel heb ik in de zyxel het ip adres van de stb vast gezet ( connection status - klikken op de stb - Add device into Static DHCP aanvinken )
Dus jij hebt alleen STB's aan die sitecom hangen? Denk dat het mis gaat doordat ik STB en andere (internet) devices mix ofzo? Morgen wel weer verder prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Alphalorne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:36:
Em, hier in Almere ineens geen internet of telefoon. Tv alleen Nederland 1,2&3. Wtf?!?
Reset van de zyxel uitgevoerd, nada. Zyxel heeft wel een wan ip, maar een pint test vanaf de zyxel naar Google.Com lukt niet (unknown host or unreachable network). Iemand last van? Ideeën?
Ping eens naar 8.8.8.8 (Google DNS server) of 74.125.228.15 (ip adres Google.com)

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 26-06-2014 22:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
AirtjE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:42:
[...]

Ja, Dolby D lukt prima. Zowel via HDMI passthrough als via Optical Out. En zodra de uitzending in Dolby is, bijvoorbeeld HBO en alle HBO GO zooi, dan schakelt hij om.

On Demand werkt vaak niet merk ik, heb wel een oplossing gevonden: menu > instellingen > systeem > herstart interface. En daarna doet VOD het wel. Goeie om te testen is een mooie film opzetten of bijv. een aflevering van Game of Thrones, dat ziet er prachtig uit.
Hmm, zal even proberen wat je hier schrijft. Maar ik ben bang dat het niets gaat uitmaken.
Zou het iets te maken hebben met welk Sparql pakket je hebt? Nee.. vast niet, maar hey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Quad schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:43:
[...]

Ping eens naar 8.8.8.8 (Google DNS server) of 74.125.228.15 (ip adres Google.com)
Ik ook waterwijk, lijkt lokaal dus. Bijde gepingd, beide 4x timeout. Snap hier helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Dan gaat die netgear blijkbaar niet zo goed om met multicast en IGMP...
Zo had ik een simpel 100mbit linksys/cisco switchje wat compleet stikte in het binnenkomende tv-signaal (dat was overigens 3 jaar geleden ofzo)

[ Voor 52% gewijzigd door NovapaX op 26-06-2014 22:48 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera666 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:42:
[...]

Dus jij hebt alleen STB's aan die sitecom hangen? Denk dat het mis gaat doordat ik STB en andere (internet) devices mix ofzo? Morgen wel weer verder prutsen...
Yep alleen de stb.
Komt nog uit de kpn tijd, dat alleen poort 3 voor tv was, en ik 4 kpn stb's had staan in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:45:
[...]

Ik ook waterwijk, lijkt lokaal dus. Bijde gepingd, beide 4x timeout. Snap hier helemaal niks van.
kijk eens naar je dns servers
- Primary DNS server: 82.197.196.182
- Secondary DNS server: 82.197.196.183

kloppen die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Alphalorne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:45:
[...]

Waterwijk? Geen probleemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier ook niet (Waterwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Bedankt allemaal, sorry ik bedoelde lokaal probleem bij ons thuis. dns servers kloppen. Logisch ook anders had ik replies gezien op de pings naar de ip adressen zoals Quad voorstelde.

Zou dan toch helemaal geen tv moeten hebben? Kan wel naar Nederland 1-3 kijken.. Anders morgen maar de sd bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Ik heb nu een aflevering van Game of Thrones aan staan, maar ik krijg echt geen Dolby D geluidsweergave.
Mijn abox zit via HDMI aan mijn Samsung TV aangesloten. En de TV weer via een Optical naar mijn geluidset.

Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Chimera666 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:15:
Welke Netgear GS105? E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
OriginalDon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:53:
Ik heb nu een aflevering van Game of Thrones aan staan, maar ik krijg echt geen Dolby D geluidsweergave.
Mijn abox zit via HDMI aan mijn Samsung TV aangesloten. En de TV weer via een Optical naar mijn geluidset.

Help?!
Hier werkt VoD überhaupt niet. :)

Zal allemaal wel opgelost worden in de komende dagen / weken. (hopelijk dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Voor de duidelijkheid die superieure beeldkwaliteit is toch alleen te verwachten in Almere en Enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:56:
[...]

Hier werkt VoD überhaupt niet. :)

Zal allemaal wel opgelost worden in de komende dagen / weken. (hopelijk dagen)
Het lag aan mijn TV instelling! :) Die stond op DTSNeo 5.1 ingesteld. Dolby Digital klinkt toch even wat mooier dan dat geforceerde DTSNeo, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
En toen lag alles er uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
En nu doet alles het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
En ik zag dat het goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Same here. Weer terug. Ander IP-adres gekregen zie ik.
TV signaal is niet weg geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hier ook weer internet en alle zenders! Zelfde ip lijkt het.

[ Voor 21% gewijzigd door Alphalorne op 26-06-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Nog steeds geen VoD. Vraag me toch wel af waarom het hier en daar werkt.
Net als Dolby Digital.

[ Voor 14% gewijzigd door Kipcorn op 26-06-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Tweak laat ons weten dat wij blij moeten zijn dat we internet hebben en niet moeten zeuren :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
DanielAlm schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:18:
Tweak laat ons weten dat wij blij moeten zijn dat we internet hebben en niet moeten zeuren :) :) :)
Dan laat ik Tweak bij deze weten dat ik ook best blij ben met hoe de dingen gaan. Maar ik wil nog blijer zijn.
Geef meer blij! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Hier in Eilandenbuurt al zeker 5 minuten geen blokjes meer!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Nederlanders zijn nou eenmaal zeuren. Echter zeuren maakt ziek. We hebben te hoge verwachtingen van de buitenwereld. Heerlijk even naar de sportschool geweest. Lekker offline ontspannen. Om er thuis achter te komen dat er hier weer 2,5 pagina's van 25 berichten zijn volgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
De mannen en vrouw bij Tweak doen ongetwijfeld hun stinkende best om alles zo snel mogelijk op orde te krijgen. Daarvoor dank. Mochten deze mannen en vrouw dit lezen. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:23:
Nederlanders zijn nou eenmaal zeuren. Echter zeuren maakt ziek. We hebben te hoge verwachtingen van de buitenwereld. Heerlijk even naar de sportschool geweest. Lekker offline ontspannen. Om er thuis achter te komen dat er hier weer 2,5 pagina's van 25 berichten zijn volgeschreven.
Sportscholen zijn eng. Brrr. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:25:
[...]
Sportscholen zijn eng. Brrr. :/
Zwetende vrouwen. brrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:27:
[...]

Zwetende vrouwen. brrrr....
Ja... En gespierde zwetende mannen, nog erger. *ril*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Wat hebben jullie staan in de zyxel bij voip>phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Alphalorne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:28:
NLD
Europe type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Alphalorne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:28:
Region settings: NLD netherlands
Call service mode: Europe type

Heb ik destijds zelf zo ingesteld...

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Dammit, ik ook. Hoopte dat sinds tv/internet weer werkt, dat de telefoon zou volgen.. Toch bellen morgen. Bedankt voor het nakijken, OriginalDon & Jan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33
Hier in Nijkerk nog altijd gewoon een 'groen' signaal en nog altijd niet om....ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Tevens nog altijd geen mail gehad omtrent uitstel voor mijn omzetting en al wel alle spullen in huis...

Positief: wk prima te volgen zonder haperingen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Er zijn op dit moment werkzaamheden op een van de lijnen Almere <--> Amsterdam.
Betreffende lijn (dat schijnbaar wat prblemen had, hence de blokjes) wordt op dit moment gefixed.
De redundant lijn waar wij Almeerders nu op zitten lijkt kwalitatief beter te zijn, vandaar ook minder storing op dit moment.
Werkzaamheden duren tot +- 06:00u

[ Voor 3% gewijzigd door OriginalDon op 26-06-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Telefoon ligt er hier uit en is niet meer te registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo. ik ben overgestapt van lijbrand 100mb naar tweak.nl 1000
mijn ervaringen so far:
aanvraag 22-mei (via e-mail, met porteren telefoonnummer)
opleveren op 24-6 na afspraak (er was geen afspraak met mij- dus probleem)
helpdesk gebeld op maandag 23-6. de monteur kan ook diezelfde middag nog de modem vervangen.
ik naar huis, monteur belt om 13:30 aan en vervangt het oude modem door het nieuwe gigabit model.
omdat de verbinding niet opgeleverd wordt voor 24-6 legt hij uit hoe ik de modem weer los kan halen en vervangen door de oude apparatuur. (mocht het modem niet binnen een korte tijd alsnog signaal opleveren)
uiteraard gebeurde dat niet. en modem weer teruggeplaatst. (vrij makkelijk zelf te doen)

de volgende dag naar mijn werk en bij thuiskomst gelijk de modem omgewisseld.
ik kreeg daarna vrij snel signaal.
tot aan de glasvezelmodem dus allemaal top geregeld.

TV aangesloten op settopbox. settopbox update werkt. TV werkt ook. so far alles ok.
maar na enig prutsen met de afstandbediening... opnemen of pauzeren niet mogelijk.
dus geen GTST voor de vrouw (je begrijpt... oorlog)
in een mail een verwijzing naar de statuspagina en een opmerking over devolo's.
devolo?? effe google en ik weet dat devolo een merk is voor netwerkdevices via de wandcontactdoos. Ik heb toevallig een cisco setje. cisco os geen devolo maar goed, voor de zekerheid toch maar vervangen door utp cat 5e.

telefoon doet alleen maar puup puup puup en ik heb geen idee wat ik in moet stellen. dus daar moet ik morgen ff de servicedesk voor bellen.

Internet radio doet het vloeiend, maar de tv heeft nogal last (boel veel) van blokjes. (en weer oorlog. snap ik niet, GTST ziet er echt veeeel beter uit met al die blokjes.)

op dit moment is de status dus:
hardware en service van leveren en oplossen van mijn probleem: top. beter dan de 6 weken wachttijd bij lijbrand terwijl ik niets had.
telefonie: bijna maar niet helemaal. - instellings missertje aan mijn kant door te weinig info. ok. missertje.
internet... ik haal 500-600mb download met speedtest, maar 70 mb upload. download is dus qua mb sneller dan lijbrand, upload ongeveer hetzelfde. die was de laatste tijd ook iets minder dan vroegah.)
ook als ik er twee tegelijk start blijft hij rond die instellingen zweven. (totalen)
ik hou het bij simpele ervaringen en zal nog wel een keer updaten.

ik verwacht dat de tv straks simpelweg werkt zonder blokjes (enkele dagen?) in 1080p met beeld stil/opname en zo (tussen nu en een week of twee drie?) en dat mijn telefoon morgen (of overmorgen) weer normaal werkt.

ik heb geen persoonlijke ervaring met tweak, dus oordelen heeft geen zin. Wat ik lees strookt op dit moment niet met mijn ervaringen. (technische diepgang daargelaten)
ik heb denk ik in de afgelopen jaren alle smaken en merken en ja maar's voorbij zien komen (zowel prive als professioneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DanielAlm schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:50:
Instellingen wel correct?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badBIOS
  • Laatst online: 11-01-2022
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Even gekeken, hier ook niet nee. Postcode 7462.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Blijk ik toch gewoon omgezet afgelopen dinsdag, maar ook nog het signaal van KPN te ontvangen. Tsja, dan kun je lang wachten. Hadden ze natuurlijk nog noooooit eerder meegemaakt bij de SD. Blijft ook wel bijzonder 2 diensten over 1 glasvezelverbinding...

Nu alles omgezet, alleen telefonie doet het (nog) niet. Morgenochtend nog maar een keer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

En alles deed het gewoon nog Snarf? Op je oude verbinding? Dat is zeker bijzonder. Ik duik mijn mandje zo in. Morgen de monteur. Ben benieuwd of alles het dan doet of dat ik weer moet gaan bellen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Tweak ging in de nacht van 26 naar 27 juni een nieuwe firmware vrijgeven voor de STB. Men geeft aan dat dit een versie 1.0 zou moeten zijn. Maar...zoals zo vaak nu al ervaren komen ze hun afspraken weer niet na. Firmware staat er niet tussen.

Geeft ook aan wat hun kwaliteitsniveau is: men vindt versie 0.5 goed genoeg om klanten te laten betalen voor een dienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
RG! schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:33:
Tweak ging in de nacht van 26 naar 27 juni een nieuwe firmware vrijgeven voor de STB. Men geeft aan dat dit een versie 1.0 zou moeten zijn. Maar...zoals zo vaak nu al ervaren komen ze hun afspraken weer niet na. Firmware staat er niet tussen.

Geeft ook aan wat hun kwaliteitsniveau is: men vindt versie 0.5 goed genoeg om klanten te laten betalen voor een dienst!
De firmware revisie (=OS?) lijkt inderdaad dezelfde, maar ik heb gisteren niet naar de versies van de zgn widges (=applicaties?) gekeken.
De doos start nu in ieder geval nu wel direct op, Er is dus wel degelijk iets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Gisteravond thuis gekomen van een dag werken, internet eruit. Gelijk 'paniek' en schorvoetend heb ik de televisie aangezet. Gewoon televisie. Na een soft reset van de EB deed alles het weer. Ze weten je toch wel de schrik op het lijf te jagen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Hans_18T schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:04:
[...]

De firmware revisie (=OS?) lijkt inderdaad dezelfde, maar ik heb gisteren niet naar de versies van de zgn widges (=applicaties?) gekeken.
De doos start nu in ieder geval nu wel direct op, Er is dus wel degelijk iets verandert.
Nou, mijn STB had al een freeze, dus mogelijke updates hadden nooit geladen kunnen worden. Nu na een reset van de STB kan er geen firmware meer geladen worden. Meldingen als: download mislukt, kan lijst niet updaten, of simpelweg een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Hier werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Wij zaten bij de alle eerste Sparql aansluitingen opgeleverd 16 juni. Ik krijg de indruk dat bij het doorvoeren van de wijzigingen/aanpassingen/fixes bij het begin beginnen. Wij lagen er namelijk gisteravond rond 21:00 uit (Inet/Tel/Tv behalve ned 1-3) en pas tegen 23:45 was alles behalve tel weer terug. Iets van een uur na ons las ik meldingen van anderen in Almere met vergelijkbare issues. Vanochtend overigens nog steeds geen tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Alphalorne schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:05:
Wij zaten bij de alle eerste Sparql aansluitingen opgeleverd 16 juni. Ik krijg de indruk dat bij het doorvoeren van de wijzigingen/aanpassingen/fixes bij het begin beginnen. Wij lagen er namelijk gisteravond rond 21:00 uit (Inet/Tel/Tv behalve ned 1-3) en pas tegen 23:45 was alles behalve tel weer terug. Iets van een uur na ons las ik meldingen van anderen in Almere met vergelijkbare issues. Vanochtend overigens nog steeds geen tel.
We wonen in dezelfde wijk, maar ik heb geen storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Hans_18T; Sinds wanneer zijn jullie over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Alphalorne schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:26:
Hans_18T; Sinds wanneer zijn jullie over dan?
16 juni 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 23-09 13:14
Hier (Ermelo / Reggefiber netwerk) gisteren gemigreerd vanaf 100 Groen. Twee dagen terug netjes het pakket gehad met Zyxel router en Sparql box. Ik had al een Zyxel router van hetzelfde type hangen. Ben sinds vorig jaar oktober klant bij Tweak en heb nooit een Experiabox gehad :)

Mijn Packetfront glas naar koper "modem" is gewoon blijven hangen. Ik heb daardoor alleen downtime gehad op IPTV. Als eerste heb ik de instellingen in de twee Zyxel routers vergeleken: inderdaad had Tweak in de nieuwe router andere instellingen staan (zoals op hun webpagina aangegeven; routing op VLAN 4 ipv bridge en een extra static route). Nieuwe instellingen in oude router gezet en.... Werken! op internet en IPTV. Alleen voip lag er nog uit. Echter toen ik daar het nieuwe voip ww ingezet had hing de Zyxel zichzelf op. Was niet meer via de webinterface te benaderen. Dan maar de nieuwe Zyxel ophangen en Wifi en overige eigen instellingen aanpassen. De nieuwe Zyxel werkte trouwen ook in één keer voor internet en IPTV. Voor voip met de sd gebeld en binnen 10 minuten was dat ook gefixed. Blijkbaar moest er bij Tweak nog iets voor gebeuren. Tot zover liep het goed.....(het zijn dus niet alleen maar treurige verhalen!!)

Aangezien ik GastWifi gebruikte op mijn oude Zyzel, dit ook op de nieuwe aangezet. Resultaat: Zyxel gaat booten en crasht halverwege het opstarten, kortom komt in een boot-loop. (stom want op dit forum is er melding van gemaakt, het is dus niet exemplarisch). Ik dacht ik doe even een fabrieksreset: maar daarvoor moet het power lampje groen branden volgens de handleiding. Na wat experimenteren kwam ik erachter dat je de zyxel ook "koud" terug kunt zetten naar default instellingen: houd de resetknop met een pennetje ingedrukt en zet de zyxel aan. Powerlichtje wordt rood. Wacht 10 sec en laat de reset los: Powerlichtje knippert oranje-rood voor een paar seconden wordt uiteindelijk groen en gaat uit: reset voltooid. Hierna werkte de zyxel weer in een keer (internet, IPTV en voip). De instellingen van Tweak werden automatisch weer ingelezen.

Uiteindelijk mij oude Zyzel ook een fabrieksreset gegeven, opgehangen en alle instellingen handmatig ingevoerd: Alles werkt!! Die oude Zyzel (met exact hetzelfde typenummer) doet de gasten wifi gewoon correct en is voor mij dus de betere keuze. De nieuwe kan retour.

En mbt TV kwaliteit: Behalve de blokjes direct na het zappen (tot het A-frame voorbij komt) een strak beeld . Ook AC3/Dolby Digital werkt goed en heb ik bij diverse zenders voorbij zien komen. Zo slecht zijn die KPN streams hier dus nog niet! En wat betreft het 720p / 1080i verhaal: de Nederlandse zender zitten zelf op 720p dus geeft 1080i geen verbetering. Voor de BBC zal je dit wel zien omdat ze op 1080i uitzenden. Heb zelf ook nog schotel dus kan vergelijken met Canal Digitaal.

En waar ik ook blij van wordt: Na uitschakelen van de box (helaas handmatig), lampje rood en energieverbruik 0 Watt!

[ Voor 11% gewijzigd door LionkingNL op 27-06-2014 09:44 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Tot zo ver mijn theorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
LionkingNL schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:35:
Uiteindelijk mij oude Zyzel ook een fabrieksreset gegeven, opgehangen en alle instellingen handmatig ingevoerd: Alles werkt!! Die oude Zyzel (met exact hetzelfde typenummer) doet de gasten wifi gewoon correct en is voor mij dus de betere keuze. De nieuwe kan retour.
Dit is interessant. Weet jij toevallig wat het verschil is tussen beide Zyxel's? Andere hardware versie of andere firmware? Ik zou het fijn vinden als ik in de toekomst ook een guest-wlan kan gaan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Discovery Channel is bij mij nu in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, hier is Discovery ook HD. Tweak heeft - zoals aangekondigd - ook wat gedaan aan de standby knop, want met afstandsbediening kan ik de STB nu prima in/uit standby zetten (lampje op STB blijft nog wel groen in beide gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met het Sparql Basic ook Animal Planet in de programma lijst? Bij mij mist dat kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Telefoon doet het inderdaad weer en discovery is nu discovery hd. Opstarten deed niets totdat ik de ontvanger uit en aan gezet heb (knopje rood). Toen ging het goed. Blokjes weet ik nog niet maar bemoedigend dat Tweak doet wat het zegt. Althans wat ze recent aankondigen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hhuitema. Heb ook Sparql basic, maar kan Animal Planet ook niet vinden in de zenderlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MattieM, Toch vreemd dat die zender volgens Sparql.nl wel beschikbaar zou moeten zijn voor Basic. Ik hoop dat Tweak mee leest en hem gauw aanzet.

Hou wel van een echte natuurzender. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 10:22 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.